Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.465 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Toch is het vaak slim om juist wel de eerste te zijn die een bedrag noemt. Het is namelijk zo dat het bedrag waar je uiteindelijk op uitkomt vaak dichter ligt bij het bedrag van de persoon die het bod opent. Dit wordt namelijk als referentiepunt gebruikt voor verdere onderhandelingen. Indien je hiermee de werkgever afschrikt dan was het toch al nooit wat geworden (of je had jezelf echt te kort gedaan), dus hier hoef je niet bang voor te zijn. Als het de werkgever wel afschrikt heb je jezelf (en de werkgever) mooi wat tijd bespaard.

Als je echt geen idee hebt wat realistisch is dan kan je inderdaad de werkgever het openingsbod laten doen. Ik zou de werkgever niet snel vertellen wat je vorige loon is, want dat is totaal niet relevant (tenzij het helpt om een hoger bod te krijgen... :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55

ErA

Als ik nu zou gaan solliciteren en er wordt mij gevraagd wat ik zou willen verdienen, dan zou ik zeggen dat ik een ton wil verdienen. En vanaf daar kijken we wel verder (ligt in de sales ook iets anders).

Stukje ankering is dat ook wel, of referentie neerzetten.

Toen de salarisdiscussie kwam bij mijn huidige werkgever en er werd gevraagd wat ik nu verdiende, vertelde ik zonder of blikken of blozen dat ik 500 euro meer verdiende dan dat ik eigenlijk deed. Ik wist namelijk dat ik niet genoeg verdiende bij mij werkgever daarvoor, dus dat dit een heel reëel salaris zou zijn.

Mocht er ooit om mijn salarisstrookje gevraagd worden dan had ik deze even door Photoshop heen gehaald, daar doe ik dan ook niet zo moeilijk over.

Ik heb in de afgelopen jaren geleerd dat je goed voor jezelf moet zorgen als ik het aankomt op beloning. En dat als zich een kans voordat waardoor je meer salaris kan pakken (vertrek collega, aanbod andere partij, meer verantwoordelijkheid) je deze kansen ook moet verzilveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
ErA schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:41:
Ik heb in de afgelopen jaren geleerd dat je goed voor jezelf moet zorgen als ik het aankomt op beloning. En dat als zich een kans voordat waardoor je meer salaris kan pakken (vertrek collega, aanbod andere partij, meer verantwoordelijkheid) je deze kansen ook moet verzilveren.
Heel mooi punt. Ik kom hier ook steeds meer achter.. Nu nog het verzilveren en creëren van kansen..

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh liegen en valsheid in geschrifte plegen lijkt me echt niet "een heel mooi punt".
Als dat uitkomt ben je heel erg zuur.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Boudewijn schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:33:
Uhh liegen en valsheid in geschrifte plegen lijkt me echt niet "een heel mooi punt".
Als dat uitkomt ben je heel erg zuur.
haha sorry maar valsheid in geschrifte vind ik wel erg ver gaan. En daar kotm men niet achter, en indien wel wat denk je dat er gaat gebeuren?
De nieuwe werkgever zegt "hey we komen er achter dat je loog over je oude salaris"
jij zegt "öh maar je jullie betalen mij nu wel een salaris die jullie blijkbaar passend vinden voor het werk wat ik lever"
Werkgever "ja maar we hadden dus minder kunnen betalen"
jij "Ja of meer"

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:45
muffstuff schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:41:
[...]

haha sorry maar valsheid in geschrifte vind ik wel erg ver gaan. En daar kotm men niet achter, en indien wel wat denk je dat er gaat gebeuren?
De nieuwe werkgever zegt "hey we komen er achter dat je loog over je oude salaris"
jij zegt "öh maar je jullie betalen mij nu wel een salaris die jullie blijkbaar passend vinden voor het werk wat ik lever"
jij "Ja of meer"

Je kan je dat wel zo leuk inbeelden, maar zoiets gaat ook over vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
[...]

jij "Ja of meer"

Een werkgever boeit het waarschijnlijk niet zo veel dat hij paar duizend per jaar te veel betaalt, wat wel van belang is is wat voor iemand je daarvoor krijgt.

Je laat met zo'n actie zien dat:
-Je makkelijk liegt
-De boel actief bedot door documenten te vervalsen.
-Je bovenstaande acties nodig hebt om te krijgen wat je wilt, ipv een eerlijk alternatief te kiezen.
etc.

Al die dingen zeggen dat je in je werk niet integer bent. Oftewel: ik zou je gewoon ontslaan per direct.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

ErA schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:41:
Mocht er ooit om mijn salarisstrookje gevraagd worden dan had ik deze even door Photoshop heen gehaald, daar doe ik dan ook niet zo moeilijk over.
Waarom zou je een loonstrookje van je vorige werkgever ooit aan je nieuwe werkgever geven? Wat moet die daar mee?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Inderdaad, bewijzen zal je het niet hoeven, maar het is wel een potje blufpoker. Je hebt namelijk grote kans dat je een potentiële werkgever afschrikt als je een veel te hoge eis op tafel legt (de meeste mensen willen geen stap achteruit doen in hun salaris). Als een sollicitant onrealistische verwachtingen heeft is dat een goede indicatie om iemand anders te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 13-02-2015 18:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
brutalen hebben de halve wereld.

Enfin, Ik heb zeer zelden meegemaakt dat je een werkgever afschrikt. Vaak geeft een hoge looneis ook wel een bepaalde zelfvertrouwen en je straalt een stuk kwaliteit daarmee uit.

En ja, if you pay peanuts you get monkeys.

[ Voor 78% gewijzigd door justice strike op 13-02-2015 18:36 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

haha sorry maar valsheid in geschrifte vind ik wel erg ver gaan.
Uhh ja maar werkgevers en de rechter niet. Wat zou het anders zijn? "een foutje"?
En daar kotm men niet achter, en indien wel wat denk je dat er gaat gebeuren?
Staande voet.
jij "Ja of meer"
Nou je hebt dan een onintegere medewerker. Hier zou ik als ondernemer zaak van maken om zo iemand te ontslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Kijk, dat loonstrookje, dat ik daar geen moeite mee heb, dat ligt in mijn normen en waarden. Ik denk dat we daar geen discussie over moeten hebben. Ik geloof in wat justice strike zegt, brutale hebben de halve wereld.

Feit is wel dat ik, doordat ik zei dat ik 2500 verdiende, in plaats van de 2000 die ik echt kreeg, ik 2600 aangeboden heb gekregen.

En dat zelfde blufpoker heeft me vorig jaar ook 700 loonsverhoging opgeleverd bij mijn huidige werkgever. Omdat ik wist dat door het vertrek van mijn directe andere collega, mijn "onmisbaarheid" hoger werd. Zodoende heb ik dit moment aangegrepen om te bluffen dat ik ook weg zou gaan als mijn salaris niet meer in lijn werd gelegd met mijn verantwoordelijkheden/taken/waarde/ etc, verzin het maar. Ik heb dit niet letterlijk zo gezegd, maar gewoon op een slimme manier laten merken. Laat bijvoorbeeld een uitgeprinte vacature slingeren op je bureau? ga een keer in gesprek met een invloedrijk iemand (niet je leidinggevende) over carrierekeuzes? kleine hints dat je aan een overstap denkt. Ondertussen is er niets van waar, maar je werkgever zet het wel aan het denken. En dan als het moment daar is, sla je toe.

Dit is wat ik wilde meegeven met mijn opmerking "Ik heb in de afgelopen jaren geleerd dat je goed voor jezelf moet zorgen als het aankomt op beloning".
De doorsnee werkgever betaalt jou het liefst het minimum wat nodig is om ervoor te zorgen dat je je werk goed doet.

Perfect voorbeeld: Vriend van me was werkeloos, had sollicitatie procedure lopen, maar dat schoot niet op. Toen ging hij ergens werken maar zei wel: ik zit nog in een procedure. Enfin: na een maand heeft hij een babbeltje met de directeur van het bedrijf waar hij dus aan t werk was. "en hoe zou je het vinden om hier gewoon vast te komen werken" vriend: "leuk erg naar mijn zin blablabla." Ok wat zou je gaan verdiene n bij die andere club?" vriend: "nou uh 2100 met onregelmatigheidstoeslag" directeur "ok dus dat is circa 2500 toch? " vriend: "ja" directeur : "ok ga maar naar HR regelen we t".

Als hij op dat moment had gezegd: 2300 plus toeslag, had directeur gezegd: "ok 2700 toch?".

Das 200 euro, per maand, die je in 2 tellen had kunnen verdienen.

Ik vind het nobel als je alles heel eerlijk houdt, echt waar, maar besef wel dat zelfs onze volksvertegenwoordiging alles aan zijn laars lapt en geld binnenharkt.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b...p_VVD_er_neemt_toe__.html
Onze Mark vindt dat hij het zo goed mogelijk heeft proberen te scheiden. Zelf zegt hij:” Ik ben een politicus en geen heilige”.

Ik zeg hier niet mee dat je "valsheid in geschrifte" hoeft te gaan plegen, liegen over je leeftijd, of je CV vervalsen. Ik zeg wel dat slim inspringen op een situatie, en situationeel blufpoker je veel kan opleveren.

[ Voor 14% gewijzigd door ErA op 13-02-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:32

Lapras

Ice beam

Hoewel ik je instelling waardeer, is het er niet een waar ik me comfortabel bij voel. Wellicht komt dat ook omdat ik niet geloof dat een werkgever er op uit is mij uit te buiten. Als ik dat gevoel wel zou hebben, ben ik allang weg.

Uiteindelijk gaat het om wederzijds respect en professionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Er is een groot verschil tussen hoog inzetten en liegen.
Op de vraag wat je wilt verdienen moet je gewoon antwoorden wat je daadwerkelijk zou willen (waar zou je blij mee zijn, realistisch gezien).

En als je onmisbaar bent dan kun je weer stevig onderhandelen, al moet je t niet te bont maken.
Zoals onze CTO zegt: 'Als iemand onmisbaar is geworden dan ontsla ik hem, dan leren zijn collega's het snel genoeg'.

Maar liegen is iets heel anders...

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

justice strike schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:33:
Enfin, Ik heb zeer zelden meegemaakt dat je een werkgever afschrikt. Vaak geeft een hoge looneis ook wel een bepaalde zelfvertrouwen en je straalt een stuk kwaliteit daarmee uit.
Dan vroeg je niet genoeg ;) Ik heb heb het meerdere keren in korte tijd meegemaakt :P (als je bv 7.5k p/m vraagt en je werkgever had zo tussen de 2.5-3.5k in gedachten, dan snappen ze ook wel dat zelfs als ze 4k konden bieden je alsnog zeer waarschijnlijk geen interesse hebt. Dus houden ze de eer aan zichzelf. Wat kunnen ze anders nog doen?)

[ Voor 25% gewijzigd door Zoijar op 13-02-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dat blufpoker heeft natuurlijk ook een ontzettend groot afbreukrisico dat je mee moet nemen in je beslissing. Hoewel je op korte termijn de stap omhoog zet met de loonsverhoging zal men ook wel gaan nadenken dat dit geen handige positie is en jij als werknemer wellicht op termijn niet eens gewenst bent.

Er zijn een aantal zaken die ik als werkgever was zou willen voorkomen, en het mooie is dat je er een flink aantal noemt. Op korte termijn zou ik dan waarschijnlijk dezelfde keuze maken maar daarna direct jouw 'sterke' positie verzwaken naar een simpel vervangerbare rol.

Medewerkers die te pas en te onpas laten merken dat ze eigenlijk weg willen kan je niet op bouwen. Een monetaire vergoeding zorgt voor een tijdelijke boost in motivatie, op termijn is het weer business as usual en komt hetzelfde geintje weer op gang.

Die 200 euro verdien je trouwens niet in 2 minuten, die heb je in de eerste maand verdiend en dat beetje extra heeft hij enkel verzilverd, zou hij met minder afgescheept kunnen worden. Zeker maar zodra je woorden niet bij je daden passen val je snel door de mand.

Als toevoeging: Als iemand weg wil is het vaak de beste keuze om hem op korte termijn te laten. gaan. Het vertrouwen terugwinnen in een werknemer dat je investeringen in hem geen groot afbreukrisico hebben is niet gemakkelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 13-02-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Ik merk toch dat de gedachtegang die ik probeer over te brengen, niet helemaal land zoals ik in gedachten heb....

Ik heb een uitstekende relatie met mijn werkgever. Mijn werk doe ik elke dag met plezier, ik werk hard, en krijg daar een waardering in euros en andere voor terug.

De interpretatie die hierboven gedaan wordt "Medewerkers die te pas en te onpas laten merken dat ze eigenlijk weg willen kan je niet op bouwen. Een monetaire vergoeding zorgt voor een tijdelijke boost in motivatie, op termijn is het weer business as usual en komt hetzelfde geintje weer op gang." is niet helemaal juist.

Ik laat het niet "te pas en te onpas" merken. Ik liet het precies op het juiste moment merken. En dat is wat ik wil zeggen,

Een collega van me, ICT consultant, was ontevreden over het salaris wat hij kreeg. Terecht, overigens. Het was pas vorig jaar, toen hij op het juiste moment (we hadden het heel druk, en konden niemand missen) gebruik maakte van dit moment door aan te geven een ander aanbod te hebben (wat ook zo was), dat hij de verdiende 5~600 euro erbij kreeg.

Al die jaren daarvoor, accepteerde hij de 2~5% die hij aan het eind van het jaar erbij kreeg. Ik heb hem toen geadviseerd iets brutaler erin te gaan, net als iemand dat ooit aan mij adviseerde. Zijn relatie met de werkgever is onveranderd. De werkgever is MEER dan tevreden met wat hij betaald voor deze collega.

Als je een werkgever hebt die ieder jaar een stevige 2~400 euro loonsverhoging geeft, prima, dan hoef je dit niet te doen. Als je ergens komt waar ze je direct 1000 euro meer bieden. Prima, dan hoef je dit niet te doen. Maar dit is meer de uitzondering, dan de regel, naar wat ik hoor.
Sterker nog, bovenstaande hoef je natuurlijk helemaal niet te doen, het is maar een idee. Ik kan wel delen dat het voor mij gewerkt heeft.

Sorry dat ik dit topic even ontspoort heb :) Zoveel mensen, zoveel wensen. Dit is slechts mijn visie hierop, die kan sterk afwijken van andermans visie en ethiek. En er is geen één juiste variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:En we gaan vanaf nu weer ontopic.

[ Voor 10% gewijzigd door Krisp op 13-02-2015 22:22 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 13:41
eppo16 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:00:
Leeftijd:24
Opleiding(en): MBO Niv 3 Beheerder ICT
Certificaten: ItilV3, MOS 2010, 70-680 Win 7
Werkervaring: 2 jaar servicedesk, 3 maand onsite support
Werkgever: Meerdere (gedetacheerd)
Huidige functie: Servicedesk medewerker 1e lijn
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 200 uur
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 8 uur
Pensioenregeling: ja, 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Km vergoeding á 0.19 per km, certificaten halen, per certificaat 30,00 extra
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 60 min (enkele reis)

Maand salaris (bruto): 1700 + 750 netto km vergoeding

In mei wordt mijn contract verlengd. Iemand suggesties?

Momenteel bezig met 70-687 Windows 8 en voor mei wil ik ook 70-688 Windows 8 (compleet) hebben.
Iemand ideeën en/of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Aan ene kant is 1700 bruto beetje mager. Aan de andere kant, wordt dat ruimschoots goed gemaakt door je 750 euro netto km-vergoeding, dat is toch wel aardig.

Daarmee zit je haast modaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Hatsieflatsie op 13-02-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
19cent is het standaard tarief, hij reist ongeveer 200km per dag (totaal heen+terug).
Met de auto kom je niet uit de kosten voor 19cent, met de trein hou je zon 300euro over als je een abonnement neemt (schat ik).

wat ik me afvraag: werkweek 8uur? Ik denk 5x8uur dan toch met die reiskosten...

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Ja klopt, 5x 8 uur. Ik heb een Ford Fiesta uit 2009 (diesel) variant gekocht. Laten we zeggen dat het pakweg 1000 km per week is exclusief prive rijden. De kosten zijn voor mij gedekt als je belasting, verzekering en diesel rekent. Op basis van 750,00 x 12 kun je toch een mooie auto kopen na 1 jaar :-). Niet helemaal een goede vergelijking maar toch.

@Hatsieflatsie: Als basis salaris wou ik wel klimmen naar de 1850/2000 als ik eerlijk ben op basis van de certificaten van Windows 8. Eind dit jaar verwacht ik deze binnen te hebben (ruim genomen)

[ Voor 22% gewijzigd door eppo16 op 14-02-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Ik denk dat dat niet onredelijk is, al is 1stap van 10-15% wel groot.
Als het van je certificaat afhankelijk is, laat dat dan vastleggen op papier. Dat kan weer hoop gedoe schelen als je het haalt.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Ik wou inzetten op 2000, kan dan altijd nog zakken naar maximaal 1850. Dat moet wel haalbaar zijn met goede argumenten en prestaties o.a met certificaten en werkgever tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-06-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lijkt me een prima deal voor de combinatie leeftijd+opleiding+ervaring. Zeker ook icm je 13e maand en 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:37:
Lijkt me een prima deal voor de combinatie leeftijd+opleiding+ervaring. Zeker ook icm je 13e maand en 30 dagen.
Ja, alleen heb ik momenteel geen auto en zou een leaseauto ook goed uitkomen. Heb overigens nog geen concreet aanbod gehad van het project waar ik nu, zit maar dat zou wel rond die koers liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Volgens mij is de vraag:

Wat is je meer waard?
Een lease-auto OF 300E + 5 vakantiedagen + 13e maand. Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:25:
Volgens mij is de vraag:

Wat is je meer waard?
Een lease-auto OF 300E + 5 vakantiedagen + 13e maand. Ik zou het wel weten.
De doorgroeimogelijkheden zijn mij het meeste waard. Als ik direct bij het bedrijf ga werken waar ik momenteel op project zit, zal ik niet kunnen doorgroeien, tenzij de manager vertrekt.
Daarnaast willen ze binnen 2 jaar verhuizen naar het noorden, waarbij ik met een reisafstand zit van anderhalf uur enkele reis. En op een motor is dat minder fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:40
Hier is ook het waarderingsgesprek gevoerd.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:13:
[...]

De doorgroeimogelijkheden zijn mij het meeste waard. Als ik direct bij het bedrijf ga werken waar ik momenteel op project zit, zal ik niet kunnen doorgroeien, tenzij de manager vertrekt.
Daarnaast willen ze binnen 2 jaar verhuizen naar het noorden, waarbij ik met een reisafstand zit van anderhalf uur enkele reis. En op een motor is dat minder fijn.
Twee jaar ervaring opdoen is óók groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheel schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:57:
[...]

Twee jaar ervaring opdoen is óók groei.
Nvm :) true.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Cocytus schreef op zondag 15 februari 2015 @ 09:45:
Members only:
Members only:

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:42

Sandyman538

SandstorM [148839]

Thrilseeka schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:20:
[...]

Members only:
Dus je hebt zwart op wit dat je een loonsverhoging krijgt, maar niet hoeveel. Ergens vind ik dat niet heel erg handig. Eurotje per maand is ook loonsverhoging, dus in hoeverre heeft het dan waarde dat je het zwart op wit hebt. Ik zou daar op voorhand een bedrag aan koppelen, anders krijg je daar straks gezeik over wat het management een loonsverhoging vindt en wat jij had verwacht.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stap genomen en er voor gekozen om de offshore drilling in te gaan ondanks dat ik eerst sceptisch was of het wel is wat ik wil. Uiteindelijk begin ik weer van voor af aan wat betreft functie maar genoeg kansen om verder te groeien binnen de club.

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Zeevaartschool Marof
Certificaten: Werkgerelateerde certificaten
Werkervaring: 6 jaar 5 jaar
Werkgever: Offshore drilling club uit de states Bagger/Offshore
Huidige functie: Junior DPO 1e stuurman/dpo

Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: 5 weken op/af 4 weken op/af
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto*: geen
Werkweek: 84 uur
Pensioenregeling: geen 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Verschillende bonussen. Uit verhalen heb ik kunnen op maken dat dit rond de 15.000 usd pj ligt. ziektekosten voor vrouw en kids volledig betaald door werkgever, geen kost en inwoning, sportschool vergoed tot 70 euro pm, bonussen en presentjes oplopen tot +/- 3000 netto per jaar afhankelijk van behaalde doelstellingen
Land: Wereldwijd
Regio: -
Reistijd**: geen

Maandsalaris (bruto): 13.600 usd 7300 euro

Kleine kantekening is wel dat ik vanaf nu mijn eigen belastingen mag afdragen en mijn werkgever geen pension meer afdraagt voor mij. Wat ik precies over ga houden ligt ter berekening bij de financieel adviseur. Die adviseur heb ik vanaf nu maar in de arm genomen om gezeur bij de belasting dienst te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:47:
De stap genomen en er voor gekozen om de offshore drilling in te gaan ondanks dat ik eerst sceptisch was of het wel is wat ik wil. Uiteindelijk begin ik weer van voor af aan wat betreft functie maar genoeg kansen om verder te groeien binnen de club.

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Zeevaartschool Marof
Certificaten: Werkgerelateerde certificaten
Werkervaring: 6 jaar 5 jaar
Werkgever: Offshore drilling club uit de states Bagger/Offshore
Huidige functie: Junior DPO 1e stuurman/dpo

Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: 5 weken op/af 4 weken op/af
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto*: geen
Werkweek: 84 uur
Pensioenregeling: geen 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Verschillende bonussen. Uit verhalen heb ik kunnen op maken dat dit rond de 15.000 usd pj ligt. ziektekosten voor vrouw en kids volledig betaald door werkgever, geen kost en inwoning, sportschool vergoed tot 70 euro pm, bonussen en presentjes oplopen tot +/- 3000 netto per jaar afhankelijk van behaalde doelstellingen
Land: Wereldwijd
Regio: -
Reistijd**: geen

Maandsalaris (bruto): 13.600 usd 7300 euro

Kleine kantekening is wel dat ik vanaf nu mijn eigen belastingen mag afdragen en mijn werkgever geen pension meer afdraagt voor mij. Wat ik precies over ga houden ligt ter berekening bij de financieel adviseur. Die adviseur heb ik vanaf nu maar in de arm genomen om gezeur bij de belasting dienst te voorkomen.
Verdien je dit elke maand? Of elke 5 weken dat je aan het werk bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thejoker80 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 06:16:
[...]

Verdien je dit elke maand? Of elke 5 weken dat je aan het werk bent?
Zit nu op een dayrate van 900 usd per dag waarbij ze me de keuze gegeven hebben of ik het bedrag aan het einde van de periode uitbetaald wil hebben of verspreid over de maanden. Deze 13.600 usd krijg ik elke maand en aan het einde van het jaar komt er een correctie van de aantal gewerkte dagen.

Ben er nog vergeten te melden dat alle cursussen qua kosten en tijd ook voor eigen rekening komen. Dat vertekend het beeld ook wel een beetje. Gelukkig ben ik grotendeels bij met alle cursussen dus voorlopig zal ik er weinig van merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:47:
[...]

Zit nu op een dayrate van 900 usd per dag waarbij ze me de keuze gegeven hebben of ik het bedrag aan het einde van de periode uitbetaald wil hebben of verspreid over de maanden. Deze 13.600 usd krijg ik elke maand en aan het einde van het jaar komt er een correctie van de aantal gewerkte dagen.

Ben er nog vergeten te melden dat alle cursussen qua kosten en tijd ook voor eigen rekening komen. Dat vertekend het beeld ook wel een beetje. Gelukkig ben ik grotendeels bij met alle cursussen dus voorlopig zal ik er weinig van merken
Dat is best een goed salaris :). Nou liggen de salarissen in de offshore branche wel vrij hoog natuurlijk. Heb je iets voor je pensioen geregeld? Waar betaal je trouwens belasting? dat kan ook nog wel eens schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

thejoker80 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:52:
[...]

Dat is best een goed salaris :). Nou liggen de salarissen in de offshore branche wel vrij hoog natuurlijk. Heb je iets voor je pensioen geregeld? Waar betaal je trouwens belasting? dat kan ook nog wel eens schelen.
Ik vind het toch wel meevallen.

13600 dollar voor 84 uur per week.
Zeg 22 werkdagen per maand is 370 uur per maand tov een normale 176 uur (40 uur per week).

Reken je dat om, dan kom je op 6460 dollar per maand.
Met de huidige koers is dat: 5690 euro per maand. En dat is dan zonder vakantiegeld en ook geen pensioen.

Daarnaast is hij nooit thuis (werkweek van 84 uur).....

Ik pas.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Tylen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:23:
[...]

Zeg 22 werkdagen per maand is 370 uur per maand tov een normale 176 uur (40 uur per week).

Met de huidige koers is dat: 5690 euro per maand. En dat is dan zonder vakantiegeld en ook geen pensioen.

Ik pas.
Die 5 weken daarna die hij niet werkt neem je dan niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ahh check overheen gelezen. Mijn excuus. Maar ik pass nog steeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Tylen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:34:
Ahh check overheen gelezen. Mijn excuus. Maar ik pass nog steeds ;)
Dat zullen wel veel mensen doen, en daarom zal het wel zo goed betalen voor de mensen die het wel willen doen denk ik dan maar...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Sibylle schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:12:
[...]

Een werkgever boeit het waarschijnlijk niet zo veel dat hij paar duizend per jaar te veel betaalt, wat wel van belang is is wat voor iemand je daarvoor krijgt.

Je laat met zo'n actie zien dat:
-Je makkelijk liegt
-De boel actief bedot door documenten te vervalsen.
-Je bovenstaande acties nodig hebt om te krijgen wat je wilt, ipv een eerlijk alternatief te kiezen.
etc.

Al die dingen zeggen dat je in je werk niet integer bent. Oftewel: ik zou je gewoon ontslaan per direct.
Ik na velen jaren geleerd, dat eerlijk zijn over je salaris alleen maar in het voordeel van de werkgever is. Ik heb maar een belang te dienen en dat is mijn eigen belang mbt salaris. Het is totaal onnodig om je nieuwe werkgever ik de kaart te spelen mbt je huidige salaris, zodat zij er iets boven op kunnen doen wetende dat jij dat wel zal accepteren. Het gaat puur om wat de functie waard is en of jij die waarde kan invullen. Los daarvan, de enige mensen die zo naief zijn om een loonstrook te tonen zijn vaak jong. Ik heb die fout ook een paar keer gemaakt toen ik begin 20 was. Ik weet gelukkig nu wel beter. Als je goed marktonderzoek doet weet je wel wat een functie behoort te betalen. Soms is de sector wel bepalend, zo hoef je geen dikke salarissen in de toerisme te verwachten.

En het is maar goed dat jij geen werkgever bent, want je komt daaar niet meer weg om iemand om die reden per direct te ontslaan.

En doordat ik eens in mijn leven gewoon hard heb gespeelt en gebluft heb ik in 3 jaar tijd, 1000 euro bruto meer salaris gekregen. Nou ben ik wel van werkgever veranderd, dus dat speelt ook wel mee. Maar geloof mij, door eerlijk te zijn benadeel je alleen jezelf.

[ Voor 8% gewijzigd door mannowlahn op 16-02-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
muffstuff schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:49:
[...]

En het is maar goed dat jij geen werkgever bent, want je komt daaar niet meer weg om iemand om die reden per direct te ontslaan.
Eensch. Als uitkomt dat een werknemer over zijn kwalificaties heeft gelogen, kan dat reden zijn tot ontslag op staande voet. Maar dan moet de leugen wel gaan over een onderwerp dat relevant is voor het functioneren in de nieuwe baan. Denk aan een diploma dat blijkt te ontbreken, werkervaring die verzonnen blijkt etc.

Een linkje: https://www.jurofoon.nl/n...s-een-sollicitatiegesprek

Het salaris dat je bij een vorige werkgever verdiende, rekt nogal de grenzen van relevante vragen. Je kunt stellen dat deze vraag geen onderdeel van de selectie van de kandidaat, maar van de daarop volgende salarisonderhandelingen.

Een contract is in de basis een overeenkomst tussen twee gelijkwaardige partijen. Het is imho ook onwenselijk dat een van de partijen de onderhandelingspositie van de andere partij kan bevragen met een dwangmiddel, waardoor de sollicitant als het ware "onder ede" staat om zijn kaarten op tafel te leggen terwijl de werkgever dat niet staat.
En doordat ik eens in mijn leven gewoon hard heb gespeelt en gebluft heb ik in 3 jaar tijd, 1000 euro bruto meer salaris gekregen. Nou ben ik wel van werkgever veranderd, dus dat speelt ook wel mee. Maar geloof mij, door eerlijk te zijn benadeel je alleen jezelf.
1000 euro bruto per maand telt op naar een half miljoen euro bruto gedurende een loopbaan. Hoewel het onderstandig is om op elke slak zout te leggen, moet je zo'n bedrag niet op tafel laten liggen. Pick your fights wisely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
Tylen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:23:

Ik pas.
Ja, je verkijkt je al snel op het salaris in het buitenland, zeker als iemand absurd veel werkt. Je hebt natuurlijk de sociale zekerheid in NL, maar vaak ook allerlei extra's die je in het buitenland niet hebt. Ik heb nu ook een aanbod liggen om voor 150k een jaar in het buitenland te zitten. Natuurlijk hou ik dan wat extra over, maar als je het allemaal op een rijtje zet is het echt niet de jackpot die het in eerste instantie lijkt te zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:48
'In het buitenland'.

Ik denk niet dat hij z'n eigen hut hoeft te betalen in de offshore :P

Ben wel benieuwd over wat voor extra's je het hebt, hier in Nederland. Alle extra's zijn de afgelopen jaren zo'n beetje verdwenen. Salarissen in Amerika lees ik hier steevast bij 'zorg, sportabo, OV-abo, autokosten vergoed' etc. Zelfs in België krijgen ICT'ers een hoop extra.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:14
muffstuff schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:49:
[...]

Volgens mij haal je eerlijk en open door elkaar.

Niet eerlijk zijn kan je jezelf nog veel meer mee benadelen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, als je werkgever je niet vertrouwt kan je dat nog veel meer kosten dan het je ooit per maand oplevert.

Altijd open zijn is niet handig, zeker niet in onderhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ph4ge schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:27:
[...]

Ja, je verkijkt je al snel op het salaris in het buitenland, zeker als iemand absurd veel werkt. Je hebt natuurlijk de sociale zekerheid in NL, maar vaak ook allerlei extra's die je in het buitenland niet hebt. Ik heb nu ook een aanbod liggen om voor 150k een jaar in het buitenland te zitten. Natuurlijk hou ik dan wat extra over, maar als je het allemaal op een rijtje zet is het echt niet de jackpot die het in eerste instantie lijkt te zijn.
Hangt volgens mij helemaal af van je vakgebied en de werkgever. In mijn vak is het namelijk 'normaal' dat je in het buitenland sowieso een ziektekostenverzekering en premievrij pensioen betaald door de werkgever krijgt. Daar staat tegenover dat je geen vakantiegeld hebt. Werkweek is 'gewoon' 40 tot 50 uur, zoals hier in Nederland.

Salaris schommelt ergens tussen 100 en 150k. Belastingen zijn dan weer lager, maar huizen doorgaans duurder. 2.5k/maand is een normaal bedrag voor een normale woning. Scholing voor kinderen is vergeleken met Nederland helemaal duur. 10 tot 20k/jaar/kind is geen uitzondering. Ik heb drie kinderen, tel maar uit.

Per saldo betaalt het buitenland in mijn situatie beter. Of ik vertrek hangt van meer factoren af, waarbij gezin, scholingsmogelijkheden voor kinderen etc de grootste bepalende factor zullen zijn.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:....en we gaan weer ontopic.

De volgende keer ga ik weer posts verwijderen. Blijkbaar blijft de verleiding groot om er weer op in te gaan.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Ondertussen bijna 6 jaar geleden dat ik de eerste update poste. Dus tijd voor weer is een update.
Ik werk nog steeds bij het zelfde bedrijf als toen.

Leeftijd:26 32
Opleiding(en): HBO Informatica en Informatikunde
Certificaten: TMAP, ISTQB, HP Certified Instructor, Loadrunner, Tosca, NeoLoad
Werkervaring: 4,5 10 jaar
Werkgever: Consultancy Bedrijf
Huidige functie: Load en Performance Test Engineer

Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 30 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM:nee Ja
Leaseauto: ja+tankpas+onbeperkte prive kilometers:lease bedrag 850 eur Incl brandstof
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: volledig betaald door de baas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: X aantal cursussen per jaar meestal op verzoek, volledig betaalde ziektekosten, 86 euro onkosten vergoeding (belasting vrij)
Totale Reistijd heen/terug: 30 tot 90 min enkele reis (files kunnen een drama zijn)

Maand salaris(bruto): 3050 4400

Gezien wat de markt op het moment doet, geen slechte deal, ik weet er zijn betere, maar ben ondertussen ook op het punt aangekomen dat ik plezier in mijn werk en de omgeving waar ik werk ook wel heel erg belangrijk vind.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Paladin schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:10:
Ondertussen bijna 6 jaar geleden dat ik de eerste update poste. Dus tijd voor weer is een update.
Ik werk nog steeds bij het zelfde bedrijf als toen.

Leeftijd:26 32
Opleiding(en): HBO Informatica en Informatikunde
Certificaten: TMAP, ISTQB, HP Certified Instructor, Loadrunner, Tosca, NeoLoad
Werkervaring: 4,5 10 jaar
Werkgever: Consultancy Bedrijf
Huidige functie: Load en Performance Test Engineer

Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 30 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM:nee Ja
Leaseauto: ja+tankpas+onbeperkte prive kilometers:lease bedrag 850 eur Incl brandstof
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: volledig betaald door de baas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: X aantal cursussen per jaar meestal op verzoek, volledig betaalde ziektekosten, 86 euro onkosten vergoeding (belasting vrij)
Totale Reistijd heen/terug: 30 tot 90 min enkele reis (files kunnen een drama zijn)

Maand salaris(bruto): 3050 4400

Gezien wat de markt op het moment doet, geen slechte deal, ik weet er zijn betere, maar ben ondertussen ook op het punt aangekomen dat ik plezier in mijn werk en de omgeving waar ik werk ook wel heel erg belangrijk vind.
Naast het mooi salaris zijn de sec arbeidsvoorwaarden ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
zelfde bedrijf maar de vakantie dagen zijn met 5 afgenomen? dat kom je niet vaak tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

justice strike schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:51:
zelfde bedrijf maar de vakantie dagen zijn met 5 afgenomen? dat kom je niet vaak tegen.
Klopt zijn omgezet in "extra" salaris met de optie om nu bij te kopen, eerst was het gewoon 30, en nu dus 5 minder met optie om 10 bij te kopen. Maar ik ben het met je eens je ziet het niet vaak.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Paladin schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:51:
[...]

Klopt zijn omgezet in "extra" salaris met de optie om nu bij te kopen, eerst was het gewoon 30, en nu dus 5 minder met optie om 10 bij te kopen. Maar ik ben het met je eens je ziet het niet vaak.
mwa, in zo'n geval zou ik er ook geen problemen mee hebben. Als het maar terug te zien is in je salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Update
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hbeez schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:49:
Update
Members only:
BPF 1.58 / IPF 1.3 :P ?
Zo ja, hoe krijg je dan je zorgverzekering vergoed?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hbeez schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:49:
Update
Members only:
:o

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:17
Nu vast contract + meer loon, beheer +-125 werkplekken en 10 servers voor +- 200 man, verder geen andere ICTer in dienst.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO N4 ICT-Beheerder
Certificaten: MCITP2008,MCSA2012,Citrix 4.5,en nog wat oude dingen zoals Novell
Werkervaring: 8 jaar relevant
Werkgever: Infra
Huidige functie: ICT Beheerder

Vakantiedagen: 24 + 10 ADV dagen
Laptop: Ja (1200€)
GSM: Ja (400€)
Leaseauto*: Nee, wel reiskostenvergoeding OV 100%
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: 80% Werkgever 20% Zelf
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niks
Regio: Gelderland
Reistijd: ongeveer 1 uur per dag

Maandsalaris (Netto):Nu 1.800€ over 3 jaar afgesproken dat dit 2.000€ is.

Vind het zelf prima vanwege de maar 32 uur en 34 vrije dagen per jaar.

Wat denken jullie?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Veel te weinig. In je 1tje alles doen voor meer dan 200 man. Veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bschnitz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:42:
Nu vast contract + meer loon, beheer +-125 werkplekken en 10 servers voor +- 200 man, verder geen andere ICTer in dienst.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO N4 ICT-Beheerder
Certificaten: MCITP2008,MCSA2012,Citrix 4.5,en nog wat oude dingen zoals Novell
Werkervaring: 8 jaar relevant
Werkgever: Infra
Huidige functie: ICT Beheerder

Vakantiedagen: 24 + 10 ADV dagen
Laptop: Ja (1200€)
GSM: Ja (400€)
Leaseauto*: Nee, wel reiskostenvergoeding OV 100%
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: 80% Werkgever 20% Zelf
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niks
Regio: Gelderland
Reistijd: ongeveer 1 uur per dag

Maandsalaris (Netto):Nu 1.800€ over 3 jaar afgesproken dat dit 2.000€ is.

Vind het zelf prima vanwege de maar 32 uur en 34 vrije dagen per jaar.

Wat denken jullie?
Zeker geen top salaris, maar wel lekker veel vrij inderdaad. Daarnaast kan ik me haast niet voorstellen dat 1 persoon de volledige IT ondersteund voor 125 werkplekken. Wat als jij 3 weken vrij neemt? En zijn er ook zaken uitbesteed?

Edit:
Netto is het een prima salaris imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:48
Volgens mij lezen jullie over 'netto' heen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat is ongeveer 2700 bruto gok ik, voor 32 uur. Dat is niet slecht hoor.

Maar 200 euro groei in 3 jaar is dan wél weer erg karig. Dat moet beter kunnen?

(Overigens is het eigenlijk de bedoeling om het bruto salaris op te geven, dat vergelijkt makkelijker)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ahh check bruto/netto. Dat veranderd de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:55:

(Overigens is het eigenlijk de bedoeling om het bruto salaris op te geven, dat vergelijkt makkelijker)
Is die 200 euro ook niet netto dan..?

Overigens als je niet meer gaat doen vanuit je functie dan zou 200 bruto ook een redelijke verhoging zijn. Waarom zou de werkgever meer betalen voor hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Blijkbaar is die verhoging al vastgelegd, los van zijn prestaties. Dus als jij drie jaar goed of uitstekend preseteert is het een magere belonging, bruto of netto.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Sparhawk schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:57:
[...]

BPF 1.58 / IPF 1.3 :P ?
Zo ja, hoe krijg je dan je zorgverzekering vergoed?
Haha :)

Wat betreft zorgverzekering: kijk maar eens naar je loonstrookje.

Vergeet je niet je eigen stats te posten? ;) Evt via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Nyarlathotep schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:55:

Komt omdat ik per 4 weken op 80% basis word betaald en ik Netto makkelijker kan rekenen :) sorry voor het ongemak! en die 200€ is ook netto ja.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Deveon schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:48:
[...]

Zeker geen top salaris, maar wel lekker veel vrij inderdaad. Daarnaast kan ik me haast niet voorstellen dat 1 persoon de volledige IT ondersteund voor 125 werkplekken. Wat als jij 3 weken vrij neemt? En zijn er ook zaken uitbesteed?

Edit:
Netto is het een prima salaris imo.
Nee, ik doe alles zelf behalve migraties en grote projecten daar mag ik 1 hulpkracht op project basis inschakelen, verder hebben we ook een wagenpark van 100+ auto's en 2 eigen tankstations op terrein waarvoor ik de tankpassen en tank rapporten verzorg.

Ik neem alleen in de winter en zomer zo lang vrij dan draait er maar 10% van het personeel i.v.m. verplichte vrije dagen, ik krijg dan 200% vergoeding mocht ik toch nog iets moeten doen vanaf thuis.

Verder hebben we ook 160+ GSM abos en 100+ data abos voor de auto's die ik beheer etc.

Het is inderdaad redelijk wat werk maar goed te doen omdat ik er gelijk met mijn neus er boven op zit en niet hoef te schakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickinT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Bschnitz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:34:
[...]

Nee, ik doe alles zelf behalve migraties en grote projecten daar mag ik 1 hulpkracht op project basis inschakelen, verder hebben we ook een wagenpark van 100+ auto's en 2 eigen tankstations op terrein waarvoor ik de tankpassen en tank rapporten verzorg.

Ik neem alleen in de winter en zomer zo lang vrij dan draait er maar 10% van het personeel i.v.m. verplichte vrije dagen, ik krijg dan 200% vergoeding mocht ik toch nog iets moeten doen vanaf thuis.

Verder hebben we ook 160+ GSM abos en 100+ data abos voor de auto's die ik beheer etc.

Het is inderdaad redelijk wat werk maar goed te doen omdat ik er gelijk met mijn neus er boven op zit en niet hoef te schakelen :)
Dus... Even opgesomd, ben je verantwoordelijk voor:

- 125 werkplekken + achterliggende servers/automatisering
- 100 auto's
- Tankpassen en -rapporten voor 2 tankstations
- 160+ GSM abb.
- 100+ data abb.

En dat alles in 32 uur p/w?!?!

Om je vraag "Wat denken jullie?" enigszins te beantwoorden, dit is wat ik denk:

Uhm.. Ik ben alles behalve een ervaringsdeskundige, maar als jij bij dit bedrijf vertrekt hebben ze een behoorlijk probleem lijkt me. Oftewel.. In mijn ogen heb je dusdanig veel verantwoordelijkheid dat je best wat meer mag verdienen dan 2K netto. Je hebt volgensmij 90% persoonlijke verantwoordelijkheid over de "mogelijkheid om je werk uit te kunnen voeren" voor een heel groot gedeelte van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
nick-w schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:53:
[...]

Dus... Even opgesomd, ben je verantwoordelijk voor:

- 125 werkplekken + achterliggende servers/automatisering
- 100 auto's
- Tankpassen en -rapporten voor 2 tankstations
- 160+ GSM abb.
- 100+ data abb.

En dat alles in 32 uur p/w?!?!

Om je vraag "Wat denken jullie?" enigszins te beantwoorden, dit is wat ik denk:

Uhm.. Ik ben alles behalve een ervaringsdeskundige, maar als jij bij dit bedrijf vertrekt hebben ze een behoorlijk probleem lijkt me. Oftewel.. In mijn ogen heb je dusdanig veel verantwoordelijkheid dat je best wat meer mag verdienen dan 2K netto. Je hebt volgensmij 90% persoonlijke verantwoordelijkheid over de "mogelijkheid om je werk uit te kunnen voeren" voor een heel groot gedeelte van het bedrijf.
Haha ja klopt aardig :) in principe bepaal ik alles ja qua beleid etc., het enige wat ik altijd moet doen is een handtekening van de directie krijgen en natuurlijk kosten uitleg en risico's etc.

Bedankt voor je mening, hier heb ik wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickinT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Bschnitz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:30:
[...]

Haha ja klopt aardig :) in principe bepaal ik alles ja qua beleid etc., het enige wat ik altijd moet doen is een handtekening van de directie krijgen en natuurlijk kosten uitleg en risico's etc.

Bedankt voor je mening, hier heb ik wat aan!
Oh je bepaalt ook het beleid nog!
In dat geval zou ik niet alleen om salarisverhoging vragen, maar ook om een andere functienaam, namelijk CIO ;-)

Nee hoor zonder gekheid, wie ben ik om te zeggen dat jij om salarisverhoging moet vragen... Bedoel er meer mee te zeggen, dat ik denk dat je véél meer doet dan 99% van de ICT-Beheerders. In 32 uur per week. En niet véél meer verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO ICT beheer niveau 4
Certificaten: CCA 6, MCSA 2003 + Windows 2008 70-646
Werkervaring: 9 jaar bij dit bedrijf + 1 jaar elders
Werkgever: Commercieel bedrijf
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: 25
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 20 euro internet vergoeding, 130 euro netto reiskosten
Land: NL
Regio: Overijssel
Reistijd: 50 minuten

Maand salaris (bruto): 2675,-

Het kan altijd beter maar goed, ik kan hier prima van rondkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:15
Bij deze mijn laatste wijziging in salaris.
Ik zelf nu op een punt dat ik denk dat het eindelijk marktcomfort is.
Ik hoor graag of er nog onderdelen zijn waar ik niet aan heb gedacht die handig zijn bij een komend beoordelingsgesprek.

EDIT: als er niet op wordt gereageerd heeft het ook geen nut om neer te zetten.

[ Voor 66% gewijzigd door gr8-jen op 19-02-2015 08:01 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Members only:

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
@Luuksnijmegen. Ik zit in een vergelijkbare situatie denk ik.

Zelf zit ik ook in een ICT traineeship (totaal 15 maanden).

Salaris: 2300 + 8% vakantiegeld (dat zou dus 2484 incl. zijn)
Contractueel gezien ga ik over 2 maand naar 2500 bruto + 8% (dat zou dus 2700 incl. zijn) en een paar maanden daarna maak ik weer een stap van ongeveer 350 bruto.

Grote voordeel voor mij is dat ik tijdens mijn traineeship een aantal kostbare opleidingen incl. certificaten vergoed krijg. Dit heeft de werkgever tot nu toe al ruim 8000 euro gekost. Dit zie ik ook als een soort extra salaris, aangezien het mijn marktwaarde flink vergroot en ik hierdoor veel meer toekomst perspectief heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Je vergeet nog een / in je MO tag ;)

Members only:

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Ik zag het, ik had de verkeerde /, die was nog niet helemaal wakker denk ik.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolkeBeer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 16:59

BolkeBeer

Dat is mooi.

Op dit moment:

Members only:

En het aanbod wat ik heb:

Members only:

Het lijkt me dat er wel meer uit te halen valt, maar met deze aanbieding loop ik
er niet echt warm voor. Qua functie/werkzaamheden wel, maar qua salaris een dood-doener.
Wat zou redelijk(realistisch) zijn om te vragen.

Proud to be vout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
BolkeBeer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:48:
Op dit moment:

Members only:

Members only:

Het lijkt me dat er wel meer uit te halen valt, maar met deze aanbieding loop ik
er niet echt warm voor. Qua functie/werkzaamheden wel, maar qua salaris een dood-doener.
Geen idee wat het in friesland zou moeten zijn. Maar in de randstad kun je na 4 jaartjes op 3800 euro bruto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Wellicht mis ik iets, maar het nieuwe aanbod lijkt mij minder aantrekkelijk dan wat je nu hebt. Zelfde salaris en wel veel meer reistijd en geen winstuitkering. Als je dat aanbod overweegt zou ik er toch 250 bij op willen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op dit moment:

Members only:

Members only:

Heb je ze je loonstrookje overhandigd voordat ze een aanbieding deden?
Ik vind het een belediging, of ik moet iets over het hoofd zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Op dit moment:

Members only:

Members only:

Jeetje... komt dat door Friesland of...? HBO, Programmeur, 28.... en dan een aanbod krijgen van 2k bruto voor 38u. Wordt je extern ingezet of fulltime intern aan een programma werken? Ik zou echt MINSTENS 2500 euro bruto eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Al wordt je voor slechts 50 euro per uur verhuurd, dan nog blijft de helft van je omzet aan de strijkstok hangen. Dit aanbod mag 600 a 1000 euro per maand omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolkeBeer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 16:59

BolkeBeer

Dat is mooi.

Eriksk schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:59:
Heb je ze je loonstrookje overhandigd voordat ze een aanbieding deden?
Ik vind het een belediging, of ik moet iets over het hoofd zien...
Geen loonstrookje overhandigd, nieuwe werknemer weet wel waar ik nu werk. Maar laten we ervanuitgaan dat ze niet weten wat ik nu verdien.

@luuksnijmegen, nieuwe aanbod is idd minder aantrekkelijk, qua voorwaarden salaris.

En of het aan Friesland ligt of niet, ik dacht zelf 2500 bruto. Leeftijd * 100 - 300(Friesland taks). Goede vriend van me, zit in soortgelijk werk, ook HBO, heeft 2600 bruto. Ook Friesland.

Proud to be vout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
BolkeBeer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:21:
[...]

Geen loonstrookje overhandigd, nieuwe werknemer weet wel waar ik nu werk. Maar laten we ervanuitgaan dat ze niet weten wat ik nu verdien.

@luuksnijmegen, nieuwe aanbod is idd minder aantrekkelijk, qua voorwaarden salaris.

En of het aan Friesland ligt of niet, ik dacht zelf 2500 bruto. Leeftijd * 100 - 300(Friesland taks). Goede vriend van me, zit in soortgelijk werk, ook HBO, heeft 2600 bruto. Ook Friesland.
Toen ik in Overijssel werkte kregen starters (.net en java programmeurs) al zo'n 2500 bruto op hun 24e, nul werkervaring. En gemiddeld 2 maandsalarissen bonus per jaar.

Die 2000 bruto Euro's (serieus bruto, niet netto?) zijn belachelijk. Bij 2500 begint het zou ik zeggen, al ken ik die provincie niet zo goed. Jij verdient nu netto een tientje per uur. Give or take. Werk je voor een non-profit organisatie? Wat bizar laag...

Randstad: Jij begint bij 3500 en dan zit je al behoorlijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:02
Ik zie hier bedragen van 3500 en zelfs 3800 euro voorbij komen voor een HBO-er met 4 jaar werkervaring. Ben ik de enige die dat een hoop vindt? Ik bedoel, als je nu van school af komt, dan mag je al in je handen wrijven als je 2500 euro bruto per maand verdiend. En hetzelfde geldt als je 4 jaar achter elkaar 10%/250 euro meer gaat verdienen. Dat is echt niet voor iedereen weggelegd.

Maar goed, feit blijft dat 2000 euro veel te weinig is en dat 2800/3000 euro toch een stuk realistischer is voor die regio met die papieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

FunkyTrip

Funky vidi vici!

justice strike schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:51:
[...]

Geen idee wat het in friesland zou moeten zijn. Maar in de randstad kun je na 4 jaartjes op 3800 euro bruto zitten.
Dat kan, maar dat geldt voor een paar procent van de ITers. Het gros zit dan op 2500-2800. Dat komt ook uit alle salariswijzers naar voren. Als je na 4 jaar 2000,- verdient, dan ben je niet het type dat na 4 jaar op 3800 zit.
Blue-eagle schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:37:
[...]

Toen ik in Overijssel werkte kregen starters (.net en java programmeurs) al zo'n 2500 bruto op hun 24e, nul werkervaring. En gemiddeld 2 maandsalarissen bonus per jaar.

Randstad: Jij begint bij 3500 en dan zit je al behoorlijk laag.
Dit klopt dus voor geen meter. Alle onderzoeken wijzen dit uit. Je hoort waarschijnlijk bij de 2% die dat wel voor elkaar krijgt.Het gemiddelde salaris van een 30-40er is zo rond de 3500-4000.

[ Voor 37% gewijzigd door FunkyTrip op 18-02-2015 13:33 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, 3500E laag vinden als start.... tsja. Zie ook weer die enquete hier op t.net die ik 3 pagina's geleden aanhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Robkazoe schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:20:
Ik zie hier bedragen van 3500 en zelfs 3800 euro voorbij komen voor een HBO-er met 4 jaar werkervaring. Ben ik de enige die dat een hoop vindt? Ik bedoel, als je nu van school af komt, dan mag je al in je handen wrijven als je 2500 euro bruto per maand verdiend. En hetzelfde geldt als je 4 jaar achter elkaar 10%/250 euro meer gaat verdienen. Dat is echt niet voor iedereen weggelegd.

Maar goed, feit blijft dat 2000 euro veel te weinig is en dat 2800/3000 euro toch een stuk realistischer is voor die regio met die papieren.
Je bent niet de enige. Ik weet niet hoe de markt is voor .Net developers maar ik vind de genoemde bedragen ook bijzonder hoog. Misschien heb ik de afgelopen 3 jaar voor de verkeerde werkgevers gewerkt, dat zou kunnen, maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
FunkyTrip schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:30:

[...]

Dit klopt dus voor geen meter. Alle onderzoeken wijzen dit uit. Je hoort waarschijnlijk bij de 2% die dat wel voor elkaar krijgt.Het gemiddelde salaris van een 30-40er is zo rond de 3500-4000.
Ik had toentertijd 8 jaar ervaring en verdiende 2500. Maar ik had geen opleiding en ik was front-end developer. Collega's van me stroomden in vanuit de opleiding en die verdienden binnen een jaar na aantreden ook 2500 Euro per maand. Dat waren wel de mensen die gingen onderhandelen, ik weet het nog erg goed omdat ik dit als argumentatie gebruikte voor eigen salarisonderhandelingen.
Boudewijn schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:38:
Inderdaad, 3500E laag vinden als start.... tsja. Zie ook weer die enquete hier op t.net die ik 3 pagina's geleden aanhaalde.
Ik had het niet over een start, wel over bedragen in de Randstad. Amsterdam met name. Vier jaar ervaring + HBO is dan reden genoeg om bij 3500 te beginnen met onderhandelen. Zelfs in Overijssel heb ik een vriend die met ~4 jaar ervaring 3000 bruto verdiende.

Mijn punt is dan ook meer: onderhandelen loont; die 2000 Euro bruto zomaar slikken is gewoon een grof gebrek aan opkomen voor jezelf. Salaris is altijd onderhandelbaar als je niet in loonschalen terecht komt.

Neem mijn opmerkingen met de nodige statistische korrels zout. Toch zou ik met een HBO-opleiding en 4 jaar ervaring eens beginnen bij 2500. Echt geen raar bedrag hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Dat is inderdaad een kwestie van goed onderhandelen. Maar goed, wat heeft dan de toegevoegde waarde van een bedrag als 3500 of 3800 euro roepen die niet echt realistisch zijn? Ik neem aan dat als mensen advies willen hebben over hoeveel ze ongeveer horen te verdienen dat we bruto bedragen gaan noemen wat reëel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
FunkyTrip schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:30:
[...]

Dat kan, maar dat geldt voor een paar procent van de ITers. Het gros zit dan op 2500-2800. Dat komt ook uit alle salariswijzers naar voren. Als je na 4 jaar 2000,- verdient, dan ben je niet het type dat na 4 jaar op 3800 zit.
als je een hbo of wo hebt dan begin je op 2500-2800. met 4 jaar opzak moet dat echt wel hoger zijn. We hebben het niet over iemand in de onderste 50% van de populatie, maar in de bovenste 50% en dan eerder in de bovenste 25% dan dicht tegen de mediaan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

FunkyTrip

Funky vidi vici!

justice strike schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:45:
[...]

als je een hbo of wo hebt dan begin je op 2500-2800. met 4 jaar opzak moet dat echt wel hoger zijn. We hebben het niet over iemand in de onderste 50% van de populatie, maar in de bovenste 50% en dan eerder in de bovenste 25% dan dicht tegen de mediaan aan.
Bij ons verdienen beginnende HBO-ITers 2300,- en we krijgen wekelijks sollicitaties op openstaande functies, dus blijkbaar is het een heel redelijk startsalaris.
Blue-eagle schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:55:
Neem mijn opmerkingen met de nodige statistische korrels zout. Toch zou ik met een HBO-opleiding en 4 jaar ervaring eens beginnen bij 2500. Echt geen raar bedrag hoor.
Dit is wel weer realistisch. Die 2000 is inderdaad erg laag. Op 2500 inzetten zou ik ook doen.

[ Voor 25% gewijzigd door FunkyTrip op 18-02-2015 15:34 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
FunkyTrip schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:33:
[...]

Bij ons verdienen beginnende HBO-ITers 2300,- en we krijgen wekelijks sollicitaties op openstaande functies, dus blijkbaar is het een heel redelijk startsalaris.

[...]

Dit is wel weer realistisch. Die 2000 is inderdaad erg laag. Op 2500 inzetten zou ik ook doen.
veel te laag, zelfs als we jouw maatstaven ernaast houden. 2300 euro bij een starter, dus men krijgt maar 5 tientjes per jaar loonsverhoging? Dat is toch niet realistisch.

Overigens, als je laag inzet krijg je ook laag. Je kunt niet omhoog, je kunt alleen omlaag onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Dan nog kom ik uit bij wat ik net eerder zei:
Ik neem aan dat als mensen advies willen hebben over hoeveel ze ongeveer horen te verdienen dat we bruto bedragen gaan noemen wat reëel is.
Hoe je onderhandelt, waarop je moet inzetten enz is een heel ander verhaal. Maar als jij, Justice Strike, nu gaat roepen dat zo iemand 3800 euro kan verdienen dan, dan zijn dat meer uitzonderingen dan de standaard. Je wekt nu verwachtingen die totaal niet realistisch zijn.

En daar gaat dit topic ook onder lijden. Want als iedereen gaat zeggen dat ie 10K per maand verdiend en een Maserati als leasebak heeft, dan gaan de mensen die een normaal salaris hebben zich misschien wel geïntimideerd voelen en niet meer posten hier. En de kracht van zo'n topic ligt juist in het feit dat zoveel mogelijk mensen hun gegevens hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Robkazoe schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:19:
Dan nog kom ik uit bij wat ik net eerder zei:
[...]
Hoe je onderhandelt, waarop je moet inzetten enz is een heel ander verhaal. Maar als jij, Justice Strike, nu gaat roepen dat zo iemand 3800 euro kan verdienen dan, dan zijn dat meer uitzonderingen dan de standaard. Je wekt nu verwachtingen die totaal niet realistisch zijn.

En daar gaat dit topic ook onder lijden. Want als iedereen gaat zeggen dat ie 10K per maand verdiend en een Maserati als leasebak heeft, dan gaan de mensen die een normaal salaris hebben zich misschien wel geïntimideerd voelen en niet meer posten hier. En de kracht van zo'n topic ligt juist in het feit dat zoveel mogelijk mensen hun gegevens hier posten.
mja, ik denk dat ik niet zo ver ernaast zit... let wel, we hebben het over HBO + 4 jaar werk ervaring. Daartegenover staat dat 2500 euro ook niet realistisch is.

overigens geeft de salariswijzer gewoon 3400 euro aan voor een hbo-er, 28 jaar, in de ict, middenkader.

en ook andere bronnen geven ongeveer die richting aan:
http://mens-en-samenlevin...-na-hbo-of-wo-studie.html

(2625 euro netto is ongeveer 3800 bruto) Dus ik denk niet dat ik iets heel vreemds zeg.

[ Voor 15% gewijzigd door justice strike op 18-02-2015 16:33 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.