Kan ook zijn dat het niet mag he.....
Verwijderd
Waarom zou het niet mogen? Zijn er werkgevers die zeggen "we willen neit dat je certificeringen haalt"?
Of bedoel je misschien dat 't niet onder werktijd mag, of dat je de examens niet vergoed krijgt? Want dan zou je het natuurlijk alsnog kunnen doen... 150 euro voor een examen is wat vervelend, maar ik ben in elk geval altijd al gewend om het in m'n eigen tijd te doen.
Er is inderdaad altijd wel een weg, maar goed sommige dingen kosten gauw even 2k of 3k.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:35:
[...]
Waarom zou het niet mogen? Zijn er werkgevers die zeggen "we willen neit dat je certificeringen haalt"?
Of bedoel je misschien dat 't niet onder werktijd mag, of dat je de examens niet vergoed krijgt? Want dan zou je het natuurlijk alsnog kunnen doen... 150 euro voor een examen is wat vervelend, maar ik ben in elk geval altijd al gewend om het in m'n eigen tijd te doen.
Tenzij je inderdaad alleen een examen voucher koopt.
Ken genoeg werkgevers waar een nieuwe monitor er NET vanaf kan, die denken nog CRT FTW
Dit klopt wel een beetje. Daarnaast, is het wel een functie op wo-niveau? Want iedereen kan de startsalarissen van wo-functies hier wel plaatsen, maar dat is misschien niet vergelijkbaar.ph4ge schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:23:
[...]
Er zijn genoeg recent afgestudeerde WOers die überhaupt geen werk kunnen vinden. Volgens mij is communicatie typisch zo'n veld waar geen banen zijn en geen droog brood is te verdienen.
Het volgende wordt aangeven: "Ik vind dat ik gezien mijn leeftijd, opleiding en werkzaamheden vrij karig verdien"
Leeftijd; doorgaans irrelevant. Een hogere leeftijd moet zich vertalen in meer werkervaring. De leeftijd an sich hoeft niet veel te zeggen.
Opleiding; was je wo master per se nodig voor de functie?
Werkzaamheden; wat houden de werkzaamheden in?
Ik zou wel kijken of je door kan groeien naar een hogere functie of naar iets anders zoeken. Tenzij je het natuurlijk heel leuk werk vindt en er ook in door wil blijven gaan.
Verwijderd
Dan hebben die werkgevers vreemde prioriteiten, of daadwerkelijk een hele slechte financiële situatie. Je zou alsnog zelf zo'n voucher kunnen kopen natuurlijk, uit oogpunt van het verbeteren van je carrière. Maar ik kan me in dat geval voorstellen dat 150 euro best een aardige hap uit je inkomen is.Mektheb schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:36:
[...]
Er is inderdaad altijd wel een weg, maar goed sommige dingen kosten gauw even 2k of 3k.
Tenzij je inderdaad alleen een examen voucher koopt.
Ken genoeg werkgevers waar een nieuwe monitor er NET vanaf kan, die denken nog CRT FTW
En het klopt inderdaad dat je voor sommige certificeringen verplicht een cursus moet volgen. Is mij nog niet gebeurd, dus ik doe het altijd met zelfstudie. Voor de .NET certificeringen die ik gehaald heb, heb ik altijd wel een online study guide of iets kunnen vinden.
-
[ Voor 100% gewijzigd door koendenb op 24-10-2014 12:26 ]
Dat is enkel aan het lijstje moeilijk af te leiden. Of je loonsverhoging krijgt is van meerdere factoren afhankelijk, maar voornamelijk hoe je gepresteerd hebt de afgelopen tijd. Dat komt nu niet naar voren.koendenb schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:26:
Ik heb binnenkort weer een functioneringsgesprek en wil graag jullie mening over het feit of ik in aanmerking kom voor loonsverhoging.
Vind je zelf dat je in aanmerking komt voor een loonsverhoging? Zo ja, waarom dan? Als je dat goed helder hebt kan je dat ook beter communiceren naar de mensen die er over gaan.
Die reactie had ik verwacht... ;-)
Mocht een werkgever hier niet aan mee willen werken, dan zou ik toch eens hard achter mijn oren krabben of ik daar zou willen blijven werken.
En los daarvan, er is ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie/hoor zo vaak mensen die vinden dat ze meer salaris zouden moeten krijgen, en als je dan hoort wat ze er zelf voor over hebben dan wordt altijd naar de werkgever gewezen. Dan zal ik wel simpel zijn, maar dan is mijn reactie vrji standaard: je krijgt wat je verdient.
Voor wat betreft het halen van certificaten als de werkgever daar niet aan mee wil werken, er zijn genoeg mogelijkheden om daar zelf voor te zorgen. (en volgens mij zelfs aftrekbaar van de belasting toch?)
Leeftijd: 37
Opleiding(en): HBO Informatica (HIO)
Certificaten: Sun Certified Java Programmer
Werkervaring: 9+ jaar
Werkgever: Retail
Huidige functie: Java / .Net Developer
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee, baas betaalt wel abonnement tot 25 euro per maand.
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur (maar ik werk 38, daardoor 38 vakantiedagen)
Pensioenregeling: Zie onder
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 20 min fietsen / 15 met de auto.
Maand salaris (bruto): Zie onder
Ik begon 1-8-2013 met 3600 euro bruto en 100 euro netto onkostenvergoeding op basis van een 40-urige werkweek bij deze retailer. Daarbij zat geen pensioenregeling.
Daarvoor heb ik altijd voor detacheerders gewerkt tussen andere programmeuirs, maar hier ben ik de enige fulltime programmeur en mag ik ook meedenken over nieuwe producten. Dat is op zich leuk, ook ben ik blij met de grotere verantwoordelijkheid en dat ik niet meer zo veel hoef te overleggen en geen uren meer hoef bij te houden.
Ik ging er op dat moment qua bruto salaris ietsje op vooruit (zat op ongeveer 3500) t.o.v. de detacheerder waar ik vandaan kwam, maar leverde leaseauto, laptop van de zaak, eindejaarsbonus (doorgaans 2500 bruto) en pensioenregeling in. Ik rijd privé best veel en ben er dus financieel iets op achteruit gegaan (de laatste leaseauto kostte me zo'n 200 netto per maand, nu ben ik 350 per maand kwijt).
Na 6 maanden ging ik 38 uur werken in mijn tweede halfjaarscontract, mijn baas vond de netto onkostenvergoeding wat hoog en mijn salaris ging naar 3475 bruto en 50 euro netto (ergens verloor ik daar netto een paar tientjes) en hij zegde mij 'indexering' toe.
Na 10 maanden zaten we weer bij elkaar en kreeg ik te horen dat hij me een vast contract wilde aanbieden. Ik vroeg of een leaseauto erin zat omdat die altijd als mogelijke arbeidsvoorwaarde bij ingaan vast dienstverband in de tijdelijke contract had gestaan, maar nee, die zat er niet in. Ik herinnerde hem ook aan de beloofde indexering. Hij krabbelde terug en begon over CPI en PPI en dat hij de klanten maar 1,1% meer kon vragen voor zijn producten en dat ik dus niet moest denken die CPI te krijgen. Hmmm.
In juni kreeg ik plotseling 3745 uitbetaald, ik dacht een tikfout, dus ik meldde dat aan de administratie. Zij vroegen of ik dat meteen hersteld wilde of volgende maand en ik regaeerde met 'volgende maand'.
Eind juli was ik op vakantie, maar kreeg ik weer 3745 i.p.v. 3475 en toen ik begin augustus terug kwam van vakantie kwam ik daarop terug waarna de baas enkele dagen later mij vertelde dat hij dacht dat ik het vaste contract (3500 bruto en 7% voor pensioen; bedoeling is dat ik dat zelf op een bankspaarrekening zet) al getekend had (en het dus per 1-6 in laten gaan). Ik gaf aan van niet, kreeg het contract alsnog voorgelegd en ik vroeg 'of er nog iets bij kon?', met name omdat ik 25 euro bruto een verhoging van niks vond gezien de eerder toegezegde indexering en het feit dat ik van tijdelijk naar vast contract ging.
Dat zou de baas in beraad nemen en later zei hij dat hij er pas op terugkomt als een klus waar ik nog mee bezig ben is afgerond en bij de klant draait zonder voor (al te veel) problemen te zorgen.
Feitelijk werk ik nu sinds 1 augustus zonder contract voor mijn baas en ik weet dat ik goed in de markt lig omdat ik wekelijks meerdere keren via linkedIn, e-mail of telefonisch benaderd wordt voor andere banen, dus ik vind het niet erg dat ik geen contract heb en ik hoef ook niet weg, zit bij best een leuk bedrijf met best een leuke functie. Alleen het salaris knaagt omdat ik minder te besteden heb dan ik gewend was en ik weet dat er genoeg bedrijven zijn die 4000 of 4500 betalen voor ervaren programmeurs en dan heb je ook nog kans op een 13e maand, bonus en / of leaseauto.
Wat vinden jullie?
Ik begon 1-8-2013 met 3600 euro bruto en 100 euro netto onkostenvergoeding op basis van een 40-urige werkweek bij deze retailer. Daarbij zat geen pensioenregeling.
Daarvoor heb ik altijd voor detacheerders gewerkt tussen andere programmeuirs, maar hier ben ik de enige fulltime programmeur en mag ik ook meedenken over nieuwe producten. Dat is op zich leuk, ook ben ik blij met de grotere verantwoordelijkheid en dat ik niet meer zo veel hoef te overleggen en geen uren meer hoef bij te houden.
Ik ging er op dat moment qua bruto salaris ietsje op vooruit (zat op ongeveer 3500) t.o.v. de detacheerder waar ik vandaan kwam, maar leverde leaseauto, laptop van de zaak, eindejaarsbonus (doorgaans 2500 bruto) en pensioenregeling in. Ik rijd privé best veel en ben er dus financieel iets op achteruit gegaan (de laatste leaseauto kostte me zo'n 200 netto per maand, nu ben ik 350 per maand kwijt).
Na 6 maanden ging ik 38 uur werken in mijn tweede halfjaarscontract, mijn baas vond de netto onkostenvergoeding wat hoog en mijn salaris ging naar 3475 bruto en 50 euro netto (ergens verloor ik daar netto een paar tientjes) en hij zegde mij 'indexering' toe.
Na 10 maanden zaten we weer bij elkaar en kreeg ik te horen dat hij me een vast contract wilde aanbieden. Ik vroeg of een leaseauto erin zat omdat die altijd als mogelijke arbeidsvoorwaarde bij ingaan vast dienstverband in de tijdelijke contract had gestaan, maar nee, die zat er niet in. Ik herinnerde hem ook aan de beloofde indexering. Hij krabbelde terug en begon over CPI en PPI en dat hij de klanten maar 1,1% meer kon vragen voor zijn producten en dat ik dus niet moest denken die CPI te krijgen. Hmmm.
In juni kreeg ik plotseling 3745 uitbetaald, ik dacht een tikfout, dus ik meldde dat aan de administratie. Zij vroegen of ik dat meteen hersteld wilde of volgende maand en ik regaeerde met 'volgende maand'.
Eind juli was ik op vakantie, maar kreeg ik weer 3745 i.p.v. 3475 en toen ik begin augustus terug kwam van vakantie kwam ik daarop terug waarna de baas enkele dagen later mij vertelde dat hij dacht dat ik het vaste contract (3500 bruto en 7% voor pensioen; bedoeling is dat ik dat zelf op een bankspaarrekening zet) al getekend had (en het dus per 1-6 in laten gaan). Ik gaf aan van niet, kreeg het contract alsnog voorgelegd en ik vroeg 'of er nog iets bij kon?', met name omdat ik 25 euro bruto een verhoging van niks vond gezien de eerder toegezegde indexering en het feit dat ik van tijdelijk naar vast contract ging.
Dat zou de baas in beraad nemen en later zei hij dat hij er pas op terugkomt als een klus waar ik nog mee bezig ben is afgerond en bij de klant draait zonder voor (al te veel) problemen te zorgen.
Feitelijk werk ik nu sinds 1 augustus zonder contract voor mijn baas en ik weet dat ik goed in de markt lig omdat ik wekelijks meerdere keren via linkedIn, e-mail of telefonisch benaderd wordt voor andere banen, dus ik vind het niet erg dat ik geen contract heb en ik hoef ook niet weg, zit bij best een leuk bedrijf met best een leuke functie. Alleen het salaris knaagt omdat ik minder te besteden heb dan ik gewend was en ik weet dat er genoeg bedrijven zijn die 4000 of 4500 betalen voor ervaren programmeurs en dan heb je ook nog kans op een 13e maand, bonus en / of leaseauto.
Wat vinden jullie?
Ik zal je uit die droom helpen, ik dacht eerst ook, ik vind die collega's nooit meer. Maar tot nu na 4 keer jobhoppen in 6 jaar ben ik er niet op achteruit gegaan. Ik heb nu een hoop extra vrienden gekregen.NNF schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:28:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Als ik dit soort topics lees ga ik toch altijd twijfelen. Ik vind dat ik gezien mijn leeftijd, opleiding en werkzaamheden vrij karig verdien. Ik heb dat tot nu toe elk jaar weer aangegeven en er één keer €100 bijgekregen en één keer €200, maar het blijft niet echt opschieten zo. Dit jaar maar weer eens doen, er zit nu weer een andere pipo als manager, dus wie weet
"Dan ga je toch gewoon weg", zou je zeggen, maar zo eenvoudig vind ik dat helaas ook weer niet. Het is een redelijk klein bedrijf met stuk voor stuk leuke collega's en hele flexibele werktijden, ik denk dat ik dat niet zo snel opnieuw zal vinden. Het werk vind ik leuk en ik heb het er op zich dus gewoon heel goed naar mijn zin, alleen het salaris bevalt me niet...
Je salaris vind ik trouwens erg karig. Mijn stelregel is, mijn leeftijd keer 100 euro aan bruto salaris en ik heb alleen mavo afgerond.
In jouw geval zal ik gewoon op zoek gaan naar iets anders wan tik denk dat je zo honderden euro's bruto omhoog kan. misschien zit ik er naast, maar een paar sollicitatie gesprekken zullen je inzicht geven in hoeverre jij meer waard bent voor een andere werkgever.
Je baas heeft nu de voorwaarden mbt het contract in zijn voordeel gesteld, wachtend tot jij het project goed heb afgerond. Wat je zelf zegt, als programmeur wordt je dagelijks gespammed door die recruiters, hap een paar keer en kijk waar dat naar toe gaat. Als je een beter aanbod krijgt leg je die onder je baas zijn neus en stel je heb voor de keuze of hij dat wil evenaren of niet.MTVGN schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:21:
Leeftijd: 37
Wat vinden jullie?
Verwijderd
Welke certificaten raden jullie aan om te behalen met een functie als webdeveloper ?
Ik programmeer nu veel in PHP waar volgens mij geen certificaten voor te behalen valt. (Afgezien van de ZEND certificatie)
Is het bijvoorbeeld misschien verstandig om een andere programmeertaal te leren?
Het is niet zo dat ik geen certificaten van de werkgever mag halen maar het moet natuurlijk wel nuttig zijn voor het bedrijf zelf.
Ik programmeer nu veel in PHP waar volgens mij geen certificaten voor te behalen valt. (Afgezien van de ZEND certificatie)
Is het bijvoorbeeld misschien verstandig om een andere programmeertaal te leren?
Het is niet zo dat ik geen certificaten van de werkgever mag halen maar het moet natuurlijk wel nuttig zijn voor het bedrijf zelf.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 13:04 ]
Toch ook wel benieuwd wat jullie hier van vinden:
Leeftijd: 34
Opleiding(en): VMBO
Certificaten: Greenbelt
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Service center
Huidige functie: Process Engineer
Vakantiedagen: 31
GSM: Nee (bel zelfs vaak met eigen telefoon voor interne zaken...)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, maar heel bijzonder..
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Land: NL
Regio: Landelijk
Reistijd: 20 minuten
Maand salaris (bruto): 2375
Ik heb geen verdere opleiding gehad dan het vmbo vroeger. Wel nog een Lean six sigma (greenbelt) trainig afgerond een paar jaar geleden.
Ik ben als technician begonnen, daarna als leidinggevende weer doorgeroeid naar Process engineer.
Ik vind mijn salaris erg laag, maar krijg het niet voor elkaar er meer bij te krijgen...
Wat vinden jullie?
Ik heb geen verdere opleiding gehad dan het vmbo vroeger. Wel nog een Lean six sigma (greenbelt) trainig afgerond een paar jaar geleden.
Ik ben als technician begonnen, daarna als leidinggevende weer doorgeroeid naar Process engineer.
Ik vind mijn salaris erg laag, maar krijg het niet voor elkaar er meer bij te krijgen...
Wat vinden jullie?
Ik kan het wel begrijpen, zonder opleidingen of bovengemiddelde certificering...
Wat zou een goede reden zijn dat je het verdient?
Wat zou een goede reden zijn dat je het verdient?
Even niets...
Nou heel simpel eigenlijk, ik voer mijn functie goed uit. Mijn werk levert dus geld op in de vorm van efficientere processen en kostenbesparingen. Zowel mijn collega's en direct leidinggevende zijn positief over mij. De klant waarvoor wij service uitvoeren geeft ook aan dat ze erg blij zijn met mij als contact, ik zorg dus voor een positieve reputatie van ons bedrijf.
Ik vind gewoon dat ik te weinig verdien gezien mij resultaten en verantwoordelijkheden, zeker als ik om me heen kijk en mensen met vergelijkbare functies veel meer zie verdienen, opleiding of niet...
Ik vind gewoon dat ik te weinig verdien gezien mij resultaten en verantwoordelijkheden, zeker als ik om me heen kijk en mensen met vergelijkbare functies veel meer zie verdienen, opleiding of niet...
Dus jij voert kostenbesparingen uit voor klanten, niet voor je eigen baas. Hij krijgt alleen gewoon voor jou geld binnen, en geeft jou weer salaris...
Jij kan je werk dus nog zo goed doen, als de klanten niet meer voor jouw werk betalen, "kan" je baas niet zomaar meer gaan betalen?
Jij kan je werk dus nog zo goed doen, als de klanten niet meer voor jouw werk betalen, "kan" je baas niet zomaar meer gaan betalen?
Even niets...
Als werkgever een uurtarief rekent en daarbinnen nog ruimte is, kan een salarisverhoging prima, zonder de klant meer te rekenen.FireDrunk schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:12:
Dus jij voert kostenbesparingen uit voor klanten, niet voor je eigen baas. Hij krijgt alleen gewoon voor jou geld binnen, en geeft jou weer salaris...
En dus zijn eigen marge gaat opetenwheel schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:15:
[...]
Als werkgever een uurtarief rekent en daarbinnen nog ruimte is, kan een salarisverhoging prima, zonder de klant meer te rekenen.
Wat is een service center en wat zijn je taken en verantwoordelijkheden als process engineer? Hoeveel jaar ervaring heb je als process engineer?-DUS- schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:07:
Wat vinden jullie?
Ja, maar personeel beter beloont en daarmee behoud. Kan me ook voorstellen dat werkgever een % krijgt van de besparing die gerealiseerd wordt...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ga in februari starten met deeltijd HBO opleiding, deels vergoed door werkgever, mag vooralsnog niet klagen volgens mij.
Word het niet eens tijd om certificaten te halen? MSCE 2003 is een beetje... outdated
Even niets...
In Breda of ergens anders? Ben zelf aan het zoeken om deeltijd hbo informatica /ict te doen maar kan dit alleen vinden in Breda.shoombak schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:07:
Ga in februari starten met deeltijd HBO opleiding, deels vergoed door werkgever, mag vooralsnog niet klagen volgens mij.
Fontys Eindhoven heeft ook deeltijd informatica volgens mij hoor. En Avans Den Bosch verwacht ik ook wel.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Jullie hebben natuurlijk wel gelijk wat betreft de leeftijdBolletje schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:41:
[...]
Dit klopt wel een beetje. Daarnaast, is het wel een functie op wo-niveau? Want iedereen kan de startsalarissen van wo-functies hier wel plaatsen, maar dat is misschien niet vergelijkbaar.
Het volgende wordt aangeven: "Ik vind dat ik gezien mijn leeftijd, opleiding en werkzaamheden vrij karig verdien"
Leeftijd; doorgaans irrelevant. Een hogere leeftijd moet zich vertalen in meer werkervaring. De leeftijd an sich hoeft niet veel te zeggen.
Opleiding; was je wo master per se nodig voor de functie?
Werkzaamheden; wat houden de werkzaamheden in?
Ik zou wel kijken of je door kan groeien naar een hogere functie of naar iets anders zoeken. Tenzij je het natuurlijk heel leuk werk vindt en er ook in door wil blijven gaan.
Een WO master is inderdaad niet per se nodig voor mijn functie. Ik vind dat echter geen reden om mij dan ook maar op MBO-niveau te betalen
Mijn werkzaamheden zijn voor een groot deel front end zaken ontwikkelen in HTML/JavaScript en alle frameworks en frutsels die daar tegenwoordig bij komen kijken. Ik ben binnen ons bedrijf ook echt de enige die dat een beetje fatsoenlijk kan, terwijl het een vrij belangrijk deel uitmaakt van het werk dat we doen. Daarnaast nog support; wij zijn reseller van een bepaald product (een PowerPoint-achtige applicatie waar mensen zelf output mee kunnen maken) en het komt natuurlijk voor dat klanten daar functionele of technische vragen over hebben. Ook hiervoor geldt dat ik eigenlijk de enige ben met voldoende kennis op dat gebied. Natuurlijk ben ik net als iedereen hartstikke vervangbaar, maar als ik morgen onder een bus kom hebben ze toch wel een tijdje een probleem
Allemaal redenen die maken dat ik vind dat ik méér waard ben dan ik nu krijg en ik heb vorig jaar ook enorm veel tijd besteed aan dat uit proberen te leggen (inclusief een overzicht maken van alle projecten waar ik aan mee heb gewerkt en wat ik daar allemaal heb gedaan), maar ik kan dan op de één of andere manier toch niet goed genoeg onderhandelen en een vuist maken. Helaas. Misschien moet ik dáár eens een training in gaan volgen
Het is een klein bedrijf en ik zie op het moment niet echt doorgroeimogelijkheden. Dan zou ik echt heel iets anders moeten gaan doen en dat wil ik helemaal niet. Er zijn wel ambitieuze plannen voor de toekomst, wellicht dat als het bedrijf groeit ik "mee kan groeien". Maar ik denk inderdaad dat als er voor volgend jaar geen serieuze verhoging komt (en dan moet ik met mezelf afspreken wat ik een serieuze verhoging vind en mezelf daar ook aan houden), ik gewoon lekker ga solliciteren en zien waar het schip strandt
En jullie hebben ook gelijk, je werkt uiteindelijk voor jezelf en niet voor je leuke collega's. Zal ik zeker proberen te onthouden.
Je hebt er uiteindelijk alleen jezelf mee, niemand is onmisbaar en op het moment dat je vertrokken bent is iedereen je na 1 of 2 maand echt wel vergeten. Wil je een serieuze verhoging dan moet je tegenwoordig gewoon gaan solliciteren.NNF schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:18:
Het is ook gewoon een manco van mijzelf dat ik nog altijd niet goed weet wat ik wil en onvoldoende overtuigd ben van mijn eigen kwaliteiten (ik denk te snel dat ik iets niet kan of niet goed genoeg ben) om mezelf ergens echt goed te kunnen verkopen. Wat dat betreft is het veel makkelijker om te blijven zitten waar ik zit en periodiek te schelden op mijn salaris, maar ja
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Klopt, ik zei het verkeerd. Ik bedoelde deeltijd informatica met start in februari.DeluxZ schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:16:
Fontys Eindhoven heeft ook deeltijd informatica volgens mij hoor. En Avans Den Bosch verwacht ik ook wel.
Zo te zien betalen ze je naar opleidingsniveau en niet naar skillset. Beetje jammer. Afhankelijk van je social en consulting skills moet je denk ik 1000 euro bruto meer kunnen krijgen. En ik kan het weten, mijn werkgever is wereldtop in BPO. Lean trained en tested zijn is zelfs onderhand verplicht voor het niet BPO personeel bij ons.-DUS- schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:07:
Wat vinden jullie?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Onlangs een nieuwe baan:
Leeftijd: 30 32
Opleiding(en): BSc Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 5 7
Werkgever: Startup
Huidige functie: Software Engineer/CTO Senior Software Engineer
Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: 12 Onbekend: zolang deadlines maar gehaald wordt, dan mag je vrij nemen wanneer het uitkomt
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering Bonussen voor behalen deadlines/doelen. Afgelopen 2 jaar vrijwel rond de $10K per jaar. Nee
Laptop: MacBook Nee
GSM: iPhone Nee
Werkweek: 30-50 uur 40 uur
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Naar conferenties,$350 netto voorr zorgverzekering, mobiel abonnement, iPad data abonnement, reiskosten (benzine, parkeer en tolwegen) volledig vergoed. Lunch 100% vergoed (vrijwel altijd buiten de deur lunchen). Flexibele werktijden
Land: Amerika
Regio: San Francisco
Reistijd: 50 mins auto
Hoewel ik nu geen MacBook/iPhone heb gekregen, heb ik bij het tekenen van contract een "Signing Bonus" gekregen van $5K
Maand salaris (bruto): $9000 $11667
Leeftijd: 30 32
Opleiding(en): BSc Informatica
Werkervaring: 5 7
Werkgever: Startup
Huidige functie: Software Engineer/CTO Senior Software Engineer
Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: 12 Onbekend: zolang deadlines maar gehaald wordt, dan mag je vrij nemen wanneer het uitkomt
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering Bonussen voor behalen deadlines/doelen. Afgelopen 2 jaar vrijwel rond de $10K per jaar. Nee
Laptop: MacBook Nee
GSM: iPhone Nee
Werkweek: 30-50 uur 40 uur
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Naar conferenties,$350 netto voorr zorgverzekering, mobiel abonnement, iPad data abonnement, reiskosten (benzine, parkeer en tolwegen) volledig vergoed. Lunch 100% vergoed (vrijwel altijd buiten de deur lunchen). Flexibele werktijden
Land: Amerika
Regio: San Francisco
Reistijd: 50 mins auto
Hoewel ik nu geen MacBook/iPhone heb gekregen, heb ik bij het tekenen van contract een "Signing Bonus" gekregen van $5K
Maand salaris (bruto): $9000 $11667
Dat is geen slecht salaris. Woon je ook in SF zelf of er buiten? En werk je ook echt 40 uur of is dat alleen wat in je contract staat? Naar mijn ervaring gaan ze in de SV startups toch al wel snel 60~80 uur per week door.
Het is werken van 8:30 tot 17:30. 3-4 dagen op kantoor, 2-1 dagen thuis. Kantoor is zelf in SF, ik woon buiten SF. Huizen in SF zijn niet te betalen, of je moet in een appartement willen.Avalaxy schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:48:
Dat is geen slecht salaris. Woon je ook in SF zelf of er buiten? En werk je ook echt 40 uur of is dat alleen wat in je contract staat? Naar mijn ervaring gaan ze in de SV startups toch al wel snel 60~80 uur per week door.
Buiten SF scheelt wel veel toch? In SF zelf betaal je ~$3K voor een appartementje (aannemend dat je alleen woont, of eventueel met partner, zonder kinderen). Is zeker wel te betalen met jouw salaris lijkt me
Met $3K kan je inderdaad wel een mooie 1-2 (slaap)kamer appartement vinden in SF, en dat zal ik dan ook zeker doen als ik alleen was. Maar ik ben getrouwd en hebben samen 2 kinderen. Hebben minimaal dus 3 slaapkamers nodig en die zijn $4-5K per maand in SF. Zit nu ongeveer 45 mins van SF: vrijstaand huis (230m^2) met 4 slaapkamers, waarvan een gigantische master bedroom
en dat voor $2.1K. En dat reizen vind ik niet erg, vind het hier prachtig
Dit dus. Vorig jaar vroeg ik om een salariscorrectie (+ € 400 erbij wat 10% was), maar dat werd afgewezen. Een maand later toen ik aangaf dat ik overweeg om een contract te ondertekenen kreeg ik er gewoon 20% bij (gelijkgetrokken met het voorstel van de andere andere werkgever).Tsurany schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:19:
Waarom zou dat effect hebben? Zolang jij blijft hebben ze de kennis en kost het ze niet meer. Pas als jij aan geeft weg te gaan zullen ze met een verhoging in willen stemmen.
Ik had overigens daadwerkelijk een contract aangeboden gekregen, het was geen blufpoker. Dat contract zou ik serieus ondertekend hebben als mijn huidige werkgever mijn salaris niet wilde corrigeren.
En ook dit. Als puntje bij paaltje komt ziet de werkgever jou als een nummer/medewerker en niet als een persoon. Denkt de werkgever net zoveel aan jou als jij aan de werkgever/collega's?En die gedachte over anderen met problemen opzadelen moet je uit je hoofd zetten. Het is een zakelijke overeenkomst, die moet je niet zo persoonlijk maken. Daar hebben ze als bedrijf voor gekozen en als ze dat vervelend vinden kunnen ze je beter gaan betalen.
Verwijderd
Hierbij ook even posten, rekening houden dat ik van België ben.
Leeftijd: 23
Opleiding(en): Prof. Bachelor ICT
Certificaten: Microsoft Developing Microsoft SharePoint Server 2013 Core Solutions, Developing ASP.NET MVC 4 Web Applications, Programming in HTML5 with JavaScript and CSS3, SharePoint 2010 : Application Development, SharePoint 2010: Designing and developing Microsoft SharePoint 2010 Applications
Werkervaring: 2 jaar (gestart september 2012)
Werkgever: Consultancy bedrijf
Huidige functie: Technical SharePoint consultant (medior)
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 32 (12 ADV dagen)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto*: Audi A3 Sportback + tankkaart (incl. privegebruik)
Werkweek: 40u/week
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijdcheques (6euro), 100 euro netto representatie vergoeding
Land: België
Regio: Vlaanderen
Reistijd**: 30min-90min (heen)
Maandsalaris (bruto):2330
Wat denken jullie? Ik denk dat ik wel iets meer kan krijgen.
Leeftijd: 23
Opleiding(en): Prof. Bachelor ICT
Certificaten: Microsoft Developing Microsoft SharePoint Server 2013 Core Solutions, Developing ASP.NET MVC 4 Web Applications, Programming in HTML5 with JavaScript and CSS3, SharePoint 2010 : Application Development, SharePoint 2010: Designing and developing Microsoft SharePoint 2010 Applications
Werkervaring: 2 jaar (gestart september 2012)
Werkgever: Consultancy bedrijf
Huidige functie: Technical SharePoint consultant (medior)
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 32 (12 ADV dagen)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto*: Audi A3 Sportback + tankkaart (incl. privegebruik)
Werkweek: 40u/week
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijdcheques (6euro), 100 euro netto representatie vergoeding
Land: België
Regio: Vlaanderen
Reistijd**: 30min-90min (heen)
Maandsalaris (bruto):2330
Wat denken jullie? Ik denk dat ik wel iets meer kan krijgen.
Op basis waarvan dan?
Bachelor + 23 + 2 jaar ervaring versus 2330E, 100E net, 32 dagen, 13e maand en auto?
Bachelor + 23 + 2 jaar ervaring versus 2330E, 100E net, 32 dagen, 13e maand en auto?
Verwijderd
Ik ga natuurlijk niet klagen met mijn huidig loonpakket, maar ik denk dat ik wel iets meer kan krijgen als ik vergelijk met mensen met een dergelijke functie. Ik ken ex-collegas met dezelfde kwaliteiten, alleen wat jaren ouder en ze krijgen makkelijk 3500+.
40 uur is ook maar in theorie, in de praktijk doe ik er wel wat meer. SharePoint consultant/developer is ook een profiel dat moeilijk te vinden is.
40 uur is ook maar in theorie, in de praktijk doe ik er wel wat meer. SharePoint consultant/developer is ook een profiel dat moeilijk te vinden is.
Wat jaren ouder = ook wat jaren meer ervaring? Met meer ervaring kun je inderdaad meer salaris vangen, maar (zoals gezegd) is 2330 + leaseauto niet slecht voor iemand met een bachelor + 2 jaar ervaring.Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:44:
..., maar ik denk dat ik wel iets meer kan krijgen als ik vergelijk met mensen met een dergelijke functie. Ik ken ex-collegas met dezelfde kwaliteiten, alleen wat jaren ouder en ze krijgen makkelijk 3500+.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ik ken ook genoeg mensen van jouw leeftijd die nog niet de kennis hebben om de kennis (en dan heb ik het niet over de technische feitjes) van oudere collega's in te kunnen schatten... Geen idee of dat voor jou ook geldt, maar je zal in ieder geval de eerste niet zijn...Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:44:
Ik ga natuurlijk niet klagen met mijn huidig loonpakket, maar ik denk dat ik wel iets meer kan krijgen als ik vergelijk met mensen met een dergelijke functie. Ik ken ex-collegas met dezelfde kwaliteiten, alleen wat jaren ouder en ze krijgen makkelijk 3500+
Verwijderd
Kan mij zeker wel vinden in je stelling. Collega's die ouder zijn hebben meer maturiteit en ervaring, natuurlijk oefenen ze niet echt meer mijn functie uit en nemen ze meer een project manager rol of architectenrol op. Ik mag natuurlijk niet klagenJeroen V schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:31:
[...]
Ik ken ook genoeg mensen van jouw leeftijd die nog niet de kennis hebben om de kennis (en dan heb ik het niet over de technische feitjes) van oudere collega's in te kunnen schatten... Geen idee of dat voor jou ook geldt, maar je zal in ieder geval de eerste niet zijn...
Imo zit je er erg warmpjes bij als 23 jarige met 2 jaar werk ervaring! Misschien dat je er tijdens een gesprek iets van 200,- bij kan lullen netto, maar al met al is dit niet verkeerd!
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Ik post eigenlijk zelden, maar toch:
Heb het volgende voorstel gekregen na een sollicitatie:
Ik zou graag op +300 van het aangeboden brutosalaris uitkomen, maar dat lijkt me moeilijk na dit voorstel. Is inzetten op +20% te ambitieus?
Reistijd is uiteraard wel een belangrijk pluspunt. Meeste werk gebeurt op kantoor.
Advies is altijd welkom
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Ik zou graag op +300 van het aangeboden brutosalaris uitkomen, maar dat lijkt me moeilijk na dit voorstel. Is inzetten op +20% te ambitieus?
Reistijd is uiteraard wel een belangrijk pluspunt. Meeste werk gebeurt op kantoor.
Advies is altijd welkom
+ reistijd
- salaris
- pensioen
Rest is vrijwel gelijk. Do the math...
- salaris
- pensioen
Rest is vrijwel gelijk. Do the math...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
- leasebudget (voor 550 kan je in NL geen Audi A3 leasen, of je moet blij worden van de standaard A3)
+ (netto?) onkostenvergoeding
[ Voor 50% gewijzigd door DeluxZ op 27-10-2014 09:55 ]
Hoe kom je daarbij??DeluxZ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:54:
- leasebudget (voor 550 kan je in NL geen Audi A3 leasen, of je moet blij worden van de standaard A3)
www.leaseplan.nl
Audi A3 1.2 TFSI Attraction Pro Line kost bij 60 maanden 20K per mand 391 euro.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
De meeste bedrijven rekenen met 48 maanden en 30.000 tot 40.000 km, dan loopt het bedrag al snel op. Daarnaast zijn de bedragen van Leaseplan altijd al aan de lage kant, omdat er vaak overheadkosten bij komen. Afhankelijk van de werkgever telde ik er 100 euro bij op voor een realistische schatting.Tylen schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:00:
[...]
Hoe kom je daarbij??
www.leaseplan.nl
Audi A3 1.2 TFSI Attraction Pro Line kost bij 60 maanden 20K per mand 391 euro.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Weet ik. Maar zolang de poster die extra informatie niet vermeld kan Deluxz niet zeggen dat het onmogelijk is.Canaria schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:04:
[...]
De meeste bedrijven rekenen met 48 maanden en 30.000 tot 40.000 km, dan loopt het bedrag al snel op. Daarnaast zijn de bedragen van Leaseplan altijd al aan de lage kant, omdat er vaak overheadkosten bij komen. Afhankelijk van de werkgever telde ik er 100 euro bij op voor een realistische schatting.
Assumptions are the mother of all fuckups.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ziet er uit als een achteruitgang, op de reistijd na?Braincrash927 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:30:
Ik post eigenlijk zelden, maar toch:
Members only:
Members only:
Advies is altijd welkom
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
krijgt nog 100 euro onkosten vergoeding en maaltijdcheques...Netto zul je er dan wel wat meer aan over houden maar of het de gewenste stap is...
...
Na drie maanden via detacheringsafdeling van het bedrijf, nu een contract gekregen direct in dienst bij hun.
Beetje grijs als tijdelijk werk hier binnen gerold, echter beviel dit van beide kanten erg goed wat uitmonden op het aanbod van een contract direct bij hun in dienst. Leuk en hectisch werk met voldoende doorgroei mogelijkheden, bedoeling is richting de electrische technische dienst op te gaan. Om de week nachtdienst waar je tegen moet kunnen en je maakt over het algemeen veel uren. In het hoogseizoen zijn weken van 60 uur geen uitzondering.
Wat denken jullie er van? Ten opzichte van het oude is er een hoop beter geworden.
Beetje grijs als tijdelijk werk hier binnen gerold, echter beviel dit van beide kanten erg goed wat uitmonden op het aanbod van een contract direct bij hun in dienst. Leuk en hectisch werk met voldoende doorgroei mogelijkheden, bedoeling is richting de electrische technische dienst op te gaan. Om de week nachtdienst waar je tegen moet kunnen en je maakt over het algemeen veel uren. In het hoogseizoen zijn weken van 60 uur geen uitzondering.
Members only:
Inloggen
Wat denken jullie er van? Ten opzichte van het oude is er een hoop beter geworden.
[ Voor 7% gewijzigd door maikel_rox op 27-10-2014 13:18 ]
Even de huidige status:vharten schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:18:
-- knip --
Qua salaris niet echt een vooruitgang, maar wat betreft de secundaire arbeidsvoorwaarden wel. Salaris is volgens hun maatstaven ook aan de lage kant omdat er eerst geïnvesteerd wordt in trainingen en certificering. Er is mogelijkheid om snel te stijgen.
Zoals in de vorige post te lezen valt, werd er aangegeven dat het salaris snel zou kunnen stijgen. Ik zit nu ruim een half jaar gedetacheerd bij een klant, contract wordt steeds weer verlengd omdat ze tevreden zijn. Nu komt binnenkort de gelegenheid om over het nieuwe salaris te onderhandelen. Het is me al wel duidelijk dat dat niet vanzelf gaat, dus.. wat is een redelijk salaris om naartoe te onderhandelen?Leeftijd: 31
Opleiding(en): WO informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: bedrijf in .NET en Java softwareontwikkeling en detachering
Huidige functie: Medior .NET ontwikkelaar
Vakantiegeld: ja
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, gemiddeld 1 a 2 maandsalarissen
Laptop: ja (echt een goedkoop budget ding), bij de eindklant werk ik op een vaste PC
GSM: nee
Leaseauto: ja, Volkswagen Golf station (rij momenteel hiermee alleen zakelijk dus geen bijtelling)
Pensioenregeling: ja, 80% door werkgever betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: certificering en trainingen
Regio: Groningen
Reistijd: 30 minuten enkele reis
Maandsalaris (bruto): € 2500
Ik lees hier vaak de stelregel: leeftijd x 100, dus dat zou in mijn geval € 3200 zijn?
WO Informatica met ruim 5 jaar werkervaring in .NET is nog wel meer waard (dan leeftijd x 100).vharten schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:02:
[...]
Zoals in de vorige post te lezen valt, werd er aangegeven dat het salaris snel zou kunnen stijgen. Ik zit nu ruim een half jaar gedetacheerd bij een klant, contract wordt steeds weer verlengd omdat ze tevreden zijn. Nu komt binnenkort de gelegenheid om over het nieuwe salaris te onderhandelen. Het is me al wel duidelijk dat dat niet vanzelf gaat, dus.. wat is een redelijk salaris om naartoe te onderhandelen?
Ik lees hier vaak de stelregel: leeftijd x 100, dus dat zou in mijn geval € 3200 zijn?
2500 bruto voor die specs is echt een schijntje. Ze zouden wel gek zijn als ze niet happy met jou zijn voor dat geld (als je normaal functioneert).
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Eens met Lethalis, je zou er meer uit moeten kunnen halen. Leeftijd x 100 vind ik meer bij HBO passen en in een enkel geval bij MBO. Iemand met een WO opleiding zou in de eerste jaren flink moeten kunnen groeien, maar dat hangt ook van de persoon af.vharten schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:02:
[...]
Even de huidige status:
[...]
Zoals in de vorige post te lezen valt, werd er aangegeven dat het salaris snel zou kunnen stijgen. Ik zit nu ruim een half jaar gedetacheerd bij een klant, contract wordt steeds weer verlengd omdat ze tevreden zijn. Nu komt binnenkort de gelegenheid om over het nieuwe salaris te onderhandelen. Het is me al wel duidelijk dat dat niet vanzelf gaat, dus.. wat is een redelijk salaris om naartoe te onderhandelen?
Overigens denk ik dat iemand met 5.5 jaar werkervarig en een WO achtergrond inmiddels verder zou moeten zijn dan een medior .NET developer. En dan niet per se een senior, maar meer richting BA, architect, etc...
Ik heb zelf ook een tijdje bij een (middelgrote) detacheerder gezeten, maar ik denk dat je daar heeeeel erg langzaam kan en zal groeien. Zeker als de klant tevreden is en jij zeurt niet, dan is de kans groot dat jouw werkgever je lekker zal laten zitten. Bij mij was dat ook het geval, uiteindelijk 4 jaar vrijwel stil gestaan. (ook al had ik meerdere keren aangegeven dat ik niet meer tevreden was) Ik ben toen overgestapt naar een andere werkgever (geen detachering) en ben toen in minder dan een jaar meer gegroeid dan in de 4 jaar daarvoor.
Maarja puur omdat je het papiertje hebt wil niet zeggen dat je een architect of analist kunt/wilt worden.Jeroen V schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:41:
[...]
Eens met Lethalis, je zou er meer uit moeten kunnen halen. Leeftijd x 100 vind ik meer bij HBO passen en in een enkel geval bij MBO. Iemand met een WO opleiding zou in de eerste jaren flink moeten kunnen groeien, maar dat hangt ook van de persoon af.
Overigens denk ik dat iemand met 5.5 jaar werkervarig en een WO achtergrond inmiddels verder zou moeten zijn dan een medior .NET developer. En dan niet per se een senior, maar meer richting BA, architect, etc...
Ik heb zelf ook een tijdje bij een (middelgrote) detacheerder gezeten, maar ik denk dat je daar heeeeel erg langzaam kan en zal groeien. Zeker als de klant tevreden is en jij zeurt niet, dan is de kans groot dat jouw werkgever je lekker zal laten zitten. Bij mij was dat ook het geval, uiteindelijk 4 jaar vrijwel stil gestaan. (ook al had ik meerdere keren aangegeven dat ik niet meer tevreden was) Ik ben toen overgestapt naar een andere werkgever (geen detachering) en ben toen in minder dan een jaar meer gegroeid dan in de 4 jaar daarvoor.
Dat is waar, maar ook gewoon als ervaren .NET ontwikkelaar kun je goed geld verdienen.matty___ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:23:
[...]
Maarja puur omdat je het papiertje hebt wil niet zeggen dat je een architect of analist kunt/wilt worden.
Bedieningsman Productie (Operator) klink als eentonig productiewerk...maikel_rox schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:47:
Na drie maanden via detacheringsafdeling van het bedrijf, nu een contract gekregen direct in dienst bij hun.
Members only:
Weet je zeker dat je jezelf dat over een paar jaar nog ziet doen? Je hebt blijkbaar affiniteit met ICT, als ik jou was zou ik daar wat verder in leren en dan kijken naar een functie in die richting. Ook wat salaris betreft is dat denk ik niet verkeerd.
Zaken als werkschoenen en oordoppen zijn m.i. geen secundaire arbeidsvoorwaarden hoor, dat heb je gewoon nodig voor je werk en moeten dus altijd betaald worden door je werkgever.
Ik zie hier af en toe echt belachelijke salarissen voorbij komen voor php en sharepoint developers. Zou je bijna voor willen overstappenLethalis schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:06:
[...]
Dat is waar, maar ook gewoon als ervaren .NET ontwikkelaar kun je goed geld verdienen.
Voor een baantje wat je hele leven overhoop gooit lijkt het mij allemaal karig. Die toeslagen lijken leuk, maar het zijn allemaal toeslagen op een laag basissalaris.maikel_rox schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:47:
Members only:
En inderdaad bestaan een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden uit zaken die je gewoon hóórt te krijgen. Staan die zaken echt als secundaire voorwaarden in jouw contract?
Vanwaar deze job gezien jouw achtergrond in de ICT?
Er is mij het volgende aangeboden:
Members only:
Inloggen
Geen idee wat jij belachelijke salarissen vindt. Ik zie heel af en toe een uitschieter voorbij komen, maar verreweg de meesten verdienen niet zoveel.matty___ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:51:
[...]
Ik zie hier af en toe echt belachelijke salarissen voorbij komen voor php en sharepoint developers. Zou je bijna voor willen overstappen
Een goede ervaren .NET ontwikkelaar zit tussen de 3000 en 4000 per maand bruto (vaak nog met auto en 13e maand erbij).
Afgezien daarvan.. PHP? Seriously?
Leer C# of Java en zoek een junior positie daarvoor zodat je ook werkervaring opbouwtxStoryTeller schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:54:
Er is mij het volgende aangeboden.. suggesties?
Salaris zal dan harder groeien dan bij PHP (gemiddeld gezien).
[ Voor 22% gewijzigd door Lethalis op 28-10-2014 15:59 ]
Zie deze sharepoint dev :tommyz in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)"Lethalis schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:54:
[...]
Geen idee wat jij belachelijke salarissen vindt. Ik zie heel af en toe een uitschieter voorbij komen, maar verreweg de meesten verdienen niet zoveel.
Een goede ervaren .NET ontwikkelaar zit tussen de 3000 en 4000 per maand bruto (vaak nog met auto en 13e maand erbij).
Afgezien daarvan.. PHP? Seriously?Doe dan Java of Scala als je al iets anders dan C# / .NET wilt
[...]
Leer C# of Java en zoek een junior positie daarvoor zodat je ook werkervaring opbouwt
Salaris zal dan harder groeien dan bij PHP (gemiddeld gezien).
Php zijn vooral zzpers maar die kunnen dus blijkbaar hoge tarieven vragen omdat niemand php wil doen.
Maar met Java, C#, Javascript en Python kom je de komende jaren wel door
Verwijderd
9 jaar werkervaring, en naar SharePoint is (voor zover ik het weet) nou eenmaal veel vraag. Weinig aanbod, dus hoge prijzen. Ik ben begonnen als SharePoint developer bij mijn huidige werkgever, maar vond het zo naar om mee te werken dat ik heb aangegeven dat ik het niet meer wilde doen.matty___ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:06:
[...]
Zie deze sharepoint dev :tommyz in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)"
Php zijn vooral zzpers maar die kunnen dus blijkbaar hoge tarieven vragen omdat niemand php wil doen.
Maar met Java, C#, Javascript en Python kom je de komende jaren wel door
Had qua inkomen dus beter gewoon ZZP'er kunnen worden en SharePoint blijven doen...
Dat denk ik wel maar om nu heel de dag zo te zittenVerwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:08:
Had qua inkomen dus beter gewoon ZZP'er kunnen worden en SharePoint blijven doen...

Verwijderd
Ja ik ga het ook niet doen. Zoals ik al aangaf, SharePoint vond ik niet erg leuk om te doen. Andere .NET dingen zijn leuker dus dat doe ik nu, blijkbaar heb ik onbewust dus "gekozen" voor lager inkomen maar leuker werkmatty___ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:13:
[...]
Dat denk ik wel maar om nu heel de dag zo te zitten![]()
![]()
![]()
is ook zo wat
Voor 36 uur per week, en een starter is dit gewoon normaal hoor.xStoryTeller schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:54:
Er is mij het volgende aangeboden:
Members only:
Verwijderd
Voor die overuren krijg je wel extra vergoeding. Vergeet niet dat hij geen werkervaring heeft en alleen een MTA diploma. Zou het knap vinden als je daar (veel) meer voor krijgt eerlijk gezegd.Nyarlathotep schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:36:
[...]
Voor een baantje wat je hele leven overhoop gooit lijkt het mij allemaal karig. Die toeslagen lijken leuk, maar het zijn allemaal toeslagen op een laag basissalaris.
En inderdaad bestaan een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden uit zaken die je gewoon hóórt te krijgen. Staan die zaken echt als secundaire voorwaarden in jouw contract?
Vanwaar deze job gezien jouw achtergrond in de ICT?
Verwijderd
Mee eens, op 40 uur basis is dit 2277, wat best ok is. Daarnaast vind ik het een beetje een zwak argument om te zeggen dat die vriend meer verdient, je kunt beter aangeven waarom je vindt dat jij meer waard bent.DeluxZ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:22:
[...]
Voor 36 uur per week, en een starter is dit gewoon normaal hoor.
Daar staat bij dat hij ook projectleider is. Het zegt dus uiteindelijk vrij weinig. Op die manier ken ik ook VB6 programmeurs die stiekem ook manager zijn met dikke salarissenmatty___ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:06:
[...]
Ik denk dat een aantal mensen zich wel een beetje vergist in PHP-salarissen. Afhankelijk van het niveau (medior, senior) kun je hier een prima salaris mee verdienen.
Dit is zelfs wat denigrerend.Afgezien daarvan.. PHP? Seriously?
9 jaar werkervaring, diep gespecialiseerd, projectleider (waarschijnlijk people skills), en onderhandelen.matty___ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:06:
[...]
Trouwens, het idee dat PHP onhandig is als carrière is natuurlijk onzinnig. Het gaat uiteindelijk om het verschil dat je maakt, en PHP heeft een enorm groot track record en het is een prima tool om waarde mee te leveren. Het is daarbij wel ontzettend belangrijk dat je je breder opstelt (en dat begint al bij je functienaam) en ook een go-to wordt voor aanverwante technieken. Even uit mijn hoofd: een NoSQL db, een RDBMS, Unix, BASH, HTML5, JS, CSS, webservices, cloud technologie. En een uitgebreide kennis over wat er al op de plank ligt: modules, themes, libraries, tools, frameworks, en complete applicaties. For all the above
Same here, ook begonnen als SharePoint-developer en af en toe was dat erg zwaar. Lange werkdagen met veel zelfstudie, maar ik ben het blijven doen (vooral omdat ik alleen nog maar op SharePoint-projecten terechtkwam toen dat eenmaal op mijn interne cv stond). Later ben ik doorgegroeid naar functioneel consultant en nu dus ZZP'er. Mijn ervaring met en certificaten in development zijn dan wel handig. Je kunt er goed mee verdienen, maar ik doe nu nog steeds SharePoint omdat ik het zo leuk vind, niet vooral voor het geld. Anders zou ik de lange werkdagen er niet voor over hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:08:
[...]
9 jaar werkervaring, en naar SharePoint is (voor zover ik het weet) nou eenmaal veel vraag. Weinig aanbod, dus hoge prijzen. Ik ben begonnen als SharePoint developer bij mijn huidige werkgever, maar vond het zo naar om mee te werken dat ik heb aangegeven dat ik het niet meer wilde doen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Sinds een maandje of 2 is de rest van mijn leven dan ook begonnen, en ik ben stiekem benieuwd naar wat jullie hiervan vinden:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Niv. 4
Werkervaring: Nu 2 maandjes
Daarvoor zo'n 3 jaar bij een technische dienst/computerwinkel.
Werkgever: Klein automatiseringsbedrijf.
Huidige functie: Preventief serveronderhoud, kleine apparatuur en computers plaatsten, storingen verhelpen etc.
Vakantiegeld: Geen idee.
Vakantiedagen: Ook nog geen idee
13/14e maand of winstuitkering: Helaas, weet ik ook nog niet.
Laptop: Wel aangeboden gekregen, maar ik gebruik een eigen.
GSM: Aangeboden gekregen, maar gebruik een eigen omdat ik een dualsim toestel heb.
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 4 dagen / 32 uur
Pensioenregeling: Ook geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Tussen Amsterdam en Utrecht
Reistijd**: Halfuurtje fietsen per dag.
Maandsalaris (bruto): +/- €1400,-
Ik vind het tot nog toe in ieder geval heel leuk, en volgens mij is dit best een redelijk salaris voor mij. Ik leer vrijwel dagelijks dingen bij. Toch ben ik benieuwd naar jullie mening
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Niv. 4
Werkervaring: Nu 2 maandjes
Werkgever: Klein automatiseringsbedrijf.
Huidige functie: Preventief serveronderhoud, kleine apparatuur en computers plaatsten, storingen verhelpen etc.
Vakantiegeld: Geen idee.
Vakantiedagen: Ook nog geen idee
13/14e maand of winstuitkering: Helaas, weet ik ook nog niet.
Laptop: Wel aangeboden gekregen, maar ik gebruik een eigen.
GSM: Aangeboden gekregen, maar gebruik een eigen omdat ik een dualsim toestel heb.
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 4 dagen / 32 uur
Pensioenregeling: Ook geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Tussen Amsterdam en Utrecht
Reistijd**: Halfuurtje fietsen per dag.
Maandsalaris (bruto): +/- €1400,-
Ik vind het tot nog toe in ieder geval heel leuk, en volgens mij is dit best een redelijk salaris voor mij. Ik leer vrijwel dagelijks dingen bij. Toch ben ik benieuwd naar jullie mening
Members only:
Inloggen
@aquabib: ik zou me op zijn minst verdiepen in de winstuitkering, zeker aangezien je eerst 1 a 2 maanden had. En ik zou toch zeker proberen om er iets meer uit te halen. Waarschijnlijk zou ik een tegenbod doen dat je graag hetzelfde bruto salaris zou willen hebben. Dat is overigens wel afhankelijk of je kunt inschatten hoe graag ze je in dienst willen hebben, heeft het bedrijf jou benaderd, of heb je het bedrijf benaderd?
En als aanvulling hierop: als het bedrijf jou benaderd heeft, dan zou ik met het tegenbod zeker een paar honderd boven je oude salaris gaan zitten. Ze hebben immers al te kennen gegeven jou te willen inlijven en zij zullen nooit aan hun bovengrens een bod doen.Jeroen V schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 06:47:
@aquabib: ik zou me op zijn minst verdiepen in de winstuitkering, zeker aangezien je eerst 1 a 2 maanden had. En ik zou toch zeker proberen om er iets meer uit te halen. Waarschijnlijk zou ik een tegenbod doen dat je graag hetzelfde bruto salaris zou willen hebben. Dat is overigens wel afhankelijk of je kunt inschatten hoe graag ze je in dienst willen hebben, heeft het bedrijf jou benaderd, of heb je het bedrijf benaderd?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
@aquabib Eens met wat hierboven staat, die 1000 euro vergoeding voor cursussen is ook weinig, cursussen / trainingen zijn erg duur, daar kan je misschien 1 of 2 dagen training voor volgen.
@Jeroen, @jhuiting, @AllSeeyinEye ik heb gevraagd om de bruto salaris te verhogen maar ze zegden dat het te veel buiten de functie is. En ja, ik heb het bedrijf benaderd. Ik heb ook gehoord van recruiters en vrienden die in ICT zitten dat mijn huidige salaris veel hoger dan marktconform is voor een .NET developer met mijn ervaring. dus wil ik weten of dat waar is.AllSeeyinEye schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 07:54:
[...]
En als aanvulling hierop: als het bedrijf jou benaderd heeft, dan zou ik met het tegenbod zeker een paar honderd boven je oude salaris gaan zitten. Ze hebben immers al te kennen gegeven jou te willen inlijven en zij zullen nooit aan hun bovengrens een bod doen.
Misschien aan de hogere kant maar je hebt geen leaseauto.aquabib schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:54:
[...]
@Jeroen, @jhuiting, @AllSeeyinEye ik heb gevraagd om de bruto salaris te verhogen maar ze zegden dat het te veel buiten de functie is. En ja, ik heb het bedrijf benaderd. Ik heb ook gehoord van recruiters en vrienden die in ICT zitten dat mijn huidige salaris veel hoger dan marktconform is voor een .NET developer met mijn ervaring. dus wil ik weten of dat waar is.
Ik zou het persoonlijk niet doen, aangezien ik een auto niet echt nodig zou hebben, dus dat zou geen onderdeel van mijn salaris zijn wat mij betreft. Maar zelfs als dat wel zo was, waren lease regels niet enorm beperkt? Mag je wel veel prive rijden?aquabib schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 00:12:
[...]
De salaris gaat wat lager maar ik krijg een lease auto, onkosten vergoeding en studie budget. Wat denken jullie aan de aanbod?
Als developer met veel ervaring kan je in de randstad minimaal 4k krijgen, bij veel meer werkgevers. Doe een beetje moeite en heb een beetje een sociale babbel en je zit rond de 5k. Je doet jezelf tekort vind ik. Als je huidige baan gewoon een vaste baan is: kijk rustig om je heen. Vergelijk minimaal 3 werkgevers die jou een contract aanbieden, en onderhandel. Zaken zijn zaken
No Offence, maar let wel op je taalgebruik, "zegden" "de salaris" "aan de aanbod" zijn dingen die er voor zorgen dat je niet bepaald serieus wordt genomen als je aangeeft dat het aanbod te laag is. Tenzij je geen native bent
[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 29-10-2014 10:03 ]
K to the KillaZ
Hahahaha sorry Nederlands is niet mijn moedertaal. Maar ik onderhandelde in engels.KillaZ schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:03:
No Offence, maar let wel op je taalgebruik, "zegden" "de salaris" "aan de aanbod" zijn dingen die er voor zorgen dat je niet bepaald serieus wordt genomen als je aangeeft dat het aanbod te laag is. Tenzij je geen native bent![]()
Wat salaris betreft heb je bij jouw huidige werkgever niet te klagen denk ik, voor standaard .NET developer is het inderdaad prima betaald. Een aanbieding zoals je hebt gekregen is overigens ook vrij goed, alleen schiet je er ten opzichte van jouw huidige baan nauwelijks iets mee op.aquabib schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:54:
[...]
@Jeroen, @jhuiting, @AllSeeyinEye ik heb gevraagd om de bruto salaris te verhogen maar ze zegden dat het te veel buiten de functie is. En ja, ik heb het bedrijf benaderd. Ik heb ook gehoord van recruiters en vrienden die in ICT zitten dat mijn huidige salaris veel hoger dan marktconform is voor een .NET developer met mijn ervaring. dus wil ik weten of dat waar is.
Je zal voor jezelf dan de afweging moeten maken welke van de twee banen een beter toekomstperspectief zal bieden. Misschien is dat ook iets wat je mee zou kunnen nemen in de onderhandelingen, dus welk groeipad zou mogelijk zijn bij de nieuwe werkgever.
Wat was de reden dat je naar een andere baan aan het kijken was? Onvrede omdat je vindt dat je meer zou moeten verdienen? Of omdat je op het werk/bedrijf zelf bent uitgekeken?
Ja, ik heb geen klacht over mijn salaris. Ik zoek naar een andere baan want ik vind dat er geen ruimte voor ontwikkeling is. Bedankt voor het adviesJeroen V schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:47:
[...]
Wat salaris betreft heb je bij jouw huidige werkgever niet te klagen denk ik, voor standaard .NET developer is het inderdaad prima betaald. Een aanbieding zoals je hebt gekregen is overigens ook vrij goed, alleen schiet je er ten opzichte van jouw huidige baan nauwelijks iets mee op.
Je zal voor jezelf dan de afweging moeten maken welke van de twee banen een beter toekomstperspectief zal bieden. Misschien is dat ook iets wat je mee zou kunnen nemen in de onderhandelingen, dus welk groeipad zou mogelijk zijn bij de nieuwe werkgever.
Wat was de reden dat je naar een andere baan aan het kijken was? Onvrede omdat je vindt dat je meer zou moeten verdienen? Of omdat je op het werk/bedrijf zelf bent uitgekeken?
Nieuwe job per a.s. maandag
Leeftijd: 24 25
Opleiding(en): HBO - European Studies
Certificaten:
Werkervaring: 0 1 jaar
Huidige functie: Supervisor Business Analyst
Vakantiedagen: 22 29
13/14e maand of winstuitkering: nog niet bekend nee
Laptop: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: nog niet bekend ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 20% wisseldienst toeslag, maandelijks kans op 10% bonus
Regio: Zuid-limburg
Reistijd**: 15 minuten met fiets enkele reis +/- 20 minuten in de auto enkele reis
Maandsalaris (bruto): 2100 (excl wsd) 2350
Netto ga ik er niet zo heel veel op vooruit. Vooral secundair zitten er een groot aantal voordelen waar ik blij mee ben. Geen onregelmatige weekend/avonddiensten meer, meer vakantiedagen (en kerst/pasen/hemelvaart etc vrij) en veel internationaler gericht (meer raakvlakken met mijn studie). Daarbij wordt er na 6 maanden al besproken of er een vast contract aangeboden kan worden. Al met al dus zeker blij!
Leeftijd: 24 25
Opleiding(en): HBO - European Studies
Certificaten:
Werkervaring: 0 1 jaar
Huidige functie: Supervisor Business Analyst
Vakantiedagen: 22 29
13/14e maand of winstuitkering: nog niet bekend nee
Laptop: nee
Leaseauto*: nee
Pensioenregeling: nog niet bekend ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 20% wisseldienst toeslag, maandelijks kans op 10% bonus
Regio: Zuid-limburg
Reistijd**: 15 minuten met fiets enkele reis +/- 20 minuten in de auto enkele reis
Maandsalaris (bruto): 2100 (excl wsd) 2350
Netto ga ik er niet zo heel veel op vooruit. Vooral secundair zitten er een groot aantal voordelen waar ik blij mee ben. Geen onregelmatige weekend/avonddiensten meer, meer vakantiedagen (en kerst/pasen/hemelvaart etc vrij) en veel internationaler gericht (meer raakvlakken met mijn studie). Daarbij wordt er na 6 maanden al besproken of er een vast contract aangeboden kan worden. Al met al dus zeker blij!
Ik heb de eerste aanbieding gekregen voor een nieuwe functie:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO 4 ICT / HBO Network Infrastructure Design
Certificaten: Itil v3, Microsoft Enterprise admin 2008R2, MCSE 2012. Cisco UCS, Core solutions Lync
Werkervaring: 3.5 jaar +-
Werkgever: Consulting
Huidige functie: Technics Lync consultant.
Vakantiegeld: 8.33%
13/14e maand of winstuitkering:13e maand met een winstdeling (niet al teveel als ik mensen heb gehoord)
Laptop: ja onbekend Dell model
GSM: abonnement met data + simpele smartphone
Leaseauto:€ 770 per maand incl brandstof.
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling: ja (nog onbekend)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:secundaire arbeidsvoorwaarden:[/b] nog onduidleijk maar ik verwacht hier rond de 75 / 100 euro onkosten vergoeding.
Land:Nederland
Regio:Randstad
Reistijd: afhankelijk van klus Hoofdkantoor anderhalf uur.
Maand salaris (bruto): 3400,- euro
Ik moet de details nog krijgen en dit is zoals ik het nu begrijp een eerste aanbieding dus er valt mogelijk nog wat meer uit te halen.
Nieuwe aanbieding:Shunt schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:44:
Huidige werk
Certificaten: Itil v3, Microsoft Enterprise admin 2008R2, MCSE 2012. Cisco UCS, Core solutions Lync
Werkervaring: 3 jaar +-
Werkgever: Atos Detachering
Huidige functie: Active Directory / Lync / Infra specialist.
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering:13e maand met een keer per jaar een klein bedrag (150 euro ongeveer) als er posetieve resultaten behaald zijn binnen je afdeling.
Laptop: ja Dell Precision M6800
GSM: abonnement eigen keuze telefoon met korting werkgever + 150 bij start en 5 euro iedere maand om mobiel te bestellen. (nu een nokia lumia 930)
Leaseauto:€680 per maand incl brandstof. Privé gebruik 12k km. (Renault megane 2012 Bose hatchback)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:secundaire arbeidsvoorwaarden:[/b] 75 euro onkosten vergoeding her en der nog wat extra'jes. Korting ziektekosten verzekering.
Bij het aanbrengen van een collega krijg ik 1k bruto bij ingaan van vast / jaar contract en bij tekenen een (op dat moment nieuwste) iphone 16gb. (dit jaar tot nu 2 collega's naar binnen gebracht)
Regio:Brabant
Reistijd: 25 min als ik mijn collega niet op zou halen.
Maand salaris (bruto): 2720,- euro
Werkervaring: 3.5 jaar +-
Werkgever: Consulting
Huidige functie: Technics Lync consultant.
13/14e maand of winstuitkering:13e maand met een winstdeling (niet al teveel als ik mensen heb gehoord)
Laptop: ja onbekend Dell model
GSM: abonnement met data + simpele smartphone
Leaseauto:€ 770 per maand incl brandstof.
Pensioenregeling: ja (nog onbekend)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:secundaire arbeidsvoorwaarden:[/b] nog onduidleijk maar ik verwacht hier rond de 75 / 100 euro onkosten vergoeding.
Regio:Randstad
Reistijd: afhankelijk van klus Hoofdkantoor anderhalf uur.
Maand salaris (bruto): 3400,- euro
Ik moet de details nog krijgen en dit is zoals ik het nu begrijp een eerste aanbieding dus er valt mogelijk nog wat meer uit te halen.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Leeftijd: 24
Certificaten: N.v.t.
Werkervaring: MBO stages (3 jaar) + Stage buitenland (half jaar)
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Young professional
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: ja
GSM: Telefoon + abo t/m €50,00
Leaseauto: € 685 per maand incl brandstof.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €60 onkosten vergoeding
Regio: Limburg
Reistijd: 20 Min.
Maand salaris (bruto): 2040,- euro
Mijn eerste baan na het afstuderen. Naar mijn mening mag ik niet klagen.
Certificaten: N.v.t.
Werkervaring: MBO stages (3 jaar) + Stage buitenland (half jaar)
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Telefoon + abo t/m €50,00
Leaseauto: € 685 per maand incl brandstof.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €60 onkosten vergoeding
Regio: Limburg
Reistijd: 20 Min.
Maand salaris (bruto): 2040,- euro
[ Voor 9% gewijzigd door Bexxerz op 29-10-2014 20:25 ]
En wat doe je precies als YP bij een detacheerder? Welke richting/vakgebied, welke werkzaamheden?Bexxerz schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:23:
Vooral voor de regio is het het volgens mij niet echt slecht.wheel schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:53:
[...]
En wat doe je precies als YP bij een detacheerder? Welke richting/vakgebied, welke werkzaamheden?
Even als voorbeeld bij een bedrijf in eindhoven (grote detacheerder) krijg je ongeveer 2250 met het zelfde auto budget. En net iets betere voorwaarden. Ik gok dat het hier gaat om openline?
Verder ga ik er vanuit dat een YP bij dat soort bedrijven heel algemeen is. Bij de wat grotere krijg je vaak dat er al in het begin richting gegeven wordt aan een YP traject.
Net nog even contact gehad met de recruiter.
Hij gaf aan dat 3500 er zeker in zat maar hij was hard aan het maken voor 3540 (wie het kleine niet eert
[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 30-10-2014 14:58 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Opleiding(en): WO Computer Science
Certificaten: geen
Werkervaring: 1 jaar fulltime, (en 6 jaar 40% part-time)
Werkgever: Klein, toepassingen in telecom en automotive
Huidige functie: Software engineer, taken variërend van veelal .NET voor de desktop, webapps in Django, en soms wat C voor embedded platforms; in mindere mate systeembeheer en on-site support.
13/14e maand of winstuitkering: niet contractueel
Leaseauto: nee, wel 19ct/km woon-werk en zakelijk
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheid tot thuiswerken
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 40 min filevrij, gemiddeld 55 enkele reis
Maand salaris (bruto): 3500
Qua salaris en variatie in de werkzaamheden ben ik zeer tevreden. Ik kan echter niet goed inschatten of hier blijven zitten een mooi vervolg van de loopbaan in de weg staat. Er ligt voor de komende jaren genoeg werk klaar, maar er valt niet (functioneel) door te groeien omdat het bedrijf klein is. Zou ik in the long run beter af zijn bij een/meerdere grotere werkgever(s)?
Huidige functie: Software engineer, taken variërend van veelal .NET voor de desktop, webapps in Django, en soms wat C voor embedded platforms; in mindere mate systeembeheer en on-site support.
Leaseauto: nee, wel 19ct/km woon-werk en zakelijk
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 40 min filevrij, gemiddeld 55 enkele reis
Qua salaris en variatie in de werkzaamheden ben ik zeer tevreden. Ik kan echter niet goed inschatten of hier blijven zitten een mooi vervolg van de loopbaan in de weg staat. Er ligt voor de komende jaren genoeg werk klaar, maar er valt niet (functioneel) door te groeien omdat het bedrijf klein is. Zou ik in the long run beter af zijn bij een/meerdere grotere werkgever(s)?
Ik denk dat je een mooi basissalaris hebt, zeker voor leeftijd en ervaring. Het voordeel van kleinere bedrijven is dan ook dat hier vaak meer mogelijk is omdat er niet met vaste staffels / schalen gewerkt wordt.zzattack schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:23:
Leaseauto: nee,
Je zit hier nog maar net. De kans is groot dat je nog mooie stappen zal maken in salaris. Je ervaring zal ook flink groeien, ook al gaat dat niet gepaard met een functiewijziging. Maar hey, wat boeit de functie nou, het gaat tenslotte om het werk en de beloning.
De grootste gemissen die je hebt zitten mijns inziens in het secundaire pakket. Pensioenregeling, auto, 13e maand, bonusregeling en opleidingsbudget. Jij mist het allemaal. Wellicht kan je daar eens over in gesprek gaan met de werkgever? Uiteraard met een voor-wat-hoort-wat, dus niet 500 bruto loon erbij én secundaire voorwaarden. Neem dan genoegen met 100 euro en een verbetering van secundaire voorwaarden. Dat loon zal wel groeien zolang het bedrijf groeit of goed blijft presteren.
Zoals Shunt al zegt, zijn mijn werkzaamheden inderdaad algemeen. Momenteel doe ik nog ervaring op binnen het bedrijf en assisteer/help ik met het projecten team maar zodra er ergens een job ligt moet ik erop uit.wheel schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:53:
[...]
En wat doe je precies als YP bij een detacheerder? Welke richting/vakgebied, welke werkzaamheden?
Members only:
Inloggen
(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻
Je kan inderdaad maar voor één baan direct de loonheffing terugvragen. Maar je kan het gewoon elk jaar terugvragen aan de belastingdienst met het invullen van belastingaangifte als student. (Doe het zelf ook al 3 jaarwuswug schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:33:
Members only:
Blijft over: in welke richting ben je YP?Bexxerz schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:59:
[...]
Zoals Shunt al zegt, zijn mijn werkzaamheden inderdaad algemeen. Momenteel doe ik nog ervaring op binnen het bedrijf en assisteer/help ik met het projecten team maar zodra er ergens een job ligt moet ik erop uit.
Dat is moeilijk te voorspellen.zzattack schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:23:
Zou ik in the long run beter af zijn bij een/meerdere grotere werkgever(s)?
Wel kun je erg blij zijn met het salaris dat je nu hebt als starter. Daarnaast is ontwikkelen met .NET en Python ook niet bepaald een straf, dus ik zou er sowieso een paar jaartjes blijven plakken als ik jou was en dan kun je daarna altijd nog verder kijken.
Nadeel van een groot bedrijf is dat je een nummer bent. Bij kleinere bedrijven wordt meestal wat persoonlijker met werknemers omgegaan.
En die secundaire arbeidsvoorwaarden kun je er waarschijnlijk de komende tijd uit onderhandelen. Simpelweg omdat meer salaris vaak duurder is voor de werkgever.
Ik zit een beetje in dezelfde schuitje, soortgelijk salaris en problemen. Ik ben overgestapt naar een groter bedrijf (~250 man) voor 50 euro bruto meer maar wel pensoen maar ik heb niet het idee dat het veel beter van wordt. In een kleiner bedrijf ben je ook eerder onmisbaar. Ik denk dat je meer moet kijken waar je meer ervaring op doet.zzattack schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:23:
[...]
Zou ik in the long run beter af zijn bij een/meerdere grotere werkgever(s)?
Met salarissen tegen de 3500 vind ik het ook erg lastig om uberhaupt bedrijven te vinden die dit willen betalen.
[ Voor 5% gewijzigd door Dutchmega op 31-10-2014 11:30 ]
Members only:
Inloggen
Ik hoorde dat er een salarisverhoging in de pijplijn zit voor begin 2015 maar geen idee wat dat gaat zijn als het er daadwerkelijk gaat komen. Ik heb voorlopig geen behoefte om hier weg te gaan, hoewel ik mij wel afvraag hoelang het gaat duren eer ik overtallig verklaart wordt met de enorme toename in new hires in o.a Oost Europa , India en China
Ook zonder het overwerken is het zeker geen slecht salaris maar als het weg zou komen te vallen zal ik het wel erg goed voelen. Het is echter niet houdbaar op deze manier
[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 31-10-2014 11:53 ]
Dan ga je minder of helemaal niet meer overwerken? Een bedrijf kan jou dat nooit verplichten...
Regelmatig moeten overwerken houdt ook in dat er schijnbaar capaciteitsproblemen zijn.
Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat jij snel overbodig zou worden...
Regelmatig moeten overwerken houdt ook in dat er schijnbaar capaciteitsproblemen zijn.
Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat jij snel overbodig zou worden...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.