Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00
Is er iemand die pushover gebruikt?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
bing69: De Flamingo rookmelder (of andere KD101) wordt altijd ontvangen.
Voor een Alecto SA30 moet het Oregon protocol enabled zijn.
Zie hfdstk 2.2.2 in de RFXtrx User Guide

Kijk eens met RFXmngr op een Windows PC of de rookmelder ontvangen wordt als je de test knop indrukt.
Als er niets ontvangen wordt check dan of het een KD101 is. Als het een SA30 is probeer dan met alleen het Oregon protocol enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
b_weijenberg schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:14:
bing69: De Flamingo rookmelder (of andere KD101) wordt altijd ontvangen.
Voor een Alecto SA30 moet het Oregon protocol enabled zijn.
Zie hfdstk 2.2.2 in de RFXtrx User Guide
Al die tijd geprobeerd met de rfxmnr op usb (com1) je krijgt dan een response dacht ik, een of twee regels.
Echter toen ik hem voor het eerst op com3 instelde ging het licht branden..
ik krijg dit te zien:
---------------
08200300EB92000670
Packettype = Security1
subtype = KD101 smoke detector
Sequence nbr = 0
id1-3 = EB9200
status = Panic
Signal level = 7
-----------------------------------
In domoticz echter niets, dus wil hem met de hand toevoegen maar welk protocol moet ik dan kiezen??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Iemand al buiten zijn eigen netwerk ingelogd op domoticz? Kom er niet uit. Port is al geforward via 80:80 ( ik weet niet of dit aan te passen is?) als ik dan buiten het netwerk (bv 3G) inlog via een webbrowser dan kom ik idd in het welkomstscherm van pi, maar niet van domoticz. "Welkome to nginx" staat er dan. En verder kan ik ook niks. Vergeet ik nog een stapje of zit ik in de verkeerde richting? Hoe zit het trouwens met de veiligheid van mijn netwerk als ik een poort de weide wereld in open zet? Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:02

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

slayer007 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:17:
Iemand al buiten zijn eigen netwerk ingelogd op domoticz? Kom er niet uit. Port is al geforward via 80:80 ( ik weet niet of dit aan te passen is?) als ik dan buiten het netwerk (bv 3G) inlog via een webbrowser dan kom ik idd in het welkomstscherm van pi, maar niet van domoticz. "Welkome to nginx" staat er dan. En verder kan ik ook niks. Vergeet ik nog een stapje of zit ik in de verkeerde richting? Hoe zit het trouwens met de veiligheid van mijn netwerk als ik een poort de weide wereld in open zet? Thnx alvast!
Bijna dagelijks log ik van 'buiten' in.
ik heb op mij router inkomende poort 8080 geregeld dat die naar het ip van de RPI poort 8080. Het lijkt of je hem stuurt naar poort 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
niki_lauda schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:02:
[...]

Bijna dagelijks log ik van 'buiten' in.
ik heb op mij router inkomende poort 8080 geregeld dat die naar het ip van de RPI poort 8080. Het lijkt of je hem stuurt naar poort 80.
Dan doe ik iets verkeerd denk ik. Ik kan het volgende invullen:
Service port ( had ik 80)
Internal port ( had ik 80)
Ip ( had ik 192.etc)
Protocol (tcp en udp)
Common service port ( had ik http)

Als ik dan bv. Wil inloggen op mijn phone via 3G met de webbrowser dan moet ik toch gewoon mijn echte ip invullen ipv 192.etc?

Als ik op de manier inlog zie ik niet de domticz browser wat ik thuis dus wel heb

Het is gelukt :) heb gewoon bij service port 8080 neergezet en protocol op tcp en common service poort op blanco. En ik was vergeten achter mijn ip de :8080 neer te zetten... |:( ik heb de remote access op autorisatie staan zodat er in ieder geval van buiten af een wachtwoord ingevoerd moet worden. Is dit allemaal veilig genoeg?

[ Voor 19% gewijzigd door slayer007 op 09-06-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:11

martjah

Appel

slayer007 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:24:
[...]

Dan doe ik iets verkeerd denk ik. Ik kan het volgende invullen:
Service port ( had ik 80)
Internal port ( had ik 80)
Ip ( had ik 192.etc)
Protocol (tcp en udp)
Common service port ( had ik http)

Als ik dan bv. Wil inloggen op mijn phone via 3G met de webbrowser dan moet ik toch gewoon mijn echte ip invullen ipv 192.etc?

Als ik op de manier inlog zie ik niet de domticz browser wat ik thuis dus wel heb

Het is gelukt :) heb gewoon bij service port 8080 neergezet en protocol op tcp en common service poort op blanco. En ik was vergeten achter mijn ip de :8080 neer te zetten... |:( ik heb de remote access op autorisatie staan zodat er in ieder geval van buiten af een wachtwoord ingevoerd moet worden. Is dit allemaal veilig genoeg?
Ik weet niet hoe veilig het is, ik neem aan dat je een iets langer wachtwoord hebt zodat brute force ook langer zou duren. ook zou je de servicepoort kunnen verzetten naar bijv. 25019. bovenin de poortreeks wordt standaard niet zoveel op gescand.

Maar ik heb bij mij alles achter de VPN zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
martjah schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:11:
[...]

Ik weet niet hoe veilig het is, ik neem aan dat je een iets langer wachtwoord hebt zodat brute force ook langer zou duren. ook zou je de servicepoort kunnen verzetten naar bijv. 25019. bovenin de poortreeks wordt standaard niet zoveel op gescand.

Maar ik heb bij mij alles achter de VPN zitten.
Dat is idd ook nog een idee. Bedankt. Loop alleen weer tegen een ander probleem aan. Ik heb regelmatig per dag dat de browser "domoticz offline" aan geeft. Dan moet ik domoticz weer opstarten en dan doet ie het weer even. Een idee wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

bing69 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:40:
Heb momenteel 39 devices in Domoticz/Pi hangen, dat gaat dus goed. Nog ff en de Homewizzard gaat op vakantie.
Lees momenteel de slimme meter uit met HW, die gaat dus straks ook met Pi. Lees dat dit vanzelf herkent wordt.... toch?
Echter ik heb ook nog een S0 aansluiting van een Kwh meter ivm zonnepanelen. Is daar ook nog iets slims voor te bedenken???
Heb er ruim 150 incl wat dummyswitches...
3x een RPi, master en 2 slaves...
Heb soms wat Zwav probleempjes...
Maar ben ZEER content met Domoticz..

Log je de S0 naar Pvo?
Dan je die data weer terughalen in Domoticz...Als die loopt kun je weer een schakelinng maken met je verbruikers

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Dylantje2 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:23:
[...]
Log je de S0 naar Pvo?
Dan je die data weer terughalen in Domoticz...Als die loopt kun je weer een schakelinng maken met je verbruikers
Heb af en toe nog wat problemen met wat x10 schakelaars en de kaku schemerschakelaar. Gisteren een antenne van een wifi camera geplaatste op de rfxcom. Schemerschakelaar werkt nu wel spontaan, dus ff afwachten.
Ik log inderdaad naar pvoutput maar hoe ik de data terug moet halen is me een raadsel, heb het ingesteld volgens bijgaand plaatje maar.... :(
Ook heb iknog problemen met de notoficatie naar pushover, weet eigenlijk niet wat ik op hun site moet invullen. Al 10 keer doorgelezen maar kom er niet uit.. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.vanliempt.org/domotica2.jpg

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

slayer007 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:10:
[...]

Dat is idd ook nog een idee. Bedankt. Loop alleen weer tegen een ander probleem aan. Ik heb regelmatig per dag dat de browser "domoticz offline" aan geeft. Dan moet ik domoticz weer opstarten en dan doet ie het weer even. Een idee wat dat is?
heb je 3th party scripts draaien? Bij mij was een herinstallatie en het qnap script weglaten, de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
martjah schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:55:
[...]

heb je 3th party scripts draaien? Bij mij was een herinstallatie en het qnap script weglaten, de oplossing.
Niet dat ik weet ;)
Ik heb gewoon de software op een sd kaart gezet en deze geïnstalleerd op mijn pi. Moet ik dan alles er weer afgooien en opnieuw beginnen? Ben ik alle instellingen en apparaten weer kwijt dus? Ben een newbie op dit gebied zeg maar... Dus qnap script zegt me helaas niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

slayer007 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:49:
[...]

Niet dat ik weet ;)
Ik heb gewoon de software op een sd kaart gezet en deze geïnstalleerd op mijn pi. Moet ik dan alles er weer afgooien en opnieuw beginnen? Ben ik alle instellingen en apparaten weer kwijt dus? Ben een newbie op dit gebied zeg maar... Dus qnap script zegt me helaas niet zo veel.
Hitteprobleeem??
Of de watchdog installeren. http://www.domoticz.com/w...the_raspberry_pi_watchdog
Afgelopen maanden is hij maar een keer herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Misschien. Zit constant rond de 52 graden. Ik weet niet of dat erg warm is. Pc is warmer...haha! Maar is idd een idee om de watchdog anders te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
bing69 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:17:
[...]

Heb af en toe nog wat problemen met wat x10 schakelaars en de kaku schemerschakelaar. Gisteren een antenne van een wifi camera geplaatste op de rfxcom. Schemerschakelaar werkt nu wel spontaan, dus ff afwachten.
Ik log inderdaad naar pvoutput maar hoe ik de data terug moet halen is me een raadsel, heb het ingesteld volgens bijgaand plaatje maar.... :(
Ook heb iknog problemen met de notoficatie naar pushover, weet eigenlijk niet wat ik op hun site moet invullen. Al 10 keer doorgelezen maar kom er niet uit.. 8)7
PVOutput werkt, als je weet is het simpel, SID en de APIkey en gaan....

Nu pushover nog

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

bing69 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:49:
[...]

....SID en de APIkey en gaan....
Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:58
Heb hier in huis een BUS systeem liggen, destijds aangelegd door de vorige bewoner (electricien)

Nu wil ik dit systeem afbouwen en de verlichting in de huiskamer dmv domitcz aansturen. De 433 mhz transceiver heb ik met wat KAKU spul en dat werkt prima.

Ben op zoek naar een dimmer voor in de meterkast, die werkt met domoticz (+zwave?) en niet met een schakelaar. Wil er 3 verschillende lichtgroepen mee aan sturen met LED er op.

Iemand enig idee wat daar geschikt voor is?
Kaku is mogelijk (http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten-1/acm-101/) maar heb liever wat "professioneler" spul ;-)
Of http://www.domotica-shop....immer-module-p-16343.html, maar weet niet of er een schakelaar op moet?

[ Voor 10% gewijzigd door Wimlem op 14-06-2014 21:12 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

niet perse, lokale bediening hoeft natuurlijk niet.
Maarre dan moet je wel een usb stick of Razberry kopen voor de Zwave ondersteuning he (althans, ik ga er ff vanuit dat je een raspberry Pi hebt)
Deze bijvoorbeeld: http://www.wirelesswonen.nl/AEO_USB schijnt goed te werken op de Pi

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Heeft die stick een groter bereik dan de razberry? En ja ik wist dat ik die moest kopen bij gebruik van z-wave en is geen probleem. :)

Eventuele lokale bediening wil ik met draadloze schakelaars doen.

Zal zoiets gaan worden denk ik; http://www.ezhome.nl/fiba...e-micromodule-dimmer.html

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Bereik is beter schijnt het al kun je op de raz een antenne solderen als je problemen met je bereik hebt;) kost je wel een USB poort dus als je een slimme meter kabel en een rfxcom hebt moet je aan de powered USB hub.. Dan is de razberry misschien wel handiger.
Maar lokale bediening met een draadloze schakelaar snap ik niet... bedoel je dat in de meterkast je modules komen en lokaal wall controllers maakt? Dat is wel een dure oplossing en zou beter moeten kunnen. Hoe zit je elektra nu in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Heb nu in de huiskamer 2 vaste BUS "bedieningspaneeltjes" van EIB, die beiden dezelfde 3 lichtgroepen bedienen. Dit zit aangesloten op een centraal bus systeem in de meterkast, waar ook de led trafo's zitten en de dimmaktors. Dus heb nu al geen normale schakelaars zitten. Mijn idee is dus om deze twee te vervangen door 2 schakelaars die elk dezelfde 3 lichtgroepen kan bedienen. Dus vandaar de draadloze schakelaar en de dimmaktors worden vervangen door iets van Z-wave (oid).

Één EIB in de huiskamer, bestuurt ook de verwarming en moet daar dus ook wat voor gaan verzinnen.

Om het nog leuker te maken, de gang heeft ook een EIB, en de slaapkamer ook twee. Gelukkig komt alle aansturing van de gang en huiskamer centraal bij elkaar in de meterkast, alleen van de slaapkamer zit op zolder. Vandaar het bereik ;-)

Powered USB hub heb ik, dus dat is allemaal geen probleem. Heb idd al 2 usb devices er aan hangen. De pi met Domoticz hangt in dezelfde meterkast.

Het EIB bus systeem van 10 jaar oud is leuk, maar kan er geen kant mee op. Kan er niks in programmeren/aanpassen en de verwarming kan niet hoger dan 20 graden. Tevens is alles bijna vervangen door LED, op 1 lampje per lichtgroep na, omdat de bus dimmakters een minimum afname hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Wimlem op 15-06-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Goed ben nu twee weekjes bezig en alles draait lekker op de notificatie via pushover na, als iemand nog tips daarover heeft hoor ik het graag.

Echter ik heb een ander vraagje, ik heb een event aangemaakt (zie plaatje) werkt op zich goed. Alleen als ik naar de log file van de desbetreffende schakelaars kijk dan zie ik dat er om de minuut een commando (on of off afhankelijk van de staat) gestuurd wordt. Dit kost natuurlijk performance, is dit event op een of andere manier aan te passen??
Afbeeldingslocatie: http://www.vanliempt.org/event.jpg

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:33
Een extra conditie toevoegen voor 'Huiskamer lampen' = 'Off', zodat het alleen gedaan wordt als de groep uitgeschakeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:19
bing69 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:20:
Goed ben nu twee weekjes bezig en alles draait lekker op de notificatie via pushover na, als iemand nog tips daarover heeft hoor ik het graag.
Wat werkt er op dit moment niet aan de Pushover notificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Robsta86 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:53:
[...]

Wat werkt er op dit moment niet aan de Pushover notificatie?
Eigenlijk niets, maar het komt door onkunde. Weet niet als ik me bij pushover heb aangemeld wat ik ver der moet doen. Moet ik iets aanmaken en wat vul ik in bij userid en api key in. Als ik mijn username van pushover invul plus de api key die daar staat gebeurt er niets....

Maw het is me onduidelijk wat ik in moet vullen.
Ik vul bij userid mij emailadres in waarmee ik geregistreerd sta en bij api sleutel de api key die ik gekregen heb.....

Heb het voorlopig opgelost door te mailen naar het pushover mail adres

[ Voor 15% gewijzigd door bing69 op 16-06-2014 13:07 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
RudolfR schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:50:
Een extra conditie toevoegen voor 'Huiskamer lampen' = 'Off', zodat het alleen gedaan wordt als de groep uitgeschakeld is?
Thanks had net een lamp uit de groep gepakt maar dat maakt voor de werking niets uit. Kijken vanavond wat ie doet!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
@bing69

Je gaat naar de site van Pushover, en daar log je in met jouw account. Vervolgens kun je bovenin beeld bij "Apps & Plugins" een nieuwe applicatie toevoegen. Die noem je bijvoorbeeld "Domoticz" . Als je hem toegevoegd hebt krijg je een API in beeld, die code vul je in binnen Domoticz samen met je Pushover account.

Hoop dat je er hiermee uit komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Robsta86 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:18:
@bing69

Je gaat naar de site van Pushover, en daar log je in met jouw account. Vervolgens kun je bovenin beeld bij "Apps & Plugins" een nieuwe applicatie toevoegen. Die noem je bijvoorbeeld "Domoticz" . Als je hem toegevoegd hebt krijg je een API in beeld, die code vul je in binnen Domoticz samen met je Pushover account.

Hoop dat je er hiermee uit komt? :)
Dat had ik gedaan, maar wellicht de verkeerde keuzes gemaakt. Wat kies je bij type en url??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Ik heb gekozen voor Plugin, en bij URL heb ik niets ingevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Robsta86 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:38:
Ik heb gekozen voor Plugin, en bij URL heb ik niets ingevuld...
Schiet mij maar lek, dit had en heb ik nu weer opnieuw gedaan. De api key gekregen in gekopieerd. Username is mijn emailadres . Zou dus moeten werken. Er komt niets aan!!!

wel zie ik dat saven in domoticz de @ veranderd is %40

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
bing69 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:48:
[...]

Schiet mij maar lek, dit had en heb ik nu weer opnieuw gedaan. De api key gekregen in gekopieerd. Username is mijn emailadres . Zou dus moeten werken. Er komt niets aan!!!

wel zie ik dat saven in domoticz de @ veranderd is %40
Hij doet het!! Username is de standaard apikey!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
bing69 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:37:
[...]

Thanks had net een lamp uit de groep gepakt maar dat maakt voor de werking niets uit. Kijken vanavond wat ie doet!
Ik heb ook dezelfde scene als jij gemaakt, maar ik kan nergens "de extra conditie" vinden.
Dus ik kan niet de Group "alle lampen" selecteren.
Kun je nog eens een printscreen van je scene posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 07:08
bing69 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:28:
[...]

Hij doet het!! Username is de standaard apikey!!
Mooi dat je pushnotificaties via Pushover aan de praat hebt gekregen maar persoonlijk raad ik iedereen aan om Telegram (alternatief voor Whatsapp) te proberen icm Domoticz. Het voordeel hiervan is dat je naast push notificaties ook een foto van je ip camera direct op je mobiel kunt ontvangen en nog veel meer... :)

Meer info vind je op http://www.domoticz.com/f...f=5&t=1985&hilit=telegram

[ Voor 4% gewijzigd door studiodubio op 16-06-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
studiodubio schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:35:
[...]

Mooi dat je pushnotificaties via Pushover aan de praat hebt gekregen maar persoonlijk raad ik iedereen aan om Telegram (alternatief voor Whatsapp) te proberen icm Domoticz. Het voordeel hiervan is dat je naast push notificaties ook een foto van je ip camera direct op je mobiel kunt ontvangen en nog veel meer... :)

Ik had het al gelezen en het ziet er mooi uit, maar het is momenteel nog een brug te ver voor mij.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik draai de laatste beta-versie (laatste update zondag geloof ik), en nu werken mijn scenes die op een timer lopen niet meer; zo gaat bijvoorbeeld om een uur voor zonsondergang een scene aan, en een andere scene gaat om 01.00 uur uit. Die werken nu allemaal niet meer. Ook in de logging op de geplande tijdstippen gebeurt niets, terwijl de regels allemaal actief (en onveranderd) zijn.

Als ik de scenes handmatig start gaat het wel goed, dus die zijn in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Yihaaa schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:52:
[...]

Ik heb ook dezelfde scene als jij gemaakt, maar ik kan nergens "de extra conditie" vinden.
Dus ik kan niet de Group "alle lampen" selecteren.
Kun je nog eens een printscreen van je scene posten?
Hij kan er niet helemaal op, dus de tijden vallen er af. ipv de hele groep heb ik een lamp uit de groep gekozen om de status te kontroleren.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanliempt.org/foto.PNG

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
mrwolf schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:29:
Ik draai de laatste beta-versie (laatste update zondag geloof ik), en nu werken mijn scenes die op een timer lopen niet meer; zo gaat bijvoorbeeld om een uur voor zonsondergang een scene aan, en een andere scene gaat om 01.00 uur uit. Die werken nu allemaal niet meer. Ook in de logging op de geplande tijdstippen gebeurt niets, terwijl de regels allemaal actief (en onveranderd) zijn.

Als ik de scenes handmatig start gaat het wel goed, dus die zijn in orde.
Ik had hetzelfde (met groups) en ook met de laatste beta. Heb elk rolluik een eigen tijd gegeven, werkt nu gelukkig als een tr...rolluik.
Maar met een group is wel makkelijker.

En als je een scene/group met een event schakeld?? Ik bedoel als je een scriptje maakt zoals ik een paar posts terug.

[ Voor 7% gewijzigd door bing69 op 17-06-2014 13:59 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:55
Ik wil ook graag beginnen met Domoticz! Ik heb mijn pi en razberry binnen en ook mijn eerste lampschakelaar de Fibaro FGS221. Nu meteen mijn eerste probleem. Naast de fase-draad, de 2 schakelaars, en de 2 lampen moet ik ook de nul-draad aansluiten. Zie schema hier onder:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yeOZDv1.png

Echter heb ik geen nul-draad in mijn muur zitten
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DVZ67tIl.jpg

Fase-draad kan ik makkelijk splitsen, maar hoe kom ik makkelijk aan de nul-draad in de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 20:34
De draden zullen wel in de centraaldoos van de lamp uitkomen, van daar kun je ook een blauwe meetrekken naar de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Jep, terugtrekken vanaf je plafonddoos waar er vast een inzit:)
ps: dimmer modules hebben geen nuldraad nodig....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
[...]

Ik neem aan dat jij dit zelf ook gebruikt dan? Ik ben het ook even aan het proberen, maar loop tegen een klein dingetje aan. Ik kan berichten naar mijn telefoon sturen (komt alleen geen geluid en pushmelding van...apart), maar een testscript draaien zoals ze in voorbeeld benoemen lukt niet. Heb jij enig idee?

commandArray = {}
if (devicechanged['Huiskamer'] == 'On') then
os.execute('sudo ./home/pi/domoticz/scripts/lua/telegram.sh Ikke "test"')
end
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:55
DRuw schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:00:
Jep, terugtrekken vanaf je plafonddoos waar er vast een inzit:)
ps: dimmer modules hebben geen nuldraad nodig....;)
Daar had ik naar gezocht! Maar zijn helaas geen z-wave dimmers te vinden die 2 lampen in 1 module ondersteunen. En dan al helemaal niet met led-verlichting :'(

Maargoed, draad terugtrekken zal niet heel veel moeite zijn denk ik :)

[ Voor 8% gewijzigd door Yvad op 17-06-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Mocht er trouwens nog iemand een EnOcean USB300 zoeken, ik heb nog een ongebruikte liggen. PB me dan even :).

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:53
Mijn verlichting wordt momenteel geschakeld door PLC's icm relais. (wat heel stabiel werkt)
Nu zou ik graag een arduino inschakelen om de status van de relais uit te lezen alsook het laten schakelen van deze relais.

De bedoeling is in eerste fase het behoud van mijn originele situatie en intelligentie toe te voegen, als dat deel niet meer zou werken, wil ik wel nog mijn lichten kunnen schakelen zoals voorheen.

Is het met Domoticz mogelijk om een seriele/TCP/UDP (via ethernet shield heeft mijn voorkeur) input op te vangen, te verwerken en eventueel commando's verzenden naar de arduino voor het schakelen van de verlichting?
Of beter: hoe zouden jullie deze situatie aanpakken?

[ Voor 33% gewijzigd door BlackShadow op 19-06-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Laatst online: 13:23

Rozz

I'm an Apogian!!

Heren, even een vraagje over het installeren op mn 1512+ adhv http://www.domoticz.com/wiki/DomoticzSynology
Ik loop vast bij: cmake CMakeLists.txt ,zegt dan: /bin/sh:: not found
Dus het volgende geprobeerd: /volume1/homes/Domoticz/cmake-2.8.12.2-Linux-i386/bin/cmake CMakeLists.txt en dan compiled hij wel maar met 2 errors en dan kom ik niet verder met de volgende instal instructie: make ,ik krijg dan: make: *** No targets specified and no makefile found. Stop.

Hieronder de output van de cmake command:
-- Compiling Revision #1803
CMake Error at /volume1/homes/Domoticz/cmake-2.8.12.2-Linux-i386/share/cmake-2.8/Modules/FindBoost.cmake:1111 (message):
Unable to find the requested Boost libraries.

Boost version: 1.45.0

Boost include path: /opt/include

Could not find the following static Boost libraries:

boost_thread
boost_date_time
boost_system

No Boost libraries were found. You may need to set BOOST_LIBRARYDIR to the
directory containing Boost libraries or BOOST_ROOT to the location of
Boost.
Call Stack (most recent call first):
CMakeLists.txt:236 (find_package)

-- Linking against boost static libraries
-- ZLIB libraries found at: /usr/lib/libz.so
-- ZLIB includes found at: /opt/include
-- Curl libraries found at: /usr/lib/libcurl.so
-- Curl includes found at: /opt/include
-- LIBUSB found at: /opt/lib/libusb.so
-- /volume1/homes/Domoticz/open-zwave-read-only/libopenzwave.a
-- Not building on Raspberry Pi. GPIO support disabled.
/opt/bin/c++ -DPCHCOMPILE -I/volume1/homes/Domoticz/domoticz/main;-I/opt/include;-I/opt/include;;-DWITH_LIBUSB;-DWITH_OPENZWAVE -x c++-header -o {_output} /volume1/homes/Domoticz/domoticz/main/stdafx.h
-- Configuring incomplete, errors occurred!
See also "/volume1/homes/Domoticz/domoticz/CMakeFiles/CMakeOutput.log".
See also "/volume1/homes/Domoticz/domoticz/CMakeFiles/CMakeError.log".

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, ben trouwens geen Linux Goeroe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
bing69 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:33:
[...]

Hij kan er niet helemaal op, dus de tijden vallen er af. ipv de hele groep heb ik een lamp uit de groep gekozen om de status te kontroleren.

[afbeelding]
Nog bedankt voor je screenshot. Heb het event hier nu paar dagen lopen, en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:51
Rozz schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:47:
Heren, even een vraagje over het installeren op mn 1512+ adhv
[...]
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, ben trouwens geen Linux Goeroe.
Heb je de "Installing packages" wel gedaan van die wikipagina? Ik ben zelf niet van plan om ipkg en een hele build environment op mijn Synology te installeren, dus ik ben bezig om via SynoCommunity pakketjes te maken. Ik loop nog tegen een paar probleempjes aan, maar verwacht binnenkort wel de eerste werkende test-packages te kunnen maken :-). Met wat handmatige acties krijg ik het namelijk al wel werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13
LOL wilde je deze link geven met de opmerking dat er al een held bezig was. en hopelijk kon je samenwerken.
blijk jij het gewoon te zijn:)

jammer dat ik niets kan bijdragen. hopelijk lukt het je!
jorikc schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:26:
[...]

Heb je de "Installing packages" wel gedaan van die wikipagina? Ik ben zelf niet van plan om ipkg en een hele build environment op mijn Synology te installeren, dus ik ben bezig om via SynoCommunity pakketjes te maken. Ik loop nog tegen een paar probleempjes aan, maar verwacht binnenkort wel de eerste werkende test-packages te kunnen maken :-). Met wat handmatige acties krijg ik het namelijk al wel werkend.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

jorikc schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:26:
[...]
Uiteraard heb ik de packages gedaan...en bij "ipkg install boost-dev boost-thread boost-system boost-date-time"kreeg ik geen errors...ook nog afzonderlijk geprobeerd.

Alles tot aan mijn error bij "cmake CMakeLists.txt" is zonder problemen gegaan.

Als ik wat kan doen voor je om te testen?? zelf kom ik er niet meer uit....maar misschien kan ik jou met mijn "probleem Syno" helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
slayer007 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:02:
[...]

Ik neem aan dat jij dit zelf ook gebruikt dan? Ik ben het ook even aan het proberen, maar loop tegen een klein dingetje aan. Ik kan berichten naar mijn telefoon sturen (komt alleen geen geluid en pushmelding van...apart), maar een testscript draaien zoals ze in voorbeeld benoemen lukt niet. Heb jij enig idee?

commandArray = {}
if (devicechanged['Huiskamer'] == 'On') then
os.execute('sudo ./home/pi/domoticz/scripts/lua/telegram.sh Ikke "test"')
end
return commandArray
Ik zie dat je op het officiele forum al hulp gekregen hebt en dat je alles werkend hebt. Goed bezig! Ikzelf gebruik het al enkele maanden icm ip cameras en sensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
studiodubio schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:34:
[...]

Ik zie dat je op het officiele forum al hulp gekregen hebt en dat je alles werkend hebt. Goed bezig! Ikzelf gebruik het al enkele maanden icm ip cameras en sensors.
Ja, ik zag dat forum idd ook. Staan handige dingen op. Ga het later ook nog even proberen met de ipcam. Zitten leuke dingen bij wat je allemaal kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee of het mogelijk is om zowel domoticz als xbmc op dezelfde PI te draaien? En heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Moet kunnen maar of het werkt... De rekenkracht is niet super van een computer voor nog geen 40 euro he... En precies daarom zou ik er dus 2 nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:33
Voor mij werkt het prima.
Domoticz is volgens mij niet bijzonder CPU intensief, en XBMC is dat vooral in de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:09:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om zowel domoticz als xbmc op dezelfde PI te draaien? En heeft iemand hier ervaring mee?
Ja hoor, geen problemen hier. RASPBMC in combinatie met Domoticz draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
[...]

Heb gisteren de nodige stappen ondernomen om telegram werkend te krijgen, echter als je je eigen account gebruikt krijg je geen notification (hij komt wel binnen). Je bent dus genoodzaakt om een tweede telefoon met een ander account te gebruiken hiervoor.

Weet je ook hoe je die telegram installatie weer kunt verwijderen??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
bing69 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:44:
[...]

Heb gisteren de nodige stappen ondernomen om telegram werkend te krijgen, echter als je je eigen account gebruikt krijg je geen notification (hij komt wel binnen). Je bent dus genoodzaakt om een tweede telefoon met een ander account te gebruiken hiervoor.

Weet je ook hoe je die telegram installatie weer kunt verwijderen??
Je kunt trouwens een vaste lijn nummer gebruiken om vanuit te versturen. Dan krijg je wel messages met een notificatie. Werkt perfect. Wat wil je anders precies verwijderen dan? De directory of wil je een nette uninstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrwolf schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:27:
[...]

Ja hoor, geen problemen hier. RASPBMC in combinatie met Domoticz draait prima.
Hoe heb je de installatie gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
slayer007 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:27:
[...]

Je kunt trouwens een vaste lijn nummer gebruiken om vanuit te versturen. Dan krijg je wel messages met een notificatie. Werkt perfect. Wat wil je anders precies verwijderen dan? De directory of wil je een nette uninstall?
Een nette uninstall, pushover en mailnotificatie (incl. foto) werkt eigenlijk prima.
Weet niet hoeveel ruimte het een en ander in beslag neemt, had van te voren eerst een backup moeten maken.......

btw als een vast nummer gebruikt hoe krijg je dan verificatie code binnen??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

bing69 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:34:
Een vast nummer kan ook SMS ontvangen als je toestel daarvoor geschikt is en de centrale weet dat je dat kan (die weet dat door er ook een te versturen).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:44:
[...]

Hoe heb je de installatie gedaan dan?
Eerst RASPBMC volgens de standaardinstructie, en daarna domoticz, ook volgens de standaardinstructie. Verder niets aangepast, het draait gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Een vast nummer kan ook SMS ontvangen als je toestel daarvoor geschikt is en de centrale weet dat je dat kan (die weet dat door er ook een te versturen).
Kan idd via sms. Wat je ook kunt doen is even snel je vaste lijn doorschakelen naar je mobiel. Dan krijg je daarop een sms. Komt de sms niet binnen kun je "call" doen. Dan wordt je gebeld op je 06. Als je het dan helemaal leuk wilt maken (zo heb ik dat gedaan) is telegram van je mobiel/tablet afgooien even registreren met het vaste lijnnummer. Leuk "domoticz"profielfoto geven en daarna weer je eigen nummer erop registreren. Het leuke is misschien (zover ben ik nog niet) is om te communiceren via Telegram met Domoticz. Dus bv. als tekst terugsturen "Temperatuur" en dat je dan de waarde krijgt van wat je hebt ingesteld. Of "foto", en dat ie bijvoorbeeld even snel een snapshot maakt van je voordeur. Volgens mij is dat allemaal mogelijk, maar zover zit ik nog niet in de scripting.

Btw, Ik heb nog geen Ipcam en draadloze deurbel. Is het verstandig om een deurbel te halen waar zo'n cameraatje inzit of gewoon een camera en deurbel apart? En maakt het nog verschil welk merk? Heb nu een oude draadloze deurbel van Elro, maar die wordt niet herkend en wil niet een deurbel halen die niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Een nette uninstall, pushover en mailnotificatie (incl. foto) werkt eigenlijk prima.
Weet niet hoeveel ruimte het een en ander in beslag neemt, had van te voren eerst een backup moeten maken.......
Dat weet ik eerlijk gezegd zelf ook niet. Ik vond dit op internet. Misschien heb je er iets aan:
http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=27&t=21052
of
http://www.vbib.be/index....are-on-your-raspberry-pi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
slayer007 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:17:
[...]

Dat weet ik eerlijk gezegd zelf ook niet. Ik vond dit op internet. Misschien heb je er iets aan:
http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=27&t=21052
of
http://www.vbib.be/index....are-on-your-raspberry-pi/
Telegram verwijderen (geen verstandige keuze :+ ) volstaat om deze dir's te verwijderen:
code:
1
2
3
/home/pi/tg/
/home/pi/.telegram/
/root/.telegram/

en evt de geinstalleerde packages:
sudo apt-get remove git-core
sudo apt-get remove make
sudo apt-get remove libreadline-dev libconfig-dev libssl-dev lua5.2 liblua5.2-dev

[ Voor 14% gewijzigd door WillemJan op 24-06-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RudolfR schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:20:
Voor mij werkt het prima.
Domoticz is volgens mij niet bijzonder CPU intensief, en XBMC is dat vooral in de menu's.
Domoticz verbruikt inderdaad niet veel CPU (cpu 1-4%). Tenzij je meerdere LUA scripts gebruikt. Hoe meer LUA scripts des te meer CPU verbruik! (cpu >80%). Alle scripts werden op gegeven moment zelfs merkbaar trager afhandeld.
Sinds dat de LUA folder leeg is werkt alles weer lekker vlot. Ben nu over op bash scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
slayer007 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:07:
[...]

[...]

Btw, Ik heb nog geen Ipcam en draadloze deurbel. Is het verstandig om een deurbel te halen waar zo'n cameraatje inzit of gewoon een camera en deurbel apart? En maakt het nog verschil welk merk? Heb nu een oude draadloze deurbel van Elro, maar die wordt niet herkend en wil niet een deurbel halen die niet werkt...
Persoonlijk zou ik geen deurbel met ingebouwde camera nemen, tenzij deze van goede kwaliteit is en een eigen webserver heeft om als IP camera te fungeren (én door Domoticz/RPi ondersteunt worden).

Als Domoticz/RFXcom de deurbel van Elro niet ondersteunt dan kan je er inderdaad weinig mee. Een deurbel wat wel wordt ondersteunt is de KAKU ABCD-6500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
studiodubio schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:44:
[...]

Persoonlijk zou ik geen deurbel met ingebouwde camera nemen, tenzij deze van goede kwaliteit is en een eigen webserver heeft om als IP camera te fungeren (én door Domoticz/RPi ondersteunt worden).

Als Domoticz/RFXcom de deurbel van Elro niet ondersteunt dan kan je er inderdaad weinig mee. Een deurbel wat wel wordt ondersteunt is de KAKU ABCD-6500
Oké, wordt dus een aparte cam en deurbel. Ik zag trouwens dat die ABCD6500 wel aan draad vastgezet moet worden? Zijn ze er niet helemaal compleet draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
slayer007 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:55:
[...]

Oké, wordt dus een aparte cam en deurbel. Ik zag trouwens dat die ABCD6500 wel aan draad vastgezet moet worden? Zijn ze er niet helemaal compleet draadloos?
Wat betreft de ABCD6500 aan de draad vastzetten: Ja, dat klopt, je verbindt het met de draadjes van jouw huidige deurbel (of je verbindt hem parallel aan de bestaande deurbel zodat je zowel de oude deurbel ook kunt horen).

Er zullen vast wel deurbellen zijn die compleet draadloos werken, maar of ze ook door RFXcom worden ondersteund is een tweede vraag! Van de ABCD6500 kan ik bevestigen dat het werkt met Domoticz.

[ Voor 18% gewijzigd door studiodubio op 25-06-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:34
studiodubio schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:14:
[...]

Wat betreft de ABCD6500 aan de draad vastzetten: Ja, dat klopt, je verbindt het met de draadjes van jouw huidige deurbel (of je verbindt hem parallel aan de bestaande deurbel zodat je zowel de oude deurbel ook kunt horen).
Dit gaat niet zomaar, daar moet wel een relais tussen anders gaat je zender stuk. Die kan geen 8 of 12v aan namelijk. Als je een beetje googled vind je wel een simpele schakeling. Met een relais ertussen werkt het overigens prima.
Ik heb het nu zo dat ik geen draadloze deurbel heb, maar wel de zender. Zodra de belknop wordt ingedrukt gaat de 'oude' bel en wordt er een signaaltje naar domoticz gestuurd die weer een telefoontje pleegt naar mijn huistelefoon. Die heb ik ingesteld met een verschillend belsignaal.
Ik hoef dus niet ook nog een draadloze deurbel mee te nemen als ik achter in de tuin zit. De telefoon is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Dit gaat niet zomaar, daar moet wel een relais tussen anders gaat je zender stuk. Die kan geen 8 of 12v aan namelijk. Als je een beetje googled vind je wel een simpele schakeling. Met een relais ertussen werkt het overigens prima.
Dus deze http://www.klikaanklikuit...n/belzender-acdb-7000b-1/ gewoon aansluiten op je bestaande deurbel zonder iets ertussen gaat dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:34
slayer007 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:43:
[...]

Dus deze http://www.klikaanklikuit...n/belzender-acdb-7000b-1/ gewoon aansluiten op je bestaande deurbel zonder iets ertussen gaat dus niet?
nee, dan blaas je de kaku op. zie hier, incl schema http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=1546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:51
Rozz schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:25:
[...]

Uiteraard heb ik de packages gedaan...en bij "ipkg install boost-dev boost-thread boost-system boost-date-time"kreeg ik geen errors...ook nog afzonderlijk geprobeerd.

Alles tot aan mijn error bij "cmake CMakeLists.txt" is zonder problemen gegaan.

Als ik wat kan doen voor je om te testen?? zelf kom ik er niet meer uit....maar misschien kan ik jou met mijn "probleem Syno" helpen?
Hey, aangezien ik voor het compileren van de synology spk-packages helemaal geen ipkg gebruik, weet ik niet precies wat hier misgaat. Als ik de installatie instructies met ipkg snap, zou het installeren van
boost-dev en die andere boost- ipkg-pakketjes in combinatie met de stap:
cp /opt/lib/libboost_* /lib

ervoor moeten zorgen dat cmake boost kan vinden om een goede Makefile te maken. Als dit misgaat, zal de volgende stap inderdaad niet kunnen werken. Je zou even kunnen zoeken waar de libboost bestanden staan en deze alsnog in BOOST_LIBRARYDIR mee kunnen geven, maar dat zou echt niet nodig moeten zijn. :|

De 1512+ heeft een cedarview architecture. Ik kan daar op het moment al wel succesvol voor compileren, maar kan ik zelf niet testen. Aangezien ik al met een paar andere gebruikers aan het testen ben en ik het liefst eerst nog wat feedback krijg van de SynoCommunity maintainers, is het denk ik het beste om nog even geduld te hebben, totdat mijn wijzigingen in SynoCommunity goedgekeurd zijn. Daarna moet je gewoon een pakketje kunnen vinden via de repository in DSM zonder dat je een build-environment op de NAS hoeft te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
slayer007 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:07:
Kan idd via sms. Wat je ook kunt doen is even snel je vaste lijn doorschakelen naar je mobiel. Dan krijg je daarop een sms. Komt de sms niet binnen kun je "call" doen. Dan wordt je gebeld op je 06. Als je het dan helemaal leuk wilt maken (zo heb ik dat gedaan) is telegram van je mobiel/tablet afgooien even registreren met het vaste lijnnummer. Leuk "domoticz"profielfoto geven en daarna weer je eigen nummer erop registreren. Het leuke is misschien (zover ben ik nog niet) is om te communiceren via Telegram met Domoticz. Dus bv. als tekst terugsturen "Temperatuur" en dat je dan de waarde krijgt van wat je hebt ingesteld. Of "foto", en dat ie bijvoorbeeld even snel een snapshot maakt van je voordeur. Volgens mij is dat allemaal mogelijk, maar zover zit ik nog niet in de scripting.
Het werkt wel, blijkt het tussenvoegsel van mijn naam ineens achteraan te moeten. Kan ik mee leven ;)
Op naar de volgende stap

Mooie tip maar...
Heb eerst alles voor de zekerheid verwijderd daarna alles opnieuw geïnstalleerd en telefoon door geschakeld etc. Echter dan gaat het fout, telegram staat dus geregistreerd op mijn vast nummer. Als ik nu een msg wil versturen naar mijn gsm zegt ie "Bad user/chat id" Stuur ik hem naar mijn vrouw dan doet ie het wel..... Ben dus nu nog verder van huis, geen notificatie en geen bericht.
Is er een gemakkelijke manier om het nummer aan te passen? Of heb je nog een tip?

[ Voor 5% gewijzigd door bing69 op 27-06-2014 17:25 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0utje89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 15:29
Kom ik zomaar de fa20rf rookmelders van flamingo tegen bij de kruidvat in apeldoorn! 2 stuks 12.99!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

haha nice :)

ik loop trouwens te stoeien met die camera.
heb een raspberry cam, welke op zich prima werkt.

nu wil ik met motion dat ding eea laten loggen zodra er beweging is in de voortuin,
echter krijg ik het niet werkend.
ik lees eea over aanmaken van dummy switches,
ik kan een dummy toevoegen, maar dan ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

jorikc schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 01:23:
[...]
Hey, aangezien ik voor het compileren van de synology spk-packages helemaal geen ipkg gebruik, weet ik niet precies wat hier misgaat. Als ik de installatie instructies met ipkg snap, zou het installeren van
boost-dev en die andere boost- ipkg-pakketjes in combinatie met de stap:
cp /opt/lib/libboost_* /lib

ervoor moeten zorgen dat cmake boost kan vinden om een goede Makefile te maken. Als dit misgaat, zal de volgende stap inderdaad niet kunnen werken. Je zou even kunnen zoeken waar de libboost bestanden staan en deze alsnog in BOOST_LIBRARYDIR mee kunnen geven, maar dat zou echt niet nodig moeten zijn. :|

De 1512+ heeft een cedarview architecture. Ik kan daar op het moment al wel succesvol voor compileren, maar kan ik zelf niet testen. Aangezien ik al met een paar andere gebruikers aan het testen ben en ik het liefst eerst nog wat feedback krijg van de SynoCommunity maintainers, is het denk ik het beste om nog even geduld te hebben, totdat mijn wijzigingen in SynoCommunity goedgekeurd zijn. Daarna moet je gewoon een pakketje kunnen vinden via de repository in DSM zonder dat je een build-environment op de NAS hoeft te installeren.
Ok, ik wacht geduldig af, kan ik nog een tijdje mn RC9500 blijven gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over Domoticz. Zit er ergens een plugin interface in of een algemene API? Graag zou ik mijn XBee radios willen aansluiten. Desnoods maak ik zelf daar wat software voor, maar geen idee of dit dan makkelijk tegen Domoticz aan te houden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
w0utje89 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:05:
Kom ik zomaar de fa20rf rookmelders van flamingo tegen bij de kruidvat in apeldoorn! 2 stuks 12.99!
Ben ook maar even langs de kruidvat gegaan. Bedankt voor de tip. Ben ze nog niet zo goedkoop tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
bing69 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:09:
[...]

Het werkt wel, blijkt het tussenvoegsel van mijn naam ineens achteraan te moeten. Kan ik mee leven ;)
Op naar de volgende stap

Mooie tip maar...
Heb eerst alles voor de zekerheid verwijderd daarna alles opnieuw geïnstalleerd en telefoon door geschakeld etc. Echter dan gaat het fout, telegram staat dus geregistreerd op mijn vast nummer. Als ik nu een msg wil versturen naar mijn gsm zegt ie "Bad user/chat id" Stuur ik hem naar mijn vrouw dan doet ie het wel..... Ben dus nu nog verder van huis, geen notificatie en geen bericht.
Is er een gemakkelijke manier om het nummer aan te passen? Of heb je nog een tip?
Waarschijnlijk is jouw adresboek van je vaste lijn nummer dan nog leeg, omdat er geen nummers bekend zijn. Met het commando contact_list kun je je adresboek zien.
http://raspberrypihelp.ne...telegram-for-raspberry-pi
Deze pagina staat ook het commando om een contact toe te voegen. Kijk even of het zo lukt.
" bad user/chat id" betekent gewoon dat er niks in je adresboek staat met die naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de API gevonden, maar vraag mij af of het mogelijk is, om een voltage te meten (mijn eigen probleem), en deze dan ook als voltage in Domoticz weer te geven. Tot nu toe vind ik enkel de standaard zaken als kWh en temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Blijkbaar moet ik eerst een verhaal schrijven om er uit te komen: Het Werkt!!!
Fout zit er in dat als je een dummy device aanmaakt dit niet via de rfxcom moet maar echt via de dummy

Ik begreep dus blijkbaar niet wat een dummy switch betekende!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Telegram geïnstalleerd en vanaf de prompt werkt alles wel. Zowel de gebruiker als de root kunnen messages via telegram versturen.

Een virtule schakelaar "test" aan gemaakt. Als ik het goed begrijp is een virtuele schakelaar niets anders dan een schakelaar die niet gekoppeld is aan een echte schakelaar!! Tenminste zo begreep ik het het.

Hierna een lua script aan gemaakt die in de home dir van de gebruiker staat en dan /domoticz/scripts/lua staat en heet script_device_test.lua .
Inhoud van het script is:
-----------------------------------
commandArray = {}
if (devicechanged['test'] == 'On') then
os.execute('sudo . /home/pi/domoticz/scripts/lua/Telegram.sh mijn naam "test schakelaar aan"')
end
return commandArray
--------------------------------
De regel ". /home/pi/domoticz/scripts/lua/Telegram.sh mijn naam "test schakelaar aan" werkt vanaf de promp wel.

Dus of ik weet niet wat een virtuele schakelaar is of.... Loop hier echt op stuk.
Moet ik bij de test switch het script invullen???

[ Voor 15% gewijzigd door bing69 op 30-06-2014 09:48 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58
Ik zit al een paar dagen naar domotica te kijken en was ook op zoek naar iets open source wat ik op een server kan installeren. Domoticz ziet er prachtig uit maar ik kan niet ik kan niet opmaken of het op mijn systemen zou werken. De reden is dat ik een Fedora machine heb draaien met Apache en MySQL. Daar zou ik Domoticz op willen zetten.

Kan iemand mij vertellen of het volgende mogelijk is ?
- installatie op Fedora 20
- gebruik van een Z-wave usb stick
- notificaties op android telefoon met beeld van een ip camera
- mogelijkheid om de verwarming te regelen met een Danfoss z-wave thermostaatknop en thermostaat in de woonkamer

Ik ben best handig, dus een beetje tweaken is geen probleem :9 .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:08
Hallo all, iemand die me toevallig kan helpen met RPI met Domoticz en dan P1 meter op USB kabel naar fibarolink? Ik heb de waardes ik krijg ze binnen van de p1 meter maar hoe kan ik ze laten displayen in Fibaro.

Ik heb een virtual device toegevoegd maar dan? Hoe krijg ik de waardes aan die kant?

Update: heb het al gevonden op de domoticz forums :)

Nu blijft alleen nog de vraag wat nu precies iedere value is:
Usage 1, Usage 2, Delivery 1, Delivery 2 en Usage Current en Delivery current.

Ik neem aan dat Usage Current gewoon huidig verbruik is (met of zonder teruglevering van zonnepanelen) en dat Delivery current puur teruglevering is van zonnepanelen?

Maar wat is dan Usage 1 en 2 en Delivery 1 en 2?

[ Voor 41% gewijzigd door tcviper op 30-06-2014 14:25 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

zojuist bij het kruidvat in Voorburg (julianaplein) 4 stuks Flamingo FA20RF voor 18 euro :)
lagen voor 12,99 maar daar gaat nog eens 30% graaibak korting vanaf !

doe er je voordeel mee, lagen nog een stuk of 6 doosjes.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

tcviper schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:21:
Hallo all, iemand die me toevallig kan helpen met RPI met Domoticz en dan P1 meter op USB kabel naar fibarolink? Ik heb de waardes ik krijg ze binnen van de p1 meter maar hoe kan ik ze laten displayen in Fibaro.

Ik heb een virtual device toegevoegd maar dan? Hoe krijg ik de waardes aan die kant?

Update: heb het al gevonden op de domoticz forums :)

Nu blijft alleen nog de vraag wat nu precies iedere value is:
Usage 1, Usage 2, Delivery 1, Delivery 2 en Usage Current en Delivery current.

Ik neem aan dat Usage Current gewoon huidig verbruik is (met of zonder teruglevering van zonnepanelen) en dat Delivery current puur teruglevering is van zonnepanelen?

Maar wat is dan Usage 1 en 2 en Delivery 1 en 2?
Ha, die weet ik dan wel weer:)
hoogtarief en laagtarief verbruik 1 en 2 (deze worden sowieso gemeten onafhankelijk of je nu een algemeen tarief op piek/daaltarieven hebt) en delivery 1 en 2 zijn de terugleveringen in hoog en laag tarieftijden.
bij enkel contract moet je gewoon beide standen bij elkaar optellen (doet je energieboer ook…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ok dus eigenlijk is vanuit Fibaro oogpunt alleen echt van belang om Usage Current (huidig verbruik, minus oplevering of puur?) en Delivery current te displayen.

Zou nog vet zijn als je nu dus in Fibaro ook een overzicht kon geven per dag totaal.

Ik krijg trouwens bij Gas nauwelijks of niks te zien bij Fibaro, (ook al zie ik aan de domoticz kant wel een getal staan).

[ Voor 20% gewijzigd door tcviper op 30-06-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Wie weet welk protocol (op de RFXCOM) voor rookmelders of brandmelders gebruikt moet worden??

[ Voor 8% gewijzigd door Gamerkoe op 30-06-2014 20:20 ]

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

Volgens domoticz is het een KD101 smoke detector.
Wat RFXCom er mee doet durf ik niet te zeggen eigk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

krijg overigens maar 1 van de 4 rookmelders toegevoegd aan domoticz.
learn knop blijven drukken totdat ie groen wordt, en dan testen... daarna staat ie in domoticz.
overigens lukt dat dan met de andere niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
theezeefje schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:13:
learn knop blijven drukken totdat ie groen wordt, en dan testen... daarna staat ie in domoticz.
Ik heb het op dezelfde manier gedaan. Drukken tot ie groen wordt, testknop indrukken en dan bij apparaten kijken. Niet de pagina apparaten open laten staan. Moet nog wel even gerefreshed worden. En even tijd laten zitten voordat je de 2e gaat aanmelden. Paar minuutjes... Moet lukken!

Btw. Iemand toevallig een mp3 deurbel werkend in domoticz? Of dat je in kunt stellen welke melodie af gaat bij een bepaalde scène? En welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
mbt KD101 rookmelder:
Als je ze ooit gekopped hebt dan hebben ze allemaal dezelfde ID.

je kunt ze eventueel een unieke ID geven door een KD101 te pairen met een manual aangemaakt device in Domoticz en een willekeurige ID toe te kennen.

De KD101 wordt altijd ontvangen en heeft geen enabled protocol nodig.
De Alecto SA30 moet het oregon protocol enabled hebben.
(zie http://rfxcom.com/Documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf chapter 2.2.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansk53
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08-2014
Weet de oplossing:

Ik gebruik de Rasberry Pi met Domoticz.

Ik kan de Domoticz niet meer bereiken via poort 8080 (nadat ik een reboot uitvoer werkt het heel even).
Via poort 80 krijg een webpagina waarop staat iets xcgi.
Via poort 22 kom ik wel in de raspberry en alles werkt wel lampen gaan aan en tempsensoren worden gewoon opgenomen.

Graag melden hoe ik dit probleem kan en moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Yihaaa schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:33:
Gebruik nu zelf de Nefit Easy maar integreren in Domoticz lijkt me mooier. Dus ben ook erg geïnteresseerd hierin.
Heb toevallig vandaag ook de Nefit Easy binnengekregen, goeie vraag hoe je die aan de gang zou kunnen krijgen met domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0utje89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 15:29
theezeefje schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:13:
bij mij was de 2e gekoppeld aan de eerste toen ik op test drukte. heb daarna bij de 2e ook op learn gedrukt, en toen kwam hij apart in domoticz tevoorschijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

bij mij dus niet :(
hij is inderdaad gekoppeld aan de master,
maar als ik op learn druk zodat ie groen wordt, en daarna op test druk, piept ie wel (alleen deze unit),
maar in Domoticz verschijnt niks.

als ik hem handmatig wil toevoegen, dan kan ik kiezen voor een smoke detector, maar dan ? AC ? ARC ? als wat voor soort moet ik hem toevoegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Hansk53 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:19:
Weet de oplossing:

Ik gebruik de Rasberry Pi met Domoticz.

Ik kan de Domoticz niet meer bereiken via poort 8080 (nadat ik een reboot uitvoer werkt het heel even).
Via poort 80 krijg een webpagina waarop staat iets xcgi.
Via poort 22 kom ik wel in de raspberry en alles werkt wel lampen gaan aan en tempsensoren worden gewoon opgenomen.

Graag melden hoe ik dit probleem kan en moet oplossen.
Verander je de poort van domoticz. http://www.domoticz.com/w...berry_Pi_.28Arch_Linux.29
En veranderen in je router. Maak je er bv 8081 van. Loopt waarschijnlijk nog wat via die poort wat een conflict geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
theezeefje:
kijk eens met RFXmngr op een Windows systeem wat elke rookmelder voor code afgeeft.
Als je op test drukt van 1 rookmelder en er gaat nog een rookmelder af dan is die dus gekoppeld.

Om ze allemaal een eigen ID te geven kan je dat met RFXmngr eenvoudig doen.
Selecteer op de Security1 tab - KD101 smoke detector,
Selecteer een unieke ID,
Zet de rookmelder in learn mode,
Verstuur een Panic command.

Voor de volgende kies je een andere unieke ID,
Zet die KD101 in learn mode

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
b_weijenberg schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:38:
theezeefje:
kijk eens met RFXmngr op een Windows systeem wat elke rookmelder voor code afgeeft.
Als je op test drukt van 1 rookmelder en er gaat nog een rookmelder af dan is die dus gekoppeld.

Om ze allemaal een eigen ID te geven kan je dat met RFXmngr eenvoudig doen.
Selecteer op de Security1 tab - KD101 smoke detector,
Selecteer een unieke ID,
Zet de rookmelder in learn mode,

Voor de volgende kies je een andere unieke ID,
Zet die KD101 in learn mode

...
Als dit niet lukt kun je volgens mij (maar weet het niet zeker) ze weer ontkoppelen door de batterijen er minimaal 3 minuten uit te laten. (Zie handleiding)
http://28045.static.secur...639IY325356S4sfB0dW3l.pdf

Good Luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

tnx, zo ff proberen, als de kleine meid nog wakker is :) anders morgen. laat ik jullie weten, bedankt voor de info !

Pagina: 1 ... 10 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door