Hangt er denk ik een beetje vanaf wie hem voorziet van werk.
Ik bedoel als hij zonder zorgen 40 uur per week declarabel kan schrijven en alle acquisitie, onderhandelingen, planning etc voor hem gedaan wordt, heeft hij toch een leuk jaarsalaris van 120 duizend euro bruto....
Ik weet niet welke kosten etc er nog vanaf gaan, maar toch. Ook moet je rekening houden met de VAR als je 1 grote opdrachtgever hebt.
Ik hanteer zelf een hoger tarief
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
, en ben geen developer (werk ook niet in de ict), maar daarvoor moet ik wel een echt bedrijf runnen (werkplaats, voorraden, materialen etc), en dat houdt in dat als ik 40 uur declarabel werk, ik in de praktijk 60 uur per week werk.
Ook hanteer ik een veel hogere fee als ik mensen inhuur voor grotere klussen. Die mensen zijn dan òf via een uitzendbureau, òf freelance/onderaannemer. Maar ik draag dus de verantwoording voor de totale reparatieklus (ik werk zelf ook mee), en maak alle afspraken, geef het advies etc. En ik lever de gereedschappen en materialen.
Je weet niet wat de tussenpersonen hier in dit geval doen. (waarschijnlijk geen gereedschap leveren.....)
[
Voor 23% gewijzigd door
mr_petit op 14-11-2014 23:04
]