Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.346 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zag inderdaad hetzelfde... Zeer ongeloofwaardige post.

@AWiersma: Wellicht kun je inzetten op 2200-2300 bij je volgende sollicitatie, mits het voor een gelijke functie is.
Je hebt immers al wat jaren ervaring, én een afgeronde (weliswaar niet relevante) HBO opleiding.

Maar een mooie mogelijkheid tot doorgroeien binnen een bedrijf is nog altijd belangrijker ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
Nyarlathotep schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:42:
Ik zag inderdaad hetzelfde... Zeer ongeloofwaardige post.
Eeuuh waar baseer je dat op? Volgens mij zijn dat soort salarissen mogelijk bij hoogwaardige bedrijven, die hoge eisen stellen aan het personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
MrFl0ppY schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:38:
[...]

Zozo, helemaal geregistreerd om het hier te komen vertellen :z
Wat is daar mis mee? Mischien is deze persoon al jaren lurker?
jhuiting schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:44:
[...]

Eeuuh waar baseer je dat op? Volgens mij zijn dat soort salarissen mogelijk bij hoogwaardige bedrijven, die hoge eisen stellen aan het personeel.
Inderdaad, dat soort bedragen zijn niet uitzonderlijk. Ga eens voor de grap een aantal jaren bij een bank werken als goede programmeur (die ook goed kan onderhandelen :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
r.e.s schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:18:
Ga eens voor de grap een aantal jaren bij een bank werken als goede programmeur (die ook goed kan onderhandelen :P ).
Da's toch nie grappig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
jhuiting schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:44:
[...]

Exact. Gewilde skills + goede onderhandelingstechniek = over het algemeen kassa :)

Wel jammer om te zien dat zodra iemand 'hoger dan de norm' presteert, er weer het stempel 'ongeloofwaardig' op wordt geplakt. Ik dacht dat IT'ers altijd zo competitief waren? :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:54
console schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:37:
Leeftijd: 27
Certificaten: W3C Javascript
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Internet bedrijf
Huidige functie: Webdeveloper
Dit kan niet, het W3C doet niet aan certificaten.

Als het deze is, dit is niet van het W3C en ik zou me schamen het op mijn CV te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:21
creator1988 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:14:
[...]

Dit kan niet, het W3C doet niet aan certificaten.

Als het deze is, dit is niet van het W3C en ik zou me schamen het op mijn CV te zetten.
Dat certificaat zit vaag in mekaar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:29:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Verschillende MS, VMWare, Cisco certificaten
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Een groot bedrijf...
Huidige functie: Engineer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bonusregeling van 8-15% van je jaar salaris.
Land: Nederland
Regio: ZH
Reistijd: 20 min naar kantoor, ?? naar de klant.

Maandsalaris (bruto): 4900

Prima voorwaarden, er zijn wel hoge targets die gehaald moeten worden.
Ben wel een beetje benieuwd wat je dan precies doet (leidinggevend, senior, budget bevoegdheid, etc) en in welke sector (om mijn eigen nieuwe salaris mee te vergelijken hehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

nare man schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:07:
[...]

Exact. Gewilde skills + goede onderhandelingstechniek = over het algemeen kassa :)

Wel jammer om te zien dat zodra iemand 'hoger dan de norm' presteert, er weer het stempel 'ongeloofwaardig' op wordt geplakt. Ik dacht dat IT'ers altijd zo competitief waren? :)
Jammer idd, ik heb hier een collega rondlopen die bijna 7k per maand haalt. 31 jaar, geen andere vooropleiding dan 2 jaar Atheneum (dropout)

Maar goed dat hij zich niet komt registreren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:59
Zoijar schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:47:
[...]

Ben wel een beetje benieuwd wat je dan precies doet (leidinggevend, senior, budget bevoegdheid, etc) en in welke sector (om mijn eigen nieuwe salaris mee te vergelijken hehe).
Op zich mogelijk maar inderdaad veels te algemeen. Account is vandaag aangemaakt op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Wimo. schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:18:
Jammer idd, ik heb hier een collega rondlopen die bijna 7k per maand haalt. 31 jaar, geen andere vooropleiding dan 2 jaar Atheneum (dropout)

Maar goed dat hij zich niet komt registreren ;)
Wat doet die dan?

Het gaat er niet om dat ik het niet geloof overigens; ik ben oprecht benieuwd waarom sommige mensen zo veel betaald krijgen. Zoals hier, waaom je iemand zonder middelbare school meer zou betalen dan, zeg, een professor, of iemand van 40 ofzo met universiteit en 15 jaar ervaring.
nare man schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:07: Ik dacht dat IT'ers altijd zo competitief waren? :)
Is dat zo? Ik dacht dat de meeste het gewoon leuk vonden om te doen, en het mooi meegenomen vonden dat ze er nog voor betaald kregen ook ;)
falconxp schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:53:
Op zich mogelijk maar inderdaad veels te algemeen. Account is vandaag aangemaakt op Tweakers.
Ach, het is veel, maar niet onmogelijk. Schaduwaccountje om z'n identiteit te bewaken. Ik vroeg het me gewoon af wat hij dan deed. Nouja, wat ik me eigenlijk echt afvroeg was hoe veel meer kan ik zelf mogelijk nog verdienen dan :)

[ Voor 39% gewijzigd door Zoijar op 11-07-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zoijar schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:05:
[...]

Wat doet die dan?

Het gaat er niet om dat ik het niet geloof overigens; ik ben oprecht benieuwd waarom sommige mensen zo veel betaald krijgen. Zoals hier, waaom je iemand zonder middelbare school meer zou betalen dan, zeg, een professor, of iemand van 40 ofzo met universiteit en 15 jaar ervaring.
Simpel: wat jij qua waarde toevoegt aan het bedrijf. Vaak kan je meer waarde toevoegen als je een goed fundament hebt in de vorm van een gedegen opleiding, maar dat hoeft niet. Veel managementtaken of programmeren vereisen niet per se een opleiding. Dan moet je daarnaast nog de ambitie hebben om zo'n salaris na te streven tezamen met goede onderhandelingen.
Let wel op dat je altijd uitzonderingen hebt. De meeste mensen die de middelbare school niet afmaken verdienen niet zoveel.

Desondanks heeft dit topic niet zoveel aan berichten van mensen die net geregistreerd zijn en enkel zo'n post maken. Zonder toelichting erbij zorgt het enkel voor onrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
[...]

Nee hoor, IT'ers zijn over het algemeen erg nuchter en geloven niet meteen alles. Bovendien zetten ze overal vraagtekens bij, oftewel kritisch. GoT lijkt me voorbeeld genoeg :+ .

Wat ik jammer vind is dat iemand niks te zeggen heeft maar alleen de moeite neemt om zich te registeren om met zijn salaris te komen patsen. Daarbij een erg algemeen riedeltje neerzet en verwacht dat iedereen wel eens onder de indruk zal zijn van zijn lange penis hoog salaris. Maar goed, proof me wrong.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:50

Asteroid9

General Failure

Ach, er zijn wel gekkere dingen...

Zo ken ik een helpdeskmedewerker van begin 30 met MBO achtergrond die inclusief consignatie zo rond de 5500 zit.... :X

Iets meer toelichting zou prettig zijn, maar zo schokkend hoog is die 4900 ook weer niet!

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
mijn kleine neefje van 25 met MBO diploma verdiende in 2012 ook iets boven de 200k euros, en ja dat was in loondienst.

er zijn genoeg plekken waar dat kan, het is alleen niet in de standaard 13 in een dozijn banen.

[ Voor 4% gewijzigd door indexample op 12-07-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Persoonlijk zou ik dat soort bedragen altijd met een grote korel zout nemen en me daar niet blind op staren.

En ik denk dat je kleine neefje niet zo moet opscheppen. En misschien dat hij het wel verdient, maar het niet krijgt ;)

[ Voor 182% gewijzigd door Alarmnummer op 12-07-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:19
Wat een haat en nijd zeg. Misschien zit het kleine neefje wel tien maanden op eoa crufty boorplatform en heeft 'ie buiten werk niks anders te doen dan boeken lezen en zich sufvervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Of hij is gewoon erg goed in wat hij doet :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Zoijar schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:05:
[...]

Wat doet die dan?

Enorm veel specifieke retail kennis , strategische visie en een goede babbel. Daarnaast is hij extreem intelligent en leert sneller on the job dan anderen.

De meeste rond de ~30 zitten hier op ongeveer 3.5-4k. Maar dit soort mensen zitten ook vaak 80+% bij de klant (SAP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

eperon schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:46:
mijn kleine neefje van 25 met MBO diploma verdiende in 2012 ook iets boven de 200k euros, en ja dat was in loondienst.

er zijn genoeg plekken waar dat kan, het is alleen niet in de standaard 13 in een dozijn banen.
Wat voor loondienstfunctie is dat dan? Ik ben er wel benieuwd naar :) Iets met een heel hoog persoonlijk risico (booreiland en aanverwanten) of sales met enorme targetgelateerde bonus? Als het echt alleen bruto salaris is is het zeer uitzonderlijk, of je moet DGA als loondienst zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23

Wat doet jou neefje voor werk? Ongeacht de leeftijd is 15k + per maand of meer behoorlijk veel :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

Met je 25e boven de balkenellende norm verdienen dan zal je of winstdeling hebben van een klein succesvol bedrijf dat je mee opgezet hebt of je moet mede eigenaar zijn.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod

Tja, het probleem is dat veel IT'ers denken dat dat soort salarissen niet mogelijk zijn, en dat 4k ongeveer wel de max is in IT-land (zie ook eerder dit topic). Zeker met de huidige tekorten (gewilde skills dus) is het echt niet moeilijk om te onderhandelen en zijn salarissen tot 6 / 7k zeker mogelijk (en als je echt bijzonder bent nog wel meer ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom al wat langer op dit forum, heb gisteren even een ander account gemaakt om anoniemer te blijven. Ik heb zeker wat aan de gegevens van andere tweakers gehad, hoop dat die van mij ook kunnen helpen. Of mijn salaris hoog is of niet, wat ik kan zeggen is dat andere directe collega's meer verdienen dan ik. Wat belangrijk is; weet wat je waard bent, probeer te matchen met je directe collega's en onderhandeling skills zijn zeker handig, beetje arrogant is niet erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

jhuiting schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:20:
[...]

Tja, het probleem is dat veel IT'ers denken dat dat soort salarissen niet mogelijk zijn, en dat 4k ongeveer wel de max is in IT-land (zie ook eerder dit topic). Zeker met de huidige tekorten (gewilde skills dus) is het echt niet moeilijk om te onderhandelen en zijn salarissen tot 6 / 7k zeker mogelijk (en als je echt bijzonder bent nog wel meer ook).
6000/7000 euro is zeker niet onmogelijk als techneut binnen NL. Bij een van mijn vorige werkgevers waren er ook een paar architecten die rond 75k zaten.

En ik weet dat binnen management en sales de salarissen nog wel een aantal stappen hoger kunnen liggen (vooral bij sales is er een bepaalde target bonus.. basis salaris is 'laag' maar in combinatie met de bonus kan het een heel goed totaal plaatje zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door Alarmnummer op 12-07-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Laat ik na al het lezen ook eens een keer meedoen

Leeftijd: 25
opleiding(en): HBO Technishce Informatica
Certificaten: ICND2 (maar volgens mij verlopen).
Werkervaring: 2 maanden in het 'echte' werk, 2 jaar stage
Werkgever: Software ontwikkel bureau met ongeveer 20 developers en testers
Huidige functie: VB.NET Developer

Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40-45 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Innovatiebudget, reiskostenvergoeding
Regio: Eindhoven
Reistijd: 10 minuten.

Maandsalaris (bruto): 2300 + 30 netto reiskostenvergoeding (woon dichtbij)

Als ik kijk naar mijn mede afstudeerders dan is dit redelijk marktconform

[ Voor 4% gewijzigd door dominicr op 12-07-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Laatst online: 15:39
Laat ik dan ook maar eens meedoen, net getekend en eigenlijk niet ontevreden. Leuk klein bedrijf en we groeien hard. Projecten duren zelden langer dan 6 weken, vaak korter dus erg afwisselend. Over het algemeen is het ontwikkeling, maar soms ook systeembeheer.

Leeftijd: 24
opleiding(en): Bsc Werktuigbouwkunde (nog niet afgerond)
Certificaten: geen
Werkervaring: 10 maanden
Werkgever: Klein dienstverlenend bedrijf
Huidige functie: ontwikkelaar (ObjC/C#)

Vakantiedagen: 26
Laptop: Bijdrage
GSM + internet thuis: 50 eu / maand
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten (350 eu / maand), opleidingsmogelijkheden
Regio: Hilversum
Reistijd: 75 minuten.

Maandsalaris (bruto): 2375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Gelukkig is de reiskostenvergoeding netjes voor die afstand.
Ziet er in ieder geval niet verkeerd uit.

Ben wel benieuwd hoe dat zit eigenlijk, je werkt als ontwikkelaar/systeembeheer maar studeert werktuigbouwkunde. Weet je al waar je uiteindelijk in door wil of heeft dit toch een overlap met elkaar die ik niet ken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Mythio schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:01:
Gelukkig is de reiskostenvergoeding netjes voor die afstand.
Ziet er in ieder geval niet verkeerd uit.

Ben wel benieuwd hoe dat zit eigenlijk, je werkt als ontwikkelaar/systeembeheer maar studeert werktuigbouwkunde. Weet je al waar je uiteindelijk in door wil of heeft dit toch een overlap met elkaar die ik niet ken? :)
Ben er ook tevreden over, de studie werktuigbouwkunde blijkt achteraf (of eigenlijk halverwege al) voor mij een verkeerde keuze geweest te zijn. Mijn interesse heeft altijd aan de kant van software ontwikkeling gezeten, en de laatste tijd is steeds meer duidelijk geworden dat werktuigbouwkunde daar niet bij aansluit. Omdat ik nog slechts een aantal EC hoef te halen is het natuurlijk doodzonde om het niet af te maken, helaas schiet het allemaal nog niet heel erg op.. Ik ben bij dit bedrijf terecht gekomen toen ik nog studeerde waar het een leuk bijbaantje was voor een dag in de week. Sinds september vorig jaar werk ik er fulltime, en per 1 juli heb ik een vast contract voor onbepaalde tijd. Nu is het eigenlijk alleen nog zaak om de bachelor af te ronden, en misschien dat het een optie is om een schakelprogramma te volgen en een master in de ICT te gaan doen. Zal natuurlijk in de avonduren moeten dus in hoeverre dat realistisch is weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Als je in de IT verder wil is dat zeker iets om te overwegen.
Een master sofware engineering of iets dergelijks zou best eens bij je interesses aan kunnen sluiten.

Het afmaken van een studie zonder motivatie is inderdaad een hel, maar stoppen is ook altijd zo zonde.
Proberen het snel af te maken, dan ben je er vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:23:
Ik kom al wat langer op dit forum, heb gisteren even een ander account gemaakt om anoniemer te blijven. Ik heb zeker wat aan de gegevens van andere tweakers gehad, hoop dat die van mij ook kunnen helpen. Of mijn salaris hoog is of niet, wat ik kan zeggen is dat andere directe collega's meer verdienen dan ik. Wat belangrijk is; weet wat je waard bent, probeer te matchen met je directe collega's en onderhandeling skills zijn zeker handig, beetje arrogant is niet erg ;)
offtopic:
Het algemeen beleid #sancties
Accountmisbruik
Rel-accounts, clone-accounts, accountsharing etc.

Reactie: het account wordt geblokkeerd.

Mag dus niet ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Mythio schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:15:
Als je in de IT verder wil is dat zeker iets om te overwegen.
Een master sofware engineering of iets dergelijks zou best eens bij je interesses aan kunnen sluiten.

Het afmaken van een studie zonder motivatie is inderdaad een hel, maar stoppen is ook altijd zo zonde.
Proberen het snel af te maken, dan ben je er vanaf!
Thanks, ga het zeker overwegen. Dat afronden moet ik inderdaad gaan doen, hopelijk lukt het me de komende ronde in augustus al. Scheelt een hoop gedoe en geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:20:
[...]

offtopic:
Het algemeen beleid #sancties
Accountmisbruik
Rel-accounts, clone-accounts, accountsharing etc.

Reactie: het account wordt geblokkeerd.

Mag dus niet ;)
Ik stop met het gebruiken van mijn oude account en gebruik nu dit account. :o

Modbreak:Of je leest ook de Algemene Voorwaarden een keer :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 12-09 11:50

Dat verdien ik eigenlijk ook ;) alleen jammer dat m'n baas daar anders over denkt
15.000 per maand is inderdaad geen 13 in dozijn baan. Voor dat bedrag ging ik nog poep scheppen als het moest.

[ Voor 6% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 12-07-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Ik neem aan dat de 15.000 per maand inderdaad geen basissalaris is, maar in combinatie met veel hoge toeslagen ivm het soort werk. In ieder geval een hele lekkere inkomsten pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Payton schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:08:
Wat een haat en nijd zeg. Misschien zit het kleine neefje wel tien maanden op eoa crufty boorplatform en heeft 'ie buiten werk niks anders te doen dan boeken lezen en zich sufvervelen.
Het is geen haat en nijd; dat zei ik eerder ook al. Men is gewoon benieuwd (en enigszins skeptisch). Ik ben echt niet jaloers op iemand -- al krijgen ze een miljoen. Waar ik dan wel benieuwd naar ben is wat voor functies dan zo veel betalen en waarom. Mede om te weten wat je zelf potentieel waard zou kunnen zijn.

Verder is het gevoel bij iemand die en veel jonger is en veel lager is opgeleid, maar dan toch 3x zoveel verdient, een gevoel van "niet eerlijk" -- hoe calimero-achtig dat ook klinkt -- in plaats van jaloezie of haat. Maar dat kan je pas bepalen als je het hele verhaal hoort. Mijn eigen broer heeft ook bijvoorbeeld het HBO niet afgemaakt, in een totaal ongerelateerd en niet-technisch gebied een bedrijf opgezet, daar keihard voor gewerkt, en nu behoorlijk en nog steeds meer succesvol. Als je dat dan hoort krijg je meteen een heel ander beeld dan dat ik zou zeggen: hij heeft alleen middelbare school en zet nu tonnen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mythio schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:06:
Ik neem aan dat de 15.000 per maand inderdaad geen basissalaris is, maar in combinatie met veel hoge toeslagen ivm het soort werk. In ieder geval een hele lekkere inkomsten pot.
Mja, een IT'er met flink wat gevarengeld. Is ie systeembeheerder bij de Navy SEALs ofzo? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 10:55
ID-College schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:21:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica (WO)
Certificaten: Geen relevante
Werkervaring: Starter
Huidige functie: Junior consultant

13/14e maand of winstuitkering: 4% eindejaarsuitkering
Leaseauto: Momenteel niet
Pensioenregeling: Premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hele zooi fiscale en collectieve voordelen..
Land: NL
Regio: Door heel NL
Reistijd: Afhankelijk van klant

Maand salaris (bruto): 2200 basisloon en 800 voor lease-auto.

Ben wel tevreden over de werkgeven, groot cursusaanbod en relaxte sfeer.. Ook prima eerste baantje, dus blijf voorlopig lekker zitten :)
Misschien wel leuk om even te updaten (ben nu ruim 3 maandjes verder) en het ziet er als volgt uit:

Leeftijd: 26
Certificaten: PRINCE2
Werkervaring: Nu 7 maanden waarvan 6 gedetacheerd
Huidige functie: Business analist

13/14e maand of winstuitkering: 4% eindejaarsuitkering
Leaseauto: Golf 7 highline met alle opties :P
Pensioenregeling: Premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hele zooi fiscale en collectieve voordelen..
Regio: Door heel NL
Reistijd: Momenteel 30 min

Maand salaris (bruto): 2350 basisloon en 800 voor lease-auto.

Bevalt nog steeds goed en erg gezellig team! Zit er prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aan welke universiteit kan je Bedrijfskundige Informatica studeren? Of heb je de opleidingsnaam naar het Nederlands omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

The Eagle schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:57:
Mja, een IT'er met flink wat gevarengeld. Is ie systeembeheerder bij de Navy SEALs ofzo? :P
Dying for your country wordt meer gezien als een eer dan als iets dat goed betaald moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Ik heb nergens gezien dat het om een IT functie ging, heb ik daar over heen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythio schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:40:
Ik heb nergens gezien dat het om een IT functie ging, heb ik daar over heen gelezen?
Staat expliciet in de titel van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Ja, maar er zijn wel meer niet IT functies gepost ondertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:24
Bolletje schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:03:
Aan welke universiteit kan je Bedrijfskundige Informatica studeren? Of heb je de opleidingsnaam naar het Nederlands omgezet?
Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:58:
[...] Staat expliciet in de titel van dit topic.
Er staat ook GoT en dat zijn zeker niet allemaal mensen die werkzaam zijn in de IT. Meer mensen die enigszins geïnteresseerd zijn in IT gerelateerde zaken, al kan je dat bij bijv. gamers ook afvragen. Kan dus bij wijze van spreken net zo goed een putjesschepper op zee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
ID-College schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:37:
Bolletje schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:03:
Is dat nou Business & IT of Technische Bedrijfskunde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dat is 'Business & IT', dat tot voor kort bekend stond als 'Bedrijfsinformatietechnologie' (net als de nieuwe naam afgekort tot BIT) :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Mythio schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:48:
Ja, maar er zijn wel meer niet IT functies gepost ondertussen...
Maakt het echt uit? Als iemand iets wil zeggen, laten ze het dan gewoon zeggen. Dat, "ja m'n nichtje van 16 verdient 3 ton en werkt maar 4 uur per weekend" en wij dan speculeren wat ze doet heeft niemand iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je mag hier ook gewoon je salaris en overige specs neerzetten als je een niet-ICT functie hebt. Dat is lang geleden al besloten. Dat maakt het vergelijken alleen maar makkelijker :)

Maar a.u.b. geen blaat-posts van een paar regels als "mijn sub-achterneef verdient 3 ton per jaar met blabla".
Dus alleen specs van jezelf volgens het welbekende 'sjabloon' ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 14:24
Leeftijd: 30
Opleiding(en): WO informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 4 jaar (bij dit bedrijf)
Werkgever: klein softwareontwikkelbedrijf / leverancier financiele software in Noord-Nederland
Huidige functie: Software Ontwikkelaar (met name C# .NET)

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja, zakelijk model HP
GSM: ja, iPhone 4, mag ook privé gebruikt woden
Leaseauto: ja, Ford Focus (rij momenteel hiermee alleen zakelijk dus geen bijtelling)
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: gratis lunch op kantoor
Regio: Groningen
Reistijd: 30 minuten enkele reis, 1 dag per week naar klant in Amsterdam (reistijd 2 uur enkele reis)

Maandsalaris (bruto): € 2350 + €150 vaste (belaste) autovergoeding omdat ik me 'opgeofferd' heb om de auto van een vertrekkende collega over te nemen met hogere bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de lage kant vind je zelf niet? Gezien je leeftijd en opleiding zou ik je wat hoger plaatsen. Auto van de zaak is natuurlijk wel redelijk waardevol maar zelfs dan zou 2700-2800 er wel inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 12-09 14:27
Grappig, je krijgt dus een vergoeding voor de hogere bijtelling maar je rijdt alleen zakelijk waardoor je dus geen bijtelling hebt :+.

Verder is het salaris inderdaad niet denderend na 4 jaar. Werk je wel op WO niveau?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:23
Maar weer is een update, eindelijk een lease auto. Moet nu nog wel het eerst jaar in 2 auto's rijden welke over zijn. Als het goed is mag ik over een jaar zelf een auto uitzoeken.

Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: CCNA
Werkervaring: 9
Werkgever: In de bouw
Huidige functie: ICT Specialist

Vakantiedagen: 41
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (maar de bouw zit in de crisis.. )
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Randstad
Reistijd: 8 min

Maand salaris (bruto): 3300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03
@vharten:
Komt inderdaad over als een lage beloning. Kan eigenlijk alleen uit wanneer woon-werk-afstand groot is. Het kan natuurlijk zijn dat de job niet op WO niveau is, maar zelfs op HBO niveau zou er na 4 jaar wel iets meer in moeten kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 14:24
MrFl0ppY schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:00:
Grappig, je krijgt dus een vergoeding voor de hogere bijtelling maar je rijdt alleen zakelijk waardoor je dus geen bijtelling hebt :+.
Ja, ik heb vorig jaar nog wel met bijtelling gereden, maar had besloten om per 1 januari niet meer privé te rijden. En toen waren ze zo aardig om de vergoeding wel aan te houden. Ze besparen zelf ook geld omdat ik daardoor minder kilometers met de auto maak natuurlijk.
Verder is het salaris inderdaad niet denderend naar 4 jaar. Werk je wel op WO niveau?
Het gevoel dat het niet denderend is, had ik ook al. Daarom kijk ik ook in dit topic :) Het is inderdaad een HBO functie, maar als ik rondkijk dan lijkt 2500 - 3000 zeker mogelijk. Zeker aangezien een collega die net begonnen is (met een jaar of 3 meer werkervaring, schijnt) rond de 3000 zit.

Sommige vacaturesites noemen zelfs 3500-4000 maar dat zal ik bij dit bedrijf nooit voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:11
En het is ook belangerijk om te realativeren met hoe je het daar hebt en wat je verdient.
Ik verdien liever 500euro bruto minder en heb het bere naar me zin en de sfeer is goed etc dan dat ik ergens werk voor 500euro bruto meer waar ik absoluut het niet naar me zin heb.
Of het gevoel ook maar van mwha mwah.
Ze zeggen wel werk is werk, maar je bent er aardig vaak in je leven en het naar je zin hebben met collega's en plezier hebben in het geen wat je doet is belangerijk dan een paar pegels meer bij de concurrentie. ( imho )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
Mektheb schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:20:
En het is ook belangerijk om te realativeren met hoe je het daar hebt en wat je verdient.
Ik verdien liever 500euro bruto minder en heb het bere naar me zin en de sfeer is goed etc dan dat ik ergens werk voor 500euro bruto meer waar ik absoluut het niet naar me zin heb.
Of het gevoel ook maar van mwha mwah.
Ze zeggen wel werk is werk, maar je bent er aardig vaak in je leven en het naar je zin hebben met collega's en plezier hebben in het geen wat je doet is belangerijk dan een paar pegels meer bij de concurrentie. ( imho )
Tja maar aan de andere kant is er momenteel zoveel vraag naar developers dat het voor een hoop mensen mogelijk zou moeten zijn om het allebei te hebben :*) Als je het naar je zin hebt zou ik het eens aankaarten bij de werkgever en vragen of er iets aan gedaan kan worden. Vind het gezien je opleiding en ervaring erg laag, al scheelt het wel iets dat het niet in de randstad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

vharten schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:15:
[...]

Ja, ik heb vorig jaar nog wel met bijtelling gereden, maar had besloten om per 1 januari niet meer privé te rijden. En toen waren ze zo aardig om de vergoeding wel aan te houden. Ze besparen zelf ook geld omdat ik daardoor minder kilometers met de auto maak natuurlijk.

[...]

Het gevoel dat het niet denderend is, had ik ook al. Daarom kijk ik ook in dit topic :) Het is inderdaad een HBO functie, maar als ik rondkijk dan lijkt 2500 - 3000 zeker mogelijk. Zeker aangezien een collega die net begonnen is (met een jaar of 3 meer werkervaring, schijnt) rond de 3000 zit.

Sommige vacaturesites noemen zelfs 3500-4000 maar dat zal ik bij dit bedrijf nooit voor elkaar krijgen.
Ik gok dat het ook aan de regio ligt. Ik zat namelijk op ongeveer hetzelfde salaris toen ik 25 a 26 was, zonder HBO, zonder WO. Maar ik werk dan ook in de Randstad.

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
jhuiting schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:39:
[...]

Tja maar aan de andere kant is er momenteel zoveel vraag naar developers dat het voor een hoop mensen mogelijk zou moeten zijn om het allebei te hebben :*) Als je het naar je zin hebt zou ik het eens aankaarten bij de werkgever en vragen of er iets aan gedaan kan worden. Vind het gezien je opleiding en ervaring erg laag, al scheelt het wel iets dat het niet in de randstad is.
Dat zeker overleggen kan natuurlijk altijd, maar om gelijk er vandoor te gaan is ook weer wat.
Helemaal als je het naar je zin heb, daar doelde ik eigenlijk op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
@mektheb: volgens mij zijn plezier en salaris niet eens gecorreleerd. Je hebt natuurlijk leuke banen met slechte inkomens en vervelende banen met goede inkomens, maar net zoveel leuke banen met goede inkomens en vervelende banen met slechte inkomens :)

@vharten: met 4 jaar werkervaring verdiende ik 42k per jaar; geen leaseauto. Ik was toen 28 en het salaris mag nog geïndexeerd worden van 2004 tot heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
januari 2008:
Leeftijd:29
Opleiding(en): HBO BI
Certificaten:ISEB Foundation
Werkervaring: Twee en een half jaar
Werkgever:Detacheerder
Huidige functie: Tester

Laptop: In bruikleen
Vakantiegeld: 8,33?
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Geen
GSM: Geen
Leaseauto: Ruim 700 euro
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling: OK Slecht, zij het volledig door werkgever ingelegd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding netto 100 euro, scholing
Land:NL
Maand salaris(bruto):2400
Inmiddels is het salaris € 3.000,-, met 35 vrije dagen, ben ik 5 jaar functioneel beheerder en heb er een reeks certificeringen bij gehaald.

Omdat ik twijfel of ik door wil in de detachering (is een stuk lastiger geworden om boeiende klussen te kunnen doen*) en inmiddels vader ben heb ik een paar keer gesproken met een verzekeraar op 5 minuten fietsen.

Hebben me dit bod gedaan:
Leeftijd: 34
Opleiding(en):HBO BI
Certificaten: ISTQB Advanced, TMap Next, BISL, ASL, ITIL, Prince, etc
Werkervaring: 3 jaar test en 5 jaar functioneel beheer
Werkgever: Verzekeraar
Huidige functie: Functioneel beheerder

Vakantiedagen: 40 bij 40 uur werk. Ze hebben 38-uurscontracten en werken er standaard wel veertig.
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: Inleveren
Werkweek: 38 contract > 40 praktijk
Pensioenregeling: geindexeerd middelloon, 70%, 6% eigen bijdrage, 2,25% vd pensioengrondslag
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bijdrage zorgverzekeringspremie ter hoogte van basisverzekering, goede kortingen op eigen producten (geen hypotheken)
Regio: Noord
Reistijd: 5 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 3400 (€ 48.000,- jaarsalaris)

Ben nog niet zo enthousiast over het salaris, maar mn vrouw wordt wel heel enthousiast van de reistijd, omdat ik voor de leukere opdrachten tegenwoordig al snel een uur enkele reis nodig heb. Zo heb ik weer eens een leuke klus voor een paar jaar in de buurt.

* Eerste- en tweedelijnsmanagers doen moeilijk als ik aangeef dat het tijd is voor wat anders en om me heen kijk. Houden liever huidige klant blij en nieuwe opdrachten matchen ze liever met bankzitters.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is de Randstad niks voor je, in plaats van Groningen? Gegarandeerd dat je hier begint rond de 3500, en met wat mazzel de 4500 aantikt. Ik ken bedrijven die staan te springen om hoogopgeleid personeel met jouw kennis, die vele malen jouw jaarsalaris kwijt zijn aan recruiters voor het aanbrengen van minder gekwalificeerd personeel.

Tip: Ga eens solliciteren. Da's altijd vrijblijvend, ook in de regio Utrecht/Amsterdam, en ga eens kijken wat de wereld te bieden heeft. Meer dan wat je nu krijgt in ieder geval. Veel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Testert schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:41:
Ben nog niet zo enthousiast over het salaris, maar mn vrouw wordt wel heel enthousiast van de reistijd, omdat ik voor de leukere opdrachten tegenwoordig al snel een uur enkele reis nodig heb. Zo heb ik weer eens een leuke klus voor een paar jaar in de buurt.

* Eerste- en tweedelijnsmanagers doen moeilijk als ik aangeef dat het tijd is voor wat anders en om me heen kijk. Houden liever huidige klant blij en nieuwe opdrachten matchen ze liever met bankzitters.
Je gaat in salaris omhoog en je krijgt er 2 uur per dag vrije tijd bij. Ik heb zelf ook jaren lang een commute gehad van +/- een uur enkel reis; soms meer.. soms minder.. afhankelijk van de klant.

Ik werk sinds 2 jaar vanuit huis en dat scheelt echt enorm veel tijd. Ipv in de auto te zitten, zit ik nu bv in de sportschool of ga met mijn vriendin mee de hond uit laten aan zee (zijn we ook weer 2 uur verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
[...]

Inmiddels is het salaris € 3.000,-, met 35 vrije dagen, ben ik 5 jaar functioneel beheerder en heb er een reeks certificeringen bij gehaald.

Omdat ik twijfel of ik door wil in de detachering (is een stuk lastiger geworden om boeiende klussen te kunnen doen*) en inmiddels vader ben heb ik een paar keer gesproken met een verzekeraar op 5 minuten fietsen.

Qua salaris zal je er niet op vooruit gaan zo te zien (maar ook niet achteruit). Op de andere zaken (plezier en reistijd/vrije tijd en meer vrije dagen wel). Verder klinkt het alsof je toe bent aan wat nieuws. Dus terugbellen dat je voor 3750 bruto en die voorwaarden het gaat doen en klaar :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Thanks voor de feedback! Inhoudelijk zit 't werk wel goed & mijn verwachting heb ik al doorgegeven. Nog even wachten in hoeverre ze me tegemoet kunnen komen. Die besparing in reistijd zou ik ook om kunnen rekenen naar 20 * 2 * € 10,- = € 400,- netto.

Nu nog een exitstrategie voor mijn huidige opdracht...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Laatst online: 06-09 22:59
Bij het bedrijf waar ik ben afgestudeerd een aanbod gekregen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
ziet er prima uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ben je enthousiast over de baan zélf? Natuurlijk speelt het salaris een rol, maar leuke werkzaamheden, weinig reistijd en een bedrijf dat bij je past zijn voor mij net zo belangrijk als het salaris. Ik weet dat ik in de randstad 30% meer kan verdienen dan in Zeeland, maar ik heb geen zin in de reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Ja, het lijkt me wel een team waar ik weer eens omringd ben door mensen waar ik wat van kan leren en ik de ruimte krijg om de rollen op te pakken die me goed liggen! En ze hebben mij als eerste keus, waar de directe concurrent meer senior is. Dus, spannend! Zo leuk als reddingsbrigade op Lanzarote zal het niet worden helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Testert schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:27:
Nu nog een exitstrategie voor mijn huidige opdracht...
Hierbij dien ik mijn ontslag in... waarom een strategie nodig?

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Testert: Kijken of je er financieel nog wat meer uit kunt slepen, en zodra je een contract binnen hebt, tekenen en bij je huidige werkgever je ontslag indienen.

In de regio noord heb je zeker als functioneel specialist de banen niet voor het uitzoeken. De kans dat je elders zo'n aanbod tegenkomt is relatief klein, en je bent van alle reistijd af. De vraag is alleen wanneer je bij die werkgever uitgekeken bent, en wat dan. Maar da's toekomstmuziek ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Laatst online: 16:10
Mijn huidige situatie:

Opleiding(en):HBO Communicatiesystemen
Certificaten: PRINCE2 Foundation, TMap Next Foundation
Werkervaring: 4,5 jaar
Werkgever: Klein consultancybureau
Huidige functie: Business consultant

Leaseauto: Ja, 620 p/m en tankpas
Pensioenregeling: Beschikbare premieregeling, 5,5% v/d pensioengrondslag (mager, maar wel door werkgever betaald)
Reistijd: momenteel 20 min

Maand salaris (bruto): +/- € 2700

Ik ben me momenteel aan het oriënteren op de arbeidsmarkt. Niet vanwege mijn salaris, hoewel dat ook wel meespeelt. Ik ben benieuwd wat ik zou kunnen vragen als ik bijvoorbeeld als informatieanalist bij een vaste werkgever (dus geen consultancy/detachering) aan de slag zou kunnen? Ben ik onredelijk als ik € 3000 p/m vraag?

EDIT: Ik ben nog net 29 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Renzmeister schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:10:
Mijn huidige situatie:

Opleiding(en):HBO Communicatiesystemen
Certificaten: PRINCE2 Foundation, TMap Next Foundation
Werkervaring: 4,5 jaar
Werkgever: Klein consultancybureau
Huidige functie: Business consultant

Leaseauto: Ja, 620 p/m en tankpas
Pensioenregeling: Beschikbare premieregeling, 5,5% v/d pensioengrondslag (mager, maar wel door werkgever betaald)
Reistijd: momenteel 20 min

Maand salaris (bruto): +/- € 2700

Ik ben me momenteel aan het oriënteren op de arbeidsmarkt. Niet vanwege mijn salaris, hoewel dat ook wel meespeelt. Ik ben benieuwd wat ik zou kunnen vragen als ik bijvoorbeeld als informatieanalist bij een vaste werkgever (dus geen consultancy/detachering) aan de slag zou kunnen? Ben ik onredelijk als ik € 3000 p/m vraag?

EDIT: Ik ben nog net 29 :P
Lijkt me zeker niet onredelijk, je levert natuurlijk wel je auto dan waarschijnlijk in, plus ben je afhankelijk van salarisschalen. Ligt beetje aan in welke branche je gaat zitten bij vaste werkgever, soms kom je hoog in een salarisschaal binnen en dan zit je daar vast geroest.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd:24
Opleiding(en):HBO Business Administration (2e jaar - deeltijd)
Werkgever: FMCG International (20.000 werknemers)
Huidige functie:Business Intelligence Specialist

Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + bonus tot 7,7%
Pensioenregeling: onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studiekosten vergoeding
Regio: Zuid
Reistijd: 30 min met de auto

Maand salaris (bruto): €2900

Nu zou ik graag de consultancy in willen gaan maar ik verwacht dat ik qua salaris een stap terug moet doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Totaal in arbeidsvoorwaarden zul je waarschijnlijk wel een aanpassing moeten gaan doen. €2900 voor iemand van 24 is vrij hoog, maar 4 jaar ervaring (is dat fulltime? en relevant?) telt wel mee. Wellicht dat je bij een goede bi-toko met €2900 nog wel weg komt.

De bonusregeling die je hebt is wel royaal, dat is bijna 2 maandsalarissen. Daar zul je wel concessies moeten doen. Ook de werktijd is in de consultancy vaak 40 uur (+ vaak meer, +reistijd afhankelijk van klantlocatie, bij mij vaak 4u/dag).
Daar staat dan wel weer een lease-auto tegenover.

Ik zou gewoon je cv op een aantal sites plempen, dan krijg je vanzelf wel een indicatie. Ik zou zeggen dat het basissalaris dus wel te handhaven moet zijn, maar dat je secundair wat verschuivingen moet accepteren.

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:29:
Leeftijd:24
Opleiding(en):HBO Business Administration (2e jaar - deeltijd)
Werkgever: FMCG International (20.000 werknemers)
Huidige functie:Business Intelligence Specialist

Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + bonus tot 7,7%
Pensioenregeling: onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studiekosten vergoeding
Regio: Zuid
Reistijd: 30 min met de auto

Maand salaris (bruto): €2900

Nu zou ik graag de consultancy in willen gaan maar ik verwacht dat ik qua salaris een stap terug moet doen?
Waarom wil je de consultancy in?
Wat je niet zult krijgen in consultancy:
- 35 vakantiedagen, reken maar op rond de 24-28 vakantiedagen, bij 36 uur minder.
- 13de maand/bonus is afhankelijk per bedrijf, bonus komt denk ik vaker voor dan een vaste 13de maand

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je zult starten met 2900 euro bij een consultancy bedrijf zonder een diploma nog op zak (je bent wel bezig natuurlijk). Je krijgt er meestal wel een auto bij, maar soms krijgen junioren dat niet of wel een auto, maar geen vrije keuze bijvoorbeeld

Maar je kunt wel grotere salarisstappen maken als consultant, bijvoorbeeld al wanneer je je diploma hebt gehaald en daarna bij goed presteren de eerste jaren meestal ook flinke stappen.

Probeer gewoon wat sollicitaties te krijgen, dan weet je waar je aan toe bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:45

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

[...]

Hebben me dit bod gedaan:
Leeftijd: 34
Opleiding(en):HBO BI
Certificaten: ISTQB Advanced, TMap Next, BISL, ASL, ITIL, Prince, etc
Werkervaring: 3 jaar test en 5 jaar functioneel beheer
Werkgever: Verzekeraar
Huidige functie: Functioneel beheerder

Vakantiedagen: 40 bij 40 uur werk. Ze hebben 38-uurscontracten en werken er standaard wel veertig.
Leaseauto: Inleveren
Werkweek: 38 contract > 40 praktijk
Pensioenregeling: geindexeerd middelloon, 70%, 6% eigen bijdrage, 2,25% vd pensioengrondslag
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bijdrage zorgverzekeringspremie ter hoogte van basisverzekering, goede kortingen op eigen producten (geen hypotheken)
Regio: Noord
Reistijd: 5 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 3400 (€ 48.000,- jaarsalaris)

300 er bij vragen, 150 er bij krijgen, en ik zou het doen! 5 minuten fietsen, heerlijk:)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firestarz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:08
Heb al diverse werkgevers gehad, altijd kleine bedrijfjes.
Werk nu ook nog voor een klein bedrijfje.

Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Informatica, Master HPDC
Werkervaring: 5+
Werkgever: Media/Monitoring
Huidige functie: Software Developer (C++)

Vakantiedagen: 24
Pensioenregeling: Ja, volledig vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten, Internet vergoeding
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 30 minuten

Maandsalaris (bruto): 3560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firestarz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:14:
Heb al diverse werkgevers gehad, altijd kleine bedrijfjes.
Werk nu ook nog voor een klein bedrijfje.

Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Informatica, Master HPDC
Werkervaring: 5+
Werkgever: Media/Monitoring
Huidige functie: Software Developer (C++)

Vakantiedagen: 24
Pensioenregeling: Ja, volledig vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten, Internet vergoeding
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 30 minuten

Maandsalaris (bruto): 3560
Is dat salaris/secundair (geen auto, geen gsm) niet wat laag voor iemand van jouw leeftijd en opleidingsniveau, of is het toevallig een extreem leuk bedrijf om bij te werken met extreem leuke werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:46:
[...]

Is dat salaris/secundair (geen auto, geen gsm) niet wat laag voor iemand van jouw leeftijd en opleidingsniveau, of is het toevallig een extreem leuk bedrijf om bij te werken met extreem leuke werkzaamheden?
Mag ik zo nieuwsgierig zijn wat jullie in NL netto overhouden van zo'n bedrag? Ik duizel van zulke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MonoKid schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:23:
[...]

Mag ik zo nieuwsgierig zijn wat jullie in NL netto overhouden van zo'n bedrag? Ik duizel van zulke bedragen.
Ik verwacht zo'n 2500 euro ( Zonder rekening te houden met persoonlijke aftrekposten zoals HRA )

[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 19-07-2013 15:28 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik weet dat er bij ons van €3650 bruto zo'n €2450 overblijft :+ Dat is dus zo'n 33% belastingdruk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
[...]

Dat zal iets van 2200-2400 euro netto zijn gok ik zo? Zijn wel wat websites waar je dat precies kunt omrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Dat is nog steeds ruim 1k netto meer dan ik netto over hou. Fuck, zeg.

Opleiding(en): Analist-programmeur (BE avondschool, HBO niet afgemaakt)
Certificaten: Microsoft Dynamics NAV Specialist (=4 certificaten)
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: ERP specialist
Huidige functie: Junior Consultant/Helpdesk

Vakantiedagen: 20 + 1 anciënniteit + 0,5 dag na elke maand (owv 40u week)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + niet recurrante bonus
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto*: Renault Clio (gps, parrot, etc) met tankkaart
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Groepsverzekering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Aankoopkorting bij hardwarepartner, hospitalisatie verzekering
Land: BE
Regio: Limburg
Reistijd**: +/- 20 min

Maandsalaris (bruto): € 1750

Netto wil dat +/- € 1200 zeggen, wat voor mij als alleenstaande huurder nauwelijks ruimte geeft voor sparen. Verdien dit al twee jaar. Voel ik mij ff bedonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dat is inderdaad wel weinig, al heb je wel wat dingen zoals een GSM / Laptop etc en dat soort dingen.

Maar als ik even zo bot mag zeggen krijgt mijn partner die in een kleding winkel werkt voor 32uur exact hetzelfde. (assistent-floor manager)
( netto dan he ) bruto krijg jij meer als haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
MonoKid schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:43:
Dat is nog steeds ruim 1k netto meer dan ik netto over hou. Fuck, zeg.

Opleiding(en): Analist-programmeur (BE avondschool, HBO niet afgemaakt)
Certificaten: Microsoft Dynamics NAV Specialist (=4 certificaten)
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: ERP specialist
Huidige functie: Junior Consultant/Helpdesk

Vakantiedagen: 20 + 1 anciënniteit + 0,5 dag na elke maand (owv 40u week)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + niet recurrante bonus
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto*: Renault Clio (gps, parrot, etc) met tankkaart
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Groepsverzekering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Aankoopkorting bij hardwarepartner, hospitalisatie verzekering
Land: BE
Regio: Limburg
Reistijd**: +/- 20 min

Maandsalaris (bruto): € 1750

Netto wil dat +/- € 1200 zeggen, wat voor mij als alleenstaande huurder nauwelijks ruimte geeft voor sparen. Verdien dit al twee jaar. Voel ik mij ff bedonderd.
Tja...wat heb je er zelf aan gedaan? Ik zie dat je na 6 jaar nog steeds junior/helpdesk werk doet? Daar ga je dat salaris in ieder geval nooit mee krijgen :)
Ik ben 6 jaar geleden begonnen als junior en ben nu een volwaardige medior met een goed salaris. Als jouw werkgever je geen doorgroei mogelijkheid biedt, dan zit je wellicht op de verkeerde plek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil net zeggen, dat is het salaris waar ik mee begon 6 jaar geleden en zit inmiddels 750 euro verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Bedankt voor de input.

Tja... Begonnen met stagecontract (3 jaar fulltime werk + twee avonden opleiding = lage loonkost, fiscaal aantrekkelijk en ik kreeg een job, (erg) lage verloning en een opleiding). Vastgebeten op het verlenen van support van het ERP pakket, tot op het punt dat ik de enige support medewerker was. Men was hier erg tevreden van en ik heb ondertussen deelgebieden naar me toe getrokken om boven het support verhaal uit te werken.

Na drie jaar vast contract gekregen met de verloning van hierboven. Tevens kans gekregen om me als Jr. Consultant te bewijzen om aan de kar te trekken van een kleiner ERP pakket erbij te nemen. Dat beheer ik nu, op uitzondering van sales, volledig zelf. De projecten zijn klein (KMO's van 2 tot 20 werknemers), maar volledig opgezet door mezelf.

Evaluatie gesprekken moeten zelf aangevraagd worden. Duurt ook ontzettend lang vooraleer die vastgelegd zijn. Ik heb recent een gesprek gevraagd, maar nu wordt dat weer geparkeerd omdat ik eerst zo'n competentie test moet afleggen.

Het is hier uiteindelijk ook een middelgroot bedrijf, maar uiteindelijk komt het er op neer op welke mate je kan onderhandelen met "de grote baas". Komende van mijn "stagecontractje" waarmee ik me heb geprofileerd als "helpdeskertje" krijg ik de indruk dat ik niet serieus wordt genomen. Echter, opboksen om serieus genomen te worden (allerlei initiatieven uitsturen om meer omzet te krijgen op "mijn" ERP pakket worden in de wind geslagen). De sales die het ERP pakket moet verkopen, is naar mijn gevoel ook bezig met andere zaken. Er is ondertussen al ettelijke weken geen nieuw project meer getekend. We verdelen andere pakketten die meer omzet vangen en mijn pakketje heeft daar maar een klein aandeel in.

Maar, tja, dit is mijn eerste werkgever en lonen onderling bespreken is taboe. Werkgever in kwestie is een fenomenale ondernemer, maar geen gemakkelijke werkgever.

Toch maar mijn CV opstellen, dus. Ironie van de zaak: ik wil graag verder gaan in het ERP pakketje dat ik momenteel doe, er zijn immers plaatsen waar het wél de core business is. Alleen zit ik dat met mijn concurrentie beding in de weg, al weet ik niet of het een moer uitmaakt, gezien de omzet hier toch niet zo gigantisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54
Over een concurrentiebeding nooit denken 'och, het loopt vast niet zo'n vaart'. Daar moet je bij ontslag uit proberen te komen, juridische bijstand vragen en in het ergste geval een kantonrechter gehakt van laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
MonoKid schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:46:
Het is hier uiteindelijk ook een middelgroot bedrijf, maar uiteindelijk komt het er op neer op welke mate je kan onderhandelen met "de grote baas". Komende van mijn "stagecontractje" waarmee ik me heb geprofileerd als "helpdeskertje" krijg ik de indruk dat ik niet serieus wordt genomen. Echter, opboksen om serieus genomen te worden (allerlei initiatieven uitsturen om meer omzet te krijgen op "mijn" ERP pakket worden in de wind geslagen). De sales die het ERP pakket moet verkopen, is naar mijn gevoel ook bezig met andere zaken. Er is ondertussen al ettelijke weken geen nieuw project meer getekend. We verdelen andere pakketten die meer omzet vangen en mijn pakketje heeft daar maar een klein aandeel in.
Het klinkt alsof je voor je groei afhankelijk bent van een afdeling sales, maar die afdeling niets doet omdat het geen prioriteit heeft.

Misschien een gekke gedachte, maar wat als je die afdeling sales nu eens negeert en zelf een nieuwe klant (+ bijbehorende omzet) regelt? Het omzeilen van de gebruikelijke kanalen brengt uiteraard een risico met zich mee, maar zolang je het niet ten koste laat gaan van je normale werkzaamheden zal dat wel meevallen. Daar staat tegenover dat als het je lukt, je in feite je werkgever dwingt zijn mening over jou bij te stellen. Je bent dan op zijn minst van het label "helpdeskertje" af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
MonoKid schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:46:
Toch maar mijn CV opstellen, dus. Ironie van de zaak: ik wil graag verder gaan in het ERP pakketje dat ik momenteel doe, er zijn immers plaatsen waar het wél de core business is. Alleen zit ik dat met mijn concurrentie beding in de weg, al weet ik niet of het een moer uitmaakt, gezien de omzet hier toch niet zo gigantisch is.
Het concurrentiebeding is niet geldig voor jou. Dat is pas geldig bij een bepaald bruto jaarloon (afhankelijk van de CAO is het 32.254 of 64.509), maar daar zal je met minder dan 2000 per maand niet aan geraken.

Dat je verwonderd bent over de hoge bedragen is normaal. Ik werk als Belg in Nederland, en ik vond de lonen van de collega's ook zeer hoog. We hebben het over zo'n 1000 euro verschil voor hetzelfde werk. Waar ik echter ook van geschrokken ben zijn de prijzen van auto's en huizen. Een auto is zo'n 15% duurder dan in België dacht ik, en de huizenprijzen wil je al helemaal niet zien. Een bedrijfswagen is voor een Nederlander ook veel minder voordelig dan voor een Belg. Een Nederlander zal het voelen in zijn belastingen, terwijl de extra belastingen op bedrijfswagens in België vrij lachwekkend zijn in verhouding tot de werkelijke kost van een auto.

De lonen zijn in Nederland dus hoger, maar waar de dagelijkse aankopen enkele procenten goedkoper zijn, zijn de grote uitgaven doorgaans een pak hoger. Dat alles is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net over de grens valt het dan toch nog mee?
Bergen-Op-Zoom: nieuwbouw appartement van ~90 m² met 2 slaapkamers voor 164.000,- EUR
Hetzelfde in Leuven: 275.000 à 375.000,- EUR

Als je dus een mooie verdient waar je 2000 à 2500 netto hebt, is dat eerste nog te doen. Dat tweede mag je al samenwonen of gehuwd zijn en beide goed verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 20:50
Na 3 jaar toch maar tijd voor een update:

Was:
Batata007 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:09:
Inmiddels ben ik verder gaan kijken. Vandaag een tweede gesprek gehad bij een bedrijf. Was meer een inhoudelijk gesprek om te kijken of je hetgeen in huis hebt wat ze verwachten. Direct na het gesprek een aanbod gehad:

Leeftijd: 21
Opleiding(en): Havo, HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1 jaar stages, 3 jaar niet relevante helpdesk ervaring
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie: Informatie-analist

Vakantiedagen: 24 dagen + 3 extra die het bedrijf zelf toewijst (meestal tussen kerst en oud en nieuw)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering of 13e maand, mag zelf kiezen.
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Collectieve pensioenregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: WIA-gat verzekering. Spaarloonregeling. Mogelijkheid tot deelname aan collectieve ziektekostenverzekering.
Regio:
Deventer
Reistijd: 45 tot 55 mins enkele reistijd met OV.

Maand salaris (bruto): 2200
Is nu:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie: Software consultant

Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering welke gelijk is aan 1 maandsalaris. Niet in het contract,
maar tot nu toe elk jaar gekregen
Leaseauto: Ja, Golf 7 comfortline en onbeperkt prive rijden.
Werkweek: 40uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio:
Randstad
Reistijd: 15 min enkele reis naar kantoor. 1 a 2 keer per week bij klant overal in 't land.

Maand salaris (bruto): 2700 + 150 bonus maandelijks

En? Ik ben best waardevol geworden voor het bedrijf. Denk dat eind van het jaar er rond de 3200 (incl. bonus) van ga proberen te maken. Realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
2400 -3200 in 1 jaar bij dezelfde werkgever? Meestal niet.
Wat is je gemiddelde uurtarief waartegen je duurzaam wordt ingezet? Dat bepaalt uiteindelijk de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
t_captain schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:45:
2400 -3200 in 1 jaar bij dezelfde werkgever? Meestal niet.
Wat is je gemiddelde uurtarief waartegen je duurzaam wordt ingezet? Dat bepaalt uiteindelijk de ruimte.
Ik zit op 2720 + 150 bonus nu. Dat is dus 2870 incl bonus. Een stap naar 3200 incl bonus is dus een stap van ~ 15%. Wel wat hoog, maar kreeg na mn eerste jaar ook 10%.

Verder week ik er eind dit jaar dan 2 jaar + 3 maand.

Ik wordt voor 150 per uur ingezet, maar ben niet alleen declarabel bij de klant. Veel klusjes worden ook fixed price verkocht of vanaf kantoor tegen het uurtarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Sorry, niet goed gelezen. 2720 naar 3050 excl bonus is ambitieus maar niet onhaalbaar. Als je tegen weerstanden aanloopt in je onderhandelingen, zou je ook kunnen inzettten op meer bonus i.p.v. een deel van je vaste loonsverhoging. Mits de bonusregeling niet collectief is vastgelegd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
Batata007 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:55:
Ik wordt voor 150 per uur ingezet, maar ben niet alleen declarabel bij de klant. Veel klusjes worden ook fixed price verkocht of vanaf kantoor tegen het uurtarief.
Dat is een vrij heftig uurtarief, heel gespecialiseerd werk? Zeker als je voldoende ingezet wordt voor dat tarief moet dat makkelijk haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Giesber schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:36:
[...]

Het concurrentiebeding is niet geldig voor jou. Dat is pas geldig bij een bepaald bruto jaarloon (afhankelijk van de CAO is het 32.254 of 64.509), maar daar zal je met minder dan 2000 per maand niet aan geraken.

Dat je verwonderd bent over de hoge bedragen is normaal. Ik werk als Belg in Nederland, en ik vond de lonen van de collega's ook zeer hoog. We hebben het over zo'n 1000 euro verschil voor hetzelfde werk. Waar ik echter ook van geschrokken ben zijn de prijzen van auto's en huizen. Een auto is zo'n 15% duurder dan in België dacht ik, en de huizenprijzen wil je al helemaal niet zien. Een bedrijfswagen is voor een Nederlander ook veel minder voordelig dan voor een Belg. Een Nederlander zal het voelen in zijn belastingen, terwijl de extra belastingen op bedrijfswagens in België vrij lachwekkend zijn in verhouding tot de werkelijke kost van een auto.

De lonen zijn in Nederland dus hoger, maar waar de dagelijkse aankopen enkele procenten goedkoper zijn, zijn de grote uitgaven doorgaans een pak hoger. Dat alles is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen natuurlijk.
conccurentie beding heeft geen salaris hoogte of iets kwa cao, het is een regelgeving die een werkgever / nemer kan beschermen tegen bepaalde dingen.
Mijn partner had een concurrentie beding voor een administratieve functie, en ja die hield stand bij een rechter.
En je moet ook nog is zin hebben in dat soort gezeur.

Je bent er zelf bij bij het tekenen van zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
t_captain schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:20:
Sorry, niet goed gelezen. 2720 naar 3050 excl bonus is ambitieus maar niet onhaalbaar. Als je tegen weerstanden aanloopt in je onderhandelingen, zou je ook kunnen inzettten op meer bonus i.p.v. een deel van je vaste loonsverhoging. Mits de bonusregeling niet collectief is vastgelegd natuurlijk.
De bonus is niet collectief maar persoonsgebonden. Ik ben nu al benieuwd wat het gaat worden. Maar eerst even een halfjaar doorploeteren : )
jhuiting schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:10:
[...]

Dat is een vrij heftig uurtarief, heel gespecialiseerd werk? Zeker als je voldoende ingezet wordt voor dat tarief moet dat makkelijk haalbaar zijn.
Het is inderdaad vrij specialistisch. Voor zo'n uurtarief zou je haast voor jezelf willen beginnen en dan de helft vragen. Ach ja.

[ Voor 27% gewijzigd door Batata007 op 20-07-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Batata007 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:55:
[...]
Dat is vrij hoog voor iemand die niet weet hoe je de ik-vorm moet schrijven :).

(sorry, kon het niet laten. On topic: net salaris!)
Pagina: 1 ... 20 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.