Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.498 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 13:22
Jopth schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:44:
Geen idee of het ook is toegestaan om hier een bijbaan te posten, als het niet de bedoeling is hoor ik het wel.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik weet dat het niet veel is maar ik vind het leuk werk :).
Laat mij raden, mediamarkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56
JDFS schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:36:
Members only:

Mocht ik de Master af hebben gemaakt dan kan mijn salaris zomaar flink de hoogte in schieten, al dan niet bij mijn huidige afdeling. Voordeel van zitten bij een groot kantoor: veel lijntjes, intern netwerken, altijd vacatures.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 19:01
RoasteR87 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:42:
[...]

Ohhh inclusief al die heerlijk Zweedse taartje, gebakjes en broodjes?! :9~ :9~ Krijg meteen weer zin om terug te gaan naar mijn studenten tijd daar :+

Mycket Bra! _/-\o_
Ja zweedse werkgevers zorgen over het algemeen goed voor het personeel ;) lang leve Fikatags mag je ook af en toe naar Zweden is een te gek land om te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Skywalker27 op 20-05-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Awsom schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:04:
[...]

Members only:
Skynick schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:55:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:51
JDFS schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:34:
[...]

[...]

Members only:
Members only:

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Thecola schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:02:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:20
JDFS schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:30:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Skywalker27 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:08:
[...]

Ja zweedse werkgevers zorgen over het algemeen goed voor het personeel ;) lang leve Fikatags mag je ook af en toe naar Zweden is een te gek land om te werken.
Yup, ben er ook geweest. Helaas steeds voor maximaal 2 dagen. Maar verschillen zijn duidelijk. Zelfde functie bij een multinational, de Zweed in een gloednieuwe M3, de Italiaan in een oude Scenic -O-

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
[...]

Mooi land dat zeker, maar de werkcultuur is niets daar. Een van de redenen waarom ik hier niet blijf. Geef mij maar wat Hollandse of Duitse struktuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roobje schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:57:
[...]

Mooi land dat zeker, maar de werkcultuur is niets daar. Een van de redenen waarom ik hier niet blijf. Geef mij maar wat Hollandse of Duitse struktuur
Tot nu toe moet ik zeggen dat die werkcultuur die ik heb leren kennen stukken beter is dan in NL. Een stuk minder stressen als in NL en inderdaad het zorgen voor personeel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:23:
[...]

Tot nu toe moet ik zeggen dat die werkcultuur die ik heb leren kennen stukken beter is dan in NL. Een stuk minder stressen als in NL en inderdaad het zorgen voor personeel.. :)
Leuk om te lezen over de Zweedse werkcultuur. Ik heb vorig jaar half jaar gestudeerd aan de SSE in Stockholm (geen IT, wel finance). Ik vond de tijd daar geweldig en ben nog steeds onder de druk van het land en de mensen. Ik zou graag terug willen en solliciteren voor een baan. Het werkleven zal inderdaad anders zijn dan het studentenleven, maar het leven is goed in Zweden.

Hoe ervaren jullie de verschillen tegenover Nederland? ik spreek ook geen Zweeds namelijk, maar heb daar nooit problemen mee gehad. Misschien dat dit op de werkvloer anders is en dan wel niet een vereiste?

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Laatst online: 20-09 10:15
conara schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:47:

Profiel:
Studie: Elektrotechniek (HBO)
Richting: Embedded systems engineer (oid)

Wat is een realistisch bedrag dat ik kan verwachten? Als ik een beetje rondkijk op loonwijzer website's kom ik bedragen van 2400 a 2600 euro bruto in de maand tegen. In dit topic zijn echter maar weinig mensen met een elektrotechniek achtergrond en vergelijkbare baan.
HvU toevalig? in dat geval: zijn het nog steeds projectjes met een robot tank die zelfstandig moet rijden?

Het feit dat er weinig zijn die deze achtergrond hebben en ook in die richting werken kan op zich wel kloppen. Ik weet niet hoe het andere mensen afging maar voor een onervaren solicitant was voor mij al snel de lol er af en ging ik na een half jaartje voor andere richtingen solliciteren omdat ze altijd positief waren maar na het 2de gesprek toch maar voor die ene gingen met 5 jaar ervaring....

Verder verwacht ik dat je via een recruiter op gesprek komt. deze recruiter geeft van te voren je ervaring en salaris indicatie. ik zou dus sowieso vragen wat de recruiter voor bedrag heeft genoemd als je dit zelf niet weet. Trouwens: ze zullen altijd ontkennen dat ze een salaris indicatie hebben ontvangen. Ik probeer meestal de boot af te houden en als ze doorvragen hou ik het op dat ik niet weet wat ze bieden en dat secundaire voorwaarden ook meewegen. Dus staar je niet te blind op salaris. er zijn veel secundaire voorwaarden die meehelpen:

- budget om verder te ontwikkelen naast jezelf verrijken met het lezen van blogs en workshops (dit zou ik steeds meer waarderen als deze er was)
- flexibele uren en/of heel vroeg beginnen (momenteel mijn faforiet en weegt bij mij zwaar mee)
- geen aaanvullende zorgverzekering betalen
- bonussen die niet afhankelijk zijn van presteren
- en vooral een bedrijf die niet bang is om elk jaar andere technieken te gebruiken om kwaliteit van code te verbeteren. als je vastzit in een rol waarbij je weinig nieuwe technieken leert is het moeilijk om weer bij dat bedrijf los te komen.

succes nog.

ik weet zeker dat ik niet de enige ben die wil weten wat je er uit heb weten te slepen :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ninjetsu NL schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:55:
Members only:
Members only:

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

LuPo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:39:
[...]

Members only:
Members only:

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:59:
Members only:
Vind je het prettig op de positie waar je zit?
Want ikzelf kan me niet voorstellen dat je 6 jaar lang op een 1e lijns helpdesk wilt blijven zitten. Uiteraard is het afhankelijk van de werkzaamheden en wat je zelf wilt natuurlijk.

Tevens heb je in die 6 jaar maar 1 certificaat gehaald, dus ik neem aan dat je je wel happy voelt daar.

Wederom, zelf zou ik dan toch wat meer certificaten halen om hoger op te komen in salaris, werkzaamheden en ervaring.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:06:
[...]

Members only:
Members only:

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
LuPo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:03:
[...]
Members only:

Members only:
Ik ben rechten gaan studeren omdat dat was wat ik leuk vond toen ik een keuze ging maken vanuit de middelbare school. Dat was t enige wat ik wou en so it happened. Daarbij vond ik strafrecht altijd al het meest interessant dus vandaar de master.

Echter na mijn opleiding te hebben afgerond en stage te hebben gelopen bij verschillende kantoren kwam ik er achter dat ik niets voelde voor het hele lone-wolf gebeuren wat aan de advocatuur schijnt te kleven. Verder zag ik de zieke uren niet zitten en dan had ik wel bij een kleiner kantoor kunnen gaan werken maar daar stond ambitie me in de weg... als ik advocatuur ging doen, dan wel bij een groter kantoor.

Laatste probleem was dat ik als volbloed Limburger de drang had om weer terug te keren naar het zuiden (which I did) en daar juridische banen dun gezaaid zijn.

Aangezien ik altijd al interesse heb gehad in de ICT en enkele vrienden van mij er al in werkzaam waren was toen de kruising op dat punt in mijn leven wel duidelijk, so I took a chance en heb me laten omscholen, toen een tijd helpdeskwerk gedaan met de belofte tot coding werk (never happened ;( ) en uiteindelijke via LinkedIn terecht gekozen bij mijn huidige werkgever, waar ik erg prima zit 8) Sinds vorig jaar Juni dan al enkele leuke klussen gedaan en qua salaris mag ik zeker niet klagen aangezien mijn vooropleiding niet aansluit... :X

Mocht je interesse hebben kan je me altijd een DM sturen! :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Ninjetsu NL op 21-05-2015 10:36 . Reden: Kleine verbeterpuntjes... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Roobje schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:57:
[...]

Ik vind de werkcultuur veel beter daar, misschien soms iets te relaxed. Maar in Nederland wordt er vaak gedaan aan managing by results en in Zweden is dit not done. Zorgt voor een veel betere sfeer, en een hogere kwaliteit van werken en leven.

Wat soms wel nadeel is en dat is typisch Zweeds dat beslissingen nemen erg lang duurt.

Daarnaast zijn de Zweden echt wel een heel vriendelijk volk veel gast vrijer dan in Nederland. Maar dat kan misschien ook aan het bedrijf liggen. Want het is net een grote familie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ook op school wordt eten gratis verzorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Skywalker27 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:32:
[...]

Ik vind de werkcultuur veel beter daar, misschien soms iets te relaxed. Maar in Nederland wordt er vaak gedaan aan managing by results en in Zweden is dit not done. Zorgt voor een veel betere sfeer, en een hogere kwaliteit van werken en leven.

Wat soms wel nadeel is en dat is typisch Zweeds dat beslissingen nemen erg lang duurt.

Daarnaast zijn de Zweden echt wel een heel vriendelijk volk veel gast vrijer dan in Nederland. Maar dat kan misschien ook aan het bedrijf liggen. Want het is net een grote familie hier.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, en natuurlijk verschilt het van bedrijf tot bedrijf, net als in Nederland.

Maar ik vrees dat we hier wat off-topic gaan. Wellicht interessant voor een nieuw topic, als dat nog niet bestaat, over leven en werken in Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
Klinkt een beetje alsof men in Zweden werkt zoals men hier het beeld van een ambtenaar heeft en daar wordt alleen maar over geklaagd en gevloekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
TheBrut3 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:56:
Klinkt een beetje alsof men in Zweden werkt zoals men hier het beeld van een ambtenaar heeft en daar wordt alleen maar over geklaagd en gevloekt :+
Alleen boeken wij wel resultaten ;) en winst.
Modbreak:Dit was de laatste post over Zweden. Mochten jullie verder willen gaan, maak dan even een apart topic in het relevante forum aan. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Krisp op 21-05-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 17:31
zerokill schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:55:
[...]

Het hangt er een beetje vanaf bij wat voor bedrijf je soliciteert. Voor een aantal bedrijven zal 2400-2600 best mogelijk zijn maar ik vind het vrij hoog voor je eerste echte baan. Ik zou eigenlijk vooral geinteresseerd zijn in de doorgroei mogelijkheden.

Mijn achtergrond is HBO Elektrotechniek gevolgd door een MSc in Computer Engineering (ook elektro). Mijn start salaris bij een IT consultant was 2250 en na een half jaar 2400. Over een paar maanden zou dit verder verhoogd moeten worden naar 2750. Daarbij moet vermeld worden dat ik ben aangenomen als software engineer en eigenlijk niets doe dat met elektrotechniek te maken heeft.
Tnx voor je input!
gr8-jen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 07:48:
[...]

HvU toevalig? in dat geval: zijn het nog steeds projectjes met een robot tank die zelfstandig moet rijden?

...

ik weet zeker dat ik niet de enige ben die wil weten wat je er uit heb weten te slepen :)
Nee niet HvU. En ik zal het laten weten zodra ik afgestudeerd ben en een baan heb

[ Voor 48% gewijzigd door conara op 21-05-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
:O

[ Voor 99% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 22-05-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Members only:

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen, ik ben er wel tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
supra_indo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:10:

Volgens mij mag je niet klagen qua opleiding/loon/leeftijd verhouding.
Ook van allerleid opleidingen mogelijk, leasauto. Lijkt me allemaal niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

supra_indo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:10:
Members only:

Huh, had je dit gisteren om 21:55 ook niet gepost? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:45
Zr40 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:23:
Members only:
Als ik zie wat developers met 4 jaar ervaring bij ons verdienen en hoe lastig het is om nieuwe te vinden, denk ik dat het inderdaad tijd voor een nieuwe stap is ja ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Update:

Members only:

Met ingang van het nieuwe jaar ongevraagd loonsverhoging en opties gekregen.

Mijn werk is inmiddels lastiger want ik werk nu intensiever samen met teams in het buitenland. Dat leidt vaker tot problemen en irritatie dan werken in mijn lokale team. Desalnietemin nog erg tevreden. Ik denk ook niet dat ik makkelijk iets anders zou kunnen vinden in Amsterdam waar salaris en werksfeer even goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saido
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 18:30
Betreft een nieuwe baan, omdat ik geen ervaring heb in het gebied van development waar ik in ga werken lijkt mijn salaris een goed "startsalaris".

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Saido schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:37:
Betreft een nieuwe baan, omdat ik geen ervaring heb in het gebied van development waar ik in ga werken lijkt mijn salaris een goed "startsalaris".

Members only:
Programmeertaal/omgeving is wel relevant in deze, om beter te kunnen beoordelen.

[ Voor 50% gewijzigd door Hatsieflatsie op 23-05-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saido
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:55:
[...]
Programmeertaal/omgeving is wel relevant in deze, om beter te kunnen beoordelen.
Van .NET naar Java, zelf heb ik evenveel ervaring met beide, maar bij het bedrijf maken ze gebruik van verscheidene API's en frameworks waar ik niets vanaf weet.

[ Voor 5% gewijzigd door Saido op 23-05-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Je zegt dat je geen ervaring hebt in development, maar in je post staat 1 jaar werkervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saido
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:56:
Je zegt dat je geen ervaring hebt in development, maar in je post staat 1 jaar werkervaring?
In het gebied van development waar ik in ga werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Wylana schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:00:
[...]

Vind je het prettig op de positie waar je zit?
Want ikzelf kan me niet voorstellen dat je 6 jaar lang op een 1e lijns helpdesk wilt blijven zitten. Uiteraard is het afhankelijk van de werkzaamheden en wat je zelf wilt natuurlijk.

Tevens heb je in die 6 jaar maar 1 certificaat gehaald, dus ik neem aan dat je je wel happy voelt daar.

Wederom, zelf zou ik dan toch wat meer certificaten halen om hoger op te komen in salaris, werkzaamheden en ervaring.
En dan niet een losse opleiding of keuze, maar gewoon je kennis laten certificeren want die zal wel hoger zijn in de loop van 6 jaar dan de losse certificaten, en goedkoper en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door MacWolf op 24-05-2015 19:43 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 24
Opleiding(en): VWO
Certificaten: MCSA 2008 MCSE 2012
Werkervaring: 2 Jaar
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: Technisch Consultant. Uitvoeren en plannen van migraties in het MKB. Betrokken in de ontwikkeling van ons Cloudplatform.
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto*: €800 leasebudget
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Weet ik niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studiekosten + examens worden vergoed. Telabb van de zaak en onbeperkt prive km rijden.
Land: NL
Regio: NH
Reistijd**: 40 min

Maandsalaris (bruto): 2400

Ben niet ontevreden over mijn salaris. Volgende week ga ik in onderhandeling en ga ik voor een loonsverhoging van 15 a 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Dat is een flinke loonsverhoging. Hoe ga je die onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:27:

Que? Dit is een bestanddeel ter grootte van ongeveer 10% van je salaris en dat weet je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:32:
Dat is een flinke loonsverhoging. Hoe ga je die onderbouwen?
Bij mijn vorige bespreking nog MSCA 2008, nu MSCE 2012. Ben begonnen aan CCNA en Prince2. Behalve dat zijn mijn werkzaamheden flink verschoven van tweede/derdelijns support naar migraties/projectmanagement/development.

Dit zijn ook mijn argumenten, klinkt dit raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:11:
[...]

Que? Dit is een bestanddeel ter grootte van ongeveer 10% van je salaris en dat weet je niet?
Goed punt, ga ik zeker nakijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheer + Technische maar ongerelateerde HBO
Certificaten: -
Werkervaring: 1 Jaar
Werkgever: Internet Marketingbureau
Huidige functie: Junior Web Developer (PHP)
Vakantiedagen: Weet ik niet.
13/14e maand of winstuitkering: Weet ik niet, ga uit van niet.
Laptop: Ja, Macbook?
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Regio: Noorden
Reistijd: 5 Min :9

Maandsalaris (bruto): 2200
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 23:30 . Reden: Toch maar even mo tags toegevoegd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:34
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True maar dan heb je wel weekend, vakantiegeld etc.
Btw: weet je zeker dat je bruto == netto nog geldt bij dat soort bedragen?

Volgens mij ga je dan ook gewoon keihard belasting betalen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Boudewijn schreef op maandag 25 mei 2015 @ 01:46:
True maar dan heb je wel weekend, vakantiegeld etc.
Btw: weet je zeker dat je bruto == netto nog geldt bij dat soort bedragen?

Volgens mij ga je dan ook gewoon keihard belasting betalen.
Als hij onder de 6990 blijft (wat mogelijk is in 2 maanden vakantiewerk), is er geen belasting verschuldigd in BE. Net even opgezocht, was wel benieuwd naar de regels in BE ;).

Persoonlijk zou ik voorkeur geven aan die uren verdeeld over 12 maanden ipv 2, zo heb ik het altijd gedaan :). Betaalde overigens wel meer belasting in NL.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 25-05-2015 02:37 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ah crap de .be ... daar heb ik overheen gelezen.
Ik denk idd dat je in .nl al sneller de sjaak bent met de belastingen (lees meer betaalt), alhoewel 2maanden 3400E en de rest van het jaar niets/weinig ook wel een rare situatie is.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Voor de verdeling van uren is er weinig keuze. Alleen in het zomerseizoen is er voldoende werk en dan vooral de maanden Juli-Augustus-September.
Ik werk trouwens slechts 1 maand, dus ik kom lang niet aan die 6990. Meer zou ik kunnen werken, maar ik werk liever 1 maand goed door en dan anderhalve maand vakantie dan twee maanden 30u per week werken.

En netto is het denk ik twee procent minder dan bruto, eigenlijk verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Werk je verder helemaal niet naast je studie dan? Van 3400 euro kun je het toch geen jaar uitzingen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Hier is .be is het vrij normaal dat ouders betalen voor de studies van hun kinderen. Dus kot/kamer, inschrijfgeld, kosten voor boeken en leven (eten) betalen zij.
Mijn inkomsten zijn eigenlijk alleen voor alle niet noodzakelijke uitgaven. Denk aan uitgaan, vakanties, gsm (/abo), computers/gadgets,...
+- 1200 euro voor vakantie (een keer ver + een citytrip dit jaar), 300-400 voor uitgaan door het jaar heen. 350 aan gsm (abo + afschrijving gsm zelf). 300 aan afschrijving voor een pc. (1200 op 4 jaar)
Totaal dus 2200. Het ene jaar wat meer als het andere.

En voor dat kom ik ruim toe met 3400, dus gaat er elk jaar ook wat opzij voor later.

Mocht ik het zelf allemaal moeten betalen, dan had ik een pak meer nodig dan dat. Kot/kamer 350/maand + 150 eten/maand. + 1000 euro aan inschrijfgeld +boeken. Dan zit je aan 7000 per jaar. Dat zou kunnen als ik een hele zomer niets anders doe dan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb ook begrepen dat hypotheken in Be doorgaans 20 jaar ipv 30 jaar lopen, komt precies uit met studerende kinderen..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48

Mud

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Het scheelt van gezin tot gezin, maar in Nederland zie je vaker dat studerende kinderen het grootste deel, dan wel alles, zelf moeten betalen. Maar ga je naar Duitsland dan zie je al veel meer ouders die alles betalen.

Maar in Nederland zijn huizen ook absurd duur, in Duitsland kan men prima enkele honderden euro's per maand appart houden om voor de studie van de kinderen te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Het hangt er ook vanaf. Studeren in België is nu niet bepaald duur. Voor vorig jaar kwam je met 1000 euro wel toe voor inschrijvingsgeld + boeken. Als je dan niet op kot/kamers gaat en er een trein abonnement bijneemt dan kom je toe met 1200 euro.

Ik ken hier in mijn omgeving niemand die zijn eigen studies betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Roobje schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:31:
[...]

Het scheelt van gezin tot gezin, maar in Nederland zie je vaker dat studerende kinderen het grootste deel, dan wel alles, zelf moeten betalen. Maar ga je naar Duitsland dan zie je al veel meer ouders die alles betalen.

Maar in Nederland zijn huizen ook absurd duur, in Duitsland kan men prima enkele honderden euro's per maand appart houden om voor de studie van de kinderen te sparen.
Dat verschilt in Duitsland net zoals dat het in Nederland ook verschilt. Een studentenkamer in Amsterdam is duur, maar genoeg steden in Duitsland waar je minimaal net zo veel betaalt. Voordeel is natuurlijk wel dat je bijna nergens collegegeld betaalt.
Verder is de wetgeving natuurlijk ook weer heel anders, je hebt als studerend kind recht op een bepaald bedrag per maand aan 'stufi', als het inkomen van je ouders niet hoog genoeg is betaalt de staat dat, maar anders heb jij gewoon het recht dat bedrag van je ouders te ontvangen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
fsfikke schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:21:
[...]

Dat verschilt in Duitsland net zoals dat het in Nederland ook verschilt. Een studentenkamer in Amsterdam is duur, maar genoeg steden in Duitsland waar je minimaal net zo veel betaalt. Voordeel is natuurlijk wel dat je bijna nergens collega betaalt.
Verder is de wetgeving natuurlijk ook weer heel anders, je hebt als studerend kind recht op een bepaald bedrag per maand aan 'stufi', als het inkomen van je ouders niet hoog genoeg is betaalt de staat dat, maar anders heb jij gewoon het recht dat bedrag van je ouders te ontvangen.
Duitsland heeft exact hetzelfde systeem als Nederland nu krijgt. Je krijgt niets tenzij je ouders niet veel verdienen. Maar als je ouders volgens de DUO genoeg verdienen betekend het niet dat ze je moeten betalen, dus dat recht heb je niet als student. DUO verwacht dat ouders dat bij kunnen dragen maar dat is lang niet altijd het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
AndRo555 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:36:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

fsfikke schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:21:
[...]

Recht? In welke wet of regeling is dat bepaald dan? DUO meent dat op basis van het inkomen van de ouders er voldoende inkomen zou kunnen zijn om bij te dragen (het gaat fout bij het simpele gegeven dat DUO niet kijkt naar de daadwerkelijke draagkracht van de ouders), zodat DUO / overheid dat niet hoeven doen. Voor zover ik weet ligt er nergens een verplichting bij de ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Roobje schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:15:
[...]

Duitsland heeft exact hetzelfde systeem als Nederland nu krijgt. Je krijgt niets tenzij je ouders niet veel verdienen. Maar als je ouders volgens de DUO genoeg verdienen betekend het niet dat ze je moeten betalen, dus dat recht heb je niet als student. DUO verwacht dat ouders dat bij kunnen dragen maar dat is lang niet altijd het geval.
En darin verschilt het dus. Als de ouders weigeren te betalen krijg je het voorgeschoten van de overheid, die verhalen dat dan weer op het inkomen van de ouders.
Zie bijv. http://www.bafoeg-rechner.de/FAQ/vorausleistung.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:22:
[...]

Recht? In welke wet of regeling is dat bepaald dan? DUO meent dat op basis van het inkomen van de ouders er voldoende inkomen zou kunnen zijn om bij te dragen (het gaat fout bij het simpele gegeven dat DUO niet kijkt naar de daadwerkelijke draagkracht van de ouders), zodat DUO / overheid dat niet hoeven doen. Voor zover ik weet ligt er nergens een verplichting bij de ouders.
Ouders hebben een onderhoudsplicht voor levensonderhoud en studie tot 18 jaar (en een voortgezette onderhoudsplicht vanaf 18 tot 21 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wheel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:28:
[...]

Ouders hebben een onderhoudsplicht voor levensonderhoud en studie tot 18 jaar (en een voortgezette onderhoudsplicht vanaf 18 tot 21 jaar).
Maar waar is daarin bepaald dat ouders bij moeten dragen? Een kind kan prima thuiswonen en reizen, daar krijgen ze immers een OV kaart voor. En voldoende inkomens boven de DUO grens die absoluut geen draagkracht hebben.

Maar volgens mij dwalen we nogal af van de bedoeling van dit topic.

Iets meer on topic:
Ik had al gehoord van de zwaardere belasting van het vakantiegeld, maar jeez, kom op man, nu is er volgens mij 56 tot 58% op ingehouden... Ik vind dat wij werkelijk een roverheid hebben. En wel weer 50M in die bodemloze put in Afrika gooien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:22:
[...]

Ik heb het over het Duitse systeem hè.
In Nederland zeggen ze gewoon dat je ouders je maar moeten helpen, of ze dat ook doen is jouw probleem. Als ze weigeren bij te dragen aan de studie van hun kind kan dat betekenen dat dat kind zijn opleiding niet kan volgen. In Nederland vinden ze dat niet erg, in Duitsland om de een of andere reden wel :p
Verweigern Eure Eltern die Auskunft hinsichtlich Ihrer Einkommensverhältnisse oder zahlen sie nicht den Unterhalt, den sie zahlen müssten und ist deshalb Eure Ausbildung gefährdet, könnt Ihr einen Antrag auf Vorausleistung stellen.
Wird der Antrag bewilligt, führt dies dazu, dass das BAföG-Amt Euch den fehlenden Unterhaltsbetrag vorschießt.
Es folgt eine Prüfung durch das BAföG-Amt, ob Ihr gegen Eure Eltern (noch) einen Unterhaltsanspruch habt. Wenn ja, holt es sich das Geld (notfalls im Klagewege) von Euren Eltern zurück.
http://www.bafoeg-rechner.de/FAQ/vorausleistung.php

Nu weer on topic :p
Modbreak:Dit ^^

[ Voor 13% gewijzigd door Krisp op 26-05-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Mud schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:27:
Members only:
Hoeveel ervaring heb je op gebied van systeem/netwerkbeheer? Vind je salaris verhoging wel flink voor je beschrijving aangezien het over komt dat je als junior gaat starten :) Overigens denk ik dat je zeker wel tevreden mag zijn met het complete plaatje, good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48

Mud

supra_indo schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:52:
[...]

Hoeveel ervaring heb je op gebied van systeem/netwerkbeheer? Vind je salaris verhoging wel flink voor je beschrijving aangezien het over komt dat je als junior gaat starten :) Overigens denk ik dat je zeker wel tevreden mag zijn met het complete plaatje, good work!
Bij de toekomstige werkgever heb ik al eerder gewerkt als systeembeheerder. Rechtenstructuur implementeren, installeren en inrichten van servers, dc's. Client problemen oplossen, noem het maar op ;)

De laatste jaren vooral het troubleshooten op:
  • VMWare ESXI en vCenter 4.x, 5.x
  • Windows AD, DNS, GPO, Fileserver, Exchange 2010
  • Sonicwall firewall, antispam
  • Veeam, Backup Exec
Zou mij meer een medior beschouwen :) Het inrichten van servers/omgevingen heb ik de laatste tijd niet gedaan (gezien ik @ helpdesk zat ;) )

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Bijgewerkt, nu 2 en 1/2 jaar in de detachering, inmiddels cloud specialist:

Members only: Kleine raise..

Wel al Openstack aanbieding gehad maar regio randstad, en dan gaat de reistijd me helemaal de nek omdraaien. Verhuizen wil ik niet, en huidige werkgever is opzich erg flexibel icm thuiswerken. Toch, me waarde schijnt te stijgen gezien de interesse op me LinkedIn.

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Update:

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door secury op 26-05-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

secury schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:34:
Update:

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
secury schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:34:
Update:

Members only:
Misschien een idee om je bruto-salaris (exclusief vakantietoeslag en lease-auto) te noemen, en het bedrag van je lease-auto apart op te nemen? Vergelijkt wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:37:
[...]

Members only:
Ja, ik zal het verduidelijken in mijn post.
Alhoewel ik begrijp dat steeds meer bedrijven naar dit soort systemen overgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousrickz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-03 17:30
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
t_captain schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:20:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: MCITP 2008, MCSA 2012, ITIL Foundation en wat storage certificeringen
Werkervaring: Bijna 4 jaar
Werkgever: Leverancier van hardware en software
Huidige functie: Sales engineer

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: elke maand vaste bonus op basis van prestatie bedrijf = +/-1000 bruto per maand
Leaseauto: Vergoeding van 700 bruto en daarbovenop 19 cent per km netto
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve zorgverzekering en sport vergoeding
Regio: Heel NL
Reistijd: 45 min van kantoor

Maand salaris (bruto): 3750 basis, met bonus 4750 wat tot nu toe altijd uitgekeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
AndRo555 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:16:
[...]

Members only:
Dat is maar liefst 1.47 voltijdbaan (normuren voltijd: 174). Je maandloon bestaat dus uit X voltijds maandsalaris + 0.47 X overwerkvergoeding + wat toeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:06:
Een lease-auto én een km-vergoeding? Hoe moet ik dat voor me zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wheel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:48:
[...]

Geen lease auto nemen en die 700 laten uitbetalen. Vervolgens ook nog 19cent per kilometer krijgen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
t_captain schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:46:
[...]

Dat is maar liefst 1.47 voltijdbaan (normuren voltijd: 174). Je maandloon bestaat dus uit X voltijds maandsalaris + 0.47 X overwerkvergoeding + wat toeslagen.
Niet echt relevant wanneer je aantal uren*uurloon betaalt wordt. Je zou het nog kunnen omschrijven als 225 uur per maand (50 urenweek) + uren die je extra maakt. De standaard op het werk is 50 uren per week, je kan minder vragen, maar dat wordt niet vaak gedaan. Normuren voltijd is dus ongeveer 225.
Ook niet zo heel relevant in mijn geval daar er slechts 1 maand per jaar gewerkt wordt en niet heel het jaar door. Maandloon zoals jij het voorstelt is dan niet echt deftig vergelijkmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2121
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:22
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:45

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Members only:

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:48:
[...]

Nee geen lease auto maar een vergoeding voor een auto, dus je krijgt geen tankpas.

Omdat je dus geen tankpas hebt krijg je 19 cent maar betaal je wel je privé km zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vergoeding 700 bruto hou je misschien 350 netto van over in de maand. Gemiddeld is 19ct/km net dekkend. Ik heb collega's gehad die het deden, en het was eigenlijk alleen aantrekkelijk als je relatief dicht bij je werk woonde. Moest je wat verder rijden dan kon je al beter lease pakken. Hebben het zelf nooit uitgerekend though. Wat ik wel weet is dat ik aan een simpele 207 diesel al dik 200 euro aan wegenbelasting en verzekering (allrisk) kwijt ben. Nee, geef mij dan maar een leaseauto waar ik ook prive in kan rijden. Stuk minder gelazer aan mijn hoofd en geen km registratie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True. Private lease Renault clio is 470 pm voor 2 jaar en daar zit ook alles dan in ook wegenbelasting en een kleine eigen risico.

Als lease heb je bijtelling en ik moet nu 120 euro zelf lappen maar is gelijkwaardig aan de bijtelling als je de clio least. Door de KM vergoeding hou ik per maand 175 over aan de KM vergoeding die ik kan gebruiken voor privé KM.

Aangezien ik wel veel auto rijdt had ik liever een lease auto gehad. Met salaris stijg ik de komende jaren nog aardig dus al met al wel aantrekkelijk verder.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattie_333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
mattie_333 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:22:
Leeftijd:23
Opleiding(en): MBO ict n3
Certificaten: 70-680, 70-685, 74-409, ITILv2 en MCDST
Werkervaring: 3 a 4 Jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: IT support/engineer

Vakantiegeld:8%
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: vergoeding
Leaseauto: 750 incl. (geen eigen bijdrage)
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onbeperkte opleidingsmogelijkheden, zolang het relevant is
Regio: ZH
Reistijd: nog onbekend

Maand salaris (bruto): 2250

Wat vinden jullie?
Inmiddels een update:

Leeftijd:24
Certificaten: MCSA 2012, 70-336, 70-680, 70-685, 74-409, ITILv2 en MCDST
Werkervaring: 5 Jaar

13/14e maand of winstuitkering: - jaarlijks variabel +/- half maandsalaris
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onbeperkte opleidingsmogelijkheden, zolang het relevant is
Reistijd: 25 minuten enkele reis op het moment

Waar ligt bij jullie het moment van salarisverhoging? Ik ben nog erg tevreden met mijn werkgever en ben nog lang niet van plan over te stappen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
mattie_333 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:24:
[...]

Inmiddels een update:

Leeftijd:24
Certificaten: MCSA 2012, 70-336, 70-680, 70-685, 74-409, ITILv2 en MCDST
Werkervaring: 5 Jaar

13/14e maand of winstuitkering: - jaarlijks variabel +/- half maandsalaris
Pensioenregeling:
Reistijd: 25 minuten enkele reis op het moment

Waar ligt bij jullie het moment van salarisverhoging? Ik ben nog erg tevreden met mijn werkgever en ben nog lang niet van plan over te stappen :-)
Op jou leeftijd moet je niet eens kijken naar welke partij jou betaald, maar naar je netto salaris. Als A jou 2250 geeft voor functie B bij bedrijf C en D geeft jou 2800 voor functie B bij bedrijf C, blijf je dan ook nog?

Ik denk dat jij met jou MCSA 2012 zeker een beheer functie zal moeten gaan zoeken en z.s.m. richting de 3K moet gaan werken inclusief lease auto ;) waar je ook gaat werken, je gaat je plekje bij elk bedrijf wel vinden geloof me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Members only:

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bob Popcorn schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:48:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Members only:
Ik ben niet bekend in je branche maar ik denk als je een coordinator/manager functie hebt dat je zeker wel boven de 3K mag verdienen met je verantwoordelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Members only:
Misschien even het standaard-template invullen, ter vergelijking, maar ook omdat nu nogal wat informatie ontbreekt. Leeftijd, opleidingsniveau, werk-ervaring, type werkgever, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:53:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bob Popcorn schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:07:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Bob Popcorn schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:07:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

wheel schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:16:
[...]

Dus grofweg een hbo'er met 2 jaar werkervaring. Een mooie titel, maar feitelijk ben je de marketeer (zonder marketing-opleiding); van leidinggeven is geen sprake. Veel verantwoordelijkheid, maar niet bijzonder, gezien je de enige bent?
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Bob Popcorn op 27-05-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Bob Popcorn schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:25:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

wheel schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:45:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 22:09
Bob Popcorn schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:25:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Sinds kort verhuisd naar Utrecht. Nieuwe baan, nieuwe woning, alles chill :) Daarnaast pas afgestudeerd, en nu leuk werk!

Members only:

Prima om te beginnen dacht ik zo. De vrouw verdiend ook goed, we hoeven niet te klagen :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Laatst online: 20-05 09:29
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:06:
Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: MCITP 2008, MCSA 2012, ITIL Foundation en wat storage certificeringen
Werkervaring: Bijna 4 jaar
Werkgever: Leverancier van hardware en software
Huidige functie: Sales engineer

13/14e maand of winstuitkering: elke maand vaste bonus op basis van prestatie bedrijf = +/-1000 bruto per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve zorgverzekering en sport vergoeding
Regio: Heel NL
Reistijd: 45 min van kantoor

Maand salaris (bruto): 3750 basis, met bonus 4750 wat tot nu toe altijd uitgekeerd is.
Dat zijn behoorlijk deftige arbeidsvoorwaarden, chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:32
Leeftijd: 22
Opleiding(en): IT Beheer niv 4
Certificaten: ITIL, Prince 2, 70-680, 70-685, 70-640, 70-642, 70-646
Werkervaring: 4 jr
Huidige functie: Servicedesk

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: Aygo
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Land: Nederland
Regio: Overijssel
Reistijd: 1u

Maand salaris (bruto): 1650

Is dit zo bedroevend laag dan? Wat zou een goed salaris zijn om te vragen bij contractverlenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Valandin schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:06:
Leeftijd: 22

Maand salaris (bruto): 1650

Is dit zo bedroevend laag dan? Wat zou een goed salaris zijn om te vragen bij contractverlenging?
Je zit bijna 400 boven het minimum jeugdloon voor een 22 jarige. Bij 23 worden lijkt me dat je naar tenminste opnieuw minimumloon + 400 euro zou moeten, dus 1900 euro.

Je vraag doet overigens vermoeden dat je geen vast contract hebt (hence contractverlenging)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:32
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:11:
[...]

Je zit bijna 400 boven het minimum jeugdloon voor een 22 jarige. Bij 23 worden lijkt me dat je naar tenminste opnieuw minimumloon + 400 euro zou moeten, dus 1900 euro.

Je vraag doet overigens vermoeden dat je geen vast contract hebt (hence contractverlenging)?
Ik heb inderdaad een 7 maand contract :)
Mijn inkomen is dus niet ongelofelijk belabberd voor mijn leeftijd? Ik zie namelijk al die enorme bedragen langskomen en begin dus wel een beetje te twijfelen.
Pagina: 1 ... 107 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.