Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.492 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
Vreemd verhaal, functie hoort in 12 maar door ervaring kom je in 11? 15-20% is een hele fikse stap natuurlijk en je zal voor jezelf moeten bepalen wat het vaste contract waard is. Hoe vast is vast? Als je bedrijf failliet gaat heb je er ook niks meer aan. Verder moet je jezelf afvragen hoe goed je jezelf kan verkopen mocht het tijdelijke contract mis gaan, kan je jezelf dan minimaal aan de bak krijgen voor je huidige salaris? En ook niet onbelangrijk, wil je komende jaren een (ander) huis kopen? Een vast contract is voor een hypotheekaanvraag natuurlijk altijd een extra zekerheidje.

Misschien zijn er nog wel secundaire (huidig of nieuw) voorwaarden die voor jou de doorslag geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:25
Vasthouden aan schaal 12, en dan een paar treden lager zodat je op hetzelfde salaris zit.

Gebrek aan ervaring heb je dan 2 jaar om op te bouwen lijkt mij.

Ik heb deze fout al 2 keer eerder begaan en ben er telkens berooid vanaf gekomen. Dus mijn advies is dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Van de positieve kant; 20% stijgen is fijn. Zeker als je wegwilt.

Van de negatieve kant; Zou op mijn hoede zijn.
Klinkt als in 11 zetten en dan door de weging bij je 2e jaarcontract op schaal 11 uitkomen. En dan kan je wel 12 willen opnemen maar dan moet je wel zorgen dat die 2 x 1 jaar in 1 contract worden opgenomen anders sta je over een jaar raar te kijken om alsnog een contract schaal 11 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Chief-XL schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:02:
Nou, niet vanwege kinderopvang maar gewoon vanwege een totale carriereswitch incl forse verlaging van inkomen. Zijn hart gevolgd wat niet veel mensen kunnen zeggen
_/-\o_
Na 20 jaar IT klinkt dit mij ook wel aanlokkelijk!
-AzErTy- schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:02:
Ja 9 jaar studeren is lang, de dagen zijn lang, de verantwoordelijkheid is groot en het moeten deelnemen aan verplichte wachtdiensten op weekdagen, 24u van wacht zijn en in weekends is niet altijd leuk maar het verdient zeker niet slecht nee.
Zwaar beroep. Het is je gegund.

[ Voor 36% gewijzigd door technorabilia op 27-04-2015 22:13 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Barrycade schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:48:
Van de positieve kant; 20% stijgen is fijn. Zeker als je wegwilt.

Van de negatieve kant; Zou op mijn hoede zijn.
Klinkt als in 11 zetten en dan door de weging bij je 2e jaarcontract op schaal 11 uitkomen. En dan kan je wel 12 willen opnemen maar dan moet je wel zorgen dat die 2 x 1 jaar in 1 contract worden opgenomen anders sta je over een jaar raar te kijken om alsnog een contract schaal 11 te krijgen.
Inderdaad. Ik zou dan liever lager in schaal 12 beginnen als dat ik hoog in 11 zit en straks vanwege het 'opnieuw wegen' helemaal vast zit, omdat ik al op 80% van 11 begin.

Morgenmiddag tweede gesprek en aangezien ze ernstig opzoek zijn naar iemand voor die rol ga ik dat dus wel even aankaarten.
TheBrut3 schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:11:
Vreemd verhaal, functie hoort in 12 maar door ervaring kom je in 11? 15-20% is een hele fikse stap natuurlijk en je zal voor jezelf moeten bepalen wat het vaste contract waard is. Hoe vast is vast? Als je bedrijf failliet gaat heb je er ook niks meer aan. Verder moet je jezelf afvragen hoe goed je jezelf kan verkopen mocht het tijdelijke contract mis gaan, kan je jezelf dan minimaal aan de bak krijgen voor je huidige salaris? En ook niet onbelangrijk, wil je komende jaren een (ander) huis kopen? Een vast contract is voor een hypotheekaanvraag natuurlijk altijd een extra zekerheidje.

Misschien zijn er nog wel secundaire (huidig of nieuw) voorwaarden die voor jou de doorslag geven?
We hebben afgelopen jaar pas een huis gekocht, dus dat zit opzich wel goed :p Opzich kan ik mezelf goed verkopen, maar mijn huidige baan is een uit een dozijn, waarbij ik ook nog maar matig extra certificeringen heb omdat mijn werkgever dat niet nodig acht. Natuurlijk heb/had ik er zelf meer aan kunnen doen, maar bijzonder krap bij tijd gezeten vanwege een huis kopen waar flink ingeklust wordt.

[ Voor 42% gewijzigd door De_Bastaard op 27-04-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
Trishul schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:50:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Dit is mij aangeboden als vast contract na een 1 jaar contract. Ik zit echter wel te twijfelen, omdat er een 1 jarige concurrentiebeding in is opgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Trishul schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:21:
[...]

Dit is mij aangeboden als vast contract na een 1 jaar contract. Ik zit echter wel te twijfelen, omdat er een 1 jarige concurrentiebeding in is opgenomen...
Nemen, concurrentiebeding houd in de praktijk nauwelijks stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:06

Garyu

WW

[...]

Hoe precies is het concurrentiebeding? Denk bijvoorbeeld aan regio / branche / etc? Ze kunnen je moeilijk dwingen een jaar werkloos thuis te gaan zitten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
-AzErTy- schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:02:
De werkelijke omzet zit een stuk hoger. Die 100k is de uitkeer bare persoonlijke winst na alle kosten in de associatie voor het gebouw, verwarming, secretariaat, materiaal etc.Houdt er rekening mee dat alle winst praktisch wordt uitgekeerd zodat de vennootschap eigenlijk nooit winst maakt en dus ook niet echt noemenswaardig belast wordt.

Ik ben mede bedrijfsleider net als de andere collega's in de associatie.
In België zijn er tal van mogelijkheden op vlak van belasting, zo zijn er enkele vergoedingen die je jezelf kan uitkeren zoals representative vergoeding, kilometervergoeding voor huisbezoeken (toch al snel 8000km per jaar), vergoeding voor thuiswerk etc die niet of nauwelijks belast zijn en vrijgesteld van sociale bijdragen.

Mogelijkheid tot stortingen in een sociaal vrij aanvullende pensioenregeling die 54% te recupereren is via belastingen. Mogelijkheid in de vennootschap tot IPT (individuele pensioen toezegging) voor bedrijfleiders die ook aftrekbaar is als bedrijfskost in de vennootschap.

Een laatste punt is dat de overheid in België, artsen die zich aan de officiële tarieven houden, ook nog eens jaarlijks 4400€ RIZIV premie stort in een pensioenspaarfonds naar eigen keuze dat opneembaar is op 65 jarige leeftijd.

Ja 9 jaar studeren is lang, de dagen zijn lang, de verantwoordelijkheid is groot en het moeten deelnemen aan verplichte wachtdiensten op weekdagen, 24u van wacht zijn en in weekends is niet altijd leuk maar het verdient zeker niet slecht nee.
Ja zijn flinke uren..
Maar als je het voor het geld zou doen had je geen huisarts geworden dus ik neem aan dat je het gewoon erg leuk vind om te doen :-)

Moet je van die 8500 nou nog zelf alle sociale lasten afdragen ?
Stel je zou een BV in NL hebben als vennoot dan moet je onder andere nog dividend- en vennootschap belasting betalen. Pensioen staat natuurlijk vrij. Maar wel een verplichte ziektefondswet waar je wat centjes naartoe mag sluizen.

Zou in NL neer komen dat je van die 8500 bruto een 4500/4750 netto over kan houden.

Voordeel is weer wat je vrijwel altijd baanbehoud hebt :-) Je hoeft niks te verkopen.. Het werk is er en zal er altijd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Een leasebudget van €800,- en dan een Polo BM? Typfout of bewuste keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TheBrut3 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:41:
[...]

Een leasebudget van €800,- en dan een Polo BM? Typfout of bewuste keus?
Jij kan zien wat zijn contract is dan? Met of zonder brandstof, winterbanden, looptijd, km per jaar etc etc

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

[...]

Concurrentiebeding heb ik er al regelmatig uitonderhandeld. Mochten ze er echt niet aan willen tornen, zou je voor kunnen stellen om er een relatiebeding van te maken, zodat je niet bij klanten van je werkgever aan de slag kunt.
secury schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:36:
[...]

Nemen, concurrentiebeding houd in de praktijk nauwelijks stand.
Nee niet nemen, gewoon in de onderhandeling gooien en bij een starre houding kun je voorstellen om er een relatiebeding van te maken.

Dat een concurrentiebeding nauwelijks stand houdt is een fabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Lasteraar schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:24:
[...]

Ja zijn flinke uren..
Maar als je het voor het geld zou doen had je geen huisarts geworden dus ik neem aan dat je het gewoon erg leuk vind om te doen :-)

Moet je van die 8500 nou nog zelf alle sociale lasten afdragen ?
Stel je zou een BV in NL hebben als vennoot dan moet je onder andere nog dividend- en vennootschap belasting betalen. Pensioen staat natuurlijk vrij. Maar wel een verplichte ziektefondswet waar je wat centjes naartoe mag sluizen.

Zou in NL neer komen dat je van die 8500 bruto een 4500/4750 netto over kan houden.

Voordeel is weer wat je vrijwel altijd baanbehoud hebt :-) Je hoeft niks te verkopen.. Het werk is er en zal er altijd blijven.
Ja, daar moeten nog (heel wat) sociale lasten op betaald worden, grosso modo komt dit op een paar 100 euro na overeen met de door jou genoemde cijfers.

Idd werkzekerheid is een gegeven ondanks beste zorgen. De job zelf geeft veel voldoening en is ongelofelijk afwisselend.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
sopsop schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:42:
[...]

Concurrentiebeding heb ik er al regelmatig uitonderhandeld. Mochten ze er echt niet aan willen tornen, zou je voor kunnen stellen om er een relatiebeding van te maken, zodat je niet bij klanten van je werkgever aan de slag kunt.
[...]

Nee niet nemen, gewoon in de onderhandeling gooien en bij een starre houding kun je voorstellen om er een relatiebeding van te maken.

Dat lijkt me een goed idee! Bedankt.
TheBrut3 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:49:
[...]

Nee, daarom vraag ik het ook. Volgens mij moet je best gek doen om met een Polo BM op €800 te komen.
Deze auto heb ik niet gekozen, is een voorloopauto. Wel een voordeel van de polo is dat er zelfs een klein budget overblijft na zelfs privekm bijtelling.

[ Voor 24% gewijzigd door Trishul op 28-04-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Tylen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:42:
[...]
Jij kan zien wat zijn contract is dan? Met of zonder brandstof, winterbanden, looptijd, km per jaar etc etc
Nee, daarom vraag ik het ook. Volgens mij moet je best gek doen om met een Polo BM op €800 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet als die 800 inclusief brandstofvoorschot is ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:29
*knip offtopic leaseautogeneuzel*

[ Voor 94% gewijzigd door Rukapul op 29-04-2015 11:43 ]

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Oude situatie:

Leeftijd: 29 (bijna 30)
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder (Niveau 4) en HBO Information Management
Certificaten: Vakgerelateerd
Werkervaring: 3-4 jaar
Werkgever: Internationale beursgenoteerde ECM Vendor
Huidige functie: Technical support c.q. application management voor grote ECM pakketten.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling
Laptop: Ja
GSM: Ja (ook privegebruik, soort van FUP. Zolang het niet uit de hand loopt :)
Leaseauto:
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, moet even uitzoeken hoe precies, erg goede regeling in elk geval.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Behalve laptop/gsm niets.
Land: Nederland
Regio: Zuid Limburg
Reistijd: +- 30minuten

Maand salaris nu (bruto): €2750
Aanbod gekregen van een andere werkgever:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder (Niveau 4) en HBO Information Management
Certificaten: Vakgerelateerd
Werkervaring: 3-4 jaar
Werkgever: Grote fabriek
Huidige functie: Electronic Data Interfacing Engineer.

Vakantiedagen: 27 + 4 ATV
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Ja, alleen zakelijk.
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Ja, moet even uitzoeken hoe precies, erg goede regeling in elk geval.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Zuid Limburg
Reistijd: +- 15 minuten

Maand salaris nu (bruto): €3476
Ik wil eigenlijk weg omdat ik hier niet echt kan doorgroeien. De enige rollen die we hebben is support, of consultancy en consultancy trekt me niet vanwege het reizen (spastische darm, veel stress bij files). Al met al geen verkeerde move denk ik om te maken :) Kom ik _eindelijk_ eens van de support-stempel af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

sopsop schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:42:

In dit geval zou dat concurrentiebeding waarschijnlijk "heel Nederland" inhouden (aangezien dat in de functie-omschrijving staat) en elke rechter zal dat simpelweg onredelijk en/of onbillijk vinden en linea recta van tafel vegen omdat het gewoon broodroof is. Een concurrentiebeding moet geografisch en qua duur redelijke beperkingen kennen. "Heel Nederland" is geen redelijke beperking - dat is immers, volgens Nederlands recht, helemaal geen beperking. :)

Anderzijds ben ik het met je eens dat je zoiets niet zomaar moet gaan tekenen. Kaart het in ieder geval aan om het van tevoren al van tafel te vegen of om te zetten in iets wat wel voor beide partijen redelijk is, zoals inderdaad een relatiebeding: dat je binnen x maanden na beëindiging van je dienstbetrekking niet gaat werken voor bedrijven waarmee je zakelijk contact hebt gehad tenzij die bedrijven overduidelijk volledig uit eigen beweging contact met jou opnemen. (In de praktijk dus: dat je niet zelf achter klanten van je ex-werkgever aan gaat jagen.)

Trouwens ook maar eens een update van mijn situatie:

Members only:

[ Voor 56% gewijzigd door Mx. Alba op 29-04-2015 09:40 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:48
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Eerst voor jezelf bepalen wat je wil? Ik neem aan dat ze niet allemaal hetzelfde werk aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Idd eerst bepalen wat voor werk je zelf leuk lijkt, bij wat voor bedrijf je graag zou willen werken, sfeerbepaling.
Dan kijken wat je zelf graag zou willen verdienen (en hierin reeel blijven).

En in gesprek gaan kan je altijd natuurlijk. Voor hetzelfde geld ga je bij bedrijf 6 werken nadat je eerst gesprekken hebt gehad bij die anderen.

Zou dan niet je nr 1 gelijk al benaderen maar eerst evt 'oefenen' bij je tweede/derde keus enzo.

Dat er andere geintresseerde partijen zijn is niet zo interessant, dat jij evt geintresseerd bent in andere partijen is wel interessant. Al is het de vraag of ze heel nodig nieuwe mensen nodig hebben, of toevallig nu iemand specifiek op jouw functie, of is het gewoon standaard voor hen dat ze afgestudeerden een mailtje sturen voor interesse kweken.

[ Voor 28% gewijzigd door Cue_ op 29-04-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
TheBrut3 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:33:
Eerst voor jezelf bepalen wat je wil? Ik neem aan dat ze niet allemaal hetzelfde werk aanbieden.
De meeste bieden iets aan dat in grote mate aansluit bij het profiel van mijn opleiding. Op basis van mijn eerste indruk lijken er 5 of 6 zeer interessante tussen te zitten. Aangezien er geen bruto salarissen worden genoemd in de meeste job offers vraag ik me af hoe je dit het beste kan aanpakken, namelijk: stomweg e-mailen / bellen en vragen naar "wat schuift het" (kort door de bocht). Of een kennismakingsgesprek met alle verschillende partijen houden, de sfeer proeven en daarna pas het balletje opgooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Waarom niet kennismakingsgesprek bij 1 of 2 en daarna evt bellen met partij 3 als je meer weet wat je wilt / kunt verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Cue_ schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:53:
Waarom niet kennismakingsgesprek bij 1 of 2 en daarna evt bellen met partij 3 als je meer weet wat je wilt / kunt verdienen?
Dit lijkt mij ook de meest voor de hand liggende optie :). Ik ben nieuwsgierig naar hoe anderen dit aanpakken als ze in contact zijn met een flink aantal interessante opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickinT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Op dit moment schrijf ik mijn afstudeerscriptie bij een Big 4 binnen IT-Audit. Bedrijf heeft aangegeven me te willen houden, maar ben ook verder gaan kijken omdat IT-Audit niet bepaald mijn droombaan blijkt te zijn.

Om deze reden vanochtend een sollicitatiegesprek gehad bij een ander bedrijf. Toen het gesprek bijna ten einde was, vroegen ze (3 man sterk) me om de ruimte te verlaten. Toen ik terug mocht komen zeiden ze dat ze normaal gesproken een tweede gesprek inplannen bij een succesvol eerste gesprek, maar dat was in dit geval niet nodig. 10 minuten later werd een contract onder mijn neus geschoven met onderstaande inhoud. Mijn eerste échte contractaanbod wat ik er persoonlijk erg aantrekkelijk uit vind zien, naast dat de functie me ontzettend vet lijkt.

Echter, omdat het mijn eerste contractaanbod is (en dus ook mijn eerste echte baan), heb ik onderaan deze post wat vraagjes die bij me op komen. Alvast bedankt :)

Members only:

De vragen die bij mij opkomen zijn de volgende:
  1. Als student zijnde heb ik nu geen auto en ook geen spaargeld om er vóór de startdatum een aan te schaffen. Bedrijf is met OV niet makkelijk te bereiken (vandaag 1,5u over een enkele reis gedaan). Is het heel raar om met de werkgever te overleggen of er een regeling kan worden getroffen m.b.t. de eerste periode? Bijvoorbeeld een huurauto of een soort (renteloze) lening waardoor ik direct een auto kan kopen? Geen idee of hier gebruikelijke scenario's voor zijn? Dit is mijn grootste punt van "zorg".
  2. Vakantiegeld staat niet omschreven als 8%, maar als "een maandsalaris". Zou dit een addertje onder het gras kunnen zijn of is dit gewoon een andere, gebruikelijke manier van noteren?
  3. Is een vergoeding van €25,- per nacht verblijf in het buitenland redelijk?
  4. Is het gebruikelijk dat er geen specificaties van een pensioenregeling in het contract staan?
  5. Is 'tijd voor tijd' hetzelfde als: 1 uur overwerken = 1 uur vrij op te nemen?
  6. En natuurlijk: Is het in het algemeen een prima-te-accepteren contract? Ik heb zeker geen haast en ze waren wel érg enthousiast over me.
Excuus voor de lengte van de post. Heb hier geen ervaring mee en wil niet zomaar een contract ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
nick-w schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:58:
  1. Als student zijnde heb ik nu geen auto en ook geen spaargeld om er vóór de startdatum een aan te schaffen. Bedrijf is met OV niet makkelijk te bereiken (vandaag 1,5u over een enkele reis gedaan). Is het heel raar om met de werkgever te overleggen of er een regeling kan worden getroffen m.b.t. de eerste periode? Bijvoorbeeld een huurauto of een soort (renteloze) lening waardoor ik direct een auto kan kopen? Geen idee of hier gebruikelijke scenario's voor zijn? Dit is mijn grootste punt van "zorg".
  2. Vakantiegeld staat niet omschreven als 8%, maar als "een maandsalaris". Zou dit een addertje onder het gras kunnen zijn of is dit gewoon een andere, gebruikelijke manier van noteren?
  4. Is het gebruikelijk dat er geen specificaties van een pensioenregeling in het contract staan?
  5. Is 'tijd voor tijd' hetzelfde als: 1 uur overwerken = 1 uur vrij op te nemen?
  6. En natuurlijk: Is het in het algemeen een prima-te-accepteren contract? Ik heb zeker geen haast en ze waren wel érg enthousiast over me.
- Zou het zeker overleggen, want zijn gewoon zorgen en kans is groot dat het vaker is voorgekomen. De vraag is natuurlijk wel of je gewillig bent om een auto te kopen.
- ligt eraan wat je van die 25 euro moet betalen, is dit puur onkosten voor eten / internet enzo, of ook hotel (lijkt me stug, maar dan is het natuurlijk niets), voor beetje eten enzo is het voldoende lijkt me.
- pensioenregeling zou wel in specificaties ergens moeten horen te staan lijkt me. In ieder geval hoeveel dit dan gaat zijn. Het valt dan wel buiten je loon (zo klinkt het), wat wel weer fijn is.
- tijd voor tijd is idd uur overwerk, is uur vrij. Vraag is of dit voor elk uur overwerk geldt of dat dit alleen bij 'echt' officieel overwerk is. Maargoed, dat is bijna altijd zo.
- Voor hbo zeggen ze vaak je leeftijd * 100 euro, dus je zit wel redelijk zo zonder werkervaring lijkt me.
Misschien kijken hoe ze omgaan met loonsverhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
Excuus voor de lengte van de post. Heb hier geen ervaring mee en wil niet zomaar een contract ondertekenen.
1. Misschien is private lease een optie voor de eerste paar jaar. Las toevallig vandaag een artikel op NOS.nl waarin staat dat private lease tegenwoordig veel en vaak gebruikt wordt voor iemand in jouw situatie en volgens de ANWB is dat nog vaak een voordelige optie ook.
2. 8% vakantiegeld is wettelijk vastgelegd dus moet ook gewoon uitbetaald worden. Echter kan dit ook gewoon in je maandsalaris verwerkt worden. Dus zolang dat maand salaris vakantiegeld gelijk is aan die 8% zou ik me geen zorgen maken.
3. €25,- per nacht vind ik eerlijk gezegd een beetje weinig omdat je veel vrije tijd inleverd. Je kunt nu eenmaal niet doen wat je zelf wilt. Het licht er ook aan om hoeveel nachten het gaat in een jaar. Als dat minimaal is vindt ik het geen breekpunt. Maar is het >5 dagen per maand dan is het een ander verhaal.
4. Pensioenregeling zou ik even navragen en kan meestal wel opgevraagd worden. Als er een regeling is staat dat vaak wel in het contract.
5. Tijd voor Tijd is wat het zegt, dus 1 uur overwerk = 1 uur vrije tijd er voor terug. Let wel over op van wanneer overwerk als overwerk telt. Bij sommige bedrijven is dit pas na 15 minuten o.i.d.

[ Voor 38% gewijzigd door Davidshadow13 op 29-04-2015 16:09 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickinT
- Ben zéker gewillig om een auto te hebben. OV ben ik wel een beetje zat. Of ik gewillig ben om een auto zelf te kopen, is een andere vraag. Op zich wel, maar om dit nou 100% zelf te financieren terwijl de auto ook tijdens werktijd gebruikt zal worden...

- €25 per nacht is de vergoeding die ik netto krijg per nacht op locatie. Hiernaast hoef ik hotel en eten niet zelf te betalen en wordt 100% vergoed door werkgever.

- Geschat wordt dat ik 10-15 weken verspreid over het jaar in het buitenland zal verblijven. Verspreid over het jaar zal ik hier dus (schatting) €1.750 - 2.625 voor vergoed krijgen op basis van 10-15 weken. Als hier ook weekenddagen tussen zitten komt er ook nog eens 100% toeslag bovenop bovenop het uurloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

De vragen die bij mij opkomen zijn de volgende:
2. Een maandsalaris komt in het algemeen neer op 100/12=8.33%.
3. Meeste bedrijven geven geen vergoeding. Ik heb nooit extra geld gekregen omdat ik op reis moest voor werk.
4. Pensioenplannen veranderen nogal. Bij grote toko's wordt er vaak naar een CAO verwezen, bij kleinere bedrijven (en dat heb ik zelf alleen in het buitenland gezien, dus excusez moi voor beperkte blik) wordt er wat gezegd over hoeveel er bijgedragen wordt. De praktische invulling gebeurt dan weer elders.
5. Dat lijkt me wel.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Die 25 euro reisvergoeding is erg afhankelijk van welke kosten je er nog van moet dekken. Ik krijg, afhankelijk van hoeveel kosten er door een host-bedrijf worden overgenomen (bijvoorbeeld lunch en/of avondeten), en waar de reis naartoe gaat tussen de 10€ en 50€/dag. Immers zijn de kosten voor bijvoorbeeld avondeten in Oslo nogal wat hoger dan in Ljubljana, om maar een voorbeeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickinT
Garyu schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:11:
Die 25 euro reisvergoeding is erg afhankelijk van welke kosten je er nog van moet dekken. Ik krijg, afhankelijk van hoeveel kosten er door een host-bedrijf worden overgenomen (bijvoorbeeld lunch en/of avondeten), en waar de reis naartoe gaat tussen de 10€ en 50€/dag. Immers zijn de kosten voor bijvoorbeeld avondeten in Oslo nogal wat hoger dan in Ljubljana, om maar een voorbeeld te geven.
Tijdens het gesprek is gezegd dat ik geen kosten hoef te maken als ik op reis moet. Ook is er letterlijk gezegd dat reis- en verblijfskosten voor de baas zijn. De 25 euro is dus echt een netto vergoeding die ik krijg omdat ik op reis ben en vrije tijd inlever.

Naar wat ik begrijp uit de reacties is dit dus een beste redelijke vergoeding, mits ik zelf inderdaad niets hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Lijkt me in principe prima. Wel is 10-15 weken per jaar ECHT veel tijd in het buitenland. Bedenk dat dit ook serieus consequenties op je sociale leven gaat hebben. Je bent dan praktisch 1 week per maand in het buitenland, wat bij allerlei hobby's niet heel handig gaat zijn, zeker als je een hele week weg bent. Geniet er van zo lang je er van kan genieten zou ik zeggen :), want zodra je zelf wat meer controle over je vrije tijd wilt hebben (of vooral: waar je je vrije tijd wilt hebben), wordt zo'n baan toch best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 08:50
Garyu schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:18:
Lijkt me in principe prima. Wel is 10-15 weken per jaar ECHT veel tijd in het buitenland. Bedenk dat dit ook serieus consequenties op je sociale leven gaat hebben. Je bent dan praktisch 1 week per maand in het buitenland, wat bij allerlei hobby's niet heel handig gaat zijn, zeker als je een hele week weg bent. Geniet er van zo lang je er van kan genieten zou ik zeggen :), want zodra je zelf wat meer controle over je vrije tijd wilt hebben (of vooral: waar je je vrije tijd wilt hebben), wordt zo'n baan toch best lastig.
Zie dit topique voor meer info: Ervaringen met reizen voor werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

sopsop schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:22:
Leeftijd: 38 40
Opleiding(en): HAVO / HBO informatica (niet afgerond)
Certificaten: ITIL, Prince 2 foundation, diverse .net certificaten
Werkervaring: 1416 jaar

Werkgever: Financiele instelling
functie: Developer

Vakantiedagen: 25 (mogelijkheid tot bijkopen van 18 dagen met de helft van het extra persoonlijk budget)
13/14e maand of winstuitkering: gemiddelde bonus afgelopen jaren: 10-14% 0% -O-
Extra persoonlijk budget: 12,5% op het jaarsalaris
GSM: Ja (kiezen uit iPhone, Nokia 920, SGS4)
Leaseauto: Nee (wel OV trajectkaart)
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja (werkgever betaalt 2/3)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Diverse personeelskortingen op verzekeringen, leningen, etc, mogelijkheid tot 100% thuiswerken (theoretisch).
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd: Blijft 30 minuten, echter nu met trein.

Maand salaris (bruto): 5145, indien ik het persoonsbudget uit laat keren: 5783. Aangezien ik 43 vakantiedagen toch wel erg fijn vind is het nu bruto 5460 geworden.
Kleine update, twee jaar en twee beoordelingsrondes verder. Nog steeds dik tevreden mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:11
sopsop schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:55:
[...]

Kleine update, twee jaar en twee beoordelingsrondes verder. Nog steeds dik tevreden mee overigens.
Niet slecht!
Opleiding niet afgerond, niet bijzonder veel certificaten, ruime keuze vrije dagen en secundaire voorwaarden ook prima in orde.
Jammer van de bonus dit jaar maar salaris maakt een hoop goed.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 30-04-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

GeeMoney schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:12:
[...]

Niet slecht!
Opleiding niet afgerond, niet bijzonder veel certificaten, ruime keuze vrije dagen en secundaire voorwaarden ook prima in orde.
Jammer van de bonus dit jaar maar salaris maakt een hoop goed.
Op zich zijn MCSD en vier maal MCPD, MCPS en MCITP niet heel weinig certificaten, maar met alleen HAVO is het inderdaad uitermate prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
nick-w schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:20:
- Ben zéker gewillig om een auto te hebben. OV ben ik wel een beetje zat. Of ik gewillig ben om een auto zelf te kopen, is een andere vraag. Op zich wel, maar om dit nou 100% zelf te financieren terwijl de auto ook tijdens werktijd gebruikt zal worden...

- €25 per nacht is de vergoeding die ik netto krijg per nacht op locatie. Hiernaast hoef ik hotel en eten niet zelf te betalen en wordt 100% vergoed door werkgever.

- Geschat wordt dat ik 10-15 weken verspreid over het jaar in het buitenland zal verblijven. Verspreid over het jaar zal ik hier dus (schatting) €1.750 - 2.625 voor vergoed krijgen op basis van 10-15 weken. Als hier ook weekenddagen tussen zitten komt er ook nog eens 100% toeslag bovenop bovenop het uurloon.
ALs ik in jou schoenen zou staan, zou ik het doen.

Die auto kan je bij wijze van ook na 1 maand sparen aanschaffen en wat is nou 3 maanden even met OV? Lease is best duur, zeker met een start salaris zou ik dat niet 1 2 3 aanraden.

Los daarvan krijg je 25 euro per nacht, weet je hoe leuk het is dat je nu betaald gewoon wat van de wereld kan zien? Tuurlijk als je net een relatie krijg tis het minder handig, maar dit soort kansen krijg je niet vaak hoor. Als je het zat bent kijk je weer verder, maar gratis de wereld zien zou ik met beide handen aangrijpen.

Vergeet niet, je begint pas met je carriere, je zal toch wat moeten opbouwen voordat je echt eisen aan je ideale werkomgeving kan stellen en dit klinkt als een meer dan goede start van je carriere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vwb die 25 euro: meestal wordt die gezien als een daggeldvergoeding en moeten daar ook kosten als ontbijt, lunch en diner voor betaald worden. maar als reis = verblijfkosten idd voor de baas zijn is het een hele nette vergoeding. Levert je per saldo 500 euro bruto per 4 weken extra op als je het fulltime doet. Indien all expenses paid is dat heel lekker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
The Eagle schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:43:
Vwb die 25 euro: meestal wordt die gezien als een daggeldvergoeding en moeten daar ook kosten als ontbijt, lunch en diner voor betaald worden. maar als reis = verblijfkosten idd voor de baas zijn is het een hele nette vergoeding. Levert je per saldo 500 euro bruto per 4 weken extra op als je het fulltime doet. Indien all expenses paid is dat heel lekker :)
Ben ik dan de enige die €25,- om een dag van huis te zijn heel weinig vind? Als het incidenteel of voor eigenbelang is (training o.i.d.) oke maar als je regelmatig van huis moet voor je werk zou er dan toch echt een compensatie in het basissalaris moeten zitten wat mij betreft.

Mijn vrije tijd/privé leven is mij in ieder geval meer waard dan €25,- per dag.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
assje schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:18:
[...]

Ben ik dan de enige die €25,- om een dag van huis te zijn heel weinig vind? Als het incidenteel of voor eigenbelang is (training o.i.d.) oke maar als je regelmatig van huis moet voor je werk zou er dan toch echt een compensatie in het basissalaris moeten zitten wat mij betreft.

€25 per dag is ook erg weinig vind ik. Mijn werkgever betaalt gemiddeld tussen de 80-120 euro per dag(de eerste 2 maanden) afhankelijk van de locatie waar je je bevindt, daarna +- 75% van dat bedrag.

EDIT: Van dat bedrag moet wel geluncht en gedineerd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Vayne op 30-04-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
DirtyDiaz schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:25:
[...]

€25 per dag is ook erg weinig vind ik. Mijn werkgever betaalt gemiddeld tussen de 80-120 euro per dag(de eerste 2 maanden) afhankelijk van de locatie waar je je bevindt, daarna +- 75% van dat bedrag.

Kreeg je zoveel netto en daarboven nog alle onkostenvergoedingen?!

Ik vind 25 euro netto erg veel - stel het is fulltime dan zit je al op 20 * 25 = 500 euro netto, dat is 1000 euro bruto. Zeker voor een starter toch significant + een mooie buitenlandervaring rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Laatst online: 20-05 09:29
Hbeez schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:26:
[...]

Kreeg je zoveel netto en daarboven nog alle onkostenvergoedingen?!

Ik vind 25 euro netto erg veel - stel het is fulltime dan zit je al op 20 * 25 = 500 euro netto, dat is 1000 euro bruto. Zeker voor een starter toch significant + een mooie buitenlandervaring rijker.
Dat bedrag is inderdaad netto en puur alleen om alle onkosten te vergoeden in het buitenland. Het hotel en de reis wordt gewoon betaalt door de klant.

Van die 80-100 euro moet je dus lunchen, avondeten en eventuele boodschappen voor ernaast nog doen.
Tevens krijg je voor elke 4 aaneengesloten weken in het buitenland nog een bruto vergoeding van +- 750 euro.

Heb van mei t/m juli 6 dagen per week in het buitenland gezeten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Ben ik de enige die het met muffstuff eens is? Je bent nog jong, je kan wat van de wereld zien, je krijgt er nog wat extra geld voor ook. Ik zou hier echt niet over na hoeven denken, zeker als je de functie ontzettend ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
Smitovic schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:50:
Ben ik de enige die het met muffstuff eens is? Je bent nog jong, je kan wat van de wereld zien, je krijgt er nog wat extra geld voor ook. Ik zou hier echt niet over na hoeven denken, zeker als je de functie ontzettend ziet zitten.
Nee hoor, zeker als dit je eerste job is zou ik in zijn schoenen er ook voor gaan. Mooie uitdaging, je ziet nog eens wat van de wereld en die eerste maanden kom je echt wel door op je OV. Koop na een maand een goedkoop autootje en je hebt het prima voor elkaar :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
assje schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:18:
[...]

Ben ik met je eens, maar aan de andere kant, als ik 10 jaar geleden zo'n baan aangeboden had gekregen, had ik daar echt niet over geklaagd. Vergeet niet wat je ervoor terug krijgt, je ziet wel wat van de wereld zo. Tuurlijk is het geen vetpot, maar het hoort ook een beetje bij die baan he.

Maar dat verschilt per persoon, sommige mensen hoeven niet zo erg uit Nederland en vinden het meer een last, dan is die 25 euro niet echt veel nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
DirtyDiaz schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:25:
[...]

De eerste twee maanden, maar dat geeft aan dat je ook echt twee maanden achtereen weg bent, dat is een heel ander verhaal dan ff een weekendje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickinT
muffstuff schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:02:
[...]
Los daarvan krijg je 25 euro per nacht, weet je hoe leuk het is dat je nu betaald gewoon wat van de wereld kan zien? Tuurlijk als je net een relatie krijg tis het minder handig, maar dit soort kansen krijg je niet vaak hoor. Als je het zat bent kijk je weer verder, maar gratis de wereld zien zou ik met beide handen aangrijpen.

Vergeet niet, je begint pas met je carriere, je zal toch wat moeten opbouwen voordat je echt eisen aan je ideale werkomgeving kan stellen en dit klinkt als een meer dan goede start van je carriere.
Smitovic schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:50:
Ik ben het hier zelf ook wel mee eens. Als ik inderdaad alle kosten voor eten, verblijf, e.d. in het buitenland vergoed krijg en daarnaast nog voor iedere nacht een 25,- vergoeding, lijkt me dat naast het "zien van de wereld" eigenlijk wel hartstikke prima. Zeker na het topic Ervaringen met reizen voor werk (bedankt voor de tip!) gelezen te hebben.
Davidshadow13 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:09:
[...]
1. Misschien is private lease een optie voor de eerste paar jaar. Las toevallig vandaag een artikel op NOS.nl waarin staat dat private lease tegenwoordig veel en vaak gebruikt wordt voor iemand in jouw situatie en volgens de ANWB is dat nog vaak een voordelige optie ook.
[...]
muffstuff schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:02:
[...]
Die auto kan je bij wijze van ook na 1 maand sparen aanschaffen en wat is nou 3 maanden even met OV? Lease is best duur, zeker met een start salaris zou ik dat niet 1 2 3 aanraden.
[...]
Heb even me even in het private-lease verdiept en is inderdaad toch best nog wel een behoorlijke kostenpost. Een "simpele" Polo komt maandelijks al snel op €300-350, wat behoorlijk veel geld is naast het netto maandsalaris van +/- €1.700. Als ik daar ook de huur van mijn woning (kale huur ongeveer gelijk aan het maandelijkse bedrag voor de Polo) en bijbehorende parkeervergunning vanaf trek, samen met alle andere financiële voordelen die ik verlies als ik geen student meer ben, blijft er toch minder over dan ik uiteindelijk hoop over te houden.

Na een maand of 3-4 werken en sparen zou ik inderdaad een leuk tweedehandsje kunnen aanschaffen. Moet dan wel die eerste periode overbruggen middels het OV en daar voel ik echt heel erg weinig voor. Heb juist zo veel zin om gelijk te knallen met maximale motivatie, waar een eigen autootje behoorlijk positief aan bijdraagt en 3 uur per dag in het OV behoorlijk negatief.

Maarja, private-lease en kopen... Veel andere opties zijn er volgens mij niet...

Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties tot zover. Ze blijven uiteraard welkom _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door WickinT op 30-04-2015 14:16 . Reden: bruto = netto. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik will blijven benadrukken dat als je 1700 netto verdient en je op jezelf gaat wonen 350 euro erg veel is om te missen, Dan hou je dus niets over om te ontspannen wat dan ook weer je motivatie zal beinvloeden. De zomer komt er nu wel weer aan dus zal je meer terrasje pakken etc. Los van die 350 euro, het is ook meer de duur van het contract wat gewoon echt niet in je voordeel werkt. Je zit er dan wel een lange tijd aan vast.

Eventueel een bedrag van ouders lenen, wellicht dat een toekomstige collega in de buurt woont? Is het mogelijk om een deel van de afstand met fiets af te leggen ? Dus bv van rtotterdam centraal te fietsen? Ik fiets bv elke dag van sloterdijk naar schiphol heen en weer, want ov is ruk en de fiets eigenlijk veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
nick-w schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:14:
[...]
Ik ben het hier zelf ook wel mee eens. Als ik inderdaad alle kosten voor eten, verblijf, e.d. in het buitenland vergoed krijg en daarnaast nog voor iedere nacht een 25,- vergoeding, lijkt me dat naast het "zien van de wereld" eigenlijk wel hartstikke prima. Zeker na het topic Ervaringen met reizen voor werk (bedankt voor de tip!) gelezen te hebben.
Daar heb ik dus ook net gereageerd. Ik ken de tarieven die gehanteerd worden voor "uitvoerend personeel" (monteurs) als vergoeding in het buitenland.

Als jij door je werkgever wordt weggezet in het buitenland voor een project o.i.d. zou daar wat mij betreft een hele andere vergoeding tegenover moeten staan dan incidenteel een training/seminar/klantbezoek etc.

Ik heb dus kennissen die in het buitenland zitten voor werk en €100,- per dag netto scheidingsgeld krijgen, er wordt dan wel 16 uur per dag gewerkt (en betaald +toeslagen) en op rustdagen wordt ook 16 uur doorbetaald (+toeslagen). Verblijfskosten of eten is een aparte vergoeding voor of is declarabel (in het bedrijf waar ik werk hebben we iets lagere vergoedingen maar in dezelfde richting).

Als ik voor mijn werk vaak langere tijd in het buitenland zou zitten zou ik dat zien als 16 uur werk per dag (dus minimaal het dubbele er aan over willen houden). De uren dat ik daar ben kan ik namelijk niets besteden aan dingen waar ik ze normaal aan zou (willen) besteden.

Uiteraard is het als je jong bent helemaal top en is het mooi om iets van de wereld te zien en hoeft een lage vergoeding dat echt niet in de weg te staan. Zelf krijg ik trouwens helemaal niets extra voor overnachtingen in het buitenland :P
nick-w schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:14:
[...]
Na een maand of 3-4 werken en sparen zou ik inderdaad een leuk tweedehandsje kunnen aanschaffen. Moet dan wel die eerste periode overbruggen middels het OV en daar voel ik echt heel erg weinig voor. Heb juist zo veel zin om gelijk te knallen met maximale motivatie, waar een eigen autootje behoorlijk positief aan bijdraagt en 3 uur per dag in het OV behoorlijk negatief.

Maarja, private-lease en kopen... Veel andere opties zijn er volgens mij niet...

Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties tot zover. Ze blijven uiteraard welkom _/-\o_
Ik ben enorm tegen lenen voor een auto maar als jij die auto belangrijk vindt voor deze stap en om die reden zelfs lease overweegt is het wat mij betreft absoluut het overwegen waard.

Koop dan niet (omdat het kan) een veel te duren maar leen gewoon een beperkt bedrag voor een mooie voordelige occasion.

In het gunstigste geval heb je familie die hier even voor bij kan springen en anders moet hier echt wel een oplossing voor te vinden zijn.

Een contract aangaan voor een leaseauto omdat je nu nog even niet genoeg geld hebt lijkt mij een grote fout, kost je uiteindelijk veel meer. Als jij de auto nodig hebt voor het maken van deze stap kan je het wat mij betreft zien als een investering wat de lening een stuk minder stom maakt :9

[ Voor 35% gewijzigd door assje op 30-04-2015 15:05 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 33
Opleiding(en): MAVO
Certificaten: Veel productgerichte opleidingen / cursussen
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: ICT & Telecom branche
Huidige functie: Technisch teamleider telecomafdeling

Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: iPhone 5s
Leaseauto: Seat Ibiza ST
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Elke vrijdag vrijmibo, veel teamuitjes, gratis lunch.
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 5 minuten met de auto
Maand salaris (bruto): €2860

Leuke baan, leuke collega's en benaderd door de directeur of ik alsjeblieft bij hem wilde komen werken.
Kende hem al vanuit mijn vorige werkgever. Het is een ICT bedrijf wat sinds 2 jaar ook telecom doet, maar kwamen erachter dat telecom toch een aparte tak van sport is.

Zit zelf 10 jaar in de telecombranche en heb echt middenin de overstap van ISDN naar ZIPB en daarna VoIP gezeten, dus wel van alle markten thuis. Wellicht na een aantal jaar nog eens jobhoppen voor een wat hoger salaris al ben ik daarover nu zeker niet ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ok, net getekend dus op naar de nieuwe job per 15 juni!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:36:
Leeftijd: 33
Opleiding(en): MAVO
Certificaten: Veel productgerichte opleidingen / cursussen
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: ICT & Telecom branche
Huidige functie: Technisch teamleider telecomafdeling

Vakantiedagen: 28
GSM: iPhone 5s
Leaseauto: Seat Ibiza ST
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Elke vrijdag vrijmibo, veel teamuitjes, gratis lunch.
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 5 minuten met de auto
Maand salaris (bruto): €2860

Leuke baan, leuke collega's en benaderd door de directeur of ik alsjeblieft bij hem wilde komen werken.
Kende hem al vanuit mijn vorige werkgever. Het is een ICT bedrijf wat sinds 2 jaar ook telecom doet, maar kwamen erachter dat telecom toch een aparte tak van sport is.

Zit zelf 10 jaar in de telecombranche en heb echt middenin de overstap van ISDN naar ZIPB en daarna VoIP gezeten, dus wel van alle markten thuis. Wellicht na een aantal jaar nog eens jobhoppen voor een wat hoger salaris al ben ik daarover nu zeker niet ontevreden.
Mag niet van de heren uit Apeldoorn, weet je zeker dat er geen 3,20 per dag wordt inhouden op je salaris? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Ga jij serieus voor een reisafstand van 5 minuten je auto aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

offtopic: Heb ik ook een tijd gedaan. Werkgever detacheerde me hemelsbreed 300 meter van mijn woning, maar verwachtte wel dat ik een consultants plaatje neerzette. Dus dan met de auto (op die ene keer dat het sneeuwde na dan). Overigens stond die leasebak bij de klant veiliger dan in mijn eigen straat, dat was voor mij dan wel weer handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:09

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:13:
Members only:
Dat is een leuke stijging :)
De_Bastaard schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:37:
Ok, net getekend dus op naar de nieuwe job per 15 juni!
Gefeliciteerd!

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Laatst online: 18-09 21:49
Yeahs, nieuw contract, wat vinden we hier van?
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HAVO / HBO Electronica
Certificaten: Functional safety engineer
Werkervaring: 1 (a 2 ) jaar
Werkgever: -Niet openbaar
functie: Deskundige op het gebied van veiligheid en electronica
Vakantiedagen: 25
GSM: Ja S5 mini
Leaseauto: ja
Werkweek: 36
Pensioenregeling: Ja (invulling niet bekend)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100% thuiswerk mogelijk, buitenlandvergoeding van 65 euro bruto per dag (met gemiddeld 4 a 5 buitelanddagen per maand), wasvergoeding
Regio: Amsterdam
Reistijd: Blijft 35 minuten

Maand salaris (bruto): 2650 met doorgroei naar 2800 (rond 2016)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gezien leeftijd, 36 uur werkweek en leaseauto incl. lijkt me dit een heel mooi salaris.
Is die 2800 ook je max op lange termijn? zo ja, dan is dat wel wat beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Members only:

Nu een week of drie bezig met een onderzoek naar een bestaand regionaal OV-netwerk middels een methode die is ontwikkeld door de moedermaatschappij. Erg leuk om samen te werken met verschillende afdelingen (marketing/planning/moedermaatschappij) en externe partners (provincie/universiteit). Veel vrijheid om te werken op de plek die het efficientst is (eigen kantoor in Enschede, flexplek in Deventer of thuis). Ik vermaak me hier wel een jaar en hopenlijk langer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Laatst online: 18-09 21:49
M a r c o schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:29:
Gezien leeftijd, 36 uur werkweek en leaseauto incl. lijkt me dit een heel mooi salaris.
Is die 2800 ook je max op lange termijn? zo ja, dan is dat wel wat beperkt.
Nee, dit gaat door naar de 4000, dus er zit nog hel wat rek in! Overigens vind ik leeftijf absoluut geen excuus om minder te betalen (maar dat is een andere discussie..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Members only:

Best tevreden mee, op geen pensioens opbouw na. Wil hiernaast wel in de avond-/weekeinduren een HBO opleiding gaan doen. Schijnt toch handig te zijn :+ .

[ Voor 7% gewijzigd door jorde op 01-05-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
als je er 10 % vanaf haalt vind je het dan nog steeds een goed contract, want dat is wat je voor pensioen moet rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
muffstuff schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:46:
als je er 10 % vanaf haalt vind je het dan nog steeds een goed contract, want dat is wat je voor pensioen moet rekenen.
Vergeten erbij te vermelden dat het om een aanbieding gaat, is niet mijn huidige baan. Zou er voor moeten verhuizen richting Purmerend. Ik woon nu in Noord-Brabant-Oost. Maar dat vind ik niet echt een probleem. 8)

Ik heb er zelf in mijn berekening -300 netto gedaan. Dus dat is dan netjes genomen.

[ Voor 8% gewijzigd door jorde op 01-05-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TunderNerd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:43:
[...]

Nee, dit gaat door naar de 4000, dus er zit nog hel wat rek in! Overigens vind ik leeftijf absoluut geen excuus om minder te betalen (maar dat is een andere discussie..)
Mijn opmerking over leeftijd moet je ook lezen als werkervaring.
Je bent eigenlijk bijna nog starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 17:03
Ik heb zojuist via een recruiter een vacature van mijn werkgever gemaild gekregen. Daarin adverteren ze met een loon die 12.5% hoger ligt dan die van mij voor de helft aan ervaring. Goed voor de onderhandeling? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
ravenger schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:30:
Ik heb zojuist via een recruiter een vacature van mijn werkgever gemaild gekregen. Daarin adverteren ze met een loon die 12.5% hoger ligt dan die van mij voor de helft aan ervaring. Goed voor de onderhandeling? ;)
Ik zou tegen je baas zeggen:
"ik heb een baan gevonden die minimaal x aantal euro meer betaald. Ik wil eigenlijk niet weg, maar dit is een bedrag wat ik niet kan laten liggen"

Kijken wat hij/zij doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kagelol
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-06 07:41
Leeftijd: 24
Opleiding(en): Mbo-niv3, niv-4 gestart, nooit afgemaakt.
Certificaten: MS 70-410
Werkervaring: 2 Jaar Servicedesk huidige werkgever, daarvoor 3 jaar Servicedesk/Systeembeheer (klein bedrijf, deed van alles(erg veel kunnen leren daarvan.))
Werkgever: Detacheering/Out-sourcing
Huidige functie: Servicedesk Medewerker

13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Geen
GSM: Ja
Werkweek: 40 Uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: ZH
Reistijd: 45-60 minuten

Maand salaris (bruto): 1600

Binnenkort overstap naar Junior Systeembeheer bij huidige werkgever.
Wat zou een redelijk salaris zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23:01
Wat zou je zelf redelijk vinden? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kagelol
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-06 07:41
Hahn schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:33:
Wat zou je zelf redelijk vinden? :)
Ik zat zelf rond de 2300-2400 te denken, maar ik heb zelf eigenlijk geen idee wat redelijk is in een situatie zoals de mijne is.
Heb uit eindelijk maar 1 certificaat maar in de praktijk weet ik me genoeg te bewijzen waardoor ik een stap omhoog mag doen (en iemand anders naar beneden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
2300-2400 voor systeembeheerder vind ik erg hoog gezien je leeftijd en opleidingsniveau. Ik zou zelf eerder op rond de 2000 hopen en erop rekenen dat het misschien zelfs iets lager uit kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Bij ons komt een MBO junior systeembeheerder rond de €1800 (intern, geen detachering) binnen vanuit school. Dus gezien je ervaring, en detachering over het algemeen iets minder is dan intern, zou ik ook rond de 2k gokken.

Als je geen zin hebt in MBO/HBO, probeer dan wat meer certificaten te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:20

KoudeAardbei

Moderator

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

jorde schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:50:
[...]

Vergeten erbij te vermelden dat het om een aanbieding gaat, is niet mijn huidige baan. Zou er voor moeten verhuizen richting Purmerend. Ik woon nu in Noord-Brabant-Oost. Maar dat vind ik niet echt een probleem. 8)

Ik heb er zelf in mijn berekening -300 netto gedaan. Dus dat is dan netjes genomen.
Purmerend is wel een plek die je maar net moet willen... :X En ja, ik ken de stad.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO ICT Medewerker Niveau 2
Certificaten: Geen
Werkervaring: Ja
Werkgever: HP
Huidige functie: Technical Support Analyst

Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: 22 dacht ik
13/14e maand of winstuitkering: Hebben wij niet
Laptop: Ligt thuis
GSM: Altijd bij me
Werkweek: 40 uur, 7.00 - 3.30
Pensioenregeling: Geen flauw idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Betaalde opleidingen, enzo
Land: Ierland
Regio: Dublin
Reistijd: 5 min lopen

Maand salaris (bruto): 1708,33
Maand salaris (netto): 1522,53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:34
jorde schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:50:
[...]
Ook niet als je verhuisd bent en na een jaar weer moet/wil vertrekken bij dat bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
ATS schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:18:
[...]

Purmerend is wel een plek die je maar net moet willen... :X En ja, ik ken de stad.
Ik zat ook meer te denken aan Zaandam, purmerend zelf maakte geen positieve indruk op me. (Bedrijf zit in Purmerend gevestigd. Ze verlangen van mij dat ik in de buurt ga wonen)
Het Fantoom schreef op zondag 03 mei 2015 @ 09:37:
[...]

Ook niet als je verhuisd bent en na een jaar weer moet/wil vertrekken bij dat bedrijf?
Gaat over een periode van minimaal 3 jaar. Daarnaast is er in die regio meer werk in deze branche dan waar ik nu woon. Dus in het slechste geval is het nog steeds makkelijker om een andere baan te vinden (geografisch gezien)

[ Voor 36% gewijzigd door jorde op 03-05-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als brabander tussen de zaankanters gaan wonen. Ik wens je veel succes :X
Snap trouwens uberhaupt niet dat je voor een dergelijke baan zou verhuizen. Kan me niet voorstellen dat er dichetr bij huis niks te vinden zou zijn. Maar goed, als jij het geen bezwaar vindt.
Reken wel dat huizen in NH een stukje duurder zijn. Hoe dichter bij Amsterdam hoe duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
The Eagle schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:23:
Als brabander tussen de zaankanters gaan wonen. Ik wens je veel succes :X
Snap trouwens uberhaupt niet dat je voor een dergelijke baan zou verhuizen. Kan me niet voorstellen dat er dichetr bij huis niks te vinden zou zijn. Maar goed, als jij het geen bezwaar vindt.
Reken wel dat huizen in NH een stukje duurder zijn. Hoe dichter bij Amsterdam hoe duurder.
Zo erg zullen ze daar toch niet zijn :+.

Nee er is dichter bij huis niets te vinden op mijn expertises, ik snap niet wat mensen hebben tegen verhuizen.

Ik stond er meer van versteld hoe klein het prijsverschil is. Bovendien is de kwaliteit van de huizen/appartementen daar hoger dan hier voor iets meer geld. Hoe dichter in het centrum van Amsterdam hoe duurder ja, maar dat geld voor alle steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Rondje Gezondheidszorg doen dan maar na de huisarts.

Update na 5 jaar.

Leeftijd: 27 32 (au..)
Opleiding(en): MBO verpleegkunde niveau 4, vervolg opleiding CCV-verpleegkundige (IC-er van het Hart)
Werkervaring: 4 jaar BBL-leerling verpleegkunde, 3 jaar verpleegkundige, 6 maanden 5 jaar CCV-verpleegkundige, BLS/ILS trainer, Leerling Coach,
Werkgever: Erasmus MC
Huidige functie: Senior CCV-verpleegkundige

Vakantiedagen: 4 weken + nationale feestdagen die ik terug krijg.
13/14de maand of winstuitkering: Ja
Laptop: hahahaha nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee, wel reiskosten vergoeding
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja, collectief
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ongelofelijk veel, van gratis fitness tot fietsplan

Reistijd: 35 minuten met auto, 45/60 min OV

Maand salaris (bruto): 2480 €3209,- , + onregelmatigheidstoeslag gemiddeld per maand +- €650,-

Niets overstappen, geen onderhandelingsgesprekken gewoon CAO. en in vergelijk met de Huisarts gewoon maximaal 36uur per week.

Snel maar eens schaal naar boven stappen (lees aanvullende opleiding), kan nog maar 4 jaar stijgen. http://www.nfu.nl/publica...risschaal-6-tot-en-met-10

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
BroederM schreef op maandag 04 mei 2015 @ 02:59:

Update na 5 jaar.
Mooie stap! In de gezondheidszorg zijn best wel mooie stappen mogelijk heb ik om mij heen gemerkt. Goed voorbeeld ervan.

Ben zelf onlangs iets tegen het lijf gelopen waar ik geen nee op kon zeggen, dus een kleine update na 3 jaar... :)

Leeftijd: 24 27
Opleiding(en): 2 post-HBO's
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Accountantskantoor Tuinbouw
Huidige functie: Finance manager
Vakantiegeld: 8,33%
Leaseauto*: A3
Werkweek: 50/60u
Pensioenregeling: Semi-vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: n.v.t.
Regio: Randstad
Reistijd**: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 2650 5.000

[ Voor 49% gewijzigd door mauwz op 04-05-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 09:48
BroederM schreef op maandag 04 mei 2015 @ 02:59:
Kwestie van in de sfeer te blijven, werkzaam in de biotech sector...

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
mauwz schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:03:
[...]

Mooie stap! In de gezondheidszorg zijn best wel mooie stappen mogelijk heb ik om mij heen gemerkt. Goed voorbeeld ervan.

Ben zelf onlangs iets tegen het lijf gelopen waar ik geen nee op kon zeggen, dus een kleine update na 3 jaar... :)

Duaal traject gedaan toevallig? Gezien je 7 jaar werkervaring.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 08:50
jorde schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:14:
[...]

Zo erg zullen ze daar toch niet zijn :+.

Nee er is dichter bij huis niets te vinden op mijn expertises, ik snap niet wat mensen hebben tegen verhuizen.

Ik stond er meer van versteld hoe klein het prijsverschil is. Bovendien is de kwaliteit van de huizen/appartementen daar hoger dan hier voor iets meer geld. Hoe dichter in het centrum van Amsterdam hoe duurder ja, maar dat geld voor alle steden.
Pas wel op voor de palenpest in Zaandam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
mauwz schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:03:
[...]

Welke post-HBO's? En ook de AA titel behaald?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-08 20:15
Leeftijd: 20
Opleiding(en): ICT-Medewerker niveau 3 ( Bijna niveau 4 afgerond )
Certificaten: Geen op dit moment
Werkervaring: 0
Werkgever:
Huidige functie: Stagaire

Vakantiegeld: Nog niet duidelijk
Vakantiedagen: Nog niet duidelijk
13/14e maand of winstuitkering: Nog niet duidelijk
Laptop:-
GSM:-
Leaseauto*:-
Werkweek: 36-40
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Flevoland
Reistijd**: 15 Minuten fietsen

Ik loop hier op dit moment stage en heb nu een voorstel gekregen van € 950 bruto, Ik doe veel telefonische support en reparatie's, is dit een normaal starterssalaris? Zodra ik hier begin heb ik een niveau 4 diploma en daarom zit ik erg te twijfelen aangezien er op internet rond de 1300-1400 bruto als starter indicatie wordt gegeven, graag reacties van mensen met dezelfde ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jannick63 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:23:
Werkgever: ACF Bentveld Automatisering

Pensioenregeling:

Ik loop hier op dit moment stage en heb nu een voorstel gekregen van € 950 bruto, Ik doe veel telefonische support en reparatie's, is dit een normaal starterssalaris? Zodra ik hier begin heb ik een niveau 4 diploma en daarom zit ik erg te twijfelen aangezien er op internet rond de 1300-1400 bruto als starter indicatie wordt gegeven, graag reacties van mensen met dezelfde ervaringen.
950? Volgens mij mag dat niet eens op jouw leeftijd?
Edit : O toch wel, minimum jeugdloon is 923,60. Maar wel erg karig. Ik zou lekker verder zoeken!

[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 04-05-2015 18:24 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
Op de loonwijzer staat 984 bruto zonder vakantietoeslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
€923,60 is het minimumloon voor een 20-jarige, maar dat is wel echt on-tie-ge-lijk karig, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
Ja daarom ze zijn erg tevreden met mij als Stagiaire en vond het enigszins ook apart dat ze mij willen maar met zo'n voorstel komen. Ik zit zelf te denken om het aan te geven en anders gewoon ergens anders gaan solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Als ze je graag willen houden moeten ze dat ook vertalen in een aanbood ! Het is naar mijn inziens ook een erg karig aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je buiten dit om niks anders/beters kunt krijgen dan zou ik het gewoon aannemen. Als ze met zo'n aanbod aankomen hoef je echter niet te verwachten dat je kunt gaan onderhandelen. Zo'n aanbod is in mijn ogen namelijk nog minder dan "niet" werken voor de staat (lees: WW).

Zo'n werkgever verdient het in mijn ogen om helemaal kapot te gaan (helaas betekend dat dan ook meteen dat er eerlijke mensen op straat komen te staan, dus helemaal wenselijk vind ik het nou ook weer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

FLuKee schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:29:
[...]

Kwestie van in de sfeer te blijven, werkzaam in de biotech sector...

Members only:
Niet zo moeilijk doen over die 50 procent van je bonus. In NL is iedere bijzondere beloning (bonus, eindejaarsuitkering, etc) met 52% belast. Jij krijgt 2% meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
The Eagle schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:53:
[...]

Niet zo moeilijk doen over die 50 procent van je bonus. In NL is iedere bijzondere beloning (bonus, eindejaarsuitkering, etc) met 52% belast. Jij krijgt 2% meer.
Nonsens. In eerste instantie misschien, maar dat is puur om te voorkomen dat je later extra belasting moet betalen bij je aangifte.

Loon = loon. Eindejaarsuitkering wordt precies even zwaar belast als je maandelijkse salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:03:
[...]

Nonsens. In eerste instantie misschien, maar dat is puur om te voorkomen dat je later extra belasting moet betalen bij je aangifte.

Loon = loon. Eindejaarsuitkering wordt precies even zwaar belast als je maandelijkse salaris.
Het wordt pas echt vaag als je zo weinig verdient dat zelfs je eindejaarsuitkering met "slechts" 42% wordt belast 8)7

Verder ben ik best een tevreden mens hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
MarcoC schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:03:
[...]

Erm nee? Je bonus/13de maand etc wordt bijzonder belast. Het gehele bedrag valt onder de hoogste categorie. Waar je normale belasting over je salaris is opgebouwd over de verschillende schijven, wordt de bonus etc volledig belast over de hoogste schijf(waar deze in valt). Zelfde als met vakantiegeld.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michaelg schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:19:
[...]

Erm nee? Je bonus/13de maand etc wordt bijzonder belast. Het gehele bedrag valt onder de hoogste categorie. Waar je normale belasting over je salaris is opgebouwd over de verschillende schijven, wordt de bonus etc volledig belast over de hoogste schijf(waar deze in valt). Zelfde als met vakantiegeld.
Absoluut helemaal totaal niks van waar! Van mijn bonus van € 12.500,- bleef netto € 7.250,- over. Mag jij uitrekenen hoeveel belasting daarover betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:40:
[...]

Absoluut helemaal totaal niks van waar! Van mijn bonus van € 12.500,- bleef netto € 7.250,- over. Mag jij uitrekenen hoeveel belasting daarover betaald moet worden.
En wat was je naheffing bij je aangifte IB?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickvN schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:43:
[...]

En wat was je naheffing bij je aangifte IB?
€ 2.500,-. Maar dat komt omdat ik voor € 14.000,- aan overuren heb laten uitbetalen, dus dat is niet relevant ;) Vorig jaar dezelfde bonus gehad, met marginaal minder salaris (toen geen overuren laten uitbetalen) en was niks verschuldigd aan de belastingdienst.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 14:47
jannick63 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:23:
Werkgever: ACF Bentveld Automatisering

Pensioenregeling:

Members only:
Pagina: 1 ... 105 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.