RHE218 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:15:
Ik ga in februari op wintersport en wil dan zeker de camera mee gaan nemen, enerzijds voor goede actiefoto's maar ook voor een stukje uitzicht/landschapfotografie (inclusief reisgezelschap). Ik wil dan naast de standaard "leer je camera kennen" lens, ook een echt goede extra lens meenemen.
Ik ben een fanatieke wintersporter en als je de camera al mee gaat nemen op de ski's, dan moet deze zo compact mogelijk zijn. Zelf heb ik ook de 60D, maar neem deze zelden mee de berg op, als ik het al doe dan met mijn 40 of 50 mm lens. Verder bij maken van actiefoto's gebruik ik mijn standaard 24-105. Dit plan ik van te voren, zodat ik niet de hele dag met deze lens loop te zeulen. We zijn tourskiers en zijn de hele dag vanaf opengaan liften op de ski's en willen zo weinig mogelijk gewicht mee, dus Ik denk dat de door jou voorgestelde 15-85 een erg goede combi zal zijn. Bereik is meer dan voldoende, je kan dicht op de actie zitten, dus meer tele ga je niet missen. Licht is meestal geen probleem, bij zon is een pola wel prettig om de sneeuw mooi wit te houden.
Vanwege de handzaamheid heb ik juist voor de wintersport een compactcamera gekocht. De huidige generatie compact of systeemcamera's zijn echt geweldig hiervoor.
Kortom is mijn advies om het zo licht en compact mogelijk te houden. Tele ga je in de bergen niet echt missen.
Let wel op dat de belichtingsmeter het in de sneeuw niet echt lekker doet. Belicht wat extra, zodat de sneeuw ook wat witter/minder grauw wordt.
Succes
[Voor 3% gewijzigd door Fresno op 13-12-2013 07:56]