Deveon schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:55:
[...]
Hoezo zou je niet bij een werkgever kunnen ontwikkelen tot het niveau dat je voor een andere 4000 waard ben? Je bent waarschijnlijk een hele poos wel onderbetaald geweest, maar liever een lager salaris en mogelijkheden tot groei als een gouden kooi.
oh nee, ik bedoelde niet dat je niet zou kunnen groeien in salaris bij je huidige werkgever. Ik bedoelde meer, het is wel een balans. Als je 2200 euro verdient, je zoekt naar een andere baan, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat je 5000 gaat vragen, dat voelt voor jezelf ook al heel vreemd.
MAW je kunt niet tot je 30ste zeggen ik verdien weinig maar dat maakt niets uit... vervolgens tot 30 jaar 2500 euro verdienen en dan verwachten dat je opeens naar 4000 euro gaat (of gaat solliciteren)
Met de waardering ben ik het overigens helemaal met je eens. Zelf zit ik nu ook in een aantal sollicitatie rondes maar blijf "wat is je salarisindicatie?" of "wat verdien je nu?"* toch lastige vragen om te beantwoorden. Hoe krijg je de andere partij zover om als eerste een bedrag te noemen? Of is dit puur afhankelijk van wie het initiële contact gestart heeft?
* = Wat ik nu verdien gaat ze eigenlijk geen moer aan, maar geef meestal bij hier mijn minimum aan.
Ligt aan de persoon die je voor je hebt. Soms kun je aangeven dat direct aangeven. soms met een uitleg, en soms met een smoes
1.'Dat is prive informatie'
2.'Wat ik nu verdien is geen indicatie omdat de functieomschrijving dusdanig anders is'
3.'Ik zou een salarisstrook moeten opvragen bij HR als u dat zou willen weten, aangezien ik in een deadline fase zit kan dat nog wat tijd kosten'
[
Voor 6% gewijzigd door
justice strike op 13-02-2015 12:07
]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)