[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste
Acties:
  • 632.497 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
schumi2004 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:29:
[...]

Neem aan dat je juiste url hebt anders ff een bug report op github maken mss ?
CPv2 herstarten al gedaan?
Al meerdere keren gerestart, ik zal eens een kijkje nemen op github.

Alsnog bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:54
Jell0zz schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:32:
[...]

Alsnog bedankt ;)
Ik weet niet wat het zou kunnen zijn , sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 12:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Jell0zz schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:32:
[...]

Alsnog bedankt ;)
Ik had ook problemen. Mogelijkheid 1 is dat je een oude versie hebt van cp server. De updater is broken en report de nieuwste versie. Zie hier voor meer info:

https://github.com/RuudBu.../543#issuecomment-7450773

Na een update werkte bij mij de boel nog steeds niet. Daarvoor (toen het nog wel werkte) werd de laatst toegevoegde film nooit geparsed. Dit kan je oplossen door de url anders te formuleren. Zie voor een How to hier:
http://www.ixten.nl/blog/...ist_on_couchpotato_server

Na deze beide checks/acties zou het moeten werken. Post hier op weer even je bevinden als je wilt! Let wel op dat de criteria op die settings pagina ook op de imdb watchlist van toepassing zijn (cijfer, jaartal, etc.).

Als laatste: wacht even een dag voordat je checkt of het werkt. Sinds cp server is een imdb watchlist check inderdaad niet meer te forcen. Maar binnen 1,5 dag zou het zeker moeten werken.

[ Voor 14% gewijzigd door LtMarx op 19-01-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52
Ik heb een probleem met sickbeard op mijn raspberry pi. Daarstraks heb ik een niet nette herstart gedaan, omdat de hele handel was vast gelopen. Nadat de zaak opnieuw was opgestart wil sickbeard niet meer opstarten.
Handmatig via SSH geprobeerd, maar wanneer ik /etc/ini.d/sickbeard start doe geeft ie wel ok aan bij starting sickbeard. Vervolgens gebeurd het echter niet. In het logbestand van sickbeard staat ook niks meer sinds de herstart. Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
gomaster schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:38:
Ik heb een probleem met sickbeard op mijn raspberry pi. Daarstraks heb ik een niet nette herstart gedaan, omdat de hele handel was vast gelopen. Nadat de zaak opnieuw was opgestart wil sickbeard niet meer opstarten.
Handmatig via SSH geprobeerd, maar wanneer ik /etc/ini.d/sickbeard start doe geeft ie wel ok aan bij starting sickbeard. Vervolgens gebeurd het echter niet. In het logbestand van sickbeard staat ook niks meer sinds de herstart. Wat kan ik nog doen?
Herinstalleren is natuurlijk altijd een optie, maar verder ben ik bang dat dit een vraag voor de dev is.

Edit: Zorg dan natuurlijk voor backup's van je configs etc dan hoef je dat niet opnieuw te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jell0zz op 19-01-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
Zomaar even een vraag, maar is het mogelijk om searchstrings in sickbeard the excluden?

Stel je krijgt altijd verlepte downloads van één publisher met een specifieke tag, kan je die dan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
Lt. Marx schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:48:
[...]

Ik had ook problemen. Mogelijkheid 1 is dat je een oude versie hebt van cp server. De updater is broken en report de nieuwste versie. Zie hier voor meer info:

https://github.com/RuudBu.../543#issuecomment-7450773

Na een update werkte bij mij de boel nog steeds niet. Daarvoor (toen het nog wel werkte) werd de laatst toegevoegde film nooit geparsed. Dit kan je oplossen door de url anders te formuleren. Zie voor een How to hier:
http://www.ixten.nl/blog/...ist_on_couchpotato_server

Na deze beide checks/acties zou het moeten werken. Post hier op weer even je bevinden als je wilt! Let wel op dat de criteria op die settings pagina ook op de imdb watchlist van toepassing zijn (cijfer, jaartal, etc.).

Als laatste: wacht even een dag voordat je checkt of het werkt. Sinds cp server is een imdb watchlist check inderdaad niet meer te forcen. Maar binnen 1,5 dag zou het zeker moeten werken.
toon volledige bericht
Ik heb de stappen doornomen, we gaan het zien!

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:25
Ik heb het hele zwikkie draaien; Couchpotato, Spotweb & Sabnzbd op linux maar ik mis nog iets;

Het zou helemaal mooi zijn als bijvoorbeeld via de Postprosses er ook nog even de film poster oid gedownload wordt en bijgeplaats. Als ik dan later via mijn ACRyan de films wil kijken heb ik een wat betere herkenning welke film het ook alweer was.
Weet iemand daar tools voor (op linux natuurlijk...)??

[ Voor 3% gewijzigd door hommer op 20-01-2013 09:36 ]

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 09:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Couchpatato vraagje:
Wat is de truuk om 720p xvid niet mee te nemen in de search, als je toch ook voor andere films xvid als optie open wil houden. Ik heb x264 al als prefered staan, maar kan hem niet toevoegen aan required omdat ik ook sommige films al xvid wil hebben.
Jammer dat je niet deze woorden per categorie kan toevoegen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Jell0zz schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:39:
Zomaar even een vraag, maar is het mogelijk om searchstrings in sickbeard the excluden?

Stel je krijgt altijd verlepte downloads van één publisher met een specifieke tag, kan je die dan uitschakelen?
ignore_words in je settings-file uitbreiden met die tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:00
hommer schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:35:
Ik heb het hele zwikkie draaien; Couchpotato, Spotweb & Sabnzbd op linux maar ik mis nog iets;

Het zou helemaal mooi zijn als bijvoorbeeld via de Postprosses er ook nog even de film poster oid gedownload wordt en bijgeplaats. Als ik dan later via mijn ACRyan de films wil kijken heb ik een wat betere herkenning welke film het ook alweer was.
Weet iemand daar tools voor (op linux natuurlijk...)??
CP (ik neem aan dat je CouchPotatoServer bedoelt) kan dat alvast zelf. Tevens heb je een zelfde programma voor series, namelijk SickBeard. Die doet hetzelfde. Verder heb je post processing scripts (met name die van Clinton Hall werken goed bij mij momenteel) welke vanuit SABnzbd (of NZBget) de downloads teruggeven aan de applicaties welke de download geïnitieerd hebben. Vervolgens zal je mediaspeler ze gewoon op kunnen pikken, inclusief de juiste fanart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:11

HaTe

haat niet

Ik heb laatst een newznab api gemaakt voor een private torrent tracker website, welke goed lijkt te werken. Probleem is dat Sickbeard (ik gebruik alleen SB) de torrents naar SabNZBd+ stuurt en niet in de torrent watch-folder.

Iemand weet hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 20-01-2013 18:34 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HaTe schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:52:
Ik heb laatst een newznab api gemaakt voor een private torrent tracker website, welke goed lijkt te werken. Probleem is dat CouchPotato (ik gebruik alleen CouchPotato) de torrents naar SabNZBd+ stuurt en niet in de torrent watch-folder.

Iemand weet hoe ik dit kan oplossen?
De juiste downloader instellen in CP mss ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Waar dan? Bij "Configure Custom Newznab Providers" staat het niet, of misschien dat het ergens in een config bestandje in te stellen is?
Ik weet natuurlijk wel dat newznab origineel voor NZB's is, maar ik dacht dat SB wel zo slim was om hier de torrents in te herkennen, de MIME type staat er namelijk bij.

En ik zie nu ook staan dat BTN bij ondersteunde providers staat, waar ik ook geregistreerd ben :D Toch wil ik deze private tracker ook er graag bij hebben, die zijn wat minder streng met uploaden.

[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 20-01-2013 16:03 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
HaTe schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:02:
Waar dan? Bij "Configure Custom Newznab Providers" staat het niet, of misschien dat het ergens in een config bestandje in te stellen is?
Ik weet natuurlijk wel dat newznab origineel voor NZB's is, maar ik dacht dat SB wel zo slim was om hier de torrents in te herkennen, de MIME type staat er namelijk bij.

En ik zie nu ook staan dat BTN bij ondersteunde providers staat, waar ik ook geregistreerd ben :D Toch wil ik deze private tracker ook er graag bij hebben, die zijn wat minder streng met uploaden.
Dan moet je ff de 'Blackhole' instellen, als je daar Torrent files black holed naar een mapje, bij mij bijvoorbeeld D:\Torrents, komen daar je torrents te staan. Vervolgens moet je je torrent client, in mijn geval uTorrent, instellen om dat mapje te scannen op torrent files.

Die pakt ze dan op en download de bestanden. Eigenlijk heel makkelijk allemaal, als je nog vragen heb hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja, dat heb ik ingesteld en de blackhole werkt. Als ik gewoon handmatig die torrent in de blackhole drop, dan werkt het ook wel, dan pakt SickBeard het later ook (want die checkt weer een map waar uTorrent de torrent naartoe stuurt als die klaar is).

Probleem is het laten zoeken door SB naar torrents. Ik kan nergens vinden hoe ik dat voor elkaar krijg.

Ik zou voor nzb En torrent een gezamelijke blackhole kunnen gebruiken, lijkt mij dat uTorrent en SAB wel zo slim zijn om het juiste bestand te pakken.. Maar lijkt mij dat dit toch anders moet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
HaTe schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:54:
Ja, dat heb ik ingesteld en de blackhole werkt. Als ik gewoon handmatig die torrent in de blackhole drop, dan werkt het ook wel, dan pakt SickBeard het later ook (want die checkt weer een map waar uTorrent de torrent naartoe stuurt als die klaar is).

Probleem is het laten zoeken door SB naar torrents. Ik kan nergens vinden hoe ik dat voor elkaar krijg.

Ik zou voor nzb En torrent een gezamelijke blackhole kunnen gebruiken, lijkt mij dat uTorrent en SAB wel zo slim zijn om het juiste bestand te pakken.. Maar lijkt mij dat dit toch anders moet kunnen?
Wacht... net ging het nog over Couchpotato.
Sickbeard zal altijd een NZB file boven een torrent file verkiezen zo is het geprogrammeerd, waarom wil je per se torrents? Voor zo ver ik weet is er geen knopje of instelling om een bepaald seizoen o.i.d. als torrent te downloaden wat wel handig zou zijn aangezien veel seizoenen buiten de bewaartijd van mijn gratis provider zitten, wat ik dan gewoon doe is de torrents downloaden via mijn browser + uTorrent, sickbeard vindt de files en renamed/replaced ze.

Couchpotato daarentegen zoekt gewoon het beste wat het kan vinden, kan het geen NZB vinden dan pakt het een torrent deze gooit hij in je blackhole en vervolgens pakt je uTorrent het. uTorrent zet het dan weer in het mapje waar CP scant en CP renamed het.

In Sickbeard zou het zo kunnen zijn dat omdat je het ingevuld hebt als een Newznab provider dat hij automatisch aanneemt, Newznab => NZB => SABnzbd+.
Dan zou ik eens een kijkje nemen in de config.ini, als je dan de BTN settings kopieert, eronder plakt en hernoemt naar de naam van jouw private tracker en dan vervolgens de API erachter plakt zou het in principe moeten werken.

Verder nog iemand anders die hetzelfde wil doen maar het wordt afgeraden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Het ging altijd over Sickbeard, maar ik had me even vergist en typte Couchpotato, sorry voor de verwarring!

Volgens mij is het bij SB zo dat hij gewoon pakt bij welke provider het het eerste staat, vaak is dat bij mij die private tracker. Dat is een reden dat ik torrents gebruik + dat usenet steeds slechter werkt door takedown requests, torrents werken altijd.
In Sickbeard zou het zo kunnen zijn dat omdat je het ingevuld hebt als een Newznab provider dat hij automatisch aanneemt, Newznab => NZB => SABnzbd+.
Dat is denk ik ook het geval (dat blijkt zelfs). Ik heb een topic op het SB forum aangemaakt, hopelijk komt daar een oplossing uit.

En voor BTN moet alleen een apikey opgegeven worden. De rest van de informatie zit in SB geprogrammeerd (niet zichtbaar, of ik moet even naar de broncode kijken, maar dan nog betwijfel ik of het gaat werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 08:38
Dag Tweakers, ik heb even jullie hulp nodig! :)

Ik heb nu sickbeard, couchpotato en sabnzbd op mijn Synology geïnstalleerd. Nu zag ik vandaag dat couchpotato problemen krijgt wanneer hij een film wilt hernoemen:
code:
1
2
3
4
5
6
[tato.core.plugins.renamer] Renaming "/volume1/Downloads/complete/movies/Expatriate, The (2012)/The Expatriate (2012).srt" to "/volume1/Media/Movies/Converteren/Expatriate, The (2012)/The Expatriate (2012).srt"

[tato.core.plugins.renamer] Failed setting permissions for file: /volume1/Media/Movies/Converteren/Expatriate, The (2012)/The Expatriate (2012).srt, Traceback (most recent call last):
  File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/renamer/main.py", line 457, in moveFile
    os.chmod(dest, Env.getPermission('file'))
OSError: [Errno 1] Operation not permitted: '/volume1/Media/Movies/Converteren/Expatriate, The (2012)/The Expatriate (2012).srt'

De bestanden worden dus gedownload door Sabnzbd (bij instellingen staat chmod op 777). Als ik ga kijken bij de gedownloade bestanden, dan staat er als user 'sabnzbd'. Couchpotato werkt als user 'couchpotatoserver'. Hoe kan ik ervoor zorgen dat couchpotato wel gewoon de bestanden kan hernoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:22
Heeft iemand enig idee waarom Sickbeard niet meer naar de API van een Newznab server kan connecten?
[code]
jan-20 20:01:50 ERROR SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading URL: xxx.com/api?age=0&apikey=xxx&t=tvsearch&cat=5040%2C5030
jan-20 20:01:50 WARNING SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Unknown error while loading URL xxx.com/api?age=0&apikey=xxx&t=tvsearch&cat=5040%2C5030
[/code]

Wanneer ik de URL in Chrome open werkt het wel en krijs ik netjes een RSS feed.
API key klopt natuurlijk ook..

Ah. Handmatig settings.xml aanpassen met http:// ervoor en dan zou het meoten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Xaero op 20-01-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 18-06 21:39

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vanwege de betere PAR functie van SABnzdb ben ik overgestapt van Newsleecher naar SABnzbd voor m'n series. Het duurde even voor dat ik er achter was hoe ik met sorting de post processing kon doen, maar dat lijkt nu te werken. Vroeger leek SAB hier niet op volle snelheid te kunnen downloaden, dat werkt nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

Gisteren heb ik subliminal geïnstalleerd, echter heb ik een heel irritant probleempje: als ik een cronjob gebruik, krijg een een foutmelding waar ik niet wijs uit word. Als ik op dezelfde manier subliminal aanroep vanaf de commandline, werkt het prima. Ik heb al geprobeerd om eerst naar de home directory te changen, voordat subliminal uitgevoerd wordt, maar dat maakt niets uit (zou ook niet zo moeten zijn).

Iemand enig hoe ik dit kan oplossen?

Foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
DEBUG    2013-01-21 15:13:07 subliminal.async         Thread Thread-1 terminated
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/bin/subliminal", line 5, in <module>
    pkg_resources.run_script('subliminal==0.6.3', 'subliminal')
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/pkg_resources.py", line 461, in run_script
    self.require(requires)[0].run_script(script_name, ns)
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/pkg_resources.py", line 1194, in run_script
    execfile(script_filename, namespace, namespace)
  File "/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/subliminal-0.6.3-py2.6.egg/EGG-INFO/scripts/subliminal", line 99, in <module>
    main()
  File "/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/subliminal-0.6.3-py2.6.egg/EGG-INFO/scripts/subliminal", line 83, in main
    force=args.force, multi=args.multi, scan_filter=scan_filter)
  File "/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/subliminal-0.6.3-py2.6.egg/subliminal/async.py", line 134, in download_subtitles
    subtitles_by_video = self.list_subtitles(paths, languages, services, force, multi, cache_dir, max_depth, scan_filter)
  File "/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/subliminal-0.6.3-py2.6.egg/subliminal/async.py", line 120, in list_subtitles
    tasks = create_list_tasks(paths, languages, services, force, multi, cache_dir, max_depth, scan_filter)
  File "/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/subliminal-0.6.3-py2.6.egg/subliminal/core.py", line 57, in create_list_tasks
    scan_result.extend(scan(p, max_depth, scan_filter))
  File "/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/subliminal-0.6.3-py2.6.egg/subliminal/videos.py", line 223, in scan
    result.extend(scan(os.path.join(entry, e), max_depth, scan_filter, depth + 1))
  File "/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/subliminal-0.6.3-py2.6.egg/subliminal/videos.py", line 223, in scan
  File "/usr/lib/python2.6/posixpath.py", line 70, in join
    path += '/' + b
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xc3 in position 38: ordinal not in range(128)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:27
0.6.3 is toch een developer versie? Dan moet je de stable versie installeren (kan zijn dat ik het mis heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bartske schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:12:
0.6.3 is toch een developer versie? Dan moet je de stable versie installeren (kan zijn dat ik het mis heb)
0.6.3 is de master branch (dus stable, lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:12
ik zou in mijn config.ini van sickbeard willen gaan, en ik weet dat het via ssh kan en root access e.d. Probleem echter is, dat ik niet weet hoe je via ssh daaraan kan geraken. Ik weet dat het via terminal op mac gaat, en de command line maar voor de rest ken ik echt niks van die ssh-commands. Iemand die kan helpen? Of misschien moet ik een programma gebruiken met een UI daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

pina schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:12:
ik zou in mijn config.ini van sickbeard willen gaan, en ik weet dat het via ssh kan en root access e.d. Probleem echter is, dat ik niet weet hoe je via ssh daaraan kan geraken. Ik weet dat het via terminal op mac gaat, en de command line maar voor de rest ken ik echt niks van die ssh-commands. Iemand die kan helpen? Of misschien moet ik een programma gebruiken met een UI daarvoor?
Wat wil je precies doen? Met 'cat' kan je een bestand bekijken, met 'nano' kan je iets bewerken (bestaan ook nog wel een hele hoop andere editors, maar nano is meestal wel de makkelijkste). Verder, met 'cd' kan je van directory veranderen en met 'ls' kan je de inhoud zien (evt ls -a om ook verborgen bestanden te zien).

Je hebt zelf ooit sickbeard ergens geinstalleerd, daar staat ook je config.ini.

GUI kan wel, maar lijkt me niet echt lekker op een server. Als je je sickbeard ergens in een home-folder hebt staan, zou ik er eerder voor kiezen om het te bewerken via samba of nfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:12
edit: het is mij alleszins al gelukt om via ssh in te loggen op mijn NAS, dan naar dir te surfen van sickbeard:

cd /usr/local/sickbeard/var/config.ini

maar om nu het bestandje config.ini te editen, lukt het mij niet. nano /usr/local/sickbeard/var/config.ini werkt niet...

[ Voor 125% gewijzigd door pina op 21-01-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Idee om een SFTP/SCP client te gebruiken? Hiermee kan je gewoon de folders door, bestand downloaden, editen in je favoriete editor en terug uploaden (wel met de correcte rechten).

Vergeet trouwens ook SickBeard niet uit te zetten voordat je het bestandje terug zet. SickBeard overschrijf hem met de versie in zijn geheugen als hij afgesloten wordt, waardoor je anders je wijzigingen kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Laatst online: 17-06 18:25
hommer schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:35:
Voor wie het interesseert; het kan gewoon met Couchpotato. Ik heb de download dir veranderd in Sabnzbd en de renamer van CP ge-enabeld zodat die de afgeronde downloads verplaatst naar de uiteindelijke bestemming. CP kan dan ook metadata voor XBMC mee copieren, de thumbnail (tbn) kun je de extensie jpg geven.
Werkt perfect. _/-\o_

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

pina schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:40:
edit: het is mij alleszins al gelukt om via ssh in te loggen op mijn NAS, dan naar dir te surfen van sickbeard:

cd /usr/local/sickbeard/var/config.ini

maar om nu het bestandje config.ini te editen, lukt het mij niet. nano /usr/local/sickbeard/var/config.ini werkt niet...
Dan is nano wss niet aanwezig op je server. Met een packet manager kan je die installeren (apt-get op debian/ubuntu, bijvoorbeeld). Overigens heeft serhat ook gelijk, je kan ook gewoon SCP gebruiken. WinSCP op Windows of Cyberduck op OSX, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 10:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik kom er nog even niet uit. Op mijn HTCP heb ik in Sickbeard ingesteld dat ik een bepaalde serie wil zoeken. Gekoppeld met SabNZBd en zowaar, hij ging downloaden. Dat is dus gelukt, en er is een map aangemaakt door Sickbeard op de harde schijf voor die serie echter blijven de gedownloade afleveringen in de SabNZBd download map staan. Het is vast ergens een extra instelling maar ik dacht dat ik hem helemaal goed had nu, zeker omdat het mapje al werd aangemaakt. Iemand enig idee?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:53:
Ik kom er nog even niet uit. Op mijn HTCP heb ik in Sickbeard ingesteld dat ik een bepaalde serie wil zoeken. Gekoppeld met SabNZBd en zowaar, hij ging downloaden. Dat is dus gelukt, en er is een map aangemaakt door Sickbeard op de harde schijf voor die serie echter blijven de gedownloade afleveringen in de SabNZBd download map staan. Het is vast ergens een extra instelling maar ik dacht dat ik hem helemaal goed had nu, zeker omdat het mapje al werd aangemaakt. Iemand enig idee?
Wordt de post-processing script goed aangroepen binnen Sab? Of heb je juist ingesteld dat Sickbeard mappen moet scannen i.p.v. dat je post-processing gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet even instellen dat Sickbeard de catagorie "TV" meegeeft aan de download en vervolgens instellen dat hij de "TV" download map scanned op nieuwe bestanden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik zou dat persoonlijk niet aanraden, zie: serhat in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2".
Alleen als je door bepaalde redenen niet kan post-processen dan alleen het scannen gebruiken imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:49
Ik gebruik post processing renamen in SB met de custom instelling %RN
Werkt als een tiet, zou nooit iets anders willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:00
hommer schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:52:
[...]

Voor wie het interesseert; het kan gewoon met Couchpotato. Ik heb de download dir veranderd in Sabnzbd en de renamer van CP ge-enabeld zodat die de afgeronde downloads verplaatst naar de uiteindelijke bestemming. CP kan dan ook metadata voor XBMC mee copieren, de thumbnail (tbn) kun je de extensie jpg geven.
Werkt perfect. _/-\o_
Dat zei ik tegen je inderdaad:
Joster schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:07:
[...]

CP (ik neem aan dat je CouchPotatoServer bedoelt) kan dat alvast zelf. Tevens heb je een zelfde programma voor series, namelijk SickBeard. Die doet hetzelfde. Verder heb je post processing scripts (met name die van Clinton Hall werken goed bij mij momenteel) welke vanuit SABnzbd (of NZBget) de downloads teruggeven aan de applicaties welke de download geïnitieerd hebben. Vervolgens zal je mediaspeler ze gewoon op kunnen pikken, inclusief de juiste fanart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

Lief Adje

Love is in the air

sinds gisteren werkt me sickbeard config niet meer, draait op een Synology DS213
geinstalleerd via een package van synocommunity

uit de logs de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Jan-22 12:11:12 DEBUG    MAIN :: Executing git symbolic-ref -q HEAD with your shell in /usr/local/sickbeard/share/SickBeard
Jan-22 12:11:12 DEBUG    MAIN :: git output: /bin/sh: git: not found

Jan-22 12:11:12 DEBUG    MAIN :: Unable to find git with command git symbolic-ref -q HEAD
Jan-22 12:11:12 DEBUG    MAIN :: Retrieving the last check time from the DB
Jan-22 12:11:12 DEBUG    MAIN :: sickbeard.db: SELECT * FROM info
Jan-22 12:11:12 INFO     MAIN :: Writing PID 9311 to /usr/local/sickbeard/var/sickbeard.pid
Jan-22 12:11:12 INFO     MAIN :: Starting Sick Beard on http://0.0.0.0:9202/

Sickbeard draait wel maar reageert niet op poort 9202
Package al weg gegooit, clean install, git geinstalleerd... geen suc6

Laatste DSM beta en sickbeard package, iemand suggesties?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik ken het Synology platform niet. Maar heb je netstat beschikbaar? Check dan even of hij daadwerkelijk wel luistert op poort 9202 (op linux doe je iets van 'netstat -an|grep 9202'). Wat bijvoorbeeld kan is dat een ander proces al op die poort luistert en SB dat niet door heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

Lief Adje

Love is in the air

XBL schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:21:
Ik ken het Synology platform niet. Maar heb je netstat beschikbaar? Check dan even of hij daadwerkelijk wel luistert op poort 9202 (op linux doe je iets van 'netstat -an|grep 9202'). Wat bijvoorbeeld kan is dat een ander proces al op die poort luistert en SB dat niet door heeft.
Lijkt wel te luisteren?
code:
1
2
3
4
5
DiskStation> netstat -an|grep 9202
tcp        0      0 0.0.0.0:9202            0.0.0.0:*               LISTEN
tcp        0      0 10.222.1.20:9202        10.222.1.100:59150      SYN_RECV
tcp        0      0 10.222.1.20:9202        10.222.1.100:59091      SYN_RECV
tcp        0      0 10.222.1.20:9202        10.222.1.100:59372      SYN_RECV

ip 20 is synology en ip 100 mijn pc

Fixed, firefox doet het wel ipv ie9...

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

XBL schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:18:
Gisteren heb ik subliminal geïnstalleerd, echter heb ik een heel irritant probleempje: als ik een cronjob gebruik, krijg een een foutmelding waar ik niet wijs uit word. Als ik op dezelfde manier subliminal aanroep vanaf de commandline, werkt het prima. Ik heb al geprobeerd om eerst naar de home directory te changen, voordat subliminal uitgevoerd wordt, maar dat maakt niets uit (zou ook niet zo moeten zijn).

Iemand enig hoe ik dit kan oplossen?

Foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
DEBUG    2013-01-21 15:13:07 subliminal.async         Thread Thread-1 terminated
  File "/usr/local/bin/subliminal", line 5, in <module>
    pkg_resources.run_script('subliminal==0.6.3', 'subliminal')
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/pkg_resources.py", line 461, in run_script
    self.require(requires)[0].run_script(script_name, ns)
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/pkg_resources.py", line 1194, in run_script
    execfile(script_filename, namespace, namespace)
  File "/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/subliminal-0.6.3-py2.6.egg/EGG-INFO/scripts/subliminal", line 99, in <module>
    main()
  File "/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/subliminal-0.6.3-py2.6.egg/EGG-INFO/scripts/subliminal", line 83, in main
    force=args.force, multi=args.multi, scan_filter=scan_filter)
  File "/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/subliminal-0.6.3-py2.6.egg/subliminal/async.py", line 134, in download_subtitles
    subtitles_by_video = self.list_subtitles(paths, languages, services, force, multi, cache_dir, max_depth, scan_filter)
  File "/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/subliminal-0.6.3-py2.6.egg/subliminal/async.py", line 120, in list_subtitles
    tasks = create_list_tasks(paths, languages, services, force, multi, cache_dir, max_depth, scan_filter)
  File "/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/subliminal-0.6.3-py2.6.egg/subliminal/core.py", line 57, in create_list_tasks
    scan_result.extend(scan(p, max_depth, scan_filter))
  File "/usr/lib/python2.6/posixpath.py", line 70, in join
    path += '/' + b
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xc3 in position 38: ordinal not in range(128)
toon volledige bericht
Was niet helemaal wakker. Vergeten de environment in te stellen (werd een beetje in de war gegooit door die trace). Voeg het volgende helemaal aan het begin van je crontab toe:
code:
1
2
3
4
SHELL=/bin/bash
LANG=en_US.UTF-8
LANGUAGE=en
LC_CTYPE=en_US.UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 14:12
Ik krijg sinds een aantal dagen regelmatig deze foutmelding in de log van Sickbeard:

code:
1
SEARCHQUEUE-BACKLOG-82066 :: Unable to load url http://lolo.sickbeard.com/getnzb/

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:44
Waarschijnlijk zijn ze dan bezig geweest met een server update of iets dergelijks, kun je normaal gewoon negeren.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 23:06
weet iemand wat het rode driehoekje met uitroepteken betekend in CP?, heb utorrent nu aan CP gekoppeld maar wanneer ik een film wil downloaden dan krijg ik meteen een uitroepteken. en gebeurd er niks..
Met een NZB bestand heb ik nergens last van trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
thvers schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:26:
weet iemand wat het rode driehoekje met uitroepteken betekend in CP?, heb utorrent nu aan CP gekoppeld maar wanneer ik een film wil downloaden dan krijg ik meteen een uitroepteken. en gebeurd er niks..
Met een NZB bestand heb ik nergens last van trouwens.
Logging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
01-22 19:38:01 ERROR [31m[core.downloaders.utorrent] Config properties are not filled in correctly, port is missing.[0m
01-22 19:38:01 INFO [0m[ato.core.plugins.searcher] Tried to download, but none of the downloaders are enabled[0m
01-22 19:38:02 ERROR [31m[core.downloaders.utorrent] Config properties are not filled in correctly, port is missing.[0m
01-22 19:38:02 INFO [0m[ato.core.plugins.searcher] Tried to download, but none of the downloaders are enabled[0m
01-22 19:38:02 ERROR [31m[core.downloaders.utorrent] Config properties are not filled in correctly, port is missing.[0m
01-22 19:38:02 INFO [0m[ato.core.plugins.searcher] Tried to download, but none of the downloaders are enabled[0m

terwijl de host bij utorrent localhost:8082/gui is, pasword en gebruikersnaam ook goed ingevul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
thvers schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:39:
01-22 19:38:01 ERROR [31m[core.downloaders.utorrent] Config properties are not filled in correctly, port is missing.[0m
01-22 19:38:01 INFO [0m[ato.core.plugins.searcher] Tried to download, but none of the downloaders are enabled[0m

terwijl de host bij utorrent localhost:8082/gui is, pasword en gebruikersnaam ook goed ingevul...
toon volledige bericht
Logging is er anders vrij duidelijk in, ik zou je config nog eens nalopen en wellicht aanpassen. Al eens zonder gui geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
ja nu pakt die hem wel, ook http weggelaten ervoor, want eerst ook zonder gui gedaan maar met http. pakt ze nu wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmm headphones werkt opeens niet meer. als ik hem start en de log bekijk zie ik alleen maar: Database Error: database is locked

Verder ook geen covers etc te zien. meer mensen last van?

Nu zie ik weer:
code:
1
Fatal Error executing UPDATE descriptions SET Content = ?, LastUpdated = ?, Summary = ? WHERE ArtistID = ? :: database disk image is malformed

[ Voor 32% gewijzigd door Paulus07 op 22-01-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Hier werkt alles normaal in Headphones, de meest recente commit uit de master branch op Windows 7 x64.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:09
Kan je in CP V2 de quality van de wanted list ook aanpassen? Heb destijds mijn films laten zoeken op best quality. Maar hier zit ook dvdrip tussen, deze wil ik niet binnen laten halen. Heb nu in mijn best quality de dvdrip uitgevinkt maar hij haalt ze nog steeds binnen.

Ook heb ik rip,xvid en dvdrip al bij ignored words gezet,maar ook dit mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:37:
Kan je in CP V2 de quality van de wanted list ook aanpassen? Heb destijds mijn films laten zoeken op best quality. Maar hier zit ook dvdrip tussen, deze wil ik niet binnen laten halen. Heb nu in mijn best quality de dvdrip uitgevinkt maar hij haalt ze nog steeds binnen.

Ook heb ik rip,xvid en dvdrip al bij ignored words gezet,maar ook dit mocht niet baten.
Zeg G.Scholtens heb je het nu echt al die tijd niet begrepen?
Doe potverdorie eens zelf zoeken naar deze makkelijke vragen of lees topic eens

* schumi2004 doet mod een verzoekje om persoonlijke ban button!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Laatst online: 24-05 22:23
Misschien moeten we een sticky manual schrijven waar al deze vragen automatisch naartoe verwezen kunnen worden alvorens te posten :-)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tboheeren schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:43:
Misschien moeten we een sticky manual schrijven waar al deze vragen automatisch naartoe verwezen kunnen worden alvorens te posten :-)
Voor wat technische vragen wellicht wel, maar kom op, een beetje zelf initiatief en zoeken/lezen/proberen mag ik toch wel verwachten van een Tweaker?
Krijg nu niet bepaald indruk dat er enige handelingen/acties gedaan zijn bij dit soort vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
langs de andere kant kan wat vriendelijke info ook:

je wanted lijst past zich niet automatisch aan als je achteraf je kwaliteitsvoorkeuren aanpast...
alle films opnieuw toevoegen en de oorspronkelijke verwijderen

ignored list vullen met kernwoorden waarmee CP net het onderscheid probeert te maken is not the way to go.

maar kan je volgende keer wat initiatief tonen zodat schumi misschien ook goesting krijgt om je te helpen?
Google staat wellicht vol met die info, net als verschillende forums. Je bent zelden de eerste met een probleem.

en waarom een sticky?
je hebt toch een 'veelgestelde vragen'-sectie van de TS?
't wordt dan eens tijd dat die wat meer gevuld wordt...
één zin extra onder de info over quality-instellingen in CP had al genoeg kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@soulrider,

Had inderdaad gekund ware het niet dat het niet de eerste keer is (verspreid over tweakers)
Ik ben heus de moeilijkste niet maar zal de volgende keer tot 10 tellen :P

Ik zal ook eens gaan kijken of er meerdere vragen zijn welke in de Veelgestelde vragen sectie zouden kunnen. Maar persoonlijk ben ik van mening dat dit soort dingen er niet direct in hoeven, als je dat voor elke app wil gaan doen, kunnen we net zo goed de README files erin plakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Precies, en het topic sluiten en verwijzen naar de vele how-to's die beschikbaar zijn op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Heb eindelijk alles draaien op een VM, en geautomatiseerd downloaden werkt perfect :P

Ik vind het alleen jammer dat films met een lidwoord in de titel vreemd gerenamed worden (The Departed wordt bvb Departed, The). Kan ik dit nog aanpassen?

/edit

Heb er over heen gekeken, ipv "Moviename, The" kan ik ook "The Moviename" kiezen :+

[ Voor 16% gewijzigd door ihre op 23-01-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
offtopic:
Ik ben het eens met schumi2004. Hij heeft vaak genoeg vriendelijk geantwoord of netjes gezegd iets beter te zoeken, van kijk daar eens of daar bijvoorbeeld. Blijkbaar helpt dat niet.

Maar weer terug ontopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 20:21
goedenavond;

weer eens iets stuk..
op de een of andere manier gaat eens per X aantal maanden mijn DB stuk.. naja, db weggooien en dan opnieuw alle shows adden. helaas zijn het 500 shows, dus dat schiet niet zo op..
helemaal niet dankzij deze nieuwe fout:

hij voegt 1 show toe, de rest krijg ik deze error:
2013-01-23 17:20:36.906097 SHOWQUEUE-ADD :: Error contacting TVDB: We recently timed out, so giving up early this time
2013-01-23 17:20:39.912113 SHOWQUEUE-ADD :: Error contacting TVDB: We recently timed out, so giving up early this time
2013-01-23 17:20:42.918032 SHOWQUEUE-ADD :: Error contacting TVDB: We recently timed out, so giving up early this time
2013-01-23 17:20:45.924084 SHOWQUEUE-ADD :: Error contacting TVDB: We recently timed out, so giving up early this time

als ik in mijn log kijk zie ik dat dit de cache is
'/usr/local/sickbeard/var/cache/tvdb'
die heb ik al aangepast met chmod -r 777 zoals door sommige topics wordt geopperd..
log ik in op de machine (het is een synology) en ik ping www.thetvdb.com dan krijg ik wel een IPv6 terug..

van de 200 shows die ik per keer toevoeg, failen er 199, en lukt er eentje.. altijd met deze fout..

huidige versie is alpha (master) -- source : e6dcfb307ba4ac3dc6388e9b0278497359109f40

iemand enig idee?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Muncher schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:29:
Ik lees op Internet dat de laatste versie van Subliminal regelmatig de volgende fout geeft op Linux/Ubuntu/Xubuntu:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ERROR: subliminal.async Exception raised in worker Thread-1
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/subliminal-0.6.2-py2.7.egg/subliminal/async.py", line 47, in run
result = consume_task(task, self.services)
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/subliminal-0.6.2-py2.7.egg/subliminal/core.py", line 130, in consume_task
service = get_service(services, task.service, config=task.config)
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/subliminal-0.6.2-py2.7.egg/subliminal/core.py", line 207, in get_service
services[service_name].init()
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/subliminal-0.6.2-py2.7.egg/subliminal/services/opensubtitles.py", line 90, in init
super(OpenSubtitles, self).init()
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/subliminal-0.6.2-py2.7.egg/subliminal/services/__init__.py", line 84, in init
self.session = requests.session(timeout=10, headers={'User-Agent': self.user_agent})
TypeError: session() takes no arguments (2 given)

Ik had er zelf ook last van. Heb wat onderzoek gedaan en ben via de Github https://github.com/Diaoul/subliminal/issues/172 van Subliminal achter een (tijdelijke) oplossing gekomen.

De tijdelijke oplossing is als volgt:
code:
1
2
uninstall requests: sudo pip uninstall -y requests
install requests version 0.14.2: sudo pip install requests==0.14.2
toon volledige bericht
Ik zie nu dat er een nieuwe versie van Subliminal uit is, versie 0.6.3. Changelog geeft aan:

code:
1
2
release date:** 2013-01-17
Fix requirements due to requests 1.0

Het ziet er dus naar uit dat Subliminal weer out-of-the-box zou moeten werken. Heb het nog niet getest, geef alleen even de heads-up. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 22:08
Mijn ervaring is dat Subliminal meer stuk is dan dat het echt werkt. Daarom ben ik blij met AutoSub, werkt tot nu toe nog altijd. Gewoon ter info. Als je blij bent met Subliminal, lekker blijven gebruiken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
ChuckyDevil schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:29:
Mijn ervaring is dat Subliminal meer stuk is dan dat het echt werkt. Daarom ben ik blij met AutoSub, werkt tot nu toe nog altijd. Gewoon ter info. Als je blij bent met Subliminal, lekker blijven gebruiken natuurlijk.
Dat is ook mijn ervaring, gebruik al een tijdje autosub. Soms werkt deze niet optimaal, dan draai ik ff 1x jBierSubDownloader om alles bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08
soulrider schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:35:
langs de andere kant kan wat vriendelijke info ook:

je wanted lijst past zich niet automatisch aan als je achteraf je kwaliteitsvoorkeuren aanpast...
alle films opnieuw toevoegen en de oorspronkelijke verwijderen
Moet je wel juiste info geven natuurlijk ;)
Je wanted lijst past zich wel aan als je je quality profile aanpast. Voeg je een quality toe aan "Best" zal dit doorgevoerd worden in films toegevoegt aan wanted met de quality "best".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vaag, mijn Sickbeard is opeens van een aantal series afleveringen van oude seizoenen gaan downloaden.
De mooiste is wel dat ie aflevering 1 van 2.5 Man heeft gedownload.

[ Voor 26% gewijzigd door Coenen op 23-01-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Backlog waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 19-06 15:59

zeroday

There is no alternative!

renamen ..

ik ben bezig om een nieuwe Sickbeard te implementeren die kan samenwerken met Sabnzbd en Transmission.
Ik ben nu zover dat alles draait zoals het moet, er is 1 verzamel folder van compete afleveringen zodat Sickbeard deze kan processen.

Er is nog 1 ding wat ik mis: de juiste wijze van renamen in sickbeard

ik heb nu het volgende ingesteld
Season %0S/%SN - S%0SE%0E - %Q.N-%RG

Echter dit is niet geheel naar wens
Ik wil namelijk dit hebben:
The Carrie Diaries - S01E01 - 720p HDTV X264-DIMENSION.mkv

Maar Sickbeard maakt er
The Carrie Diaries - S01E02 - HD.TV-DIMENSION.mkv of zelfs
The Carrie Diaries - S01E01 - HD.TV-SiCKBEARD.mkv
van als ik er een preview van maak.

en een WEB-DL gaat van
Raising Hope - S03E05 - 720p WEB-DL DD5 1 H 264-BS.mkv
naar
Raising Hope - S03E05 - 720p.WEB-DL-SiCKBEARD.mkv
tsja.. dan mis ik toch bepaalde onderdelen.

Is er iets waarbij Sickbeard de wijze van hernoemen alah Sabnzbd kan gebruiken?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Waarom dan de eerste aflevering van Two And A Half Man en alleen die aflevering? Van 4 series lijkt ie een soort van willekeurig missende afleveringen te hebben gedownload. Nevermind, je hebt gelijk:
code:
1
BACKLOG :: Running limited backlog on recently missed episodes only

@Zeroday: waarom laat je SAB niet renamen (sorten)? Ik laat SAB alles naar de juiste folder saven. Ik rename de files Niet, omdat ik er anders geen subs bij krijg.

[ Voor 22% gewijzigd door Coenen op 23-01-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:20

NoTimeRemains

I know

Ik heb wat problemen met het hernoemen van een aantal films. Hoe kan ik het hernoemen forceren?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

@Zeroday: waarom laat je SAB niet renamen (sorten)? Ik laat SAB alles naar de juiste folder saven. Ik rename de files Niet, omdat ik er anders geen subs bij krijg.
Dat doe ik nu ook, echter momenteel zijn er een aantal series die niet via lolo of newznab binnenkomen waardoor deze automatisch via torrents binnenkomt, transmission doet er verder niets mee. Transmission zet hem weg in de complete folder en dan pakt sickbeard um op .. (iets zegt me dat ik wat moet bedenken voor m'n torrent ratio, want als het weg is kan het ook niet meer gedeeld worden) mmm..

tsja.. nu is het een handmatige copy actie ..

Nu blijft de file de standaard filenaam hebben maar ik vind die punten ertussen maar niets ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door zeroday op 23-01-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 13:05

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

freak1 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:24:
goedenavond;

weer eens iets stuk..
op de een of andere manier gaat eens per X aantal maanden mijn DB stuk.. naja, db weggooien en dan opnieuw alle shows adden. helaas zijn het 500 shows, dus dat schiet niet zo op..
helemaal niet dankzij deze nieuwe fout:

hij voegt 1 show toe, de rest krijg ik deze error:
2013-01-23 17:20:36.906097 SHOWQUEUE-ADD :: Error contacting TVDB: We recently timed out, so giving up early this time
2013-01-23 17:20:39.912113 SHOWQUEUE-ADD :: Error contacting TVDB: We recently timed out, so giving up early this time
2013-01-23 17:20:42.918032 SHOWQUEUE-ADD :: Error contacting TVDB: We recently timed out, so giving up early this time
2013-01-23 17:20:45.924084 SHOWQUEUE-ADD :: Error contacting TVDB: We recently timed out, so giving up early this time

als ik in mijn log kijk zie ik dat dit de cache is
'/usr/local/sickbeard/var/cache/tvdb'
die heb ik al aangepast met chmod -r 777 zoals door sommige topics wordt geopperd..
log ik in op de machine (het is een synology) en ik ping www.thetvdb.com dan krijg ik wel een IPv6 terug..

van de 200 shows die ik per keer toevoeg, failen er 199, en lukt er eentje.. altijd met deze fout..

huidige versie is alpha (master) -- source : e6dcfb307ba4ac3dc6388e9b0278497359109f40

iemand enig idee?
toon volledige bericht
Misschien een quota instelling op tvdb :? die er voor zorgt dat je niet te veel load kan genereren

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Zeroday, ah, Transmission, vandaar de post processing door Sickbeard. W.b.t. die punten in file namen heb je gelijk, die zijn behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Coenen schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:17:
@Zeroday, ah, Transmission, vandaar de post processing door Sickbeard. W.b.t. die punten in file namen heb je gelijk, die zijn behoorlijk irritant.
Momenteel heb ik 2 sickbeards draaien
1tje die geen postprocessing doet maar gewoon over de API alleen de nzb aan sabnzbd stuurt
die stuurt het via NFS naar de NAS in een folder

Echter ik wil af van de dubbele bestanden van 720p naar WEB-TV want dat kan Sickbeard dan niet meer traceren. dus nu een 2e sickbeard waar alles door Sickbeard gedaan wordt, dus na het downloaden weer oppakken door sickbeard .. en dat geldt dan inderdaad ook voor Transmission.

Maar ik denk dat ik hetgeen van transmission maar even zo laat. Dat is in ieder geval dan wat handwerk, maar dan weet ik wel dat ik dan zelf nog wat moet doen. en dan kan ik het hernoemen inderdaad door sabnzbd laten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
imdos schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:11:
[...]
Misschien een quota instelling op tvdb :? die er voor zorgt dat je niet te veel load kan genereren
hmmm zou dat het kunnen zijn? vaag zeg... maar het gebeurd echt al meteen bij de eerste hit, dus nog voordat ik load ga genereren..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
freak1 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:01:
[...]

hmmm zou dat het kunnen zijn? vaag zeg... maar het gebeurd echt al meteen bij de eerste hit, dus nog voordat ik load ga genereren..
Heb een dergelijke melding nog nooit gehad. Als je voor debug kiest in de logging zie je waarschijnlijk niks meer als je al gepost had? (of was dat al de debug info?)

Je zou verwachten dat van de 200 er toch wel meer als 1 gevonden wordt. Draai het zelf ook op een SYnology maar heb niks moeten chmodden of iets dergelijks om het werkend te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 24-01-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Godgloeiende, CP is weer gestopt met verplaatsen... Ik word krakjorem van CP door die random problemen. Ik kom nooit aan instellingen van CZp en dan draait het 2 maanden zonder problemen en ineens weer shit. Het is gewoon zo enorm onlogisch dat dit soort problemen uit zichzelf ontstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
deze error krijg ik

code:
1
2013-01-24 10:53:54.912262 SHOWQUEUE-ADD :: Error contacting TVDB: Could not connect to server: timed out

en uit het debug log

code:
1
2
3
Jan-24 10:53:54 ERROR    SHOWQUEUE-ADD :: Error contacting TVDB: Could not connect to server: timed out
Jan-24 10:53:24 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: TVDB: {'useZip': True, 'apikey': '9DAF49C96CBF8DAC', 'cache': '/usr/local/sickbeard/var/cache/tvdb', 'language': 'en'}
Jan-24 10:53:24 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: Starting to add show /volume1/Series/Doctor Who (2005)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
solved.. het was dus IPv6 wat aanstond op mijn synology.. ik had specifiek tunneling uitgezet, maar dat moet dus ook nog specifiek per interface uitgezet worden :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jpjedi schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:48:
Godgloeiende, CP is weer gestopt met verplaatsen... Ik word krakjorem van CP door die random problemen. Ik kom nooit aan instellingen van CZp en dan draait het 2 maanden zonder problemen en ineens weer shit. Het is gewoon zo enorm onlogisch dat dit soort problemen uit zichzelf ontstaan..
Ik heb het ook wel eens gehad dat CPv2 ineens over z'n nek ging. Nooit kunnen achterhalen wat het nu was maar wat ik wel wist was dat mijn DB corrupt was met een herinstall als gevolg.
Vandaar dat ik mijn wanted list altijd op IMDB invul, mocht het dan weer fout gaan dan heb ik zo mijn lijst terug ;)

Waarschijnlijk heb je nu ook geen toegang tot de logging of wel? Misschien deze veilig stellen en proberen deze aan Ruud door te geven via Git of hier, mss kan hij er iets uithalen waarom het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb gisteren AutoSub geinstalleerd op mijn HTPC. Config doorgelopen (eigenlijk alleen de mappen goed ingesteld) en gerestart. Hij zag al mjn series staan maar zodra ik op 'run now' klik krijg ik een internal server error (500). Dus ik heb ergens nog een serverinstelling of zoiets nog niet goed staan. Ik vind er op internet wel e.e.a. over maar dan gaan ze allemaal graven in Linux code en zo, en ik heb het gewoon op Windows 7 staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk moet je hem even zijn gang laten gaan. Als ik een nieuwe directory toevoeg en ik druk te snel op Run Now dan krijg ik die melding ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik voeg gewoon de algemene map D:\Series toe in de config (eerste gebruik, staan dus alles bij elkaar gelijk zo'n 40 seizoenen in van diverse series). Moet ik ze beter 1 voor 1 (dus per serie afzonderlijk) toevoegen en runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:35
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:55:
Ik voeg gewoon de algemene map D:\Series toe in de config (eerste gebruik, staan dus alles bij elkaar gelijk zo'n 40 seizoenen in van diverse series). Moet ik ze beter 1 voor 1 (dus per serie afzonderlijk) toevoegen en runnen?
Nee, dit zou gewoon moeten werken. Alleen zoals eerder gesteld, heb even geduld. Direct na het 'runnen' gaf Autosub bij mij ook altijd een foutmelding, uiteindelijk deed ie het toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Yup die error is vrij random. Ik heb hem ook een paar keer gehad, maar het was nooit ernstig. Even herstarten misschien.

Misschien is het de eerste keer wat veel om te processen? Ik heb hem laatst opnieuw geïnstalleerd en toen opnieuw alle serie toegevoegd. Veel van mijn series hoeven geen ondertitels, dus ik bleef klikken tussen "ignore serie" en "reset API calls" waardoor het misschien wat veel werd.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exCite1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 09:22
Straks die AutoSub ook eens installeren op mijn WinXP VM.
Er staat momenteel Sabnzbd, CP en SB op, zou dus een mooie aanvulling zijn.

Mijn Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

OK dank, ik ga er eens mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
ben benieuwd hoe lang we nog wat aan deze tools hebben. zodra de betere groepen met nzbmagic werkt, kan couchpotato niets meer downloaden :(

iemand hier ideeetjes voor hoe we dit toch nog voort kunnen zetten. zou zonde zijn dat deze prachtige tools ongebruikt zouden achterblijven.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik zag trouwens in de startpost een 1080p web DL fix staan voor Sickbeard. Dan moet je common.py vervangen, echter ik heb momenteel helemaal geen common.py bestand. Waar moet ik deze plaatsen (HTPC Windows 7)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Handig he al die tips voor gebruikers van oa Synology pakketten maar die niet voor Windows gebruikers zijn en het staat er niet bij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Laatst online: 12-02 09:36
Heb Couchpotato opnieuw geinstalleerd in /home/ihre/.couchpotatoserver en nu wordt mijn Movie Library niet meer opgeslagen. Na een reset is de map weg bij Settings -> Manage. Als ik de map zelf toevoeg gebeurt er ook niks. Ik kan ook niks terug vinden in de logs..

'T is blijkbaar al een bekend probleem: https://couchpota.to/forum/thread-1366.html

[ Voor 6% gewijzigd door ihre op 24-01-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 20:46
Ik ben de hele middag al bezig met het instellen van Sickbeard / Couchpotato op mijn Synology NAS i.c.m. NZBrUS alleen loop tegen wat dingen aan.

Ik heb de API gegevens overgenomen vanuit de site van NZBrUS. Ik heb ook keurig betaald voor deze dienst echter download SB & CP niets van deze site :? Ik krijg geen log fouten, maar er gebeurt niets. Heeft dit te maken met het backlog verhaal? Heb vooralsnog 2 series geinstalleerd in SB als test maar dit mocht niet baten.

en bij wat gratis sites (150 API requests) daar geeft ie aan dat de API verkeerd is. Ik kopieer gewoon de API (getallen en letters) in SB en klaar.

Wat zie ik over het hoofd?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:49:
Handig he al die tips voor gebruikers van oa Synology pakketten maar die niet voor Windows gebruikers zijn en het staat er niet bij vermeld.
offtopic:
Toch jammer een dergelijke opmerking wetende dat er nog geen besluit genomen is m.b.t. wel of geen gelijke Synology topic.
Just my 2 cents. ;)

Als ik me verveel zal ik wel eens kijken, ik gok dat je hem gewoon opnieuw moet compilen met de aangepaste file erin.

Edit:
How to compile for windows

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 24-01-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vat het op zoals je wil maar het is gewoon weer een voorbeeld dat het splitsen van topics een betere oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
grrrr headphones is naar de knoppen bij mij. kan ook geen nieuwe artietsen toevoegen :( blijf problemen houden met oa: database disk image is malformed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:46:
Vat het op zoals je wil maar het is gewoon weer een voorbeeld dat het splitsen van topics een betere oplossing is.
Voor die ene common.py file ? (Wat notabene een windows ding)

Nu we toch bezig zijn met deze discussie ben ik heel erg benieuwd naar welke voorbeelden je nog meer hebt.
Tot op heden heb ik namelijk nog geen enkel ligitiem voorbeeld voorbij zien komen en common.py telt niet want is een Windows ding, Synology/Linux wordt uitvoerig besproken maar laat nu net dat ene filetje voor Windows nu niet uitgelicht zijn.
Er moet met alle geweld een zelfde topic komen maar dan puur en alleen voor Synology (wat overigens hier veelvuldig besproken wordt alsmede in vorige topics) maar concrete voorbeelden zijn er niet.

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 24-01-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in dat andere topic er ook niet op gereageerd omdat ik niet 3 topic delen ga doorspitten.

Dat jij er het nut niet van in wil zien betekent niet dat het er niet is. Discussie is hier verder niet op zijn plaats. Verder ben ik niet degene die het idee geïnitieerd heeft. Ik ben er alleen maar voorstander van. Klaag bij hun zou ik zeggen.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 24-01-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:20:
Ik heb in dat andere topic er ook niet op gereageerd omdat ik niet 3 topic delen ga doorspitten.
Dus je probleem is dat je 3 topic delen moet doorspitten? Niet vervelend bedoelt maar dan zul je het zwaar hebben op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals, discussie hoort hier niet. En houd je denigrerende opmerkingen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:46:
Ik denk dat er weinig mensen zijn die jou zullen tegen houden om eenzelfde topic te openen als deze maar dan puur voor alleen Windows.
Als er dan een uiteindelijke beslissing komt om het samen te voegen met deze dan moet dat vast wel kunnen....als het er op uit draait om de topics te splitsen dan is dat alvast gedaan.
Dus ik zou zeggen.....open een nieuwe topic en zet daar al jouw info en weetjes in voor alle pakketten maar dan voor Windows.
In plaats van de huidige topic starter aan te vallen.....zo zie ik het in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:? Ik val helemaal niemand aan. Ik geef alleen aan dat ik wel voorstander ben van het splitsen van het topic. Ik stel voor voor dat als jullie je mening willen spuien dat dan doen in het topic waar het word voorgesteld.
Mij aanvallen heeft geen zin aangezien ik er 0,0 invloed op heb.

Nogmaals, voer de discussie elders want hier hoort die niet thuis. TS weet in welk topic je moet zijn voor de discussie. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:07:
:? Ik val helemaal niemand aan. Ik geef alleen aan dat ik wel voorstander ben van het splitsen van het topic. Ik stel voor voor dat als jullie je mening willen spuien dat dan doen in het topic waar het word voorgesteld.
Mij aanvallen heeft geen zin aangezien ik er 0,0 invloed op heb.

Nogmaals, voer de discussie elders want hier hoort die niet thuis. TS weet in welk topic je moet zijn voor de discussie. Succes.
Hier dus.

Wat betreft Windows, je kunt hem ook van Source draaien, hier een beschrijving ervoor.
Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]