Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:07

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:55:
Ik ben al een tijdje aan het stoeien met een pir2150

nadat ik alles ingeregeld heb (screenshot bij beweging van de ipcam) en ik heb alles nog op de keuken tafel liggen dan lijkt de 2150 slecht te reageren.

Hij reageert erg slecht en meld zich soms uren/dagen niet bij domoticz. Ik heb er inmiddels al twee getest en het is bij beide precies hetzelfde. doe ik iets verkeerd?
Ik heb hier een PIR2150 al enkele maanden draaien. Ik herken het probleem niet.
Hij schakelt 's-avonds een buitenlamp en doet dit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:33
Gamerkoe schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:27:
Nu zag ik al dat RudolfR op OpenELEC Domoticz heeft draaien, maar hoe zit het dan met updates? Kan dit nog eenvoudig geupdate worden?
OpenELEC wel.
Domoticz niet; das nog steeds handwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niki_lauda schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:37:
[...]

Ik heb hier een PIR2150 al enkele maanden draaien. Ik herken het probleem niet.
Hij schakelt 's-avonds een buitenlamp en doet dit goed.
Maar overdag doet hij niks of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 22:38

martjah

Appel

Even een status update.

Ik heb een paar keer gehad dat Domoticz niet meer reageerde (de service wilde niet starten). Dit bleek aan de database te liggen. Deze hernoemd zodat hij een nieuwe aanmaakt en dan werkte het weer. Vervolgens de service gestopt en de oude db weer teruggezet en toen deed hij het weer. Bij mij bleek het in een event te zitten die corrupt was o.i.d.

Verder heb ik een lichtsensor en een bewegingsmelder voor buiten gekocht. Beide 20 euro per stuk bij de Formido. Ik zag namelijk HomeEasy hangen bij het schakelmateriaal. Ook inbouwschakelaars kosten daar maar 12 euro per stuk en dimbare mini inbouw 18 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk2306
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-02-2023
Gebruik sinds kort de energy reader van Eminent. Wordt geleverd met een eigen z-wave stick maar ik heb em. opgenomen in m'n razberry z-wave netwerk. Werk op zich prima, echter, de meerwaarden worden niet spontaan doorgestuurd. Awake time staat op 15 min. Ik moet echter iedere keer een GET geven om te forceren dat op het eerstvolgende awake moment de kWh data wordt doorgestuurd. Data wordt vervolgens keurig verwerkt in Domoticz. Toch zou die update elk kwartier automatisch moeten gaan.
Iemand enig idee? Ben nog niet bepaald thuis in de command classes van z-wave, anders zou ik daar een GET script voor hebben geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
aP_ schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:25:
Sinds een week verhuisd en meteen een mooi lijstje gemaakt aan spullen.
  • Domoticz op een linux bakje
  • RFXCOM 433 USB
  • AEON Z-wave USB S2 stick
  • Kaku inbouw dimmers en gewone inbouwunits
  • Cresta Temp+Humid sensoren (Kwam er achter dat de buurman al eentje buiten heeft hangen.. Dus die hoef ik niet meer te doen :p)
  • Kaku deursensoren
  • YouLess voor de energiemeter.
  • 2x Danfoss Zwave Living Connect
Die laatste gaat het nu vooral om. Die krijg ik niet herkend. De omschrijving van de webshop domotica-shop.nl Is als volgt: DAN_LC-13 Danfoss Living connect Z-Wave thermostaatkraan voor RA & K aansluiting of M30 schroefdraad (CLON)
Bij de hardware details geeft de sensor na pairen het volgende aan: Danfoss Unknown: type=0005, id=0004

Openzwave heb ik laatste svnupdate van gedraaid gisteren icm laatste Domoticz, maar hij wordt nog niet herkend.
Ik had ergens anders op een forum gelezen dat je die dan kunt doorgeven aan openzwave... Maar het lijkt me zo'n basic apparaat dat het met de hand wel aan te passen moet zijn om even te testen of hij werkt. Omdat de voorloper, met alleen een andere firmware vast al wel wordt ondersteund.

XML: /usr/local/etc/openzwave/manufacturer_specific.xml
1
2
3
4
5
6
7
...
        <Manufacturer id="0002" name="Danfoss">
                <Product type="0005" id="0003" name="Z Thermostat" config="danfoss/z.xml"/>
                <Product type="0064" id="0001" name="RA Plus-W Radiator Thermostat"/>
                <Product type="8005" id="0001" name="Living Connect Radiator Thermostat" config="danfoss/living.xml"/>
        </Manufacturer>
...

Qua product type/id lijkt hij het meest op de eerste (en dus z.xml). Maar de omschrijving zou eerder gelijk zijn aan de laatste (living.xml).
Nu waar het om draait:

1) Welke stappen zou je moeten nemen om de aanpassing in manufacturer_specific.xml goed te laten doorwerken in alle programma's?
[t]Ik heb nu een nieuwe make+install van openzwave gedaan en cmake + make van domoticz. Aangezien ik nu niet thuis ben kan ik de node niet even uit en in het zwave netwerk stoppen, maar tot nu toe zie ik geen verandering in de status van de danfoss unit.

2) Wat zou goed voor stadsverwarming werken? Eventueel een extra YouLess? Of de YouLess inruilen en 2x IR Converter Cable kopen en aan een raspberry in de meterkast hangen. En die seriele output weer via een (bestaande?) koppeling aan Domoticz te voeren. Ik heb echter nog niet veel over stadsverwarming en domotica kunnen vinden.

En ja, het is inmiddels niet zo koud meer dat ik de radiator uberhaupt aan hoef te doen.. Maar je moet toch iets te knutselen hebben?! :P
Even jouw bericht quoten, lees de post net pas. Ik heb namelijk Excact hetzlefde probleem met de danfoss living connect + Aeon Labs USB stick. Ik heb de oplossing ook nog niet gevonden. Op veel fora lees ik dat Danfoss een aantal varianten van de living connect serie heeft uitgebracht. Alleen met ZWAVE ondersteuning maar niet allen worden ondersteun door (externe) domotica programma's behalve hun eigen software. Ben benieuwd of "we" hier ondersteuning kunnen krijgen voor dit probleem. Misschine goed als je het nog kan aankaarten op het domotica forum?

En ook heb ik nog 1 vraag aan je. Het "antenne-logo" in het display van je living connect. Knipperst deze nog steeds na het pairen met de Aeon Labs USB-Stick? Bij mij namelijk wel, alsof er dus geen verbinding gemaakt kan worden. Echter in Domoticz zie ik wel dat de Danfoss is gepaired met de USB stick. Ben hier gewoon even benieuwd naar.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Hallo Domoticz fans.
Ik hen een probleempje met Home easy switches (HE886).
Sinds een week een raspberry PI met RFXcom en domoticz erop werkend draaien.
Met de afstandbediening AB600RA werkt alles perfect, maar via domoticz werken 2 HE886 (in groep C1) switches dus niet.
Met de afstandsbediening kan ik 8 Lampen aansturen (aangesloten op HE886). Deze zijn in 3 groepen verdeeld. 4 op C1, 4 op C2, 1 staanlamp via een AB600SA op C4
Ik heb de niet werkende switches al apart proberen te pairen via domoticz, handmatig of leer-modus maar niets lijkt te werken. Kan het zijn dat domoticz maar een beperkt aantal switches kan aansturen met dezelfde code?
Ook al geprobeerd op een ander protocol aan te sturen , maar dit helpt ook niet....

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Dat zou moeten werken, het maakt niet uit hoeveel HE886 modules er aangestuurd worden.

De AB600RA verstuurt het ARC protocol.
Ter info: de HE886 heeft meerdere protocollen. Met de RFXtrx433 kan je er 2 versturen: ARC en HomeEasy EU.

Probeer eens met RFXmngr.
Wat ontvang je van de AB600RA met het ARC protocol enabled.
Als je dan op de Lighting1 tab een ARC comamndo verstuurt met dezelfde huiscode en unit werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:06:
[...]

Maar overdag doet hij niks of wel?
Hij reageert wel maar in Blockly heb ik ingeregeld dat de lamp pas na zonsondergang aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
b_weijenberg schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:58:
Dat zou moeten werken, het maakt niet uit hoeveel HE886 modules er aangestuurd worden.

Ter info: de HE886 heeft meerdere protocollen. Met de RFXtrx433 kan je er 2 versturen: ARC en HomeEasy EU.

Als je dan op de Lighting1 tab een ARC comamndo verstuurt met dezelfde huiscode en unit werkt dat?
Met de RFXmngr werken alle lampen prima behalve die 2 die ook met domoticz niet werken.
Blijf het vreemd vinden dat met de afstandsbediening het wel werkt. In de RFXmngr zie ik de code van AB.
Maar wat kan ik hieruit opmaken?

0710010443010050
Packettype = Lighting1
subtype = ARC
Sequence nbr = 4
housecode = C
unitcode = 1
Command = Off
Signal level = 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk2306
b_weijenberg schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:58:

Ik heb een vergelijkbaar probleem met de HE874 modules. Deze worden in Domoticz herkend met het BBSB new protocol. Een protocol wat handmatig niet is te kiezen. Ze reageren echter niet op een schakelcommando. Door wat te spelen met de andere protocollen lukte het mij ze te koppelen via de leermodus, echter dan reageren ze wel op het ON commando maar niet op het OFF commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
guido09:
Is de afstand tussen de RFXtrx433 en de HE886 hetzelfde als met de AB?

Henk2306:
Om een HE8xx module aan te sturen met RFXtrx433 kan je het ARC of het HomeEasy EU gebruiken.
ARC wordt gebruikt door een AB600 en KAKU remote. Je kunt de HE8xx pairen met de remote of via Domoticz.
Gebruik je een HE8xx afstandsbediening pair de HE8xx dan altijd met Domoticz en gebruik daar een ARC of HomeEasy EU device voor dat je in Domoticz handmatig aangebracht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
b_weijenberg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:16:
guido09:
Is de afstand tussen de RFXtrx433 en de HE886 hetzelfde als met de AB?
Diverse afstanden geprobeerd. geen effect.
Als ik 20 a 30 x snel via RFXmngr ga zenden, dan wil 1 van de 2 niet werkende HE886 wel eens aanspringen.
Maar dit is heel erg random.
Het gekke is dat een ontvanger aan de andere kant van het huis (lees 2 muren tussen RFXcom en ontvanger) wel super werkt.
Ben er ook sterk over aan het denken om over te stappen naar z-wave , zodat je kunt traceren of signalen goed aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

guido09 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:17:
[...]

Ben er ook sterk over aan het denken om over te stappen naar z-wave , zodat je kunt traceren of signalen goed aankomen.
Dan neem je toch een Vera?
kun je je RFXCOM gewoon blijven gebruiken en heb je Zwave erbij 8)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
DRuw schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:49:
[...]

Dan neem je toch een Vera?
kun je je RFXCOM gewoon blijven gebruiken en heb je Zwave erbij 8)
Dan is het toch handiger om een Razberry erbij te prikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

guido09 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:58:
[...]

Dan is het toch handiger om een Razberry erbij te prikken....
Yep! (die was ik ff vergeten…)
schijnt wel minder bereik te hebben heb ik begrepen maar zelf geen ervaring mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk2306
b_weijenberg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:16:

Henk2306:
Om een HE8xx module aan te sturen met RFXtrx433 kan je het ARC of het HomeEasy EU gebruiken.
ARC wordt gebruikt door een AB600 en KAKU remote. Je kunt de HE8xx pairen met de remote of via Domoticz.
Gebruik je een HE8xx afstandsbediening pair de HE8xx dan altijd met Domoticz en gebruik daar een ARC of HomeEasy EU device voor dat je in Domoticz handmatig aangebracht hebt.
bedankt! Het werkt met het Homeeasy protocol. Maar alleen met unit code 4, na een paar keer proberen vond ik dit. Met de andere unit codes werkt alleen het ON commando.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk2306 op 23-03-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Laatst online: 06-09 20:11
Wellicht een vraag die al vaker is gesteld, maar ik loop ff vast.. Heb een aantal schakelaars (wandcontactdoos stekkers uit het Kaku startpakket), maar er reageren receivers op hetzelfde signaal. Nu wil ik dit niet, maar ik weet even niet hoe ik nou 1 schakelaar op een ander signaal laat reageren. Ik zou dit graag via Domticz willen regelen, want ik heb geen plek op een afstandbedienig om de ontvanger het te laten 'leren'. Kan iemand me vertellen of en dan hoe? Thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 09:56
Hallo ik ben in het bezit van een plugwise smile P1.

Nu is de vraag, kan ik dit met domoticz uitlezen?

Gr. Apepannetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
rogiertw:
1 reset de KAKU module
2 maak een KAKU module aan in Domoticz
3 zet de KAKU module op inleren en verstuur vanuit Domoticz een ON commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

apepannetje schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:19:
Hallo ik ben in het bezit van een plugwise smile P1.

Nu is de vraag, kan ik dit met domoticz uitlezen?

Gr. Apepannetje
Wat ik lees:
2. Plugwise still buggy.
The plugwise binding communicates with the switch, without the Plugwise Source software. The plugwise circles can be switched, but do not report power consumption. The logfile shows protocol errors for all circles. There is only support for the Stick, Circle+ and Circle. Not for Smile-P1, Stretch, Switch or Scan.

site: http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=31&t=9019

Ik heb nu een awst 3500 gekocht en wil deze via Domoticz en via een schakelaar aansturen. Kan ik ook de schakelaar een signaal laten sturen naar Domoticz en dat die dan een "aan/uit" signaal verstuurd?
Zo kan ik dan meerdere ontvangers(verschillende merken) tegelijk aansturen met 1 knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
martjah schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:31:
[...]

Wat ik lees:
2. Plugwise still buggy.
The plugwise binding communicates with the switch, without the Plugwise Source software. The plugwise circles can be switched, but do not report power consumption. The logfile shows protocol errors for all circles. There is only support for the Stick, Circle+ and Circle. Not for Smile-P1, Stretch, Switch or Scan.

site: http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=31&t=9019

Ik heb nu een awst 3500 gekocht en wil deze via Domoticz en via een schakelaar aansturen. Kan ik ook de schakelaar een signaal laten sturen naar Domoticz en dat die dan een "aan/uit" signaal verstuurd?
Zo kan ik dan meerdere ontvangers(verschillende merken) tegelijk aansturen met 1 knop.
Je kan een slave aanmaken die aangaat na een bepaalde knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Razberry bordje aangekomen, samen met Busch Jeager wandzender.
Maar zit eigenlijk al direct vast. Vind dus niet hoe ik dat Razberry bordje moet toevoegen in Domoticz. Of is dat helemaal niet nodig?
Als ik kijk bij Hardware, staat er enkel "Razberry via LAN interface" (allé, er staat wel nog zaken tussen maar niets dat verwijst naar Razberry).

Het bordje werkt in ieder geval. Kan de schakelaar toevoegen via de software van Z-Wave.Me (poort 8083). Krijg de schakelaar er nu niet meer uit maar allé, eerst keer vinden hoe ik dat Razberry bordje in Domoticz te zien kan krijgen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Eerlijk gezegd beveel ik de gebruikers een openzwave stick aan ipv de razberry.. We hebben qua development meer (of eigenlijk alleen maar) invloed op openzwave. Ik heb zelf alleen een stick + windows dus heb sowieso niks aan een razberry en ontwikkel er dus ook niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

snap ik niet helemaal,
quote domoticz manual:
There are various hardware components that the system can use. Some are specifically made for the
Raspberry Pi.
- RF Z-Wave-Razberry Z-Way http://razberry.z-wave.me
en even op het domoticz forum een zoekertje leverde deze op: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=318

Voor degene met range issues van de razberry kwam ik dit nog tegen trouwens :+ linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Hoe zit er met ondersteuning van alternatieve (USB) transceivers? Ik lees namelijk veel over de RFXCOM RFXtrx433 en Zwave (usb stick ofwel RazBerry). Dit zijn in principe de 433mHz en 868mHz frequentie, maar geen open 868mHz frequentie.

Ik heb zelf een Max! EQ-3 thermostaat en enkele TFA temperatuur sensors die ik mogelijk zou kunnen aansluiten. Beide werken op de 868 band.

Daarnaast heb ik nog een Radio front end bordje gevonden welke in de frequenties 433, 868 en 915mHz werkt (Busware COC: http://busware.de/tiki-index.php?page=COC), maar het is me niet gelukt om te vinden of deze wordt ondersteund in Domoticz en of deze zowel kan verzenden als ontvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamerkoe op 25-03-2014 21:19 ]

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Snap niet helemaal wat jij niet snapt. Ik geef een advies vanuit mijn developmentstandpunt. Domoticz support inderdaad de razberry maar zelf vind ik openzwave prettiger en heeft wat mij betreft meer toekomst als open source library voor andere open source projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

CopyCatz schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:27:
[...]
Snap niet helemaal wat jij niet snapt. Ik geef een advies vanuit mijn developmentstandpunt. Domoticz support inderdaad de razberry maar zelf vind ik openzwave prettiger en heeft wat mij betreft meer toekomst als open source library voor andere open source projecten.
Okidoki, wel jammer gezien het in principe een mooie module is die mooi in een Pi-behuizing er bij in past en een stick weer een echte externe unit is maargoed, qua development kan ik hem me voorstellen dat het handiger is ja.
met 2 usb poorten op een Pi, 1 voor de rfxcom en 1 voor de slimme meter is het handig om een opprikmodule te kunnen gebruiken...
Ik vraag me af of de huis-tuin-keuken gebruiker die een domoticz controller willen met zwave erbij het verschil merken tussen een Razberry en een stick a la Aeon labs?

[ Voor 7% gewijzigd door DRuw op 25-03-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Nu online
Domoticz support inderdaad de razberry
Eén van de redenen dat ik deze genomen heb, is omdat die specifiek in de lijst van ondersteunde apparaten stond (zoals DRuw ook al zei).
Maar als die ondersteund wordt, zou deze toch geselecteerd moeten kunnen worden bij "Hardware" Maar daar staat er niets tussen van Razberry, behalve "Razberry Z-Wave via LAN interface".
Heb deze al eens geprobeerd met het ip-adres en poortnummer in te voeren maar dat geeft ook geen resultaten.
zelf vind ik openzwave prettiger
Nog een reden dat ik deze genomen heb, is omdat ik al een paar keer gelezen heb dat het razberry bordje ondersteuning zou bieden voor openzwave. Of klopt dit niet?

EDIT : ben al stuk verder. Toevoegen van bordje via ip-adres en poortnummer werkt dus wel. Maar enigste manier dat ik iets kan toevoegen, is om ze eerst toe te voegen via Zwave zelf (poort 8083) en dan komen ze tevoorschijn in Domoticz

[ Voor 14% gewijzigd door Kenhas op 26-03-2014 08:24 . Reden: Stapje verder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
DRuw schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:39:
[...]

Okidoki, wel jammer gezien het in principe een mooie module is die mooi in een Pi-behuizing er bij in past en een stick weer een echte externe unit is maargoed, qua development kan ik hem me voorstellen dat het handiger is ja.
met 2 usb poorten op een Pi, 1 voor de rfxcom en 1 voor de slimme meter is het handig om een opprikmodule te kunnen gebruiken...
Ik vraag me af of de huis-tuin-keuken gebruiker die een domoticz controller willen met zwave erbij het verschil merken tussen een Razberry en een stick a la Aeon labs?
RazBerry is ook te gebruiken i.c.m. OpenZwave binnen Domoticz.
Onder andere hier vermeld.
Kenhas schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 07:30:
EDIT : ben al stuk verder. Toevoegen van bordje via ip-adres en poortnummer werkt dus wel. Maar enigste manier dat ik iets kan toevoegen, is om ze eerst toe te voegen via Zwave zelf (poort 8083) en dan komen ze tevoorschijn in Domoticz
Als je Domoticz gebruikt icm Z-Way zul je inderdaad je Z-Wave netwerk moeten beheren binnen Z-Way en daarna je modules nog eens moeten toevoegen in Domoticz.

[ Voor 30% gewijzigd door gertjuhh op 26-03-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Nu online
Ok, dus volgens de link die je gaf, is het relatief simpel om over te schakelen naar OpenZwave. Maar denk dat ik dit nog even ga overslaan. Zal nu al genoeg moeten leren.
Ofwel dat het dan mogelijk is om rechtstreeks toe te voegen aan Domoticz.
Ziet er simpel uit : service stoppen en Razberry als /dev/ttyAMA0 toevoegen maar er zal waarschijnlijk wel meer achter zitten dan dat, zeker aangezien ik niet weet hoe ik de Razberry als /dev/ttyAMA0 moet toevoegen ;)

Is toch raar wat voor domme fouten mensen maken. Had om te testen gewoon zo'n schakelaar gekocht en dan een stopcontact (http://www.domotica-shop....r-uitvoering-p-16357.html). Na veel vloeken eindelijk de schakelaar kunnen toegevoegen. Maar dan dat stopcontact dat maar niet wou werken. Maar blijkbaar kan je die pas toevoegen als er iets ingeplugd zit in het stopcontact en dus stroom verbruikt. Zo kan ik lang bezig blijven |:( ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kenhas op 26-03-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

midego schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:54:
[...]
Je kan een slave aanmaken die aangaat na een bepaalde knop
Danku :) Helaas werkte dit niet bij mij (AWST-8802 + Action schakeldoos). De action schakelaar springt niet aan.

als work around heb ik een event aangemaakt en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
b_weijenberg schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:21:
rogiertw:
1 reset de KAKU module
2 maak een KAKU module aan in Domoticz
3 zet de KAKU module op inleren en verstuur vanuit Domoticz een ON commando.
Thnx... maar lukt me nog niet helemaal (zal wel ergens verkeerd denken). Ik heb een APA3-1500R en die wil ik dus via Domoticz weer koppelen. Reden dat ik het opnieuw wil doen is omdat hij op 1 of andere manier schakelt op de deursensor. Dat deed hij eerder niet. Geen idee nog hoer het is gekomen, maar ik wil hem nu dus gewoon apart kunnen schakelen via Domoticz (timer) en dat hij niet meer reageert op de deursensor....
Heb de APA3-1500R al opnieuw in stopcontact gedaan en dan gaat hij knipperen. Heb 1x gehad dat hij na een On-signaal uit Domoticz 2x ging knipperen, maar daarna is het niet meer gelukt. Reden dat ik het opnieuw wilde doen is omdat hij nogsteeds reageerde op de voordeur EN op het schakelsignaal uit Domoticz... Lijkt er dus op dat hij nu op 2 signalen werkt, maar dat wil ik niet. Hoe verder? Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Als een KAKU in inleermode staat en een deurcontact of bewegingsmelder geeft een signaal dan wordt dat in de KAKU module opgeslagen. Gebruik je deze module bv voor een TV dan valt de TV uit als iemand een deur open en dicht doet of als iemand langs de bewegingsmelder is gelopen;-)

Je kunt een KAKU resetten en alle ingeleerde afstandsbedieningen en sensors verwijderen. (zie gebruiksaanwijzing van de KAKU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
b_weijenberg schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:46:
Als een KAKU in inleermode staat en een deurcontact of bewegingsmelder geeft een signaal dan wordt dat in de KAKU module opgeslagen. Gebruik je deze module bv voor een TV dan valt de TV uit als iemand een deur open en dicht doet of als iemand langs de bewegingsmelder is gelopen;-)
Dat begrijp ik, maar daar was geen sprake van. Er is maar 1 deursensor en die was dicht en bewegingsmelders zijn er helemaal niet. Dank voor je reactie!

[ Voor 7% gewijzigd door rogiertw op 26-03-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Ik heb mijn razpberry op een andere rasberypi draaien dan domoticz moet dit een probleem op leveren ?
Want ik krijg nu geen data door ondanks dat het naar mijn. Idee goed is ingevuld. Toen het eerder op de zelfde draaide werkte het wel :(

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Nu online
Bij mij werkt Domoticz niet echt mee. Zou zelfs durven zeggen dat het weerbarstig is ;)

Heb dus twee toestelletjes toegevoegd : een Zwave schakelaar en een Zwave stopcontact.
Is dan eindelijk gelukt om die schakelaar te zien te krijgen in Domoticz
Zowel stopcontact als schakelaar waren te zien in Z-Wave.Me (poort 8083) maar slechts het stopcontact kon ik zien in Domoticz. Maar ik kom net thuis en de schakelaar staat er opeens wel tussen. Ik blij :)

Ik probeer een twee scenes aan te maken en dat lukt. Ik zet het stopcontact uit en het stopcontact gaat effectief uit. Ik wil het stopcontact aanzetten en alles blokkeert. Domoticz reageert op niets meer. Als ik via een andere browser ga, krijg ik niets meer te zien.
Als ik ga naar Z-Wave.Me (poort 8083), dan werkt dat wel en kan ik het stopcontact in- en uitschakelen. Het is dus wel degelijk Domoticz zelf die de schuldige is.

Kan ik ergens een logging of zo aanzetten om te zien wat er misloopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

misschien kun je dit beter op op Domoticz forum vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
weet iemand of het ook mogelijk is om met domoticz een linux script uit te voeren adh een virtuele schakelaar? heb er naar gezocht maar ik kon dat niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13
iedere schakelaar (ook virtueel) kan 1 of meerdere scripts uitvoeren.
sh lua enz
thedon46 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:48:
weet iemand of het ook mogelijk is om met domoticz een linux script uit te voeren adh een virtuele schakelaar? heb er naar gezocht maar ik kon dat niet vinden.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Gamerkoe schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:16:
Hoe zit er met ondersteuning van alternatieve (USB) transceivers? Ik lees namelijk veel over de RFXCOM RFXtrx433 en Zwave (usb stick ofwel RazBerry). Dit zijn in principe de 433mHz en 868mHz frequentie, maar geen open 868mHz frequentie.

Ik heb zelf een Max! EQ-3 thermostaat en enkele TFA temperatuur sensors die ik mogelijk zou kunnen aansluiten. Beide werken op de 868 band.

Daarnaast heb ik nog een Radio front end bordje gevonden welke in de frequenties 433, 868 en 915mHz werkt (Busware COC: http://busware.de/tiki-index.php?page=COC), maar het is me niet gelukt om te vinden of deze wordt ondersteund in Domoticz en of deze zowel kan verzenden als ontvangen.
Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb hier bestaande licht schakelaars aan de muur welke ik wil automatiseren. Nu had ik het idee om de "AWMR-230 Mini inbouw schakelaar" aan te schaffen. Helaas lees ik hierover dat deze niet overweg kan als er een spaarlamp in je lamp zit, wat ik eerlijk gezegd niet helemaal begrijp, aangezien ik alleen een aan/uit signaal wil versturen...

Weet iemand een alternatief die ik aan mijn bestaande lichtschakelaar kan verbinden en zo mijn schakelaar kan gebruiken, maar ook mijn mobiel om mijn lampen aan te zetten?

Alvast bedankt,

Smika

Ik krijg zojuist ook een reactie (op zondag) van klikaanklikuit die voor andere mensen misschien ook interresan is, ik citeer:

Dat klopt, de AWMR-230 is niet geschikt voor spaar of LED verlichting; Omdat de AWMR-230 onderdeel vormt van de stroomkring, blijft er altijd een minimaal stroompje (ong. 0,3W) in het systeem. Bij een aantal spaarlampen is dit voldoende om te ontbranden.

Onze andere ontvangers – ACD-1000/ACM-1000 en AFR-060 – is dit niet het geval omdat deze schakelingen geen onderdeel zijn van de stroomkring. M.a.w. deze werken altijd met spaarlampen, echter komt hiermee de bestaande wandschakelaar vrijwel altijd te vervallen,

Wij verwachten in Mei de AWMR-300 die wel voor LED en spaarverlichting gebruikt kan worden. In uw geval zou het wellicht het beste zijn om hier even op te wachten en deze dan achter de bestaande schakelaars te plaatsen.

[ Voor 44% gewijzigd door Smika op 30-03-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

b_weijenberg schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:46:

Je kunt een KAKU resetten en alle ingeleerde afstandsbedieningen en sensors verwijderen. (zie gebruiksaanwijzing van de KAKU)
Vandaar dat Action modules helemaal niet zo verkeerd zijn..... Instelbare Vaste code...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 21:54
Het lijkt erop dat Domoticz wat problemen heeft met de zomertijd. In mijn dagoverzicht van mijn p1 uitgelezen stroommeter staat 2 keer de 29e vermeld en ook de grafieken zijn in de war. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Anders ga ik het probleem bij mezelf zoeken. Het is me alleen iets te toevallig dat deze bug precies vandaag naar boven komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Toch de milleniumbug! Wow, dat is 14 jaar geleden... Wie voelt zich nog meer ineens heel oud;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 07:08
Dylantje2 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:46:
[...]

Vandaar dat Action modules helemaal niet zo verkeerd zijn..... Instelbare Vaste code...
Alleen dan weer jammer van de Action modules dat je de originele afstandsbediening niet meer kan gebruiken. (Heb ik ergens gelezen).

En hoe stel je dit in (Action modules) dat het samenwerkt met Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
In de RFXtrx User Guide hfdstk 7 staat beschreven hoe de schakelaars in de IMPULS module ingesteld kunnen worden. Voer dan handmatig een IMPULS module op in Domoticz met de bijbehorende huis/unit code.

IMPULS is alleen voor aan/uit te verkrijgen. De nieuwe KAKU is ook als dimmer verkrijgbaar en heeft een dim niveau dat vanuit Domoticz ingesteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 18:53
Unity2 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 01:29:
Het lijkt erop dat Domoticz wat problemen heeft met de zomertijd. In mijn dagoverzicht van mijn p1 uitgelezen stroommeter staat 2 keer de 29e vermeld en ook de grafieken zijn in de war. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Anders ga ik het probleem bij mezelf zoeken. Het is me alleen iets te toevallig dat deze bug precies vandaag naar boven komt ;)
Yep, bij mij ziet het er ook een beetje vreemd uit, heel zondag ontbreekt, zaterdag bevat een 'gat'.
Ik vermoed dat ze bij elkaar opgeteld zijn en het 'gat' zaterdag of zondag representeert.
Op mouseover lijkt dat inderdaad zo te zijn; ruwweg 2x zoveel stroomverbruik op 1 dag.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-I2zahtUlct0/UznLzHDbyXI/AAAAAAAAAik/zb-h82c2jC8/s400/domoticz.png

Domoticz V1.1649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 18:53
Ben van plan Domoticz in te gaan zetten voor mijn andere hobby; reptielen houden.
Ik wil in eerste instantie de bijverlichting en uv-verlichting gaan aansturen.
Op dit moment heb ik een 10-tal losse digitale timers (gamma) om alles aan te sturen.

Een zooitje, timers die niet gelijk lopen, een boel kabels, die rot timers passen niet 'naast elkaar' in een stekkerblok, etc.

Domoticz draait bij mij op een NAS4Free server in een VirtualBox ubuntu 12.04 en bevat nu alleen maar een p1 usb kabeltje.

Ik ben ik van plan een Aeon Z-Wave stick aan te schaffen in combinatie met 3x de nuon Smart plug 6.

Later wil ik ook misschien met temperatuursensoren gaan werken om nachtverwarming aan te gaan sturen; maar voorlopig vertrouw ik alleen op de kant-en-klare thermostaten die ik gebruik. (foutieve werking kan problematisch zijn, verwarming per ongeluk aan op een warme dag kan funest zijn)..

Nu is mijn belangrijkste vraag voor nu; gaat dit stabiel werken? Ik lees links en rechts dat er wel eens reboots nodig zijn omdat de z-wave adapter en\of openzwave wel eens hangt?
De setup moet 100% stabiel werken, dus nooit eens een ronde overslaan...

Heeft iemand ervaring met de combinatie ubuntu 12.04 + Domoticz + Aeon Z-Wave stick + Nuon Smart plug 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

studiodubio schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:38:
[...]

Alleen dan weer jammer van de Action modules dat je de originele afstandsbediening niet meer kan gebruiken. (Heb ik ergens gelezen).

En hoe stel je dit in (Action modules) dat het samenwerkt met Domoticz?
Jawel hoor. Ik heb deze ook thuis. Als je ze eerst instelt i.c.m. de afstandbediening en dan dezelfde code invoert, moet dat goedkomen. Domoticz weet alleen niet of de schakelaar aan of uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 21:54
De zomertijd-bug is verholpen in de laatste beta, hulde voor de hersteller :)

Ik heb meteen een ander vraagje. Ik zou graag mijn deurbel willen opnemen in het hele systeem en via Domoticz op den duur een snapshot laten maken met een camera van wie er voor de deur staat en die doorsturen naar mijn telefoon. Nu heeft KAKU een mooie deurbel in het assortiment waarmee dit ongetwijfeld zal kunnen. Het probleem doet zich pas voor bij mijn vriendin die graag een deurbel heeft met een vrolijker melodietje dan de KAKU deurbellen hebben. Er zijn zat draadloze MP3-deurbellen te vinden waarmee dat te regelen is. De vraag is alleen of die ook compatible zijn met Domoticz (rfxcom). Als ik bijvoorbeeld een Elro MP3 deurbel pak (klik!) met een KAKU zender (klik!) kan ik daar dan mee uit de voeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
De Elro en Byron SX worden ook ondersteund, misschien dat daar ook een MP3 versie bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

@Thijs_ehv: ik zou NOOIT iets wat leven in stand houd draadloos gaan besturen tenzij het zelf de mogenlijkheid heeft om in te grijpen.
Niets is 100% stabiel genoeg daarvoor mijns inziens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
[b][message=42017146,noline]

Heeft iemand ervaring met de combinatie ubuntu 12.04 + Domoticz + Aeon Z-Wave stick + Nuon Smart plug 6?
De smartplugs van nuon zijn prijstechnisch interessant (heb er zelf 2) maar ze rapporteren zelf niet de status, deze moet gepolld worden. Let op dat je met 3 van die sloffen aardig wat waardes binnen krijgt; watt en kwh per slot en totaal dus je hebt het over 14 berichten per slof per keer x3. Als je de poll time erg laag zet is er veel traffic in het netwerk, ik heb daar in het verleden problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Learning Master
  • Laatst online: 03-03 12:08
Heeft iemand een idee hoe WI-Fi led lampen te bedienen via domoticz ?
ben de verschillende forums aan het afzoeken maar kan er weinig tot niets over vinden.
heb zelf onlangs de Luxxus start set aangeschaft met drie lampen en een access point. Nu zou het mooi zijn als deze kunnen worden aangestuurd door domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 20:50
Ik heb net een Raspberry Pi gekocht, heb voorheen een Vera Lite gehad, maar vond de apps voor smartphones te slecht of te beperkt. De P1 Smartmeter kabel heb ik al, koop nog een RFXcom voor mn Kaku modules, maar nu heb ik ook wat Zwave modules.

Ik twijfel nog tussen de Aeon Zstick 2 of de Razberry kaart. Ik zag dat ze beide OpenZwave ondersteunen.

Ook nog een andere vraag: de RSL serie van Conrad, werken de meeste sensoren/schakelaars daarvan goed met Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ik zou hier (klik) anders eens kijken voor een set, dan heb je alles in 1 8)
Normaal is de Zstick vaker aangeraden volgens mij maar een RPi heeft 2 usb poorten en als je de RFXCOM en een slimme meter kabel aansluit ben je door je poorten heen… (tenzij je die aan je vera houd?)
(enneh KiKa is wat anders dan KaKu he)

Edit: volgens mij werkt het eventueel wel met een (powered) USB hubje. :+

[ Voor 22% gewijzigd door DRuw op 06-04-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 20:50
DRuw schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:30:
ik zou hier (klik) anders eens kijken voor een set, dan heb je alles in 1 8)
Normaal is de Zstick vaker aangeraden volgens mij maar een RPi heeft 2 usb poorten en als je de RFXCOM en een slimme meter kabel aansluit ben je door je poorten heen… (tenzij je die aan je vera houd?)
(enneh KiKa is wat anders dan KaKu he)

Edit: volgens mij werkt het eventueel wel met een (powered) USB hubje. :+
Danku :) Kijkende in de FAQ van Domoticz, staat er dat elke stick gebaseerd op Openzwave waarschijnlijk werkt. Maar om zeker te zijn zal ik denk ik voor de Aeon Stick gaan. Ik begrijp nog niet helemaal of ik op de preconfigfured SD card image van Domoticz rechtstreeks Zwave modules kan toevoegen of niet? Moet dat via de Openzwave app? Als iemand daar een how-to voor weet te vinden, dan ben ik geinterreseerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Zo, ik heb mijn eerste producten ook besteld (RFXtrx443) en een Z-wave stick zodat ik 'alle mogelijke' zaken kan aansturen. De trigger is geweest dat ik afgelopen week mijn huis heb verkocht en dus binnenkort een nieuw huis ga kopen, mijn bedoeling is daarin zoveel mogelijk via domotica te regelen en domoticz ziet er ERG mooi en modulair/uitbreidbaar uit! En dat allemaal ook nog eens van Nederlandse makelaardij! :D O+

Nou ben ik altijd al wel aan het prusten geweest met zaken als LED verlichting (Ik heb op 5 plekken in huis LED strips liggen (warm wit), etc.) en daarbij ook klikaanklikuit/elro schakelbare stopcontacten. Een VoltCraft Energie meet systeem, een EL Infinite Prime (Marmitek ProGuard800) alarm systeem, etc.

Helaas, na dagen googlen verwacht ik dat alleen de Elro en KAKU spullen compatibel gaan zijn, maar sinds ik toch ga verhuizen en alles weer anders wil doen, is dat geen groot probleem!

Ik ben me wel echt rot aan het zoeken naar hoe en wat ik dan op een bepaalde manier kan laten werken. Het liefste zou is alles, tot dim mogelijkheid aan toe via domoticz doen, wat, zoals ik begrijp moet kunnen.

Maar zoals bijvoorbeeld voor mijn LED spullen gebruik ik veel van Chinese makelaardij. Prima spul naar mijn mening en zeker niet te duur! Maar helaas kan ik maar weinig vinden over ondersteuning daarin, zoiets als deze dimmer zou erg mooi zijn voor de vele strips die ik van plan ben om aan te brengen. Heel goedkoop en simpel qua functies, maar zeker voldoende voor toepassing op een warm witte LED strip voor bijvoorbeeld in een woonkamer. Helaas zal dit type niet ondersteund worden verwacht ik, maar een echt goede vervanging hiervoor bij bijvoorbeeld KAKU of iets dergelijks heb ik nog niet kunnen vinden (compatbile 443Mhz 12v LED dimmer/driver).

Ook maak ik me zorgen om schijnbaar het probleem dat 433Mhz zenders wel signalen kunnen ontvangen, maar geen status terug melden. Dat was nog niet eens zo'n groot probleem geweest behalve dat ik lees dat er vaak geen dedicated on en off signalen zijn, waardoor een "off" ook wel eens een "on" kan worden. :S Kan iemand die daar ervaring mee heeft er meer over vertellen?

In combinatie met bijvoorbeeld de livolo contact schakelaar zou het super mooi en strak zijn. Maar als iemand een lamp aan zou zetten met de knop en vervolgens domoticz ook een on commando zou sturen, dan gaat het feestje al mis als ik het goed begrepen heb. Daarbij komt ook het probleem dat livolo alleen verzonden kan worden en niet ontvangen als ik het goed begrijp, dus dat je op dat moment alleen iets aan kunt schakelen wat er ook direct aan hangt en niet zozeer bijvoorbeeld 3 of 4 lampen tegelijk. Misschien maakt dat livolo dan weer een slechte keus als schakelaar, maar ze zijn er juist zo mooi uit. :9~

Ik ben dus vooral op zoek na eventuele blogs of lijsten van mensen (heb dit hele topic al gelezen) die goede ervaring hebben met bepaalde spullen. Ik lees veel over KAKU, en dat is ook zeker niet duur, maar werkt dit dan echt ideaal of is z-wave toch weer beter? :'(

Uiteindelijk zou ik het meeste, zo niet alles, met licht en temperatuur sensors willen automatiseren zodat een fysieke knop eigenlijk haast niet meer gebruikt hoeft te worden. Trap verlichting die automatisch aangaat zodra je de trap op of af loopt, elke ruimte die met een temperatuur sensor gemeten word en wanneer nodig aan de hand van domoticz bij verwarmd word of niet, etc. :)

En en en... pff. Als iemand nog wat goeds weet om eens door te lezen of te bekijken, of producten die perfect samenwerken, ik hoor het dus graag!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Quindor;
Voor het aansturen van een witte LED strip kan je de MDRemote gebruiken. Zie hfdstk 7.7 in de RFXtrx User Guide. Hoewel de Chinese versie er identiek uitziet werkt die niet.
Voor RGB LED strips zou je de TRC02 kunnen gebruiken: dx.com 130913 of 67412

Als een ontvanger, zoals bv de MDRemote, geen aparte On/Off commando's kent maar met een toggle dan zou dat een probleem kunnen geven.
Een ander probleem kan zich voordoen bij de KAKU dimmer. Als je daar een ON commando naar stuurt terwijl de module al aan staat gaat de KAKU in een dim cycle. Als je dit handmatig bedient is het geen probleem want dan zie je dat de lamp aan is, als je het via een automatisch script regelt kan je dit oplossen door eerst een OFF command te sturen en dan een ON. Of je stuurt een set dim level 15 commando wat vergelijkbaar is met het level van ON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:14
Ik lees dat mensen dit hebben draaien op debian, maar ik kan nergens een soort howto vinden.
Ik ben zeker geen linux-noob, maar weet even niet hoe te beginnen.
Kortom hoe installeer ik het op debian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 23:47

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

raven22 schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:35:
Ik lees dat mensen dit hebben draaien op debian, maar ik kan nergens een soort howto vinden.
Ik ben zeker geen linux-noob, maar weet even niet hoe te beginnen.
Kortom hoe installeer ik het op debian?
Zie de wiki van domoticz

Hij is geschreven voor de Raspberry, maar die draait ook Debian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

@b_weijenberg Bedankt voor de antwoorden! Die module had ik nog niet gevonden.

Inmiddels (en vele uren weer verder) heb ik het al wat beter in beeld hoe en wat ik wil gaan doen. Ik denk dat ik het project maar in meerdere delen ga opsplitsen anders word het wat teveel van het goede.

Voor heel veel zaken kan ik bij Fibaro terecht lijkt het. Deze hebben hele erg mooie z-wave apparaten die 'zekere actie' aansturing ondersteunen. Verder hebben ze ook een RGBW controller die zo te zien alles kan wat ik zou willen. Niet zo goedkoop als chinees spul, maar goed, als ik het in een huis ga bouwen, dan moet/mag het ook maar wat kosten. :P En een RGBW strip, hoewel ook duurder geeft wel het ideale licht natuurlijk.

Paulmann heeft dan weer heel erg mooie LED Alu-profielen waarmee je op 2 manieren het licht op je muur kan projecteren zodat je er voor kan zorgen dat je nooit direct in de strip kijkt (Ik haat direct licht). Het is een soort T vorm waarbij de onderkant van de T in een beugeltje word geklikt. Hierdoor kun je aan de boven en onderkant een strip bevestigen op 2 manieren bevestigen (naar beneden/boven of direct richting te muur zodat zelfs vanaf onder de strip nooit zichtbaar is) waardoor het mooi over je muur heen straalt (verwacht ik).Afbeeldingslocatie: http://www.paulmann.com/fileadmin/user_upload/Pressebilder/Produktbilder/Paulmann_YourLED_Delta_Duo_1.jpg

Ook heb ik verschillende z-wave verwarnings knoppen en CV aanstuur modules gevonden dus dat lijkt ook allemaal te kunnen!

De nieuwe Fibaro oogjes zien er ook heel erg mooi uit en die zouden ook perfect passen binnen het 'multi-room' licht en verwarmings systeem wat ik voor me zie! De sensors registreren temperatuur, beweging, licht en vibratie (waar dat dan ook goed voor mag zijn). Afbeeldingslocatie: http://www.fibaro.com/sites/default/files/headers/motion_sensor_top-eng.png?1396004733

De vraag is alleen, hoe goed is de ondersteuning van domoticz met het Fibaro spul? Heeft iemand daar toevallig al ervaring mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Quindor op 07-04-2014 15:31 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
LosBrinkos schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:45:
Hoe je de Impulse schakelaars van Action gebruikt staat in de rfxtrx user guide, maar die vond ik niet echt duidelijk.
Hieronder een voorbeeld die ik ergens gevonden heb en mij goed geholpen heeft:

In de afstandbediening schakelaar 2 op on gezet, dan gebruik je code 2.
Dat komt overeen met E in housecode light1.
Schakelaar A = E5
B = E3
C = E2
D = E17
E = E33
Hoe kom je er nu eigenlijk achter wel housecode het moet zijn in Domoticz zoals hierboven aangegeven? Wat als je meerdere Action Impuls schakelaars hebt?
Is er iemand die een foto van zijn impuls schakelaars wilt delen hoe het ingesteld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Misschien wordt het duidelijker als de codes onder elkaar staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
0=off
1=on

1 2 3 4
HC=============
A   0 0 0 0
B   0 0 0 1
C   0 0 1 0
D   0 0 1 1
E   0 1 0 0
F   0 1 0 1
G   0 1 1 0
H   0 1 1 1
I   1 0 0 0
J   1 0 0 1
K   1 0 1 0
L   1 0 1 1
M   1 1 0 0
N   1 1 0 1
O   1 1 1 0
P   1 1 1 1

5 6 7 8 9 10
DC==================
1    0 0 0 0 0 0
2    0 0 0 1 0 0
3    0 0 1 0 0 0    
4    0 0 1 1 0 0    
5    0 1 0 0 0 0    
6    0 1 0 1 0 0    
7    0 1 1 0 0 0    
8    0 1 1 1 0 0    
9    1 0 0 0 0 0    
10  1 0 0 1 0 0 
11  1 0 1 0 0 0 
12  1 0 1 1 0 0 
13  1 1 0 0 0 0 
14  1 1 0 1 0 0 
15  1 1 1 0 0 0 
16  1 1 1 1 0 0 
17  0 0 0 0 1 0 
18  0 0 0 1 1 0 
19  0 0 1 0 1 0 
20  0 0 1 1 1 0 
21  0 1 0 0 1 0 
22  0 1 0 1 1 0 
23  0 1 1 0 1 0 
24  0 1 1 1 1 0 
25  1 0 0 0 1 0 
26  1 0 0 1 1 0 
27  1 0 1 0 1 0 
28  1 0 1 1 1 0 
29  1 1 0 0 1 0 
30  1 1 0 1 1 0 
31  1 1 1 0 1 0 
32  1 1 1 1 1 0 
33  0 0 0 0 0 1
34  0 0 0 1 0 1
35  0 0 1 0 0 1
36  0 0 1 1 0 1
37  0 1 0 0 0 1
38  0 1 0 1 0 1
39  0 1 1 0 0 1
40  0 1 1 1 0 1
41  1 0 0 0 0 1
42  1 0 0 1 0 1
43  1 0 1 0 0 1
44  1 0 1 1 0 1
45  1 1 0 0 0 1
46  1 1 0 1 0 1
47  1 1 1 0 0 1
48  1 1 1 1 0 1
49  0 0 0 0 1 1
50  0 0 0 1 1 1
51  0 0 1 0 1 1
52  0 0 1 1 1 1
53  0 1 0 0 1 1
54  0 1 0 1 1 1
55  0 1 1 0 1 1
56  0 1 1 1 1 1
57  1 0 0 0 1 1
58  1 0 0 1 1 1
59  1 0 1 0 1 1
60  1 0 1 1 1 1
61  1 1 0 0 1 1
62  1 1 0 1 1 1
63  1 1 1 0 1 1
64  1 1 1 1 1 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Nu online
Het lijkt niet echt goed te gaan met de bewegingsensor van KlikAan-KlikUit (in Belgie verdeeld onder de naam CoCo). Heb gewoon als test de sensor in een kartonnen doos in een kast gezet en dit is het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TV95GyO.png

Heb, als test, ook nog zo'n Aeon USB stick gekocht. Heb openzwave geïnstalleerd (via instructies op wiki). Hoe kan ik nu eigenlijk controleren of alles goed geïnstalleerd is ? Ik kan momenteel geen enkel Z-Wave apparaat toevoegen. Dus ben ik niet helemaal zeker of alles wel correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 14:14
Hoi!

Ik ben hier compleet nieuw en wil gaan beginnen om wat te spelen met domotica. Domoticz lijkt me hier een leuk en goed software pakket voor maar ik heb even wat vraagjes. Het spijt me als dit dubbele vragen zijn of als het ergens duidelijk vermeld staat maar wat ik tot nu toe kon vinden heeft me niet met duidelijkheid en zekerheid kunnen zeggen wat ik precies moet hebben.

Ik zou Domoticz op een raspi willen draaien en ik vraag me nu af wat de benodigdheden daarvoor zijn.
Heb ik genoeg aan een razberry voor het z-wave protocol?
Als ik dit wil combineren met spullen van oa Fibaro (vind ze mooi spul hebben!) is dit dan genoeg om alles op te zetten? Omdat ik beginnend ben zal dit voornamelijk wat stopcontacten en dergelijke zijn.

Elke tip is welkom, ik weet gewoon even niet precies waar ik op moet letten!

Alvast bedankt!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Heb je de domoticz manual al eens bekeken? Of de domoticz site?
een stopcontact is een lastige om met een fibaro unit te schakelen btw. die dingen zijn in principe voor schakelaars...
Een domoticz set en razberry is inderdaad genoeg als start, althans voor 433 met de RFXCOM en zwave:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
DRuw schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:55:
Heb je de domoticz manual al eens bekeken? Of de domoticz site?
een stopcontact is een lastige om met een fibaro unit te schakelen btw. die dingen zijn in principe voor schakelaars...
Een domoticz set en razberry is inderdaad genoeg als start, althans voor rf433 en zwave:)
Ja ik heb daar wel rond gekeken, voor de site, maar ik vind op verschillende plekken naar mijn begrip wat tegenstrijdige dingen. Op de ene plaats zie ik dat z-wave ondersteund is maar vervolgens (volgens mij in de manual onder supported hardware) zie ik alleen maar rf433 componenten staan. Vandaar mijn vraag.

Ik zag bijv een Fibaro Wall Plug wat me wel erg vet lijkt. Ik vraag me dus af wat ik daarvoor nodig heb.

Dan ga ik maar even op zoek naar de goedkoopste RF433 transceiver en ga de razberry maar even op de kop tikken. Dankjewel voor de verduidelijking _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
TigZ schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:47:
[...]

Zie de wiki van domoticz

Hij is geschreven voor de Raspberry, maar die draait ook Debian.
Ok, top, het draait op mijn server. Nu alleen nog de usb passthrough naar de openvz container waar Domoticz in draait voor elkaar zien te krijgen.

Nu heb ik een Freelux schemerschakelaar, hij staat niet op de lijst, weet iemand of die toevallig werken met domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Kan domoticz ook een voipcall beginnen.
Stel iemand drukt op de draadloze deurbel zender, nu wil ik ipv een signaal naar de deurbel, Domoticz een voipgesprek laten starten, zodat mijn telefoons met een bepaalde ringtoon overgaan zodat ik weet dat het geen inkomend gesprek is maar iemand aan de deur. Vooral handig achterin de tuin, een telefoon neem ik wel vaak mee, maar ook nog een draadloze deurbel meesjouwen die dan weer net leeg is is niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
raven22 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:45:
Kan domoticz ook een voipcall beginnen.
Stel iemand drukt op de draadloze deurbel zender, nu wil ik ipv een signaal naar de deurbel, Domoticz een voipgesprek laten starten, zodat mijn telefoons met een bepaalde ringtoon overgaan zodat ik weet dat het geen inkomend gesprek is maar iemand aan de deur. Vooral handig achterin de tuin, een telefoon neem ik wel vaak mee, maar ook nog een draadloze deurbel meesjouwen die dan weer net leeg is is niet praktisch.
Misschien dat je iets kan doet met een virtuele switch die een script start. Maar je kan ook gebruik maken van de messaging mogelijkheid van Domoticz. Dan stuurt domoticz direct een bericht naar je telefoon via push notificatie

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Chopper_Rob schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:39:
[...]

Misschien dat je iets kan doet met een virtuele switch die een script start. Maar je kan ook gebruik maken van de messaging mogelijkheid van Domoticz. Dan stuurt domoticz direct een bericht naar je telefoon via push notificatie
Ik wil graag dat mijn thuistelefoon overgaat.
Ik heb een panasonic voip telefoon met een heleboel lijnen. Als ik het nu voor elkaar krijg dat ik gebeld wordt door domoticz op 1 van die lijnen, kan ik daar een aparte ringtoon aan koppelen.

Zou erg fijn zijn, geen gedoe meer met draadloze bellen en batterijen vervangen e.d.
Zelf een script schrijven heb ik geen ervaring mee, misschien eens vragen op het domoticz forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
raven22 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:36:
[...]

Ik wil graag dat mijn thuistelefoon overgaat.
Ik heb een panasonic voip telefoon met een heleboel lijnen. Als ik het nu voor elkaar krijg dat ik gebeld wordt door domoticz op 1 van die lijnen, kan ik daar een aparte ringtoon aan koppelen.

Zou erg fijn zijn, geen gedoe meer met draadloze bellen en batterijen vervangen e.d.
Zelf een script schrijven heb ik geen ervaring mee, misschien eens vragen op het domoticz forum.
Dan zou ik kijken naar een voip client met een cli, dan kan je deze via de scripting opties van domoticz aanroepen.
Even een snelle google en dan kom ik twinkle tegen, deze lijkt een CLI te hebben.

Als je bij de properties van een switch kijkt, dan heb je de mogelijk een "On Action" in te stellen, als je hier een shell script aanroept die de voip call kan uitvoeren dan heb je kans dat het gaat lukken.

edit:
sipcmd lijkt speciaal gemaakt voor de command line, hier kan je dan ook scripts aan hangen. Mocht iemand opnemen dan kan ie ook een geluid afspelen die vertelt dat er iemand aan de deur staat :P

[ Voor 10% gewijzigd door Chopper_Rob op 12-04-2014 15:13 . Reden: sipcmd toegevoegd ]

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
raven22 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:30:
[...]

Nu heb ik een Freelux schemerschakelaar, hij staat niet op de lijst, weet iemand of die toevallig werken met domoticz?
Deze freelux schakelaar wordt niet herkend. Ze werken wel op 433,92Mhz.
Kan rfxcom dit opnemen in de firmware? Of moet de support in domoticz opgenomen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
Chopper_Rob schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:39:
[...]

Welke messaging mogelijkheid bedoel je precies en is er ergens een wiki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
studiodubio schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:12:
[...]

Ok ik dacht meer aan Telegram
NMA werkt naar mijn beleving net zo snel als Telegram / WhatsApp.
Telegram support is trouwens al wel aangevraagd.

[ Voor 21% gewijzigd door gertjuhh op 15-04-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
RudolfR schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:59:
Zet /storage/domoticz/libs vooraan in je library path.
LD_LIBRARY_PATH=/storage/domoticz/libs:$LD_LIBRARY_PATH
Ik heb geprobeerd om dit in te regelen op de Pi, maar helaas niet gelukt. In welk bestand moet ik dit precies bijwerken? Ik heb config bestanden gevonden in /etc/profile.d/, maar ik kan hier geen nieuw bestand aanmaken of een bestaande wijzigen.
Op internet kan ik ook niet goed vinden waar dit aan te passen is :( ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Op OpenELEC is dat /storage/.config/autostart.sh.

Het moet een script zijn waarmee je domoticz bij startup kunt starten, maar eerst moet je die variabele in je enviroment zetten.
Hoe en wat precies dat verschilt per distributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Hoe kan ik er achter komen waar ik deze variabele in de environment kan zetten?

Wanneer ik nu probeer om Domoticz te starten, dan krijg ik:
Zaspberry:/ # /storage/domoticz/./domoticz
/storage/domoticz/./domoticz: error while loading shared libraries: libboost_thread.so.1.49.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Volgens de beschrijving moet ik eerst die variabele inderdaad setten (die overigens ook voor XBMC gebruikt worden volgens https://github.com/OpenEL...394#issuecomment-22433848)

Daarna wil ik met scp dus de libraries kopieeren naar de Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Gelukt! Ik heb even een tutorial gekeken over environment variables en dat maakt het helder.
Zie: YouTube: 0101 Environment Variables voor wie hier ook tegen aan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Volgens mij staat er juist dat het geen invloed heeft op XBMC (en dat is ook heel mooi)
Goed dat het werkt voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-09 22:12
Bij mij houdt de website er na een aantal uur mee op "website offline". Domoticz blijft wel draaien (temperatuur wordt geregistreerd en ntifications komen binnen).
Zou dit te maken kunnen hebben met de Z-wave RaZberry die via een zwave.me server draait? Ik heb deze server maar eens uitgezet om te kijken wat er gebeurt.

Update: zwave.me vervangen door openzwave en de boel is weer stabiel :)

[ Voor 10% gewijzigd door quazar op 20-04-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar ondersteunde hardware voor de 868MHz frequentie. Op http://www.domoticz.com/wiki/EnOcean staat dat ESP2 wordt ondersteund, op bijv een TCM-120 USB stick. Ik kan deze alleen niet vinden?

Wel een opvolger met ESP3 op http://nl.farnell.com/jsp...sp?id=2342011&Ntt=2342011, maar dat zal wel incompatible zijn.

Toevallig iemand die weet of z-wave USB sticks ook niet-z-wave devices ontvangen op 868MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:50
Het schijnt dat intern EnOcean hardware gelijk is aan ZWave, maar helaas, de protocollen zijn niet compatible.
Theoretisch zou natuurlijk een zwave (868) ook de signalen van EnOcean kunnen ontvangen, maar er is geen reden om dit te doen natuurlijk.
EnOcean is meer de 'open' variant van zwave, echter nog steeds super complex.

Helaas is 'particulier' bestellen op de farnell site complex, vandaar dat ik die stick nog niet heb, en deze niet ondersteunt is.

Als iemand weet waar ik die stick met paypal kan kopen, dan ga ik er 1 bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Kan iemand mij op weg helpen met het maken van een script?
Ik wil dat als iemand op de deurbel drukt (kaku knop), mijn telefoon gaat rinkelen.
Nu kan ik dat doen via het linphone-nogtk pakket.

Daartoe moet ik de volgende commando's geven

linphonecsh init
linphonecsh dial xxxxxx
sleep 15 seconden
linphonecsh exit

Ik heb het ook op het domoticz forum gevraagd, maar wie weet zit er hier ook iemand met verstand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Er lijken wat problemen te zijn met de laatste build. Dus voor je upgrade effe wachten.
http://www.domoticz.com/f...php?t=2311&p=14470#p14445

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
Er zijn geen problemen... zijn sd kaart was vol (vreemd, waarschijnlijk heeft hij hem nooit expand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Ik heb een probleem..

Wanneer ik via Domoticz mijn raspi afsluit, (Settings, Extra Options, Shutdown system oid), is mijn SD kaart corrupt wanneer ik hem daarna weer opnieuw opstart. Hebben jullie enig idee hoe dat komt of is dit een bekende bug?

Alvast bedankt!

EDIT:

Ik had even gekeken op deze site:http://elinux.org/RPi_SD_cards en bleek dat mijn sd-kaart er om bekend staat dat wanneer je een back up doet bij een reboot hij corrupt raakt. Gelukkig heb ik nog een sd kaart liggen dus die probeer ik nu uit. Als het probleem blijft bestaan dan kom ik er hier wel even op terug. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Melantrix op 25-04-2014 11:07 . Reden: probleem naar alle waarschijnlijkheid al opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk2306
Ik heb al enige tijd een aantal tussenstekkers van HomeEasy (HE874) werken onder Domoticz (met RFXCOM) via het HE EU protocol.
Echter van het ene op het andere moment werken ze niet meer en krijg ik ze ook niet meer ingeleerd.
Kan zijn dat dit na een update van Domoticz is gebeurd maar dat weet ik niet zeker.
Ik weet dat het onder v1.1667 werkte. Heb nu v1.1689
Iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
werken ze wel met RFXmngr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ook ik aan de Domoticz,, en raspberry pi,
nu heb ik als eerste een s0 puls meter aangeslooten,
bij de optie hardware selecteer ik de optie s0 puls meter maar er komt geen serial port??
als ik inlog met ssh (putty) en de optie dmesg doe zie ik dat er een usb gevonden is ,,,
dus raspberry ziet hem wel (ziet ook 5 ports) waarom dan Domoticz niet?

Iemand hier ervaring mee? of wat doe ik fout?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk2306
Bedankt voor de tip! Inderdaad, vanuit RFXmngr werkt het (via pc). Weer aangesloten op raspberry, herstart, maar geen resultaat. Zou er bij één van de updates van Domoticz een bugje ingeslopen zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
@Henk2306,
Kan je een log posten van de RFXMngr applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk2306
gizmocuz schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 12:14:
@Henk2306,
Kan je een log posten van de RFXMngr applicatie?
Heb de RFXcom aan de pc gehangen, log gestart connectie gemaakt met de RFXCOM en vervolgens de schakelaar aan en uitgeschakeld. Dit werkte prima. Log weer gestopt. Hieronder de inhoud. Geeft weinig informatie naar mijn idee.
Het is mij nooit gelukt de RFXmngr appl te installeren op de Raspberry dus ik kan geen log maken van de live situatie. Al mijn andere schakelaars en sensoren werken nog steeds prima met Domoticz en de RFXcom.

0D010007025347000C2F01010000
0402010800
0402010900

Hoop dat je er wat mee kan. Bedankt in elk geval voor je hulp!

Henk.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk2306 op 26-04-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Henk2306: Maak even een copy-paste van het RFXmngr scherm van het commando dat verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk2306
@b_weijenberg, @gizmocuz

Weet niet wat er allemaal gebeurd is maar opeens werkt het weer. Heb de RFXCOM een tijdje los gehad van de stroom en voordat ik een screenshot zou gaan maken dacht ik, laat ik het nog één keer proberen. Dus weer op de raspberry aangesloten, gereset en warempel, alle drie de schakelaars werkten weer! Heb geen flauw idee wat er aan de hand kan zijn geweest.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp want ik had het al een beetje opgegeven.

Groet,
Henk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

na het instaleren van een s0 pulsteller stuit ik op een probleem,?
ik heb 2 stroom meters aangesloten,
1 met 2000 p/kwh en 1 met 1000p/kwh,

na wat gestoei ben ik er achter dat beide tellers de waarde die bij (hardware/s0 meter/ ser mode)meter 1 (staat dus) 2000 rekend, en de waarde die ik bij meter 1 staat doe hij niks mee???
al vul ik 1 , 5 of 10000 in hij blijft me 2000 p/kwh rekenen,

is dit een bug? of die ik wat doms fout???

iemand hier ervaring me ?
of hoe kan ik dit kenbaar maken??

dank aan allen die helpen

jacco
Pagina: 1 ... 8 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door