Zo, ik heb mijn eerste producten ook besteld (RFXtrx443) en een Z-wave stick zodat ik 'alle mogelijke' zaken kan aansturen. De trigger is geweest dat ik afgelopen week mijn huis heb verkocht en dus binnenkort een nieuw huis ga kopen, mijn bedoeling is daarin zoveel mogelijk via domotica te regelen en domoticz ziet er ERG mooi en modulair/uitbreidbaar uit! En dat allemaal ook nog eens van Nederlandse makelaardij!
Nou ben ik altijd al wel aan het prusten geweest met zaken als LED verlichting (Ik heb op 5 plekken in huis LED strips liggen (warm wit), etc.) en daarbij ook klikaanklikuit/elro schakelbare stopcontacten. Een VoltCraft Energie meet systeem, een EL Infinite Prime (Marmitek ProGuard800) alarm systeem, etc.
Helaas, na dagen googlen verwacht ik dat alleen de Elro en KAKU spullen compatibel gaan zijn, maar sinds ik toch ga verhuizen en alles weer anders wil doen, is dat geen groot probleem!
Ik ben me wel echt rot aan het zoeken naar hoe en wat ik dan op een bepaalde manier kan laten werken. Het liefste zou is alles, tot dim mogelijkheid aan toe via domoticz doen, wat, zoals ik begrijp moet kunnen.
Maar zoals bijvoorbeeld voor mijn LED spullen gebruik ik veel van Chinese makelaardij. Prima spul naar mijn mening en zeker niet te duur! Maar helaas kan ik maar weinig vinden over ondersteuning daarin, zoiets als
deze dimmer zou erg mooi zijn voor de vele strips die ik van plan ben om aan te brengen. Heel goedkoop en simpel qua functies, maar zeker voldoende voor toepassing op een warm witte LED strip voor bijvoorbeeld in een woonkamer. Helaas zal dit type niet ondersteund worden verwacht ik, maar een echt goede vervanging hiervoor bij bijvoorbeeld KAKU of iets dergelijks heb ik nog niet kunnen vinden (compatbile 443Mhz 12v LED dimmer/driver).
Ook maak ik me zorgen om schijnbaar het probleem dat 433Mhz zenders wel signalen kunnen ontvangen, maar geen status terug melden. Dat was nog niet eens zo'n groot probleem geweest behalve dat ik lees dat er vaak geen dedicated on en off signalen zijn, waardoor een "off" ook wel eens een "on" kan worden.

Kan iemand die daar ervaring mee heeft er meer over vertellen?
In combinatie met bijvoorbeeld de livolo contact schakelaar zou het super mooi en strak zijn. Maar als iemand een lamp aan zou zetten met de knop en vervolgens domoticz ook een on commando zou sturen, dan gaat het feestje al mis als ik het goed begrepen heb. Daarbij komt ook het probleem dat livolo alleen verzonden kan worden en niet ontvangen als ik het goed begrijp, dus dat je op dat moment alleen iets aan kunt schakelen wat er ook direct aan hangt en niet zozeer bijvoorbeeld 3 of 4 lampen tegelijk. Misschien maakt dat livolo dan weer een slechte keus als schakelaar, maar ze zijn er juist zo mooi uit.
Ik ben dus vooral op zoek na eventuele blogs of lijsten van mensen (heb dit hele topic al gelezen) die goede ervaring hebben met bepaalde spullen. Ik lees veel over KAKU, en dat is ook zeker niet duur, maar werkt dit dan echt ideaal of is z-wave toch weer beter?
Uiteindelijk zou ik het meeste, zo niet alles, met licht en temperatuur sensors willen automatiseren zodat een fysieke knop eigenlijk haast niet meer gebruikt hoeft te worden. Trap verlichting die automatisch aangaat zodra je de trap op of af loopt, elke ruimte die met een temperatuur sensor gemeten word en wanneer nodig aan de hand van domoticz bij verwarmd word of niet, etc.
En en en... pff. Als iemand nog wat goeds weet om eens door te lezen of te bekijken, of producten die perfect samenwerken, ik hoor het dus graag!