Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.855.240 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Laat ik het anders formuleren: de overtijd die ik doe werkt aan 2 kanten; het bedrijf krijgt meer gedaan en ik verdien er leuk extra geld aan. Wat ik bedoel met 'het is niet houdbaar op deze manier' is dat er steeds meer mensen aangenomen worden en dus ook de noodzaak voor overwerk kleiner wordt.

En over dat overtollig verklaren; nu er zijn in 3 maanden tijd (waar ik eerst voor ruim 2 jaar alleen was) 25 man aangenomen. Ik ben de enige in NL die voor deze GBU werkt op dit gebied dus je kan je voorstellen dat ik 'voorzichtig' ben ;) Want ondanks dat ik (bewezen) goed werk lever, moet er bespaard worden en voor mijn onkosten kunnen ze 5 man in India bijv. aannemen. Bij een andere GBU (Global Business Unit) is hetzelfde namelijk al gebeurd: men koos voor kwantiet vs kwaliteit (het verliezen van werknemers met gemiddels 12 jaar werkervaring)

Maargoed; zo ver is het nog niet en tot die tijd doe ik wat ik kan :) Ik gok alleen dat het OT het eerste is wat de deur uit gaat. Dat is goed (meer tijd voor het thuis front) maar ook slecht (minder inkomsten) tegelijkertijd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 31-10-2014 12:38 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ah, op die manier.

Kun je niet stiekem duidelijkheid krijgen bij je werkgever? Al kan ik mij voorstellen dat die niet gaat melden dat je er op korte/middellange termijn uit vliegt want dan ben je meteen weg natuurlijk...

Verontrustende trend tegenwoordig... Goed geschoold (maar duurder) personeel wegsturen en goedkopere nozems in dienst nemen en het verlies aan kwaliteit voor lief nemen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 13:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nyarlathotep schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:43:
Ah, op die manier.

Kun je niet stiekem duidelijkheid krijgen bij je werkgever? Al kan ik mij voorstellen dat die niet gaat melden dat je er op korte/middellange termijn uit vliegt want dan ben je meteen weg natuurlijk...

Verontrustende trend tegenwoordig... Goed geschoold (maar duurder) personeel wegsturen en goedkopere nozems in dienst nemen en het verlies aan kwaliteit voor lief nemen...
Dat heb ik gedaan en die geeft niet huis natuurlijlk (als in: tuurlijk wordt je niet ontslagen!). Maar ookal zou ik de volgende dag de brief binnen krijgen zou hij het verzwijgen voor mij. Dat moet overigens aldus de (vele) policies. En daarbij komt ook nog dat mijn manager net aangenomen is in, jawel Roemenië :+

Persoonlijk vind ik het ook een domme keuze om voor kwantiteit vs kwaliteit te gaan maar het is nu eenmaal een gegeven. Zeker bij software bedrijven is het makkelijk geld verdienen (onder de streep)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 01:08
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 98% gewijzigd door Kwomkwommr op 21-01-2015 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 17:07
Door overname wordt vanaf 1 jan '15 dit mijn plaatje:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

zzattack schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:23:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): WO Computer Science
Certificaten: geen
Werkervaring: 1 jaar fulltime, (en 6 jaar 40% part-time)
Werkgever: Klein, toepassingen in telecom en automotive
Huidige functie: Software engineer, taken variërend van veelal .NET voor de desktop, webapps in Django, en soms wat C voor embedded platforms; in mindere mate systeembeheer en on-site support.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: niet contractueel
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto: nee, wel 19ct/km woon-werk en zakelijk
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheid tot thuiswerken
Land: NL
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 40 min filevrij, gemiddeld 55 enkele reis

Maand salaris (bruto): 3500

Qua salaris en variatie in de werkzaamheden ben ik zeer tevreden. Ik kan echter niet goed inschatten of hier blijven zitten een mooi vervolg van de loopbaan in de weg staat. Er ligt voor de komende jaren genoeg werk klaar, maar er valt niet (functioneel) door te groeien omdat het bedrijf klein is. Zou ik in the long run beter af zijn bij een/meerdere grotere werkgever(s)?
Niet slecht..

Members only:

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Redskillz schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 03:36:
Members only:
Tja... geen diploma's, naast systeembeheer ook taken zoals helpdesking. Niet echt iets waar je snel meer voor kunt vangen denk ik. Ik weet niet wat je ambities zijn, maar wellicht fulltime systeembeheer bij een ander bedrijf eens overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 21:09

Trackerfire

BTC HODLER

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 03-11-2014 22:33 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:43
Je studeert duaal neem ik aan? Ga je voor AA of RA? Verrassend hoog salaris voor een 22-jarige HBO-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Laatst online: 11-06 21:09

Trackerfire

BTC HODLER

Awsom schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:41:
Je studeert duaal neem ik aan? Ga je voor AA of RA? Verrassend hoog salaris voor een 22-jarige HBO-er.
Klopt, duaal ;) ik ga niet voor AA/RA ik houd het bij mijn HBO diploma accountancy. Misschien dat ik nog de kant van EDP auditor op ga. Toekomst ligt niet in de controle of samenstellen denk ik, maar in de systemen kennen die alles registreren ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 15:42

Namu

Silver Wings Of Morning

Klein jaartje verder;

Leeftijd: 28 29
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: MSITP:EA
Werkervaring: 8 9
Werkgever: Bank
Huidige functie: 3rd line Desktop Support. Global Win7 Workstation Build Engineer

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Ja, 66% Werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 180euro reiskostenvergoeding NS Businesscard, vergoede opleidingen, 10% jaarsalaris persoonlijk budget (wat ik lekker laat uitbetalen voor een mooi extratje)
Regio: Utrecht
Reistijd: 40min enkele reis met motor. Motor overleden, 70min enkele reis met trein.

Maandsalaris (bruto): van 2800 naar 3000 3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j2323
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 12:28
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door j2323 op 05-11-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:59

Garyu

WW

j2323 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:48:
Mijn salaris is gebaseerd op de CAO van de Nederlandse universiteiten en is wat dat betreft vrij standaard. Ik vind het echter niet erg hoog, zeker vergeleken met wat in het bedrijfsleven verdient kan worden (denk ik). Natuurlijk is het een beetje de vraag of de vier jaar die ik aan promotie-onderzoek heb besteed als ervaringsjaren moet tellen, omdat het als een soort van een leer-traject gezien kan worden. Daarnaast is het algemeen bekend dat binnen de academie niet het grote geld verdient wordt.
Qua werkervaring: ja, een PhD kan je gewoon meetellen, zeker als je nu als Post-Doc in hetzelfde straatje verder gaat, maar anders in principe ook. Je wordt er immers ook voor betaald, en wat denk je hoe lang learning-on-the-job in het bedrijfsleven duurt :).

Anyway, ja, je salaris is standaard, de CAO laat er ook niet heel veel ruimte voor om te onderhandelen. Je zult in het bedrijfsleven zeker meer kunnen verdienen (4000-4500 lijkt me redelijk in je gebied). De vraag is of het geld zo belangrijk is dat je je academische vrijheid ervoor op wilt geven.

Ik heb ook de move gemaakt na 6 jaar onderzoek nu in het bedrijfsleven te zitten, en zit nu praktisch aan de andere kant van de tafel als "afnemer" van onderzoek van universiteiten en doe samen met hun onderzoek. Ik vind het werken in een bedrijf een bepaalde meerwaarde hebben, omdat je direct nut ziet van je onderzoek. Maar je verliest natuurlijk wel een stuk vrijheid om te doen wat je wilt, omdat je nou eenmaal gebonden bent aan technologie-roadmaps waarop je afgerekend wordt. Aantal publicaties of citaties telt opeens niet meer mee :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:18
Oud:
Leeftijd: 27
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Internet bedrijf
Huidige functie: Webdeveloper

Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Macbook Pro 13" 2012
GSM: Nee
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: GE
Reistijd: 2 á 3 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 2600
Nieuw:
Leeftijd: 27
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Internet bedrijf
Huidige functie: Webdeveloper

Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Macbook Pro 13" 2012
Pensioenregeling: Ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: GE
Reistijd: 2 á 3 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 2800 per januari (per april 2900)
Voorstel waar mijn werkgever mee kwam was eigenlijk 2750 per direct en en in april 2900. Maar belastingtechnisch is het voor mij beter dit twee maanden uit te stellen maar dan wel met de eis van; per januari 2800 en april dan de 2900. Werkgever had dit eigenlijk niet verwacht en keek me verbaasd aan ;-).

[ Voor 10% gewijzigd door console op 05-11-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j2323
Garyu schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:03:
[...]

Ik heb ook de move gemaakt na 6 jaar onderzoek nu in het bedrijfsleven te zitten, en zit nu praktisch aan de andere kant van de tafel als "afnemer" van onderzoek van universiteiten en doe samen met hun onderzoek. Ik vind het werken in een bedrijf een bepaalde meerwaarde hebben, omdat je direct nut ziet van je onderzoek. Maar je verliest natuurlijk wel een stuk vrijheid om te doen wat je wilt, omdat je nou eenmaal gebonden bent aan technologie-roadmaps waarop je afgerekend wordt. Aantal publicaties of citaties telt opeens niet meer mee :).
Interessant. Kostte de overstap van academie naar bedrijfsleven je veel moeite? Bv. lastig om een geschikte positie te vinden waar men de waarde van 'n PhD inziet, cultuuromslag etc.? Of was het vrij makkelijk?

Reqruitement bureaus hebben mij eerder weten te vertellen dat zo'n overstap beter eerder dan later gemaakt kan worden, omdat je dan nog wat meer "kneedbaar" bent. Maar dit zal ook wel liggen aan hoe de specifieke werkgever er tegenaan kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:34

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Leeftijd: 28
Opleiding(en): Bachelor Business Administration / Master Organizational Science
Certificaten: Geen relevante
Werkervaring: 0 (in dit gebied)
Werkgever: Software bedrijf
Huidige functie: Junior Consultant
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Kan oplopen tot 8% bruto jaarsalaris
Laptop: Dell Ultrabook
GSM: Nexus 5
Leaseauto: 20.000 catalogus waarde - 14% bijtelling
Werkweek: 40 (10 tot 17.00 bij klant)
Pensioenregeling: 66% WG
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
600,- p/j persoonlijk ontwikkelingsbudget - vergoeding behalen (2e) master - bedrijfsfitness (26,- p/m) - 30,- p/m tol/parkeer vergoeding

Overwerken is basically not done (uitzonderingen daargelaten). De filosofie is; als jij je werk niet afkrijgt, heb je waarschijnlijk teveel op je bord gekregen. (oorzaak eerst zoeken binnen de workload, niet de capaciteiten van de medewerker)
Land: Nederland
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 45Min enkel
Maand salaris (bruto): 2200,- (bij goed functioneren, 2650 over 2 jaar)

Het bedrijf is erg begaan met haar medewerkers, en hoewel ik misschien voor eenzelfde functie meer zou kunnen verdienen bij een ander bedrijf, vind ik de sfeer en vrijheid binnen dit bedrijf excellent. Een vriend van mij is consultant bij een van de big four. Hij verdient meer en rijdt in een grotere auto, maar draait wel weken van 60 uur, moet elk uur kunnen verantwoorden en staat stijf van de stress.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
j2323 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:27:
[...]

Interessant. Kostte de overstap van academie naar bedrijfsleven je veel moeite? Bv. lastig om een geschikte positie te vinden waar men de waarde van 'n PhD inziet, cultuuromslag etc.? Of was het vrij makkelijk?

Reqruitement bureaus hebben mij eerder weten te vertellen dat zo'n overstap beter eerder dan later gemaakt kan worden, omdat je dan nog wat meer "kneedbaar" bent. Maar dit zal ook wel liggen aan hoe de specifieke werkgever er tegenaan kijkt.
Ik werk bij de R&D van een groot farmabedrijf als senior scientist en ik vond de overstap erg gemakkelijk. De wetenschap die ik in het bedrijf tegenkom is van een zeer hoog niveau met flink fundamentele diepgang, alleen dan gekaderd rond vragen voor medicijnen die we ontwikkelen.

Het grote voordeel van bedrijfsleven buiten salaris vind ik het multidisciplinair samenwerken (wetenschappers, juristen, business development, regulatory affairs, et c.), de teamspirit (niet, ja ik wil wel met je samenwerken als jij 90% van het werk doe, het paper schrijft, en mij als 2e auteur meeneemt), toegang tot funding, toegang tot de top van de wetenschap, en nog wel wat meer :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630079

Leeftijd: 30
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Adviesbureau
Opleiding: HBO + WO BPMIT
Huidige functie: Consultant
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja (1000 per maand)
Pensioenregeling: Ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: OV
Reistijd: Verschillend

Maand salaris (bruto): 4100 + 625 per maand variabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 15:49

erikver

Ik zeg...

Alweer een jaar geledem geswitched van baan met dit als resultaat.

Members only:

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
console schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:35:

Voorstel waar mijn werkgever mee kwam was eigenlijk 2750 per direct en en in april 2900. Maar belastingtechnisch is het voor mij beter dit twee maanden uit te stellen maar dan wel met de eis van; per januari 2800 en april dan de 2900. Werkgever had dit eigenlijk niet verwacht en keek me verbaasd aan ;-).
Kan je deze uitleggen? Wat ik zo zie komt het neer op:
november(?) - december 2750
januari - maart 2800
april - verder 2900.

Wat de werkever in eerste aanbood was:
november(?) - december 2750
januari - maart 2750
april - verder 2900

In hoeverre stel je dan uit? Want je krijg juist eerder meer salaris (klinkt tegenovergestelde van uitstellen). En daarnaast hoe levert dit je belastingtechnisch voordeel op. Over dit jaar maakt het niks uit. Voor volgend jaar verdien je bruto 3x50 euro meer.

//edit
Oh, ik zie nu dat het zelfde werkgever is, dus dan zou het voor dit jaar 2600 nog zijn. Maar dan nog steeds ben ik benieuwd naar waarom het belastingtechnisch zou schelen. Je zou geen schaal omhoog gaan of iets dergelijks.

[ Voor 11% gewijzigd door Shinji op 06-11-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Nu online
En dan nog, je betaald belasting over het merendeel, niet over een absolute waarde, het scheelt dus niets (qua belasting, er kan nog meer meespelen uiteraard)...

[ Voor 19% gewijzigd door FireDrunk op 06-11-2014 07:58 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Waarschijnlijk spelen toeslagen mee. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j2323
Sallin schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:10:
[...]

Ik werk bij de R&D van een groot farmabedrijf als senior scientist en ik vond de overstap erg gemakkelijk. De wetenschap die ik in het bedrijf tegenkom is van een zeer hoog niveau met flink fundamentele diepgang, alleen dan gekaderd rond vragen voor medicijnen die we ontwikkelen.

Het grote voordeel van bedrijfsleven buiten salaris vind ik het multidisciplinair samenwerken (wetenschappers, juristen, business development, regulatory affairs, et c.), de teamspirit (niet, ja ik wil wel met je samenwerken als jij 90% van het werk doe, het paper schrijft, en mij als 2e auteur meeneemt), toegang tot funding, toegang tot de top van de wetenschap, en nog wel wat meer :).
Ok, bedankt voor de info. Ik ga er nog 'ns goed over nadenken qua academie vs bedrijfsleven, ben er nog niet helemaal uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:18
Krisp schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:11:
Waarschijnlijk spelen toeslagen mee. :)
Klopt, anders moeten we geld teruggaan geven aan de belastingdienst ;). Het zou dan net geen 180 euro zijn o.i.d (volgens de belasting site). Maar het geld wat ik in die twee maanden extra krijg netto, gaat dan indirect weer naar de belastingdienst. Dus dan wacht ik liever twee maanden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:53
Members only:

Ik vind het zelf wat karig! Puur uit interesse eens vergeleken met mijn collega's, die bij dezelfde detachering zitten, en minder werk ervaring en certificaten hebben. Echter, verdienen die meer: 1575 bijvoorbeeld. Is het slim om te vragen van waarom verdiend Pietje meer en ik minder terwijl...?

[ Voor 10% gewijzigd door vinom op 06-11-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

vinom schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:11:
Ik vind het zelf wat karig! Puur uit interesse eens vergeleken met mijn collega's, die bij dezelfde detachering zitten, en minder werk ervaring en certificaten hebben. Echter, verdienen die meer: 1575 bijvoorbeeld. Is het slim om te vragen van waarom verdiend Pietje meer en ik minder terwijl...?
De manier waarop je de vraag stelt geeft aan dat je volgens mij zelf ook wel weet dat dat niet de handigste manier is :- )

Ik denk dat je beter kunt proberen hard te maken waarom je vindt dat je meer (of evenveel) waard bent. Bij voorkeur meer dan je nu krijgt, maar je zou jezelf ook kunnen vergelijken met Pietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Members only:

Om meer vragen kan, maar de reden "Pietje verdiend meer" is een verdomd slecht argument. Vraag het en zeg waarom JIJ denkt dat je meer salaris wilt/verdient.

Daarnaast, als pietje 2 jaar ouder is als jou, verdiend hij sowieso meer want anders zou hij onder het minimum jeugdloon zitten.

Zeker met een functie als "teamlead" en andere taken, zou er in mijn ogen inderdaad wel een schepje boven op kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 13:16
Zijn je collega's ouder? Je bent best jong en je zal zien dat je salaris komende jaren gestaag gaat groeien. Neemt niet weg dat je nu kan proberen salaris erbij te krijgen. Onderhandelen moet je altijd en niet tijdens je beoordeling, dan is het al vast gesteld. Keer apart gesprek aanvragen en dan kan je best aangeven dat collega's met minder ervaring en expertise meer verdienen en dat jij vind dat je met jouw kwaliteiten een verhoging hoort te krijgen. Ik zou geen namen noemen van die collega's. Op dat moment is het voor je bedrijf makkelijker te verdedigen dan wanneer je in het algemeen praat. Daarbij vooral uitgaan van je eigen expertises.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 18:53
Ja, precies. Ik het een beetje krom neergezet hierboven. De juiste manier om dit te brengen is dat ik inderdaad laat weten waarom ik meer wil verdienen.

EDIT voor hierboven:
De collega's zijn 1 jaar ouder. Ik word binnenkort weer een jaartje ouder en moet in februari gaan bij tekenen. Vandaar dat ik hier alvast een balletje opgooi hoe ik dit kan aanpakken.

[ Voor 52% gewijzigd door vinom op 06-11-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Members only:

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 13:08
Members only:

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeste08
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-03 14:52
Leeftijd: 22
Opleiding(en): vmbo-b(niet afgemaakt). Heb mezelf alles geleerd wat er nodig was om te beginnen.
Certificaten: geen.
Werkervaring: Tot hier voor alleen gewerkt in een computer speciaal zaak. Werk nu 3 jaar bij het huidige bedrijf.
Werkgever: Internationaal mode transport bedrijf
Huidige functie: Helpdesk Employee 1e, 2e en 3e lijns support, werkplek beheerder, doe ook verschillende netwerk werkzaamheden zoals switches configureren en plaatsen etc...

Vakantiedagen: 25 +5
13/14e maand of winstuitkering: n.v.t
Laptop: Nee
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niet veel bezonders.
Land: Nederland.
Regio: Overijsel.
Reistijd: 15 minuten

Maand salaris (bruto): 1850euro (Bij goed functioneren wordt dat in volgend jaar september 2100 euro en een vast contract.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:21

Bob Popcorn

Plop!

MDT-Maikel schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:29:
Members only:
Wow wat een bult belasting zeg! In Nederland hoef je maar ong. 3200 te verdienen als je 2200 over wilt houden. :X (zonder bijtelling en huis etc.)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Nu online
Zorgverzekering betaald betekend waarschijnlijk ook Belasting betalen erover want: "Betaling in natura".
Geen idee of dat in DE ook geldt, maar ik verwacht van wel?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
Members only:

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 21:23
In NL betaal je tot 33K ook 13% aan AWBZ en 18% aan AOW.

Is die krankenverzekering AWBZ en ziektekostenverzekering in één? Zo hoog is die 15% dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 21:48
Bob Popcorn schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:17:
[...]

Wow wat een bult belasting zeg! In Nederland hoef je maar ong. 3200 te verdienen als je 2200 over wilt houden. :X (zonder bijtelling en huis etc.)
Inderdaad en wat betreft het statement over het weinig verdienen van J2323. Als je "13e maand" en vakantiegeld mee rekent verdient hij bruto al bijna net zo veel. Dat samen met de hoeveelheid belasting die jij betaald, klinkt een post doc in Duitsland opeens een stuk minder positief, voor het geld hoef je het in ieder geval niet te doen.

Echter is wonen in Duitsland weer wel een stuk goedkoper meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j2323
Shodan schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:28:
[...]

Inderdaad en wat betreft het statement over het weinig verdienen van J2323. Als je "13e maand" en vakantiegeld mee rekent verdient hij bruto al bijna net zo veel. Dat samen met de hoeveelheid belasting die jij betaald, klinkt een post doc in Duitsland opeens een stuk minder positief, voor het geld hoef je het in ieder geval niet te doen.

Echter is wonen in Duitsland weer wel een stuk goedkoper meen ik.
Ja, als ik de "13e maand" en vakantiegeld mee tel kom ik netto zelfs op een wat hoger bedrag uit. Maar daar gaat dan wel weer de zorgverzekering van af, die had MDT-Maikel al afgetrokken bij z'n netto bedrag. Al met al lijkt het elkaar niet zo heel veel te schelen. Lokale factoren, zoals woonlasten, zullen waarschijnlijk een groter verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 19:29
Bob Popcorn schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:17:
[...]

Ik vind dat dat nog meevalt. Toen ik vroeger nog maar 4000 bruto had hield ik daar hier in BE ook geen 2200 van over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:22
erikver schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:01:
Alweer een jaar geledem geswitched van baan met dit als resultaat.

Members only:
Ik vind het nogal aan de magere kant en denk dan ook dat er wel verbetering in zit (lees zo 'n 500 bruto extra).

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
@SerealKiller

Het bedrijf is erg begaan met haar medewerkers, en hoewel ik misschien voor eenzelfde functie meer zou kunnen verdienen bij een ander bedrijf, vind ik de sfeer en vrijheid binnen dit bedrijf excellent. Een vriend van mij is consultant bij een van de big four. Hij verdient meer en rijdt in een grotere auto, maar draait wel weken van 60 uur, moet elk uur kunnen verantwoorden en staat stijf van de stress.
Dat zal heel persoonlijk zijn, want ik werk ook bij een big four en herken dat beeld totaal niet. Ook niet bij andere collega's. Nu zal het wel afhangen per project en periode want consulting kan nogal hollen en stilstaan zijn qua hoeveelheid uren, maar een straffe urenverantwoording en stijf staan van de stress ontbreekt gelukkig bij mij.

Bij de senior managers en hoger zie ik dat eerder spelen vanwege sales verantwoordelijkheden, maar die krijgen er ook naar betaald uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
MrFX schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:45:
[...]

Ik vind het nogal aan de magere kant en denk dan ook dat er wel verbetering in zit (lees zo 'n 500 bruto extra).
Ik denk dat het wel meevalt?
28 vakantiedage, winst/bonus uitkering, iPhone 5S van de zaak, leasebudget, onkostenvergoeding etc. en voor de hoeveelheid werkervaring vindt ik het op zich wel netjes.
Denk dat 250 euro bruto opslag in lijn ligt?

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 07-11-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632543

GeeMoney schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 19:42:
[...]

Ik denk dat het wel meevalt?
28 vakantiedage, winst/bonus uitkering, iPhone 5S van de zaak, leasebudget, onkostenvergoeding etc. en voor de hoeveelheid werkervaring vindt ik het op zich wel netjes.
Denk dat 250 euro bruto opslag in lijn ligt?
Goede network engineers zijn schaars, een CCNP engineer met 5 jaar ervaring zit gemiddeld toch echt wel rond de 3500+. Veel kennis op CCIE niveau zit ruim boven de 52% schaalgrens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Laatst online: 08:34

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

_vision schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:17:
[...]

Dat zal heel persoonlijk zijn, want ik werk ook bij een big four en herken dat beeld totaal niet. Ook niet bij andere collega's. Nu zal het wel afhangen per project en periode want consulting kan nogal hollen en stilstaan zijn qua hoeveelheid uren, maar een straffe urenverantwoording en stijf staan van de stress ontbreekt gelukkig bij mij.

Bij de senior managers en hoger zie ik dat eerder spelen vanwege sales verantwoordelijkheden, maar die krijgen er ook naar betaald uiteraard.
Fijn om te horen dat dit plaatje dus niet op jou, of jouw bedrijf slaat. Ik noemde niet specifiek welke het was, om hier een welles/nietes discussie te voorkomen :).
Maar om het beeld duidelijker te maken: Hij werkt officieel 40 uur bij een klant, maar hij wordt geacht voor de klant aanwezig te zijn, en na de klant te vertrekken. Daarbij komt nog dat taken vanuit kantoor (administratie, zelfstudie, assignments, rapportages) niet gedaan mogen worden tijdens de consultancy uren. M.a.w. +- 50 uur p/w bij de klant en daarbij nog 10 uur adminstratie/uitzoekwerk te doen.

Hij krijgt hier ook natuurlijk gewoon goed voor betaald, maar ik verdien liever iets minder met meer vrije tijd.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Members only:

Graag hoor ik jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tja zoals wel meer lose posts, wat moeten we hiervan zeggen? Lijkt mij een prima MBO salaris, maar het is heel lastig te zien of mensen goed zijn in hun werk danwel geld verdienen voor de baas ;).

Heb je het al eens vergeleken met anderen met soortgelijke opleiding/ervaring?

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 07-11-2014 23:58 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

supra_indo schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:40:
Members only:

Graag hoor ik jullie bevindingen.
Vrij veel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
j2323 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:21:
[...]

Ja, als ik de "13e maand" en vakantiegeld mee tel kom ik netto zelfs op een wat hoger bedrag uit. Maar daar gaat dan wel weer de zorgverzekering van af, die had MDT-Maikel al afgetrokken bij z'n netto bedrag. Al met al lijkt het elkaar niet zo heel veel te schelen. Lokale factoren, zoals woonlasten, zullen waarschijnlijk een groter verschil maken.
Members only:

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door gise op 10-11-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03
In 3 jaar bijna verdubbelen, dat is nog eens vooruitgang :P Ben je er zelf ook tevreden mee?

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 09-11-2014 19:44 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zeker blij mee!
€1600 was dan ook wel laag maar ondertussen zit ik erg goed, zeker gezien m'n opleiding. Desalniettemin zit ik er wel nog steeds over te denken om m'n HBO te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Laatst online: 06:54
@Gise netjes gedaan.

@Supra_Indo niet slecht, ik denk zelfs dat je er qua pensioen er goed bij zit afhankelijk van of het op eindloon of middelloon is gebaseerd. Verder als je door rekent dan zit je per maand toch al ruim op 2800 bruto, toen ik 25 was had ik dat zeker niet!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 19:57
Paganstars schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:49:
@Supra_Indo niet slecht, ik denk zelfs dat je er qua pensioen er goed bij zit afhankelijk van of het op eindloon of middelloon is gebaseerd. Verder als je door rekent dan zit je per maand toch al ruim op 2800 bruto, toen ik 25 was had ik dat zeker niet!
Het zou mij enorm verbazen als het eindloon is, dat bestaat echt vrijwel nergens meer (minder dan 1% van de toekomstige pensioenen is nog eindloon, en dat zijn geen 20ers). Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat beschikbare premie de standaard is in dit topic tenzij anders vermeld (middelloon of eindloon zijn dikke extra's die voor vrijwel geen enkele 20er zijn weggelegd).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112628

Ik ben bijna klaar met mijn master technische bedrijfskunde en heb op dit moment de volgende aanbieding gekregen. Wat vinden jullie ervan? Zelf vind ik de reiskosten vergoeding aan de lage kant voor de 200km die ik dagelijks zou moeten overbruggen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Prima startsalaris, en erg nette secundaire arbeidsvoorwaarden... Ik denk niet dat ik zou twijfelen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

€180 per maand vergoed, maar wel een uur met de auto enkele reis?

Loop je dan niet honderden euro's in op die vergoeding? Zelfs als ik voor het gemak €0,19 per kilometer aan houd in plaats van een realistisch bedrag voor een redelijke auto zie ik daar al snel een gat van netto €500 per maand.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 19:57
Anoniem: 112628 schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:16:
Ik ben bijna klaar met mijn master technische bedrijfskunde en heb op dit moment de volgende aanbieding gekregen. Wat vinden jullie ervan? Zelf vind ik de reiskosten vergoeding aan de lage kant voor de 200km die ik dagelijks zou moeten overbruggen.

Members only:
Je moet er inderdaad wel al snel een paar 100 euro bijleggen om je reiskosten te betalen. Het zou betekenen dat jij bijna 4.000 KM in de maand aflegt, doe dat keer E 0,19 en je zit op meer dan 700 euro. Ik weet niet hoe je het gaat doen, maar met de auto kan je voor 180 euro p.m. niet 4000 km rijden. Ga je echter op de fiets dan is het waarschijnlijk geen probleem :+

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de snelle reacties. Ik ga morgen even op gesprek om het voorstel te bespreken en om te kijken of mijn reiskosten nog meer gedekt kunnen worden. Anders wordt het verhuizen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Anoniem: 112628 schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:30:
Dank voor de snelle reacties. Ik ga morgen even op gesprek om het voorstel te bespreken en om te kijken of mijn reiskosten nog meer gedekt kunnen worden. Anders wordt het verhuizen :+
Of gewoon een andere werkgever zoeken die je wel knap wilt betalen ;)

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frozenhands schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:35:
[...]

Of gewoon een andere werkgever zoeken die je wel knap wilt betalen ;)
Ik mag daar een mega-project leiden, dus wel een unieke kans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 08:49

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik moet ook een uur rijden en heb 45km enkele reis.
Reistijd en afstand kun je niet zo 1-2-3 vertalen.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
frankwopereis schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:14:
Ik moet ook een uur rijden en heb 45km enkele reis.
Reistijd en afstand kun je niet zo 1-2-3 vertalen.
zelfs met 45km enkele reis kom je met 180 euro niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Je kunt ook nog met een motor gaan. Dat is ook goedkoper dan met een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 20:24
Als je niet gaat verhuizen en er niet meer reiskosten worden vergoed zou ik toch overleggen of er niet een andere salarisconstructie mogelijk is. Je werkgever mag namelijk namelijk 200* 20 dagen = 4000km belastingvrij aan reiskosten betalen, dus 4000*19 cent = 760 euro. Je betaalt nu dus over 760-180= €580,- onnodig 42% loonheffing, oftewel je doneert onnodig €243,- per maand aan de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Paganstars schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:49:
@Gise netjes gedaan.

Ik heb geen ervaring met pensioen regelingen, dit zijn de voorwaarden die mij zijn meegegeven. Wat bedoel je precies met afhankelijk of het volledige pensioen wat betaald word gebaseerd is op eindloon of middelloon? Want dan zal ik hier navraag over moeten doen bij mijn werkgever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Napo schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:41:
[...]

zelfs met 45km enkele reis kom je met 180 euro niet uit
Ik kan met 2 tanks uit in de maand (inclusief privé), dat is 130 euro.
Dus 180 euro is echt wel genoeg voor 45km enkele reis. Dan hou je nog 50 euro over, dat is dan de toeslag omdat ik een diesel auto rijd. Maar diesel heeft wel meer voordelen tegenover benzine (veel meer km's met de auto, minder onderhoud, etc.)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Brandstof is vaak niet eens de helft van de kosten van je auto. Denk aan afschrijving, onderhoud, belasting, verzekering en rente derving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Laatst online: 10-06 15:26
Anoniem: 112628 schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:38:
[...]

Ik mag daar een mega-project leiden, dus wel een unieke kans ;)
Even een vervelende opmerking (maar ik zeg het alleen met goede bedoelingen); daar heb je de ervaring toch helemaal niet voor?

Project management is echt geen simpele tak van sport. Het is juist iets waar ervaring heel belangrijk bij is. Pas op dat je niet, vanwege de unieke kans, teveel hooi op je vork neemt. Als het namelijk niet goed uitpakt heb je daar langere tijd last van en zal dat ook bij de werkgever gevolgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
@Deveon, dat is een goede, rentederving, weleens spaarrentes gezien :P
Zou het een vast iets zijn of tijdelijk, en zit er nog wat meer in de buurt wat alternatief zou zijn als het daar toch niet zou bevallen?

Zelf zou ik al snel verhuizen heel serieus overwegen. Als je dan nog een kwartier reistijd hebt, bij voorkeur op de fiets. Scheelt anderhalf uur meer vrije tjd, elke dag weer! En je krijgt nog gratis een half uur lichaamsbeweging erbij elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mythio schreef op maandag 10 november 2014 @ 22:27:
[...]

Even een vervelende opmerking (maar ik zeg het alleen met goede bedoelingen); daar heb je de ervaring toch helemaal niet voor?

Project management is echt geen simpele tak van sport. Het is juist iets waar ervaring heel belangrijk bij is. Pas op dat je niet, vanwege de unieke kans, teveel hooi op je vork neemt. Als het namelijk niet goed uitpakt heb je daar langere tijd last van en zal dat ook bij de werkgever gevolgen hebben.
Inderdaad een wat gekke combinatie. Een mega project en dan een onervaren persoon achter het roer die zwaar onderbetaald wordt. Dan zie ik drie mogelijkheden:
1: Het project is niet zo mega en je kan best een andere baan zoeken.
2: Het project is wel mega en je werkgever gooit je over de afgrond.
3: Het project is zo mega en je gaat het goed doen maar krijgt daar geen enkele waardering voor.

Maar ik zou een project leider van 24 die net afgestudeerd is persoonlijk niet heel serieus nemen. Waarschijnlijk een totaal gebrek aan ervaring en niet de capaciteiten het project goed af te ronden. Er is een reden dat mensen opklimmen naar projectleider.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 10-11-2014 23:27 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoe bedoel je zwaar onderbetaald? Als leider van een megaproject? Zeker. Als starter? Lijkt me prima salaris. Het is wel vast iets anders dat leider te worden van een megaproject als starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sissors schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:29:
Hoe bedoel je zwaar onderbetaald? Als leider van een megaproject? Zeker. Als starter? Lijkt me prima salaris. Het is wel vast iets anders dat leider te worden van een megaproject als starter.
Als je goed genoeg bent om direct projectleider te worden bij een mega project dan verwacht je toch meer dan een normaal starterssalaris met een matige reiskostenvergoeding?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Exact, en iemand zonder ervaring vers uit de schoolbanken zal zich aardig hard in moeten vechten. Zelfs bij mij, terwijl ik maar 27 ben (wel met >5 jr ervaring).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 112628 op 11-11-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 112628 schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:47:
Members only:
klinkt mij dan eerder als een stukje projetcplanning. Projectleiding komt wel iets meer bij kijken (al is dit zeker niet onbelangrijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Eriksk schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:10:
[...]

klinkt mij dan eerder als een stukje projetcplanning. Projectleiding komt wel iets meer bij kijken (al is dit zeker niet onbelangrijk ;) )
PMO-rolletje dus. Niet verkeerd om in te beginnen maar wel een andere tak van sport dan 'projectleider'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Deveon schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:14:
Brandstof is vaak niet eens de helft van de kosten van je auto. Denk aan afschrijving, onderhoud, belasting, verzekering en rente derving.
True, echter vind ik het niet erg mijn eigen gebakkie voor dat doel einden te gebruiken en afschrijving heb je toch wel, onderhoud doe ik zelf 9/10.

De rest is inderdaad jammer, maar toch.
Ik rij 35km enkele reis en krijg 195 per maand vergoed, rij dus 1200km per maand +-.

Kom er net niet mee uit maar dat is 20 euro / 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:17

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 112628 schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:16:

Members only:
Veel beter ga je het als starter niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
supra_indo schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:19:
[...]

Ik heb geen ervaring met pensioen regelingen, dit zijn de voorwaarden die mij zijn meegegeven. Wat bedoel je precies met afhankelijk of het volledige pensioen wat betaald word gebaseerd is op eindloon of middelloon? Want dan zal ik hier navraag over moeten doen bij mijn werkgever...
http://www.homefinance.nl...en_pensioenregelingen.asp

Ik zelf heb een beschikbarheidspremie gehad, maar mijn huidige werkgever heeft een verkapte middelloon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 13:23

Mystikal

It never hurts to help!

Huidige functie:
Leeftijd: 36
Opleiding(en): HBO BE - HOFAM tot Qualified Controller
Certificaten: nvt
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: Industrie
Huidige functie: Financial Analyst Manager General Accounting Plant Controller
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 24+ 6 ADV
13/14e maand of winstuitkering: geen
Bonus: 20% (tot 30% bij bepaalde targets)
Werkweek: 39
Leaseauto: nee (helaas niet kunnen regelen)
Pensioenregeling: Ja, 25% eigen bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Laptop, Telefoon naar keuze
Regio: West-Brabant
Reistijd: 15 minuten, reiskosten vergoeding 120 euro
Maand salaris (bruto): 5250 6100

Uiteindelijk mijn 3e promotie in 18 maanden... Een stijging van meer dan 62%...(en dan nog een pensioen voordeel 50% t.o.v. 25% eigen bijdrage.). Het gaat opeens erg snel.... 8)7

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe je netjes idd :)

Ik hoop alleen voor jou dat je op een gegeven moment geen Phillip Morris effect om je oren krijgt. Dat zou erg zuur zijn :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-06 19:27

bonyuri

Investigator!

Mystikal schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:29:
Huidige functie:
Leeftijd: 36
Opleiding(en): HBO BE - HOFAM tot Qualified Controller
Certificaten: nvt
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: Industrie
Huidige functie: Financial Analyst Manager General Accounting Plant Controller
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 24+ 6 ADV
13/14e maand of winstuitkering: geen
Bonus: 20% (tot 30% bij bepaalde targets)
Werkweek: 39
Leaseauto: nee (helaas niet kunnen regelen)
Pensioenregeling: Ja, 25% eigen bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Laptop, Telefoon naar keuze
Regio: West-Brabant
Reistijd: 15 minuten, reiskosten vergoeding 120 euro
Maand salaris (bruto): 5250 6100

Uiteindelijk mijn 3e promotie in 18 maanden... Een stijging van meer dan 62%...(en dan nog een pensioen voordeel 50% t.o.v. 25% eigen bijdrage.). Het gaat opeens erg snel.... 8)7
In Bergen op Zoom?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Nu online
Jeetje, mooi salaris! Wat doet een "Plant Controller" (ik gok meer dan met een gieter rondlopen :+ )

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Zonder in details te gaan: Plant Controller = Financial Controller = Business Controller. Eigenlijk ben je hoofd van de gehele administratie en de financiële sparring partner in het MT.

Nee, niet in Bergen op Zoom.
The Eagle schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:42:
Doe je netjes idd :)

Ik hoop alleen voor jou dat je op een gegeven moment geen Phillip Morris effect om je oren krijgt. Dat zou erg zuur zijn :X
Phillip Morris effect?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Nu online
Ah, klinkt ook wel alsof je je salaris waard bent qua verantwoordelijkheid ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Switch van werkgever gemaakt

Leeftijd: 30 31
Opleiding(en): Havo
Certificaten: MCSA/MCSE Server 2003, MCITP:SA/EA Server2008, Itil foundation, Een citrix certificaatje (xennap 6.0 op server 2008 R2), SCCM configuratie training, V-sphere training en Citrix training gehad.
Werkervaring: 5 jaar bij diverse klanten voor mijn huidige vorige werkgever
Werkgever: Detacheerder Packaging specialist
Huidige functie: Senior Package & Application Specialist

Vakantiedagen: 28 25
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeleing, is minder dan 13e maand, tussen de 0-600 euro afhankelijk van hoe jij en het bedrijf het deden. nope
Laptop: 4 verschillende :P Maar die zijn echt voor werk. ja
GSM: Ja nee, ipv daarvan maandelijkse vergoeding (ongeveer 20 euro)
Leaseauto: Ja, maar je mag niet zelf kiezen. € 90,76 euro eigen bijdrage. Volledige brandstofvergoeding en officieel 10.000 prive kilometers Ja, budget 800,- ex brandstof. Geen eigen bijdrage meer
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Baas betaald examens voor certificering en trainingen als deze toegevoegde waarde hebben voor je carriere. Bij elk behehaald certificaat krijg je een maandelijkse bonus. Baas betaald examens voor certificaten, 250,- bonus voor elk behaald certificaat. trainingen e.d. worden ook betaald mits relevant.
Regio: hele land, maar meestal in de randstand
Reistijd: Kantoor: 1.5 uur. Maar ik kan/mag ook thuis werken. 45 min-1.5 uur (hangt af van locatie) wordt het langer, dan kan ik in een hotel.

Maand salaris (bruto): € 2300,- + € 145,- voor behaalde certificaten dus € 2445,- € 3500,-

Lang verhaal kort: 1000,- bruto erbij, zelf auto kiezen zonder eigen bijdrage, zelfde pensioen regeling en opleidings mogenlijkheden. Kantoor zit stuk dichter bij. Wel 3 minder dagen vrij :(

Ben happy :9~

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
@themac welke technieken en welke tools gebruik en ken jij? Wel redelijk marktconform als ik het zo zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag op gesprek geweest, en het voorstel is al wat verbeterd.

Members only:

Graag zou ik nog wat bruto salaris inleven, voor wat meer reiskostenvergoeding zoals ph4ge en gijoy aangaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 20:33
Anoniem: 112628 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:11:
Vandaag op gesprek geweest, en het voorstel is al wat verbeterd.

Members only:

Graag zou ik nog wat bruto salaris inleven, voor wat meer reiskostenvergoeding zoals ph4ge en gijoy aangaven.
Als je een huisje zoekt is het bruto salaris toch belangrijk i.v.m. mogelijke hypotheek.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mystikal schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:26:
Zonder in details te gaan: Plant Controller = Financial Controller = Business Controller. Eigenlijk ben je hoofd van de gehele administratie en de financiële sparring partner in het MT.

Nee, niet in Bergen op Zoom.

[...]

Phillip Morris effect?
http://www.nu.nl/ondernem...ip-morris-definitief.html
Een plant is bij mijn weten een grote fabriek. Productie in NL is bij mijn weten relatief duur t.o.v. andere landen. Dan mag je controller zijn, als je geconfronteerd wordt met een fabriekssluiting wordt je niet vrolijk.
Vriend van me was ook controller (expat in de USA), en die mocht zichzelf wegsnijden omdat ie te duur was :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

The Eagle schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:23:
[...]

Een plant is bij mijn weten een grote fabriek. Productie in NL is bij mijn weten relatief duur t.o.v. andere landen. Dan mag je controller zijn, als je geconfronteerd wordt met een fabriekssluiting wordt je niet vrolijk.
Vriend van me was ook controller (expat in de USA), en die mocht zichzelf wegsnijden omdat ie te duur was :X
Je redenatie is correct, alleen niet van toepassing voor mijn entiteit. Typisch gevalletje van 'what's in a name' . Ik werk op een QRC (Quick React Center) en hebben dus geen productie, alleen een werkplaats en magazijn voor de producten van onze zusterbedrijven. Site is daardoor ook redelijk klein 40 man.
Maar goed, wegbezuinigen kan altijd, dus ook hier. Maar dat is het risico van het vak. Voorlopig durf ik te zeggen dat ik de crisis goed doorsta...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bruto salaris is idd gunstig voor hypotheek, pensioen, ww en vakantiegeld enzo. Nu wil ik na dit project een paar jaar naar het buitenland toe en ga ik nu geen huis kopen, pensioen komt later wel, ik neem de gok dat ik niet in de ww kom en netto hou ik veel meer over dan met ietsjes meer vakantiegeld / winstuitkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 18:25

DeluxZ

Livin' the good life

Maak niet de vergissing van pensioen komt later wel. Als je daar nu mee begint zou je daar de vruchten van moeten plukken later ..

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:43
The Eagle schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:23:
[...]

Part of the job ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Oggy schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:08:
[...]

Als je een huisje zoekt is het bruto salaris toch belangrijk i.v.m. mogelijke hypotheek.
Dat is correct, maar bruto salaris inleveren voor netto reiskosten wordt door de hypotheek verstrekker niet gezien als "lager salaris". Dat zou ook krom zijn, omdat je juist meer over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:24
Die reiskosten zijn toch bedoeld voor het reizen? Niet voor het betalen van je huis. Bruto salaris is altijd leidend bij een hypotheek verstrekker.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:45
adjego schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:01:
Die reiskosten zijn toch bedoeld voor het reizen? Niet voor het betalen van je huis. Bruto salaris is altijd leidend bij een hypotheek verstrekker.
Een aantal bedrijven geven een mobiliteitsvergoeding. Stel dit bedrag is 800 euro pm maar je maakt er maar voor 300 euro pm gebruik van (goedkope auto). Dan kreeg je vaak die 500 (bruto) gestort. Dit bedrag mag gebruikt worden t.b.v. de hypotheek (al is het de vraag of het verstandig is om van een relatief variabele vergoeding afhankelijk te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat geld als een variabel inkomen. Dit telt niet zo maar meer mee, maar moet aan een aantal voorwaarde voldoen (contractueel vastgelegd of consequent over meerdere jaren).

Tevens vind ik het vreemd dat een hypotheekverstrekker niet kijkt naar de bijtelling. Dit is tenslotte toch loon in natura en bespaart kosten voor een eigen auto (die vrijwel elk huishouden wel heeft).

[ Voor 37% gewijzigd door Deveon op 12-11-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:45
Deveon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:24:
Dat geld als een variabel inkomen. Dit telt niet zo maar meer mee, maar moet aan een aantal voorwaarde voldoen (contractueel vastgelegd of consequent over meerdere jaren).
Daar heb je gelijk in.
Deveon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:24:
Tevens vind ik het vreemd dat een hypotheekverstrekker niet kijkt naar de bijtelling. Dit is tenslotte toch loon in natura en bespaart kosten voor een eigen auto (die vrijwel elk huishouden wel heeft).
Misschien maar goed ook. Bijtelling percentages worden vaak voor 3 jaar aangegaan met de burger. Een hypotheek kent een langere doorlooptijd ;) .

volgens mij mag de overheid zelfs jaarlijks de bijtelling aanpassen, uit solidariteit met bestaande lease contracten doen ze dit in praktijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuuN..
  • Laatst online: 28-11-2024
Omdat ik toch twijfel over de hoogte ivm salarisindicatie voor 2015 het volgende:

Members only:

[ Voor 25% gewijzigd door QuuN.. op 27-01-2015 10:32 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.