Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.350 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:21
Niet verkeerd denk ik. 100% reiskosten is wel lekker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HAVO C&M
Certificaten: -
Werkervaring: -
Werkgever: MKB Managed Hosting
Huidige functie: Server & Network Administrator in opleiding

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 20 dagen bij 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Werkweek: 24 uur
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €0,19 cent per KM, volledige OV vergoeding, €75,-- per maand onkostenvergoeding voor internetabonnement thuis + mobiel.
Land: Nederland
Regio: Oost-Nederland
Reistijd: 25 min met auto

Maand salaris (bruto): €957,--

Ben van plan a.s. september te beginnen aan de opleiding Technische Informatica, deeltijd. Ik heb een erg lange proeftijd gehad, maar heb nu wel een jaarcontract. Ben best wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:50

Asteroid9

General Failure

Dat is 1595 op basis van 40 uur, lijkt me inderdaad heel redelijk voor een functie in een opleidingstraject.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Sjowhan schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:31:
[...]

Leeftijd :29 31
Opleiding(en):MBO ICT Opleiding (sys/netwerkbeheer)
Certificaten:MCDST
Werkervaring:5 7
Werkgever:grote organisatie met IATA-licentie
Huidige functie:Systeembeheerder (& telefonische helpdesk wanneer nodig)

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 24 + 6/7 adv*
GSM: Ja
Laptop: Ja HP8460, incl internetdongel
Werkweek: 39*
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:100% reiskostenvergoeding, kostenloze doorlopende reisverzekering
Land:NL
Regio:Zuid-Holland
Reistijd:3045-60min (afhankelijk van ov)

Maand salaris (bruto) :€25502680 (hiervan houd ik +/- 1960 eur netto over).

Nog steeds tevreden, dit jaar nog mogelijkheid voor Vmware-cursus/examen, betaald door werkgever. Net loon ook; hiervan wordt nog mijn fietsplan-kosten (60 bruto) ingehouden.
Weinig mogelijkheden om door te groeien vanwege kleine afdeling, maar werk is prima en afwisselend.
Ik lees "kosteloze doorlopende reisverzekering", nou vraag ik me af of dat een zakelijke reisverzekering is, want daar heb je namelijk persoonlijk niets aan, die zal niks vergoeden als je op vakantie bent of een weekendje weg of zo. Die geldt alleen voor zakelijk reizen en woon-werk verkeer... Dan is het niet echt een secundaire voorwaarde natuurlijk. Verder nette groei in 2 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:43
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: SQL Maintenance and Implementation (2008)
Werkervaring: 4.5
Werkgever: Productie/Ontwikkeling
Huidige functie: Functioneel beheerder

Vakantiegeld: 8% over €2750 * 12
Vakantiedagen: 26 + 7 atv
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto:nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja (100% door werkgever)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve zorgverzekering (met korting), €150,- kilometervergoeding, 2 x per jaar €100,-
Regio: Utrecht
Reistijd: 34km dus pak'em'beet 20/25 min.

Maand salaris (bruto): €2750,-

[ Voor 6% gewijzigd door thundermo op 29-07-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
The_MAN schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:38:
[...]

Ik lees "kosteloze doorlopende reisverzekering", nou vraag ik me af of dat een zakelijke reisverzekering is, want daar heb je namelijk persoonlijk niets aan, die zal niks vergoeden als je op vakantie bent of een weekendje weg of zo. Die geldt alleen voor zakelijk reizen en woon-werk verkeer... Dan is het niet echt een secundaire voorwaarde natuurlijk. Verder nette groei in 2 jaar!
Hangt af van de voorwaarden, bij m'n vrouw hadden ze bij haar vorige werkgever ook een doorlopende reisverzekering, en daar viel wel degelijk privé-reizen ook onder. (en ook gebruik van gemaakt toen we onverhoopt eerder terug moesten komen van vakantie).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Is het normaal dat een nieuwe werkgever na het 1e gesprek vraagt om het laatste loonstrookje van je vorige werkgever?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:14:
Is het normaal dat een nieuwe werkgever na het 1e gesprek vraagt om het laatste loonstrookje van je vorige werkgever?
Nee, je vorige salaris is volstrekt onbelangrijk voor de salaris bepaling van je nieuwe baan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
ZeRoC00L schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:57:
[...]

Hangt af van de voorwaarden, bij m'n vrouw hadden ze bij haar vorige werkgever ook een doorlopende reisverzekering, en daar viel wel degelijk privé-reizen ook onder. (en ook gebruik van gemaakt toen we onverhoopt eerder terug moesten komen van vakantie).
Dat is interessant, had ik nog nooit van gehoord, de zakelijke verzekering die ik heb (en had) is uitsluitend voor zakelijk reizen en de doorlopende reisverzekering die ik persoonlijk had was nadrukkelijk niet voor zakelijk reizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Normaal zeker niet nee, heb er nog nooit van gehoord. Dat het gebeurt verbaasd me ook niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Zoals al aangegeven, dit is inderdaad niet de bedoeling.
Echter zijn er steeds meer bedrijven die dit wel doen. Heb het zelf ook al meegemaakt namelijk.
Gewoon zeggen dat het hun niets aan gaat, zij moeten jou een aanbod doen en dit niet baseren op je huidige salarisstrook.

Voor jou persoonlijk is het namelijk vooral belangrijk wat je uiteindelijk netto overhoud.
Voorbeeld: 300 euro extra bruto op je huidige salaris klinkt leuk, maar stel dat er minder afgedragen wordt aan pensioen door je nieuwe werkgever.
Dan kan die 300 bruto, na belastingen en meer pensioensafdracht, ineens maar 50 euro netto extra zijn.

Mede om deze reden nooit vertellen/laten zien hoeveel je nu bruto verdiend.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Kan. Loonstrookje gaat een beetje ver, maar ze vragen vaak wel wat je voorheen verdiende. Je hoeft uiteraard niet te antwoorden, maar ze hoeven je ook niet aan te nemen :) (het is een indicatie van een ondergrens; niemand wil minder verdienen bij een nieuwe baan)

Oh, las ik overheen; ja, tijdens een _eerste_ gesprek is het wel een beetje vreemd.

[ Voor 18% gewijzigd door Zoijar op 29-07-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Salarisonderhandeling altijd tijdens een speciaal gesprek doen en niet tijdens de 'gewone' sollicitatiegesprekken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Ik zou zeker geen loonstrookje overleggen, al ben ik best gevraagd wat ik voorheen verdiende. Ik denk dat je inderdaad uit moet gaan wat je hier wil gaan verdienen. Dat is ook een indicatie voor het instroomniveau waar je jezelf ziet. Als je aangeeft dat je (wat bij ons geld als) een senior salaris wil gaan verdienen, dan zullen we je ook zo interviewen. Als je het waard bent: prima. Zo niet, dan doen we je niet eens aanbod.

Overigens is het prima om een voorbehoud te maken bij zo'n bedrag wat je noemt. Ik heb ik het verleden wel een dergelijke indicatie gegeven, maar er wel altijd bij gezegd dat dat niet los gezien kan worden van de rest van het pakket arbeidsvoorwaarden. Dat leverde na onderhandelingen dan gewoon een hoger bruto loonbod op omdat ik vond dat de overige voorwaarden een achteruitgang zouden zijn.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

ATS schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:51:
Dat is ook een indicatie voor het instroomniveau waar je jezelf ziet. Als je aangeeft dat je (wat bij ons geld als) een senior salaris wil gaan verdienen, dan zullen we je ook zo interviewen. Als je het waard bent: prima. Zo niet, dan doen we je niet eens aanbod.
Precies, zo zag ik het ook. Als ze voor de functie in kwestie al niet je vorige salaris kunnen bieden, dan gaat het waarschijnlijk over en hoeven beide partijen geen moeite meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zoijar schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:33:
[...]

Kan. Loonstrookje gaat een beetje ver, maar ze vragen vaak wel wat je voorheen verdiende. Je hoeft uiteraard niet te antwoorden, maar ze hoeven je ook niet aan te nemen :) (het is een indicatie van een ondergrens; niemand wil minder verdienen bij een nieuwe baan)

Oh, las ik overheen; ja, tijdens een _eerste_ gesprek is het wel een beetje vreemd.
Ze vroegen inderdaad in het eerste gesprek al een salaris-indicatie. Dat vind ik ook niet gek. Maar dat ze nu mijn hele loonstrookje willen zien gaat me eigenlijk wat ver :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

DennusB schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:57:
Ze vroegen inderdaad in het eerste gesprek al een salaris-indicatie. Dat vind ik ook niet gek. Maar dat ze nu mijn hele loonstrookje willen zien gaat me eigenlijk wat ver :X
“What Is Your Salary History?”
This is a different question from what you are expecting to make. In this case, the negotiator wants to
know your previous salary—most likely to use this as a guide to determine your offer. If this question is
raised (unless you were very happy with your previous salary), politely answer that you expect compensation appropriate for the new job and responsibilities and that the compensation that you received for a different set of tasks isn’t relevant. In addition, resist any temptation to inflate your old salary because you may be asked to back up any claim with pay stubs or other proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

DennusB schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:57:
[...]

Als je ze al een indicatie gegeven hebt, lijkt het me onzin om een loonstrookje te overleggen. Eens met Zoijar op dat vlak.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

ATS schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:34:
[...]

Als je ze al een indicatie gegeven hebt, lijkt het me onzin om een loonstrookje te overleggen. Eens met Zoijar op dat vlak.
Het is idd een beetje vreemd maar niet ongebruikelijk (ook al heb je een salaris indicatie gegeven). Het ligt er maar net aan hoe hard je de bal wilt gaan spelen. Als je de strook wel geeft, geeft dat dan zo'n rotsmaak dat je er niet meer wilt werken? En als je de strook niet wilt geven, dan kan dat voor het bedrijf reden zijn om niet meer verder met je te willen gaan.

Het kan ook maar zo zijn dat je een of andere pipo als recruiter hebt die dit soort dingen vraagt en verder niet representatief voor het bedrijf is (heb ik in het verleden gezien).

Persoonlijk zou ik me er niet al te hard aan storen en gewoon die strook geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Vond deze salariswijzer op google:

https://www.itjobgroup.com/kandidaten/salariswijzer/

Lijkt me in sommige gevallen wat optimistisch, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Normaal gesproken zou ik er ook nooit op in gaan.

In 1 geval is er vind ik een uitzondering. Jij geeft aan bij je vorige baan X te verdienen, en alleen te komen wanneer je dat minstens krijgt (soms na een laag aanbod van het bedrijf). Voor het bedrijf ligt X redelijk richting de top van je salarisschaal. Ze willen je echter graag hebben dus zijn bereidt het te matchen als je dat ook echt verdiende. Het bedrijf vraagt dan om een loonstrookje ter verificatie.

Het is een uitzondering omdat je zelf een bedrag voor je vorige baan noemt, dat blijkbaar vrij hoog ligt. Het is niet vreemd dat een bedrijf dat wil verifieren. HR mensen zijn meestal goed op de hoogte van marktconforme salarissen en als jij daar boven zit mag dat best gecontroleerd worden. Als je het niet wil geven in zo een geval, is ook meteen duidelijk dat je zat te bluffen/liegen. Als recruiter wist ik het dan wel ;-)

Overigens, het is veel beter de situatie gewoon helemaal te vermijden en nooit bedragen van vroeger werk te noemen. Alleen wat je wilt gaan verdienen is interessant.

EDIT:
Cheeky schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:55:

Lijkt mij ook. In veel gevallen zit het toch wel een paar honderd euro van de bedragen die ik op veel plaatsen zie.

[ Voor 15% gewijzigd door Mythio op 29-07-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Laatst online: 08-09 11:22
meestal willen ze je loonstrook zien, zodat ze je 100 in de maand meer bieden en hiermee hopen te verleiden.
Ik zou afspreken, dat eerst alles onderhandelt is en je dan na ondertekening van contract je oude loonstrookje wil laten zien.
Vroeger heb ik het wel eens op voorhand laten zien, maar dat doe ik nooit meer.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Cheeky schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:55:

Is verder ook niet gespecificeerd, je kunt niet aflezen voor welke leeftijd het bijvoorbeeld geldt, want ook dat maakt zeker verschil. Ik vind het een erg globale tabel, lijkt een beetje op natte vingerwerk.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Mythio schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:55:
Normaal gesproken zou ik er ook nooit op in gaan.

In 1 geval is er vind ik een uitzondering. Jij geeft aan bij je vorige baan X te verdienen, en alleen te komen wanneer je dat minstens krijgt (soms na een laag aanbod van het bedrijf). Voor het bedrijf ligt X redelijk richting de top van je salarisschaal. Ze willen je echter graag hebben dus zijn bereidt het te matchen als je dat ook echt verdiende. Het bedrijf vraagt dan om een loonstrookje ter verificatie.
Klopt, bovenstaande meegemaakt.
Op verzoek ben ik op gesprek geweest, ik had aangegeven dat ik x salaris kreeg per maand. Toen ik arbeidsvoorwaarde gesprek voerde gaf mevr. P&O aan dat mijn huidige salaris niet geheel in het salarishuis paste, maar dat de directeur had aangedrongen op het invullen van de functie door mij en dat iig mijn huidige salaris gematched moest worden (mocht er niet op achteruit gaan had hij aangegeven).
Ik had mijn laatste salarisstrook bij me, dit ter onderbouwing dossier en reden voor afwijken salaris, salaris gekregen plus nog een mooi extra einde van het jaar.
Als ik had gebluft met mijn salaris had ik mooi probleem gehad, wat dat betreft eerlijkheid en karma kwamen goed uit, heb er drie jaar heel fijn gewerkt.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Mythio schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:12:
Niet verkeerd denk ik. 100% reiskosten is wel lekker :-)
Mja, OV-reiskosten he.. Denk dat de km-vergoeding (met de auto) op 19ct/km ligt.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Dat staat er niet, maar zou best kunnen.
Volgens de post reist hij echter met OV dus maakt het niet veel verschil ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Mythio schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:49:
Dat staat er niet, maar zou best kunnen.
Volgens de post reist hij echter met OV dus maakt het niet veel verschil ;-)
Weet het wel zeker (ben de poster zelf ;))

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo beste mensen,

Ik zou graag willen weten wat ik zou kunnen verwachten als starter salaris.
Ik ben nu bezig en in afwachting van een sollicitatie als werkplekbeheerder.
Deze functie zal ik als alles goed ga met werken leren starten.
Hierdoor zal waarschijnlijk mijn huidige afgeronde opleiding ICT N3 gebruikt worden.

Ik heb de topic al behoorlijk door gelezen en kom enkele gevallen die overheen komen met de mijne tegen.
Maar als nog zou ik graag van jullie willen weten wat jullie denken wat ik in iedergeval zou moeten ontvangen / vragen.

Hartstikke bedankt! :)

Leeftijd: 24
Opleiding(en): ICT Medewerker N2, ICT Medewerker Beheer N3, ICT Beheerder N4 (huidige opleiding 1 jaar nog nodig voor afronding)
Certificaten:Geen
Werkervaring: op de 6 stages van gemiddeld 20 weken na geen
Werkgever: Geen
Huidige functie: Student

Vakantiegeld:nvt
Vakantiedagen: nvt
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Laptop: nvt
GSM: nvt
Leaseauto: nvt
Werkweek: nvt
Pensioenregeling: nvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Land: NL
Regio:FL
Reistijd: nvt

Maand salaris (bruto): nvt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Sjowhan schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:03:
[...]

Weet het wel zeker (ben de poster zelf ;))
Haha, faal van mijn kant 8)7
Excuus ;)
Martijn Meijer schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:51:
Hallo beste mensen,

Ik zou graag willen weten wat ik zou kunnen verwachten als starter salaris.
Ik ben nu bezig en in afwachting van een sollicitatie als werkplekbeheerder.
Deze functie zal ik als alles goed ga met werken leren starten.
Hierdoor zal waarschijnlijk mijn huidige afgeronde opleiding ICT N3 gebruikt worden.

Ik heb de topic al behoorlijk door gelezen en kom enkele gevallen die overheen komen met de mijne tegen.
Maar als nog zou ik graag van jullie willen weten wat jullie denken wat ik in iedergeval zou moeten ontvangen / vragen.

Hartstikke bedankt! :)

Leeftijd: 24
Opleiding(en): ICT Medewerker N2, ICT Medewerker Beheer N3, ICT Beheerder N4 (huidige opleiding 1 jaar nog nodig voor afronding)
Certificaten:Geen
Werkervaring: op de 6 stages van gemiddeld 20 weken na geen
Werkgever: Geen
Huidige functie: Student

Vakantiegeld:nvt
Vakantiedagen: nvt
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Laptop: nvt
GSM: nvt
Leaseauto: nvt
Werkweek: nvt
Pensioenregeling: nvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Regio:FL
Reistijd: nvt

Maand salaris (bruto): nvt
Dat is lastig te zeggen. Je hebt geen echte ervaring en geeft al aan dat het een werk/leren situatie wordt. Ik zou geneigd zijn te zeggen dat je dan gewoon moet afwachten wat het bedrijf zegt en ja zeggen. Nadat de studie is afgerond (1 jaar?) kun je altijd onderhandelen over een echt salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO International Business and Management
Certificaten: Enterprise Optimizer
Werkervaring: Geen relevante (2x stage van 6 maanden)
Werkgever: Automobile
Huidige functie: Constant Improvement Engineer

Vakantiegeld: 8.33% op jaarbasis van bruto
Vakantiedagen: 24 + 13 ATV
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja, volledig gelocked
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 38 Uur op papier, 40 in realiteit. De 2 extra uren tellen mee tot mijn 13 ATV dagen
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 25KM enkele reis vergoeding a 19c. €600 korting op collectieve zorgverzekering. Nabestaande pensioen. Veel (interne) opleidingsmogelijkheden. Overuren worden uitbetaald tot €2500.
Regio: Eindhoven
Reistijd: 55 minuten (95KM)

Maand salaris (bruto): €2100 (HBO starter comform)

Ik begin in september bij mijn nieuwe baan. Ik ben 5 juli afgestudeerd voor mijn BBA en was "kennis" te maken met de markt gaan solliciteren. Dat pakte echter zo goed uit dat ik nu de baan gevonden heb die ik waar ik 100% voor wilde gaan. Ik moet elke dag wel een klein uurtje rijden, en de vergoeding voor de KM is niet geweldig, echter mijn baan is een twee jarig apprenticeship, waarbij ook er vanuit gegaan wordt dat ik "niets" kan. Ik vind zelf dat ik het zeer netjes getroffen heb qua baan, zeker omdat het is wat ik graag wilde en totaal aansluit bij mijn carriere beeld. In de toekomst, na de 2 jaar, liggen er verschillende groeifuncties klaar waar ik in door zou kunnen en de keus is aan mij zelf om deze aan te pakken.

Iemand die in een dergelijke zelfde situatie heeft gezetten? En kwam het plaatje een beetje overeen met wat ik hier schets?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Wat doet een constant improvement engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:06

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Alarmnummer schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 06:39:
Wat doet een constant improvement engineer.
Ik zal geen LmGify linkje posten... Maar hier:

Being a continuous improvement engineer requires a person with innovative ideas, creative thinking and people skills. The fundamental purpose of this position is to consistently improve the functioning and overall efficiency of a business in all key areas. While the types of industry that a continuous improvement engineer works in can vary, the essential job duties are basically the same. These include recognizing problem areas, developing improvement plans, executing those plans, providing assistance for employees and analyzing results.

One of the most important parts of being a continuous improvement engineer is being able to recognize the problem areas of a business. This could include spotting inefficient worker habits, poor organization and ineffective company policies. Before he can make positive changes, a continuous improvement engineer must have a clear idea of which areas need improvement and which ones are functioning efficiently. This requires sound business logic and a knack for optimizing the day-to-day functioning of a company.

After the problem areas have been identified, a continuous improvement engineer will develop some tangible improvement plans. In most cases, he will prioritize problem areas along a continuum from ones needing urgent change to ones that can be dealt with later on. From there, he will spend time brainstorming and interacting with department supervisors to discuss potential ideas. For example, he may want to alternate employee scheduling to extract the most productivity from each employee. Essentially, his goal is to maximize the output achieved from a certain level of input.
bron

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ja, maar, dat is een 'continuous improvement engineer'; wat doet een 'constant improvement engineer'? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Zoijar schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:00:
Ja, maar, dat is een 'continuous improvement engineer'; wat doet een 'constant improvement engineer'? :+
Ik gok een engels-nederlands issue ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krystman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
RoasteR87 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:21:

Maand salaris (bruto): €2100 (HBO starter comform)
Iemand die in een dergelijke zelfde situatie heeft gezetten? En kwam het plaatje een beetje overeen met wat ik hier schets?
Ik ben een jaar geleden ook binnengerold via een "Traineeship" bij mijn huidige werkgever. De secundaire arbeidsvoorwaarden komen overeen en ook de ervaring. Ik was net afgestudeerd en toen aan de slag als Trainee Storage Engineer.

Ik ben echter begonnen op 1900,- en mijn salaris word naar prestatie 2 keer per jaar verhoogd. Ik zit nu op 2175,-. Daarbij komt nog stand-by en opkomstvergoeding.

Het is natuurlijk een andere sector, maar mij klinkt dat van jou niet slecht in de oren.

- Spes consilium non est -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
frankwopereis schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:37:
[...]

Ik zal geen LmGify linkje posten... Maar hier:

Being a continuous improvement engineer requires a person with innovative ideas, creative thinking and people skills. The fundamental purpose of this position is to consistently improve the functioning and overall efficiency of a business in all key areas. While the types of industry that a continuous improvement engineer works in can vary, the essential job duties are basically the same. These include recognizing problem areas, developing improvement plans, executing those plans, providing assistance for employees and analyzing results.

One of the most important parts of being a continuous improvement engineer is being able to recognize the problem areas of a business. This could include spotting inefficient worker habits, poor organization and ineffective company policies. Before he can make positive changes, a continuous improvement engineer must have a clear idea of which areas need improvement and which ones are functioning efficiently. This requires sound business logic and a knack for optimizing the day-to-day functioning of a company.

After the problem areas have been identified, a continuous improvement engineer will develop some tangible improvement plans. In most cases, he will prioritize problem areas along a continuum from ones needing urgent change to ones that can be dealt with later on. From there, he will spend time brainstorming and interacting with department supervisors to discuss potential ideas. For example, he may want to alternate employee scheduling to extract the most productivity from each employee. Essentially, his goal is to maximize the output achieved from a certain level of input.
bron
Interessant, is dit niet iets wat je kan verwachten van je werknemers als ze competent zijn? Ik wist niet dat dit een functie was, ik was altijd in de veronderstelling dat elke werknemer hier zijn steentje aan bij draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Lodo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:52:
[...]

Interessant, is dit niet iets wat je kan verwachten van je werknemers als ze competent zijn? Ik wist niet dat dit een functie was, ik was altijd in de veronderstelling dat elke werknemer hier zijn steentje aan bij draagt.
_O- je zit zeker nog op school ;)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Nee, kan je die reactie onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 21:38
Lodo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:52:
[...]

Niet elke werknemer heeft een compleet overzicht van wat alle afdelingen doen. Wat voor afdeling A logisch is hoeft dat in het globale plaatje niet per se te zijn.

Daarnaast zal de procesverbetering dan iets moeten zijn wat ze naast hun normale taken uitvoeren. In dat opzicht snap ik wel dat men hier een aparte functie/specialisme voor wilt hebben, mede om ideeën van de "competente werknemer" te onderzoeken op haalbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
TRG550 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

Niet elke werknemer heeft een compleet overzicht van wat alle afdelingen doen. Wat voor afdeling A logisch is hoeft dat in het globale plaatje niet per se te zijn.

Daarnaast zal de procesverbetering dan iets moeten zijn wat ze naast hun normale taken uitvoeren. In dat opzicht snap ik wel dat men hier een aparte functie/specialisme voor wilt hebben, mede om ideeën van de "competente werknemer" te onderzoeken op haalbaarheid.
Bedankt voor de toelichting! Is dit dan niet erg specifiek? Over het algemeen is er al een projectmanager of een andere vorm van management die dit toetst, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 21:38
Lodo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:46:
[...]

Bedankt voor de toelichting! Is dit dan niet erg specifiek? Over het algemeen is er al een projectmanager of een andere vorm van management die dit toetst, toch?
Dat kan al is niet elke manager een (goede) processpecialist. Afhankelijk van de organisatiegrootte zou er een (of meer) aparte "continuous improver(s)" kunnen zijn. Daarnaast kan deze dan ook de ideeën van een afdelingsmanager toetsen aan de efficiëntie in het hele proces.

Eventueel kan het ook op detacheringsbasis zijn maar waarschijnlijk kan RoasteR87 daar meer over vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Gebruikelijk wel, ja (hier in Vlaanderen toch). Normaal, nee.

Ik ga er zelf nooit of te nimmer op in. Is trouwens al een alarmbelletje dat deze werkgever voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.

"Mijn salaris verleden is niet belangrijk. Wat belangrijk is, is wat jullie me kunnen bieden en wat we voor mekaar kunnen betekenen", is dan mijn standaardzinnetje. En dat werkt meestal. Dringen ze toch verder aan op een loonstrookje, dan is het "Bedankt voor uw tijd" en ik ben weg naar mijn wagen.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Lodo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:40:
Nee, kan je die reactie onderbouwen?
Ja, was een grapje.
Het lijkt logisch dat men bezig is met het verbeteren van zijn omgeving. Vaak loop je echter tegen zoveel problemen en kanttekeningen aan dat dit er bij inschiet. Denk hierbij aan tijd, budget maar ook aan gebrek aan motivatie, het fijn vinden van routine en dat niet willen wijzigen, belangen van verschillende partijen, de investering die gedaan moet worden en niet het direct tastbare resultaat.
Hoe logisch het dus lijkt zo lastig is het vaak (zeker niet altijd) om in de praktijk te brengen. Het is dan handig om iemand te hebben die hier fulltime mee bezig is en verstand heeft van de verbeter opties. Dit is namelijk gewoon een vak apart en liggen vaak ook buiten het vakgebied/kennis van de mensen. Hierbij kan je denken aan (review)sessies, procedures maken en verbeteren, relaties aanscherpen/betrekken, teambuilding etc. Hier heeft bijv een programmeur geen behoefte aan. Die wil alleen programmeren en gaan (even gechargeerd). Voor een projectmanager is zijn eigen project belangrijk maar kan het zijn dat je ook overlap hebt met andere projecten. Het is niet zijn taak (of hij heeft geen tijd etc) om dit te regelen. Die samenhang tussen de verschillende afdelingen is ook een voorbeeld voor een improvement persoon. Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben :)

[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 01-08-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
demichel schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:20:
[...]

Gebruikelijk wel, ja (hier in Vlaanderen toch). Normaal, nee.

Ik ga er zelf nooit of te nimmer op in. Is trouwens al een alarmbelletje dat deze werkgever voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.

"Mijn salaris verleden is niet belangrijk. Wat belangrijk is, is wat jullie me kunnen bieden en wat we voor mekaar kunnen betekenen", is dan mijn standaardzinnetje. En dat werkt meestal. Dringen ze toch verder aan op een loonstrookje, dan is het "Bedankt voor uw tijd" en ik ben weg naar mijn wagen.
Als Junior zal ik de boot afhouden, maar als ik die job wil, mogen ze mijn loonstrookje zijn.
Ik kan me niet permitteren om doodleuk op te staan en mijn rug te keren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom niet.... Banen genoeg.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO ICT
Certificaten: geen
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Ontwikkelaar in de gezondheid en sport branch
Huidige functie: software developer (PHP, SQL, Desktop apps)

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: ja winstuitkering, afhankelijk van de prestaties
Laptop: ja (naar keuze)
GSM: vergoeding voor je abbonement
Leaseauto: nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: flexibele werktijden en lunch op kosten van het bedrijf
Regio: gelderland
Reistijd: 15 min met de auto

Maand salaris (bruto): € 2750 op basis van 40 uur per week.

Ik ben tevreden met mijn werkgever, er is altijd een erg ontspannen sfeer en je wordt altijd goed behandeld.

Waar ik wel mee zit is dat ik niet echt weet waar ik naar toe wil werken.
Ik mis een doel om naar toe te werken, om zelf te verbeteren.
Ik twijfel of ik het moet zoeken in andere technieken, zoals Java of MS producten of juist proberen verder de diepte in te gaan met PHP.
In beide gevallen ben ik toch afhankelijk van de opdrachten die we binnen krijgen en die zich daar niet altijd voor lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rare, bijna denigrerende opmerking. :)

Kijkend naar de beschrijving van een Constant Improvement Engineer, heb ik daar het beeld bij dat een dergelijke functie vervuld moet worden op het moment dat:

• De werknemers slecht of onvolledig aangestuurd worden
• De werknemers zelf weinig/slecht hun steentje bijdragen, of teveel vanuit een individualistisch standpunt denken

Dat zo'n functie überhaupt bestaat (heb er echt nog _nooit_ van gehoord) vind ik echt typisch 2013. Zonder daarbij RoasteR87 daarop aan te vallen, is het een typisch geval van zoveel mogelijk functies en laagjes binnen een bedrijf te creëren, terwijl mijns inziens zaken als het optimaliseren van bedrijfsprocessen en het verbeteren van jezelf (en anderen) iets is wat in collectieve context plaats vindt. En niet simpelweg door 1 persoon even gefixt kan worden. Ik verwacht van mijn collega's in ieder geval dat ze gewoon meedenken over het verbeteren en optimaliseren van onze werkwijze; daar hebben we echt niet een aparte Constant improvement engineer voor nodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:57:
[...]

Kijkend naar de beschrijving van een Constant Improvement Engineer, heb ik daar het beeld bij dat een dergelijke functie vervuld moet worden op het moment dat:

• De werknemers zelf weinig/slecht hun steentje bijdragen, of teveel vanuit een individualistisch standpunt denken

Dat zo'n functie überhaupt bestaat (heb er echt nog _nooit_ van gehoord) vind ik echt typisch 2013. Zonder daarbij RoasteR87 daarop aan te vallen, is het een typisch geval van zoveel mogelijk functies en laagjes binnen een bedrijf te creëren, terwijl mijns inziens zaken als het optimaliseren van bedrijfsprocessen en het verbeteren van jezelf (en anderen) iets is wat in collectieve context plaats vindt. En niet simpelweg door 1 persoon even gefixt kan worden. Ik verwacht van mijn collega's in ieder geval dat ze gewoon meedenken over het verbeteren en optimaliseren van onze werkwijze; daar hebben we echt niet een aparte Constant improvement engineer voor nodig. :P
Dat was dus precies mijn punt. Ik ben ook van mening dat dit zich in een collectieve context behoort te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Beseffen jullie je ook dat de mensen die het proces dagelijks uitvoeren een hele slechte partij is om verbeteringen aan te dragen? Mensen roesten vast in routines, willen andere mensen niet op hun tenen trappen en weten vaak gewoon door onkunde niet beter. Niet alleen zie je dat soort bottlenecks veel sneller en duidelijker als buitenstaander, je kunt ook nog eens redelijk bot aangeven wat er niet goed is, zonder dat je de rest van je loopbaan bij dat bedrijf scheve blikken van die ene collega wiens werkwijze je ondermijnd hebt hoeft te krijgen. Afhankelijk van de grootte van de organisatie kan het wat overkill zijn om daar iemand intern voor in dienst te hebben, maar als externe consultant kom je dit soort functies wel vaker tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Stoffel schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:17:
Beseffen jullie je ook dat de mensen die het proces dagelijks uitvoeren een hele slechte partij is om verbeteringen aan te dragen? Mensen roesten vast in routines, willen andere mensen niet op hun tenen trappen en weten vaak gewoon door onkunde niet beter. Niet alleen zie je dat soort bottlenecks veel sneller en duidelijker als buitenstaander, je kunt ook nog eens redelijk bot aangeven wat er niet goed is, zonder dat je de rest van je loopbaan bij dat bedrijf scheve blikken van die ene collega wiens werkwijze je ondermijnd hebt hoeft te krijgen. Afhankelijk van de grootte van de organisatie kan het wat overkill zijn om daar iemand intern voor in dienst te hebben, maar als externe consultant kom je dit soort functies wel vaker tegen.
Jazeker, het is inderdaad een scenario waarin een slager zijn eigen vlees keurt. Maar je hebt natuurlijk ook nog collegae die kritiek kunnen geven. Daarom moet het ook in een collectieve context gebeuren.

Ik denk dat als je je mening niet kan uiten, uiteraard moet dit niet te bot zijn, dat er dan sowieso al geen goede werkomgeving is waarin je stappen kan maken. Kritiek moet altijd gegeven kunnen worden.

De grote van een organisatie komt hier zeker bij kijken, ik heb zelf (nog) niet bij een groot bedrijf gewerkt, vandaar ook mijn interesse, maar in mijn ogen lijkt mij dit meer een functie die pas om de hoek komt kijken als er zich structurele problemen voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffel schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:17:
Beseffen jullie je ook dat de mensen die het proces dagelijks uitvoeren een hele slechte partij is om verbeteringen aan te dragen? Mensen roesten vast in routines, willen andere mensen niet op hun tenen trappen en weten vaak gewoon door onkunde niet beter.
Vandaar dat er ook iets bestaat als leidinggevenden. Iets wat je vandaag de dag met een HBO papiertje helaas al veel te snel wordt (iedereen wilt tegenwoordig manager worden, lijkt wel). Iemand met leidinggevend inzicht, genoeg ervaring en de juiste skills doet alles (en meer) wat een constant improvement engineer ook kan. Als mensen vast roesten in routines en bang zijn voor verandering, dan is dat een veel diepgaander probleem dan iets wat simpel door een buitenstaander met een mooie titel "even" opgelost kan worden. Nogmaals: iets als een "constant improvement engineer" klinkt voor mij als iets wat weer door onze vrinden uit het HBO-onderwijs in het leven is geroepen om exclusiviteit te pretenderen (net zoals functies als SEO-specialist, wiens takenpakket en kennis deel uit maakt van de basiskennis van iedere webdeveloper).
Er bestaan gewoon teveel van dat soort vage functies, zeker als het gaat om zaken waarvan je er vanuit mag gaan dat werknemers dergelijke competenties zélf in huis hebben. Helaas een gevolg van ons slechte onderwijsstelsel, waarbij scholen een soort van fabriekjes zijn geworden en er "producten" op de lopende band richting bedrijfsleven rollen die _niets_ anders kunnen naast hetgeen wat ze tijdens de opleiding geleerd hebben.

Ander krankzinnig voorbeeld wat ik tijdje terug tegen kwam; een knaap die zichzelf zag als een Systems Availability Manager. Kortom, iemand die ervoor zorgt dat de servers en workstations werken. Kortom, systeembeheerder, alleen verkleed als iets ontzettend bijzonder en exclusiefs. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Och ik heb een klant gehad waar iedereen internte application engineer was... gewoon sysadmin die servertjes draaiend moesten houden.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
[...]

Hahaha, ik begrijp helemaal wat jullie bedoelen jongens, maar tis toch net iets anders.
Omdat het een apprenticeship is gaan ze er vanuit dat ik nog niets kan, behalve toetsen en examens maken ;). Mijn directe baas is de SCM, en mijn rol is dan ook meer zijn assistent op de vloer en administratie taken. Ik zal de komende twee jaar alle ins en outs van het bedrijf leren kennen, waarbij ik inderdaad wel verbeteringen spot, doorvoer of verder "improve". Echter is het niet echt een functie waarbij ik zoals jullie aangaven, het elementje meedenkt vermogen van mijn collega's wegneem of vervang. Na die twee jaar zal ik zelf een richting moeten bepalen binnen het bedrijf, uiteraard wel toe gespitst op wat ik geleerd hebt de twee jaar. Vanuit dat punt ga ik dan weer verder. Dus het is niet echt de beschrijving die daar gegeven is, maar meer een leerfunctie die er op lijkt. :P

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Met jou certificeringen (en waarschijnlijk bijbehorende kennis) zijn er banen genoeg ja ;)
Dat geldt niet voor iedereen helaas..

onderschrift:
MCSA 2K/2K3, MSCE 2K/2K3, MCITP EA, MCITP Ent. Mess 2010, MCTS SSCM/VMM/OP, CCA XP/3/4/4.5/5/6/XD5, CCEA, CCAA, CCEE, CCIA, SME, CCSP, VCP 3/4, RPFCP, RWCP, RCP, ACP, en nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Vandaar dat ik er ook een smiley bij zet zodat je het niet al te serieus neemt. De reden waarom ik dit zei is goed af te lezen uit jullie reacties. Je doet net of het de normaalste zaak van de wereld is dat elk bedrijf alleen maar toppers in dienst heeft die meer dan competent zijn, iedereen 120% zijn best doet en alles naadloos in elkaar moet overlopen. Zo niet dan moet je maar even 150% je best doen.
Dit soort beelden van bedrijven/werknemers zul je niet hebben als je al behoorlijk wat werkervaring hebt waar je gewoon te maken krijgt met niveau verschillen, motivatie verschillen, budgetten, strakke planningen, verschillende afdelingen, verschillende belangen, verschillende systemen, verschillende processen etc. Leidinggevende zijn niet almachtig en kunnen niet alles oplossen.
Als je dus iemand hier op kan zetten die zich niet met de randzaken bezig hoeft te houden en puur richt op verbeteringen (ipv ook daadwerkelijk het werk dat uitgevoerd moet worden) dan is dat een prima oplossing. Zoals je zelf ook zegt de titel manager is niet heiligmakend...

[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 02-08-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:00:
[...]

Vandaar dat ik er ook een smiley bij zet zodat je het niet al te serieus neemt. De reden waarom ik dit zei is goed af te lezen uit jullie reacties. Je doet net of het de normaalste zaak van de wereld is dat elk bedrijf alleen maar toppers in dienst heeft die meer dan competent zijn, iedereen 120% zijn best doet en alles naadloos in elkaar moet overlopen. Zo niet dan moet je maar even 150% je best doen.
Dus iedereen die in staat is tot zelfreflectie, zelf-verbetering en het meedenken met anderen is per definitie een topper die 120% zijn best doet en _alles_ perfect doet? Nogmaals: de voorgenoemde kwaliteiten beschouw is als zijnde normaal voor _elke_ werknemer. Het feit dat dit blijkbaar als zijnde uitzonderlijke kwaliteiten beschouwd wordt waarbij derhalve er een extra persoon moet worden aangenomen vind ik nogal zorgwekkend en duidt nogmaals op het feit dat er vandaag de dag een veel te bekrompen visie heerst. Een soort van kunstmatig aangebrachte vorm van tunnelvisie door ons onderwijs, waarbij je precies te horen krijgt waarover je mag meedenken. En de oplossing? Gewoon nog een functie erbij verzinnen met iemand die ook niet verder kan (en hoeft te) denken dan zijn eigen functie. 8)7
Dit soort beelden van bedrijven/werknemers zul je niet hebben als je al behoorlijk wat werkervaring hebt
Ah, het bekende beroep op autoriteit als drogreden. Je bent het niet met mij eens, ergo: ik heb geen werkervaring. Gelukkig hoef je daar geen safety-smiley bij te zetten; op zo'n manier kan niemand een serieuze discussie aan gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:24:
Dus iedereen die in staat is tot zelfreflectie, zelf-verbetering en het meedenken met anderen is per definitie een topper die 120% zijn best doet en _alles_ perfect doet? Nogmaals: de voorgenoemde kwaliteiten beschouw is als zijnde normaal voor _elke_ werknemer.
Helaas is het niet de norm. Zal je inderdaad nog wel meemaken in je carriere. Mensen die ergens al 10 jaar zitten, het allemaal wel prima vinden zo, en vooral niet iets nieuws ingevoerd willen zien. (bovendien, over drogreden gesproken, jouw stelling in dit stukje zie ik nergens hoor ;) )
Het feit dat dit blijkbaar als zijnde uitzonderlijke kwaliteiten beschouwd wordt waarbij derhalve er een extra persoon moet worden aangenomen vind ik nogal zorgwekkend en duidt nogmaals op het feit dat er vandaag de dag een veel te bekrompen visie heerst. Een soort van kunstmatig aangebrachte vorm van tunnelvisie door ons onderwijs, waarbij je precies te horen krijgt waarover je mag meedenken.
Wat heeft dit nou weer met "ons onderwijs" te maken? Ik heb in ons onderwijs nooit te horen gekregen waarover ik precies mag denken.
En de oplossing? Gewoon nog een functie erbij verzinnen met iemand die ook niet verder kan (en hoeft te) denken dan zijn eigen functie. 8)7
Tsja, of de functie iha nuttig is kan ik verder niet beoordelen -- geen ervaring mee. Maar ze zullen er niet voor niks mensen voor aannemen... hoop ik, misschien werkt HR ook maar op 40% ipv 120% :P Maarja, dan zitten we een beetje in een Catch 22: of HR(management, whatever) is incompetent en dus is zo iemand duidelijk nodig in sommige gevallen, of HR is competent en volgt uit de aanstelling dat zo iemand dus nodig is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zoijar op 03-08-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO 4 Systeembeheerder
Certificaten: VCP5, CCNA1, CCNA2
Werkgever: Technische groothandel
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: ja winstuitkering, afhankelijk van de prestaties
Laptop: Nee
Pensioenregeling: Ja, 25% voor mij en 75% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Overijssel
Reistijd: 15 min met de fiets

Maand salaris (bruto): € 2650 op basis van 40 uur per week.

Pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Thaimaster schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:19:
Opleiding(en): MBO 4 Systeembeheerder
Certificaten: VCP5, CCNA1, CCNA2
Werkgever: Technische groothandel
Huidige functie: Systeembeheerder

Laptop: Nee
Pensioenregeling: Ja, 25% voor mij en 75% werkgever
Regio: Overijssel
Reistijd: 15 min met de fiets

Maand salaris (bruto): € 2650 op basis van 40 uur per week.
Lijkt me redelijk normaal. Ambitie om door te groeien? Krijg je de mogelijkheid hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Net een aanbod gehad voor een nieuwe baan (vorige ging hem niet worden). Is dit netjes volgens jullie :

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Technisch Applicatiebeheerder

Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, na half jaar
Pensioenregeling: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kilometervergoeding, 25% internet vergoeding thuis
Regio: Rotterdam
Reistijd: 20 min met de auto

Maand salaris (bruto): € 2500 op basis van 40 uur per week (+ 300 euro bruto per week stand-by).
Let op : Ze bieden me eerst een half jaar contract (doen ze bij alle nieuwe mensen) en daarna 1x een jaar contract en daarna vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
DennusB schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:38:
Net een aanbod gehad voor een nieuwe baan (vorige ging hem niet worden). Is dit netjes volgens jullie :

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO

Maand salaris (bruto): € 2500 op basis van 40 uur per week (+ 300 euro bruto per week stand-by).
Let op : Ze bieden me eerst een half jaar contract (doen ze bij alle nieuwe mensen) en daarna 1x een jaar contract en daarna vast.
2500 euro vind ik vrij fors voor een 21-jarige, en zeker met uitzicht op een leaseauto, velen kunnen jaloers op je zijn denk ik :)

[ Voor 25% gewijzigd door Ikke_Niels op 06-08-2013 15:16 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Dat is al een net startsalaris voor een ouder iemand met HBO, dus op je 21e met MBO is het al helemaal mooi. En die €300 bruto per standby-week klinkt ook niet gek.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraRebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 22:01
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO Niv. 4
Werkgever: Software maker voor vastgoed
Huidige functie: Junior Applicatieontwikkelaar

Vakantiedagen: 26 (3 veplicht)
13/14e maand of winstuitkering: Ja (op basis van bedrijfs/persoonlijke prestaties)
Leaseauto: Nee, op termijn wel mogelijk
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reisvergoeding, thuiswerken, Betaalde cursussen en HBO
Regio: Haarlemmermeer
Reistijd: 10 min met de auto

Maand salaris (bruto): € 2500 op basis van 40 uur per week

1x halfjaar contract daarna vaste dienst.

Was hiervoor ergens anders 50% systeembeheerder en 50% ontwikkelaar. Nu Full-Time ontwikkelen is wel een vooruitgang geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door UltraRebel op 07-08-2013 15:51 . Reden: Aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat leuker vindt lijkt me dat zeker een vooruitgang. Ook de voorwaarden zien er goed uit, zeker dat ze je HBO betalen! En de reistijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 22:58
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Als ik je 13e maand meereken zit je nu dus vergelijkbaar op 3510 + lease auto, ga je er dan niet (bijna?) op achteruit het eerste jaar (aangezien je dan toch zelf een auto nodig hebt)? Verder klinkt het heel netjes, zeker die 4200. Denk dat je niet ontevreden hoeft te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Down schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:22:
Members only:
Bereken goed wat je netto hiervan overhoudt en wat een eigen auto aan kosten heeft. Je huidige baan is overigens ook niet slecht betaald.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Zoijar schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:53:
Als ik je 13e maand meereken zit je nu dus vergelijkbaar op 3510 + lease auto, ga je er dan niet (bijna?) op achteruit het eerste jaar (aangezien je dan toch zelf een auto nodig hebt)? Verder klinkt het heel netjes, zeker die 4200. Denk dat je niet ontevreden hoeft te zijn :)
10 minuten met de auto dus kan ook wel fietsen neem ik aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
Zoijar schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:53:
Klopt op zich, alleen het grote verschil is dat de bonus variabel is. Dus deze wordt (net als de leasevergoeding) niet meegeteld voor je hypotheek. In de nieuwe situatie telt alles wel mee, en dat is iets wat momenteel erg belangrijk is voor mij. Dus ja, lastig :)

Overigens rijd ik nu veel i.v.m. detachering, dat is straks ook niet meer het geval dus auto wordt minder noodzakelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Down op 08-08-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Verhuisd naar het buitenland en een baan gevonden, dus tijd om mijn gegevens bij te werken.

Oud:
Members only:

Nieuw:
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door sub0kelvin op 10-10-2014 18:03 . Reden: members only gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
sub0kelvin schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 05:59:
Verhuisd naar het buitenland en een baan gevonden, dus tijd om mijn gegevens bij te werken.
[...]
Maand salaris (bruto): ca $7500 (ca €5400)

Toen ik verhuisde ging ik er vanuit dat ik er op achteruit zou gaan, maar dat bleek gelukkig mee te vallen *kuch*
Dat lijkt er meer op. Ik weet niet precies wat de cost of living in Ottawa is, maar je ontsnapt in ieder geval aan een magere salarisontwikkeling in NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Kijken waar je meer groei kan verwachten, en uiteraard wat je leuker vindt... vooral wat je leuker vindt. nieuwe baan lijkt mij zo op het eerste gezicht een goede stap: hogere functie, beter opstapje naar weer een volgende baan, na een jaar lekker wat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Oud:

[...]

Nieuw:
Opleiding(en): WO Kunstmatige Intelligentie
Werkgever: een eCommerce platform uit Canada
Huidige functie: Software developer (o.a. Ruby on Rails)

Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: Flexibel: minimaal 15, meer indien gewenst & mogelijk + vrij tussen kerst en oud&nieuw
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering tussen 0 en $1500 per maand (basis van inzet). Kerstbonus, geen idee (vorig jaar voor het eerst)
Laptop: Ja, MBP 15" retina + 27" Cinema scherm
GSM: Nee, iPad mini
Leaseauto: geen
Werkweek: flexibel, 35-40 uur
Pensioenregeling: geen
  • $500 per jaar voor sportieve aankopen
  • full health + dental + massages + vision + life insurance
  • stock options
  • fitnessabo voor $10 per maand
  • $3000 per jaar per kind voor kinderopvang (plus $1000 bij geboorte)
  • schoonmaakster (2x per maand)
  • erg goede gevarieerde lunch + ontbijtbar + smoothies + snacks
  • grote conferentie naar keuze (entree, vlucht, eten, hotel)
  • korting bij winkels van onze klanten
  • no-questions-asked vergoedingenbeleid voor boeken, software, workshops, kleine conferenties, etc.
Land: Canada
Regio: Ottawa
Reistijd: 15 min per bus / 30 per fiets

Toen ik verhuisde ging ik er vanuit dat ik er op achteruit zou gaan, maar dat bleek gelukkig mee te vallen *kuch*
Leuk man! Canada:) Ook een erg modern bedrijf om te werken zie ik. Voor de geïnteresseerden:
http://www.shopify.com/careers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Laatst online: 16:51

Leuk, buitenland! Op wat voor visum ben je gegaan (partner of zelfstandig)? En kun je aangeven wat je ongeveer aan inkomstenbelasting betaald, of die $3000 de kinderopvang dekt (hier in CH zou het namelijk niet voldoende zijn) en hoeveel je waarvoor aan huur betaalt?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Knakker, waar in CH zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Zürich. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bancaire sector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Zowel banken als verzekeraars: werk als consultant op gebied van financial risk management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Knakker schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:25:
[...]

Leuk, buitenland! Op wat voor visum ben je gegaan (partner of zelfstandig)? En kun je aangeven wat je ongeveer aan inkomstenbelasting betaald, of die $3000 de kinderopvang dekt (hier in CH zou het namelijk niet voldoende zijn) en hoeveel je waarvoor aan huur betaalt?
We kunnen hier in Nederland sowieso wel wat leren van die secundaire arbeidsvoorwaarden.
Je wordt hier bijna gestraft als je kinderen krijgt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hier in NL ontvangen veel mensen meer dan 3000 CAD per jaar aan kinderopvangtoeslag. Die is ooit gefinancierd uit een verhoging van de vennootschapsbelasting meen ik. Dus zoveel slechter is het hier toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RoasteR87 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:10:
[...]

Hahaha, ik begrijp helemaal wat jullie bedoelen jongens, maar tis toch net iets anders.
Omdat het een apprenticeship is gaan ze er vanuit dat ik nog niets kan, behalve toetsen en examens maken ;). Mijn directe baas is de SCM, en mijn rol is dan ook meer zijn assistent op de vloer en administratie taken. Ik zal de komende twee jaar alle ins en outs van het bedrijf leren kennen, waarbij ik inderdaad wel verbeteringen spot, doorvoer of verder "improve". Echter is het niet echt een functie waarbij ik zoals jullie aangaven, het elementje meedenkt vermogen van mijn collega's wegneem of vervang. Na die twee jaar zal ik zelf een richting moeten bepalen binnen het bedrijf, uiteraard wel toe gespitst op wat ik geleerd hebt de twee jaar. Vanuit dat punt ga ik dan weer verder. Dus het is niet echt de beschrijving die daar gegeven is, maar meer een leerfunctie die er op lijkt. :P
Ik ga je even wat bijval geven :)
Mijn werkgever is een van de grootste, zo niet de nummer 1 in Business Process Outsourcing ter wereld. NYSE genoteerd en alles, 55K werknemers global. Als wij bij klanten hun bedrijfsprocessen overnemen gaat er als eerste een reengineering team aan de slag om de boel volgens onze eigen standaarden te optimaliseren. We weten namelijk precies welke KPI's belangrijk zijn om de processen goed te laten lopen. Meten is weten. Als we die hebben kan de echte optimalisatieslag beginnen. Dat levert regelmatig een besparing van ettelijke M's op voor de klant :)
Maar je voelt hem al aankomen: dat soort teams kunnen bij ons ook gewoon door de klant gehuurd worden om hun eigen processen door te lichten en te optimaliseren. Het is weliswaar niet specifiek IT en zit veel meer richting de business, maar met de automatisering van enterprise IT zit er wel een flinke IT component in :)

Ik snap de reactie van "da's heel 2013" dan ook wel. Onbekend maakt onbemind. En zoals de processen nu intern lopen zijn ze toch goed / voldoende? Werkt prima. True, maar bedenk ook dat personeelslasten de grootste kostenpost van een bedrijf zijn. En hoe optimaler je bedrijfsprocessen zijn ingericht, hoe minder personeel je er voor nodig hebt en hoe goedkoper je het dus uit kunt voeren. Dus als je als enterprise 100k moet investeren om een besparing van 4M per jaar te halen, ben je gek als je dat niet doet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 08:59
Hoi Allemaal,

Omdat ik geloof dat het niet slecht is voor de Belgische lezers zal ik ook even mijn loon posten, misschien dat iemand er wat aan heeft.

Opleiding(en): Master in de Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT (Voorheen industrieel Ingenieur)
Werkervaring: 0
Werkgever: Afvalsector
Huidige functie: Junior System Engineer

Vakantiegeld: 93% v/h maandloon, dit is vast in BE geloof ik (Bediende)
Vakantiedagen: 34
Winstuitkering: Ja, vanaf medior system engineer
13e maand: Wederom verplicht in BE geloof ik
GSM: Ja, maar geweigerd
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40u
Maaltijdcheques
ecocheques
hospitalisatieverzekering
groepsverzekering
Internet thuis wordt betaald

Land: België
Regio: Beerse
Reistijd: 45 min met de wagen

Maand salaris (bruto): € 2400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karatekid1990 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:51:
Hoi Allemaal,

Omdat ik geloof dat het niet slecht is voor de Belgische lezers zal ik ook even mijn loon posten, misschien dat iemand er wat aan heeft.

Opleiding(en): Master in de Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT (Voorheen industrieel Ingenieur)
Werkervaring: 0
Werkgever: Afvalsector
Huidige functie: Junior System Engineer

Vakantiegeld: 93% v/h maandloon, dit is vast in BE geloof ik (Bediende)
Vakantiedagen: 34
Winstuitkering: Ja, vanaf medior system engineer
13e maand: Wederom verplicht in BE geloof ik
GSM: Ja, maar geweigerd
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40u
Maaltijdcheques
ecocheques
hospitalisatieverzekering
groepsverzekering
Internet thuis wordt betaald

Land: België
Regio: Beerse
Reistijd: 45 min met de wagen

Maand salaris (bruto): € 2400
De meeste werkgevers betalen een 13e maand, maar het is niet verplicht geloof ik?
Vakantiegeld is minimaal 85% van het maandloon.

Echter is een werkweek max 39uur, en als je meer werkt moet je die uren middels overuren betaald krijgen geloof ik.

Je hebt wel lekker veel vrije dagen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:24:
Dus iedereen die in staat is tot zelfreflectie, zelf-verbetering en het meedenken met anderen is per definitie een topper die 120% zijn best doet en _alles_ perfect doet?
Uuuuuh wat? Ik weet niet of je het er om doet maar even gebaseerd op je posts hiervoor lijkt het er wel op. Begrijpend lezen is een kunst blijkbaar. Maar laat ik maar happen. Zelfreflectie, zelfverbetering en meedenken is niet een standaard iets dat iedereen bezit. Ook al bezit je dit ben je niet direct een topper. Net zo min als iemand die 120% zijn best doet direct een topper is. En waar _alles_perfect vandaan komt.... geen idee waarom je dat er bij hebt gehaald.
Nogmaals: de voorgenoemde kwaliteiten beschouw is als zijnde normaal voor _elke_ werknemer.
Ja leuk dat jij dat vindt. En nu? Praktijk blijkt echter dat iedereen toch echt anders in elkaar zit.
Het feit dat dit blijkbaar als zijnde uitzonderlijke kwaliteiten beschouwd wordt waarbij derhalve er een extra persoon moet worden aangenomen vind ik nogal zorgwekkend en duidt nogmaals op het feit dat er vandaag de dag een veel te bekrompen visie heerst.
Hoezo nu weer uitzonderlijk? Er zijn genoeg mensen die dit al wel kunnen en willen. Echter zijn er naast de wil en kunde van mensen ook nog andere factoren die gewoon een belangrijke rol spelen (geld, tijd, processen, cultuur en nog wel meer). Dat dit dan gelijk voor jou een complete analyse is over de visie van tegenwoordig is dan ook behoorlijk premature.
Een soort van kunstmatig aangebrachte vorm van tunnelvisie door ons onderwijs, waarbij je precies te horen krijgt waarover je mag meedenken. En de oplossing? Gewoon nog een functie erbij verzinnen met iemand die ook niet verder kan (en hoeft te) denken dan zijn eigen functie. 8)7
Ja want vroeger was alles beter. Sjonge jonge zeg. Als er iemand hier van een tunnelvisie beticht kan worden dan ben jij het wel. Nogmaals en voor de laatste keer: Er zijn teveel factoren die mee kunnen spelen om een organisatie op te zetten en soepel te laten lopen. Denk hierbij aan budget kwesties, tijdsplanningen en deadlines, verschillende belangen binnen het bedrijf maar ook met externen, kennis (of het gebrek) van de verbetermogelijkheden, processen, tools, ervaring, mensenkennis and it continues.
Ah, het bekende beroep op autoriteit als drogreden. Je bent het niet met mij eens, ergo: ik heb geen werkervaring. Gelukkig hoef je daar geen safety-smiley bij te zetten; op zo'n manier kan niemand een serieuze discussie aan gaan. :)
In dit geval is het geen drogreden want je uitspraken lijken gebaseerd op een verkeerd beeld van de realiteit. Dat jij iets vind is mooi. Dat het een nobel streven is is mooi. Dat het in de echte wereld helaas niet zo werkt is jammer. Maar dit maakt het nog geen onzin. Maar goed, dat is het laatste dat ik er over kwijt wil. Ik hoop dat het zo duidelijk voor je is. En ik ga even afkoelen want dit soort discussies zijn niet goed voor mijn bloeddruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 08:59
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

De meeste werkgevers betalen een 13e maand, maar het is niet verplicht geloof ik?
Vakantiegeld is minimaal 85% van het maandloon.

Echter is een werkweek max 39uur, en als je meer werkt moet je die uren middels overuren betaald krijgen geloof ik.

Je hebt wel lekker veel vrije dagen:)
Gewone werkweek is 38u, echter die twee uur extra vertalen zich in ADV dagen. (vandaar ook dat ik zoveel vrije dagen heb, elke maand 1dag extra door die ADV regeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
Zoijar schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:02:
[...]

Kijken waar je meer groei kan verwachten, en uiteraard wat je leuker vindt... vooral wat je leuker vindt. nieuwe baan lijkt mij zo op het eerste gezicht een goede stap: hogere functie, beter opstapje naar weer een volgende baan, na een jaar lekker wat omhoog.
Als ik naar de nieuwe functie en organisatie kijk verwacht ik daar meer groei. Het is een functie met meer afwisseling en verantwoordelijkheid, dus dat is ook wel spannend. Tegelijkertijd is het ook het loslaten van een stukje veiligheid van een grote organisatie. Gelukkig kan ik er een paar nachtjes over slapen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 23:41
Om nog maar even in te gaan op de "continuous improvement" - wij hebben een hele afdeling gericht op het verbeteren van de processen binnen het bedrijf. Dit zijn mensen die gespecialiseerd zijn in zaken als Six Sigma, Scrum e.d. technieken. En ze hebben genoeg werk, en blijkbaar voldoende toegevoegde waarde want ze kosten best wat geld ;)

Ik ben momenteel zelf betrokken in een traject dat vanuit deze tak is georganiseerd. Het doel is om onze urenschattingen te verbeteren, maar tackelt veel zaken hieromheen als vertrouwen, expertise, procesflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llrais3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 15:56
Leeftijd: 25
Opleiding(en): Telecom ICT Engineer (MBO Niv 4) + HBO Technisch informatica
Certificaten: /
Werkervaring: 2jaar (1x volledig afstudeer jaar) + 1 jaar afgelopen jaar
Huidige functie: Junior Software Consultant

Laptop: Ja niet prive gebruik
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee geen van alle
GSM: Ja maar niet prive
Leaseauto*: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding @ 35,- p.m.
Reistijd**: 20 min. Eigen auto.

Maand salaris(bruto): 1800,-

ik hoor het wel :)
Het is weer even geleden maar hier een Update:

Leeftijd: 28
Opleiding(en): Telecom ICT Engineer (MBO Niv 4) + HBO Technisch informatica
Certificaten: /
Huidige functie: Junior Software Consultant

Laptop: Ja niet prive gebruik
13/14e maand of winstuitkering: Nee geen van alle
GSM: Ja maar niet prive
Leaseauto*: Ja -> eigen bijdrage 75 euro (toyota Aygo)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: /
Reistijd**: 20 min.

Maand salaris(bruto): 2250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firestarz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:08
Inmiddels een nieuwe werkgever waar ik in september begin :)

Ben er qua salaris wel op vooruit gegaan en het werk is leuker, maar moet nu zelf mijn pensioen regelen wat ook weer kostbaar is door de lage rente op banksparen.
firestarz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:14:
Heb al diverse werkgevers gehad, altijd kleine bedrijfjes.
Werk nu ook nog voor een klein bedrijfje.

Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Informatica, Master HPDC
Certificaten: geen
Werkervaring: 5+
Werkgever: Media/Monitoring Media/Encoding
Huidige functie: Software Developer (C++)

Vakantiedagen: 24 28
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand Nee
Laptop: Ja Nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja, volledig vergoed Zelf regelen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten, Internet vergoeding
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 30 minuten

Maandsalaris (bruto): 3560 4200 (2780 netto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:35
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO niveau 4
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: grootste computerspeciaalzaak van Nederland
Huidige functie: verkoopmedewerker

Vakantiedagen: 22
Laptop: nee
Pensioenregeling: Pensioenfonds Detailhandel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kopen tegen personeelsprijs (=prijzen internetwinkel)
Regio: Leiden
Reistijd: 45 min Openbaar Vervoer (krijg geen reiskostenvergoeding kost me 750 euro per jaar)

Maand salaris (bruto): € 1542 op basis van 40 uur per week

Werken in de computerdetailhandel verdient slecht, maar het is wel leuk om te doen
Ik wordt niet rijk, maar kan er van rondkomen en ik wil later toch geen kinderen...
Grappig detail: In 10 jaar tijd is mijn salaris alleen maar omlaag gegaan en nooit omhoog
Het woord opslag is in de detailhandel niet van toepassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Gabriel_Knight schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:26:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO niveau 4
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: grootste computerspeciaalzaak van Nederland
Huidige functie: verkoopmedewerker

Vakantiedagen: 22
Laptop: nee
Pensioenregeling: Pensioenfonds Detailhandel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kopen tegen personeelsprijs (=prijzen internetwinkel)
Regio: Leiden
Reistijd: 45 min Openbaar Vervoer (krijg geen reiskostenvergoeding kost me 750 euro per jaar)

Maand salaris (bruto): € 1542 op basis van 40 uur per week

Werken in de computerdetailhandel verdient slecht, maar het is wel leuk om te doen
Ik wordt niet rijk, maar kan er van rondkomen en ik wil later toch geen kinderen...
Grappig detail: In 10 jaar tijd is mijn salaris alleen maar omlaag gegaan en nooit omhoog
Het woord opslag is in de detailhandel niet van toepassing ;)
BE-LA-CHE-LIJK
Ik zou, hoe leuk het ook is, de paling inpakken en vertrekken! Zo kan je nooit eens iets extra's in je leven, je wordt gewoon uitgebuit! 22 vakantiedagen is ook al onder het gemiddelde.

Ik heb ook in een computerwinkel gewerkt, en verdiende daar meer als jij, dus misschien een tip en ga niet bij "de grootste" werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
battler schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 01:20:
Het is gelukt, een bedrijf waar ik erg graag wil werken is akkoord gegaan met mijn eisen. :)

leeftijd: 25
Opleiding: MBO, HBO, WO (afrondende fase).
Certificeringen: CCNA, CCNP-switch, CCAI, CCNA-Security instructor.
Werkervaring: 8 jaar (part time)
Werkgever: Luxe goederen
Functie: International Troubleshoot engineer + R&D
Laptop: yes (nader te bepalen)
Vakantiegeld: yes
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: yes (nader te bepalen)
Auto: yes (nader te bepalen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, verzekering, onkosten vergoeding buitenland. Certificering is nader overeen te komen, maar akkoord mits redelijk en in lijn met de functie.
Maand salaris(bruto): 3500,-
Salaris verhoging gehad, na 2 maanden :)

leeftijd: 25
Opleiding: MBO, HBO, WO (afrondende fase).
Certificeringen: CCNA, CCNP-switch, CCAI, CCNA-Security instructor.
Werkervaring: 8 jaar (part time)
Werkgever: Luxe goederen
Functie: International Troubleshoot engineer + R&D
Laptop: Dell
Vakantiegeld: yes
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Iphone
Auto: Moet nog bestellen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, verzekering, onkosten vergoeding buitenland. Certificering is nader overeen te komen, maar akkoord mits redelijk en in lijn met de functie.
Werkweek: Till the jobs done :) (m.a.v. Weekend)
Maand salaris(bruto): 3650,-
Onkostenvergoeding: 0 t/m 1500 (afhankelijk van land/locatie e.d). Tot nu to ~900,- p.m

Al met al zeer tevreden.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Haha
Voor dat ik bij deze "grootste computerspeciaalzaak van nederland" werkte ik bij de op 1 na grootste
Dit bedrijf staat volgens de geruchten momenteel op het randje van faillissement en daar verdiende ik €50,- bruto per maand meer. Omdat het slecht ging met het bedrijf werd het contract niet meer verlengd.

Over salaris valt niet te onderhandelen, maar ben simpelweg al mijn hele leven al gewend aan lage salarissen

Collega is bij ander bedrijf gaan werken in de hoop meer te verdienen.
Hij heeft zijn vaste aanstelling ingeleverd en verdiende praktisch hetzelfde.
Staat nu na 6 maanden weer op straat.

Voorlopig ga ik niet weg, zeker niet in deze barre tijden
Ik heb een huis en hypotheek en kan wel wat zekerheid gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Gabriel_Knight schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:50:
Haha
Voor dat ik bij deze "grootste computerspeciaalzaak van nederland" werkte ik bij de op 1 na grootste
Dit bedrijf staat volgens de geruchten momenteel op het randje van faillissement en daar verdiende ik €50,- bruto per maand meer. Omdat het slecht ging met het bedrijf werd het contract niet meer verlengd.

Over salaris valt niet te onderhandelen, maar ben simpelweg al mijn hele leven al gewend aan lage salarissen

Collega is bij ander bedrijf gaan werken in de hoop meer te verdienen.
Hij heeft zijn vaste aanstelling ingeleverd en verdiende praktisch hetzelfde.
Staat nu na 6 maanden weer op straat.

Voorlopig ga ik niet weg, zeker niet in deze barre tijden
Ik heb een huis en hypotheek en kan wel wat zekerheid gebruiken
Ik begrijp dat je zekerheid nodig hebt i.v.m. hypotheek. Echter is het gewoon belachelijk laag. Valt er ook secundair niks te onderhandelen? Meer vrije dagen of zo iets? Opleidingsbudget misschien, zodat je kan doorgroeien (vast wel mogelijk bij zo'n grote toko).

De kleinere computerwinkels, die ook veel reparaties uitvoeren, wat MKB klantjes hebben voor beheer en websites bouwen etc. gaan niet maar zo failliet. Die hebben een klantenkring en doen aan binding. Een grote toko schopt alleen maar met regels en richtlijnen tegen de klant aan, dus daar is veel minder binding.

Als jij tevreden bent met de huidige omstandigheden is het prima, ik geef slechts mijn mening;p (en hopelijk advies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
1540 euro is voor een startende MBOer met 0 jaar ervaring ongeveer het minimum laat staan met 10 jaar ervaring en je 32 jaar dus met frankwopreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Grappig vind ik om te lezen dat iedereen probeert hoger op te komen
Ik wil juist helemaal niet doorgroeien, omdat ik dat geestelijk niet aan kan en niet wil
Het woord "leidinggeven" is helaas niet aan mij besteed
De keren dat ik moet leidinggeven (in vakantie periodes) is voor mij een grote hel
Stress mezelf dan helemaal ziek en moet pillen slikken om rustig te blijven en dan nog gaat er van alles fout.

Hoe minder verantwoordelijkheden ik krijg, hoe beter ik kan werken
Ik weet van mezelf dat ik een beetje mijn eindstation bereikt heb, al zou ik het fijn vinden als de detailhandel beter zou betalen, maar dat is overal een probleem

[ Voor 8% gewijzigd door Gabriel_Knight op 08-08-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Maar dan is het misschien heel erg leuk om via je "leidinggevende" eens te vragen of je eens een paar daagjes mee kan lopen op andere functies binnen het bedrijf. Jullie zijn immers de "grootste", en die hebben vast en zeker een hoofdkantoor / distributiecentrum.
Je kunt dan in ieder geval je horizon verbreden (orderpicker, beveiliger, administratief medewerker). Zo kun je zegmaar middels een "interne stage" kijken wat wel, en juist niet goed aanvoelt, of waar je gestressed door raakt.
Het zou zonde zijn op je 32e het woord eindstation in je mond te nemen. Ook "de grootste" kan over de kop gaan, en jij op straat.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Thanks voor de leuke ideeën
Om naar het Distributiecentrum te gaan of hoofdkantoor, ben ik ongeveer 2,5 tot 3 uur onderweg :(
Niet echt een optie om elke dag te gaan reizen ben ik bang

Grote probleem is dat ik nog nooit heb geweten wat ik later wil worden
Heb al diverse onderzoeken gehad (geen standaard testjes) daar komt ook nooit iets zilvols uit

[ Voor 31% gewijzigd door Gabriel_Knight op 08-08-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Wat je later wil worden? Als je 32 bent, dan is 'later' toch al redelijk aangebroken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Later is al lang begonnen
Het is niet zo dat ik wakker word en denk "Ik word vrachtwagenchauffeur"
Vraag me wel es af hoe andere mensen dat zo "te weten zijn gekomen", ofwel hoe kom je daarachter
Ik heb nooit geweten wat ik wil worden, en denk ook niet dat ik daar ooit achter ga komen
Pagina: 1 ... 22 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.