Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
remcoXP schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:06:
Sorry Inderdaad had ik moeten aangeven.
ik heb nu al bijna alles aan mijn PI icm met domoticz.
en ik wil dit aantal nu vergroten dmv een piface. (water meter, somfy afstandsbediening)

[...]
Volgens mij kun je hier een event voor aanmaken (als je natuurlijk weet hoe)

Als device x temeperatuur hoger is dan lager is dan x dan schakelaar aan

[ Voor 3% gewijzigd door midego op 25-02-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
remcoXP schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:30:
http://www.pompschakelaar.com/

kan ik dit systeem misschien verslaan door iets goedkopers ivm met domoticz?

dat wanneer de temperatuur van de inputpijp hoger is dan .. zet dan de kaku switch waar de stekker van de pomp inzit aan.
ik dacht aan een kant en klaar draadloos metertje die ik daarvoor kon misbruiken
http://www.weerstationkop...izard/wsp-320-watersensor

maar kan het beter en goedkoper?
Naar mijn mening kan het wel iets goedkoper maar niet veel beter.
Ik draai al meer dan een jaar Domoticz, maar heb mn vloerverwarming via een pompschakelaar.
De pompschakelaar schakelt de vloerverwarmingspunt bij een bepaalde temperatuur. 1 maal instellen en verder niet meer naar kijken. Alhoewel ik zeer tevreden ben met Domoticz en de KAKU schakelaars is het af en toe niet altijd 100%. De pompschakelaar kijk ik verder nooit meer naar om.
Maar leuk hobby project is het natuurlijk wel 8)
Just my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Zojuist 2 temeperatuur sensors besteld van Crest. 2 voor 3 tientjes :)
Afbeeldingslocatie: http://www.weerstationkopen.nl/images/productimages/big/tx320.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
midego schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:31:
Zojuist 2 temeperatuur sensors besteld van Crest. 2 voor 3 tientjes :)
[afbeelding]
je kunt beter hier bestellen (als hij weer leverbaar is)
http://www.kijkshop.nl/pr...hermo-hygro-sensor-tx320/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Daar wilde ik bestellen maar was niet op voorraad en kon nergens vinden wanneer dit weer op voorraad zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:45
ik dacht aan een draadloze temperatuur meter en een kaku switch.
en dan inderdaad een event: if temp hoger als .. dan aan
else
uit.

maar als mij de temperatuursensor (die draadloos moet zijn) al 25 euro kost en een kaku (die ik nog wel heb liggen, en misschien niet altijd betrouwbaar ga ik wellicht liever voor:

http://www.vloerverwarmin...rect+pompschakelaar+hy-02

maar stiekum had ik toch gehoopt dat een tweaker zou zeggen: neej joh koop dit of dat en ... :)
midego schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:16:
[...]

Volgens mij kun je hier een event voor aanmaken (als je natuurlijk weet hoe)

Als device x temeperatuur hoger is dan lager is dan x dan schakelaar aan

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

remcoXP schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:04:
else
uit.
...............
[...]
Ik pak er ook nog de buitentemperatuur bij want als het 16 graden is hoeft bij mij de vloer niet aan
dus
if temp verdeler hoger als .. en temp buiten lager dan ...
dan aan
else
uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
remcoXP schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:04:
else
uit.

maar als mij de temperatuursensor (die draadloos moet zijn) al 25 euro kost en een kaku (die ik nog wel heb liggen, en misschien niet altijd betrouwbaar ga ik wellicht liever voor:

http://www.vloerverwarmin...rect+pompschakelaar+hy-02

maar stiekum had ik toch gehoopt dat een tweaker zou zeggen: neej joh koop dit of dat en ... :)

[...]
Ik heb deze; is een klein beetje tweaker waardig http://www.tercal-shop.nl...mpschakelaar-11e-antistop

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:19
Zijn er hier meer mensen met Domoticz die de Nuon 6 smart plug gebruiken? Bij mij werkt het schakelen goed, het verbruik wat de items op het dashboard laten zien lijkt ook wel aardig goed te kloppen, maar als ik dan een item aanklik en de grafieken van het verbruik bekijk laat hij wel hele vreemde waardes zien.

Onderstaande waarden bijvoorbeeld voor mijn televisie:
Maandag: 65,434.5 kWh
Dinsdag: 172,806.633 kWh
Woensdag: 1,033.08 kWh
Donderdag: 52,013,501 kWh
Nou heb ik een Panasonic plasma tv dus het zal best wat gebruiken :+ maar dit lijkt me toch wel erg overdreven, vooral omdat woensdag en donderdag mijn tv nog niet aangestaan heeft ook.

De waarde op het dashboard voor mijn tv is 4,162kWh in totaal. Weet iemand hoe ik die grafieken kloppend kan krijgen?

• JvdW
  • Laatst online: 11-09 18:32
Vandaag in de aanbieding gehaald, 8 rookmelders van Flamingo / Elro FA20RF
Volgens de handleiding worden ze allemaal gekoppeld als master/slave, en je kunt ze groeperen.
Dit is echter niet mijn wens op deze manier, uiteraard wel dat ze allemaal af gaan.

Heb ze dmv het indrukken van de testknop op de rookmelder allemaal één voor één bij devices als switch toegevoegd.

Gewenste situatie:

1- per rookmelder de status in Domoticz (werkt al)
2- per rookmelder een bericht middels NMA op de telefoon (alléén van de melder(s) die in alarm is/zijn)
3- bij 1 rookmelder in alarm, ongeacht welke, alle rookmelders af laten gaan, zonder dat je door het af laten gaan van de andere melders bericht krijgt dat die melders in alarm zijn gekomen.
4- bij een tweede rookmelder in alarm nog een NMA bericht naar de telefoon
5- bij 1 rookmelder in alarm, ongeacht welke, alle verlichting aan laten schakelen.(werkt al)

Krijg het nog niet voorelkaar. Als ik nu bij alarm van 1 rookmelder de andere rookmelders aanstuur krijg ik van die melders ook een NMA bericht van brandalarm en dat was niet de bedoeling, ze moeten alleen lawaai geven.
Ik denk ook dat punt 3 en 4 niet uitvoerbaar is middels Blockly, iemand een idee?
Door punt 3 en 4 toe te passen is de kans dat je weet dat het een echte melding is groter.

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 21:54
Waar heb je die rookmelders in de aanbieding gehaald als ik vragen mag?

Ik vrees dat de combinatie van wensen die je hebt erg lastig te realiseren zullen zijn maar ik volg deze met interesse!

• JvdW
De rookmelders lagen bij de Kruidvat in de schappen voor 13 euro per 2, een koopje dus ;)
Ik denk dat de beperking zit in blockly maar dat het wellicht als zelfgeschreven script zou moeten kunnen...
Alleen is mijn kennis om dat te doen erg beperkt helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door JvdW op 27-02-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ik denk dat je voor een korte periode de melding naar NMA moet onderdrukken voor alle melders vanaf het moment dat je ze allemaal laat alarmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 20:03
Wat ik me vaker afvraag: Wat is eigenlijk het nut van het koppelen van rookmelders in een woning? Bij een groot pand en bijvoorbeeld bijgebouwen kan ik me er iets bij voorstellen, maar als bij mij de ene rookmelder die boven in het trapgat hangt afgaat, schrik ik me te pletter, waar ik ook ben in huis. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 19:08
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:35:
Ik heb me rotgezocht online en op Tweakers, maar kan niet vinden of iemand het al eens is gelukt. Ik zag op youtube het volgende filmpje van XBMC i.c.m. Domoticz.

YouTube: Domoticz triggered by XBMC

Dit draait echter op een HTPC en heeft dus wel iets meer power dan mijn raspberry pi. Ik heb momenteel Domoticz op mijn pi draaien en wil hier graag ook XBMC op knallen om bovenstaand dus te bereiken. Kan dit uberhaupt en heeft iemand inschatting ten aanzien van performance?
Beetje late reactie, maar leuk dat je mijn filmpje hebt gevonden.

De mooiste optie naar mijn idee is om uit te gaan van een raspbmc systeem waar op je zelf domoticz installeerd en compiled. Dit zou qua performance op de pi gewoon gaan werken zoals verwacht.
Letop als je van open elec uit wilt gaan word het wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Klaassie schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:18:
Wat ik me vaker afvraag: Wat is eigenlijk het nut van het koppelen van rookmelders in een woning? Bij een groot pand en bijvoorbeeld bijgebouwen kan ik me er iets bij voorstellen, maar als bij mij de ene rookmelder die boven in het trapgat hangt afgaat, schrik ik me te pletter, waar ik ook ben in huis. :?
1. Omdat het kan ;)
2. Bijvoorbeeld een melder in de schuur. Grote kans dat je die niet hoort als je op zolder zit of binnen bent. Zelfde geldt voor de zolder. Als je alle tussendeuren dicht hebt is echt niet gegarandeerd dat je die hoort als je beneden tv kijkt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
cctl01 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:57:
[...]

De mooiste optie naar mijn idee is om uit te gaan van een raspbmc systeem waar op je zelf domoticz installeerd en compiled. Dit zou qua performance op de pi gewoon gaan werken zoals verwacht.
Leuk project!

Nu ben ik een enorme raspberry n00b. Ik heb een guide gevonden om domotic te installeren --> gelukt. Ik heb een guide gevonden om XBMC op de Pi te installeren --> gelukt. Alleen hoe krijg ik deze 2 naast elkaar draaiend? Misschien kun je mij de goede kant opsturen :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 22:38

martjah

Appel

JvdW schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:44:
De rookmelders lagen bij de Kruidvat in de schappen voor 13 euro per 2, een koopje dus ;)
Ik denk dat de beperking zit in blockly maar dat het wellicht als zelfgeschreven script zou moeten kunnen...
Alleen is mijn kennis om dat te doen erg beperkt helaas.
Bedankt voor de tip! heb sinds eergisteren een Raspberry Pi en een Rfxcom =)
Had nog niks om te testen (Diamant schakelaars werkten niet). De rookmelders zijn mijn eerste apparaatjes.

**edit** ik zie nu dat dit dezelfde zijn als die van HomeWizard
**edit edit**: Nu heb ik dit gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6VEZn8F.png

Nu blijft de status op Panic staan in de rookmelders. De statement die ik eigenlijk wil is:
if rookmelders panic, then send e-mail to ........ and after 5 min reset status.

Kan ik dit voor elkaar krijgen of wil ik nu te veel?

[ Voor 25% gewijzigd door martjah op 28-02-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
JvdW schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:23:
Vandaag in de aanbieding gehaald, 8 rookmelders van Flamingo / Elro FA20RF
Volgens de handleiding worden ze allemaal gekoppeld als master/slave, en je kunt ze groeperen.
Dit is echter niet mijn wens op deze manier, uiteraard wel dat ze allemaal af gaan.

Heb ze dmv het indrukken van de testknop op de rookmelder allemaal één voor één bij devices als switch toegevoegd.

Gewenste situatie:

1- per rookmelder de status in Domoticz (werkt al)
2- per rookmelder een bericht middels NMA op de telefoon (alléén van de melder(s) die in alarm is/zijn)
3- bij 1 rookmelder in alarm, ongeacht welke, alle rookmelders af laten gaan, zonder dat je door het af laten gaan van de andere melders bericht krijgt dat die melders in alarm zijn gekomen.
4- bij een tweede rookmelder in alarm nog een NMA bericht naar de telefoon
5- bij 1 rookmelder in alarm, ongeacht welke, alle verlichting aan laten schakelen.(werkt al)

Krijg het nog niet voorelkaar. Als ik nu bij alarm van 1 rookmelder de andere rookmelders aanstuur krijg ik van die melders ook een NMA bericht van brandalarm en dat was niet de bedoeling, ze moeten alleen lawaai geven.
Ik denk ook dat punt 3 en 4 niet uitvoerbaar is middels Blockly, iemand een idee?
Door punt 3 en 4 toe te passen is de kans dat je weet dat het een echte melding is groter.
Ik heb ook 2 van deze rookmelders. Maar apart toevoegen lukt niet.
De 1e rookmelder heb ik toegevoegd. Als ik op de testknop druk van de 2e rookmelder zegt Domoticz dat deze al in gebruik is? Hoe kan ik deze apart krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
s_schimmel schreef op maandag 24 februari 2014 @ 07:00:
[...]

Dat van dat beginscherm is een bug, doet hij ook als je wel devices hebt :-). Voor het testen zou je een dummy device kunnen aanmaken.
Inmiddels heb ik mijn slimme meter aangesloten, en Dromotica werkt inderdaad! Wifi blijk ik niet nodig te hebben, ik sluit de Pi nu aan op de router van mijn provider, in de meterkast. Dan kan ik hem benaderen vanaf de wifi op mijn eigen router.

Binnenkort mijn rfxcom transceiver aansluiten, dan kan ik ook dingen gaan schakelen. Ik kijk ernaar uit! :)

Hebben meer mensen ervaring met de slimme meter functionaliteit in Domoticz? Ik zie het actuele verbruik, en dat lijkt te kloppen. Maar als ik in het log / de grafieken kijk, zie ik een hoop 0-waarden, en dan sommige spikes van 11 kW, terwijl ik dat natuurlijk niet verbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Yihaaa schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:06:
[...]

De 1e rookmelder heb ik toegevoegd. Als ik op de testknop druk van de 2e rookmelder zegt Domoticz dat deze al in gebruik is? Hoe kan ik deze apart krijgen?
Je moet ze allebei op master zetten (groene lampje). De ene koppelen. Een paar minuten wachten en dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Yihaaa schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:06:
[...]

Je kunt elke rookmelder een unieke ID geven.
Op de Security1 tab in RFXmngr (Windows only) kan je Type KD101 selecteren. Kies een willekeurige ID in de 2 selectie vakjes. Zet de rookmelder in leermode en verstuur een Panic Command.

Wellicht kan dit ook direct vanuit Domoticz. Maak een rookmelder device aan in Domoticz en selecteer een willekeurige ID. Zet de rookmelder in leermode en verstuur een commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
martjah schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:57:
[...]

Je moet ze allebei op master zetten (groene lampje). De ene koppelen. Een paar minuten wachten en dan de andere.
b_weijenberg schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:51:
[...]

Je kunt elke rookmelder een unieke ID geven.
Op de Security1 tab in RFXmngr (Windows only) kan je Type KD101 selecteren. Kies een willekeurige ID in de 2 selectie vakjes. Zet de rookmelder in leermode en verstuur een Panic Command.

Wellicht kan dit ook direct vanuit Domoticz. Maak een rookmelder device aan in Domoticz en selecteer een willekeurige ID. Zet de rookmelder in leermode en verstuur een commando.
Bedankt voor jullie tips. Heb ze inmiddels alle twee als "losse" rookmelder in Domoticz zitten!
Ga straks naar het Kruidvat om er nog 2 te halen.
Sinds kort heb ik ook een RazBerry en wilde eigenlijk Z-wave rookmelders, maar voor deze prijs blijft ik qua rookmelders nog wel bij 433 MHz.

Nu nog een event aanmaken met m'n PIRS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Misschien weten jullie de oplossing. Ik heb Impuls + diamant schakelaars gekocht en deze kreeg ik maar niet aan de gang met Domoticz.
Nu was ik aan het proberen met de RFXmngr en wat blijkt nu. De signalen zijn "verkeerd om".
Als ik Off stuur, springt de schakelaar aan en als ik On stuur, springt de schakelaar uit.

Iemand enig idee hoe ik dit omwissel?

Deze string voor aan:
07 10 02 16 41 21 00 00

Deze string voor uit:
07 10 02 13 41 21 01 00

[ Voor 12% gewijzigd door martjah op 01-03-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
martjah schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:06:
Misschien weten jullie de oplossing. Ik heb Impuls + diamant schakelaars gekocht en deze kreeg ik maar niet aan de gang met Domoticz.
Nu was ik aan het proberen met de RFXmngr en wat blijkt nu. De signalen zijn "verkeerd om".
Als ik Off stuur, springt de schakelaar aan en als ik On stuur, springt de schakelaar uit.

Iemand enig idee hoe ik dit omwissel?

Deze string voor aan:
07 10 02 16 41 21 00 00

Deze string voor uit:
07 10 02 13 41 21 01 00
Kies voor impuls ( en niet ab400) in domoticz of ga naar een hogere firmware van je rfxtrx (71)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Mijn dank is groot! Heb er nu 5 gekoppeld :)
Impuls was de oplossing. Firmware zat al op 71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 07:45
thanks die heb ik maar besteld. :) geen domoticz maar wel besparend.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik ben al de hele avond aan het lezen over dit project en mijn handen jeuken echt ontzettend. Ik zal (MOET :-)) morgen het een en ander gaan bestellen. Wel heb ik nog enkele vragen waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

1. Ik draai hier 24/7 een Ubuntu en Archlinux server waar ik domoticz op kan instaleren. Ik zal sowieso de "RFXCOM RFXtrx433 USB 433.92MHz Zender ontvanger" hierop sluiten, maar vraag mij af of de "AEON LABS Z-STICK Z-wave USB stick versie 2" ook gaat werken met domoticz?

2. Is er een termostaat die ik kan aansluiten aan domitcz, zodat ik via mijn mobiel de verawarming aan/uit kan zetten als ik weg ben?

3. Zijn er speakers die het zwave/rfx onderstuenen, zodat je een eigen sonos systeem kan bouwen?

4. Welke antenne raden jullie aan voor de "RFXCOM RFXtrx433" als mijn bereik niet voldoende is (heb een huis waar wifi ook slecht is)?

5. Is het mogelijk om een domme meterkast/gasmeter/watermeter uit te lezen? Of moet deze slim zijn?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Een zeer enthousiaste lezer.. Keep up the good work!

Smika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
1. Volgens mij wel ja.
2. Geen idee.
3. Speakers over 433 rfx? Dat zou betekenen dat je verlichting niet schakelt als je muziek luistert. Lijkt me niet handig.
4. Ben ik ook wel benieuwd naar.
5. Zoiets misschien: http://www.youless.nl/productdetails/product/ls110.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
cctl01 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:57:
[...]

Op zich werkt dit prima, het aan- en uitschakelen van lampen gaat prima (Raspbmc en Domoticz op 1 RPi). Maar de dimfunctie lijkt niet te werken. Als ik instel dat lamp x moet dimmen naar 10% bij het starten van de player, dan gaat deze aan op 100%. Als ik instel dat deze naar 10% bright moet, dan gaat de lamp in een modus van aan-uit-aan-etc.

Heeft iemand dit werkend met dimmers in Domoticz? Wellicht via een custom commando? Het mooist zou het nog zijn trouwens als je in 1x een event of groep zou kunnen triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Smika schreef op maandag 03 maart 2014 @ 01:19:
Ik ben al de hele avond aan het lezen over dit project en mijn handen jeuken echt ontzettend. Ik zal (MOET :-)) morgen het een en ander gaan bestellen. Wel heb ik nog enkele vragen waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

1. Ik draai hier 24/7 een Ubuntu en Archlinux server waar ik domoticz op kan instaleren. Ik zal sowieso de "RFXCOM RFXtrx433 USB 433.92MHz Zender ontvanger" hierop sluiten, maar vraag mij af of de "AEON LABS Z-STICK Z-wave USB stick versie 2" ook gaat werken met domoticz?

2. Is er een termostaat die ik kan aansluiten aan domitcz, zodat ik via mijn mobiel de verawarming aan/uit kan zetten als ik weg ben?

3. Zijn er speakers die het zwave/rfx onderstuenen, zodat je een eigen sonos systeem kan bouwen?

4. Welke antenne raden jullie aan voor de "RFXCOM RFXtrx433" als mijn bereik niet voldoende is (heb een huis waar wifi ook slecht is)?

5. Is het mogelijk om een domme meterkast/gasmeter/watermeter uit te lezen? Of moet deze slim zijn?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Een zeer enthousiaste lezer.. Keep up the good work!

Smika
1. Ja dit werkt (zelf getest)
2. Ja die is er, er zijn meerdere Z-wave thermostaten
3. Geen idee
4. Zie pagina 34 in de Domotic Manual. Hier staat excact wat je moet hebben voor een andere antenne.
5. Is mogelijk. Welke hardware je nodig hebt weet ik nie exact. meer info is i'net wel te vinden.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
mrwolf schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:22:
[...]

Op zich werkt dit prima, het aan- en uitschakelen van lampen gaat prima (Raspbmc en Domoticz op 1 RPi). Maar de dimfunctie lijkt niet te werken. Als ik instel dat lamp x moet dimmen naar 10% bij het starten van de player, dan gaat deze aan op 100%. Als ik instel dat deze naar 10% bright moet, dan gaat de lamp in een modus van aan-uit-aan-etc.

Heeft iemand dit werkend met dimmers in Domoticz? Wellicht via een custom commando? Het mooist zou het nog zijn trouwens als je in 1x een event of groep zou kunnen triggeren.
KAKU dimmers met adrescode wieltjes (A-P/1-16) en dus het ARC prototocol kan je niet in een dim stand zetten vanuit Domoticz. Deze modules hebben een dimcycle die je dan handmatig moet stoppen op het gewenste level.
De nieuwere KAKU modules (bestelcode begint met A) gebruiken het AC en die kan je op een dim level zetten. Echter, als je 2 x een ON commando verstuurt gaat deze module ook in een dim cycle.

Groep: Elke KAKU module kan tot 6 remotes gekoppeld hebben. Een device in Domoticz kan je zien als 1 remote. Je zou dus 1 specifiek AC device in Domoticz aan kunnen maken en dat inleren in alle modules die je met 1 commando wilt schakelen of dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
b_weijenberg schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:29:
[...]

KAKU dimmers met adrescode wieltjes (A-P/1-16) en dus het ARC prototocol kan je niet in een dim stand zetten vanuit Domoticz. Deze modules hebben een dimcycle die je dan handmatig moet stoppen op het gewenste level.
De nieuwere KAKU modules (bestelcode begint met A) gebruiken het AC en die kan je op een dim level zetten. Echter, als je 2 x een ON commando verstuurt gaat deze module ook in een dim cycle.

Groep: Elke KAKU module kan tot 6 remotes gekoppeld hebben. Een device in Domoticz kan je zien als 1 remote. Je zou dus 1 specifiek AC device in Domoticz aan kunnen maken en dat inleren in alle modules die je met 1 commando wilt schakelen of dimmen.
Dankje, maar dat bedoel ik niet. De dimmers (nieuwe modellen) werken prima in Domoticz, dat is het probleem niet. Het probleem is dat de X10 XBMC plugin deze niet goed aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
mrwolf schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:04:
[...]

Dankje, maar dat bedoel ik niet. De dimmers (nieuwe modellen) werken prima in Domoticz, dat is het probleem niet. Het probleem is dat de X10 XBMC plugin deze niet goed aanstuurt.
maak een virtuele schakelaar aan in domoticz die naar een bepaald dim level aan en uit zet.
misschien dat dan een idee is?
die laat je in xbmc gewoon aan en uit schakelen ipv xbmc het dim level door laten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
thedon46 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:15:
[...]

maak een virtuele schakelaar aan in domoticz die naar een bepaald dim level aan en uit zet.
misschien dat dan een idee is?
die laat je in xbmc gewoon aan en uit schakelen ipv xbmc het dim level door laten geven.
Klinkt als een goed idee inderdaad. Ik heb een virtuele switch (xbmc_filmstand) aangemaakt, en een scene die alle lampen op het juiste niveau dimt/uitzet. Via events heb ik nu het volgende:
code:
1
2
3
If salontafel=on and xbmc_filmstand=on 
#want ik wil alleen gaan dimmen als er minimaal 1 lamp ook daadwerkelijk aan is
Do set scene XBMC_startfilm=on

Vanavond even kijken of dat gaat werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 19:08
krizzziz schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:13:
[...]

Leuk project!

Nu ben ik een enorme raspberry n00b. Ik heb een guide gevonden om domotic te installeren --> gelukt. Ik heb een guide gevonden om XBMC op de Pi te installeren --> gelukt. Alleen hoe krijg ik deze 2 naast elkaar draaiend? Misschien kun je mij de goede kant opsturen :)
Dit is de tutorial die ik geschreven heb om XBMC met Domoticz te laten werken zoals in mijn filmpje te zien is. Hopelijk is dit de info die je zoekt. http://synoboys.com/automation-software/domoticz-and-xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
Allen bedankt voor de reacties.

Ik heb zojuist beide producten aangeschaft en hopelijk morgen in huis. Staan er nog wel twee vraagjes over in de hoop dat iemand anders ze nog kan beantwoorden:

1. Zijn er speakers die met domoticz werken, zodat je een eigen sonos systeem kan bouwen?

2. Is het mogelijk om een domme meterkast/gasmeter/watermeter uit te lezen? Of moet deze slim zijn? (Youless zal ik wat meer in gaan verdiepen, zie nog niet hoe ik deze moet koppelen aan de meter, maar mist gas en water (mocht dit uberhaupt mogelijk zijn).

Smika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Chopper_Rob schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:30:
[...]

Als je naar de tab switches gaat dan is er links een blauwe knop om nieuwe switches aan te maken. Indien je dummy device er niet bij staat dan moet je een keer de pagina refreshen met CTRL+F5.

[...]

Zoals RudolfR al aangeeft kan je het script meerdere keren starten. Voor elk ipadres draai je een aparte instantie.

[...]

Het script draait in een eindeloze loop waardoor deze in theorie maar een keer hoeft te worden gestart. Maar mocht het script stoppen of de machine rebooten dan wil je wel dat deze opnieuw word opgestart.
Dus je x minuten in de cronjob is hoe lang het maximaal mag duren voordat het script weer word gestart.
Het script zorgt er zelf voor dat hij niet meerdere keren word gestart voor een bepaald ip adres.
Het instellen van de interval van het scannen kan je via de 3e parameter aanpassen.

Hierbij de rest van de parameters.
Het script vereist 4 parameters
De machine of ip adres dat moet worden gecontrolleerd
Het switchid van het apparaat in domoticz
De interval in seconden tussen de ping checks
De cooldown periode voordat het apparaat als off word aangegeven.

bijv. ./check_devices_online.sh 192.168.0.2 5 10 600
Hierdoor word het apparaat 192.168.0.2 elke 10 seconden gecontroleerd. Indien het apparaat voor 10 minuten (600 seconden) niet is gezien dan word switch 5 op off gezet. Als het apparaat weer online komt dan word switch 5 weer aangezet.

Hoe hoog je de interval en de cooldown instelt moet je zelf bepalen per apparaat, voor mijn iPhone staat deze nu op 10 seconden interval en cooldown van 45 minuten.

Zelf gebruik ik hem nu ook om te detecteren of mijn tv aanstaat.
Mijn media center, xbmc, doe ik via een ander script. Hierbij lees ik de status via JSON uit. Maar dit ga ik nog verder uitbreiden. Mocht hier een leuk script uitkomen dan post ik deze ook wel weer.
Rob stomme vraag maar hoe heb jij dit ingesteld dat het na een reboot automatisch weer actief wordt? als ik hem in crontab zet met @reboot gebeurd er niets... In crontab met * * * * * loopt m'n pi vast 8)7

Iemand overigens nog een idee met betrekking tot de rare kWh waardes die ik terug zie in de logging van mijn Nuon smart plug 6?

Overigens ben ik ook nog benieuwd of iemand nog een aanrader heeft voor een goede Z-wave thermostaat om de verwarming mee aan te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
martjah schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:14:
[...]

Bedankt voor de tip! heb sinds eergisteren een Raspberry Pi en een Rfxcom =)
Had nog niks om te testen (Diamant schakelaars werkten niet). De rookmelders zijn mijn eerste apparaatjes.

**edit** ik zie nu dat dit dezelfde zijn als die van HomeWizard
**edit edit**: Nu heb ik dit gemaakt
[afbeelding]

Nu blijft de status op Panic staan in de rookmelders. De statement die ik eigenlijk wil is:
if rookmelders panic, then send e-mail to ........ and after 5 min reset status.

Kan ik dit voor elkaar krijgen of wil ik nu te veel?
Volgens mij moet je dan bij DO een actie instellen: SET -> rookmelder -> RESET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Robsta86 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:22:
[...]

Rob stomme vraag maar hoe heb jij dit ingesteld dat het na een reboot automatisch weer actief wordt? als ik hem in crontab zet met @reboot gebeurd er niets... In crontab met * * * * * loopt m'n pi vast 8)7

Iemand overigens nog een idee met betrekking tot de rare kWh waardes die ik terug zie in de logging van mijn Nuon smart plug 6?

Overigens ben ik ook nog benieuwd of iemand nog een aanrader heeft voor een goede Z-wave thermostaat om de verwarming mee aan te sturen..
Ik heb het script met "crontab -e" erin gezet en dit overleefd gewoon de reboot. Heb het zojuist even getest.
Overigens is het niet nodig om hem met * * * * * te draaien. Hiermee start je het script elke minuut op, dit is niet nodig omdat het script nooit stopt als deze eenmaal draait.
Het script controleert bij het starten of hij al actief is, als dit het geval is dan stopt hij gelijk weer. Hierdoor kan je hem wel in crontab zetten zodat deze weer automatisch start na een reboot of als het script stopt door een error. Echter hoef je dit elke minuut te laten doen, zelf laat ik hem op dit moment elke 5 minuten starten. Is op zich nog steeds veel, maar dat was bij het testen makkelijker en ik heb het nog niet aangepast.

Hierbij overigens een nieuwe versie van het script. Ik heb hem omgebouwd naar een python script. Hierdoor is het nu mogelijk om via JSON met domoticz te praten. Op het moment dat het script start dan vraagt hij eerst de huidige status van de switch op. Dit voorkomt dat de switch opnieuw op ON of OFF word gezet als het script opnieuw word gestart.

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
#!/usr/bin/python
#   Title: check_device_online.py
#   Author: Chopper_Rob
#   Date: 16-02-2014
#   Info: Checks the presence of the given device on the network and reports back to domoticz
#   Version : 1.0

import sys
import datetime
import time
import os
import subprocess
import urllib2
import json

# Settings for the domoticz server
domoticzserver="192.168.0.1:8080"

# DO NOT CHANGE BEYOND THIS LINE

if len(sys.argv) != 5 :
  print "Not enough parameters. Needs %Host %Switchid %Interval %Cooldownperiod."
  sys.exit(0)

device=sys.argv[1]
switchid=sys.argv[2]
interval=sys.argv[3]
cooldownperiod=sys.argv[4]
previousstate=-1
lastsuccess=datetime.datetime.now()
lastreported=-1
domoticzurl = 'http://'+domoticzserver+'/json.htm?type=devices&filter=all&used=true&order=Name'

if int(subprocess.check_output('ps x | grep \'' + sys.argv[0] + ' ' + sys.argv[1] + '\' | grep -cv grep', shell=True)) > 2 :
 print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- script already running. exiting."
 sys.exit(0)

print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- script started."
print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- asking domoticz what the current state is."
request = urllib2.Request(domoticzurl)
response = urllib2.urlopen(request)

json_object = json.loads(response.read())

if json_object["status"] == "OK":
  for i, v in enumerate(json_object["result"]):
    if json_object["result"][i]["idx"] == switchid and "Lighting" in json_object["result"][i]["Type"] :
      if json_object["result"][i]["Status"] == "On": 
        print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- according to domoticz, " + device + " is online"
        lastreported = 1
      if json_object["result"][i]["Status"] == "Off": 
        print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- according to domoticz, " + device + " is offline"
        lastreported = 0

while 1==1:
  currentstate = subprocess.call('ping -q -c1 -W 1 '+ device + ' > /dev/null', shell=True)
  time.sleep(5)

if currentstate == 0 : lastsuccess=datetime.datetime.now()
  if currentstate == 0 and currentstate != previousstate and lastreported == 1 : 
    print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " online, no need to tell domoticz"
  if currentstate == 0 and currentstate != previousstate and lastreported != 1 :
    print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " online, tell domoticz it's back"
    urllib2.urlopen("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=" + switchid + "&switchcmd=On&level=0")
    lastreported=1

if currentstate == 1 and currentstate != previousstate :
    print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " offline, waiting for it to come back"

if currentstate == 1 and (datetime.datetime.now()-lastsuccess).total_seconds() > float(cooldownperiod) and lastreported != 0 :
    print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " offline, tell domoticz it's gone"
    urllib2.urlopen("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=" + switchid + "&switchcmd=Off&level=0")
    lastreported=0

time.sleep (float(interval))

previousstate=currentstate

[ Voor 2% gewijzigd door Chopper_Rob op 04-03-2014 09:07 . Reden: Wijziging in het script ]

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
Sorry... zie dat @reboot niet werkt.... Ik zal hier morgen even in gaan verdiepen.

[ Voor 70% gewijzigd door Smika op 04-03-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
Chopper_Rob schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:28:
[...]
Hierbij overigens een nieuwe versie van het script. Ik heb hem omgebouwd naar een python script.
Goede toevoeging! Ik denk wel dat je de parameters pas moet inlezen nádat je het aantal hebt gecontroleerd ipv andersom. ;-)

[ Voor 82% gewijzigd door RudolfR op 04-03-2014 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
RudolfR schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:39:
[...]

Goede toevoeging! Ik denk wel dat je de parameters pas moet inlezen nádat je het aantal hebt gecontroleerd ipv andersom. ;-)
Dat lijkt me inderdaad een stuk logischer, ik heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56
Op mijn KAKU remote zit een G knop (groep). Ik heb geen enkele ontvanger gekoppeld aan deze knop dus er gebeurt niets als ik er op druk. Domoticz denkt echter dat alle 16 kanalen uit/aan gaan met deze knoppen wat dus niet zo is. Als ik dus per ongeluk op de G-uit knop druk denkt Domoticz dat alle aan deze gekoppelde ontvangers uit gaan, terwijl ze gewoon aan blijven.

Is het mogelijk om dit effect uit te schakelen? Of is het mogelijk dat je met deze G knop een Domoticz groep kunt bedienen? Ik heb hem al geprobeerd te leren aan een groep maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
Mr-Leo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:31:
Op mijn KAKU remote zit een G knop (groep). Ik heb geen enkele ontvanger gekoppeld aan deze knop dus er gebeurt niets als ik er op druk.

nog meer tekst
waarom druk je dan op die knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Mr-Leo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:31:
Op mijn KAKU remote zit een G knop (groep). Ik heb geen enkele ontvanger gekoppeld aan deze knop dus er gebeurt niets als ik er op druk. Domoticz denkt echter dat alle 16 kanalen uit/aan gaan met deze knoppen wat dus niet zo is. Als ik dus per ongeluk op de G-uit knop druk denkt Domoticz dat alle aan deze gekoppelde ontvangers uit gaan, terwijl ze gewoon aan blijven.

Is het mogelijk om dit effect uit te schakelen? Of is het mogelijk dat je met deze G knop een Domoticz groep kunt bedienen? Ik heb hem al geprobeerd te leren aan een groep maar dat werkt niet.
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=1465

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Smika schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:59:
Allen bedankt voor de reacties.

Ik heb zojuist beide producten aangeschaft en hopelijk morgen in huis. Staan er nog wel twee vraagjes over in de hoop dat iemand anders ze nog kan beantwoorden:

1. Zijn er speakers die met domoticz werken, zodat je een eigen sonos systeem kan bouwen?

2. Is het mogelijk om een domme meterkast/gasmeter/watermeter uit te lezen? Of moet deze slim zijn? (Youless zal ik wat meer in gaan verdiepen, zie nog niet hoe ik deze moet koppelen aan de meter, maar mist gas en water (mocht dit uberhaupt mogelijk zijn).

Smika
1.weet ik niet lijkt me wel vet
2. http://www.domoticz.com/f...6a421f49f0a85f908db21cd5b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
krizzziz schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:19:
[...]

1. Ja dit werkt (zelf getest) (USB zwave)
Welk type device heb je binnen domticz aangegeven voor deze USB device?

Harware -> type? Ik zie deze er niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 21:43
Ik heb een stekkerdoos schakelaar van KAKU die ik met Domoticz wil bedienen. Als ik echter een Device wil toevoegen in Domoticz via LEREN en ik steek de stekkerdoos schakelaar in het stopcontact, herkent Domoticz hem niet.
Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 07:08
youtoo1000 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 06:37:
Ik heb een stekkerdoos schakelaar van KAKU die ik met Domoticz wil bedienen. Als ik echter een Device wil toevoegen in Domoticz via LEREN en ik steek de stekkerdoos schakelaar in het stopcontact, herkent Domoticz hem niet.
Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Als automatisch toevoegen niet lukt ( wel eerst checken of het niet toevallig in de Devices tab zit) dan kun je proberen om handmatig toe te voegen door zelf een code en naam toe te kennen. Wel protocol AC gebruiken voor Kaku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Chopper_Rob bedankt voor je reactie. Zou je eens een voorbeeld kunnen laten zien hoe hij in je crontab staat? Zal vanavond ook eens je python versie proberen. Het meegeven van de parameters als je het script start gaat gewoon op dezelfde manier als bij het vorige script denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Smika schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:56:
[...]

OpenZwave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
Helaas heb ik deze niet in mijn rijtje. De eneige open die ik heb is opentherm. Ik heb een stable release draaien.. zit hier het probleem en moet ik de beta gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
Ik weet uit mijn hoofd niet sinds wanneer OZ support was toegevoegd, maar het zit sowieso in de laatste beta.
Als je 'm dan nog niet hebt zal je eerst OZ moeten compileren op je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Robsta86 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 07:56:
Chopper_Rob bedankt voor je reactie. Zou je eens een voorbeeld kunnen laten zien hoe hij in je crontab staat? Zal vanavond ook eens je python versie proberen. Het meegeven van de parameters als je het script start gaat gewoon op dezelfde manier als bij het vorige script denk ik?
Het aanroepen gaat inderdaad hetzelfde, er zijn geen extra parameters toegevoegd.
Als ik het niet vergeet dan zal ik vanavond mijn crontab posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Smika schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:56:
[...]

De controller aan je domtoicz setup hangen (USB). Bij hardware openzwave selecteren en vervolgens configureren! En in mijn laatste stable release zat openzwave er gewoon tussen....

[ Voor 8% gewijzigd door krizzziz op 05-03-2014 09:21 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
Heb zojuist een svn update gedaan en vervolgs make, maar zie de optie nog steeds niet.... Heb versie:

V1.1565

Moet ik nog een op de server zelf iets doen met openzwave of drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
gertjuhh schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:21:
Als je 'm dan nog niet hebt zal je eerst OZ moeten compileren op je systeem.
Zie install.txt
[OpenZWave support]
If you need support for Open-ZWave (for example if you want to use an Aeon USB V2 zwave adapter),
you need to compile open zwave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
Sorry, had alleen gekeken in de standaard install.txt en zag daar niks. Wist niet dat er ook een release install.txt was. Zal volgende keer beter opletten.

Bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
Succes.
Ik zal eens kijken of ik de install.txt op de Wiki kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Mijn thermostaat en ketel praten momenteel via het Open Therm protocol.

Een logische stap zou zijn om hier een opentherm gateway tussen te zetten. Deze wil ik dan op de zolder bij de ketel ertussen hangen. Hiervoor moet deze op het netwerk komen (wifi/lan). Nu kost een een LAN module van Opentherm nog eens 41 euro extra(complete kits).

Kan iemand mij vertellen waarom ik daar niet nog een Raspberry Pi voor zou gebruiken? Ik zie namelijk in de interface dat ik een "Domoticz remote server" kan toevoegen.

Raspberry Pi 36 euro
Voeding + kabeltje: 2 euro
SD kaartje heb ik nog liggen

**edit** nvm. Heb het usb/lan kastje op ebay gekocht voor 16euro incl. verzendkosten.

[ Voor 6% gewijzigd door martjah op 06-03-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Bedankt! Conclusie is dus dat Domoticz er van uit gaat dat de group button alle apparaten bediend van de betreffende afstandsbediening, terwijl dat in de echte wereld niet zo is. Jammer! Ik had de group button graag gekoppeld aan een Domoticz groep/scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
studiodubio schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 07:13:
[...]

Als automatisch toevoegen niet lukt ( wel eerst checken of het niet toevallig in de Devices tab zit) dan kun je proberen om handmatig toe te voegen door zelf een code en naam toe te kennen. Wel protocol AC gebruiken voor Kaku
Ik zal het straks eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Zoals gezegd een tijdje terug een heleboel rookmelders van het type FA20RF in huis geïnstalleerd.
Wat mij opvalt en waar ik nog geen verklaring voor heb is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qlzcazw.png
(signaalniveau is nr. 4 in dit geval)

Elke rookmelder geeft hetzelfde signaal niveau.
Terwijl de rookmelder in de meterkast naast het RFXtrx433 USB kastje hangt en die van de overloop 1e verdieping er ook niet ver vanaf zit :?
En de rookmelder in de garage enkele muren en vele meters verder zit,
hetzelfde geldt voor de rookmelder op de 2e etage.

Zijn er meer die dit hebben waargenomen ?

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 05-03-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

JvdW schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:19:
Zoals gezegd een tijdje terug een heleboel rookmelders van het type FA20RF in huis geïnstalleerd.
Wat mij opvalt en waar ik nog geen verklaring voor heb is het volgende:

[afbeelding]
(signaalniveau is nr. 4 in dit geval)

Elke rookmelder geeft hetzelfde signaal niveau.
Terwijl de rookmelder in de meterkast naast het RFXtrx433 USB kastje hangt en die van de overloop 1e verdieping er ook niet ver vanaf zit :?
En de rookmelder in de garage enkele muren en vele meters verder zit,
hetzelfde geldt voor de rookmelder op de 2e etage.

Zijn er meer die dit hebben waargenomen ?
Bij mij zitten ze allebei op 8. Maar dat komt omdat ze bij de laatste keer afgaan allebei langs de ontvanger lagen. Als je er nu 2 laat afgaan met de testknop, blijft ie dan ook hetzelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
martjah schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:26:
[...]

Bij mij zitten ze allebei op 8. Maar dat komt omdat ze bij de laatste keer afgaan allebei langs de ontvanger lagen. Als je er nu 2 laat afgaan met de testknop, blijft ie dan ook hetzelfde ?
Ik heb ze eerst allemaal op de keukentafel ingelezen. Toen stonden ze allemaal op 7 hier geloof ik.
Daarna heb ik ze geïnstalleerd in de woning en daarna allemaal geactiveerd via Domoticz.
Hierdoor kreeg ik de nieuwe actuele signaallevels, nu allemaal op 4 terwijl dat gezien de locaties van de melders absoluut niet logisch is. Zeker niet van de melder die in de meterkast zit, deze zit naast de zender/ontvanger.

[ Voor 6% gewijzigd door JvdW op 05-03-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
JvdW schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:48:
[...]

Ik heb ze eerst allemaal op de keukentafel ingelezen. Toen stonden ze allemaal op 7 hier geloof ik.
Daarna heb ik ze geïnstalleerd in de woning en daarna allemaal geactiveerd via Domoticz.
Hierdoor kreeg ik de nieuwe actuele signaallevels, nu allemaal op 4 terwijl dat gezien de locaties van de melders absoluut niet logisch is. Zeker niet van de melder die in de meterkast zit, deze zit naast de zender/ontvanger.
Ik heb ook een rookmelder in de meterkast geplaatst, maar vraag me af of dit geen nadelige invloed kan hebben op mn Wifi router, RFXcom, NAS, Pi etc qua radiostraling. Daar dit allemaal zo dicht bij elkaar staat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Robsta86 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 07:56:
Hierbij mijn crontab

0 * * * * /home/pi/check_device_online.py 192.168.0.1 2 10 2700
0 * * * * /home/pi/check_device_online.py 192.168.0.2 5 10 30
0 * * * * /home/pi/check_device_online.py 192.168.0.3 6 10 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:28:
Ik ben net begonnen met Domoticz.

Tot nu toe zijn er weersensoren, KAKU schakelaars, deursensoren en een bewegingsmelder aanwezig in Domoticz. De brandmelders zijn ook gevonden.
Nu heb ik een event gecreëerd:
Als de bewegingssensor actief is,
dan worden de brandmelders geactiveerd.

Dit werkt, er wordt echter alleen eenmalig een test-signaal verstuurd.
Mijn wens is om een continu signaal te laten luiden uit de brandmelders.

Alle tips zijn welkom...
Ik heb een KAKU-schakelaar die ik in Domoticz wil toevoegen. Ik druk dan op ON (drukknop eraf halen) en in Domoticz op LEARN, maar er gebeurt niets. Weet jij hoe ik die schakelaar kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
youtoo1000 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:23:
[...]

Ik heb een KAKU-schakelaar die ik in Domoticz wil toevoegen. Ik druk dan op ON (drukknop eraf halen) en in Domoticz op LEARN, maar er gebeurt niets. Weet jij hoe ik die schakelaar kan toevoegen?
Kijk eerst even bij apparaten of hij niet al automatisch is toegevoegd.

Anders: eerst in Domoticz op learn klikken, daarna binnen een paar seconden op de KAKU-schakelaar drukken.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Het viel me pas op dat mijn Roomba stofzuiger ongeveer 5 Watt staat te verslijten als deze opgeladen op zijn basis station staat. Dit is ongeveer 10 euro aan stroom verbruik per jaar voor niks.

Aangezien ik van het weekend eindelijk mijn razberry binnen had en ik nu aan de slag kon met mijn Greenwave stekkerblok kwam ik al snel op het idee om de Roomba hierop aan te sluiten en alleen stroom op de Roomba te zetten als dit nodig is.

De Roomba die ik heb heeft een eigen scheduler zodat deze automatisch gaat schoonmaken als ik niet thuis ben. Dus heb ik in Domoticz een tijdschakelaar gemaakt om ruim voor die tijd de Roomba van stroom te voorzien. Na een paar uur is er weer een tijdschakelaar om de roomba weer van de stroom te halen. Aangezien ik niet weet hoe lang het duurt is dit ook ruim gehouden.

Maar aangezien de Greenwave ook het stroomverbruik kan meten zou het ook mogelijk moeten zijn om te detecteren wat de roomba aan het doen is en hierop te reageren.
Na het doorspitten van de power usage log kwam ik erachter dat het basis stond minder dan 2 watt gebruikt als de roomba niet op het basis station staat en dus zijn ronde aan het doen is, rond de 5 watt als de roomba is opgeladen en wel op het basis station aanwezig is en over de 20 watt als deze aan het laden is.

En met deze informatie heb ik onderstaand script gemaakt. Het script houd de roomba in de gaten en schakelt de outlet uit op het moment dat de roomba volledig is opgeladen na zijn run.

Er dienen 3 instellingen te worden aangepast. het adres van de domoticz server, het idx nummer van de power outlet en het idx nummer van de verbruiksmeter van de outlet.

Optioneel kan nog de roombaProgram worden aangepast.
Dit zijn de verschillende stappen die de roomba moet doorlopen en die het script bij houd.
In dit geval wacht het script eerst totdat de roomba is opgeladen (2), vervolgens moet deze zijn run doen (0) en pas als de roomba opnieuw is opgeladen (2) dan eindigt het script (4) en word de schakelaar weer omgezet.

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
#!/usr/bin/python
#   Title: roomba.py
#   Author: Chopper_Rob
#   Date: 10-03-2014
#   Info: Monitors the Roomba power outlet to determine the roomba's state and switches the power outlet
#         off when it detects that the roomba is back from it's run and is fully charged.
#         Make sure to power on the outlet in domoticz before the Roomba starts it scheduled run.
#   Version : 1.0
#

import sys
import datetime
import time
import os
import subprocess
import urllib2
import json

# Settings for the domoticz server
domoticzserver="192.168.0.1:8080"

roomba_usage_idx='1'
roomba_switch_idx='2'

# 0 Running
# 1 Charging
# 2 Charged
# 3 Send Start signal (Not yet implemented)
# 4 Poweroff Roomba and exit Program, this should be the last step in the program.
roombaProgram = ['2','0','2','4']

# DO NOT CHANGE BEYOND THIS LINE
domoticzurl = 'http://'+domoticzserver+'/json.htm?type=devices&filter=all&used=true&order=Name'
currentStep = 0

def powerUsage():
  request = urllib2.Request(domoticzurl)
  response = urllib2.urlopen(request)

json_object = json.loads(response.read())

if json_object["status"] == "OK":
    for i, v in enumerate(json_object["result"]):
      if json_object["result"][i]["idx"] == roomba_usage_idx and "Usage" in json_object["result"][i]["Type"] :
        return float(json_object["result"][i]["Data"].replace (" Watt", ""))

while 1==1:
  currentWatt = powerUsage()
  if currentWatt < 2:
    RoombaStatus = 0
    print str(currentWatt)+" Watt, 0) Roomba is doing it's thing"
  if currentWatt > 10:
    RoombaStatus = 1
    print str(currentWatt)+" Watt, 1) Roomba is home and charging"
  if currentWatt >= 2 and currentWatt <= 10:
    RoombaStatus = 2
    print str(currentWatt)+" Watt, 2) Roomba is home and fully charged"

if RoombaStatus == int(roombaProgram[currentStep]):
    currentStep = currentStep + 1
  else:
    print "Waiting for status " + str(roombaProgram[currentStep])

if int(roombaProgram[currentStep]) == 3:
    print "Send start signal"
    currentStep = currentStep + 1
  if int(roombaProgram[currentStep]) == 4:
    print "Poweroff Roomba outlet and exit program"
    urllib2.urlopen("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=" + roomba_switch_idx + "&switchcmd=Off&level=0")
    sys.exit(0)

time.sleep(float(60))

In de toekomst wil ik status 3 nog implementeren, hiermee moet het mogelijk worden om doormiddel van een ir transmitter de roomba te starten. In dat geval hoeft de scheduler van de roomba niet meer te worden gebruikt en is het alleen nog maar nodig om de outlet aan te zetten om het hele proces te starten.
Maar aangezien ik nog geen ir transmitter heb zit het er nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 22:29
Kan ik mijn kaku ICS1000 ook gebruiken hiervoor?
KAKU staat nou niet bekend om de openheid van software. Maar je kan de schakelaars wel bedienen met andere software dan die van kaku. Bijvoorbeeld deze:
Google Play: Lightwave Controller

Poort 9760 en het ip adres van de kaku ics1000 zou voldoende moeten zijn om dit te bedienen. Nu nog met Domoticz.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
zo te zien is de ics1000 een soort lightwave wifi link
https://www.google.nl/sea...h-review.html%3B400%3B300

dit betekent dat je UDP berichten moet sturen naar adres:9760. Welke berichten weet ik niet precies, als je googlet vind je wel info.

Ben zelf nu aan het experimenteren met node-red en een koppeling met domoticz. Vanuit node-red kun je ook UDP berichten maken. Kortom: theoretisch allemaal mogelijk.
als je het als hobby ziet (het programmeren van de koppeling) zou ik je op weg kunnen helpen. Praktisch gezien kun je voor het geld beter een rfxcom + raspberry PI aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:00
Mijn eerste bericht in dit topic en waarschijnlijk ook een overbodige.

Binnen paar maanden gaan we dus naar een bestaande woning. Daar worden nog een paar zaken aangepast en vooral een begin van domotica. Dit zal dus met een RPI gebeuren icm Domoticz. Ik heb niet echt grote plannen, hoewel er waarschijnlijk al velen voor mij hetzelfde gezegd hebben en nu aan het zoeken zijn hoe ze automatisch hun wc kunnen laten doorspoelen omdat ze liever drie keer drukken op hun smartphone ipv op de knop van het toilet ;)

Maar als ik het goed begrijp, zenden kaku apparaten geen signaal terug naar de controller als er iets gebeurd.Dus als je de status van iets wilt opvragen, ben je beetje verplicht iets anders te gebruiken. Was daarom aan het denken aan Z-Wave producten.
Maar als ik alles goed begrepen heb, zenden deze op een andere frequentie uit dan de RFXcom. Oplossing daarvoor is zo'n Razberry kaartje

Klopt het bovenstaande ?

Wat is ongeveer het bereik van zo'n kaartje? Aangezien er geen externe antenne is, zal dat waarschijnlijk niet echt ver reiken

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

klopt:)
bereik is een beetje afhankelijk wat voor muren etc er tussen de unit en de module zit maar Zwave maakt ook gebruik vban Mesh networking he.
Niet dat dat heilig is maar in principe kunnen zwave modules signalen aan elkaar doorgeven ipv alleen van controller naar module.
Uiteraard zou je ook een controller overwegen als de vera ofzo maar daar zijn andere topics voor;)
Officieel is het bereik van zwave een meter of 30 (onbelemmerd) maar de razberry staat inderdaad niet bekend om zijn fantastische bereik...

Edit: ohja, de rfxcom werkt op 433.92 mhz en Zwave op 868.42 dus die praten niet met elkaar

[ Voor 8% gewijzigd door DRuw op 11-03-2014 09:39 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Kitser schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 00:17:
Kan ik mijn kaku ICS1000 ook gebruiken hiervoor?
KAKU staat nou niet bekend om de openheid van software. Maar je kan de schakelaars wel bedienen met andere software dan die van kaku. Bijvoorbeeld deze:
Google Play: Lightwave Controller

Poort 9760 en het ip adres van de kaku ics1000 zou voldoende moeten zijn om dit te bedienen. Nu nog met Domoticz.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor de prijs van een ICS1000 koop je een raspberry pi (incl sd kaart, case en voeding) en een rfxcom tranceiver! Dan draai je domoticz en heb je die hele ICS1000 niet nodig. Je kunt dan al je KAKU spullen en vele andere spullen bedienen via domoticz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_
  • Laatst online: 14-11-2024

aP_

Sinds een week verhuisd en meteen een mooi lijstje gemaakt aan spullen.
  • Domoticz op een linux bakje
  • RFXCOM 433 USB
  • AEON Z-wave USB S2 stick
  • Kaku inbouw dimmers en gewone inbouwunits
  • Cresta Temp+Humid sensoren (Kwam er achter dat de buurman al eentje buiten heeft hangen.. Dus die hoef ik niet meer te doen :p)
  • Kaku deursensoren
  • YouLess voor de energiemeter.
  • 2x Danfoss Zwave Living Connect
Die laatste gaat het nu vooral om. Die krijg ik niet herkend. De omschrijving van de webshop domotica-shop.nl Is als volgt: DAN_LC-13 Danfoss Living connect Z-Wave thermostaatkraan voor RA & K aansluiting of M30 schroefdraad (CLON)
Bij de hardware details geeft de sensor na pairen het volgende aan: Danfoss Unknown: type=0005, id=0004

Openzwave heb ik laatste svnupdate van gedraaid gisteren icm laatste Domoticz, maar hij wordt nog niet herkend.
Ik had ergens anders op een forum gelezen dat je die dan kunt doorgeven aan openzwave... Maar het lijkt me zo'n basic apparaat dat het met de hand wel aan te passen moet zijn om even te testen of hij werkt. Omdat de voorloper, met alleen een andere firmware vast al wel wordt ondersteund.

XML: /usr/local/etc/openzwave/manufacturer_specific.xml
1
2
3
4
5
6
7
...
        <Manufacturer id="0002" name="Danfoss">
                <Product type="0005" id="0003" name="Z Thermostat" config="danfoss/z.xml"/>
                <Product type="0064" id="0001" name="RA Plus-W Radiator Thermostat"/>
                <Product type="8005" id="0001" name="Living Connect Radiator Thermostat" config="danfoss/living.xml"/>
        </Manufacturer>
...

Qua product type/id lijkt hij het meest op de eerste (en dus z.xml). Maar de omschrijving zou eerder gelijk zijn aan de laatste (living.xml).
Nu waar het om draait:

1) Welke stappen zou je moeten nemen om de aanpassing in manufacturer_specific.xml goed te laten doorwerken in alle programma's?
[t]Ik heb nu een nieuwe make+install van openzwave gedaan en cmake + make van domoticz. Aangezien ik nu niet thuis ben kan ik de node niet even uit en in het zwave netwerk stoppen, maar tot nu toe zie ik geen verandering in de status van de danfoss unit.

2) Wat zou goed voor stadsverwarming werken? Eventueel een extra YouLess? Of de YouLess inruilen en 2x IR Converter Cable kopen en aan een raspberry in de meterkast hangen. En die seriele output weer via een (bestaande?) koppeling aan Domoticz te voeren. Ik heb echter nog niet veel over stadsverwarming en domotica kunnen vinden.

En ja, het is inmiddels niet zo koud meer dat ik de radiator uberhaupt aan hoef te doen.. Maar je moet toch iets te knutselen hebben?! :P

[ Voor 34% gewijzigd door aP_ op 11-03-2014 16:44 . Reden: z-wave omschrijving toegevoegd bij aeon stick ]

Het is lastig om je specs up to date te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Z-Wave is toch 868mhz? En geen 433?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
DRuw schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:37:
Officieel is het bereik van zwave een meter of 30 (onbelemmerd) maar de razberry staat inderdaad niet bekend om zijn fantastische bereik...
Zwave maakt ook gebruik van Mesh networking
In principe zou je dus met (minstens) één schakelaar per ruimte een volledig mesh netwerk kunnen aanleggen.

quote van mezelf :
Ik heb niet echt grote plannen,
Moet toegeven dat, hoe meer ik erover lees, hoe meer de plannen groeien ;)

Zal me nog even moeten inlezen over hoe we de centrale verwarming, op aardgas, gaan doen. Elke radiator heeft zijn eigen circuit. Er komt een nieuwe brander en zal dus moeten uitzoeken hoe ik het ganse boeltje kan regelen. Bedoeling is de timing en zo in te stellen: tijdens weekdagen om 6u badkamer opwarmen, temperatuur woonkamer regelen, ...
Dan aan de voordeur één schakelknop waarmee "alles" wordt uitgeschakeld bij het verlaten van de woning.
Tijdens verlof verlichting enkele uren laten branden om afwezigheid te verbergen (eventueel in combinatie met rolluiken).
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

in principe wel ja maar niet alle controllers ondersteunen het mesh networking even goed en ik weet niet hoe dat met de razberry is geregeld...
CV op aardgas?
Daar zijn meerdere manieren voor zoals een sensor in het vertrek en een schakelaar bij je ketel en overal thermostaatkranen.
Die killswitch bij de voordeur heb ik ook: http://www.wirelesswonen....r-DURO-2000-SI-CREME.html waarbij ik bij een enkele schakelaar voor mijn buitenlamp deze heb gemonteerd in een dubbel frame. druk omhoog is gordijn open, druk omlaag is dicht en alles uit (de killswitch).
Een vakantietimer is redelijk makkelijk te programmeren met meerdere lampen die op een tijd aan en uitgaan.
Ik zou wel even goed een plannetje maken wat je precies van plan bent, rekening houdend met de toekomst uiteraard. dan kun je je gericht inlezen want als je gaat zoeken naar wat er allenmaal KAN ben je zo iedere keer je maandsalaris aan leuke spulletjes kwijt :+

@Mr-Leo: Zwave is inderdaad 868(.42) Mhz in Europa vandaar dat je daar een zwave stick of razberry voor nodig heb bij Domoticz om Zwave te ondersteunen (of een RFXCOM/433Mzh module bij een zwave controller)

[ Voor 12% gewijzigd door DRuw op 11-03-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
KaKu schakelaars deze week met korting bij de Gamma.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LgcmdTG.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ehhh KiKa is wat anders he (www.kika.nl)
De korting is voor KaKu;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
DRuw schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:59:
ehhh KiKa is wat anders he (www.kika.nl)
De korting is voor KaKu;)
Aangepast ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Ik heb een scene met een deur sensor ingesteld en wel als volgt;
* tussen 6 en 7 uur en als de woonkamer deur open gaat
* dan gaan 4 verschillend lampen in de woonkamer aan

Echter als ik naar m'n werk (zeg om 06:50) ga en de lampen uit doe (met gewone Kaku AB) maar ik ga dan nogmaals door de woonkamerdeur om nog iets te pakken dan gaan de lampen weer aan.

Ik zoek dus dat er 1 malig (tussen genoemd tijdstip) een signaal wordt gegeven om de lampen aan te doen, maar daarna niet meer. Wie kan me hier meer over iuitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
Ik zou een schakelaar toevoegen met de naam: 'SchakelWoonkamerVerlichtingInBijOpengaanDeur', deze schakel je in met een timer, 6 uur aan, 7 uur weer uit.

Voeg een event toe dat als de deur gedetecteerd wordt en de schakelaar hierboven is aan dat dan de verlichting wordt ingeschakeld; uiteraard gaat dan ook SchakelWoonkamerVerlichtingInBijOpengaanDeur gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
RudolfR schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:01:
Ik zou een schakelaar toevoegen met de naam: 'SchakelWoonkamerVerlichtingInBijOpengaanDeur', deze schakel je in met een timer, 6 uur aan, 7 uur weer uit.

Voeg een event toe dat als de deur gedetecteerd wordt en de schakelaar hierboven is aan dat dan de verlichting wordt ingeschakeld; uiteraard gaat dan ook SchakelWoonkamerVerlichtingInBijOpengaanDeur gelijk uit.
Goed idee, daar kan ik denk ik wel wat mee. Ik heb nl. bij de voordeur ook een deursensor. En denk dat ik deze in het event kan implementeren.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 22:29
Mr-Leo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:17:
[...]

Voor de prijs van een ICS1000 koop je een raspberry pi (incl sd kaart, case en voeding) en een rfxcom tranceiver! Dan draai je domoticz en heb je die hele ICS1000 niet nodig. Je kunt dan al je KAKU spullen en vele andere spullen bedienen via domoticz...
"Helaas" heb ik al een ics1000. Misschien die maar verkopen dan. Heb een pc 24/7 aan staan. Dus een raspberry is niet nodig. De prijs van een rfxcom is 100 euro toch? Of zoek ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Kitser schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:20:
[...]
"Helaas" heb ik al een ics1000. Misschien die maar verkopen dan. Heb een pc 24/7 aan staan. Dus een raspberry is niet nodig. De prijs van een rfxcom is 100 euro toch? Of zoek ik verkeerd?
95,20 overal (let wel ff wel/geen verzendkosten). zie rfxcom.com onderaan met (NL) ervoor;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_

aP_

Bij application settings -> notifications wil ik gebruik maken van Pushover. De instellingen van Domoticz vragen om een User ID en een API Key. Echter krijg je naar mijn weten bij Pushover alleen een Key. Ik heb geprobeerd het Device ID in te vullen bij User ID (nexus4 in mijn geval) en ook mijn e-mailadres dat als login geldt. Echter krijg ik in geen van deze gevallen een testbericht, ondanks dat domoticz zegt dat het versturen is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-07 19:43
aP_ schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 00:16:
Bij application settings -> notifications wil ik gebruik maken van Pushover. De instellingen van Domoticz vragen om een User ID en een API Key. Echter krijg je naar mijn weten bij Pushover alleen een Key. Ik heb geprobeerd het Device ID in te vullen bij User ID (nexus4 in mijn geval) en ook mijn e-mailadres dat als login geldt. Echter krijg ik in geen van deze gevallen een testbericht, ondanks dat domoticz zegt dat het versturen is gelukt.
Ik had een probleem door de API key te plakken, een spatie te veel.

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_

aP_

MarFan schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:23:
[...]

Ik had een probleem door de API key te plakken, een spatie te veel.
Dankje voor de hint.. maar dat was het niet. Net gecheckt. Wat vul jij in bij User ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Koop Action switches..
Werken net zo goed icm de rfx

Zwave is niet héél stabiel in domoticz.....

Verder bizar spul hoor begin er mee en the Sky.....

Daarnaast is het erg verslavend.. Dus je bent gewaarschuwd

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Zwave niet stabiel in domoticz ?? Dat wist ik niet. Zal mijn plan om alles te baseren op Domoticz icm Z-wave dus moeten herzien

Nog mensen met die ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Kenhas schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:53:
Zwave niet stabiel in domoticz ?? Dat wist ik niet. Zal mijn plan om alles te baseren op Domoticz icm Z-wave dus moeten herzien

Nog mensen met die ervaring ?
Let op, op dit moment word er hard gewerkt aan Z-wave in Domoticz. Ik zie sprongen vooruit t,o,v een paar maanden geleden. Wat mij betreft is dit nog steeds de beste betrouwbare domotica oplossing. Domotica met Z-wave.....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het stoeien met een pir2150

nadat ik alles ingeregeld heb (screenshot bij beweging van de ipcam) en ik heb alles nog op de keuken tafel liggen dan lijkt de 2150 slecht te reageren.

Hij reageert erg slecht en meld zich soms uren/dagen niet bij domoticz. Ik heb er inmiddels al twee getest en het is bij beide precies hetzelfde. doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Op dit moment maak ik alleen nog maar gebruik van zwave nuon smartplugs en ik moet zeggen dat dit toch wel erg goed werkt... ook de vreemde waarden die ik zag in het opgeslagen verbruik lijken inmiddels verholpen na een update.

Welke problemen met zwave ervaar jij precies dylantje? Daar kunnen anderen dan wellicht nog weer van leren.

Rob bedankt voor het posten van je crontab, helaas nog niet in de praktijk toe kunnen passen ivm tijdgebrek op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 09:56
Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen domoticz aan het draaien.
Op zich was het geen probleem.

Vanmiddag kon ik domoticz niet meer bereiken.

Ik krijg de melding: domoticz is offline.

Wie weet een oplossing?

Ik hoor Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
Domoticz opnieuw starten? Het apparaat waarop Domoticz draait rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 09:56
RudolfR schreef op zondag 16 maart 2014 @ 18:14:
Domoticz opnieuw starten? Het apparaat waarop Domoticz draait rebooten?
Probleem opgelost, nieuwe image aangemaakt .

Werkt weer toppi.
Direct een back-up aangemaakt

Bedankt voor het mee denken.

:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Ik ben op het moment aan het orienteren en wil wss een Raspberry kopen en dan daarop OpenELEC installeren. Nu zag ik Domoticz en dacht ik van: dat is handig. Ik kan hierdoor mooi energie verbruik monitoren (en daar vast nog ergens op besparen dan), KaKu's mee aansturen of andere Home Automation gebruiken EN ook XBMC op de Pi draaien :) .
Mijn TV komt namelijk aan de achterzijde van de meterkast te hangen, dus kan ik mooi de kabels weg werken. Nu zag ik al dat RudolfR op OpenELEC Domoticz heeft draaien, maar hoe zit het dan met updates? Kan dit nog eenvoudig geupdate worden?

Ik heb nog een hoop uit te zoeken met alle home automation opties die er hedendaags bestaan, maar dat komt vast goed :P.. Domoticz ziet er iig erg coowl uit!

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Pagina: 1 ... 7 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door