Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-07 23:08
afgesplitst van Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)
gr8-jen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 07:48:
[...]

ik weet zeker dat ik niet de enige ben die wil weten wat je er uit heb weten te slepen :)
Paar weken geleden afgestudeerd en vorige week heb ik mijn contract getekend. Even een (kleine) terugkoppeling voor o.a. de mensen die destijds op mijn bericht hebben geantwoord. Ik heb met best veel bedrijven gesprekken gevoerd en had uiteindelijk ook meerdere aanbiedingen liggen waardoor ik ook een sterke onderhandelingspositie had. Uiteindelijk uiteraard niet voor het hoogste salaris gegaan, maar voor een erg leuk bedrijf waar ik het zeer zeker naar me zin ga krijgen. Overigens denk ik dat wel een mooi start salaris is:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 11-07-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 11:51

DeluxZ

Livin' the good life

conara schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:38:
[...]

[...]

Paar weken geleden afgestudeerd en vorige week heb ik mijn contract getekend. Even een (kleine) terugkoppeling voor o.a. de mensen die destijds op mijn bericht hebben geantwoord. Ik heb met best veel bedrijven gesprekken gevoerd en had uiteindelijk ook meerdere aanbiedingen liggen waardoor ik ook een sterke onderhandelingspositie had. Uiteindelijk uiteraard niet voor het hoogste salaris gegaan, maar voor een erg leuk bedrijf waar ik het zeer zeker naar me zin ga krijgen. Overigens denk ik dat wel een mooi start salaris is:

Members only:
Sorry? Mooi? Voor jou profiel lijkt me dit echt boven gemiddeld hoog. Denk dat de meeste met jou profiel op 2000 - 2100 beginnen.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 22:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DeluxZ schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:10:
[...]

Sorry? Mooi? Voor jou profiel lijkt me dit echt boven gemiddeld hoog. Denk dat de meeste met jou profiel op 2000 - 2100 beginnen.
Ach, kom op, het is wellicht ietsjes bovengemiddeld, maar een HBO Electrotechniek die iets met software gaat doen, doet dat waarschijnlijk in de robotica sector. En dan is een startsalaris van 2,5k+ echt niet ongebruikelijk. Als hij met die opleiding de (renewable) energy sector ingegaan was had hij ook zo begonnen, maar dan waarschijnlijk met meer / betere secundaire voorwaarden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
DeluxZ schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:10:
[...]

Gemiddelde start salaris is 2400 - 2600. In mijn omgeving zie ik ook dat starters (Elektrotechniek) dat wel kunnen krijgen (en anders moet je doorzoeken).

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:34
Fijn dat het aantrekt en ik gun het iedereen die die 2600 krijgt + winstuitkering en vakantiedagen. en ben blkij dat de onderhandelingen geod zijn uitgepakt.
Ik klaag zelf niet en heb dat in de afgelopen jaren goed gecompenseerd maar kneep 6 jaar terug wel in mijn handjes met 2200 + winstuitkering.

hier worden nog steeds lang niet zoveel lage bedragen genoemd om een goed gemiddelde te krijgen :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

gr8-jen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:43:
Fijn dat het aantrekt en ik gun het iedereen die die 2600 krijgt + winstuitkering en vakantiedagen. en ben blkij dat de onderhandelingen geod zijn uitgepakt.
Ik klaag zelf niet en heb dat in de afgelopen jaren goed gecompenseerd maar kneep 6 jaar terug wel in mijn handjes met 2200 + winstuitkering.

hier worden nog steeds lang niet zoveel lage bedragen genoemd om een goed gemiddelde te krijgen :)
Wat ik gemerkt heb aan het einde van mijn WO master Elektrotechniek is dat salarissen ontzettend ver uit elkaar liggen afhankelijk van de sector en het bedrijf. Veel bedrijven gaven als indicatie bedragen aan uiteenlopend van €2100 per maand + goede secundaire voorwaarden, tot rond de €3000 p/m. En dan zijn er nog een aantal top werkgevers waar je het over €3800 tot soms €4500 hebt. Die bedrijven zijn natuurlijk erg kieskeurig met wie daadwerkelijk een kans maakt, maar het is zeker mogelijk als je jezelf goed door de lange sollicitatieprocessen weet te slepen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
fsfikke schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:00:
[...]

Die bedrijven zijn natuurlijk erg kieskeurig met wie daadwerkelijk een kans maakt, maar het is zeker mogelijk als je jezelf goed door de lange sollicitatieprocessen weet te slepen.
Dat is het gedeelte waar ik bijzonder veel moeite mee had na mijn studie elektrotechniek aan de TU. Ik ken de bedrijven niet en ik vond het zeer moeilijk om in contact te komen met de interessante bedrijven. LinkedIn was in dit geval niet nuttig omdat het daar vol staat met Java developer posities en detachering werk.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij in contact bent gekomen met de bedrijven waar je gesolliciteerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

zerokill schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:41:
[...]

Dat is het gedeelte waar ik bijzonder veel moeite mee had na mijn studie elektrotechniek aan de TU. Ik ken de bedrijven niet en ik vond het zeer moeilijk om in contact te komen met de interessante bedrijven. LinkedIn was in dit geval niet nuttig omdat het daar vol staat met Java developer posities en detachering werk.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij in contact bent gekomen met de bedrijven waar je gesolliciteerd hebt.
Lijkt mij toch gewoon een kwestie van de stoute schoenen aantrekken?
Zonder mij er in te verdiepen denk ik bij de interessantere werkgevers in de Elektrotechniek aan
- Van Oord
- Boskalis
- Shell (of een andere olieboer)
- De grote jongens in (renewable) energy
- Imtech, Croon en consorten
- Philips

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 14:56

Eris

-

Heerema zoekt nog zeker mensen...

Daarnaast heb je ook nog Tideway, Dreding International, Jan de Nul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:54:
[...]

Lijkt mij toch gewoon een kwestie van de stoute schoenen aantrekken?
Zonder mij er in te verdiepen denk ik bij de interessantere werkgevers in de Elektrotechniek aan
- Van Oord
- Boskalis
- Shell (of een andere olieboer)
- De grote jongens in (renewable) energy
- Imtech, Croon en consorten
- Philips
Ik bedoelde bedrijven die meer in de embedded markt / hardware design categorie vallen. Ik weet dat er een aantal bedrijven in Nederland zijn die zich hiermee bezig houden (NXP, Philips, Intel, ....) maar ik vond het verdomd moeilijk om een goed overzicht te krijgen.

Boskalis, Shell en van oord zullen vast wel iets doen dat gerelateerd is aan elektrotechniek maar ik ben denk dat het minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

zerokill schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:54:
[...]

Ik bedoelde bedrijven die meer in de embedded markt / hardware design categorie vallen. Ik weet dat er een aantal bedrijven in Nederland zijn die zich hiermee bezig houden (NXP, Philips, Intel, ....) maar ik vond het verdomd moeilijk om een goed overzicht te krijgen.

Boskalis, Shell en van oord zullen vast wel iets doen dat gerelateerd is aan elektrotechniek maar ik ben denk dat het minimaal is.
Seriously? Vast wel iets doen dat gerelateerd is aan... :X Heb je enig idee wat de gemiddelde opleiding aan boord van een schip is (Boskalis en Van Oord werken veelal 1 maand op 1 maand af)? Inderdaad, dat zijn allemaal WTB-ers en Elektrotechnici. Of wat er in de zware industrie gebeurt? Inderdaad, de lichtste installaties zijn 25kV. Het bouwen van een windmolenpark heeft ook een grote E component. Piping, gebeurt ook bijna niet zonder E-mensen. Krachtcentrales bouwen / onderhouden / draaiend houden: bijna allemaal E en WTB. En ga zo maar door.
In dat licht: Schneider Elektra, nog een elektro bedrijf pur sang, bizar mooie projecten hebben die! Of Airbus of Boeing, hebben ook veel werk voor goed opgeleide E mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

zerokill schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:41:
[...]

Ik weet niet op welke TU je zat, maar in Delft waar ik vandaan kom waren regelmatig recruiting events georganiseerd. Ook elektro-specific waar bedrijven komen zoals NXP, ASML, Mapper, Thales, Shell, BMW enz. Dat soort events zijn een goudmijn voor recruiters van dat soort bedrijven omdat ze direct in contact met de mensen komen die ze heel hard zoeken. Als ze daar je CV zien en met je praaten zullen ze vanzelf verder contact met je opnemen als je positief opvalt. (Niet het stereo-type nerdgedrag van 'ik wil mijn eigen ding doen, mensen zijn eng, managers zijn al helemaal stom' :p)
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:00:
[...]

Seriously? Vast wel iets doen dat gerelateerd is aan... :X Heb je enig idee wat de gemiddelde opleiding aan boord van een schip is (Boskalis en Van Oord werken veelal 1 maand op 1 maand af)? Inderdaad, dat zijn allemaal WTB-ers en Elektrotechnici. Of wat er in de zware industrie gebeurt? Inderdaad, de lichtste installaties zijn 25kV. Het bouwen van een windmolenpark heeft ook een grote E component. Piping, gebeurt ook bijna niet zonder E-mensen. Krachtcentrales bouwen / onderhouden / draaiend houden: bijna allemaal E en WTB. En ga zo maar door.
In dat licht: Schneider Elektra, nog een elektro bedrijf pur sang, bizar mooie projecten hebben die! Of Airbus of Boeing, hebben ook veel werk voor goed opgeleide E mensen.
Helemaal mee eens, elektrotechniek zit overal. (Airbus is wel mensen aan het afbouwen op dit moment btw :p )

[ Voor 46% gewijzigd door fsfikke op 10-07-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
zerokill schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:54:
[...]

Ik bedoelde bedrijven die meer in de embedded markt / hardware design categorie vallen.
Wat bedoel je precies met hardware design? Gezien je ook een NXP noemde: Daar lopen natuurlijk embedded software mensen rond (en andere software mensen voor tooling enzo), maar primair zijn het analoge/digitale IC designers aangevuld met technologen (en ondersteunend personeel erbij natuurlijk, en dan heb ik de fabs even niet meegenomen).

Oftewel, met hardware design bedoel je van IC design, of meer PCB design? Die laatste gebeurd natuurlijk ook bij NXP, maar ook bij heel veel andere. Als je IC design bedoelt kan ik je nog wel een lijstje erbij geven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Sissors schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:46:
[...]

Wat bedoel je precies met hardware design? Gezien je ook een NXP noemde: Daar lopen natuurlijk embedded software mensen rond (en andere software mensen voor tooling enzo), maar primair zijn het analoge/digitale IC designers aangevuld met technologen (en ondersteunend personeel erbij natuurlijk, en dan heb ik de fabs even niet meegenomen).

Oftewel, met hardware design bedoel je van IC design, of meer PCB design? Die laatste gebeurd natuurlijk ook bij NXP, maar ook bij heel veel andere. Als je IC design bedoelt kan ik je nog wel een lijstje erbij geven ;).
Ik had het over digitaal IC design. Ik ben zeer benieuwd naar je lijstje!

Ik werk nu met fpgas bij een financiël bedrijf in Amsterdam en zit goed, ik ben alleen zeer nieuwsgierig naar andere bedrijven waar ze dingen met IC design en fpga ontwikkel werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 07:13
zerokill schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:00:
[...]

Ik werk nu met fpgas bij een financiël bedrijf in Amsterdam en zit goed, ik ben alleen zeer nieuwsgierig naar andere bedrijven waar ze dingen met IC design en fpga ontwikkel werk doen.
Zet je CV online op Monsterboard, en zet duidelijk neer wat je wilt. Wordt je plat gebeld door verschillende arbeidsbemiddelaars. Ga alleen in op degene die ook daadwerkelijk iets voor je hebben en ook die Deta-vast werk voor je hebben. Willen ze gewoon babbelen en hebben ze geen vacatures sla het dan af. Ik geloof dat er genoeg werk in die richting is.
Je ligt goed in de markt wat dat betreft. Als je met zulke bemiddelaars in gesprek gaat dan kan je vaak de stap van sollicitatiebrief schrijven overslaan.

Ik weet nog wel een goede bemiddelaar, dus PM me maar als je info daarover wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
De reden dat ik het vraag is omdat ik bijzonder lang gezocht heb naar een nieuwe baan. Ik vond het erg moeilijk om bedrijven in Nederland te vinden die dingen doen met IC design / FPGA design. De grote bedrijven zoals Philips, NXP en Intel kon ik vinden maar er zijn nog veel meer bedrijven in Nederland die ik niet ken en die (voor mijn gevoel) ook niet adverteren op monsterboard.
Sissors schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:46:
[...]

Ik ben best geïnteresseerd in dat lijstje!

[ Voor 52% gewijzigd door zerokill op 18-10-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idutcher
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
AllSeeyinEye schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:15:
[...]

Ach, kom op, het is wellicht ietsjes bovengemiddeld, maar een HBO Electrotechniek die iets met software gaat doen, doet dat waarschijnlijk in de robotica sector. En dan is een startsalaris van 2,5k+ echt niet ongebruikelijk. Als hij met die opleiding de (renewable) energy sector ingegaan was had hij ook zo begonnen, maar dan waarschijnlijk met meer / betere secundaire voorwaarden.
Zit er een groot verschil tussen HBO informatica/embedded systems en HBO elektrotechniek embedded systems? En dan bedoel ik voornamelijk kwa vraag op de banenmarkt, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 07:13
Ik bedoel ook niet dat die bedrijven op Monsterboard staan, maar veel recruitmenbureaus wel en die kunnen vaak lijntjes naar zulke bedrijven hebben. Vooral kleine bedrijven zonder hr afdeling maken veel gebruik van zulke diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

idutcher schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:13:
[...]

Zit er een groot verschil tussen HBO informatica/embedded systems en HBO elektrotechniek embedded systems? En dan bedoel ik voornamelijk kwa vraag op de banenmarkt, alvast bedankt.
Ik heb geen flauw idee, van beide richtingen weet ik niets. Ik ben zelf HTS-er bouw en civiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
zerokill schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:00:
[...]

Voordeel van digitaal IC design is dat je zoals je zegt fpga ontwikkel werk hebt, wat grotendeels identiek is, wat heel veel meer bedrijven zullen doen dan analoog IC design. (Simpelweg omdat je voor paar honderd euro dev board koopt, met bijbehorende prima software. Als je echt IC design wil gaan beginnen als bedrijf ben je tienduizenden euro's kwijt voor één persoon aan licenties).

Oftewel, mijn lijstje is vanuit analoog perspectief, maar er zal daar natuurlijk bijna altijd/vaak ook digitaal design plaatsvinden:

NXP, veruit de grootste binnen Nederland.
Catena, ooit gekocht door NXP, maar werken in principe zelfstandig
Dialog, maken BLE chips enzo
Holst Center, IMEC dependance in Nederland
TNO
Teledyne Dalsa
Recore Systems (de enige puur digitale die ik uit mijn hoofd ken, in principe lijkt het iets wat bij je aansluit, maar zitten wel in Enschede. Goedkoop wonen, dat wel :P).
Bruco (ook in Enschede, voornamelijk analoog, en ken ze alleen omdat ik daar gestudeerd heb)
Qualcomm (weet dat ze ook in NL zitten)

Thales (geen/zeer beperkt IC design, maar ze passen wel grootschalig FPGAs toe).

Dat waren de meeste wel uit mijn hoofd. Er zitten ook vast nog wel op andere plekken kleine design houses, maar die ken ik simpelweg niet. En er moeten nog een hele hoop andere bedrijven zijn die met FPGAs werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Sissors schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Voordeel van digitaal IC design is dat je zoals je zegt fpga ontwikkel werk hebt, wat grotendeels identiek is, wat heel veel meer bedrijven zullen doen dan analoog IC design. (Simpelweg omdat je voor paar honderd euro dev board koopt, met bijbehorende prima software. Als je echt IC design wil gaan beginnen als bedrijf ben je tienduizenden euro's kwijt voor één persoon aan licenties).

Oftewel, mijn lijstje is vanuit analoog perspectief, maar er zal daar natuurlijk bijna altijd/vaak ook digitaal design plaatsvinden:

NXP, veruit de grootste binnen Nederland.
Catena, ooit gekocht door NXP, maar werken in principe zelfstandig
Dialog, maken BLE chips enzo
Holst Center, IMEC dependance in Nederland
TNO
Teledyne Dalsa
Recore Systems (de enige puur digitale die ik uit mijn hoofd ken, in principe lijkt het iets wat bij je aansluit, maar zitten wel in Enschede. Goedkoop wonen, dat wel :P).
Bruco (ook in Enschede, voornamelijk analoog, en ken ze alleen omdat ik daar gestudeerd heb)
Qualcomm (weet dat ze ook in NL zitten)

Thales (geen/zeer beperkt IC design, maar ze passen wel grootschalig FPGAs toe).

Dat waren de meeste wel uit mijn hoofd. Er zitten ook vast nog wel op andere plekken kleine design houses, maar die ken ik simpelweg niet. En er moeten nog een hele hoop andere bedrijven zijn die met FPGAs werken.
Bedankt voor het advies! Veel bedrijven die ik niet ken of waarvan ik niet wist dat ze in NL zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Anoniem: 683429 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:12:
Ik ben nu net afgestudeerd en heb een aanbod gekregen voor een jaar van de werkgever waar ik part-time heb gewerkt.
Members only:

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden. Wel heb ik gehoord dat er mogelijkheid is voor onderhanding, maar het is lastig om online te vinden wat "normaal" is. Voornamelijk omdat alle sites iets anders zeggen.
Opzich wel opmerkelijk welke functie je hebt, niet bepaald waarvoor je gestudeerd hebt. Is dit een bewuste keuze?

[ Voor 56% gewijzigd door conara op 11-07-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 683429 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:12:
Ik ben nu net afgestudeerd en heb een aanbod gekregen voor een jaar van de werkgever waar ik part-time heb gewerkt.
Members only:

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden. Wel heb ik gehoord dat er mogelijkheid is voor onderhanding, maar het is lastig om online te vinden wat "normaal" is. Voornamelijk omdat alle sites iets anders zeggen.
Is niet veel voor iemand met een MSc elektrotechniek.
(Misschien handig om het type opleiding er bij te zetten ;) )

Edit: Het ging niet zozeer om de richting, maar het niveau. MSc, BSc, HBO, LOI cursus, Elektrotechniek voor dummies, etc.. :p

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

*knip niet-constructieve reactie*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 11-07-2015 21:39 ]

Pagina: 1