Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
rik11 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:24:
[...]

Hier zijn de eerste twee ziektedagen voor jezelf. Dwz verlofdagen dus. En dan niet verbaasd zijn dat ons ziektepercentage maar 0,4% is.
Vind ik net zo'n achterlijke regeling, ziek is ziek en geen vrij. Mensen die vaak 'ziek' zijn terwijl ze dat niet echt zijn vallen toch wel door de mand uiteindelijk.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 06:33
Weet iemand iets meer te vertellen over reiskostenvergoeding?

Ik maak gebruik van de trein en bus elke dag hetzelfde traject.
Ik gebruik de ov die maandelijks automatisch wordt bijgevuld met 50,- en dan afgeschreven van mijn bankrekening.

Ongeveer per maand ben ik 150-175 euro aan reiskosten kwijt.
Ik krijg maandelijks 30a40 euro reiskosten van mijn baas.

Dit houdt in dat ik elke maand 120 euro netto zelf moet betalen.
Mijn werkgever geeft aan voor iedereen een kilometer vergoeding te geven van 0,19 per km.

Is hier nog iets voor te regelen?

Via de belastingdienst kan ik elk jaar wel wat terug vragen circa 200,- maar dan blijft er nog 1000euro netto over per jaar wat ik uit eigen zak dien te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Is het sowieso niet interessanter om een trajectkaart te kopen ipv telkens normaal in-te-checken?
http://www.ns.nl/trajectvrij

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Je kan toch kijken hoeveel km het is van deur tot deur en daar die 19 cent voor te vragwen. Heb jij ook recht op,
Of je t nu gebruikt voor je auto of trein lijkt me niet belangrijk.

Daarbij zou ik idd eens kijken naar abo's van de ns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
fsfikke schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:12:
Is het sowieso niet interessanter om een trajectkaart te kopen ipv telkens normaal in-te-checken?
http://www.ns.nl/trajectvrij
Ja dit heb ik een tijdje gedaan voor de bus en trein dit scheelt ongeveer 20-30 per maand.
Maar dit is niet echt praktisch voor elke maand ivm vakanties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mertino11
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-11-2021
Leeftijd: 19
Opleiding(en): VMBO-TL -> Mbo-niveau 4 ICT-Beheerder & Netwerkbeheerder (2 Mbo diploma's) gediplomeerd op 1 juli 2015
Certificaten: ECDL Basiscertificaat
Werkervaring: 1 jaar stage (waarvan 6 maanden bij de gemeente en 6 maanden transactiebedrijf)
Werkgever: Betalingstransactiebedrijf
Huidige functie: System Administrator
Vakantiegeld: 6%
Vakantiedagen: 2.5
13/14e maand of winstuitkering: nee.
Laptop: ja, Dell Latitude Ultrabook E7250
GSM: ja, iphone 4S
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40 full-time
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire voorwaarden: Niet echt
Land: NL
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: 5-10 minuten fietsen

Maandsalaris (bruto): 1600

Na mijn stage heb ik gevraagd om nog een maandje te blijven werken als zomervakantiebaan. Na dat wil ik graag verder studeren naar CCENT en vervolgens op vakantie te gaan. Ik zie mezelf meer in de netwerk richting dan systeem, maar goed, ICT-Beheerder was mijn primaire opleiding.

Had ook nog de mogelijkheid om daar te werken terwijl ik deeltijd hbo studeer, maar zelf wil ik zoals ik zei graag in de richting netwerk en wil graag in de toekomst CCIE Routing and Switching halen.

Werkzaamheden: 1-3e lijns problemen oplossen. Alles wat binnenkomt moet opgelost worden en niet doorsturen naar 2e lijns. Dus hardware, software problemen oplossen, informatiesystemen beheren, servers beheren et cetera.

[ Voor 0% gewijzigd door mertino11 op 07-07-2015 22:55 . Reden: Kleine foutjes gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
martijn24 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:08:

Ik gebruik de ov die maandelijks automatisch wordt bijgevuld met 50,- en dan afgeschreven van mijn bankrekening.

Mijn werkgever geeft aan voor iedereen een kilometer vergoeding te geven van 0,19 per km.

Via de belastingdienst kan ik elk jaar wel wat terug vragen circa 200,- maar dan blijft er nog 1000euro netto over per jaar wat ik uit eigen zak dien te betalen.
Afhankelijk wat er in je contract en/of CAO staat...
maargoed, helaas is reizen naar het werk niet "gratis" (lees: volledig vergoed).

Veel mensen pakken bijv de auto en krijgen ook (maar) 0,19 cent de km... die kunnen daar ook niet de auto voor rijden

Dus je kan 2 dingen doen:
1 vragen of er andere regelingen zijn waardoor je netto minder zelf hoeft te betalen (of misschien zelfs wel geld kan overhouden)
2 op zoek naar een werkgever dichter bij huis / werkgever die een betere regeling aanbiedt

Lekker zwart wit, maar zo is het (helaas) wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Leeftijd: 25
Opleiding(en): VMBO-T, ICT-Beheerder Niveau 4
Certificaten: MS 70-680, MS 70-685, RES WM 2012 (RWMCP 2012), RES Sales Champ (RST-500), VMware VCA-DVC, MS 70-410, MS 70-411 en momenteel bezig met 70-412 (bijna MSCA Server 2012).
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: IT dienstverlener.
Huidige functie: System Engineer; IT Beheer diensten voor server & storage omgeving, netwerk en werkplekken. Zowel vanuit eigen kantoor als bij de klanten op locatie.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27,5
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Auto waar ik alleen voor het werk mee mag rijden, dus van thuis naar het werk en naar de klanten.
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Limburg-Noord
Reistijd: 15 min. met de auto.

Maand salaris (bruto): € 1800,-

Wat vinden jullie van mijn salaris? Wat zou een reëel salaris zijn voor zo’n profiel? Ik ben nu bijna een jaar in dienst bij huidige werkgever en heb net een contract voor onbepaalde tijd aangeboden gekregen. Mijn werkgever is erg tevreden over de werkzaamheden die ik uitvoer. Zelf zou ik hier ook graag een loonsverhoging bij zien maar weet niet of bruto € 2200,- reëel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mertino11
Curo schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:26:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): VMBO-T, ICT-Beheerder Niveau 4
Certificaten: MS 70-680, MS 70-685, RES WM 2012 (RWMCP 2012), RES Sales Champ (RST-500), VMware VCA-DVC, MS 70-410, MS 70-411 en momenteel bezig met 70-412 (bijna MSCA Server 2012).
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: IT dienstverlener.
Huidige functie: System Engineer; IT Beheer diensten voor server & storage omgeving, netwerk en werkplekken. Zowel vanuit eigen kantoor als bij de klanten op locatie.

Vakantiedagen: 27,5
Leaseauto: Auto waar ik alleen voor het werk mee mag rijden, dus van thuis naar het werk en naar de klanten.
Regio: Limburg-Noord
Reistijd: 15 min. met de auto.

Maand salaris (bruto): € 1800,-

Wat vinden jullie van mijn salaris? Wat zou een reëel salaris zijn voor zo’n profiel? Ik ben nu bijna een jaar in dienst bij huidige werkgever en heb net een contract voor onbepaalde tijd aangeboden gekregen. Mijn werkgever is erg tevreden over de werkzaamheden die ik uitvoer. Zelf zou ik hier ook graag een loonsverhoging bij zien maar weet niet of bruto € 2200,- reëel is.
Als ik het zo lees vergeleken met de mijne (werkervaring en diverse certificaten) zou je op z'n minst tussen de 2200-2600 bruto moeten verdienen. Ikzelf ben pas 19 en doe alleen helpdesk werkzaamheden, geen certificaten (ecdl telt geen ene reet mee in de ict omgeving) en krijg daar al voor 1600 bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
mertino11 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:54:
Vakantiegeld: 6%
Vakantiedagen: 2.5
Vakantiegeld is wettelijk minimaal 8%.

Die 2,5 vakantiedag lijkt me wat weinig (tenzij dit voor die ene maand is, dan is het behoorlijk riant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mertino11
Ik werk daar maar een maandje (alleen deze week nog) en dan ben ik al klaar. Misschien heb ik het verkeerd gekeken qua vakantiegeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
martijn24 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:08:

Je krijgt nu dus 19 cent per kilometer, en dat is 30 a 40 euro? Laten we zeggen 40 euro, dat is dus 200km per maand. 20 werkdagen per maand, 10km per dag. Oftewel 5km enkele reis. Oplossing: de fiets pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Sissors schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:44:
[...]

Je krijgt nu dus 19 cent per kilometer, en dat is 30 a 40 euro? Laten we zeggen 40 euro, dat is dus 200km per maand. 20 werkdagen per maand, 10km per dag. Oftewel 5km enkele reis. Oplossing: de fiets pakken?
Het lijkt me niet dat iemand 175 eu per maand kwijt is met 10km reizen elke dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een update van mijn kant. Afgelopen maand de mogelijkheid gehad om over te stappen naar een nieuwbouw schip en gekoppeld een nieuwe functie.

Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO Zeevaartschool Marof
Certificaten: Werkgerelateerde certificaten
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Offshore drilling club uit de states
Huidige functie: Senior DPO / shift leader

Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: 5 weken op/af
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto*: geen
Werkweek: 84 uur
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Verschillende bonussen waarbij dit jaar 4000 usd is uitgekeerd. Ziektekosten voor vrouw en kids volledig betaald door werkgever, geen kost en inwoning, sportschool vergoed tot 70 euro pm, bonussen en presentjes oplopen tot +/- 3000 netto per jaar afhankelijk van behaalde doelstellingen
Land: Wereldwijd
Regio: -
Reistijd**: geen

Maandsalaris (bruto): 16.200 usd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Is dat gemiddeld per maand of alleen in de maanden dat je werkt? Hoe dan ook, klinkt goed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 09:56
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:03:
Huidige functie: Senior DPO / shift leader
Kun je iets meer vertellen over wat je daadwerkelijke werkzaamheden zo ongeveer zijn? Hoe zit je dag- of weekindeling er ongeveer uit?
Kan me er niet zoveel bij voorstellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

MarcoC schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:27:
Is dat gemiddeld per maand of alleen in de maanden dat je werkt? Hoe dan ook, klinkt goed :) .
Je ziet ook dat hij gemiddeld het dubbele werkt in een week als "normaal"?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
DeluxZ schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:43:
[...]

Ja, maar ik zie ook dat hij heel veel verdient, op jonge leeftijd al leidinggevende ervaring opdoet en veel van de wereld ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
DeluxZ schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:43:
[...]

5 weken op / 5 weken af.. in die 5 weken werkt hij 84 uur, dus 5 * 84 = 420.

In 10 weken werkt hij dus 420 uur = 420 / 10 = 42 uur/week. Dus eigenlijk een normale werkweek (tenzij je ambtenaar bent, dan is het 2 uur/week overwerken) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 14:25
Hbeez schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:05:
[...]

In 10 weken werkt hij dus 420 uur = 420 / 10 = 42 uur/week. Dus eigenlijk een normale werkweek (tenzij je ambtenaar bent, dan is het 2 uur/week overwerken) ;)
Je vergeet dat hij geen vakantie heeft. Dat is 30*8=240 uur /50 =5 uur per week. Dus eigenlijk 47 uur p week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Hbeez schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:05:
[...]

Dat kun je zo niet vergelijken vind ik, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
BastaRhymez schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:20:
[...]

Afhankelijk wat er in je contract en/of CAO staat...
maargoed, helaas is reizen naar het werk niet "gratis" (lees: volledig vergoed).

Veel mensen pakken bijv de auto en krijgen ook (maar) 0,19 cent de km... die kunnen daar ook niet de auto voor rijden

Dus je kan 2 dingen doen:
1 vragen of er andere regelingen zijn waardoor je netto minder zelf hoeft te betalen (of misschien zelfs wel geld kan overhouden)
2 op zoek naar een werkgever dichter bij huis / werkgever die een betere regeling aanbiedt

Lekker zwart wit, maar zo is het (helaas) wel
Ja inderdaad een andere werkgever zoeken in mijn stad is een optie alleen is het een risico wat zich meebrengt en dat is dat ik nu een vast dienst verband heb.

Maar soms moeten er risico's genomen worden in het leven!

Ik ga binnenkort eens rond de tafel zitten bij mij werkgever, eens kijken wat er financieel nog geregeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Vayne schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:04:
[...]

Het lijkt me niet dat iemand 175 eu per maand kwijt is met 10km reizen elke dag?
Zoals ik heb berekend via google maps is de afstand van mijn huis naar mijn werk 19,5 kilometer enkel reis.

Ik werk inderdaad 40 uur pw .
Waarom ik (maar) 40,- euro maximaal reiskostenvergoeding krijg is mij een raadsel.

Word de kilometer vergoeding niet berekend van station naar station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
[quote]martijn24 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:14:
[...]

Zoals ik heb berekend via google maps is de afstand van mijn huis naar mijn werk 19,5 kilometer enkel reis.

Ik werk inderdaad 40 uur pw .
Waarom ik (maar) 40,- euro maximaal reiskostenvergoeding krijg is mij een raadsel.

Update: ik lees in de arbeidsovereenkomst dat eerste 10km niet wordt vergoed en dat wij 0,10 cent per km ontvangen.

Dit houdt voor mijn situatie in 38km per dag = 2,80 per dag wat ongeveer wel kan kloppen aan 40 euro in de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 19:39
martijn24 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:33:
Update: ik lees in de arbeidsovereenkomst dat eerste 10km niet wordt vergoed en dat wij 0,10 cent per km ontvangen.

Dit houdt voor mijn situatie in 38km per dag = 2,80 per dag wat ongeveer wel kan kloppen aan 40 euro in de maand
Ugh, dat is wel karig zeg. Hoe rijmt dat met je eerdere statement? Mijn werkgever geeft aan voor iedereen een kilometer vergoeding te geven van 0,19 per km.
Weet je werkgever zelf niet wat hij doet? Misschien kan je dan simpelweg aangeven dat ze dat bij jou deze regeling niet hanteren en of ze dat even recht willen trekken met hun statement.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14
Nieuwe baan omdat ik ga verhuizen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Mooie stijging (los van de onzekerheid van de reistijd, die wellicht wel samenhangt met je woonlasten en los van de mij onbekende belastingdruk in UK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 22:14
Onzekerheid van reistijd komt omdat ik nog op zoek ben naar een huis daar, maar zal naar verwachting tussen de 10 tot 20 minuten fietsen zijn.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 13:33
Members only:

Volgens mij doe ik het wel aardig, ben in ieder geval absoluut tevreden met mijn huidige inkomsten en baan :)

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Laatst online: 26-10-2023
dit vind ik best grappig: 50 mb data
Is echt drie keer niets naar mijn mening (geen probleem als je wifi hebt altijd natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMei
Cue_ schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:25:
dit vind ik best grappig: 50 mb data
Is echt drie keer niets naar mijn mening (geen probleem als je wifi hebt altijd natuurlijk)
Is ook echt drie keer niks, maar er is altijd wifi op het werk en ik gebruik de telefoon echt alleen voor werk zaken (veel te veel gepriegel op dat kleine scherm om als prive telefoon te gebruiken) dus maak het nooit op ;) Als studenten me terwijl ik onderweg ben whatsappen hebben ze pech :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

DaMei schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:22:
Members only:

Volgens mij doe ik het wel aardig, ben in ieder geval absoluut tevreden met mijn huidige inkomsten en baan :)
Dus je geeft les aan volwassenen die MBO aan het doen zijn?

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMei
DeluxZ schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:39:
[...]

Dus je geeft les aan volwassenen die MBO aan het doen zijn?
Ja, volwassenen die een MBO opleiding doen, specifiek een opleiding in de zorg of welzijn
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

DaMei schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:58:
[...]

Members only:
Members only:

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:43:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica (enkel de Propedeuse)
Certificaten: ITIL Foundation, bezig met CCENT/CCNA
Werkervaring: 7 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Nederlands IT bedrijf
Huidige functie: Project / Netwerk Engineer

Vakantiegeld: De normale 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, max 1 maandsalaris afhankelijk van resultaten.
Laptop: Ja, ook voor privegebruik
GSM: Ja, ook voor privegebruik (FUP)
Leaseauto: Ja, €700 excl. Brandstof, huidige auto is een full option Skoda Octavia 1.6 TDI (ik wou max. 20% bijtelling). Cataloguswaarde ruim 32k.
Werkweek: op papier 40uur, in de praktijk wat meer, mede door de vaak lange reistijd.
Pensioenregeling: 50 / 50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: netto onkostenvergoeding van bjna 100€/maand, internetvergoeding van 30€/maand
Regio: NL (letterlijk)
Reistijd: 1,5 uur per dag gemiddeld, afhankelijk van locatie klant.

Maand salaris (bruto): 2850,-
Even een update :)

Members only:

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:48:
[...]

Even een update :)

Members only:
Interessant, zit op hetzelfde vakgebied en ervaringsniveau als jij, denk ik.

Is je salaris incl standby, internet vergoeding e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:59:
[...]

Interessant, zit op hetzelfde vakgebied en ervaringsniveau als jij, denk ik.

Is je salaris incl standby, internet vergoeding e.d.?
Ik heb geen stand-by (wou meer tijd besteden aan gezin, dus dit ook aangegeven bij indiensttreding). Af en toe wel overwerken als er calamiteiten zijn, maar dit is echt incidenteel.

Internetvergoeding krijg ik niet bij deze werkgever.

Edit, post zelf ook eens je verhaaltje dan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 08-07-2015 22:26 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Huidige arbeidssituatie:

Leeftijd: 33 jaar
Opleiding(en): HBO Information Engineering (Afgestudeerd als Informatie analist)
Certificaten: ITILv3, PRINCE2, MCSA2012, VMWare VSphere 5, Citrix Xenapp 6.5,
RES Workspace/ Automation Manager en veel ervaring met andere software pakketten

Werkervaring: 6+ Jaar
Werkgever: Consultant Detachering
Huidige functie: System Engineer / Infrastructure Engineer
Contract: direct onbepaalde tijd contract ( getekend sinds 1 juni 2015)
Vakantiegeld: 8.33 %
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: €750 Bruto budget
GSM: €50 p/m Netto vergoeding
Leaseauto: €780 p/m of €500 bruto + €0,19 cent per km
Pensioenregeling: 4.5% (€160 netto van salaris) en wordt aangevuld tot 6% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkosten (€100 p/m) ,reiskosten vergoeding, studiekosten vergoeding , €100 bruto bij behalen van certificaten
Land: Nederland.
Reistijd: Afhankelijk van de opdracht (+-1 uur)
Maand salaris (bruto): €3600 + €500 bruto privé auto = €4100 (€2700 netto)
excl €700 netto km vergoeding (€0,19) maandelijks (+/-3000 km per maand)

Ik zit te denken om volgend jaar €300 bruto meer vragen i.v.m. kopen van een woning. Meningen hierover? Of zal ik nog even daarmee wachten? Als ik €4400 p/m verdien (incl prive auto) val ik net nog in belastingschijf 3 (42%loonbelasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:53:
Mijn Huidige arbeidssituatie:

Leeftijd: 33 jaar
Opleiding(en): HBO Information Engineering (Afgestudeerd als Informatie analist)
Certificaten: ITILv3, PRINCE2, MCSA2012, VMWare VSphere 5, Citrix Xenapp 6.5,
RES Workspace/ Automation Manager en veel ervaring met andere software pakketten

Werkervaring: 6+ Jaar
Werkgever: Consultant Detachering
Huidige functie: System Engineer / Infrastructure Engineer
Contract: direct onbepaalde tijd contract ( getekend sinds 1 juni 2015)
Vakantiegeld: 8.33 %
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: €750 Bruto budget
GSM: €50 p/m Netto vergoeding
Leaseauto: €780 p/m of €500 bruto + €0,19 cent per km
Pensioenregeling: 4.5% (€160 netto van salaris) en wordt aangevuld tot 6% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkosten (€100 p/m) ,reiskosten vergoeding, studiekosten vergoeding , €100 bruto bij behalen van certificaten
Land: Nederland.
Reistijd: Afhankelijk van de opdracht (+-1 uur)
Maand salaris (bruto): €3600 + €500 bruto privé auto = €4100 (€2700 netto)
excl €700 netto km vergoeding (€0,19) maandelijks (+/-3000 km per maand)

Ik zit te denken om volgend jaar €300 bruto meer vragen i.v.m. kopen van een woning. Meningen hierover? Of zal ik nog even daarmee wachten? Als ik €4400 p/m verdien (incl prive auto) val ik net nog in belastingschijf 3 (42%loonbelasting).
Het maakt niet uit of je meer dan de schijf verdient. Je betaald alleen meer belasting over het gedeelte dat in die schijf valt. Niet over het gedeelte wat in de oude schijf valt.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Als je het bij je werkgever kunt beargumenteren (anders dan "kopen woning"), kan je 't altijd proberen. Eerst maar een jaar bewijzen, toch? De schijf waarin je valt, is toch niet relevant? Alleen over het bedrag boven de schijfgrens betaal je het hogere percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 19:39
Ik zit te denken om volgend jaar €300 bruto meer vragen i.v.m. kopen van een woning. Meningen hierover?
Je kan beter extra geld vragen omdat je kan betogen dat je waarde is gestegen voor de organisatie waar je voor werkt. Meer vragen omdat je een huis gaat kopen is van de zotte.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

FireDrunk schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:07:
[...]

Het maakt niet uit of je meer dan de schijf verdient. Je betaald alleen meer belasting over het gedeelte dat in die schijf valt. Niet over het gedeelte wat in de oude schijf valt.
Is toch o.a. wel van belang bij het berekenen van de bijtelling? Zodra je net boven die grens valt kan je dat netto geld kosten omdat bijtelling netto stijgt (want 52% ipv 42%)..

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
Nee hoor, ook daarvoor geld dat theoretisch gezien de helft van je bijtelling in de ene schijf kan vallen, en de andere helft in een andere...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh fijn, ik wist niet hoe het zat met belastingschijven. Dus nu maak ik me ook minder druk om. Mijn ervaring zegt dat je hoog en laag kan springen als het om performance en billability gaat maar daarvoor krijg je niet wat je vraagt (afhankelijk van bedrijf). Vaak zal je te horen krijgen van crisis / beleid en geen budget en bla bla. Ik ben nu al bezig om tot volgend jaar nog eens drie certificeringen te behalen en ook hoge billibility te scoren om naast kopen van een woning mijn werkgever te overtuigen. Ik heb een hele nare ervaring met mijn vorige werkgever waarvan ik 3 jaar mijn tijd en careere aan besteed heb. Dus dit keer wil ik niet afwachten en mocht men niet akkord gaan wil ik iets anders gaan zoeken. Denken jullie dat ik een markconform salaris en secundaire arbeidsvoorwaarde heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:03
Ik denk dat je zelfs goed verdiend gezien ervaring en vooropleiding. Het jammere is dat het pensioen matig is (25% werkgever) en dat je geen 13/14 maand krijgt, maar dat zouden extraatjes zijn. naar mijn mening verdien je zeker marktconform.

Als je de 300+ echter waard bent is er altijd wel wat mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na Mavo diploma heb ik opleiding MBO systeem- netwerkbeheerder niveu 4 afgerond (4 jaar) en daarna natuurlijk HBO Information Engineering ( afgestudeerd als Informatie analist). Ik zit al zekers langer dan 10 jaar in IT wereld. Maar is fijn om andere meningen te horen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 12:19
Vorige week al neergezet maar gisteren getekend en vanaf 03-08-2015 aan het werk bij Heineken in Amsterdam.

Voor mij een hele stap om na bijna 13 jaar een zekere (nog 7 jaar) baan op te zeggen maar mijn gevoel zegt dat 't goed zit en daar moet je soms ook gewoon op vertrouwen. Ik heb de affiniteit met het werk bij Defensie simpelweg verloren en ging niet meer met plezier naar mijn werk.

Dat ik er netto €320,- op vooruit ga is absoluut welkom en het feit dat er in de nieuwe functie groei mogelijkheden voor mij persoonlijk alsmede in de financiële hoek is nieuw en erg fijn...

Ik kan niet wachten en ben blij dat ik de stap neem :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

[mo]Hoe zien de pensioenregelingen er hier uit? Waar ik werk is het 50/50 maar na je 35e stopt de premiegroei obv de staffel vanuit de werkgever :/
• Op je 30-35 is de staffel 8,4% waarvan de werkgever de helft betaalt. Dus 4,2% van je pensioengevend loon.
• Tot je 67e groeit deze staffel tot ongeveer 30%. Maar mijn werkgever zal niet hoger gaan dan hun aandeel van 8,4% :/ Dus als ik 65 ben dan betaalt mijn werkgever nog steeds maar 4,2% terwijl er rond de 30% ruimte is...dat is een best pensioengat. Hoe zit dat bij andere tweakers?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

JT schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:55:
[mo]Hoe zien de pensioenregelingen er hier uit? Waar ik werk is het 50/50 maar na je 35e stopt de premiegroei obv de staffel vanuit de werkgever :/
• Op je 30-35 is de staffel 8,4% waarvan de werkgever de helft betaalt. Dus 4,2% van je pensioengevend loon.
• Tot je 67e groeit deze staffel tot ongeveer 30%. Maar mijn werkgever zal niet hoger gaan dan hun aandeel van 8,4% :/ Dus als ik 65 ben dan betaalt mijn werkgever nog steeds maar 4,2% terwijl er rond de 30% ruimte is...dat is een best pensioengat. Hoe zit dat bij andere tweakers?
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 11-07-2015 13:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sport_Life schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:55:
[...]

Members only:
Nee, de maximale inleg en dus opbouw is gerelateerd aan je inkomen. Jij bouwt dus simpelweg minder op dan voorheen. Overigens kan je daar zelf voorzieningen voor treffen / afsluiten.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Sport_Life schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:55:
[...]

Members only:
Members only:

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu net afgestudeerd en heb een aanbod gekregen voor een jaar van de werkgever waar ik part-time heb gewerkt.
Members only:

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden. Wel heb ik gehoord dat er mogelijkheid is voor onderhanding, maar het is lastig om online te vinden wat "normaal" is. Voornamelijk omdat alle sites iets anders zeggen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2015 19:39 . Reden: Opleiding aangevult ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangepast. :|

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
flink wat offtopic reacties afgesplitst naar Arbeidsmarkt voor elektrotechniek-er

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 11-07-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

JT schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:37:
[...]

Members only:
Members only:

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 17:51
DaMei schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:22:
Members only:

Hiervoor in het VO gewerkt, of zou je dat niet liever willen? Meer vakantiedagen en wss ook hoger salaris ivm 1e graads bevoegdheid. Mag ik vragen wat je eindsalaris op het MBO is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMei
ptholemy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:34:
[...]

Hiervoor in het VO gewerkt, of zou je dat niet liever willen? Meer vakantiedagen en wss ook hoger salaris ivm 1e graads bevoegdheid. Mag ik vragen wat je eindsalaris op het MBO is?
Misschien dat ik ergens anders "beter" af zou zijn qua vakantiedagen en salaris, dit is mijn eerste echte baan (uiteraard wel bijbaantjes gehad) dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal voor mezelf hoe het op niet-mbo scholen zou zijn. Maar ik moet zeggen dat ik het vooral ontzettend naar mijn zin heb waar ik nu zit.

Waar ik nu zit werken we met dagdelen en ik sta eigenlijk nooit twee dagdelen op een dag voor de klas dus ik heb altijd tijd voor andere zaken. Ik heb ook wel een halfjaar op regulier bijgeklust, maar elke dag weer, 8 lesuren voor de klas staan vind ik toch minder leuk. Ik doe nu lekker afwisselend werk, lesgeven, coördineren, roosters maken en per augustus ga ik ook veel onderwijskundige en examineringszaken oppakken. Wat dat betreft kan ik hier ook echt groeien en ontwikkelen, ik werk er nog geen twee jaar maar ik ben al ontzettend gegroeid qua uren en ook qua taken die ik doe. En ze betalen mijn studie volledig :)

Daarnaast krijg ik per augustus een vast contract, dus dat samen met hoe erg ik het naar mijn zin heb en het feit dat ik op dit moment zeer prettig kan leven van mij salaris zie ik nu geen reden om van baan te veranderen. Misschien denk ik daar over een aantal jaar anders over hoor, maar momenteel ben ik allang blij dat ik een vaste en stabiele baan heb gevonden! Dat is zeker niet voor iedereen die van de kunstacademie komt weggelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sauce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 19:58
Leeftijd: 27
Opleiding(en): Multimedia (TSO middelbaar)
Certificaten: Multimedia Operator
Werkervaring: sinds maart 2011
Werkgever: Computacenter
Huidige functie: Service Desk Engineer

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 32 dagen
13/14e maand of winstuitkering: ja
Laptop: ja
GSM: ja + 50EUR belwaarde
Leaseauto: ja, BMW 116D
Werkweek: 5 dagen / 40 uren
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internet korting (thuis), groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, ecocheques
Land: Belgie
Regio: Brussel
Reistijd: 30min heen, 45min terug.

Maand salaris (bruto): 2600

Ik denk niet dat ik mag klagen. Ik heb namelijk nooit gestudeerd voor mijn huidige job.
Wel heb ik geluk gehad en hard moeten werken hiervoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Sauce op 13-07-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 17:51
Ben
DaMei schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:44:
[...]
En ze betalen mijn studie volledig :)
Helder. Wat zijn je ambities mbt je studie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Even een update (al sinds april overigens):

Members only:

Nog steeds super blij met m'n keuze. Beste stap die ik ooit gemaakt heb en op dit moment zou de enige volgende stap voor mij verder gaan als zelfstandige zijn.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): MSc Politicologie
Werkervaring: 1 jaar in ICT, 2 jaar daarvoor in andere sector
Werkgever: klein webdesign bureau
Huidige functie: All-round developer

Contract: 1 jaar
Vakantiegeld: ja
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Land: Nederland
Regio: Amsterdam
Reistijd: 5 minuten

Maand salaris (bruto): 2250

Ik heb een aanbod bij ander, groter bedrijf gekregen:
- 2600 euro bruto, direct vast contract, 750 euro mobiliteitsvergoeding, laptop, winstdeling, pensioenregeling

Huidige werkomgeving is zeer informeel en kleinschalig en leuk. De sfeer van het bedrijf dat me een aanbod heeft gedaan is zakelijker en krijg waarschijnlijk een stuk meer reistijd. Huidige werkgever wil wellicht praten over een tegenaanbod maar kan het grote bedrijf niet matchen.

Wat is redelijk om te vragen volgens jullie, gezien mijn achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonicFC
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Update:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Hoe kan jij géén vakantiegeld hebben :? Dat is verplicht.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonicFC
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:58:
Hoe kan jij géén vakantiegeld hebben :? Dat is verplicht.
Dat noemt HR"afgekocht" via een opslag in mijn loon. Met andere woorden, van een secundanire arbeidsvoorwaarde een primaire maken. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
SonicFC schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:00:
Dat noemt HR"afgekocht" via een opslag in mijn loon. Met andere woorden, van een secundanire arbeidsvoorwaarde een primaire maken. :|
Oftewel is je maandsalaris dus eigenlijk ongeveer 4400. Ik zou het zelf geen ramp vinden; als je graag op wintersport gaat is 't wel handig dat je je vakantiegeld niet 2 maanden daarna krijgt :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonicFC
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:02:
[...]

Oftewel is je maandsalaris dus eigenlijk ongeveer 4400. Ik zou het zelf geen ramp vinden; als je graag op wintersport gaat is 't wel handig dat je je vakantiegeld niet 2 maanden daarna krijgt :)
Dat klopt, ik reken mezelf graag rijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
SonicFC schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:56:
Update:

Members only:
Mooie stap! Wat doet een service manager? Is dat een logische stap na functioneel beheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 15:53
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 2e baan
Werkgever: PHP Webdeveloper
Huidige functie: PHP Webdeveloper

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding, cursussen mits relevant
Regio: Overijssel
Reistijd: 20 minuten (trein)

Maand salaris (bruto): 2.350,-

Andere baan, verhoging van 150 bruto, 5 vakantiedagen extra en een winstuitkering. Al met al, best een verhoging.

[ Voor 6% gewijzigd door Wkrooshof op 14-07-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonicFC
  • Niet online
Service Manager bij KPN is het tactisch besturen van een grote kavel (keten) IT-applicaties, vanaf de infrastructuur, databasebeheer, applicatiebeheer tot aan het functioneel beheer. Ik stuur een aantal beheer teams aan, stuur op lange termijn op KPI's bij onze leveranciers en rapporteer weer een andere set KPI intern 'omhoog'.

Al met al een erg afwisselende en soms erg uitdagende functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonicFC
  • Niet online
Members only:

Dat is een leuke vooruitgang inderdaad, met name de vakantiedagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonicFC
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:12:
Ik ben nu net afgestudeerd en heb een aanbod gekregen voor een jaar van de werkgever waar ik part-time heb gewerkt.
Members only:

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden. Wel heb ik gehoord dat er mogelijkheid is voor onderhanding, maar het is lastig om online te vinden wat "normaal" is. Voornamelijk omdat alle sites iets anders zeggen.
Het voelt voor aan als een prima vergoeding voor een 32-urige werkweek met een HBO-diploma op 23-jarige leeftijd. Ik verdiende destijds wel meer, maar dat komt omdat ik bij een bedrijf werkte dat erg goed betaald. En ik had gewoon domweg geluk met de plek waar ik zat.

[ Voor 0% gewijzigd door SonicFC op 14-07-2015 12:15 . Reden: spellings ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Even een update,

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basisdeman
  • Laatst online: 21-10-2021
Na enige tijd op dit forum rond gekeken te hebben, hierbij toch ook maar eens mijn gegevens:
Opleiding(en): HBO Software Engineer (SE)
Certificaten: Verschillende Android gerelateerde certificaten
Werkervaring: 3,5/4 jaar relevante werkervaring
Huidige functie: Junior Programmer

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24
Laptop: Nee
Leaseauto: Ja (€350 budget p/m)
Regio: Limburg
Reistijd: Afhankelijk van locatie, op het moment 5 min. Als ik op het hoofdkantoor werk, ongev. 45-60 min.

Maand salaris (bruto): 2058

Wat vinden jullie er van? Ik hoor graag anderen hun mening hier over.
Wellicht dat mijn locatie (lees: Limburg) en leaseauto parten spelen bij het (imo) lage maand salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat ik me afvraag:
- Is Junior Programmer een functie die bij je opleiding (HBO SE) past? Of is het een MBO functie?
- € 350 voor een leaseauto. Kan dat uberhaupt?
- Pensioenvoorziening?

Ik vind het maar karig (los van of het wel of niet past bij de functie):
- Erg laag leasebedrag
- Geen 13e maand
- Geen bonus / winstdeling
- slechts 24 vakantiedagen

Na 4 jaar nog steeds junior? Heb je je niet ontwikkeld dan? Of is dat in die branche / functie gebruikelijk?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basisdeman
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:09:
Wat ik me afvraag:
- Is Junior Programmer een functie die bij je opleiding (HBO SE) past? Of is het een MBO functie?
- € 350 voor een leaseauto. Kan dat uberhaupt?
- Pensioenvoorziening?

Ik vind het maar karig (los van of het wel of niet past bij de functie):
- Erg laag leasebedrag
- Geen 13e maand
- Geen bonus / winstdeling
- slechts 24 vakantiedagen

Na 4 jaar nog steeds junior? Heb je je niet ontwikkeld dan? Of is dat in die branche / functie gebruikelijk?
- Binnen het bedrijf hanteren ze hun eigen belonings systeem/schalen. Junior Programmer is dan ook een term die hoofdzakelijk gebruikt wordt voor nieuwe werknemers gedurende de eerste 2/3 jaar (wat ook erg lang is imo).
- Het is mogelijk om met €350 een leaseauto te kunnen rijden. Echter is de keuze vrij beperkt en ben je al gauw genoodzaakt om boven die €350 te gaan kijken, waarbij je het resterende bedrag uit eigen beurs moet betalen (wat ook vrij logisch is)
- Pensioensvoorzieningen zijn er, maar gezien ik die niet uit mijn hoofd weet heb ik ze in dit overzicht even weg gelaten :P

PS: ik werk wel pas 3 jaar voor dit bedrijf, de overige werkervaring is stage etc. ;) (dit was ik vergeten erbij te vermelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
basisdeman schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:14:
[...]

- Binnen het bedrijf hanteren ze hun eigen belonings systeem/schalen. Junior Programmer is dan ook een term die hoofdzakelijk gebruikt wordt voor nieuwe werknemers gedurende de eerste 2/3 jaar (wat ook erg lang is imo).
- Het is mogelijk om met €350 een leaseauto te kunnen rijden. Echter is de keuze vrij beperkt en ben je al gauw genoodzaakt om boven die €350 te gaan kijken, waarbij je het resterende bedrag uit eigen beurs moet betalen (wat ook vrij logisch is)
- Pensioensvoorzieningen zijn er, maar gezien ik die niet uit mijn hoofd weet heb ik ze in dit overzicht even weg gelaten :P

PS: ik werk wel pas 3 jaar voor dit bedrijf, de overige werkervaring is stage etc. ;) (dit was ik vergeten erbij te vermelden)
En heb je zicht op de volgende functie (Medior)? en welke verbeteringen in arbeidsvoorwaarden brengt dat dan met zich mee? Gevoelsmatig zeg ik dat je erg laag zit op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basisdeman
secury schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:21:
[...]

En heb je zicht op de volgende functie (Medior)? en welke verbeteringen in arbeidsvoorwaarden brengt dat dan met zich mee? Gevoelsmatig zeg ik dat je erg laag zit op dit moment.
Er is mij verteld geworden dat ik vanaf volgend jaar 'Junior' af ben, maar eerst zien en dan geloven natuurlijk ;)
Dat brengt de volgende voordelen met zich mee:
- Salarisverhoging (rond de €60)
- Verhoging van het lease budget (€450)

Zelf heb ik ook het idee dat er meer valt uit te halen voor mij, maar ik ben ergens ook wel weer bang dat mijn huidige locatie roet in het eten gooit :'( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
basisdeman schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:59:
Na enige tijd op dit forum rond gekeken te hebben, hierbij toch ook maar eens mijn gegevens:

Reistijd: Afhankelijk van locatie, op het moment 5 min. Als ik op het hoofdkantoor werk, ongev. 45-60 min.

Wellicht dat mijn locatie (lees: Limburg) en leaseauto parten spelen bij het (imo) lage maand salaris.
Ik vind zowel je salaris als lease budget heel erg karig :/ denk dat je eens om de tafel moet gaan zitten want denk dat je veel meer kunt krijgen ergens anders :)

Tevens wel een telefoon maar geen laptop als programmeerder? Ik denk dat je zeker wel richting de 2500/2600 mag gaan denken met een normale lease auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Aangezien je een lease-auto hebt neem ik even aan dat je bij een dienstverlener/detacheerder werkt. Zelfs dan vindt ik dit een erg karige set arbeidsvoorwaarden. Voor een starter die net van school af komt zou het net aan kunnen, maar voor iemand met 3 jaar ervaring zou ik toch al wel een stuk hoger verwachten. Minstens zo rond de € 2500,- met een leasebudget van 500,- a 600,-. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van je eigen capaciteiten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:10

Niku

Alagaesii

Eén woord: laag.

Ga het wat noordelijker zoeken, of in/rond Eindhoven. Waar in Limburg hebben we het precies over als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37
basisdeman schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:27:
[...]

Er is mij verteld geworden dat ik vanaf volgend jaar 'Junior' af ben, maar eerst zien en dan geloven natuurlijk ;)
Dat brengt de volgende voordelen met zich mee:
- Salarisverhoging (rond de €60)
- Verhoging van het lease budget (€450)

Zelf heb ik ook het idee dat er meer valt uit te halen voor mij, maar ik ben ergens ook wel weer bang dat mijn huidige locatie roet in het eten gooit :'( ...
Ik zou toch eens verder kijken in Vlaanderen of regio Eindhoven. Dit is wel erg mager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen kijk verder mocht je niet uitkomen met onderhandelingen (€2400 / €2500).
Dit zegt ook iets over je werkgever, zelfs over 3 jaar wat denk je dat je gaat meer verdienen?? max €250 bruto
Tegen die tijd ben je al 30 jaar oud en verdien je €2300 bruto. heel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basisdeman
Niku schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:12:
[...]

Eén woord: laag.

Ga het wat noordelijker zoeken, of in/rond Eindhoven. Waar in Limburg hebben we het precies over als ik vragen mag?
Regio Maastricht
Alle anderen, bedankt voor jullie mening en opmerkingen. Hiermee is het bewijs geleverd dat ik dus toch niet de enige ben die hier zo over denkt...

[ Voor 21% gewijzigd door basisdeman op 14-07-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 21:31

Shunt

Boe

basisdeman schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:38:
[...]

Regio Maastricht
Alle anderen, bedankt voor jullie mening en opmerkingen. Hiermee is het bewijs geleverd dat ik dus toch niet de enige ben die hier zo over denkt...
Zit je toevallig bij Openline?
Verder kaart het eens aan bij je werkgever en als zij er niet op in gaan (+ ongeveer 500 euro + een fatsoenlijk lease budget 600+) zou ik als jou eens heel snel door gaan kijken naar een werkgever die je wel fatsoenlijk wil betalen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

basisdeman schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:38:
[...]

Regio Maastricht
Tja, Zuid-Limburg staat er niet goed op. Maar dan nog, erg mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 12:47
Opleiding(en): HBO journalistiek, MBO ICT Beheerder
Certificaten: 70 680, ITIL
Werkervaring:1,5 relevant
Huidige functie: Werkplekbeheerder

GSM: Ja, alleen simkaart telefoon zelf aangeschaft
Leaseauto: Eigen auto (0.19ct vergoeding)
Regio: Gelderland
Reistijd: 45 min.

Maand salaris (bruto): 1850

Voelt elke maand weer als erg mager. Working on it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Gerwin486741 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:25:

Ik verdiende op mijn 24e als werkplekbeheerder 2500 + lease auto, wel gedetacheerd! Als je wilt weten welke werkgever stuur me even een prive berichtje. 1850 is wel heel erg karig, daar kan je zeker veel meer uit halen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 21:31

Shunt

Boe

Gerwin486741 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:25:

Anderhalf jaar relevante werkervaring en een MBO opleiding als meest relevante opleiding tja het is geen vetpot maar het is volgens mij ook weer niet super laag. Probeer certificaten te behalen. Verder heb ik er geen idee van hoe de regio Gelderland qua IT.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Niku schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:01:
[...]

Tja, Zuid-Limburg staat er niet goed op. Maar dan nog, erg mager.
Ik woon in Maastricht, Zuid Limburg, en heb mijn gegevens ook gepost.
Verhaal qua mager gaat niet op, je moet wel de juiste keuzes maken.
Openline is daar niet een van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

wvkreg schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:20:
[...]

Ik woon in Maastricht, Zuid Limburg, en heb mijn gegevens ook gepost.
Verhaal qua mager gaat niet op, je moet wel de juiste keuzes maken.
Openline is daar niet een van!
Sorry? Het is een gegeven dat Zuid-Limburg qua arbeidsmarkt (erg) zwak is. Demografische krimp en vertrek van hoogopgeleiden zijn daar twee oorzaken van. Uitzonderingen -zoals jij blijkbaar- zijn er altijd, maar het gaat om het totaal plaatje.

Edit: en ik zie in je post dat je in Brabant werkt. Dat is een heel ander verhaal dan Zuid-Limburg, met name regio Eindhoven. Dan hoor jij juist bij de groep (arbeids) vertrekkers.

[ Voor 14% gewijzigd door Niku op 15-07-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffa Juice
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 20:44
Opleiding(en): MBO ICT Beheer niveau 3
Certificaten: ITIL
Werkervaring: 8
Werkgever: Ziekenhuis
Huidige functie: Helpdeskmedw/Werkplekbeheerder

Vakantiedagen: 144 uur + 57 persoonlijke levenfase budget uren
13/14e maand of winstuitkering: ja 8.33%
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: 50/50
Regio: UTR
Reistijd: 20min

Maand salaris (bruto): 2655
Werkgever: Vervoerder
Huidige functie: meewerkend coördinator Servicedesk

Vakantiedagen: 5 weken (5x36uur) + persoonlijk budget 39.6 uur
13/14e maand of winstuitkering: 3%
Pensioenregeling: 2/3 voor werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vrij reizen tweede klas NS

Maand salaris (bruto): 2823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Skaffa Juice schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:32:
[...]

Werkgever: Vervoerder
Huidige functie: meewerkend coördinator Servicedesk

Vakantiedagen: 5 weken (5x36uur) + persoonlijk budget 39.6 uur
13/14e maand of winstuitkering: 3%
Pensioenregeling: 2/3 voor werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vrij reizen tweede klas NS

Maand salaris (bruto): 2823
Zo kan het dus ook :) zeer netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffa Juice
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 20:44
Ja dacht ik ook.
Ga er per jaar "slechts"500 euro op voorruit maar de eindejaarsuitkering is lager en ben daardoor hoger ingeschaald wat helemaal niet vervelend is, tevens ziet het aantal vrije dagen het pensioenregeling er wat beter uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Skaffa Juice op 15-07-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Niku schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:10:
[...]

Sorry? Het is een gegeven dat Zuid-Limburg qua arbeidsmarkt (erg) zwak is. Demografische krimp en vertrek van hoogopgeleiden zijn daar twee oorzaken van. Uitzonderingen -zoals jij blijkbaar- zijn er altijd, maar het gaat om het totaal plaatje.

Edit: en ik zie in je post dat je in Brabant werkt. Dat is een heel ander verhaal dan Zuid-Limburg, met name regio Eindhoven. Dan hoor jij juist bij de groep (arbeids) vertrekkers.
Brabant? Vlaams Brabant ja. Hasselt (Cegeka)
Voor alle Limburgers prima te reizen. Kortom, keuzes die je maakt zijn belangrijk :)

[ Voor 74% gewijzigd door wvkreg op 15-07-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Laatst online: 19-09 10:10
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO IT-Beheerder BOL 4
Certificaten: VCP (alleen cursus geen examen dan ben je volgens VMWare dus al een VCP)
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever:Middelbare School
Huidige functie: Serverbeheerder, Netwerkbeheerder en nog wat randzaken kwa ICT

Vakantiedagen: uuuh 12 Weken + 50 uur persoonlijk budget
13/14e maand of winstuitkering: volledige 13e maand
Werkweek:36,86 (Werk er 40 die je op spaar voor al de vakanties)
Pensioenregeling: ABP pensioen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: BHV en Internetaansluiting vergoeding
Regio: Zuid Holland
Reistijd: 5 minuten

Maand salaris (bruto): 2500 ex BHV vergoeding 15 euro netto en Internetvergoeding 25 euro netto per maand

Is volgens mij een redelijke goede deal toch? Kan ook opleidingen / certificaten doen op kosten van de school.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:14

Ben jij Android Developer? Dan is het zeker laag want volgens mij is daar best wel een tekort aan zeker aan goed developers. Heb bijna hetzelfde profiel alleen mijn HBO niet afgemaakt en een half jaar minder ervaring(Zit nu net op 3 jaar). Bij mijn vorig gespreken gevraagd 2800 en ook gekregen zonder onderhandelingen. Dus misschien met onderhandeling zou er nog wat rek in zitten. Dit was overigens wel in de randstad en zonder lease auto, maar wel met pensioen/laptop/telefoon. Uit eindelijk heb ik die baan niet genomen omdat het eigenlijk exact hetzelfde is wat ik nu doe voor een App bureau werken.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Joenino schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:40:
Certificaten: VCP (alleen cursus geen examen dan ben je volgens VMWare dus al een VCP)
Waar staat dat? Examen is volgens mij gewoon verplicht.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Laatst online: 19-09 10:10
Tylen schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:44:
[...]

Waar staat dat? Examen is volgens mij gewoon verplicht.
Heb na de cursus van 5.1 een officieel certificaat gehad van VMWare dat ik de cursus naar voldoening gedaan heb en ik nu een VCPer ben. Ik weet het ook verder niet want vindt het totaal niet relevant een oud certificaat. Ga dit jaar eens kijken of ik VCP6 kan doen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Joenino,

Om een VCPer te zijn ben je verplicht om een cursus van 5 dagen te volgen. Daarna examen VCPD510 af te leggen en ook beide behalen. Na aanwezigheid en succesvol afronden van cursus krijg je een blauwe papiertje (certificaat met dagen erop die je cursus hebt gevolgd).De theoritische cursus kan ook korter of langer zijn afhankelijk van docent en aantal uren. Dus nog de echte examen doen en dan ben je een VCPer.
Pagina: 1 ... 112 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.