Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.435 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Woy schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

Detachering zit heel erg gekoppeld aan je uurtarief ( en het realistische percentage dat je declarabel bent ). Haal daar de ovehead van het bedrijf en de marge vanaf en je hebt je loonruimte ( daar moet ook je pensioen en lease-auto van betaald worden e.d. van betaald worden, dus niet direct je daadwerkelijk bruto salaris ).

Voor een junior systeembeheerder vindt ik 2650 eigenlijk al vrij veel, maar de functietitel zegt niet altijd even veel over je daadwerkelijke werkzaamheden. Sowieso IMHO al vreemd dat je met 5 jaar werkervaring nog Junior bent. Heb je eerst in een andere richting gewerkt?
Correct, voorheen enkele jaren werkplekbeheer gedaan en andere projecten zoals mail/domain migraties. Vandaar dat ik nog een junior ben ;). Ik ken ook genoeg mensen die tussen werkplekbeheer en systeembeheer hangen met een salaris van 3000+ bruto(geen detachering). Er zijn zoveel partijen waar de salarissen zo uit een liggen dat het helemaal aan jezelf ligt hoeveel je binnen zoals jij het noemt loonruimte wilt gaan verdienen. Ik ben nu in onderhandeling met een partij ter verbetering van mijn huidige aangegeven(zie hierboven) voorwaarden. Dus ik ben benieuwd wat ik eruit kan halen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:13
Deveon schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:37:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dat salaris wel erg laag voor een 29 jarige HBO'er. Al maakt de standby vergoeding van 350 veel goed en veel hoger als ik tot nog toe ben tegen gekomen. Komt hier veel werk uit? En is dit nog los van de uren die je er daadwerkelijk voor moet werken?
Salaris is inderdaad niet echt geweldig. Volgend jaar ga ik weer wat solliciteren gewoon om te kijken wat ik waard ben. Heb het idee na wat gepraat met collega's dat ik toch wel aan de lagere kant zit.

Qua werk tijdens standydienst valt voor mij tot nu toe erg mee maar sommige collega's hebben het wel eens druk gehad. Je krijgt 350e ongeacht of je gebeld wordt of niet en eventuele gemaakte uren krijg je terug (200%). We zitten inmiddels met acht man in de pool dus tegenwoordig is het (maar) eens per twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

redbullet schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:28:
Binnenkort krijg ik een voorstel voor contract, heb 2x een half jaar bij dit bedrijf stage gelopen en heb er meerdere jaren vakantie werk gedaan.
Ik krijg 32 uren omdat ik een hbo deeltijd opleiding wil gaan volgen en dan 1 dag vooral aan schoolwerk kunnen besteden

Leeftijd: 21
Opleiding(en): mbo applicatie ontwikkelaar n4
Certificaten:
Werkervaring: geen flauw idee hoeveel dit bij elkaar is
Werkgever: mkb
Huidige functie: applicatie ontwikkelaar

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: volgens mij 28 bij 40 urige werkweek
13/14e maand of winstuitkering:?
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 32
Pensioenregeling: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: km vergoeding
Land: Nederland
Regio: regio brabant/limburg
Reistijd: 15 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): ?
Je mag denk ik wel tevreden zijn met 1600 euro bruto. Ik krijg nu 1650 bij een niveau 4 mbo diploma zonder werkervaring maar wel met een 40 uren week.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Nieuwe baan:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:58
bord4kop schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:30:
Nieuwe baan:

Members only:
Je had het niet meer naar je zin bij je oude werkgever?
Of ik zie het verkeerd, maar je laat nu het volgende achter:
13 ADV dagen
GSM vergoeding
Laptop van de zaak
13e maand/beloning
Korte gegarandeerde resitijd

En je krijgt daarvoor 540 euro bruto loon per maand voor terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Daarnaast vind ik 3900,- voor een 42 jarige met 17+ jaren werkervaring aan de weinige kant. Zelfs als daar een leasewagen en wat ander secundair spul bij zit is het nog aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Misschien even een off topic vraag, maar sommigen hebben een lease budget bij hun voorwaarden zitten.

Stel, je leasebudget is €800,- inclusief brandstof. Betekend dit dan dat je een auto van €400,00 per maand kan leasen en €100,00 per week kan tanken? En de verzekering, belasting dan? Kan iemand dit mij duidelijk uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
supra_indo schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:22:
Stel, je leasebudget is €800,- inclusief brandstof. Betekend dit dan dat je een auto van €400,00 per maand kan leasen en €100,00 per week kan tanken? En de verzekering, belasting dan? Kan iemand dit mij duidelijk uitleggen?
Een bepaald budget geeft een bepaalde auto bij een bepaald aantal kilometers. Uit die combinatie volgt vanzelf een geschat brandstofverbruik. Over het algemeen kost de auto aanzienlijk meer dan de brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
RemcoDelft schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:25:
[...]

Een bepaald budget geeft een bepaalde auto bij een bepaald aantal kilometers. Uit die combinatie volgt vanzelf een geschat brandstofverbruik. Over het algemeen kost de auto aanzienlijk meer dan de brandstof.
Stel je pakt de Audi A3 4d met 14% bijtelling.
Leaseprijs is €518,00 per maand.
Je hebt een lease budget van 800€

Hou je dan 282€ over voor brandstof per maand? Of snap ik het nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:50
Leeftijd:20
Opleiding(en):MBO niveau 4 ICT-Systeembeheerder
Certificaten:LPI01 in de maak.
Werkervaring:6 maanden (Schoolverlater)
Werkgever:Grote Multinational
Huidige functie:2e / 3e lijns Unix beheerder

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek:40u
Pensioenregeling:Geen idee eigenlijk..
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 200 euro reiskosten netto per 4 weken.
Land:Nederland
Regio:Oosten
Reistijd**:30 min

Maandsalaris (bruto):: 1800 per 4 weken.

Bij dit bedrijf mijn laatste half jaar stage gelopen, hierna kon ik blijven hangen.
Bedrijf maakt de keuze om nieuwe mensen eerst aan te nemen via een uitzendbureau dus helaas nog niet vast in dienst.
Net te horen gekregen dat ik hier nog zeker wel tot juli 2015 zit en vanaf januari een salarisschaal omhoog ga.

[ Voor 29% gewijzigd door Senza221 op 13-10-2014 14:46 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

GeeMoney schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:46:
[...]

Je had het niet meer naar je zin bij je oude werkgever?
Of ik zie het verkeerd, maar je laat nu het volgende achter:
13 ADV dagen
GSM vergoeding
Laptop van de zaak
13e maand/beloning
Korte gegarandeerde resitijd

En je krijgt daarvoor 540 euro bruto loon per maand voor terug?
Kort antwoord: klopt
Equator schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:02:
Daarnaast vind ik 3900,- voor een 42 jarige met 17+ jaren werkervaring aan de weinige kant. Zelfs als daar een leasewagen en wat ander secundair spul bij zit is het nog aan de lage kant.
True dat, maar..

Lang antwoord: ik had het inderdaad totaal niet meer leuk. Tja, salaris is niet superhoog (secundair = helemaal }:| ).

..mijn WG is een ontzettend leuke club, met goede en slimme mensen die allemaal hart voor de zaak hebben. En het is ook wel weer eens leuk dat ze me vertrouwen in me hebben.
Daarnaast is plezier in wat je 8-10 uur per dag moet/mag doen onbetaalbaar 8)

EDIT:
Echter wel bedankt voor de reacties, verbaasde me wel een beetje, dacht dat ik wel aardig goed zat :+

[ Voor 18% gewijzigd door bord4kop op 13-10-2014 14:50 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:56
supra_indo schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:33:
Stel je pakt de Audi A3 4d met 14% bijtelling.
Leaseprijs is €518,00 per maand.
Je hebt een lease budget van 800€

Hou je dan 282€ over voor brandstof per maand? Of snap ik het nu niet?
Dit soort vragen kun je beter in het volgende topic stellen: Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3

We willen dit topic niet te veel 'vervuilen' met allerlei vragen en daaruit voortvloeiende discussies over leaseregelingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Railgunner op 13-10-2014 14:49 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
bord4kop schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:46:
[...]

Kort antwoord: klopt

[...]

True dat, maar..

Lang antwoord: ik had het inderdaad totaal niet meer leuk. Bij mijn nieuwe werkgever deze kans gekregen:
"ok, jij wilt wat leuks doen?... prima: dit is de klant, een erg zware en moeilijke situatiie. Wij denken dat je het kan, jij ook?
* bord4kop "..euh..hmmm.... ja?"
"ok, ga er maar heen en ga het regelen!"

En dat doe ik dus nu ook. Maar ik heb wel eens eenvoudigere dingen gedaan.. :X

Tja, salaris is niet superhoog (secundair = helemaal }:| ). Maar mijn WG is een ontzettend leuke club, met goede en slimme mensen die allemaal hart voor de zaak hebben. En het is ook wel weer eens leuk dat ze me vertrouwen in me hebben.
Ik sta op het standpunt dat je eerst maar eens moet laten zien wat je waard bent voordat je gaat zeuren en eisen.. Daarnaast is plezier in wat je 8-10 uur per dag moet/mag doen onbetaalbaar 8)

EDIT:
Echter wel bedankt voor de reacties, verbaasde me wel een beetje, dacht dat ik wel aardig goed zat :+
Hart voor de zaak vooropgesteld. Vind je de kwaliteit van je leven niet belangrijk? Je leeft nu he niet volgende week _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Senza221 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:44:

Bij dit bedrijf mijn laatste half jaar stage gelopen, hierna kon ik blijven hangen.
Bedrijf maakt de keuze om nieuwe mensen eerst aan te nemen via een uitzendbureau dus helaas nog niet vast in dienst.
Net te horen gekregen dat ik hier nog zeker wel tot juli 2015 zit en vanaf januari een salarisschaal omhoog ga.
Ziet er prima uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

oogapp0ltje schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:31:
Werkweek: meestal tussen de 50-60 uur (overwerk is niet betaald)
Reistijd: 60-75 min. enkel

Maand salaris (bruto): 5150
+/- 55 uur werken exclusief 2 uur reistijd per dag? Dan heb je niet veel priveleven toch? Exclusief weekend, inclusief reistijd ben (55+10) /5 =13 uur per dag kwijt aan je werk. Dat betekend om 7 uur 's ochtends vertrekken en om 8 uur 's avonds thuiskomen. Respect dat je dat volhoudt.

[ Voor 43% gewijzigd door thejoker80 op 13-10-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59

Shunt

Boe

thejoker80 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:00:
[...]

+/- 55 uur werken exclusief 2 uur reistijd per dag? Dan heb je niet veel priveleven toch? Exclusief weekend, inclusief reistijd ben (55+10) /5 =13 uur per dag kwijt aan je werk. Dat betekend om 7 uur 's ochtends vertrekken en om 8 uur 's avonds thuiskomen. Respect dat je dat volhoudt.
Tja dan hou je niet veel over van je salaris als je dat terug rekent naar een normale werk week.
Heb in dit topic al eerder een discussie gehad over dit punt dus dat zal ik maar achter wegen laten.
Maar ik vind nog steeds dat 60 uur per week werken heel veel uren zijn voor op zo'n moment niet zo heel veel geld.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd:23
Opleiding(en):MBO Niveau 4 ICT Beheerder
Certificaten:Geen
Werkervaring:3 weken
Werkgever:KPN
Huidige functie:Servicemonteur IT

Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering:Geen
Laptop:Ja nieuwe Dell
GSM:Ja Galaxy S5 Onbeperkt 4G en Bellen
Leaseauto: Bedrijfswagen van de zaak
Pensioenregeling:Geen idee nog.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Interne opleidingen worden vergoed.
Regio:Zuid Holland, Noord Brabant, Zeeland
Reistijd:5 tot 60 minuten

Maandsalaris (bruto):1750,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:23:
Leeftijd:23
Opleiding(en):MBO Niveau 4 ICT Beheerder
Certificaten:Geen
Werkervaring:3 weken
Werkgever:KPN
Huidige functie:Servicemonteur IT

Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering:Geen
Laptop:Ja nieuwe Dell
GSM:Ja Galaxy S5 Onbeperkt 4G en Bellen
Leaseauto: Bedrijfswagen van de zaak
Pensioenregeling:Geen idee nog.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Interne opleidingen worden vergoed.
Regio:Zuid Holland, Noord Brabant, Zeeland
Reistijd:5 tot 60 minuten

Maandsalaris (bruto):1750,-
Zeker niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:11:
[...]

Tja dan hou je niet veel over van je salaris als je dat terug rekent naar een normale werk week.
Heb in dit topic al eerder een discussie gehad over dit punt dus dat zal ik maar achter wegen laten.
Maar ik vind nog steeds dat 60 uur per week werken heel veel uren zijn voor op zo'n moment niet zo heel veel geld.
Hij geeft het ook zelf aan als nadeel, maar blijft het wel doen. Dus er is blijkbaar iets leuks aan de baan.

Daarnaast is 5150 voor 55 uur (laten we zeggen gemiddeld 55, hij zegt zelf 50-60) nog altijd 3745 voor 40 uur. Dat samen met 800 leasebudget en een aardige pensioenregeling is bepaald niet slecht voor iemand van 28 met 4 jaar ervaring. Reistijd is niet super, maar ook dat is een keuze. Dat kun je wat mij betreft niet zomaar onder werktijd rekenen, ook al is het zo dat dit tijd is die je niet thuis doorbrengt.

Dit blijft een vergelijkingstopic. Al die nare reacties wanneer iemand aangeeft dat 'ie wat langer werkt dan de rest vind ik niet erg netjes... vooral omdat het over het algemeen eigen keuzes zijn van mensen om langer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:06:
[...]

Hij geeft het ook zelf aan als nadeel, maar blijft het wel doen. Dus er is blijkbaar iets leuks aan de baan.

Daarnaast is 5150 voor 55 uur (laten we zeggen gemiddeld 55, hij zegt zelf 50-60) nog altijd 3745 voor 40 uur. Dat samen met 800 leasebudget en een aardige pensioenregeling is bepaald niet slecht voor iemand van 28 met 4 jaar ervaring. Reistijd is niet super, maar ook dat is een keuze. Dat kun je wat mij betreft niet zomaar onder werktijd rekenen, ook al is het zo dat dit tijd is die je niet thuis doorbrengt.

Dit blijft een vergelijkingstopic. Al die nare reacties wanneer iemand aangeeft dat 'ie wat langer werkt dan de rest vind ik niet erg netjes... vooral omdat het over het algemeen eigen keuzes zijn van mensen om langer te werken.
Tuurlijk, teruggerekend naar 40 uur is het ook erg goed. En meer uren maken dan gemiddeld is ook niet erg. Het punt is dat ik ook regelmatig meer dan 40 uur werk in de week. Soms heb ik een echt drukke week en werk ik 's avonds thuis nog door en in het weekend nog een paar uurtjes. Denk maar niet dat ik dan de 60 uur haal.... Ik vraag me dan altijd af hoe iemand dat voor elkaar krijgt en of diegene echt geen privéleven heeft. Ik ken ook iemand die periodes heeft waarin ze enorm veel uren draait (elf uur thuis etc) maar zij heeft ook echt geen privéleven in die periodes. (Haar salaris ligt overigens nog wel iets hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:37
Senza221 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:44:

Mooi salaris voor een starter :)
Daarnaast: Unix beheerders zijn heel zeldzaam in Nederland. Als je hier 3 jaar kan blijven zitten (dus Medior/Senior) worden, kan je salariseisen stellen waar de meeste MBO-ers nog van dromen te halen in die tijd :P

> 3k bruto is geen uitzondering meer, als ik het goed zeg

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Fordox schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:12:
[...]

Je mag denk ik wel tevreden zijn met 1600 euro bruto. Ik krijg nu 1650 bij een niveau 4 mbo diploma zonder werkervaring maar wel met een 40 uren week.
thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
D_Jeff schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:52:
[...]

Daarnaast: Unix beheerders zijn heel zeldzaam in Nederland. Als je hier 3 jaar kan blijven zitten (dus Medior/Senior) worden, kan je salariseisen stellen waar de meeste MBO-ers nog van dromen te halen in die tijd :P

Thanks!
Ik doe ook zeker wel mijn best hoor, kan redelijk meekomen met mijn collega's terwijl hun al jaren in dit vak zitten. :)

Tevens behoort datacenterbeheerder ook nog onder mijn functie. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Senza221 op 14-10-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:32
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 12:59

Shunt

Boe

Neal schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:38:
Members only:
Mooie stap hoor wel jammer dat je de 13e maand hebt moeten inleveren natuurlijk maar als daar goede groei mogelijkheden tegenover staan is dat natuurlijk erg leuk. Verder doet een leuk lease budget het natuurlijk ook goed als secundaire voorwaarde. :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Ik denk dat ik een aantal updates overgeslagen heb, maar per 1 november heb ik een nieuwe baan.

Leeftijd:39
Opleiding(en):Niet relevant
Certificaten: Geen recente
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: Unix/Linux Detacheerder
Huidige functie: Linux Engineer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 10%
Laptop: Ja eigen keuze binnen persoonlijk budget
GSM: Ja sim only, telefoon uit persoonlijk budget en gratis bellen met collega's
Leaseauto: Ja VW Golf Highline
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: 100% vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting ziektenkosten verzekering, opleidingen vergoed, persoonlijk startbudget 2400,-. 115,- onkostenvergoeding en 115,- persoonlijk budget per maand
Regio: Waarschijnlijk maar niet beperkt tot Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht, Gelderland en Brabant
Reistijd: in principe max. 60 minuten (afhankelijk van de opdracht)

Maandsalaris (bruto):3200,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:32
Shunt schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:54:
[...]

Mooie stap hoor wel jammer dat je de 13e maand hebt moeten inleveren natuurlijk maar als daar goede groei mogelijkheden tegenover staan is dat natuurlijk erg leuk. Verder doet een leuk lease budget het natuurlijk ook goed als secundaire voorwaarde. :D
Klopt, die 13e maand was leuk voor het spaarpotje. Maar denk dat ik zeker een goede deal heb. Zeker ook vanwege het vaste contract dat ik gelijk krijg. Was voor hen geen probleem, aangezien ze ook een auto voor 4 jaar moeten vastleggen en ze verwachten dat ik daar minimaal zolang mag en wil blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Neal schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:38:
Members only:
Lijkt mij een prima vooruitgang. Vooral de zekerheid en een blik op 4 wielen 8)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
D_Jeff schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:52:
[...]

Ik kan zowel Windows, Linux (niet Unix), en VMware, en ben HBO-er.

Mag ik mijzelf nu rijk rekenen? :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:35
Members only: Arbeidsvoorwaarden

Met ongeveer 7% erbij mag ik volgens mij niet over klagen. Daarnaast beginnen de opleidingsmogelijkheden ook weer nadrukkelijker op de kaart gezet te worden bij m'n werkgever, daar wil ik de komende 2 jaar gretig gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
FireDrunk schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:22:
[...]

Ik kan zowel Windows, Linux (niet Unix), en VMware, en ben HBO-er.

Mag ik mijzelf nu rijk rekenen? :+
Je bent fantastisch, maar wat heeft het te maken met de quote?

Wel denk ik dat jou salaris flink omhoog kan wanneer je vast in dienst gaat bij een organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ik bedoel meer, jouw statement (zonder er inhoudelijk iets van te vinden) is nogal breed. Unix / Linux beheerders worden vaak over 1 kam geschoren terwijl Unix en Linux best verschillen.

Voor zover ik weet:
Unix beheerders zijn er weinig, maar zijn er ook minder van nodig.
Linux beheerders zijn er iets meer, maar nog steeds niet veel, maar zijn er een stuk meer van nodig (Linux word erg veel gebruikt in de webhosting wereld)

Met mijn opmerking bedoelde ik meer: Als er echt zoveel vraag naar is, waarom verdienen Linux/Unix beheerders hier over het algemeen dan gewoon marktconform?

PS: No flame intended hoor :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

DeZaag schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:01:
Members only: Arbeidsvoorwaarden

Met ongeveer 7% erbij mag ik volgens mij niet over klagen. Daarnaast beginnen de opleidingsmogelijkheden ook weer nadrukkelijker op de kaart gezet te worden bij m'n werkgever, daar wil ik de komende 2 jaar gretig gebruik van maken.
Netjes! L3?

Ik zit,bij dezelfde werkgever, op dezelfde leeftijd een kleine 500 euro lager.. Met dezelfde werkervaring (Misschien iets meer zelfs)... Toch maar eens met wat mensen om tafel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Reneger schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:21:
[...]

Netjes! L3?

Ik zit,bij dezelfde werkgever, op dezelfde leeftijd een kleine 500 euro lager.. Met dezelfde werkervaring (Misschien iets meer zelfs)... Toch maar eens met wat mensen om tafel :)
L3 inderdaad.

Het lijkt me inderdaad een goed idee om eens met je TL te overleggen wat er qua (salaris)ontwikkeling mogelijk is. Een traject richting L3 (neem aan dat je L2 bent) kan daar absoluut in helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
FireDrunk schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:12:
Ik bedoel meer, jouw statement (zonder er inhoudelijk iets van te vinden) is nogal breed. Unix / Linux beheerders worden vaak over 1 kam geschoren terwijl Unix en Linux best verschillen.

Voor zover ik weet:
Unix beheerders zijn er weinig, maar zijn er ook minder van nodig.
Linux beheerders zijn er iets meer, maar nog steeds niet veel, maar zijn er een stuk meer van nodig (Linux word erg veel gebruikt in de webhosting wereld)

Met mijn opmerking bedoelde ik meer: Als er echt zoveel vraag naar is, waarom verdienen Linux/Unix beheerders hier over het algemeen dan gewoon marktconform?

PS: No flame intended hoor :)
Het was niet mijn opmerking, maar die van D_Jeff.

Doordat er weinig Unix beheerders zijn ligt dat salaris nou eenmaal hoger, want deze mensen zijn wel nodig. Hiervoor moet je wel kunnen onderhandelen over je salaris.

Linux beheerders zijn daarintegen veel meer gemeengoed, helemaal in functie die hoofdzakelijk uit Windows beheer bestaan. De echte Linux specialisten zullen wel hoger zitten, maar daar is de situatie gelijk aan de Unix beheerders.

Als je de salarissen voor functies met Linux/Unix vergelijkt met 100% Windows beheerders dan zit daar zeker wel een verschil in, maar dit is wel weer sterk afhankelijk van je onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogierm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2024
edddy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:18:
Leeftijd: 27
Opleiding(en):MBO4 ICT Beheerder
Certificaten:Itil, MCDST,MCITP Vista en win7, MCSA2003,070-640,070-642 Bezig met 070-643
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever:Detacheerder bij grote klant (10k+ werkplekken)
Huidige functie: 3e lijns werkplek/serverbeheer.

13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
Leaseauto: Ja, Aygo (50 euro eigen bijdrage)
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50 euro onkostenvergoeding
Regio: Utrecht
Reistijd:20 min

Maand salaris (bruto): 2200

Zit bij de zelfde klant nu ongeveer 1,5 uur gedetacheerd. Leuke opdracht, veel geleerd en gewerkt met commvault, sccm, RES.

Binnenkort contract onderhandeling en vraag mij of dit nu nog markt comfort is?
lijkt me niet erg markt conform.

dit kan naar de 2700 minimal
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

DeZaag schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:39:
[...]

L3 inderdaad.

Het lijkt me inderdaad een goed idee om eens met je TL te overleggen wat er qua (salaris)ontwikkeling mogelijk is. Een traject richting L3 (neem aan dat je L2 bent) kan daar absoluut in helpen.
Nieuwe TL, dat gesprek loopt al ;). Thanks for the tip, though!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:13
Bij het zien van het type leaseauto heb ik al een idee van welke werkgever dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Een vriend van me is momenteel werkzaam in de beveiliging. Hij is sinds kort begonnen aan de opleiding Medewerker Beheer ICT (niveau 3) en begin november het examen doen voor 70-680. Nu voel je hem al aankomen, hij wil inderdaad zijn zijn werk in de beveiliging gaan inruilen voor een startersfunctie binnen de IT. Dit zal in zijn geval dan een servicedesk functie gaan worden. Ik heb in mijn netwerk wat contacten geraadpleegd van enkele detacheerders of ze mogelijkheden zien en dat zien ze.

Hij is 29 jaar.

Wat denk je dat het maximale haalbare brutosalaris kan zijn wat die kan vragen?
Kan hij een lease auto opeisen als starter bij een detachering?

Ik zie graag jullie mening en reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
supra_indo schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:33:
Een vriend van me is momenteel werkzaam in de beveiliging. Hij is sinds kort begonnen aan de opleiding Medewerker Beheer ICT (niveau 3) en begin november het examen doen voor 70-680. Nu voel je hem al aankomen, hij wil inderdaad zijn zijn werk in de beveiliging gaan inruilen voor een startersfunctie binnen de IT. Dit zal in zijn geval dan een servicedesk functie gaan worden. Ik heb in mijn netwerk wat contacten geraadpleegd van enkele detacheerders of ze mogelijkheden zien en dat zien ze.

Hij is 29 jaar.

Wat denk je dat het maximale haalbare brutosalaris kan zijn wat die kan vragen?
Kan hij een lease auto opeisen als starter bij een detachering?

Ik zie graag jullie mening en reactie!
Altijd proberen zoveel mogelijk eruit te slepen, detacheerder zal waarschijnlijk tussen de 1200 en 1600 bruto gaan zitten.
Leasebak opeisen kun je eigenlijk niet, je kunt vaak wel na een half jaar / jaar werkzaam te zijn de keuze krijgen voor een leasebak.
Als je dan na een half jaar / jaar een leusebak kunt bemachtigen zal dit vaak ten koste gaan van een deel van je loon en aangezien dat al niet super hoog is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Senza221 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:43:
[...]

Altijd proberen zoveel mogelijk eruit te slepen, detacheerder zal waarschijnlijk tussen de 1200 en 1600 bruto gaan zitten.
Leasebak opeisen kun je eigenlijk niet, je kunt vaak wel na een half jaar / jaar werkzaam te zijn de keuze krijgen voor een leasebak.
Als je dan na een half jaar / jaar een leusebak kunt bemachtigen zal dit vaak ten koste gaan van een deel van je loon en aangezien dat al niet super hoog is..
Ik heb het vroeger bij gewoon slim gespeeld en aangegeven geen auto ter beschikking te hebben, toen moest mijn detacheerder me wel een auto geven :O

Maar in dit geval, hij is 29... hij gaat dus zowieso aangeven geen auto ter beschikking te hebben.
Maar betreft salaris, wat zal hij als starter die nog bezig is met zijn opleiding max kunnen gaan vragen?
Denk je dat 1700 bruto uberhaupt haalbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 14:06
Senza221 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:43:
[...]
Het zal wel echt minimaal 1495,20 bruto moeten zijn, aangezien dat het minimumloon is voor 23+

[ Voor 30% gewijzigd door gijoy op 15-10-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
supra_indo schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:46:
[...]

Ik heb het vroeger bij gewoon slim gespeeld en aangegeven geen auto ter beschikking te hebben, toen moest mijn detacheerder me wel een auto geven :O

Maar in dit geval, hij is 29... hij gaat dus zowieso aangeven geen auto ter beschikking te hebben.
Maar betreft salaris, wat zal hij als starter die nog bezig is met zijn opleiding max kunnen gaan vragen?
Het is als een 2e hands auto verkoop: Je moet 1) de ballen hebben om een hoog bedrag te vragen en 2) Altijd hoog inzetten EN aangeven dat je bereid bent om te onderhandelen.

Grote kans dat de volgende werkgever "het scriptvraagje" gaat gebruiken (Wat verdiende je bij Bedrijf XYZ).
Daar doen ze ongeveer 25 a 50 euro bruto/maand bij als daar "het echte antwoord opkomt".

Ga je een range geven, dat zal de werkgever altijd het laagst genoemde bieden.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:33
supra_indo schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:46:
[...]

Als hij bij call2 oid begint moet hij zeker niet meer rekenen dan 1600 bruto zonder auto

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
gijoy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:03:
[...]

Het zal wel echt minimaal 1495,20 bruto moeten zijn, aangezien dat het minimumloon is voor 23+
maar natuurlijk.. Hier had ik even niet op gerekend..
Kreeg vlak voordat ik klaar was met mijn MBO opleiding mijn eerste aanbod van een detacheerder van 1400 bruto namelijk...

Hieraan natuurlijk gerelateerd dat ik nog 20 ben. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Senza221 op 15-10-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Paganstars schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:15:
[...]

Als hij bij call2 oid begint moet hij zeker niet meer rekenen dan 1600 bruto zonder auto
Ik ben vroeger begonnen op 1500 inclusief auto. In dit geval was ik 18. Hij is 29 en is bezig met zijn opleiding.

Hij verdiend nu in de beveiliging 2200 bruto dus een terugslag gaat hij zowieso krijgen, dus vandaar probeer ik hem te helpen om te kijken wat hij ongeveer kan pakken. _/-\o_

Kijk het is heel simpel, stellen ze je de vraag wat verdien je actueel is 2200.. wat wil je verdienen? Ik wil best investeren maar dan wel met startsalaris 2000 bruto inclusief auto? Of is dat alweer teveel van het goede... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ligt er even aan of hij een onregelmatigheidstoeslag (3x woordwaarde ? :+ ) heeft.
Die is in het algemeen 25 % en dan zou ie "kaal" uitkomen op 1650 bruto.

Das wel een pittige aderlating. Daarnaast zal Call2 minimaal MBO-4/Havo eisen als kennisniveau, hoeft niet specifiek IT te zijn. Call2 is verder wel soepel qua Autoregeling (Project hebben + langer als 1 uur reistijd per OV is voldoende voor een VW Polo 1.2 TDI 'Slowmotion').

Verder: Call2 is een prima werkgever als opstap, maar pas zodra je MSCA (Server EN Client) + ITIL hebt, bieden ze pas rond de 1850 bruto. Ik denk dat hij deze partij beter even kan overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
D_Jeff schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:32:
Ligt er even aan of hij een onregelmatigheidstoeslag (3x woordwaarde ? :+ ) heeft.
Die is in het algemeen 25 % en dan zou ie "kaal" uitkomen op 1650 bruto.

Das wel een pittige aderlating. Daarnaast zal Call2 minimaal MBO-4/Havo eisen als kennisniveau, hoeft niet specifiek IT te zijn. Call2 is verder wel soepel qua Autoregeling (Project hebben + langer als 1 uur reistijd per OV is voldoende voor een VW Polo 1.2 TDI 'Slowmotion').

Verder: Call2 is een prima werkgever als opstap, maar pas zodra je MSCA (Server EN Client) + ITIL hebt, bieden ze pas rond de 1850 bruto. Ik denk dat hij deze partij beter even kan overslaan.
Hij is ook opzoek naar een opstap partij waar hij gewoon een fulltime dienstverband kan krijgen en ervaring kan op doen bij hun klanten op de servicedesk. Als hij eenmaal zichzelf heeft ontwikkeld tot senior op servicedesk en de behaalde certificeringen heeft behaald om de overstap te maken tot werkplekbeheer of eventueel zelfs beheer lijkt het me verstandig deze partij gewoon lekker te verlaten en jezelf te verkopen bij een andere partij :)

Ik ken de partij Call2 wel maar nog nooit contact mee gehad. Maar jullie denken dat bij Call2 in zijn situatie voor Servicedesk een bruto salaris van 1650 met lease auto wel mogelijk is in zijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
Leeftijd:21
Opleiding(en): ICT mederwerker N3 - ICT-Beheerder N4
Certificaten: 70-410, 70-662, 70-680, CCNA 1, CCNA 2, CCNA 3, ITIl Foundation V3
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Helpdesk

Vakantiegeld: 8.25%
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Volledig vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding, behalen van certificaten op de kosten van de baas
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd**: +/- 25 minuten zonder file

Maandsalaris (bruto): 1750

Is dit een beetje marktconform, of valt er meer uit te halen?

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
tabee schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:34:
Opleiding(en): ICT mederwerker N3 - Bezig met ICT-Beheerder N4
Certificaten: 70-410, 70-662, 70-680, CCNA 1, CCNA 2, CCNA 3, ITIl Foundation V3
Werkgever:

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding, behalen van certificaten op de kosten van de baas

Gezien je leeftijd, functie en dat je lekker certificaten kan halen lijkt het me prima in orde.
Haal gewoon lekker wat papiertjes en doe nog even wat ervaring op en zet dan een stap richting beheer in combinatie met een verhoging/functie wijziging natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:46
Kreeg volgend aanbod:
Kwakkel schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:22:
Tijd voor een update:

Members only:
Toch denk ik dat ik het ga laten schieten. Voel me goed bij mijn huidige werkgever, en ben hier nog niet aan het einde van mijn groeimogelijkheden. Ook wel deels een sentimentele beslissing: ik wil mijn huidig team niet zomaar laten stikken.
Heb het al kort met mijn huidige manager besproken, en we gaan er later nog wel even op door. Uiteraard verwacht ik niet dat hij mij meteen hetzelfde aanbiedt, maar zo is wel voor beide partijen duidelijk welke kant ik op wil :)

Ben ik nu gek? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
Aardige verhoging, maar je eerste bedrag zat dan ook onder het startpunt van L3. Eigenlijk wordt dat rechtgezet en kom je op het startpunt terecht (ik heb nog steeds de 2007 schalen in mijn hoofd, neem aan dat de huidige sarisschalen niet lager zullen zijn dan 7 jaar geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kwakkel schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:50:
Kreeg volgend aanbod:

[...]

Toch denk ik dat ik het ga laten schieten. Voel me goed bij mijn huidige werkgever, en ben hier nog niet aan het einde van mijn groeimogelijkheden. Ook wel deels een sentimentele beslissing: ik wil mijn huidig team niet zomaar laten stikken.
Heb het al kort met mijn huidige manager besproken, en we gaan er later nog wel even op door. Uiteraard verwacht ik niet dat hij mij meteen hetzelfde aanbiedt, maar zo is wel voor beide partijen duidelijk welke kant ik op wil :)

Ben ik nu gek? 8)7
Nee hoor. Elke dag fluitend naar je werk gaan is ook wat waard, en das lastig in geld uit te drukken.
Daarnaast heb je denk ik je huidige werkgever even wakkergeschud dat ie je beter moet betalen omdat ie je anders kwijt is. Gaat vast goed komen, maar laat hem maar komen. Zeker als je zelf benefits consultant bent weet je best hoe er met dat bijltje gehakt wordt. Nu zelf even hakken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
t_captain schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:16:
[...]

Aardige verhoging, maar je eerste bedrag zat dan ook onder het startpunt van L3. Eigenlijk wordt dat rechtgezet en kom je op het startpunt terecht (ik heb nog steeds de 2007 schalen in mijn hoofd, neem aan dat de huidige sarisschalen niet lager zullen zijn dan 7 jaar geleden).
Correct, blijft mijns inziens wel een vreemde gang van zaken. Een minimumsalaris benoemen van een level, maar het in de praktijk niet hanteren.

Je aanname is overigens niet geheel correct... Maar goed, dat is in dit topic minder relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Nu online

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

tabee schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:34:
Opleiding(en): ICT mederwerker N3 - Bezig met ICT-Beheerder N4
Werkgever:

Ik denk dat je voor je leeftijd en opleiding erg goed zit, je bent immers nog bezig met MBO 4. Zoals al genoemd lekker certificaten halen en groeien. 13e maand er mooi bij :)
Kreeg volgend aanbod:

[...]

Ben ik nu gek? 8)7
Je bent zeker niet gek. Vooral als je wilt blijven is het heel goed dat je dit hebt gedaan. Misschien krijg je wel meer salaris, en meer waardering omdat je je werkgever trouw blijft.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
frankwopereis schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:25:
[...]

Ik denk dat je voor je leeftijd en opleiding erg goed zit, je bent immers nog bezig met MBO 4. Zoals al genoemd lekker certificaten halen en groeien. 13e maand er mooi bij :)

[...]

Je bent zeker niet gek. Vooral als je wilt blijven is het heel goed dat je dit hebt gedaan. Misschien krijg je wel meer salaris, en meer waardering omdat je je werkgever trouw blijft.
Mag ik vragen voor welke firma je werkt? Een vriend van me is nog op zoek naar een servicedesk functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Ik heb vorig jaar een zelfde keuze gemaakt. Kon 700 per maand meer krijgen, maar ben blijven zitten waar ik zit. Inmiddels 200 al erbij gekregen en nog uitdagender werk erbij dat ik nooit bij die andere werkgever zou hebben gehad! Sta volledig achter m'n keuze.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kreeg volgend aanbod:

[...]

Ben ik nu gek? 8)7
Ik begrijp het volledig. Zou mijn huidige project en team ook niet in de steek willen laten omdat ik hier gewoon goed zit. Maar als een andere partij veel meer wilt betalen voor jou dan kan je huidige werkgever ook wel wat stijgen want hij moet dan toch ook genoeg aan je verdienen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
supra_indo schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:47:
[...]

Hij is ook opzoek naar een opstap partij waar hij gewoon een fulltime dienstverband kan krijgen en ervaring kan op doen bij hun klanten op de servicedesk. Als hij eenmaal zichzelf heeft ontwikkeld tot senior op servicedesk en de behaalde certificeringen heeft behaald om de overstap te maken tot werkplekbeheer of eventueel zelfs beheer lijkt het me verstandig deze partij gewoon lekker te verlaten en jezelf te verkopen bij een andere partij :)

Ik ken de partij Call2 wel maar nog nooit contact mee gehad. Maar jullie denken dat bij Call2 in zijn situatie voor Servicedesk een bruto salaris van 1650 met lease auto wel mogelijk is in zijn situatie?
Bij Call2 heb ik mensen uit alle hoeken van de samenleving zien komen en kunnen aantonen dat ze een sterke band hebben met I(C)T. Helpdeskfuncties hebben ze vollop.

Ik durf alleen even niet te zeggen of hij dat salaris gaat krijgen. Er is nl een vast salaristraject en alleen met behaalde MS Certi's valt er iets te spelen. Hij kan beter even contact opnemen met Dhr. K. Olmer ;)

@Tabee: Je bent 21, veel bedrijven rekenen dan nog " 90 %". Ik zou je salaris netjes noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:33
D_Jeff schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:10:
[...]

Bij Call2 heb ik mensen uit alle hoeken van de samenleving zien komen en kunnen aantonen dat ze een sterke band hebben met I(C)T. Helpdeskfuncties hebben ze vollop.

Ik durf alleen even niet te zeggen of hij dat salaris gaat krijgen. Er is nl een vast salaristraject en alleen met behaalde MS Certi's valt er iets te spelen. Hij kan beter even contact opnemen met Dhr. K. Olmer ;)
Volgens mij heb ik destijds ook wel jongens hoger binnen zien komen met bijv cisco ed.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
[...]

Oeps, typo lol. klein jaartje geleden heb ik mijn niveau 4 afgerond. Aangepast.

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Nu online

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

supra_indo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:30:
[...]

Mag ik vragen voor welke firma je werkt? Een vriend van me is nog op zoek naar een servicedesk functie.
Vraag je dat aan mij?
De hele servicedesk van mijn werkgever wordt ingehuurd via Brunel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapzb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Mogelijkheid om certificaten rondom security en linux-sysadmin te halen
Werkervaring: ~5 jaar verschillende bijbanen in webdevelopment
Werkgever: Luchtbehandelingsfirma
Huidige functie: Software developer

Members only:

Mijn eerste voltijdsbaan, nadat ik aantal jaar veel uren gemaakt heb bij webdevelopmentbedrijfjes op 0-urencontracten. Nog tijdens de opleiding bij dit bedrijf binnengekomen, toen nog met een 0-uurcontract. Een maandje voordat ik afgestudeerd was een voltijdscontract aangeboden gekregen.

Gaat om een nog relatief jong bedrijf dus het kan nog alle kanten op gaan, maar de vooruitzichten zijn goed. Ik ben nu al bezig met het begeleiden van stagiairs, en naarmate er meer developers bij zullen komen zal ik daar waarschijnlijk een soort rol van teamleider in krijgen (alhoewel het bedrijf momenteel nog erg "plat" is qua structuur, en dat ook niet zo heel snel zal veranderen). Dat zal dan natuurlijk ook terug te vinden zijn in loonsverhogingen.

Hou me met name bezig met visualisatiesoftware op het web (je standaard HTML, CSS, JavaScript en Python), en embedded software (Python).

EDIT: inmiddels loonsverhoging gehad

[ Voor 39% gewijzigd door jaapzb op 30-01-2015 11:54 . Reden: loonsverhoging toegevoegd ]

Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:54
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO 4 ICT
Certificaten: Itil v3, MCITP
Werkervaring: 4 jaar +-
Werkgever: Grote Multinational
Huidige functie: IT Support Engineer & Telecom Specialist

Vakantiegeld: 8.33%
Vakantiedagen: 37 ( 24 +13 ATV )
Laptop: ja, HP Ultrabook
GSM: iPhone 6
Leaseauto: Nee
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling: ja
Secundaire arbeidsvoorwaarden: 300 euro reiskosten vergoeding en 160 euro standbye vergoeding p/m
Bij het aanbrengen van een collega krijg ik 1k bruto bij ingaan van vast / jaar contract en bij tekenen een (op dat moment nieuwste) iphone 16gb. (dit jaar tot nu 2 collega's naar binnen gebracht)
Regio:Zuid-Holland
Reistijd: 60 min enkele reis

Maand salaris (bruto): 2400,- euro

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Dat kon veeeeeel slechter zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik dit:

Opleiding(en): MBO ICT-Beheer Niveau 3
Certificaten: ITIL Foundation
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Detachering (Déta-vast contract momenteel)
Huidige functie: System Administrator

Vakantiedagen: 24
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificaten, Reiskostenvergoeding, Lunch van de zaak
Land: Nederland. (Support op afstand voor: Spanje, Turkije, Frankrijk)
Regio: NL / SP / TR / FR
Reistijd**: 20 minuten - enkele reis met de auto.

Maandsalaris (bruto): 1500

Begin februari kan ik "hoogstwaarschijnlijk" vast in dienst treden bij het bedrijf waar ik nu op project zit.
De gesprekken hiervoor kunnen elk moment plaatsvinden en ik heb geen idee wat ik eventueel kan vragen qua salaris.

Het gaat om het volgende:

Leeftijd: 22
Certificaten: ITIL Foundation / Windows 8.1: Configuring Windows 8.1 (heel misschien MCSA Windows 8)
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Middelgroot Vastgoedbedrijf
Huidige functie: System Administrator / systeembeheerder

Vakantiedagen: 24 30
13/14e maand of winstuitkering: ???
GSM: Nee / of misschien een iPhone
Pensioenregeling: ??? Mag hopen van wel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificaten, Reiskostenvergoeding, Lunch van de zaak
Reistijd**: 20 minuten - enkele reis met de motor.

Maandsalaris (bruto): ???

Wat kan ik vragen? Ze betalen nu 38 euro per uur voor me aan mijn detacheerder, dus ze gaan sowieso besparen op me, zodra ik vast in dienst zou treden.

Ik hoor t graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18-09 20:59
Wat lijkt je zelf een redelijke vergoeding? Geen idee hebben zal wel meevallen, je kan zelf ook wel bedenken of je €2000 of €4000 waard bent voor het bedrijf waar je werkt ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:44:
Wat lijkt je zelf een redelijke vergoeding? Geen idee hebben zal wel meevallen, je kan zelf ook wel bedenken of je €2000 of €4000 waard bent voor het bedrijf waar je werkt ;)
Ik weet niet precies wat een systeembeheerders functie normaal op zou moeten brengen. Ze zijn voor mijn gevoel blij met me. Dit is wel de eerste keer dat ik voor een dergelijke functie direct bij een bedrijf in dienst treed in plaats van via een detacheerder.

Het liefst zou ik zo'n 2000 bruto gaan verdienen, maar is dat normaal voor een 22-jarige systeembeheerder? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kijk dit topic door, zou ik zeggen. Genoeg mensen die ongeveer hetzelfde doen. €2000 vind ik wat hoog klinken, zeker als je nu €1500 krijgt. €1700-1800 lijkt me wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:16:
[...]

Ik weet niet precies wat een systeembeheerders functie normaal op zou moeten brengen. Ze zijn voor mijn gevoel blij met me. Dit is wel de eerste keer dat ik voor een dergelijke functie direct bij een bedrijf in dienst treed in plaats van via een detacheerder.

Het liefst zou ik zo'n 2000 bruto gaan verdienen, maar is dat normaal voor een 22-jarige systeembeheerder? :$
Wellicht als je je MCSA haalt. Al wat gehaald, of alleen nog maar je W8 diploma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Hahn schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:18:
€2000 vind ik wat hoog klinken, zeker als je nu €1500 krijgt. €1700-1800 lijkt me wel kunnen.
My thoughts exactly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Nu online

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

1700 lijkt mij indd prima (MBO3 + desktop cert), dan MCSA/E 2012 er bij halen en zien dat je binnen 2 jaar op 2k zit, dan heb je het goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Kreeg volgend aanbod:

[...]

Ben ik nu gek? 8)7
Hangt er van af.

-Als je het laat afhangen van doorgroeimoegelijkheden en dit aanbod kan gebruiken als drukkingsmiddel om je huidige salaris serieus op te krikken, dan ben je niet gek.

-Als je het puur van sentiment laat afhangen, dan ben je wat mij betreft wel een beetje gek. Je bent niet getrouwd met je baas en je team en je manager. Kondig je beslissing ruim op voorhand aan, handel alles netjes af, geef een afscheidsfeestje en voer iedereen van je team zat en neem afscheid in goede verstandhouding. Klaar en verder.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
demichel schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:35:
[...]

-Als je het puur van sentiment laat afhangen, dan ben je wat mij betreft wel een beetje gek. Je bent niet getrouwd met je baas en je team en je manager. Kondig je beslissing ruim op voorhand aan, handel alles netjes af, geef een afscheidsfeestje en voer iedereen van je team zat en neem afscheid in goede verstandhouding. Klaar en verder.
Je bent niet getrouwd als in dat je verplicht bent bij ze te blijven nee, maar je kan het natuurlijk wel zo naar je zin hebben ergens dat het een salarisverschil goed kan compenseren.

Natuurlijk weet je nooit of het bij die andere baan misschien zelfs wel nog gezelliger is, maar zekerheid hebben is voor sommige mensen meer waard dan een paar honderd euro extra per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:18:
Kijk dit topic door, zou ik zeggen. Genoeg mensen die ongeveer hetzelfde doen. €2000 vind ik wat hoog klinken, zeker als je nu €1500 krijgt. €1700-1800 lijkt me wel kunnen.
Het lastige is dat ik momenteel via detachering hier op project zit.
Mijn detacheerder zal mij 1650 + leaseauto bieden wanneer ik de MCSA W8 heb.
Als ik bij het project 1700-1800 euro krijg per maand, zonder leaseauto, dan zal het denk ik toch lastig worden, denk ik. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
Tijd voor een update:
J.Christ schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:45:
Opleiding(en): MBO medewerker beheer ICT
Certificaten: ECDL | CCNA Discoverie 1 & 2 | MCDST 71 & 72 (XP) | HTML/CSS | IT Essentails | NOS Essentails
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Junior Systeem Beheerder
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Laptop: nee
GSM: Ja
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Weet ik zo niet uit me hoofd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Regio: Gelderland
Reistijd: 1 uur totaal

Maand salaris (bruto): 1254

Wordt tijd voor een gesprek
Huidig: (gewisseld van werkgever in de tussentijd)

Leeftijd: 23
Certificaten: ECDL | CCNA Discoverie 1 & 2 | MCDST 71 & 72 (XP) | HTML/CSS | IT Essentails | NOS Essentails
Werkgever:
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop: Ja (elitebook 8570w)
GSM: Ja (note 3)
Reistijd: 30 minuten totaal (heen en terug)

Maand salaris (bruto): 1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
demichel schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:35:
[...]

Hangt er van af.

-Als je het laat afhangen van doorgroeimoegelijkheden en dit aanbod kan gebruiken als drukkingsmiddel om je huidige salaris serieus op te krikken, dan ben je niet gek.

Uiteraard heb ik de situatie met mijn huidige manager besproken, en die reageerde min of meer zoals ik verwacht had: een eventuele 'geste' moet kaderen binnen de normale evaluatiecyclus, die bij ons in maart/april valt. Hij zei ook dat hij niet van mening is dat er zomaar 'gesprongen' moet worden, maar dat men ook niet blind moet zijn voor wat er op de markt gebeurd.
Hier maak ik uit op dat er bij de volgende evaluatie toch wel iets extra in zit voor mij. Dat zal geen 600 euro zijn, maar dat hoeft voor mij ook niet. Wat Hahn (en anderen) ook schrijven: de zekerheid en de positieve sfeer in en evolutie van mijn huidig team, is ook best veel waard voor mij :)

Je hebt natuurlijk ergens ook wel gelijk: vanuit het bedrijf gezien zou een dergelijke loyaliteit waarschijnlijk veel minder meespelen. Als je je 'usefulness' voor het bedrijf kwijt bent, vlieg je toch buiten :) Maar momenteel maken we een positieve evolutie door, dus dat lijkt me niet 1-2-3 aan de orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Members only: title

[ Voor 4% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 31-10-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Pff komen een paar lage MBO-salarissen voorbij voor mijn gevoel..

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

J.Christ schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:22:
Tijd voor een update:

De verhoging die je nieuwe werkgever je geboden heeft is dan in rook opgegaan, want je zit slechts 100 euro boven minimumloon, waar je bij je oude werkgever 150 euro boven minimumloon zat...

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-10-2014 10:24 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Deveon schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:19:
Pff komen een paar lage MBO-salarissen voorbij voor mijn gevoel..

Members only:
Hoe krijg jij dat dan voor elkaar? :\ Goed bezig, dat wel, maar ook een exeptioneel geval.
Maar de MBO'ers hier zitten aardig laag. Vaak mag je als MBO'er wel meer verwachten dan 1600 euro bruto als schoolverlater zonder werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Fordox schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:03:
[...]

Hoe krijg jij dat dan voor elkaar? :\ Goed bezig, dat wel, maar ook een exeptioneel geval.
Maar de MBO'ers hier zitten aardig laag. Vaak mag je als MBO'er wel meer verwachten dan 1600 euro bruto als schoolverlater zonder werkervaring.
Vind je een brutosalaris van €2300,- exeptioneel voor zijn profiel? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Fordox schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:03:
[...]

Persoonlijk vind ik dat er nog wel wat bij mag, zo exeptioneel is mijn salaris nou ook weer niet.

Wanneer je als MBO'er een paar jaar werkervaring hebt en hier en daar een certificaat dan is het zeer lucratief om even rond te op arbeidsmarkt en te soliciteren om zien of je er niet meer uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 19:04
Update (toch maar op korte tijd

Leeftijd: 33
Opleiding(en): Graduaat toegepaste informatie (= Bachelor = HBO)
Certificaten: geen relevante certificaten
Werkervaring: 11 jaar relevant
Werkgever: Voeding Metaal
Huidige functie: IT/IS Manager

Vakantiegeld: standaard Belgisch systeem
Vakantiedagen: 26 29
13/14e maand of winstuitkering: standaard Belgische dertiende maand + Bonusregeling 1 maandloon
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: Passat (+- 35K)
Werkweek: 39u/week inclusief ADV/ATV
Pensioenregeling:4% werknemer , 12% werkgeverr
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, internet abonnement, onkostennota -> Nettovergoeding 150€ 160€
Land: België
Regio: Provincie Antwerpen
Reistijd: 25km, ongeveer 25 minuten

Maandsalaris (bruto): 4000 4250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Deveon schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:44:
[...]

Persoonlijk vind ik dat er nog wel wat bij mag, zo exeptioneel is mijn salaris nou ook weer niet.

Wanneer je als MBO'er een paar jaar werkervaring hebt en hier en daar een certificaat dan is het zeer lucratief om even rond te op arbeidsmarkt en te soliciteren om zien of je er niet meer uit kan halen.
supra_indo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:17:
[...]

Vind je een brutosalaris van €2300,- exeptioneel voor zijn profiel? ;(
Ik heb totaal geen verstand van certificaten in de IT sector... :9
ik lul dus maar wat raak blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

h8bal schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:01:
Update (toch maar op korte tijd

Pensioenregeling:4% werknemer , 12% werkgeverr
En wie betaalt de overige 84%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Fordox schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:15:
[...]

[...]

Ik heb totaal geen verstand van certificaten in de IT sector... :9
ik lul dus maar wat raak blijkbaar
Dan vind je mijn profiel zeker helemaal exeptioneel ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:42:
Momenteel heb ik dit:

Certificaten: ITIL Foundation
Werkgever: Detachering (Déta-vast contract momenteel)
Huidige functie: System Administrator

Reistijd**: 20 minuten - enkele reis met de auto.

Maandsalaris (bruto): 1500

Begin februari kan ik "hoogstwaarschijnlijk" vast in dienst treden bij het bedrijf waar ik nu op project zit.
De gesprekken hiervoor kunnen elk moment plaatsvinden en ik heb geen idee wat ik eventueel kan vragen qua salaris.

Het gaat om het volgende:

Leeftijd: 22
Certificaten: ITIL Foundation / Windows 8.1: Configuring Windows 8.1 (heel misschien MCSA Windows 8)
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Middelgroot Vastgoedbedrijf
Huidige functie: System Administrator / systeembeheerder

Vakantiedagen: 24 30
13/14e maand of winstuitkering: ???
GSM: Nee / of misschien een iPhone
Pensioenregeling: ??? Mag hopen van wel
Reistijd**: 20 minuten - enkele reis met de motor.

Maandsalaris (bruto): ???

Wat kan ik vragen? Ze betalen nu 38 euro per uur voor me aan mijn detacheerder, dus ze gaan sowieso besparen op me, zodra ik vast in dienst zou treden.

Ik hoor t graag :)
Vooropgesteld vind ik het erg vreemd dat je voor een detachering werkt als Systeembeheerder met alleen een ITIL certificaat en een MBO3 opleiding 8)7
Je profiel schetst namelijk het profiel van een startende servicedesk medewerker.

Als ik jou was zou ik lekker je certificeringen gaan halen voor Windows 7,8 en je server certificeringen en lekker verschillende projecten gaan bekijken voor je ergens in loondienst gaat. Als je dat een aantal jaar doet heb je ergens om op te staan als je ergens in loondienst zal gaan. Tevens met enkele certificeringen heb je tegenwoordig al vaak leuke verschillende en afwisselende projecten inclusief een lease auto. Deze zal je met jou profiel bij lange na niet krijgen als je bij je bedrijf in loondienst gaat.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:15:
[...]

Dit gaat over een Defined Contribution plan. Vaste bijdragen van 4% danwel 12% van het loon, waarop de werkgever een minimumrendement moet geven van 3,25% (werkgevergedeelte) en 3,75% (werknemerpremie). Dit in tegenstelling tot het in Nederland belangrijkere Defined Benefit plan, wat een target benefit voorziet op eindleeftijd (dikwijls op basis van het gemiddelde loon van de werknemer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Nu online

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

J.Christ schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:22:
Tijd voor een update:

[...]

Werkgever:
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop: Ja (elitebook 8570w)
GSM: Ja (note 3)
Reistijd: 30 minuten totaal (heen en terug)

1254 * 13 = 16302 per jaar + 1304 = 17.606 totaal per jaar oud
1600 * 12 = 19200 per jaar + 1536 = 20.736 totaal per jaar nieuw

In 2 jaar tijd ben je dus iets meer dan 3.000 per JAAR gestegen, inclusief inflatie.. Daar moet je dan ook nog eens 2uur EXTRA per week voor werken.

In mijn ogen een slechte deal, en eerder een achteruitgang dan vooruitgang.
Overigens heb je qua certificering stil gestaan zie ik. Voor systeembeheer is certificering toch wel erg belangrijk om door te groeien.
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:23:
[...]

De verhoging die je nieuwe werkgever je geboden heeft is dan in rook opgegaan, want je zit slechts 100 euro boven minimumloon, waar je bij je oude werkgever 150 euro boven minimumloon zat...
Juist, de switch is een achteruitgang geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supra_indo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:35:
[...]

Vooropgesteld vind ik het erg vreemd dat je voor een detachering werkt als Systeembeheerder met alleen een ITIL certificaat en een MBO3 opleiding 8)7
Je profiel schetst namelijk het profiel van een startende servicedesk medewerker.

Als ik jou was zou ik lekker je certificeringen gaan halen voor Windows 7,8 en je server certificeringen en lekker verschillende projecten gaan bekijken voor je ergens in loondienst gaat. Als je dat een aantal jaar doet heb je ergens om op te staan als je ergens in loondienst zal gaan. Tevens met enkele certificeringen heb je tegenwoordig al vaak leuke verschillende en afwisselende projecten inclusief een lease auto. Deze zal je met jou profiel bij lange na niet krijgen als je bij je bedrijf in loondienst gaat.

Succes!
Het is momenteel zo dat ik functioneer als Systeembeheerder binnen dit project. Bij de detacheerder noemen ze het vooral "IT Professional", waarin verschillende functies mogelijk zijn: van Supportdesk tot IT Manager.

Momenteel zit ik op een afstand van 15-20 minuten met de motor (zelf met files, want ik rij overal tussendoor), dus een auto is niet echt een vereiste en ik zou dit dan al gauw omzetten in een bruto vergoeding bovenop mijn salaris.

Ik heb de 31ste mijn eerste Windows 8.1 examen, waarvoor ik nu aan het leren ben (boek/PDF + CBTNuggets).

Ik heb er specifiek voor gekozen om 8.1 te doen i.p.v. 7, omdat we hier met Windows 8 werken en daarbij is het zo dat in Windows 8.1 dezelfde dingen naar voren komen als in Windows 7.

Na Windows 8.1 MCSA, ga ik mijn 410/411/412 halen om MCSA: Windows Server 2012R2 te worden.
Na deze certificaten zit ik er ook sterk aan te denken om MCSE te gaan doen.

De wil om door te groeien is er altijd geweest, daar zal het niet aan liggen. Helaas betaald detachering wat minder dan de gemiddelde vaste baan (in de meeste gevallen).
Daarom vroeg ik mij af wat ik zou kunnen vragen bij het bedrijf waar ik nu op project zit.

Certificaten kan ik ook hier halen op de baas zijn kosten, dus daar ligt het niet aan.

Thanks in ieder geval voor je duidelijke verhaal en tips _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:49:
[...]

Het is momenteel zo dat ik functioneer als Systeembeheerder binnen dit project. Bij de detacheerder noemen ze het vooral "IT Professional", waarin verschillende functies mogelijk zijn: van Supportdesk tot IT Manager.

Momenteel zit ik op een afstand van 15-20 minuten met de motor (zelf met files, want ik rij overal tussendoor), dus een auto is niet echt een vereiste en ik zou dit dan al gauw omzetten in een bruto vergoeding bovenop mijn salaris.

Ik heb de 31ste mijn eerste Windows 8.1 examen, waarvoor ik nu aan het leren ben (boek/PDF + CBTNuggets).

Ik heb er specifiek voor gekozen om 8.1 te doen i.p.v. 7, omdat we hier met Windows 8 werken en daarbij is het zo dat in Windows 8.1 dezelfde dingen naar voren komen als in Windows 7.

Na Windows 8.1 MCSA, ga ik mijn 410/411/412 halen om MCSA: Windows Server 2012R2 te worden.
Na deze certificaten zit ik er ook sterk aan te denken om MCSE te gaan doen.

De wil om door te groeien is er altijd geweest, daar zal het niet aan liggen. Helaas betaald detachering wat minder dan de gemiddelde vaste baan (in de meeste gevallen).
Daarom vroeg ik mij af wat ik zou kunnen vragen bij het bedrijf waar ik nu op project zit.

Certificaten kan ik ook hier halen op de baas zijn kosten, dus daar ligt het niet aan.

Thanks in ieder geval voor je duidelijke verhaal en tips _/-\o_
Helder verhaal.

Ik ben zelf op mijn 18e ook voor een detachering gaan werken. Toen gestart met 1500 bruto inclusief auto.
Bij deze detachering heb ik mijn XP, Windows 7 en MCITP 2008 EA behaald. 4,5 jaar later zat ik nog steeds op een bruto salaris van 1800. Ik heb toen besloten om deze partij te verlaten om elders te gaan kijken. Met een grote bluf heb ik toen bij een andere detachering voor een werkplekbeheerders functie 2650 gekregen.

Kortom heb ik geleerd dat je als starter niks te vertellen hebt en een bruto salaris tussen 1500-1700 echt het maximaal haalbare is. Zodra je enkele server certificeringen hebt heb je een poot om op te staan.

Als je nu je Windows 8 behaald hebt zorg dat je inderdaad zo snel mogelijk je MCSA 2012 behaald.

Een detachering verdraaid altijd de functie titel t.o.v. de werkelijke functie. Ze proberen de medewerker een goed gevoel te geven bij de functie omdat ze je van de bank af willen hebben om declarabele uren te maken. Geloof mij, ze denken echt 0,0% aan jou ontwikkeling tenzij je een goede band hebt opgebouwd met iemand van de detachering. Toch ben ik hierin benieuwd naar wat nou echt je dagelijkse taken zijn als "systeembeheerder" zoals jezelf aangeeft? :P

Conclusie is gewoon, behaal je certificeringen tot MCSA 2012. Het salaris wat je dan kan eisen is zeker tussen de 2200-2600 bruto. Als je je mond niet opentrekt krijg je niks, het is inprnicipe gewoon een spelletje waarbij je sterk in je schoenen moet staan ;) Als je huidige detachering niet mee wilt werken voor een acceptabel salaris wees dan niet bang om over te stappen en gesprekken aan te gaan met andere partijen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 17-10-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:13

Bezulba

Formerly known as Eendje

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HAVO
Certificaten: win7 en wat oudere meuk, Prince, ITIL
Werkervaring: 13 jaar servicedesk
Werkgever: Gemeente Amsterdam
Huidige functie: Servicedeskmedewerker

Vakantiegeld: ja
13/14e maand of winstuitkering: 6% oid 13de maand
Laptop:nein
GSM:nein
Leaseauto*: hell nein
Werkweek: 36
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: 1.5 enkele reis (OV)

Maandsalaris (bruto): 3100

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
Een nulletje teveel denk ik ;) Maar goedendag zeg, dat is een behoorlijk salaris voor je functie in combinatie met een 36 urige werkweek!

edit: of het is je jaarsalaris, maar ook in dat geval is het nog steeds een behoorlijk goed salaris volgens mij

[ Voor 17% gewijzigd door Soepstengel op 17-10-2014 14:25 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 19:04
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:15:
[...]

Ja in BE zijn die termen iets couranter, het gaat hier over een groepsverzekering. 4% van het brutoloon wordt door de werknemer gespaard, de werkgever past dan 12% bij.

Daarbovenop komt uiteraard de standaard pensoioenregeling

[ Voor 8% gewijzigd door h8bal op 17-10-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:13

Bezulba

Formerly known as Eendje

Soepstengel schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:22:
[...]

Een nulletje teveel denk ik ;) Maar goedendag zeg, dat is een behoorlijk salaris voor je functie in combinatie met een 36 urige werkweek!

edit: of het is je jaarsalaris, maar ook in dat geval is het nog steeds een behoorlijk goed salaris volgens mij
ja ik word serieus goed betaald. Ik zou God dagelijks op m'n blote knieen bedanken als ik religieus zou zijn :P

moet er wel bij zeggen dat de 300 euro reiskosten bij m'n salaris inbegrepen zijn. Dus dan is het ietsjes minder, maar voor mijn sector en opleidingsniveau verdien ik echt, echt, echt veel.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firestarz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:08
Nieuwe baan.
Minder werken en toch nog genoeg verdienen :)
firestarz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:14:
Heb al diverse werkgevers gehad, altijd kleine bedrijfjes.
Werk nu ook nog voor een klein bedrijfje.

Leeftijd: 31 32
Opleiding(en): HBO Informatica, Master HPDC
Certificaten: geen
Werkervaring: 6+
Werkgever: Media/Monitoring 4GL Development Environment
Huidige functie: Software Developer (C++)

Vakantiedagen: 24 20
13/14e maand of winstuitkering: geen
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 32
Pensioenregeling: Ja, volledig vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten, zorgverzekering vergoed
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 30 minuten

Maandsalaris (bruto): 3560 3600 (4500 bij fulltime)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supra_indo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:00:
[...]

Helder verhaal.

Ik ben zelf op mijn 18e ook voor een detachering gaan werken. Toen gestart met 1500 bruto inclusief auto.
Bij deze detachering heb ik mijn XP, Windows 7 en MCITP 2008 EA behaald. 4,5 jaar later zat ik nog steeds op een bruto salaris van 1800. Ik heb toen besloten om deze partij te verlaten om elders te gaan kijken. Met een grote bluf heb ik toen bij een andere detachering voor een werkplekbeheerders functie 2650 gekregen.

Kortom heb ik geleerd dat je als starter niks te vertellen hebt en een bruto salaris tussen 1500-1700 echt het maximaal haalbare is. Zodra je enkele server certificeringen hebt heb je een poot om op te staan.

Als je nu je Windows 8 behaald hebt zorg dat je inderdaad zo snel mogelijk je MCSA 2012 behaald.

Een detachering verdraaid altijd de functie titel t.o.v. de werkelijke functie. Ze proberen de medewerker een goed gevoel te geven bij de functie omdat ze je van de bank af willen hebben om declarabele uren te maken. Geloof mij, ze denken echt 0,0% aan jou ontwikkeling tenzij je een goede band hebt opgebouwd met iemand van de detachering. Toch ben ik hierin benieuwd naar wat nou echt je dagelijkse taken zijn als "systeembeheerder" zoals jezelf aangeeft? :P

Conclusie is gewoon, behaal je certificeringen tot MCSA 2012. Het salaris wat je dan kan eisen is zeker tussen de 2200-2600 bruto. Als je je mond niet opentrekt krijg je niks, het is inprnicipe gewoon een spelletje waarbij je sterk in je schoenen moet staan ;) Als je huidige detachering niet mee wilt werken voor een acceptabel salaris wees dan niet bang om over te stappen en gesprekken aan te gaan met andere partijen. :)
2650 via een detacheerder is abnormaal goed. Ze betalen heel vaak minder dan wanneer je vast in dienst gaat bij een bedrijf. Wat voor bluf als ik vragen mag? :P Misschien ken ik die bluf ook wel gebruiken, haha!

Binnen het project waar ik nu zit, voer ik de volgende werkzaamheden uit:

Binnenkomende calls aannemen op 1e en 2de lijn van collega's in binnen en buitenland;
Zelfstandig analyseren en oplossen van software/hardware gerelateerde vraagstukken en registreren;
Telefonisch, per e-mail en remote ondersteunen van collega's;
Het aanmaken, wijzigen en bijhouden van Group Policies;
Aanmaken en wijzigen van gebruikers in Active Directory;
Testen van bepaalde software en implementeren in onze omgeving;
Documentatie van support issues opstellen en aanpassen;
Rapporteren over werkzaamheden en bijzonderheden aan de IT Manager;
Het onderhouden van verschillende servers / upgraden / migraties alles erop en eraan;

Ik zit hier met één IT Manager en voor de rest is er niemand die verstand heeft van IT hier. Dus er is

Er zijn vast nog genoeg dingen die ik kan opnoemen die onder deze functie valt, maar dit zijn de meest voorkomende dingen.

Ik ben erg blij met al je tips :) Dat doet me goed! Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:56:
[...]

2650 via een detacheerder is abnormaal goed. Ze betalen heel vaak minder dan wanneer je vast in dienst gaat bij een bedrijf. Wat voor bluf als ik vragen mag? :P Misschien ken ik die bluf ook wel gebruiken, haha!

Binnen het project waar ik nu zit, voer ik de volgende werkzaamheden uit:

Binnenkomende calls aannemen op 1e en 2de lijn van collega's in binnen en buitenland;
Zelfstandig analyseren en oplossen van software/hardware gerelateerde vraagstukken en registreren;
Telefonisch, per e-mail en remote ondersteunen van collega's;
Het aanmaken, wijzigen en bijhouden van Group Policies;
Aanmaken en wijzigen van gebruikers in Active Directory;
Testen van bepaalde software en implementeren in onze omgeving;
Documentatie van support issues opstellen en aanpassen;
Rapporteren over werkzaamheden en bijzonderheden aan de IT Manager;
Het onderhouden van verschillende servers / upgraden / migraties alles erop en eraan;

Ik zit hier met één IT Manager en voor de rest is er niemand die verstand heeft van IT hier. Dus er is

Er zijn vast nog genoeg dingen die ik kan opnoemen die onder deze functie valt, maar dit zijn de meest voorkomende dingen.

Ik ben erg blij met al je tips :) Dat doet me goed! Thanks!
Het is heel simpel. Er zijn zoveel verschillende partijen in Nederland die allemaal dezelfde soort gelijke functies binnen krijgen. Ze proberen je voor zo min mogelijk salaris weg te zetten op een project. Vandaar zijn school verlaters natuurlijk een prooi voor detacheringen aangezien ze daar het meeste profit op pakken. Ik wil niet direct zeggen dat het dikke bluf is want met certificeringen sta je natuurlijk wel stevig in je schoenen. Maar stel ik verzend mijn CV naar 5 verschillende partijen dan is vaak het grootste gedeelte van die partijen niet bereid om je het maximale te betalen. Ik adviseer je om niet voor partijen als PEAK IT, Q-Magic of Centric te gaan werken, dit zijn allemaal mega grote partijen welke totaal geen moeite ermee hebben of je nou komt of gaat en echt waardeloos betalen. Dit soort detacheringen zijn bedoeld voor schoolverlaters die even gauw de certificeringen willen halen en daarna moet je zorgen dat je er zo snel mogelijk weg bent. Zoek een kleine detachering, hier krijg je namelijk begrip en zijn ze zuinig met hun mensen. Uiteindelijk gaat het de detacheringen alleen maar om de uiteindelijke rapportages in cijfers. Elke detachering stelt een bepaald studie budget voor je beschikbaar op jaarbasis, dit is niet meer dan normaal, laat je hier dus ook niet mee om kopen aangezien elke partij dit biedt.

Tevens vind ik je functieomschrijving echt een profiel voor een skilled servicedesk. Ik geloof namelijk niet dat als de mailserver down is dat jij exact weet hoe te troubleshooten. Geeft ook niet, dit komt vanzelf allemaal wel ;) . Maar laat je niet misleiden door detacheringen, ze verdraaien de functie vaak in mooie woorden naar de medewerker toe zodat het goed bij jou in de oren klinkt zodat jij geinteresseerd bent. Eenmaal op project ben je er enkele maanden eigenlijk helemaal klaar mee. En als je echt een systeembeheerder bent dan begrijp ik niet waarom je geen lease auto van je detachering hebt...

Durf jezelf in de markt te zetten en durf te onderhandelen met partijen, maar doe dit pas wanneer je je certificeringen voor Windows 8 en MCSA 2012 hebt behaald!

Mag ik misschien weten voor welke detachering je momenteel werkzaam bent?

[ Voor 3% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 17-10-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 16:58

marnix11

AFCA ★★★

Ik heb het volgende aangeboden gekregen. Ik ga dit voor 99% zeker accepteren, maar wil toch graag jullie mening weten.

Members only:
Pagina: 1 ... 80 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.