Belastingaangifte 2012 (Inkomstenbelasting particulieren) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 58.893 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:01
Ha ha, leuke keuze optie. Ik wist niet dat ze ook nog aan multiple choice deden. Je bent terecht voor antwoord C gegaan, die was voordelig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
evleerdam schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:04:
Sorry dat ik je liet schrikken, niet mijn bedoeling.

Echter is mijn vrouw in 2011 ook geïmmigreerd en vulde net als jij de elektronische aangifte in. Vervolgens kreeg ik een brief dat ik de papieren versie in moest vullen. Die papieren versie werd netjes afgeleverd bij mij.

Oh ja, de papieren versie is precies hetzelfde aangezien ze in begin 2011 in Nederland is komen wonen en we konden ervoor kiezen om fiscaal partner te worden voor heel 2011. Desondanks moet je toch de papieren versie invullen, zie ook http://www.belastingdiens...aal_verhuizen/immigreren/
Vervolg hierop.
De belastingambtenaar in de familie heeft toch maar eens gekeken in het systeem en ze kon zien dat de digitale aangifte 2012 van mijn vriendin niet in behandeling was genomen.

Daarop gisteren toch maar even de Belastingtelefoon gebeld.
BD: De aangifte van uw vriendin is inderdaad op 10 februari binnen gekomen, maar de aangifte is niet in behandeling genomen.
Arthas: Kan dat te maken hebben met het feit dat mijn vriendin vorig jaar pas in Nederland is komen wonen?
BD: Dat kan daar mee te doen hebben. Daarvoor heeft u namelijk een M-formulier nodig.
Arthas: OK stuurt U mij maar zo'n M-formulier.
BD: Weet u zeker dat u dit wilt doen?
Arthas: Ja, eigenlijk wel. Het gaat toch om ongeveer 1400 euro wat ze terug zou krijgen.
BD: OK, dan controleren we even wat adresgegevens en dan krijgt u het formulier binnen 8 weken (!)

Ze zijn dus best druk bij de belastingdienst, aangezien het verzenden van een M-formulier misschien 8 weken gaat duren.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
8 weken! Die formulieren moeten nog handmatig worden nagetekend zeker?
Toen ik vorige week een nieuw F formulier moest bestellen werd er 2 weken gezegd, en dat is dacht ik de standaard.
Overigens een raar verhaal verder, de bd neemt iets niet in behandeling en stelt je daarvan niet eens op de hoogte? Als je zelf niet had gebeld zat je nu dus nog steeds te wachten op niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
dcl! schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:36:
8 weken! Die formulieren moeten nog handmatig worden nagetekend zeker?
Toen ik vorige week een nieuw F formulier moest bestellen werd er 2 weken gezegd, en dat is dacht ik de standaard.
Overigens een raar verhaal verder, de bd neemt iets niet in behandeling en stelt je daarvan niet eens op de hoogte? Als je zelf niet had gebeld zat je nu dus nog steeds te wachten op niets?
Waarschijnlijk had ik kunnen wachten tot 1 juli voordat ik er rechtstreeks via de BD achter was gekomen. Ze doen immers iedereen bericht voor 1 juli.

Ik schrok ook van die 8 weken, maar toen ik na het plaatsen van de vorige post op zoek ging naar mogelijke digitale versies (pdf), kwam ik een 118-pagina grote bijlage van het M-formulier tegen.
Het M-formulier zal waarschijnlijk ook in die grootte zijn. Ze zullen zulke pakketten niet op de plank hebben liggen, maar speciaal aan moeten maken.

Als ik deze bijlage snel doorlees, is een heel groot deel, 90%, voor ons niet eens van toepassing. Maar voor de volledigheid wil ik toch graag alles wel goed regelen en als ik daar een uur of twee werk in moet steken, so be it. Het gaat toch om zo'n €1400.

Voor volgende jaren is dit M-formulier trouwens voor ons niet meer van toepassing. Het geldt alleen voor het migratie-jaar.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Hmpff geen idee wat ze aan het doen zijn maar van mijn 6000 euro teruggaaf heb ik nu 330 gestort gekregen..

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Had je misschien de rest al via een voorlopige aangifte teruggekregen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:53
Arthas schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 16:33:
[...]

Waarschijnlijk had ik kunnen wachten tot 1 juli voordat ik er rechtstreeks via de BD achter was gekomen. Ze doen immers iedereen bericht voor 1 juli.

Ik schrok ook van die 8 weken, maar toen ik na het plaatsen van de vorige post op zoek ging naar mogelijke digitale versies (pdf), kwam ik een 118-pagina grote bijlage van het M-formulier tegen.
Het M-formulier zal waarschijnlijk ook in die grootte zijn. Ze zullen zulke pakketten niet op de plank hebben liggen, maar speciaal aan moeten maken.

Als ik deze bijlage snel doorlees, is een heel groot deel, 90%, voor ons niet eens van toepassing. Maar voor de volledigheid wil ik toch graag alles wel goed regelen en als ik daar een uur of twee werk in moet steken, so be it. Het gaat toch om zo'n €1400.

Voor volgende jaren is dit M-formulier trouwens voor ons niet meer van toepassing. Het geldt alleen voor het migratie-jaar.
Voor mij was dus precies hetzelfde van toepassing. Je kan het grootste gedeelte van het M-formulier leeg laten, maar je bent echt wel lang bezig om alles na te lezen.

Dit was voor mij mijn eerste papieren aangifte en in vergelijking met de computer was dit echt drama. 10 minuten met de computer of een hele avond op papier. En het nadeel is dat je niet het resultaat ziet.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik deed hem toen eerst op de computer, waarna ik de gegevens invulde op papier. Dan kan je op de computer makkelijk dingen aanpassen, experimenteren, gebruik maken van de rekenhulpen etc.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Dagtekening 7 juni en vandaag is het geld gestort :*)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

NickySantoro schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:22:
Dagtekening 7 juni en vandaag is het geld gestort :*)
Hier dagtekening 1 juni, maar nog steeds noppes.....

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ergens in maart de electronische aangifte gedaan, maar nog helemaal niets gehoord, ook geen brief...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Vandaag gebeld, vriendelijke mevrouw vertelde dat ze hem op 21 maart ontvangen hadden, en dat ze een dagtekening van 21 juni zag staan, rond die tijd kon ik hem dus verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
Och, ik moet geld terugbetalen en ik heb ook nog niets gehad, dus of 't ze nu echt om 't vasthouden van geld te doen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Slasher schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:33:
[...]

Hier dagtekening 1 juni, maar nog steeds noppes.....
Dan zou ik ff gaan bellen, dat is vrij ongebruikelijk namelijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 07:42
Dagtekening 7 Juni. Gister geld ontvangen! Zat er al met smart op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:18

CeesKees

I rest my Kees

Modbreak:Het is hier niet de huiskamer

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 12:00 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hooglander1 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:53:
[...]

Dan zou ik ff gaan bellen, dat is vrij ongebruikelijk namelijk.
Ik ben er al achter, het was gestort op een andere rekening van mijn partner die ook bij de belastingdienst bekend is.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Slasher schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:49:
[...]

Ik ben er al achter, het was gestort op een andere rekening van mijn partner die ook bij de belastingdienst bekend is.
Daarom tik ik ook ieder jaar het rekeningsnummer in bij de aangifte, safety first. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gisteren bericht ontvangen dat mijn vrouw bijna € 2.700 meer terug krijgt dan verwacht, maar het blijft een voorlopige aanslag.

Nu maar hopen dat er niet binnenkort een brief volgt waarin staat dat ik datzelfde bedrag minder krijg. Ik weet zo snel niet waar het verschil hem inzit en ik heb helaas de vooraf ingevulde aangifte niet meer op de computer staan. Het downloaden van onze gegevens wil ook niet lukken, dus helaas zit er niets anders op dan geduldig afwachten of we geluk hebben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

10 maart aangifte gedaan.
11 juni brief gekregen, dagtekening 15 juni.
13 juni geld op de rekening.

Het is weer geregeld dus.. tot volgend jaar! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
11 juni aangifte gedaan, nog geen bericht gehad :+

Ik vindt het overigens wel vreemd dat ik een herrinering kreeg dat ik het voor half Juni in moest vullen en anders een boete kon krijgen, terwijl ik gewoon op tijd uitstel heb aangevraagd. Ik heb verder ook geen brief gehad dat dat uitstel niet geaccepteerd is o.i.d.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
17 april aangifte gedaan voor mijn vriendin en mij. Zij kreeg vorige week de teruggave al gestort, en een bevestiging, ik heb nog steeds niks terug. Betekent dat dat ik onder de loep lig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
UltraSub schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:14:
17 april aangifte gedaan voor mijn vriendin en mij. Zij kreeg vorige week de teruggave al gestort, en een bevestiging, ik heb nog steeds niks terug. Betekent dat dat ik onder de loep lig? :P
Dat vraag ik me inmiddels ook af.
3 maart aangifte gedaan. Ze zullen me wel doorlichten, mag ook :)

[ Voor 6% gewijzigd door the-edge op 14-06-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
Ik ook nog niets

maar ik moet 200 euro betalen of zo, dus zo'n ramp vind ik 't niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Woy schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:34:
11 juni aangifte gedaan, nog geen bericht gehad :+

Ik vindt het overigens wel vreemd dat ik een herrinering kreeg dat ik het voor half Juni in moest vullen en anders een boete kon krijgen, terwijl ik gewoon op tijd uitstel heb aangevraagd. Ik heb verder ook geen brief gehad dat dat uitstel niet geaccepteerd is o.i.d.
Maar heb je wel een bevestiging gekregen dat je uitsteld verleend was? Die hoor je namelijk wel te krijgen. Ik kreeg ondanks uitstel overigens ook zo'n brief. Nuja, mijn vrouw. We doen samen aangifte, maar het uitstel bleek alleen voor mij te gelden. Ik heb maar gewoon de hele zooi ingestuurd, en als er nog wat verandert, dan stuur ik wel een gecorrigeerde versie na.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

AJM

the-edge schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:36:
[...]

Dat vraag ik me inmiddels ook af.
3 maart aangifte gedaan. Ze zullen me wel doorlichten, mag ook :)
Je zou de Belastingtelefoon kunnen opbellen, zij kunnen je vertellen wanneer je dan een bericht ontvangt. Heb ik gisteren ook gedaan, 21 juni krijg ik bericht, halverwege maart heb ik aangifte gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ATS schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Maar heb je wel een bevestiging gekregen dat je uitsteld verleend was? Die hoor je namelijk wel te krijgen. Ik kreeg ondanks uitstel overigens ook zo'n brief. Nuja, mijn vrouw. We doen samen aangifte, maar het uitstel bleek alleen voor mij te gelden. Ik heb maar gewoon de hele zooi ingestuurd, en als er nog wat verandert, dan stuur ik wel een gecorrigeerde versie na.
Ik heb geen brief gehad dat het uitstel verleend was, wel een bevestiging dat de aanvraag ontvangen was. Ik heb het ook maar gewoon ingeleverd. Ik kan altijd nog een correctie indienen ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
AJM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:05:
[...]

Je zou de Belastingtelefoon kunnen opbellen, zij kunnen je vertellen wanneer je dan een bericht ontvangt. Heb ik gisteren ook gedaan, 21 juni krijg ik bericht, halverwege maart heb ik aangifte gedaan.
Nee hoor, ze zeggen dat het in behandeling is maar wanneer ik bericht krijg kunnen ze niet zien.
Ze hebben het wel in goede orde ontvangen volgens het systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door the-edge op 14-06-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
dcl! schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:29:
[...]

en ja hoor, deze voelde ik al aankomen: brief bd aan de erfgenamen... U heeft de aangifte nog niet ingediend!

Wtf? Half maart op de bus, maar dat papier raakt natuurlijk zoek! Dat wordt weer bellen en gezeik morgen.
Gelijk maar navragen of de papieren aangifte van mij moeder wel is aangekomen want ze zijn tegelijk in dezelfde bus gegaan... :(
De continuing story of de bd het papieren (F) biljet. 30 mei zou er binnen 10 werkdagen een nieuw biljet moeten komen... dus maar weer gebeld vandaag.

Nogmaals adres gecontroleerd, echt goed. Ze sturen weer binnen 10 werkdagen een nieuw biljet toe.

Dit wordt een heel lange soap opera, ik kan er alleen niet om lachen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05
Dinsdag de brief gehad, vandaag is het geld gestort. Lekker :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor mij zal het onderhand ook wel eindelijk eens zo ver zijn. Heb woensdag maar eens gebeld of er misschien iets fout gegaan was, maar er stond een brief klaar met dagtekening 28 juni. Ben benieuwd. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:52
hier nog steeds niks gehoord , geen brief niks..... Vrouw heeft al wel haar geld maar ook geen brief van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog geen brief .... bijna 1 juli .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Uiteindelijk vandaag maar eens gebeld, nog geen brief klaar oid, aangifte wel ontvangen.
Vraag me wel af of ik iets niet goed gedaan heb oid, dit jaar wel eerste jaar met hypotheek/voorlopige aangifte... zou wel *&@ zijn...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vraag me wel af of ik iets niet goed gedaan heb oid
Jazeker, niet goed op de kalender gekeken kennelijk ;)

Het is immers nog geen 1 juli.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
En vraag ajb een voorlopige teruggaaf aan als je zo ongeduldig / onzeker bent.

Vandaag trouwens 2x definitieve aanslag in de bus.

En dat met een aangifte waar ik de voor ingevulde aangifte heb aangepast omdat waardes niet klopten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
wat eigenlijk als je voor 1 juli niks hoort?
Als je zelf niets doet voor 1 april zijn ze altijd snel met boetes. Is er andersom ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rukapul schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:08:
En vraag ajb een voorlopige teruggaaf aan als je zo ongeduldig / onzeker bent.
Dat hééft 'ie gedaan. ;) Hij was bang dat er iets mis is gegaan omdat het allemaal de eerste keer is dat 'ie dat doet.
sambalbaj schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:47:
wat eigenlijk als je voor 1 juli niks hoort?
Als je zelf niets doet voor 1 april zijn ze altijd snel met boetes. Is er andersom ook zoiets?
Ze zijn helemaal niet snel met boetes als je te laat bent. Bij mijn weten komen er dan eerst nog schriftelijke verzoeken om het snel te doen... En bovendien wordt er nergens beloofd dat ze op 1 juli klaar zijn. Dat is nooit meer dan een richtlijn geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

NMe schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:39:
[...]

Dat hééft 'ie gedaan. ;) Hij was bang dat er iets mis is gegaan omdat het allemaal de eerste keer is dat 'ie dat doet.

[...]

Ze zijn helemaal niet snel met boetes als je te laat bent. Bij mijn weten komen er dan eerst nog schriftelijke verzoeken om het snel te doen... En bovendien wordt er nergens beloofd dat ze op 1 juli klaar zijn. Dat is nooit meer dan een richtlijn geweest. :)
Dit is anders een aardige belofte m.i.:
Hebt u voor 1 april 2013 aangifte inkomstenbelasting over 2012 gedaan? Dan laten wij u voor 1 juli 2013 weten hoeveel belasting u terugkrijgt of moet betalen.
Bron: http://www.belastingdiens...t_over_aangifte_juli_2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

NMe schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:39:
[...]
Klopt helemaal, ben in zijn geheel niet ongeduldig, ik twijfel gewoon of het allemaal wel goed is gegaan.
Vond het niet een erg eenvoudige exercitie, heb zo goed mogelijk gezocht naar de verbanden in de aangifte en daar getracht een sluitende controle op uit te voeren. Proberen te voorkomen dat cijfermatig gezien er geen aansluiting was met het ingevulde.
Vandaag nogmaals de aangifte nagelopen, en ja ik krijg best een serieus bedrag terug, maar het klopt gewoon wel.
Nu maar hopen dat de belastingdienst dat ook vindt....

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
NMe schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:17:
Voor mij zal het onderhand ook wel eindelijk eens zo ver zijn. Heb woensdag maar eens gebeld of er misschien iets fout gegaan was, maar er stond een brief klaar met dagtekening 28 juni. Ben benieuwd. :)
Apart dat dat zo lang duurt dan ik heb 11 juni aangifte gedaan, en vandaag mijn definitieve aanslag ontvangen. Ik had hem eerlijk gezegd niet zo snel verwacht, maar wel gek dat aangiftes die voor 1 april ingevuld zijn dan zo lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik heb die van mij ook vandaag binnen gekregen, hoewel ik pas begin deze maand ingestuurd heb. Volgens aangifte vastgesteld. Ik heb samen aangifte gedaan met mijn vrouw, en die is nog niet binnen. Ik wacht even met betalen totdat de ontvangsten van haar deel binnen zijn, dat compenseert praktisch 100% :)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Woy schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:15:
[...]

Apart dat dat zo lang duurt dan ik heb 11 juni aangifte gedaan, en vandaag mijn definitieve aanslag ontvangen. Ik had hem eerlijk gezegd niet zo snel verwacht, maar wel gek dat aangiftes die voor 1 april ingevuld zijn dan zo lang op zich laten wachten.
Als je digitaal aangifte gedaan hebt en niks hebt veranderd aan de vooraf ingevulde waarden dan is jouw aangifte van tevoren al gecheckt en krijg je meteen je definitieve aanslag. Ik gok dat dat is waarom, al vind ik het redelijk stom dat ik dus inderdaad nog steeds niks gehoord heb anders dan "er staat een brief klaar". Dat was ruim 6 dagen geleden, hoe lastig is het om die brief te printen en op te sturen? :P Ik hoef niet eens zo nodig meteen dat geld te hebben, ik wil vooral gewoon weten of ik geen fouten heb gemaakt. :+
Daar staat wel een jaartal bij, dus ik neem aan dat ze dat bericht pas online zetten wanneer ze zeker weten dat ze dat voor dit jaar gaan halen. ;) En dan nog beloven ze nergens dat je dan ook dán het geld al terug hebt. :)

[ Voor 23% gewijzigd door NMe op 25-06-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

DDX

Gisteren brief en vandaag stond er leuk bedrag op m'n rekening :)
Dit is dan wel weer jammer :
http://www.belastingdiens...stingrente/belastingrente
Belastingrente wordt berekend vanaf 1 juli. Dat was 1 januari. Voor het belastingjaar 2012 dus vanaf 1 juli 2013. Dit geldt ook als wij rente vergoeden.
Had gehoopt dat er nog leuk bedrag aan rente bij zou zitten :(

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voordat een bedrag aan rente "leuk" wordt ben je wel een paar maanden verder hoor, ook als je veel terug krijgt. Zie de rentetarieven die vast niet per dag tellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

DDX

Nee maar 3% is meer dan ik op mijn spaarrekening krijg.
En als ze dat net zoals vorige jaren vanaf 1-1 betaald hadden was het toch weer 100 euro.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

NMe schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:57:
[...]

Als je digitaal aangifte gedaan hebt en niks hebt veranderd aan de vooraf ingevulde waarden dan is jouw aangifte van tevoren al gecheckt en krijg je meteen je definitieve aanslag. Ik gok dat dat is waarom...
[...]
Mijn vooraf ingevulde aangifte en die van mijn vrouw klopte ook voor 100% (beide ingediend de laatste week van maart), desondanks heb ik nog geen definitieve of voorlopige aanslag of geld gezien, mijn vrouw wel - al 4 weken geleden. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
NMe schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:57:
[...]
Als je digitaal aangifte gedaan hebt en niks hebt veranderd aan de vooraf ingevulde waarden dan is jouw aangifte van tevoren al gecheckt en krijg je meteen je definitieve aanslag. Ik gok dat dat is waarom, al vind ik het redelijk stom dat ik dus inderdaad nog steeds niks gehoord heb anders dan "er staat een brief klaar". Dat was ruim 6 dagen geleden, hoe lastig is het om die brief te printen en op te sturen? :P Ik hoef niet eens zo nodig meteen dat geld te hebben, ik wil vooral gewoon weten of ik geen fouten heb gemaakt. :+
Bij mij zat er toch wel wat kleine afwijking in aangezien ik voor 2012 voor het eerst geen fiscaal partner heb, en dus de HRA volledig bij mijn aangifte afgetrokken heb. Maar blijkbaar geeft dat geen problemen, dus ik vindt het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Spotmatic schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:48:
[...]

Mijn vooraf ingevulde aangifte en die van mijn vrouw klopte ook voor 100% (beide ingediend de laatste week van maart), desondanks heb ik nog geen definitieve of voorlopige aanslag of geld gezien, mijn vrouw wel - al 4 weken geleden. :)
Ik heb hetzelfde, gezamelijke aanslag gedaan met de vrouw. Brief en geld op mijn naam al ca. een maand geleden ontvangen. Aanslag van mijn vrouw nog steeds niets van gezien/ gehoord. We wachten deze week nog even geduldig af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

3nzym3 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:56:
[...]
Ik heb hetzelfde, gezamelijke aanslag gedaan met de vrouw. Brief en geld op mijn naam al ca. een maand geleden ontvangen. Aanslag van mijn vrouw nog steeds niets van gezien/ gehoord. We wachten deze week nog even geduldig af ;)
Wel apart eigenlijk. Op de website van de Belastingdienst wordt al aangegeven dat de aangiftes van fiscale partners niet tegelijkertijd worden afgewerkt. Het zou echter veel vragen schelen als dat wel zou gebeuren. Je doet als fiscale partners niet voor niets gezamenlijk aangifte (toch)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Hmm ik ben in iets raars terecht gekomen. Ik had even gebeld hoe en wat, aangezien ik een dagtekening had van 21 juni en nog niets op mijn rekening zag verschijnen.

Toen kreeg ik de mededeling dat dit via een "eigen belasting kantoor" liep, en dat het vanaf de dagtekening nog 4 weken zou gaan duren i.v.m verrekeningen(?!).

Dit is de eerste keer dat ik ooit belastingaangifte heb gedaan, kan iemand mij vertellen wat dit in godsnaam is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 12:11
31-3-2013 aangifte de deur uit gedaan, ergens vorige week definitieve "aanslag" binnen. NIHIL.. prima zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:48:
Even terugkomend op de aangifte met een overledene, die zou perse op papier moeten. Heb vandaag de boel voor m'n ouders afgerond en eigenwijs toch gewoon het aangifteprogramma gebruikt waarin ik alles goed kwijt kon en via Digid keurig voor beiden kon ondertekenen en de automatische bevestiging binnen. Daarmee lijkt het me verder toch wel klaar, of zouden ze nog op dat papier terugkomen?
Nee dus, duurde even maar wel meteen voor beiden nu de definitieve binnen. Toch geen papier nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Spotmatic schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:34:
[...]

Wel apart eigenlijk. Op de website van de Belastingdienst wordt al aangegeven dat de aangiftes van fiscale partners niet tegelijkertijd worden afgewerkt. Het zou echter veel vragen schelen als dat wel zou gebeuren. Je doet als fiscale partners niet voor niets gezamenlijk aangifte (toch)?
Ja lijkt mij ook. Maar goed, bij thuiskomst vandaag lag de aangifte voor mijn vrouw op de mat.
Dit is alleen een voorlopige aangifte terwijl mijn aangifte gelijk een definitieve aanslag was :? . Of houdt dit min of meer in dat ze voor de aangifte geen tijd hebben gehad om deze nog vóór 1 juli te beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macapple82
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-04-2022
Ik heb medio maart samen met mijn vriendin aangifte gedaan, die van mijn vriendin is al enkele weken binnen maar die van mij nog niet. Toch maar even gebeld en volgens hun staat hij nog steeds in behandeling.

Zij verwachten niet dat ik bericht krijg voor 1 juli….snap er niks van terwijl ik niks aangepast heb aangezien alles vooral al was ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Dat kan gewoon gebeuren. Ik heb ook de situatie dat ik die van mij een stukje later kreeg dan die van mijn vrouw. Bovendien is die van haar definitief, terwijl die van mij voorlopig is. Vind ik een moeilijk verhaal aangezien we uiteraard gezamenlijk aangifte doen. Maar goed, zij kreeg het meeste terug :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macapple82
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-04-2022
Bij ons is het precies andersom, zij moet betalen en ik krijg een aardig bedrag terug…..de slogan voor 1 april aangifte gedaan dan krijg je voor 1 juli bericht is dan wel erg dubieus…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Een vraagje. Ik heb mijn aangifte vandaag binnen gehad (voorlopige) en ik krijg netjes het bedrag terug dat ik verwachte.

Hoe dan ook, op de achterkant staat bj het stukje arbeidskorting:

de arbeidskorting is vastgesteld op het maximale bedrag
in uw situatie is dat lager dan het totale bedrag waarmee uw inhoudsplichtigen rekening hebben gehouden

Wat betekent dat precies? Heeft mijn werkgever meer arbeidskorting berekend dan waar ik recht op heb, en is dat al tijdens de aangifte aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
:? Ik ben een beetje de draad kwijt
  • 31 maart heb ik uitstel aangevraagd voor het invullen van mijn belasting
  • Begin Juni ontvang ik bericht dat ik mijn aangifte te laat heb ingevuld en dat ik dit binnen 2 weken alsnog moet doen of anders krijg ik een aanmaning
  • 10 Juni vul ik mijn aangifte in
  • 24 Juni krijg ik mijn definitieve aanslag binnen
  • 26 Juni krijg ik bericht dat mijn aanvraag voor uitstel is goedgekeurd, en dat ik tot september heb met invullen
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26

Dido

heforshe

meermarco schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:35:
Een vraagje. Ik heb mijn aangifte vandaag binnen gehad (voorlopige) en ik krijg netjes het bedrag terug dat ik verwachte.

Hoe dan ook, op de achterkant staat bj het stukje arbeidskorting:

de arbeidskorting is vastgesteld op het maximale bedrag
in uw situatie is dat lager dan het totale bedrag waarmee uw inhoudsplichtigen rekening hebben gehouden

Wat betekent dat precies? Heeft mijn werkgever meer arbeidskorting berekend dan waar ik recht op heb, en is dat al tijdens de aangifte aangepast?
Dat betekent inderdaad dat er teveel arbeidskorting is berekend. Heb ik ook last van, door uitbetaling van een bonus aan het einde van het jaar.
Arbeidskorting wordt in staffels minder boven x bedrag, en als ze het berekenen aan de hand van je maandsalaris wordt er dus meer korting berekend dan zou moeten.

Ging bij mij om een paar euro geloof ik.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Laatst online: 23-08 09:02
Heeft er iemand enig idee hoe je de teruggaaf van studiekosten kan berekenen?
Ik zit al zeker over de 500 en ga mijn nieuwe laptop ook nog opgeven. Nu vraag ik me af hoeveel 'korting' dit oplevert voor me.
Tekst is er genoeg te vinden, maar ik hoop eigenlijk op een reken tooltje of iemand met praktijk ervaring. Er moeten toch meer tweakers hieraan gedacht hebben :)

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 19:28
Dzine schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:39:
Ik zit al zeker over de 500 en ga mijn nieuwe laptop ook nog opgeven. Nu vraag ik me af hoeveel 'korting' dit oplevert voor me.
Tekst is er genoeg te vinden, maar ik hoop eigenlijk op een reken tooltje of iemand met praktijk ervaring. Er moeten toch meer tweakers hieraan gedacht hebben :)
Aanschaf laptop mag niet, wel de afschrijving daarvan dacht ik.

Het is snel genoeg te zien in je aangifteprogramma wat het effect is, gewoon invullen en kijken of, en hoe het eindbedrag verandert.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dzine schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:39:
Kijken hoeveel belasting je betaald hebt en in welk tarief je die belasting betaalt. Dan domweg dat percentage nemen van je aftrekbare kosten en dát bedraag wordt afgetrokken van je belasting. Stel dat je dus inderdaad je laptop af zou mogen trekken (ik weet het niet, maar de post hierboven suggereert in elk geval van niet :P): ga uit van 1000 euro betaalde belasting. Je zit in een (fictief) belastingtarief van 30%. Je aftrekbare kosten zijn 500 euro. 500 x 30% = 150. Je krijgt dan dus 150 euro terug. Stel nu dat alle waardes hetzelfde zijn, maar je hebt in de eerste instantie maar 100 euro betaald, niet 1000. Je krijgt dan maar 100 euro terug, want je kan nooit meer terugkrijgen dan je betaald hebt.

Anyway, dat is wat ik ervan begrepen hebt. Het makkelijkste is nog steeds inderdaad domweg de bedragen invullen in de applicatie en kijken hoe die verandert. :)

Ik heb trouwens eindelijk mijn blauwe brief gehad afgelopen donderdag. Dagtekening van afgelopen vrijdag, maar nog niets gestort gekregen. Ik wacht geduldig af. :P

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 30-06-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
De aanschaf, of liever de afschrijving, van je laptop aftrekken van de belasting kan onder bepaalde gevallen, maar lang niet altijd. Zo moet de laptop wel bedoeld zijn voor de studie en niet als multimedia center en ook een klein beetje voor de studie. Is de verhouding 50-50 (prive-studie) dan zou je dit mee moeten nemen. Niet dat de BD jou zo snel zal gaan controleren, maar bij controle moet je het een en ander wel aan kunnen tonen. Ook wordt een laptop in 3 jaar tot 10% afgeschreven en dat bedrag (30% van de aanschafprijs dus) mag worden afgetrokken. Je trekt dus ook de komende twee jaar de andere 60% af.

Zie ook: http://www.intermediair.n...ftrekken-van-de-belasting

Ook studiekosten aftrekken van de belasting is nogal wazig. Aanschaf van studieboeken en dergelijke mogen wel, maar studiekosten zoals collegegeld kunnen niet afgetrokken worden.
Tenzij je deze zelf hebt bekostigd en ook alleen in het jaar dat je de kosten gemaakt hebt.
Dus alleen wanneer je geen studiefinanciering hebt ontvangen, maar het een werkelijke lening, cq eigen betaling betreft.
Een studielening, die terugbetaald wordt, geldt trouwens niet als studiekosten en mag dus ook niet afgetrokken worden.

Ook moeten de studiekosten ook werkelijk iets te doen hebben met je verdere carrière en niet bijvoorbeeld (zie link) een cursus Spaans, omdat je toevallig naar Spanje op vakantie gaat.

Maar als antwoord op de vraag:

Even een paar aannames:
€600 studiekosten en dan nog een laptop van €600.
Je betaalde 42% IB als hoogste tarief in Box 1.

Jouw aftrekpost voor studiekosten wordt dan:
€600 studiekosten + (€600 laptop x 30%) - €500 minimum-bedrag = €280
De totale aftrekpost wordt dan €280 in Box 1 die tegen 42% belast is. Je netto-teruggaaf bedrag zou dan dus 280 x 42% = €117,60 zijn.

Mag ik je er op wijzen dat voor dit jaar als controle-thema de belastingdienst vooral op de aftrekposten ging/gaat controleren? Niet alleen studiekosten, maar ook zorgkosten e.d. worden beter bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

En vergeet eveneens niet dat er voor gangbare (MBO/HBO/WO) studies een normbedrag staat. Krijg je dit (deels) vergoed door je baas of stufi, dan moet je dat bedrag eraf trekken. Per saldo houd je alleen iets over als je geen stufi krijgt en ongeveer alles zelf betaalt. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ook relevant: reiskosten voor je studie zijn helaas niet aftrekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Laatst online: 23-08 09:02
Even een paar aannames:
€600 studiekosten en dan nog een laptop van €600.
Je betaalde 42% IB als hoogste tarief in Box 1.

Jouw aftrekpost voor studiekosten wordt dan:
€600 studiekosten + (€600 laptop x 30%) - €500 minimum-bedrag = €280
De totale aftrekpost wordt dan €280 in Box 1 die tegen 42% belast is. Je netto-teruggaaf bedrag zou dan dus 280 x 42% = €117,60 zijn.
Thanks!
Sidenote: Die afschrijving over 3 jaar maakt het dan weer nodeloos complex naar mijn idee, toch....? Is het niet logischer dat ik/wij maar 1 computer per 3 jaar mogen opgeven? Het blijven belastingen, natuurlijk.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
  • Laatst online: 12-07-2022
pff 1 juli maar nog niets gehoort. Ik heb mijn definitieve aanslag al 1 maand terug al gehad maar mijn vrouw heeft nog geen bericht en zij krijgt het meeste terug.
Nog maar even geduld hebben of zou ik moeten bellen? We hebben gezamelijk electronisch aangifte gedaan ruim voor 1 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bellen en je weet het ;) Niemand hier die je zoveel info kan geven als het belletje.

Zelf op de valreep ook mijn brief binnen, geld nog niet maar dat zal vanzelf wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 12:09
Hoewel ik er geen last van heb vind ik het toch gek dat de dagtekening van de Voorlopige Aanslag 2012 morgen is.
Woy schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:42:
:? Ik ben een beetje de draad kwijt
  • 31 maart heb ik uitstel aangevraagd voor het invullen van mijn belasting
  • Begin Juni ontvang ik bericht dat ik mijn aangifte te laat heb ingevuld en dat ik dit binnen 2 weken alsnog moet doen of anders krijg ik een aanmaning
  • 10 Juni vul ik mijn aangifte in
  • 24 Juni krijg ik mijn definitieve aanslag binnen
  • 26 Juni krijg ik bericht dat mijn aanvraag voor uitstel is goedgekeurd, en dat ik tot september heb met invullen
8)7
Ik had op de laatste dag uitstel aangevraagd en heb vervolgens toch op tijd mijn aangifte gedaan. Krijg ik zo'n heel knullig briefje dat mijn uitstel is afgekeurd omdat ik al aangifte had gedaan...

[ Voor 6% gewijzigd door HenkEisDS op 01-07-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

m0nk

16-09-2003 15.15

mvdijck schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:26:
pff 1 juli maar nog niets gehoort. Ik heb mijn definitieve aanslag al 1 maand terug al gehad maar mijn vrouw heeft nog geen bericht en zij krijgt het meeste terug.
Nog maar even geduld hebben of zou ik moeten bellen? We hebben gezamelijk electronisch aangifte gedaan ruim voor 1 april.
Je bent niet de enige. Die van mij is ook al binnen maar die van mijn vriendin nog steeds niet.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HenkEisDS schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:13:
Hoewel ik er geen last van heb vind ik het toch gek dat de dagtekening van de Voorlopige Aanslag 2012 morgen is.
Dat is alleen maar in jouw voordeel. De belastingdienst postdateert altijd, zo is er geen gezeur over termijnen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie met dagtekening 28 juni geld ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
+1
Van mij is ook nog niks binnen. Vriendin al wel. Maar ik krijg het meeste terug.....
Wij hebben 31-3 aangifte digitaal gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij ook dagtekening 28 juni dat het ook nog niet binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:33:
Ik heb het geld al binnen met dagtekening 28 juni. De brief heb ik de 24e ontvangen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:33:
Brief ontvangen op 27 juni, dagtekening 28 juni, tot op heden ook nog geen geld gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spotmatic schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:42:
[...]

Brief ontvangen op 27 juni, dagtekening 28 juni, tot op heden ook nog geen geld gezien :)
Hetzelfde hier. Beetje frustrerend wel aangezien ik nog niet klaar ben met de inrichting van mijn woning en het geld dus goed kan gebruiken, te meer omdat ik geen auto heb en ik dus mijn ouders een dagje moet "lenen" om naar Ikea te gaan. "Ja, pap en mam, ik wil graag dit weekend naar Ikea...maar misschien ook niet." 8)7

Nouja, het geld zal een dezer dagen vast gestort worden. Ik wacht wel weer af. Hoop wel dat het er voor het weekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

NMe schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:59:
[...]

Hetzelfde hier. Beetje frustrerend wel aangezien ik nog niet klaar ben met de inrichting van mijn woning en het geld dus goed kan gebruiken...
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ben bezig met een verbouwing van de zolder en kan de duizenden(!) euro's die ik terugkrijg dus goed gebruiken.

(Ik oefen al jaren op een situatie dat we fors minder HRA terugkrijgen. Daarom laat ik 70% van de HRA pas bij de belastingaangifte uitkeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spotmatic schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:12:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ben bezig met een verbouwing van de zolder en kan de duizenden(!) euro's die ik terugkrijg dus goed gebruiken.
Dat inderdaad. :P Daarbij ook nog eens niet mobiel zijn helpt ook niet echt. Ik wil ook een tweedehands auto kopen om dat probleem op te lossen, maar daar geldt dus hetzelfde probleem voor. :+
(Ik oefen al jaren op een situatie dat we fors minder HRA terugkrijgen. Daarom laat ik 70% van de HRA pas bij de belastingaangifte uitkeren).
Dat ben ik ook van plan, maar dan wel pas vanaf volgend jaar. Hoe heb je dat geregeld? Gewoon ingevuld dat je minder rente betaalt dan je echt doet? Of is er een betere manier om dat gedaan te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

NMe schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:20:
Dat ben ik ook van plan, maar dan wel pas vanaf volgend jaar. Hoe heb je dat geregeld? Gewoon ingevuld dat je minder rente betaalt dan je echt doet? Of is er een betere manier om dat gedaan te krijgen?
Ik hield en houd gewoon de voorlopige teruggaaf aan die gold in het geval van onze vorige woning. Na het verhuizen naar een duurdere woning heb ik de VT dus niet aangepast. In feite hetzelfde als invullen dat je minder rente betaalt, inderdaad.

Op zich helpt het goed: je raakt er niet aan gewend/op ingesteld dat je iedere maand een fors bedrag aan VT terugkrijgt. Het voelt ieder jaar in juni/juli dus als een meevaller en niet als iets "waar je recht op hebt" (zo'n mindset lijkt me met het oog op de toekomst wel belangrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Helemaal mee eens inderdaad. Ik zit helaas niet ruim genoeg in mijn salaris om helemaal zonder maandelijkse HRA te kunnen, maar ik zat om die reden te denken aan 50/50. Daar verdubbel ik dan mooi mijn vakantiegeld mee. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 01-07-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, ik haal dat truukje al uit met de betaalde alimentatie (laag ingeschat dus uiteindelijke aftrek is hoger) en met mijn inkomsten uit onderneming (hoog ingeschat dus uiteindelijk verschuldigde belasting is lager). De HRA is een vaste last dus die heb ik wel 1:1 in mijn voorlopige aangifte zitten. Maar ja, het principe is het zelfde: voorlopige aangifte zodanig inschieten dat je aan het eind van het jaar een ruime zakcent van de belastingdienst terugkrijgt. Zorgt er ook voor dat je een onvoorziene fiscale tegenvaller makkelijk(er) op kunt vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
  • Laatst online: 12-07-2022
m0nk schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:18:
[...]

Je bent niet de enige. Die van mij is ook al binnen maar die van mijn vriendin nog steeds niet.
Heb maar even gebeld..
Er zou een achterstand zijn ivm een storing? als ik vrijdag nog niets heb gehoord moet ik weer bellen.
De aangifte was nog niet behandeld van mijn vrouw.

nog even geduld maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Aan VT doe ik niet, ik krijg de hele HRA ieder jaar gewoon als extra vakantiegeld. :+

* MegaTronics vind dat je niet aan een koophuis moet beginnen als je afhankelijk bent van de VT..

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
MegaTronics schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:55:
Aan VT doe ik niet, ik krijg de hele HRA ieder jaar gewoon als extra vakantiegeld. :+

* MegaTronics vind dat je niet aan een koophuis moet beginnen als je afhankelijk bent van de VT..
Hier ook zo, geen VT, dus juni/juli een mooi extratje.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Afhankelijk zijn" is een groot woord. Nouja, twee woorden. :P Ik kan op papier best komen zonder, maar ik zou ook niet echt prettig kunnen leven omdat ik vrijwel niks over zou houden voor incidentele uitgaven. Dan kun je beter wel op de VT rekenen maar hem zo laag mogelijk houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:16
Dan financier je de Belastingdienst. Je bent toch geen bank?
Door aan VT te doen of deze zelfs iets te hoog in te schatten kun je rente trekken als je het op de bank zet.
Heb je vakantiegeld + rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
zessen schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:10:
[...]

Dan financier je de Belastingdienst. Je bent toch geen bank?
Door aan VT te doen of deze zelfs iets te hoog in te schatten kun je rente trekken als je het op de bank zet.
Heb je vakantiegeld + rente.
Op het bericht wat ik van de belastingdienst heb gekregen staat ook een rentebedrag, dus ook de BD keert rente uit. Voordeel is dat het bedrag dan nog niet meetelt voor de VRH. :P

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:16
De rentevergoeding van de Belastingdienst gaat pas per 1 juli lopen, dus dat zal niet veel zijn.
Je mist gemiddeld de helft van het bedrag aan rente (over 2012) plus het hele bedrag een half jaar (jan t/m juni 2013).
Heb je VRH dan is VT voordeliger bij een rendement van 1,2%.
Nou is de rente laag, maar dat moet toch haalbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:02
Hier ook nog steeds aan het wachten op mijn eigen teruggaaf
3 maart ingediend voor mijn vrouw en ik. Mijn vrouw kreeg brief met dagtekening
6 juni en geld bijna 1100 euro werd ook netjes gestort.

We hadden het zo verdeeld dat ik de grootse hap krijg vanwege meer teruggaaf bij die verdeling.
Ik wacht nu dus nog op 3600 euro..

Morgen 2 juli, ik ga toch maar eens bellen. Rete irritant dat ze partners niet samen verwerken. Ik vul het toch ook voor ons samen in en stuur beiden tegelijk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Minstens net zo zuur is dat er mensen zijn die ruim te laat waren met het indienen van hun aangifte terwijl er mensen zijn die op tijd waren en nog steeds aan het wachten zijn, ofwel op bericht, ofwel op de daadwerkelijke storting. Hoe krijg je dat nou met droge ogen verkocht?

Ik vraag me af of ze bij mij gaan doen alsof ze mijn rekeningnummer niet hebben. Dagtekening 28 juni, nog niks op mijn rekening. Ik krijg wel netjes elke maand een VT voor IB 2013, dus dan gaan we een leuk gesprek hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij mij kwam het geld eerder binnen dan de brief :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Volgens het webcareteam op Twitter kan het vanaf de dagtekening 10 werkdagen duren voordat het geld op de rekening staat. Dus wellicht meoten we nog twee weekjes wachten :)

Maar het zou inderdaad wel fijn zijn als ze wat consequenter waren met uitbetalen en het versturen van de voorlopige/definitiefve aanslagen. Dat zou een hoop vragen schelen. (Mijn indruk is overigens dat het vroeger beter ging dan nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spotmatic schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:59:
(Mijn indruk is overigens dat het vroeger beter ging dan nu).
De mijne ook, maar daar staat tegenover dat ik voor het eerst sinds jaren weer eens iets terugkrijg en het bedrag meteen erg fors is. Voorheen ging het eigenlijk altijd om chump change (max. 200 euro) en daar lijken ze veel makkelijker mee te zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Mijn indruk is dat het dit jaar een nog veel grotere puinhoop (achterstand) is dan andere jaren. En wat mij betreft hebben ze dat voor een groot deel aan zichzelf te danken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Spotmatic schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:59:
Volgens het webcareteam op Twitter kan het vanaf de dagtekening 10 werkdagen duren voordat het geld op de rekening staat. Dus wellicht meoten we nog twee weekjes wachten :)

Maar het zou inderdaad wel fijn zijn als ze wat consequenter waren met uitbetalen en het versturen van de voorlopige/definitiefve aanslagen. Dat zou een hoop vragen schelen. (Mijn indruk is overigens dat het vroeger beter ging dan nu).
2 weken? Mij vertelde ze dat het nog 4 weken ging duren...

Ik heb op 21 Maart mijn aangifte gedaan, alleen werk als post, en een brief gekregen met dagtekening 21 juni... Toen heb ik gebeld, toen vertelde zij mij dat het nog 4 weken ging duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Spotmatic schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:42:
[...]
Het geld is zojuist gestort! 3 juli = binnen 4 dagen na dagtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spotmatic schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:49:
[...]

Het geld is zojuist gestort! 3 juli = binnen 4 dagen na dagtekening.
Bij mij ook inderdaad, dus ik neem aan dat dat voor iedereen met die dagtekening geldt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

NMe schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:52:
[...]

Bij mij ook inderdaad, dus ik neem aan dat dat voor iedereen met die dagtekening geldt. :P
Rare gang van zaken tegenwoordig bij de belastingdienst... 8)7

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.