januari 2008:
Leeftijd:29
Opleiding(en): HBO BI
Certificaten:ISEB Foundation
Werkervaring: Twee en een half jaar
Werkgever:Detacheerder
Huidige functie: Tester
Laptop: In bruikleen
Vakantiegeld: 8,33?
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Geen
GSM: Geen
Leaseauto: Ruim 700 euro
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling: OK Slecht, zij het volledig door werkgever ingelegd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding netto 100 euro, scholing
Land:NL
Maand salaris(bruto):2400
Inmiddels is het salaris € 3.000,-, met 35 vrije dagen, ben ik 5 jaar functioneel beheerder en heb er een reeks certificeringen bij gehaald.
Omdat ik twijfel of ik door wil in de detachering (is een stuk lastiger geworden om boeiende klussen te kunnen doen*) en inmiddels vader ben heb ik een paar keer gesproken met een verzekeraar op 5 minuten fietsen.
Hebben me dit bod gedaan:
Leeftijd: 34
Opleiding(en):HBO BI
Certificaten: ISTQB Advanced, TMap Next, BISL, ASL, ITIL, Prince, etc
Werkervaring: 3 jaar test en 5 jaar functioneel beheer
Werkgever: Verzekeraar
Huidige functie: Functioneel beheerder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 40 bij 40 uur werk. Ze hebben 38-uurscontracten en werken er standaard wel veertig.
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: Inleveren
Werkweek: 38 contract > 40 praktijk
Pensioenregeling: geindexeerd middelloon, 70%, 6% eigen bijdrage, 2,25% vd pensioengrondslag
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bijdrage zorgverzekeringspremie ter hoogte van basisverzekering, goede kortingen op eigen producten (geen hypotheken)
Land: NL
Regio: Noord
Reistijd: 5 minuten fietsen
Maand salaris (bruto): 3400 (€ 48.000,- jaarsalaris)
Ben nog niet zo enthousiast over het salaris, maar mn vrouw wordt wel heel enthousiast van de reistijd, omdat ik voor de leukere opdrachten tegenwoordig al snel een uur enkele reis nodig heb. Zo heb ik weer eens een leuke klus voor een paar jaar in de buurt.
* Eerste- en tweedelijnsmanagers doen moeilijk als ik aangeef dat het tijd is voor wat anders en om me heen kijk. Houden liever huidige klant blij en nieuwe opdrachten matchen ze liever met bankzitters.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat