[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste
Acties:
  • 632.993 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:02
Ik dacht dat bij nzbtomedia het zo is dat je dan geen completed download handling kon gebruiken van nzbdrone zelf?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
tcviper schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:51:
Ik dacht dat bij nzbtomedia het zo is dat je dan geen completed download handling kon gebruiken van nzbdrone zelf?
Ik gebruik geen NZBdrone, dus dat weet ik niet. Je kunt mijn script ook zonder nzbToMedia gebruiken, dus het zou niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 09:53
Heb het script van roderick geprobeerd alleen krijg elke keer deze melding:

RenameMedia: Directory /volume1/Downloads/nzbget//complete/tv2/Serie..S02E06.720p.HDTV.x264.REPACK.IMMERSE not in allowed /volume1/Downloads/nzbget/complete/tv2, skipping.

Terwijl als AllowedDir: /volume1/Downloads/nzbget/complete/tv2 staat, bug in het script???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:36
Je hebt een dubbele slash na nzbget in je eerste melding.. die is dus niet gelijk aan je allowed path

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Kalua schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:45:
Je hebt een dubbele slash na nzbget in je eerste melding.. die is dus niet gelijk aan je allowed path
Ja die staat nergens de dubbele / behalve in de log... Ik weet ook niet waar die vandaan komt..

Update:

Gevonden het MainDir path was /volume1/Downloads/nzbget/, aangepast naar /volume1/Downloads/nzbget en nu werkt het script.

Bedankt allemaal voor de hulp.

[ Voor 28% gewijzigd door Samplex op 30-07-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 12:09

Anthirian

In Trance We Trust

Dat durf ik ook niet te zeggen, maar de download handling gaat pas van start als alle ingestelde scripts gedraaid hebben. Als jij nzbToMedia alleen laat hernoemen en niet verder post-processen moet het gewoon lukken. Ik gebruik nu Rodericks script en daarna gaat NzbDrone gewoon verder met afhandelen, er komt dus geen nzbToMedia suite aan te pas.

[ Voor 4% gewijzigd door Anthirian op 30-07-2014 20:28 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 13:40
Sinds een week krijg ik steeds een foutmelding als ik afleveringen wil downloaden naar NZBget van SickRage/Mr-Orange Sickbeard; Error parsing nzb-file: Start tag expected, '<' not found.. Ik heb al verschillende fora's en instellingen geprobeerd, maar kom er niet uit. Iemand van jullie deze foutmelding wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

D4NG3R schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:20:
[...]
Zorg er voor dat "Scene numbering" aanstaat bij de serie zelf (Edit bovenin)
OK, die stond nog niet aan, snapte uitleg niet helemaal (check this if you wish to search by scene numbering, uncheck to search by indexer numbering)
en dat NyaaTorrents actief staat bij de search providers. (Ik raad aan om Nyaa bovenaan te zetten als je SickRage gebruikt om anime te downloaden)
Eigenlijk alleen interesse in Sailor Moon (m'n dochter, niet ik), dus daar wacht ik even mee, KAT heeft ze ook.
En natuurlijk de quality settings goed zetten, 720p horriblesubs is bijv HDTV.
Had ik toevallig pas gedaan, Custom en dan HD TV

Bedankt zover !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

Goner schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:25:
[...]

OK, die stond nog niet aan, snapte uitleg niet helemaal (check this if you wish to search by scene numbering, uncheck to search by indexer numbering)
Kan ook wat verwarrend zijn, bij Anime is het vrij zeldzaam dat er echt een 'seizoen' is. Vaak is de titel ietsje anders, hierdoor word door veel release groups het afleveringsnummer aangehouden. IPV S02E01 zie je dus vaak gewoon "episode 25" of iets in die richting.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
roderickvd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:00:
[...]

Ik gebruik geen NZBdrone, dus dat weet ik niet. Je kunt mijn script ook zonder nzbToMedia gebruiken, dus het zou niet uit moeten maken.
Ik denk dat dat nog steeds zo is aangezien nzbtomedia in zijn huidige vorm iets teveel PP doet waardoor NZBDrone het niet meer snapt.
Ik denk dat met script van roderickvd het wel mogelijk moet zijn, als NZBDrone tenminste van files afblijft zodra deze gedownload zijn door NZBget en netjes het renamen afwacht.
Ik ga het iig even testen vandaag al is het alleen al voor CP.

@roderickvd
Werkt jouw scripts met subdirs?
Bv
AllowedDir is set to /volume1/download/dst

En AppendCategoryDir is enabled in NZBget wat resulteert in 2 dirs (in mijn geval)
/volume1/download/dst/series/<rls.files>
/volume1/download/dst/movies/<rls.files>

Gaat ie dat snappen?

/edit:
Zit overigens even in code van nzbToMedia te neuzen en zag dit https://github.com/clinto...ToMediaSceneExceptions.py

Doet volgens mij precies hetzelfde.

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 31-07-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ja volgens mij wacht NzbDrone net zo lang tot NZBGet aangeeft klaar te zijn met alle taken, inclusief scripts.

Enig probleem dat ik tegenkom is dat het script niet lijkt te werken op een Windowsbak. Ik heb de benodigde UNIX tools wel geïnstalleerd staan (grep, etc.), maar het lijkt alsof de AllowedDir geen Windowspaden kan verwerken. De NzbDir bevindt zich namelijk wel in AllowedDir maar in de logs staat dat dat niet zo is. Ik ben niet zo thuis in bash, dus dat wordt nog even aanklungelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anthirian op 31-07-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anthirian schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:27:
Ja volgens mij wacht NzbDrone net zo lang tot NZBGet aangeeft klaar te zijn met alle taken, inclusief scripts.

Enig probleem dat ik tegenkom is dat het script niet lijkt te werken op een Windowsbak. Ik heb de benodigde UNIX tools wel geïnstalleerd staan (grep, etc.), maar het lijkt alsof de AllowedDir geen Windowspaden kan verwerken. De NzbDir bevindt zich namelijk wel in AllowedDir maar in de logs staat dat dat niet zo is. Ik ben niet zo thuis in bash, dus dat wordt nog even aanklungelen.
Zal straks eens een test run doen als ik de gelegenheid krijg op een Synology (Linux) bakje en doe even een aanname dat het script met sub dirs overweg kan (AppendCategoryDir) en anders een poging doen het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
schumi2004 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:05:
@roderickvd
Werkt jouw scripts met subdirs?
Bv
AllowedDir is set to /volume1/download/dst

En AppendCategoryDir is enabled in NZBget wat resulteert in 2 dirs (in mijn geval)
/volume1/download/dst/series/<rls.files>
/volume1/download/dst/movies/<rls.files>

Gaat ie dat snappen?
Ja, dat gebruik ik zelf ook.

Windows probleem zou kunnen, heb ik zelf nooit getest. Patches zijn welkom.
Zit overigens even in code van nzbToMedia te neuzen en zag dit https://github.com/clinto...ToMediaSceneExceptions.py

Ziet er beter uit want doet aan wat geavanceerde detectie. Maar hoe zet je het aan?

Edit: zo te zien werkt het automagisch, klopt dat? Dus met nzbToMedia zou mijn script niet meer nodig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door roderickvd op 31-07-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27

TRaSH

koffie ?

schumi2004 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:05:
[...]

nzbToMedia gebruikt dezelfde script als Prinz23/nzbget-pp-reverse voor dat doel.
had het toen aangekaart bij clinton en Prinz23.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
roderickvd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:53:
[...]
Ja, dat gebruik ik zelf ook.
Top, thanks.
/edit:
Bedenk me nu net dat wanneer ik #ForceRename=no op yes zet ik altijd aan renaming doet en dan mogelijk wel fatsoenlijk gebruik kan maken van "keep original filename" optie in NZBDrone, deze werkt namelijk niet helemaal feilloos. (2 vliegen in 1 klap)
roderickvd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:53:
[...]

Ziet er beter uit want doet aan wat geavanceerde detectie. Maar hoe zet je het aan?

Edit: zo te zien werkt het automagisch, klopt dat? Dus met nzbToMedia zou mijn script niet meer nodig zijn.
Ja het werkt idd automatisch maar heb geopperd er een standalone script van te maken ivm NZBDrone.
Echter als jouw script z'n werk naar behoren doet hoeft het wat mij betreft niet geavanceerder ;)
TRaSH schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:39:
[...]

nzbToMedia gebruikt dezelfde script als Prinz23/nzbget-pp-reverse voor dat doel.
had het toen aangekaart bij clinton en Prinz23.
Heb nu dus gevraagd of het niet standalone gebruikt kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 31-07-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Over welk script heb je het nu schumi dat van 'hem', gaat het nu over pysabrename of nzbtomedia of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tcviper schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:49:
Over welk script heb je het nu schumi dat van 'hem', gaat het nu over pysabrename of nzbtomedia of?
Dacht dat het wel duidelijk was d.m.v. de quote. Geopperd om bij nzbToMedia nzbToMediaSceneExceptions.py standalone te kunnen gebruiken.

Verder ging het over het script van roderickvd

/edit:
Misschien script maar linken in SP, altijd handig voor iemand zich weer suf zoekt.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 31-07-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Als ik Completed Download Handling aan zet in NZBdrone dan draait NZBget het rename script niet meer..

Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik ben aan het spelen met NZBGet ipv Sabnzb en heb alles ingericht om te werken met sickbeard. De downloads lopen goed, posts worden verwerkt, verplaatst naar de juiste serie map en ik krijg er zelfs een mailtje van. So far, so good. Nu komt het, ondanks alles dat goed loopt, blijf ik errors krijgen in nzbget betreffende postprocess script ' nzbtomedia/nzbtosickbeard.py. Alles werkt, dus snap ik niet zo goed waar die error vandaan komt 8)7 .

Nou dacht ik, laat ik het script eens bekijken, maar ik kan nergens vinden waar die scripts staan. En aangezien meerdere google searches mij het antwoord niet hebben kunnen geven, moet ik haast wel iets heel simpels over het hoofd zien. Wie kan mij het antwoord geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

heb je in nzbget de settings van nzbtosickbeard.py ingesteld ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand voorbeelden van hashed releases? Kan er zo snel geen vinden maar heb er wel een aantal gehad afgelopen maand.
Pleur ze maar hier neer https://github.com/clinto...510#issuecomment-50752157

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
ik heb de settings uit een handleiding gehaald maar ik denk dat je de spijker op zijn kop hebt geslagen. Er stond een opmerking dat sickbeard standaard port 8081 gebruikt, maar ik gebruik custom sickbeard en die zit dus op port 8083 (heb ik net gecheckt) 8)7 . God, wat kunnen dingen soms simpel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hmm mijn Sickrage weiger plots te starten. Ik krijg deze melding: klik

Gewoon "poof" en weg is het python venster :+ .

Gisteravond deed deze het nog, elke ochtend om 5u worden de programma's opnieuw opgestart, vlak na het herstarten kwam deze error nog langs:
code:
1
2
3
4
5
2014-07-31 05:02:41 ERROR    TORNADO :: Exception in callback None
Traceback (most recent call last):
  File "C:\Server\SickRage-master\tornado\ioloop.py", line 832, in start
    fd_obj, handler_func = self._handlers[fd]
KeyError: 1324

[ Voor 51% gewijzigd door D4NG3R op 31-07-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Overigens net script getest van roderickvd maar geeft een error terug

RenameMedia: Directory /volume1/downloads/dst/series/Extant.S01E04.HDTV.x264-LOL-RP not in allowed /volume1/download/dst, skipping.

Nu kunnen het twee dingen zijn of eigenlijk maar 1 in mijn ogen aangezien die dir alleen door nzbget gebruikt wordt en de rechten goed staan.
En dat is is dat het script niet een dir dieper kan lijkt het ?
Tweede was rechten geweest maar dat geloof ik niet aangezien ik 100% zeker ben dat rechten goed staan.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 31-07-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Zelfde fout kreeg ik ook, ligt dus blijkbaar niet aan Windows. Tevens heb ik met Windows nooit problemen met rechten, dus dat is het in mijn geval ook niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Anthirian op 31-07-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
schumi2004 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:07:
Overigens net script getest van roderickvd maar geeft een error terug

RenameMedia: Directory /volume1/downloads/dst/series/Extant.S01E04.HDTV.x264-LOL-RP not in allowed /volume1/download/dst, skipping.
downloads vs. download ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Okay, my bad.
Better have 4 eyes then 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

D4NG3R schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:02:
Hmm mijn Sickrage weiger plots te starten. Ik krijg deze melding: klik

Gewoon "poof" en weg is het python venster :+ .

Gisteravond deed deze het nog, elke ochtend om 5u worden de programma's opnieuw opgestart, vlak na het herstarten kwam deze error nog langs:
code:
1
2
3
4
5
2014-07-31 05:02:41 ERROR    TORNADO :: Exception in callback None
  File "C:\Server\SickRage-master\tornado\ioloop.py", line 832, in start
    fd_obj, handler_func = self._handlers[fd]
KeyError: 1324
Probleem gevonden, korte mededeling voor Sickrage gebruikers: klik

Handmatig updaten (config.ini en sickbeard.db met rust laten) verhelpt het probleem blijkbaar, ik ga het nu proberen. Ook direct de laatste keer dat ik automagische updates toelaat..

Edit: Lijkt hier nog niet te werken, later vandaag weer proberen.. :/

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2014 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

verbaast me niks eigenlijk,
zo een issue hebben ze in het begin ook gehad.
na een update deed Sickrage het niet meer.
zoals iemand anders al aangaf door het doordrukken van zijn eigen testjes naar de main repo kan je beter het auto updaten uitzetten en pas updaten na een paar dagen zodat je weet dat de kinder ziektes van die update eruit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Er zijn nu overigens drie Sickrage branches, een nightly, een dev en een master die in principe pas na goed testen updates zou moeten krijgen. Gebeurt ook niet meer dagelijks, maar zo om de week.

Helaas gaat het testen blijkbaar niet helemaal goed, want het lukt ze telkens weer om de air-to-date shows kapot te maken en met torrents gaat nu ook het een en ander mis. Gelukkig geen last van het startprobleem op Qnap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
br13an schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:21:
Sinds een week krijg ik steeds een foutmelding als ik afleveringen wil downloaden naar NZBget van SickRage/Mr-Orange Sickbeard; Error parsing nzb-file: Start tag expected, '<' not found.. Ik heb al verschillende fora's en instellingen geprobeerd, maar kom er niet uit. Iemand van jullie deze foutmelding wel eens gehad?
Sorry dat ik moet bumpen, maar na nog een paar dagen te hebben geklooid met verscheidende branches en configs snap ik niet waarom hij dit aangeeft, terwijl het vorige week perfect werkte.. (dit doet hij alleen met Sickbeard > NZBget) en niet met CouchPotato > NZBget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Wat betekenen die kleurtjes in couchpotato bij de kwaliteiten als een NZB is binnen gehangeld?

- Blauw, releases beschikbaar
- Groen, post processing gelukt
- Rood, iets mislukt
- Bruinachtig, is aan het downloaden

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

xost schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:06:
Wat betekenen die kleurtjes in couchpotato bij de kwaliteiten als een NZB is binnen gehangeld?

- Blauw, releases beschikbaar
- Groen, post processing gelukt
- Rood, iets mislukt
- Bruinachtig, is aan het downloaden

?
Welke fork?

Ik heb tot nu toe 2 forks gebruikt en daar was het:
Blauw: Skipped (word niet gedownload)
Groen: Gedownload in HD kwaliteit
Rood: Wanted (word gezocht)
Bruinachtig: Gevonden en word gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
br13an schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:26:
[...]

Sorry dat ik moet bumpen, maar na nog een paar dagen te hebben geklooid met verscheidende branches en configs snap ik niet waarom hij dit aangeeft, terwijl het vorige week perfect werkte.. (dit doet hij alleen met Sickbeard > NZBget) en niet met CouchPotato > NZBget.
Dit probleem heb ik ook sinds kort, ik denk na de laatste update van sickbeard. Ik heb er gisteren ook al enorm mee lopen stoeien. Het heeft even gewerkt en nu dezelfde fouten. Van mijn spotweb naar nzbget gaat wel goed dus lijkt echt aan sb te liggen. Any thoughts? Schumi?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Hoe werkt bij de meesten van jullie vandaag de dag Couchpotato?

Ik heb/had maar één NZB bron en dat was nzbs.org, maar een goede vriend van me in NL heeft binsearch en consoorten aan staan, maar bij mij levert dat echt een bijzonder grote shitstorm van false downloads op. TMNT en Kingsman Secret Service worden al vlotjes binnengeknald terwijl die nog niet eens in theater of bluray zijn.

Ja, het vinkje van always searchen staat uit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hier op de GoT-forums mogen we indexers niet bespreken. Ik had voorheen ook steeds foute downloads, maar dat werd grotendeels verholpen door betere indexers te nemen. Google is je vriend in dezen. Er zijn genoeg sites te vinden waar ze gereviewed worden op kwaliteit.

Momenteel werkt mijn CP (voor de zoveelste keer) sowieso niet meer. Hopelijk met een nieuwe install wel weer.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
NZBget geüpdate naar versie 13 vanuit de Synology Package center

ppscripts heet nu scripts in deze versie, helaas was ook het rename script weg na de update, deze moest ik opnieuw installeren.
Nu werkt de rename script van roderickvd niet meer. :(

Post-process-script RenameMedia/RenameMedia for Serie.S02E06.This.Woman's.Work.720p.HDTV.x264.REPACK.IMMERSE failed (terminated with unknown status)

INFO Sat Aug 02 2014 18:52:25 RenameMedia: /volume1/@appstore/nzbget/share/nzbget/scripts/RenameMedia/RenameMedia: line 11: syntax error: bad for loop variable

INFO Sat Aug 02 2014 18:52:25 RenameMedia: /volume1/@appstore/nzbget/share/nzbget/scripts/RenameMedia/RenameMedia: line 8: processing.: not found

Als ik het script run van de shell krijg ik de zelfde melding:

Nas> ./RenameMedia
./RenameMedia: line 8: processing.: not found
./RenameMedia: line 11: syntax error: bad for loop variable

Update:

Oplgelost door chown -R root:root RenameMedia te doen. Deze was eerst nzbget:root.

[ Voor 64% gewijzigd door Samplex op 02-08-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is https://github.com/schumi2004/NOT_UPDATED_Sick-Beard-Dutch nog een goede versie die werkt? Wil het bij m'n buurman installeren en ik ben nog steeds tevreden over Sickbeard TPB Dutch namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ik gebruik SB TPB nog dagelijks zonder grote problemen. Ik moet enkel vaak zelf renamen en verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Iemand die meer info heeft over de huidige SickRage release? Deze is nu een paar dagen oud en werkt dus niet (Zie mijn eerdere posts) zelfs een volledig schone installatie (dus zonder config.ini, database etc) start en stopt met dezelfde error.

Ofwel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
File "C:\Program Files (x86)\SickRage\SickBeard.py", line 528, in <module>
SickRage().start()
File "C:\Program Files (x86)\SickRage\SickBeard.py", line 290, in start
sickbeard.initialize(consoleLogging=self.consoleLo gging)
File "C:\Program Files (x86)\SickRage\sickbeard\__init__.py", line 1046, in initialize
versionCheckScheduler = scheduler.Scheduler(versionChecker.CheckVersion(),
File "C:\Program Files (x86)\SickRage\sickbeard\versionChecker.py", line 51, in __init__
self.updater = SourceUpdateManager()
File "C:\Program Files (x86)\SickRage\sickbeard\versionChecker.py", line 543, in __init__
self.branch = self._find_installed_branch()
File "C:\Program Files (x86)\SickRage\sickbeard\versionChecker.py", line 560, in _find_installed_branch
if branch.commit['sha'] == self._cur_commit_hash:
AttributeError: 'dict' object has no attribute 'commit'

(Error komt van iemand anders af maar is het zelfde)

Edit: Ik gooi nu even de versie terug waarmee ik starte (2 weken terug) en zet autoupdate uit, maar ik hoop dat dit snel gefixed word.. Er zit namelijk een bug in de renamer, ik ben er zelf nog niet op gestuit maar het schijnt vervelend te zijn :+ .

Edit2: En zelfs dat werkt niet omdat m'n database op versie 40 staat staat terwijl die enkel 38 slikt. *zucht*
Cartman! schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:43:
Is https://github.com/schumi2004/NOT_UPDATED_Sick-Beard-Dutch nog een goede versie die werkt? Wil het bij m'n buurman installeren en ik ben nog steeds tevreden over Sickbeard TPB Dutch namelijk.
Moet het Nederlands zijn? TPB fork (engels) is sinds april volledig gedropped, dus NL zal ook niet meer geupdate worden. De laatste release had nogal wat problemen op het gebied van CPU usage.

Sickrage word aangeraden als vervanger (zelfs nog betere torrent support) maar die heeft momenteel ook problemen.

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 03-08-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Jorgen schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:37:
Hier op de GoT-forums mogen we indexers niet bespreken. Ik had voorheen ook steeds foute downloads, maar dat werd grotendeels verholpen door betere indexers te nemen. Google is je vriend in dezen. Er zijn genoeg sites te vinden waar ze gereviewed worden op kwaliteit.

Momenteel werkt mijn CP (voor de zoveelste keer) sowieso niet meer. Hopelijk met een nieuwe install wel weer.
Ja ja, die regel ken ik en ik wil ook helemaal geen indexers bespreken. Mij gaat het echt om de achterkant/werking van CP die de laatste tijd wat brak lijkt te lopen. Na een herstart begon ie ook van mijn ingestelde indexer wat films te snatchen, precies alsof er iets vastzat (terwijl de webif wel goed werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
D4NG3R schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 00:05:
Moet het Nederlands zijn? TPB fork (engels) is sinds april volledig gedropped, dus NL zal ook niet meer geupdate worden. De laatste release had nogal wat problemen op het gebied van CPU usage.
Torrent support is vereist maar NL is vooral handig zodat je NL series niet met de hand hoeft te doen.
Sickrage word aangeraden als vervanger (zelfs nog betere torrent support) maar die heeft momenteel ook problemen.
Dus "A wordt niet onderhouden maar werkt" en "B is wel onderhouden maar heeft problemen"... lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HyperBart schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 00:34:
[...]

Ja ja, die regel ken ik en ik wil ook helemaal geen indexers bespreken. Mij gaat het echt om de achterkant/werking van CP die de laatste tijd wat brak lijkt te lopen. Na een herstart begon ie ook van mijn ingestelde indexer wat films te snatchen, precies alsof er iets vastzat (terwijl de webif wel goed werkte).
Ok. Momenteel (net opnieuw geïnstalleerd) werkt CP wel weer bij mij. Het blijft een fantastisch stukje software, maar van tijd tot tijd is het wel vreselijk instabiel. Meestal werkt geduld het best. Enkele dagen later opnieuw proberen en presto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

Iemand een idee hoe je de poort van sickbeard in een Synology NAS kan veranderen? Standaard staat deze op 8083, maar door andere packages die ook op 8083 willen werken heb ik in de sickbeard config de poort naar 8081 veranderd. Als ik nu via de NAS op sickbeard klik, kom ik op poort 8083 uit en dus in een heel andere package.

Heb een DS214 met sickbeard master for torrents met een bricky fork.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
BoltYes schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:20:
Iemand een idee hoe je de poort van sickbeard in een Synology NAS kan veranderen? Standaard staat deze op 8083, maar door andere packages die ook op 8083 willen werken heb ik in de sickbeard config de poort naar 8081 veranderd. Als ik nu via de NAS op sickbeard klik, kom ik op poort 8083 uit en dus in een heel andere package.

Volgens mij is dat niet mogelijk. Maar heb je al een herstart van je nas geprobeerd? Soms blijf die namelijk hangen op de oude poort (in DSM)

Waarom bookmark je niet gewoon de sickbeard pagina? Of ga je altijd via DSM naar je tools op je Nas?

[ Voor 19% gewijzigd door KiefDelicious op 03-08-2014 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
BoltYes schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:20:

Misschien moet je de oude port files even weggooien via SSH in /usr/local/etc/services.d/ daar staan allemaal bestandjes van pakketten met poorten etc. Als je specifieke files zoals die van Sickbeard weggooit dan wordt je poort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:27
Het is wel mogelijk, maar je moet naast het wijzigen van de poort in Sickbeard nog een paar andere bestandjes aanpassen.
Een en ander is gebaseerd op een installatie met behulp van het "sickbeard custom" package van de synocommunity dus als je een ander package gebruikt hebt kan het misschien iets anders zijn.
Je moet sickbeard stoppen terwijl je dit uitvoerd.

Het belangrijkste is om in directory usr/local/etc/services.d de firewall rule weg te gooien van "sickbeard custom" of een vergelijkbare rule als je een ander package hebt gebruikt

Verder moet je het poortnummer aanpassen in de volgende bestanden.
  • /var/packages/sickbeard-custom/INFO
  • /var/packages/sickbeard-custom/scripts/sickbear-custom.sc
  • /volume1/@appstore/sickbeard-custom/app/config
  • /volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/config.ini
PS Het eenvoudigste gaat dit met behulp van Winscp.

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 03-08-2014 11:47 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cartman! schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:43:
Je moet die van Nivong pakken als je dat wilt.

/edit:
Script werkt perfect, wat een genot om nu fatsoenlijk original filenames te kunnen gebruiken zeg,

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 03-08-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik kan die custom versie überhaupt niet installeren omdat de melding naar voren komt dat poort 8083 bezet is. Initieel klopte dat ivm autosub, maar die heb ik nu op 8084 draaien en zelfs na een reboot blijft deze melding komen. Enig idee wat ik over het hoofd zie?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ben(V) schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:31:

Het belangrijkste is om in directory usr/local/etc/services.d de firewall rule weg te gooien van "sickbeard custom" of een vergelijkbare rule als je een ander package hebt gebruikt

In dit geval dus de firewall rule van autosub

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

renzo4000 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:15:
Ik kan die custom versie überhaupt niet installeren omdat de melding naar voren komt dat poort 8083 bezet is. Initieel klopte dat ivm autosub, maar die heb ik nu op 8084 draaien en zelfs na een reboot blijft deze melding komen. Enig idee wat ik over het hoofd zie?
Even het package uitzetten wellicht, voordat je het nieuwe package installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Cartman! schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 08:57:
Dus "A wordt niet onderhouden maar werkt" en "B is wel onderhouden maar heeft problemen"... lastig ;)
Snap ik, ik werd weggeforceerd van TPB Edit omdat deze letterlijk constant 1 core hogged en daardoor gamen onmogelijk maakt zonder eerst SB af te sluiten. dit systeem

SickRage ben ik momenteel niet helemaal over uit. Als het werkt, dan werkt het zeer goed - de torrentsupport is zeer goed en er is ook een gigantische ondersteuning voor anime (Iets waar ik veel gebruik van maak) echter ligt het nu alweer een goede halve week plat.. Zelfs een schone installatie weigert te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jorgen schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:43:
[...]

Even het package uitzetten wellicht, voordat je het nieuwe package installeert?
Dit had ik juist gedaan, autosub uitgeschakeld gereboot en op poort 8084 laten draaien. Ik heb gecontroleerd of ik iets had draaien op 8083 wat niet zo bleek te zijn maar installeren wil hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
renzo4000 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 07:33:
[...]

Dit had ik juist gedaan, autosub uitgeschakeld gereboot en op poort 8084 laten draaien. Ik heb gecontroleerd of ik iets had draaien op 8083 wat niet zo bleek te zijn maar installeren wil hij niet.
Synology neem ik aan?
Je moet het betreffende package aanpassen waar je de poort van veranderd wil hebben, dus niet de app zelf maar de poort geconfigureerd in het package!
Dit soort vragen horen overigens in 1 van de Synology topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
renzo4000 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 07:33:
[...]

Zoals ik al schreef, je moet even de firewall rule van autosub weggooien.
Die vind je in de folder: usr/local/etc/services.d
Even met winscp(of putty) erna toe en dat bestandje weggooien.
Die blocked namelijk die oude poort van autosub nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25
Ik vraag eigenlijk af hoe iedereen zijn set-up heeft hier :p Misschien een idee om dat met elkaar te delen? Zo nodig kunnen we elkaar ook helpen mocht er iets beter kunnen of kom je op ideeen. (ik raak zelf een beetje het overzicht kwijt namelijk met alle functies die er tegenwoordig bij komen).

Bij mij ziet het er als volgt uit:
  • Ubuntu Server 14.04 q6600 4x2,4ghz 3gb ram
  • SickRage
  • Couchpotato
  • SabNZBd+
  • Transmission
  • Auto-sub bootstrap bill
  • nzb2media
SR/CP vinden download -> nzb/torrent naar sab of transmission -> bij voltooing nzb2media script -> SR/CP verplaatsen en schonen op -> sturen notificatie naar xbmc voor library update. auto-sub checkt om het uur naar subs.

op het subs gebeuren na is alles volledig automatisch en direct aan elkaar gekoppeld.

wat doen jullie qua subs? SickRage heeft een dergelijke service ingebouwd, je hebt auto-sub en xbmc heeft ook nog eens een tal van addons die naar subs zoeken. Weet eerlijk gezegd niet wat de beste oplossing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

auto-sub werkt toch compleet automatisch ?
bij mij draait het en checks 1x in de 12 uur geen omkijken naar,
krijg via NMA een melding als er een sub gedwonload is.
mocht het onverhoopt toch niet de juiste sub zijn gebruik ik de sub add-on in XBMC.

• HP Microserver N40L WHS 2011 met Drivepool 5x 2 TB + SSD voor OS en programma's
  • NZBDrone
  • NBGet
  • uTorrent
  • nzbToMedia
uTorrent heeft een RSS Feed draaien van veschillende trackers die na download nzbToMedia aanroept om het naar NZBDrone te sturen die het daarna weer verwerkt,
zo heeft NZBDrone toch torrent support tot ze het eindelijk gaan toevoegen.
CP gaat bij mij niet werken wegens mijn eisen van de kwaliteit van beeld, audio en subs die ik wil heb,
die vindt je ook niet via de gewone indexers en moet ik vinden via de forums wegens hashed names en evt passwords.
AutoSub zie boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
TRaSH schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:05:
mocht het onverhoopt toch niet de juiste sub zijn gebruik ik de sub add-on in XBMC.

• HP Microserver N40L WHS 2011 met Drivepool 5x 2 TB + SSD voor OS en programma's
  • NZBDrone
  • NBGet
  • uTorrent
  • nzbToMedia
uTorrent heeft een RSS Feed draaien van veschillende trackers die na download nzbToMedia aanroept om het naar NZBDrone te sturen die het daarna weer verwerkt,
CP gaat bij mij niet werken wegens mijn eisen van de kwaliteit van beeld, audio en subs die ik wil heb,
die vindt je ook niet via de gewone indexers en moet ik vinden via de forums wegens hashed names en evt passwords.
AutoSub zie boven
Ik ben toch stiekem benieuwd welke eisen jij hebt voor je films? En waarom het niet lukt via de gewone indexers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Blu-Ray Remux(Aleen de main film zonder menu+extra's maar wel Untouched video + Untouched HD(Bitstream) audio) gesyncte + NL Subs voor de vrouw.

[ Voor 20% gewijzigd door TRaSH op 04-08-2014 17:20 . Reden: extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

Ben(V) schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:31:
Het is wel mogelijk, maar je moet naast het wijzigen van de poort in Sickbeard nog een paar andere bestandjes aanpassen.
Een en ander is gebaseerd op een installatie met behulp van het "sickbeard custom" package van de synocommunity dus als je een ander package gebruikt hebt kan het misschien iets anders zijn.
Je moet sickbeard stoppen terwijl je dit uitvoerd.

Verder moet je het poortnummer aanpassen in de volgende bestanden.
  • /var/packages/sickbeard-custom/INFO
  • /var/packages/sickbeard-custom/scripts/sickbear-custom.sc
  • /volume1/@appstore/sickbeard-custom/app/config
  • /volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/config.ini
Zal k zo wel even proberen. Vul nu inderdaad het poortnummer anders in :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Miss_80 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:45:
ik heb de settings uit een handleiding gehaald maar ik denk dat je de spijker op zijn kop hebt geslagen. Er stond een opmerking dat sickbeard standaard port 8081 gebruikt, maar ik gebruik custom sickbeard en die zit dus op port 8083 (heb ik net gecheckt) 8)7 . God, wat kunnen dingen soms simpel zijn...
Helaas, na een paar dg de boel te hebben aangegeven, blijf ik de error melding krijgen in nzbget terwijl alle verder gewoon werkt. Snap er werkelijk niets van, maar goed, voor nu laten we het maar even zo. De afleveringen komen verder gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
MisterLBP schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:51:
Ik vraag eigenlijk af hoe iedereen zijn set-up heeft hier :p Misschien een idee om dat met elkaar te delen? Zo nodig kunnen we elkaar ook helpen mocht er iets beter kunnen of kom je op ideeen. (ik raak zelf een beetje het overzicht kwijt namelijk met alle functies die er tegenwoordig bij komen).

wat doen jullie qua subs? SickRage heeft een dergelijke service ingebouwd, je hebt auto-sub en xbmc heeft ook nog eens een tal van addons die naar subs zoeken. Weet eerlijk gezegd niet wat de beste oplossing zou zijn.
Mijn setup is echt die van een hobbyist... En in mijn werk als systeembeheerder heb ik ook nog wel eens leuke hebbedingetjes voor thuis als iets uitgefaseerd wordt.
Mijn setup is voornamelijk gebaseerd op stroomgebruik.

ChipPC XPD4741 4GB thinclient:
Ubuntu 14.04 minimal
Couchpotato
SickRage

Ubuntu 14.04 minimal
Headphones
LazyLibrarian
Auto-Sub Bootstrap Bill

Windows XP tiny install
SabNZBd+
UTorrent 3.x
+USB swap/download disk van 750GB

LaCie MiniHD Connect
3TB USB disk

CP/SR/LL/HP sturen SabNZB en UTorrent aan met downloads, en voeren ook de PP uit.
Utorrent draait 1 RSS feed van een site waarvan ik automatisch autoraces download. Verder alles aangestuurd vanuit de download programma's.
In UTorrent staan verschillende labels gedefinieerd (movies/series/music/books/sports), en ik heb een programma geschreven die elke 10 minuten in UT kijkt of er downloads klaar zijn. Wanneer de downloads van een private tracker komen laat ie ze staan, komen ze van een public tracker worden ze verwijderd uit UT.

Subs gaan nu nog met SickRage, maar gaan over naar AutoSub. Op dit moment kijken beide programma's of er subs beschikbaar zijn, en downloaden deze afzonderlijk. Voornamelijk omdat SickRage op dit moment het probleem heeft dat ie onmogelijk de releasegroup uit de filename kan halen om 1 of andere duistere reden ook al staan die er gewoon in (ook bij Preview Rename komt er bij 90% SICKRAGE als releasegroup te staan, ook al staat er gewoon LOL vanuit de postprocessing van SickRage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
TRaSH schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:19:
Blu-Ray Remux(Aleen de main film zonder menu+extra's maar wel Untouched video + Untouched HD(Bitstream) audio) gesyncte + NL Subs voor de vrouw.
Is dit dan niet simpel op te lossen door bij Couchpotato als required words ' remux ' in te vullen? Indien je spotweb als provider instelt, heb je ook nog eens de meeste kans dat er direct nl ondertiteling bij zit voor de vrouw.

Als ik namelijk in mijn spotweb zoek met het woord remux, dan kom ik toch vrij veel films tegen en heb er een aantal gechecked en ze hebben allemaal nl ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik haal ze vandaan waar de jongens zitten die ze maken,
vaak al een week eerder of meer voordat ze op spotnet komen.
maar heb ook geen spotweb draaien.

kan trouwens CP een beetje omgaan met Blu-Ray folder structuur als ze het verplaatsen naar de juiste locatie zoals ik doen met nzbdrone ?
toen ik het jaren geleden ooit eens geprobeerd hebt kon het niet omgaan met blu-ray folder structuur,
wel met enkele files zoals iso's en mkv's

[ Voor 50% gewijzigd door TRaSH op 05-08-2014 19:49 . Reden: blu-ray folder structure ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
TRaSH schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:05:

• NZBDrone
  • NBGet
  • uTorrent
  • nzbToMedia
AutoSub zie boven
hij draait automatisch inderdaad, maar ik doelde meer op het triggeren i.p.v. scannen om de zoveel tijd. zou erg fijn zijn als ik auto-sub direct liet scannen/downloaden zodra een episode klaar is met downloaden i.p.v. (max) een uur wachten tot hij begint met de directories te scannen.

heb naar aanleiding van je post eens gekeken naar NZBDrone en het uitgeprobeerd. na een kwartier was SickRage er af :D
op torrent support na een geweldige applicatie. erg snel (zoeken naar nzb's, interface, scannen), oogt stabieler en schoner en dan heb ik het nog niet eens over de webinterface.
kan niet wachten tot torrent support er is. op hun trello pagina te zien zijn ze al erg ver. gelukkig kan ik nog handmatig torrents toevoegen met nzb2media tot de tijd er is.
nzbget wilde ik ook nog proberen, maar die ondersteunt geen failed download handling, wat voor mij wel een must is. sabnzbd+ daarentegen doet zijn werk ook gewoon prima :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

MisterLBP schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:03:
[...]

hij draait automatisch inderdaad, maar ik doelde meer op het triggeren i.p.v. scannen om de zoveel tijd. zou erg fijn zijn als ik auto-sub direct liet scannen/downloaden zodra een episode klaar is met downloaden i.p.v. (max) een uur wachten tot hij begint met de directories te scannen.
en je dacht de subs klaar zijn als jij hem gedownload had ?
er zit meestal wel wat tijd tussen.
ik scande eerst ook om het uur zeg maar of zoiets,
maar dacht later waarvoor heeft toch geen zin.
de ondertitels moeten ook eerst gemaakt worden en gesynced worden.
ik zelf heb een rss feed lopen van opensubtitles en kan zien wanneer een bepaalde groep de subs klaar heeft en zo zie je ook ongeveer hoe lang ze er over doen.
vandaar dat ik het tegenwoordig op de 12 uur heb staan.
.....
nzbget wilde ik ook nog proberen, maar die ondersteunt geen failed download handling, wat voor mij wel een must is.......
wie zegt dat ?
dat werkt perfekt met nzbget ism nzbdrone.

is trouwens schumi2004 zijn schuld dat ik de overstap gemaakt heb naar nzbdrone en nzbget,
heb nog wel even gewacht met sickbeard maar nadat mrorange gestopt was en SR er bij mij een groote tering zooi van gemaakt heeft (alles renamen ook al stond het uit, WEB-DL vervangen voor divx .avi's van hebreb-subs en nog meer narigheid) was ik helemaal over,
en inderdaad met de rss feed in utorrent en ism met nzbToMedia is het goed te doen,
zeker omdat je ziet dat 1080p web-dl moeilijk of vrij laat op usenet verschijnen.
en het draait een stuk lichter op mijn server

[ Voor 20% gewijzigd door TRaSH op 05-08-2014 20:48 . Reden: schumi2004 de schuld geven ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
TRaSH schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:44:

en je dacht de subs klaar zijn als jij hem gedownload had ?
er zit meestal wel wat tijd tussen.
ik scande eerst ook om het uur zeg maar of zoiets,
maar dacht later waarvoor heeft toch geen zin.
de ondertitels moeten ook eerst gemaakt worden en gesynced worden.
ik zelf heb een rss feed lopen van opensubtitles en kan zien wanneer een bepaalde groep de subs klaar heeft en zo zie je ook ongeveer hoe lang ze er over doen.
vandaar dat ik het tegenwoordig op de 12 uur heb staan.
heb het natuurlijk over scanDir. ik kan ook wel begrijpen dat subs niet per direct beschikbaar zijn (al download ik ook in het engels en die willen nog wel eens geript worden van de WEB-DL).
naar mijn gevoel is het om de zoveel tijd scannen van een directory niet 'netjes'. heb dat het liefst getriggerd waardoor de aflevering direct aan de lijst wordt toegevoegd.
TRaSH schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:44:
wie zegt dat ?
dat werkt perfekt met nzbget ism nzbdrone.

is trouwens schumi2004 zijn schuld dat ik de overstap gemaakt heb naar nzbdrone en nzbget,
heb nog wel even gewacht met sickbeard maar nadat mrorange gestopt was en SR er bij mij een groote tering zooi van gemaakt heeft (alles renamen ook al stond het uit, WEB-DL vervangen voor divx .avi's van hebreb-subs en nog meer narigheid) was ik helemaal over,
en inderdaad met de rss feed in utorrent en ism met nzbToMedia is het goed te doen,
zeker omdat je ziet dat 1080p web-dl moeilijk of vrij laat op usenet verschijnen.
en het draait een stuk lichter op mijn server
ik meende zoiets gelezen te hebben. kan het fout hebben hoor. zal het vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
@Trash,

Hoe stel je dat dan in "rss feed in utorrent en ism met nzbToMedia"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06

Nicap

Tsssk....

Hier een Dell server dual Xeon met 32GB RAM
vm Ubuntu 14.04 met
Couchpotato
Sickbeard
Sabnzbd
AutoSub Bootstrap Bill
Plex Media Server gesynct d.m.v Trakt met XBMC

vm Ubuntu 14.04 met
TV Headend i.c.m. Oscam

vm Freenas voor o.a. opslag voor 2 raspberrypi's met XBMC(shared library SQL)

verder nog wat vm's voor wat andere doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Samplex schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:25:
@Trash,

Hoe stel je dat dan in "rss feed in utorrent en ism met nzbToMedia"?
het zelfde als je normaal utorrent instelt voor nzbToMedia (uitleg)
en hoe je een RSS feed moet maken met uTorrent kan je o.a hier vinden.
ik zelf gebruik wel een andere rss feed en niet die in de tutorial beschreven staat aangezien die alleen 720p HDTV pakt en ik wel voor de 1080p WEB-DL versies ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
TRaSH schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:45:
[...]

het zelfde als je normaal utorrent instelt voor nzbToMedia (uitleg)
en hoe je een RSS feed moet maken met uTorrent kan je o.a hier vinden.
ik zelf gebruik wel een andere rss feed en niet die in de tutorial beschreven staat aangezien die alleen 720p HDTV pakt en ik wel voor de 1080p WEB-DL versies ga
Beetje jammer dat uTorrent niet op mijn Synology beschikbaar is als package (vast wel via ipkg maar ben er te lui voor)
Zal vast ook wel werken met Transmission maar heb torrents al maanden niet meer nodig gehad dus zal wel los lopen.

En ow @TRaSH, mij niet meer de schuld geven :P

/edit:
384 pagina's al weer, liefhebbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
schumi2004 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 00:12:
[...]

Beetje jammer dat uTorrent niet op mijn Synology beschikbaar is als package (vast wel via ipkg maar ben er te lui voor)
Zal vast ook wel werken met Transmission maar heb torrents al maanden niet meer nodig gehad dus zal wel los lopen.

En ow @TRaSH, mij niet meer de schuld geven :P

/edit:
384 pagina's al weer, liefhebbers?
Waarom dan precies? Ik gebruik nu (na problemen met de gewone SB) SickRage waarbij torrents worden gebruik als fallback. In SR kan je ook DS dowload (synology) aangeven als torrentclient die dan vervolgens netjes je download in je aangewezen mapje gooit. Vervolgens postprocest SR alles wat in dit mapje staat ... hoppa klaar :)

In 99/100 gevallen heb ik torrents niet nodig en gaat alles via nieuwsgroepen. Maar voornamelijk als je een oudere serie toevoegt komen torrents goed van pas ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

omdat Shumi2004 ook van SR is afgestapt.

ik vind dat het laatste tijd met 1080p WEB-DL versies best tegen vallen op usenet,
vaak zit er zowat een week tussen als ze gepost worden.
op de series na die ik zelf na release op torrent post op usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
renzo4000 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:03:
[...]

Waarom dan precies? Ik gebruik nu (na problemen met de gewone SB) SickRage waarbij torrents worden gebruik als fallback. In SR kan je ook DS dowload (synology) aangeven als torrentclient die dan vervolgens netjes je download in je aangewezen mapje gooit. Vervolgens postprocest SR alles wat in dit mapje staat ... hoppa klaar :)

In 99/100 gevallen heb ik torrents niet nodig en gaat alles via nieuwsgroepen. Maar voornamelijk als je een oudere serie toevoegt komen torrents goed van pas ;).
Een hele poos terug hadden we veel last van DMCA take downs, toen was torrents als backup rete handig en had het daarom toen ook ingericht. Nu een aantal maanden verder heb ik nergens meer last van wat DMCA betreft en is torrent voor mij overbodig en uitgeschakeld op mijn NAS.
Voor oude series zou het handig kunnen zijn maar deze download ik dan via desktop wat een stuk makkelijker en sneller gaat als op mijn simpelle NASje.
TRaSH schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:27:
omdat Shumi2004 ook van SR is afgestapt.
En daarom ook. Mocht torrent support beschikbaar komen in NZBDrone activeer ik het wel weer (als backup maar nooit als main download mechaniek!) maar voorlopig mis ik niks.
TRaSH schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:27:
ik vind dat het laatste tijd met 1080p WEB-DL versies best tegen vallen op usenet,
vaak zit er zowat een week tussen als ze gepost worden.
op de series na die ik zelf na release op torrent post op usenet.
Das dan weer minder en als ze via torrents makkelijker of eigenlijk sneller te krijgen zijn zou ik me er wel iets bij voor kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

• Ubuntu Server 14.04 q6600 4x2,4ghz 3gb ram
  • SickRage
  • Couchpotato
  • SabNZBd+
  • Transmission
  • nzb2media
SR/CP vinden download -> nzb/torrent naar sab of transmission -> bij voltooing nzb2media script -> SR/CP verplaatsen en schonen op -> sturen notificatie naar xbmc voor library update. auto-sub checkt om het uur naar subs.

op het subs gebeuren na is alles volledig automatisch en direct aan elkaar gekoppeld.

Verveelde me :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YKIDSwQuwhiz95bSeczYBvCr/medium.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 08-08-2014 13:57 . Reden: Speciaal voor Dikkiedikdik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:17
Mooi plaatje! Waarmee heb je dit gemaakt?
Zelf zou ik ook nog alle fixed IP-adressen erbij zetten, is het meteen een mooi overzichtelijk netwerkplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

zeker gaaf,
maar ik mis je ziggo modem in het overzicht ;)
maar als je ons kan vertellen hoe je dat gedaan hebt.
heb nog vakantie kan ik misschien ook in mekaar zetten en me eigen netwerk eens bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

Het *lijkt* op Visio... daarin maak ik mijn diagrammen nl. ook :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
vanaalten schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:18:
[...]

Mooi plaatje! Waarmee heb je dit gemaakt?
Zelf zou ik ook nog alle fixed IP-adressen erbij zetten, is het meteen een mooi overzichtelijk netwerkplaatje.
Mmmm Ziggo modem crap, helemaal vergeten. 8)7
IP adressen is een optie maar vind ik niet zo spannend. Ik weet zelf hoe het zit dus dat geloof ik wel.
Krijg op werk vaak wel eens de vraag hoe mijn setup eruit ziet en dit leek me wel handig.
Misschien dat ik er nog bijzonderheden m.b.t. scripts bv in verwerk, de werking van de apps onderling maar ben er nog niet uit hoe.

/edit:
Mis ook de Arduino zie ik.
TRaSH schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:40:
zeker gaaf,
maar ik mis je ziggo modem in het overzicht ;)
maar als je ons kan vertellen hoe je dat gedaan hebt.
heb nog vakantie kan ik misschien ook in mekaar zetten en me eigen netwerk eens bekijken
rally schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:46:
Het *lijkt* op Visio... daarin maak ik mijn diagrammen nl. ook :)
Het is geen Visio, had ik het achteraf beter mee kunnen doen maar had het niet zo snel voorhanden.

Heb het gedaan met Snagit Editor. Beetje plaatjes zoeken op web, lege pagina maken en alles erin slepen, beetje resizen waar nodig en lijntjes zetten. Ging best aardig maar is wel een pleuris werk achteraf.

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 08-08-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

met freemind(zelfde programma wat er gebruikt is voor de USP overzicht) zou het ook kunnen denk ik maar niet zo mooi als die van jouw denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Deze is in visio (van voor mijn verhuizing naar Warschau, dus moet nog wel worden geupdate :) ):
Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/NetworkDiagram20130819_tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rally schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:47:
Deze is in visio (van voor mijn verhuizing naar Warschau, dus moet nog wel worden geupdate :) ):
[afbeelding]
Mooi spul ;)

Ik ga hem ook overzetten in Visio, kun je bepaalde dingen toch net iets makkelijker doen.
Neem aan dat die afbeelding gewoon van het web geplukt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waar verveling allemaal niet goed voor is.
Ziet er goed uit, Schumi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
rally schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:47:
[afbeelding]
Hoe bevalt je die watchguard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Net verhuist maar mijn setup is als volgt. Gaan nog wat updates aankomen

WOONKAMER
- UPC 120 down 12 up.
- Horizon media box (modem)
- HTPC/NAS (heb vooralsnog een alles in één apparaat. In de toekomst komt hier een android box voor)
- nzbdrone
- sabnzbd
- CP
- plex media server
- XBMC

SLAAPKAMER
- tv
- chromecast (streamen met PMS. Werkt lekker maar wil uiteindelijk een android boxje met XBMC)

STUDEERKAMER
- pc met xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Is er al een makkelijkere manier om transmission op https te gooien? dat is nog mijn enige doorn in het oog op mij synology nas..
kan wel apache proxy opzetten of squid maar word tijd voor native ondersteuning.
Alternatieven voor torrent client op synology? of dan maar download station gebruiken?

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 13-09 11:09
Die download station is ook een Transmission fork daggik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

tcviper schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:17:
[...]
Hoe bevalt je die watchguard? :)
Het is een mooi apparaat. Ik heb hem alleen niet mee naar Polen genomen. Hij gebruikt aanzienlijk meer stroom dat de Draytek 2860n+ die ik nu gebruik (daarom moet ik het diagram ook een beetje updaten :) ).

Maar als ik weer terug ben in Nederland denk ik dat ik hem wel weer ga gebruiken. Geweldig mooie interface!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:00:
Waar verveling allemaal niet goed voor is.
Ziet er goed uit, Schumi.
Waarom zou je zo'n overzicht maken? Ik zie het nut er niet van in?
Maar als jullie het gaan doen, post gelijk je adres erbij. Weet iedereen wat er bij je te halen is :X

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:50:
[...]

Waarom zou je zo'n overzicht maken? Ik zie het nut er niet van in?
Maar als jullie het gaan doen, post gelijk je adres erbij. Weet iedereen wat er bij je te halen is :X
Speciaal voor jouw mijn alternatieve setup gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

De naam zegt het al.. het geeft overzicht. Ik vind het wel interessant om te zien hoe mensen hun netwerk hebben ingericht en wellicht leer ik er nog niets van.

Mijn adres is niet echt meer relevant (van andere wellicht wel ;) ). Ten eerste ben ik geimigreerd, en ten tweede staat het meeste nu in een tijdelijke opslag. Dus veel valt er niet meer te halen (op beide addressen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
Jezus, en ik maar denken dat mijn 'netwerk' geavanceerd was :+

Netjes heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:43
Ik mis in Sickbeard functionaliteit die wel in CouchPotato zit; als een bepaalde release je niet bevalt dan kun je in Couchpotato voor een andere gaan (lees als hij weer eens een resultaat pakt wat niet 100% binnen komt, terwijl er op binsearch nog wel een release te vinden is die werkt). Sickbeard zal steeds dezelfde vinden, tenzij je de quality filter gaat aanpassen voor je hele serie.

Is daar al een leuke oplossing voor?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
sdk1985 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:31:
Ik mis in Sickbeard functionaliteit die wel in CouchPotato zit; als een bepaalde release je niet bevalt dan kun je in Couchpotato voor een andere gaan (lees als hij weer eens een resultaat pakt wat niet 100% binnen komt, terwijl er op binsearch nog wel een release te vinden is die werkt). Sickbeard zal steeds dezelfde vinden, tenzij je de quality filter gaat aanpassen voor je hele serie.

Ja: NzbDrone!
Ben deze week ook overgestapt van SickBeard (Nivong branch) naar NzbDrone (dank schumi!).
@tcviper bedankt voor je tips op Plex Benelux FaceBook pagina
Ik ben nog wel aan het testen, NzbDrone pakt bij mij vaak de dummy nzb's uit mijn spotweb.
En oude series download ie niet bij mij (The Wire in divx bijvoorbeeld)
Enige wat ik echt mis in NzbDrone is subtitle support, zoals het renamen van subs, aangeven met een vlaggetje welke taal subs aanwezig zijn in de serie en aflevering overzicht binnen NzbDrone
Niet zozeer voor het downloaden van subs maar meer voor het kenbaar en overzichtelijk maken.
Maar zoals ik zei, ben nog aan het testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bas Post op 08-08-2014 16:02 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:43
Subs download ik via xbmc dus dat is voor mij niet echt een probleem. NzbDrone nog nooit van gehoord, zal eens googlen :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
Ga je geen spijt van hebben. Tenzij je perse nu torrent support wilt hebben is het denk ik de betere keus. Die torrent support komt er ook wel aan uiteindelijk zodra ze die restantjes even afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Hier nog een NZBDrone fan. Zo zeer zelfs dat mijn Sickbeard helemaal uit staat.
Overigens hoop ik ook op Torrent support, want ik heb nog wel eens wat missende afleveringen (oudere series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sdk1985 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:31:

Begin eens met welke versie je draait want als je er 1 heb met failed download handling dan wordt er naar een andere release gezocht.

/edit:
Ow wacht, je wilt per episode een andere kunnen kiezen, gaat alleen werken met ignore words etc. Dan nog graag versie want in sommige versies zijn nog wat meer instellingen mogelijk.,
Bas Post schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:36:
[...]

Ja: NzbDrone!
Ben deze week ook overgestapt van SickBeard (Nivong branch) naar SickBeard.
naar NZBDrone bedoel je denk :P
@tcviper bedankt voor je tips op Plex Benelux FaceBook pagina
Ik ben nog wel aan het testen, NzbDrone pakt bij mij vaak de dummy nzb's uit mijn spotweb.
En oude series download ie niet bij mij (The Wire in divx bijvoorbeeld)
Enige wat ik echt mis in NzbDrone is subtitle support, zoals het renamen van subs, aangeven met een vlaggetje welke taal subs aanwezig zijn in de serie en aflevering overzicht binnen NzbDrone
Niet zozeer voor het downloaden van subs maar meer voor het kenbaar en overzichtelijk maken.
Maar zoals ik zei, ben nog aan het testen.
Volgens mij heeft Sickrage of ThePirateBay versie dit ook niet? In iedergeval niet subs uit de release halen en de taal er aan vast hangen, ik heb het althans nog nooit gezien.
Maar waarom pak je niet AutoSubs bootstrapbill, doet precies wat je wil voor renamen betreft, ook niet de subs uit een release/media file trekken.

Afleveringen overzicht zit er overigens gewoon in hoor.

[ Voor 53% gewijzigd door schumi2004 op 08-08-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Laatst online: 13-09 22:29
rally schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:32:
Hier nog een NZBDrone fan. Zo zeer zelfs dat mijn Sickbeard helemaal uit staat.
Overigens hoop ik ook op Torrent support, want ik heb nog wel eens wat missende afleveringen (oudere series)
Weet niet hoeveel je mist, maar ik had het ook met NZBDrone. Eenmalig even handmatig zoeken en in je drone factory folder plaatsen. Herkent ie ze vanzelf en voegt ze toe.
Of geen oude series kijken :P
Maar geef toe zou het net iets makkelijker maken als het er wel in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dat doe ik ook. Ik download ze met Torrents en dan plaats ik ze in de Drone factory folder.
Maar als ik weer eens een aflevering "tekort" kom, dan merk je pas hoe verdraaide handig de setup van NZBGet/Sickbeard/NZBdrone/Couchpotato is. :)

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]