Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.854.651 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vooral de secundaire voorwaarden zijn mooi, laat in ieder geval zien dat het bedrijf om jou als werknemer geeft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-05 14:35
Leeftijd:29
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4
Certificaten: Paar Microsoft certificaten, niks wat van toepassing is op huidige baan
Werkervaring: 8 jaar, 6 jaar relevant
Werkgever: Zakelijke reisorganisatie
Huidige functie: Webdeveloper (PHP, MySQL, VB, etc)

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 + 5 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Nop
Laptop: Nop
GSM: Nop
Leaseauto: Nop
Werkweek: Nop
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: (Veel) Korting op reizen. Reiskosten vergoeding
Land: Nederland
Regio: Randstad
Reistijd: 20 min auto, 40 min OV

Maand salaris (bruto): 2950

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:51

Bolletje

Moderator Harde Waren
Anoniem: 83 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:47:
[...]
vanwege management functie mag ik kosteloos vrij nemen als de werkdruk hoog is en ik even pauze moet
Heb je hier al eens gebruik van gemaakt?

Het lijkt mij een vreemde regeling; juist op de momenten dat de werkdruk hoog is lijkt mij het belang van goed management / een goede manager het grootst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bolletje schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:05:
[...]

Heb je hier al eens gebruik van gemaakt?

Het lijkt mij een vreemde regeling; juist op de momenten dat de werkdruk hoog is lijkt mij het belang van goed management / een goede manager het grootst.
Misschien verschil tussen piekbelasting en continue hoge belasting. Bij piekbelasting lijkt het me inderdaad wenselijk dat de manager blijft. Bij continue hoge belasting zie ik het voordeel wel dat de manager een lang weekend pakt als hij wat te lang in het rood zit.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sallin schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:21:
[...]

Misschien verschil tussen piekbelasting en continue hoge belasting. Bij piekbelasting lijkt het me inderdaad wenselijk dat de manger blijft. Bij continue hoge belasting zie ik het voordeel wel dat de manager een lang weekend pakt als hij wat te lang in het rood zit.
Dit. Het is niet dat ik mijn collega's laat vallen door m'n verantwoordelijkheid niet te pakken bij een topdrukte. Het is meer dat er externe factoren zijn in het bedrijf die ik opvang voor mijn collega's, zodat we goed door kunnen werken. Af en toe heb je dan wat extra downtime nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSynn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:12
Leeftijd: 32
Opleiding(en): WO Bsc Informatiekunde, bezig met Msc BPMIT
Certificaten: ITIL F, ERP
Werkervaring: 6
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Consultant

Vakantiedagen: 25 +4 indien niet ziek
13/14e maand of winstuitkering: bonus indien over 80% facturabel (2013 10%)
Laptop: MB Pro
GSM: Iphone
Leaseauto: DS5 H
Werkweek: 36 (van 40 naar 36 gegaan)
Pensioenregeling: 55/45 Werkgever / -nemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 45e onkosten, studie betaald
Land: NL
Reistijd: 30m enkel

Maand salaris (bruto): 4400,- obv 36u

Gesprek gehad en zo'n 11% erbij. Tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:37

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

LordSynn schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:40:
Opleiding(en): WO Bsc Informatiekunde, bezig met Msc BPMIT
Certificaten: ITIL F, ERP
Werkervaring: 6
Huidige functie: Consultant

Vakantiedagen: 25 +4 indien niet ziek
13/14e maand of winstuitkering: bonus indien over 80% facturabel (2013 10%)
Laptop: MB Pro
GSM: Iphone
Leaseauto: DS5 H
Werkweek: 36 (van 40 naar 36 gegaan)
Pensioenregeling: 55/45 Werkgever / -nemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 45e onkosten, studie betaald
Reistijd: 30m enkel

Maand salaris (bruto): 4400,- obv 36u

Gesprek gehad en zo'n 11% erbij. Tevreden :)
Zeer netjes! Inclusief auto, studie en een mooie reistijd.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369149

Leeftijd: 28
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica (duaal)
Certificaten: Itil / beroeps specifieke certificaten
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: klein bedrijfje in oprichting
Huidige functie: software consultant

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: wellicht afhankelijk hoe het loopt dit jaar
Laptop: ja, macbook pro retina
GSM: ja, iphone
Leaseauto: ja, lexus ct200h
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: NL
Reistijd: afhankelijk van klant

Maand salaris (bruto): 4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:37

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 369149 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:03:
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica (duaal)
Certificaten: Itil / beroeps specifieke certificaten
Werkgever: klein bedrijfje in oprichting
Huidige functie: software consultant

13/14e maand of winstuitkering: wellicht afhankelijk hoe het loopt dit jaar
Laptop: ja, macbook pro retina
GSM: ja, iphone
Leaseauto: ja, lexus ct200h
Reistijd: afhankelijk van klant

Maand salaris (bruto): 4000
Hoog salaris voor een klein software bedrijfje in oprichting, hoop dat het blijft bestaan. Je kost inclusief vakantiegeld, auto, gadgets (werkplek), pensioen en verzekering toch een hoop geld.

Voor jou overigens zeer netjes! Hoger dan ik opleiding + ervaring in zou schatten. _/-\o_

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
@falconwv: wat voor software maken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 547859

wat vinden jullie ervan graag eerlijke mening.

Leeftijd: 24
Opleiding(en): Mbo Niveau 4
Certificaten: ECDL MCP
Werkervaring: 3 maanden
Werkgever: klein bedrijfje
Huidige functie: Junior Systeembeheerder
Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: ja, nee
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:nee
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 15m

Werkzaamheden: joomla,wordpress website's bouwen, hosted exchange, cloud omgeving inrichten, Op vm niveau backups maken/beheren, Active directory, netwerk configuratie, server onderhoud,firewall installatie, klanten ondersteuning, Hosting omgeving aanmaken voor website's, bestellingen bezorgen bij klanten, apache server inrichten enz enz

Maand salaris (bruto): 1700

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 547859 op 14-01-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 547859 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:01:

Werkzaamheden: joomla,wordpress website's bouwen, hosted exchange, cloud omgeving inrichten, Op vm niveau backups maken/beheren, Active directory, netwerk configuratie, server onderhoud,firewall installatie, klanten ondersteuning, Hosting omgeving aanmaken voor website's, bestellingen bezorgen bij klanten, apache server inrichten enz enz

Voor je leeftijd en opleiding flink onder marktconform. Je hebt aardig wat dingen te beheren zie ik, en je hebt al geen geweldige secundaire voorwaarden (geen), dan mag het salaris wat mij betreft een flink stukje omhoog.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:47

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DennusB schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:11:
[...]

Voor je leeftijd en opleiding flink onder marktconform. Je hebt aardig wat dingen te beheren zie ik, en je hebt al geen geweldige secundaire voorwaarden (geen), dan mag het salaris wat mij betreft een flink stukje omhoog.
Wat DennusB zegt. Wat hou je van zo'n salaris over? Op die leeftijd had ik een huurhuis, dat kostte me € 750 per maand, € 150 aan eneco en een € 200 aan verzekeringen. Ik denk dat dat salaris daarmee op zou zijn, maar dan moet er nog worden voorzien in het overige levensonderhoud....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aan de andere kant, een werkervaring van 3 maanden in combinatie met die werkzaamheden... in hoeverre wordt het werk dan zelfstandig uitgevoerd? Want je hebt wel een waslijst met werkzaamheden maar ben je ook verantwoordelijk voor dat werk of doe je dat onder toezicht? Want met 3 maanden in dienst kan het prima zijn dat dit allemaal onder supervisie gaat en het vooral bij de simpele taken blijft. Want termen zoals "hosted exchange" kan je ook toepassen wanneer je enkel de user accounts inricht. Backups maken en beheren kan ook gewoon bestaan uit een software pakket aanslingeren en de statuslampjes bekijken. Dus je moet denk ik toch wat specifieker zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad, het is MBO niveau 4, met 3 maanden ervaring. De functie junior systeembeheerder, dus ik verwacht niet dat hij alles zelfstandig doet zonder supervisie. De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel erg somber, maar ik zou niet direct zeggen dat het enorm laag is. Ik zou wel proberen om te kijken of je binnen niet al te lange tijd naar de € 2000,- zou kunnen groeien, zodat je ook wat apart kan gaan zetten voor bijvoorbeeld je pensioen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 16:42

Metalfreak

Hoije woh!

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:21:
[...]

[...]

Wat DennusB zegt. Wat hou je van zo'n salaris over? Op die leeftijd had ik een huurhuis, dat kostte me € 750 per maand, € 150 aan eneco en een € 200 aan verzekeringen. Ik denk dat dat salaris daarmee op zou zijn, maar dan moet er nog worden voorzien in het overige levensonderhoud....
Dan woonde jij wel aardig duur en lette je verder ook niet op de kosten. Op die leeftijd woonde ik voor minder dan 400 euro, betaalde ik nog geen 100 euro aan stroom/gas en verzekeringen (incl. zorgverzekering) zal niet meer dan 150 euro zijn geweest. En met een lager inkomen heb je vaak ook nog eens recht op huurtoeslag, daar kwam ik dankzij mijn leaseauto destijds niet voor in aanmerking. Nu, 7 jaar later, is alleen die huur iets hoger geworden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Metalfreak schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:39:
[...]

Dan woonde jij wel aardig duur en lette je verder ook niet op de kosten. Op die leeftijd woonde ik voor minder dan 400 euro, betaalde ik nog geen 100 euro aan stroom/gas en verzekeringen (incl. zorgverzekering) zal niet meer dan 150 euro zijn geweest. En met een lager inkomen heb je vaak ook nog eens recht op huurtoeslag, daar kwam ik dankzij mijn leaseauto destijds niet voor in aanmerking. Nu, 7 jaar later, is alleen die huur iets hoger geworden.
150 euro voor gas/licht & water EN zorgverzekering? Een verzekering is alleen al 120 euro per maand :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:35
Nou, 7 jaar later is niet alleen de huur iets duurder geworden hoor :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DennusB schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:40:
[...]

150 euro voor gas/licht & water EN zorgverzekering? Een verzekering is alleen al 120 euro per maand :')
Ik betaal anders ongeveer € 65,- voor mijn zorgverzekering. Je hoeft niet perse al die extra pakketten te nemen hè ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:46:
[...]

Ik betaal anders ongeveer € 65,- voor mijn zorgverzekering. Je hoeft niet perse al die extra pakketten te nemen hè ;)
Ja oke, maar als iemand dan een keer op je bekgezicht slaat zit je gelijk met een rekening van 2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:13
Die peperdure tandartsverzekeringen betalen betalen ook maar tot een bepaald bedrag. Dan ga je alsnog nat, maar mag je eveneens elke maand enkele tientjes aftikken. Een tandartsverzekering is al net zo stompzinnig als een uitvaartsverzekering: iedereen komt aan de beurt. Je betaalt alleen de overhead van de verzekeraar erbij(en de winst, die aanvullende pakketten zijn namelijk wél gewoon commerciële producten.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Metalfreak schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:39:
[...]

Eengezinswoning in de omgeving van Rotterdam. Eneco voor een eengezinswoning ligt rond de € 150. En twee zorgverzekeringen (mijn vrouw, toen vriendin moet immers ook verzekerd zijn), een inboedelverzekering, rechtsbijstandverzekering en uitvaartverzekering. Denk dat ik met de door mij genoemde 200 euro nog laag zit :P

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 13:48

Het ziet er naar mijn mening eigenlijk niet slecht uit voor MBO4 met 3 maanden ervaring. Het jammere is dat de pensioenregeling niet bestaat. Overigens is vakantiegeld toch gewoon wettelijk verplicht in nederland? die krijg je dus 8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

DennusB schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:40:
[...]

Volgens mij bedoelt hij met:
nog geen 100 euro aan stroom/gas en verzekeringen (incl. zorgverzekering) zal niet meer dan 150 euro zijn geweest
Dat hij 100 euro stroom/gas betaalde, en dat verzekeringen (incl. zorg) niet meer dan 150 zijn. Dus totaal 250.

Ik betaal overigens ook 64 per maand aan verzekering... 120 lijkt me veel, ook vorig jaar... maar ik heb dan ook alleen basisverzekering met maximaal eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
Aangezien ik wel eens benieuwd ben naar jullie mening... :9

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 0% gewijzigd door Ninjetsu NL op 27-01-2014 10:45 . Reden: Spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 19:41
Ninjetsu NL schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:19:

Leeftijd: 25
Opleiding(en): WO Nederlands Recht accent Strafrecht & 3 maanden stoomcursus PHP/.NET
Certificaten: *bezig met MCSD*
Werkervaring: 5,5 maand
Werkgever: Kleine detacheerder
Huidige functie: Junior software/systeem ontwikkelaar

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, maar afgelopen jaar niet gehad
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Jaarlijks 350 euro extra bij geen ziekte en 16 cent per km / volledige vergoeding treinkosten
Regio: Limburg
Reistijd: Trein dtd: 1 uur / Auto dtd: 35 min

Maand salaris (bruto): 2100
Ha! nog een meester in de Rechten die liever programmeert :)

Lijkt me een acceptabel startsalaris

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Opleiding(en): HBO Network Infrastructure Design
Certificaten: Microsoft MCSA 2008, MCSA 2012, ITIL v3 en Prince2 Foundation
Werkervaring: 7 maanden
Werkgever: Wereldwijde detacheerder
Huidige functie: Infrastructure Engineer

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Ja
GSM: Nee, wel abonement met onbeperkt privé gebruik
Leaseauto: Ja, 800€ leasebudget incl. onbeperkt privé kilometers zonder eige bijdrage
Werkweek: 40 uur op papier, vaak minder
Pensioenregeling: Ja, eigen pensioenfonds
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Connectiviteitsvergoeding (35 euro p/m voor een telefoontoestel), internetvergoeding en fitnessvergoeding .
Regio: Utrecht
Reistijd: 10 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): 2450

Ik vraag me altijd af of ik ergens anders meer zou verdienen? Niet dat ik ergens naartoe ga hoor, zit hier prima!

[ Voor 5% gewijzigd door Vayne op 14-01-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

Ninjetsu NL schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:19:

Opleiding(en): WO Nederlands Recht accent Strafrecht & 3 maanden stoomcursus PHP/.NET

Maand salaris (bruto): 2100
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar jouw verhaal. Waarom rechten gaan studeren om dan uiteindelijk ontwikkelaar te worden? Het is compleet anders werken en denken.

Maar 2100 voor iemand met maar 3 maanden "informatica opleiding", is best ok. Als je WO informatica had gedaan, was het wel aan de lage kant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

DirtyDiaz schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:27:

Leaseauto: Ja, 800€ leasebudget incl. onbeperkt privé kilometers zonder eige bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Connectiviteitsvergoeding (35 euro p/m voor een telefoontoestel), internetvergoeding en fitnessvergoeding .

Ik vraag me altijd af of ik ergens anders meer zou verdienen? Niet dat ik ergens naartoe ga hoor, zit hier prima!
Prima salaris om te beginnen. Ik zou wel in de gaten houden dat je goed kan groeien. Binnen 3 jaar moet je minimaal tussen 2700 en 2800 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:29

Even serieus....je werkt net 7 maanden en je vraagt je nu al af of je ergens anders meer zou verdienen? Volgens mij verdien je bovengemiddeld voor iemand die net komt kijken, inclusief een lease-auto etc.

Uit nieuwsgierigheid:
Waarom zou je denken dat je ergens anders nog meer zou verdienen?
Of anders gezegd waarom denk je dat je nog meer beloond zou kunnen worden?

Heb het idee dat schoolverlaters denken dat ze direct 3000 euro gaan verdienen zonder dat ze enige werkervaring hebben die er toe doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 14-01-2014 09:35 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DennusB schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:46:
[...]

Ja oke, maar als iemand dan een keer op je bekgezicht slaat zit je gelijk met een rekening van 2000 euro.
offtopic:
Zoals EvaluationCopy ook al aangeeft is een aanvullende tandartsverzekering totaal niet rendabel voor het geval dat je geslagen wordt. Ten eerste zou je dan eerst moeten proberen te verhalen bij de persoon die dat gedaan heeft. Als dat niet lukt is de verhouding premie/uitkering van de verzekering alleen gunstig als je om het jaar in elkaar geslagen wordt. Je kunt dan beter een ongeval risico verzekering afsluiten, al zul je dan ook moeten kijken wat die wel en niet uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-04 12:46

Net salaris hoor! Wou dat ik daarmee was gestart ^_^
Meeste starten rond de 2100-2200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tisisit74
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-08-2023
Leeftijd: 39
Opleiding(en): HBO VIA (ict opleiding - Vormgeving ontwerp van Interactie)
Certificaten: Tmap ISTQB Agile
Werkervaring: 8
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: Software tester

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
GSM: nee
Leaseauto: ja (leasebedrag 750,- 13000 km prive) of reiskostenvergoeding (mits je ook met ov gaat)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekosten verzekering (vergoed (partner + kids kunnen dar ook in mee), bij overlijden direct 3x een maandsalaris naar partner, fitness (fit for free), Onkosten vergoeding
Regio: detachering (landelijk)
Reistijd: 1 uur

Maand salaris (bruto): 3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Er is wat veranderd in het laatste jaar, baan verloren door reorganisatie en carrièreswitch:
Stand eind 2012:
Opleiding(en): WO Nederlands Recht + wat XML/SQL gerelateerde cursussen
Certificaten: geen officiële
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Uitgeverij
Huidige functie: soort Functioneel beheer (de echte functienaam is behoorlijk nietszeggend en bestaat enkel binnen die werkgever)

Vakantiedagen: 27 (van 7,2 uur)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, varieert van 3-6,5%
Werkweek: 36 uur (40/32)
Pensioenregeling: 24% opbouw, waarvan 1/3 eigen inbreng en 2/3 door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: CAO
Regio: Overijssel
Reistijd: 15 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto): 3200,-

Leuk salaris en lekker dichtbij, maar verder uitdagingsloos en weinig toekomstperspectief binnen het bedrijf
Stand begin 2014:
Leeftijd: 33
Opleiding(en): WO Nederlands Recht, XML/SQL gerelateerde cursussen, diverse Java cursussen (grotendeels via opleidingstraject van nieuwe werkgever)
Certificaten: Oracle OCA Java SE 7, Oracle OCP Java SE 7, Oracle WCD EE 6, leer nu voor Oracle JPA EE 6
Werkervaring: 6 jaar niet echt relevant, wel binnen IT
Werkgever: middelgrote detacheerder
Huidige functie: Junior Software Engineer

Vakantiedagen: 25 + 2
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, varieert van 0-4%
Laptop: Ja, Dell M4700 enkel voor zakelijk gebruik
Leaseauto: Ja, huidig budget 550 incl tankpas
Pensioenregeling: werkgever betaald 82% van pensioeninleg, maar grondslag is maar een fractie van wat er bij mijn vorige werkgever werd ingelegd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 55 euro netto onkostenvergoeding (tot oktober) + bruto bijdrage voor mijn ziektekosten verzekering tot ca 116,-/mnd en 25,-/mnd voor partner
Regio: Nederland
Reistijd: afhankelijk van project, gemiddeld tussen 45-90 minuten enkele reis

Maand salaris (bruto): 2450,-

Financieel is het een aderlating, al zit ik nu wel in een vakgebied wat ik leuk vind en waar ik veel meer toekomstperspectief in heb.
Leaseauto + tankpas is een fijne pleister op de aderlating, al willen ze het eea veranderen op dat gebied.
Mijn hoop is gedurende de komende drie jaar toch weer rond de 3200 per maand uit te komen, is dat een beetje reëel?S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 16:42

Metalfreak

Hoije woh!

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:52:
[...]

Eengezinswoning in de omgeving van Rotterdam. Eneco voor een eengezinswoning ligt rond de € 150. En twee zorgverzekeringen (mijn vrouw, toen vriendin moet immers ook verzekerd zijn), een inboedelverzekering, rechtsbijstandverzekering en uitvaartverzekering. Denk dat ik met de door mij genoemde 200 euro nog laag zit :P
Stroom kun je dus nog heel wat op besparen. Mijn stroomkosten gaan elk jaar nog omlaag omdat ik steeds meer bespaar en er steeds energiezuinigere apparaten op de markt komen. En heeft/had je vriendin dan geen inkomen? Want dat vertelde je in je eerste post niet bij, dat je twee personen moet onderhouden. Dan lukt het vast niet met 1700, maar daarmee kun je goed voor jezelf zorgen. Met een inkomen van 1700 bruto ga je ook niet wonen in een woning met 750 euro huur. Uitvaartverzekering vind ik overbodig, inboedelverzekering, AVP en rechtsbijstand hoeft niet meer dan 20 euro te kosten, tenminste, ik ben niet meer kwijt daaraan.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Metaalhoofd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:27:
[...]

Ha! nog een meester in de Rechten die liever programmeert :)

Lijkt me een acceptabel startsalaris
Zeker een acceptabel startsalaris, niets te klagen :) Ben met MCSD bezig om mezelf een betere positie te geven. Maarre ook?
Ozhan99 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:30:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar jouw verhaal. Waarom rechten gaan studeren om dan uiteindelijk ontwikkelaar te worden? Het is compleet anders werken en denken.

Maar 2100 voor iemand met maar 3 maanden "informatica opleiding", is best ok. Als je WO informatica had gedaan, was het wel aan de lage kant natuurlijk.
Mijn verhaal... tsja, je kiest 6 jaar geleden een opleiding waarvan je denkt dit is het helemaal... vervolgens maak je die opleiding helemaal af; bachelor + master en kom je er na stages achter dat het allemaal vrij individualistisch werk is... bij een beetje kantoor bestaat de interactie uit: "goedemorgen", lunch en "goedenavond". Uiteraard hier en daar nog wat overleg en een beetje cliëntcontact maar toch... Het is wel tof werk, maar aan de andere kant beviel het me niet helemaal.

Programmeren kwam vervolgens om de hoek toen ik afgestudeerd was en in mijn omgeving slecht een baan vond. Altijd al veel bezig geweest met het prutsen aan computers en het verdiepen in pc's, tablets, consoles, games en smartphones en er kwam een kansje om de hoek kijken waarmee je klaargestoomd werd voor de ICT. Aangezien dat me een zeldzame kans leek om eens te kijken of het wereldje waar ik altijd zo mee bezig ben beviel, de kans gewaagd :) Veel socialer werk, veel losser, minder uren (en minder salaris maar vrije tijd is net zo belangrijk) en weinig stress!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 13:48
Toch even een nuance; software ontwikkeling is echt niet overal een sociaal beroep.
De software ontwikkelaars die bij ons op kantoor erbij zitten zijn niet altijd zo geinteresseerd in sociale conversaties ;-) Goedemorgen en goedenavond lukt nog, maar lunch wordt vaak al op de werkplek genuttigd tijdens het programmeren. Iets om te onthouden mocht je ooit nog eens van werkgever willen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Metalfreak schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:49:
[...]

Stroom kun je dus nog heel wat op besparen. Mijn stroomkosten gaan elk jaar nog omlaag omdat ik steeds meer bespaar en er steeds energiezuinigere apparaten op de markt komen. En heeft/had je vriendin dan geen inkomen? Want dat vertelde je in je eerste post niet bij, dat je twee personen moet onderhouden. Dan lukt het vast niet met 1700, maar daarmee kun je goed voor jezelf zorgen. Met een inkomen van 1700 bruto ga je ook niet wonen in een woning met 750 euro huur. Uitvaartverzekering vind ik overbodig, inboedelverzekering, AVP en rechtsbijstand hoeft niet meer dan 20 euro te kosten, tenminste, ik ben niet meer kwijt daaraan.
Wij hebben er destijds voor gekozen om mijn vrouw niet te laten werken, maar fulltime voor de kinderen te zorgen. Mijn inkomen lag op die leeftijd overigens een flink stuk hoger dan die 1700 euro ;)

Wat betreft de kosten voor gas / stroom, als je een kleintje hebt en er bijgevolg de hele dag iemand thuis is, dan staat de verwarming wat langer aan en wat hoger dan in een situatie waar het huis overdag leeg is. Maar dat er wat te besparen valt, dat weet ik (hiervoor loopt overigens een ander topic op GoT), en inmiddels is de situatie ook al lang niet meer zoals ruim 10 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartan23R
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: MCP, MCTS Windows 7 Configuration, MCSA Server 2012
Werkervaring: 11 maanden (zonder stages)

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja (maar een oud Vista ding dat ik nooit gebruik)
GSM
: 175 euro vrij te besteden om de 3 jaar, simkaart dat ook prive gebruikt mag worden.
Leaseauto: Ja, 810€ leasebudget (tankpas + oneindig prive) + NS businesscard
Pensioenregeling: Ja werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificering, Bonus op facturabele uren (op dit moment max 60 euro per maand) Communicatievergoeding/Internet (30 euro p/m), Leaserijdersvergoeding (10 euro), Functievergoeding (11 euro), Representatiekosten (15 euro per lunchbijeenkomst en 20 euro per geschenk), Kantoorbenodigheden (20 per factuur),
Regio: heel Nederland
Reistijd: op dit moment een uur tot ander half uur

Maand salaris (bruto): 1950

Vanaf maart een jaar in dienst, ben ook deze maand een schaal omhoog gegaan (dankzij MCSA S2012) dus ben benieuwd wat mijn loonsverhoging zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Mythio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:02:
Toch even een nuance; software ontwikkeling is echt niet overal een sociaal beroep.
De software ontwikkelaars die bij ons op kantoor erbij zitten zijn niet altijd zo geinteresseerd in sociale conversaties ;-) Goedemorgen en goedenavond lukt nog, maar lunch wordt vaak al op de werkplek genuttigd tijdens het programmeren. Iets om te onthouden mocht je ooit nog eens van werkgever willen wisselen.
Het hoeft ook niet een groot feest te zijn, maar wat interactie buiten die 3 zinnen om zou fijn zijn. Verder vermaak ik me wel op de een of andere manier achter een PC, maar evengoed bedankt voor de heads-up! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 19:05
Vooruit, ook maar een keertje dan :)

Leeftijd: 34
Opleiding(en): HBO Bedrijfskunde / WO Bedrijfswetenschappen
Certificaten: Diverse SAP certificaten
Werkgever: IT (SAP) consultant
Huidige functie: Senior consultant

Vakantiegeld: lijkt me logisch, wettelijk recht - 8%
Vakantiedagen: 26 (met optie tot bij kopen van 2 x 10 dagen)
13/14e maand of winstuitkering: variabele bonus per maand
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: ja, budget 950 euro
Pensioenregeling: prima, geen bijzonderheden

Reistijd: Minimaal 45 minuten enkele reis - maar ik zit regelmatig +/- 3 tot 4 uur in de auto)

Maand salaris (bruto): 4000 vast, 750 variabel

Er speelt het e.e.a. dus wellicht snel verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Metaalhoofd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:47:
Maand salaris (bruto) 2013: 3200,-
Maand salaris (bruto) 2014: 2450,-

Financieel is het een aderlating, al zit ik nu wel in een vakgebied wat ik leuk vind en waar ik veel meer toekomstperspectief in heb. Mijn hoop is gedurende de komende drie jaar toch weer rond de 3200 per maand uit te komen, is dat een beetje reëel?
Wow, dat je dat durft. Zit je dan nog niet vast in je uitgaven patroon vwb kids of koophuis e.d.?

Of 3200 reëel is hangt sterk af van hoe jouw performance wordt gezien (perceptie is belangrijk). Het pad is vaak wel duidelijk in een detacheerder, gewoon wat rondvragen en je weet wat men verdient op bepaalde levels.

@morbid2002: is dat nu wat een club als Ciber betaalt? (niet dat ik zeg dat jij daar werkt hoor).

[ Voor 6% gewijzigd door Config op 14-01-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 19:05
Config schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:28:
[...]
@morbid2002: is dat nu wat een club als Ciber betaalt? (niet dat ik zeg dat jij daar werkt hoor).
Hangt er een beetje vanaf - de grotere clubs betalen (mijns inziens) een stuk minder. Dat zal met name komen door de enorme overhead die men daar heeft. Er kan gewoon een stuk meer van je tarief naar je eigen salaris toe vloeien als deze overhead een stuk kleiner is. En dat is nou eenmaal het geval bij de kleinere clubs. Echter zijn daar onderling de verschillen evengoed nog wel groot. Verder hangt het natuurlijk af van een stukje uitonderhandelen :)

Ik werk overigens niet voor Ciber :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DennusB schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:11:
[...]

ik ben helemaal met je eens. want ze verwachten dat ik binnen 5 maanden de senior systeembeheerder met 20 jaar werkervaring moet gaan vervangen.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:21:
[...]

[...]

als ik elke dag thuis zit hou ik per maand 400 euro over :9 dus geen sociale activiteiten.
Tsurany schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:25:
Aan de andere kant, een werkervaring van 3 maanden in combinatie met die werkzaamheden... in hoeverre wordt het werk dan zelfstandig uitgevoerd? Want je hebt wel een waslijst met werkzaamheden maar ben je ook verantwoordelijk voor dat werk of doe je dat onder toezicht? Want met 3 maanden in dienst kan het prima zijn dat dit allemaal onder supervisie gaat en het vooral bij de simpele taken blijft. Want termen zoals "hosted exchange" kan je ook toepassen wanneer je enkel de user accounts inricht. Backups maken en beheren kan ook gewoon bestaan uit een software pakket aanslingeren en de statuslampjes bekijken. Dus je moet denk ik toch wat specifieker zijn.
Ik ben verantwoordelijk voor alle taken die ik uitvoer dus niet die gast boven mij.
Complete exchange server installeren configureren gebruikersaccounts aanmaken en opleveren.
Senior systeembeheerder is een week op vakantie en ik moet al zijn taken oppakken … met 3 maanden werkervaring… het lukt me aardig wel omdat ik meer weet voor een gemddelde mbo’r maar soms begin ik het toch wel te knijpen.
Woy schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:28:
Inderdaad, het is MBO niveau 4, met 3 maanden ervaring. De functie junior systeembeheerder, dus ik verwacht niet dat hij alles zelfstandig doet zonder supervisie. De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel erg somber, maar ik zou niet direct zeggen dat het enorm laag is. Ik zou wel proberen om te kijken of je binnen niet al te lange tijd naar de € 2000,- zou kunnen groeien, zodat je ook wat apart kan gaan zetten voor bijvoorbeeld je pensioen.
Ik denk niet dat ze mijn salaris komende jaar gaan verhogen.
Mythio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:03:
[...]

Het ziet er naar mijn mening eigenlijk niet slecht uit voor MBO4 met 3 maanden ervaring. Het jammere is dat de pensioenregeling niet bestaat. Overigens is vakantiegeld toch gewoon wettelijk verplicht in nederland? die krijg je dus 8%.
Dit ga ik zo navragen. Want op mijn contract staat niks ovre vakantiegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Config schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:28:
[...]

Wow, dat je dat durft. Zit je dan nog niet vast in je uitgaven patroon vwb kids of koophuis e.d.?

Of 3200 reëel is hangt sterk af van hoe jouw performance wordt gezien (perceptie is belangrijk). Het pad is vaak wel duidelijk in een detacheerder, gewoon wat rondvragen en je weet wat men verdient op bepaalde levels.
ja, hypotheek en vrouw + kind (met hopelijk een 2e kind dit jaar).
Ik heb een aardige ontslagvergoeding meegekregen bij mijn vorige werkgever wat we als buffer kunnen gebruiken al proberen we onze uitgaven patroon zodanig aan te passen dat we daar zo weinig mogelijk gebruik van hoeven maken.
ergens dit jaar hoopt mijn vrouw ook af te studeren en (parttime) te gaan werken, dus dat zal dan ook schelen.

Bij mijn vorige baan werd ik echt niet gelukkig en programmeren vind ik daarentegen hardstikke leuk en met die ontslagvergoeding werd het mogelijk om toch die stap te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:02

Ik vind het eerlijk gezegt je salaris wel laag. Ik verdien 1775 en ben 21. Ik heb wel wat meer ervaring dan, maar daar tegenover staat dat ik niet met joomla en wordpress overweg kan. Misschien wil je werkgever eerst kijken wat je waard bent en volgend jaar meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:47
Morbid2002 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:41:
[...]

Hangt er een beetje vanaf - de grotere clubs betalen (mijns inziens) een stuk minder. Dat zal met name komen door de enorme overhead die men daar heeft. Er kan gewoon een stuk meer van je tarief naar je eigen salaris toe vloeien als deze overhead een stuk kleiner is. En dat is nou eenmaal het geval bij de kleinere clubs. Echter zijn daar onderling de verschillen evengoed nog wel groot. Verder hangt het natuurlijk af van een stukje uitonderhandelen :)

Ik werk overigens niet voor Ciber :+
myBrand wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 547859 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:42:
[...]
Ik ben verantwoordelijk voor alle taken die ik uitvoer dus niet die gast boven mij.
Het feit dat je dus wel iemand boven je hebt geeft aan dat die ook verantwoordelijkheid draagt ;)
Complete exchange server installeren configureren gebruikersaccounts aanmaken en opleveren.
Senior systeembeheerder is een week op vakantie en ik moet al zijn taken oppakken … met 3 maanden werkervaring… het lukt me aardig wel omdat ik meer weet voor een gemddelde mbo’r maar soms begin ik het toch wel te knijpen.
Voor dat salaris en met die functietitel zou ik hem persoonlijk helemaal niet knijpen eigenlijk. Junior betekend gewoon dat je nog lerende bent, en dat je dus niet de volledige verantwoordelijkheid kunt dragen. Mochten ze dat wel verwachten dan moet daar ook een andere beloning tegenover staan.

Kijk dat jij het redelijk zelfstandig red en doet betekent nog niet dat je de verantwoordelijkheid draagt!
Ik denk niet dat ze mijn salaris komende jaar gaan verhogen.
Dat is vreemd als ze wel verwachten dat je verantwoordelijkheden groter worden.
Metaalhoofd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:44:
[...]
Bij mijn vorige baan werd ik echt niet gelukkig en programmeren vind ik daarentegen hardstikke leuk en met die ontslagvergoeding werd het mogelijk om toch die stap te wagen.
Bij een detacheerder zit je denk ik niet goed om snel in salaris te stijgen, maar wel om snel ervaring op te doen. De kans is dan wel groot dat je die ergens anders ten gelde moet maken, maar dat is ook afhankelijk van je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Woy schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:33:

Bij een detacheerder zit je denk ik niet goed om snel in salaris te stijgen, maar wel om snel ervaring op te doen. De kans is dan wel groot dat je die ergens anders ten gelde moet maken, maar dat is ook afhankelijk van je werkgever.
Zo'n idee had ik ook, maar dan nog: is het reëel dat ik over pak n beet 3 jaar elders rond de 3200 uit zou kunnen komen als dat niet bij mijn huidige werkgever kan?

Nu heb ik ook een lease-auto, wat ik bij mijn vorige werkgever niet had, dus uiteindelijk is het eea afhankelijk van de voors en tegens van mijn situatie bij mijn huidige werkgever over 3 jaar en aan de andere kant van een hek.
(nu is het wel zo dat mijn rente-vaste periode van hypotheek afloopt over 3 jaar, dus het is dan beter om een hoog vast inkomen te hebben zonder lease auto dan een lager inkomen met)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Littledevil9 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:09:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegt je salaris wel laag. Ik verdien 1775 en ben 21. Ik heb wel wat meer ervaring dan, maar daar tegenover staat dat ik niet met joomla en wordpress overweg kan. Misschien wil je werkgever eerst kijken wat je waard bent en volgend jaar meer betalen.
Salaris is niet leeftijdsgebonden maar eerder ervaringsgebonden. Als jij meer ervaring hebt zal je al snel meer verdienen. Dat je jonger bent is dan niet relevant. Het zal eerder een pre zijn, meer ervaring op jonge leeftijd laat al aardig wat zien over een persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Metaalhoofd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:44:
Zo'n idee had ik ook, maar dan nog: is het reëel dat ik over pak n beet 3 jaar elders rond de 3200 uit zou kunnen komen als dat niet bij mijn huidige werkgever kan?
Absoluut haalbaar.
Just stick out of the majority.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Spartan23R schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:17:
..

Maand salaris (bruto): 1950

Vanaf maart een jaar in dienst, ben ook deze maand een schaal omhoog gegaan (dankzij MCSA S2012) dus ben benieuwd wat mijn loonsverhoging zal zijn..
Als er niets verandert is bij die club is het tussen de 75-100 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woy schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:33:
[...]

Het feit dat je dus wel iemand boven je hebt geeft aan dat die ook verantwoordelijkheid draagt ;)

[...]

Voor dat salaris en met die functietitel zou ik hem persoonlijk helemaal niet knijpen eigenlijk. Junior betekend gewoon dat je nog lerende bent, en dat je dus niet de volledige verantwoordelijkheid kunt dragen. Mochten ze dat wel verwachten dan moet daar ook een andere beloning tegenover staan.

Kijk dat jij het redelijk zelfstandig red en doet betekent nog niet dat je de verantwoordelijkheid draagt!

[...]

Dat is vreemd als ze wel verwachten dat je verantwoordelijkheden groter worden.

[...]

Klopt zo hoort het ook maar bij alles wat er mis gaat wordt ik aangesproken terwijl senior naar zijn monitor zit te staren.En ik wordt telkens erop aangesproken dat senior binnenkort op vakantie gaat dus moet ik hem in die tijd volledig kunnen vervangen... hoe kan ik nou iemand met 25 jaar werk ervaring vervangen blijft een raadsel voor mij. ik heb het meerdere malen aangegeven dat dit niet mogelijk is maar ze willen het niet begrijpen. daarom denk ik niet dat die gast boven mij meer verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-05 12:55
Vooruit dan maar:

Leeftijd: 45 en een beetje
Opleiding(en): LBO
Certificaten: Itil V3 / Server 2003 / Unix / Linux
Werkervaring: 30 jaar
Werkgever: Landelijke IT dienstverlener
Huidige functie: Applicatie beheerder / Servicedesk / schaap met de 5 poten

13/14e maand of winstuitkering: Omzetbonus en Jaarbonus
GSM: Ja
Leaseauto*: Ja (totaal tot 880 euro vrije keuze)
Pensioenregeling: Ja, Prima
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Wachtvergoeding 300 euro/maand en ruime onkostenvergoeding.
Land: Nederland en Belgie
Regio: Zeeland
Reistijd**: 30 minuten enkel. Sporadish 1,5 uur.

Maandsalaris (bruto): 3300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443708

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: ISTQB Foundation . ISTQB Technical Test Analyst
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Telecom
Huidige functie: Software Tester

Pensioenregeling: Ja werkgever
Regio: Overijssel
Reistijd: 50 minuten

Maand salaris (bruto): 2950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Opleiding(en): VWO, en bezig met Bachelor HBO Informatica (op kosten van de baas)
Certificaten: Een hele berg. :P Enige noemenswaardige: OCPJP (voorheen SCJP). Verder allerlei korte Java-opleidingen bij vooral InfoSupport.
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Medior Bouwer

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand.
Werkweek: 40 uur waarvan 36 contracturen. Ik bouw dus per week 4 uur extra verlof op.
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Enige relevante voor mij: fietsplan en fitness op het werk.
Regio: Midden-Nederland
Reistijd: 10 minuten

Maand salaris (bruto): 3850.

Al een tijdje geen verhoging gehad, en dat zal met die nullijn voor ambtenaren voorlopig nog wel zo blijven. Oh well, je moet toch wat te klagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Upquark schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:02:
Opleiding(en): VWO, en bezig met Bachelor HBO Informatica (op kosten van de baas)
Certificaten: Een hele berg. :P Enige noemenswaardige: OCPJP (voorheen SCJP). Verder allerlei korte Java-opleidingen bij vooral InfoSupport.
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Medior Bouwer

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand.
Werkweek: 40 uur waarvan 36 contracturen. Ik bouw dus per week 4 uur extra verlof op.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Enige relevante voor mij: fietsplan en fitness op het werk.
Regio: Midden-Nederland
Reistijd: 10 minuten

Maand salaris (bruto): 3850.

Al een tijdje geen verhoging gehad, en dat zal met die nullijn voor ambtenaren voorlopig nog wel zo blijven. Oh well, je moet toch wat te klagen hebben.
Nu ben ik freelancer maar ik zou zo een paar honderd euro per maand inleveren voor 10 minuten reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221236

Leeftijd: 44
Opleiding(en): A en B (zwemmen)
Certificaten: geen
Werkervaring: loads
Werkgever: in loondienst
Huidige functie: Netwerk-/Systeembeheerder, VMware en Security

Vakantiedagen: 40
13/14e maand of winstuitkering: 13de + winst
Laptop: W510
GSM: S3
Leaseauto*: Gelukkig niet
Pensioenregeling: Heel goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ATV dagen, bonussen
Regio: NH
Reistijd**: 30m

Maandsalaris (bruto): +_4300

Net ontslag genomen want wij gaan emigreren naar Zweden en daar een B&B runnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Anoniem: 221236 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:25:
Leeftijd: 44
Opleiding(en): A en B (zwemmen)
Werkervaring: loads
Werkgever: in loondienst
Huidige functie: Netwerk-/Systeembeheerder, VMware en Security

Vakantiedagen: 40
13/14e maand of winstuitkering: 13de + winst
Laptop: W510
GSM: S3
Leaseauto*: Gelukkig niet
Pensioenregeling: Heel goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ATV dagen, bonussen
Regio: NH
Reistijd**: 30m

Maandsalaris (bruto): +_4300

Net ontslag genomen want wij gaan emigreren naar Zweden en daar een B&B runnen :9
Congrats! Zweden, prachtig land! Waar gaan jullie precies een B&B runnen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :) Vooral omdat wij Zweden een erg mooi land vinden, en daar eens naartoe willen gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Falcon schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:01:
Opleiding(en): MBO 4+ ICT
Certificaten: MCSA 2003, ITILv2, TMAP Next Foundation, etcetra
Werkervaring: 14 jaar (5 jaar nu als Tester, daarvoor Beheer functies)
Huidige functie: Senior Testspecialist met specialisme Performance Testen

Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Variabele bonusuitkering
GSM: Ja (1 keer per 3 jaar 170 euro) + databundel
Leaseauto*: Ja, 810 incl. brandstof (40k, 4 jaar, ongelimiteerde privé kilometers.. zowel binnen als buitenland)
Certificaten + opleidingen: Allemaal inclusief
Regio: Overal
Reistijd**: Variabel. Werk nu bijvoorbeeld veel thuis.

Maandsalaris bruto (inclusief prestatiebeloning, vastekostenvergoeding (netto)): 3003,-
Krijg ik net het emolumentenoverzicht, bleek het niet te kloppen. |:(

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordOfBones
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-05 13:35
Jongstleden dit aangeboden gekregen en was nieuwsgierig wat jullie hiervan denken. Al op loonwijzer gekeken voor indicatie.

Opleiding(en): WO Informatica (BSc + MSc)
Certificaten: Nvt.
Werkervaring: 1.5 jaar studentassistent + 1 jaar stage
Werkgever: ?
Toekomstige functie: Junior Mobile Developer

Vakantiegeld: Ja, 8% van bruto
Laptop: Ja, in bruikleen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Verzorgde lunch
Reistijd: Fietsend 10~15 minuten

Maand salaris (bruto): € 2000

Mobile Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Ik denk dat voor een devver het geen slechte secundaire arbeidsvoorwaarden zijn, maar voor een WO opleiding vind ik het salaris niet heel hoog, of zo. Ik denk als je wat relevante werkervaring opdoet je toch wel aardig in salaris moet kunnen stijgen binnen een paar jaar.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Widow schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:01:
Ik denk dat voor een devver het geen slechte secundaire arbeidsvoorwaarden zijn,
Huh, wat? Welke secundaire voorwaarden zie jij er staan, behalve een niet nader toegelichte pensioenregeling? Een laptop is geen secundaire voorwaarde nu dat essentieel is voor de uitvoering van zijn werkzaamheden en een verzorgde lunch vind ik eerlijk gezegd vanzelfsprekend. Alleen bij een multinational heb ik dat niet gehad, bij overige werkgevers was dat altijd standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 19:22
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:05:
[...]
Huh, wat? Welke secundaire voorwaarden zie jij er staan, behalve een niet nader toegelichte pensioenregeling? Een laptop is geen secundaire voorwaarde nu dat essentieel is voor de uitvoering van zijn werkzaamheden en een verzorgde lunch vind ik eerlijk gezegd vanzelfsprekend. Alleen bij een multinational heb ik dat niet gehad, bij overige werkgevers was dat altijd standaard.
Verzorgde lunches zijn echt niet standaard, daarnaast MOET iemand daar belasting (inkomsten) over betalen. Je mag namelijk niet zomaar elke dag een lunch weg geven. Nu zullen veel het gewoon doen dat de BD komt klagen, maar je moet het (laten we zeggen 2 euro/dag) bij je loon optellen. En daarover moet inkomstenbelasting worden betaald. Ruwe schatting zo'n 200 euro per jaar per persoon aan extra belasting.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordOfBones
Widow schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:01:
Ik denk dat voor een devver het geen slechte secundaire arbeidsvoorwaarden zijn, maar voor een WO opleiding vind ik het salaris niet heel hoog, of zo. Ik denk als je wat relevante werkervaring opdoet je toch wel aardig in salaris moet kunnen stijgen binnen een paar jaar.
Naar de groeimogelijkheden zal ik nog eens navragen.
Kevinp schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:07:
[...]

Verzorgde lunches zijn echt niet standaard, daarnaast MOET iemand daar belasting (inkomsten) over betalen. Je mag namelijk niet zomaar elke dag een lunch weg geven. Nu zullen veel het gewoon doen dat de BD komt klagen, maar je moet het (laten we zeggen 2 euro/dag) bij je loon optellen. En daarover moet inkomstenbelasting worden betaald. Ruwe schatting zo'n 200 euro per jaar per persoon aan extra belasting.
Klopt. Ze worden gezien als "beloning in natura", maar ondervind hier geen nadeel van.

Bedankt voor de feedback!

Mobile Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Kevinp schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:07:
[...]

Eensch, ik heb het tot nu toe bij al m'n klanten nog niet gezien dat er een lunch "verzorgd" werd. Althans niet in de zin dat je hem gratis kreeg. Veel bedrijven hebben wel een kantine, sommige zelfs een erg goede, maar tot nu toe heb ik het alleen zodanig gezien dat je betaalde (via bonnen, chipknip, whatever).

Ik zou het eigenlijk ook niet anders willen, want ik ben zo'n voorgenoemde nerd die achter z'n laptop eet ;) Wat overigens wat mij betreft niet betekent dat er introvert gedaan moet worden of geen gesprekken te voeren zijn!

Daarnaast vind ik inderdaad een laptop alleen een secundaire voorwaarde als je hem ook prive gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bij mijn vorige werkgever hadden we altijd een enorm luxe lunch. Elke middag iets van Nasi, gevulde eitjes, soep, nou je kon het zo gek niet verzinnen. Lekker met z'n alleen tegelijk een half uur aan tafel, even sociaal doen en je kon gratis pakken :D (Oke, zat verrekend in je loon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wij hebben dagelijks broodjes of salades op bestelling. Ook met z'n allen lunchen (voor zover geen afspraken buiten de deur), een drie kwartier tot uur lang. Bedrijven die dusdanig groot zijn dat ze een kantine hebben, daar zal het inderdaad niet zo zijn, maar bij de meeste kleinere bedrijven, zeg, tot ca 10 a 15 man per kantoor, daar zie ik juist de lunch steeds verzorgd.

edit / aanvulling:

Geen idee hoe mijn werkgever dit belastingtechnisch verantwoordt, maar ik kom dus bij diverse bedrijven waar het zo werkt...

[ Voor 16% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-01-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
DennusB schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:23:
Bij mijn vorige werkgever hadden we altijd een enorm luxe lunch. Elke middag iets van Nasi, gevulde eitjes, soep, nou je kon het zo gek niet verzinnen. Lekker met z'n alleen tegelijk een half uur aan tafel, even sociaal doen en je kon gratis pakken :D (Oke, zat verrekend in je loon).
Zolang het van je Netto loon af gaat mag dat natuurlijk gewoon. Dit hebben we zelf ook een tijdje gedaan. Elke keer 5 euro inleggen en zolang er nog geld in het potje zit worden er boodschappen gedaan. Anders weer 5 euro inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LordOfBones schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:54:
Jongstleden dit aangeboden gekregen en was nieuwsgierig wat jullie hiervan denken. Al op loonwijzer gekeken voor indicatie.

Opleiding(en): WO Informatica (BSc + MSc)
Certificaten: Nvt.
Werkervaring: 1.5 jaar studentassistent + 1 jaar stage
Werkgever: ?
Toekomstige functie: Junior Mobile Developer

Maand salaris (bruto): € 2000
Junior mobile developer? Doe er eens 500 bovenop ? Ice toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-04 23:05
Ben aan het overwegen verder te kijken na 6 jaartjes bij mijn huidige werkgever. Wat vinden jullie?

Leeftijd: 30
Opleiding(en): Informatie & communicatie systemen (HBO Informatica)
Certificaten: Oracle OCA (SQL&DBA), Java OCP, MCP, 15+ Oracle en Webontwikkeling gerelateerde cursussen.
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Opleidingsinstituut
Huidige functie: Docent verschillende IT gerelateerde opleidingen (programmeren, databases, webdesign) & één dag per week systeembeheer of cursus ontwikkeling.
Leaseauto: ja
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd: 35 minuten

Geen CAO.

Maand salaris (bruto): 3400, waarvan 1300 variabel (in te leveren bij verplichte extra 20 vrije dagen (75% van dagprijs). Inhouding gebeurt naar wens (wanneer & hoeveel) door werkgever. Gemiddeld is dat 2960 bruto.

Qua loon en arbeidsvoorwaarden zit ik niet echt op mijn plek. De werkzaamheden daarin tegen vind ik erg leuk..

[ Voor 9% gewijzigd door Stinow op 14-01-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Docent, maar geen CAO, dus niet op een school. Misschien daar eens beginnen? Kwa loonschaal zou het misschien wat hoger gaan als leraar, maar ik denk dat je op jouw leeftijd vooral pensioenregeling mist?

Als je bij een niet-gesubsidieerd opleidingsinstituut werkt, zou je misschien een bonusregeling kunnen afspreken, of een eenmalige loonsverhoging. Bijvoorbeeld aan de hand van tevredenheidsonderzoek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:31

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Leeftijd: 31 32
Opleiding(en): Hogere Informatica Opleiding
Certificaten: Java Certified Programmer, Financiële Markten, Transactie Afwerking Financiële Markten, TOGAF 9 Certified, en nog wat dingen.
Werkervaring: 8,5 9,5 jaar
Werkgever: Bank
Huidige functie: Senior Java / Portal Developer
Vakantiegeld: 8% jaarsalaris
Vakantiedagen: 26 20
13/14e maand of winstuitkering: 13e Maand
Pensioenregeling: ja, 1/3 zelf, 2/3 werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige OV vergoeding woon/werk verkeer, vergoede opleidingen, korting op verzekeringen, korting op hypotheek, variabele bonus van max 12% jaarsalaris, standaard vergoeding van 2,5% jaarsalaris, 10% jaarsalaris persoonlijk budget
Reistijd: +- 60 minuten enkele reis met OV
Maand salaris (bruto): 3939 4282
Jeuh, promotie!

En er is nogal wat veranderd in onze CAO, 6 vakantie dagen minder. Geen bonus en standaard vergoeding meer, maar een vast persoonlijk budget.

Dit persoonlijk budget is te besteden aan vakantiedagen, fietsenplan, pensioen bijstorten en nog wat zaken.
Netto totaal is het iets meer dan afgelopen jaar, echter kan ik niet meer 'extra' verdienen door betere prestaties, dat is dan wel weer jammer.

Verder niets te klagen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:30

Garyu

WW

Even een vraagje tussendoor aan degenen die vakantiedagen kunnen "bij-kopen": wat kost een vakantiedag je eigenlijk?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordOfBones
Anoniem: 83 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:40:
[...]

Junior mobile developer? Doe er eens 500 bovenop ? Ice toevallig?
Voornamelijk Android dan. 500 is niet mis nee. Ice?

Mobile Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Garyu schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:05:
Even een vraagje tussendoor aan degenen die vakantiedagen kunnen "bij-kopen": wat kost een vakantiedag je eigenlijk?
Dat kost me 1/X van mijn salaris waarbij X het aantal werkdagen is dat ik per jaar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:31

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Een verlof uur kost bij mij: 1,1633 x jaarsalaris / aantal werk uren per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
DennusB schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:23:
Had ik ook, en het voordeel daarvan werd echt wel weer gecompenseerd door de extra kosten die je kwijt was aan de sportschool :p

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85525

Leeftijd: 31
Certificaten: 5x MCTS + 2x MCPD
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Machinebouw
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 30 (+14 nationale feestdagen)
Pensioenregeling: 9.45% werkgever, 9.45% werknemer, voor eindloonpensioen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Land: Duitsland
Regio: Beieren
Reistijd: 15 min.

Maand salaris (bruto): 5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Eindloon :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Leeftijd: 37
Opleiding(en): MBO Handel / NIMA-A
Certificaten: ITIL foundation
Werkervaring: 14 jaar
Werkgever: Grote Telco
Huidige functie: Ad-Interim Leidinggevende over de IT afdeling

Vakantiedagen: 30 (waarvan 2 'verplicht')
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Leaseauto: Nee, eigen auto (vrije keuze type / model)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Winstuitkering, divident
Regio: Zuid
Reistijd: Huidig; +-60 min.

Maand salaris (bruto): € 15.000,- (DGA)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Voor wie net als ik niet weet wat DGA inhoud:

Wikipedia: Directeur-grootaandeelhouder

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 14-01-2014 22:13 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
GreenGras schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:42:
Leeftijd: 37
Opleiding(en): MBO Handel / NIMA-A
Certificaten: ITIL foundation
Werkervaring: 14 jaar
Werkgever: Grote Telco
Huidige functie: Ad-Interim Leidinggevende over de IT afdeling

Vakantiedagen: 30 (waarvan 2 'verplicht')
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Leaseauto: Nee, eigen auto (vrije keuze type / model)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Winstuitkering, divident
Reistijd: Huidig; +-60 min.

Wow, dat ziet er erg goed uit! Ik denk dat je wekelijks wel meer uren maakt dan de opgegeven 40? En je bent dus verantwoordelijk voor het gehele bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 13:02

JaQ

GreenGras schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:42:
Is dit omzet, of is dit je daadwerkelijke DGA salaris?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Laatst online: 01-05 15:28

CTVirus

Dexterslab FAN

Opleiding(en): WO Informatica (niet afgemaakt)
Werkervaring: 6 jaar (eerste jaren .net)
Werkgever: Startup in Noord Nederland
Huidige functie: web-ontwikkelaar+ (Rails, infrastructuur, virtualizatie omgeving en Chef beheren)

Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: wettelijk minimum (25 ofzo?)
13/14e maand of winstuitkering: mogelijkheid om deel van salaris in aandelen te krijgen
Leaseauto*: nee
Werkweek: 50
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Af en toe een tripje
Regio: Noorden
Reistijd**: 10 min

Maandsalaris (bruto): € 2700 bruto cash, € 1800 netto aandelen

[ Voor 6% gewijzigd door CTVirus op 14-01-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlan
  • Laatst online: 26-02 18:47
Opleiding(en): HBO informatica-netwerkbeheer
Certificaten: Cisco, Acronis (niets bijzonders)
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: ESAS
Huidige functie: Test Engineer

Vakantiegeld: Neen
Vakantiedagen: -
13/14e maand of winstuitkering: Neen
Laptop: Neen
GSM: Ja (van 50 euro)
Leaseauto*: Ja, mag niet prive gebruiken (dus alleen voor werk)
Pensioenregeling: -
Land: BE
Regio: Brussel
Reistijd**: 30min

Maandsalaris (bruto): ~2000 (12,3 p/uur).

Is dat een normale salaris in BE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Dat is het deel van de omzet dat in die fuctie wordt behaald. In totaal werk ik 60 uur per week, al zo'n 5 jaar lang. Relatie uit + eigen bedrijf beginnen = workaholic om er maar niet aan te hoeven denken. In het begin klote, nu een zegen kan ik vertellen maar hopelijk binnenkort terug naar 50 uur.
JaQ schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:23:
[...]

Is dit omzet, of is dit je daadwerkelijke DGA salaris?

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 18:36

Namu

Silver Wings Of Morning

majoh schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:01:
[...]

Jeuh, promotie!

En er is nogal wat veranderd in onze CAO, 6 vakantie dagen minder. Geen bonus en standaard vergoeding meer, maar een vast persoonlijk budget.

Dit persoonlijk budget is te besteden aan vakantiedagen, fietsenplan, pensioen bijstorten en nog wat zaken.
Netto totaal is het iets meer dan afgelopen jaar, echter kan ik niet meer 'extra' verdienen door betere prestaties, dat is dan wel weer jammer.

Verder niets te klagen hoor.
Goh, waar zou jij nou werken ;) *Zwaait vanuit ITI*

Mijn oplossing is m'n overuren (vaak rollouts in het weekend, die ik dan op zondag doe ala 200%) naar tijd voor tijd te zetten ipv uitbetalen. Heb ik snel genoeg m'n vakantiedagen weer terug :P

Mijn Eigen promotie:
Certificaten: MSITP:EA, CCNA(verlopen), CCNP(verlopen)
Werkervaring: 8
Werkgever: Bank
Huidige functie: 3rd line Desktop Support. Doen aan pro-actief compliancy van alle workstations (zo'n 5k), we doen software packaging voor sccm en we doen software uitrolls naar alle workstations wanneer nodig. (nieuw of update). Ook geven wij ondersteuning aan de 2e lijn als ze er niet uit komen.

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja, 66% Werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 180euro reiskostenvergoeding, vergoede opleidingen, 10% jaarsalaris persoonlijk budget (wat ik lekker laat uitbetalen voor een mooi extratje)
Reistijd: 40min enkele reis met motor.

Maandsalaris (bruto): van 2800 naar 3000

[ Voor 36% gewijzigd door Namu op 15-01-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-05 19:32

YoVla

Yoghurt met vla

Tsurany schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:10:
[...]

Dat kost me 1/X van mijn salaris waarbij X het aantal werkdagen is dat ik per jaar werk.
Vergeet niet dat dit in alles meeweegt.
Als je een leasebudget hebt, dan wordt ook dit iets verlaagd.
Hetzelfde geld voor alle andere zaken waar je bij 40u in de week recht op hebt.

Voor de één is dit logisch, maar de ander houdt er geen rekening mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Opleiding(en): MBO Tech. Informatica Niv. 4
Werkervaring: 8,5 als developer, nu 10 maanden als project manager
Werkgever: OV bedrijf
Huidige functie: Project manager. Verantwoordelijk voor het aansturen van de leveranciers op het gebied van kantoor automatisering. We hebben nu +400 werkplekken en een groot aantal servers voor KA.

Vakantiedagen: 23 vakantie dagen + 18 ATV
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaars uitkering van 1,15%
Werkweek: 40u (soms meer, soms minder. Vrijheid om het in te delen.)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 138 euro reiskosten vergoeding, OV vervoer buiten standplaats (Groningen) 100% vergoed indien met privé auto 0,38 center per kilometer. En het OV CAO kent nog een aantal andere leuke extra's.
Regio: Groningen (standplaats), en sinds kort ook Utrecht
Reistijd: 40min naar Groningen, Utrecht stukje langer (maar heb de vrijheid om een hotelletje te pakken als ik dat nodig acht)

Maandsalaris: Bruto 3134,27, excl. eventuele consignatietoeslag.

Het is een leuke uitdagende baan. Heel wat anders dan programmeren. Heb veel verantwoordelijkheid en bevind mij op een leuke positie binnen het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-02 13:20
Certificaten: Cisco CCNP, CCDP, CCSP
Werkervaring: 7jr
Werkgever: Universiteit
Huidige functie: Netwerk Engineer

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 42
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: ja
Pensioenregeling: ja
Reistijd: 35Min op de fiets

Maand salaris (bruto): 3150

Rustig aan hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 15:11

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Opleiding(en): MBO niv 4, systeem beheer
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: IT bedrijf in midden Nederland
Huidige functie: junior systeembeerder

Vakantiegeld: 8 %
13/14e maand of winstuitkering: ja, in vorm van bonus
Leaseauto*: ja, 14%er met prive kilometers max van E17.000 catalogus waarde
Pensioenregeling: standaard
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bonus regeling 2 jaarlijkse salaris verhoging van 2 tot 3 %
Regio: Midden
Reistijd**: 50 min

Maandsalaris (bruto): € 2100 bruto cash + 11,5% ploegentoeslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xniio
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 10:57
Xniio schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:34:
Leeftijd: 26
Certificaten: -
Werkgever: ICT Software Leverancier voor de zorgsector

Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100% reiskostenvergoeding & lunch
Regio: Zuid-Holland

Maand salaris (bruto): 2200
Nieuw contract afgesloten:

Leeftijd: 27
Certificaten: -
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: ICT Software Leverancier voor de zorgsector

Laptop: Ja, en eigen computer in elkaar gezet
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100% reiskostenvergoeding & lunch
Regio: Zuid-Holland

Maand salaris (bruto): 2700

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-02 13:20
nette vooruitgang in een jaar tijd!

Rustig aan hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
0.5liter schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:13:
nette vooruitgang in een jaar tijd!
Helemaal eensch... damn 500 er bovenop... :/ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar zijn salaris van een jaar geleden was dan ook wel zwaar onder marktconform ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Adlan schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:26:
Opleiding(en): HBO informatica-netwerkbeheer
Certificaten: Cisco, Acronis (niets bijzonders)
Werkgever: ESAS
Huidige functie: Test Engineer

Vakantiegeld: Neen
Vakantiedagen: -
13/14e maand of winstuitkering: Neen
Laptop: Neen
GSM: Ja (van 50 euro)
Leaseauto*: Ja, mag niet prive gebruiken (dus alleen voor werk)
Pensioenregeling: -
Land: BE
Regio: Brussel
Reistijd**: 30min

Maandsalaris (bruto): ~2000 (12,3 p/uur).

Is dat een normale salaris in BE ?
Ik kan me niet voorstellen dat Belgie heel anders is dan in Nederland. En 2000 euro bruto is een mager start salaris, maar daarbij ook nog geen vakantiegeld, vind ik wel weinig. Maar het is natuurlijk belangrijker dat je een leuke baan hebt, maar voor mijn gevoel moet het (zeker in een grote stad) toch wat hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:54

Mystikal

It never hurts to help!

Vrijdag getekend voor mijn promotie.

Huidige functie:
Leeftijd: 35
Opleiding(en): HBO BE - HOFAM tot Qualified Controller
Certificaten: nvt
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Industrie
Huidige functie:Manager General Accounting
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 24 + 6 ADV
Bonus: 15% (maar kan ook tot meer dan 15% komen, indien resultaten goed zijn (was vorig jaar nog het geval).
Werkweek: 40 39
Pensioenregeling: Ja, 25% eigen bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Laptop, Telefoon naar keuze
Regio: Etten-Leur
Reistijd: 15 minuten, reiskosten vergoeding 120 euro
Maand salaris (bruto): 5250

Ze (zelf mee beslist, aangezien ik onderdeel van het MT ben :+ ) hebben de regeling aangepast, dus voortaan maandag tot en met donderdag kwartiertje langer werken en 6 dagen erbij. Dit was eigenlijk het enige nadeel toen ik deze baan accepteerde. Ik kwam van 40 vrije dagen en ging naar 25. Nu zit ik er mooi tussen in. Ben dan ook zeer tevreden. Zoals eerder gezegd heb ik door 2 promoties in 5 maanden, meer dan 30% loonsverhoging gekregen! 8)7 Tot nu toe loopt de crisis prima voor mij! :P

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 ... 43 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.