Hebben jullie ook last van GAS terwijl het niet zo gewenst is?
Ik zie op Marktplaats soms de eerste versie langskomen van de Sigma 70-200mm F2.8 die in de OP min of meer als beste van die reeks wordt genoemd. Valt in dezelfde focalrange als m'n huidige (antieke) 70-210 USM.
Zie er nou ook een op MP staan inclusief een Sigma 2x teleconvertor voor een best aardige prijs (helaas al wel gereserveerd én ver weg) maar het lijkt voor mij haast een perfecte kit.
Zonder die converter heb ik een mooi lichtsterke tele; heb nu een paar keer bij Schiphol gestaan en eventueel F2.8 i.p.v. minimaal F5.6 rond 200mm zodat ik kortere sluitertijd en/of ISO omlaag kan doen lijkt me erg handig. (note: ik ben niet wekelijks bij Schiphol te vinden hoor

)
Mét de converter lijkt me weer vet om hier vanuit de tuin (met uitzicht) of bij familie wild vast te leggen (denk aan reeën, vossen e.d. Zomers met veel zon eventueel ook nog wel te gebruiken bij spotten of bewegende onderwerpen. Ik zou natuurlijk kunnen croppen met m'n huidige lens, maar meestal is dat toch niet voldoende om écht pakkende resultaten te krijgen.
Tuurlijk, wereldschokkende verbetering/resultaten levert het niet per se op, maar als ik m'n huidige 70-210 verkoop is het nog niet eens een schokkend bedrag wat ik moet bijleggen. Erg aantrekkelijk.
[
Voor 3% gewijzigd door
Piet91 op 16-03-2013 16:44
]