Dat valt wel mee, het zijn vooral de Sogeti's in deze wereld die dit soort ingewikkelde constructies verzinnen. Zie aan je post dat ze sinds mijn vertrek alles weer anders doen. Ik snap niet waarom het allemaal zo ingewikkeld moet. Ook dat vakantiegeld bij je salaris (deden ze in mijn tijd ook) vond ik altijd zo irritant. Krijg je 150 euro verhoging, zit daar je vakantiegeld ook bij..
Ook bij het verkrijgen van een hypotheek is het meer gedoe. Ben blij dat ik na Sogeti bij een werkgever kwam die gewoon een basissalaris gaf en meer niet, zelfs geen mobilteitsbudget (wel een leaseauto). En ja, dat basissalaris was hoger dan de som van het basissalaris+vakantiegeld+eventuele maandbonus bij Sogeti.
Ik zit nu bij een werkgever waar het weer ietsje verder uit elkaar getrokken is (basissalaris + bonus + mobiliteitsbudget) en daar wordt ik nooit zo blij van, maargoed, ook hier is het basissalaris hoger dan alle andere compenenten bij Sogeti, dan is het iets minder irritant en gemakkelijker om de bonus ook echt als bonus te zien
Dit is ook zo'n goed voorbeeld:
Alles bij elkaar optellen, dan lijkt het nog wat.. :x
Tip:
Je kan eenmalig veel eruit halen bij Sogeti door met een aanbieding te zwaaien. (heb ik zelf ook gedaan, toen kon er ineens wel vanalles). Doe dit wel als je bij een klant zit uiteraard (met een opdracht die niet afloopt) dan doe je ze het meeste pijn. De tweede keer liep ik uit mijn opdracht en ging ik zoveel meer verdienen dat het weinig zin meer had... Ze probeerden het niet eens meer...