Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.487 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:34

Niku

Alagaesii

wvkreg schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:38:
[...]

Brabant? Vlaams Brabant ja. Hasselt (Cegeka)
Voor alle Limburgers prima te reizen. Kortom, keuzes die je maakt zijn belangrijk :)
Je meldt zelf Brabant, ik kan niet achterhalen dat je daar Vlaams Brabant mee bedoelt ;)

En je onderschrijft precies wat ik bedoelde, de arbeidsmarkt in Zuid-Limburg is zwak, mensen (met name hoogopgeleiden) trekken weg uit de regio (bijvoorbeeld naar Vlaams Brabant ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:18
Mijn post stond onder mo tag:

Bij deze:

Leeftijd: 45
Opleiding(en): HBO CE/BI
b]Certificaten[/b]: CCEE, MCITP 2008 Virt., Veeam VTSP, VCP3,4 en 5, Novell Platespin e.d., TOGAF Basis, Prince2 F&P, ITILV2 en V3 etc.
Werkervaring: 17 jaren
Werkgever: Service Provider/ IT dienstverlener
Huidige functie: Architect
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
Onkostenvergoeding: € 30
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: Ja, HP ZBook17 G2
GSM: Ja, 300 euro bijdrage
Leaseauto: € 900 inclusief in NL.
Werkweek: 40 uren
Pensioenregeling: Ja, vrijwillige eigen bijdrage tot max. toegestaan
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: aanvullende onkostenvergoeding voor maaltijden, overwerk en reizen
Land: België
Regio: Benelux
Reistijd: Werkend vanuit kantoor en thuis en klant, alles 1/3
Maandsalaris (bruto): € 5500

Wat je zegt klopt inderdaad, alleen in Noord Limburg zitten nog wat kleine partijen. Maar voor de rest gebeurt er IT-wise niks in Limburg of het is reeds outsourced.

[ Voor 9% gewijzigd door wvkreg op 15-07-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

wvkreg schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:08:
Mijn post stond onder mo tag:

Bij deze:

Leeftijd: 45
Opleiding(en): HBO CE/BI
b]Certificaten[/b]: CCEE, MCITP 2008 Virt., Veeam VTSP, VCP3,4 en 5, Novell Platespin e.d., TOGAF Basis, Prince2 F&P, ITILV2 en V3 etc.
Werkervaring: 17 jaren
Werkgever: Service Provider/ IT dienstverlener
Huidige functie: Architect
Onkostenvergoeding: € 30
Laptop: Ja, HP ZBook17
GSM: Ja, 300 euro bijdrage
Leaseauto: € 900 inclusief in NL.
Werkweek: 40 uren
Pensioenregeling: Ja, vrijwillige eigen bijdrage tot max.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: aanvullende onkostenvergoeding voor maaltijden, overwerk en reizen
Land: België
Regio: Benelux
Reistijd: Werkend vanuit kantoor en thuis en klant, alles 1/3
Maandsalaris (bruto): € 5500

Wat je zegt klopt inderdaad, alleen in Noord Limburg zitten nog wat kleine partijen. Maar voor de rest gebeurt er IT-wise niks in Limburg of het is reeds outsourced.
Ah, dat is een andere dan wat ik via de zoekfunctie vond inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4nn7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 21:37
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basisdeman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-10-2021
d4nn7 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:40:
Members only:
Dat is zeer zeker een mooie stap! Veel succes op je volgende werkplek ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mag ook wel. Even aannemende dat je gewoon een competente kerel bent is dat salaris te laag voor iemand met 5 jaar ervaring, zeker als er geen extra secundaire voorwaarden bij zitten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4nn7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 21:37
basisdeman schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:03:
[...]

Dat is zeer zeker een mooie stap! Veel succes op je volgende werkplek ;) !
Dankjewel :)
Tsurany schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:12:
Mag ook wel. Even aannemende dat je gewoon een competente kerel bent is dat salaris te laag voor iemand met 5 jaar ervaring, zeker als er geen extra secundaire voorwaarden bij zitten.
Dat dacht ik ook, daarom speelde salaris ook wel een significante rol in de beslissing een andere werkgever te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
d4nn7 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:40:
[...]

Dankjewel :)

[...]

Dat dacht ik ook, daarom speelde salaris ook wel een significante rol in de beslissing een andere werkgever te zoeken.
Ik vind het eerlijk gezegd nog steeds vrij laag. Zeker i.c.m. de reistijd, arbeidsvoorwaarden, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Tanuki op 15-07-2015 16:05 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:14
Beter lezen, dat was zijn vorige werkgever. ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Safaci op 15-07-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Onlangs van 3000 naar 3400 dus gegaan. Tuurlijk is het een mooi salaris 'voor mijn leeftijd', maar toch merk ik om me heen dat het wat achter blijft. Collega's met evenveel of soms nog minder ervaring, maar iets ouder krijgen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:15

Falastine

Think about my signature...

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:47:
Members only:

Onlangs van 3000 naar 3400 dus gegaan. Tuurlijk is het een mooi salaris 'voor mijn leeftijd', maar toch merk ik om me heen dat het wat achter blijft. Collega's met evenveel of soms nog minder ervaring, maar iets ouder krijgen meer.
Sorry hoor maar je bent 24 hebt een heel hoog salaris al bent al senior en je wilt hetzelfde verdienen als collega's die ouder zijn . waarschijnlijk hebben deze hun oude salaris meegenomen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Falastine schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:59:
[...]

Sorry hoor maar je bent 24 hebt een heel hoog salaris al bent al senior en je wilt hetzelfde verdienen als collega's die ouder zijn . waarschijnlijk hebben deze hun oude salaris meegenomen.
En waarschijnlijk hebben die wel een afgeronde opleiding. Daarbij is die 8 jaar relevante werkervaring erg gul, heb je 8 jaar lang vergelijkbaar werk gedaan?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Falastine schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:59:
[...]

Snap nooit zo goed wat leeftijd met salaris (boven minimumloon) te maken heeft? Je wordt toch betaald naar een waarde die je hebt voor een bedrijf, niet omdat je een paar kaar kaarsjes meer hebt mogen uitblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Scott schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:09:
[...]

Snap nooit zo goed wat leeftijd met salaris (boven minimumloon) te maken heeft? Je wordt toch betaald naar een waarde die je hebt voor een bedrijf, niet omdat je een paar kaar kaarsjes meer hebt mogen uitblazen?
Waarde bestaat ook uit levenservaring bijvoorbeeld.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ja, maar leeftijd != levenservaring. Ik (25) heb in veel opzichten een stuk meer levenservaring dan iemand van 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Scott schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:17:
Ja, maar leeftijd != levenservaring. Ik (25) heb in veel opzichten een stuk meer levenservaring dan iemand van 30.
Oh grappig ik ben 30, maar jij hebt sowieso meer levenservaring? Je klinkt precies als iemand van begin twintig, is niets mis mee, over een jaar of 5 lach je erom ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

martinusz schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:43:
[...]

Oh grappig ik ben 30, maar jij hebt sowieso meer levenservaring? Je klinkt precies als iemand van begin twintig, is niets mis mee, over een jaar of 5 lach je erom ;)
Ik heb het woord "sowieso" niet gebruikt en ben bewust voorzichtig geweest met m'n opmerking door te zeggen "in veel opzichten". Ik wil niet claimen dat ik overal meer ervaring in heb dan iemand die 30 is, noch dat ik meer levenservaring heb dan iedereen die 30 is.

Ik gaf het maar als voorbeeld, omdat iemand die x jaar oud is niet per definitie meer levenservaring heeft dan iemand van (x - y). Hoe verder die leeftijden uit elkaar liggen des te groter de kans dat dat wel zo is uiteraard.

[ Voor 22% gewijzigd door Scott op 16-07-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

martinusz schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:43:
[...]

Dat zegt ie dus helemaal niet.

Over 5 jaar lach je erom ;)

Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:56

Shunt

Boe

Scott schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 01:06:
[...]

Ik heb het woord "sowieso" niet gebruikt en ben bewust voorzichtig geweest met m'n opmerking door te zeggen "in veel opzichten". Ik wil niet claimen dat ik overal meer ervaring in heb dan iemand die 30 is, noch dat ik meer levenservaring heb dan iedereen die 30 is.

Ik gaf het maar als voorbeeld, omdat iemand die x jaar oud is niet per definitie meer levenservaring heeft dan iemand van (x - y). Hoe verder die leeftijden uit elkaar liggen des te groter de kans dat dat wel zo is uiteraard.
Per definitie kun je niet meer levens ervaring hebben op 24/25 jaar als iemand die 30 is want je hebt simpelweg zo lang nog niet geleefd. Iedereen die ik ken die zelf aan geeft meer levens ervaring te hebben als iemand die ouder is dan hij / zij zelf heeft iets mee gemaakt waar door hij / zij dat denkt. Echter van al die mensen die ik ken die dit roepen ben ik de eerste nog niet tegen gekomen waar dit ook zo bij is. (naast dat het per de definitie van het woord onmogelijk is). Het zegt ook helemaal niets over de capaciteiten van die persoon het geeft alleen aan dat je meer tijd gehad hebt om te bezinnen en om fouten te maken waar je van geleerd hebt en dat is vaak voor bedrijven wel wat geld waard ja. Liever een rustige 30er als een onbezonnen 20er.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:59
Het kan natuurlijk prima. Ik ken een 30'er die nog nooit een serieuze relatie heeft gehad, nog nooit de provincie uit is geweest en zijn vrije tijd doorbrengt met gamen. Vergelijk die persoon met de 23-jarige die door expat-ouders opgegroeid is in Zuid-Amerika, naar school is geweest in Azië en nu al 4 jaar op een Universiteit zit. Wie denk je dat er meer levenservaring heeft?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Laatst online: 26-10-2023
Levenservaring, vaak zit dat hem in persoonlijke shit. Ja soms handig om te hebben voor je werk, maar niet altijd.
En als je als 30jarige heb je vaak meer werkervaring dan een 25jarige. En die (evt) 5 jaar extra werkervaring kan veel meer waard zijn dan levenservaring erbuiten.

Denk dat je als 24e jarige met een salaris van 3400 echt niet mag klagen :N Zeker als je je studie nog niet af hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

EvaluationCopy schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:37:
Het kan natuurlijk prima. Ik ken een 30'er die nog nooit een serieuze relatie heeft gehad, nog nooit de provincie uit is geweest en zijn vrije tijd doorbrengt met gamen. Vergelijk die persoon met de 23-jarige die door expat-ouders opgegroeid is in Zuid-Amerika, naar school is geweest in Azië en nu al 4 jaar op een Universiteit zit. Wie denk je dat er meer levenservaring heeft?
Simpel de persoon die de provincie nog niet uit geweest is heeft 7 jaar meer levens ervaring als de 23 jarige. Vergeet niet dat het hier niet gaat om de kwaliteit van de levens ervaring aangezien dat niet te kwantificeren valt. Die 23 jarige kan bijvoorbeeld een hele hoop ervaring op sociaal gebied mis zijn gelopen waar de persoon die de provincie nog nooit uit geweest is ruim 7 jaar de tijd heeft gehad om rustig te worden en sociaal gezien goed in zijn vel zit. Allemaal aannames en totaal uit de duim gezogen als voorbeeld.

Het is en blijft dat levens ervaring telt en dan heb ik het over jaren met jaren leer je en met jaren wordt je volwassen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Shunt schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:37:
[...]

Simpel de persoon die de provincie nog niet uit geweest is heeft 7 jaar meer levens ervaring als de 23 jarige. Vergeet niet dat het hier niet gaat om de kwaliteit van de levens ervaring aangezien dat niet te kwantificeren valt. Die 23 jarige kan bijvoorbeeld een hele hoop ervaring op sociaal gebied mis zijn gelopen waar de persoon die de provincie nog nooit uit geweest is ruim 7 jaar de tijd heeft gehad om rustig te worden en sociaal gezien goed in zijn vel zit. Allemaal aannames en totaal uit de duim gezogen als voorbeeld.

Het is en blijft dat levens ervaring telt en dan heb ik het over jaren met jaren leer je en met jaren wordt je volwassen.
Zelfs als het een uit de duim gezogen voorbeeld is, maakt dat het niet onmogelijk. Ja, je kunt ervaring op sociaal gebied zijn misgelopen. Dat kan ook niet het geval zijn, en de 30-jarige kan die sociale achterstand ook hebben.

Langer geleefd hebben wil niet zeggen meer levenservaring hebben. De definitie van het woord is "het leven ervaren", en als je van 18e tot je 30e hebt gestudeerd/gewerkt en daarna thuis bent gekomen om te gamen heb je wat mij betreft minder levenservaring dan iemand die een paar jaar in het buitenland gestudeerd/gewerkt heeft, vrijwilligerswerk heeft gedaan, veel verschillende baantjes heeft gehad enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Wil geen taalnazi zijn maar hij komt 5x voor in twee posts:

Meer dan ....
Net zoveel als ...

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Er worden nu twee discussies door elkaar gevoerd: kwantitatief en kwalitatief. Kwantitatief is het onmogelijk voor een 23 jarige om meer levenservaring te hebben dan een 30 jarige. Kwalitatief kan dit echter prima.
Uiteindelijk gaat het ook om het kwalitatieve, dus is het prima dat een jonger persoon meer levenservaring heeft dan een wat ouder persoon.
assje schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:00:
[...]

Meer dan ....
Net zoveel als ...
Ik durfde het al niet te zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

assje schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:00:
[...]

Meer dan ....
Net zoveel als ...
Gewoon zeggen. En ergens heb ik ook het vermoeden dat het maken van dergelijke fouten in bepaalde situaties zeker wel een rol kan spelen in de hoogte van de beloning. Zeker op HBO niveau en hoger mag mijns inziens namelijk van iemand verwacht worden dat hij/zij de taal- en spellingsregels van onze taal machtig is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Scott schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:56:
[...]

Zelfs als het een uit de duim gezogen voorbeeld is, maakt dat het niet onmogelijk. Ja, je kunt ervaring op sociaal gebied zijn misgelopen. Dat kan ook niet het geval zijn, en de 30-jarige kan die sociale achterstand ook hebben.

Langer geleefd hebben wil niet zeggen meer levenservaring hebben. De definitie van het woord is "het leven ervaren", en als je van 18e tot je 30e hebt gestudeerd/gewerkt en daarna thuis bent gekomen om te gamen heb je wat mij betreft minder levenservaring dan iemand die een paar jaar in het buitenland gestudeerd/gewerkt heeft, vrijwilligerswerk heeft gedaan, veel verschillende baantjes heeft gehad enz.
Het is inderdaad theoretisch mogelijk dat een 30-jarige, 10 jaar lang een uitzonderlijk saai leven heeft gehad waarbij hij alleen opstond iets gegeten heeft, de hele dag gegamed heeft en daarna weer is gaan slapen. Maar wat de meeste mensen tussen hun 20-ste en 30-ste gewoon doen, is hun leven leiden, met alle ups en downs daarvan. Je kan onmogelijk stellen dat je op je 20-ste al de levenservaring van een 30-jarige hebt, zo een uitspraak alleen al bewijst het tegendeel ;)

Je kan je dan beter vergelijken met mensen van je eigen leeftijd, maar ook daar zal je merken dat meer dan de helft van de mensen van mening zijn bovengemiddeld volwassen te zijn :p

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 16-07-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

fsfikke schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:05:
[...]

Het is inderdaad theoretisch mogelijk dat een 30-jarige, 10 jaar lang een uitzonderlijk saai leven heeft gehad waarbij hij alleen opstond iets gegeten heeft, de hele dag gegamed heeft en daarna weer is gaan slapen. Maar wat de meeste mensen tussen hun 20-ste en 30-ste gewoon doen, is hun leven leiden, met alle ups en downs daarvan. Je kan onmogelijk stellen dat je op je 20-ste al de levenservaring van een 30-jarige hebt, zo een uitspraak alleen al bewijst het tegendeel ;)
Ik gok dat die personen die menen dat je op je 20e meer levenservaring ("kwalitatief") kan hebben dan op je 30e, dezelfde personen zijn die menen dat zij op jonge leeftijd meer ("kwalitatieve") ervaring hebben/hadden dan ouderen. :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Om weer even terug on-topic te gaan :p
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:47:
Members only:

Ben je op dit moment nog bezig met je opleiding of heb je deze stopgezet om te gaan werken?
Ik hoop op dat eerste, anders lijkt het op dit moment natuurlijk heel mooi om zo jong al een dergelijk salaris te kunnen krijgen, maar is de kans heel groot dat je later nog spijt krijgt van het niet afronden van je studie. Je zult dan namelijk moeten concurreren met mensen die dezelfde werkervaring hebben, maar wel dat papiertje in hun zak hebben...

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 16-07-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

offtopic:
[quote]Niku schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:03:
Er worden nu twee discussies door elkaar gevoerd: kwantitatief en kwalitatief. Kwantitatief is het onmogelijk voor een 23 jarige om meer levenservaring te hebben dan een 30 jarige. Kwalitatief kan dit echter prima.
Uiteindelijk gaat het ook om het kwalitatieve, dus is het prima dat een jonger persoon meer levenservaring heeft dan een wat ouder persoon.
[/quote]
Dat is exact wat ik zeg maar je kunt uit CV's of sollicitaties niet zien of iemand wel genoeg kwalitatieve ervaring heeft opgedaan dat is een gok en laten we eerlijk zijn de kans is groter dat iemand van 30 jaar meer levens ervaring heeft opgedaan als iemand van 25 jaar. Eerlijk of niet maar dat is de reden dat mensen waarde hechten aan de leeftijd van een persoon.

[quote]
Ik durfde het al niet te zeggen :+
[/quote]
Ik zou zeggen kom je het nog een keer tegen van mij stuur gerust een DM.

[quote]AllSeeyinEye schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:05:
[...]

Gewoon zeggen. En ergens heb ik ook het vermoeden dat het maken van dergelijke fouten in bepaalde situaties zeker wel een rol kan spelen in de hoogte van de beloning. Zeker op HBO niveau en hoger mag mijns inziens namelijk van iemand verwacht worden dat hij/zij de taal- en spellingsregels van onze taal machtig is.
[/quote]
Beheersing van de taal is inderdaad iets wat zeker een rol speelt bij een salaris, tot aan het punt van het CV. Aangezien je geen schriftelijke toets krijgt bij het in diens treden zal een slechte beheersing van de geschreven Nederlandse taal pas na een langere periode opgemerkt worden.

Verder zijn er natuurlijk legio redenen waarom iemand de taal minder machtig is maar die staan natuurlijk niet op iedereens voorhoofd geprint.

Verder vanmiddag een voorwaarden gesprek eens kijken wat iemand met een volgens sommige matige beheersing van de Nederlandse taal waard is. ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Shunt schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:29:
[offtopic]
Ik zou zeggen kom je het nog een keer tegen van mij stuur gerust een DM.
Dat heb ik ook overwogen maar heb het gevoel dat een DM uiteindelijk nog vervelender overkomt dan een vermelding in een topic. Daarnaast kan het ook zijn dat anderen er wat van opsteken wat weer helpt om het algehele niveau op Tweakers op peil te houden, het is dan ook absoluut niet vervelend of persoonlijk bedoeld.

Bij mij kwam het door opmerkingen die ik kreeg op Tweakers dat ik de moeite heb genomen iets aan mijn spelling te doen, daar ben ik nog steeds heel blij mee. Achteraf ben ik dus ontzettend blij met de mensen die me destijds al dan niet publiekelijk op mijn fouten hebben gewezen en ik nodig iedereen uit dat te blijven doen (al moet het geen sport worden, wel constructief).
Beheersing van de taal is inderdaad iets wat zeker een rol speelt bij een salaris, tot aan het punt van het CV. Aangezien je geen schriftelijke toets krijgt bij het in diens treden zal een slechte beheersing van de geschreven Nederlandse taal pas na een langere periode opgemerkt worden.
Op de lange termijn kan het ook verschil maken. Als je mails rondstuurt binnen de organisatie die vol staan met spelfouten ontkom je er niet aan dat je daardoor anders wordt ingeschat door mensen die dat opvalt. Hoe goed je ook bent in je werk dergelijke details kunnen echt het verschil maken of jij net wel of net niet in aanmerking komt voor die leidinggevende positie.

[ Voor 27% gewijzigd door assje op 16-07-2015 11:50 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:Ik kan kwantitatief aantonen dat de posts kwalitatief gezien niet de inhoud hebben die dit topic beoogt. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbcoro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 08:32
Na lang meelezen, hierbij ook mijn bijdrage.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
JerX schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:18:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO Niveau 4 ICT Beheerder
Certificaten:
MCSA Windows 7
MSCA Server 2008
MSCA Server 2012
MSCE: Server Infrastructure
Ben nog bezig met MCSE/MCSA Windows 8 (415 al behaald).

Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Detacheerder omgeving Rotterdam
Huidige functie: IT Support Analyst
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja, tot max 1000 euro
GSM: Nee, maar zijn ze mee bezig
Leaseauto: Ja, 500 euro lease bedrag + tankpas NL
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Land: Nederland
Regio: Rotterdam
Reistijd: 25 minuten
Maand salaris (bruto): 1950 (binnenkort 2150)

Ik heb het idee dat ik onder betaald word. Overigens wilt een bedrijf mij een aanbod doen zonder lease auto, dus die moeten denk wel aardig in de buidel tasten als ik die kwijt wil. Vraag me af wat een realistisch salaris met of zonder lease auto.
In april over gestapt naar een ander bedrijf:
Leeftijd: 27
Certificaten:
MCSA Windows 7
MSCA Server 2008
MSCA Server 2012
MSCE: Windows 8

Werkervaring: 3.5 jaar
Werkgever: Oleochemische fabriek in Gouda
Vakantiegeld: Ja, elk jaar vooruit betaald
Vakantiedagen: 31
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering (mits de targets zijn behaald)
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Ja, pensioenfonds
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja:
- Aandelenfonds (met altijd een winst uitkering).
- Rij kosten vergoeding.
- Elk jaar 2% salaris verhoging.
Maand salaris (bruto): 2715

Al met al erg blij met het nieuwe salaris en vooral de extra vrije dagen!

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Krisp schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:05:
[modbreak]Ik kan kwantitatief aantonen dat de posts kwalitatief gezien niet de inhoud hebben die dit topic beoogt. ;)[/]
:D :D

Dit is één van de betere mod-interventies die ik gezien heb, spuug bijna m'n yoghurt tegen m'n scherm. Toch nog even inhaken op het taal-verhaal:

Wanneer je wat groeit in je carrière kom je vroeg of laat met managers of specialisten in aanraking die universiteit hebben gedaan. En waarschijnlijk dus VWO. Als ze dat laatste ook nog hebben gedaan vóór de invoering van de 2e Fase is de kans groot dat ze redelijk Nederlands lezen en schrijven en hier ook waarde aan hechten. Als je dan de typische MBO-spelfouten maakt word je gewoon niet serieus genomen.

Maar goed, van mijn 30 collega's schrijft bijna niemand foutloos Nederlands waardoor ik tegenwoordig 2 uur per dag teksten zit te controleren, maar dat vind ik nog leuk ook 8)

Taalbeheersing is een zware pré.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
JerX schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:24:
[...]

In april over gestapt naar een ander bedrijf:
Leeftijd: 27
Certificaten:
MCSA Windows 7
MSCA Server 2008
MSCA Server 2012
MSCE: Windows 8

Werkervaring: 3.5 jaar
Werkgever: Oleochemische fabriek in Gouda
Vakantiegeld: Ja, elk jaar vooruit betaald
Vakantiedagen: 31
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering (mits de targets zijn behaald)
Laptop: Ja
GSM: Ja
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Ja, pensioenfonds
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja:
- Aandelenfonds (met altijd een winst uitkering).
- Rij kosten vergoeding.
- Elk jaar 2% salaris verhoging.
Maand salaris (bruto): 2715

Al met al erg blij met het nieuwe salaris en vooral de extra vrije dagen!
Kijk, zo kan het ook :) ziet er erg mooi uit.. je zit redelijk gelijkwaardig aan mij betreft voorwaarden alleen je hebt iets meer vakantiedagen. Ik had van de week ook een post gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 08-09 09:28
supra_indo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:46:
[...]

Kijk, zo kan het ook :) ziet er erg mooi uit.. je zit redelijk gelijkwaardig aan mij betreft voorwaarden alleen je hebt iets meer vakantiedagen. Ik had van de week ook een post gedaan ;)
Thanks, ben alleen mijn lease auto kwijt. Maar met de huidige bijtelling is het verschil nihil.. 8)7 Het gemak is alleen weg :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

EvaluationCopy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:45:
[...]

Wanneer je wat groeit in je carrière kom je vroeg of laat met managers of specialisten in aanraking die universiteit hebben gedaan. En waarschijnlijk dus VWO. Als ze dat laatste ook nog hebben gedaan vóór de invoering van de 2e Fase is de kans groot dat ze redelijk Nederlands lezen en schrijven en hier ook waarde aan hechten. Als je dan de typische MBO-spelfouten maakt word je gewoon niet serieus genomen.
2e Fase? Wa's da?
Verder meen ik dat dit een correcte weergave is van de praktijk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 13:33
ptholemy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:01:
Ben
[...]

Helder. Wat zijn je ambities mbt je studie?
Ik doe de studie docent Engels omdat ik ook Engels geef. Het is niet verplicht, omdat ik al een eerstegraads bevoegdheid heb (weliswaar als kunstdocent maar eerstegraads is eerstegraads) maar m'n baas gaf aan dat ik de studie op hun kosten kon volgen als ik wilde (plus één dag per week studieverlof). Ik leer vrij makkelijk, ik kan de opleiding in ongeveer 2 tot 2.5 jaar doen en een extra diploma is nooit verkeerd dus leek het me geen moeilijke keuze.

De banen als kunstdocent/CKV liggen niet voor het oprapen dus ik hoop met het diploma docent Engels mijn baankansen te vergroten mocht ik ooit weggaan bij m'n huidige werkgever.

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 17:51
DaMei schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Ik doe de studie docent Engels omdat ik ook Engels geef. Het is niet verplicht, omdat ik al een eerstegraads bevoegdheid heb (weliswaar als kunstdocent maar eerstegraads is eerstegraads) maar m'n baas gaf aan dat ik de studie op hun kosten kon volgen als ik wilde (plus één dag per week studieverlof). Ik leer vrij makkelijk, ik kan de opleiding in ongeveer 2 tot 2.5 jaar doen en een extra diploma is nooit verkeerd dus leek het me geen moeilijke keuze.

De banen als kunstdocent/CKV liggen niet voor het oprapen dus ik hoop met het diploma docent Engels mijn baankansen te vergroten mocht ik ooit weggaan bij m'n huidige werkgever.
Engels geeft wat meer mogelijkheden dan CKV ja ;) Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
Das geen slechte verhoging :| B)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Levert ie wel 3 dagen vakantie (~54 euro per maand) een half procent eindejaars (~20 euro/maand) en een flinke reiskostenvergoeding (~90/maand) voor in. Totaal bruto ca 160/maand waard dus.
En nog steeds veel reistijd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Lukin schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:48:
Members only:
Mooie verhoging, wat was de reden om weg te gaan?

offtopic:
Hoe is je master bevallen en welke track heb jij gevolgd? Ik zit te denken een overstap te maken van een gezondheidsmaster richting bijvoorbeeld Information Sciences. Dit omdat mijn master nu teveel gericht is op klinisch wetenschappelijk onderzoek en ik wil me meer focussen op organisatie en bedrijfsleven. Mag ook in DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:42:
Levert ie wel 3 dagen vakantie (~54 euro per maand) een half procent eindejaars (~20 euro/maand) en een flinke reiskostenvergoeding (~90/maand) voor in. Totaal bruto ca 160/maand waard dus.
En nog steeds veel reistijd.
Je kan het ook omdraaien:
Hij gaat er bijna 700 euro bruto op vooruit en 20min per enkele reis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kleine wijziging, eigen bijdrage voor NS kaart moest omhoog om belastingvoordeel te behouden ('reisaftrek openbaar vervoer'). Dit is netjes gecompenseerd met hoger bruto salaris. Verder op eigen verzoek een functieverandering, of beter functievernauwing, per 1 september a.s. Betekent ook dat dit topic straks niet meer voor mij van toepassing is... ;w ;)

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO ICT (niv. 4)
Werkervaring: 10+ jaar
Werkgever: bedrijf voor specifieke toegepaste informatie, nadruk op weer en verkeer
Huidige functie: meteoroloog, ontwikkelaar, beheerder

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 35
13/14e maand of winstuitkering: winst- en bonusregeling
Laptop, GSM, leaseauto: nee
Pensioenregeling: ja, particulier
Opleidingsmogelijkheden: ja, cursussen en trainingen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS Traject Vrij abonnement (met eigen bijdrage), vergoeding internetverbinding/mobiele telefoonabonnement, regelmatig telewerken, overwerk vergoeding keuze voor tijd of geld, vaste opslag 125%
Regio: Hilversum
Reistijd: 1u20m enkele reis (trein, fiets)

Maandsalaris (bruto): 3.803 3.880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
MeteoVir schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:15:
Kleine wijziging, eigen bijdrage voor NS kaart moest omhoog om belastingvoordeel te behouden ('reisaftrek openbaar vervoer'). Dit is netjes gecompenseerd met hoger bruto salaris. Verder op eigen verzoek een functieverandering, of beter functievernauwing, per 1 september a.s. Betekent ook dat dit topic straks niet meer voor mij van toepassing is... ;w ;)

Werkgever: bedrijf voor specifieke toegepaste informatie, nadruk op weer en verkeer

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS Traject Vrij abonnement (met eigen bijdrage), vergoeding internetverbinding/mobiele telefoonabonnement, regelmatig telewerken, overwerk vergoeding keuze voor tijd of geld, vaste opslag 125%

Donders salaris voor je leeftijd en MBO. Begrijp dat je wel je eigen pensioen moet regelen?
Wel een forse reistijd btw: 2 uur en 40 min per dag :/ Breekt dat je niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom zou je het topic moeten verlaten? Er zijn wel meer Tweakers zonder baan in ICT.
Het topic is voor alle GoTters, zie de titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Laatst online: 28-08 10:57
AllSeeyinEye schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:28:
Waarom zou je het topic moeten verlaten? Er zijn wel meer Tweakers zonder baan in ICT.
Het topic is voor alle GoTters, zie de titel
DONDERS
1) Allemachtig 2) Bliksems 3) Buitengewoon.

Heeft niks te maken met een topic verlaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hoteldebotel schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:21:
[...]

DONDERS
1) Allemachtig 2) Bliksems 3) Buitengewoon.

Heeft niks te maken met een topic verlaten :+
Benlanka schreef:
Verder op eigen verzoek een functieverandering, of beter functievernauwing, per 1 september a.s. Betekent ook dat dit topic straks niet meer voor mij van toepassing is... ;w ;)
En dat is waarop ik reageerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Laatst online: 28-08 10:57
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:36:
[...]

Benlanka schreef:

[...]

En dat is waarop ik reageerde ;)
Oeps, sorry! :)
MeteoVir schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:15:

Flinke reistijd inderdaad, dan is het hopen dat je een beetje je eigen tijden kan bepalen..Dan kan je nog enigsinds op tijd thuis zijn.

[ Voor 79% gewijzigd door Hoteldebotel op 21-07-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPaul
  • Laatst online: 30-06-2020
Dit jaar over gegaan naar een andere werkgever.

Oud:

Opleiding(en): MBO ICT Niv. 4
Certificaten: -
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Leverancier/Groothandel Computeronderdelen.
Huidige functie: Account Manager

13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Werkweek: 40 - 48 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maandelijkse bonusregeling (komt neer op +/- 13e en 14e maand, heel veel incentives waar ik dingen mee kan winnen als tablets, notebooks. En ook veel feestjes van fabrikanten zoals Gala premieres van Films, tripjes EK WK en nog veel meer.
Land: NL
Regio: Gelderland
Reistijd: 10 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): +/- 3000,- per maand. (Dit is variabel door: Miniumloon + Provisie regeling (zonder max.))

Nieuw:

Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO ICT Niv. 4
Certificaten: -
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Dienstverlener
Huidige functie: Accountmanager / Adviseur

13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: bedrijfsauto
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Gelderland
Reistijd: 5 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): 4200,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
iPaul schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:05:

Reistijd: 5 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): 4200,- per maand.
Mooi salaris! Waarom pak je niet de fiets btw, met zo'n korte reistijd? Je baas blij, je conditie blij, milieu blij etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:01
Omdat een account manager veelal een buitenfunctie is? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
KillaZ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:10:
Omdat een account manager veelal een buitenfunctie is? ;)
Ah ok. 5 min reistijd is dus kantoor en in praktijk dus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPaul
  • Laatst online: 30-06-2020
ptholemy schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:12:
[...]

Ah ok. 5 min reistijd is dus kantoor en in praktijk dus meer.
Dat is idd alleen naar kantoor toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@ptholemy, @AllSeeyinEye: mijn opmerking was met knipoog. Natuurlijk ook niet-IT'ers in dit topic, maar wel ver in de minderheid.
@ptholemy, @Hoteldebotel: mijn werktijden zijn onregelmatig, ook in weekenden en op feestdagen (meteorologische dienst met radio, enz.). Werk daarbij geregeld thuis. De reistijd is grotendeels met de trein en geeft me eerlijk gezegd juist rust. Ik kan ook al wat dingen doen met telefoon/laptop. Pensioenregeling is geregeld door werkgever met private partij (Aegon).

[ Voor 18% gewijzigd door MeteoVir op 21-07-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Squishie schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:33:
Members only:
Waar in NB zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Squishie op 22-07-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Squishie schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:03:
[...]

Members only:
Ah oké. Ik vind het wellicht wel aan de lage kant, maar denk dat je niet extreem laag zit. Er zit echter wel wat onderhandelingsruimte vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 17:20
Members only:
Ik vind het heel erg weinig, met jouw ervaring zou je makkelijk 3000+ kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Geen pensioenregeling maakt 2500 wel echt karig hoor. Dat kost je minimaal 10% van je brutoloon als je het zelf moet regelen en waarschijnlijk meer.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20
Ik vind €2500 vallen onder de categorie starterssalaris. Met jouw opleiding en ervaring had ik €3500 redelijker gevonden, helemaal omdat je geen pensioenregeling hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Tis wel 36urige werkweek, scheelt ook weer. Zou zelf denken aan 2900 ofzo (maar dan wel pensioenregeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 16:39
MrAngry schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:47:
Geen pensioenregeling maakt 2500 wel echt karig hoor. Dat kost je minimaal 10% van je brutoloon als je het zelf moet regelen en waarschijnlijk meer.
Binnen sommige ICT bedrijven is het pensioen lang niet zo riant als jij aangeeft. Bij mijn huidige werkgever wordt vanuit de werkgever elke maand €45 gestort (salaris verschilt niet zo veel). Daar doe ik dan als werknemer €45 bij, maar dat is lang niet 10% van het brutosalaris.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
fonsoy schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:08:
[...]

Binnen sommige ICT bedrijven is het pensioen lang niet zo riant als jij aangeeft. Bij mijn huidige werkgever wordt vanuit de werkgever elke maand €45 gestort (salaris verschilt niet zo veel). Daar doe ik dan als werknemer €45 bij, maar dat is lang niet 10% van het brutosalaris.
Ah ok, ik werk zelf bij een onderneming in de zorgsector en ik had even snel op mijn loonstrook gespiekt: 11,75% en de werkgever doet er ook nog een fors (ik weet niet hoeveel, waarschijnlijk 50%) werkgeversdeel bij. Dus vandaar mijn stelling.

Evengoed, bij 45 + 45 zal je dus ook zelf iets moeten regelen of opzij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik had al zo'n vermoeden dat ik er zoveel onder zat >_<.

Hoe kan ik zoiets het beste aanpakken, het is namelijk een groot verschil, zeker als je bedragen tussen 2900 en 3500 ziet.

[ Voor 15% gewijzigd door Squishie op 22-07-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Squishie schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:34:
Ik had al zo'n vermoeden dat ik er zoveel onder zat >_<.

Hoe kan ik zoiets het beste aanpakken, het is namelijk een groot verschil, zeker als je bedragen tussen 2900 en 3500 ziet.
Ook weer niet overdrijven. Het feit dat je 36 uur werkt doet al aardig wat. Dat is rustig 10% verschil. Haal dat van de genoemde bedragen af en het verschil is aan de lage kant, maar niet enorm.

Ik weet ook niet bij wat voor een bedrijf je werkt, meestal is dat ook nog wel een aardig verschil. En uiteraard wat je recente groei is geweest. Alles speelt in zoiets mee. Wil je meer? Dan moet je er onderbouwd om vragen. Hoe ben jij meer waard geworden voor het bedrijf de laatste jaren? Dat is eigenlijk de hamvraag :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Squishie schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:34:
Het beste is over het algemeen om ergens anders te gaan werken, of iig te gaan solliciteren om een beter beeld te krijgen van je marktwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Laatst online: 18:49
fonsoy schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:08:
[...]

Klinkt wel weinig €45,- en zelf €45,- inleggen maakt €90,-

Hier betaald mijn werkgever 13,33% en ik 6,27% van het pensioengevend salaris. Wat inhoud dat er totaal een kleine €500,- per maand in het pensioenfonds gestopt wordt. Maar geen idee of dit uiteindelijk wat uitmaakt aan het eind van de rit met jouw pensioen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:00
Members only:

Geen denderende secundaire voorwaarden of bonusregeling voor een commerciele functie ICM het gebrek aan pensioen. Maakt het dat ik 'subtiel' opzoek ben naar een andere baan. daarnaast zijn er overigens ook geen doorgroeimogelijkheden.

[ Voor 4% gewijzigd door eniux op 22-07-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Morpheusk schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:46:
[...]

Klinkt wel weinig €45,- en zelf €45,- inleggen maakt €90,-

Hier betaald mijn werkgever 13,33% en ik 6,27% van het pensioengevend salaris. Wat inhoud dat er totaal een kleine €500,- per maand in het pensioenfonds gestopt wordt. Maar geen idee of dit uiteindelijk wat uitmaakt aan het eind van de rit met jouw pensioen.
Yup, hier ook een vrij gebruikelijke beschikbare premieregeling en mijn werkgever stort ook maandelijks zo'n € 650 in mijn pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinn1992
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Kevinn1992 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:44:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO ICT Beheer 4, HBO ICT half jaar
Certificaten: Nvt
Werkervaring: 1,5 jaar stage
Werkgever: Internetbureau
Huidige functie: Applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Asus N56V
GSM: HTC 8X
Leaseauto: Nope, 0,19 kilometervergoeding
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Parkeerkaart, NS Business card, internetvergoeding, mogelijkheid om kostenloos trainingen/cursussen te volgen.
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 50 min met de auto, 1,5u met de trein

Maand salaris (bruto): 2400,-

Mijn eerste echte baan en ben er natuurlijk zeer tevreden mee.
Ben ook benieuwd wat jullie hier van vinden!
Tijd voor een update!

Nieuw
Leeftijd: 22
Certificaten: Sitecore CMS 6.5 System Administrator
Werkervaring: 1,5 jaar stage + 1,5 jaar huidige functie
Huidige functie: Medior Technisch Applicatiebeheerder

GSM: Samsung Galaxy S5
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS Business card, internetvergoeding, mogelijkheid om kostenloos trainingen/cursussen te volgen.
Reistijd: 50 min met de auto

Maand salaris (bruto): 2690,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
Kevinn1992 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:19:
[...]

Tijd voor een update!

Nieuw
Leeftijd: 22
Certificaten: Sitecore CMS 6.5 System Administrator
Werkervaring: 1,5 jaar stage + 1,5 jaar huidige functie
Huidige functie: Medior Technisch Applicatiebeheerder

GSM: Samsung Galaxy S5
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS Business card, internetvergoeding, mogelijkheid om kostenloos trainingen/cursussen te volgen.
Reistijd: 50 min met de auto

Maand salaris (bruto): 2690,-
290 erbij per jaar, netjes hoor! Is je verwachting dat het elk jaar zo doorgaat? Zit je op je 24e al boven de 3k! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Kevin,
Ik zou maar eens aantal certificeringen gaan behalen want bij een ander bedrijf zal je ongetwijfeld salaris moeten inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:19:
Beste Kevin,
Ik zou maar eens aantal certificeringen gaan behalen want bij een ander bedrijf zal je ongetwijfeld salaris moeten inleveren.
Ervaring is ook veel waard, dus wat je nu zegt is echt onzin.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 16:39
AllSeeyinEye schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:10:
[...]

Yup, hier ook een vrij gebruikelijke beschikbare premieregeling en mijn werkgever stort ook maandelijks zo'n € 650 in mijn pot.
Dat is ongeveer wat ik dus in het afgelopen jaar heb opgebouwd.
Toevallig keek ik gisteren de papieren na, mocht ik met dit salaris tot mijn 67e doorwerken, is het pensioen ~11k per jaar. Mits er 4% per jaar rendement wordt gehaald.

Wat voor bedragen komen er bij jullie uit?

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:49

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Members only:
Members only:

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:03
Ik vind €2690,- voor een MBO'er met 1,5 jaar echte ervaring best wel veel hoor. Dan ben je eigenlijk nog starter of net niet meer. Dus ik weer zeker dat 90% van de bedrijven zoiets niet aanbieden voor een MBO functie.

Zat bedrijven die zelfs afgestudeerde HBO ers niet zo'n salaris geven hoor. Natuurlijk goed uitonderhandeld maar deze werkgever is wel een uitzondering op de regel.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:23:
Members only:

Members only:
Update :)

Members only:

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Laatst online: 18:49
fonsoy schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:22:
[...]

Dat is ongeveer wat ik dus in het afgelopen jaar heb opgebouwd.
Toevallig keek ik gisteren de papieren na, mocht ik met dit salaris tot mijn 67e doorwerken, is het pensioen ~11k per jaar. Mits er 4% per jaar rendement wordt gehaald.

Wat voor bedragen komen er bij jullie uit?
Members only:

Echter wordt er dan wel vanuit gegaan dat je hetzelfde loon behoudt. Maar dat zal de komende jaren nog wel stijgen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Conteaster op 23-08-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:45
Nouja, MBO functie... Bij de meeste bedrijven is informatie architect een HBO of zelfs WO functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DennusB schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:20:
[...]

Ervaring is ook veel waard, dus wat je nu zegt is echt onzin.
Inderdaad. Desalniettemin kan het wel interessant zijn wat certificering te behalen op kosten van het bedrijf, het kan sowieso geen kwaad. Ervaring met certificering is altijd een mooie combinatie :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Morpheusk schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:48:
[...]

Members only:

Echter wordt er dan wel vanuit gegaan dat je hetzelfde loon behoudt. Maar dat zal de komende jaren nog wel stijgen.
Ik zit met een 50/50 regeling en zo'n 600 euro per maand in de pot op 24k ex aow (bij PFZW, ik ben ook relatief laat gaan werken (27e), dus het is een stukje lager dan als je op je 23e bent gaan werken). Deze discussie doet me eigenlijk denken dat de pensioenregeling best een ondergeschoven kindje is in deze thread. Ik zit nu op bruto 3525, stel dat ik een 100% pensioenregeling had, dan zou ik dus netto bijna 200 euro per maand meer over houden, maar stel dat ik geen pensioenregeling had, dan zou ik ook netto 200 euro per maand overhouden, maar vervolgens zo'n 500 euro mogen uitgeven om een vergelijkbaar pensioen op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Ik heb mij eigenlijk nooit echt met t pensioen bezig gehouden, maar zie dat er bij mij over het algemeen zo'n 300/350 altijd is ingehouden.
Wat zou hiervoor 'goed' zijn of gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Tja, wat je zelf goed vind uiteraard, het gaat er om waar je van rond moet komen als je oud bent. Als je bijvoorbeeld denkt niet oud te worden, of je hebt zoals een bekende van me, totaal geen vertrouwen meer in het pensioenstelsel, dan pleur je nu 300+ euro per maand weg.
Als je houdt van klassieke zekerheden, dan zit je vast wel goed met zo'n bedrag (als de werkgever de andere helft bij draagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe situatie:
Opleiding(en): HBO Systems and Network engineering (in progress)
Certificaten: Windows Server 2012, CCA, CCAA, CCP-N, CCA-N, CEH, ITIL, Hyper-V/Virtualization specialist
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Cloud provider
Huidige functie: Systeembeheerder / Security zaken (senior)

Vakantiegeld: Ja, 8% jaar salaris (~1 maandsalaris)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: IBM Thinkpad T440P
GSM: iphone 5S
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internet toeslag, collectieve kortingen, OV kosten,
Land:Nederland
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 40 minuten (bus)

Maand salaris (bruto): €3875-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
Dus alleen qua reistijd een verslechtering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:35
tweakict schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:15:
Leeftijd: 27 (per 18-3-14, 28 jaar)
Opleiding(en): MBO ICT beheer niv. 4
Certificaten: MCP, MCTS, MCIPT, MCPIT:SA 2008 R2. Gestart met het upgrade traject naar 2012R2:SA.
Werkervaring: 6 als systeembeheerder. Hiervoor 2 jaar computers / elektrotechnisch.
Werkgever: ICT dienstverlener regio Zuid-Holland, Noord-Braband, Utrecht en Antwerpen.
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiedagen: 24 Niet moeilijk met vakantie/vrije uren.
13/14e maand of winstuitkering: EUR 1000,-- bruto afgelopen jaar. Max hoogte onbekend.
Laptop: ja, dell E5530
GSM: Apple Iphone 5S
Leaseauto: ja, Alfa Romeo Mito 1.3 JTD (rijd prive, 14%)
Werkweek: 40 exclusief reistijd. Dit erbij maakt het 50+.
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: betaalde cursussen/opleidingen, onkostenvergoeding EUR 60,-- p/maand, tankpas van de zaak.
Regio: Standplaats is Oosterhout, Ik zelf zit extern in de regio Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Brabant tot en met Antwerpen.
Reistijd: 40 min totaal naar kantoor. Anders max 1u enkele reis.
Maand salaris (bruto): 2500

Nu is voor mij de uitdaging er een beetje uit en lijkt het niveau en de werkzaamheden gelijkt te blijven. Ik heb het gevoel dat ik niet verder vooruit kom of in een te traag tempo.

Nu ik mogelijk wil uitkijken naar een andere werkgever, waar ik mogelijk op secundaire arbeidsvoorwaarden en mogelijk een auto, achteruit ga. Wat kan ik doen qua salaris? Kan ik hierin achteruitgang tegemoet zien of kan ik juist iets meer vragen....
Even een update na lange tijd:

Opleiding(en): MBO ICT beheer niv. 4
Certificaten: Microsoft 2K8 R2 MCSA/MCSE / Microsoft 2012R2 MCSA
Werkervaring: 8 jaar relevant
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: System Engineer
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: ja, Seat Leon ST 14% 5 jaar.
Werkweek: 40 uur met 1 volledige thuiswerkdag.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zelfstudie betaald door werkgever + standbydienst vergoeding + Tankpas (inc 500 euro buitenland tanken) tijd voor tijd bij overuren
Reistijd: 30 min auto

Maand salaris (bruto): € 3000,-- ex vergoeding

Qua salaris redelijk tevreden. Als ik kijk wat ik intern en extern betekend voor het bedrijf i.t.t. collega's zou ik persoonlijk iets meer willen vragen. Daarnaast zou ik meer de focus willen leggen op een aansturende / adviserende rol naast het dagelijkse beheer/uitvoeren projecten.

Iemand hiervoor tips hoe dit aan te pakken,. te ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 19:12

RnB

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door RnB op 23-07-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
RnB schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:59:
Sinds 2 februari dit jaar heb ik mijn eerste fulltime job:

Leeftijd:
24
Opleiding(en):
VWO
Certificaten:
Geen
Zeer benieuwd naar je keuzes na je VWO. Heb je niet gestudeerd oid en met welke afwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 19:12

RnB

Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door RnB op 23-07-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RnB schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:59:
Sinds 2 februari dit jaar heb ik mijn eerste fulltime job:

13/14e maand of winstuitkering:
13e maand en bonus malus uitkering
Dus als je niet voldoende presteert moet je wat inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Viavia28 op 23-07-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
RnB schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:19:
Members only:
Wow, das wel zuur. Mooi dat je nu wel wat hebt gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:05

DSK

boeiend...

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door DSK op 28-07-2015 13:30 ]

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Bizar verschil tussen bruto en netto. 2800,- netto zit je hier met 4200,- bruto ongeveer al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
EvaluationCopy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:50:
Bizar verschil tussen bruto en netto. 2800,- netto zit je hier met 4200,- bruto ongeveer al op.
Las ergens dat je bij iets boven modaal al 50% moet afdragen... 8)7
Pagina: 1 ... 113 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.