Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik denk dat je inderdaad wel gelijk hebt, zoals ik het nu bekijk is het ook niet alleen support maar ook veel hulp aan huis en help ik collega's ook met Server projecten binnen bedrijven. Persoonlijk vindt ik het wel apart dat ze dan het minimum geven als ze mij gewoon echt nodig hebben, een collega van mij stopt ermee en dan hebben ze gewoon geen mensen voor de TD omdat mijn Stage ook stopt, Ik denk dat ik daarom wel gewoon mag vragen naar een nieuw voorstel en dan hoop ik gewoon op 1100-1200 bruto om te beginnen.Gillded schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:48:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Feitelijk 100% onjuist. Je betaalt belasting over het inkomen over een bepaald jaar. 12*€2000 + €6000 bonus wordt precies even zwaar belast als 12*€2500.Michaelg schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:19:
[...]
Erm nee? Je bonus/13de maand etc wordt bijzonder belast. Het gehele bedrag valt onder de hoogste categorie. Waar je normale belasting over je salaris is opgebouwd over de verschillende schijven, wordt de bonus etc volledig belast over de hoogste schijf(waar deze in valt). Zelfde als met vakantiegeld.
En dat verschil krijg je terug met je belastingaangifte. Simpele reden: belasting betaal jij en niet je werkgever, je werkgever kan nooit 100% zeker weten hoeveel belasting jij verschuldigd bent.The Eagle schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:51:
[...]
Als jij met een deel van je loon al in de 52% valt dan is het idd gelijk. Neemt niet weg dat dat soort dingen standaard met 52% belast worden, ook als de rest van je loon in de 42% valt.
[ Voor 31% gewijzigd door MarcoC op 04-05-2015 20:03 ]
Wat is het nut van de witte maandtabel dan? Als je de ene maand € 1.000 verdient en de andere € 3.000, zou je dus evenveel loonheffing betalen?MarcoC schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:59:
[...]
Feitelijk 100% onjuist. Echt absoluut NIET waar. Je betaalt belasting over het inkomen over een bepaald jaar. 12*€2000 + €6000 bonus wordt precies even zwaar belast als 12*€2500.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Je betaalt belasting over €4.000.RickvN schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:03:
[...]
Wat is het nut van de witte maandtabel dan? Als je de ene maand € 1.000 verdient en de andere € 3.000, zou je dus evenveel loonheffing betalen?
Tel al in je inkomsten uit loondienst op, en bereken daar de inkomstenbelasting over. Dat is het. Moeilijker dan dit is inkomstenbelasting niet.
Je draagt toch per maand je LH af, dus per maand (indien afwijkend inkomend) wordt je LH bepaald?MarcoC schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:16:
[...]
Je betaalt belasting over €4.000.
Tel al in je inkomsten uit loondienst op, en bereken daar de inkomstenbelasting over. Dat is het. Moeilijker dan dit is inkomstenbelasting niet.
Ik heb geen ervaringen met de 42%/52% grens, dus heb er ook geen ervaringen mee. En zal die voorlopig ook nog niet hebben helaas
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
De loonheffing is een voorschot die je werkgever voor jou alvast afdraagt. Je maandelijkse loonheffing wordt doorgaans berekend door je maandsalaris * 12 te doen, vervolgens de verschuldige belasting te berekenen, en de belasting weer door 12 te delen. Als je salaris maandelijks vaak wisselt gebeurt het daardoor in de praktijk vaak dat je daardoor teveel belasting betaalt.RickvN schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:18:
[...]
Je draagt toch per maand je LH af, dus per maand (indien afwijkend inkomend) wordt je LH bepaald?
Ik heb geen ervaringen met de 42%/52% grens, dus heb er ook geen ervaringen mee. En zal die voorlopig ook nog niet hebben helaas
Als je op jaarbasis €30.000 verdient, dan betaal je belasting over €30.000. Hoe dat salaris opgebouwd is, maakt echt helemaal niets uit.
Verbaast me eerlijk gezegd dat zoveel mensen dit niet weten.
[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 04-05-2015 20:21 ]
En wat is je jaarinkomen? Overal op het net waar ik berekeningen doe komt mijn verhaal naar voren.Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:40:
[...]
Absoluut helemaal totaal niks van waar! Van mijn bonus van € 12.500,- bleef netto € 7.250,- over. Mag jij uitrekenen hoeveel belasting daarover betaald moet worden.
Regulier salaris opgebouwd uit vier schalen, bijzondere beloningen gelijk in de hoogste (waar je dan onder valt).
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Bij een normale salarisadministratie en een normale situatie met maandelijks loon, vakantiegeld en incidenteel overwerk, wordt gewerkt met een 'jaarloon bijzonder tarief' waarop het belastingpercentage voor o.a. vakantiegeld en overwerk is gebaseerd. Dit jaarloon is doorgaans twaalfmaal het reguliere maandsalaris, of twaalfmaal het gemiddelde maandsalaris van het vorige jaar bij variabele beloning. Het percentage komt dan vrijwel altijd uit de Witte maandtabel voor bijzondere beloningen (laatste pagina). 'Dit soort dingen' worden dus niet zomaar met het hoogste tarief belast. Voor bijzondere beloningen is het hoogst mogelijke tarief dit jaar ook geen 52% maar 56%, voor de inkomens tussen € 57.586 en € 100.671.The Eagle schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:51:
[...]
Als jij met een deel van je loon al in de 52% valt dan is het idd gelijk. Neemt niet weg dat dat soort dingen standaard met 52% belast worden, ook als de rest van je loon in de 42% valt.
Voorbeeld: normaal maandsalaris is € 3.500. Jaarloon bijzonder tarief is € 42.000. Voor vakantiegeld en overwerk (beiden zijn bijzondere beloning) wordt dit jaar 44,32% belasting ingehouden: 42% standaardtarief en 2,32% verrekeningspercentage loonheffingskorting. Dit verrekeningspercentage is een kunstgreep om te compenseren voor het feit dat de normale loonheffing geen rekening houdt met bijzondere beloningen bij de afbouw van de arbeidskorting en algemene heffingskorting. Je vakantiegeld van 8% van € 42.000 is bruto € 3.360, netto ca. € 1.870.
Meer lees je in het Handboek Loonheffingen 2015.
Dit misverstand komt geloof ik elke maand wel een keer langs, en iedereen blijft en blijft het maar uitleggen...Michaelg schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:39:
[...]
En wat is je jaarinkomen? Overal op het net waar ik berekeningen doe komt mijn verhaal naar voren.
Regulier salaris opgebouwd uit vier schalen, bijzondere beloningen gelijk in de hoogste (waar je dan onder valt).
Tegen beter weten in ga ik het ook maar eens proberen: loonbelasting is loonbelasting, en dus geldt er GEEN bijzonder tarief voor vakantiegeld, 13e maand of bonus.
Het enige verschil: bij de uitbetaling houdt de werkgever voor de zekerheid even het hoogste tarief in, enkel om te voorkomen dat je aan het eind van het jaar bij moet betalen. Bij je belastingaangifte wordt alles bij elkaar opgeteld en krijg je het teveel betaalde gewoon weer terug....
Zwaar versimpeld rekenvoorbeeld:
10.000 salaris + 10.000 bonus = 42% van 20.000 aan belasting: 9.600
20.000 salaris = 42% van 20.000 aan belasting: 9.600
En nu hou ik echt op met dit steeds weer uitleggen....
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Je hebt opzich gelijk, maar aan het begin van het jaar kan de salaris administratie van jou bedrijf niet met zekerheid zeggen wat je bonus is voor dat jaar, daarom komt er dus een tarief bovenop je normaal hoogste belasting tarief om te compenseren voor het verminderde recht op loonheffingskorting. En ik kan uit zeer betrouwbare bron (namelijk mijzelf) melden dat er dan inderdaad 56% van je bonus wordt ingehouden (dit is trouwens pas sinds januari 2015, in 2014 was dit nog gewoon 52%)Asteroid9 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:02:
[...]
Dit misverstand komt geloof ik elke maand wel een keer langs, en iedereen blijft en blijft het maar uitleggen...
Tegen beter weten in ga ik het ook maar eens proberen: loonbelasting is loonbelasting, en dus geldt er GEEN bijzonder tarief voor vakantiegeld, 13e maand of bonus.
Het enige verschil: bij de uitbetaling houdt de werkgever voor de zekerheid even het hoogste tarief in, enkel om te voorkomen dat je aan het eind van het jaar bij moet betalen. Bij je belastingaangifte wordt alles bij elkaar opgeteld en krijg je het teveel betaalde gewoon weer terug....
Zwaar versimpeld rekenvoorbeeld:
10.000 salaris + 10.000 bonus = 42% van 20.000 aan belasting: 9.600
20.000 salaris = 42% van 20.000 aan belasting: 9.600
En nu hou ik echt op met dit steeds weer uitleggen....
In je belasting aangifte staat vervolgens dat je inderdaad 52% betaald, maar doordat je ook minder kortingen krijgt door je hogere salaris, betaal je feitelijk dus meer dan 52% (over je bonus, mits je met je salaris ook al in de 52% schaal valt).
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja, maar wat maakt dat uit? Dat geld komt gewoon TERUG bij je aangifte! Dus ook al houden ze 56% in, krijg je bij je teruggaaf die 14% gewoon weer terug....Sjeeps schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:12:
[...]
Je hebt opzich gelijk, maar aan het begin van het jaar kan de salaris administratie van jou bedrijf niet met zekerheid zeggen wat je bonus is voor dat jaar, daarom komt er dus een tarief bovenop je normaal hoogste belasting tarief om te compenseren voor het verminderde recht op loonheffingskorting. En ik kan uit zeer betrouwbare bron (namelijk mijzelf) melden dat er dan inderdaad 56% van je bonus wordt ingehouden (dit is trouwens pas sinds januari 2015, in 2014 was dit nog gewoon 52%)
In je belasting aangifte staat vervolgens dat je inderdaad 52% betaald, maar doordat je ook minder kortingen krijgt door je hogere salaris, betaal je feitelijk dus meer dan 52% (over je bonus, mits je met je salaris ook al in de 52% schaal valt).
Punt blijft dat er ondanks hardnekkige misverstanden echt geen hoger tarief is voor bonus, uitbetaalde vakantiedagen of andere extra vergoedingen. Alles wordt gewoon bij elkaar opgeteld en in 1 geheel volgens de normale tredes belast.
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Als je de post van Benlanka goed had doorgelezen had je kunnen zien dat dat dus niet meer zo is. Als je in de 42% schaal valt betaal je in veel gevallen 42 + 2,32% over je bonus.Asteroid9 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:24:
[...]
Ja, maar wat maakt dat uit? Dat geld komt gewoon TERUG bij je aangifte! Dus ook al houden ze 56% in, krijg je bij je teruggaaf die 14% gewoon weer terug....
Punt blijft dat er ondanks hardnekkige misverstanden echt geen hoger tarief is voor bonus, uitbetaalde vakantiedagen of andere extra vergoedingen. Alles wordt gewoon bij elkaar opgeteld en in 1 geheel volgens de normale tredes belast.
(clickable)

En je krijgt dus niet die 2,32% terug aangezien je ook recht hebt op minder heffingskortingen. Veel mensen kijken alleen maar naar de inkomensbelasting percentages, maar dat geeft geen volledig beeld, je moet namelijk ook het effect op heffingskortingen meenemen om tot een correcte vergelijking te komen.
Geef mij maar een Warsteiner.
Ja, als je meer verdient betaal je meer belasting en heeft dat ook gevolgen voor je heffingskortingen, toeslagen en wat dan ook, uiteraard. Zo werkt ons stelsel.Sjeeps schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:35:
[...]
Als je de post van Benlanka goed had doorgelezen had je kunnen zien dat dat dus niet meer zo is. Als je in de 42% schaal valt betaal je in veel gevallen 42 + 2,32% over je bonus.
(clickable)
[afbeelding]
En je krijgt dus niet die 2,32% terug aangezien je ook recht hebt op minder heffingskortingen. Veel mensen kijken alleen maar naar de inkomensbelasting percentages, maar dat geeft geen volledig beeld, je moet namelijk ook het effect op heffingskortingen meenemen om tot een correcte vergelijking te komen.
Maar daarvoor maakt het totaal niet uit of het salaris, 13e maand, bonus of wat dan ook is, en daar ging de discussie namelijk over!
Dat wordt bij de aangifte allemaal op 1 hoop geveegd en daar rolt het te betalen bedrag uit.
Als je halverwege het jaar meer gaat verdienen of een beter betaalde baan krijgt heb je exact hetzelfde effect, ofwel: er is geen bijzonder tarief voor een bonus...
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:48:
Members only:
Zo absurd is het niet, en we kunnen ons allemaal voorstellen waarom er zo'n clausule is opgenomen.Nyarlathotep schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:55:
Ook dit is al vaak ter sprake gekomen. Zo'n beding houdt nooit stand bij de rechter, want het zou idd betekenen dat je in het jaar na je ontslag niet in dezelfde branche mag werken. Binnen heel Nederland. Iedereen snapt toch dat dat absurd is?
Of het stand houdt bij de rechter is niet zomaar te zeggen.
Als een programmeur 5 jaar lang werkt aan software voor zijn baas, en 1maand voor de release ontslag neemt en zelf soortgelijke software opeens op de markt brengt....tsjah wat denk je dat de rechter dan zegt?
Ik heb contracten gezien die wereldwijde exclusiviteit afdwingen en zelfs bedrijven met naam noemen (dat je daar niet mag gaan werken). Hoe werkt dit in praktijk?
Als je geen rare dingen gaat doen: geen enkel probleem. Meestal ga je met je werkgever om de tafel zitten als het zo ver is, en dan stel je een overeenkomst op waarin gewoon staat dat je naar de concurrent mag (maar dan geen bestanden mag meenemen etc.).
Als zoiets niet mogelijk is (verstoorde relatie bijvoorbeeld) dan is het geen probleem als je geen rare dingen gaat doen. De rechter zal je in het gelijk stellen.
Echter, als jij architect bent van een commercieel systeem en je gaat voor een concurrent werken als architect voor een zelfde (concurrerend) systeem, ja dan is het natuurlijk niet zo simpel.
[ Voor 6% gewijzigd door Sibylle op 05-05-2015 15:27 ]
Ctrl+k
Dat doet mij vermoeden dat dit gewoon een contract is waar niet echt over is nagedacht, behalve misschien een grote lading te kunnen dekken mocht dat nodig zijn. In 999 uit de 1000 gevallen zou hij hier niks van horen als hij naar een andere werkgever gaat.
That said, ik zou dat wel zwart op wit willen van de werkgever, en desnoods van iemand met kennis (onafhankelijk en niet op T.net) horen hoe dit stand zou houden. Ik denk niet dat hij zich hoeft druk te maken
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Mag het? Vast wel. Houdt het stand voor de rechter? Wellicht. Ik zou er niet te zeker van zijn dat het geen stand houdt. Bovendien heb ik geen behoefte aan een dure en energie-vretende rechtszaak er over. Dus is het verstandig om zoiets te tekenen? Nee. Ik zou het dus zeker niet in mijn contract willen hebben op deze veel te breed omschreven manier. Over een relatiebeding valt te praten, over het alleen met toestemming nevenwerkzaamheden doen valt te praten, maar over een breed concurrentiebeding absoluut niet.Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:48:
Members only:
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Wat ik me trouwens afvraag... In dit topic lijkt het erop dat een laptop voor zakelijk gebruik een soort van extra luxe is, of een secundaire arbeidsvoorwaarde. Maar wat nou als die laptop het enige systeem is waarop iemand z'n werkzaamheden doet?
Ik ben bijvoorbeeld voor het doen van m'n werkzaamheden 100% afhankelijk van m'n eigen laptop (kan niet die van een collega pakken en daarop 100% productief verder werken). Werkgever doet namelijk niet aan vaste PC's/werkplekken.
Nou voelt het dus een beetje apart hier een update te gaan geven, alleen maar omdat ik een nieuwere/snellere laptop heb gekregen.
Als je enige update een nieuwe zakelijke latop is, kijk dan even naar de titel van dit topic
Opleidingen: HBO docent Engels Tweede Graad, WO Master Special Educational Needs
Certificaten: Docent Engels Tweede Graad, Master SEN
Werkervaring: 2 jaar Marketing & Sales (bij een opstartende franchise), 8 jaar Voortgezet Onderwijs
Werkgever: brede middelbare scholengemeenschap in Noord-Brabant
Huidige functie: docent Engels onderbouw, mentor 1e klas, medewerker ICT
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: Schoolvakanties (12 x 5 dagen)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, 7,4%
Laptop: Macbook Pro Retina 13", model medio 2014 (van de zaak t.b.v. ICT-werk)
GSM: privé
Leaseauto: nee
Werkweek: 41 uur op papier (1659 uur gedeeld door 40 werkweken)
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: Nederland
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 25 minuten
Maand salaris (bruto): €3784
Het gaat in mijn geval om een LB-functieschaal in de maximale trede (= maximaal salaris voor deze schaal), waar ik nu 3 jaar in zit. Dit betekent dat ik jaarlijks een bindingstoelage ontvang van €1331 bruto.
Dat klopt, beide post-hbo's duaal (1 dag of avond) gedaan in 2 jaar totaal.KillaZ schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:35:
[...]
Duaal traject gedaan toevallig? Gezien je 7 jaar werkervaring.
AA en AA-belastingaccountant, titel inderdaad behaald, maar ik twijfel of ik hem moet aanhouden. Niemand heeft er ooit naar gevraagd en het kost zo'n 3k/4k per jaar om te onderhouden (PE-punten).
Verwijderd
Bedankt alleen voor de reactie(s).Blue-eagle schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:23:
Unflux zegt in een post in 2013 te werken als Support Engineer, hij was toentertijd 20 jaren oud en zal nu nog steeds vermoedelijk begin 20 zijn en werkzaam zijn in een functie waar je terecht komt met een MBO-opleiding en enkele certificaten.
Dat doet mij vermoeden dat dit gewoon een contract is waar niet echt over is nagedacht, behalve misschien een grote lading te kunnen dekken mocht dat nodig zijn. In 999 uit de 1000 gevallen zou hij hier niks van horen als hij naar een andere werkgever gaat.
That said, ik zou dat wel zwart op wit willen van de werkgever, en desnoods van iemand met kennis (onafhankelijk en niet op T.net) horen hoe dit stand zou houden. Ik denk niet dat hij zich hoeft druk te maken
Als je nu al weet dat mensen dit tot bij de rechter uitvechten, dan weet je ook dat je werkgever er niet soepel mee omgaat. Rode vlag wat mij betreft.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:14:
[...]
Bedankt alleen voor de reactie(s).
Members only:
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Waarom niet? WG betaalt die neem ik aan en je weet nooit waar t verder goed voor is... En je blijft gewoon weg leren, tenzij je dat verschrikkelijk vind.mauwz schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:42:
AA en AA-belastingaccountant, titel inderdaad behaald, maar ik twijfel of ik hem moet aanhouden. Niemand heeft er ooit naar gevraagd en het kost zo'n 3k/4k per jaar om te onderhouden (PE-punten).
Je hebt er tenslotte genoeg tijd en energie in gestoken.... En een mooi salaris voor jouw leeftijd.
Ben nu zelf druk bezig met de master en je moet er toch soms het eea voor laten vallen.
Geen functiemix mogelijkheden naar LC toe? Bijzondere taak wellicht, obv SEN?DonkMatt schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:23:
Het gaat in mijn geval om een LB-functieschaal in de maximale trede (= maximaal salaris voor deze schaal), waar ik nu 3 jaar in zit. Dit betekent dat ik jaarlijks een bindingstoelage ontvang van €1331 bruto.
Voor mijn ICT werk op onze school kom ik in aanmerking voor een LC, maar sinds 1 januari zijn we flink aan het bezuinigen. Er krijgt dit schooljaar niemand een hogere schaal. Volgend schooljaar mag ik het nogmaals bespreekbaar maken, mijn kansen zijn vrij hoog als ik mijn ICT werk blijf doen.ptholemy schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:06:
[...]
Geen functiemix mogelijkheden naar LC toe? Bijzondere taak wellicht, obv SEN?
Zou mooi zijn, scheelt toch paar 100 netto per maand! Wat voor ICT werk doe je als ik vragen mag?DonkMatt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:14:
[...]
Voor mijn ICT werk op onze school kom ik in aanmerking voor een LC, maar sinds 1 januari zijn we flink aan het bezuinigen. Er krijgt dit schooljaar niemand een hogere schaal. Volgend schooljaar mag ik het nogmaals bespreekbaar maken, mijn kansen zijn vrij hoog als ik mijn ICT werk blijf doen.
Nieuwe werkgever, nieuwe voorwaardenIjsklont schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:13:
Tijd voor een update, heb nu deze offer op de tafel liggen:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO ICT N4 (3 en 2)
Certificaten: Wel enkele maar totaal niet relevant voor deze functie
Werkervaring: 5 jaar ICT, 0 jaar sales
Werkgever: Storage Vendor
Huidige functie: Technical Sales Manager (aandacht gebied presales UK, Benelux en Scandinavie)
Vakantiegeld: 8% (wordt maandelijks uitgekeerd, ipv het traditionele 1 keer per jaar)
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Wint uitkering (per kwartaal, max 600 euro)
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto*: nee, 0,19 kilometer vergoeding of OV vergoeding. Bedrijf auto is wel beschikbaar als ik naar klanten in NL/BE moet.
Werkweek: 40 uur (daarnaast nog alle paar weken stand-by dienst van 1 week)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen (hoe en wat weet ik nog niet)
Regio: UK, Benelux en
Reistijd**: 20 min (125 euro per maand woon/werk vergoeding)
Maandsalaris (bruto): 2500,-
Leeftijd: 28
Werkervaring: 8 jaar ICT, 1 jaar sales
Werkgever: Server vendor
Huidige functie: Field Application Engineer
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Maandelijkse bonus
Leaseauto*: nee, 0,19 kilometer vergoeding of OV vergoeding. Bedrijf auto is wel beschikbaar als ik naar klanten in NL/BE moet.
Werkweek: 40 uur, echter verplichte meetings met hoofdkantoor 2x in de week tot 19.30
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen (50/50)
Regio: EMEA
Reistijd**: 20 min (228 euro per maand woon/werk vergoeding)
Maandsalaris (bruto): 3475,-
De eerste 6 maanden krijg ik ook nog eens 800 euro extra bonus als compensatie omdat ik in die periode nog geen klanten toegewezen zal krijgen.
Hoe ga je in 1 jaar van 5 jaar werkervaring naar 9 jaar werkervaring?Ijsklont schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:01:
[...]
Nieuwe werkgever, nieuwe voorwaarden
Werkervaring: 8 jaar ICT, 1 jaar sales
Werkgever: Server vendor
Huidige functie: Field Application Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Maandelijkse bonus
Werkweek: 40 uur, echter verplichte meetings met hoofdkantoor 2x in de week tot 19.30
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen (50/50)
Regio: EMEA
Reistijd**: 20 min (228 euro per maand woon/werk vergoeding)
Maandsalaris (bruto): 3475,-
De eerste 6 maanden krijg ik ook nog eens 800 euro extra bonus als compensatie omdat ik in die periode nog geen klanten toegewezen zal krijgen.
Door het toen verkeerd erin te hebben gezetSenza221 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:05:
[...]
Hoe ga je in 1 jaar van 5 jaar werkervaring naar 9 jaar werkervaring?
Drie jaar geleden ben ik - samen met een collega - een IT-werkgroep gestart, om een link te maken tussen onze ICT-afdeling (technische jongens) en de werkvloer. Dit heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot een belangrijk adviesorgaan voor de directie op het gebied van alle onderwijs-ICT beslissingen in onze school (circa 300 medewerkers en 2500 leerlingen). Momenteel zijn we aan het omschakelen van een Windows-omgeving naar een Apple-omgeving, zonder een iSchool of Steve Jobs school te worden. Dus alles intern regelen, collega's begeleiden en trainen, onderzoek doen, uitvoeren, verslaglegging, adviseren, enzovoorts. Dat vergt veel (vrije) tijd, moeite en inzet, want het gaat om alle ICT-onderwijs-gerelateerde zaken.ptholemy schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:45:
[...]
Zou mooi zijn, scheelt toch paar 100 netto per maand! Wat voor ICT werk doe je als ik vragen mag?
Naast dat het redelijk interessant werk is om je omgeving om te zetten naar een Apple-omgeving, is dit eigenlijk wel slim?DonkMatt schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:59:
[...]
Drie jaar geleden ben ik - samen met een collega - een IT-werkgroep gestart, om een link te maken tussen onze ICT-afdeling (technische jongens) en de werkvloer. Dit heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot een belangrijk adviesorgaan voor de directie op het gebied van alle onderwijs-ICT beslissingen in onze school (circa 300 medewerkers en 2500 leerlingen). Momenteel zijn we aan het omschakelen van een Windows-omgeving naar een Apple-omgeving, zonder een iSchool of Steve Jobs school te worden. Dus alles intern regelen, collega's begeleiden en trainen, onderzoek doen, uitvoeren, verslaglegging, adviseren, enzovoorts. Dat vergt veel (vrije) tijd, moeite en inzet, want het gaat om alle ICT-onderwijs-gerelateerde zaken.
Scholieren zullen hierna vast en zeker nog wel doorstuderen en zullen daarmee toch voor 80%, schat ik, op een Windows-omgeving komen? Is dit dan niet nadelig voor de scholieren?
DonkMatt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:14:
[...]
Voor mijn ICT werk op onze school kom ik in aanmerking voor een LC, maar sinds 1 januari zijn we flink aan het bezuinigen. Er krijgt dit schooljaar niemand een hogere schaal. Volgend schooljaar mag ik het nogmaals bespreekbaar maken, mijn kansen zijn vrij hoog als ik mijn ICT werk blijf doen.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Beide afgerond met een diploma, dus HBO Business IT en HBO Management als ik het goed begrijp?ThinkPadd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:51:
Members only:
Ik vewacht dat "HBO Business IT & Management" als een opleiding isRoobje schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:06:
[...]
Beide afgerond met een diploma, dus HBO Business IT en HBO Management als ik het goed begrijp?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ik ook maar er expliciet bij 'beide' en het is algemeen bekend dat je zonder HAVO (of equivalent) dipoma niet op een HBO komt, vandaar mijn vraag.DeluxZ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:09:
[...]
Ik vewacht dat "HBO Business IT & Management" als een opleiding is
Dit inderdaad. Het staat er een beetje onhandigDeluxZ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:09:
[...]
Ik vewacht dat "HBO Business IT & Management" als een opleiding is
Het kan wel, via zo een > 21 toest oid. Maar inderdaad normaal gesproken doe je HAVO -> HBO of VMBO -> MBO -> HBO oid.Roobje schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:10:
[...]
Ik ook maar er expliciet bij 'beide' en het is algemeen bekend dat je zonder HAVO (of equivalent) dipoma niet op een HBO komt, vandaar mijn vraag.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Maar dat is weer onwaarschijnlijk vanwege z'n leeftijd (maar dan 2 HBO's eveneens, hoewel minder)DeluxZ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:44:
[...]
Het kan wel, via zo een > 21 toest oid. Maar inderdaad normaal gesproken doe je HAVO -> HBO of VMBO -> MBO -> HBO oid.
Was ook meer een directiebesluit om over te stappen op Macbooks. Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor BYOD (Bring Your Own Device), omdat je dan een dekking kunt verzorgen voor alle apparaten met alle besturingssystemen. Maar ja, ik zit dan ook niet in een besluitvormend orgaan.Xepos schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:18:
[...]
Naast dat het redelijk interessant werk is om je omgeving om te zetten naar een Apple-omgeving, is dit eigenlijk wel slim?
Scholieren zullen hierna vast en zeker nog wel doorstuderen en zullen daarmee toch voor 80%, schat ik, op een Windows-omgeving komen? Is dit dan niet nadelig voor de scholieren?
Ik vind dat eigenlijk nog best weinig, 10 a 15. Ik ben de afgelopen 2 maanden ook opzoek geweest naar een nieuwe baan en heb zeker het dubbele aan gesprekken gehad. En dan ben ik toch ook behoorlijk kieskeurig geweest met de functies waarop ik gereageerd heb.ThinkPadd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:51:
Members only:
Het lijkt nu misschien veel, maar ik denk dat je best in je knuistjes mag knijpen dat je al na 2 maanden iets vindt, en niet na een maand of 4 a 5 besluit om toch maar een minder leuke functie te pakken omdat je iets moet hebben.
Maar heel veel succes met je project. We zitten in hetzelfde vakgebied, dus wie weet ook tot ooit op een beursje of een training
Het is wel erg breed. Een concurrentiebeding is op zich toegestaan voor vaste contracten maar het moet wel nauw zijn. Je mag dus niet iemand in het algemeen verbieden om in de IT te werken, je mag wel verbieden om precies hetzelfde werk elders te doen als je daarbij voordeel zou hebben van kennis van je huidige werkgever. Als je innovatieve golfballetjes maakt mag je niet voor een andere bedrijf innovatieve golfballetjes gaan maken. Als verkoper van chocoladeletters mag je niet voor een ander bedrijf choladeletters gaan verkopen. Als programmeur van database mag je wel bij een ander bedrijf gaan programmeren aan een content management systeem.Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:48:
Members only:
Voor tijdelijke contracten is een concurrentiebeding in principe niet toegestaan tenzij er een zeer dringende reden is. De werkgever moet dat dan (schriftelijk) kunnen uitleggen.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
ThinkPadd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:51:
Members only:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 09-05-2015 20:54 ]
Hmm da's wel interessant. Ik zit momenteel op een jaarcontract met alsnog een concurrentiebeding opgenomen in het contract. Nu is dit wel een zeer beperkte branche (hard- en software voor de vetenaire sector) maar geldt voor heel Europa. Dat had dus niet eens gemogen?CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 02:28:
[...]
Het is wel erg breed. Een concurrentiebeding is op zich toegestaan voor vaste contracten maar het moet wel nauw zijn. Je mag dus niet iemand in het algemeen verbieden om in de IT te werken, je mag wel verbieden om precies hetzelfde werk elders te doen als je daarbij voordeel zou hebben van kennis van je huidige werkgever. Als je innovatieve golfballetjes maakt mag je niet voor een andere bedrijf innovatieve golfballetjes gaan maken. Als verkoper van chocoladeletters mag je niet voor een ander bedrijf choladeletters gaan verkopen. Als programmeur van database mag je wel bij een ander bedrijf gaan programmeren aan een content management systeem.
Voor tijdelijke contracten is een concurrentiebeding in principe niet toegestaan tenzij er een zeer dringende reden is. De werkgever moet dat dan (schriftelijk) kunnen uitleggen.
Niet als het in 2015 is gesloten. Voor contracten gesloten in 2014 welShitHappens schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:09:
Hmm da's wel interessant. Ik zit momenteel op een jaarcontract met alsnog een concurrentiebeding opgenomen in het contract. Nu is dit wel een zeer beperkte branche (hard- en software voor de vetenaire sector) maar geldt voor heel Europa. Dat had dus niet eens gemogen?
Maak me er gelukkig geen grote zorgen om, daar ik niet eens zou overwegen bij een concurrent te gaan werken.
Tuurlijk wel, hangt er gewoon vanaf wat een concurrent biedt...ShitHappens schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:49:Maak me er gelukkig geen grote zorgen om, daar ik niet eens zou overwegen bij een concurrent te gaan werken.
Verwijderd
[ Voor 80% gewijzigd door Krisp op 11-05-2015 11:47 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Krisp op 11-05-2015 11:47 ]
Mooi begin.ThinkPadd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:51:
Members only:
Gefeliciteerd Frank!!
Echter, als je lol hebt in je werk, waarom ook niet?
Aan de andere kant is het voor een half jaar, en bouw je wat ervaring op.
Ik zou wel aangeven dat er na dat half jaar wel wat bij mag. Ook aan secundaire voorwaarden.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Zij weten nl ook best wel dat het een beetje aan de karige kant is. En als ze echt succesvol aan het worden zijn en jij draagt daar je steentje aan bij, dan mogen ze dat best compenseren en erin investeren.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Dat is sowieso iets dat ik op papier zou laten zetten: na een half jaar wordt het salaris bij contractverlenging x% verhoogd. Ze beloven het nu, dus zet het dan ook maar zwart op wit.
Los daarvan: mag je bij een opvolgend contract (stagecontract -> arbeidscontract) een nieuwe proeftijd inlassen?sopsop schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:08:
@Treganz, waarom een halfjaar contract? Proefperiode lijkt me onzin, aangezien je er stage hebt gelopen, ze weten dus wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Een tijdelijk contract is iets heel anders dan een nieuwe proeftijd. Het kan best zijn dat ze momenteel niet de financiële middelen hebben om een jaar of vast contract aan te bieden.Koppensneller schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:33:
[...]
Los daarvan: mag je bij een opvolgend contract (stagecontract -> arbeidscontract) een nieuwe proeftijd inlassen?
Bij een contract van <= 6 maanden heb je geen proeftijd.
http://www.rijksoverheid....-duurt-een-proeftijd.html
[ Voor 17% gewijzigd door Dutch Lion op 13-05-2015 10:27 ]
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
[ Voor 9% gewijzigd door Treganz op 13-05-2015 13:13 ]
Ik ben eerder dit jaar gewisseld van werkgever. Hoewel ik er qua salaris iets op achteruit ben gegaan, ben ik erg blij dat ik 4x9 kan werken tegenwoordig. Daarnaast verwacht ik de komende jaren wel te groeien.
Overigens is het bizar hoeveel de financiele sector verdient. Hoewel ik al vroeg afgestudeerd was en dus al heel wat jaren ervaring heb (voor mijn leeftijd), twijfel ik wel eens aan de houdbaarheid van dit salaris. Natuurlijk is mijn werk van belang en natuurlijk vergt het specifieke vaardigheden en een hoop kennis, maar er zijn genoeg mensen in de zorg en in het onderwijs die mogelijk harder werken en minder verdienen.
Vertel dan in ieder geval iets over wat je doet, zo heeft niemand wat aan je postLapras schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:20:
Members only:
Ik ben eerder dit jaar gewisseld van werkgever. Hoewel ik er qua salaris iets op achteruit ben gegaan, ben ik erg blij dat ik 4x9 kan werken tegenwoordig. Daarnaast verwacht ik de komende jaren wel te groeien.
Overigens is het bizar hoeveel de financiele sector verdient. Hoewel ik al vroeg afgestudeerd was en dus al heel wat jaren ervaring heb (voor mijn leeftijd), twijfel ik wel eens aan de houdbaarheid van dit salaris. Natuurlijk is mijn werk van belang en natuurlijk vergt het specifieke vaardigheden en een hoop kennis, maar er zijn genoeg mensen in de zorg en in het onderwijs die mogelijk harder werken en minder verdienen.
[ Voor 0% gewijzigd door Ninjetsu NL op 13-05-2015 13:56 . Reden: Werkervaring... ]
WG betaalt in mijn geval niets, dus dan is het een dure hobby aan het worden. Ik geef mijn geld liever uit aan een studie die ik 100% zelf kan kiezen in plaats van voorgeselecteerde PE-cursussen. Heb nog een jaartje om erover na te denkenRickvN schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:02:
[...]
Waarom niet? WG betaalt die neem ik aan en je weet nooit waar t verder goed voor is... En je blijft gewoon weg leren, tenzij je dat verschrikkelijk vind.
Je hebt er tenslotte genoeg tijd en energie in gestoken.... En een mooi salaris voor jouw leeftijd.
Ben nu zelf druk bezig met de master en je moet er toch soms het eea voor laten vallen.
Maandag begin ik bij een nieuwe werkgever, dus even een update:Chocochaos schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:46:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): Bachelor Kunstmatige Intelligentie, niet afgemaakt.
Certificaten: Zend Certified Engineer: PHP 5.3
Werkervaring: Een paar maanden als ZZPer, nu iets meer dan een jaar in loondienst.
Werkgever: Softwarebedrijf
Huidige functie: Ontwikkelaar
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*: nee (ook geen rijbewijs)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €90 bruto per 4 weken bij invullen van planningen, €50 aan vvv-bonnen bij na afloop boeken van uren in facturatiesysteem.
Regio: Groningen
Reistijd**: 20 minuten te fiets
Maandsalaris (bruto): 2100
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Bachelor Kunstmatige Intelligentie, niet afgemaakt.
Certificaten: Zend Certified Engineer: PHP 5.3
Werkervaring: Een paar maanden als ZZPer, 2,5 jaar in loondienst.
Werkgever: Softwarebedrijf
Huidige functie: Ontwikkelaar
Vakantiegeld: inbregrepen in bruto-salaris
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*: nee (ook geen rijbewijs)
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Groningen
Reistijd**: 20 minuten te fiets
Maandsalaris (bruto): 2625
Treganz schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:14:
Members only:
Verwijderd
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO 4 Systeembeheer (voltijd), HBO Business IT & Management (deeltijd),
Certificaten: -Niet relevant voor huidige werkgever
Werkervaring: 6 jaar. 5 jaar als Technisch applicatiebeheerder, 1 jaar als systeembeheerder
Werkgever: Financiële dienstverlener (Beleggingen)
Huidige functie: Application / Proces Engineer
Vakantiedagen: 34
13/14e maand of winstuitkering: Ja (1.8x maandsalaris (+- 6.100))
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: 1e jaar kut (Detavast) Daarna goed.
Andere voorwaarden: Sportschool, fietsplan.
Land: NL
Regio: Zuid Holland
Reistijd: 40minuten
Maandsalaris (bruto): 2550 3.400
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2015 16:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
Tja, elektrische fiets..MarcoC schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:01:
Regio Nederland, 10 minuten op de fiets. Snelle fietser.
RoasteR87 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:42:
[...]
Ohhh inclusief al die heerlijk Zweedse taartje, gebakjes en broodjes?!![]()
Krijg meteen weer zin om terug te gaan naar mijn studenten tijd daar
![]()
Mycket Bra!
Zeg dat, ik ga mijn laaste weken nog flink uitbuiten hier
Verwijderd
Yes!RoasteR87 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:42:
[...]
Ohhh inclusief al die heerlijk Zweedse taartje, gebakjes en broodjes?!![]()
Krijg meteen weer zin om terug te gaan naar mijn studenten tijd daar
![]()
Mycket Bra!
DirtyDiaz schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:28:
Members only:
Koppensneller schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:31:
[...]
Members only:
Maar zo'n laag salaris icm HBO studie en geen pensioen vind ik toch wel zorgwekkend.
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat de beloning daar hoger ligt. In plaats van die leaseauto kun je er namelijk ook gewoon voor kiezen om je mobiliteitsbudget (+/- 750 euro) te laten optellen bij je brutoloonCue_ schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:43:
Leaseauto hoeft nog niet zo belangrijk te zijn, afhankelijk of je het nodig hebt (zeker omdat hij gewoon met de fiets kan in dit geval)
Maar zo'n laag salaris icm HBO studie en geen pensioen vind ik toch wel zorgwekkend.
Hmmm... Collega?Lapras schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:20:
Members only:
Inderdaad niets te klagen over de salarissen in de financiële hoek. Zelfs met de 'versoberingen' die nu gaande zijn blijft het een aantrekkelijke hoek.
Als ik mijn functie buiten deze sector ga bekleden moet ik hoe dan ook inleveren. (komt ook door de hypotheekkorting

Opleiding(en): MBO Handel
Certificaten: MCSE 2003, ITIL, CLP10, LPI1
Werkervaring: 7jr
Werkgever:
Huidige functie: Engineer
Laptop: ja
Vakantiegeld: ja (8%)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
GSM: ja
Leaseauto: ja (525 excl brandstof)
Onkosten vergoeding 45
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geregeld uitjes, cursussen, congressen, etc
Reistijd: Is afhankelijk v/d klant, meestal rond de 10-12 uur p/week
Maand salaris(bruto): 2275
2010
Leeftijd: 30
Certificaten: MCSE 2003, ITIL, CLP10, LPI1
Werkervaring: 9jr
Werkgever: ICT bedrijf
Huidige functie: Consultant
Leaseauto: ja (700 excl brandstof)
Onkosten vergoeding 65
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geregeld uitjes, cursussen, congressen, etc
Reistijd: Is afhankelijk v/d klant, meestal rond de 10-12 uur p/week
Maand salaris(bruto): 2660
Ondertussen ben ik 34 en is mijn situatie als volgt; ik ben sinds 2010 overgestapt naar een andere werkgever en ben er uiteraard wat op vooruit gegaan.
2014
Leeftijd: 34
Certificaten: MCSE 2003, ITIL, CLP10, LPI1, RHCE
Werkervaring: 13jr
Huidige functie: Senior consultant
Leaseauto: ja (1000 incl brandstof)
Onkosten vergoeding: nee
Reistijd: Is afhankelijk v/d klant, meestal rond de 15/17 uur p/week
Maand salaris(bruto): 3750
2015
Dit jaar ben ik wederom van werkgever gewisseld.
Leeftijd: 35
Certificaten: MCSE 2003, ITIL, CLP10, LPI1, RHCE
Werkervaring: 14jr
Huidige functie: Senior consultant
Leaseauto: ja (800 incl brandstof)
Onkosten vergoeding: ja
Reistijd: Is afhankelijk v/d klant, momenteel rond de 5 a 6 uur p/week
Maand salaris(bruto): 4300
-Pwn the day-
Ik weet dat het niet veel is maar ik vind het leuk werk
De functie houdt in het ontwerpen van nieuwe software (UML), contact met de klant in binnen- en buitenland, samenwerken met ontwikkelteams in Nederland en veelal het Buitenland en de verantwoordelijkheid voor het eindproduct.
Verder heb ik specialistische kennis van de branche waarvoor het bedrijf de software schrijft, al sluit het niet 100% aan. Daarnaast heb ik het afgelopen jaar 7 vakken aan de Open Universiteit gevolgd zoals programmeren, object georiënteerd ontwerpen en analyseren, databases etc. En ik heb de afgelopen 10 jaar bij mijn huidige werkgever met VBA diverse tools gemaakt, ook websites en ook het intranet ontworpen en geïmplementeerd.
Ik wil het roer omgooien omdat ik vol zit met ideeën die ik wil omzetten naar software en omdat ik het leuk vind om oplossingen te bedenken voor problemen.
Het eerste gesprek is positief verlopen en ze vroegen me om een salarisindicatie, maar ik vraag me af wat mijn salaris ongeveer zou moeten zijn.
Iemand een idee? Alvast bedankt voor de antwoorden.
[ Voor 19% gewijzigd door iamcj op 19-05-2015 20:25 ]
Profiel:
Studie: Elektrotechniek (HBO)
Richting: Embedded systems engineer (oid)
Wat is een realistisch bedrag dat ik kan verwachten? Als ik een beetje rondkijk op loonwijzer website's kom ik bedragen van 2400 a 2600 euro bruto in de maand tegen. In dit topic zijn echter maar weinig mensen met een elektrotechniek achtergrond en vergelijkbare baan.
Concreet de volgende vragen:
1. Wat is handig om tijdens het eerste gesprek te zeggen? Niks of is het toelichten van een bedrag wel handig?
2. Wat is een handige strategie qua loon onderhandelingen (2de gesprek/3de gesprek)? Er op staan dat zei een eerste bod doen of gewoon zelf toch een bedrag noemen (en hoeveel moet je dan boven je uiteindelijke loon zitten)?
3. Is een bedrag rond de 2400 euro a 2600 euro realistisch? Of kan dit naar de markt kijkend ook wel hoger? Ik zie namelijk ook wel vacatures met hogere salarissen (ook met lager)
Ik snap dat salarisonderhandelingen een vaardigheid opzich zijn, maar enkele tips zullen handig zijn (die voornamelijk zijn toegespitst op mijn vakgebied).
Als ik het een beetje projecteer op onze situatie denk ik dat je in zo'n functie op 4500 - 5500 moet denken. Voor veel minder dan 4500 zit je denk ik op het moment van overstappen te laag. Dat hangt ook wel van de secundaire arbeidsvoorwaarden af natuurlijk.iamcj schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:24:
Ik (35 jaar) heb vanuit mijn huidige functie, als senior projectleider en leidinggevende (3 personen) bij een ingenieursbureau, gesolliciteerd als technische product manager bij een softwarebedrijf (140 man).
De functie houdt in het ontwerpen van nieuwe software (UML), contact met de klant in binnen- en buitenland, samenwerken met ontwikkelteams in Nederland en veelal het Buitenland en de verantwoordelijkheid voor het eindproduct.
Verder heb ik specialistische kennis van de branche waarvoor het bedrijf de software schrijft, al sluit het niet 100% aan. Daarnaast heb ik het afgelopen jaar 7 vakken aan de Open Universiteit gevolgd zoals programmeren, object georiënteerd ontwerpen en analyseren, databases etc. En ik heb de afgelopen 10 jaar bij mijn huidige werkgever met VBA diverse tools gemaakt, ook websites en ook het intranet ontworpen en geïmplementeerd.
Ik wil het roer omgooien omdat ik vol zit met ideeën die ik wil omzetten naar software en omdat ik het leuk vind om oplossingen te bedenken voor problemen.
Het eerste gesprek is positief verlopen en ze vroegen me om een salarisindicatie, maar ik vraag me af wat mijn salaris ongeveer zou moeten zijn.
Iemand een idee? Alvast bedankt voor de antwoorden.
Het hangt er een beetje vanaf bij wat voor bedrijf je soliciteert. Voor een aantal bedrijven zal 2400-2600 best mogelijk zijn maar ik vind het vrij hoog voor je eerste echte baan. Ik zou eigenlijk vooral geinteresseerd zijn in de doorgroei mogelijkheden.conara schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:47:
Vaak wordt bij een eerste gesprek om een salaris indicatie gevraagd (zelfde als bij iamcj), maar wat is een handige strategie om toe te passen? Ik ben momenteel aan het afstuderen, maar heb wel enkele gesprekken gehad. Elke keer als dat ter spraken kwam heb ik aangegeven dat ik hier nog over na moet denken (of dat zij maar moeten zeggen wat ik waard ben). Binnenkort heb ik ook tweede gesprekken gepland staan en wil toch niet helemaal blind deze gesprekken ingaan.
Mijn achtergrond is HBO Elektrotechniek gevolgd door een MSc in Computer Engineering (ook elektro). Mijn start salaris bij een IT consultant was 2250 en na een half jaar 2400. Over een paar maanden zou dit verder verhoogd moeten worden naar 2750. Daarbij moet vermeld worden dat ik ben aangenomen als software engineer en eigenlijk niets doe dat met elektrotechniek te maken heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door zerokill op 20-05-2015 10:01 ]
Treganz schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:14:
Members only:
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 20-05-2015 11:23 ]
Mocht ik de Master af hebben gemaakt dan kan mijn salaris zomaar flink de hoogte in schieten, al dan niet bij mijn huidige afdeling. Voordeel van zitten bij een groot kantoor: veel lijntjes, intern netwerken, altijd vacatures.
[ Voor 9% gewijzigd door JDFS op 20-05-2015 11:42 ]
JDFS schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:36:
[mo]Leeftijd 23
Opleiding(en) HBO Bedrijfseconomie, afrondende fase. Vanaf september beginnen aan deeltijd Master Accounting & Control
Certificaten Cambridge Business English Higher, European Computer Driving Licence, Microsoft Dynamics Student Certificate
Werkervaring Behalve de standaard vakantiebaantjes, 2 stages bij eenzelfde Big Four-kantoor (waar ik ook ga beginnen). Dus in totaal nog geen jaar relevante werkervaring
Werkgever Big Four-kantoor
Huidige functie Belastingadviseur (vanaf september 2015)
Dit topic is gesloten.
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.