Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.855.270 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Mystikal schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:29:
Maand salaris (bruto): 5250 6100

Uiteindelijk mijn 3e promotie in 18 maanden... Een stijging van meer dan 62%...(en dan nog een pensioen voordeel 50% t.o.v. 25% eigen bijdrage.). Het gaat opeens erg snel.... 8)7
behalve dat ik natuurlijk rete-jalours ben... Dit is toch wel een vreemd pad om te volgen... 3 keer promotie in 18 maanden binnen hetzelfde bedrijf? Wordt er voor dat geld niet enorm veel overuren verwacht oid?

ik ben business controller en zit op 4500,- 33 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:06
QuuN.. schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:26:

Of moet ik gewoon tevreden zijn met mijn salaris.
Ligt er aan, als die nieuwe functie betekent dat je veel sneller groeit in loon de komende jaren en je het naar je zin hebt bij je werkgever... Als je nu elders 3000 kunt verdienen, tja, dat soort sprongen wil je wel maken natuurlijk.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuuN..
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
EvaluationCopy schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:54:
[...]

Ligt er aan, als die nieuwe functie betekent dat je veel sneller groeit in loon de komende jaren en je het naar je zin hebt bij je werkgever... Als je nu elders 3000 kunt verdienen, tja, dat soort sprongen wil je wel maken natuurlijk.
Helaas zijn de sprongen vrijwel gelijk tussen de functiejaren. Dus wat dat betreft geen vooruitgang

Edit: Het is trouwens dezelfde functie. Waarom ik dus teruggezet wordt in functiejaren is me onduidelijk (al is het CAO-technisch wel toegestaan bij verhoging van salarisschaal, zolang ik er maar niet minder op verdien)

[ Voor 19% gewijzigd door QuuN.. op 12-11-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
r.e.s schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:10:
[...]

Daar heb je gelijk in.

[...]

Misschien maar goed ook. Bijtelling percentages worden vaak voor 3 jaar aangegaan met de burger. Een hypotheek kent een langere doorlooptijd ;) .

volgens mij mag de overheid zelfs jaarlijks de bijtelling aanpassen, uit solidariteit met bestaande lease contracten doen ze dit in praktijk niet
Het bruto inkomen ligt ook niet vast voor de doorlooptijd van de hypotheek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

r.e.s schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:10:
[...]

Daar heb je gelijk in.

[...]

Misschien maar goed ook. Bijtelling percentages worden vaak voor 3 jaar aangegaan met de burger. Een hypotheek kent een langere doorlooptijd ;) .

volgens mij mag de overheid zelfs jaarlijks de bijtelling aanpassen, uit solidariteit met bestaande lease contracten doen ze dit in praktijk niet
Ja, maar aan de andere kant is het ook raar dat ik een veel hogere hypotheek kan krijgen als ik tegen mijn werkgever zeg "Doe maar geen leaseauto, geef me dat bedrag maar bruto." (+800 brutoloon) Terwijl de werkgever toch echt van me verwacht dat ik dan een auto koop, anders kan ik mijn werk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Omdat ik toch twijfel over de hoogte ivm salarisindicatie voor 2015 het volgende:

Ik heb al verschillende aanbiedingen gehad waarbij een salaris van 3000+ wordt genoemd. Nu ga ik van junior naar medior, dus verhoging in salarisschaal. Echter wordt ik weer teruggezet in functiejaren, waardoor ik amper meer ga verdienen. Zelf ben ik tevreden bij mijn werkgever, echter vind ik het salaris iets aan de lage kant. Zeker gezien het aantal vacatures die open staan voor mijn functie. Zijn jullie het hier mee eens? Of moet ik gewoon tevreden zijn met mijn salaris.
Op basis van 38 uur en 3 jaar werkervaring vind ik het niet slecht. Heel goed is ook wat anders. Belangrijk is hoe je door kunt groeien op gebied van kennis en salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Anoniem: 13087 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:51:
[...]

Ja, maar aan de andere kant is het ook raar dat ik een veel hogere hypotheek kan krijgen als ik tegen mijn werkgever zeg "Doe maar geen leaseauto, geef me dat bedrag maar bruto." (+800 brutoloon) Terwijl de werkgever toch echt van me verwacht dat ik dan een auto koop, anders kan ik mijn werk niet doen.
Moment opname meer niet, in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 16:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Omdat ik toch twijfel over de hoogte ivm salarisindicatie voor 2015 het volgende:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb al verschillende aanbiedingen gehad waarbij een salaris van 3000+ wordt genoemd. Nu ga ik van junior naar medior, dus verhoging in salarisschaal. Echter wordt ik weer teruggezet in functiejaren, waardoor ik amper meer ga verdienen. Zelf ben ik tevreden bij mijn werkgever, echter vind ik het salaris iets aan de lage kant. Zeker gezien het aantal vacatures die open staan voor mijn functie. Zijn jullie het hier mee eens? Of moet ik gewoon tevreden zijn met mijn salaris.
Wat zijn functiejaren??

Nog even over het loon wat telt voor de hypotheek: Alléén 'vaste' beloningen worden meegetelt voor je hypotheek. Dit komt neer op: bruto jaarsalaris, vakantiegeld en 13e maand.
Dingen als bijtelling, mobiliteitsbudget e.d. worden niet meegerekend omdat deze bedragen zomaar kunnen veranderen (dus ook lager) of zelfs helemaal verdwijnen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 08:06
Dat is niet zo zwart-wit. Bij onze hypotheek mochten we de bonus gewoon meetellen (gemiddelde van 3 jaar). Niet dat het nodig was maar het kon wel.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024

Members only:

Mag ik vragen wat voor auto je leaset want ik vind een eigen bijdrage echt belachelijk! Heb je een poule auto of heb je zelf een nieuwe auto mogen bestellen? Verder denk ik dat je een prima profiel hebt content salaris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:25

Mystikal

It never hurts to help!

thejoker80 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:40:
[...]

behalve dat ik natuurlijk rete-jalours ben... Dit is toch wel een vreemd pad om te volgen... 3 keer promotie in 18 maanden binnen hetzelfde bedrijf? Wordt er voor dat geld niet enorm veel overuren verwacht oid?

ik ben business controller en zit op 4500,- 33 jaar
Ik ben op 31 jaar begonnen bij dit bedrijf op 4000,- Daarna door gegaan naar 4250 (cao shizzle). Toen nieuwe functie naar 4650. Daarna door naar 5250 en nu deze stap. Overuren worden wel verwacht tot op zekere hoogte. Als in, ik werk als ik moet werken. Af en toe buitenland. Als ik dan om 00:30 thuis ben zit ik de volgende dag gewoon op kantoor op de normale tijd. Kom ik later is dat ook goed overigens. Maar ik ben in principe elke dag wel thuis rond 17:30. Beantwoord in de avond wel eens een mailtje op de telefoon, maar zet zelden mijn laptop aan.

Ik zit rond de 45 uur per week, maar zeker niet meer. Indien nodig zou ik het wel doen overigens.

Voor jou is het dus ook nog mogelijk! Ik ben wel eerlijk en direct, maar ook ontzettend hard naar mijzelf en neem altijd het heft zelf in handen! Ik laat mijn beslissingen niet afhangen van anderen / het bedrijf.

[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 12-11-2014 21:38 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• QuuN..
Tja dat is net hoe je het bekijkt. Ik zie het als het aantal jaar dat ik de functie 'Software Engineer' uitoefen. De zaak ziet het waarschijnlijk als aantal jaar dat ik als junior, en vanaf 2015 medior functie actief ben (Dus het liefst hadden ze me op 0 functiejaren gezet). Omdat ze CAO-technisch niet onder mijn huidige salaris mogen komen, begin ik niet op 0 maar op 2 functiejaren in mijn nieuwe schaal.
Eriksk schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:35:
[...]
Op basis van 38 uur en 3 jaar werkervaring vind ik het niet slecht. Heel goed is ook wat anders. Belangrijk is hoe je door kunt groeien op gebied van kennis en salaris.
Qua jaarlijkse stijging scheelt het helaas amper. Paar eurotjes per maand die ik er nu jaarlijks extra bij krijg (kijkend naar de CAO loontabel). Cursussen e.d. kan ik volgen indien er een of meerdere projecten aankomen waar ik deze cursus voor kan gebruiken.

[quote]supra_indo schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:38:
[...]

[ Voor 19% gewijzigd door QuuN.. op 27-01-2015 10:33 ]

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
QuuN.. schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:46:
Peugeot 208. Eigen bijdrage is ingevoerd omdat het in werkelijkheid geen echte leasebak is. De zaak heeft de auto's zelf gekocht. Vandaar de bijdrage. Belastingtechnisch kan dit weer van mijn bijtelling worden afgehaald. De auto is nieuw aangeschaft, omdat ze sinds kort met 'leasen' zijn begonnen. Echter worden de auto's gewoon op gereden.
Ik zie niet waar het uitmaakt dat ze auto's in eigendom zijn of worden geleased voor wat betreft de eigen bijdrage. Het bedrijf mag wel stellen dat jij prive voordeel hebt van een auto en daarvoor een financiele bijdrage moet doen. Maar of de auto eigendom is of lease maakt hier niets in uit. Het is inderdaad wel zo dat de bijdrage verrekend mag worden met de bijtelling, maar netto is dat niet euro tegen euro helaas.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 19:36
Bovendien is het gewoon rete duur... 150,- per maand is 7800 euro in 4 jaar (de economische levensduur van zo'n auto, ongeveer...) Dan betaal jij dus de helft van de aanschafprijs van de auto...

Als ze aan het einde van de economische levensduur het ding nog relatief goed van de hand doen, krijgen ze er nog een paar duizend euro voor... 16000 euro voor de auto, - 7800 euro eigen bijdrage, - 2000 euro restwaarde = 6200 euro kosten voor de baas...

Maar wacht, ze hoeven er ook nog eens geen BTW over te betalen, en ze mogen de auto aftrekken van de winst, dus betalen ze er geen/minder belasting over...

Met andere woorden: Jij betaald waarschijnlijk > 70% van de auto gewoon helemaal zelf... En niet je baas...

(even los van de brandstof, verzekering, wegenbelasting en onderhoud, want die betaald je baas dus wel)

[ Voor 6% gewijzigd door FireDrunk op 13-11-2014 11:30 ]

Even niets...

• Deveon
  • Niet online
Ik heb liever een eigen bijdrage op mijn lease auto dan een verborgen inhouding op het loon. De auto betaal je zoiezo zelf met je werkzaamheden. Dan liever 100 euro bruto en 100 euro eigen bijdrage als geen van beide. Dit is tevens ook een eerlijker systeem indien je niet prive rijd (= geen eigen bijdrage). Dat je prive rijdt met je auto v/d zaak kost de zaak ook gewoon geld.

Om enkel naar aanschaf te kijken vind ik wel erg kortzichtig. Dat verschil is gelijk aan het verschil van een financial of operational lease.

Zelf betaal ik trouwens 100 euro eigen bijdrage waardoor mijn Ibiza van 18k me netto 150 euro kost per maand. Misschien win ik een tientje om prive een auto aan te schaffen, maar daar lever ik wel al mijn zekerheid voor in (onderhoud, all-risk, pechhulp, "niet mijn probleem dat mijn auto niet werkt").

• FireDrunk
Die 208 kost 88 euro bijtelling (mits 42% schijf), + 150 euro is dus ruim 230 euro netto voor de auto.

Dat is nog wel een stuk meer dan jouw 150 euro netto...

Maar je punt is zeker valide hoor, een eigen bijdrage kan best, maar dat verwacht ik normaliter alleen als iemand toch wel een iets stevigere auto rijdt :)

Even niets...

• QuuN..
@FiredDrunk, mijn auto valt nog in de 14%

[ Voor 69% gewijzigd door QuuN.. op 27-01-2015 10:33 ]

• Deveon
  • Niet online
FireDrunk schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:47:
Die 208 kost 88 euro bijtelling (mits 42% schijf), + 150 euro is dus ruim 230 euro netto voor de auto.
Je vergeet de eigen bijdrage af te trekken van de bijtelling. Dit houd in dat de Belastingdienst minder krijgt en je werkgever meer.

• vinom
  • Laatst online: 09:23
Ik rij een Yaris 2012 en betaal naast de bijtelling ook 100 Euro eigen bijdrage. Ik heb het nog altijd het idee dat het nog geen slechte deal is. Onderhoud om de zoveel tijd, elke week voor 50 Euro tanken met tankpas, en ik mag er 12.000KM prive mee rijden in het jaar. En dan nog de rest, verzekering, etc.

Ik ga wel proberen die eigen bijdrage bij mijn volgende contract verlenging eraf te krijgen.

• QuuN..
Even terugkomend op het veranderen van salarisschaal. Is het nu toegestaan om in functiejaren teruggezet te worden bij het uitoefenen van dezelfde functie? Ik ga dus van Software Engineer Junior naar Software Engineer Medior, en stijg dus in salaristabel maar mijn baas wil dit weer compenseren door me terug te zetten in functiejaren.

In mijn CAO (kleinmetaal, technische installatiebedrijven) staat hier niets duidelijk over vermeld. Alleen over het veranderen van functie.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Als het er niet in staat lijkt het me toegestaan en een onderhandelpunt dus.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Mystikal schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:35:
[...]

Ik ben op 31 jaar begonnen bij dit bedrijf op 4000,- Daarna door gegaan naar 4250 (cao shizzle). Toen nieuwe functie naar 4650. Daarna door naar 5250 en nu deze stap. Overuren worden wel verwacht tot op zekere hoogte. Als in, ik werk als ik moet werken. Af en toe buitenland. Als ik dan om 00:30 thuis ben zit ik de volgende dag gewoon op kantoor op de normale tijd. Kom ik later is dat ook goed overigens. Maar ik ben in principe elke dag wel thuis rond 17:30. Beantwoord in de avond wel eens een mailtje op de telefoon, maar zet zelden mijn laptop aan.

Ik zit rond de 45 uur per week, maar zeker niet meer. Indien nodig zou ik het wel doen overigens.

Voor jou is het dus ook nog mogelijk! Ik ben wel eerlijk en direct, maar ook ontzettend hard naar mijzelf en neem altijd het heft zelf in handen! Ik laat mijn beslissingen niet afhangen van anderen / het bedrijf.
helaas niet bij dit bedrijf. Boven mij zit alleen mijn leidinggevende (verdient nog niet wat jij verdient...) en dan de CFO. Echter zit ik voorlopig prima want ik zie wel dat zulke salarissen uitzonderlijk zijn als ik de arbeidsmarkt voor mijn opleidingsniveau (Hofam, HEAO-BE, jij hebt hetzelfde geloof ik) in de gaten hou.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:25

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thejoker80 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:45:
[...]

helaas niet bij dit bedrijf. Boven mij zit alleen mijn leidinggevende (verdient nog niet wat jij verdient...) en dan de CFO. Echter zit ik voorlopig prima want ik zie wel dat zulke salarissen uitzonderlijk zijn als ik de arbeidsmarkt voor mijn opleidingsniveau (Hofam, HEAO-BE, jij hebt hetzelfde geloof ik) in de gaten hou.
En in welke sector zit 'dit' bedrijf? Want de salarissen zoals dat van Mystikal zijn in de chemie, offshore, zware / petrochemische industrie, vuilverwerking etc helemaal niet zo bijzonder hoor.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 11:28
Members only:

vind persoonlijk mijn loon te laag. graag zou ik de stap willen maken naar systeembeheer, maar lijkt er niet op dat dat er hier snel in zit. en zou het niet erg vinden om uit de detachering te gaan. daar ben ik eigenlijk ook wel klaar mee.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

sk1nny666 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:18:
Members only:

vind persoonlijk mijn loon te laag. graag zou ik de stap willen maken naar systeembeheer, maar lijkt er niet op dat dat er hier snel in zit. en zou het niet erg vinden om uit de detachering te gaan. daar ben ik eigenlijk ook wel klaar mee.
Voor je aantal ervaring jaren is het niet veel nee maar laten we eerlijk zijn service desk werk en dan gok ik met name end user support is nu niet echt een job waar je high skilled mensen voor nodig hebt en zal het waarschijnlijk ook niet geweldig betalen.

Heb je al eens bij je huidige werkgever aangegeven dat je het hoger op wilt zoeken? En dan niet zo zeer het salaris benoemen maar juist meer kennis / eventueel zelfs een HBO opleiding vanuit de baas?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• sk1nny666
Shunt schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:24:
[...]

Voor je aantal ervaring jaren is het niet veel nee maar laten we eerlijk zijn service desk werk en dan gok ik met name end user support is nu niet echt een job waar je high skilled mensen voor nodig hebt en zal het waarschijnlijk ook niet geweldig betalen.

Heb je al eens bij je huidige werkgever aangegeven dat je het hoger op wilt zoeken? En dan niet zo zeer het salaris benoemen maar juist meer kennis / eventueel zelfs een HBO opleiding vanuit de baas?
ja zeker aangegeven bij mijn baas, maar die kan daar niks aan doen.
een hbo zie ik zelf niet echt zitten, maar ben zelf druk om mijn MCSA 2012 te halen.
maar het hoeft toch niet zo te zijn dat je met een MBO vast zit op een servicedesk?
moet toch ergens ervaring op kunnen doen hogerop.

denk dat ik rustig verder kan gaan solliciteren.

-edit-
wat zou een mooie salarisindicatie kunnen zijn voor mij voor het soliciteeren? 2000? of is dat te veel?

[ Voor 7% gewijzigd door sk1nny666 op 13-11-2014 16:32 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
sk1nny666 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:28:
[...]

een hbo zie ik zelf niet echt zitten, maar ben zelf druk om mijn MCSA 2012 te halen.
maar het hoeft toch niet zo te zijn dat je met een MBO vast zit op een servicedesk?

Dat hoeft ook inderdaad niet, zelfs zonder diploma niet.

Maar hoe meer je je kan ontwikkelen met HBO of andere cursussen hoe beter voor jezelf.

Werkervaring is ook ervaring, neem aan je niet na 3 jaar nog op een servicedesk zit 1e lijn dan neem ik aan je al richting andere kanten op kan.
Als dat niet zo is moet je je ook afvragen dat bedrijf wel toekomst heeft voor je ?, en je moet natuurlijk niet verwachten je na 6maanden al iets anders doet denk ik.

• sk1nny666
Mektheb schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:31:
[...]

Dat hoeft ook inderdaad niet, zelfs zonder diploma niet.

Maar hoe meer je je kan ontwikkelen met HBO of andere cursussen hoe beter voor jezelf.

Werkervaring is ook ervaring, neem aan je niet na 3 jaar nog op een servicedesk zit 1e lijn dan neem ik aan je al richting andere kanten op kan.
Als dat niet zo is moet je je ook afvragen dat bedrijf wel toekomst heeft voor je ?, en je moet natuurlijk niet verwachten je na 6maanden al iets anders doet denk ik.
ik ben nu ongeveer 2 jaar bij mijn huidige werkgever, en daar voor ook ongeveer 2 jaar bij een andere detacheerder gezeten. allemaal servicedesk werk. de latere klussen wel uitdagender, maar het blijft servicedesk.

ik denk ook niet dan mijn huidige werkgever meer voor mij kan beteken. dan maar verder met solliciteren en zorgen dat ik mijn MCSA haal. word het ook wel makkelijker van denk ik.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:43:
[...]

En in welke sector zit 'dit' bedrijf? Want de salarissen zoals dat van Mystikal zijn in de chemie, offshore, zware / petrochemische industrie, vuilverwerking etc helemaal niet zo bijzonder hoor.
Ik zit bij een uitgeverij. Maar dat de salarissen in de branches die je noemt hoog liggen, ligt meestal aan de onregelmatigheid, veel van huis zijn, etc. Dat is in zijn geval niet zo. Het is 'gewoon' een 9 tot 5 baan, op kantoor. (Toch?)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

thejoker80 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:03:
[...]

Ik zit bij een uitgeverij. Maar dat de salarissen in de branches die je noemt hoog liggen, ligt meestal aan de onregelmatigheid, veel van huis zijn, etc. Dat is in zijn geval niet zo. Het is 'gewoon' een 9 tot 5 baan, op kantoor. (Toch?)
Ik zit in de petro-chemische branch. Er kan veel van je verwacht worden, maar je moet het ook zelf wat handig aanpakken. Uiteindelijk moet je je werk afhebben en de mensen onder je tevreden houden en de mensen boven je te vriend. Als je dezelfde ambitie hebt als ik (financieel gezien) en je kan het niet bereiken bij je huidige werkgever, dan weet je wat je moet doen..... Zo zit ik in elkaar. Ik heb in het verleden een keer een salaris verhoging gekregen van 11 euro netto. Dat was op een vrijdag achter in de maand (27e). Maandag op solli geweest, dinsdag 2e gesprek, woensdagochtend getekend en in de middag 31e baan opgezegd. Controller kon het niet geloven en was not amused... Dat heeft me uiteindelijk wel bij deze baan gebracht....

Ik werk zeker geen 50 uur in de week. Tussen de 40 en 45.

Basement Bios ---- Exo-S

• Hahn
  • Laatst online: 22:49
Hoe ging die salarisverhoging in z'n werking? Het lijkt me dat dat een automatische verhoging was en niet "gefeliciteerd, we mogen je €11 meer geven!". En heb je toen ook aangegeven dat je die €11 als een belediging ziet?

Want als je zonder ook maar iets te zeggen of te laten blijken een andere baan gaat zoeken, zou ik denk ik ook niet echt amused zijn.

The devil is in the details.

• Barrycade
  • Laatst online: 23:46

Barrycade

Through the...

Oh maar zo ben ik ook een keer "beloond";
Helemaal officieel op audiëntie bij de baas rond bonustijd.

Een formele overhandiging van de bonus enveloppe met de brief en daarin..... eenmalig 150 euro bonus (bruto!). Toen ik een beetje nukkig reageerde met "tis toch een zak drop". Werd ik voor ondankbaar uitgemaakt 8)7

Niet meer zo lang gewerkt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:19
FireDrunk schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:29:
Bovendien is het gewoon rete duur... 150,- per maand is 7800 euro in 4 jaar (de economische levensduur van zo'n auto, ongeveer...) Dan betaal jij dus de helft van de aanschafprijs van de auto...
Een 208 als leaseauto met zal een kostenplaatje hebben van rond de 600 a 650 euro inclusief brandstof en BTW-correctie. Omdat de auto's worden opgereden (langere looptijd = lagere maandelijkse kosten) zal dit bedrag eerder rond de 550 per maand zitten. Als je van zo'n laag bedrag 150 zelf moet bijdragen, heb je wel een bijzonder karige leaseregeling t.w.v. zo'n 400 per maand. De meeste leasenormbedragen zitten op het dubbele.
QuuN.. schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:41:
Even terugkomend op het veranderen van salarisschaal. Is het nu toegestaan om in functiejaren teruggezet te worden bij het uitoefenen van dezelfde functie? Ik ga dus van Software Engineer Junior naar Software Engineer Medior, en stijg dus in salaristabel maar mijn baas wil dit weer compenseren door me terug te zetten in functiejaren.
Dat is hoe een klassiek schalensysteem werkt. Van schaal N met X ervaringsjaren ga je naar N+1 met 0 (of enkele) ervaringsjaren. Daarbij maak je meestal geen grote stap in loon, maar des te meer in groeimogelijkheden. De payout van je promotie is dus vertraagd.

Alleen is het bij overlappende functies (software engineer, senior software engineer) een beetje vreemd systeem. Gewoon de eerste schaal langer maken en iets betere criteria zetten op het toekennen van periodieken boven een bepaalde salarispositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Hahn schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:53:
Want als je zonder ook maar iets te zeggen of te laten blijken een andere baan gaat zoeken, zou ik denk ik ook niet echt amused zijn.
Als je 11 euro loonsverhoging durft te geven heb je je recht om not amused te zijn wel verspeeld.... Als iemand dan meteen vertrekt hoop ik dat je dat wel bij jezelf zoekt en niet bij diegene die weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Wat is dan de grens dat je not-amused mag zijn? Want not-amused klinkt mij eigenlijk altijd in de oren als een "gebrek aan communicatie" over een lange periode...

Salarisverhoging gaat meestal 1 en soms 2 keer per jaar... Als jij in de tussentijd niets hebt aangegeven, mag je wat mij betreft toch echt zeker de fout bij jezelf zoeken...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

t_captain schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:17:
[...]

Dat is hoe een klassiek schalensysteem werkt. Van schaal N met X ervaringsjaren ga je naar N+1 met 0 (of enkele) ervaringsjaren. Daarbij maak je meestal geen grote stap in loon, maar des te meer in groeimogelijkheden. De payout van je promotie is dus vertraagd.

Alleen is het bij overlappende functies (software engineer, senior software engineer) een beetje vreemd systeem. Gewoon de eerste schaal langer maken en iets betere criteria zetten op het toekennen van periodieken boven een bepaalde salarispositie.
Een periodiek is niet persee verbonden met ervaringsjaren.

Het is normaal dat je bij het overgaan naar een andere schaal een stapje terug wordt gezet in de periodiek. Daarbij rekening houdende dat je wel iets meer bruto verdient. Het grote voordeel zit hem natuurlijk in het groeipotentieel.

Teruggezet worden in periodiek moet je dan niet zien als teruggang in ervaringsjaren. Die heb je en hou je :)

Check bijvoorbeeld: http://www.cao-politie.nl...ieambtenaren_20100301.pdf

Ik ben daar (lang geleden) toen binnengekomen in Schaal 10, periodiek 11. Na een aantal jaren en periodieken zat ik op de max van mijn schaal (periodiek 14). Intern gesolliciteerd en overgegaan naar schaal 11 periodiek 10. Iets meer erbij en een beter groeipad. :)
Uiteindelijk nog tot periodiek 13 daar gezeten. Daarna vertrokken.

Oh, en als referentiemateriaal: Een hoofdagent verdient mischien max schaal 8! Je moet inspecteur worden om in schaal 9 of hoger te komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Equator op 14-11-2014 08:51 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:11
thejoker80 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:28:
[...]

Als je 11 euro loonsverhoging durft te geven heb je je recht om not amused te zijn wel verspeeld.... Als iemand dan meteen vertrekt hoop ik dat je dat wel bij jezelf zoekt en niet bij diegene die weg gaat.
Technisch gezien zou een netto verhoging van 11 euro op wat 4 tientjes bruto zijn? Als ze dat bij mij zouden doen zou ik hetzelfde reageren.

Fair of niet qua reactie werkgever, 4 tientjes bruto is in de meeste gevallen niet eens gelijk aan de inflatiecorrectie. Imho zou het misschien netter geweest zijn om het aan te geven en dan te solliciteren.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 16:59

Metalfreak

Hoije woh!

Paganstars schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:08:
[...]

Technisch gezien zou een netto verhoging van 11 euro op wat 4 tientjes bruto zijn? Als ze dat bij mij zouden doen zou ik hetzelfde reageren.

Fair of niet qua reactie werkgever, 4 tientjes bruto is in de meeste gevallen niet eens gelijk aan de inflatiecorrectie. Imho zou het misschien netter geweest zijn om het aan te geven en dan te solliciteren.
Ik heb bij mijn vorige werkgever wel eens een "loonsverhoging" van 25 euro gehad... En toen deed mijn manager ook nog alsof ik er blij mee moest zijn (het salaris was sowieso al erg laag, vergeleken met andere bedrijven). Ik heb er ook niet lang meer gewerkt daarna en dat was ook de eerste reden die ik heb opgegeven bij mijn vertrek.

Maar waarom zou je aan moeten geven dat je plannen hebt om te vertrekken? Dat heb ik bijna nog nooit iemand zien doen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mbt dat voorval van 11 euro netto (na inflatie correctie :+ ) Ik had goede beoordelingen, maar er 'zat niet meer in'. Ik vertelde dat ik nog in het begin van een carriere zat en dat er elk jaar meer van me wordt verwacht. Daar weegt de 11 euro dan niet tegen op. Nadat hij het verteld had, vertelde ik dat ik niet tevreden was. Ik kan echt niets meer voor je betekenen... "Okay, dan moet ik daar eens over nadenken". Dat heb ik gedaan en ik vond een andere baan.".

Ik heb hetzelfde gehad toen ze me lease-auto introkken (stond niet officieel in mijn contract). Ik kreeg een andere manager (die had zelf geen lease-auto) en die vertelde dat ik er geen recht op had (daar had hij gelijk in..). Dus per 30 september mijn lease auto moeten inleveren en 1 oktober begonnen bij een andere werkgever (die van 11 euro ;) ).

Het ging mij erom dat je 'altijd' een keuze hebt. Ik ben niet van het klagen. Als ik het idee heb dat ik het anders beter kan krijgen, ben ik weg... Het bedrijf gaat op dezelfde manier met je om. Dus no hard feelings..

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
sk1nny666 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:28:
[...]

-edit-
wat zou een mooie salarisindicatie kunnen zijn voor mij voor het soliciteeren? 2000? of is dat te veel?
Als je huidige baas het niet kan realiseren, word het toch tijd voor een baas die dat wel kan realiseren lijkt me. Je hebt al de nodige jaren werkervaring, dus als je wat certificeringen weet te behalen kan je inzetten op 2200. Met een MBO opleiding zit je zeker niet vast op een SD (hell, ik ben twee jaar ouder dan jij, heb MBO gedaan en werk als consultant). Je moet alleen wel het initiatief nemen, dingen op willen pakken, en aan andere mensen laten zien dat je meer kan dan wat je nu doet. Wees niet bang om in het diepe te springen, en laat je niet door andere mensen wijsmaken dat je dingen niet kan. En als laatste, de snelste manier om in salaris te stijgen, is van baan wisselen :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Widow schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:15:
[...]

Als je huidige baas het niet kan realiseren, word het toch tijd voor een baas die dat wel kan realiseren lijkt me. Je hebt al de nodige jaren werkervaring, dus als je wat certificeringen weet te behalen kan je inzetten op 2200. Met een MBO opleiding zit je zeker niet vast op een SD (hell, ik ben twee jaar ouder dan jij, heb MBO gedaan en werk als consultant). Je moet alleen wel het initiatief nemen, dingen op willen pakken, en aan andere mensen laten zien dat je meer kan dan wat je nu doet. Wees niet bang om in het diepe te springen, en laat je niet door andere mensen wijsmaken dat je dingen niet kan. En als laatste, de snelste manier om in salaris te stijgen, is van baan wisselen :)
ik heb gemerkt dat ik te vast hou aan mijn vaste contract.
maar ik ben op dit moment gewoon zover dat ik verder moet en die risico's moet gaan nemen.
ik heb het de laatste jaren te makkelijk af gemaakt, als in blij zijn dat ik werk heb.
en nu ik hier wat dingen lees over dingen waar je het niet mee eens ben opstappen en ergens anders naar toe gaan. is ook iets wat ik sneller moet doen.
niet proberen het te fixen wat dat gaat je toch niet lukken. als ze al op die manier met je omgaan zullen ze dat blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:11
Metalfreak schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:45:
[...]

Ik heb bij mijn vorige werkgever wel eens een "loonsverhoging" van 25 euro gehad... En toen deed mijn manager ook nog alsof ik er blij mee moest zijn (het salaris was sowieso al erg laag, vergeleken met andere bedrijven). Ik heb er ook niet lang meer gewerkt daarna en dat was ook de eerste reden die ik heb opgegeven bij mijn vertrek.

Maar waarom zou je aan moeten geven dat je plannen hebt om te vertrekken? Dat heb ik bijna nog nooit iemand zien doen.
Ik heb het wel eens gedaan, toen kon er ineens wel 200 euro bij (ipv minimaal in die tijd 35,-). Maar aanbod van de ander was aanzienlijk beter.

@mystikal ja logisch.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Er is een verschil tussen, op een professionele manier aangeven dat je vind dat je te weinig verdient voor je kwaliteiten, en keihard roepen: "Ik wil meer geld, anders ga ik weg..."

Subtiliteit siert hier wel een beetje, maar je hoeft van mij niet te vertellen aan je baas dat je van plan bent weg te gaan..

Hier geldt gewoon heel simpel: "Nee heb je, Ja, krijg je alleen als je je bakkes open doet..."

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Laatst online: 22-04 18:07
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Sign/Grafische vormgever MBO
Certificaten:B-VCA en het standaard 'typdiploma'
Werkervaring: 4 jaar en bij elkaar 2 jaar Stage
Werkgever: Gofilex
Huidige functie: Medewerker digitale film distributie (EU)/IT Support (Benelux)

Vakantiegeld: maand loon
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja (HP probook 640)
GSM: Nee (wel simkaart +4G)
Leaseauto*: Nee
Werkweek:39 (Maak 50 uur per week)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niet echt opgezocht
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd**: 3 uur per dag.

Maandsalaris (bruto): 2140

Krijg volledige reiskosten vergoeding. Probleem is dat ik het wel moet voorschieten.

Baan is erg stressvol, en ook in het weekend kun je nog telefoons/mails krijgen. :X

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
weszz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:34:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Sign/Grafische vormgever MBO
Certificaten:B-VCA en het standaard 'typdiploma'
Werkervaring: 4 jaar en bij elkaar 2 jaar Stage
Werkgever: Gofilex
Huidige functie: Medewerker digitale film distributie (EU)/IT Support (Benelux)

Vakantiegeld: maand loon
Laptop: Ja (HP probook 640)
GSM: Nee (wel simkaart +4G)
Leaseauto*: Nee
Werkweek:39 (Maak 50 uur per week)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niet echt opgezocht
Reistijd**: 3 uur per dag.

Maandsalaris (bruto): 2140

Krijg volledige reiskosten vergoeding. Probleem is dat ik het wel moet voorschieten.

Baan is erg stressvol, en ook in het weekend kun je nog telefoons/mails krijgen. :X
Krijg je betaald voor het 'standby' staan in het weekend? Zo niet, lekker niet reageren.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

FireDrunk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:04:
Er is een verschil tussen, op een professionele manier aangeven dat je vind dat je te weinig verdient voor je kwaliteiten, en keihard roepen: "Ik wil meer geld, anders ga ik weg..."

Subtiliteit siert hier wel een beetje, maar je hoeft van mij niet te vertellen aan je baas dat je van plan bent weg te gaan..

Hier geldt gewoon heel simpel: "Nee heb je, Ja, krijg je alleen als je je bakkes open doet..."
Inderdaad je moet nooit dreigen! Aangegeven dat je teleurgesteld bent in het aanbod en verder de bal bij hun leggen. Dreigen is nooit de manier om je zin te krijgen en daarbij overschat je dus jezelf. Iedereen is misbaar.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Laatst online: 22-04 18:07
DennusB schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:38:
[...]

Krijg je betaald voor het 'standby' staan in het weekend? Zo niet, lekker niet reageren.
Krijg geen cent extra, het wordt gezien als 'inzet voor het bedrijf'.

Probleem is dat ik altijd 'bereikbaar' moet zijn. En ben zelf nogal iemand die 100% voor dingen ga dus dat laat het bedrijf ook merken. Heb alleen wat hoge onkosten en schulden die ik af moet betalen dus afgelopen maanden op elke euro letten, is nou ook niet fijn leven.

Ik zou het niet erg vinden als ik de overuren betaalt krijg en standby, maar dat zit er niet in.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
weszz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:29:
[...]

Krijg geen cent extra, het wordt gezien als 'inzet voor het bedrijf'.

Probleem is dat ik altijd 'bereikbaar' moet zijn. En ben zelf nogal iemand die 100% voor dingen ga dus dat laat het bedrijf ook merken. Heb alleen wat hoge onkosten en schulden die ik af moet betalen dus afgelopen maanden op elke euro letten, is nou ook niet fijn leven.

Ik zou het niet erg vinden als ik de overuren betaalt krijg en standby, maar dat zit er niet in.
Ze mogen niet eisen dat je buiten werktijd bereikbaar bent zonder er een vergoeding tegenover te zetten. Zo simpel is dat. Dus je bent niets verplicht iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
weszz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:29:
[...]
Probleem is dat ik altijd 'bereikbaar' moet zijn.
Hoezo zou dat moeten? Je baas heeft niet meteen je hele leven opgekocht toen jij dat contract tekende hoor. In de basis hoef je alleen tijdens de afgesproken contracturen beschikbaar te zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DennusB schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:32:
[...]

Ze mogen niet eisen dat je buiten werktijd bereikbaar bent zonder er een vergoeding tegenover te zetten. Zo simpel is dat. Dus je bent niets verplicht iig :)
Waar staat dat? In mijn vak word je ook geacht om indien nodig en mogelijk ook 's avonds of in het weekend op te komen draven. Part of the job.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:37:
[...]

Waar staat dat? In mijn vak word je ook geacht om indien nodig en mogelijk ook 's avonds of in het weekend op te komen draven. Part of the job.
Tja, dan moet daar wel een vergoeding tegenover staan. Anders is het wettelijk gewoon zo geregeld dat je alleen binnen je contract-uren beschikbaar hoeft te zijn. Of jij het uit beleefdheid doet of whatever is iets heel anders.

[ Voor 6% gewijzigd door DennusB op 14-11-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

DennusB schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:38:
[...]

Tja, dan moet daar wel een vergoeding tegenover staan. Anders is het wettelijk gewoon zo geregeld dat je alleen binnen je contract-uren beschikbaar hoeft te zijn. Of jij het uit beleefdheid doet of whatever is iets heel anders.
En als er in het contract staat dat de persoon in kwestie ook buiten kantooruren beschikbaar moet zijn? En dat overuren niet uitbetaald worden... Met welk wetsartikel ga je dan zwaaien om gelijk te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DennusB schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:38:
[...]

Ik heb geen contract uren. Ik krijg een maandsalaris en moet per jaar 1600 uur declarabel maken. Of ik dat van 8 tot 5 of van 20 tot 4 doe zal mijn baas een worst zijn. En ja, dan kan het gebeuren dat je soms 50 of 60 uur maakt, telt allemaal mee voor je bonus (mits je natuurlijk aan het eind van de rit aan de 1600 uur zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jeroen V schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:48:
[...]

En als er in het contract staat dat de persoon in kwestie ook buiten kantooruren beschikbaar moet zijn? En dat overuren niet uitbetaald worden... Met welk wetsartikel ga je dan zwaaien om gelijk te krijgen?
Dat is natuurlijk wat anders, dan teken je er voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 19:23
Wat is eigenlijk de (stilzwijgende) regel als het gaat om salarissen van starters? Ik ben vorig jaar overgestapt van baan en heb een aanzienlijke sprong gemaakt +-600 bruto (goed onderhandelen) Heb hiervoor een contract voor onbepaalde tijd wel moeten inleveren tegen een contract voor bepaalde tijd. Als ik nu echter oude collega's spreek, dan doen ze salaris verhogingen lachend van de hand. Die hebben ze nooit gehad en zullen ze nooit krijgen, zeggen ze dan op mijn nieuwe baan.

Het gaat slechter met het bedrijf (welk bedrijf niet?) tov voorgaande jaren, maar er wordt nog steeds een kleine winst gemaakt. Wat is nu wijsheid? Op zich verdien ik wel oke en heb ik door mijn sprong zoiets van een jaar zonder verhoging kan ik mee leven. Maar wanneer trek je aan de bel? Ik zie het niet zitten dat dit op mijn 28e nu al mijn plafond is kwa salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Freshnub: jezelf ontwikkelen in kennis, ervaring en softskills. Dan word je meer waard voor werkgevers, waaronder hopelijk je huidige.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 13-06 15:14

iMars

Full time prutser

Canaria schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:47:
Freshnub: jezelf ontwikkelen in kennis, ervaring en softskills. Dan word je meer waard voor werkgevers, waaronder hopelijk je huidige.
Dat zeggen ze tegen mij ook. Haal de ene certificaat binnen na de andere (MCIPT EA, CCNA, nu CCNP bezig) maar salaris verhoging, ho-maar :(

Dan gebruiken ze de smoes, je je klus is er niet naar... ze vinden altijd wel wat. Pas als je zegt dat je weg wilt omdat je een goed tegenbod hebt gekregen worden ze wakker en gaan ze een tegenbod doen...

Kijken wat het wordt, anders hop ik zo naar een andere job ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Laatst online: 09-06 19:23
Canaria schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:47:
Ja dat weegt momenteel het zwaarst, gewoon ervaring op doen in deze functie en na een paar jaar geen junior meer zijn. En dan binnen dit bedrijf of een ander bedrijf als volwaardig financieel mannetje optreden. Maar drie jaar met hetzelfde salaris, in het begin van je carriere steekt toch een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Members only:

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Laatst online: 08:15
Tussenpersoon lozen. Belachelijk hoge fee voor het doorsturen van een factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Hangt er denk ik een beetje vanaf wie hem voorziet van werk.
Ik bedoel als hij zonder zorgen 40 uur per week declarabel kan schrijven en alle acquisitie, onderhandelingen, planning etc voor hem gedaan wordt, heeft hij toch een leuk jaarsalaris van 120 duizend euro bruto....
Ik weet niet welke kosten etc er nog vanaf gaan, maar toch. Ook moet je rekening houden met de VAR als je 1 grote opdrachtgever hebt.

Ik hanteer zelf een hoger tarief
Members only:
, en ben geen developer (werk ook niet in de ict), maar daarvoor moet ik wel een echt bedrijf runnen (werkplaats, voorraden, materialen etc), en dat houdt in dat als ik 40 uur declarabel werk, ik in de praktijk 60 uur per week werk.

Ook hanteer ik een veel hogere fee als ik mensen inhuur voor grotere klussen. Die mensen zijn dan òf via een uitzendbureau, òf freelance/onderaannemer. Maar ik draag dus de verantwoording voor de totale reparatieklus (ik werk zelf ook mee), en maak alle afspraken, geef het advies etc. En ik lever de gereedschappen en materialen.
Je weet niet wat de tussenpersonen hier in dit geval doen. (waarschijnlijk geen gereedschap leveren.....)

[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 14-11-2014 23:04 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wij hanteren ook een referal fee van 10 tot 15%. En uurtarieven gaan voor 140 tot 180 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Als ZZP'er in Nederland betaal je op een gegeven moment toch ook gewoon 52% aan inkomstenbelasting? Is er niets om dat te verzachten behalve startersaftrek, etc. etc.? Op een gegeven moment lever je op elke euro 52% in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja, veel aftrekbare kosten maken. Maar ook in het 52%-tarief is de totale belastingdruk lager dan in loondienst.
Als je erg veel winst maakt, kun je je eenmanszaak beter onderbrengen in een BV. Je betaalt dan over de winst vennootschapbelasting en over het salaris als dga inkomstenbelasting. Dit brengt de belastingdruk iets omlaag, maar heeft ook andere voordelen en nadelen.
Een kostenbesparende tip is in elk geval een goede accountant nemen.

Ik werk overigens het liefst als subcontractor, ondanks de overheadkosten. Op die manier kan ik projecten doen bij klanten waar ik anders nooit binnen zou komen. Grote bedrijven en organisaties werken meestal met preferred suppliers, al dan niet door verplichte aanbesteding. Ze werken zelden rechtstreeks met eenmanszaken. Ook kunnen deze tussenpartijen hogere uurtarieven rekenen, door uitsluiting van een aantal risico's die je als eenmanszaak wel hebt. Dat compenseert de fees weer gedeeltelijk. En als je specialistische kennis of ervaring hebt die onmisbaar is voor het slagen van het grotere project, kun je dicht in de buurt komen van de tarieven die de tussenpartij doorberekent aan haar klant.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Canaria schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:41:

Ik werk overigens het liefst als subcontractor, ondanks de overheadkosten. Op die manier kan ik projecten doen bij klanten waar ik anders nooit binnen zou komen. Grote bedrijven en organisaties werken meestal met preferred suppliers, al dan niet door verplichte aanbesteding. Ze werken zelden rechtstreeks met eenmanszaken.
Hangt ook een beetje af in welke business je zit en je specialisatielevel.
Ik heb een eenmanszaak (ok, officieel een vof), en heb eigenlijk alleen maar grote bedrijven als klant (bedrijven met 1000-300.000 werknemers globaal). Dat komt doordat ik een extreem specialistisch beroep heb. Het is idd lastig om zaken te doen met grote bedrijven in je eentje, maar ik werk per definitie niet met tussenpersonen. Dat komt om de doodsimpele reden dat tussenpersonen niet de vereiste kennis hebben om een bepaalde klus aan te besteden/te begeleiden, dus gaan ze fouten maken.
Aan de andere kant zijn de meeste klanten die ik heb ook al jaren klant. Maar je moet ze wel de indruk weten te geven dat ze zaken doen met een serieuze handelspartner. Dat is waar vaak de twijfel zit bij grote bedrijven.
Dat probeer ik deels op te lossen door bijv. met een eigen beursstand op een grote (vak)beurs te staan in de jaarbeurshallen. Niet dat ik daar heel veel extra werk uit haal, maar meer omdat bestaande klanten daar rondlopen (of ik nodig ze uit). Dat kost ook veel tijd en geld (een kleine beursstand laten maken kost ca. 30 mille, en dan heb je per beurs ca 5000 euro voor de huur van de vloerruimte). Wellicht doet een contractor dat wel dat soort zaken voor jullie (eigenlijk voor hunzelf natuurlijk).

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 15-11-2014 15:10 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mystikal schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:05:
Mbt dat voorval van 11 euro netto (na inflatie correctie :+ ) Ik had goede beoordelingen, maar er 'zat niet meer in'. Ik vertelde dat ik nog in het begin van een carriere zat en dat er elk jaar meer van me wordt verwacht. Daar weegt de 11 euro dan niet tegen op. Nadat hij het verteld had, vertelde ik dat ik niet tevreden was. Ik kan echt niets meer voor je betekenen... "Okay, dan moet ik daar eens over nadenken". Dat heb ik gedaan en ik vond een andere baan.".
Ik was benieuwd hoe dat in z'n werking ging, want zoals je het in je vorige post bracht klonk het voor mij alsof je je salarisverhoging te horen/zien kreeg en toen zonder ook maar iets erover te hebben gezegd een nieuwe baan bent gaan zoeken.

Maar je hebt het wel aangegeven en dan vind ik niks mis met direct een andere baan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
mr_petit schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:59:
...

Ook hanteer ik een veel hogere fee als ik mensen inhuur voor grotere klussen. Die mensen zijn dan òf via een uitzendbureau, òf freelance/onderaannemer. Maar ik draag dus de verantwoording voor de totale reparatieklus (ik werk zelf ook mee), en maak alle afspraken, geef het advies etc. En ik lever de gereedschappen en materialen.
Je weet niet wat de tussenpersonen hier in dit geval doen. (waarschijnlijk geen gereedschap leveren.....)
Ik heb dus te maken met 2 tussenpersonen. 1 tussenpersoon (bedrijf) is een preferred supplier van de klant, dus daar kom ik sowieso niet onderuit. De andere tussenpersoon heeft me bij de preferred supplier geplaatst (een beetje wat Canaria aangaf: je hebt soms een tussenpersoon nodig om bij een bedrijf te kunnen werken). Ze doen inderdaad niet veel meer als een factuurtje doorsturen, maar ben ze nog wel dankbaar dat ik bij een klant ben geplaatst waardoor ik aan een product ontwikkel waar iedere Nederlander wel van gehoord heeft. Dus wat dat betreft vindt ik het wel ok dat ze wat aan me verdienen. Maar goed, ze hebben inmiddels zeker 12.000 EUR aan me verdient en de vraag is dus een beetje waar ik de grens trek :)

Uiteraard kan je niet zomaar zo'n tussenpersoon lozen vanwege concurrentiebeding in het contract, tenzij ik uiteraard voor een heel andere klant zou gaan werken.

Ik heb uiteindelijk besloten om een stijging naar 70 EUR te accepteren, gezien ik het wel mooier vindt op mijn CV als ik ergens een jaar heb gezeten ipv een half jaar. En over een half jaar ga ik wel lekker naar de 75 EUR bij de volgende opdracht of bij deze klant.

[ Voor 3% gewijzigd door MacWolf op 15-11-2014 20:15 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Hahn schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:12:
[...]
Ik was benieuwd hoe dat in z'n werking ging, want zoals je het in je vorige post bracht klonk het voor mij alsof je je salarisverhoging te horen/zien kreeg en toen zonder ook maar iets erover te hebben gezegd een nieuwe baan bent gaan zoeken.

Maar je hebt het wel aangegeven en dan vind ik niks mis met direct een andere baan zoeken :)
Ik heb niet met zo veel woorden gezegd dat ik weg ging. Maar gewoon gezegd dat het er niet echt mee eens was en dat het bod teleurstellend is. Je hebt geen verplichting om iets te zeggen. Het ligt een beetje aan de situatie wat netjes is.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:12:
[...]

Je bekijkt eerst wat je waard bent. Vervolgens ga je in gesprek met je huidige werkgever motiveert je standpunt. Matcht het aanbod onvoldoende geeft je aan teleurgesteld te zijn. Je blijft je werk gewoon 100% uitvoeren, ze merken niets aan je. Je gaat solliciteren en vind die werkgever welke aansluit bij wat je realistisch waard bent. Je tekent daar een contract, vervolgens zeg je bij je werkgever op.

Hartstikke netjes, je hebt je altijd ingezet, en hen de kans gegeven, die hebben ze niet aan gegrepen. Eventueel kun je wat langer uitwerken bij je huidige werkgever, is wel netjes. Ik werk bijvoorbeeld in een branche welke vrij klein is (ons kent ons), nog belangrijker om goed uit elkaar te gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zoals ik al 2 keer heb uitgelegd, het was voor mij niet duidelijk of Mystikal ze de kans had gegeven, omdat het klonk alsof hij zonder ook maar iets te zeggen op zoek was gegaan. Maar dat was dus niet het geval bleek in z'n latere reactie.

Maar even goed bedankt voor het uitleggen van iets wat inmiddels al wel duidelijk was ;)

Misschien dat "ik was benieuwd hoe dat in z'n werking ging" anders gelezen werd dan bedoeld. Ik was dus benieuwd hoe dat in Mystikal z'n geval in z'n werking was gegaan, niet in z'n algemeenheid.

[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 16-11-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
MacWolf schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:15:
[...]

Ik heb dus te maken met 2 tussenpersonen. 1 tussenpersoon (bedrijf) is een preferred supplier van de klant, dus daar kom ik sowieso niet onderuit. De andere tussenpersoon heeft me bij de preferred supplier geplaatst (een beetje wat Canaria aangaf: je hebt soms een tussenpersoon nodig om bij een bedrijf te kunnen werken). Ze doen inderdaad niet veel meer als een factuurtje doorsturen, maar ben ze nog wel dankbaar dat ik bij een klant ben geplaatst waardoor ik aan een product ontwikkel waar iedere Nederlander wel van gehoord heeft. Dus wat dat betreft vindt ik het wel ok dat ze wat aan me verdienen. Maar goed, ze hebben inmiddels zeker 12.000 EUR aan me verdient en de vraag is dus een beetje waar ik de grens trek :)

Uiteraard kan je niet zomaar zo'n tussenpersoon lozen vanwege concurrentiebeding in het contract, tenzij ik uiteraard voor een heel andere klant zou gaan werken.

Ik heb uiteindelijk besloten om een stijging naar 70 EUR te accepteren, gezien ik het wel mooier vindt op mijn CV als ik ergens een jaar heb gezeten ipv een half jaar. En over een half jaar ga ik wel lekker naar de 75 EUR bij de volgende opdracht of bij deze klant.
Je kan ook proberen die andere tussenpersoon uit te (laten) kopen, ofwel door door die preferred supplier, ofwel zelf daarin te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:38:
Net een aanbod gehad voor een nieuwe baan (vorige ging hem niet worden). Is dit netjes volgens jullie :

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Technisch Applicatiebeheerder

Vakantiegeld: 8%
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, na half jaar
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kilometervergoeding, 25% internet vergoeding thuis
Regio: Rotterdam
Reistijd: 20 min met de auto

Maand salaris (bruto): € 2500 op basis van 40 uur per week
Ik heb een aanbieding gehad voor een nieuwe job, die mij erg leuk lijkt :

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO
Certificaten: Geen
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Service Developer

13/14e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Ja, MacBook
GSM: Ja, iPhone
Leaseauto: Ja, wss iets van Polo/Golf/Leon
Pensioenregeling: 50% van netto staffels
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 65 euro netto onkostenvergoeding per maand voor internet, kleding, boeken etc. Lunch geregeld op kantoor voor 2,40 per lunch, flexwerken, opleidingsregeling
Regio: Rotterdam
Reistijd: 20 min met de auto

Maand salaris (bruto): € 2698 op basis van 40 uur per week

Netjes wat jullie betreft? :) Ik ben er zelf erg enthousiast over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat is inderdaad zeer netjes DennusB, zeker met alleen een MBO diploma zonder certificaten.

Wees alleen wel voorzichtig met het 'jobhoppen', als ik jouw ge-quote bericht lees dan ben je na iets meer dan een jaar weer van plan weg te gaan, terwijl je daarvoor ook alweer ergens anders zat. Dat kan zeker een keer tegen je gaan werken.
Als ik een sollicitatiegesprek voer vanuit het bedrijf (dus voor een potentiele collega), en we zien dat men vaak switcht van werkgever dan geeft dat gelijk aanleiding om hier dieper op in te gaan. Slechts een tip en geen verwijt :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En je bent inmiddels alweer 15 maanden verder sinds die vorige post, heb je geen loonsverhoging gehad in die tijd, DennusB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Huidige werkgever:

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Communicatie Systemen, Master Human Media Interaction
Certificaten: Prince 2, Software Product Manager (ISPMA)
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Middelgroot software ontwikkel bedrijf
Huidige functie: Product manager

Vakantiegeld: 8
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, meestal 1,5 a 2 maandsalarissen
GSM: Ja, smartphone
Leaseauto: Ja, budget 530 euro incl brandstof (Renault Clio).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziekenkostenverzekering, tablet, sporten via werk mogelijk. Tanken in buitenland op vakanties ook mogelijk.
Regio: Overijssel
Reistijd: 30 min met auto

Maand salaris (bruto): 2992

Op dit moment ben ik in gesprek met een ander bedrijf, zij bieden het volgende:

Functie: Product manager

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Kleine eindejaarsbonus van een paar honderd euro
GSM: Ja, geen smartphone
Leaseauto: Nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Ja, ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV wordt volledig vergoed, anders 19 cent per kilometer. Individueel Werknemersbudget die je kunt gebruiken voor verlof, extra pensioen, fietsplan. Korting op ziektekostenverzekering.
Regio: Gelderland
Reistijd: met auto 40 min, met ov ongeveer 1 uur

Maand salaris (bruto): 4109

Het bruto salaris ligt een stuk hoger, maar qua secundaire arbeidsvoorwaarden is het een stuk minder. Als ik het ga doen ga ik in eerste instantie waarschijnlijk met het ov.

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik zie het als een gelijkwaardig aanbod, omdat je onder de streep ongeveer gelijk uitkomt. Belangrijk zijn dan doorgroeimogelijkheden, leerkansen, plezier in het werk. Die keuze kun je het beste zelf maken. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Krisp schreef op maandag 17 november 2014 @ 07:54:
Ik zie het als een gelijkwaardig aanbod, omdat je onder de streep ongeveer gelijk uitkomt. Belangrijk zijn dan doorgroeimogelijkheden, leerkansen, plezier in het werk. Die keuze kun je het beste zelf maken. :)
Ik zie mindering in de vakantiedagen (3) een eindejaarsuitkering die lager uitvalt + geen lease auto met daarbij een langere reistijd..

Al met al sluit ik me aan wat Krisp hierboven zegt.. Kwestie of je het nu naar je zin hebt en wat de doorgroei mogelijkheden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
beyazz06 schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:58:
[...]

[...]

Ik zie mindering in de vakantiedagen (3) een eindejaarsuitkering die lager uitvalt + geen lease auto met daarbij een langere reistijd..

Al met al sluit ik me aan wat Krisp hierboven zegt.. Kwestie of je het nu naar je zin hebt en wat de doorgroei mogelijkheden zijn...
Je vergeet wel een werkweek van 38 uur (is toch 13 adv?). OV is volledig vergoed (= geen bijtelling, wel wellicht een eigen auto kopen voor prive) en 1200 euro bruto pm meer!

Maar wel mee eens dat het geen 1-2-3'tje is. Doorslag zal toch de doorgroeimogelijkheden zijn en de fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 14-06 16:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En wat als je het aanbod laat zien aan jouw huidige werkgever?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ThinkPadd schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:17:
Members only:
Eigen topic voor aanmaken is alvast 1 ;)
En verder: bereid zijn om evt in de randstad te werken en te overnachten helpt een boel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 622750

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO CMD
Certificaten: geen
Werkervaring: 2 jaar fulltime + freelance tijdens studie
Huidige functie: Software Developer (hoofdzakelijk PHP)

Laptop: Ja, MacBook Pro 15"
GSM: Nee
Leaseauto: Nee. Reiskosten netto 0,19 per kilometer (circa 250 euro in de maand)
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja, premievrij
Reistijd: 30 minuten enkele reis

Maandsalaris (bruto): 3697,-

Veel vrijheid, inspraak en verantwoordelijkheid. Genoeg uitdaging, iets minder kans om door te groeien (in functie).

Krijg zeer regelmatig verzoekjes om eens te komen praten voor een nieuwe job, maar volgens mij mag ik niet klagen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Laatst online: 11-06 21:15
Anoniem: 622750 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:31:
Krijg zeer regelmatig verzoekjes om eens te komen praten voor een nieuwe job, maar volgens mij mag ik niet klagen toch?
Als jij zou daarover zou klagen dan is mijn baan niet veel beter dan vrijwilligerswerk |:( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online

Veel vrijheid, inspraak en verantwoordelijkheid. Genoeg uitdaging, iets minder kans om door te groeien (in functie).

Qua salaris zit je in mijn ogen extreem hoog.
Je hebt nagenoeg geen ervaring, en geen certificaten op zak.
Ik denk dat je uiterst tevreden kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:56
Dus jij beweert hetzelfde te verdienen als een universitair opgeleide informaticus met hoofdzakelijk PHP? Bij welk bedrijf is dit? Want volgens mij zijn ze daar het padje kwijt. Ik ken niemand in mijn omgeving die dit salaris verdiend met PHP. Ben je soms de zoon/dochter van...?

Trol kan ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 19:01

Don Quijote

El Magnifico

Je verdient 1000e per maand meer dan modaal, hebt nauwelijks ervaring, geen certificaten en zit niet in de meeste rendabele hoek (PHP). Ik denk dat je de jackpot hebt getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Versteegrob schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:05:
Members only:
tja, zonder diploma zul je op een andere manier moeten kunnen aantonen dat je wel dat niveau hebt, maar naarmate je meer werkervaring hebt telt opleiding minder. Lijkt me geen probleem voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ik denk dat HBO meer aantoont dat je een bepaald denkniveau hebt, dan dat het echt wat zegt over je parate kennis. De IT industrie gaat zo hard dat parate kennis binnen een paar jaar alweer achterhaald is. Wat dat betreft zou ik HBO zien als meerwaarde. Ook dat je een eigen bedrijf hebt gehad zou ik zien als meerwaarde. Het lijkt mij dat dat wel enigszins aangeeft dat je inzicht hebt in zaken zoals commercie, financiën en bedrijfsvoering. En dat komt overal wel van pas :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 18:25

Leaseauto: Nee. Reiskosten netto 0,19 per kilometer (circa 250 euro in de maand)

Grappig, CMD opleiding en vervolgens PHP doen :P Ik denk ook dat je redelijk hoog zit, maar extreem hoog vindt ik erg overdreven denk ik. PHP developers zijn maar moeilijk te vinden, werk ligt voor het oprapen, waar ik werk zijn we al bijna een jaar op zoek naar een goede PHP developer.

Geen certificaten, tja, wat voor certificaten? Zend? Ja zou er wel eens naar kunnen kijken, maar ik denk je in deze markt daar nog prima mee weg kan komen (iets wat volgens mij totaal anders is in de ICT-Beheerder wereld met Microsoft en Cisco certificaten).

Ayway, zit ongeveer in dezelfde richting, en als ik over 1,5 jaar (dan heb ik 2 jaar ervaring) ongeveer hetzelfde ga verdienen dan spring ik echt een gat in de lucht! Maar ik denk dat ik dat wel op mijn buik kan schrijven, als ik rond de 3000 euro ga verdienen tegen die tijd ben ik al blij ;) Met andere woorden, je verdient goed, hou er rekening mee dat je misschien niet zo ver meer kunt groeien binnen je huidige functie qua salaris?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
ravenger schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:23:
[...]

tja, zonder diploma zul je op een andere manier moeten kunnen aantonen dat je wel dat niveau hebt, maar naarmate je meer werkervaring hebt telt opleiding minder. Lijkt me geen probleem voor je.
Ja klopt wel wat je zegt, zo zie ik het ook meer. Deze week meerdere gesprekken voor mbo/hbo functies, we zullen het zien
Widow schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:24:
[...]

Ik denk dat HBO meer aantoont dat je een bepaald denkniveau hebt, dan dat het echt wat zegt over je parate kennis. De IT industrie gaat zo hard dat parate kennis binnen een paar jaar alweer achterhaald is. Wat dat betreft zou ik HBO zien als meerwaarde. Ook dat je een eigen bedrijf hebt gehad zou ik zien als meerwaarde. Het lijkt mij dat dat wel enigszins aangeeft dat je inzicht hebt in zaken zoals commercie, financiën en bedrijfsvoering. En dat komt overal wel van pas :)
Leuk om te horen, deze week meerdere gesprekken dus ben benieuwd wat de bedrijven ervan zullen zeggen. Mag gelukkig op gesprek komen dus dat zegt al iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Soepstengel schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:36:
[...]

Grappig, CMD opleiding en vervolgens PHP doen :P Ik denk ook dat je redelijk hoog zit, maar extreem hoog vindt ik erg overdreven denk ik. PHP developers zijn maar moeilijk te vinden, werk ligt voor het oprapen, waar ik werk zijn we al bijna een jaar op zoek naar een goede PHP developer.
Imo extreem. Weinig ervaring, HBO en 24.
Wmb zijn er vrij veel PHP programmeurs, het is niet een of andere niche, kom op zeg.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 19:58
Er zijn er inderdaad genoeg. Er zijn alleen niet genoeg mensen die zich onder laten betalen ;)

• Lethalis
  • Niet online
Avalaxy schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:39:
Er zijn er inderdaad genoeg. Er zijn alleen niet genoeg mensen die zich onder laten betalen ;)
Het probleem zit hem denk ik vooral in het "goede" developer.

Over het algemeen heb ik geen hoge pet op van PHP, maar het is wel mogelijk om er serieuze dingen mee te programmeren. Op het moment dat je dit goed aanpakt met een MVC framework en OO technieken, dan komen veel PHP scripters ineens niet meer in aanmerking voor de functie.

En dan wordt het ineens wel moelijk om iemand te vinden.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022

Hier hoef je absoluut niet over te klagen, ik denk dat zelfs bij veel bedrijven een senior dit niet gaat verdienen, zeker niet in de PHP hoek. Wil je doorgroeien dan zou je misschien wat niche kennis moeten gaan opbouwen op product gebied of je specialiseren op mobile development, daar wil men nog graag uitschieters betalen, echter omdat je nog vrij jong bent zul je zeker niet snel direct in een senior functie aangenomen worden schat ik zo in, kortom als het je daar bevalt zou ik wel 3 keer nadenken om te veranderen.

• DropjesLover
  • Laatst online: 09:44

DropjesLover

Dit dus ->

Leeftijd: 28
Opleiding(en): hbo Werktuigbouwkunde (Bachelor of Mechanical Engineering)
Certificaten: VCA vol
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: grote detacheerder
Huidige functie: Project Engineer

Vakantiedagen: 31
Laptop: Nee
Leaseauto: Ja, gekozen voor A klasse (mocht ook B klasse)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Chille personeelsvereniging vanuit detacheerder
Regio: ... ergens... Eerste project wordt Zuid-Holland
Reistijd: 1 uur

Maand salaris (bruto): €2650

Vorige salaris was €2700 maar zonder leaseauto en met 25 vakantiedagen. Nu expliciet voor goedkope lease gekozen, anders verdiende ik €150 bruto meer. Kosten eigen auto + km-vergoeding waren afgelopen jaar ongeveer gelijk aan nu iets achteruit gaan en leasen, maar nu iig geen zorgen of onverwachte verrassingen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Soepstengel
Boudewijn schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:06:
[...]

Imo extreem. Weinig ervaring, HBO en 24.
Wmb zijn er vrij veel PHP programmeurs, het is niet een of andere niche, kom op zeg.
Lethalis schreef op donderdag 20 november 2014 @ 08:22:
[...]

Het probleem zit hem denk ik vooral in het "goede" developer.

Over het algemeen heb ik geen hoge pet op van PHP, maar het is wel mogelijk om er serieuze dingen mee te programmeren. Op het moment dat je dit goed aanpakt met een MVC framework en OO technieken, dan komen veel PHP scripters ineens niet meer in aanmerking voor de functie.

En dan wordt het ineens wel moeilijk om iemand te vinden.
Inderdaad! Kijk, je hebt PHP programmeurs die Wordpress thema's/plugins kunnen bouwen, je hebt PHP programmeurs die Magento thema's/plugins kunnen bouwen (is al een heel stuk lastiger, mede omdat het o.a. een eigen MCV framework en Zend gebruikt als je een beetje diep moet gaan), je hebt PHP programmeurs die koppelingen kunnen maken tussen verschillende systemen en vervolgens heb je PHP programmeurs die complete systemen van scratch kunnen bouwen. De eerste versie van een PHP programmeur (al vind ik niet dat je dat zo kan noemen) vind je vrij veel, de rest wordt al een stuk lastiger.

• Usitarie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-02 13:46
Members only:

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je hebt niet alleen een laag basis salaris, maar ook 0,0 secundaire arbeidsvoorwaarden.... Trek je conclusies.

• Soepstengel
Usitarie schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:45:
Members only:
Tja, net afgestudeerd, misschien dat ze alleen daar echt naar kijken. Maar als je inderdaad al 4 jaar aan hetzelfde product werkt mag daar best wel wat voor neergelegd worden. Ik denk dat je dat best aan ze voor kan leggen. Het is ook een beetje wat je zelf wilt natuurlijk, kan je goed leven met het gegeven salaris? In dat geval kan je eventueel ook nog elkaar in het midden treffen "ik heb deze aanbiedingen gekregen, maar heb het hier erg naar m'n zin, kunnen we elkaar hier tegemoet komen? (noem bedrag x)".

Pagina: 1 ... 84 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.