Ik heb Autosub nu vervangen door Subliminal (package voor Synology) en hierdoor kan ik op jou mannier ook blijven werken. Subs aanzetten in SB werkt goed maar dan moet je idd deze afleveringen ook al plaatsen terwijl ze nog niet compleet zijn.Ortep schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:14:
[...]
Nee, dat gaat alleen maar werken als je alles op een hele grote berg gooit en vanuit daar ook de series kijkt. Ik vind dat totaal onpraktisch, het is voor mij hetzelfde als alle bankafschriften, belasting aanslagen, en verzekeringspolissen opbergen onder de P van papier.
Ik zoek de series met SB, die geeft ze door aan NZBget en die download ze. Op dat moment vind ik dat de download nog niet af is. Een download is pas af als er een ondertitel bij is. Dus die worden (werden) opgezocht door autosub. Dat kan nog wel een week of langer duren. Als die er is, is alles compleet.
Maar ik wil de complete downloads niet tussen de incomplete hebben. Ik heb dan immers geen enkel idee wat er wel en wat er niet van ondertitel is voorzien. Dus zodra er een ondertitel is, wordt die samen met de videofile gerenamed en van .info en verplaatst naar de definitieve plaats waar XBMC hem dan kan zien. Voordeel is dat als ik iets in XBMC zie dat het dan ook echt compleet is. Bovendien is nog heel eenvoudig na te gaan welke afleveringen nog een ondertitel nodig hebben. Dat zijn de afleveringen die nog in de SB directory staan.
Als ik dus alles laat scannen vind hij heel veel ook gewoon helemaal niet. Die zijn immers al verplaatst. Bovendien gooi ik alles wat ik al gezien heb gewoon weg. Anders zou ik 20 keer zoveel ruimte nodig hebben. En dat zou blijven groeien. Gewoon alles even 'tijdelijk' weer in de SB directory zetten gaat dus ook niet werken
Dat is bij een normale upgrade geen enkel probleem. Hij houdt zijn database intact. Ik heb zelfs een tijdje geleden heel mijn Syno omgebouwd en opnieuw ingericht, maar dat was alleen een zaak van SB installeren en dan zijn database overschrijven met de oorspronkelijke. Dan heb je gewoon alle settingen en de status weer terug.
Ik werk op een zelfde mannier maar nooit problemen mee als ik weer eens Sickbeard omgooi naar een andere branch. Ik bewaar alleen mij Config.ini en de rest bouwt hij netjes weer op. Degene die hij niet goed verwerkt maar wel heb gezien zet ik op Archive en probleem opgelost. Hooguit dat je alleen de aflveringen die nog in je download map staan en wachten op een SUB even aanpassen in SB.
Deze week nog een swtich gemaakt van SB en opnieuw begonnen. Kost je echt niet zoveel tijd en met ene oude blijven werken terwijl deze weinig wordt bijgewerkt is ook niet alles. Tevens kan je database meestal niet mee omdat bij een andere branch hier soms meer velden in de DB in worden gezet en die mis je in de oude database.
Tevens is het probleem dat je eigenaar van de bestanden bij het kopieeren van Sickbear worden aangepast naar ROOT en meestal krijg (ik) je het niet voor elkaar om dit weer goed te zetten. CHMOD wil dit niet aanpassen omdat hij de gebruiker niet kan vinden.
Alles bij elke ben je dan toch veel tijd kwijt en gaat het het snelste om alleen de inhoud van Config.ini te kopieeren naar de nieuwe en dan SB te starten en hoe je niet alles opnieuw in te stellen.