Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:20:
Hallo,
Ik werk bij een farmabedrijf met 300 werknemers, en ben de enige die IT support geeft aan 2 van de 3 sites. Dit is goed voor een kleine 200 man. De derde site (100 man) heeft een eigen system engineer die eveneens client support doet; ik sta hem bij. Hiervoor reis ik af en toe naar de andere sites (eigen wagen, kilometervergoeding). Aangezien ik maar 2 (binnenkort 3) collega's heb ben ik heel all-round en beperk ik mij niet enkel tot client-pc's, maar
werk ik ook met telefonie, videoconf, servers, netwerk,...
Ik moet wel zeggen dat ik geen infrastructuurwerken manage/implementeer..
Hetgeen wat ik dik gedrukt heb, is hierin belangrijk.
Wie doet implementaties dan? (externe club?)
Je doet iets met servers? bedoel je nieuwe gebruikers in AD aanmaken ? (copy user?)
je managed niet ?
Onder managen van een infrastructuur versta ik beheer.
Een systeembeheerder, doet dit soort werk naar mijn mening.
Doe je ook implementaties van nieuwe systemen? Dan ben je en system engineer.
De vraag is wat ben jij en waar ben jij zo 'druk doende mee?"
Zijn dat brandjes blussen(reactief?) Of regel je ook pro-actief zaken? (monitoring?)
Loopt de disk van je Storage vol? En kom je er te laat achter? dan heb je gewoon klote beheer gedaan
Ik vind het lastig om daar een prijskaartje aan te hangen om eerlijk te zijn. Maar gezien de hoeveelheid overwerk zou daar wel behoorlijk wat meer tegenover moeten staan...
Waarom ik dit vraag?
Als je tijdens een implementatie alvast goed nadenkt over het beheer -> kan dat veel beheer schelen
Als iemand anders iets niet goed heeft geimplementeerd (bijv. een onnodig complexe situatie gemaakt?)
Kan je dat veel werk opleveren

Dan is het wellicht handig om initiatief te nemen om aantal zaken op orde te brengen

(al dan niet samen met leverancier / externe partij)
[
Voor 14% gewijzigd door
3DDude op 04-06-2015 21:25
]