Of gewoon sickbeard met torrents gaan inrichten. Ik heb dit ongeveer 3 maand geleden gedaan, en werkt perfectCRXDelSol schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:51:
Stront vervelend dat series tegenwoordig na een uur al niet meer te downloaden zijn .. Mis een hoop recente episodes van mijn series die pas gereleased zijn, sab begint dan qua snelheid hard terug te lopen, en ja hoor, melding dat deze buiten de server bewaartijd ligt .. *zucht* moet ik enkele keren torrents aanspreken voor een losse episode.
Heb ik ook gedaan als ik wil backloggen. Usenet gaat nog steeds goed. Hoe heb je de post processing geregeld? Bij mij roept transmission geen scripts aanSenaxx schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:50:
[...]
Of gewoon sickbeard met torrents gaan inrichten. Ik heb dit ongeveer 3 maand geleden gedaan, en werkt perfect
Begint dat circus weer, lang geleden dat er een hele discussie hierover was.CRXDelSol schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:51:
Stront vervelend dat series tegenwoordig na een uur al niet meer te downloaden zijn .. Mis een hoop recente episodes van mijn series die pas gereleased zijn, sab begint dan qua snelheid hard terug te lopen, en ja hoor, melding dat deze buiten de server bewaartijd ligt .. *zucht* moet ik enkele keren torrents aanspreken voor een losse episode.
Ik zelf heb, net zoals vele andere, torrents actief staan hoewel die nagenoeg niks hoeft te doen.
Verwijderd
Wie van jullie gebruikt de XBMC functie in CP voor het opstellen van de benodige info (.tbn, .nfo, fanarts)?
Wel gebruikt, wat wil je ervan weten dan?Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:48:
Wie van jullie gebruikt de XBMC functie in CP voor het opstellen van de benodige info (.tbn, .nfo, fanarts)?
Behalve dat je er weinig invloed op heb maar dat het wel werkt.
Verwijderd
Werkt hier ook prima maar net hele XBMC database opnieuw opgebouwd (begonnen met v13 van xbmc, denk doe even alles opnieuw) en viel mij op dat als je de info ignord van wat er in de mappen staat (die CP daar automatisch neerzet) je veel mooier afbeeldingen krijgt die veel fijner leest voor het oog, en de trailers direct geladen worden (zonder dat je ze hoeft te downloaden zoals CP wel doet.). Heb de functie binnen CP nu uit staan (evenals SB) en laat nu XBMC al het werk doen.schumi2004 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:00:
[...]
Wel gebruikt, wat wil je ervan weten dan?
Behalve dat je er weinig invloed op heb maar dat het wel werkt.
Ik ook uit vandaar "gebruikt"Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:07:
[...]
Werkt hier ook prima maar net hele XBMC database opnieuw opgebouwd (begonnen met v13 van xbmc, denk doe even alles opnieuw) en viel mij op dat als je de info ignord van wat er in de mappen staat (die CP daar automatisch neerzet) je veel mooier afbeeldingen krijgt die veel fijner leest voor het oog, en de trailers direct geladen worden (zonder dat je ze hoeft te downloaden zoals CP wel doet.). Heb de functie binnen CP nu uit staan (evenals SB) en laat nu XBMC al het werk doen.
Laat XBMC het wel doen, vervolgens een export en een import wanneer nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 30-01-2014 15:09 ]
Misschien iemand die mij met het volgende kan helpen??
Ik gebruik Sickbeard om mijn series te downloaden.
Dit gebeurt middels NZBget 12 of torrents.
Als de bestanden via NZBget worden binnengehaald en in de map terecht komen voor PP dan werkt dit prima.
Als de torrent bestanden in de map terecht komen waar PP zou moeten gebeuren dan wordt er niets gedaan met de bestanden.
Ik zie ook niets in de logs en error staan.
Als ik handmatig dit start dan gaat alles goed. De bestanden hebben 777 rechten.
Iemand enig idee?
Als de bestanden via NZBget worden binnengehaald en in de map terecht komen voor PP dan werkt dit prima.
Als de torrent bestanden in de map terecht komen waar PP zou moeten gebeuren dan wordt er niets gedaan met de bestanden.
Als ik handmatig dit start dan gaat alles goed. De bestanden hebben 777 rechten.
Iemand enig idee?
Config error?Buzzie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:11:
Iemand enig idee?
Wat is je huidige config voor PP?
Postprocessing vanuit Sickbeard laten doen. Ik heb dat hij eerst via nzbget gaat proberen en daarna via torrent. Nzbget en torrents downloaden naar zelfde TV directory toe.EJPostema schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:04:
[...]
Heb ik ook gedaan als ik wil backloggen. Usenet gaat nog steeds goed. Hoe heb je de post processing geregeld? Bij mij roept transmission geen scripts aan
Sickbeard -> Transmission met tv categorie -> download naar /volume1/downloads/tv/ -> na 100% compleet Sickbeard laten postprocessen en Copy (ipv move, anders kan hij niet seeden) laten doen. -> die moved het uiteindelijk naar mijn /volume1/Media/TV/Serienaam/ directory.
En 1 x in de week draait er een script die alle torrents die complete zijn inclusief data uit de download dir verwijderd. Dit zorgt voor een goede ratio bij je torrentprovider.
TV Download dir = /volume1/Data/NZBGet/dst/TVschumi2004 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:12:
[...]
Config error?
Wat is je huidige config voor PP?
Process Episode = move
aangevinkt: Move Associated Files, Unpack, Use Failed Downloads, Delete Failed
Alles komt in deze map terecht. Enige verschil is dat NZB in mappen zit en de torrents een los bestand is.
De bestanden in de mappen gaan dus wel goed.
Manual post processing gaat dus wel goed.
Krijg sinds vandaag constant errors te zien van
Dit terwijl deze zoekmachines geen credentials hoeven afaik ??
Iemand een idee ?
code:
1
2
| 2014-01-30 17:37:41 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Your authentication credentials for nzbindex are missing, check your config. 2014-01-30 17:37:41 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Your authentication credentials for Yabsearch are missing, check your config. |
Dit terwijl deze zoekmachines geen credentials hoeven afaik ??
Iemand een idee ?
PSN ID: Sc0rpi0n-4707
Ik gebruik https://github.com/nivong/Sick-Beard Dutch.
Volgens mij heeft deze voor mij gewerkt met Failed Downloads en SABnzbd.
Kan het zijn dat ik iets gemist heb waardoor ik nu deze melding krijg bij SAB?
11:16:17|INFO nzbToSickBeard V8.6
11:16:17|INFO Script triggered from SABnzbd, starting autoProcessTV...
11:16:17|INFO Loading config from /usr/local/sabnzbd/var/scripts/autoProcessMedia.cfg
11:16:17|WARNING No media files found in directory /volume1/downloads/sabnzbd/complete/sickbeard/*******.S01E05.720p.HDTV.x264-EVOLVE. Processing this as a failed download
11:16:17|INFO The download failed. SickBeard's dutch branch does not handle failed downloads. Nothing to process
11:16:17|INFO Deleting directory: /volume1/downloads/sabnzbd/complete/sickbeard/**********.S01E05.720p.HDTV.x264-EVOLVE
11:16:17|INFO Deleting failed files and folder /volume1/downloads/sabnzbd/complete/sickbeard/*******.S01E05.720p.HDTV.x264-EVOLVE
11:16:17|INFO MAIN: The autoProcessTV script completed successfully.
Volgens mij heeft deze voor mij gewerkt met Failed Downloads en SABnzbd.
Kan het zijn dat ik iets gemist heb waardoor ik nu deze melding krijg bij SAB?
11:16:17|INFO nzbToSickBeard V8.6
11:16:17|INFO Script triggered from SABnzbd, starting autoProcessTV...
11:16:17|INFO Loading config from /usr/local/sabnzbd/var/scripts/autoProcessMedia.cfg
11:16:17|WARNING No media files found in directory /volume1/downloads/sabnzbd/complete/sickbeard/*******.S01E05.720p.HDTV.x264-EVOLVE. Processing this as a failed download
11:16:17|INFO The download failed. SickBeard's dutch branch does not handle failed downloads. Nothing to process
11:16:17|INFO Deleting directory: /volume1/downloads/sabnzbd/complete/sickbeard/**********.S01E05.720p.HDTV.x264-EVOLVE
11:16:17|INFO Deleting failed files and folder /volume1/downloads/sabnzbd/complete/sickbeard/*******.S01E05.720p.HDTV.x264-EVOLVE
11:16:17|INFO MAIN: The autoProcessTV script completed successfully.
Verwijderd
Ja update je scripts je runt v8.6. 9.1 is de nieuwste (begin ff opniuew ivm veel wijzigingen in de config file.
Medio volgende week komt er een grote update voor SB die doorgevoerd zal worden in mijn branche. Be prepared
Medio volgende week komt er een grote update voor SB die doorgevoerd zal worden in mijn branche. Be prepared
Ik gooi deze vraag nog eens in de herkansing.NMe schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:29:
Is er hier iemand die bij gebrek aan commits op de sickbeard-animebranch maar de developmentbranch daarvan heeft draaien? Is het de moeite van het compleet opnieuw installeren van Sickbeard waard om daarop over te stappen? Mijn eigen anime-fork wordt voorlopig even niks, heb het te druk.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Master laatste commit is inderdaad van 20 november, daarintegen is de dev_branch echt flink ontwikkeld.Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:39:
Ja update je scripts je runt v8.6. 9.1 is de nieuwste (begin ff opniuew ivm veel wijzigingen in de config file.
KAn het kloppen dat het failed download gebeuren niet meer werkt in Sickbeard?
Als ik handmatig op search klik krijg ik de melding 'mark download as bad and retry?'
Vervolgens pakt hij precies dezelfde download die hij daarnet had.
Had het allemaal netjes werken, dus is dit een bug die is geïntroduceerd of heb ik zelf iets verknalt?
Draai de versie van Nivong
Als ik handmatig op search klik krijg ik de melding 'mark download as bad and retry?'
Vervolgens pakt hij precies dezelfde download die hij daarnet had.
Had het allemaal netjes werken, dus is dit een bug die is geïntroduceerd of heb ik zelf iets verknalt?
Draai de versie van Nivong
halloah,
Iemand enig idee hoe je de gebruiksrechten van packages van synocommunity en andere bronnen kan instellen?
Als ik een gebruiker met standaard rechten op mijn synobox aanmaak, dan krijgt die voor sommige packages wel rechten en sommige niet. Bijvoorbeeld Headphones: dat icoontje verschijnt in het menu van een standaard gebruiker, maar dat wil ik niet. Enig idee hoe ik dat uitschakel?
thanks
Iemand enig idee hoe je de gebruiksrechten van packages van synocommunity en andere bronnen kan instellen?
Als ik een gebruiker met standaard rechten op mijn synobox aanmaak, dan krijgt die voor sommige packages wel rechten en sommige niet. Bijvoorbeeld Headphones: dat icoontje verschijnt in het menu van een standaard gebruiker, maar dat wil ik niet. Enig idee hoe ik dat uitschakel?
thanks
Verwijderd
Gebeurt al. Welke serie heb je problemen mee?Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:41:
Is er een manier om de nivong fork van sickbeard QoQ releases te laten downloaden?
Is dat een instelling ergens ?Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:56:
[...]
Gebeurt al. Welke serie heb je problemen mee?
Want de mijne trekt gewoon de normale release's binnen.
Verwijderd
Nee er is hier geen instelling voor. Maar als hij een QoQ release vind dat kan hij deze gewoon downloaden (mits de serie goed staat in de rename lijst). Vandaar nogmaals de vraag: om welke serie gaat het ?FreshMaker schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:19:
[...]
Is dat een instelling ergens ?
Want de mijne trekt gewoon de normale release's binnen.
Het is misschien een idee om net als bij CP een pref lijst erin te zetten.
Dat kan toch niet bij SB?
Of zie ik iets over het hoofd?
Of zie ik iets over het hoofd?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ja! Goed idee. Volgens mij heeft dit weleens in de SB van Schumi gezeten toch?Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:03:
[...]
Nee er is hier geen instelling voor. Maar als hij een QoQ release vind dat kan hij deze gewoon downloaden (mits de serie goed staat in de rename lijst). Vandaar nogmaals de vraag: om welke serie gaat het ?
Zowel v9.1 als dev v9.2 geeft aan dat er geen failed download support is.Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:39:
Even wachten op de SB update komende week?
11:46:36|INFO nzbToSickBeard V9.2
11:46:36|INFO The download failed. SickBeard's dutch branch does not handle failed downloads. Nothing to process
11:46:36|INFO MAIN: The autoProcessTV script completed successfully.
Verwijderd
Je settings staan niet goed, het gaat om de TPB brancheniq schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:49:
[...]
Zowel v9.1 als dev v9.2 geeft aan dat er geen failed download support is.
Even wachten op de SB update komende week?
11:46:36|INFO nzbToSickBeard V9.2
11:46:36|INFO The download failed. SickBeard's dutch branch does not handle failed downloads. Nothing to process
11:46:36|INFO MAIN: The autoProcessTV script completed successfully.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 12:04 ]
Stomme vraag, maar is het mogelijk die 3 AM timer aan te passen wanneer sickbeard update? Mijn server gaat altijd uit om 00:00 en haalt dus nooit de 03:00 :-)
Moet je hem dan echt vanaf source zelf compilen?
[edit]
Gaat dus om het updaten van de series, niet het zoeken van NZB's. Tegenwoordig worden TBA's niet meer weergegeven in Sickbeard, handig maar ook verschrikkelijk irritant. Ik moet steeds mass update doen met de hand
[edit]
Gaat dus om het updaten van de series, niet het zoeken van NZB's. Tegenwoordig worden TBA's niet meer weergegeven in Sickbeard, handig maar ook verschrikkelijk irritant. Ik moet steeds mass update doen met de hand
[ Voor 36% gewijzigd door WoBBeL op 01-02-2014 19:46 ]
Verwijderd
Same here, simpele oplossing: updaten bij opstarten van SBxost schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:40:
Stomme vraag, maar is het mogelijk die 3 AM timer aan te passen wanneer sickbeard update? Mijn server gaat altijd uit om 00:00 en haalt dus nooit de 03:00 :-)
[edit]
Top, dat was mijn fout. Verschil tussen masters, branches en forks is soms lastigVerwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:04:
[...]
Je settings staan niet goed, het gaat om de TPB branche
Sickbeard krijgt geen notifications meer naar Plex media server. Hebben meer mensen problemen hiermee?
Snel vraagje: Kan ik van de Sickbeard master makkelijk over naar de Dutch fork, of moet ik alle series/settings terug toevoegen?
Wel, dat vraag ik me ook af. Al vermoed ik dat SB opnieuw installeren en een backup van je settings terug plaatsen wel voldoende moet zijn.Nike84 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 01:36:
Snel vraagje: Kan ik van de Sickbeard master makkelijk over naar de Dutch fork, of moet ik alle series/settings terug toevoegen?
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Even mijzelf quoten...Buzzie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:11:
Iemand enig idee?
iemand enig idee die mij hiermee kan helpen?
Dat dacht (hoopte) ik ook, maar als ik de config.ini & sickbeard.db kopieer, dan doet hij het niet meer.A1AD schreef op zondag 02 februari 2014 @ 08:33:
[...]
Wel, dat vraag ik me ook af. Al vermoed ik dat SB opnieuw installeren en een backup van je settings terug plaatsen wel voldoende moet zijn.
Dat was blijkbaar iets te simpel
Dat zou een mooie setting zijn, ik hoef niet overal de QoQ versie van, maar omdat SB standaard elke release oppikt ( van nzbs.org ) zijn de mensen van QoQ altijd "te laat"Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:03:
[...]
Nee er is hier geen instelling voor. Maar als hij een QoQ release vind dat kan hij deze gewoon downloaden (mits de serie goed staat in de rename lijst). Vandaar nogmaals de vraag: om welke serie gaat het ?
Maar autosub levert ze gelukkig alsnog aan, dus geen man overboord
Dat gaat ook niet. De master versie heeft een totaal andere database dan de Dutch versie.Nike84 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 10:56:
[...]
Dat dacht (hoopte) ik ook, maar als ik de config.ini & sickbeard.db kopieer, dan doet hij het niet meer.
Dat was blijkbaar iets te simpel
De Dutch versie vrijwel gelijk aan de versie van MR-ORANGE, die is erg anders dan de master versie van SB.
Je kan dus het beste opnieuw beginnen (je kan SB naar series laten zoeken op je harde schijf, dus heel erg is dit niet)
Daar vreesde ik al voor, toch maar even vragen voor de zekerheidEJPostema schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:42:
[...]
Dat gaat ook niet. De master versie heeft een totaal andere database dan de Dutch versie.
De Dutch versie vrijwel gelijk aan de versie van MR-ORANGE, die is erg anders dan de master versie van SB.
Je kan dus het beste opnieuw beginnen (je kan SB naar series laten zoeken op je harde schijf, dus heel erg is dit niet)
De master even op een andere poort gezet, settings overgezet, series toegevoegd en hij is bezig met updaten! Nu nog die processing scriptjes uitzoeken en we zijn waar we moeten zijn!
Bedankt voor het snelle antwoord!
Kijk ff in de openingspost en zoek voor het best practice document. Daar staat in hoe je alles moet instellen met scripts etc. succesNike84 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:21:
[...]
Daar vreesde ik al voor, toch maar even vragen voor de zekerheid
De master even op een andere poort gezet, settings overgezet, series toegevoegd en hij is bezig met updaten! Nu nog die processing scriptjes uitzoeken en we zijn waar we moeten zijn!
Bedankt voor het snelle antwoord!
Door middel van --forceupdate toch?Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:20:
[...]
Same here, simpele oplossing: updaten bij opstarten van SB
Is er geen geen andere oplossing voor? Ik kan met een cron m'n sickbeard service uiteraard stoppen en weer starten, maar dat is natuurlijk ook quick 'n dirty
[ Voor 38% gewijzigd door WoBBeL op 02-02-2014 14:48 ]
Is er manier om wel seizoen mappen te gebruiken, maar de episode zelf niet te renamen? Ik gebruik nu:
Season %S/%S.N.S%0SE%0E.%Q.N
Season 2/Show.Name.S02E03.HD.TV.ext
maar vind vaak SICKBEARD als release groep in plaats van de originele. Voor simpelweg seizoen mappen hoeft Sickbeard de episodes niet te renamen wat mij betreft. Ik wil gewoon de originele bestandsnaam... maar hoe?
maar vind vaak SICKBEARD als release groep in plaats van de originele. Voor simpelweg seizoen mappen hoeft Sickbeard de episodes niet te renamen wat mij betreft. Ik wil gewoon de originele bestandsnaam... maar hoe?
Ik heb een tijdje Sickbeard draaiend gehad op mijn CS407 met dsm 3.1.
Het probleem wat ik ermee had, is dat hij mijn al bestaande verzameling van series had verwijderd. Toen heb ik sickbeard afgesloten en er verder niet meer naar gekeken. Nu wilde ik laatst toch weer beginnen met Sickbeard, maar Sickbeard werkte niet als ik hem wilde opstarten via pakketbeheer, met de melding dat de pakket service niet uitgevoerd kon worden.
Dus toen had ik python en sickbeard e.d. verwijderd, en begonnen met een schone lei.
Ik had eerst sickbeard geinstalleerd, en ik kon daarin geen series toevoegen, maar ook sickbeard zelf niet updaten.
Toen heb ik Sickbeard 3.0 geprobeerd, maar zodra ik deze op wil starten via het startmenu, krijg ik de melding dat de pagina niet gevonden kon worden. Sickbeard draait ook niet in de pakketservice, en als ik deze wil opstarten, krijg ik weer de melding: Kon pakket service niet uitvoeren.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Het probleem wat ik ermee had, is dat hij mijn al bestaande verzameling van series had verwijderd. Toen heb ik sickbeard afgesloten en er verder niet meer naar gekeken. Nu wilde ik laatst toch weer beginnen met Sickbeard, maar Sickbeard werkte niet als ik hem wilde opstarten via pakketbeheer, met de melding dat de pakket service niet uitgevoerd kon worden.
Dus toen had ik python en sickbeard e.d. verwijderd, en begonnen met een schone lei.
Ik had eerst sickbeard geinstalleerd, en ik kon daarin geen series toevoegen, maar ook sickbeard zelf niet updaten.
Toen heb ik Sickbeard 3.0 geprobeerd, maar zodra ik deze op wil starten via het startmenu, krijg ik de melding dat de pagina niet gevonden kon worden. Sickbeard draait ook niet in de pakketservice, en als ik deze wil opstarten, krijg ik weer de melding: Kon pakket service niet uitvoeren.
Al eens geprobeerd SickBeard vanaf source te draaien? Dus zorgen dat je python enzo goed geinstaleerd hebt, en dan met GIT een clone van de repository doen, en dan die starten.Theelichtje schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:33:
Ik heb een tijdje Sickbeard draaiend gehad op mijn CS407 met dsm 3.1.
Al wel geprobeerd, ik heb een clone gemaakt, maar ik weet niet hoe ik deze in de nas krijg? moet ik hem dan inpakken als een .spk of hoe gaat dat in zijn werk?Senaxx schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:44:
[...]
Al eens geprobeerd SickBeard vanaf source te draaien? Dus zorgen dat je python enzo goed geinstaleerd hebt, en dan met GIT een clone van de repository doen, en dan die starten.
Als je git clone doet je op je nas, dan staat hij toch al op je NAS? Dan hoef je niet nog een keer er een package van te maken en die in te laden op je NASTheelichtje schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:02:
[...]
Al wel geprobeerd, ik heb een clone gemaakt, maar ik weet niet hoe ik deze in de nas krijg? moet ik hem dan inpakken als een .spk of hoe gaat dat in zijn werk?
Dan zal ik maar eens gaan googelenxost schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:35:
[...]
Als je git clone doet je op je nas, dan staat hij toch al op je NAS? Dan hoef je niet nog een keer er een package van te maken en die in te laden op je NAS
Je kunt anders ook gewoon de tijd dat er geüpdatet wordt aanpassen naar een tijd waarvan je weet dat je Sick Beard altijd aan hebt staan.xost schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:45:
[...]
Door middel van --forceupdate toch?Ik heb m'n init script aangepast en dat lijkt te werken
Is er geen geen andere oplossing voor? Ik kan met een cron m'n sickbeard service uiteraard stoppen en weer starten, maar dat is natuurlijk ook quick 'n dirtyen ik weet niet hoe dat gaat als hij aan het PP'en is.
Python: sickbeard/showUpdater.py
35
36
| # update at 3 AM updateTime = datetime.time(hour=3) |
Ja dit kan via de knop Edit Show. Je moet dus de show al hebben toegevoegd. Het handigst is om dit bij een nieuwe serie in te stellen en dan op Set Default te klikken.virofi schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:18:
Is er manier om wel seizoen mappen te gebruiken, maar de episode zelf niet te renamen? Ik gebruik nu:
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Ik heb sinds gisteren de fork van nivong draaiende op mijn windows pc. Telkens ik de pc opstart wordt sickbeard.py gestart via het mapje opstarten. Echter verschijnt dan ook steeds het console venstertje van python.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan starten in de achtergrond? De console was handig bij het instellen van alle settings, maar nu heb ik er niet veel meer aan.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan starten in de achtergrond? De console was handig bij het instellen van alle settings, maar nu heb ik er niet veel meer aan.
Goedemorgen, ik heb van het weekend sinds lange tijd weer sickbeard en CouchPotato draaien op mijn Syno en het draaid allemaal wel goed tot zo ver goed op het postprocessen van transmission na.
Ik heb alleen een vraag over Nederlandse series, ik heb de fork van Nivong draaien en als test expeditie robinson toegevoegd en van het laatste seizoen worden alleen maar 2 afleveringen gedownload.
Nu weet ik dat dit met de search providers maken heeft maar bij welke providers laten jullie sickbeard zoeken voor Nederlandse content?
Ik denk dat er openlijk niet over providers gepraat mag worden dus met een DM met wat info zal ik heel blij zijn.
Ik heb alleen een vraag over Nederlandse series, ik heb de fork van Nivong draaien en als test expeditie robinson toegevoegd en van het laatste seizoen worden alleen maar 2 afleveringen gedownload.
Nu weet ik dat dit met de search providers maken heeft maar bij welke providers laten jullie sickbeard zoeken voor Nederlandse content?
Ik denk dat er openlijk niet over providers gepraat mag worden dus met een DM met wat info zal ik heel blij zijn.
XboxLive: Dave 130R
Dan moet je hem gewoon even als Windows service installeren: http://htpcbuild.com/htpc...kbeard/sickbeard-service/Pamperke schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:27:
Ik heb sinds gisteren de fork van nivong draaiende op mijn windows pc. Telkens ik de pc opstart wordt sickbeard.py gestart via het mapje opstarten. Echter verschijnt dan ook steeds het console venstertje van python.
Door middel van opstarten met py.w heb je dat venster ook niet meerPamperke schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:27:
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Je geeft zelf eigenlijk al aan dit soort zaken niet op het forum gevraagd mogen worden en toch doe je het?Earzz schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:52:
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Kun je mij mss helpen met hoe je dit gedaan hebt. Weet niet eens hoe te beginnen en er staat hier zo veel info dat het lastig is de juiste info te vinden.Pamperke schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:27:
http://sickbeard.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=6605Arbeider schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:57:
[...]
Kun je mij mss helpen met hoe je dit gedaan hebt. Weet niet eens hoe te beginnen en er staat hier zo veel info dat het lastig is de juiste info te vinden.
In plaats van de Sickbeard versie van mr orange neem je de van Nivong, succes.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik ben nu aan het updaten naar 5.0beta. Ben benieuwd
er is maar 1 manier om erachter te komen... post morgen wel of sickbeard + nzbget het nog doen als ik wat binnen heb gehad
[ Voor 29% gewijzigd door spokje op 03-02-2014 20:28 ]
Heb een issue met Couchpotato custom op mijn synology. Kon hem niet meer bereiken; dus ik dacht hem even te stoppen en te starten via de package manager.
Het stopzetten ging goed, maar het starten wil niet meer.
Iemand enig idee wat ik kan doen?
Het stopzetten ging goed, maar het starten wil niet meer.
Iemand enig idee wat ik kan doen?
In de logfile van CP kijken of daar wat zinnigs staat, kan van alles zijn namelijk.
Krijgen andere mensen hier ook vaak releases met in het Frans met Franse ondertiteling bij CP?
Er zit altijd wel Engels bij, dus op zich vind ik het geen probleem, maar het is toch vreemd dat het telkens Frans is.
Hoe kan ik dit voorkomen?
Er zit altijd wel Engels bij, dus op zich vind ik het geen probleem, maar het is toch vreemd dat het telkens Frans is.
[ Voor 5% gewijzigd door Zinloos1 op 04-02-2014 16:09 ]
Ik heb nog nooit een film met franse subs binnen gekregen.Zinloos1 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:08:
Krijgen andere mensen hier ook vaak releases met in het Frans met Franse ondertiteling bij CP?
Zal misschien aan je searchprovider liggen.
Je kunt bepaalde woorden hoger laten waarderen door CP in de instellingen.
Ik gebruik zelf spotweb als searcher, en QoQ oid krijgt bij mij een hogere waardering dan andere releases van een bepaalde film
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik gebruik inderdaad een andere searchprovider, newztown.co.za.cypher21 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:18:
[...]
Ik heb nog nooit een film met franse subs binnen gekregen.
Ik gebruik zelf spotweb als searcher, en QoQ oid krijgt bij mij een hogere waardering dan andere releases van een bepaalde film
Ik heb al een keer eerder geprobeerd om spotweb als searcher te gebruiken, maar ik heb zelf geen server.
Een vriend van mij echter wel, zou ik zijn server kunnen gebruiken om spotweb op te draaien?
Ja, dat kan, hij kan gewoon een user account aanmaken en een API sleutel genererenZinloos1 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:45:
[...]
Ik gebruik inderdaad een andere searchprovider, newztown.co.za.
Ik heb al een keer eerder geprobeerd om spotweb als searcher te gebruiken, maar ik heb zelf geen server.
Een vriend van mij echter wel, zou ik zijn server kunnen gebruiken om spotweb op te draaien?
Ik gebruik ook nog een andere betaalde searcher trouwens, maar heb nog nooit franse films gehad.
Het ligt niet aan de search provider maar aan CP. Die gaat op de een of andere manier heel raar om met het herkennen van je blacklisted woorden. Ik heb "german" en "french" geblacklist en ik krijg alsnog regelmatig films binnen met .FRENCH. of .GERMAN. in de filename.cypher21 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:18:
[...]
Ik heb nog nooit een film met franse subs binnen gekregen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
hmm, is hier gelukkig nog niet gebeurd 
Waar ik wel last van heb is dat er films gedownload worden die ik in geen enkele lijst heb staan...
Dat ligt eraan dat IMDB nu een login nodig heeft om een watchlist te exporteren oid. Zou gefixed moeten zijn in de nieuwe versie die eraan komt
Waar ik wel last van heb is dat er films gedownload worden die ik in geen enkele lijst heb staan...
Dat ligt eraan dat IMDB nu een login nodig heeft om een watchlist te exporteren oid. Zou gefixed moeten zijn in de nieuwe versie die eraan komt
Zo heb ik momenteel issues met SickBeard.
De NZB's die worden opgehaald zijn niet goed oid, met de volgende melding in NZBGet:
komt deze melding bekend voor? Ik heb dit met meerdere sources.
Lijkt eerder een SickBeard dan een NZBGet issue te zijn.
edit: Handmatig downloaden van dezelfde bron levert geen issues op.
De NZB's die worden opgehaald zijn niet goed oid, met de volgende melding in NZBGet:
code:
1
2
3
4
| error Tue Feb 04 2014 06:12:35 Could not add collection The.Following.S02E03.720p.HDTV.X264-DIMENSION.nzb to queue error Tue Feb 04 2014 06:12:35 Failed to parse nzb-file error Tue Feb 04 2014 06:12:35 Error parsing nzb-file: Start tag expected, '<' not found error Tue Feb 04 2014 06:12:35 Error parsing nzb-file: Document is empty |
[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 04-02-2014 21:48 ]
10 uur geleden is die compleet bij mij binnen gekomen . precies dezelfde nzb fileMikeyMan schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:33:
Zo heb ik momenteel issues met SickBeard.
code:
1 2 3 4 error Tue Feb 04 2014 06:12:35 Could not add collection The.Following.S02E03.720p.HDTV.X264-DIMENSION.nzb to queue error Tue Feb 04 2014 06:12:35 Failed to parse nzb-file error Tue Feb 04 2014 06:12:35 Error parsing nzb-file: Start tag expected, '<' not found error Tue Feb 04 2014 06:12:35 Error parsing nzb-file: Document is empty
Gebruik zelf Sab ipv nzbget
Hmm... Raar verhaal... Zelfde wachtwoord voor NZBGet in SickBeard opnieuw ingevuld, en nu doet ie het prima 
Dat n.a.v. deze tip:
http://code.google.com/p/sickbeard/issues/detail?id=2060
Dat n.a.v. deze tip:
http://code.google.com/p/sickbeard/issues/detail?id=2060
[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 04-02-2014 21:53 ]
Sinds de installatie van nzbget 12 (op mijn syno) heb ik een gek "probleem".
Voorheen (versie 11 en eerder) was het zo dat de nzb's die ik in de nzbdir plaatste na het downloaden netjes werden verwijderd, sinds versie 12 is dat niet meer zo. En ook nzb's die binnenkomen via sickbeard/couchpotato blijven na afloop in de nzbget map staan.
Ik heb aan de instellingen van nzbget niets veranderd, en maak behalve parren/unrarren geen gebruik van post-processing scripts.
Andere mensen die hetzelfde ervaren? Of iemand die me in de goede richting kan wijzen voor een oplossing.
Ik kom in de nzbget log geen rare meldingen tegen.
edit: eens zien of het uitschakelen van de dupecheck mijn probleem oplost.
Voorheen (versie 11 en eerder) was het zo dat de nzb's die ik in de nzbdir plaatste na het downloaden netjes werden verwijderd, sinds versie 12 is dat niet meer zo. En ook nzb's die binnenkomen via sickbeard/couchpotato blijven na afloop in de nzbget map staan.
Ik heb aan de instellingen van nzbget niets veranderd, en maak behalve parren/unrarren geen gebruik van post-processing scripts.
Andere mensen die hetzelfde ervaren? Of iemand die me in de goede richting kan wijzen voor een oplossing.
Ik kom in de nzbget log geen rare meldingen tegen.
edit: eens zien of het uitschakelen van de dupecheck mijn probleem oplost.
[ Voor 9% gewijzigd door job op 04-02-2014 23:43 ]
Als je op handcmatig toevoegen drukt, kun je ook die map uit laten lezen. Werkt dat wel?
Vermoed dat hij een source issue heeft. Heb het ook al eerder gehoord met een bepaalde provider. Schijnt dat van wie ik het gehoord heb de empty nzb's verholpen waren met gebruik van nzbmegasearch (zelfde provider) Vreemd maar heeft voor hem geholpen.Sepp14 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:51:
[...]
10 uur geleden is die compleet bij mij binnen gekomen . precies dezelfde nzb file
Gebruik zelf Sab ipv nzbget
Ik heb een vijftal search providers aangemeld. Deze gaven allen dezelfde issues.
Na het opnieuw opslaan van de nzbget credentials was het overigens opgelost.
Na het opnieuw opslaan van de nzbget credentials was het overigens opgelost.
Dan blijven ze ook staan.MikeyMan schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 07:00:
Als je op handcmatig toevoegen drukt, kun je ook die map uit laten lezen. Werkt dat wel?
edit: zodra ik de history opschoon (geslaagde download verwijderen) verdwijnen ook de nzb's.
Eens kijken of ik nog ergens een rare optie heb aangevinkt.
[ Voor 39% gewijzigd door job op 05-02-2014 13:30 ]
Zag steeds nzbget tegenkomen hier en eens naar gekeken (en werkt ook nog es) maar wat is precies het voordeel tegenover sabnzbd? Lees voornamelijk minder resources maar server is er snel zat voor.
En mis eigenlijk standaard de email notificatie als een download klaar is (kan evt met addon).
Maar vroeg me af wat er verder een voordeel is aan nzbget
En mis eigenlijk standaard de email notificatie als een download klaar is (kan evt met addon).
Maar vroeg me af wat er verder een voordeel is aan nzbget
Ik vind hem qua interface eigenlijk ook meer van deze tijd. Verder vind ik dat het goed in elkaar steekt qua software. De nzbget programmeur komt zelfs geregeld hier op het forum (al is het in het Engels!) om mensen hier te helpen als ze problemen tegenkomen.
Ik ben er persoonlijk best over te spreken.
Moet zeggen met hoe NZBget er in het verleden uitzag en hoe je deze destijds geconfigureerd moest krijgen zaken werkend te maken er met de versie van vandaag een behoorlijke sprong voorwaarts gemaakt is en het er een stuk eenvoudiger uit ziet en sneller is met downloaden op wat minder krachtige machines..serhat schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:02:
Ik vind hem qua interface eigenlijk ook meer van deze tijd. Verder vind ik dat het goed in elkaar steekt qua software. De nzbget programmeur komt zelfs geregeld hier op het forum (al is het in het Engels!) om mensen hier te helpen als ze problemen tegenkomen.
Vind hem nu zelfs fijner als Sabnzbd, zou niet eens meer terug willen!
Nou hier ben ik weer, ik heb inmiddels post processing via nzbtomedia voor elkaar met CP en SB.
Nu ben ik bezig met torrenttomedia maar dit lukt nóg niet.
Ik heb naar een oplossing gezocht om mijn log van transmission uit te kunnen lezen en hier kwam ik dezen post tegen:
Dus heb ik het commando veranderd naar een directory die wel bestaat.
Maar hiermee krijg ik in putty totaal geen response en er word ook geen logtrans.log bestand aangemaakt.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Nu ben ik bezig met torrenttomedia maar dit lukt nóg niet.
Ik heb naar een oplossing gezocht om mijn log van transmission uit te kunnen lezen en hier kwam ik dezen post tegen:
Nu heb ik dit dus geprobeerd maar dat werkte niet:Brackpc schreef op zondag 28 april 2013 @ 00:13:
postprocessing moet in werking treden zodra de torrent op complete springt, bij mij werdt het script ook niet opgestart bij mijn eerste pogingen.
komt er in je nzbtomedia folder een postprocessing.log dan start hij het script correct indien dit niet gebeurt probeer dan het volgende:
stop transmission package via dsm en start hem handmatig via het voglende commando via ssh vanuit je transmission/bin map
./transmission-daemon -g "/volume1/@appstore/transmission/var" -e "/volume1/transmission/logtrans.log"
dan kan je in de logfile van transmission kijken of hij het script wel correct oproept.
Bij mij was het zo dat hij het script wel starte via commandline en niet via package, heb toen dus het rechtenprobleem opgelost zoals boven beschreven, en ook gezorgd dat python correct in de $path variabele stond(2x gedaan een keer in /etc/profile en 1x in het startscript van de package, geen idee of dit dubbelop is). Ik vermoedt namelijk dat hij dit niet meegeeft, aangezien alle andere programmas een optie hebben om een python bin locatie te geven maar het torrent script gedeelte mist deze optie
code:
1
2
| DS1812> ./transmission-daemon -g "/volume2/@appstore/transmission/var" -e "/volume2/transmission/logtrans.log" Couldn't open "/volume2/transmission/logtrans.log": No such file or directory |
Dus heb ik het commando veranderd naar een directory die wel bestaat.
code:
1
| ./transmission-daemon -g "/volume2/@appstore/transmission/var" -e "/volume2/@appstore/transmission/logtrans.log" |
Maar hiermee krijg ik in putty totaal geen response en er word ook geen logtrans.log bestand aangemaakt.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
XboxLive: Dave 130R
Verwijderd
n v12 source nzb-files are deleted when they are not necessary anymore - more precisely: when items are removed from history according to option KeepHistory. These files are needed for certain actions on history items and therefore kept as long as items remain in history.job schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:30:
Sinds de installatie van nzbget 12 (op mijn syno) heb ik een gek "probleem".
In v11 and older versions the source nzb-files were deleted when downloads were finished but only for successful downloads. For failed downloads source nzb-files were never deleted (kept for manual troubleshooting).
Is v12 zoveel beter dan v11? Met andere woorden: ik draai tot volle tevredenheid v11, wat zou de reden zijn om naar v12 over te stappen
?
¯\_(ツ)_/¯
Toch maar eens verder mee spelen. Looks zijn wel beter idd.
Nog 2 dingen die niet lekker gaan.
Mail werkt nog niet. Allemaal abrtd meldingen in me logs.
En als ik dingen in de settings toevoeg zet hij alles nog een keer in me config file neer.
Had server2 er opeens 3x instaan. Handmatige edit maar doen dus.
Nog 2 dingen die niet lekker gaan.
Mail werkt nog niet. Allemaal abrtd meldingen in me logs.
En als ik dingen in de settings toevoeg zet hij alles nog een keer in me config file neer.
Had server2 er opeens 3x instaan. Handmatige edit maar doen dus.
Thanks for your explanation. Erasing the history removed the nzb's so I figured they were connected.Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:56:
n v12 source nzb-files are deleted when they are not necessary anymore - more precisely: when items are removed from history according to option KeepHistory. These files are needed for certain actions on history items and therefore kept as long as items remain in history.
I think I will shorten the history to a few days, I hardly look at it anyway.
But it would be nice if nzbget 13 gets a history path where nzb's are moved to (i.e. ${MainDir}/history)
Is het mogelijk dat je in Sickbeard per serie aan kan geven dat deze alleen naar een bepaalde release zoekt?
Bijv: 2HD
Vaak haalt Sickbeard een serie binnen alleen van onbekende releasegroups waar AutoSub geen subs voor kan vinden..
Vaak haalt Sickbeard een serie binnen alleen van onbekende releasegroups waar AutoSub geen subs voor kan vinden..
Is niet mogelijk, je kan alleen bepaalde groepen blacklisten. Maar 2HD is toch een scene groep? Lijkt me sterk dat er eerder een release van een andere groep is.Samplex schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:13:
Is het mogelijk dat je in Sickbeard per serie aan kan geven dat deze alleen naar een bepaalde release zoekt?
Heb je een idee waarom ik volgende steeds krijg? En of ik het op die manier al werkende zou krijgen?CRXDelSol schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:35:
[...]
Naja draait op mijn HTPC, maar maar moet ook op de mac werken.
Ik begin met een bestand genaamd sabToSickbeard.sh
Eigelijk heeeeel simpel, maar o zo effectief.
Normaal moest ik bijna alle series (die het van QoQ) download handmatig renamen, maar nu heb ik al dagen lang geen enkele rename meer hoeven doen.
Het bestand sabToSickbeard.sh is degene die ik dus koppel in sab aan een categorie, die dan de 2 andere scripts aanroep.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| C:\Program Files (x86)\SABnzbd>C:\cygwin64\bin\bash -l -c "/cygdrive/c/scripts/nzbToMedia/sabToSickbeard.sh" 1) Checking path 2) Try to fix the MKV filename find: ÔÇÿÔÇÖ: No such file or directory 3) Removing garbage files Remove: *.nfo find: ÔÇÿÔÇÖ: No such file or directory Remove: *.srr find: ÔÇÿÔÇÖ: No such file or directory Remove: *.sfv find: ÔÇÿÔÇÖ: No such file or directory Remove: *.nzb find: ÔÇÿÔÇÖ: No such file or directory Remove: *.jpg find: ÔÇÿÔÇÖ: No such file or directory Remove: *.url find: ÔÇÿÔÇÖ: No such file or directory Remove: *.URL find: ÔÇÿÔÇÖ: No such file or directory Remove: *.gif find: ÔÇÿÔÇÖ: No such file or directory Remove: *.txt find: ÔÇÿÔÇÖ: No such file or directory 15:27:25|INFO ==================== 15:27:25|INFO nzbToSickBeard V9.1 15:27:25|INFO Running autoProcessTV as a manual run... 15:27:25|INFO Loading config from /cygdrive/c/scripts/nzbToMedia/autoProcessMedia.cfg 15:27:25|INFO The download succeeded. Sending process request to SickBeard's default branch 15:27:25|INFO Waiting for 0.0 seconds to allow SB to process newly extracted files 15:27:27|INFO Processing folder Manual Run 15:27:27|INFO TV_DOWNLOAD_DIR: G:\Down\Complete\Series 15:27:27|INFO Trying to use folder G:\Down\Complete\Series\Manual Run 15:27:27|INFO Unable to figure out what folder to process. If your downloader and Sick Beard aren't on the same PC make sure you fill out your TV download dir in the config. 15:27:27|INFO MAIN: The autoProcessTV script completed successfully. |
Hallo,
Sinds een aantal weken heb ik hier een Synology ds214play staan. Voor het downloaden van films maak ik gebruik van Couchpotatoserver custom (RuudBurger) en NZBget.
Het downloaden van een film verloopt prima, echter bij het postprocessen gaat er iets mis. Zie log in onderstaande link:
http://pastebin.com/xW5shuT3
Is er toevallig iemand die me op weg kan helpen om het probleem op te lossen?
m.i. heeft het iets te maken met de Renamer (invalid URL). Kan ook zijn dat dat helemaal niet het geval is. Ik kan me namelijk na een aantal weken met dit ding nog geen kenner noemen..
Alvast bedankt!
Sinds een aantal weken heb ik hier een Synology ds214play staan. Voor het downloaden van films maak ik gebruik van Couchpotatoserver custom (RuudBurger) en NZBget.
Het downloaden van een film verloopt prima, echter bij het postprocessen gaat er iets mis. Zie log in onderstaande link:
m.i. heeft het iets te maken met de Renamer (invalid URL). Kan ook zijn dat dat helemaal niet het geval is. Ik kan me namelijk na een aantal weken met dit ding nog geen kenner noemen..
Alvast bedankt!
Bastard
Ik ben ook net met de scriptjes begonnen, dus ik ken er waarschijnlijk nog minder vanDuvel_33 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:22:
Hallo,
Alvast bedankt!
Mij lijkt de "5053Renamer" raar, is dit niet gewoon een typo en moet het verwijzen naar poort 5053, waardoor hij ook de url niet kan openen?
Dat stukje vond ik zelf ook vreemd. Ik weet alleen niet hoe ik het oplos. In Nzbget staat er niks raars in het script..Nike84 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:04:
[...]
Ik ben ook net met de scriptjes begonnen, dus ik ken er waarschijnlijk nog minder van![]()
Mij lijkt de "5053Renamer" raar, is dit niet gewoon een typo en moet het verwijzen naar poort 5053, waardoor hij ook de url niet kan openen?
Bastard
Allereerst door te updaten naar een recentere versie, 8.5 is al oudDuvel_33 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:24:
[...]
Dat stukje vond ik zelf ook vreemd. Ik weet alleen niet hoe ik het oplos. In Nzbget staat er niks raars in het script..
Okay thnx. Dan ga ik nu eens even uitzoeken hoe dat werkt..schumi2004 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:26:
[...]
Allereerst door te updaten naar een recentere versie, 8.5 is al oud
Bastard
Verwijderd
Beste mensen,
Ik heb een probleem met mijn installatie van mijn Synology NAS, ds214.
Ik heb de volgende programma's draaien; nzbget 12.0.9, couchpotato custum: fork> Ruudburger en Sickbeard custom.
Telkens wanneer download die gesnatched is door CP gaat nzbget deze mooi downloaden. Wanneer deze compleet is dan gaat CP aan zijn ppscript beginnen en krijg ik een error.
Hierna wordt de film netjes verwijderd en gaat CP opzoek naar een andere versie. Dit blijft zich herhalen.
Op verschillende forums lees ik terug dat dit waarschijnlijk te maken heeft met een verouderde nzbtomedia script en deze zou geupdate moeten worden. Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen.
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om in Jip en Janneke taal mij uit te leggen hoe ik dit zou moeten verrichten.
http://pastebin.com/gN6KWLVw

Ik heb de volgende programma's draaien; nzbget 12.0.9, couchpotato custum: fork> Ruudburger en Sickbeard custom.
Telkens wanneer download die gesnatched is door CP gaat nzbget deze mooi downloaden. Wanneer deze compleet is dan gaat CP aan zijn ppscript beginnen en krijg ik een error.
Hierna wordt de film netjes verwijderd en gaat CP opzoek naar een andere versie. Dit blijft zich herhalen.
Op verschillende forums lees ik terug dat dit waarschijnlijk te maken heeft met een verouderde nzbtomedia script en deze zou geupdate moeten worden. Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen.
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om in Jip en Janneke taal mij uit te leggen hoe ik dit zou moeten verrichten.
Zullen we een clubje oprichten? Ik zit in hetzelfde schuitje. Ben al aan 't zoeken geweest. Ik heb alleen geen idee of hetgeen wat ik vind ook het juiste is..Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:44:
Alle hulp is welkom. Of is er wellicht ergens een 'How-to" om nzbToCouchPotato V.8.5 te updaten? Naar de laatste versie 9.0 ?? Wel jammer dat dit niet al automatisch in de packages gebakken zit.
Bastard
Ik weet niet of het op een nas ook werkt met git, maar anders log je is ssh in op je nas, ga je naar de map can nzbtomedia en voer je het commando "git pull" uit. Dan update je alles. En anders download je de zipVerwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:44:
Beste mensen,![]()
Met de laatste versie en kopieer je over je bestaande map heen, je config blijft dan gewoon behouden.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar Couch Potato loopt bij mij vaak vast. Eerst dacht ik dat het kwam door mijn oude nas, nu heb ik een nieuwe synology en ik heb het weer.
Hij is (als hij het doet) rete traag. En na verloop van tijd dan laadt de site niet eens meer. Ik moet hem dan stoppen en opnieuw starten vanuit admin-nas. Dat is natuurlijk niet handig. Hij download dus ook niet zoals hij zou moeten.
Iemand daar ook last van?
Hij is (als hij het doet) rete traag. En na verloop van tijd dan laadt de site niet eens meer. Ik moet hem dan stoppen en opnieuw starten vanuit admin-nas. Dat is natuurlijk niet handig. Hij download dus ook niet zoals hij zou moeten.
Iemand daar ook last van?
Verwijderd
Notoriousss schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:43:
[...]
Ik weet niet of het op een nas ook werkt met git, maar anders log je is ssh in op je nas, ga je naar de map can nzbtomedia en voer je het commando "git pull" uit. Dan update je alles. En anders download je de zip
Met de laatste versie en kopieer je over je bestaande map heen, je config blijft dan gewoon behouden.
Bedankt voor je reactie!! Inloggen op mijn Nas via ssh doe ik met putty. Ik log dan in met root en mijn dsm ww. Hierna weet ik niet welke commando's ik moet uitvoeren. Zou je stap voor stap willen beschrijven wat ik moet doen met de juiste commando's? Heb al heel veel gegoogled maar vind niet wat ik zoek.
git werkt alleen op de commandline als je de nas gebootstrapped hebt
Maar gezien de reacties ga ik daar niet van uit.
Het nzbget 12 package van synocommunity wordt geleverd met de verouderde nzbtomedia scripts. (8.5)
Deze werkt niet meer goed.
Ik zal proberen makkelijk uit te leggen wat je moet doen:
In NZBGet kun je de lokatie van de scripts in de instellingen vinden
standaard "/usr/local/nzbget/share/nzbget/ppscripts"
Login als root via de terminal
tik in
via het commando "ls -l" zie je de inhoud,
zou zoiets moeten zijn:
DiskStation> ls -l
-rwxr-xr-x 1 nzbget root 8593 Jan 9 18:32 EMail.py
-rwxr-xr-x 1 nzbget root 3705 Jan 9 18:32 Logger.py
drwxr-xr-x 8 nzbget root 4096 Jan 30 14:07 nzbToMedia
De map nzbToMedia is waar het om gaat.
maak iig eerst een backup van je configuratie bestand
Nu kun je de nzbToMedia map weggooien
Als je een bootstrap hebt met git geinstalleerd via ipkg is het heel makkelijk, nu kun je een git clone doen
Probeer sowieso dit commando even uit te voeren, dit is namelijk de makkelijkste manier!
Als dit gelukt is, ga verder naar de stap backup terugzetten.
Als git niet lukt, ik heb een kopie van de nzbToMedia gemaakt en op dropbox gezet:
https://db.tt/UqlT73As
Download deze en zet deze op de NAS. ik ga in onderstaand voorbeeld uit van de map Downloads in volume1 op de NAS.
Pak de zip uit in
/volume1/Downloads/
Je krijgt nu een map nzbToMedia met hierin de nieuwste postprocess scripts
Deze moet je via de terminal in de juiste map zetten.
Ik ga er nog steeds van uit dat je werkt in de map /usr/local/nzbget/share/nzbget/ppscripts op de terminal
Controleer dit met het commando 'pwd'
De nzbToMedia map moet gekopieerd worden naar de ppscritps map:
kijk even met 'ls -l' of dit goed gegaan is.
Hierna kun je verder met onderstaande
Backup van config file terug zetten
user wijzigen en rechten goed zetten:
Dat zou alles moeten zijn. Heb meerendeel even snel uit het hoofd gedaan. Succes
Het nzbget 12 package van synocommunity wordt geleverd met de verouderde nzbtomedia scripts. (8.5)
tik in
code:
1
| cd /usr/local/nzbget/share/nzbget/ppscripts |
zou zoiets moeten zijn:
DiskStation> ls -l
code:
1
| cp nzbToMedia/autoProcessMedia.cfg . |
code:
1
| rm -R nzbToMedia |
Als je een bootstrap hebt met git geinstalleerd via ipkg is het heel makkelijk, nu kun je een git clone doen
Probeer sowieso dit commando even uit te voeren, dit is namelijk de makkelijkste manier!
code:
1
| git clone git://github.com/clinton-hall/nzbToMedia.git |
Als git niet lukt, ik heb een kopie van de nzbToMedia gemaakt en op dropbox gezet:
Download deze en zet deze op de NAS. ik ga in onderstaand voorbeeld uit van de map Downloads in volume1 op de NAS.
Pak de zip uit in
/volume1/Downloads/
Ik ga er nog steeds van uit dat je werkt in de map /usr/local/nzbget/share/nzbget/ppscripts op de terminal
code:
1
| cp -R /volume1/Downloads/nzbToMedia . |
code:
1
| mv autoProcessMedia.cfg nzbToMedia/ |
code:
1
| chown -R nzbget nzbToMedia/ |
code:
1
| chmod -R 775 nzbToMedia |
Dat zou alles moeten zijn. Heb meerendeel even snel uit het hoofd gedaan. Succes
Verwijderd
Je bent geweldig!!!!cypher21 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:43:
git werkt alleen op de commandline als je de nas gebootstrapped hebtMaar gezien de reacties ga ik daar niet van uit.
tik in
code:
1 cd /usr/local/nzbget/share/nzbget/ppscripts
zou zoiets moeten zijn:
DiskStation> ls -l
code:
1 cp nzbToMedia/autoProcessMedia.cfg .
code:
1 rm -R nzbToMedia
code:
1 git clone git://github.com/clinton-hall/nzbToMedia.git
Pak de zip uit in
/volume1/Downloads/
code:
1 cp -R /volume1/Downloads/nzbToMedia .
code:
1 mv autoProcessMedia.cfg nzbToMedia/
code:
1 chown -R nzbget nzbToMedia/
code:
1 chmod -R 775 nzbToMedia
Ik heb mij NAS niet gebootstraped, dus kan zoals je schrijft geen gebruik maken van GITclone. de commando hiervoor werkte dus niet. Heb de andere commando's allemaal doorlopen, mijn NAS herstart en ga hem nu testen. Ik laat mijn bevindingen vanmiddag weten.
Verwijderd
Oke daar ben ik weer. Heb zojuist een film gedownload. Ik zie dat het script geupdate is, dank daarvoor.Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:06:
[...]
Je bent geweldig!!!!![]()
Hier was ik NOOIT achter gekomen!!!
![]()
![]()
Ik heb mij NAS niet gebootstraped, dus kan zoals je schrijft geen gebruik maken van GITclone. de commando hiervoor werkte dus niet. Heb de andere commando's allemaal doorlopen, mijn NAS herstart en ga hem nu testen. Ik laat mijn bevindingen vanmiddag weten.
Echter krijg ik opnieuw een error> zie log. http://pastebin.com/XZJhJrXd
Wie weet wat te doen?
Thnx daar hebben we wat aan. Heb dit alles uitgevoerd en volgens mij gaat het postprocessen nu goedkomen. Echter heb ik inmiddels weer een nieuw probleem.cypher21 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:43:
Na een restart van mijn NAS wordt de webUI van Couchpotato niet meer goed weergegeven. Dit is overigens niet het gevolg van het updaten van nzbToMedia. Gister had ik dit namelijk ook en heb ik dit opgelost door CPS opnieuw te installeren. Maar daar word ik natuurlijk niet vrolijk van als ik telkens na een reboot Couchpotato opnieuw moet installeren.
Voor een beeld zie afbeelding in de link
http://afbeelding.im/rpM045ZH
Bastard
Kijk eens in de logging van couchpotato.Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:32:
[...]
Oke daar ben ik weer. Heb zojuist een film gedownload. Ik zie dat het script geupdate is, dank daarvoor.
Echter krijg ik opnieuw een error> zie log. http://pastebin.com/XZJhJrXd
Wie weet wat te doen?
Als daar niet veel bijzonders staat, zet debug aan en restart couchpotato.
Start dan vanuit nzbget postprocessing nogmaals op.
Lijkt op een error in CP, niet in de scripts want die starten nu prima
Krijg je dit ook op andere pc's?Duvel_33 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:36:
[...]
Thnx daar hebben we wat aan. Heb dit alles uitgevoerd en volgens mij gaat het postprocessen nu goedkomen. Echter heb ik inmiddels weer een nieuw probleem.
Na een restart van mijn NAS wordt de webUI van Couchpotato niet meer goed weergegeven. Dit is overigens niet het gevolg van het updaten van nzbToMedia. Gister had ik dit namelijk ook en heb ik dit opgelost door CPS opnieuw te installeren. Maar daar word ik natuurlijk niet vrolijk van als ik telkens na een reboot Couchpotato opnieuw moet installeren.
Voor een beeld zie afbeelding in de link
http://afbeelding.im/rpM045ZH
[ Voor 39% gewijzigd door cypher21 op 07-02-2014 10:44 ]
jupcypher21 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:44:
Krijg je dit ook op andere pc's?
Bastard
Als je een stukje terug bladert zie je dat ik dat ook een paar keer heb gehad...
Geen idee wat daar mis is gegaan, maar ik heb uiteindelijk de package opnieuw geïnstalleerd... Erg vervelend!
Heb het idee dat het aan een cp update ligt...
Geen idee wat daar mis is gegaan, maar ik heb uiteindelijk de package opnieuw geïnstalleerd... Erg vervelend!
Dan zou dit probleem er toch altijd moeten zijn en niet alleen na een reboot van de NAS of het reloaden van CP?Smultie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:11:
[...]
Zet je AdBlock eens uit. Mogelijk dat die íets te strak staat ingesteld.
Dan ga ik dat nog maar een keer doen. Blijf ik uiteraard wel nieuwsgierig waar dit vandaan komt.MikeyMan schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:10:
Als je een stukje terug bladert zie je dat ik dat ook een paar keer heb gehad...
Bastard
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:
<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:
<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]