Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.857.694 views

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat anderhalf uur enkele reis, of 45 min enkele reis? Dan nog vind ik het relatief weinig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:41

marnix11

AFCA ★★★

The Eagle schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:26:
Is dat anderhalf uur enkele reis, of 45 min enkele reis? Dan nog vind ik het relatief weinig.
In totaal anderhalf uur, dus 45min enkele reis.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

In het kader CAO-bepaalde verhoging (technisch gezien Duitse ambtenaren-wet bepaalde verhoging).
Ik zou updaten, maar kan de vorige post zo snel niet vinden.

Leeftijd: 31
Opleiding(en): dr.ir
Certificaten: nvt
Werkervaring: 8 of 4 jaar afhankelijk hoe je telt.
Werkgever: Duits wetenschappenlijk instituut
Huidige functie: data scientist

Vakantiegeld: nvt (duitsland), wel eindejaarsuitkering (iets lager dan vakantiegeld)
Vakantiedagen: 28 + veel meer collectieve vrije dagen, o.a. "Tag der Deutsche Freiheit" etc.
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering
Laptop: Ja, wat je denk nodig te hebben
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40 / zoveel nodig
Pensioenregeling: Duitse ambtenaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kinderopvang, vakantiehuisjes (toevallig dit instituut), flexibel
Land: Duitsland
Regio: Bayern
Reistijd**: Thuiswerker

Maandsalaris (bruto): 4300 (note: hou hier wat minder van over dan je zou verwachten ivm belastingverschillen NL-DE, kan bijvoorbeeld geen HRA aftrekken)

Duidelijke nadelen zijn het gebrek aan baanzekerheid en een nogal vijandige administratie (die willen dingen niet, zelfs als ze wettelijk verplicht zijn; doen ze natuurlijk wel met aandringen. Gelukkig is dit geen issue bij de mensen die beslissen, maar het maakt het leven niet eenvoudiger (je wil een vriendelijke administratie hebben))

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Kwakkel schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:51:
[...]
Je hebt natuurlijk ergens ook wel gelijk: vanuit het bedrijf gezien zou een dergelijke loyaliteit waarschijnlijk veel minder meespelen. Als je je 'usefulness' voor het bedrijf kwijt bent, vlieg je toch buiten :) Maar momenteel maken we een positieve evolutie door, dus dat lijkt me niet 1-2-3 aan de orde :)
Wijze woorden. Als het het bedrijf beter uitkomt, lig je er morgen on herrroepelijk uit. Loyaliteit vanuit een werkgever uit is onbestaande.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12 15:51
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb niks te klagen dacht ik zo :). In het nieuwe jaar waarschijnlijk van Junior naar Medior, waarna mn salaris +-500 bruto omhoog gaat.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:54
Geen echte opleiding (?), 37.5 uur per week, 24 jaar en dan zo'n salaris? Dan is 'niks te klagen' zacht uitgedrukt :D

The devil is in the details.

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12 15:51
Irrelevante propedeuse HBO, waarna ik mijzelf via de helpdesk opgewerkt heb. Zit er wel over te denken om parttime hbo te doen, maar ik probeer nog de motivatie en discipline bij elkaar te sparen :)

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

JaQ

qadn schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:34:
Huidige functie: data scientist
Is dit een hip woord voor econometrist? (oftewel: what-if scenario's op grote lappen data doorrekenen. Bank stresstesten, etc)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Verwijderd

Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO + WO master
Certificaten: Prince2, ITIL, ISO20000, Scrum, VCA
Werkervaring: 1,5 jaar +(4*0,5 stages)
Werkgever: Detacheerder (traineeship) telecomsector
Huidige functie: Projectleider

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 8% over de voorgaande 6 maanden bij goed presteren
Laptop: Dell
GSM: Iphone 4
Leaseauto*: ja maar verplicht alleen zakelijk
Werkweek: 40 (in praktijk vaak 50+)
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd**: 40 min naar kantoor

Maandsalaris (bruto): €3000,00

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:40

Jeroen V

yadda yadda yadda

Members only:

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Resumerend:
Members only:

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:05

defiant

Moderator General Chat
[b]Jeroen V schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:52:
Members only:
Als je voor jezelf begint klopt dat meestal, maar voor mensen die in loondienst willen starten blijft het erg slecht advies, zonder ervaring of diploma is het afwachten welke kansen je überhaupt krijgt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

defiant schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:18:
[...]

Als je voor jezelf begint klopt dat meestal, maar voor mensen die in loondienst willen starten blijft het erg slecht advies, zonder ervaring of diploma is het afwachten welke kansen je überhaupt krijgt.
Ik geef nergens advies en ik geef juist al duidelijk aan dat het voor starters niet geldt; daar is het papiertje grotendeels bepalend waar je in een organisatie zal instromen. Ik geef echter aan dat het papiertje verder in je carrière van minder belang is, daar is de persoon (en zijn/haar competenties) veel belangrijker.

(Overigens ben ik van mening dat je kansen niet krijgt, maar zelf maakt.)

• dagon89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-12 20:04
Members only:

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 14:45
Achja, overheid. Krijg je ook tijd-voor-tijd regeling, dat ieder uur extra tijd ook extra vakantieuur is?

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-12 14:55
Config schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:57:
Resumerend:
Members only:
Moet je nog maar ziet te halen. :+

• dagon89
Hatsieflatsie schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:36:
Achja, overheid. Krijg je ook tijd-voor-tijd regeling, dat ieder uur extra tijd ook extra vakantieuur is?
Dat klopt inderdaad, heb het erbij gezet. :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dagon89 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:51:
Members only:
Members only:

• dagon89
Boudewijn schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:35:
[...]

Members only:
Members only:

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

JaQ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:03:
[...]

Is dit een hip woord voor econometrist? (oftewel: what-if scenario's op grote lappen data doorrekenen. Bank stresstesten, etc)
Nah. Of altans niet in mijn geval. Het is hip en mijn directeur vind dat dit mijn functietitel is.
Wat ik doe is mensen samenbrengen teneinde data uitwisseling mogelijk te maken.
Eigenlijk heel vaak dezelfde open deur intrappen ;)

Maargoed "data scientist" betekend verrassend weinig. (net zoals "big data" ook zo'n onzin woord).

Verwijderd

Jeroen V schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:45:
[...]

Ik geef nergens advies en ik geef juist al duidelijk aan dat het voor starters niet geldt; daar is het papiertje grotendeels bepalend waar je in een organisatie zal instromen. Ik geef echter aan dat het papiertje verder in je carrière van minder belang is, daar is de persoon (en zijn/haar competenties) veel belangrijker.

(Overigens ben ik van mening dat je kansen niet krijgt, maar zelf maakt.)
Ik zit in een soortgelijke situatie al ben ik iets jonger. Ik ben 28, heb zo'n 8 jaar werkervaring en heb alleen mijn havo papiertje op zak. Ik werk momenteel voor een financiele dienstverlener en verdien daar ong. 60.000 p/j. Ik heb niet heel veel moeite met het vinden van ander werk, maar merk wel dat alle werkgevers er erg op hameren om alsnog mijn papiertje te halen, ook al heb ik inmiddels een redelijk C.V. opgebouwd.
Men zegt dat er op den duur toch naar papiertjes wordt gekeken zodra je een meer senior/management functie wil.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12 00:58
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:20:
Ik zit in een soortgelijke situatie al ben ik iets jonger. Ik ben 28, heb zo'n 8 jaar werkervaring en heb alleen mijn havo papiertje op zak. Ik werk momenteel voor een financiele dienstverlener en verdien daar ong. 60.000 p/j. Ik heb niet heel veel moeite met het vinden van ander werk, maar merk wel dat alle werkgevers er erg op hameren om alsnog mijn papiertje te halen, ook al heb ik inmiddels een redelijk C.V. opgebouwd.
Men zegt dat er op den duur toch naar papiertjes wordt gekeken zodra je een meer senior/management functie wil.
Vergeet niet dat er in 8 jaar al heel veel is veranderd, er kwam een crisis tussendoor. Tegenwoordig is de jeugdwerkloosheid veel meer dan 10%, piekte zelfs richting de 20%, waar het een kwestie was van enkele procenten toen jij startte. Waar men in jouw tijd nog zat te springen om mensen is er nu gewoon veel meer te kiezen voor werkgevers. Als starter is een papiertje echt noodzakelijk om ergens binnen te komen, omdat er op vrijwel elke vacature mensen af komen die het papiertje wel hebben. Diegene die starters uitnodigt kan niet iedereen op gesprek uitnodigen, en dan is filteren op diploma een hele makkelijke en logische optie.

Mijn ervaring is juist dat als je eenmaal binnen bent er nooit meer naar het papiertje gekeken wordt. Waar ik werk kom je tegenwoordig alleen maar binnen met minimaal HBO (praktijk is minimaal WO), maar het is heel gebruikelijk dat je dan wordt aangestuurd door mensen met minder opleiding maar met wel meer ervaring. Je carriere ontwikkelt zich op basis van je prestaties en niet op basis van je toegangsbewijs. Zonder diploma toch ergens binnen komen en je op basis van ervaring door ontwikkelen is nu veel moeilijker, tot vaak onmogelijk.

Je ziet zelfs dat men WO'ers aanneemt voor HBO functies, HBO'ers op MBO functies en dat MBO'ers ongeschoold werk doen. Gewoon omdat er een overschot aan mensen is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:29
Een overschot aan mensen? Regel even 4-5 fatsoenlijke developers voor mij dan....

• matty___
cooper87 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:03:
Een overschot aan mensen? Regel even 4-5 fatsoenlijke developers voor mij dan....
Meer betalen? :P

Elke keer als ik aan een headhunter vertel wat ik verdien begint het stil te worden aan de ander kant van de lijn en wordt gezegd de opdrachtgever niet zo veel zal betalen. Tja dan ga ik ook niet overstappen als ik in salaris achteruit ga

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 14:38
Members only:

• matty___
rewind. schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:12:
Members only:
Wel buiten gewoon salaris voor een webdev als je het mij vraagt.

[ Voor 0% gewijzigd door Krisp op 20-10-2014 16:09 ]

• rewind.
Het is ook niet alleen webdev, gaat ook om alle achterliggende systemen die ervoor zorgen dat we een uitermate efficiënte onderneming zijn.

Verwijderd

rewind. schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:17:
Het is ook niet alleen webdev, gaat ook om alle achterliggende systemen die ervoor zorgen dat we een uitermate efficiënte onderneming zijn.
Niet slecht. Mag ik vragen wat voor soort werkgever je hebt?

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
coolblue?

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:14
Ik wilde graag wat advies over wat ik eventueel kan gaan verdienen na mijn opleiding. Onderstaande gegevens zet ik even in de toekomst neer. Als ik mijn opleiding gewoon goed afrond volgend jaar juni (ergens rond juni in ieder geval) heb ik deze cijfers: (Alleen wat schuin is heeft betrekking op advies. Daaronder is wat ik op het moment heb)

Members only:

Ik heb zelf wel een minimum bedrag in me hoofd maar wil graag jullie mening weten of het in de buurt komt.

[ Voor 62% gewijzigd door Aschtra op 20-10-2014 15:23 ]

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-12 07:37

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

rewind. schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:12:
[...]

Nieuw:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO ICT niveau 4, HBO informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 9
Huidige functie: (Web) developer

Laptop: macbook pro
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 10.000 per jaar
Leaseauto*: nee, 19ct per km
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: standaard regeling die niet veel voorsteld volgens mij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: iedere dag gratis eten en drinken (met netjes gedekte tafel :P)
Reistijd**: 35min

Maand salaris(bruto): 5300euro
Stiekem ZZP-er? Aangezien er ook geen werkgever is genoemd... :+ Wat een dijk van een salaris! _/-\o_ En de regio ben ik ook wel benieuwd naar.

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• mr_petit
  • Laatst online: 17:11

mr_petit

opperprutser

Das idd niet slecht voor een 30 jarige...
bijna 79.000 incl bonus&vakantiegeld per jaar.
In loondienst doen de meesten het met de helft oid

[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 20-10-2014 15:12 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• rewind.
Members only:

• ph4ge
cooper87 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:03:
Als jij op zoek bent naar developers zonder papiertje en zonder ervaring dan kan ik er zo 100 laten aanrukken, geen enkel probleem. ;)

Voor veruit de meeste functies is er gewoon zoveel keus dat bedrijven veel kritischer kunnen zijn wie er binnenkomt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Kokoryuu schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:48:
Ik wilde graag wat advies over wat ik eventueel kan gaan verdienen na mijn opleiding. Onderstaande gegevens zet ik even in de toekomst neer. Als ik mijn opleiding gewoon goed afrond volgend jaar juni (ergens rond juni in ieder geval) heb ik deze cijfers: (Alleen wat schuin is heeft betrekking op advies. Daaronder is wat ik op het moment heb)

Members only:

Ik heb zelf wel een minimum bedrag in me hoofd maar wil graag jullie mening weten of het in de buurt komt.
Als startende support-medewerker zal je niet de jackpot moeten verwachten.
Wat had je zelf in gedachten?

Na je opleiding ga je daar 40 uur in de week werken neem ik aan?

• Aschtra
Ik weet niet of ik bij dat zelfde bedrijf aan de gang kan, liefst natuurlijk wel. Als dat kan dan wil ik sowieso een andere functie. Want werkzaamheden zijn nou niet bepaald spannend. Maar dat is een bewuste keuze.

Gewoon 40 uur inderdaad. Kijk al tijdje in dit topic mee en denk dat
Members only:
wel moet lukken. Ook bij een detachering waar de lonen in principe lager liggen volgens mij.

Heb overigens ook contact met een detacheringsbedrijf die mij ook al een contract wilde aanbieden. Dit afgewezen aangezien ik de reactie van huidige werkgever afwacht m.b.t.. blijven werken na eind stage

(Ik weet dus niet wat ze mij wilde aanbieden, alleen dat ze iets wilden aanbieden)

[ Voor 26% gewijzigd door Aschtra op 20-10-2014 15:41 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12 13:12

Fordox

00101010

Hmm als het gaat om een detachering krijg je dat niet, maar van dat bedrag kun je wel uit gaan als het idd gaat over een 40 urige werkweek.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Kokoryuu schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:38:
Ik weet niet of ik bij dat zelfde bedrijf aan de gang kan, liefst natuurlijk wel. Als dat kan dan wil ik sowieso een andere functie. Want werkzaamheden zijn nou niet bepaald spannend. Maar dat is een bewuste keuze.

Gewoon 40 uur inderdaad. Kijk al tijdje in dit topic mee en denk dat
Members only:
wel moet lukken. Ook bij een detachering waar de lonen in principe lager liggen volgens mij.

Heb overigens ook contact met een detacheringsbedrijf die mij ook al een contract wilde aanbieden. Dit afgewezen aangezien ik de reactie van huidige werkgever afwacht m.b.t.. blijven werken na eind stage

(Ik weet dus niet wat ze mij wilde aanbieden, alleen dat ze iets wilden aanbieden)
Binnen de detachering ga je dat niet redden en ga je richting de 1300-1400 euro per maand. (bij de grotere detacheringen in ieder geval)
Wel kan je binnen detachering snel stijgen d.m.v. het behalen van certificaten.

Als je bij dat bedrijf intern aan de slag kan, zou ik zeker richten op 1600 euro. Wellicht ietsjes hoger, zodat je op 1600 kunt uitkomen na een eventueel tegenbod van het bedrijf.

• Aschtra
Vorige stage had ik daar ook gelopen samen met nog iemand die dezelfde opleiding deed op andere school. Hij werkt daar nu 32 uur per week en verdient 2k bruto. Dus 1600 lijkt me wel redelijk.

Ik zie zulke bedragen namelijk hier voorbij komen met mensen die minder certificaten en werkervaring dan mij hebben.

Mocht het uiteindelijk echt tegenvallen dan lekker door naar HBO. Maar eerste wens is om meteen te gaan werken

[ Voor 15% gewijzigd door Aschtra op 20-10-2014 16:11 ]

Verwijderd

Kokoryuu schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:09:
Vorige stage had ik daar ook gelopen samen met nog iemand die dezelfde opleiding deed op andere school. Hij werkt daar nu 32 uur per week en verdient 2k bruto. Dus 1600 lijkt me wel redelijk.

Ik zie zulke bedragen namelijk hier voorbij komen met mensen die minder certificaten en werkervaring dan mij hebben.

Mocht het uiteindelijk echt tegenvallen dan lekker door naar HBO. Maar eerste wens is om meteen te gaan werken
32 uur en 2000bruto.
Hoeveel ouder is hij dan jij? En hoeveel meer certificaten / werkervaring heeft hij?

Als jullie werkervaring en certificaten ongeveer gelijk zijn en ook jullie leeftijd, dan zou ik toch wat hoger inzetten namelijk.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
2k bruto voor 32 uur zeer royaal voor iemand met jou profiel + 1 jaar werkervaring.

• Aschtra
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:13:
[...]

32 uur en 2000bruto.
Hoeveel ouder is hij dan jij? En hoeveel meer certificaten / werkervaring heeft hij?

Als jullie werkervaring en certificaten ongeveer gelijk zijn en ook jullie leeftijd, dan zou ik toch wat hoger inzetten namelijk.
Hij is iets ouder dan mij. 22/23 dacht ik. certificaten en ervaring zijn ongeveer gelijk. Bij stage kwam naar voren dat mijn kennis meer was. Maar dat hij meer het 'grotere bekkie' had. Ik ben een wat stille jongen in principe. (Wordt wel steeds minder gelukkig)
Deveon schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:13:
2k bruto voor 32 uur zeer royaal voor iemand met jou profiel + 1 jaar werkervaring.
Dat is niet voor mij maar voor de mede stagiair destijds he. Hij switcht zijn opleiding naar 1 dag school heel gemakkelijk en werkt daar nu dus gewoon

en dat is ook nog is als ik bij dit bedrijf terecht kan. Waar ik dus nog helemaal niets van weet. Zie ik later wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Aschtra op 20-10-2014 16:24 ]

Verwijderd

Kokoryuu schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:20:
[...]

Hij is iets ouder dan mij. 22/23 dacht ik. certificaten en ervaring zijn ongeveer gelijk. Bij stage kwam naar voren dat mijn kennis meer was. Maar dat hij meer het 'grotere bekkie' had. Ik ben een wat stille jongen in principe. (Wordt wel steeds minder gelukkig)

[...]

Dat is niet voor mij maar voor de mede stagiair destijds he. Hij switcht zijn opleiding naar 1 dag school heel gemakkelijk en werkt daar nu dus gewoon

en dat is ook nog is als ik bij dit bedrijf terecht kan. Waar ik dus nog helemaal niets van weet. Zie ik later wel.
Leeftijdsverschil zit hem dan even tegen. Je kan dus niet echt 2000 euro per maand vragen, zonder dat je mede-stagiair / collega om een loonsverhoging vraagt, omdat een 19-jarige evenveel verdient als hij binnen dezelfde functie.

Ik zou wellicht gokken op 1700 en mochten ze dan zakken en zeggen 1500, gaan jullie er tussenin zitten met 1600 euro.

• Aschtra
Hmmm dan zie ik het nog even aan. Vind ik denk iets te weinig.

edit:

Wanneer ik nu 40 uur in de week zou werken verdien ik al bijna 1400 bruto. Dus dat gaat hem sowieso niet worden

[ Voor 50% gewijzigd door Aschtra op 20-10-2014 16:48 ]

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Misschien eerst werkervaring opdoen en een goed CV opbouwen voordat je eisen gaat stellen?

• Aschtra
Jeroen V schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:59:
Misschien eerst werkervaring opdoen en een goed CV opbouwen voordat je eisen gaat stellen?
1 jaar stage en 1 jaar (relevante) werkervaring op HBO/WO niveau vind ik vrij prima voor iemand die net school verlaat. Ook CV is prima. Ken weinig mensen die met 7 certificaten school verlaten. En dan kan ik nog 2 kleine certificaten (Excel 2010 en outlook 2010) erbij halen. Ten derde ben ik door hun benaderd en hun willen mij erg graag in dienst nemen dus mag wel het een en ander eisen vind ik

Mocht ik het uiteindelijk mis hebben (duurt toch nog tot juni 2015 ofzo) ga ik mooi door naar HBO. Zo simpel is het.

Ik weet voor nu in ieder geval wel genoeg. Bedankt voor de reacties :)

[ Voor 6% gewijzigd door Aschtra op 20-10-2014 17:12 ]

• Deveon
  • Niet online
Erm, wat doen 2 mbo'ers met amper ervaring op een hbo/wo functie? Het kan wel hoor, maar niet echt aannemelijk. Tevens zijn je certificaten vooral gericht op support / werkplekbeheer.

Ik kan me haast niet voorstellen dat die andere een nog grotere mond heeft... Mijn advies: wees reëel en 1600-1700 is een prima mbo startsalaris.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:54
Eten is niet gratis bij Coolblue, dus nee :+

The devil is in the details.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Deveon schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:44:
Erm, wat doen 2 mbo'ers met amper ervaring op een hbo/wo functie? Het kan wel hoor, maar niet echt aannemelijk. Tevens zijn je certificaten vooral gericht op support / werkplekbeheer.
Lijkt me ook niet echt aannemelijk. Zo'n 15 uur per week support-werk doen en dat dan 1 jaar werkervaring op HBO/WO niveau noemen. Maar ik hoop voor Kokoryuu dat hij krijgt wat hij vraagt, maar met een dergelijke instelling loop je ook het risico dat je niet serieus genomen wordt. Aan de andere kant, als je er niet om vraagt ga je het zeker niet krijgen :)

Verwijderd

Kokoryuu schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:09:
[...]

1 jaar stage en 1 jaar (relevante) werkervaring op HBO/WO niveau vind ik vrij prima voor iemand die net school verlaat. Ook CV is prima. Ken weinig mensen die met 7 certificaten school verlaten. En dan kan ik nog 2 kleine certificaten (Excel 2010 en outlook 2010) erbij halen. Ten derde ben ik door hun benaderd en hun willen mij erg graag in dienst nemen dus mag wel het een en ander eisen vind ik

Mocht ik het uiteindelijk mis hebben (duurt toch nog tot juni 2015 ofzo) ga ik mooi door naar HBO. Zo simpel is het.

Ik weet voor nu in ieder geval wel genoeg. Bedankt voor de reacties :)
Supportmedewerker, wat is dat dan precies dat je op wo niveau werkt blijkbaar? Leuk overigens, maar je hebt wel een mbo diploma en certificeringen die je ook allemaal tijdens mbo haalt. Daar is niets mis mee, maar die heeft vrijwel elke schoolverlater.

Ik zou lekker hbo gaan doen als ik jou was.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

JaQ

qadn schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:47:
Nah. Of altans niet in mijn geval. Het is hip en mijn directeur vind dat dit mijn functietitel is.
Wat ik doe is mensen samenbrengen teneinde data uitwisseling mogelijk te maken.
Eigenlijk heel vaak dezelfde open deur intrappen ;)
Nou snap ik nog minder van wat je doet :)

Mensen samenbrengen teneinde data uitwisseling mogelijk te maken klinkt als een regelneef functie, maar dat bedoel je er vast niet mee?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Honolulu
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Leeftijd:33
Opleiding(en):WO bachelor (filosofie)
Certificaten:RHCA, puppet fundamentals
Werkervaring:6 jaar
Werkgever:overheid
Huidige functie:linux specialist

Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen:153h (19 dagen)
13/14e maand of winstuitkering:8% eindejaarsuitkering
Laptop:ja, niet voor 'eigen gebruik'
GSM:ja, geen smartphone
Leaseauto:nee
Werkweek:32h
Pensioenregeling:riante partnerpensioenregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:fietsplan, goede opleidingsmogelijkheden
Land:NL
Regio:Utrecht
Reistijd:30 minuten (fiets)

Maand salaris (bruto):3000
Maand salaris (bruto) @ 40h/week:3750

Mogelijk is er op korte termijn gelegenheid om door te groeien naar 3200/4000 op basis van 32/40h /week, maar afgezien daarvan hoef ik bij mijn huidige werkgever niet om 'meer geld' te komen vragen. Ga maar solliciteren is de reactie. Dat heb je met overheid. Regeltjes... om je achter te verschuilen. Al met al denk ik dat ik 's Nederlands minst betaalde RHCA ben - for what it's worth.

Nouja, ik kijk dus om me heen ... maar ik heb geen idee wat een redelijk salaris is. Wat is acceptabel en wanneer mag ik in m'n handjes knijpen?

Ach, laat maar...

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
Honolulu schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:49:
Leeftijd:33
Opleiding(en):WO bachelor (filosofie)
Certificaten:RHCA, puppet fundamentals
Werkervaring:6 jaar
Werkgever:overheid
Huidige functie:linux specialist

Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen:153h (19 dagen)
13/14e maand of winstuitkering:8% eindejaarsuitkering
Laptop:ja, niet voor 'eigen gebruik'
GSM:ja, geen smartphone
Leaseauto:nee
Werkweek:32h
Pensioenregeling:riante partnerpensioenregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:fietsplan, goede opleidingsmogelijkheden
Land:NL
Regio:Utrecht
Reistijd:30 minuten (fiets)

Maand salaris (bruto):3000
Maand salaris (bruto) @ 40h/week:3750

Mogelijk is er op korte termijn gelegenheid om door te groeien naar 3200/4000 op basis van 32/40h /week, maar afgezien daarvan hoef ik bij mijn huidige werkgever niet om 'meer geld' te komen vragen. Ga maar solliciteren is de reactie. Dat heb je met overheid. Regeltjes... om je achter te verschuilen. Al met al denk ik dat ik 's Nederlands minst betaalde RHCA ben - for what it's worth.

Nouja, ik kijk dus om me heen ... maar ik heb geen idee wat een redelijk salaris is. Wat is acceptabel en wanneer mag ik in m'n handjes knijpen?
Als je bereid bent weg te gaan bij de overheid dan kun je zeker meer verdienen met RHCA. De overheid zal je, tenzij je inhuur bent, niet meer gaan betalen voor die status.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

JaQ schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:34:
[...]

Nou snap ik nog minder van wat je doet :)

Mensen samenbrengen teneinde data uitwisseling mogelijk te maken klinkt als een regelneef functie, maar dat bedoel je er vast niet mee?
Regelneef dekt de lading redelijk ja.
Het labeltje is puur politiek.

Het doel is eenvoudig: wereldwijde data uitwisseling bevorderen. Maargoed dat is niet iets wat je even zelf kan doen, dat schaalt niet. (Ik kan de individuele data-uitwisselingsproblemen natuurlijk wel zelf technisch oplossen, je moet wel weten waar je het over hebt.)

[ Voor 26% gewijzigd door qadn op 21-10-2014 01:21 ]

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Members only:

Over een half jaar mag ik weer over mijn salaris onderhandelen en ik wil graag mijn positie wat sterker maken. Ik ben opzoek naar relevante certificaten die ik kan behalen. Als Backend Developer hou ik mij bezig met PHP, XML, MySQL, Phing, PHPCI (in de nabije toekomst Jenkins) en een beetje Linux server beheer. Iemand een tip?

Ik heb 1,5 jaar werkervaring op MBO niveau. Deze is opgedeeld in 0,5 jaar als stagair netwerk- en systeembeheerder, 0,5 jaar als developer stage en 0,5 jaar als junior web developer. Welke werkervaring mag ik voor mijn huidige functie laten meetellen?

Gezien het bedrijf een V.O.F is blijft er geen winst over dus kan ik daar niet in meedingen. Maar het bedrijf is een groei aan het doormaken. Wanneer mogelijk zou ik daar wel in meedingen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-12 10:30
Dat een bedrijf een V.O.F. is, zegt niets over een eventuele winstdeling hoor?

Even niets...

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 20:08
Ultimation schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:18:
Members only:

Ik heb 1,5 jaar werkervaring op MBO niveau. Deze is opgedeeld in 0,5 jaar als stagair netwerk- en systeembeheerder, 0,5 jaar als developer stage en 0,5 jaar als junior web developer. Welke werkervaring mag ik voor mijn huidige functie laten meetellen?

Gezien het bedrijf een V.O.F is blijft er geen winst over dus kan ik daar niet in meedingen. Maar het bedrijf is een groei aan het doormaken. Wanneer mogelijk zou ik daar wel in meedingen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Die mbo-werkervaring is allemaal opgedaan als onderdeel van (stage) of tijdens de studie (parttime), zo begrijp ik? Stage ≠ werk; alles na het behalen van diploma tel je mee als werkervaring. Een supermarkt-bijbaan is natuurlijk niet zo relevant (waarmee ik niet zeg dat je er niets kunt leren).

Salaris is gezien je werkervaring niet slecht, denk ik. Maar waar is je vakantiegeld? Een VOF kan ook prima winst uitkeren, lijkt me. Een gegarandeerd bedrag per maand kán overigens gunstiger zijn.

• Fordox

Fordox

00101010

wheel schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:47:
[...]

Die mbo-werkervaring is allemaal opgedaan als onderdeel van (stage) of tijdens de studie (parttime), zo begrijp ik? Stage ≠ werk; alles na het behalen van diploma tel je mee als werkervaring. Een supermarkt-bijbaan is natuurlijk niet zo relevant (waarmee ik niet zeg dat je er niets kunt leren).

Salaris is gezien je werkervaring niet slecht, denk ik. Maar waar is je vakantiegeld? Een VOF kan ook prima winst uitkeren, lijkt me. Een gegarandeerd bedrag per maand kán overigens gunstiger zijn.
Je moet ook niet over zijn reistijd en uren per week heenkijken he, best mooi geregeld dat totaal pakket :)
en MBO stage/afstudeer projecten worden niet gezien als werkervaring helaas. Werkervaring bij bijbanen ook niet, staat vaak alleen leuk op je CV.

• wheel
Fordox schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:04:
[...]

Je moet ook niet over zijn reistijd en uren per week heenkijken he, best mooi geregeld dat totaal pakket :)
en MBO stage/afstudeer projecten worden niet gezien als werkervaring helaas. Werkervaring bij bijbanen ook niet, staat vaak alleen leuk op je CV.
De 36-urige werkweek had ik gezien, ja, evenals de reistijd. Maar een (zeer) geringe reistijd compenseert geen vakantiegeld :N

• Fordox

Fordox

00101010

Ik dacht trouwens dat 8% vakantiegeld verplicht was?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Fordox schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:19:
Mits je in vaste dienst bent bij een werkgever en niet in de vorm van payroll/zzp-er is het naar mijn weten inderdaad verplicht.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 21-10-2014 11:27 ]

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Mijn excuses. Ik heb inderdaad vakantie geld 8%. Ik somde wat er stond zo even uit mijn hoofd op. Ook heb ik 23 vakantie dagen per jaar. Wanneer alle stages en dergelijke wegvallen heb ik een half jaar werkervaring als Junior Wedeveloper (MBO niveau 4).

[ Voor 31% gewijzigd door Ultimation op 21-10-2014 12:10 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

Dan is het helemaal geen gek salaris wat je nu hebt in mijn ogen

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:54

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:27:
[...]

Leeftijdsverschil zit hem dan even tegen. Je kan dus niet echt 2000 euro per maand vragen, zonder dat je mede-stagiair / collega om een loonsverhoging vraagt, omdat een 19-jarige evenveel verdient als hij binnen dezelfde functie.

Ik zou wellicht gokken op 1700 en mochten ze dan zakken en zeggen 1500, gaan jullie er tussenin zitten met 1600 euro.
Wie zegt dat hij dat niet kan vragen, vragen kan altijd.
Buiten dat wie zegt dat hij dat maar moet rondvertellen wat die verdiend? :X 8)7

@t Aschtra, just go for it; mensen met een goede babbel en als jij kan laten zien wat je allemaal hebt moet het mogelijk zijn imo. Je kan ook in het gesprek aangeven dat als ze lager gaan je je hbo papiertje wel gaat halen.

Be nice, You Assholes :)

• Deveon
  • Niet online
Fordox schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:19:
In plaats van dat het wordt opgespaard kan het ook maandelijks uitgekeerd worden. Vaak zie je bij uitzendbureau's of bijbaantje dat het uurloon inclusief vakantiegeld is.

• wheel
Deveon schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:58:
[...]

In plaats van dat het wordt opgespaard kan het ook maandelijks uitgekeerd worden. Vaak zie je bij uitzendbureau's of bijbaantje dat het uurloon inclusief vakantiegeld is.
Natuurlijk, maar ook dan krijg je 't, zij het in termijnen.

• blibby1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25
Members only: title

Verwijderd

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

blibby1 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:22:
Klinkt als exit tijd.

Ik bedoel, je hebt een keuze natuurlijk, maar als je redenlijke aanleiding hebt om meer salaris te vragen (en dat heb je, zelfs in het academische zou je meer krijgen), en ze geven niet thuis dan kan je eigenlijk alleen weggaan.
Kans is dat je het wel krijgt zodra je een aanbieding van een concurrent hebt, maar heb je nu nog vertrouwen dat je een beetje normaal behandeld wordt?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:55:
Ook geen groei in het vooruitzicht bij het behalen van je HBO?
Geen secundaire voorwaarden ook... Karig.
Misschien tijd om eens om je heen te kijken?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:48:
[...]

Ook geen groei in het vooruitzicht bij het behalen van je HBO?
Geen secundaire voorwaarden ook... Karig.
Misschien tijd om eens om je heen te kijken?
Nope niet echt. Over 9 maanden is de eerstvolgende beoordelingsronde weer. Wellicht dat ik er dan misschien 100 euro bij krijg ofzo. Hoofdkantoor zit nogal op de budgetten en die salarisverhogingen worden volgens mij per afdeling toegekend, i.p.v. per individu.
Ik zit op zich wel in dubio om rond te kijken. Twijfel ligt voornamelijk bij dat ik van veel (grote) projecten de enige ben die daarvan kennis heeft. Daarom wel ietwat bang om dus mensen met problemen op te zadelen. Ik had wel gehoopt dat het dus reden zou zijn voor een eventuele verhoging, maar dat had verder dus geen effect.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou dat effect hebben? Zolang jij blijft hebben ze de kennis en kost het ze niet meer. Pas als jij aan geeft weg te gaan zullen ze met een verhoging in willen stemmen.
En die gedachte over anderen met problemen opzadelen moet je uit je hoofd zetten. Het is een zakelijke overeenkomst, die moet je niet zo persoonlijk maken. Daar hebben ze als bedrijf voor gekozen en als ze dat vervelend vinden kunnen ze je beter gaan betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:19:
Waarom zou dat effect hebben? Zolang jij blijft hebben ze de kennis en kost het ze niet meer. Pas als jij aan geeft weg te gaan zullen ze met een verhoging in willen stemmen.
Ik had inderdaad om precies die reden al eerder tegen de leidinggevende aangegeven dat ik wel op den duur verder ga zoeken als ze niet met een fatsoenlijke verhoging komen. Het werd zeker begrepen en hij is er ook achteraan gegaan, maar hogerop werd daar geen gehoor aan gegeven. Wellicht dat het met een concrete aanbieding elders wel gaat lukken.
En die gedachte over anderen met problemen opzadelen moet je uit je hoofd zetten. Het is een zakelijke overeenkomst, die moet je niet zo persoonlijk maken. Daar hebben ze als bedrijf voor gekozen en als ze dat vervelend vinden kunnen ze je beter gaan betalen.
Dat is inderdaad ook wel weer zo. Voor mij nooit makkelijk geweest om zoiets ineens achter me te laten.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:13:
[...]Ik zit op zich wel in dubio om rond te kijken. Twijfel ligt voornamelijk bij dat ik van veel (grote) projecten de enige ben die daarvan kennis heeft. Daarom wel ietwat bang om dus mensen met problemen op te zadelen. Ik had wel gehoopt dat het dus reden zou zijn voor een eventuele verhoging, maar dat had verder dus geen effect.
Jij bent jouw werkgever wat dat betreft niets verplicht. (en iedereen kan vervangen worden, ook al zou dat wat tijd kosten) Mocht het toch een probleem zijn als jij zou besluiten weg te gaan, dan is dat niet jouw schuld, maar de schuld van de werkgever omdat hij daar vooraf al aan zou moeten denken.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12 16:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Wellicht moet je ook niet over salarisverhoging praten, maar over promotie. Maar als ik het zo hoor zal ook dat weinig zin hebben, gewoon op het gemak zoeken naar een andere werkgever die je wel periodiek waardeert op basis van je kennis, capaciteiten en inzet en dus niet alleen een inflatiecorrectie toepast onder het mom van opslag.

Wellicht zou je er met wat rondwapperen met een nieuwe aanbieding nog een verhoging uit kunnen slepen, maar dan krijg je de volgende vijf jaar gewoon te horen: ja, jij hebt al een enorme opslag salarisverhoging in 2014 gekregen, dus nu even niet. Been there, done that.

En zoals de andere ook al zeggen: jij hebt geen enkele verantwoordelijkheid t.o.v. het bedrijf voor de kennis die jij hebt vergaard. Het is aan het bedrijf om ervoor te zorgen dat die kennis is gewaarborgd. Als jij onder de tram komt hebben ze ook geen maandje opzegtermijn om wat te regelen.

[ Voor 18% gewijzigd door sopsop op 23-10-2014 08:10 ]

• Gentry
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:19
Hieronder mijn gegevens. Het meest tevreden ben ik over de ruime reiskostenvergoeding. Wat mij het meest zorgen baart is het feit dat ik geen pensioenregeling heb waardoor het basissalarais IMO wat hoger zou kunnen zijn. Ben benieuwd wat jullie er van vinden...

Opleiding(en): WO Nederlands recht
Certificaten:
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: (niche) advocatenkantoor (9 werknemers)
Huidige functie: advocaat

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Incidenteel per jaar, niet gebaseerd op vaste kaders
Laptop: Nee
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 45 - 55 uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 850,- per maand vaste reiskostenvergoeding
Regio: Friesland
Reistijd: 70 minuten, 130 km. enkele reis

Maand salaris (bruto): € 3.600,-

[ Voor 12% gewijzigd door Gentry op 23-10-2014 13:42 ]

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Leeftijd:22
Opleiding(en):VMBO-TL
Certificaten:Geen
Werkervaring:4 Jaar Sales ervaring
Werkgever: Grote blauwe ISP :+
Huidige functie:Sales medewerker

Vakantiegeld:Zit in 14,9% persoonlijk budget
Vakantiedagen:23
13/14e maand of winstuitkering: RaU (resultaat afhankelijke uitkering)
Laptop: Ja
Leaseauto: Neen
Werkweek: 32 Uur
Pensioenregeling: Ja (geen idee hoe en wat ben nog jong he :+)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 14,9% persoons gebonden budget dit houdt in dat mijn vakantie geld elke maand op mijn maandsalaris gegooid word.
Daarnaast lucratief bonus systeem voor wie goed presteerd.
Land:Nederland
Regio:Midden
Reistijd:30Min

Maand salaris (bruto): Vast: 1950 bruto,- Variabele bonus p/m: +/- 750,- (netto)

[ Voor 3% gewijzigd door tellavist op 23-10-2014 11:52 ]

Een handtekening?!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Huh, wat? Dat is zelfs voor HBO een heel erg hoog startsalaris, meegenomen dat je maar 32 uur werkt.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Avalaxy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:35:
Huh, wat? Dat is zelfs voor HBO een heel erg hoog startsalaris, meegenomen dat je maar 32 uur werkt.
Dat klopt inderdaad!
Verkopen is key in mijn functie, doe je dit goed dan kan je aardig royaal rond komen.
Doe je dit niet goed, tsja, dan zou mijn maandsalaris er aardig anders uit zien ;)

Ik heb aardig snel door gekregen dat ik best goed ben in het verkopen van "dingen".
Daardoor heb ik ook geen vervolg opleiding gedaan na de middelbare school. En ik moet zeggen, tot nu toe heb ik nooit problemen gehad op het moment dat ik op gesprek mocht komen. (alleen op de JA stapel terecht komen met CV's/motivatiebrieven is een hel bij mij.) Ik moet het vooral hebben van netwerken/mensen kennen/intern doorstromen etc.

I manage :)

[ Voor 64% gewijzigd door tellavist op 23-10-2014 10:43 ]

Een handtekening?!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:01
Avalaxy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:35:
Inderdaad, maar dat komt omdat het sales is en hij al een aantal jaar werkervaring heeft. Als je sales doet dan maakt je diploma vrij weinig uit.

Je moet wel in ogenschouw nemen dat zijn salaris al incl. bonus is. Tevens zal hij denk ik meer moeite hebben om door te groeien zowel qua functie als salaris.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:44
Het zou dan ook duidelijker zijn om bij het salaris zowel het vaste salaris als de gemiddelde bonus te vermelden.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-12 14:29

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Gentry schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:30:
Hieronder mijn gegevens. Het meest tevreden ben ik over de ruime reiskostenvergoeding. Wat mij het meest zorgen baart is het feit dat ik geen pensioenregeling heb waardoor het basissalarais IMO wat hoger zou kunnen zijn. Ben benieuwd wat jullie er van vinden...

Certificaten:

13/14e maand of winstuitkering: Incidenteel per jaar, niet gebaseerd op vaste kaders
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 850,- per maand vaste reiskostenvergoeding
Reistijd: 70 minuten (A'dam)

Dit is weer een leuk salaris (inclusief netto reiskosten) om meteen te gaan zeggen dat je echt goed verdiend. Het pensioen zou mij met zoveel geld niet zo heel veel uitmaken, maar het feit dat je er ook gemiddeld 50uur voor moet werken en maar 26 vakantie dagen hebt ("maar" 26 vanwege je vele uren).

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• ph4ge
Gentry schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:30:

Certificaten:

Reistijd: 70 minuten (A'dam)

Krijg je overwerk gecompenseerd? Als 20% overwerk erbij hoort moet je eigenlijk 20% van je loon af trekken om te kunnen vergelijken met iemand die dat niet doet (waarbij overwerk natuurlijk eigenlijk zwaarder is).

Een werkgeversbijdrage aan een pensioen is toch al snel 10% van je inkomen waard wat je nu zelf zou moeten regelen en nu dus eigenlijk gewoon misloopt. Trek dat er vanaf en om eerlijk te zijn vind ik het helemaal niet zo'n mooi salaris als ik het vergelijk met mij (iets jonger, geen advocaat, oa WO Nederlands recht).

Reiskosten zijn reiskosten, die dekken als het goed is gewoon de kosten die jij moet maken. Als je wat over houdt kan je dat beter gewoon als loon ontvangen. Veel van je peers zullen net als ik een lease auto hebben (heb je als advocaat geen auto nodig?).

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:49

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Members only:

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Gentry
ph4ge schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:52:
[...]

Krijg je overwerk gecompenseerd? Als 20% overwerk erbij hoort moet je eigenlijk 20% van je loon af trekken om te kunnen vergelijken met iemand die dat niet doet (waarbij overwerk natuurlijk eigenlijk zwaarder is).

Een werkgeversbijdrage aan een pensioen is toch al snel 10% van je inkomen waard wat je nu zelf zou moeten regelen en nu dus eigenlijk gewoon misloopt. Trek dat er vanaf en om eerlijk te zijn vind ik het helemaal niet zo'n mooi salaris als ik het vergelijk met mij (iets jonger, geen advocaat, oa WO Nederlands recht).

Reiskosten zijn reiskosten, die dekken als het goed is gewoon de kosten die jij moet maken. Als je wat over houdt kan je dat beter gewoon als loon ontvangen. Veel van je peers zullen net als ik een lease auto hebben (heb je als advocaat geen auto nodig?).
Overwerk wordt niet gecompenseerd, volgens mij is dat ook niet gebruikelijk bij dergelijke functies. Het komt er feitelijk op neer dat ik moet doen wat nodig is om mijn functie goed in te vullen, en daarbij een bepaald minimum aan declarabele uren moet maken.

Reiskosten zijn reiskosten inderdaad, ze dekken aardig mijn daadwerkelijke autokosten voor woon/werk verkeer. Zakelijke kilometers naast woon/werk krijg ik vergoed voor 19ct. per km. De reden dat ik het een fijne regeling vind is dat ik er zelf voor heb gekozen verder van mijn werk te gaan wonen (ivm baan van mijn vriendin) waarna de vergoeding overeenkomstig is verhoogd. Naar mijn idee krijg je over het algemeen geen hogere reiskostenvergoeding als je besluit verder van je werk vandaan te gaan wonen. Een deel van de vergoeding als loon uit laten keren was voor de werkgever geen optie. Immers om netto hetzelfde over te houden zal de werkgever hogere loonkosten hebben.

m.b.t. pensioen/basissalaris: ben ik met je eens, dit zou beter kunnen. Echter arbeidsvreugde vergoedt e.e.a. enigszins in dit geval.

• ph4ge
Gentry schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:36:
Overwerk wordt niet gecompenseerd, volgens mij is dat ook niet gebruikelijk bij dergelijke functies. Het komt er feitelijk op neer dat ik moet doen wat nodig is om mijn functie goed in te vullen, en daarbij een bepaald minimum aan declarabele uren moet maken.
Als het salaris daar ook naar is, maar dat is niet het geval. In feite heb je nu hetzelfde uurloon als een - met alle respect - MBOer van jouw leeftijd die gewoon 40 uur werkt en een normale pensioenregeling heeft. Dat is niet wat je verwacht als je zo'n studie doet en zo'n beroep kiest, naar mijn mening. Ik neem aan dat jouw baas jouw extra uren wel gewoon door factureert aan de klant.

Wel fijn dat je mij er weer even aan herinnert waarom ik ook alweer niet de advocatuur in wilde. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 23-10-2014 13:55 ]

• weemanneke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 12:23
Hierbij ook mijn eerste post in dit topic :)

Leeftijd: 22
Opleiding(en): Medewerker ICT (MBO niveau 2, versneld afgerond in 1 jaar) en Medewerker Beheer ICT (MBO niveau 3)
Certificaten: Cisco CCNA Discovery: Networking for home and small businesses, Cisco CCNA Discovery: Working at a Small-to-Medium business or ISP (Beide via school moeten halen) en Dell Compellent Storage Center Overview and Installation (via werkgever)
Werkervaring:3,5 jaar (Ik ben in 2010 begonnen met bovenstaande opleidingen in BBL vorm. Studie is afgerond in september 2013)
Werkgever: Bedrijf dat trainingen voor o.a. Dell network storage apparaten (EqualLogic, Compellent, PowerVault) verzorgd binnen de EMEA landen. Op korte termijn zullen er ook wat Huawei trainingen in hun portfolio bij komen.
Huidige functie: Systeembeheerder. Functie bestaat uit het beheren en onderhouden van de trainingsomgeving, klaar maken van de systemen voor een training, updaten van cursus manuals, ondersteunen van stagiaires (mits deze er is), procedures beschrijven en vast leggen en uiteraard dagelijks systeembeheer in een SAN omgeving en deels ook VMware ESXi omgeving.

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering. Is afgelopen jaar niet gegeven wegens slechtere cijfers.
GSM: Nokia E75
Leaseauto: Audi A3 Sportback uit 2011 (komt van een collega af die haar ontslag heeft genomen. Ik mag deze auto (in ieder geval tijdelijk) voor woon/werk verkeer gebruiken, prive voor alsnog niet.) Normaal gesproken zou ik € 0,19 per km krijgen.
Werkweek: 40 uur (Afhankelijk van de trainingen nog 1 á 2 uurtjes in het weekend voor het klaar maken van lessystemen)
Pensioenregeling: N.v.t. (Op het moment begonnen met het 3e tijdelijke contract tot eind juni)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: N.v.t.
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: Ongeveer 25 minuten. (mits het verkeerd mee werkt :P )

Maand salaris (bruto): € 1254 (minimum jeugdloon voor 22- jarige)

Nu verdien ik natuurlijk nog geen jackpot, maargoed ik mag blij zijn dat ik in ieder geval mocht blijven bij het bedrijf waar ik mijn BBL opleiding heb gedaan en heb afgerond. Ze geven in principe wel een vast contract, mits het financieel mogelijk is. Voor nu heb ik in ieder geval een contract tot eind juni.

Echter zit ik nog een beetje te twijfelen wat ik het beste kan doen. Wachten op het vast contract (met daarbij zeker onderhandelingen over salaris), of eens rond kijken bij andere bedrijven. Het bevalt me super goed bij het bedrijfje waar ik nu zit, maar ik denk dat het qua opdrachten nooit ontzettend druk zal worden. Alleen het valt niet mee om ergens bij een bedrijf een functie te vinden waar ik geschikt voor ben. (meerendeel HBO werk- en denk niveau of ik wordt al niet uitgenodigd voor een gesprek wegens te kort aan ervaring etc.). Misschien dat iemand iets weet of me tips kan geven? Kan natuurlijk altijd via PB!

Gr. Robbert
Een update:

Sinds juli 2014 (afgelopen zomer) heb ik een vast contract gekregen. Zie hier de update:

Leeftijd: 22 23
Opleiding(en): VMBO-T, Medewerker ICT (MBO niveau 2, versneld afgerond in 1 jaar) en Medewerker Beheer ICT (MBO niveau 3)
Certificaten: Cisco CCNA Discovery: Networking for home and small businesses, Cisco CCNA Discovery: Working at a Small-to-Medium business or ISP (Beide via school moeten halen) en Dell Compellent Storage Center Overview and Installation (via werkgever)
Werkervaring: 3,5 jaar 4,5 jaar(Ik ben in 2010 begonnen met bovenstaande opleidingen in BBL vorm. Studie is afgerond in september 2013)
Werkgever: Bedrijf dat trainingen voor o.a. Dell network storage apparaten (EqualLogic, Compellent, PowerVault) verzorgd binnen de EMEA landen. Sinds mei of juni van dit jaar worden ook trainingen voor Huawei verzorgd.
Huidige functie: Systeembeheerder. Functie bestaat uit het beheren en onderhouden van de trainingsomgeving, klaar maken van de systemen voor een training, updaten van cursus manuals, ondersteunen van stagiaires (mits deze er is), procedures beschrijven en vast leggen en uiteraard dagelijks systeembeheer in een SAN omgeving en deels ook VMware ESXi omgeving.

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering. Is afgelopen jaar niet gegeven wegens slechtere cijfers.
Laptop: Nee Dell Latitude E5420
Leaseauto: Nee, € 0,19 per km
Werkweek: 40 uur (Afhankelijk van de trainingen nog 1 á 2 uurtjes in het weekend voor het klaar maken van lessystemen)
Regio: Noord-Brabant (Eindhoven)
Maand salaris (bruto): € 1254 (minimum jeugdloon voor 22- jarige) € 1500,-

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Nu ben ik er steeds meer over aan het denken om ergens anders te gaan solliciteren. Voornaamste reden voor mij is dat ik hier niet veel toekomst voor mij zie qua opleidingsmogelijkheden/doorgroeimogelijkheden. Verder is een leuk pakketje met secundaire arbeidsvoorwaarden ook wel welkom, evenals een wat leuker salaris (oke, ik weet dat ik nog geen jackpot kan verdienen).

Ik weet dat het niet thuis hoort in dit topic, maar mocht iemand tips hebben of bedrijven weten die nog wel iemand zouden kunnen gebruiken, stuur me dan even een mailtje of een PB :)

Verwijderd

weemanneke schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:24:
[...]

Een update:

Sinds juli 2014 (afgelopen zomer) heb ik een vast contract gekregen. Zie hier de update:

Leeftijd: 22 23
Opleiding(en): VMBO-T, Medewerker ICT (MBO niveau 2, versneld afgerond in 1 jaar) en Medewerker Beheer ICT (MBO niveau 3)
Werkervaring: 3,5 jaar 4,5 jaar(Ik ben in 2010 begonnen met bovenstaande opleidingen in BBL vorm. Studie is afgerond in september 2013)
Werkgever: Bedrijf dat trainingen voor o.a. Dell network storage apparaten (EqualLogic, Compellent, PowerVault) verzorgd binnen de EMEA landen. Sinds mei of juni van dit jaar worden ook trainingen voor Huawei verzorgd.

Laptop: Nee Dell Latitude E5420
Leaseauto: Nee, € 0,19 per km
Regio: Noord-Brabant (Eindhoven)
Maand salaris (bruto): € 1254 (minimum jeugdloon voor 22- jarige) € 1500,-

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Nu ben ik er steeds meer over aan het denken om ergens anders te gaan solliciteren. Voornaamste reden voor mij is dat ik hier niet veel toekomst voor mij zie qua opleidingsmogelijkheden/doorgroeimogelijkheden. Verder is een leuk pakketje met secundaire arbeidsvoorwaarden ook wel welkom, evenals een wat leuker salaris (oke, ik weet dat ik nog geen jackpot kan verdienen).

Ik weet dat het niet thuis hoort in dit topic, maar mocht iemand tips hebben of bedrijven weten die nog wel iemand zouden kunnen gebruiken, stuur me dan even een mailtje of een PB :)
Vind eerlijk gezegd stages niet meetellen als werkervaring, zullen mensen zijn die het oneens zijn maar vaak wordt dit door werkgevers ook zo bekeken. Als ik jou was zou ik kijken of je bij een detacheerder aan de slag kunt, en dan lekker papiertjes halen.

Verwijderd

ph4ge schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:54:
[...]

Als het salaris daar ook naar is, maar dat is niet het geval. In feite heb je nu hetzelfde uurloon als een - met alle respect - MBOer van jouw leeftijd die gewoon 40 uur werkt en een normale pensioenregeling heeft. Dat is niet wat je verwacht als je zo'n studie doet en zo'n beroep kiest, naar mijn mening. Ik neem aan dat jouw baas jouw extra uren wel gewoon door factureert aan de klant.

Wel fijn dat je mij er weer even aan herinnert waarom ik ook alweer niet de advocatuur in wilde. O-)
Ik vind - als mede-advocaat - dit salaris ook wel heel erg karig voor een vierdejaars in de commerciële advocatuur. Er zit natuurlijk wel een fikse reiskostenvergoeding is van EUR 850 per maand, maar toch. Ik ben iets ouder (op twee dagen na 33), heb wel meer dienstjaren (ben negendejaars) maar mijn salaris ligt met EUR 7100 bruto bijna twee keer zo hoog als dit. Ter vergelijking, toen ik net begon (op mijn 24e) kreeg ik al een brurosalaris van EUR 3000 per maand en dat is eigenlijk elk jaar wel met EUR 500-600 maandelijks omhoog gegaan. Ik heb dan wel geen reiskostenvergoeding of leaseregeling, maar daar staat wel een riante bonusregeling tegenover die me bij een vrij normale ureninzet (1600 declarabel/jaar) al ca. EUR 15.000 tot EUR 20.000 bruto bonus oplevert. Daar hoef ik geen 80 uur per week voor te werken. Ik zit gemiddeld denk ik op zo'n 45-50 uur per week, met af en toe avond- of weekendwerk.

Wat denk ik het meest drukkend werkt op het salaris van de poster in kwestie, is het feit dat hij in Friesland werkt. Volgens mij zullen de cliënten daar niet zo vrolijk worden van Randstad-tarieven, en dat betekent dat je ook je mensen niet zoveel salaris kunt geven (of ze moeten wel verschrikkelijk veel uren maken om het te compenseren). Eerlijk gezegd denk ik dat je zelfs in een stad als Zwolle, waar toch wel wat grotere kantoren zitten en waar ook wel interessante zaken worden gedaan, al minstens EUR 600-800 meer zou kunnen krijgen als (goede!) vierde/vijfdejaars.

Daarbij vind ik je reistijd van 70 minuten enkele reis ook ronduit belabberd, zeker als je het afzet tegen je salaris. De advocatuur is toch een vak met een hoge stressfactor, soms rottige werktijden en kan een behoorlijke stempel drukken op je privé-leven. Daarom heb ik er ook voor gekozen in de stad te wonen waar ik werk: ik loop in een kwartier van kantoor naar huis. Dan ontzeg je jezelf wel dingen (zoals een groter huis met een tuin), maar qua stress zit je wel echt beter. Geen gezeik met files, treinen die niet rijden, etc.

Natuurlijk is arbeidsvreugd heel veel waard, maar arbeidsvreugd i.c.m. een mooi salaris en een redelijk stressvrij leven is nog mooier toch? :P Je moet nog langer mee dan vandaag :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 17:18 ]

• Gentry
@ nare man

Dank voor de reactie. Ik denk dat het inderdaad een combinatie van factoren is. Randstad tarieven worden in het Noorden inderdaad minder geaccepteerd wat inderdaad een weerslag heeft op het salaris. Een bonus-regeling kan daarnaast uiteraard ook veel verschil maken.Overigens herken ik mij niet echt in "urendruk" waar ph4ge volgens mij op doelt. Wellicht dat dit bij kantoren met een grotere omvang (en dus vnl. in Randstad) meer het geval is.

Een factor die -denk ik- ook van belang is, is de leeftijd waarop je begint met werken. In mijn geval vrij laat, op mijn 27e. Ik denk dat het toch wel een aantal jaartjes kost om het verschil met leeftijdsgenoten weer in te lopen, veranderen van baan zou daar zeker bij helpen.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Members only:

Als ik dit soort topics lees ga ik toch altijd twijfelen. Ik vind dat ik gezien mijn leeftijd, opleiding en werkzaamheden vrij karig verdien. Ik heb dat tot nu toe elk jaar weer aangegeven en er één keer €100 bijgekregen en één keer €200, maar het blijft niet echt opschieten zo. Dit jaar maar weer eens doen, er zit nu weer een andere pipo als manager, dus wie weet :P

"Dan ga je toch gewoon weg", zou je zeggen, maar zo eenvoudig vind ik dat helaas ook weer niet. Het is een redelijk klein bedrijf met stuk voor stuk leuke collega's en hele flexibele werktijden, ik denk dat ik dat niet zo snel opnieuw zal vinden. Het werk vind ik leuk en ik heb het er op zich dus gewoon heel goed naar mijn zin, alleen het salaris bevalt me niet...

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-12 13:44
NNF schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:28:

Als ik dit soort topics lees ga ik toch altijd twijfelen. Ik vind dat ik gezien mijn leeftijd, opleiding en werkzaamheden vrij karig verdien. Ik heb dat tot nu toe elk jaar weer aangegeven en er één keer €100 bijgekregen en één keer €200, maar het blijft niet echt opschieten zo. Dit jaar maar weer eens doen, er zit nu weer een andere pipo als manager, dus wie weet :P
Leeftijd als graadmeter voor een salaris blijf ik een rare vinden en je opleiding lijkt ook niet echt belangrijk voor werk als frontend developer / supportmedewerker, blijven je werkzaamheden over en dat zou je toch moeten kunnen verkopen aan je werkgever met een master in communicatiewetenschap O-)

Maar zonder gekheid het lijkt inderdaad wat weinig, maar vind je werkgever je niet meer waard dan is het aan jouw om het wel te krijgen, daar of ergens anders en te bewijzen dat je het wel waard bent.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

[mo]
Opleiding(en): WO master (Communicatiewetenschap)
Werkervaring: +/- 3 jaar (relevante)
Werkgever: e-commerce
Huidige functie: front end developer/supportmedewerker
Ik ben het met Flatlinernl eens dat leeftijd niet zo belangrijk is. Opleiding en werkervaring daarentegen wel. En 2400 per maand lijkt me ook niet zo heel veel. Het lijkt me ook dat je gezien jouw opleiding meer zou kunnen, en dat je nu dus onder jouw niveau werkt. (supportmedewerker?)

Flexibele werktijden en leuke collega's heb ik eigenlijk altijd wel gehad, dat zou ik geen reden vinden om te blijven. Het salaris wat je nu hebt is een mooi startsalaris voor WO, en als je daar drie jaar loonsverhoging bij op zou tellen denk ik dat je toch redelijk gemakkelijk een stukje boven de 3000 zou moeten kunnen krijgen.

• maxoss
  • Laatst online: 23-12 22:07
[mo]
Opleiding(en): WO master (Communicatiewetenschap)
Certificaten: geen
Werkervaring: +/- 3 jaar (relevante)
Werkgever: e-commerce
Huidige functie: front end developer/supportmedewerker
Ik vind dit echt belachelijk laag. Ik heb HBO Werktuigbouwkunde gedaan, inmiddels 5 jaar werkervaring en 2400 was 5 jaar geleden mijn startsalaris. Die secundaire arbeidsvoorwaarde vallen ook zwaar tegen.

Kijk je kunt top collega's hebben en een hele leuke baan, maar ik zou toch eens verder gaan kijken.

[ Voor 52% gewijzigd door maxoss op 24-10-2014 08:56 ]

Verwijderd

maxoss schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:50:
[...]

Ik vind dit echt belachelijk laag. Ik heb HBO Werktuigbouwkunde gedaan, inmiddels 5 jaar werkervaring en 2400 was 5 jaar geleden mijn startsalaris. Die secundaire arbeidsvoorwaarde vallen ook zwaar tegen.

Kijk je kunt top collega's hebben en een hele leuke baan, maar ik zou toch eens verder gaan kijken.
Eens, dit is erg laag. Volgens mij lager dan de startsalarissen voor WO'ers bij ons, en dan krijgen die wel gelijk een leaseauto... wel consultancy natuurlijk, dus vaak wat meer reistijd. En over het algemeen een andere opleiding, maar ik vraag me af of dat heel veel uitmaakt gezien je werkzaamheden.

Verwijderd

Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO Niveau 4 Mediatechnologie
Certificaten: Geen
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Internet & ontwikkeling bedrijf
Huidige functie: Webdeveloper

Vakantiedagen: 26 vakantiedagen
Laptop: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uren
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto): € 1.800,-

Dit is mijn eerste baan en begin me toch af te vragen of dit niet te laag is ondertussen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:18:

Vakantiedagen: 26 vakantiedagen
Laptop: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uren
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 20 minuten

Dit is mijn eerste baan en begin me toch af te vragen of dit niet te laag is ondertussen.
Vind 1800 voor development best weinig ja.

• ph4ge
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:00:
Eens, dit is erg laag. Volgens mij lager dan de startsalarissen voor WO'ers bij ons, en dan krijgen die wel gelijk een leaseauto... wel consultancy natuurlijk, dus vaak wat meer reistijd. En over het algemeen een andere opleiding, maar ik vraag me af of dat heel veel uitmaakt gezien je werkzaamheden.
Er zijn genoeg recent afgestudeerde WOers die überhaupt geen werk kunnen vinden. Volgens mij is communicatie typisch zo'n veld waar geen banen zijn en geen droog brood is te verdienen.

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12 11:03
"Dan ga je toch gewoon weg", zou je zeggen, maar zo eenvoudig vind ik dat helaas ook weer niet. Het is een redelijk klein bedrijf met stuk voor stuk leuke collega's en hele flexibele werktijden, ik denk dat ik dat niet zo snel opnieuw zal vinden. Het werk vind ik leuk en ik heb het er op zich dus gewoon heel goed naar mijn zin, alleen het salaris bevalt me niet...
Ik denk dat je daarin een vergissing maakt.

Sowieso moet je niet voor je collega's blijven... Ook zij zullen gaan als ze ergens een beter aanbod krijgen. Je moet gaan voor wat jij wilt: carrière of altijd dezelfde plek.

Ik denk ook dat je ergens anders veel beter kunt verdienen. Of je daar ook zulke leuke collega's krijgt kan niemand je garanderen, maar flexibel werken kun je altijd afspreken.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:18:

Zo slecht vind ik niet eerlijk gezegd niet. MBO, slechts twee jaar werkervaring en geen moeite doen voor certificaten.

Anders gezegd: waarom vind je dat je recht hebt op loonsverhoging?
Pagina: 1 ... 81 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.