Je moet iets specifieker zijn met bouwrente. In veel gevallen is bouwrente gewoon fiscaal aftrekbaar.henkyyyyyyy schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:40:
Hoi allen even een vraagje:
Ik heb een hypotheek van 268.500 euro
Daarvan is 13.500 euro voor bouwrente gebruikt dus Box 3.
Ik heb de hypotheek in 2010 afgesloten en ben nu voor het eerst zelf de belasting aan het invullen.
Nu heb ik de vorige aangiftes bekeken en zie dus dat degene die dat invulde (belastingadviseur van de Hypotheker) helemaal niet gespecificeerd heeft dat er 13.500 in Box 3 moest plaatsvinden.
Op mijn Financieel jaaroverzicht van 2012 zie ik dat namelijk ook niet gespecificeerd staan.
Wat nu te doen?
Moet dit wel gespecificeerd worden en zo ja waar dan?
Ik snap eerlijk gezegd niet dat bij de vorige 2 aangiftes dat er niet bij is gezet. Tuurlijk ik had het moeten controleren, maar ik geeft het niet voor niks uit handen.
Iemand enig idee?
Het is inderdaad zo dat de WOZ-waarde door de Belastingdienst gehanteerd wordt, voor veel mensen ligt de waarde economisch verkeer nu lager dan de WOZ-waarde, waardoor er meer belasting wordt betaald. Het is ook zo dat voor de Belastingaangifte van 2012 de WOZ-waarde van voorafgaand jaar wordt gepakt (niet gunstig in een dalende huizenmarkt).Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:38:
Ik heb al lang een tweede huis in NL, bedoeld om op te knappen en er op lange termijn permanent in te gaan wonen. Het is een krot, onbewoonbaar, lang geleden voor een prikkie gekocht.
Voorgaande jaren voerde ik in box 3 de economische waarde van het huis op in (dit op advies van mijn toenmalige belastingconsulent). Dat was 50.000 euro, namelijk de aankoopprijs. De BD heeft dat altijd geaccepteerd.
Nu (vooraf ingevulde aangifte 2012) is dat geblokkeerd. In 'Bezittingen: onroerende zaken' staat nu vast de WOZ ingevuld (290.000 euro). Ik kan het veld niet wijzigen, en dus de economische waarde niet meer invullen. De enige mogelijkheid om het bedrag aan te passen is door de ingevulde WOZ-waarde te verlagen. Maar ik denk niet dat dat toegestaan is?
Het gevolg is dat ik plotseling ruim 2000 euro belasting moet bijbetalen. Kassa! De Belastingtelefoon mompelt iets vaags en zegt dat vanaf nu de WOZ geldt. Voor mij onbegrijpelijk. Ik neem aan dat veel belastingbetalers hier niet blij mee zijn.
Ik vraag me af of er een andere methode is om dit te corrigeren?
In jou geval zou het hoogstwaarschijnlijk lonen om bezwaar tegen de WOZ beschikking te maken bij de inspecteur (binnen 6 weken na de aanslag, dus doe het wel op tijd). Dit kan je ook door je adviseur laten doen.
"Hypotheekrente van transport tot oplevering" staat er op de Financieringsbehoefte uitdraai van de Hypotheker.Downloads schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:47:
[...]
Je moet iets specifieker zijn met bouwrente. In veel gevallen is bouwrente gewoon fiscaal aftrekbaar.
Ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen.
Wacht even.
Wij hadden toen een huurhuis en moesten natuurlijk vanaf die tijd ook de hypotheek betalen en volgens mij is dat toen gefinancierd van dat geld.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Om eerlijk te zijn weet ik het ook niet, maar als de adviseur het in aftrek heeft gebracht zou ik het ook doen, het is immers door de belastingdienst in de voorgaande jaren ook niet gecorrigeerd en het is dus geaccepteerd.henkyyyyyyy schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:52:
[...]
"Hypotheekrente van transport tot oplevering" staat er op de Financieringsbehoefte uitdraai van de Hypotheker.
Ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen.
Wacht even.
Wij hadden toen een huurhuis en moesten natuurlijk vanaf die tijd ook de hypotheek betalen en volgens mij is dat toen gefinancierd van dat geld.
Je kunt anders nog de belastingtelefoon proberen te bellen (ze weten hier echter niet veel)
Ja oke dat vind ik best, maar kan de belastingdienst niet zien dat dat gedeelte in box 3 staat?Downloads schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:58:
[...]
Om eerlijk te zijn weet ik het ook niet, maar als de adviseur het in aftrek heeft gebracht zou ik het ook doen, het is immers door de belastingdienst in de voorgaande jaren ook niet gecorrigeerd en het is dus geaccepteerd.
Je kunt anders nog de belastingtelefoon proberen te bellen (ze weten hier echter niet veel)
Niet dat ik over 4 jaar een aanslag krijg van 566 euro per jaar aan teveel teruggekregen rente?
De Belastingdienst krijgt de informatie van de hypotheeknemer. Het lijkt me dat deze dit wel correct doorgeven.
Dus is het aan de belastingdienst om te controleren?Downloads schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:05:
De Belastingdienst krijgt de informatie van de hypotheeknemer. Het lijkt me dat deze dit wel correct doorgeven.
IK HAAT DIT DUS!!!
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!! Yeah right....
Vandaar dat ik het altijd liet doen, maar hoorde dat het makkelijker was geworden met de vooringevulde belastingaangifte en veel NL'ers het zelf invullen, waarom zou ik het dan niet kunnen?
Maar altijd sluipen er van dit soort "regeltjes" " dingetjes" die niet geheel duidelijk zijn.
Bedankt voor je input.
Verwijderd
Merci Downloads! Toen ik de WOZ beschikking van de gemeente zag bleek dat de Belastingdienst de WOZ verkeerd had ingevuld. Veel te hoog (zal eens niet waar zijn). En ik ga alsnog bezwaar indienen tegen de WOZ zelf, die ook veel te hoog is.Downloads schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:52:
[...]
In jou geval zou het hoogstwaarschijnlijk lonen om bezwaar tegen de WOZ beschikking te maken bij de inspecteur (binnen 6 weken na de aanslag, dus doe het wel op tijd). Dit kan je ook door je adviseur laten doen.
Moeilijker kunnen ze het niet maken, lastiger wel.
Nogmaals bedankt!
Ik heb nog een vraag over overwerken en aangifte IB.
Als je overwerkt, betaal je meer belasting. Mijn manager heeft vorig jaar een keer gezegd, dat ik dan ook nog een deel van die meer betaalde belasting terug krijg bij de aangifte IB. Ik zie er nu na de aangifte niets van terug?
Heeft mijn manager tegen mij gelogen of zie ik iets over het hoofd?
Als je overwerkt, betaal je meer belasting. Mijn manager heeft vorig jaar een keer gezegd, dat ik dan ook nog een deel van die meer betaalde belasting terug krijg bij de aangifte IB. Ik zie er nu na de aangifte niets van terug?
Kan het zijn door "Inkomensafhankelijke combinatiekorting" dat mijn vriendin ineens veel meer heffingskorting krijgt?
Zo rond de 2000 euro.
Daardoor krijgen we namelijk aardig wat terug.
We hebben vorig jaar wel een kind gekregen, maar wist niet dat dit zoveel zou kunnen schelen.
En bij het kopje voorlopige aanslag staat dat we via de voorlopige aanslag al een bedrag hebben teruggekregen.
Er staat wel dat we geld terugkrijgen, maar hebben dat nog niet ontvangen dan toch laten staan toch?
Zo rond de 2000 euro.
We hebben vorig jaar wel een kind gekregen, maar wist niet dat dit zoveel zou kunnen schelen.
En bij het kopje voorlopige aanslag staat dat we via de voorlopige aanslag al een bedrag hebben teruggekregen.
Er staat wel dat we geld terugkrijgen, maar hebben dat nog niet ontvangen dan toch laten staan toch?
[ Voor 27% gewijzigd door henkyyyyyyy op 23-03-2013 14:23 ]
Als je overwerkt dan betaal je jouw hoogste schijf, als je veel overwerkt kan je zelfs in een hogere schijf belanden. Als je aftrekposten hebt, dan trek je dat af van deze hoogste schijf. Je baas had dus wel gelijk. Als je geen aftrekposten hebt of je zit zonder overwerk in dezelfde schijf als met aftrekposten, dan maakt het niet uit.YinYang schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:53:
Ik heb nog een vraag over overwerken en aangifte IB.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
evleerdam,evleerdam schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:31:
[...]
Als je overwerkt dan betaal je jouw hoogste schijf, als je veel overwerkt kan je zelfs in een hogere schijf belanden. Als je aftrekposten hebt, dan trek je dat af van deze hoogste schijf. Je baas had dus wel gelijk. Als je geen aftrekposten hebt of je zit zonder overwerk in dezelfde schijf als met aftrekposten, dan maakt het niet uit.
Sorry maar ik snap je uitleg niet goed. Ik heb nu aftrekpost (hypotheekkosten etc.), dus dan zou ik dat ergens mee kunnen verrekenen?
Ik weet niet precies hoeveel uur ik ik in 2012 heb overgewerkt, maar ik dacht dat dat wel te zien was op de jaaropgaaf van mijn werkgever, dat ik dan waarschijnlijk te weinig heffingskorting heb ofzo?
Ik ben echt een leek in dit soort dingen, dus zou je het misschien eens in jip en janneke taal aan me uit kunnen leggen?
Je betaalt je belasting over je loon in schijven.
schijf 1 € 0 t/m € 18.945 33,10%
schijf 2 € 18.946 t/m € 33.863 41,95%
schijf 3 € 33.864 t/m € 56.491 42,00%
schijf 4 € 56.492 of meer 52,00%
Als je dus EUR 55.000 verdient, kan je dus aftrekken tegen 42%.
Stel je gaat veel overwerken en je verdient EUR 70.000, dan kan je aftrekken tegen 52%. Daar zit het voordeel, het programma berekent dit trouwens voor je. Natuurlijk heb je de 52% al betaald aan de belastingdienst, dus echt voordeel is het niet.
Overwerken zal je niet zien op je jaaropgaaf, ook kom je het niet tegen op op het belasting programma. Het zit namelijk al bij je loon inbegrepen. Je hoeft het dus nergens apart aan te geven.
Je werkgever weet hoeveel jij werkt en hoeveel hij je betaalt, hij zal dus (hoogst waarschijnlijk) precies genoeg belasting inhouden. Als je door je overwerken naar een nieuwe schijf gaat, dan houdt je werkgever daar al rekening mee en houdt hij meer belasting in.
Stel je gaat veel overwerken en je verdient EUR 70.000, dan kan je aftrekken tegen 52%. Daar zit het voordeel, het programma berekent dit trouwens voor je. Natuurlijk heb je de 52% al betaald aan de belastingdienst, dus echt voordeel is het niet.
Overwerken zal je niet zien op je jaaropgaaf, ook kom je het niet tegen op op het belasting programma. Het zit namelijk al bij je loon inbegrepen. Je hoeft het dus nergens apart aan te geven.
Je werkgever weet hoeveel jij werkt en hoeveel hij je betaalt, hij zal dus (hoogst waarschijnlijk) precies genoeg belasting inhouden. Als je door je overwerken naar een nieuwe schijf gaat, dan houdt je werkgever daar al rekening mee en houdt hij meer belasting in.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Aaahhh zit dat zo! Helemaal duidelijk zo man! Thnx!evleerdam schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:30:
Je betaalt je belasting over je loon in schijven.
Het gaat in de aangifte om de woz-waarde voor 2012, zie art. 5.20 Wet IB 2001. Heb je tegen die woz-waarde toen geen bezwaar gemaakt, dan heb je voor de IB pech. Zorg dat je dit jaar wel in bezwaar gaat als de waarde lager is dan de woz-waarde.Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:39:
[...]
Merci Downloads! Toen ik de WOZ beschikking van de gemeente zag bleek dat de Belastingdienst de WOZ verkeerd had ingevuld. Veel te hoog (zal eens niet waar zijn). En ik ga alsnog bezwaar indienen tegen de WOZ zelf, die ook veel te hoog is.
Moeilijker kunnen ze het niet maken, lastiger wel.![]()
Nogmaals bedankt!
De aankoopprijs is in het algemeen niet gelijk aan de waarde in het economische verkeer. Daarnaast is voor woningen niet de WEV maar de WOZ-waarde van belang (zie art. 5.20 Wet IB 2001).Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:38:
Voorgaande jaren voerde ik in box 3 de economische waarde van het huis op in (dit op advies van mijn toenmalige belastingconsulent). Dat was 50.000 euro, namelijk de aankoopprijs.
Dus als hij nu die WOZ waarde opgeeft die verplicht is en de belasting ziet opeens grote getallen opspringen in de aangifte, zodat hij opvalt en 'met de hand' nagekeken wordt, kan hij een naheffing over de afgelopen jaren verwachten?De aankoopprijs is in het algemeen niet gelijk aan de waarde in het economische verkeer. Daarnaast is voor woningen niet de WEV maar de WOZ-waarde van belang (zie art. 5.20 Wet IB 2001).
Verwijderd
Wat is er beter om te doen? Het programma van de belastingdienst gebruiken of een extern programma? Het zou namelijk fijn zijn als er een ander programma beschikbaar zou zijn waar je makkelijk in kunt zien of je nog in aanmerking komt voor bepaalde aftrekposten. Misschien dat er nog verdere voordelen zijn maar dat weet ik dus niet.
Jup, de inkomensafhankelijke combinatiekorting was bij ons een paar jaar terug ook een leuke meevaller van zo'n 2000 euro.henkyyyyyyy schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:21:
Kan het zijn door "Inkomensafhankelijke combinatiekorting" dat mijn vriendin ineens veel meer heffingskorting krijgt?
Zo rond de 2000 euro.
Het tweede gedeelte van je vraag snap ik niet. Heb je via de voorlopige aanslag vorig jaar nu wel of niet al geld teruggekregen? Het maakt verder niet heel erg uit of dat juist is ingevuld, dit wordt automatisch gecontroleerd en eventueel verrekend. Het is alleen dat je je niet rijk moet rekenen met een bepaald bedrag, terwijl je dat vorig jaar al via de voorlopige teruggaaf hebt ontvangen.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Oke thanksRudedadude schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:41:
[...]
Jup, de inkomensafhankelijke combinatiekorting was bij ons een paar jaar terug ook een leuke meevaller van zo'n 2000 euro.
Het tweede gedeelte van je vraag snap ik niet. Heb je via de voorlopige aanslag vorig jaar nu wel of niet al geld teruggekregen? Het maakt verder niet heel erg uit of dat juist is ingevuld, dit wordt automatisch gecontroleerd en eventueel verrekend. Het is alleen dat je je niet rijk moet rekenen met een bepaald bedrag, terwijl je dat vorig jaar al via de voorlopige teruggaaf hebt ontvangen.
2de vraag was idd beetje vaag.
Maar heb het al gezien, was gewoon de hypotheekrente aftrek. Dus dat hebben we idd al teruggekregen.
Nou toch een meevaller achteraf
En toch is het best gaaf dat de Belastingdienst tegenwoordig de aangifte grotendeels al voor je invult. Als ze dat niet gedaan hadden, dan had ik zonder het te weten nu zo'n 2500 euro misgelopen omdat ik geen flauw benul had dat een bepaalde aftrekmogelijkheid mogelijk was.
En aangezien ik daarbovenop nog eens de financieringskosten van de aankoop van mijn appartement af kan trekken is het kassa dit jaar.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Navordering is niet zomaar mogelijk. Daarvoor moet de fiscus over een nieuw feit beschikken of moet de belastingplichtige nooit op de eerder opgelegde aanslag hebben kunnen vertrouwen door een opzettelijk onjuiste aangifte of door een onmiddellijk als zodanig kenbare typfout.cornfed99111 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:28:
[...]
Dus als hij nu die WOZ waarde opgeeft die verplicht is en de belasting ziet opeens grote getallen opspringen in de aangifte, zodat hij opvalt en 'met de hand' nagekeken wordt, kan hij een naheffing over de afgelopen jaren verwachten?
De Belastingdienst is er om uitvoering te geven aan de belastingwetgeving, niet om je zoveel mogelijk geld afhandig te makenNMe schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:16:
En toch is het best gaaf dat de Belastingdienst tegenwoordig de aangifte grotendeels al voor je invult. Als ze dat niet gedaan hadden, dan had ik zonder het te weten nu zo'n 2500 euro misgelopen omdat ik geen flauw benul had dat een bepaalde aftrekmogelijkheid mogelijk was.En aangezien ik daarbovenop nog eens de financieringskosten van de aankoop van mijn appartement af kan trekken is het kassa dit jaar.
Verwijderd
Ik wilde nog even toevoegen dat ik mijn eerste aangifte voor deze situatie heb laten uitvoeren door een echte belastingconsulent met Becon-nummer en alles. Hij stelde het zo: 'Ik voer het huis op in box 3 als kapitaal, met de ecomische waarde. Als de Belastingdienst dat accepteert, is het goed. Accepteren ze het niet, dan laten ze u dat wel weten. Ik zal dan een gewijzigde aangifte voor u indienen'.GlowMouse schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:17:
[...]
Navordering is niet zomaar mogelijk. Daarvoor moet de fiscus over een nieuw feit beschikken of moet de belastingplichtige nooit op de eerder opgelegde aanslag hebben kunnen vertrouwen door een opzettelijk onjuiste aangifte of door een onmiddellijk als zodanig kenbare typfout.
[...]
De Belastingdienst is er om uitvoering te geven aan de belastingwetgeving, niet om je zoveel mogelijk geld afhandig te maken
De consulent heeft de aangifte voor me ingediend. Sindsdien ben ik deze formule altijd blijven gebruiken, in de veronderstelling dat het in orde was. De BD accepteert het immers al meer dan 10 jaar. Ze zeggen wel dat je zelf verantwoordelijk blijft voor je aangifte, maar ik weet er niet veel van en ik vertrouwde op mijn consulent. Als ik die niet zomaar had moeten vertrouwen, hoeveel 'second opinions' had ik dan moeten vragen?
Daarbij nog dat je de Belastingtelefoon 3x dezelfde vraag kan stellen, en dan 3 verschillende antwoorden krijgt. Ik heb in goed vertrouwen gehandeld en kom nu in de problemen omdat ze het aangifteprogramma hebben gewijzigd, zodat ik niet meer kan invullen wat voorheen altijd werd toegestaan?
Ik begin er steeds minder van te begrijpen.
Volgens mij controleert de belastingdienst lang niet alle aangiftes, als jij iets 10 jaar hebt ingevuld en de belastingdienst heeft niets gezegd, wil het niet zeggen dat je 10 jaar lang de aangiftes correct hebt ingevuld.
Ik lees op internet dat je toch de WOZ waarde in moet vullen, tenzij je het verhuurt. Zie bijvoorbeeld deze link van de belastingdienst.
Hoe dit 10 jaar geleden was weet ik niet. Dat de belastingtelefoon 3 verschillende antwoorden geeft is natuurlijk vervelend. Mijn ervaring met de belastingdienst is dat ze wel veel kennis hebben, maar soms gewoon niet genoeg gegevens en tijd (ze zitten immers aan de telefoon en jij zit te wachten op meteen een antwoord) om een volledig en correct antwoord te geven.
Ik lees op internet dat je toch de WOZ waarde in moet vullen, tenzij je het verhuurt. Zie bijvoorbeeld deze link van de belastingdienst.
Hoe dit 10 jaar geleden was weet ik niet. Dat de belastingtelefoon 3 verschillende antwoorden geeft is natuurlijk vervelend. Mijn ervaring met de belastingdienst is dat ze wel veel kennis hebben, maar soms gewoon niet genoeg gegevens en tijd (ze zitten immers aan de telefoon en jij zit te wachten op meteen een antwoord) om een volledig en correct antwoord te geven.
Als je gaat beleggen in vastgoed dan mag er toch wel van je worden verwacht dat je de relevante regelgeving volgt danwel die expertise inkoopt. In lijn hiermee ligt toch wel dat je geen WOZ beschikkingen voorbij laat gaan die enkele malen de werkelijke waarde overstijgt.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:19:
[...]
Ik wilde nog even toevoegen dat ik mijn eerste aangifte voor deze situatie heb laten uitvoeren door een echte belastingconsulent met Becon-nummer en alles. Hij stelde het zo: 'Ik voer het huis op in box 3 als kapitaal, met de ecomische waarde. Als de Belastingdienst dat accepteert, is het goed. Accepteren ze het niet, dan laten ze u dat wel weten. Ik zal dan een gewijzigde aangifte voor u indienen'.
De consulent heeft de aangifte voor me ingediend. Sindsdien ben ik deze formule altijd blijven gebruiken, in de veronderstelling dat het in orde was. De BD accepteert het immers al meer dan 10 jaar. Ze zeggen wel dat je zelf verantwoordelijk blijft voor je aangifte, maar ik weet er niet veel van en ik vertrouwde op mijn consulent. Als ik die niet zomaar had moeten vertrouwen, hoeveel 'second opinions' had ik dan moeten vragen?
Daarbij nog dat je de Belastingtelefoon 3x dezelfde vraag kan stellen, en dan 3 verschillende antwoorden krijgt. Ik heb in goed vertrouwen gehandeld en kom nu in de problemen omdat ze het aangifteprogramma hebben gewijzigd, zodat ik niet meer kan invullen wat voorheen altijd werd toegestaan?
Ik begin er steeds minder van te begrijpen.
Even snel gegoogled lijkt dat vanaf 2010 de wetgeving voor vastgoed in box 3 is gewijzigd. De WOZ waarde is vanaf dan leidend (muv een paar kleine uitzonderingen).
Dat weet ik, ben er gewoon heel blij mee dat ze uitgerekend dit jaar met die uitvoerig vooraf ingevulde aangifte kwamen. Volgend jaar had ik er niks meer aan gehad, dit jaar heeft het me 2,5k opgeleverd.GlowMouse schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:17:
[...]
De Belastingdienst is er om uitvoering te geven aan de belastingwetgeving, niet om je zoveel mogelijk geld afhandig te maken
Je kan toch aan de belastingtelefoon vragen of ze je terugbellen of doorverbinden met je regiokantoor.
Dan krijg je een beter antwoord op je vragen.
Ik heb daar al enkele keren gebruik van gemaakt.
Blijkbaar heb ik alleen moeilijke vragen...
Dan krijg je een beter antwoord op je vragen.
Ik heb daar al enkele keren gebruik van gemaakt.
Blijkbaar heb ik alleen moeilijke vragen...
Verwijderd
Beleggen in vastgoed? Ik? Nee, niks beleggen. De situatie is veel complexer, maar de details zal ik je besparen. Het is niet zo dat ik er persoonlijk wijzer van dacht te worden. Over de WOZ heb je overigens volledig gelijk, had ik maar beter opgelet.Rukapul schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:22:
[...]
Als je gaat beleggen in vastgoed dan mag er toch wel van je worden verwacht dat je de relevante regelgeving volgt danwel die expertise inkoopt. In lijn hiermee ligt toch wel dat je geen WOZ beschikkingen voorbij laat gaan die enkele malen de werkelijke waarde overstijgt.
Even snel gegoogled lijkt dat vanaf 2010 de wetgeving voor vastgoed in box 3 is gewijzigd. De WOZ waarde is vanaf dan leidend (muv een paar kleine uitzonderingen).
Erg bedankt voor je uitzoekwerk Rukapul
Rukapul,
hoe heb je je ouderschapsverlofkoring probleem opgelost ?
Rukapul in "Belastingaangifte 2012 (Inkomstenbelasting particulieren)"
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Dat was toch al opgelost?ZeRoC00L schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:50:
Rukapul,
Conform de gequote wetsartikelen is de keuze aan mij en dus kies ik wat voor mij het gunstigst uitpakt.
Vanavond maar eens nalopen en versturen
Ha ha, bedankt voor je update.
Het is voor mij voor dit jaar nog niet het geval, maar waarschijnlijk volgend jaar wel. Als ik daar beter naar had gekeken had m'n vrouw in 2012 nog geen ouderschapsverlof moeten opnemen
Het is voor mij voor dit jaar nog niet het geval, maar waarschijnlijk volgend jaar wel. Als ik daar beter naar had gekeken had m'n vrouw in 2012 nog geen ouderschapsverlof moeten opnemen
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Even snel een vraagje,
Bij mij komen de verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen en Af: ingehouden loonbelasting en premie volksverzekering, dividendbelasting en kansspelbelasting niet overeen, dit komt toch doordat 1 van mijn werkgevers te weinig arbeidskorting/loonheffing heeft toegepast ?
Of kan het komen omdat mijn laatste maand van werkgever 1 ook al de eerste maand van werkgever 2 was ?
Bij mij komen de verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen en Af: ingehouden loonbelasting en premie volksverzekering, dividendbelasting en kansspelbelasting niet overeen, dit komt toch doordat 1 van mijn werkgevers te weinig arbeidskorting/loonheffing heeft toegepast ?
Of kan het komen omdat mijn laatste maand van werkgever 1 ook al de eerste maand van werkgever 2 was ?
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Beide theorieën kloppen inderdaad...
Bij werkgever 2 verdien je waarschijnlijk meer dan bij werkgever 1. De ingehouden belastingen bij werkgever 1 zijn dus te laag (gaan er vanuit dat je het hele jaar dat lage loon hebt) en bij werkgever 2 te hoog (gaan er vanuit dat je het hele jaar dat hoge loon hebt). Aan het eind van het jaar kan er daardoor dus een verschil ontstaan tussen wat je verschuldigd bent en wat je afgedragen hebt, in je voordeel of in je nadeel.
Zoals je zelf oppert, dat in 1 maand (de "overgangsmaand") door beide werkgevers de arbeidskorting is verwerkt waardoor er te weinig wordt afgedragen over die maand.
Bij werkgever 2 verdien je waarschijnlijk meer dan bij werkgever 1. De ingehouden belastingen bij werkgever 1 zijn dus te laag (gaan er vanuit dat je het hele jaar dat lage loon hebt) en bij werkgever 2 te hoog (gaan er vanuit dat je het hele jaar dat hoge loon hebt). Aan het eind van het jaar kan er daardoor dus een verschil ontstaan tussen wat je verschuldigd bent en wat je afgedragen hebt, in je voordeel of in je nadeel.
Zoals je zelf oppert, dat in 1 maand (de "overgangsmaand") door beide werkgevers de arbeidskorting is verwerkt waardoor er te weinig wordt afgedragen over die maand.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dank voor de opheldering, in dit geval is het dus nadeligMx. Alba schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:18:
Beide theorieën kloppen inderdaad...
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Daarom doe ik altijd een voorlopige aangifte die wat aan de hoge kant is qua inkomen en wat aan de lage kant qua aftrekposten. Als ik dan een fiscale tegenvaller tegenkom betekent dat dan niet meteen dat ik aan het eind van het jaar moet bijbetalen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik heb ook even een vraagje.
Valt er wat te halen voor iemand die het volgende heeft:
- thuis woont
- 22 jaar is
- 40 uur werkt
- geen andere inkomsten
- een dure sport beoefend
- geen hoge ziektekosten
Zoals het nu is ingevuld, dus alleen jaaropgave, komt het bedrag precies op 0 euro.
Iemand nog tips?
Valt er wat te halen voor iemand die het volgende heeft:
- thuis woont
- 22 jaar is
- 40 uur werkt
- geen andere inkomsten
- een dure sport beoefend
- geen hoge ziektekosten
Zoals het nu is ingevuld, dus alleen jaaropgave, komt het bedrag precies op 0 euro.
Iemand nog tips?
Nu ben ik toch benieuwd waarom jij denkt dat een dure sport iets te maken heeft met
de belastingaangifte?
de belastingaangifte?
Even terugkomend op de aangifte met een overledene, die zou perse op papier moeten. Heb vandaag de boel voor m'n ouders afgerond en eigenwijs toch gewoon het aangifteprogramma gebruikt waarin ik alles goed kwijt kon en via Digid keurig voor beiden kon ondertekenen en de automatische bevestiging binnen. Daarmee lijkt het me verder toch wel klaar, of zouden ze nog op dat papier terugkomen?
Kwam wel een heel dik formulier binnen over erfbelasting, maar dat is duidelijk wat anders en dat moet echt op papier.
Kwam wel een heel dik formulier binnen over erfbelasting, maar dat is duidelijk wat anders en dat moet echt op papier.
Niet, maar je weet het nooit. Het leven zit vol verrassingen.cornfed99111 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:08:
Nu ben ik toch benieuwd waarom jij denkt dat een dure sport iets te maken heeft met
de belastingaangifte?
Dan is het volgens mij ook zeer onwaarschijnlijk dat je daarmee iets aan kunt vangen op een aangifte.
Maar je zit in geen bijzondere situatie.
Als je geen aftrekposten hebt en niet in een bijzondere situatie zit, is heel vaak niets te halen met een aangifte.
Je betaalt immers al premies en loonheffing en daarmee heb je het al zo beetje gehad.
Maar je zit in geen bijzondere situatie.
Als je geen aftrekposten hebt en niet in een bijzondere situatie zit, is heel vaak niets te halen met een aangifte.
Je betaalt immers al premies en loonheffing en daarmee heb je het al zo beetje gehad.
Een F-Biljet is inderdaad een ander formulier dan een normale, al staat er bijna hetzelfde in. Misschien dat ze er nog op terugkomen anders heb je mazzel. Erfbelasting is weer totaal is anders inderdaad, daar geef je aan wat het vermogen van de overledene was en hoe het verdeelt wordt over de erfgenamen en dan wordt daar de erfbelasting uit berekent.sambalbaj schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:48:
Even terugkomend op de aangifte met een overledene, die zou perse op papier moeten. Heb vandaag de boel voor m'n ouders afgerond en eigenwijs toch gewoon het aangifteprogramma gebruikt waarin ik alles goed kwijt kon en via Digid keurig voor beiden kon ondertekenen en de automatische bevestiging binnen. Daarmee lijkt het me verder toch wel klaar, of zouden ze nog op dat papier terugkomen?
Op het aangifte biljet F moet een contactpersoon zijn ingevuld.
En die persoon moet ook ondertekenen en is dus verantwoordelijk voor de correctheid van de gegevens.
En hoe kunnen je ouders nu digitaal ondertekenen als ze overleden zijn?
Dus je aangifte is daarmee feitelijk ongeldig.
En die persoon moet ook ondertekenen en is dus verantwoordelijk voor de correctheid van de gegevens.
Verwijderd
Zou iemand a.u.b. even antwoord willen geven op mijn vraag? Alvast bedankt.Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:32:
Wat is er beter om te doen? Het programma van de belastingdienst gebruiken of een extern programma? Het zou namelijk fijn zijn als er een ander programma beschikbaar zou zijn waar je makkelijk in kunt zien of je nog in aanmerking komt voor bepaalde aftrekposten. Misschien dat er nog verdere voordelen zijn maar dat weet ik dus niet.
belastingingdienst heeft per brief m'n moeder al als contactpersoon benoemd en dat is de digitale medeondertekenaar van de aangifte.cornfed99111 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 01:19:
Op het aangifte biljet F moet een contactpersoon zijn ingevuld.
Beetje lastminute ben ik mijn aangifte aan het invullen. Vorig jaar hebben ik en m'n vrouw een kleintje gekregen (de eerste). Hoeveel van de belastingdienst krijg je hiervoor?
Ik heb de aangifte alles laten berekenen en het kwam uit op veel (bijna 2k). Ik begon best zenuwachtig te worden, omdat ik met het idee zit dat je nu eenmaal belasting betaald en niet terugkrijgt
Ik heb de aangifte alles laten berekenen en het kwam uit op veel (bijna 2k). Ik begon best zenuwachtig te worden, omdat ik met het idee zit dat je nu eenmaal belasting betaald en niet terugkrijgt
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Toevallig geboren voor 1 juli? Dan moet je eens zoeken op inkomensafhankelijke combinatiekorting.
Waarom? Omdat het kan!!
16 juni. qua bedrag is het ongeveer in overeenstemming wat ik net gelezen hebLolhozer schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:47:
Toevallig geboren voor 1 juli? Dan moet je eens zoeken op inkomensafhankelijke combinatiekorting.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Uit je eerdere relaas had de indruk gekregen dat nu beide ouders overleden waren.sambalbaj schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:50:
[...]
belastingingdienst heeft per brief m'n moeder al als contactpersoon benoemd en dat is de digitale medeondertekenaar van de aangifte.
Dan geldt mijn vorige antwoord niet.
Je kan inderdaad kiezen voor een elektronische aangifte als er geen bijzondere omstandigheden voordoen.
Nee, belastingdienst eist aangifte op papier. Wel vind ik dat ze hier zelf veel te vaag over communiceren en ontzettend slecht voorlichten.
Mijn moeder kreeg bijvoorbeeld een brief dat ze gemakkelijk digitale aangifte mocht doen, terwijl er voor mijn overleden vader al een papieren F formulier was gestuurd.
Eerlijk gezegd erger ik me rot aan al die reclamespotjes over digitaal, terwijl nabestaanden met die papieren paarse krokodil worden opgescheept.
Mijn moeder kreeg bijvoorbeeld een brief dat ze gemakkelijk digitale aangifte mocht doen, terwijl er voor mijn overleden vader al een papieren F formulier was gestuurd.
Eerlijk gezegd erger ik me rot aan al die reclamespotjes over digitaal, terwijl nabestaanden met die papieren paarse krokodil worden opgescheept.
Ook toen ik weer naar Nederland remigreerde moest ik het eerste jaar op papier aangifte doen. Terwijl alles wat in die papieren aangifte stond 1:1 het zelfde was als in het aangifteprogramma. 
En vervolgens werd die papieren aangifte ook nog eens niet goed door ze verwerkt waardoor ik opeens een paar jaar later een brief kreeg dat ik al mijn kinderopvangtoeslag over dat jaar moest terugbetalen omdat ze mijn wereldinkomen voor dat jaar voor het gemak op €100.000 hadden gezet (en dus aangenomen dat ik in 2 maanden tijd in Frankrijk €70.000 had verdiend).

En vervolgens werd die papieren aangifte ook nog eens niet goed door ze verwerkt waardoor ik opeens een paar jaar later een brief kreeg dat ik al mijn kinderopvangtoeslag over dat jaar moest terugbetalen omdat ze mijn wereldinkomen voor dat jaar voor het gemak op €100.000 hadden gezet (en dus aangenomen dat ik in 2 maanden tijd in Frankrijk €70.000 had verdiend).

^leuker kunnen ze het niet maken, natuurlijk.
Overigens, was het maar waar dat het papieren biljet 1:1 hetzelfde is, ik vind het behoorlijk veel extra tijd vergen, vooral omdat je op verschillende plekken zelf weer tussentotalen moet gaan zitten berekenen.
Ik word daar erg opstandig van, laat die bd zelf maar een telmachine aanschaffen, ik vind het voldoende dat ik de betreffende saldi doorgeef zoals in de digitale aangifte. Subdingen moeten ze zelf maar fabrieken als ze dat zo fantastisch vinden.
Overigens, was het maar waar dat het papieren biljet 1:1 hetzelfde is, ik vind het behoorlijk veel extra tijd vergen, vooral omdat je op verschillende plekken zelf weer tussentotalen moet gaan zitten berekenen.
Ik word daar erg opstandig van, laat die bd zelf maar een telmachine aanschaffen, ik vind het voldoende dat ik de betreffende saldi doorgeef zoals in de digitale aangifte. Subdingen moeten ze zelf maar fabrieken als ze dat zo fantastisch vinden.
Bij het overlijden van de eerste ouder hebben we ook digitaal aangifte gedaan.
Pas toen de tweede ouder overleed, moesten we gebruik maken van het F-biljet.
Ze waren wel fiscale partners.
Misschien dat dit een factor was waarom de belastingdienst genoegen nam met een digitale aangifte.
Pas toen de tweede ouder overleed, moesten we gebruik maken van het F-biljet.
Ze waren wel fiscale partners.
Misschien dat dit een factor was waarom de belastingdienst genoegen nam met een digitale aangifte.
Nee, bd heeft het onlangs, ik meen vorig jaar, gewijzigd. Er was teveel "fraude", en daarom moet het met papier (?? tuurlijk, daar kan je niet mee frauderen
).

Naja, ik wacht het wel af. Heb de bevestiging van ontvangst van aangiftes van beiden binnen, heb ter goede trouw gehandeld en hadden ze zelf maar duidelijker moeten zijn. Desnoods kunnen ze op verzoek alleen het voorblad van dat F formulier nog krijgen met een verwijzing naar de digitale aangifte maar opnieuw ga ik het echt niet doen. Desnoods is het wat voor de nationale ombudsman.
Eens. Ik zie ook echt niet hoe een papieren aangifte nou toegevoegde waarde kan hebben voor de controle. Tenzij het er lekker makkelijk uit springt voor ze: o een papiertje, goed controleren dan maar.
Hallo,
Beetje laat...... maar enige twijfel over het volgende:
(rente bouwdepot)
In oktober 2011 hebben wij een bouwdepot lening afgesloten. Wij betaalden daar rente over maar we hebben ook rente ontvangen. Tijdens de belastingaangifte van 2011 heb ik die ontvangen rente niet meegerekend omdat in het belastingprogramma stond dat je dat niet hoeft te doen van de eerste 6 maanden.
Onze bouwdepot lening liep door tot augustus 2012, toen was het volledige bedrag opgemaakt. Wij hebben dus rente betaald en ook ontvangen. Bij de belastingaangifte van 2012 twijfel ik nu over het bedrag wat ik in moet vullen aan betaalde rente, moet ik daar nu de ontvangen rente van 2011/2012 helemaal af halen of alleen het deel van die van die ontvangen rente in 2012.
Stel mijn ontvangen rente in 2012 is € 1000,- moet ik deze € 1000,- dan volledig aftrekken van mijn betaalde rente stel € 6000,- of moet ik het deel wat na die termijn van 6 maanden is ontvangen aftrekken? Dus pas de ontvangen rente vanaf mei tot augustus 2012 eraf trekken?
Beetje laat...... maar enige twijfel over het volgende:
(rente bouwdepot)
In oktober 2011 hebben wij een bouwdepot lening afgesloten. Wij betaalden daar rente over maar we hebben ook rente ontvangen. Tijdens de belastingaangifte van 2011 heb ik die ontvangen rente niet meegerekend omdat in het belastingprogramma stond dat je dat niet hoeft te doen van de eerste 6 maanden.
Onze bouwdepot lening liep door tot augustus 2012, toen was het volledige bedrag opgemaakt. Wij hebben dus rente betaald en ook ontvangen. Bij de belastingaangifte van 2012 twijfel ik nu over het bedrag wat ik in moet vullen aan betaalde rente, moet ik daar nu de ontvangen rente van 2011/2012 helemaal af halen of alleen het deel van die van die ontvangen rente in 2012.
Stel mijn ontvangen rente in 2012 is € 1000,- moet ik deze € 1000,- dan volledig aftrekken van mijn betaalde rente stel € 6000,- of moet ik het deel wat na die termijn van 6 maanden is ontvangen aftrekken? Dus pas de ontvangen rente vanaf mei tot augustus 2012 eraf trekken?
Verwijderd
Ik heb een vraag over het belastbaar inkomen voor 2013 tov 2012.
Omdat er in 2013 geen ZVW bijdrage meer wordt ingehouden is het fiscaal loon (of loon voor belasting) lager dan 2012. Nu heb ik ouderschapsverlof en daarvoor moet je terugval in loon hebben. Mijn inkomen is in 2013 dus lager dan in 2012, waardoor ik dit jaar dus een compensatie kan krijgen. Is deze aanname juist of dien ik een ander inkomen op te geven aan de belastingdienst? Zou dan niet weten wat namelijk? Belasbaarinkomen is lager geworden.
Is toch ook gunstig voor de kinderopvangtoeslag omdat je dus minder verdient in 2013 krijg je meer terug. Gewoon een gelukje of niet goed over nagedacht bij de invoering hiervan?
Omdat er in 2013 geen ZVW bijdrage meer wordt ingehouden is het fiscaal loon (of loon voor belasting) lager dan 2012. Nu heb ik ouderschapsverlof en daarvoor moet je terugval in loon hebben. Mijn inkomen is in 2013 dus lager dan in 2012, waardoor ik dit jaar dus een compensatie kan krijgen. Is deze aanname juist of dien ik een ander inkomen op te geven aan de belastingdienst? Zou dan niet weten wat namelijk? Belasbaarinkomen is lager geworden.
Is toch ook gunstig voor de kinderopvangtoeslag omdat je dus minder verdient in 2013 krijg je meer terug. Gewoon een gelukje of niet goed over nagedacht bij de invoering hiervan?
Verwijderd
Ik heb deze kwestie toevallig deze week voorgelegd aan de belastingdienst. Hun antwoord: je neemt per definitie het voorgaande jaar als referentiejaar. Maar mocht het beter uitkomen om het jaar voordat je ouderschapsverlof opnam te nemen, dan kan dat ook.Rukapul schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:58:
[...]
Dat was toch al opgelost?
Conform de gequote wetsartikelen is de keuze aan mij en dus kies ik wat voor mij het gunstigst uitpakt.
Vanavond maar eens nalopen en versturen
Dus bv voor mij:
2009 geen OVL
2010 OVL
2011 OVL
2012 OVL
Dan kan ik voor 2012 of 2011 of 2009 nemen (2010 mag niet). Jouw aanname klopt dus, je kiest dan wat het meest gunstig is.
Ben wel benieuwd naar het antwoord voor 2013 (zie mijn vraag hierboven). Degene die ik sprak bij de belastingdienst deed daar wat wazig over.
Ik ben student met een bijbaan en heb over het afgelopen jaar 580€ aan belasting betaald. Daarvan krijg ik tot nu toe 450€ terug. Echter denk ik dat ik er meer uit kan halen door mijn laptop die ik heb aangeschaft voor mijn studie aftrekbaar te maken. Ik lees echter op internet dat dit met een computer in het algemeen moeilijk is? Gaat de belastingdienst moeilijk doen als ik dit doe? Ik denk dat ik met de werkelijke studiekosten (collegegeld, boeken, laptop) meer terug krijg dan met het normbedrag wat er nu staat..
Waarschijnlijk gaan ze niet moeilijk doen, het gaat niet om veel geld hier en is er lijkt geen fraude in het spel te zijn.
Daarnaast, gaan ze moeilijk doen, dan moet je aantoonbaar kunnen maken dat je je laptop alleen voor je studie gebruikt. Hoe je dat kan doen? Wellicht laten zien dat je studie een laptop vereist, of een speciale laptop die zware programma's kan draaien. Verzin maar iets, maar het moet wel op papier staan natuurlijk, want je moet het hard kunnen maken.
Overigens kan Google je hier veel meer over vertellen
Edit: je kan (moet) je laptop over 3 jaar afschrijven, met een restwaarde van 10%. Dus bij een laptop kan je maar 300 euro per jaar afschrijven.
Daarnaast, gaan ze moeilijk doen, dan moet je aantoonbaar kunnen maken dat je je laptop alleen voor je studie gebruikt. Hoe je dat kan doen? Wellicht laten zien dat je studie een laptop vereist, of een speciale laptop die zware programma's kan draaien. Verzin maar iets, maar het moet wel op papier staan natuurlijk, want je moet het hard kunnen maken.
Overigens kan Google je hier veel meer over vertellen
Edit: je kan (moet) je laptop over 3 jaar afschrijven, met een restwaarde van 10%. Dus bij een laptop kan je maar 300 euro per jaar afschrijven.
[ Voor 12% gewijzigd door evleerdam op 30-03-2013 14:58 ]
Volgens mij is het wel de bedoeling dat je de laptop afschrijft, dus niet in een keer (dacht ik)Awsom schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:58:
Ik ben student met een bijbaan en heb over het afgelopen jaar 580€ aan belasting betaald. Daarvan krijg ik tot nu toe 450€ terug. Echter denk ik dat ik er meer uit kan halen door mijn laptop die ik heb aangeschaft voor mijn studie aftrekbaar te maken. Ik lees echter op internet dat dit met een computer in het algemeen moeilijk is? Gaat de belastingdienst moeilijk doen als ik dit doe? Ik denk dat ik met de werkelijke studiekosten (collegegeld, boeken, laptop) meer terug krijg dan met het normbedrag wat er nu staat..
Ja dat begrijp ik.Downloads schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:36:
[...]
Volgens mij is het wel de bedoeling dat je de laptop afschrijft, dus niet in een keer (dacht ik)
//edit
Ik kom niet aan 2* het normbedrag, dus kan het sowieso vergeten. Vaarwel 130 euro

[ Voor 12% gewijzigd door Bobmeister op 30-03-2013 16:26 ]
Hebben meer mensen last van dat het programma onder Windows 7 64 bit vastloopt op het hypotheekschuldenscherm? Het scrollen in dit scherm loopt vast, het programma komt wel weer los, maar dat duurt per keer zo'n 20 seconden waardoor het zeer moeizaam gaat. We hebben 2 hypotheken met een aantal onderdelen per hypotheek, in totaal 7 of 8 verschillende stukken. Alles lijkt goed ingevuld door de download, maar het specificeren van de doelen per stuk gaat heel traag.
Google zegt me dat ik de enige ben, of ik zoek verkeerd. Heb het op 2 machines geprobeerd, allebei hetzelfde fenomeen.
Google zegt me dat ik de enige ben, of ik zoek verkeerd. Heb het op 2 machines geprobeerd, allebei hetzelfde fenomeen.
Ja, dit is een bekend probleem.DaCoTa schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:41:
Hebben meer mensen last van dat het programma onder Windows 7 64 bit vastloopt op het hypotheekschuldenscherm?
Ik zit nu inderdaad wat meer meldingen in dit topic. Er wordt wel iets geroepen over instellingen in Windows, maar de specifieke instellingen zie ik niet (behalve opstarten in safe-mode). Is wachten de enige 'oplossing'?
Geen manier om het progsel in compatibility mode 32 bit te draaien?
knip
[ Voor 98% gewijzigd door bombadil op 18-04-2013 18:46 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ik draai hier Vista 32 bit maar heb last van hetzelfde probleem. Ik denk toch dat je eventje zal moeten wachten.Mx. Alba schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:46:
Geen manier om het progsel in compatibility mode 32 bit te draaien?
Wel uitstel van aangifte aangevraagd hoop ik?evleerdam schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:23:
[...]
Ik draai hier Vista 32 bit maar heb last van hetzelfde probleem. Ik denk toch dat je eventje zal moeten wachten.
Ben benieuwd hoe lang t deze keer duurt voordat ik hem binnenkrijg. Gaat vast snel, want moet 200 euro terugbetalen
Ben ook erg benieuwd, 5 maart aangifte gedaan en krijgen net geen €4000 terug. Ivm aankoop woning in 2012.
Vorig jaar rond dezelfde tijd aangifte gedaan en toen hadden we het geld 7 mei al op de rekening!
Vorig jaar rond dezelfde tijd aangifte gedaan en toen hadden we het geld 7 mei al op de rekening!
Dit jaar is sowieso niet vergelijkbaar met vorig jaar aangezien er dit jaar een proef loopt waarbij een aantal mensen meteen een definitieve teruggave krijgt. De werkwijze zal dus anders zijn, wat betekent dat je niet echt op timing kan rekenen.
Zit zelf ook met smart te wachten op mijn teruggave, ik krijg een kleine 4500 euro terug, ook in verband met de aankoop van mijn woning en met het aftrekken van studiekosten.
Zit zelf ook met smart te wachten op mijn teruggave, ik krijg een kleine 4500 euro terug, ook in verband met de aankoop van mijn woning en met het aftrekken van studiekosten.
Ik heb nog niet eens mijn definitieve aanslag over 2011 ontvangen
Dus ik ga er ook niet vanuit dat 2012 snel in mijn bus zit!
Die proef is vorig jaar al begonnen (mbt de aangifte 2011), en zou dit jaar inderdaad ook weer gebeuren. Vorig jaar ging het om ca 400.000 mensen, geen idee of ze dit jaar nog meer mensen direct een definitieve aanslag geven.NMe schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:22:
Dit jaar is sowieso niet vergelijkbaar met vorig jaar aangezien er dit jaar een proef loopt waarbij een aantal mensen meteen een definitieve teruggave krijgt.
8 februari digitaal verstuurd de aangifte 2012,
en vandaag (10 mei) de voorlopige aanslag in de bus/op papier.

nu nog geduldig wachten tot het uitbetaald is
(dan sluist het weer door naar de aflossing
)
Update 14 mei 2013: nu op de rekening ontvangen
en vandaag (10 mei) de voorlopige aanslag in de bus/op papier.
nu nog geduldig wachten tot het uitbetaald is
Update 14 mei 2013: nu op de rekening ontvangen
[ Voor 41% gewijzigd door NielsTn op 14-05-2013 15:58 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
"Me too!"
2 maart digitaal verstuurd, vandaag ook de voorlopige aanslag in de bus. Toch een maand eerder dan vorig jaar.
2 maart digitaal verstuurd, vandaag ook de voorlopige aanslag in de bus. Toch een maand eerder dan vorig jaar.
Hier ook de blauwe enveloppes in de bus gehad. De aangiftes zijn 1 maart ingediend.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Mijn moeder en ik hebben nav onze aangiftes over 2012 (begin feb. digitaal ingestuurd) vandaag beide een brief gekregen. De gegevens moeten aldus de brief nog gecontroleerd worden, maar we hoeven zoals het er nu uit ziet beide niets te betalen
Voor mijn moeder is dat voor het eerst in 6-8 jaar
(In die periode was het afwisselend gezeik met huurtoeslag, zorgtoeslag, loonheffing en alleenstaande ouder toeslag. Waarbij er een paar aanslagen bijna €1500,- waren
)
Voor mijn moeder is dat voor het eerst in 6-8 jaar
(In die periode was het afwisselend gezeik met huurtoeslag, zorgtoeslag, loonheffing en alleenstaande ouder toeslag. Waarbij er een paar aanslagen bijna €1500,- waren

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
2 maart ingevuld (digitaal), vandaag voorlopige aanslag 2012 terug gehad. Nu hopen dat het geld ook snel komt
Virussen? Scan ze hier!
Vaag; ik heb totaal 3 aanslagen gedaan:
IB 2012 voor mezelf (10-02)
IB 2012 voor mijn vrouw (10-02)
IB 2009 voor mijn vrouw (15-03)
Laatsgenoemde heb ik net binnen gekregen, de andere nog niet
Niet dat het heel erg is; die van 2009 zat ik op te wachten (totaal 2100 euro die we nog 'gevonden' hebben in the nick of time.
IB 2012 voor mezelf (10-02)
IB 2012 voor mijn vrouw (10-02)
IB 2009 voor mijn vrouw (15-03)
Laatsgenoemde heb ik net binnen gekregen, de andere nog niet
Ik heb mijn aangifte voor mijn en mijn vrouw verzonden op 3 februari.
Vanmorgen had ik 1 blauwe envelop voor alleen mij, voor mijn vrouw nog geen bericht gehad. (en dat isjammer, mijn vrouw krijgt 10X zoveel als ik retoer
)
Dagtekening van die brief staat op 14 mei, ervaring leert dat er op de dag van dagtekening ook gestort zal worden.
Vorig jaar zat ik waarschijnlijk bij die 400.000 man, toen had ik mijn geld op 10 april gestort gekregen.
Vanmorgen had ik 1 blauwe envelop voor alleen mij, voor mijn vrouw nog geen bericht gehad. (en dat isjammer, mijn vrouw krijgt 10X zoveel als ik retoer
Dagtekening van die brief staat op 14 mei, ervaring leert dat er op de dag van dagtekening ook gestort zal worden.
Vorig jaar zat ik waarschijnlijk bij die 400.000 man, toen had ik mijn geld op 10 april gestort gekregen.
De dagtekening is altijd een stuk eerder. De dagtekening is dan ook een gok voor wanneer hij aankomt. In de regel komt hij alleen een stuk eerder aanjongetje schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:54:
Toch knap dat ze hem in de toekomst getekend en verzonden hebben...
Zo belde ik van de week om de status te horen van de IB voor 2009. De meneer vertelde op maandag de 6de dat de brief al de deur uit was met dagtekening de 10de
Wel eens van zoiets als dagtekening gehoord?jongetje schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:54:
Toch knap dat ze hem in de toekomst getekend en verzonden hebben...
Virussen? Scan ze hier!
Hier idem.... straks toch maar eens even mijn vrouw een appje sturen wat de dagtekening is van het spul....wildhagen schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:34:
2 maart ingevuld (digitaal), vandaag voorlopige aanslag 2012 terug gehad. Nu hopen dat het geld ook snel komt
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
5 maart digitaal aangifte gedaan en nog altijd geen brief of geld. Is er iemand met inside info
die weet hoe de Belastingdienst haar batches draait?
Belasting telefoon gewoon even bellen en vragen naar de status. Die kunnen zien waar het zich bevind 
Overigens geld in de regel; voor 1 April verstuurd is voor 1 Juli uitbetaald
(Quote van de eerder genoemde belasting telefoon)
Overigens geld in de regel; voor 1 April verstuurd is voor 1 Juli uitbetaald
Die hadden geen statusNotna schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:58:
Belasting telefoon gewoon even bellen en vragen naar de status. Die kunnen zien waar het zich bevind
Overigens geld in de regel; voor 1 April verstuurd is voor 1 Juli uitbetaald(Quote van de eerder genoemde belasting telefoon)
Maaaaaar, omdat ik het voor 1 April had verstuurd wordt het voor 1 Juli behandeld
[ Voor 3% gewijzigd door the-edge op 13-05-2013 09:35 ]
Ik had maar een simpele aangift, 1 werkgever, geen aftrekkosten
Dus heb het vandaag gehad
Dus heb het vandaag gehad

Jup vanochtend ook een leuk bedrag op de rekening, bijna een maandsalaris. En het maandsalaris komt vandaag of morgen ook dus dat is helemaal een leuke combinatie
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Ik mag mijn teruggave ook een deze dagen verwachten, voor mij is het ook best een redelijk hoog bedrag gezien mijn laag salaris, ik krijg namelijk ruim € 699 terug van de belasting en dat is omdat mijn werkgever de Wajong korting nooit verrekend dus iedere jaar mag ik het terug vragen.
meestal bij de rabo zie ik dat soort overboekingen rond de middag... dus zal dan nog eens even kijken.Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:25:
Jup vanochtend ook een leuk bedrag op de rekening, bijna een maandsalaris. En het maandsalaris komt vandaag of morgen ook dus dat is helemaal een leuke combinatie
het zou vandaag gestort moeten worden.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Dat hoort toch niet zo dan lijkt me?Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:36:
Ik mag mijn teruggave ook een deze dagen verwachten, voor mij is het ook best een redelijk hoog bedrag gezien mijn laag salaris, ik krijg namelijk ruim € 699 terug van de belasting en dat is omdat mijn werkgever de Wajong korting nooit verrekend dus iedere jaar mag ik het terug vragen.
Wel eens nagedacht over het feit dat je dan misschien over een paar jaar opeens een flinke rekening krijgt voor al het geld dat je onterecht terug hebt gekregen?
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Verwijderd
Nee het klopt echt hoor. Het aangifte prijs programma vraagt je een aantal vragen en een daarvan is of je een Wajong hebt of zo en dan telt men de cijfertjes op en blijk ik teveel belasting betaald te hebben.Nightquest77 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:13:
[...]
Dat hoort toch niet zo dan lijkt me?
Wel eens nagedacht over het feit dat je dan misschien over een paar jaar opeens een flinke rekening krijgt voor al het geld dat je onterecht terug hebt gekregen?
Vandaag ook het geld mogen ontvangen op mijn rekening (brief was ook gedagtekend op vandaag)wildhagen schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:34:
Virussen? Scan ze hier!
Hier hetzelfde, geld ontvangen op de dag van dagtekening
Float like a butterfly, sting like a bee.
En inderdaad... binnen op de dag van de dagtekening... Loving it.avotar schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:59:
[...]
meestal bij de rabo zie ik dat soort overboekingen rond de middag... dus zal dan nog eens even kijken.
het zou vandaag gestort moeten worden.
Hier ook binnen op de datum van de dagtekening, nu verzinnen waar we het voor gaan gebruiken.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
10 april is het na de belastingdienst gegaan vanaf me adviseur, nog geen brief niks gehad :<
Dit topic is gesloten.