Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.347 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
Mektheb schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:18:
[...]

conccurentie beding heeft geen salaris hoogte of iets kwa cao, het is een regelgeving die een werkgever / nemer kan beschermen tegen bepaalde dingen.
Mijn partner had een concurrentie beding voor een administratieve functie, en ja die hield stand bij een rechter.
En je moet ook nog is zin hebben in dat soort gezeur.

Je bent er zelf bij bij het tekenen van zoiets
Het concurrentiebeding is verzonnen om te voorkomen dat succesvolle verkopers of hoge piefen hun klanten gaan meenemen naar de volgende werkgever. Daarom dat de Belgische wet zegt dat de clausule onder een bepaald brutoloon niet geldig is. In die gevallen wordt het eerder gebruikt om de werknemer te binden aan het bedrijf, en dat is niet de bedoeling.

Ik vermoed dat dat in elk contract gezet wordt zodat dit gaat gelden als de werknemer na tientallen jaren met zjn loon boven die grens komt. Maar het is dus wel degelijk niet geldig als men onder een bepaalde inkomensgrens zit, in België dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:28
Ah daar heb je het betere al, Belgie helaas hier in Nederland dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
In Nederland is zover ik weet de enige beperking dat het niet onredelijk mag zijn en dus een (ex)werknemer niet in zijn broodwinning in de weg mag zitten. Een concurrentiebeding voor een kapper is daardoor bijv. regio gebonden. Als er al een concurrentiebeding wordt afgesproken is dit vaak gelimiteerd tot een straal van pakweg 25KM. Een groter gebied zou onredelijk zijn en zeer waarschijnlijk niet stand houden voor de rechter.
Maar het is voor de rechter ook natuurlijk een beetje afwegen tussen belang van het bedrijf en de persoon in kwestie. Het is in ieder geval niet zo dat je ineens nergens meer je werk kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 18:26
Leeftijd: 30
Opleiding(en): WO informatica, HPDC
Certificaten: -
Werkervaring: 5 jaar, waarvan 4 parttime (16-24u/week)
Werkgever: klein telecommunicatiebedrijf in Noord-Nederland
Huidige functie: Software Ontwikkelaar/Technische ondersteuning (Vanalles, Bash, C, Java, PHP, MySQL, Cassandra, Asterisk)

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: ja (type bereikbaar zijn)
Leaseauto: nee, maar mogelijk.
Werkweek: 40 uur, met sporadisch support dienst (bereikbaar zijn voor klanten 24 u/dag)
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Land: Nederland
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 1 uur enkele reis

Maandsalaris (bruto): € 2600

Ik werk er totaal 20 maanden, waarvan een gedeelte parttime. Erin komen rollen tijdens studie, en de sfeer is leuk, maar het werk is onder niveau, sporadisch dat er echt dingen zijn waar ik me in vast kan bijten. Reistijd kan ik verkleinen, maar is wegens niet-voor-dit-forum-relevante-zaken tijdelijk niet mogelijk. Binnenkort komt verlenging contract eraan, en zowel ik als baas hebben de intentie om door te gaan.
Ik weet echter niet zo goed of het salaris laag is, en waar ik op aan moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 20:50
smeerbartje schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:01:
[...]

Dat is vrij hoog voor iemand die niet weet hoe je de ik-vorm moet schrijven :).

(sorry, kon het niet laten. On topic: net salaris!)
Altijd al een zwak punt van me geweest, gelukkig hebben m'n klanten er minder moeite mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: Java SE 6 Programmer
Werkervaring: 6 jaar (waarvan eerste 2 jaar parttime +- 16 uur p week)
Werkgever: Internationaal consultancy en detacheringsbedrijf
Huidige functie: Java softwareontwikkelaar

Vakantiegeld: 8% over €2300 * 12
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto: ja, leasebudget van €750 + tankpas en ongelimiteerd aantal privé kilometers (momenteel VW Golf 6 1.6TDI comfortline met €50 eigen bijdrage)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bijdrage in zorgverzekering + €100 onkostenvergoeding
Regio: Randstad (over het algemeen in de buurt van Rotterdam)
Reistijd: Variabel (meestal 0:20 enkele reis)

Maand salaris (bruto): €2300,-

Ik ben wel tevreden over dit salaris al is het misschien wat aan de lage kant (volgens collega's).

De projecten waaraan ik werk worden gedaan voor grote bedrijven en de overheid. Persoonlijk vind ik het bijvoorbeeld wel mooi om een kijkje te kunnen nemen in keuken van de overheid en te zien hoe politiek beleid omgezet wordt in daadwerkelijke handelingen van ambtenaren.

Het bedrijf geeft de werknemers daarnaast veel vrijheid in het invullen van hun werkzaamheden. Ik krijg bijvoorbeeld wel het vertrouwen om werkzaamheden op te pakken ook al liggen die boven mijn officiële level.

Bovendien zijn we bezig met een shift van detachering naar het binnenhalen van projecten. Dat laatste trekt mij persoonlijk meer en ben daarom vooralsnog van plan om hier te blijven, al zou salarisverhoging altijd welkom zijn.

signature has expired

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Volgens mij ken ik dat bedrijf ;-)

Met 6 jaar ervaring vind ik ook je salaris aan de lage kant. (Gezien je salaris zit je nog op L1, met dit aantal jaren ervaring hoor je toch echt wel op L2 te zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fytse
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10-2022

Fytse

Yeah, right.

Leeftijd:41 jaar
Opleiding(en):HEAO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten:Diverse productspecifieke cursussen plus begin van .Net certificering. Mijn werkgever is erg soepel in het toestaan van cursussen en zolang het maar "iets" met werk heeft te maken, wordt het vergoed.
Werkervaring:19 jaar
Werkgever:Automatiseerder in het Noorden
Huidige functie:4GL programmeur
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:28 + 4 extra dagen
13/14e maand of winstuitkering:Bonus, gebaseerd op aantal facturabele uren, de laatste jaren ongeveer 2000 euro netto per jaar
Laptop:Ja
GSM:Nee
Leaseauto:Skoda Octavia, eigen bijdrage €120/mnd
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:Ja, beschikbare premieregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land:Nl
Regio:Noord-Nederland
Reistijd:1,5 - 2 uur per dag
Maand salaris (bruto):3800

Een tijdlang heb ik gedacht dat ik onderbetaald werd, maar volgens mij valt dat best wel mee. Tel daarbij op dat ik het prima naar mijn zin heb met leuke collega's en veel ruimte om nieuwe dingen te proberen / te experimenteren met dingen. Ik ga dan ook niet weg. Wat denken jullie ervan?

Yeah, right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt 4GL nog steeds (goed) in de markt? Ik ben tijdens mijn studies op internship geweest bij Progress Software gedurende enkele maanden en 2 certifiëringen behaald (Webspeed & Dynamics als ik me niet vergis) tijdens die periode. Een tijdje later, tegen dat ik was afgestudeerd en mijn eerste stappen op de arbeidsmarkt zette, was het ontzettend stil rond Progress en alles wat ermee te maken had :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:20
Bolletje schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:03:
Aan welke universiteit kan je Bedrijfskundige Informatica studeren? Of heb je de opleidingsnaam naar het Nederlands omgezet?
Tja ik vind dat Engelse gedoe zo'n onzin. Het is de MBI (Master of Business Informatics) aan de UU. Kortom: bedrijfskundige informatica.. Was dat zo moeilijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
DarkFlow schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 18:03:
[...]

Het klinkt alsof je voor je groei afhankelijk bent van een afdeling sales, maar die afdeling niets doet omdat het geen prioriteit heeft.

Misschien een gekke gedachte, maar wat als je die afdeling sales nu eens negeert en zelf een nieuwe klant (+ bijbehorende omzet) regelt? Het omzeilen van de gebruikelijke kanalen brengt uiteraard een risico met zich mee, maar zolang je het niet ten koste laat gaan van je normale werkzaamheden zal dat wel meevallen. Daar staat tegenover dat als het je lukt, je in feite je werkgever dwingt zijn mening over jou bij te stellen. Je bent dan op zijn minst van het label "helpdeskertje" af.
Dat was exact ook mijn gedachte. Heb ik ook geprobeerd, eerst door zelf leads aan te brengen, maar daar gebeurde niet veel mee. Werd onderling doorgeschoven onder collega's, gebeurde uiteindelijk weinig of niets mee. Zelf klanten binnenhalen wilt zeggen dat ik zelf afspraken, offertes en contracten opmaak. Ik denk ik dat ik snoeihard in de penarie kom als ik dat waag. Ik begrijp je punt echter wel, heb voo een structureel probleem op een bepaald moment een overste "overruled" door rechtstreeks naar een hoger niveau te stappen (omdat ik reeds maanden een aantal probleem aankaartte + suggestie voor oplossing, zonder gevolg). Dat werd me kwalijk genomen op het functioneringsgesprek dat later volgde.
Giesber schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:36:
[...]

Het concurrentiebeding is niet geldig voor jou. Dat is pas geldig bij een bepaald bruto jaarloon (afhankelijk van de CAO is het 32.254 of 64.509), maar daar zal je met minder dan 2000 per maand niet aan geraken.

Dat je verwonderd bent over de hoge bedragen is normaal. Ik werk als Belg in Nederland, en ik vond de lonen van de collega's ook zeer hoog. We hebben het over zo'n 1000 euro verschil voor hetzelfde werk. Waar ik echter ook van geschrokken ben zijn de prijzen van auto's en huizen. Een auto is zo'n 15% duurder dan in België dacht ik, en de huizenprijzen wil je al helemaal niet zien. Een bedrijfswagen is voor een Nederlander ook veel minder voordelig dan voor een Belg. Een Nederlander zal het voelen in zijn belastingen, terwijl de extra belastingen op bedrijfswagens in België vrij lachwekkend zijn in verhouding tot de werkelijke kost van een auto.

De lonen zijn in Nederland dus hoger, maar waar de dagelijkse aankopen enkele procenten goedkoper zijn, zijn de grote uitgaven doorgaans een pak hoger. Dat alles is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen natuurlijk.
Ontzettend goed om te weten, CAO. Concurrentie beding staat wel in mijn contract, maar gering omschreven. Dank je.

Desondanks de hogere kosten in NL, denk ik dat ik met mijn loon, gezien de situatie, nog steeds erg laag zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 21:13
Ik zou gewoon lekker een andere werkgever zoeken :) als je zoveel negatieve ervaringen hebt met je werkgever, waarom daar nog moeite in stoppen, ze laten duidelijk merken geen moeite in jouw te stoppen. Zoek een nieuwe uitdaging en met name een werkgever die wel tijd en aandacht voor je heeft. Je zult zien dat je dan veel prettiger naar je werk gaat en je waarschijnlijk nog beter wordt beloond ook.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerwater
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 14:03
Leeftijd 28
Opleiding(en) MBO Grafisch ontwerper. Bezig met HBO Informatica (2e jaar)
Certificaten -
Werkervaring 6 jaar
Werkgever Middelgrote softwareontwikkelaar in het zuiden van het land
Huidige functie Frontendontwikkelaar

Vakantiegeld 8%
Vakantiedagen 28
13/14e maand of winstuitkering 13e maand
Laptop ja
GSM ja
Leaseauto nee
Werkweek 36 uur
Pensioenregeling ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden Mogelijkheid om deel te nemen aan collectieve zorgverzekering
Land Nederland
Regio Gelderland
Reistijd 20 min met de trein. Dit wordt vergoed.

Ik werk nu sinds 1,5 jaar bij een middelgroot infomatica bedrijf (ca. 200 man) in het zuiden van het land. Toen ik daar begon te werken deed ik een niet relevante deeltijdopleiding en mijn werkgever wou daarom de kosten hiervan niet dragen, wat ik overigens redelijk vond.
Een jaar geleden ben ik gestopt met de opleiding want het was toch niet wat ik er van verwacht had. Echter beviel het studeren naast mijn baan wel, daarom ben ik aan een nieuwe opleiding begonnen: HBO Informatica. Dit bevalt en gaat tot nu toe erg goed.

Nou heb ik binnenkort een functioneringsgesprek en wil de kosten van mijn opleiding ter sprake brengen. Ik zou het redelijk vinden als mijn werkgever dit (voor een deel) betaald. Alleen weet alleen niet goed hoe ik dat aan moet pakken. Hoe denken jullie hier over? En is dit wel redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
emmerwater schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:00:
Leeftijd 28
Certificaten -
Werkervaring 6 jaar

Vakantiegeld 8%
Vakantiedagen 28
Laptop ja
GSM ja
Leaseauto nee
Werkweek 36 uur
Pensioenregeling ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden Mogelijkheid om deel te nemen aan collectieve zorgverzekering
Land Nederland
Regio Gelderland

Ik werk nu sinds 1,5 jaar bij een middelgroot infomatica bedrijf (ca. 200 man) in het zuiden van het land. Toen ik daar begon te werken deed ik een niet relevante deeltijdopleiding en mijn werkgever wou daarom de kosten hiervan niet dragen, wat ik overigens redelijk vond.
Een jaar geleden ben ik gestopt met de opleiding want het was toch niet wat ik er van verwacht had. Echter beviel het studeren naast mijn baan wel, daarom ben ik aan een nieuwe opleiding begonnen: HBO Informatica. Dit bevalt en gaat tot nu toe erg goed.

Nou heb ik binnenkort een functioneringsgesprek en wil de kosten van mijn opleiding ter sprake brengen. Ik zou het redelijk vinden als mijn werkgever dit (voor een deel) betaald. Alleen weet alleen niet goed hoe ik dat aan moet pakken. Hoe denken jullie hier over? En is dit wel redelijk?
Als het relevant is voor je werkzaamheden, willen ze dat meestal wel vergoeden. Dat hangt dan vaak weer wel vast met een overeenkomst dat je x jaar moet blijven, anders deel terugbetalen van de opleiding.
Maar je bent al bezig met de opleiding? Dan zorgt misschien voor een wat rare situatie, dan had je dat ook 1,5 jaar geleden bespreekbaar kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:21
Leeftijd 28
Certificaten -
Werkervaring 6 jaar

Vakantiegeld 8%
Vakantiedagen 28
Laptop ja
GSM ja
Leaseauto nee
Werkweek 36 uur
Pensioenregeling ja
Land Nederland
Regio Gelderland

Je verhaal is een beetje vaag. Je was een deeltijdopleiding aan het doen toen je in dienst kwam 1,5 jaar geleden. Daar ben je mee gestopt. Je bent daarna begonnen met HBO informatica, waar je nu in het 2e jaar zit.

Die tijdsperiodes kloppen niet helemaal. Waarschijnlijk zitten er wat nuances in die hier niet bij staan ;-)
In ieder geval, als je nog niet heel lang bezig bent zou ik het gewoon aankaarten.

Gewoon aangeven dat toen de deeltijd niet werd vergoed omdat het niet relevant was, maar dat je nu een opleiding bent begonnen die wel relevant is en je je afvroeg of die wel vergoed kan worden.
Als ze moeilijk doen dat je niet meteen hebt aangekaart gewoon een verhaaltje praten.
"niet bij stil gedaan dat deze wel vergoed kan worden omdat hij wel relevant is, ivm de ervaring met de andere opleiding die je eerst deed" etc. Kom je wel aan uit denk ik, als ze je graag willen hebben op een hoger niveau. Hou wel rekening met een contract waarbij je langere tijd moet blijven, zoals hierboven aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ID-College schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:20:Tja ik vind dat Engelse gedoe zo'n onzin. Het is de MBI (Master of Business Informatics) aan de UU. Kortom: bedrijfskundige informatica.. Was dat zo moeilijk :S
Dank je. Ik was ook wel benieuwd maar kon het ook niet vinden. Weer wat geleerd. Is een pre-master daar vereist als je van het HBO komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Volgens de site van UU niet. Je moet wel een 7 gemiddeld hebben en minstens een 7 voor je afstudeeropdracht.

http://www.uu.nl/universi...ements/Pages/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mythio schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:35:
Volgens de site van UU niet. Je moet wel een 7 gemiddeld hebben en minstens een 7 voor je afstudeeropdracht.

http://www.uu.nl/universi...ements/Pages/default.aspx
Voor zover ik weet moet je gewoon een premaster doen. Dit was althans de laatste jaren wel gebruikelijk bij deze master. Je mist namelijk vakken als wetenschappelijke onderzoeksmethoden als je gelijk in de master instroomt. Wel vreemd dat het niet goed op de site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Even vanuit de werkgever gedacht: Waarom vind je het redelijk dat de werkgever hieraan mee betaald? Wat voor voordelen kan hij hieruit halen? Of wat voor nadelen ondervind de werkgever als hij dit niet betaald?

Ik vind het in ieder geval heel redelijk. Elke ontwikkeling en zeker vakgericht vormt uiteindelijk een meerwaarde voor je bedrijf. Je wordt zelf professioneler/vakkundiger. Je kunt straks op een ander niveau meedenken/mee praten. Uiteindelijk kunnen ze ook een hoger uurloon voor je vragen van de klant (als dat overigens van toepassing is).

Hoe tevreden zijn ze nu met je? Zijn je liever kwijt dan rijk? Misschien gemeen om het zo te spelen, maar je kunt ook laten blijken dat je eventueel om je heen gaat kijken als het niet vergoed wordt. Als ze echt tevreden over je zijn zullen het niet zo ver laten komen. Ik heb zelf ook ooit een keer vergoeding gevraagd om mijn HBO af te ronden. In eerste instantie zeiden ze nee. Zonder het te melden ben ik gaan solliciteren. Toen ze er achter kwamen was in eens alles mogelijk: salarisverhoging + vergoeding studie. Hiervoor heb ik wel een studie overeenkomt afgesloten per college jaar. Na twee jaar is deze schuld 0 euro.

Belangrijk is dus te laten weten dat je een extra meerwaarde gaat vormen voor het bedrijf en als het goed is hebben ze vast wel nagedacht over eventuele studie overeenkomsten. Daarnaast is het geen opleiding tot rijinstructeur, maar beroepstak gericht. Ik schat je kansen heel hoog in!

Succes! Ik ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt.

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Leeftijd: 27.
Opleiding(en): HBO Technische Informatica + Minor Embedded Systemen.
Certificaten: Scrum, ITIL.
Werkervaring: 3 Jaar.
Werkgever: Detacheerder.
Huidige functie: Software engineer / Scrum master.

Vakantiegeld: 8%.
Vakantiedagen: 26.
13/14e maand of winstuitkering: nee.
Laptop: ja, 1200E / 2jr.
GSM: nee.
Leaseauto: 750E diesel / 650E benzine ex brandstof (onbeperkt). Lease een Toyota Auris Hybride (2010), meegenomen van de vorige werkgever. Ongebruikt deel leasebudget (300E) word als salaris uitbetaald.
Werkweek: 40u.
Pensioenregeling: Ja, werkgever betaald 50%.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding a 26E. Veel mogelijkheden om zaken te declareren.
Land: NL.
Regio: Brabant / Eindhoven.
Reistijd: Op dit moment 15-20 minuten.

Maand salaris (bruto): 3000E

Ik werk nu een half jaar bij mijn nieuwe werkgever en heb tot dusver nog weinig kansen gehad om te groeien. In dezelfde periode heb ik wel 3 nieuwe medewerkers weten te introduceren. Een van de nieuwe medewerkers heeft 300E meer salaris weten te onderhandelen met minder werkervaring, moet ik maar eens met mijn werkgever gaan praten over mijn salaris?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tassadar32 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:45:

Leaseauto: 750E diesel / 650E benzine ex brandstof (onbeperkt). Lease een Toyota Auris Hybride (2010), meegenomen van de vorige werkgever. Ongebruikt deel leasebudget (300E) word als salaris uitbetaald.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding a 26E. Veel mogelijkheden om zaken te declareren.

Ik werk nu een half jaar bij mijn nieuwe werkgever en heb tot dusver nog weinig kansen gehad om te groeien. In dezelfde periode heb ik wel 3 nieuwe medewerkers weten te introduceren. Een van de nieuwe medewerkers heeft 300E meer salaris weten te onderhandelen met minder werkervaring, moet ik maar eens met mijn werkgever gaan praten over mijn salaris?
Er over praten kun je natuurlijk altijd doen. Zeker als wat je zegt waar is (300E meer voor minder ervaring). Maar volgens mij zit je al behoorlijk hoog, dus ik zou niet op teveel hopen :- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Denk ook dat je redelijk hoog zit gezien ervaring/opleiding.

Maar ja, je kunt het altijd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:57:
[...]

Dank je. Ik was ook wel benieuwd maar kon het ook niet vinden. Weer wat geleerd. Is een pre-master daar vereist als je van het HBO komt?
Niet altijd. Ligt aan je vooropleiding. Ik heb BI gedaan op hbo en ik kon doorstromen doordat de optional courses vrij invulbaar zijn. Daar heb je de mogelijkheid om deficienties weg te werken. Dan hoef je dus geen pre-master te doen maar kun je die ruimtes gebruiken voor je achterstanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tassadar32 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:45:

Ligt er aan wat je precies doet. Plc/Scada etc is heel erg gevraagd. Doe je normale software engineering (omweg code kloppen) dan mag je niet klagen denk ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerwater
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 14:03
Je verhaal is een beetje vaag. Je was een deeltijdopleiding aan het doen toen je in dienst kwam 1,5 jaar geleden. Daar ben je mee gestopt. Je bent daarna begonnen met HBO informatica, waar je nu in het 2e jaar zit.

Die tijdsperiodes kloppen niet helemaal. Waarschijnlijk zitten er wat nuances in die hier niet bij staan ;-)
In ieder geval, als je nog niet heel lang bezig bent zou ik het gewoon aankaarten.
Ik zal proberen om het te verduidelijken. Toen ik in dienst kwam was ik net een half jaar bezig met mijn studie. Aan het einde van dat schooljaar ben ik overgestapt op Informatica. Het eerste jaar daarvan heb ik net afgerond en ga nu het tweede schooljaar in.
Ik vond/vind het ook niet heel erg om het zelf te betalen, maar hoor steeds meer van mensen om mij heen dat ze het eigenlijk wel redelijk zouden vinden. Daarnaast scheelt het toch een behoorlijk zakcentje ;)
ThePrutser schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:28:
[...]

Even vanuit de werkgever gedacht: Waarom vind je het redelijk dat de werkgever hieraan mee betaald? Wat voor voordelen kan hij hieruit halen? Of wat voor nadelen ondervind de werkgever als hij dit niet betaald?

Ik vind het in ieder geval heel redelijk. Elke ontwikkeling en zeker vakgericht vormt uiteindelijk een meerwaarde voor je bedrijf. Je wordt zelf professioneler/vakkundiger. Je kunt straks op een ander niveau meedenken/mee praten. Uiteindelijk kunnen ze ook een hoger uurloon voor je vragen van de klant (als dat overigens van toepassing is).

Hoe tevreden zijn ze nu met je? Zijn je liever kwijt dan rijk? Misschien gemeen om het zo te spelen, maar je kunt ook laten blijken dat je eventueel om je heen gaat kijken als het niet vergoed wordt. Als ze echt tevreden over je zijn zullen het niet zo ver laten komen. Ik heb zelf ook ooit een keer vergoeding gevraagd om mijn HBO af te ronden. In eerste instantie zeiden ze nee. Zonder het te melden ben ik gaan solliciteren. Toen ze er achter kwamen was in eens alles mogelijk: salarisverhoging + vergoeding studie. Hiervoor heb ik wel een studie overeenkomt afgesloten per college jaar. Na twee jaar is deze schuld 0 euro.

Belangrijk is dus te laten weten dat je een extra meerwaarde gaat vormen voor het bedrijf en als het goed is hebben ze vast wel nagedacht over eventuele studie overeenkomsten. Daarnaast is het geen opleiding tot rijinstructeur, maar beroepstak gericht. Ik schat je kansen heel hoog in!

Succes! Ik ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt.
Ik denk inderdaad dat de werkgever er zelf ook voordeel aan heeft; al is het alleen maar kennisuitbreiding van het bedrijf. Daarnaast willen ze mij denk ik ook niet kwijt dus dat scheelt vast ook wel weer :)

Eerst een paar weken vakantie, dan ga ik er eens goed over na denken. Ik zal laten weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:09
Batata007 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 03:55:
[...]

Altijd al een zwak punt van me geweest, gelukkig hebben m'n klanten er minder moeite mee. ;)
Als je al zulke slordige spelfouten maakt dan zou ik als klant toch ook minder vertrouwen krijgen in de nauwkeurigheid waarmee je je werkzaamheden uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:37:
[...]

Als je al zulke slordige spelfouten maakt dan zou ik als klant toch ook minder vertrouwen krijgen in de nauwkeurigheid waarmee je je werkzaamheden uitvoert.
Als iemand er zelf niet mee zit moet hij dit zelf ook weten lijkt me, en dit is waarschijnlijk niet echt het topic hiervoor. Maar wat mij betreft is er inderdaad weinig reden (naast dyslexie) om zulke fouten te maken, zeker als je van jezelf weet dat je er niet zo goed in bent. Ik heb dan ook inderdaad meestal minder vertrouwen in de informatie die mensen me sturen als er veel spelfouten in staan.

Aan de andere kant kan ik me ergens ook wel voorstellen dat je het op een forum iets minder nauw neemt met deze regels dan in officiële correspondentie, wederom zeker als je er moeite mee hebt en het je dus veel extra tijd zou kosten om posts te schrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 17:38
Aanbod gekregen:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO ICT 3 & 4, HBO ICT Beheer,
Master of Science zou ik moeten hebben per augustus 2013 (Amerikaanse Universiteit)
Werkervaring: 3 jaar (2 jaar stage, 1 jaar support)
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Afstuderen

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Volgens premiestelsel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Land: NL
Regio: Utrecht/Zwolle/Deventer/Almere
Reistijd: Ligt aan het project

Maand salaris (bruto): 2000

Master is gebaseerd op de volgende vakken:
Communication Strategies
Database Management and Security
Pen Test/Vulnerability Assessment
Digital Forensics/Incident Response
Secure Information Systems
Information Security/Assurance

Ik snap wel dat ik de nodige certificaten niet heb, zoals ITIL / CISSP of Ethical Hacker e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Woesjah op 24-07-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Is inderdaad wat weinig, zeker zonder lease-auto.
Ik denk dat je toch wel tussen de 2400-2600 euro zou kunnen vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Het is niet de jackpot, maar ook weer niet heel erg laag voor een starter met weinig ervaring. Zeker in deze tijd, waarin het met de detacheerders ook nog steeds niet goed gaat. Certificeringen kan je eventueel wel bij de detacheerder halen. Je zou een tegenbod kunnen doen, en als jullie er niet uitkomen melden dat je eerst nog even verder wil shoppen.

Wat lijkt je zelf reeël dan qua salaris?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Huidige functie: Afstuderen
Als ik dat zie, dan maak ik eruit op dat je aan het afstuderen bent, wat wat anders is dan werken, en je daar €2000 voor krijgt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Hahn schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:17:
[...]

Als ik dat zie, dan maak ik eruit op dat je aan het afstuderen bent, wat wat anders is dan werken, en je daar €2000 voor krijgt?
Er staat boven: aanbod gekregen
Ik ga er dus vanuit dat dit een aanbod is van een bedrijf waar hij heeft gesolliciteerd

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:02
Ik lees hier veel: leeftijd * 100 (voor HBO / HTS)
en dan aanvullen met cursussen, certificaten om hem lekker af te ronden.

Dus: €2400 + niets aan certificaten.. = €2400?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
martinusz schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:16:
Is inderdaad wat weinig, zeker zonder lease-auto.
Ik denk dat je toch wel tussen de 2400-2600 euro zou kunnen vragen :)
Zoiets hoopte ik ook op, of in ieder geval een lease auto; vooral als ik als detacheerder naar klanten mag gaan (en ik woon niet op de meest handige locatie). Zij regelen wel dat ik gratis met openbaar vervoer kan reizen / declareren.
Tsjipmanz schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:17:
*snip*
Wat lijkt je zelf reeël dan qua salaris?
Ik zat te hopen op zo'n beetje tussen 2200 - 2600. Mijn plan was inderdaad de certificeringen te halen bij de detacheerder.

Op dit moment nog een paar andere sollicitaties lopen en ga deze dan met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Woesjah schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:05:
Aanbod gekregen:
...
Maand salaris (bruto): 2000

Dit is niet echt wat ik nou verwacht na een jaar te studeren in Amerika.
...
Wat is de toegevoegde waarde geweest van het in de VS studeren en wat heeft dit bedrijf daar aan?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
Testert schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:36:
[...]

Wat is de toegevoegde waarde geweest van het in de VS studeren en wat heeft dit bedrijf daar aan?
Niks, was alleen ter versterking van mijn mening / iets hogere verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Woesjah schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:36:
[...]

Zoiets hoopte ik ook op, of in ieder geval een lease auto; vooral als ik als detacheerder naar klanten mag gaan (en ik woon niet op de meest handige locatie). Zij regelen wel dat ik gratis met openbaar vervoer kan reizen / declareren.

[...]

Ik zat te hopen op zo'n beetje tussen 2200 - 2600. Mijn plan was inderdaad de certificeringen te halen bij de detacheerder.

Op dit moment nog een paar andere sollicitaties lopen en ga deze dan met elkaar vergelijken.
Een detacheerder is doorgaans een plat bedrijf, die je zo snel mogelijk weg wil zetten zonder veel poeha. De toegevoegde waarde van een diploma uit de VS is daar marginaal. Wanneer je in de VS gestudeerd hebt, zou ik zeker kijken naar internationale (Amerikaanse) bedrijven met functies waarbij je veel moet reizen. Daar heeft zo'n diploma wel toegevoegde waarde. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Woesjah schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:42:
[...]

Niks, was alleen ter versterking van mijn mening / iets hogere verwachting.
Sorry hoor maar als je zelf al zegt dat het niks betekende dan moet je ook geen hogere verwachtingen hebben. Dan had je tijdens het interview moeten aantonen wat voor extra waarde je aan het bedrijf kunt geven vanwege je buitenlandse 'ervaring'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
wouterwouter2 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:56:
[...]

Sorry hoor maar als je zelf al zegt dat het niks betekende dan moet je ook geen hogere verwachtingen hebben. Dan had je tijdens het interview moeten aantonen wat voor extra waarde je aan het bedrijf kunt geven vanwege je buitenlandse 'ervaring'
2000 is gewoon erg laag als starter voor een master. 2500 moet echt wel haalbaar zijn, als de master relevant is voor het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArvidWillem
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2020
Nieuwe rol gekregen wegens internal restructure, komt neer op een paar tientjes netto erbij, geen on-call meer en maximaal 15% bonus.
ArvidWillem schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:34:
Leeftijd: 27 nu 28
Opleiding(en): hbo informatica
Certificaten: een aantal interne certificaten van trainingen met examen
Werkervaring: 1 jaar ongerelateerd en 5 jaar gerelateerd
Werkgever: 60k+ werknemers
Huidige functie: Field Service Engineer Service Delivery Manager

Vakantiegeld: Nee, zit "er per jaar (gedeeld door 12 dus per maand) bij inbegrepen"
Vakantiedagen: 25, als ik veel overwerk krijg ik nog wel eens een dagje kado. daarbij werk ik vanuit huis, of bij de klant. hoofdkantoor zit in de UK, hier vlieg ik ongeveer elke maand a anderhalve maand 4 a 5 dagen heen. elke maand 2 tot 3 dagen.
13/14e maand of winstuitkering: Helaas niet 7.5% zeker en 15% als ik mijn best doe (van "Basis" salaris)
Laptop: HP Elitebookje, en thuis setup zoals monitor printer, toetsenbord etc dat expense ik dan.
GSM: een eigen abonnement, zakelijk en de maandelijkse kosten die expense ik. (als ik dus net een nieuw abonnement heb en ontslag wil, dan zit ik met een duur internationaal abonnement)
Leaseauto: Nee, heb ook geen auto, krijg wel een auto vergoeding van 500 euro bruto
Werkweek: 37.5u maar in praktijk varieert dat tussen de 37.5 en 50u. waarop je gemiddeld zeker 40+ werkt.
Pensioenregeling: Nee, geen pensioen regeling, dit krijg ik ook betaald en regel ik zelf (bankspaar, dit kost 660 euro bruto. Ik krijg 330 terug van de belastingdienst) kost me dus netto 330 euro.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internetvergoeding 19,95, on-call vergoeding van 10% van jaar salaris. 10% bij "basis salaris" toegevoegd.
Land: UK/NL based
Regio: Benelux nog steeds benelux maar nu ook polen, zweden, albanie, bulgarije
Reistijd: 3u deur tot deur met vliegtuig en meestal 0u want werk vanuit huis. soms naar klant dit varieert tussen 2u belgie, 5u luxemburg of soms echt angola of usa etc. maar dit valt mee. dit gebeurt eens per jaar ofzo. ik ga hier dan voornamelijk alleen nog heen voor meetings.

Maand salaris (bruto): 5491.40 euro.

opbouw;

Salaris: 3916.67 is dus nu 4407,42 (beetje verhoging (1% ofzo) en die on-call erbij)
On call: 423.00
Car allowance: 500
Pensioen: 338.4 380.80 geworden
vakantiegeld: 313.33 352.59 geworden

aftrekposten: 660 bruto voor pensioen (dit kan je ook niet doen, maja, alvast sparen voor als ik 65 ben kan geen kwaad, hopelijk leeft die bank dan nog)

jaarloon 69451 weet niet precies maar is iets van 70500 excl. 7.5% bonus 74k inclusief en maximaal 79k per jaar als ik 15% bonus zou krijgen.
dit jaar hopelijk 2% erbij (hopelijk meer als de inflatie) vorig jaar 1.5% volgend jaar weer standaard verhogingen van 1 a 2%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Is helemaal niet verkeerd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:08
Beetje het dubbele wat veel anderen van jouw leeftijd hier verdienen

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 13:41
Leeftijd: 22 jaar
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv 3
Certificaten: ITIL Foundation V3, 2013 gehaald
Werkervaring: 2 jaar verkoper/technische dienst, 6 maand servicedesk
Werkgever: Centraal Beheer Achmea
Huidige functie: Servicedesk medewerker

Vakantiedagen: 26 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Bonus per jaar van 1500 bruto
Laptop: Ja
GSM: Nee
Werkweek: 40 uur, 5x8 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificaten halen op kosten van werkgever, doorgroeimogelijkheden intern (verdien je meer en werk je 4x9), 40% korting op fitness en 20% korting op verzekeringen
Regio: Gelderland
Reistijd: 30 min
Maand salaris (bruto): 1750

Best netjes dacht ik zo :).

Eind Oktober binnen de gesprekken voor een nieuw contract.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Laatst online: 01-08 12:46
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: MCITP SA, Exchange 2010, Virtualization & Office 365
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: IT Dienstverlener
Huidige functie: Systeembeheer

Vakantiegeld: Ja
Werkweek: 40uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Reistijd: 20min

Wat hoort mijn bruto maandsalaris te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:36

Cheezus

Luiaard

Minimaal €1.477,80. Daarboven is er geen bedrag wat je 'hoort' te krijgen, maar is het afhankelijk van de functie, het bedrijf, je ervaring en je onderhandelingskunsten.. Ik zou zeggen dat zo'n €2000+ wel prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Natuurlijk is €2000 prima, maar voor iemand van 22, met MBO, die systeembeheerder is zou ik €1700-1800 ook 'prima' (als in, normaal) vinden eigenlijk.

En 5 jaar werkervaring voor iemand van 22 lijkt me een beetje stug? Dat zal geen 5 jaar fulltime werkervaring zijn, gok ik zo.

[ Voor 37% gewijzigd door Hahn op 24-07-2013 21:36 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Hahn schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:35:
Natuurlijk is €2000 prima, maar voor iemand van 22, met MBO, die systeembeheerder is zou ik €1700-1800 ook 'prima' (als in, normaal) vinden eigenlijk.

En 5 jaar werkervaring voor iemand van 22 lijkt me een beetje stug? Dat zal geen 5 jaar fulltime werkervaring zijn, gok ik zo.
Over paar dagen 23 en klopt wel onder zelfde baas, eerste jaar 32 uur stage. Daarna 4 jaar onder contract voor onbepaalde tijd 40 uur in de week. Nu aan het uitzoeken dmv loonwijzer en hier wat ik ongeveer verdien.

[ Voor 6% gewijzigd door pineapple23 op 24-07-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Er staat toch op je salarisstrookje wat je verdient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Metaalhoofd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:08:
Er staat toch op je salarisstrookje wat je verdient?
Wat je krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

wouterwouter2 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:56:
[...]

Studeren in het buitenland is sowieso goed voor welke functie dan ook. Het is een enorme levenservaring. Je vertrekt met simpelweg niets en je leeft een aantal maanden (of langer) in een heel andere cultuur en omgeving. Daarnaast is het natuurlijk goed voor de taal ontwikkeling, er "tussen" zitten is toch anders dan thuis wat Engelse films kijken of wat lezen/schrijven voor de studie.
eppo16 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:29:
Leeftijd: 22 jaar
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv 3
Certificaten: ITIL Foundation V3, 2013 gehaald
Werkervaring: 2 jaar verkoper/technische dienst, 6 maand servicedesk
Werkgever: Centraal Beheer Achmea
Huidige functie: Servicedesk medewerker

Vakantiedagen: 26 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Bonus per jaar van 1500 bruto
Werkweek: 40 uur, 5x8 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificaten halen op kosten van werkgever, doorgroeimogelijkheden intern (verdien je meer en werk je 4x9), 40% korting op fitness en 20% korting op verzekeringen
Reistijd: 30 min
Maand salaris (bruto): 1750

Best netjes dacht ik zo :).

Eind Oktober binnen de gesprekken voor een nieuw contract.

Iemand tips?
Ik denk dat je vrij goed zit. De tip die ik zou meegeven is om certificering te gaan doen. Microsoft o.i.d. wat relevant is. Als je wilt doorgroeien naar andere functies (systeembeheer etc.) moet je wel zorgen dat je Server 2012 certificering gaat doen, voordat ze je afschepen met een Office certificering omdat je op de servicedesk werkt..
pineapple23 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:17:
Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: MCITP SA, Exchange 2010, Virtualization & Office 365
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: IT Dienstverlener
Huidige functie: Systeembeheer

Vakantiegeld: Ja
Werkweek: 40uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Reistijd: 20min

Wat hoort mijn bruto maandsalaris te zijn?
Ik zou je inschatten op 1800-2000 op basis van wat je noemt.
Echter weet ik niet wat je verantwoordelijkheden zijn. MBO is misschien niet de hoogste opleiding, maar je hebt wel enkele certificeringen. Als je de werkzaamheden die bij die certificeringen passen goed uitvoert kan je voor je werkgever veel waard zijn.

Als een werkgever veel aan jou verdiend, mag jij daar ook voor beloont worden.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Bedankt, dan kan ik weer wat met die informatie. Mijn verantwoordelijkheden zijn, het beheren van de systemen van onze klanten, advies geven, offertes maken, nieuwe klanten binnen halen, planning, inkoop. Op het moment werk ik bij een klein leuk bedrijf waar je bijna alles mag doen. Maar i k was benieuwd wat de gemiddelde ICT-er in zo'n bedrijf ongeveer verdient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:20
Vanaf 1 augustus ga ik ook bij een nieuwe werkgever aan de slag.

Oud:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO ICT Beheer Niveau 4, HBO ICT Management & Security, Master in Computing Science (deeltijd, enkele vakken afgerond, loopt nog)
Certificaten: /
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Internationale Telefonie carrier
Huidige functie: Network engineer

Vakantiegeld: Standaard
Vakantiedagen: 24
Leaseauto*: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Telefoon, Internet, Sport, eindloon pensioen, 100% voor rekening, van werkgever, opleidingskosten vergoed.
Regio: Limburg
Reistijd**: 5 min fietsen

Bruto salaris: 2550

Nieuw:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO ICT Beheer Niveau 4, HBO ICT Management & Security, Master in Computing Science (deeltijd, enkele vakken afgerond, loopt nog)
Werkgever: Security Systems
Huidige functie: Network (presales) engineer

Vakantiedagen: 27+13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Ja, minimaal 3%, max 14%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50/50 pensioensregeling opleidingskosten vergoed.
Regio: EMEA (ze schatten 30% van de tijd in het buitenland), standplaats Eindhoven
Reistijd**: 45min met de auto

Bruto maandloon: 2850

Ik ben er opzich tevreden mee, ondanks dat ik er waarschijnlijk netto (maandelijks) niet heel veel op vooruit ga (vanwege de pensoensregeling en reiskostenvergoeding die niet helemaal dekkend is voor woon werk verkeer) geeft deze nieuwe baan wel een hoop (internationale) kansen en meer mogelijkheden tot doorgroeien binnen de organisatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
Supermario16 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:50:
Nieuw:

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50/50 pensioensregeling opleidingskosten vergoed.
Regio: EMEA (ze schatten 30% van de tijd in het buitenland), standplaats Eindhoven

Ik ben er opzich tevreden mee, ondanks dat ik er waarschijnlijk netto (maandelijks) niet heel veel op vooruit ga (vanwege de pensoensregeling en reiskostenvergoeding die niet helemaal dekkend is voor woon werk verkeer) geeft deze nieuwe baan wel een hoop (internationale) kansen en meer mogelijkheden tot doorgroeien binnen de organisatie :)
Vind het er op zich goed uitzien, zeker gezien de 40 vakantiedagen, denk inderdaad dat je als je je kan bewijzen binnen een internationale organisatie dat je nog een stukje door kunt groeien. Netjes dat je op MBO begonnen bent en nu met een master bezig bent :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
jhuiting schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:56:
[...]

Vind het er op zich goed uitzien, zeker gezien de 40 vakantiedagen, denk inderdaad dat je als je je kan bewijzen binnen een internationale organisatie dat je nog een stukje door kunt groeien. Netjes dat je op MBO begonnen bent en nu met een master bezig bent :*)
Ik moet ook zeggen dat het een hoop voldoening geeft met zoiets bezig te zijn, ik heb er een belachelijke hoop doorzettingsvermogen door gekregen (want gemakkelijk is het uiteraard niet) :) . Het is een lang termijn traject (ik ben er nu bijna 2 jaar mee bezig en het kan me nog wel 5 - 6 jaar kosten) en ik ben blij dat ook mijn nieuwe werkgever me hierin (ook financieel) steunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Supermario16 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:50:
Vanaf 1 augustus ga ik ook bij een nieuwe werkgever aan de slag.

Oud:
Leeftijd: 25
Werkgever: Internationale Telefonie carrier
Huidige functie: Network engineer

Vakantiedagen: 24
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Telefoon, Internet, Sport, eindloon pensioen, 100% voor rekening, van werkgever, opleidingskosten vergoed.
Regio: Limburg
Reistijd**: 5 min fietsen

Bruto salaris: 2550

Nieuw:

++ 16 extra vakantiedagen
++ 3-14% winstuitkering
++ bruto 300 meer

- pensioen (als ik het goed begrijp ga je daarop achteruit?)
-- sport kosten
-- telefoon kosten
-- internet kosten
-- 40min extra reistijd standplaats

Zijn de toekomstmogelijkheden bij je nieuwe bedrijf veel beter als bij de oude? Aangezien dat ook een grote toko was? Internationaal werken is natuurlijk altijd leuk als je jong bent, met een gezin wordt dat minder praktisch.

edit:
ook van mijn kant respect!
MBO >> master

[ Voor 1% gewijzigd door frankwopereis op 25-07-2013 09:18 . Reden: respect ! ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
frankwopereis schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:17:
[...]

++ 16 extra vakantiedagen
++ 3-14% winstuitkering
++ bruto 300 meer

- pensioen (als ik het goed begrijp ga je daarop achteruit?)
-- sport kosten
-- telefoon kosten
-- internet kosten
-- 40min extra reistijd standplaats

Zijn de toekomstmogelijkheden bij je nieuwe bedrijf veel beter als bij de oude? Aangezien dat ook een grote toko was? Internationaal werken is natuurlijk altijd leuk als je jong bent, met een gezin wordt dat minder praktisch.

edit:
ook van mijn kant respect!
MBO >> master
Pensioen gaat van 100% betaald door werkgever (eindloon) naar 50/50 middenloon, dat kost (volgens mijn berekeningen) me netto ongeveer 200-250 euro per maand, als ik me niet vergis. Daarnaast heb ik nu geen reiskosten (fiets) en moet ik hier straks ongeveer 80 euro per maand op bijleggen. Al met al denk dat mijn netto salaris (- reiskosten) ongeveer gelijk blijft, ik de extra vakantiedagen heb en de jaarlijkse bonus dan extra heb. Doorgroeien komt dan vanzelf wel :) .

Oude bedrijf is een relatief klein bedrijf (+/- 80 medewerkers) wat internationaal wel groot is (denk dat 90% van de tweakers de naam wel kent als ik hem noem). Het bedrijf heeft een internationaal netwerk (verdeeld over drie continenten) maar de werkzaamheden worden vanuit Nederland uitgevoerd. In dit bedrijf had ik eigenlijk geen mogelijkheden meer om buiten mijn huidige functie door te groeien, dat is ook de grootste reden geweest om de stap te maken. In het nieuwe bedrijf werken +/- 300.000 mensen, dat geeft sowieso meer mogelijkheden op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkeman
  • Laatst online: 10-09 22:54
Opleiding(en): VWO + HBO Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar fulltime, daarvoor 1 jaar fulltime stage en daarvoor 6 jaar parttime bij een kleine websitetoko
Werkgever: Internetbureau
Huidige functie: webdeveloper

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, maar afgelopen jaar niks ontvangen voor zover ik kan terugvinden
Leaseauto: Nee, wel 19ct/km
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bonus van 1000 euro bij geen tot max 2 ziekmeldingen in een jaar, flexibele werktijden
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 25 minuten

[ Voor 39% gewijzigd door Frenkeman op 21-10-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

@Frenkeman Persoonlijk denk ik dat je looneis van 2600,- iets aan de hoge kant is. Gezien je werkervaring , opleiding en leeftijd. Maar niet geschoten is altijd mis :).

[ Voor 82% gewijzigd door Don Quijote op 16-06-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Frenkeman schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 01:06:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bonus van 1000 euro bij geen tot max 2 ziekmeldingen in een jaar
Is dat niet een beetje een rare arbeidsvoorwaard? Want stel je bent gewoon echt gewoon 3 keer ziek dan krijg je dus geen eventuele bonus meer. Terwijl ziek zijn toch echt grotendeels op toeval berust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 18:47
Ach is in de ICT misschien niet heel normaal, maar daarbuiten wel. Heb het zelf ook altijd raar gevonden om die reden, maar er zijn dus blijkbaar bedrijfstakken (hallo, kapperszaken) waar ze je blijkbaar liever ziek op de werkvloer hebben dan ziek thuis.
Het is natuurlijk niet helemaal waar dat het op toeval berust. Een goede levensstijl verminderd de kans wel aanzienlijk hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 26-07-2013 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Chip. schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 03:45:
[...]

Is dat niet een beetje een rare arbeidsvoorwaard? Want stel je bent gewoon echt gewoon 3 keer ziek dan krijg je dus geen eventuele bonus meer. Terwijl ziek zijn toch echt grotendeels op toeval berust...
Een jaar of 15 geleden was dit een vrij normale regeling.
Bedrijf waar ik begon had 18 TZ dagen zoals ze die noemden. Al het klein verzuim (huisarts / tandarts) en je ziektes kon je van die dagen aftrekken. Het saldo wat over was aan het einde van het jaar, kreeg je uitbetaald.
De gemiddelde werknemer verzuimde ongeveer 9 dagen, dus tel uit je winst.

Icm een eindejaarsbonus was het een verkapte 13e maand.
Caelorum schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 06:30:
Ach is in de ICT misschien niet heel normaal, maar daarbuiten wel. Heb het zelf ook altijd raar gevonden om die reden, maar er zijn dus blijkbaar bedrijfstakken (hallo, kapperszaken) waar ze je blijkbaar liever ziek op de werkvloer hebben dan ziek thuis.
Het is natuurlijk niet helemaal waar dat het op toeval berust. Een goede levensstijl verminderd de kans wel aanzienlijk hoor.
Ik heb het juist altijd raar gevonden, en nog steeds, dat mensen zich in de ICT ziekmelden met een beetje hoofdpijn of een verstopte neus.
Kom op zeg.

En eerlijk... tja... je kan een jaar pech hebben, maar je wil niet weten hoeveel mensen (zeker junioren) zich ziekmelden die allemaal een flinke verkoudheid / kater hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door avotar op 26-07-2013 06:58 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

avotar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 06:57:

Ik heb het juist altijd raar gevonden, en nog steeds, dat mensen zich in de ICT ziekmelden met een beetje hoofdpijn of een verstopte neus.
Kom op zeg.

En eerlijk... tja... je kan een jaar pech hebben, maar je wil niet weten hoeveel mensen (zeker junioren) zich ziekmelden die allemaal een flinke verkoudheid / kater hebben.
Mijn ervaring is juist dat veel mensen veel te lang naar het werk blijven komen terwijl ze ziek zijn. Nu maakt het mij persoonlijk niet zo veel uit of de collega in kwestie zich beroerd voelt of niet, maar het wordt toch een beetje slordig wanneer hij/zij vervolgens andere collega's aansteekt. Met als gevolg dat we dadelijk niet één maar vier mensen ziek thuis hebben zitten. Buiten de kosten die dat met zich meebrengt vind ik het ook nog eens ronduit asociaal. Ziek = thuis, geen gezeur.

Overigens heb ik in mijn 1,5 jaar werk, nog geen ziektedag gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ravnoss schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 07:06:
[...]

Mijn ervaring is juist dat veel mensen veel te lang naar het werk blijven komen terwijl ze ziek zijn. Nu maakt het mij persoonlijk niet zo veel uit of de collega in kwestie zich beroerd voelt of niet, maar het wordt toch een beetje slordig wanneer hij/zij vervolgens andere collega's aansteekt. Met als gevolg dat we dadelijk niet één maar vier mensen ziek thuis hebben zitten. Buiten de kosten die dat met zich meebrengt vind ik het ook nog eens ronduit asociaal. Ziek = thuis, geen gezeur.

Overigens heb ik in mijn 1,5 jaar werk, nog geen ziektedag gehad. ;)
Wat een non-argument (die je overigens wel steeds hoort). Je wordt toch wel "ziek", is het niet op je werk, dan is wel van je kinderen, in de kroeg of op de sportschool.
Totaal non-argument.

Je bent zo ziek als je jezelf voelt, koorts even daargelaten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

avotar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 07:13:
[...]

Wat een non-argument (die je overigens wel steeds hoort). Je wordt toch wel "ziek", is het niet op je werk, dan is wel van je kinderen, in de kroeg of op de sportschool.
Totaal non-argument.

Het gaat me er niet om dat mensen toch wel ziek worden. Het gaat erom dat het een probleem wordt wanneer meerdere mensen van een zelfde afdeling tegelijk ziek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

[...]

Gewoon 1 keer ziekmelden, en de rest van het jaar ziek blijven => profit!

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Naja dan maar doodziek naar werk met aanzienlijk verminderde produktiviteit.
Dan mogen ze je betalen als ze willen dat jij je ziek meld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkeman
  • Laatst online: 10-09 22:54
[...]

Tijdens m'n studie en bij m'n afstudeerbedrijf ben ik meerdere mensen tegengekomen die zich direct ziek melden bij een lichte verkoudheid... Heb verder overigens niet het idee dat mensen die écht ziek zijn toch naar kantoor komen, die melden zich namelijk wel gewoon ziek.

Ik vind het een prima regeling, de laatste keer dat ik ziek was is meer dan 2,5 jaar geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

avotar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 07:13:
Totaal non-argument.

Ik vind dat een heel goed argument. Er is niks wat ik irritanter vind dan iemand die hoestend en proestend binnen komt met de melding "nou, ik ben wel ziek hoor". Gvd, ga dan lekker in bed liggen en niet mij aansteken. Verder vind ik het ook niet stoer of een tonen van doorzettingsvermogen; ik vind het irritant, en een klein beetje dom zelfs.

Dit even voor functies waar je best een dag(en) ziek kan zijn. Als er echt belangrijke dingen te doen zijn waar je onmisbaar bent kan ik het nog begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Zoijar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:21:
[...]

Ik vind dat een heel goed argument. Er is niks wat ik irritanter vind dan iemand die hoestend en proestend binnen komt met de melding "nou, ik ben wel ziek hoor". Gvd, ga dan lekker in bed liggen en niet mij aansteken. Verder vind ik het ook niet stoer of een tonen van doorzettingsvermogen; ik vind het irritant, en een klein beetje dom zelfs.

Dit even voor functies waar je best een dag(en) ziek kan zijn. Als er echt belangrijke dingen te doen zijn waar je onmisbaar bent kan ik het nog begrijpen.
Niemand is onmisbaar, helemaal niemand.
Er is gewoon geen reden om te gaan werken als je echt ziek bent.
Een kleine verkoudheid, ala, maar als je helemaal leegloopt met groen slijm/snot, blijf aub thuis...

Er zijn helaas genoeg bedrijven die de "13e" maand af laten hangen van zaken als "hoe vaak ben je zien geweest, op hoeveel na-werktijd avonden van de zaak ben je geweest, etc", best jammer maar tegenwoordig mag je blij zijn als je al een "13e" maand, dan wel bonus, krijgt. (op CAO's na dan, waar het vaak gewoon in beklonken staat).

Maar we dwalen nogal af :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Renquin schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:55:
Er zijn helaas genoeg bedrijven die de "13e" maand af laten hangen van zaken als "hoe vaak ben je ziek geweest,
Belachelijk ja... Ben je het hele jaar productief met goed resultaat, loop je een virus op, 40 graden koorts, 2 weken ziek, geen bonus. Alsof je daar wat aan kan doen. Eigenlijk zou daar een wet tegen moeten zijn; ik vind het namelijk een vorm van discriminatie eerlijk gezegd. Ziekte kan je niks aan doen. En wat voor iemand zoals ik: heb al mijn hele leven migraine, dan ben ik zeker soms een dag ziek met hoofdpijn. "Oh, slechts 1 dag en hoofdpijn, zal wel een kater hebben" Right... Moet ik dan als een zombie daar gaan zitten en de hele dag niks doen? Het is lekker als je nooit ziek bent, maar het is geen prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Renquin schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:55:
[...]
Er zijn helaas genoeg bedrijven die de "13e" maand af laten hangen van zaken als "hoe vaak ben je zien geweest, op hoeveel na-werktijd avonden van de zaak ben je geweest, etc", best jammer maar tegenwoordig mag je blij zijn als je al een "13e" maand, dan wel bonus, krijgt. (op CAO's na dan, waar het vaak gewoon in beklonken staat).
Dat een dertiende maand in enige mate afhankelijk wordt gemaakt van je arbeidsproductiviteit is toch niet zo gek? Laten afhangen van je ziekteverzuim, dat vind ik gek. Daar kun je niets aan doen. Maar een dertiende maand mag best gekoppeld worden aan overwerk: ik zou het ook onredelijk vinden als iemand een bonus krijgt terwijl hij er niets extra's voor gedaan heeft. Daarbij beschouw ik alles wat een gewone beloning (12x maandsalaris en 1x 8% vakantiegeld) als "bonus". Het hele idee van een dertiende maand heb ik overigens nooit gesnapt, geef dan gewoon meer loon.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 12:49
nare man schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Dat een dertiende maand in enige mate afhankelijk wordt gemaakt van je arbeidsproductiviteit is toch niet zo gek? Laten afhangen van je ziekteverzuim, dat vind ik gek. Daar kun je niets aan doen. Maar een dertiende maand mag best gekoppeld worden aan overwerk: ik zou het ook onredelijk vinden als iemand een bonus krijgt terwijl hij er niets extra's voor gedaan heeft. Daarbij beschouw ik alles wat een gewone beloning (12x maandsalaris en 1x 8% vakantiegeld) als "bonus". Het hele idee van een dertiende maand heb ik overigens nooit gesnapt, geef dan gewoon meer loon.
Dan moet je het gewoon een (individuele) bonus noemen ipv een 13de maand ;)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

Toevallig heeft mijn moeder hier recent een "discussie" met haar baas over gehad en dit is bij de kantonrechter neer gelegd om te toetsen en die gaf aan dat een 13e maand die vast staat in het contract niet gebonden mag zijn aan andere variabele. Als je zelf getekend hebt voor die regeling ja dat is dan natuurlijk gewoon jammer.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
nare man schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Ik heb het hier alleen niet over overwerk, maar over avonden die de baas bedenkt (veel detacheerders doen deze avonden die niet verplicht zijn, maar waar je wel op afgerekend wordt als je er niet naar toe gaat).
Ergens gaat het hier scheef.

Bonus die aan overwerk e.d. gekoppeld is ben ik het wel mee eens. Dit is een soort verkapte "betaald overwerken" wat bij veel bedrijven in die hoedanigheid ook niet meer bestaat.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Zoijar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:09:
[...]

Belachelijk ja... Ben je het hele jaar productief met goed resultaat, loop je een virus op, 40 graden koorts, 2 weken ziek, geen bonus. Alsof je daar wat aan kan doen. Eigenlijk zou daar een wet tegen moeten zijn; ik vind het namelijk een vorm van discriminatie eerlijk gezegd. Ziekte kan je niks aan doen. En wat voor iemand zoals ik: heb al mijn hele leven migraine, dan ben ik zeker soms een dag ziek met hoofdpijn. "Oh, slechts 1 dag en hoofdpijn, zal wel een kater hebben" Right... Moet ik dan als een zombie daar gaan zitten en de hele dag niks doen? Het is lekker als je nooit ziek bent, maar het is geen prestatie.
Dit soort regelingen is er vooral om voor te zorgen dat mensen niet te gemakzuchtig worden met ziekmeldingen. Je maakt soms mee dat figuren bij een lichte verkoudheid al een week 'ziek' thuisblijven. Terwijl je normaal gesproken met een verkoudheid wel door kan werken. Reken maar uit wat het een detacheerder kost wanneer een werknemer van hem een week lang niet bij een klant geplaatst kan worden tegen een tarief van 80 a 90 euro per uur. Dat zijn dure 'verkoudheidjes'.

Ik werk zelf ook voor een detacheerder en maak ook aanspraak op een bonus, en één van de voorwaarden waaraan je moet voldoen is dat je facturabiliteit voor de desbetreffende maand hoger dan 85 of 90% ligt oid. Als je dus meer dan 2 dagen per maand ziek bent, haal je dat dus ook niet.

Met discriminatie heeft dat echter weinig te maken. Je opleidingsniveau is vaak op basis van intelligentie, en mensen met een hogere opleiding verdienen in de regel meer. Is dat dan discriminatie, omdat je er "niks aan kan doen " hoe intelligent je geboren bent?

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjipmanz schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:32:
[...]
Met discriminatie heeft dat echter weinig te maken. Je opleidingsniveau is vaak op basis van intelligentie, en mensen met een hogere opleiding verdienen in de regel meer. Is dat dan discriminatie, omdat je er "niks aan kan doen " hoe intelligent je geboren bent?
Mensen die lager opgeleid zijn, zijn ook vaker ziek ;-)

Voor beide kanten is iets te zeggen wat mij betreft. "Aanstelleritis" verminderen is een goed punt, maar je wilt inderdaad niet dat mensen maar gewoon blijven komen omdat ze anders geen bonus krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online

Ik werk zelf ook voor een detacheerder en maak ook aanspraak op een bonus, en één van de voorwaarden waaraan je moet voldoen is dat je facturabiliteit voor de desbetreffende maand hoger dan 85 of 90% ligt oid. Als je dus meer dan 2 dagen per maand ziek bent, haal je dat dus ook niet.
Dat geld dan ook voor vrij nemen, neem je 2 dagen vrij dan dag ;w bonus ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Zoijar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:21:
[...]

ik vind het een teken van zwakte en flauw doen. En klagen dat je ziek bent, valt daar overigens ook onder.
Tuurlijk heb je de randgevallen. Ik heb zelf een slaapziekte en daardoor heel vatbaar voor griepjes en verkoudheden. Mijn vrouw heeft migraine. Same story.
Dan heb je pech. Je kan het onzin vinden zo'n dergelijke regeling, maar ik heb in de praktijk gezien dat het goed helpt tegen de aanstellers en de watjes.
En ik doe elke dag belangrijk werk.
Jij niet?

[ Voor 29% gewijzigd door avotar op 26-07-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

ZeRoC00L schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:12:
[...]

Natuurlijk. Maar dat kun je zelf inplannen. Hoe belangrijk zijn de dagen die je vrij neemt (als je weet hoeveel ze je kosten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

[...]

Ja, dat was inderdaad zo. Volgens mij hebben ze dat wel iets aangepast, ik weet niet precies hoe het nou is. Op een gegeven moment ging ik echt bijhouden hoeveel facturabele uren er in een maand zaten en hoeveel daarvan ik al had 'gemist'. Als je niet oplette, kon je door het opnemen van een middagje verlof een bonus ter hoogte van 5% van je maandsalaris mislopen.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Een bonus die gekoppeld is aan ziekteverzuim kan mijn goedkeuring niet wegdragen. Een bonus die gekoppeld is aan productiviteit en daadwerkelijke opbrengst van de werknemer voor de baas is wat dat betreft veel rechtvaardiger. Dan heeft de werknemer na ziekte gewoon de keus: het er lekker bij laten zitten (dan loopt hij hooguit een voordeel mis) of daarna wat harder werken om die verloren dagen toch in te halen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Tsjipmanz schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:40:
[...]

Ja, dat was inderdaad zo.(...) Op een gegeven moment ging ik echt bijhouden hoeveel facturabele uren er in een maand zaten en hoeveel daarvan ik al had 'gemist'. Als je niet oplette, kon je door het opnemen van een middagje verlof een bonus ter hoogte van 5% van je maandsalaris mislopen.
Belachelijk. Dagen of dagdelen die je vrij neemt mogen natuurlijk nooit meetellen voor het aantal uren dat je beschikbaar bent in een maand. Die zouden gewoon af moeten gaan van de totale tijd in die maand, en dus niet gerekend mogen worden als niet-declarabele uren. Het zijn gewoon geen gewerkte uren. Je hebt gewoon recht op je vakantiedagen, en het lijkt me niet legaal dat de werkgever in feite kosten in rekening brengt voor het opnemen daarvan in de vorm van een gemiste bonus.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09
ATS schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:10:
[...]

Belachelijk. Dagen of dagdelen die je vrij neemt mogen natuurlijk nooit meetellen voor het aantal uren dat je beschikbaar bent in een maand. Die zouden gewoon af moeten gaan van de totale tijd in die maand, en dus niet gerekend mogen worden als niet-declarabele uren. Het zijn gewoon geen gewerkte uren. Je hebt gewoon recht op je vakantiedagen, en het lijkt me niet legaal dat de werkgever in feite kosten in rekening brengt voor het opnemen daarvan in de vorm van een gemiste bonus.
Dat denk ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
[...]

Als ik inderdaad bijv 2 weken achter elkaar vrij neem dan voldoe ik niet aan een x aantal facturabele uren/percentage en krijg ik geen bonus. Wordt ook bij je in dienst treding duidelijk gezegd dat je moet rekenen op 10mnd bonus ipv 12. Is dat heel vreemd? Jou baas kan voor jou geen geld krijgen bij de klant als je op vakantie bent (detachering).

[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 26-07-2013 14:08 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

ATS schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:10:
[...]

Nee, natuurlijk niet. Met die redenering tel je een bonus als vast inkomen. En dat is het natuurlijk niet. Het is een extraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
Leeftijd:20
Opleiding(en): ICT mederwerker N3 - Bezig met ICT-Beheerder niveau 4 BBL
Certificaten: 70-410, 70-662, 70-680, CCNA 1, CCNA 2, CCNA 3
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Softwareboer
Huidige functie: Helpdesk

Vakantiegeld: 8.25%
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Werkweek: 32 Uur, 1 dag per week school
Pensioenregeling: Vanaf 21 jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding.
Regio: Randstad
Reistijd**: +/- 25 minuten zonder file

Maandsalaris (bruto): 1200,- op basis van 32 uur, 1500,- op basis van 40

Binnenkort loopt m'n contract af, dus ook meteen salaris bespreken.

Iemand nog tips, of is dit marktconform ?

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
thomasv93 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:43:
Ik heb net mijn MBO Niv. 4 werktuigbouwkunde afgerond en vond het erg lastig om een startsalaris te zoeken. Na een aantal sollicitaties ben ik op 1750bruto uitgekomen.

Leeftijd: 20
Opleiding(en): Havo -NG, MBO Niv. 4 Werktuigbouw
Certificaten: Vca basis
Werkervaring: niet
Huidige functie: Tekenaar Constructeur op locatie

Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 23
Laptop: Workstation
GSM: N.N.B.
Leaseauto: -
Pensioenregeling: Standaard Metalektro CAO
Reistijd: Afhankelijk van een project. Meestal 1 uur heen.
Reiskostenvergoeding 0,18€ /km

Maand salaris (NETTO): bruto
Omdat ik de kans kreeg bij een echt engineeringsbureau te komen heb ik die aangepakt, en die bleek goed uit te vallen :9~

b]Leeftijd:[/b] 20
Opleiding(en): Havo -NG, MBO Niv. 4 Werktuigbouw
Certificaten: Vca basis
Werkervaring: niet
Huidige functie: Tekenaar Constructeur

Vakantiegeld: 8 %
Laptop: -
GSM: N.N.B.
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: Standaard Metalektro CAO
Reistijd: 45 minuten enkele reis
Reiskostenvergoeding 0,19€ /km wanneer geen lease.

Bruto : 1900€

+ Betaalde HBO deelopleiding.

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

En reiskosten en leaseauto?!?!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Mijn fout, de eerste tien weken volg ik een opleidingstraject hiervoor krijg ik een lease auto. Later mag ik kiezen, bijtelling niet meegenomen in het salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

avotar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:21:
Mijn vrouw heeft migraine. Same story.
Dan heb je pech. Je kan het onzin vinden zo'n dergelijke regeling, maar ik heb in de praktijk gezien dat het goed helpt tegen de aanstellers en de watjes.
Waarmee je dus ook die werknemers pakt die dan "pech hebben". Dus omdat ik ook migraine heb waardoor je soms een dag uitvalt, volledig buiten mijn schuld om omdat er niets aan te doen is, ik alsnog 2x zoveel werk aflever als menig collega, heb ik pech en zou ik naar m'n bonus kunnen fluiten? Nee, dat vnd ik niet echt een eerlijke/ethische regel. Doe dan wat 'nare man' zegt en beoordeel mensen op hun daadwerkelijke output.
En ik doe elke dag belangrijk werk.
Jij niet?
Nou, nee. Tenminste, het geheel is best belangrijk, maar ik kan niet zeggen dat het verschrikkelijk zou zijn geweest als ik er een dag niet was, tonnen schade, het bedrijf vrijwel failliet...nee, ik kan me dat van vrijwel geen baan voorstellen dat dat zo is.

Die loyaliteit siert je overigens wel, maar het is niet ondenkbaar dat bij de volgende bezuinigingsronde je dan alsnog te horen krijgt dat er geen geld en plek meer is, dat je je spullen kan pakken. Dan zie je weer eens goed hoe waarlijk onmisbaar je eigenlijk altijd bent geweest :)

---
Dit soort regelingen is er vooral om voor te zorgen dat mensen niet te gemakzuchtig worden met ziekmeldingen.
Dat snap ik. Maar als een werknemer zich vaak ziek meldt en je het niet vertrouwt, dan is daar de makkelijke oplossing voor om de bedrijfsarts langs te sturen ter controle. Als hij dan 40 graden koorts heeft is het niet uit gemakzucht.
Reken maar uit wat het een detacheerder kost wanneer een werknemer van hem een week lang niet bij een klant geplaatst kan worden tegen een tarief van 80 a 90 euro per uur. Dat zijn dure 'verkoudheidjes'.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar als ik me niet vergis zijn veel werkgevers hier ook voor verzekerd. Niet dat dat alles goed praat, maar toch.
Dat is natuurlijk een onzinnige redenatie. Intelligentie vertaalt naar relevante vaardigheden en hoe goed je dus je werk uitvoert. Je gezondheid in veel mindere mate. Bovendien mist de logica in dit argument: met hetzelfde argument zou ik kunnen stellen dat alleen donkere mensen een bonus geven en blanken niet geen discriminatie is, want je maakt toch ook onderscheid wat betreft intelligentie?

Het is niet voor niks dat je bij een sollicitatie officieel wel mag selecteren op basis van kwalificaties en intelligentie, maar niet op medische achtergrond -- tenzij dit het beoogde werk onredelijk in de weg staat -- ze mogen daar niet eens naar vragen.

Maar goed, mijn excuses voor het off-topic gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09
avotar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:20:
[...]

Nee, natuurlijk niet. Met die redenering tel je een bonus als vast inkomen. En dat is het natuurlijk niet. Het is een extraatje.
Als je akkoord gaat met een target dat je je vakantie kost dan zit je niet op te letten. Ik zou dat echt enkel per maand of kwartaal afspreken maar zeker niet per jaar. zit je 11 maanden je het naadje te werken en loop je tegen een burn out aan. Ga je op vakantie is je bonus weg. 8)7

edit: dan lijkt me iets in de trend van boven 1600 uur krijg je 10% van elke uur dat je meer werkt oid

[ Voor 9% gewijzigd door matty___ op 26-07-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
matty___ schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:09:
[...]

Als je akkoord gaat met een target dat je je vakantie kost dan zit je niet op te letten. Ik zou dat echt enkel per maand of kwartaal afspreken maar zeker niet per jaar. zit je 11 maanden je het naadje te werken en loop je tegen een burn out aan. Ga je op vakantie is je bonus weg. 8)7
Juist door de periode langer te maken (dus een jaar) heb je meer speling om alsnog (bijvoorbeeld) 90% te halen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:38
avotar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:20:
[...]

En met die redenering draai je alles om in het voordeel van de kortzichtige (slechte) werkgever...

De werkgever kan bij het vaststellen van de hoogte van de bonusregeling van te voren al rekening houden met het aantal vrije dagen. Er is dus geen reden om geen bonus uit te keren als je vrij bent. Er is geen risico zoals bij ziekte of niet facturabel ingezet zijn.

Ik ben geen arbeidsrecht-expert maar ik vermoed dat elke regeling die het actief ontmoedigt om vrije dagen op te nemen niet in de haak is. Als werkgever levert zo'n regeling je in het beste geval voornamelijk overspannen medewerkers op en in het slechtste ook nog ruzie met de arbeidsinspectie omdat mensen hun wettelijke minimum aan vrije dagen niet opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowkey
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:14
Leeftijd:31
Opleiding(en):(bijna) afgeronde HBO Informatica opleiding
Certificaten:
Werkervaring:11
Werkgever:
Huidige functie:Medior software ontwikkelaar

13/14e maand of winstuitkering: nvt
GSM: ja
Leaseauto*: ja , 650
Werkweek:40
Pensioenregeling:
Regio:Utrecht
Reistijd**:30 minuten

Maandsalaris (bruto):3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

timag schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:14:
[...]

En met die redenering draai je alles om in het voordeel van de kortzichtige (slechte) werkgever...

De werkgever kan bij het vaststellen van de hoogte van de bonusregeling van te voren al rekening houden met het aantal vrije dagen. Er is dus geen reden om geen bonus uit te keren als je vrij bent. Er is geen risico zoals bij ziekte of niet facturabel ingezet zijn.

Ik ben geen arbeidsrecht-expert maar ik vermoed dat elke regeling die het actief ontmoedigt om vrije dagen op te nemen niet in de haak is. Als werkgever levert zo'n regeling je in het beste geval voornamelijk overspannen medewerkers op en in het slechtste ook nog ruzie met de arbeidsinspectie omdat mensen hun wettelijke minimum aan vrije dagen niet opnemen.
Bekijk het vanuit jezelf. Als je je bonus nodig hebt om rond te komen, moet je je sowieso maar afvragen wat je er doet.
Je laat je niet tegenhouden lekker op vakantie te gaan.
Tegelijk, als je de keuze hebt om vrijdagmiddag een middagje vrij te nemen of te blijven en je bonus mee te pakken. Wat kies je dan? juist, dat EXTRAATJES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
lowkey schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:04:
Leeftijd:31
Opleiding(en):(bijna) afgeronde HBO Informatica opleiding
Certificaten:
Werkervaring:11
Werkgever:
Huidige functie:Medior software ontwikkelaar

13/14e maand of winstuitkering: nvt
GSM: ja
Leaseauto*: ja , 650
Werkweek:40
Pensioenregeling:
Regio:Utrecht
Reistijd**:30 minuten

Maandsalaris (bruto):3000
Lijkt me vrij netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

avotar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:03:
Bekijk het vanuit jezelf. Als je je bonus nodig hebt om rond te komen, moet je je sowieso maar afvragen wat je er doet.
Of je het nodig hebt om rond te komen of dat het slechts een extraatje is doet er totaal niet toe. Dat gaat niemand wat aan verder.
Je laat je niet tegenhouden lekker op vakantie te gaan.
Nu doe je net of je je werkgever een poot uitdraait als je op vakantie gaat, alsof het asociaal is tegenover je collega's. Je hebt gewoon recht op 4x je weekuren vakantie.
Tegelijk, als je de keuze hebt om vrijdagmiddag een middagje vrij te nemen of te blijven en je bonus mee te pakken. Wat kies je dan? juist, dat EXTRAATJES
Dus een verkapte manier om je voor je vakantiedagen waar je recht op hebt indirect te laten betalen. Nouja, blijkbaar vind jij het normaal; ik vind het belachelijk, en daar zullen we dan wel niet uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

tabee schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:21:
Leeftijd:20
Opleiding(en): ICT mederwerker N3 - Bezig met ICT-Beheerder niveau 4 BBL
Certificaten: 70-410, 70-662, 70-680, CCNA 1, CCNA 2, CCNA 3
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Softwareboer
Huidige functie: Helpdesk

Vakantiegeld: 8.25%
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Werkweek: 32 Uur, 1 dag per week school
Pensioenregeling: Vanaf 21 jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding.
Regio: Randstad
Reistijd**: +/- 25 minuten zonder file

Maandsalaris (bruto): 1200,- op basis van 32 uur, 1500,- op basis van 40

Binnenkort loopt m'n contract af, dus ook meteen salaris bespreken.

Iemand nog tips, of is dit marktconform ?
Voor BBL vind ik dit een zeer nette vergoeding. Het is immers je leerbedrijf, niet je "werkgever", zo zie ik dat. Met die 13e maand zit je op 1300 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Zoijar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:08:
[...]

Of je het nodig hebt om rond te komen of dat het slechts een extraatje is doet er totaal niet toe. Dat gaat niemand wat aan verder.

[...]

Nu doe je net of je je werkgever een poot uitdraait als je op vakantie gaat, alsof het asociaal is tegenover je collega's. Je hebt gewoon recht op 4x je weekuren vakantie.

[...]

Dus een verkapte manier om je voor je vakantiedagen waar je recht op hebt indirect te laten betalen. Nouja, blijkbaar vind jij het normaal; ik vind het belachelijk, en daar zullen we dan wel niet uit komen.
Klopt, je begrijpt totaal niet waar ik heen wil en verdraait mijn woorden. We gaan er inderdaad niet uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Sjowhan schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:33:
[...]

Door wat nare voorvallen eind januari uit dienst getreden. Hierna tijd thuis gezeten, wel een tijdelijk project voor 3 maanden gedaan bij een grote organisatie in Rotterdam, maar nu toch weer een werkgever die mij een contract wilde aanbieden:

Leeftijd:29
Opleiding(en):MBO ICT Opleiding (sys/netwerkbeheer)
Certificaten:MCDST
Werkervaring:5
Werkgever:grote organisatie met IATA-licentie
Huidige functie:Systeembeheerder

Vakantiedagen: 24 + 6/7 adv*
GSM: waarschijnlijk wel, na proeftijd
Werkweek: 39*
Pensioenregeling: door werkgever volgens mij betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:100% reiskostenvergoeding, kostenloze doorlopende reisverzekering
Land:NL
Regio:Zuid-Holland
Reistijd:30-60min (afhankelijk van ov)

Maand salaris (bruto):€2550

Er wordt 40u gewerkt, maar doordat er 39u contact is, is er opbouw, waardoor effectief er +/- 31 vakantiedagen per jaar zijn. Geen spaarloonregeling meer (helaas), anders daar ook aan meegedaan.

Ben er tevreden mee.
Leeftijd :29 31
Opleiding(en):MBO ICT Opleiding (sys/netwerkbeheer)
Certificaten:MCDST
Werkervaring:5 7
Werkgever:grote organisatie met IATA-licentie
Huidige functie:Systeembeheerder (& telefonische helpdesk wanneer nodig)

Vakantiedagen: 24 + 6/7 adv*
Laptop: Ja HP8460, incl internetdongel
Werkweek: 39*
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:100% reiskostenvergoeding, kostenloze doorlopende reisverzekering
Land:NL
Regio:Zuid-Holland
Reistijd:3045-60min (afhankelijk van ov)

Maand salaris (bruto) :€25502680 (hiervan houd ik +/- 1960 eur netto over).

Nog steeds tevreden, dit jaar nog mogelijkheid voor Vmware-cursus/examen, betaald door werkgever. Net loon ook; hiervan wordt nog mijn fietsplan-kosten (60 bruto) ingehouden.
Weinig mogelijkheden om door te groeien vanwege kleine afdeling, maar werk is prima en afwisselend.

http://specs.tweak.to/5253

Pagina: 1 ... 21 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.