Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

na het instaleren van een s0 pulsteller stuit ik op een probleem,?
ik heb 2 stroom meters aangesloten,
1 met 2000 p/kwh en 1 met 1000p/kwh,

na wat gestoei ben ik er achter dat beide tellers de waarde die bij (hardware/s0 meter/ ser mode)meter 1 (staat dus) 2000 rekend, en de waarde die ik bij meter 2 staat doet hij niks mee???
al vul ik 1 , 5 of 10000 in hij blijft me 2000 p/kwh rekenen,

is dit een bug? of die ik wat doms fout???

iemand hier ervaring me ?
of hoe kan ik dit kenbaar maken??

dank aan allen die helpen

jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:14
Ook hier waarschijnlijk een simpel probleem maar ik kom er niet uit. Ik heb een kaku magneet switch op een deur en wil daarmee met een kaku switch een lamp aan en uit laten gaan.

Ik weet het kan zonder domoticz, maar via domoticz moet dat toch ook kunnen?
Ik heb al de magneet als slave van de switch en andersom geprobeerd, maar niets. Net een scenario aan gemaakt dat als magneet 'on' dan switch ook 'on' voor een minuut.
Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Dit zou je waarschijnlijk wel met events kunnen oplossen.
http://www.domoticz.com/wiki/Events

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
@gizmocuz: Check je PB van enige tijd terug. Ik kan je zo'n EnOcean USB 300 regelen, via PayPal.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Chopper_Rob schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:47:
Dit zou je waarschijnlijk wel met events kunnen oplossen.
http://www.domoticz.com/wiki/Events
Dat werkte ook niet helaas, maar ben er al achter. Had het magneetcontact ingesteld als contact switch (vrij logisch toch?), maar dan werkt het niet. Maar als gewone on/off switch werkt het wel.

Nu is er nog wel een delay van een aantal seconden, is daar nog iets aan te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door raven22 op 02-05-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
raven22 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:44:
[...]

Dat werkte ook niet helaas, maar ben er al achter. Had het magneetcontact ingesteld als contact switch (vrij logisch toch?), maar dan werkt het niet. Maar als gewone on/off switch werkt het wel.

Nu is er nog wel een delay van een aantal seconden, is daar nog iets aan te doen?
Heb jij niet toevallig last van dit:
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=2179 ?

Lees het topic even door, meerdere mensen hebben last van "goedkope" magneetcontacten omdat die dus een burst-signal versturen in plaats van aan / uit.

[ Voor 13% gewijzigd door giohardcore op 02-05-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
KAKU magneet contact stuurt inderdaad een burst signaal.
Hierdoor duurt het wat langer voordat Domoticz het signaal van het contact op pikt en zal de hele boel dus vertagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:50
Gamerkoe schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:31:
@gizmocuz: Check je PB van enige tijd terug. Ik kan je zo'n EnOcean USB 300 regelen, via PayPal.
Die heb ik inmiddels, en met de laatste beta versie is al wat mogelijk.

Echter mis ik een temperatuur sensor (of lux, of iets wat wat info doorgeeft), dit werkt in ESP2, maar in ESP3 kan ik dit zonder hardware moeilijk testen.
Misschien heb je zoiets even te leen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colaboy123
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Hallo,

Bedacht me opeens dat ik nog een LIDL aan/uit setje van een paar jaar geleden had liggen. Even googelen op het type nummer RC710 en ik kwam uit op deze: http://www.alibaba.com/product-detail/2012-Programmable-universal-remote-control-switch_623703704.html .

Heeft iemand deze in Domoticz toevallig aan de praat?

Thanks,

Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
gizmocuz schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 18:00:
[...]
Misschien heb je zoiets even te leen ?
Heb je gemaild :)

Ik heb er inmiddels ook ééntje besteld, zodra die binnen is kan ik er even mee testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:11
Ik heb sinds vandaag een Raspberry Pi en ben bezig geweest met Domoticz om mijn Foscam FI9831W IP Camera er mee aan te sturen. Ik heb al van alles geprobeerd maar dit lukt mij tot nu toe nog niet. Iemand tips?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-09 21:26
Joop_Klepzeiker schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:45:
Ik heb sinds vandaag een Raspberry Pi en ben bezig geweest met Domoticz om mijn Foscam FI9831W IP Camera er mee aan te sturen. Ik heb al van alles geprobeerd maar dit lukt mij tot nu toe nog niet. Iemand tips?
Ik heb zelf een FI8910W, alle gegevens ingevuld; IP adres, poort, user, password, videoURL = videostream.cgi, videoURL = snapshot.cgi.
Probeer het eventueel in een andere browser. Werkt niet goed in IE10 zoals er bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
Godver, sinds deze week erg veel problemen met Domoticz op mijn Raspberry Pi. Al paar maanden draaide Domoticz probleemloos, echter deze week voor het eerst was de Domoticz server onbereikbaar.

Toen bleek dat mijn Pi helemaal niet meer bereikbaar was (SSH, ftp etc). Dingetje opnieuw opstarten zorgen ervoor dat Domoticz weer ging draaien! Echter na een paar uur, weer hetzelfde probleem. Ding weer geprobeerd opnieuw op starten. Toen bleef alleen de rode led branden op het boardje. Ik dacht aan een corrupte SD kaart. Ik domoticz weer opnieuw geïnstalleerd op de kaarten. In de Pi gestopt en alles start weer op! Ik blij, echter na een paar uur. Weer niet bereikbaar! Het lijkt erop dat het een probleem met het SD kaartje is. Moet de logs maar eens uitlezen....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
krizzziz schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:51:
Godver, sinds deze week erg veel problemen met Domoticz op mijn Raspberry Pi. Al paar maanden draaide Domoticz probleemloos, echter deze week voor het eerst was de Domoticz server onbereikbaar.

Toen bleek dat mijn Pi helemaal niet meer bereikbaar was (SSH, ftp etc). Dingetje opnieuw opstarten zorgen ervoor dat Domoticz weer ging draaien! Echter na een paar uur, weer hetzelfde probleem. Ding weer geprobeerd opnieuw op starten. Toen bleef alleen de rode led branden op het boardje. Ik dacht aan een corrupte SD kaart. Ik domoticz weer opnieuw geïnstalleerd op de kaarten. In de Pi gestopt en alles start weer op! Ik blij, echter na een paar uur. Weer niet bereikbaar! Het lijkt erop dat het een probleem met het SD kaartje is. Moet de logs maar eens uitlezen....
Een router die vanzelf restart waardoor de PI een ander IP adres krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
midego schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:44:
[...]
Een router die vanzelf restart waardoor de PI een ander IP adres krijgt ?
Nope, heb de PI een fixed IP gegeven....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
krizzziz schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:32:
[...]

Nope, heb de PI een fixed IP gegeven....
Ook nadat je deze opnieuw hebt geïnstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
midego schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 01:25:
[...]
Ook nadat je deze opnieuw hebt geïnstalleerd ?
Bedankt voor het meedenken, maar een andere SD kaart en de boel loopt weer zonder problemen...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
je moet echt een classe 10 sd kaart hebben, zijn een paar euro's duurder... of even kijken op de raspberry site naar ondersteunde kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
gizmocuz schreef op zondag 11 mei 2014 @ 09:52:
je moet echt een classe 10 sd kaart hebben, zijn een paar euro's duurder... of even kijken op de raspberry site naar ondersteunde kaarten.
Kennelijk te vroeg gejuicht want met mijn Class 10 Transcend 8gb (volgens de Raspberry WiKi) kaartje is mijn Pi er ook weer mee gestopt. Even het kaartje opnieuw formatteren en Domoticz opnieuw installeren en zodra de Pi dan wel opstart snel de logs uitlezen....

Update:
Gisteravond een usb stick gebruikt om vanaf te booten. Guide gevolgt en geen problemen meer gehad. Nog even wat dingen installeren en dan de lock functie op de SD card inschakelen om corruptie tegen te gaan :)

[ Voor 16% gewijzigd door krizzziz op 12-05-2014 08:35 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Sinds enkele dagen ook aan het spelen met een RPI en Domoticz en als Newbie helemaal enthousiast :9~

Ik heb er nu nog maar 5 KAKU schakelaars aanhangen, maar wil snel gaan uitbreiden met een buitentemp meter en magneetcontacten voor op de buitendeuren. Ook heb ik een Foscam FI9831W, maar die krijg ik (nog) niet aan de praat met Domoticz.

Even een vraag mbt de (KAKU) magneetcontacten; werken die ook op naar buiten draaiende deuren, want dan moeten ze dus "in" het kozijn komen en dan kun je die 2 delen dus niet naast elkaar monteren maar onder een hoek van 90 graden ? (ik kan dit nergens vinden in de handleiding)

Verder wil ik ook notificaties gaan ontvangen op m'n Nexus 5 en 7 (android). Volstaat dan alleen de aanschaf van de NMA App of zijn er betere Apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:19
KAKU kan ik je niets over vertellen, ik gebruik alleen z-wave componenten.
Voor notificaties gebruik ik Pushover en ik moet zeggen dat ik daar wel erg tevreden over ben.
Gebruik Pushover ook om notificaties te ontvangen vanuit Sickbeard en Couchpotato als er weer eens wat gedownload is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
magneetcontacten werken prima bij 90 gr hoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Ben nog niet erg enthousiast over Zwave. Heb Zwave sensoren (Everspring contactsensor) icm Razberry maar ben er ook nog niet helemaal uit hoe het nou werkt. Heb de sensor toegevoegd, maar doet daarna niks meer. Lijkt wel niet meer "wakker te worden". Nog maar eens goed naar kijken.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Dat komt niet door Zwave gok ik krizzziz.
Op een vera of andere controller is daar bijzonder weinig mis mee, zeker met de units waar jij het over hebt.
Let wel op dat als het ding zelf nog aangeeft dat hij werkt, de batterij wel al "te leeg" kan zijn voor het daardwerkelijk versturen van de status... kwam ik ook na een tijdje achter door er als laatste redmiddel een keer een nieuwe batterij in te doen.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Inderdaad, ik heb hier Z-wave en bij mij was een van de belangrijkste criteria dat het voor de vriendin feilloos moet werken. En dat doet het gewoon (sommige slecht ontworpen modules wellicht daargelaten, maar die ben ik nog niet zelf tegengekomen), in ieder geval met de HC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Clear. Ik ga nog even het 1 en ander proberen!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

het bereik van een Razberry is ook niet al te tof af en toe he.. wellicht een antenne van 86mm lengte op solderen.
schijnt te helpen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:19
In welke gevallen lopen jullie daar tegen aan?

Ik heb mijn PI met Razberry in de meterkast, met wat zwave modules op de begage grond, en een nuon smartplug op zolder om het energieverbruik van mijn mechanische ventilatie uit te kunnen lezen en dat gaat gewoon goed, ondanks dat er geen zwave modules op de 1e verdieping zijn.

Edit: Ik woon in een "gewone" tussenwoning bouwjaar 2009.

[ Voor 8% gewijzigd door Robsta86 op 13-05-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

het hang van vele dingen af helaas.
een batterij powered ding (zoals mijn danfoss verwarmingding op zolder) trekt het niet.
een netpowered ding wel vaak kwam ik achter.
ook gaat het wel goed in mijn trappenhuis maar iets verderop de zolder op niet (dan gaat hij natuurlijk ineens vloeren door waar wapening in zit..
Heb het overigens over een vera, geen Razberry maar zover ik weet is de Razberry uberhaubt geen uitblinker in bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

dat zou ik dus niet doen, dat is de US versie en dat is een andere frequentie...
deze kan wel: http://www.wirelesswonen....06/Aeon-Labs-Z-Stick.html

of je gaat solderen: http://blog.ecufix.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Je hebt gelijk, my bad. Ik bedoelde uiteraard de EU versie. Ik had gegoogled op Aeon z-wave en de eerste de beste link gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 14:14
Ik heb een tijdje geleden een set van Klik Aan Klik Uit gekocht. Deze set bevatte 3 stopcontacten(ACD-1000) en een afstandbediening(AYCT-102). Ik heb er destijds 1 in gebruik genomen en ik wou vandaag voor de andere 2 een plekje gaan vinden maar toen ik ze wou toevoegen aan Domoticz lukte me dat niet. Ik heb het op de volgende manier gedaan:

op de pagina Switches heb ik op "Manual Light/Switch" geklikt. Daar heb ik het volgende ingevuld:
- hardware: de rfxcom module
- Name: iets randoms
- Switch type: on/off
- Type: AC
- ID: 1 00 00 02 en voor de ander 1 00 00 03
- Unit Code: 2 respectivelijk 3

Vervolgens heb ik de knop ingedrukt op de stopcontact en in Domoticz op de "Test" knop gedrukt maar er gebeurd niks nadda noppes. Ze willen dus niet pairen met mn domoticz installatie.. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik heb t geheugen al gewist, maar dit helpt dus ook niet.. :( Ik weet dat die dingen niet kapot zijn omdat ze wel pairen met de afstandbediening. Tevens zend mijn RFCOM ook een signaal uit (led gaat aan) en de eerste stopcontact doet het nog wel..

Alvast bedankt!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:33
Die dingen kun je geen andere code leren, helaas.
Dus je zult de 'learn' mode van Domoticz moeten gebruiken.

Geen idee hoe je het voor elkaar hebt gekregen met de eerste, maar een code inleren is mij met die dingen nog nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
melantrix schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:11:
Ik heb een tijdje geleden een set van Klik Aan Klik Uit gekocht. Deze set bevatte 3 stopcontacten(ACD-1000) en een afstandbediening(AYCT-102). Ik heb er destijds 1 in gebruik genomen en ik wou vandaag voor de andere 2 een plekje gaan vinden maar toen ik ze wou toevoegen aan Domoticz lukte me dat niet.
Vervolgens heb ik de knop ingedrukt op de stopcontact en in Domoticz op de "Test" knop gedrukt maar er gebeurd niks nadda noppes. Ze willen dus niet pairen met mn domoticz installatie.. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik heb t geheugen al gewist, maar dit helpt dus ook niet.. :( Ik weet dat die dingen niet kapot zijn omdat ze wel pairen met de afstandbediening. Tevens zend mijn RFCOM ook een signaal uit (led gaat aan) en de eerste stopcontact doet het nog wel..

Alvast bedankt!
Als de afstandsbediening voor bv unit2 wel werkt dan zie je deze code (ID en Unit) in Domoticz staan onder instellingen - apparaten.
Deze code kopieer je dan voor de nieuwe switch in domoticz en het zou moeten werken.
(Wel bij instellingen - applicatie instellingen zorgen dat bij Hardware/sensoren de optie accepteer nieuwe hardware aangevinkt staat.)

In de handleiding (ACD-1000) staat wel dat er iets (een lamp of zo) aangesloten moet zijn bij het instellen...

[ Voor 3% gewijzigd door Shaggie_NB op 16-05-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Shaggie_NB schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:43:
[...]

Als de afstandsbediening voor bv unit2 wel werkt dan zie je deze code (ID en Unit) in Domoticz staan onder instellingen - apparaten.
Deze code kopieer je dan voor de nieuwe switch in domoticz en het zou moeten werken.
(Wel bij instellingen - applicatie instellingen zorgen dat bij Hardware/sensoren de optie accepteer nieuwe hardware aangevinkt staat.)

In de handleiding (ACD-1000) staat wel dat er iets (een lamp of zo) aangesloten moet zijn bij het instellen...
Dit werkt! Hartelijk dank! you saved me a lot of trouble! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Is er iemand die meer dan 5 temperatuur/humidity sensoren heeft aangesloten op een RFXCOM 433Mhz? Ik zat te kijken naar deze twee sensoren: http://www.weerstationkop...s/tfa/303126-3-kan-sensor en http://www.weerstationkop...izard/303150-5-kan-sensor, maar eigenlijk wil ik meer dan 5 sensoren aansluiten.

Het idee is dat ik verschillende ruimtes in de gaten kan houden en op basis daarvan screens of afzuiging kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hoi,

ben me al een tijdje aan het inlezen en heb een vraagje. Heb de bovenverdieping op X10 draaien en beneden met KAKU icm de HW.
Kan ik nu als ik domoticz draai icm met de rfxcom een X10 module schakelen door een voorwaarde van de KAKU??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
bing69 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:42:
Hoi,

ben me al een tijdje aan het inlezen en heb een vraagje. Heb de bovenverdieping op X10 draaien en beneden met KAKU icm de HW.
Kan ik nu als ik domoticz draai icm met de rfxcom een X10 module schakelen door een voorwaarde van de KAKU??
Ja dit kan (geen X10 dimmers, alleen aan/uit), je kan een 'scene/group' maken, daar de kaku code aan leren, en dan bv een x10 lamp aansturen hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
Gamerkoe schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:41:
Is er iemand die meer dan 5 temperatuur/humidity sensoren heeft aangesloten op een RFXCOM 433Mhz? Ik zat te kijken naar deze twee sensoren: http://www.weerstationkop...s/tfa/303126-3-kan-sensor en http://www.weerstationkop...izard/303150-5-kan-sensor, maar eigenlijk wil ik meer dan 5 sensoren aansluiten.

Het idee is dat ik verschillende ruimtes in de gaten kan houden en op basis daarvan screens of afzuiging kan bedienen.
Ja veel meer, iedere temp sensor (ongeacht het kanaal) heeft ook een uniek ID.
Dit ID veranderd wel als je de batterij wisselt, maar je kan de oude gegevens naar de nieuwe sensor overbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 20:51
Ik probeer Domoticz werkzaam te krijgen op mijn Synology DS 213 en ik ben al 2 avonden bezig. Elke keer loop ik vast bij Cmake.

Ik heb deze tutor gevolgd http://www.domoticz.com/wiki/DomoticzSynology en daarnaast verschillende zaken geprobeerd, zoals http://sourceforge.net/p/.../domoticz/INSTALL.txt#l43

Kan iemand mij verder helpen, 2 dagen googlen (als newbie met Linux) en ik kom niet verder

De error die ik ontvang is:

DiskStation> cmake CMakeLists.txt
-ash: cmake: not found

[ Voor 8% gewijzigd door PolderPloer! op 19-05-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:12

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Gamerkoe schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:41:

Nog maar 4.................. nr. 5 komt pas in het najaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
gizmocuz schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:40:
[...]
Ja veel meer, iedere temp sensor (ongeacht het kanaal) heeft ook een uniek ID.
Dit ID veranderd wel als je de batterij wisselt, maar je kan de oude gegevens naar de nieuwe sensor overbrengen
Dubbelcheck:
Dus ik zou bij wijze van 20 van de goedkoopste sensors kunnen kopen en allemaal tegelijk koppelen :+ ?

Is er nog een maximum van hoeveel sensors Domoticz kan verwerken/ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Ik heb zojuist een Netgear Readynas binnen gekregen en ik zou graag via SNMP de sensoren willen uitlezen met Domoticz. Ik zie online wel een guide voor NAS systemen van QNAP en Synology maar niet van netgear. Heeft iemand hier daar al mee gestoeid en tot een oplossing gekomen?

[ Voor 0% gewijzigd door Melantrix op 22-05-2014 16:37 . Reden: SMTP veranderd naar SNMP 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 06:57
melantrix schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:37:
Ik heb zojuist een Netgear Readynas binnen gekregen en ik zou graag via SMTP de sensoren willen uitlezen met Domoticz. Ik zie online wel een guide voor NAS systemen van QNAP en Synology maar niet van netgear. Heeft iemand hier daar al mee gestoeid en tot een oplossing gekomen?
Je kan beter voor SNMP gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
eeeh, ja dat bedoel ik idd.. goed punt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
melantrix schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:37:
Ik heb zojuist een Netgear Readynas binnen gekregen en ik zou graag via SNMP de sensoren willen uitlezen met Domoticz. Ik zie online wel een guide voor NAS systemen van QNAP en Synology maar niet van netgear. Heeft iemand hier daar al mee gestoeid en tot een oplossing gekomen?
Goede tip, net even zelf gekoppeld en werkt vlekkeloos op mijn Synology :).

Had je al es geprobeerd om te kijken of je iets terug krijgt op het commando?
snmpget -c PASSWORD -v2c -O qv NASIPADDRESS .1.3.6.1.4.1.6574.1.2.0

Geen idee waar het nummer vandaan komt, dus verder geen idee... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Gamerkoe schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:48:
[...]

Goede tip, net even zelf gekoppeld en werkt vlekkeloos op mijn Synology :).

Had je al es geprobeerd om te kijken of je iets terug krijgt op het commando?
snmpget -c PASSWORD -v2c -O qv NASIPADDRESS .1.3.6.1.4.1.6574.1.2.0

Geen idee waar het nummer vandaan komt, dus verder geen idee... 8)7
Haha graag gedaan hoor :P

Ik zal het morgen even proberen, kijken hoe ver ik ermee kom. Thanks anyway ;)

UPDATE:
Ik heb zojuist even wat geprutst met de command hierboven. De waarde aan het eind is een specifieke identifier die bijv de temperatuursensor aanroept. Dit verschilt per fabrikant. Ik ben erachter gekomen welke je moet hebben voor de Netgear nas en ga kijken hoever ik kom met een script schrijven. Ik zal dat dan hier posten zodat jullie er eventueel ook wat aan hebben. Als jullie al de eerste instructies willen hebben om er achter te komen wat die code voor jouw eigen nas is moet je het me maar even laten weten, dan geef ik dat wel alvast.

Leuk prutsen dit! hopelijk krijg ik het voor elkaar om het te integreren aan Domoticz :9~

[ Voor 37% gewijzigd door Melantrix op 22-05-2014 22:48 . Reden: Update toeggevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13
goed nieuws..

Great news about controlling Somfy motors,
We got lots of qeustions for supporting somfy, and now we got an great answer!

The RFXtrx433E become available from June 2 2014.
RFXtrx433E is A succesor of the great RFXtrx433 with the possibility to control Somfy motors.

We already got an prototype from rfxcom.com to implement and test.
And the Domoticz team has build in support (from beta 1772)
I have tested it and it works great!!

You are able to add a manual switch,
Give it a name, Set a random unique Id and Unit, Klik test to pair and Add device.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 20:29
Zou dit kunnen werken in combinatie met domoticz en 433 mhz usb zender

raamcontact
http://www.dx.com/p/oudi-...white-248919#.U3-rXvl_uSo
PIR
http://www.dx.com/p/home-...white-298221#.U3-revl_uSo

misschien is het een idee om een lijst te maken met apparatuur welke iedereen gebruikt en aan de gang heeft gekregen?

[ Voor 5% gewijzigd door k_ers op 23-05-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

zoals op de domoticz website bij ondersteunde hardware?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 20:29
DRuw schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:32:
zoals op de domoticz website bij ondersteunde hardware?;)
Ik bedoel eigenlijk de ervaringen met producten. Bevoorbeeld die van dealextreme of iemand er ervaring mee heeft en of dit werkt.
Of werkt dit niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Na mijn aanpassingen van deze week en een herstart omdat ik de Raspberry even mooi wilde ophangen in de meterkast, start Domoticz niet meer op. Ik krijg een Offline melding in de webbrowser.

Als ik de status check met "sudo service domoticz.sh status" dan krijg ik inderdaad een 'Failed' status terug. Ik start dan wel met "sudo service domoticz.sh start" die dan ook een 'ok' geeft, maar een status daarna is ook weer Failed terug.

Iemand een idee of er logging wordt bijgehouden van Domoticz? Of een idee van waar ik moet zoeken om het weer werkend te krijgen?

Edit: De wijziging die ik gedaan heb zijn het installaren van SNMP voor het uitlezen van de NAS sensors. Ik heb dit script alweer uit de Crontab gehaald en zelfs hernoemd. Ook de USB RFXCOM heb ik eraf gehaald als test, maar dit maakt geen verschil :( .

[ Voor 18% gewijzigd door Gamerkoe op 24-05-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Gamerkoe schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:26:
Na mijn aanpassingen van deze week en een herstart omdat ik de Raspberry even mooi wilde ophangen in de meterkast, start Domoticz niet meer op. Ik krijg een Offline melding in de webbrowser.

Als ik de status check met "sudo service domoticz.sh status" dan krijg ik inderdaad een 'Failed' status terug. Ik start dan wel met "sudo service domoticz.sh start" die dan ook een 'ok' geeft, maar een status daarna is ook weer Failed terug.

Iemand een idee of er logging wordt bijgehouden van Domoticz? Of een idee van waar ik moet zoeken om het weer werkend te krijgen?

Edit: De wijziging die ik gedaan heb zijn het installaren van SNMP voor het uitlezen van de NAS sensors. Ik heb dit script alweer uit de Crontab gehaald en zelfs hernoemd. Ook de USB RFXCOM heb ik eraf gehaald als test, maar dit maakt geen verschil :( .
Had hier van de week ook last van maar een update via SSH op debian loste het op na een reboot.

Hoop dat het bij jou ook werkt.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
stuffer schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 22:06:
[...]

Had hier van de week ook last van maar een update via SSH op debian loste het op na een reboot.

Hoop dat het bij jou ook werkt.
Helaas niet :(

pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ ./update_domoticz
tar (child): update.tgz: Cannot open: No such file or directory
tar (child): Error is not recoverable: exiting now
tar: Child returned status 2
tar: Error is not recoverable: exiting now
rm: cannot remove `update.tgz': No such file or directory
[....] Stopping Domoticz Home Automation System:/sbin/start-stop-daemon: warning: failed to kill 2251: No such process
. ok
./update_domoticz: 7: ./update_domoticz: systemctl: not found
please standby... (waiting 15 seconds)
[ ok ] Starting Domoticz Home Automation System:.
./update_domoticz: 11: ./update_domoticz: systemctl: not found
pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ sudo service domoticz.sh status
[FAIL] domoticz is not running ... failed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 23:47

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

[....] Stopping Domoticz Home Automation System:/sbin/start-stop-daemon: warning: failed to kill 2251: No such process
. ok
Volgens mij gebruik je het verkeerde script voor updaten. Als het goed is moet je in de root van domoticz een script hebben staan genaamd: updatedomo

Probeer die eens te draaien, zo niet kan je altijd met de hand updaten vanuit de root:

code:
1
2
svn update
make

Daarna de service weer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Bij de settings kun je automatische backup aanvinken. Hoe werkt dat en waar staat de backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Gamerkoe schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:00:
[...]

. ok
Beetje late reactie maar ik bedoel de packeges binnen debian met:

sudo apt-get update

sudo apt-get upgrade

Sudo reboot

Dit loste bij mij het probleem op.
raven22 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:32:
Bij de settings kun je automatische backup aanvinken. Hoe werkt dat en waar staat de backup?
Geen idee maar als je op de knop links ervan drukt download hij de DB....Zou idd handig zijn als je dit kan automatiseren naar bv een nas ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door stuffer op 26-05-2014 15:28 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Weet iemand welke deurmagneten een sterker zendbereik hebben dan de KAKU AMST-606?
De reden is dat een van mijn 5 deurmagneten niet goed werkt omdat deze te ver van de transceiver staat. (Ik kan de RFXtrx433 helaas niet verplaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
stuffer schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:25:
[...]Beetje late reactie maar ik bedoel de packeges binnen debian met:

sudo apt-get update

sudo apt-get upgrade

Sudo reboot

Dit loste bij mij het probleem op.
[...]
Helaas werkt ook dit niet. Het starten (sudo service domoticz.sh start) geeft wel OK terug. En als ik snel ben met een status, dan krijg ik ook dan nog een OK, maar daarna faalt het weer.

Ik heb in /var/log ook wat log bestanden (op tijd) bekeken maar ook hier krijg ik geen beeld van wat er fout gaat. :'( :X

Als niemand tips heeft dan ga ik ook maar eens kijken naar de backup functie, met automatische backup naar mijn NAS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

raven22 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:32:
Op mijn raspberry staan ze in /home/pi/domoticz/backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:15

martjah

Appel

Gamerkoe schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:15:
[...]

Helaas werkt ook dit niet. Het starten (sudo service domoticz.sh start) geeft wel OK terug. En als ik snel ben met een status, dan krijg ik ook dan nog een OK, maar daarna faalt het weer.

Ik heb in /var/log ook wat log bestanden (op tijd) bekeken maar ook hier krijg ik geen beeld van wat er fout gaat. :'( :X

Als niemand tips heeft dan ga ik ook maar eens kijken naar de backup functie, met automatische backup naar mijn NAS...
Ik heb last van hetzelfde fenomeen. Alleen bij mij wordt het getriggerd door een event.
Ik heb een buitenlamp aangesloten op een KAKU schakeldoos, een KAKU schakelaar en een schemersensor met het volgende schema:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/b919jmy3r/Knipsel.jpg

Op het moment dat ik 's avonds een paar keer op de aan en uit knop duw. dan stopt mijn Domoticz ermee.

Wat bij mij de manier is om het weer werkend te krijgen is:
  1. Domoticz.db hernoemen naar .old
  2. Domoticz opstarten met /etc/init.d/domoticz.sh start
  3. inloggen op Domoticz (is dan gereset)
  4. Backup van Domoticz.db terugzetten via de GUI.
Dan blijft hij werken totdat ik die schakelaar weer induw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan0903
  • Laatst online: 12-05-2022
Hallo,

Ik heb vandaag mijn ics-1000 van kaku eens afgekoppeld en ben eens aan het spelen geslagen met domoticz. Nu had ik een korte vraag hierover, is het ook mogelijk om het via internet te bedienen?
Ik heb het nu draaien op een raspberry pi met een RFXcom eraan gekoppeld.
En is het bij jullie ook zo dat de temperatuur van de raspberry zo hoog is? Bij zit het rond de 50 graden.
Zou het te maken kunnen hebben dat ik de voeding heb aangesloten op de usb uitgang van mijn router?

Gr. Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

johan0903 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:41:
Hallo,

Ik heb vandaag mijn ics-1000 van kaku eens afgekoppeld en ben eens aan het spelen geslagen met domoticz. Nu had ik een korte vraag hierover, is het ook mogelijk om het via internet te bedienen?
Ik heb het nu draaien op een raspberry pi met een RFXcom eraan gekoppeld.
En is het bij jullie ook zo dat de temperatuur van de raspberry zo hoog is? Bij zit het rond de 50 graden.
Zou het te maken kunnen hebben dat ik de voeding heb aangesloten op de usb uitgang van mijn router?

Gr. Johan
De temperatuur is 42,3 graden. vlgs mij normaal sinds maart tussen de 35 en 43 graden .

En ik bedien hem regelmatig via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan0903
En zit die dan ook in een behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan0903
Oke bedankt voor het antwoord. Ik heb de mijne nog wel in een behuizing. Het is een raspberry pi die ik normaal gebruik op de slaapkamer als mediaspeler. Ik moet er nog een aanschaffen maar ik wil eerst een tijdje proef draaien om te kijken of domoticz bevalt. Maar tot nu toe niets dan lof over de software. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
De mijne zit wel in een behuizing en is altijd tussen de 50 en 51 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:15

martjah

Appel

Mijn probleem is inmiddels opgelost. Ik heb een herinstallatie gedaan en een backup teruggezet. Enige verschil met de vorige keer is dat ik nu het QNAP monitor script niet heb draaien.

Tevens heb ik hem nu op wifi zetten met power management disabled omdat ik anders een instabiele verbinding had omdat hij regelmatig in soort slaapstand ging.

Temperatuur is gemiddeld 50 graden met behuizing (incl gaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Zag dat bij de Gamma een IP camera in de aanbieding is voor 40,- Het befreft de Elro FA703IP.
Iemand hier al ervaring mee i.c.m. domoticz?

Heb er even mee gespeeld; Slecht beeld, draait niet in browser en dus niet te benaderen vanuit Domoticz. De mijne gaat vandaag weer retour.

[ Voor 34% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 04-06-2014 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
Sinds gisteren de Pi en de rfxcomE binnen, gelijk aan de slag. Dankzij hier heb ik X10, een kaku schakelaar, Youless, camera's en thermometer kunnen koppelen. Thermometer ging moeilijk tot ie er in eens bij stond...

Echter heb ook een magneetschakelaar die een lamp rechtstreeks schakelt vanwege de snelheid maar ik wil wel zien of de deur open of dicht is.
Krijg hem met geen mogelijkheid gekoppeld, hoe moet ik dat ik hemelsnaam voor elkaar krijgen??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Welke magneetschakelaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
Die van kaku, type weet ik zo niet maar dacht dat er maar een was

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
Is het ook mogelijk om de Energylink van de Homewizzard te koppelen??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Via de learnmode moet Domoticz deze meteen zien, daarna als type Doorlock instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
Die learnmode doet bij mij helemaal niets, ook niet met de normale kaku insteek modules. Deze heb ik met de hand moeten doen en daarna terwijl de module aan het leren is de schakelaar (in domoticz) aanzetten.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
Dan heb ik nog een vraagje, als ik het goed begrijp kun je een groep aanmaken en hier een afstandbediening aan hangen of een kamerplan zodat je je alles uit een ruimte bij elkaar ziet.

Maar is het ook mogelijk om een groep of macro te maken die voor bv een kamer alle rolluiken omlaag doet op een X tijd. Of moet ik dat voor elk rolluik afzonderlijk doen?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
bing69 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:50:
Maar is het ook mogelijk om een groep of macro te maken die voor bv een kamer alle rolluiken omlaag doet op een X tijd. Of moet ik dat voor elk rolluik afzonderlijk doen?
Jep, dat is mogelijk. Maak gewoon een groep aan, zet hier alle rolluiken in en maak op de groep een 'timer' waarin je luiken op een bepaald tijdstip op 'on' of op 'off' zet. Ik gebruik dat uiterst succesvol voor 3 rolluiken tegelijk.

Je kan ook een handmatige switch aanmaken en deze switch aan alle rolluiken 'afzonderlijk' aanleren. Dan heb je een soort van master-override... Ook leuk :-)

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
DynamicDreams schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:19:
[...]

Jep, dat is mogelijk. Maak gewoon een groep aan, zet hier alle rolluiken in en maak op de groep een 'timer' waarin je luiken op een bepaald tijdstip op 'on' of op 'off' zet. Ik gebruik dat uiterst succesvol voor 3 rolluiken tegelijk.

Je kan ook een handmatige switch aanmaken en deze switch aan alle rolluiken 'afzonderlijk' aanleren. Dan heb je een soort van master-override... Ook leuk :-)
Barst (en dat is niet tegen jou) kon op geen manier een device toevoegen, doe het net weer na jou antwoord en ik zie ze allemaal en het lukt wel..... 8)7

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
Ben de wanhoop een beetje nabij, op zich werkt het goed behalve een device bijvoegen waar geen knop op zit.
Bv de bel, magneetschakelaar (alle kaku) of de somfy (heb de rfxcomE)
Op de homewizzard geen enkel probleem maar krijg het in domoticz+Pi niet voor elkaar.
Hoe doen jullie dit??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
bing69, kun iets duidelijker omschrijven wat je al geprobeerd hebt? Bedoel je met de bel de drukschakelaar of de bel-ontvanger zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
Sorry als ik niet duidelijk ben, ik bedoel de druk schakelaar. Deze heb ik handmatig toegevoegd met het ac protocol. Hierna op testknop en op de bel gedrukt maar hij komt er niet bij. Ook de leerknop geprobeert maar die doet niets.
Zelfde geldt voor de somfy, alleen hier kan ik geen protocol voor vinden

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
Je moet het zo zien:
a) De drukknop heeft een voorgeprogrammeerde code, die kun je niet wijzigen.
b) De bel (ontvanger) kun je codes aanleren (volgens mij max 5 codes, dus 5 drukknoppen).

Om alles werkend te krijgen in Domoticz:
a) Controleer in de applicatie-instellingen of je "Accepteer nieuwe Hardware/Sensoren" aan hebt staan
b) Druk op de drukknop en ga in Domoticz naar 'apparaten'. Als het goed is zie je daar nu de drukknop staan. Door op het pijltje erachter te klikken kun je het apparaat toevoegen aan Domoticz.
c) Volg de handleiding (van de deurbel!) om de drukknop aan jouw bel aan te leren.

Done! Nu moet je de deurbel kunnen bedienen met zowel de drukknop als vanuit Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
DynamicDreams schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:44:
Je moet het zo zien:
b) De bel (ontvanger) kun je codes aanleren (volgens mij max 5 codes, dus 5 drukknoppen).

a) Controleer in de applicatie-instellingen of je "Accepteer nieuwe Hardware/Sensoren" aan hebt staan
b) Druk op de drukknop en ga in Domoticz naar 'apparaten'. Als het goed is zie je daar nu de drukknop staan. Door op het pijltje erachter te klikken kun je het apparaat toevoegen aan Domoticz.
c) Volg de handleiding (van de deurbel!) om de drukknop aan jouw bel aan te leren.

Done! Nu moet je de deurbel kunnen bedienen met zowel de drukknop als vanuit Domoticz.
Klopt helemaal, in mijn geval heb ik eerst het magneet contact toegevoegd in domoticz en daarna de stekkerschakelaar rechtstreeks gekoppeld aan het magneetcontact. (zo heb je niet de tijdsvertraging)

[ Voor 5% gewijzigd door raven22 op 06-06-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
DynamicDreams schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:44:
Je moet het zo zien:

Zo simpel kan het zijn, en niet vergeten om op f5 te drukken ;) Hartelijk dank!!!!!!!!!
Nu de Somfy nog....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
bing69,
maak handmatig een Blinds RFY device in Domoticz aan op de Light/Switch tab,
Kies een willekeurige ID (bv 1 22 33) en unitnummer
Haal de spanning van alle Somfy mortoren af behalve die je aan domoticz wilt toevoegen (weet niet of dit echt nodig is)
Druk de programmeerknop op de Somfy afstandsbediening 2 seconden in totdat de Somfy motor even heen en weer gaat.
Druk de Test knop op het domoticz scherm in. De Somfy motor gaat even heen en weer ten teken dat de code toegevoegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
b_weijenberg schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:21:
bing69,
maak handmatig een Blinds RFY device in Domoticz aan op de Light/Switch tab,
Kies een willekeurige ID (bv 1 22 33) en unitnummer
Haal de spanning van alle Somfy mortoren af behalve die je aan domoticz wilt toevoegen (weet niet of dit echt nodig is)
Druk de programmeerknop op de Somfy afstandsbediening 2 seconden in totdat de Somfy motor even heen en weer gaat.
Druk de Test knop op het domoticz scherm in. De Somfy motor gaat even heen en weer ten teken dat de code toegevoegd is.
Zo dacht ik het ook te doen, zie echter nergens de "Blinds RFY"staan en ook geen RFY.
Ik gebruik versie 1.1680....
Schiet mij maar lek.

bij hardware meld de rfxcom zich met: RFXCOM - RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver
Firmware version: 225 . Zou het dat zijn??

Afbeeldingslocatie: http://www.vanliempt.org/domoticz.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door bing69 op 06-06-2014 11:47 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
RFY is alleen nog in de Beta versie beschikbaar vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
Klopt. In de Beta werkt RFY pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
Dat verklaart een hoop, allemaal bedankt!! _/-\o_

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Iemand enig idee welke protocollen ik op de USB RFXCOM moet inschakelen om draadloze brandmelders van König (SEC-SA200) te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
Het lukt hier geweldig nu, krijg regelmatig nieuwe hardware er bij in Domoticz. En daar zat nu ook een grote valkuil. Heb de Homewizzard er nog naast draaien. Alle scene's die verstuurd worden ziet Domoticz ook als nieuw device. Duurde ff voor ik daar achter was, dacht dat het zenders in de buurt waren of zo....

Kan alleen de kaku schemerschakelaar nog niet aanmelden, althans niet met de hand...

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Laatst online: 27-05 19:17
Dag allemaal,

Ik ben een newby op dit gebied, maar wou toch eens proberen. Heb alleen een paar vraagjes:

Ik heb een rpi+rfx 433e (dit is die nieuwe maar heb ik onder de gewone 433 toegevoegd) + 3 kaku ontvangers.

- Als mijn rpi aanstaat en deze is aangesloten op mijn tv zie ik geen beeld. Klopt dat? Anders kan ik toch nooit in mijn rpi komen net als een pc?
- het is gelukt de 3 kaku ontvangers in de learnmode erin te zetten. Ik kan ze aan/uit zetten. De ene keer wel en de andere keer pakt ie 'm niet. Mis ik iets?
- tevens heb ik geprobeerd de timers in te stellen om uit te proberen (dus paar minuutjes vooruit) maar dan gebeurd er helemaal niks. De tijd staat volgens mij goed, want er staat ook bovenin beeld de zonsop- en ondergang en recente tijd.

- als iemand toevallig nog ervaring heeft met elro ontvangers ab440 toe te voegen in domoticz dan graag! Heb hier tig stuks van en anders moet ik allemaal nieuwe kopen. Zelfde geldt voor mijn deurbel...ook een elro.

Begrijp dat ik vrij nieuw ben en er graag handig in wil worden, dus niet gelijk met hele scripts beginnen, want daar snap ik toch niks van... 😉😉😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Voor wat de elro betreft http://www.rfxcom.com/Documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf
in hoofdstuk 7.3 staan alle schakelcodes. Jammer dat het leren van de schakelaars niet o goed werkt als KaKu. Maar ja een maal ingesteld werken ze perfect.

Bij de timers opletten dat je on time selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Bedankt. Zal me er eens in gaan verdiepen. Timers had ik al op ontime staan, maar dat werkt helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 20:34
Ik heb een smartmeter aangesloten op de seriele poort van de Raspberry .
Deze kan ik uitlezen met : cu -l /dev/ttyAMA0 -s 9600 --parity=none
Ik krijg netjes de telegrammen van de smartmeter binnen in PuTTY.
Is er iemand die weet hoe ik dit in Domoticz kan toepassen .
Normaal krijg je in het dropdown menu een usb device te zien , maar nu niets natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
Heb momenteel 39 devices in Domoticz/Pi hangen, dat gaat dus goed. Nog ff en de Homewizzard gaat op vakantie.
Lees momenteel de slimme meter uit met HW, die gaat dus straks ook met Pi. Lees dat dit vanzelf herkent wordt.... toch?
Echter ik heb ook nog een S0 aansluiting van een Kwh meter ivm zonnepanelen. Is daar ook nog iets slims voor te bedenken???

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
bing69 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:40:
Heb momenteel 39 devices in Domoticz/Pi hangen, dat gaat dus goed. Nog ff en de Homewizzard gaat op vakantie.
Lees momenteel de slimme meter uit met HW, die gaat dus straks ook met Pi. Lees dat dit vanzelf herkent wordt.... toch?
Echter ik heb ook nog een S0 aansluiting van een Kwh meter ivm zonnepanelen. Is daar ook nog iets slims voor te bedenken???
Ik zie dat jij al veel eraan hebt gehangen. Ik heb een paar kaku wat gelukt is, maar ik heb nog een draadloze deurbel en elro switches die ik niet gekoppeld krijg met de code. Zou niet weten wat ik in moet vullen. Nog tips? Want het lukt mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
slayer007 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:32:
[...]

Ik zie dat jij al veel eraan hebt gehangen. Ik heb een paar kaku wat gelukt is, maar ik heb nog een draadloze deurbel en elro switches die ik niet gekoppeld krijg met de code. Zou niet weten wat ik in moet vullen. Nog tips? Want het lukt mij niet
In de manual van RFXcom staat dat mogelijk deze protocollen Lighting4 , ARC , HE EU gebruikt worden.
Er staat ook een heel verhaal in voor als je iets met codewieltje gebruikt.
zie http://rfxcom.com/Downloads

Succes

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Nu online
b_weijenberg schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:51:
[...]

Je kunt elke rookmelder een unieke ID geven.
Op de Security1 tab in RFXmngr (Windows only) kan je Type KD101 selecteren. Kies een willekeurige ID in de 2 selectie vakjes. Zet de rookmelder in leermode en verstuur een Panic Command.

Wellicht kan dit ook direct vanuit Domoticz. Maak een rookmelder device aan in Domoticz en selecteer een willekeurige ID. Zet de rookmelder in leermode en verstuur een commando.
Welk protocol gebruiken jullie?? Ze komen er hier nl niet bij....

Bing

Pagina: 1 ... 9 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door