Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.491 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:24
Valentia schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:20:
Hoi allemaal!

Op dit moment loop ik mijn eindstage voor netwerkbeheer MBO niv 4.
Hierna ga ik deeltijd HBO doen.
Ik ga vandaag in gesprek met mijn huidige stage bedrijf waar 1,5 jaar partime heb gewerkt (naast mijn stage)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Leaseauto is een must, zeker als je veel naar klanten gaat. Die zul je vast krijgen. Maat het salaris moet je denk ik bijstellen. Stel het naar beneden naar 1700 per maand. Ik denk dat dat reeeler is. :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Griffin2k schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:33:
[...]

Leaseauto is een must, zeker als je veel naar klanten gaat. Die zul je vast krijgen. Maat het salaris moet je denk ik bijstellen. Stel het naar beneden naar 1700 per maand. Ik denk dat dat reeeler is. :)
Wat pessimistisch. 1700 is nog geen 200 boven minimuminkomen. Als je een beetje je best doet in een kledingwinkel haal je dat al (zonder opleiding). Heck, ik ken secretaresses die dat met een 24 uur / week contract binnenhalen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Griffin2k schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:33:
[...]

Als je bij zo'n salaris een leaseauto met bijtelling hebt, zakt je nettoloon onder het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

t_captain schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:21:
[...]

Als je bij zo'n salaris een leaseauto met bijtelling hebt, zakt je nettoloon onder het minimum.
Dus? Een eigen auto gaat ook van je netto loon af en is misschien nog wel meer dan die leaseauto in de bijtelling

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

DeluxZ schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:32:
[...]

Dus? Een eigen auto gaat ook van je netto loon af en is misschien nog wel meer dan die leaseauto in de bijtelling
Waarom zou je met een minimumloon een eigen auto willen/moeten rijden? :?
Ik zit op ongeveer 2x modaal, en ik vind een eigen auto te duur.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakietweak
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 16:19
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DeluxZ schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:32:
[...]

Mensen die van een minimuminkomen moeten bestaan rijden meestal geen auto. Of een oude Alto met 20 euro per maand aan benzinegeld.

Een leaseauto is natuurlijk goedkoper dan dezelfde auto prive rijden. Maar vergeleken met bovengenoemde budget is het nog steeds eenboel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

t_captain schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:23:
[...]

Mensen die van een minimuminkomen moeten bestaan rijden meestal geen auto. Of een oude Alto met 20 euro per maand aan benzinegeld.

Een leaseauto is natuurlijk goedkoper dan dezelfde auto prive rijden. Maar vergeleken met bovengenoemde budget is het nog steeds eenboel geld.
t_captain schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:21:
[...]

Ik quote je nog maar eens. Er is geen sprake van een minimum nettoloon.

Als je Valentia zijn huidige salaris naar 40u gaat omrekenen zit je op ~1500 bruto. Als je dan naar 1900 bruto gaat mét leaseauto, stel dat dat 400 euro bruto is, zit je op een salaris van ~2300 salarisverhoging van ~800 euro. Dat is nogal voor hetzelfde aantal jaren ervaring. Dat is hoe ik het bekijk :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
na een change van werkgever:

Members only:

hoop snel te kunnen groeien in salaris :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Reloader schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:39:

Members only:

Hoop het ook, vind het voor je leeftijd, HBO en functie ERG mager...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:10

Niku

Alagaesii

Dat snap ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Members only:

Dat mag ik hopen, ja...
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/startsalaris-hbo-wo/

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
2700 als startsalaris is denk ik ook te optimistisch.
En het is me altijd onduidelijk of dit na een HBO/WO bachelor of master is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pistolebob schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:16:
[...]

2700 als startsalaris is denk ik ook te optimistisch.
En het is me altijd onduidelijk of dit na een HBO/WO bachelor of master is.
Doet er toch niet zo veel toe? Dit is het gemiddelde startsalaris. Er zijn er, gemiddeld dus, evenveel met minder dan dat er met meer zijn. Het nivelleert wel naarmate er meer data gebruikt wordt om tot het gemiddelde te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DeluxZ schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:27:
[...]

[...]

Ik quote je nog maar eens. Er is geen sprake van een minimum nettoloon.
Klopt. Maar er is wel een nettoloon wat hoort bij het minimumloon (als er geen bijzonderheden zijn t.a.v. heffingskortingen en arbeidsvoorwaarden). Dat bedrag is zo'n 1300 euro per maand, en laat voor veel mensen niet veel ruimte om aan auto's te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:05

DSK

boeiend...

Ongeveer een jaar geleden overgestapt naar mijn huidige werkgever en intussen nog bijlange geen spijt van. Privéleven is 10 stappen vooruit en het werk is nog steeds aangenaam en uitdagend.

Members only:

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 12-09 17:33
ach elke dag met een goed gevoel gaan werken is ook veel waard, maar betaald helaas de huur niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Reloader schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:39:
[...]

ach elke dag met een goed gevoel gaan werken is ook veel waard, maar betaaldt helaas de huur niet :)
Maar hoe goed is dat gevoel nog (of hoe lang blijft dat gevoel goed) als je in je achterhoofd hebt dat je waarschijnlijk ook 50% meer kan verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Binnenkort studeer ik af op het HBO met als richting Civiele Techniek. Met behulp van een detacheringsbureau heb ik al een baan aangeboden gekregen waarbij ik as. dinsdag/woensdag moet beslissen of ik deze baan ga aannemen. Het betreft een functie als werkvoorbereider in de civiele sector bij een adviesbureau (ontwerpen, bestekken schrijven, kostenramingen maken, etc).
Volgens het detacheringsbureau boden ze een salaris aan van €1800,- bruto, maar het bureau zou ervoor zorgen dat ze mij €1900,- bruto konden regelen. Het bedrijf vergoed verder €0,19 per km voor het woonwerk verkeer.
Het bedrijf zoekt per direct 1 á 2 werkvoorbereiders omdat het bedrijf het erg druk heeft met diverse projecten en wil mij zsm. mogelijk in dienst hebben. Echter vind ik dat die €1900,- bruto voor een afstuderende HBO in de civiele sector een klein beetje aan de lage kant zit (dit loon heb ik namelijk met andere vergeleken en die zaten op 2000 á 2100 bruto als startsalaris).

Wat zouden jullie doen? Aangeven dat ik niet geheel tevreden ben met het geboden loon? Ik heb namelijk wel een sterkere onderhandelingspositie als hun. Zij hebben mij persé nodig en zelfs nog iemand extra, vanwege de drukte, waarbij ik hun nog niet persé nodig heb. (beetje uitleg waarom: Ik wou 2 maanden backpacken in Thailand en het was de bedoeling om direct na mijn diploma uitreiking te gaan. Mijn eis tijdens het eerste sollicitatie gesprek was dat ik of direct kon gaan backpacken en dus later beginnen met werken of enige tijd later 2 maanden onbetaald verlof te krijgen.)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopshondje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 08:25
Mopshondje schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:34:
Leeftijd: 20 21
Opleiding(en): MBO ICT beheer niveau 3
Certificaten: ITIL
Werkervaring:6 maanden 9
Werkgever: Detacheerder Overheid
Huidige functie: Servicedesk medewerker

Vakantiegeld:8,3%
Vakantiedagen:23 39
13/14e maand of winstuitkering: Nee 13e maand
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto*: Ja maar gekozen voor mobiliteitsvergoeding OV Pas
Werkweek: 36 maar uitbetaald als 40 36
Pensioenregeling: Ja
Land:Nederland
Reistijd**:15 min

[b]Maand salaris (bruto):[/b] €1515 €1992
Mobiliteitsvergoeding(bruto):€ 600
Nu van de detacheerder af! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

pvink schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:13:
HBO met als richting Civiele Techniek.
werkvoorbereider in de civiele sector bij een adviesbureau (ontwerpen, bestekken schrijven, kostenramingen maken, etc).
Volgens het detacheringsbureau boden ze een salaris aan van €1800,- bruto, maar het bureau zou ervoor zorgen dat ze mij €1900,- bruto konden regelen. Het bedrijf vergoed verder €0,19 per km voor het woonwerk verkeer.
Aangeven dat ik niet geheel tevreden ben met het geboden loon? Ik heb namelijk wel een sterkere onderhandelingspositie als hun. Zij hebben mij persé nodig en zelfs nog iemand extra, vanwege de drukte, waarbij ik hun nog niet persé nodig heb. (beetje uitleg waarom: Ik wou 2 maanden backpacken in Thailand en het was de bedoeling om direct na mijn diploma uitreiking te gaan. Mijn eis tijdens het eerste sollicitatie gesprek was dat ik of direct kon gaan backpacken en dus later beginnen met werken of enige tijd later 2 maanden onbetaald verlof te krijgen.)

Alvast bedankt!
Ik vind het eerlijk gezegd laag. Heel erg laag.
Er is veel vraag naar Civiele HBO-ers. Weet je zeker dat je bij een adviesbureau (welk bureau, kleintje? Of een grote? Evt DM?) En wil je echt starten en aan de werkvoorbereiders kant? Welk deel van het land zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Heb je nu geen vakantie meer? ;) Je hebt wel het oude doorstreept maar geen nieuw aantal gezet.

Ik ken ook iemand die van een detacheerder bij een overheids SD de stap had gemaakt naar intern bij de overheid op dezelfde SD. Deze heeft er nooit spijt van gehad en vond het een aardige stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
DeluxZ schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:12:
[...]

Dus jij wil een ontwikkelaar op de servicedesk zetten de eerste 2 maanden? 8)7
Toch even op reageren. Wij hebben sinds 1 april een nieuw directielid die verantwoordelijk gaat zijn voor alle productie gerelateerde zaken op de hoofdvestiging. Die heeft in zijn functie nog helemaal niets gedaan tot nu toe. Die is de komende tijd iedere dag op een andere afdeling in ons productieproces aan het werk om de kneepjes te leren. Erg goeie zaak, dat miste zijn voorganger, die liet zich 1x per maand een keer op de werkvloer zien en zat de rest van z'n tijd op z'n kantoortje een beetje taken door te schuiven naar anderen.

Ik ben hier aangenomen puur voor Servicedesk werk en ondersteuning van onze gebruikers in allerlei zaken. Maar in de eerste anderhalve week heb ik bij alle afdelingen een dag of dagdeel doorgebracht om te leren hoe ze te werk gaan, om later beter mijn werk te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
Vorige reacties:

Begin bij detacheerder (april 2012)
In dienst bij opdrachtgever (mei 2013)
Beoordeling (janunari 2013)
Nieuwe werkgever (juni 2014)

Vanaf 1 juni in vast dienst :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:35:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd laag. Heel erg laag.
Er is veel vraag naar Civiele HBO-ers. Weet je zeker dat je bij een adviesbureau (welk bureau, kleintje? Of een grote? Evt DM?) En wil je echt starten en aan de werkvoorbereiders kant? Welk deel van het land zit je?
Wat vind jij een redelijk startsalaris?

Het is een klein bedrijf met zo'n 20-25 werknemers. Werkvoorbereider lijkt mij wel interessant om mee te starten, je krijgt dan veel praktijk gerichte problemen voorgeschoteld. Daarbij geeft het bedrijf aan dat er de mogelijkheid is om door te groeien naar projectleider indien ambitie.
Ik woon momenteel in midden limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tenminste 2k...
Al eens naar traineeship gekeken bij de grote jongens, zoals Van Oord, Boskalis, BAM, Strukton / Oranjewoud of Heijmans?

Vooral bij de eerste twee ligt de hele wereld open in de Civiele hoek. Letterlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-04-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:49:
Tenminste 2k...
Al eens naar traineeship gekeken bij de grote jongens, zoals Van Oord, Boskalis, BAM, Strukton / Oranjewoud of Heijmans?

Vooral bij de eerste twee ligt de hele wereld open in de Civiele hoek. Letterlijk.
Ik heb her en der al gevraagd en ik ga 2100 bruto vragen aangezien iedereen dit aanraadt. Daarbij probeer ik er nog een cursus Civil3D uit te halen. Maandag pleeg ik een belletje en leg ik het voor aan het detacheringsbureau.

Momenteel heb ik nog nergens anders gesolliciteerd vanwege dat mijn eigenlijke planning was om eerst 2 maanden op vakantie te gaan. Ik ben bereid om hun nu uit te helpen, als ik maar later in het jaar 2 maanden onbetaald op vakantie kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
pvink schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:10:
[...]

Wat vind jij een redelijk startsalaris?

Het is een klein bedrijf met zo'n 20-25 werknemers. Werkvoorbereider lijkt mij wel interessant om mee te starten, je krijgt dan veel praktijk gerichte problemen voorgeschoteld. Daarbij geeft het bedrijf aan dat er de mogelijkheid is om door te groeien naar projectleider indien ambitie.
Ik woon momenteel in midden limburg.
HBO civiel, ingenieursbureau? 2200 a 2500 + leaseauto. Limburg zal eerder 2200 zijn, maar in Eindhoven kun je al iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat bedoel ik. Je moet alleen ff de juiste groep werkgevers opzoeken. De grote jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

*O*
Ik heb vakantiewerk bij een bedrijfje waar ik al eerder (zwart) wat bijverdiende.
Members only:

Dat is dan voor 3 maanden maar, dus vakantiedagen enzo zal minder worden in die tijd. Ik ben erg tevreden :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Oracle Administration 1 (en nog enkele onrelevante)
Werkervaring: 2 jaar bij andere baas binnen de BI , 3 jaar in dit vak (bij dezelfde baas),1 jaar consultancy
Werkgever: Transportbedrijf
Huidige functie: Supervisor applicationengineers

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: Nop
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee (ook niet nodig)
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: TvT, standbydienst 2 maandelijks 100 euro netto, internetvergoeding, reiskosten a 50 euro netto en collectiviteitsvergoeding
Land: Nederland
Regio: Oosten
Reistijd: kwartier bussen

Maand salaris (bruto): 3950

Tevreden? Ja, eerder voor deze baas gewerkt en miste het werk toen ik weg was. De overstap heeft me flink in salaris laten groeien.
Daarbij hebben ze mijn verhuizing betaalt en nu ook wat cursussen die op de persoonlijkheid zijn gefocust (welke ik zelf graag wilde doen)

[ Voor 10% gewijzigd door Cue_ op 20-04-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
F.West98 schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:57:
*O*
Ik heb vakantiewerk bij een bedrijfje waar ik al eerder (zwart) wat bijverdiende.
Members only:

Dat is dan voor 3 maanden maar, dus vakantiedagen enzo zal minder worden in die tijd. Ik ben erg tevreden :)
Lijkt mij voor iemand van 17 een ideaal vakantiebaantje, meer dan het dubbele van het minimum. Je bruto/netto zal wel hetzelfde blijven dus mooi bijna 4000 euro bijverdienen.
Reistijd is wel behoorlijk, enkele reis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:27

Guusjee

Omdat ik groot ben..

t_captain schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:01:
[...]

HBO civiel, ingenieursbureau? 2200 a 2500 + leaseauto. Limburg zal eerder 2200 zijn, maar in Eindhoven kun je al iets hoger.
Let op dat je salaris ook afhangt onder welke CAO je valt. Bij de 'grote jongens' die onder de bouw CAO vallen heb je 43 vrije dagen en bij een ingenieursbureau die niet onder die CAO vallen heb je vaak minder vrije dagen, en dat zal je dus ook in je loon terugzien.

Verder had ik met 21 jaar afgestudeerd HBO civiele techniek als werkvoorbereider bij een van die 'grote jongens' €2150 + lease auto (onbeperkt prive km) + laptop + telefoon. Dit is echter wel in de randstad.

Als je meer advies wil kan je me pm-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08 08:33
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT : Verplaatst naar het juiste topic

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 14:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrij makkelijk te achterhalen wie je precies bent als je kijkt naar de VCDX database ;) Zou je es iets meer over deze certificering kunnen zeggen? Ben hier erg benieuwd naar, maar aangezien er maar weinig van zijn is het wat moeilijker om iemand te vinden die deze heeft weten te behalen!

Verder een erg mooi inkomen! Hoeveel blijft hier netto van over? En wat haal je ongeveer binnen op jaarbasis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

StarZ schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:26:
Members only:
Uhm, geen werkervaring en dan zeggen dat het niet veel is? Sorry, maar dit is een heel behoorlijk salaris voor iemand met slechts MBO4 en geen werkervaring.
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:43:Werkgever: ZZP
Maandsalaris (bruto): EUR 20.000 (EUR 1000 / Dag ex btw)
Tsja, daar hebben ze een mooi apart topic voor aangezien het compleet niet te vergelijken is met loondienst. Maar als je echt op basis van 8 uur per dag 1000,- kunt factureren doe je het in ieder geval wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT verplaatst naar juiste topic

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 14:22 . Reden: verplaatst naar juiste topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08 08:33
Jeroen V schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:58:
[...]

Uhm, geen werkervaring en dan zeggen dat het niet veel is? Sorry, maar dit is een heel behoorlijk salaris voor iemand met slechts MBO4 en geen werkervaring.

[...]

Tsja, daar hebben ze een mooi apart topic voor aangezien het compleet niet te vergelijken is met loondienst. Maar als je echt op basis van 8 uur per dag 1000,- kunt factureren doe je het in ieder geval wel goed.
Je kunt ook gewoon normaal reageren, ik zeg dat het niet super veel is. Want dat is het niet. Het is inderdaad een mooi salaris voor iemand die 'slechts' mbo4 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Martijn19 schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:19:
[...]

Lijkt mij voor iemand van 17 een ideaal vakantiebaantje, meer dan het dubbele van het minimum. Je bruto/netto zal wel hetzelfde blijven dus mooi bijna 4000 euro bijverdienen.
Reistijd is wel behoorlijk, enkele reis?
Bruto/netto hetzelfde (iig na aangifte volgend jaar) en de reistijd is enkele reis. Groningen - Zwolle is toch een eind :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:13:
Waar is dat precies? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
Jeroen V schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:58:
[...]

[...]

125 euro per uur. Is een stevig bedrag maar geen uitzondering.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal hem er ook eens bij gooien, heb een ICT bedrijfje nu drie jaar actief mee bezig

Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheer
Certificaten: MCSA, MCITP EA, ITIL, nog wat andere ms dingen
Werkervaring: 10
Werkgever: zelf :-)
Huidige functie: Eigenaar / Systeembeheerder

Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 0
13/14e maand of winstuitkering: Ja alle winst is voor mij
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*: nee, prive auto, welke je voor een groot deel mag aftrekken (nagelang je zakelijke km's)
Werkweek: meestal 30 uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Land: NL
Regio: ZH
Reistijd**: ongeveer 30 sec, heb best een grote hal waar ik doorheen moet

Maandsalaris (bruto): Lastig om dit bruto neer te zetten, als ondernemer heb je veel aftrekposten.
Maar netto ongeveer € 4000 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

StarZ schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:13:
[...]

Je kunt ook gewoon normaal reageren, ik zeg dat het niet super veel is. Want dat is het niet. Het is inderdaad een mooi salaris voor iemand die 'slechts' mbo4 heeft.
Niks mis met zijn reactie toch? En ik vind ook dat je helemaal niet mag "klagen".

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptMayday
  • Laatst online: 11-01-2016
Ik ben 5 jaar actief geweest op de Nederlandse arbeidsmarkt en ben toen richting Canada verhuist. Nu ben ik bij een startup aan de slag gegaan en zit ik in mijn proeftijd (6 maanden). Over 2 maanden krijg ik full time contract. Ik ga vragen om een salarisverhoging, maar of ik die krijg is nog even de vraag. Ik weet wel dat ik aandelen (opties) krijg.

Leeftijd: 27
Opleiding(en): Bachelor Media Technology
Certificaten: n.v.t.
Werkervaring: 5+ jaar relevant
Werkgever: SaaS Startup (10 werknemers)
Huidige functie: Systems Engineer & Tier 3 Tech Support

Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 10 op papier, maar ze doen niet te moeilijk. Zal eerder op 20 uitkomen.
13/14e maand of winstuitkering: n.v.t.
Laptop: Ja (Asus Zenbook)
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Full benefits (tandarts, fysio, etc 100% vergoed), Apartement in San Fransisco waar ik mag verblijven/werken.
Land: Canada
Regio: British Columbia (West kust)
Reistijd: 20 min lopen

Maand salaris (bruto): CAD $3333 / €2560 ($40k / €30k op jaarbasis)

Misschien is dit niet zo relevant om te vergelijken, maar ik dacht wel leuk om te zien. Behalve de benefits, die zijn bizar goed voor een startup omdat we onder het benefits plan vallen van de investeerder, is dit vrij standaard voor startups.

Vragen? Brand maar los. Je mag me ook PMen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:01

sebasd

loopt op espresso

Is dat in Vancouver? Zo ja, hoe ver kom je daar met een dergelijk salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xypds
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 16:07
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:13:
naar welke topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Members only:

Erg blij: maatschappelijk relevant werk, dicht bij huis en ik kan promoveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

StarZ schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:13:
[...]
Volgens mij is mijn reactie ook vrij normaal, ik classificeer MBO4 en geen werkervaring inderdaad als 'slechts' (en dan bedoel ik met name de combinatie) en ik interpreteer 'niet super veel' in dit geval als weinig. Ik bedoel het niet rot, maar in IT-land is dit toch redelijk onderaan de ladder. Als iemand dan 1900,- euro bruto krijgt dan denk ik dat de persoon in kwestie weinig reden tot klagen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Weer een tijd geleden:

Members only:

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gast! :p Ik ken zo ongeveer de salarisontwikkelingen die je hebt meegemaakt door de jaren heen, dus geheel onverwacht was dit nou ook weer niet... maar erg netjes!

Zoiets moet ik ook es zien te regelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
ehoutgast schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:25:

Erg blij: maatschappelijk relevant werk, dicht bij huis en ik kan promoveren!
Ik ben nieuwsgierig: hardware development alsin IC design? Ben eigenlijk wel benieuwd naar waar je werkt in ZH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
zerokill schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:37:
[...]

Ik ben nieuwsgierig: hardware development alsin IC design? Ben eigenlijk wel benieuwd naar waar je werkt in ZH!
Niet IC design, maar ik werk o.a. aan implementaties op FPGA middels high level synthesis en VHDL. En het is in Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptMayday
  • Laatst online: 11-01-2016
sebasd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 07:35:
Is dat in Vancouver? Zo ja, hoe ver kom je daar met een dergelijk salaris?
Dit is in Victoria. In Vancouver krijg je gemakkelijk 20% meer vanwege de hoge kosten. Met dit salaris woon je niet downtown Vancouver of in een hippe buurt, dus dan zal je veel met de skytrain (metro) moeten.

In Victoria kan je hier prima van leven, ondanks dat de huizenprijzen wat hoger liggen omdat het een stad is om met pensioen te gaan. Alle oudjes met geld komen hierheen om hun laatste dagen te slijten, of jonge mensen die in de oil sands werken voor 5 jaar en dan hier een huis kopen.

Verder heb ik het idee dat mijn koopkracht min of meer hetzelfde is als in Nederland. Benzine is goedkoop, boodschappen wat duurder, btw weer wat lager. Ik ben wel blij dat ik in Nederland gestudeerd heb want daar ben je hier zo 20k aan kwijt (als het niet meer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Voor Victoria en je werkzaamheden is $40k geen slecht inkomen (minder baanaanbod dan het vasteland, vermoed ik), maar ook niet veel meer dan dat. Zelfs voor een startup. Afhankelijk van je ervaring/CV/takenpakket, vermoed ik dat je bij een groter bedrijf toch makkelijk zo'n 10-30k meer moet kunnen krijgen.

Maar goed, voor het Victoriaanse klimaat betaal je natuurlijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:01

sebasd

loopt op espresso

Dank je voor de reactie, ik vind het altijd wel interessant om te lezen. Victoria lijkt me ook best een leuke stad om te wonen (op basis van de anderhalve dag die ik er ben geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:59
cptMayday schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 18:59:
[...]

Verder heb ik het idee dat mijn koopkracht min of meer hetzelfde is als in Nederland. Benzine is goedkoop, boodschappen wat duurder, btw weer wat lager. Ik ben wel blij dat ik in Nederland gestudeerd heb want daar ben je hier zo 20k aan kwijt (als het niet meer is).
Terzijde: daar ben je vanaf dit jaar in Nederland ook zo 20k aan kwijt :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): MBO niv4 (ICT-beheer, bijna afgerond)
Certificaten: geen
Werkervaring: 7 maanden stage ervaring
Werkgever: Bedrijf in de Zorg
Huidige functie: Helpdesk medewerkers

Vakantiegeld: standaard 8%
Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: nee
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:korting op sporten, korting op zorgverzekering.
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: +- Fiets: 15, OV: 10.

Maand salaris (bruto): €2146 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Members only:

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bounc3
  • Laatst online: 20-11-2024
Sinds ca. 14 maanden werk ik freelance bij een snel groeiende start-up (~3 jaar). Aangezien ik geen andere opdrachten had is het voor beide partijen verstandig gebleken een dienstverband aan te gaan. Het volgende aanbod ligt op tafel.

Leeftijd: 23
Opleiding(en): VWO, 1 jaar WO informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: Freelance, 3 jaar
Werkgever: Internet onderneming (reisindustrie)
Huidige functie: Full-stack web developer (voornamelijk javascript)

Vakantiegeld: 8% inclusief
Vakantiedagen: 25 o.b.v. fulltime
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee, gebruik privé laptop.
Werkweek: 25 - 40 uur (min - max)
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Amsterdam
Reistijd: 15 minuten

Maand salaris (bruto): 3100 3375 (o.b.v. fulltime)

Opleiding is mijns inziens - vooral als developer in de start-up scene - irrelevant. Neem dat vooral met een korreltje zout. ;)

Het werk is uitdagend en gevarieerd: front-end, back-end, server, etc. Grote vrijheid om nieuwe technieken / talen in de praktijk te leren. Gelet het min-max contract de vrijheid om zelf mijn uren te bepalen (werk is er genoeg).

Het aanbod is mijns inziens redelijk, maar omvat geen pensioenregeling of andere secundaire voorwaarden. De dagen dat ik niet werk ben ik hard bezig met mijn eigen bedrijfsplannen.

Schroom niet om vragen te stellen. Opmerkingen / kritiek zijn zeer welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Members only:
Nu 8 maanden in dienst en een verhoging van 200,- euro gehad. Ook mijn 1 jaarcontract wordt omgezet naar vast, men is tevreden :) en ik ook ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 23-04-2015 08:24 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
martinusz schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:29:
[...]

Nu 8 maanden in dienst en een verhoging van 200,- euro gehad. Ook mijn 1 jaarcontract wordt omgezet naar vast, men is tevreden :) en ik ook ;)
Leeftijd? Opleiding? Ervaring? Lastig vergelijken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
wheel schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:11:
[...]

Leeftijd? Opleiding? Ervaring? Lastig vergelijken zo.
Oh stukje weggevallen uit mijn quote, zal het even terugzetten :)

Edit: done

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 22:37
Bounc3 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:47:
Sinds ca. 14 maanden werk ik freelance bij een snel groeiende start-up (~3 jaar). Aangezien ik geen andere opdrachten had is het voor beide partijen verstandig gebleken een dienstverband aan te gaan. Het volgende aanbod ligt op tafel.
Lever je dan financieel niet enorm veel in? Of werkte je voor zo een laag tarief op freelance basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Flatlinernl schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:21:
[...]

Lever je dan financieel niet enorm veel in? Of werkte je voor zo een laag tarief op freelance basis?
Euhm ik weet dat puur op netto loon gekeken freelancers vaak redelijk goed verdienen, maar als hij op zijn 23ste zonder opleiding 3100 euro voor laten we zeggen 32 uur per week krijgt, wat voor een gigantisch salaris ga je er dan vanuit dat hij als freelancer kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perseas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:41
Members only:

Nieuwe uitdaging gevonden. :) Ik ga minder uren werken en ik ga er 5% op jaarbasis op vooruit.

[ Voor 5% gewijzigd door perseas op 23-04-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 22:53
Dit topis is deprimerend voor mij man hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perseas
DonnieDoezoe schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:57:
En waarom is dat? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Wss omdat z'n loon een stukje lager ligt dan het gemiddelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Bounc3 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:47:

Leeftijd: 23
Opleiding(en): VWO, 1 jaar WO informatica
Werkervaring: Freelance, 3 jaar
Werkgever: Internet onderneming (reisindustrie)
Huidige functie: Full-stack web developer (voornamelijk javascript)

Vakantiegeld: 8% inclusief
Vakantiedagen: 25 o.b.v. fulltime
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee, gebruik privé laptop.
Werkweek: 25 - 40 uur (min - max)
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Amsterdam
Reistijd: 15 minuten

Maand salaris (bruto): 3100 (o.b.v. fulltime)

Opleiding is mijns inziens - vooral als developer in de start-up scene - irrelevant. Neem dat vooral met een korreltje zout. ;)

Het werk is uitdagend en gevarieerd: front-end, back-end, server, etc. Grote vrijheid om nieuwe technieken / talen in de praktijk te leren. Gelet het min-max contract de vrijheid om zelf mijn uren te bepalen (werk is er genoeg).

Het aanbod is mijns inziens redelijk, maar omvat geen pensioenregeling of andere secundaire voorwaarden. De dagen dat ik niet werk ben ik hard bezig met mijn eigen bedrijfsplannen.

Schroom niet om vragen te stellen. Opmerkingen / kritiek zijn zeer welkom. :)
Pensioen bij mij is het 50/50 met 233 euro/maand van mijn kant, wat neerkomt op een totaal van grofweg 466 euro. Bruto. Zoiets zul je nu dus volledig zelf moeten regelen en betalen in principe (hoef je niet te doen, wel iets om in het achterhoofd te houden) en dan vanuit de netto kant. Dan mis je ook nog reiskosten, en zo te zien moet je van dat bedrag ook BYOD betalen?

Kan zomaar uitkomen dat iemand met zeg 2400 bruto per uur (waarbij de baas het pensioen, PC en reiskosten regelt en daarnaast dus relatief minder belasting betaald door lager salaris) netto meer te besteden heeft.

Kortom.. mooi salaris voor jouw leeftijd en opleiding, maar wees kritisch naar wat je nu echt netto verdiend. Kan nog wel eens tegen vallen vergeleken met mensen die bruto een stuk minder krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Xanaroth op 23-04-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Want jij wordt nog in guldens betaald? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
Sissors schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:46:
[...]
Euhm ik weet dat puur op netto loon gekeken freelancers vaak redelijk goed verdienen, maar als hij op zijn 23ste zonder opleiding 3100 euro voor laten we zeggen 32 uur per week krijgt, wat voor een gigantisch salaris ga je er dan vanuit dat hij als freelancer kreeg?
Pakken we dezelfde 32 uur en ongeveer 40 weken dan hebben we afgerond 1200 uur per jaar.

Tegen laten we 60 ex btw per uur nemen. Niet zo gek voor een developer.

Geeft volgens berekenhet ruim 4100 euro netto besteedbaar per maand, zelfs met de dingen die je dan zelf nog moet regelen staat dat niet in verhouding met de 3100 bruto bij voltijd die hij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Flatlinernl schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:45:
[...]

Pakken we dezelfde 32 uur en ongeveer 40 weken dan hebben we afgerond 1200 uur per jaar.

Tegen laten we 60 ex btw per uur nemen. Niet zo gek voor een developer.

Geeft volgens berekenhet ruim 4100 euro netto besteedbaar per maand, zelfs met de dingen die je dan zelf nog moet regelen staat dat niet in verhouding met de 3100 bruto bij voltijd die hij aangeeft.
En dan vergeet je voor het gemak de pensioenafdracht, risico op geen werk, risico op ziekte dat je op jezelf moet nemen, arbeidsongeschiktheid. Niet declarabele uren voor werving van werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06
Zeer waarschijnlijk zijn het vooral mensen die prima verdienen die hun salaris hier neerzetten ;) Toen ik jaren geleden <2k bruto kreeg had ik ook weinig behoefte om hier te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 21:27
MerCy schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:05:
Situatie sinds 1 september 2014

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO 3 Medewerker Beheer ICT, MBO 4 ICT Beheerder en nu bezig met HBO Business IT & Management
Certificaten: -
Werkervaring: 3 jaar & 1 jaar stage
Werkgever: Detachering; op het moment gedetacheerd bij een dienstverleningsbedrijf
Huidige functie: Servicedesk Medewerker; Junior Technical Support Engineer

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, max. half maandsalaris
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: Seat Ibiza st
Pensioenregeling: Niet in verdiept.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Telefoonvergoeding €22 netto.
Land: NL
Regio: Zuid-Holland; Gedetacheerd door heel het land
Reistijd: Nu zonder file 45min & incl file 1,5 uur

Maand salaris (bruto): €1600
Members only:

Wat vinden jullie van deze overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perseas
MerCy schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:38:
[...]

Members only:

Een flinke vooruitgang in salaris. :) Aan wat voor leaseauto moet je denken met een dergelijk leasebudget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
Napo schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:10:
[...]
En dan vergeet je voor het gemak de pensioenafdracht, risico op geen werk, risico op ziekte dat je op jezelf moet nemen, arbeidsongeschiktheid. Niet declarabele uren voor werving van werk.
ehm nee.. die vergeet ik niet, ik geef aan dat je die makkelijk kunt dekken van het verschil. Je hebt het over 2000 netto per maand. Nog even los van het feit dat de meeste van de dingen die je noemt niet uit je netto inkomsten maar je bruto inkomsten komen.

Maar dit gaat nogal offftopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Zo beter? Een aantal jaar geleden een carrièreswitch gemaakt nadat ik meer voldoening uit mijn vrijwilligerswerk haalde dan uit mijn 'echte baan', en meer thuis wilde zijn voor de kids. Kwam uit webdevelopment en ik wil niet eens meer weten wat ik eerst verdiende.
Note: vrouwlief werkt 36 uur in het basisonderwijs.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickinT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
MerCy schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:38:
[...]

Members only:

Gelijk de hand schudden! Mooie vooruitgang man!
2,5u minder werken en vooruitgang in salaris van €650... Verder zie ik in de overige arbeidsvoorwaarden weinig achteruitgang, afgezien van dat ik niet weet wat je leasebudget nu is en wat voor een bak je kunt leasen voor +/- €450.

Moet je het natuurlijk niet erg vinden om iets langer te reizen...

Alleen uhh.. iPhone 4s? Is dat een overblijfsel van een vertrokken medewerker o.i.d. ?

EDIT: En is er bij je eventueel nieuwe werkgever ook iets bekend over doorgroeimogelijkheden, aangezien je begint als junior? Heb je hier iets over besproken, mocht je dit belangrijk vinden?
En kan je je HBO gewoon blijven volgen zoals je dat nu doet? Ik neem aan dat je die in deeltijd doet? Wie financiert die opleiding? Oude (huidige) werkgever of jijzelf?

[ Voor 9% gewijzigd door WickinT op 23-04-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
zacht schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:24:
[...]

Zo beter? Een aantal jaar geleden een carrièreswitch gemaakt nadat ik meer voldoening uit mijn vrijwilligerswerk haalde dan uit mijn 'echte baan', en meer thuis wilde zijn voor de kids. Kwam uit webdevelopment en ik wil niet eens meer weten wat ik eerst verdiende.

Members only:
Respect dat je zo'n stap durft te maken. Ik denk dat heel veel mensen dat ook willen maar omwille van lager salaris niet durven

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
zacht schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:24:

Members only:
Cool!
Zie je niet zo veel.

Een vriend van mij doet dit ook, alleen dan full-time en zijn vrouw doet 3 dagen in het basisonderwijs, net andersom.
Maar als je de werktijden van hem ziet, ik ben wel direct jaloers...
Chief-XL schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:13:
Respect dat je zo'n stap durft te maken. Ik denk dat heel veel mensen dat ook willen maar omwille van lager salaris niet durven
Jep.
Letterlijk in iedere wijk zit wel een opvang. Je zou maar in je eigen wijk werken 8)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:23:
[...]
Maar als je de werktijden van hem ziet, ik ben wel direct jaloers...
Buiten het salaris (waar ik het duidelijk niet voor doe) is dat het enige grote nadeel van het werk: een werkdag duurt 10 uur, van half 8 tot half 6, of van half 9 tot half 7. En dat is lang, zeker om tussen een groep kinderen te verblijven. Mijn vrouw staat voor de klas, maar na half 3 zijn de kinderen weg en heeft ze andere bezigheden. Zelf heeft ze na de PABO tijdelijk in de kinderopvang gewerkt, en geeft ze nu aan erg blij te zijn om een paar uur op haar werk even geen kinderen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Nou, niet vanwege kinderopvang maar gewoon vanwege een totale carriereswitch incl forse verlaging van inkomen. Zijn hart gevolgd wat niet veel mensen kunnen zeggen

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
perseas schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:51:
[...]

Een flinke vooruitgang in salaris. :) Aan wat voor leaseauto moet je denken met een dergelijk leasebudget?
Standaard is een VW Polo, een beetje in die klasse, even kijken of het lukt om die nieuwe Toyota Auris Hybrid te leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 10:25
MerCy schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:22:
[...]

Standaard is een VW Polo, een beetje in die klasse, even kijken of het lukt om die nieuwe Toyota Auris Hybrid te leasen.
Een Auris zit nou niet echt in de VW polo klasse.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
nick-w schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:57:
[...]

Gelijk de hand schudden! Mooie vooruitgang man!
2,5u minder werken en vooruitgang in salaris van €650... Verder zie ik in de overige arbeidsvoorwaarden weinig achteruitgang, afgezien van dat ik niet weet wat je leasebudget nu is en wat voor een bak je kunt leasen voor +/- €450.

Moet je het natuurlijk niet erg vinden om iets langer te reizen...

Alleen uhh.. iPhone 4s? Is dat een overblijfsel van een vertrokken medewerker o.i.d. ?

EDIT: En is er bij je eventueel nieuwe werkgever ook iets bekend over doorgroeimogelijkheden, aangezien je begint als junior? Heb je hier iets over besproken, mocht je dit belangrijk vinden?
En kan je je HBO gewoon blijven volgen zoals je dat nu doet? Ik neem aan dat je die in deeltijd doet? Wie financiert die opleiding? Oude (huidige) werkgever of jijzelf?
Dank voor de enthousiaste reactie!
Misschien zal het te maken hebben dat een vrouw in de IT niet vaak voorkomt. _/-\o_

De Seat Ibiza ST heb ik gekregen, dus geen idee wat die doet in de lease, ik denk dat je ongeveer hetzelfde uitkomt.

Het lange reizen valt soms wel mee, nu is 3 dagen richting A'dam en 2 dagen R'dam, dat is goed te doen.

De iPhone 4s zal ik augustus vervangen worden wanneer ik in dienst kom, door een 5s of met bijbetaling een 6.

Er zijn zeker doorgroeimogelijkheden, op dit moment doe ik IT ondersteuning voor Nederland (+/-200 werknemers), daarnaast ben ik nu ook bezig projectmanagement op te pakken met ondersteuning van mijn manager.

School werd bekostigd door mijn oude werkgever, gaat door naar de nieuwe werkgever, dat is allemaal gecoverd en ik kan gelukkig gewoon mijn studie vervolgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
Michaelg schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:26:
[...]

Een Auris zit nou niet echt in de VW polo klasse.
Haha nee dat klopt, maar zit wel rond de 450 aan leaseprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Laatst online: 22:03
Na functioneringsgesprek aantal nieuwe taken/verantwoordelijkheden en gegroeid naar:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bounc3
  • Laatst online: 20-11-2024
Flatlinernl schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:21:

[...]
Sissors schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:46:
[...]

Zeer zeker lever ik in... Dit bedrag zou ik normaal ex. btw factureren. Daar zit 'm ook een beetje de crux.
Die 3100 3375 euro is overigens het fulltime salaris. In de praktijk wordt het een uurloon.

De vrees is alleen dat zolang ik als freelancer geen andere opdrachtgevers heb het voor de belastingdienst op verkapt dienstverband gaat lijken. Het is me alleen niet duidelijk of dat een probleem voor mij of mijn werkgever oplevert (of beide). Dit risico is hun bekend.

Onder de streep blijven de lasten voor mijn (jonge) werkgever gelijk, met die redenatie is mij ook verteld dat ik wat zou inleveren.

Dit is dan ook precies waarom ik hier post. Moet ik wel genoegen mee nemen met deze overgang?

Edit: Kleine correctie. Ik had vakantiegeld inclusief gemeld maar niet meegenomen in het salaris. Komt er op neer dat ik als freelance 19 euro excl. BTW factureer, en een bruto uurloon van 19.50 geboden krijg (incl. 8%), zonder secundaire voorwaarden.

[ Voor 32% gewijzigd door Bounc3 op 24-04-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 14:08
Members only:

Na een jaar bij deze baan te hebben gezeten vanwege gezondheidsredenen een andere werkgever moeten zoeken dichte in de buurt van mijn huidige woning.

Na een kleine 3 maanden een andere baan gevonden waar ik potentie in zag, echter was de klik tussen de werkgever en mij toch niet van lange duur en daarom ben ik wederom in maart op zoek gegaan naar een nieuwe baan.

Had afgelopen 3 voorstellen op tafel liggen en daarvan is de volgende het geworden:

Members only:

Ben zeer blij met deze stap. Het is precies in het straatje waar ik begonnen ben bij mijn eerste werkgever, echter is deze functie nog wat uitgebreider en komt er ook een stukje meer verantwoordelijkheid bij kijken. Daarnaast is het heel mooi mee genomen dat ik nu ipv 1.5 a 2 uur enkele reis (ivm files) maar 10 minuutjes op het fietsje hoef te zitten en ik ben binnen. :o

Het enige nadeel wat ik momenteel heb is dat het eerst op basis is van detacheering, maar goed de ander opties waren of een project van 6 maanden tot 1 jaar of wederom 1 a 1.5 uur enkele reis in de auto zitten. Al met al mag ik wel in mijn handjes knijpen met deze kans, al zeg ik het zelf. 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat verlaat door vakantie, maar alsnog bedankt voor de feedback begin april :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazner
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-01-2024
Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO Niv. 4 Applicatie ontwikkelaar en bezig met 1e jaar HBO Bedrijfskundige informatica.
Werkervaring: Half jaar stage bij ditzelfde bedrijf.
Werkgever: Aareon Nederland (MKB)
Huidige functie: Software Ontwikkelaar

Vakantiedagen: 19 dagen, 3 atv dagen
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering (Gemiddeld net iets minder dan €1.000,- per jaar)
Laptop: Nee
Werkweek: 4 dagen (80% van 5)
Pensioenregeling: Werkgever betaald volledige pensioenpremie.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Werkgever betaald HBO opleiding, daarnaast ook reiskostenvergoeding.
Regio: Drenthe
Reistijd: 45 minuten met de auto.

Maand salaris (bruto): €1.651,20 (80% van €2.064,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Opleiding(en): Master in de Geneeskunde en Master na Master in de Huisartsgeneeskunde
Certificaten: niet relevant
Werkervaring: 2 jaar Huisarts in Opleiding en nu 1 jaar Huisarts
Werkgever: Zelfstandig
Huidige functie: Huisarts

Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: variabel, nu 28 dagen
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: minstens 54 uur tot maximum 80 uur
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niet relevant
Land: België
Regio: Limburg
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto): ongeveer 8500€ bruto

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Dat is een flink salaris voor een 28-jarige huisarts met nauwelijks ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vind het nog wel meevallen. Helemaal met zoveel uur in de week.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Tylen schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:20:
Vind het nog wel meevallen. Helemaal met zoveel uur in de week.
Zelfs al zou 'ie altijd 80 uur per week werken, dan is dat omgerekend €4250 per maand voor fulltime. Voor een 28-jarige met weinig ervaring vind ik dat nog steeds bijzonder goed betaald.

Nu vind ik dat geen slecht iets voor beroepen als (huis)artsen, maar het is niet echt een gemiddeld salaris ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Zelfstandige, dus 'gewoon' een bedrijf?
Dan heb je een jaaromzet van +/-100k per jaar ex belasting ex sociale lasten.

Weet niet hoe dat ik Belgie geregeld is? Maar hier in NL zou ie niet veel overhouden :*-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
De werkelijke omzet zit een stuk hoger. Die 100k is de uitkeer bare persoonlijke winst na alle kosten in de associatie voor het gebouw, verwarming, secretariaat, materiaal etc.Houdt er rekening mee dat alle winst praktisch wordt uitgekeerd zodat de vennootschap eigenlijk nooit winst maakt en dus ook niet echt noemenswaardig belast wordt.

Ik ben mede bedrijfsleider net als de andere collega's in de associatie.
In België zijn er tal van mogelijkheden op vlak van belasting, zo zijn er enkele vergoedingen die je jezelf kan uitkeren zoals representative vergoeding, kilometervergoeding voor huisbezoeken (toch al snel 8000km per jaar), vergoeding voor thuiswerk etc die niet of nauwelijks belast zijn en vrijgesteld van sociale bijdragen.

Mogelijkheid tot stortingen in een sociaal vrij aanvullende pensioenregeling die 54% te recupereren is via belastingen. Mogelijkheid in de vennootschap tot IPT (individuele pensioen toezegging) voor bedrijfleiders die ook aftrekbaar is als bedrijfskost in de vennootschap.

Een laatste punt is dat de overheid in België, artsen die zich aan de officiële tarieven houden, ook nog eens jaarlijks 4400€ RIZIV premie stort in een pensioenspaarfonds naar eigen keuze dat opneembaar is op 65 jarige leeftijd.

Ja 9 jaar studeren is lang, de dagen zijn lang, de verantwoordelijkheid is groot en het moeten deelnemen aan verplichte wachtdiensten op weekdagen, 24u van wacht zijn en in weekends is niet altijd leuk maar het verdient zeker niet slecht nee.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:11

Sandyman538

SandstorM [148839]

Hahn schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:22:
[...]

Zelfs al zou 'ie altijd 80 uur per week werken, dan is dat omgerekend €4250 per maand voor fulltime. Voor een 28-jarige met weinig ervaring vind ik dat nog steeds bijzonder goed betaald.

Nu vind ik dat geen slecht iets voor beroepen als (huis)artsen, maar het is niet echt een gemiddeld salaris ;)
Zonder vakantiegeld, zonder pensioen, zonder 13e maand. Zeker een goed salaris, maar daar zit dus ook 9 jaar energie in qua studeren.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Morgen op tweede gesprek bij een potentieel nieuwe werkgever. Zou er dan ~€700 bruto (15-20%) kwa salaris uit vooruitgaan, maar er zijn nog wat punten die ik wil uitwerken met ze. Zo willen ze o.a. twee keer een jaar contract aanbieden en dan pas een onbepaalde tijd, en zijn ze bezig om de functies opnieuw te wegen.

De functie hoort eigenlijk in 12 (metaal cao), maar vanwege mijn ervaring word ik dan hoog in 11 gezet. Ik wil dan dus wel dat die schaal 12 contractueel wordt vastgelegd, anders ben ik snel uitgepoept kwa salarisverhoging.

En die twee keer een jaarcontract, tja... dat is denk ik een risico wat ik moet nemen wil ik een leuke functie krijgen. Nu heb ik een vast contract maar doe ik 2e / 3e lijn tech support bij een klein IT bedrijf. Dit zou mijn ticket out of there zijn... maar door die punten (salarisschaal en jaarcontracten) twijfel ik toch erg :(
Pagina: 1 ... 104 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.