Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.507 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:42

Bob Popcorn

Plop!

Valandin schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:14:
[...]

Ik heb inderdaad een 7 maand contract :)
Mijn inkomen is dus niet ongelofelijk belabberd voor mijn leeftijd? Ik zie namelijk al die enorme bedragen langskomen en begin dus wel een beetje te twijfelen.
Tsja, MBO + op jonge leeftijd beginnen (dus afgescheept worden met minimumloon) is helaas aan de orde van de dag. :X

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattie_333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
supra_indo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:04:
[...]

Op jou leeftijd moet je niet eens kijken naar welke partij jou betaald, maar naar je netto salaris. Als A jou 2250 geeft voor functie B bij bedrijf C en D geeft jou 2800 voor functie B bij bedrijf C, blijf je dan ook nog?

Ik denk dat jij met jou MCSA 2012 zeker een beheer functie zal moeten gaan zoeken en z.s.m. richting de 3K moet gaan werken inclusief lease auto ;) waar je ook gaat werken, je gaat je plekje bij elk bedrijf wel vinden geloof me!
Op dit moment denk ik dat ik niet wegga bij een dergelijk bedrag. Er wordt goed voor mij gezorgd, salaris is natuurlijk niet het belangrijkste. Maar wanneer is het tijd voor een verhoging en waar moet ik aan denken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:20
mattie_333 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:45:
[...]

Op dit moment denk ik dat ik niet wegga bij een dergelijk bedrag. Er wordt goed voor mij gezorgd, salaris is natuurlijk niet het belangrijkste. Maar wanneer is het tijd voor een verhoging en waar moet ik aan denken??
Op het moment dat jij van mening bent dat je een verhoging waard bent, zou ik het gesprek aangaan. Zorg dat je het goed kunt onderbouwen. Verhogingen gaan over het algemeen harder bij een promotie of overstap dan bij gewoon je werk doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valandin schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:06:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): IT Beheer niv 4
Certificaten: ITIL, Prince 2, 70-680, 70-685, 70-640, 70-642, 70-646
Werkervaring: 4 jr
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Servicedesk

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: Aygo
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Land: Nederland
Regio: Overijssel
Reistijd: 1u

Maand salaris (bruto): 1650

Is dit zo bedroevend laag dan? Wat zou een goed salaris zijn om te vragen bij contractverlenging?
Toevallig InWork? Of Misschien Centric? :?
Je moet zeker meer kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:21:
[...]

Dat is sowieso InWork :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Korte update, eerdere lijstjes hier (2007), hier (2010) en hier (2013). Afspraken gemaakt over overwerk omdat dit nu voor het eerst in substantiële mate bij een project is voorgekomen.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO ICT (niv. 4)
Werkervaring: 10+ jaar
Werkgever: bedrijf voor specifieke toegepaste informatie, nadruk op weer en verkeer
Huidige functie: meteoroloog, ontwikkelaar, beheerder

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 35
13/14e maand of winstuitkering: winst- en bonusregeling
Laptop, GSM, leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, particulier
Opleidingsmogelijkheden: ja, cursussen en trainingen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS Traject Vrij abonnement (met eigen bijdrage), vergoeding internetverbinding/mobiele telefoonabonnement, regelmatig telewerken, overwerk vergoeding keuze voor tijd of geld, vaste opslag 125%
Regio: Hilversum
Reistijd: 1u20m enkele reis (trein, fiets)

Maandsalaris (bruto): 3.803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO niv 4
Certificaten: MCSA server 2012, (en ook 2003 trouwens)
Werkervaring: 7 jaar (in verschillende functies, begonnen op helpdesk)
Werkgever: Voortgezet onderwijs instelling
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: Schoolvakanties (komt neer op +/- 55 dagen)
13/14e maand of winstuitkering: ja, 7,4% van jaarsalaris + extra nog €1200
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 36u
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot volgen cursussen e.d.
Regio: Drenthe
Reistijd: 15-20 minuten

Maand salaris (bruto): 2500

Best tevreden, geen top salaris misschien maar als je bedenkt dat het voor 36 uur is, leuke eindejaarsuitkering, en veel vakantie dan ben ik toch best tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:45
MeteoVir schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:05:
Korte update, eerdere lijstjes hier (2007), hier (2010) en hier (2013). Afspraken gemaakt over overwerk omdat dit nu voor het eerst in substantiële mate bij een project is voorgekomen.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO ICT (niv. 4)
Werkervaring: 10+ jaar
Werkgever: bedrijf voor specifieke toegepaste informatie, nadruk op weer en verkeer
Huidige functie: meteoroloog, ontwikkelaar, beheerder

Vakantiedagen: 35
13/14e maand of winstuitkering: winst- en bonusregeling
Laptop, GSM, leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, particulier
Opleidingsmogelijkheden: ja, cursussen en trainingen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS Traject Vrij abonnement (met eigen bijdrage), vergoeding internetverbinding/mobiele telefoonabonnement, regelmatig telewerken, overwerk vergoeding keuze voor tijd of geld, vaste opslag 125%
Regio: Hilversum
Reistijd: 1u20m enkele reis (trein, fiets)

Maandsalaris (bruto): 3.803
Dat is een mooi salaris, maar bijna 3 uur per dag aan reizen? :/ dat is niet niks, daarentegen heb je wel weer genoeg vrije dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
muffstuff schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:48:
[...]

Dat is een mooi salaris, maar bijna 3 uur per dag aan reizen? :/ dat is niet niks, daarentegen heb je wel weer genoeg vrije dagen ;)
Ik heb geen probleem met de reistijd. Het is grotendeels treinen, waarin ik ook goed al dingen kan doen met de iPad. Het geeft ook wat rust als 'break' tussen werk en thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensch
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Omdat ik altijd graag in dit tropic lees, hierbij mijn bijdrage:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:37

FreakNL

Well do ya punk?

secury schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:39:
[...]

Ja, ik zal het verduidelijken in mijn post.
Alhoewel ik begrijp dat steeds meer bedrijven naar dit soort systemen overgaan
Dat valt wel mee, het zijn vooral de Sogeti's in deze wereld die dit soort ingewikkelde constructies verzinnen. Zie aan je post dat ze sinds mijn vertrek alles weer anders doen. Ik snap niet waarom het allemaal zo ingewikkeld moet. Ook dat vakantiegeld bij je salaris (deden ze in mijn tijd ook) vond ik altijd zo irritant. Krijg je 150 euro verhoging, zit daar je vakantiegeld ook bij.. :X

Ook bij het verkrijgen van een hypotheek is het meer gedoe. Ben blij dat ik na Sogeti bij een werkgever kwam die gewoon een basissalaris gaf en meer niet, zelfs geen mobilteitsbudget (wel een leaseauto). En ja, dat basissalaris was hoger dan de som van het basissalaris+vakantiegeld+eventuele maandbonus bij Sogeti.

Ik zit nu bij een werkgever waar het weer ietsje verder uit elkaar getrokken is (basissalaris + bonus + mobiliteitsbudget) en daar wordt ik nooit zo blij van, maargoed, ook hier is het basissalaris hoger dan alle andere compenenten bij Sogeti, dan is het iets minder irritant en gemakkelijker om de bonus ook echt als bonus te zien ;)

Dit is ook zo'n goed voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/15mci7n.jpg

Alles bij elkaar optellen, dan lijkt het nog wat.. :x

Tip:
Je kan eenmalig veel eruit halen bij Sogeti door met een aanbieding te zwaaien. (heb ik zelf ook gedaan, toen kon er ineens wel vanalles). Doe dit wel als je bij een klant zit uiteraard (met een opdracht die niet afloopt) dan doe je ze het meeste pijn. De tweede keer liep ik uit mijn opdracht en ging ik zoveel meer verdienen dat het weinig zin meer had... Ze probeerden het niet eens meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Leeftijd: 37
Opleiding(en): WO Medische Informatiekunde
Certificaten: MCPD-EA, MCTS
Werkervaring: 7 jaar in huidige functie
Werkgever: geen (zelfstandig ondernemer)
Huidige functie: SharePoint consultant

Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: geen
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: ja, Lenovo T440s
GSM: ja, Nokia Lumia
Leaseauto: ja, Audi A3 e-tron
Werkweek: 3-4 dagen per week maar meestal meer
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: AOV, NS-Business Card, American Express Business Card, abonnementen op Office 365, MSDN, Adobe Creative Cloud en diverse online trainingplatforms
Regio: heel Nederland
Reistijd: meestal rond 75 minuten enkele reis

Maand salaris (netto): Van de nettowinst stort ik maandelijks €2500 naar mijn privérekening. De rest gaat naar een deposito.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 22:32
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:21:
[...]

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Valandin op 27-05-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is dit topic niet voor bedoeld.

[ Voor 79% gewijzigd door Krisp op 28-05-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:35
NeFoRcE schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:58:

Members only:
Ik snap niet dat je daar genoegen mee neemt. Ik vind het echt heel erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Avalaxy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:17:
[...]

Dat is niet 'heel erg laag', plus hij is net afgestudeerd, dus ondanks zijn ervaring is dit nog gewoon een startsalaris eigenlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:35
Muah. Met een klein beetje onderhandelen kun je er met gemak een heel stuk meer uit halen. Een startsalaris vind ik überhaupt niet op z'n plaats voor iemand die al een paar jaar ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
[...]

Start salaris waar ik werk ( is terug te vinden ) is HBO 2400 euro WO 2600 euro.

daarbij heb je 40 vakantie dagen. Maar verder niks ( geen lease auto ) wel eventueel een laptop, maar geen telefoon, geen bonussen etc etc.

Vooral die 21 vakantiedagen vind ik laag. Maar als je 2300 euro hebt én een lease auto is dat best aardig.

Maar ook dat is niet het geval. Nu zal groningen wel goedkoper zijn dan Eindhoven en de Randstad dus dat zal ook wel heel wat uit maken. ( grondprijs in mijn drop en omliggend is 300 euro / m2 ) waarbij de grondprijzen in die regio stukken lager liggen ( althans buiten de stad ).

Dat speelt ook mee natuurlijk, hier heb je voor 200.000 amper een woning. een vergelijkbare woning in groningen is ongeveer 40% goedkoper ( en dus 40% minder maandlasten ).

Lastig vergelijken dus. Zolang je maar niet te lang stil staat.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Kevinp schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:43:
[...]

Start salaris waar ik werk ( is terug te vinden ) is HBO 2400 euro WO 2600 euro.

daarbij heb je 40 vakantie dagen. Maar verder niks ( geen lease auto ) wel eventueel een laptop, maar geen telefoon, geen bonussen etc etc.

Vooral die 21 vakantiedagen vind ik laag. Maar als je 2300 euro hebt én een lease auto is dat best aardig.

Maar ook dat is niet het geval. Nu zal groningen wel goedkoper zijn dan Eindhoven en de Randstad dus dat zal ook wel heel wat uit maken. ( grondprijs in mijn drop en omliggend is 300 euro / m2 ) waarbij de grondprijzen in die regio stukken lager liggen ( althans buiten de stad ).

Dat speelt ook mee natuurlijk, hier heb je voor 200.000 amper een woning. een vergelijkbare woning in groningen is ongeveer 40% goedkoper ( en dus 40% minder maandlasten ).

Lastig vergelijken dus. Zolang je maar niet te lang stil staat.
Een startsalaris van rond de 2300-2400 vind ik vrij normaal, 40 vakantiedagen noem ik (zeker als starter) gewoon heel veel. De hierboven genoemde 21 is wat mager (denk ik het wettelijk minimum bij 40 uur?), een stuk of 25 a 26 zou normaler zijn en afhankelijk van wat voor ervaring hij ervoor had zou een iets hoger startsalaris misschien op zijn plaats zijn.

Het ligt er inderdaad ook wel aan waar je woont. Hier in Zuid-Limburg (tenzij je misschien midden in Maastricht wilt wonen) zijn de huizenprijzen een flink stuk lager dan in de randstad; waar je in de randstad snel al blij mag zijn met een vanaf prijs van 2 ton heb je hier voor 150-160k genoeg keuze uit leuke huizen vinden. Aangezien we hier ook dichtbij zowel de Duitse als Belgische grens wonen kan je ook makkelijk tanken en/of inkopen over de grens wat ook flink wat scheelt op de vaste lasten.

Maar ach, als net afgestudeerde zijnde is iets beter dan niets. Wat let hem om ondertussen rond te kijken naar een betere aanbieding? Een aantal oudcollega's van mij hebben door reorganisatie een andere functie gekregen waar ze niet echt happy mee zijn, maar zij zitten het even uit terwijl ze rustig rondkijken naar wat nieuws. Een aantal van hen hebben al iets beters gevonden en die zijn toen direct vertrokken. En mijn inziens geldt nog altijd dat het werk leuk moet zijn. Liever een iets lager salaris maar heel leuk en ontspannen werk en leuke collega's, dan 500 euro bruto meer en alleen maar gestress, gezeik en irritante mensen om je heen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

[...]

Kan zeker omhoog nog, gaat ook wel gebeuren, daar ben ik niet bang voor. En vergeleken met mijn vorige werkgever ben ik er wel op vooruit gegaan.. :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 21:14
Valentia schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:20:
Hoi allemaal!

Op dit moment loop ik mijn eindstage voor netwerkbeheer MBO niv 4.
Hierna ga ik deeltijd HBO doen.
Ik ga vandaag in gesprek met mijn huidige stage bedrijf waar 1,5 jaar partime heb gewerkt (naast mijn stage)

Members only:
Even een update na het gesprek.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Wat moet je er van zeggen? Goed uitonderhandeld dan toch, als je hebt gekregen wat je wilde en de reacties daar flink onder zaten? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Members only:

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Vergoeding van verhuizen enkel als zij willen dat jij verhuist, houdt daar rekening mee (aangezien je best wel reisafstand hebt). Die krijg je (meestal) niet als je zelf dichterbij wilt wonen omdat je dat relaxter vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:20
Gezien de reisafstand die je mogelijk met de auto doet: vraag om 19ct vergoeding i.p.v. 15ct. Scheelt op jaarbasis toch behoorlijk wat. Gezien het OV 100% vergoed wordt lijkt het me niet onlogisch als je hier vraagt om de maximale belastingvrije vergoeding (die vaak nog niet eens de kosten dekt). Verder net aanbod!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valandin schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:12:
[...]

Members only:
Ik ben toevallig net 2 maandjes weg bij InWork, heb er een jaar gezeten.
Ik werd er onderbetaald en zo te zien jij ook. Ik zou eens een praatje maken met een andere detacheerder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:33:
[...]

Ik ben toevallig net 2 maandjes weg bij InWork, heb er een jaar gezeten.
Ik werd er onderbetaald en zo te zien jij ook. Ik zou eens een praatje maken met een andere detacheerder. ;)
Dit is natuurlijk een manier van werken.
Sommige detacheerders zijn op zoek naar MBO personeel en HBO schoolverlaters, die krijgen dan de kans om in de IT te werken en wat certificaten te halen. Men doet wat werkervaring en kennis op in ruil voor een relatief laag salaris. De detacheerder kan concurreren op tarieven door het lage salaris, maar tegelijkertijd mensen aanbieden die willen en vaak snel dingen oppakken.

Win/win situatie waarin vaak na 2-4 jaar het besef ontstaat dat met de opgedane kennis en ervaring er betere plekken zijn om te werken. Detacheerder trekt weer een nieuw blik open en gaat verder zoals gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na veel gelurk hierbij mijn lijstje.

Members only:

Zeer tevreden met mijn huidige carriere.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lead engineer in de IT of in de techniek?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:51:
Lead engineer in de IT of in de techniek?
WTB, specifiek in de "piping" google er maar eens op :) heb je een goed beeld van wat ik doe.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn bijdrage na heel lang afwezig te zijn. Mijn laatste bijdrage was ergens 2009 :*)

Members only:

Mijn nieuwe aanbieding:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 13:14
Na lang lurken ook maar eens posten dan

Members only:

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:37
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:16:
Hier mijn bijdrage na heel lang afwezig te zijn. Mijn laatste bijdrage was ergens 2009 :*)

Members only:

Mijn nieuwe aanbieding:

Members only:
Serieus, 1200 euro aan transportkosten per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 16:42
Kleine verandering in de CAO

Members only:

[/quote]

[ Voor 5% gewijzigd door BaZnGaNL op 29-05-2015 10:49 ]

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:28

bonyuri

Investigator!

Kwakkel schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:47:
[...]

Als je private lease + brandstof bij elkaar optelt kom je denk ik een heel eind.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
BaZnGaNL schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:48:
Kleine verandering in de CAO

Members only:

[/quote]
Voor een 2e lijns functie vind ik je salaris aan de matige kant, ook zeker als ik naar je leeftijd kijk...

Kan ik 2e lijns vergelijken met werkplekbeheer, dan mag je salaris zeker wel tussen de 2400-2600 gaan komen... zelfs met een lease auto erbij als je voor een dienstverlener gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:53

Ad Hox

N/A

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Ad Hox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:35:
Members only:
Spaar je je eigen pensioen op een spaarrekening of via je werkgever?

Denk dat je zeker wel tevreden mag zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac0tje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 15:05
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

supra_indo schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:07:
[...]

Spaar je je eigen pensioen op een spaarrekening of via je werkgever?

Denk dat je zeker wel tevreden mag zijn :)
Ik zet 100 euro p/m op een spaarrekening, en ik stort 100 euro p/m in een indexfonds (Brand New Day). Net mee gestart dus ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.

Als ik aan 20.000 euro zit (de grens voor vermogensbelasting) ga ik even met mijn adviseur om tafel wat de beste optie is voor mij (aflossen/banksparen o.i.d.).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig voel voor het (nu belastingvrij) maandelijks opzij (lees: vast)zetten van mijn geld, zodat het over 40 jaar (weliswaar met rendement) vrijkomt zodat ik er alsnog belasting over moet betalen conform de op dat moment geldende belastingregels. Omdat de spelregels in 40 jaar toch wel gaan veranderen - en mogelijk niet in het voordeel van de consument - ben ik bang dat ik er netto minder aan overhoud (en dat er meer aan de strijkstok blijft hangen) dan dat ik er zelf een mooie bestemming voor vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Ad Hox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:37:
[...]

Ik zet 100 euro p/m op een spaarrekening, en ik stort 100 euro p/m in een indexfonds (Brand New Day). Net mee gestart dus ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.

Als ik aan 20.000 euro zit (de grens voor vermogensbelasting) ga ik even met mijn adviseur om tafel wat de beste optie is voor mij (aflossen/banksparen o.i.d.).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig voel voor het (nu belastingvrij) maandelijks opzij (lees: vast)zetten van mijn geld, zodat het over 40 jaar (weliswaar met rendement) vrijkomt zodat ik er alsnog belasting over moet betalen conform de op dat moment geldende belastingregels. Omdat de spelregels in 40 jaar toch wel gaan veranderen - en mogelijk niet in het voordeel van de consument - ben ik bang dat ik er netto minder aan overhoud (en dat er meer aan de strijkstok blijft hangen) dan dat ik er zelf een mooie bestemming voor vind.
20.000 euro is 200 maanden oftewel 16,5 jaar... dan ben je inderdaad wel een eindje verder waarbij nieuwe regels zijn...

Toch vraag ik me soms af, als je werkgever je pensioen betaald en je gaat weg bij dat bedrijf waar blijft dat pensioengeld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:29
supra_indo schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:11:
[...]

20.000 euro is 200 maanden oftewel 16,5 jaar... dan ben je inderdaad wel een eindje verder waarbij nieuwe regels zijn...

Toch vraag ik me soms af, als je werkgever je pensioen betaald en je gaat weg bij dat bedrijf waar blijft dat pensioengeld dan?
Dat geld staat gewoon bij de pensioentoko waar je bedrijf bij spaart. Meestal kun je er voor kiezen om het daar te laten staan of om het mee te nemen naar de volgende pensioentoko van je nieuwe werkgever.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

supra_indo schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:11:
[...]

Volgens mij is 200 * 12 = 2400
20.000 / 2400 = 8,3 jaar :) zonder rendement gerekend (rente)
Kan ik volgens mij uit laten keren of laten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ad Hox op 29-05-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Ad Hox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:37:
[...]

Let wel op dat je speciale pensioenrekeningen hebt (en daar ook gebruik van moet maken indien je er belastingvoordeel uit wil halen). Indien je hier gebruik van maakt heb je niet met de vermogensbelasting te maken (maar je mag dan ook niet tussentijds bij je geld). Anders zou praktisch elke werkende Nederlander belasting over zijn pensioen moeten gaan betalen. Let dan ook op wat je maximale jaarruimte is (hoewel je die met 200 euro per maand niet zo snel zult vullen).

Ten slotte is 200 euro per maand voor jou loon wel wat aan de lage kant. Je mag in ieder geval nog heel wat meer opbouwen met belastingvoordeel.

EDIT: Na wat beter lezen zie ik dat je juist niet je geld vast wil zetten :). Op zich hoef je niet zo bang te zijn dat onze roverheid wat met je pensioen gaat uithalen hoor indien je een persoonlijk potje aan het bouwen bent (zoals bijv. bij Brand New Day of een pensioenspaarrekening). Het zou zonde zijn om dat belastingvoordeel aan je neus voorbij te laten gaan.

Let in ieder geval op dat je niet te weinig op bouwt, want voor 200 euro per maand (helemaal zonder belastingvoordeel) heb jij straks geen dik belegde boterham als je met pensioen gaat...

[ Voor 20% gewijzigd door Greencap op 29-05-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaikees
  • Laatst online: 17-02 07:48
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Ad Hox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:16:
[...]

Volgens mij is 200 * 12 = 2400
20.000 / 2400 = 8,3 jaar :) zonder rendement gerekend (rente)

[...]
20.000 euro
100 euro per maand
20.000 / 100 = 200 maanden
200 maanden / 12 = 16,66666 jaar

Even goed je huiswerk doen jongen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
supra_indo schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:39:
[...]

20.000 euro
100 euro per maand
20.000 / 100 = 200 maanden
200 maanden / 12 = 16,66666 jaar

Even goed je huiswerk doen jongen :)
Ware het niet dat hij aangaf 2x 100 euro per maand in te leggen (op 2 verschillende rekeningen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik moet 650-700euro/maand aan de kant houden voor diesel + om de 5 jaar een nieuwe wagen.
Dan zit ik nog gemiddeld 15u/week in de auto en dan heb ik mijn onderhoud en verzekering(1200/jaar) er nog niet bijgeteld.

Dus ja, veel van dat mooie loon schiet er niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:08:
[...]

Ik moet 650-700euro/maand aan de kant houden voor diesel + om de 5 jaar een nieuwe wagen.
Dan zit ik nog gemiddeld 15u/week in de auto en dan heb ik mijn onderhoud en verzekering(1200/jaar) er nog niet bijgeteld.

Dus ja, veel van dat mooie loon schiet er niet over.
Je krijgt ook geen kilometervergoeding? De werkgever mag gewoon onbelast 19 ct/km vergoeden...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:16:
[...]

Je krijgt ook geen kilometervergoeding? De werkgever mag gewoon onbelast 19 ct/km vergoeden...
Of stel in ieder geval voor je loon te verbouwen; deel salaris bruto inleveren en als reiskostenvergoeding laten uitkeren. Dan bespaar je in ieder geval de loonbelasting op je reiskosten en het kost je werkgever niets, behalve dan administratief eenmalig inregelen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

NiGeLaToR schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:20:
[...]

Of stel in ieder geval voor je loon te verbouwen; deel salaris bruto inleveren en als reiskostenvergoeding laten uitkeren. Dan bespaar je in ieder geval de loonbelasting op je reiskosten en het kost je werkgever niets, behalve dan administratief eenmalig inregelen.
Daar staat tegenover dat je over dat deel ook geen pensioen meer opbouwt ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:22:
[...]

Daar staat tegenover dat je over dat deel ook geen pensioen meer opbouwt ;)
Dat klopt, goede aanvulling. Als je 850,- per maand belastingvrij inkomen kunt krijgen en zo 425,- minder belasting betaalt kun je natuurlijk een kleine bijverzekering afsluiten met gegarandeerde opbrengst. Dan heb je een win-win, want de kans dat je als je nu 30 bent ooit nog wat van je pensioen gaat zien voor je 80e is vrij gering :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

NiGeLaToR schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:25:
[...]

want de kans dat je als je nu 30 bent ooit nog wat van je pensioen gaat zien voor je 80e is vrij gering :+
Ik denk dat je AOW en Pensioen door elkaar haalt. Pensioen is wat je in jouw eigen potje spaart, en op de betreffende datum koop jij daarvan een levenslang uitkerende lijfrente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:37:
[...]

Ik denk dat je AOW en Pensioen door elkaar haalt. Pensioen is wat je in jouw eigen potje spaart, en op de betreffende datum koop jij daarvan een levenslang uitkerende lijfrente.
offtopic:
Helaas heb ik het daar juist over - want die potjes zijn bij lange na niet gegarandeerd en/of persoonlijk. De kans is juist bij deze potjes groot dat de dekkingsgraad nog verder weg zakt en je nog minder dan 50% van je laatst verdiende loon krijgt.

Zie: Waarom interesseer jij je niet in je pensioen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:49
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Btw 1200 euro is ook niet het verschil hé. Als ik mijn 13de maand + vakantiegeld + maaltijdcheques + gemiddelde bonus van mijn huidig werk erbij tel dan is het 400 euro verschil tussen mijn huidig werk en de nieuwe aanbieding.
Ik heb net wel gehoord dat er een deel woon-werk kan terug betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 151% gewijzigd door Cocytus op 12-06-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees hier redelijke arbeidsvoorwaarden en een boven modaal salaris. niets mis mee.

Wat is het toekomst perspectief voor de gemiddelde ICT'er?
Moet nog beginnen, maar zit te twijfelen tussen ICT beheerder en applicatie ontwikkelaar (MBO niveau)...

Uiteindelijk wil ik een functie bij de landmacht, of voor een overheidsorganisatie werken...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Ben benieuwd wat we hier van denken...

Members only:

Voor mijn werk zit ik met enige regelmaat in het buitenland. Zo waren de laatste 2 jaar gemiddeld 1 keer oer maand (duur is ~1 week). De 40+ uur werk verdiend wat extra uitleg gok ik, in een internationale functie werk je vaak consequent over, zo is het meestal wel meer dan 40 uur per week.

Op de momenten dat ik voor de zaak reis zijn alle onkosten vergoed. Hiervoor heb ik een creditcard op naam van het bedrijf. Hiertoe behoren ook maaltijden en drankjes aan de bar (na het werk)

Verder mogelijkheid om van thuis te werken, gratis koffie en gezellige werksfeer. Complete team bestaat uit 7 man, waarvan 2 binnen Europa. Onze organisatie heeft zon 30.000 werknemers met een kleine 1000 servers (+500 in datacenters).

[ Voor 5% gewijzigd door Mopperman op 30-05-2015 21:58 ]

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Wow, ik vind dat echt heel weinig voor 1 week per maand in het buitenland en dan ook nog overwerk... Dat moet toch impact hebben op je sociale leven?

Daar mag best wel wat meer tegen over staan, helemaal als je er al 10 jaar werkt en nagaat dat het in de olie industrie is. Ik zou dan eerder bijna het dubbele loon verwachten...

Je zou haast denken dat het slecht gaat in de olie industrie... ;)

Ik werk zelf ook voor een internationale werkgever, in een minder winstgevende industrie en hoef veel minder vaak naar het buitenland en bij ons is zo'n loon toch wel echt het minimum voor een junior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Overigens is het fiscaal niet toegestaan om geld zomaar naar je privé-rekening te storten en/of om het op te potten, je moet jezelf een salaris uitbetalen (aannemende dat je een B.V. hebt, wat me aannemelijk lijkt met alle extra's die je noem
Wut ?
Snap je commentaar niet zo. Hoezo mag je fiscaal geen salaris uit je onderneming halen ? BV of VOF , maakt niet uit. Waarom zou dat niet mogen ?

Sterker nog. Het moet. Bij een BV ben je als DGA verplicht om er een minimaal jaarsalaris uit te halen van 45000 (ofzo) per jaar. En bij een VOF mag je het zelf weten gezien je over alle inkomsten direct inkomstenbelasting betaald.

Zelf maak ik ook gewoon elke maand een salaris naar mijzelf over. En uiteraard moeten alle normale zaken zoals pensioen , arbeidsongeschiktheid, zfw , u name it , gewoon betaald worden. ( moeten als in: pensioen en arbeidsongeschiktheid kun je zelf regelen als ondernemer ).

Hij heeft aan 2500 netto over te maken als salaris naar privé. Nou dat kan gewoon. Zolang je alle achterliggende kosten ook gewoon netjes regelt en betaald zou ik niet weten waarom dit niet zou mogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Greencap schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:15:
Wow, ik vind dat echt heel weinig voor 1 week per maand in het buitenland en dan ook nog overwerk... Dat moet toch impact hebben op je sociale leven?

Daar mag best wel wat meer tegen over staan, helemaal als je er al 10 jaar werkt en nagaat dat het in de olie industrie is. Ik zou dan eerder bijna het dubbele loon verwachten...

Ik werk zelf ook voor een internationale werkgever, in een minder winstgevende industrie en hoef veel minder vaak naar het buitenland en bij ons is zo'n loon toch wel echt het minimum voor een junior.
Olie prijzen dalen en men geeft minder geld uit aan onze producten. Tijdens het reizen is er vaak ook wat tijd voor vrije tijd dus zie nog wel wat van de wereld. Ben nog jong, en "vrij gezellig" dus dat scheelt. Eerste 7 werkjaren tellen ze niet "officieel mee" omdat het contract noet bij hun stond.

Wel is er een verhoging op komst, even als een mcsa/mcse cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Awsom schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:04:
[...]

Members only:
Skynick schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:55:
[...]

Members only:
Awsom schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:43:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:17
JDFS schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:58:
[...]

[...]

[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Greencap schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:15:

Vind je? Als ik hier een beetje door het topic heen lees vind ik het niet echt onderbetaald hoor... Prima salaris, en hou er ook rekening mee dat je met een week per maand in het buitenland ook makkelijk weer 50-100 euro aan eten en drinken kan besparen.
Het zou mijn keuze nu ook niet meteen zijn, maar als ik vrijgezel was had ik er niet echt veel moeite mee gehad.

Overwerk zou wel betaald mogen/moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 22:56
JDFS schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:58:

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Members only:

[ Voor 97% gewijzigd door JackBol op 11-06-2015 23:28 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Lasteraar schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:26:
[...]

Wut ?
Snap je commentaar niet zo. Hoezo mag je fiscaal geen salaris uit je onderneming halen ? BV of VOF , maakt niet uit. Waarom zou dat niet mogen ?

Sterker nog. Het moet. Bij een BV ben je als DGA verplicht om er een minimaal jaarsalaris uit te halen van 45000 (ofzo) per jaar. En bij een VOF mag je het zelf weten gezien je over alle inkomsten direct inkomstenbelasting betaald.

Zelf maak ik ook gewoon elke maand een salaris naar mijzelf over. En uiteraard moeten alle normale zaken zoals pensioen , arbeidsongeschiktheid, zfw , u name it , gewoon betaald worden. ( moeten als in: pensioen en arbeidsongeschiktheid kun je zelf regelen als ondernemer ).

Hij heeft aan 2500 netto over te maken als salaris naar privé. Nou dat kan gewoon. Zolang je alle achterliggende kosten ook gewoon netjes regelt en betaald zou ik niet weten waarom dit niet zou mogen ?
Inderdaad. Alleen "hij" klopt niet, want ik ben vrouw. Met een eenmanszaak. Mijn zakelijke rekening en mijn privérekening zijn dus fiscaal gezien gelijkwaardig. Het is puur voor mijn eigen overzicht dat ik ze gescheiden houd.

De omzet komt binnen op de zakelijke rekening. Van die rekening draag ik de omzetbelasting af en betaal ik de crediteuren (leasemaatschappij, abonnementen, verzekeringen etc.) en reserveringen voor belasting en pensioen. Wat overblijft is winst en de hoogte daarvan verschilt per maand, maar ik neem elke maand een vast bedrag op, alsof het salaris is. De rest gaat dus in een buffer maar dat is eigenlijk gewoon privévermogen waarover al inkomstenbelasting is afgedragen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:40
Members only:

Tevreden met huidige salaris. Iets hoger dan gemiddeld denk ik

[ Voor 3% gewijzigd door miena21 op 31-05-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
SndBastard schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:04:
[...]

Overwerk zou wel betaald mogen/moeten worden.
Mijn salaris valt buiten de cao schaal, dus heb een all-in salaris. Op de cao schaal zou ik ergens rond de 2000-2500 zitten bruto oer maand. Die 500€ in over uren haal je ook niet snel. Zoals nu, dit jaar, is t redelijk rustig. Weinig overwerk en nog niet veel in het buitenland geweest.

Ik ben er ook blij mee, zeker gezien mijn opleiding. Daarnaast is deze job "one-of-a-kind" en zijn er veel doorgroeimogelijkheden. Zelf heb ik altijd gezegd dat ik dit max 5 jaar ga doen. Ik zit nu op 3, over 2 kijken we verder. Reden is dat sociale stukje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Ik zal ook maar eens mijn bijdrage maken, lees dit topic te vaak om het niet te doen :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
Strykeforce schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:16:
Ik zal ook maar eens mijn bijdrage maken, lees dit topic te vaak om het niet te doen :)

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Update: Salaris iets hoger, verder niks veranderd. salarisverloop staat onderaan.

Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder niv. 4
Certificaten: MCSE / MCSA / MCDST / ITILv3 / ISO27002 / CCEE
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Consultancy
Huidige functie: Consultant, vooral gericht op Microsoft / Citrix

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, percentage variabel
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: BMW 116i
Werkweek: 40
Pensioenregeling: goede regeling, maximale inleg werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: examens verged / kleine maandelijkse onkostenvergoeding
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd: 1 uur gemiddeld

Maand salaris (bruto): €3475

Salaris verloop:
2011: €1600
2012: €1820
2013: €2282
2013: €2600 (overgestapt naar huidige werkgever)
2014: €3050

[ Voor 6% gewijzigd door gise op 01-06-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Als NON-ITer maar hobby tweaker toch maar even bijdragen hier.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alusion
  • Laatst online: 12:18
Members only:

Update:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig Martiny, welcome to the team! :*)

Je functie is overigens nog altijd gewoon Consultant, dus nu lieg je natuurlijk nog steeds een klein beetje over je titel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:52
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

WhiskyPhreak schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 07:54:
Members only:
Waarom doe je niets met je opleiding? Man, de banen in die hoek liggen bijna voor het oprapen (om niet te spreken over de salarissen die daar ook significant hoger liggen dan wat je nu krijgt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Alusion schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:40:
Members only:

Update:
Members only:
Zonder ervaring direct aan de slag als consultant? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:52
AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:16:
[...]

Waarom doe je niets met je opleiding? Man, de banen in die hoek liggen bijna voor het oprapen (om niet te spreken over de salarissen die daar ook significant hoger liggen dan wat je nu krijgt)...
Hoek waarin ik zat was nauwelijks iets te vinden zonder PhD, en een geschikte PhD vinden kwam er uiteindelijk niet van. Ondertussen is dat te lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
*Verwijderd*

[ Voor 98% gewijzigd door Remmetje op 08-06-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Laatst online: 15-09 19:45
Tweakers, graag jullie input!

Ik ben gaan soliciteren en ben de volgende baan tegengekomen:

Members only:

De doorgroei mogelijkheden van het bedrijf zijn erg aantrekkelijk, tevens is het nog een redelijk jong bedrijf dat ontzettend hard groeit.

Wat vinden jullie hiervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomdabom schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:28:

Members only:

De doorgroei mogelijkheden van het bedrijf zijn erg aantrekkelijk, tevens is het nog een redelijk jong bedrijf dat ontzettend hard groeit.

Prima startsalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Er komen veel consultants langs in dit topic met weinig werkervaring (1 jaar bijvoorbeeld). Ik dacht altijd dat een consultant iemand was met veel werkervaring binnen een specifiek vakgebied en bij meerdere bedrijven/projecten, die dan vervolgens met al die ervaring en kennis een nieuw probleem of project te lijf gaat. Maar hoe werkt dat dan als je net komt kijken?

Please enlighten me :)

edit: Oh zie dat er iets soortgelijks al gevraagd werd door supra_indo.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 03-06-2015 17:02 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Gizz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:01:
Er komen veel consultants langs in dit topic met weinig werkervaring (1 jaar bijvoorbeeld). Ik dacht altijd dat een consultant iemand was met veel werkervaring binnen een specifiek vakgebied en bij meerdere bedrijven/projecten, die dan vervolgens met al die ervaring en kennis een nieuw probleem of project te lijf gaat. Maar hoe werkt dat dan als je net komt kijken?

Vaak wordt de functienaam consultant ook gebruikt door detacheerders, bijvoorbeeld bij Capgemini: https://www.nl.capgemini....obs/junior-ict-consultant

En dan ben je gewoon als functie X gedetacheerd bij een bedrijf.

De consultant functie waar jij aan denkt is inderdaad een senior functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024

Het inhuren van extern personeel wordt vaak gezien als consultancy door bedrijven.
Vandaar dat je binnen de detacheering steeds meer de functie consultant ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dank voor de snelle reacties. Eigenlijk weet je dus niet wat iemand doet als hij/zij zegt een consultant te zijn? Misschien informatief als de consultants in dit topic dan een kleine toelichting geven en niet alleen 'consultant' schrijven :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
De 'markt' vindt het inderdaad vrij normaal dat een consultant tegenwoordig iemand kan zijn zonder werkervaring, maar vanuit een bedrijf waar wel meer kennis over dat onderwerp in zit. Je hebt dan toch als achtervang kennis en ervaring, en als het goed is ook de wetenschap wanneer je daar naar moet vragen indien je tekort komt.

Wat hierboven beschreven wordt als consultant zijn inderdaad de senior of principal consultants en die zijn een heel stuk duurder om in te huren. Vandaar dat bedrijven graag een junior of medior hebben, met die achtervang indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:12
Na lang zoeken maar begonnen via een interim contract (6 maanden):

Members only:

Niet echt 100% waar ik naar op zoek was, maar na talloze sollicaties waar ik te horen kreeg dat ik "te weinig" ervaring had (deels terecht), interim aan de slag gegaan. Op zich geen slechte verloning denk ik, met misschien kans op een vast contract op het einde van de rit.

Droomjob zou iets in de consultancy zijn, maar dan specifiek hardware / netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattie_333
  • Laatst online: 03-04-2024
tomdabom schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:28:

Members only:

Lijkt mij ook een prima start! Ben op die leeftijd ook begonnen en mocht het met €1000 minder doen per maand! De reistijd is wel redelijk pittig denk ik, maar je moet wat over hebben voor een goeie start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:56

florholvoet

aka F0x.be

Ben nu iets langer dan een half jaar aan de slag na afgestudeerd te zijn in 2014 en heb een tijdje geleden mijn eerste loonsverhoging gevraagd en gekregen:

Members only:

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:09

Don Quijote

El Magnifico

SanderH_ schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:34:
Na lang zoeken maar begonnen via een interim contract (6 maanden):

Members only:

Niet echt 100% waar ik naar op zoek was, maar na talloze sollicaties waar ik te horen kreeg dat ik "te weinig" ervaring had (deels terecht), interim aan de slag gegaan. Op zich geen slechte verloning denk ik, met misschien kans op een vast contract op het einde van de rit.

Droomjob zou iets in de consultancy zijn, maar dan specifiek hardware / netwerken.
Interessant om te zien dat je met een Master BIM moeite hebt om een baan te vinden in Belgie. In Nederland (althans 4 jaar geleden) zijn zeker de consultancy bedrijven (Big4, IBM, Accenture, Cap etc.) ontzettend geinteresseerd in mensen met deze master. De meeste van mijn medestudenten hadden praktisch al een contract voor ze goed en wel klaar waren (ik zelf had ook al een akkoord voordat mijn scriptie was ingeleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:49
royduin schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:15:
Members only:
Iemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mijn omscholing zit er bijna op en mijn bijbaan contract wordt niet verlengd.
Nu dus op zoek naar wat anders en heb al een aanbieding lopen, ik zit alleen nog even over het loon te denken.

Huidig
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 04-06-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
DivWhis schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:39:
[...]

Interessant om te zien dat je met een Master BIM moeite hebt om een baan te vinden in Belgie. In Nederland (althans 4 jaar geleden) zijn zeker de consultancy bedrijven (Big4, IBM, Accenture, Cap etc.) ontzettend geinteresseerd in mensen met deze master. De meeste van mijn medestudenten hadden praktisch al een contract voor ze goed en wel klaar waren (ik zelf had ook al een akkoord voordat mijn scriptie was ingeleverd)
Eens. Ook bij ons, een Big4, lopen er wat mensen rond met een opleiding BIM. Nu moet ik wel zeggen dat dit over het algemeen wel het betere type BIM-student betreft: sociaal vaardig / ondernemend en een met goede cijfers afgestudeerd. Ik kan me namelijk voorstellen dat er een aardige groep BIM-ers is die daar niet aan voldoet en dan wordt het wellicht lastiger om met BIM een passende job te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons is iedereen gewoon simpelweg Consultant. Dat geldt dus ook voor mijn collega hierboven met 1 jaar-ish ervaring. Vaak zie je constructies waarbij iemand eerst System Engineer o.i.d. is en dan doorgroeit naar de functie van Consultant / Technisch Consultant. Maar dat is niet overal het geval, zoals bij ons. Verder maken we wel degelijk onderscheid tussen junior en senior, maar dat reflecteren we niet in de gegeven titel. Daarmee voorkom je wellicht ook vragen van de klant over waarom de Junior Consultant hun kant op wordt gestuurd, terwijl je ook Senior Consultants in dienst hebt die ze liever zien komen. Tja...

Uiteindelijk is een titel ook maar een titel en gaat het natuurlijk om de persoon die achter zo'n titel schuil gaat, met alle bijbehorende kennis, kunde en ervaring. Ik ben nu zelf ook ongeveer 3,5 jaar Consultant en ik durf wel te zeggen dat mijn functie en bijbehorende werkzaamheden deze titel eer aan doen. Of dat 3,5 jaar geleden ook zo was? Misschien wel, misschien niet, maar het is nou eenmaal de titel die ik destijds heb gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:20
Geen enkele opleiding, pas 2 jaar relevante ervaring en een boven-modaalminimumloon salaris. Lijkt me prima.
Ernemmer schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:00:
Members only:
Je hebt een indicatie van je gewenste salaris gegeven die zo weinig boven je huidige salaris lag? Ik denk dat het - naar ik inschat - nu heel moeilijk wordt om nu al een dergelijk percentage te plussen. Een contractuele groei na x-periode vastleggen kan uiteraard wel; of het gebruikelijk is, weet ik niet. Zorg ook voor smart-formulering, want "bij goed functioneren" kan na een jaar opeens discutabel worden :X

[ Voor 0% gewijzigd door wheel op 04-06-2015 12:27 . Reden: foutief verwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
wheel schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:46:
[...]

Geen enkele opleiding, pas 2 jaar relevante ervaring en een boven-modaal salaris. Lijkt me prima.

[...]
2278 is toch niet boven-modaal? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Pistolebob schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:56:
[...]

2278 is toch niet boven-modaal? :o
Scheelt niet veel hoor en zeker voor zijn leeftijd en werkervaring is het toch niet gek te noemen?
Pagina: 1 ... 108 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.