Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Oke, nu beginnen mijn vingers wel te jeuken. Ik begrijp scripts wel (aanpassen lukt wel), dus misschien is het voor mij wel goed te doen.
Maar het advies is om de spullen los aan te schaffen i.p.v. via Hubbit? Waar is het een beetje goedkoop te krijgen? Ook zoek ik dan nog schakelaars die voor mij bijv een stekkerdoos kunnen uitschakelen zoals bij de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
ik denk dat je wel een redelijke prijs betaald via die website als je het bij 3 winkels haalt betaal je weer meer verzendkosten.
die gewone schakelaars die bij dat 2e setje zitten die steek je in je stopcontact en die kan je wel een stekkerdoos aan en uit laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:00
pricewatch: Raspberry Pi model B (512MB)

http://www.domotica-shop....er-ontvanger-p-16436.html

KaKu is op 't moment in de aanbieding bij de GAMMA (20% korting)

Je kunt natuurlijk gewoon een KaKu schakelaar voor de stekkerdoos zetten, maar er zijn ook oplossingen zoals deze:
http://www.conrad.nl/ce/n...icht-50-m-HE892S?ref=list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
RudolfR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:43:
pricewatch: Raspberry Pi model B (512MB)

KaKu is op 't moment in de aanbieding bij de GAMMA (20% korting)

Je kunt natuurlijk gewoon een KaKu schakelaar voor de stekkerdoos zetten, maar er zijn ook oplossingen zoals deze:
http://www.conrad.nl/ce/n...icht-50-m-HE892S?ref=list
Denk hierbij nog wel een Voeding van > 1A < en een sd kaartje... dan kom je ook al snel richting die 150 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
SD kaartje heb ik nog liggen. Een standaard adapter 12V 1A voldoet?
Die stekkerdoos van de Conrad is een mooi ding, maar wel duurder dan de KAKU van de Gamma, terwijl ze hetzelfde doen eigenlijk?
De ontvanger/zender hoef je maar 1x aan te schaffen voor heel het huis of per etage 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 19:08
Binnetie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:14:
SD kaartje heb ik nog liggen. Een standaard adapter 12V 1A voldoet?
Nee, 5 volt. doe maar liever 1.5A als je die hebt ;)
EDIT.

In plaats van tasker kan het wat netter als je een router hebt die DD WRT kan draaien. Daar kun je namelijk een lijst met verbonden apparaten uitlezen en op basis daar van werken.

[ Voor 28% gewijzigd door cctl01 op 29-01-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Binnetie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:14:
Die stekkerdoos van de Conrad is een mooi ding, maar wel duurder dan de KAKU van de Gamma, terwijl ze hetzelfde doen eigenlijk?
De ontvanger/zender hoef je maar 1x aan te schaffen voor heel het huis of per etage 1?
Niet helemaal, op de stekkerdoos van Conrad zit ook een knop, zodat je geen afstandsbediening nodig hebt.
Maar daar betaal je flink voor.

Volgens mij kun je met één zender/ontvanger wel een heel huis dekken, maar dat hangt natuurlijk af van de grootte van je huis (en de dikte van je muren, vloeren en het type glas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Oke dan moet ik even een 5 Volt adapter 1,5A zoeken hier.
Ik plaats de zender dan bovenin de meterkast, dat zal al moeten schelen voor de rest van de woning in plaats van een hoek in de woonkamer.

Nu wijk ik iets af van domotica en ga iets meer naar het energiegebeuren, maar welke type slimme thermostaat communiceert goed met de zender en Domoticz en zijn de resultaten qua energieverbruik via Domoticz te lezen of gaat dat weer via de slimme thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Energiemeters staan ook gewoon in de lijst van ondersteunde hardware:

http://sourceforge.net/p/domoticz/wiki/Supported%20Devices/

http://www.domotiga.nl/pr.../RFXCom#Supported-Devices

Koppelen aan de thermostaat is voor mij nog een paar bruggen te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Handige lijst! Ik ga het maar bestellen denk ik. vraag me alleen nog af wat nu het verschil is tussen dit en Z-wave? De zender ondersteund geen z-wave namelijk: http://www.domotica-shop....er-ontvanger-p-16436.html

[ Voor 36% gewijzigd door Binnetie op 29-01-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Bij Z-wave kun je ook de huidige status van een schakelaar opvragen.

Bij bijv. KaKu (e.d) moet je het doen met de laatst geziene opdracht (of evt. de bevestiging van ontvangst daarop).

Toch?

[ Voor 3% gewijzigd door RudolfR op 29-01-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Wat is dan het verschil tussen Domoticz en Homewizard? Dat probeer ik een beetje te ontdekken, status opvragen va niets is wel handig. Als je screens naar beneden gaan wil je wel zeker weten dat ze naar beneden gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
het verschil tussen Homewizzard en Domoticz is dat homewizzard plug&play is en daarbij duurder,
en Domoticz is van een enthousiaste tweaker die dit zelf heeft gemaakt, maar kan wel veeeeeel meer dan dat homewizzard kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Helder, ik schaar me toch achter de tweakerclub en dan lijkt Domoticz veel leuker. Maar is het ook zo dat via Domoticz de stand van een schakelaar is na te gaan? Via Homewizard kan je dat zien. Dat is toch wel handig als je bijvoorbeeld je screens wilt laten zakken en dan kunt checken of het signaal wel is aangekomen en de screens in werking hebben gezet.

Ik zag zelfs dat het op een Synology kan draaien! Helaas is er geen standaard package voor zover ik weet? Dat is wel weer jammer.

[ Voor 40% gewijzigd door Binnetie op 29-01-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 07:08
Binnetie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:17:
Helder, ik schaar me toch achter de tweakerclub en dan lijkt Domoticz veel leuker. Maar is het ook zo dat via Domoticz de stand van een schakelaar is na te gaan? Via Homewizard kan je dat zien. Dat is toch wel handig als je bijvoorbeeld je screens wilt laten zakken en dan kunt checken of het signaal wel is aangekomen en de screens in werking hebben gezet.

Ik zag zelfs dat het op een Synology kan draaien! Helaas is er geen standaard package voor zover ik weet? Dat is wel weer jammer.
Via de webapp van Domoticz is de stand van een schakelaar ook na te gaan hoor.
Er is (helaas nog) geen officiële app beschikbaar (voor Android is er de app Dromotica maar dit is nog niet zo stabiel als die van Homewizard). Met Homewizard kun je inderdaad checken of de screens zijn gezakt maar 100% zekerheid heb je niet als het KAKU schakelaars zijn.Wil je echt zeker zijn dat de signalen aankomen dan moet je voor de duurdere Z-wave sensoren en schakelaars gaan. Kijk bijv op http://fibaro.nl/

Wat betreft Domoticz op de Synology: Nee, er is momenteel géén package voor maar met de diverse tutorials moet je (zelfs als leek) uit kunnen komen. En dat is het leuke eigenlijk ook van tweaker zijn...
Als je kant en klare oplossing wil, dan moet je absoluut voor de Homewizard gaan!

Maar tweakers zijn meestal voorstander van open source en het feit dat het veel goedkoper is dan een commercieel kastje (niks negatiefs bedoeld over de Homewizard of andere kastjes overigens!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Binnetie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:17:
Maar is het ook zo dat via Domoticz de stand van een schakelaar is na te gaan? Via Homewizard kan je dat zien.
dat is niet waar, Homewizzard maakt alleen gebruik van klik aan klik uit. en klik aan klik uit stuurt geen controle signaal of het signaal is aangekomen.
domoticz daarintegen ondersteund ook andere dingen naast klikaanklikuit die wel een controle signaal leveren bijv. het X10 protocol.

maar als jij een lampje aanzet via domoticz dan kan je dat zien in domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Ik lees dat Domoticz wel support heeft voor Z-wave: gizmocuz in "Domoticz - Open source domotica systeem"
En dit lees ik ook: Koekie007 in "Domoticz - Open source domotica systeem" als bevestiging dat z-wave ondersteund wordt

b_weijenberg in "Zipato ZipaBox Domotica gateway" hier lees ik ook z-wave ondersteuning. Nu is het voor mij niet direct een eis dat ik een signaal wil ontvangen dat de screens naar beneden zijn maar voor de toekomst als ik eraan toe kom is het wel goed om rekening mee te houden. Of dat er een deur open staat.

Ben ik dan een andere zender (erbij) nodig?

[ Voor 34% gewijzigd door Binnetie op 29-01-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ja, je kunt volgens mij voor 5 tientjes een Z-wave USB stick kopen, zou moeten werken?

Bijv:
http://www.domotica-shop....ick-versie-2-p-16312.html
Wordt iig ondersteund door Domotiga, Domoticz weet ik niet zeker, maar die heeft de OpenZWave library aan boord, dus lijkt me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Binnetie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:41:
Ik lees dat Domoticz wel support heeft voor Z-wave: gizmocuz in "Domoticz - Open source domotica systeem"
En dit lees ik ook: Koekie007 in "Domoticz - Open source domotica systeem" als bevestiging dat z-wave ondersteund wordt

Ben ik dan een andere zender (erbij) nodig?
Ja,

1 die Z-wave aankan. Ik doe dat bv met een:
Raspberry pi
http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324189

Razberry
http://razberry.z-wave.me/

en de RFXcom 433Mhz

om in totaal een aantal kaku ontvangers te bedienen die niet boeien maar ook een aantal Z-wave schakelaars waarvan ik zeker wil weten of het signaal is aangekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door stuffer op 29-01-2014 14:50 . Reden: extra info ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Dus al ik een raspberry pi koop met de opsteekprint razberry (http://www.domotica-shop....raspberry-pi-p-16499.html) en de RFXcom zender dan zou het moeten werken?
Wat voor z-wave schakelaars gebruik je en van welke zaken wil je zeker weten dat het signaal is aangekomen? Want dat is voor mij misschien ook een eye-opener

[ Voor 28% gewijzigd door Binnetie op 29-01-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Zo heb ik het gedaan.

Icm Domoticz kan je er heel veel mee aansturen en regelen. Zelf heb ik er een aantal lampen op zitten en hygrometers.

Met de kaku doe ik bv middels een aantal timers wat lampen aan en uit zetten op vaste tijden. Maar de Z-wave schakelaars gebruik ik voor een aantal lampen waar ik het zeker van wil weten dat ze aan zijn.

bv als ik niet thuis ben dat er wel licht brand.

Ik heb deze btw:https://www.domotica-shop...e-schakelaar-p-16155.html

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08
Ik heb vorig jaar toen HomeWizzard een thermostaat oplossing aankondigde al eens met KaKu contact gehad, die vertelde mij toen dat zij ook met een thermostaat oplossing zouden komen. Van de week nog maar eens gemaild en kreeg onderstaande reactie:
Onze verdere planning mbt tot Heating en Alerts ziet er als volgt uit; De eerstvolgende update zal de Eco-meter zijn, die u een live overzicht zal geven van het huidige stroomverbruik en een verbruik over de afgelopen 24 uur. Verder zal deze ook een kosten-indicatie geven over het stroomverbruik! Deze zal vanaf aankomende week verkrijgbaar gaan zijn,

Hierna zal de verwarmingsupdate komen, deze update zal het mogelijk maken om met uw ICS-1000 uw verwarming te gaan schakelen dmv een KlikAanKlikUit thermostaat en KlikAanKlikUit thermostaatkranen, dit zal kwartaal 3 dit jaar worden,

Kwartaal 4 - 2014 verwachten we ook onze beveiligingsupdate te lanceren, deze zal gaan werken met bijvoorbeeld 'triggering' en zal de mogelijkheid geven om met een KlikaanKlikUit IP-camera te kijken. Het Triggering omvat de mogelijkheid om bijvoorbeeld een signaal op uw smartphone of tablet te krijgen op het moment dat bijvoorbeeld een bewegingsmelder word geactiveerd of als er bijvoorbeeld een magneetcontact word verbroken!
Omdat de ICS-1000 genoemd wordt heb ik ook even gevraagd of die nodig was voor deze functies, maar dit is niet het geval is mij verteld.

Zelf ga ik binnenkort mijn setje pas opbouwen, heb ondertussen de Raspberry al liggen, binnenkort nog even een RFXCOM aanschaffen en dan steeds iets verder uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
De bevestiging staat hierboven al, maar ik geef deze toch nog even. Z-wave WERKT icm met Domoticz. De meeste draaien een raspberry Pi met een Razzberry Z-wave bordje en dit blijkt uitstekend te werken.

Ik gebruik Domoticz op een virtuele Windows omgeving icm met een Aeon Labs usb Z-wave stick. Ik heb het in ieder geval nog niet goed werkend gekregen...... Domoticz Forum

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Ben ik toch ook wel benieuwd wat anderen op hun Domoticz hebben aangesloten en waarom?

Soms zie ik toch weer nieuwe zaken voorbij komen als ik bv in dit blog lees: http://tegek.tweakblogs.n...omotica-tweakblog%21.html

Iemand ervaring met bv deze: http://www.radiothermostat.com/control.html in combinatie met Domoticz

[ Voor 3% gewijzigd door stuffer op 30-01-2014 12:46 ]

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Zojuist Domoticz werkend gekregen op m'n RaspberryPi met OpenELEC. :-D
Was een beetje gegoochel om de juiste libraries uit het bestaande img naar de Pi te kopiëren.
Dus de onderhoudbaarheid is minimaal, dat moet handiger kunnen.

Wel met de RFXCom via 't netwerk. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door RudolfR op 30-01-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
RudolfR schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:00:
Zojuist Domoticz werkend gekregen op m'n RaspberryPi met OpenELEC. :-D
Was een beetje gegoochel om de juiste libraries uit het bestaande img naar de Pi te kopiëren.
Dus de onderhoudbaarheid is minimaal, dat moet handiger kunnen.

Wel met de RFXCom via 't netwerk. O-)
Hoe heb je dat gedaan met OpenElec. Kun je de tutorial met ons delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
In 't kort:

Download de domoticz rpi image.

Mount het op een ubuntu systeem:
code:
1
2
3
sudo losetup /dev/loop0 domoticz-raspberrypi-sdcard-r1_1396.img
sudo kpartx -va /dev/loop0
sudo mount -t ext4 /dev/mapper/loop0p2 /mnt/raspberry

Kopieer domoticz uit /mnt/raspberry/home/pi/domoticz naar /storage/domoticz op je OpenELEC machine (mbv scp).

Zet /storage/domoticz/libs vooraan in je library path.
LD_LIBRARY_PATH=/storage/domoticz/libs:$LD_LIBRARY_PATH

Probeer domoticz te starten. Domoticz klaagt over een ontbrekende library.
Zoek deze library op /mnt/raspberry/ (mbv. find . | grep naamvanlibrary*
Kopieer deze library naar /storage/domoticz/libs op je OpenElec machine.
Herhaal totdat je alle libraries hebt en Domoticz start.

Maak nu een file aan in
/storage/.config/autostart.sh (en maak 'm uitvoerbaar met chmod u+x /storage/.config/autostart.sh)

code:
1
2
3
4
#! /bin/sh

/storage/domoticz/./domoticz -www 8081

Zal kijken of ik .zip kan uploaden waar 't (bijna) allemaal al in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
dat kan veel makkelijker:
linux:
code:
1
2
sudo apt-get install build-essential -y
sudo apt-get install cmake libboost-dev libboost-thread-dev libboost-system-dev libsqlite3-dev subversion curl libcurl4-openssl-dev libusb-dev zlib1g-dev

en dan:
code:
1
2
3
4
svn checkout svn://svn.code.sf.net/p/domoticz/code/domoticz
cd domoticz
cmake CMakeLists.txt
make

en
code:
1
/domoticz -h

BRON

[ Voor 11% gewijzigd door thedon46 op 31-01-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
apt-get op een RPi met OpenELEC?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
OpenELEC:~ # apt-get

There is no working 'apt-get'.

'apt-get' is a command to install, update and remove software which
 is stored in a non local repo. 'apt-get' does nothing then connecting to such
 repo, downloads the software, unpacks the software, updates a big local
 local database with all filepaths and other informations about the
 installed software or removes or updates installed Software.

With OpenELEC it is not possible to change the system for security and
 stability reasons so even 'apt-get' would not be able to do this.
 We also dont have and want to maintain such a repo for various other
 great reasons.

Also Ubuntu or Debian packages are often outdated and not compatible
 with OpenELEC

TIP: use XBMC's addon browser to enhance your OpenELEC system

Uiteraard kun je Domoticz ook zelf cross-compilen voor de RPi en die binaries naar het systeem kopiëren, maar deze binaries waren beschikbaar en voldoen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
:+ aha... ja heb zelf geen ervaring met OpenELEC....

Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Ik ontdek dit topic en Domoticz vandaag voor het eerst en ik vind het geweldig om te zien wat er allemaal mogelijk is. Heb al maanden een Pi (momenteel als media speler / download machine) maar initieel gekocht om mee te experimenteren (lcd's, temp sensors etc)

Ik ben benieuwd of deze danfoss (Z-wave)kranen aangestuurd kunnen worden vanuit domoticz.

Wat ik graag zou willen doen is:
Thermostaat kranen aansturen
Analoge energie meter uitlezen
Brandmelders monitoren

Eventueel ook:
Water meter
Deurbel monitoren

Als iemand meer weet, tip&tricks heeft over het eerste (thermostaat kranen) hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phone7
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-05 10:09
Hallo allemaal,

We hebben een raspberry pi met een rfxcom transceiver waarmee de klik aan klik uit apparatuur kan worden geschakeld. ik gebruik hiervoor de Domoticz software. Werkt als een tierelier. nu hebben we al een hele tijd een Alecto ws-3600 weather station in de tuin draaien. De gegevens van de Alecto zender ontvangen we op een indoor-unit van alecto zelf. iemand een idee hoe ik deze kan aansluiten op de domoticz / rfxcom ontvanger?

hoor graag van iemand,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
Phone7 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:46:
Hallo allemaal,

We hebben een raspberry pi met een rfxcom transceiver waarmee de klik aan klik uit apparatuur kan worden geschakeld. ik gebruik hiervoor de Domoticz software. Werkt als een tierelier. nu hebben we al een hele tijd een Alecto ws-3600 weather station in de tuin draaien. De gegevens van de Alecto zender ontvangen we op een indoor-unit van alecto zelf. iemand een idee hoe ik deze kan aansluiten op de domoticz / rfxcom ontvanger?

hoor graag van iemand,
Eerst kijken bij instellingen van rfxcom of het juiste protocol is ingesteld. Daarna bij apparaten deze importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phone7
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-05 10:09
Dank u voor de tip.
Nu vraag ik me wel af welk protocol bij de Alecto ws-3600 hoort.

ik kan deze opties instellen voor de RFXCOM:

Device: RFXCOM

undec on Blind T1/T2/T3/T4 Visonic
RFU 6 Blind T0 ATI remote
Byron SX ProGuard Oregon Scientific
Conrad RSL FS20 Meiantech
Lighting4 LaCrosse HomeEasy EU
FineOffset/Viking Hideki/UPM AC
Rubicson AD/LightwaveRF ARC
AE/Blyss Mertik X10

idee?

[ Voor 0% gewijzigd door Phone7 op 02-02-2014 12:23 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Ik vermoed dat de WS3600 niet ondersteund wordt.
Sommige Alecto sensoren maken gebruik van LaCrosse
Zie hoofdstuk 2.2 http://www.rfxcom.com/Documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring om doormiddel van Domoticz via een commando van bijvoorbeeld een PIR de opname van Synology surveilance station te starten? Dit lijkt mij erg intressant omdat de bewegingsdetectie van mijn camera erg veel valse meldingen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een kort tijdje aan het werk met domoticz en enkele http://www.intertechno.at sensoren.
Sinds kort heb ik op meerdere kamers led lampen en ledstrips toegevoegd via AppLamp LED bedieningen.
De beperking is echter wel dat je dan maar 8 kanalen hebt, tenzij je er nog een Wifi Box aan toevoegt, anderzijds te goedkoop om 2x over na te denken, gezien de lichtsterkete van de RGBW lampen en strips erg fel is.
Welke LED velichtings-spullen worden er door jullie nog gebruikt (bij voorkeur met geintegreerde RF ontvanger of wifi zoals bij de http://www.applamp.nl spullen en welke zijn naast misschien de bekende Fibaro ook compatibel met Domoticz ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:09:
Heeft iemand ervaring om doormiddel van Domoticz via een commando van bijvoorbeeld een PIR de opname van Synology surveilance station te starten? Dit lijkt mij erg intressant omdat de bewegingsdetectie van mijn camera erg veel valse meldingen geeft.
Dat zou ik ook wel willen weten!
Het is nu volgens mij alleen mogelijk d.m.v. Motion op de raspberry pi met de raspberry camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:01:
Nu een kort tijdje aan het werk met domoticz en enkele http://www.intertechno.at sensoren.
Sinds kort heb ik op meerdere kamers led lampen en ledstrips toegevoegd via AppLamp LED bedieningen.
De beperking is echter wel dat je dan maar 8 kanalen hebt, tenzij je er nog een Wifi Box aan toevoegt, anderzijds te goedkoop om 2x over na te denken, gezien de lichtsterkete van de RGBW lampen en strips erg fel is.
Welke LED velichtings-spullen worden er door jullie nog gebruikt (bij voorkeur met geintegreerde RF ontvanger of wifi zoals bij de http://www.applamp.nl spullen en welke zijn naast misschien de bekende Fibaro ook compatibel met Domoticz ?
Ik neem aan dat je de RFXtrx433 gebruikt...
Dan zie via deze link de laatste toevoegingen aan de firmware waaronder 2 RGB led strip controllers op 433Mhz.
http://www.domoticaforum....3434d01b46d5e355bd7a10411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

studiodubio schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:23:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten!
Het is nu volgens mij alleen mogelijk d.m.v. Motion op de raspberry pi met de raspberry camera
Ik ben iets verder gekomen maar helaas gaat mijn kennis niet vergenoeg om te weten of het mogelijk is met een LUA script. Synology Surveillance Station heeft de mogelijkheid om via http commando’s bijvoorbeeld een opname te starten:

http://IP:PORT/webapi/SurveillanceStation/extrecord.cgi?api=SYNO.SurveillanceStation.ExternalRecording&method=Record&version=1&cameraId=1&action=start&_sid=_SID_

en te stoppen:

http://IP:PORT/webapi/SurveillanceStation/extrecord.cgi?api=SYNO.SurveillanceStation.ExternalRecording&method=Record&version=1&cameraId=1&action=stop&_sid=_SID_

Echter dient er eerst een autorisatie code aangevraagd te worden, een zogenaamde SID:

http://IP:PORT/webapi/auth.cgi?api=SYNO.API.Auth&method=Login&version=2&account=_LOGIN_&passwd=_PASS_&session=SurveillanceStation&format=sid

Deze SID code dient bij de start en stop commando op het eind toegevoegd te worden aan het http adres. Wanneer ik dit handmatig doe via de internet browser dan start netjes de opname. Alleen nu automatisch via een LUA script.

Kort samengevat:
1. Devicechanged = ON
2. Autorisatie aanvraag met als antwoord SID code
3. Start commando met de aangevraagde SID code

Zie ook:
http://www.synology.com/n...veillance_station_web_api

Heeft iemand enig idee hoe dit vertaalt moet worden in een LUA code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een stuk top software!
Werkt bij mij met Impuls en Smartmeter perfect.

Maar toch 2 vragen:
Ik heb hier een Kaku AWST-8802. In Domoticz bijna niet te learnen, daarom in RFXmngr opgevraagd:

AAN:
0B110007009D3D420C010F70
Packettype = Lighting2
subtype = AC
Sequence nbr = 7
ID = 09D3D42
Unit = 12
Command = On
Signal level = 7
------------------------------------------------
UIT:
0B110008009D3D420C000070
Packettype = Lighting2
subtype = AC
Sequence nbr = 8
ID = 09D3D42
Unit = 12
Command = Off
Signal level = 7

Maar waar en hoe voeg ik deze nu toe aan Domoticz ?

Vraag 2: Hoe maak je een event dat als je op de schakelaar drukt (aan) hij dan een groep schakelt ?
Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Shaggie_NB schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 21:23:
[...]

Ik neem aan dat je de RFXtrx433 gebruikt...
Dan zie via deze link de laatste toevoegingen aan de firmware waaronder 2 RGB led strip controllers op 433Mhz.
http://www.domoticaforum....3434d01b46d5e355bd7a10411
Ben nog niet zo thuis in led hardware. Kan ik met de genoemde led controllers via RFXcom mijn eigen Ledstrip (Nu IR aangestuurd) bedienen?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:54:
Maar toch 2 vragen:
Ik heb hier een Kaku AWST-8802. In Domoticz bijna niet te learnen, daarom in RFXmngr opgevraagd:

AAN:
0B110007009D3D420C010F70
Packettype = Lighting2
subtype = AC
Sequence nbr = 7
ID = 09D3D42
Unit = 12
Command = On
Signal level = 7
------------------------------------------------
UIT:
0B110008009D3D420C000070
Packettype = Lighting2
subtype = AC
Sequence nbr = 8
ID = 09D3D42
Unit = 12
Command = Off
Signal level = 7

Maar waar en hoe voeg ik deze nu toe aan Domoticz ?

Vraag 2: Hoe maak je een event dat als je op de schakelaar drukt (aan) hij dan een groep schakelt ?
Alvast bedankt !
Vraag 1:
Voeg handmatig een 'AC' knop toe met ID '09D3D42' Unit '12'
Vraag 2:
Maak een scene met daarin de selectie schakelaars en leer een code in bij de scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
krizzziz schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:00:
[...]

Ben nog niet zo thuis in led hardware. Kan ik met de genoemde led controllers via RFXcom mijn eigen Ledstrip (Nu IR aangestuurd) bedienen?
Ikzelf ben ook nog niet zo thuis in de LED hardware dus daarop kan ik geen antwoord geven.
Hoop dit zelf binnenkort ook op te kunnen pakken maar voorlopig heb ik eerst nog wat andere projektjes..
Maar volgens mij is dit wel een alternatief/aanvulling voor je applamp spullenboel waar je volgens mij tegen wat grenzen aanliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RudolfR
Hartstikke bedankt ! Werkt als een zonnetje.
Had de ID niet begrepen maar was 0 9D 3D 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 20:03
Iemand misschien ervaring met Domoticz op een RaspberryPi met 256MB geheugen?

Ik heb nog een RPi (model B ) van de eerste generatie, deze heeft nog 256MB geheugen ipv 512MB. Ik draai er nu een applicatie op voor het uitlezen en naar een database schrijven van een energiemonitor (Enymate). Omdat ik deze toch heb draaien zou het mooi zijn als ik Domoticz hier naast kan zetten.

Heb deze beschrijving gevolgd:
http://www.domoticz.com/w...Raspberry_Pi_.28wheezy.29
Maar kreeg in de laatste stap, het compileren, een "out of virtual memory" foutmelding. Misschien kan ik nog proberen om het compileren op mijn PC te doen (in een virtuele Unix omgeving) en daarna de gecompileerde bestanden op de RPi te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
/storage/.config/autostart.sh
Poort 8081 omdat openelec/xbmc 8080 in gebruik heeft.
code:
1
2
3
4
#!/bin/sh

/storage/domoticz/./domoticz -www 8081 -log /var/log/domoticz &

Download link met (enigszins verouderde versie van) domoticz en benodigde libraries voor RPi
code:
1
http://speedy.sh/sKmKS/domoticz.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 20:03
Het compileren op de 256MB RPi (met Wheezy-Raspbian) is uiteindelijk toch gelukt door het vergroten van de swapfile. Deze staat standaard op 100MB en voor het compileren had ik hem even vergroot naar 350MB. Dat bleek de manier:

http://raspberrypi.stackexchange.com/a/1605
Raspbian uses dphys-swapfile, which is a swap-file based solution instead of the "standard" swap-partition based solution. It is much easier to change the size of the swap.

The configuration file is:
/etc/dphys-swapfile

The content is very simple. By default my Raspbian has 100MB of swap:
CONF_SWAPSIZE=100

If you want to change the size, you need to modify the number and restart dphys-swapfile:
/etc/init.d/dphys-swapfile stop
/etc/init.d/dphys-swapfile start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
RudolfR schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:59:

Zal kijken of ik .zip kan uploaden waar 't (bijna) allemaal al in zit.
Als je de zip nog beschikbaar kunt stellen dan zou ik dat erg waarderen. Thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
studiodubio schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 03:43:
[...]

Als je de zip nog beschikbaar kunt stellen dan zou ik dat erg waarderen. Thnx alvast
Zie post:
RudolfR in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
Thnx! Over het hoofd gezien |:(

[ Voor 19% gewijzigd door studiodubio op 12-02-2014 19:29 ]

Verwijderd

Ik heb zojuist de rfxlan binnen gekregen. Via welke poort communiceert deze?

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
RFXLAN TCP/IP wordt niet ondersteund in Domoticz.
Misschien dat xPL een mogelijkheid is maar ik weet of dat al door Domoticz ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik heb een bestaand script dat de status van apparaten monitort aangepast voor domoticz.
Door de devices te pingen wordt bij een statusverandering een schakelaar aan/uit gezet.

Het onderstaande script in een bash script aanroepen, gevolgd door een sleep van 900 seconden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
#!/bin/bash  

if [ "$1" == "-h" ] || [ "$1" == "--help" ] || [ "$1" == "help" ]; then  
    echo "Script for server availability monitoring  based on ping reply with email notification"  
    echo -e "KrisKo 2011\n"  
    echo -e "Modified for Domoticz by RudolfR 2014\n"
    echo "monitor.stat file formating: <hostname> <switchId> <state>; e.g. myweb.com 12 N"  
    echo "States: \"A\" stands for available, \"N\" for Not Available."  
    echo -e "\nUSAGE:"  
    echo "-h, --help, help  Display this help"  
    echo "-v  Verbose, print info to standard output"  
    exit 0  
fi  

# Edit to fit your configuration
STATLIST="/storage/monitor.stat"  
LOG="/var/log/monitor.log"  
# ping request count  
COUNT=3  

# domoticz instance  
domoticzserver="http://domoticz:domoticz@openelec:8081"  

# Don't edit below
# add ip / hostname separated by white space  
HOSTS="`cat $STATLIST | awk '{ print $1 }'`"  

for myHost in $HOSTS; do  
    count=`ping -c $COUNT $myHost | grep 'received' | awk -F',' '{ print $2 }' | awk '{ print $1 }'`  
    STATE=`cat $STATLIST | grep $myHost | cut -d " " -f 3`  
    SWITCHID=`cat $STATLIST | grep $myHost | cut -d " " -f 2`  
    #if ping failed and the state was Available - notify  
    if [ $count -eq 0 ] && [ "`echo $STATE`" == "A" ]; then  
        if [ "$1" == "-v" ]; then  
            echo "Host: $myHost is down (ping failed) at $(date +'%b %d %T')"  
        fi  
        #flip switch
    curl "$domoticzserver/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=$SWITCHID&switchcmd=Off&level=0" /dev/null 2>&1l
        #write to the log file  
        echo "$(date +'%b %d %T') $myHost changed state to DOWN." >> $LOG  
        #change hosts state  
        sed -i '/'$myHost'/s/.$/N/' $STATLIST  
    #else if ping is successful and the state was NOT Available - notify  
    elif [ $count -gt 0 ] && [ "`echo $STATE`" == "N" ]; then  
        if [ "$1" == "-v" ]; then  
            echo "Host: $myHost is up at $(date +'%b %d %T')"  
        fi  
        #flip switch
    curl "$domoticzserver/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=$SWITCHID&switchcmd=On&level=0" > /dev/null 2>&1
        #write to the log file  
        echo "$(date +'%b %d %T') $myHost changed state to UP." >> $LOG  
        #change hosts state  
        sed -i '/'$myHost'/s/.$/A/' $STATLIST  
    #else if -v parameter is specified, show host state info  
    elif [ "$1" == "-v" ]; then  
        echo -n State Unchanged for host: $myHost is   
        if [ "`echo $STATE`" == "A" ]; then  
            echo " UP."  
        elif [ "`echo $STATE`" == "N" ]; then  
            echo " DOWN."  
        else  
            echo " UNKNOWN."  
        fi  
    fi  
done  

exit 0

code:
1
2
3
#!/bin/sh

while true; do sh ./domoticzping.sh &; sleep 900; done

monitor.stat
code:
1
2
3
4
hostnaam1 switchId1 N
hostnaam2 switchId2 N
hostnaam3 switchId3 N
x.x.x.x 15 N

[ Voor 5% gewijzigd door RudolfR op 16-02-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Van de week komen mijn eerste z-wave spullen binnen, maar ik ben alvast wat gaan spelen met deze software. Ik ga dit draaien op een raspberry pi met een razberry module.
Ik wil aan de hand van de aanwezigheid van mijn telefoon bepaalde zaken automatiseren, bijv het uitschakelen van spullen als ik niet thuis ben en mijn telefoon dus ook niet op het netwerk aanwezig is.
Indien ik thuis kom en mijn telefoon weer op het netwerk komt moeten er weer zaken aan gaan.

Echter is mjn telefoon, een iPhone, niet altijd op het netwerk. Deze blijkt zich maar periodiek aan te melden voor ongeveer 10 seconden. Bij een normaal ping script zou de switch dus elke keer van status veranderen.

Dit script controleert de aanwezig van de telefoon, of elk ander apparaat, en heeft een "cooldown" periode. Als het apparaat niet te bereiken is, dan blijft het script de ingestelde tijd (de cooldown periode) het apparaat controleren voordat deze aan domoticz meld dat het apparaat niet meer aanwezig is. Ook houd het script bij wat deze als laatste heeft gemeld, hierdoor word een status maar eenmalig geupdate.

Het script draait via een cron job en deze controleert zichzelf of deze al actief is. Hierdoor kan het script periodiek worden afgevuurd door de cron job. Als het script ziet dat hij al actief is dan stopt hij direct. Hierdoor kan de cronjob elke x periode worden gestart om zeker te weten dat deze actief is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
#!/bin/bash
#   Title: check_device_online.sh
#   Author: Chopper_Rob
#   Date: 16-02-2014
#   Info: Check the presence of the given device on the network and reports back to domoticz

# Settings for the domoticz server
domoticzserver="192.168.0.1:8080"

# DO NOT CHANGE BEYOND THIS LINE
device=$1
switchid=$2
interval=$3
cooldownperiod=$4
previousstate=-1
lastsucces=$(date +%s)
lastreported=-1

if [ $# -ne 4 ]; then echo "$(date +%T) - Not enough parameters. Needs %Host %Switchid %Interval %Cooldownperiod."; exit 0; fi

if [ `ps aux | grep bash.*${0##*/}.$1 | grep -cv grep` -gt 2 ]; then echo "$(date +%T) - script already running. exiting $(ps aux | grep bash.*${0##*/}.$1 | grep -cv grep)"; exit 0; fi
echo "$(date +%T) - script started.  $(ps aux | grep bash.*${0##*/}.$1 | grep -cv grep)"

while true; do
  ping -q -c1 -W 1 $device > /dev/null
  currentstate=$?

if [ $currentstate -eq 0 ]; then lastsucces=$(date +%s); fi
  if [ $currentstate -eq 0 ] && [ $currentstate -ne $previousstate ] && [ $lastreported -eq 1 ]; then echo "$(date +%T) - $device online, no need to tell domoticz"; fi
  if [ $currentstate -eq 0 ] && [ $currentstate -ne $previousstate ] && [ $lastreported -ne 1 ]; then
    echo "$(date +%T) - $device online, tell domoticz it's back"
    curl -s "$domoticzserver/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=$switchid&switchcmd=On&level=0" 2>&1 > /dev/null
    lastreported=1
  fi

if [ $currentstate -eq 1 ] && [ $currentstate -ne $previousstate ]; then echo "$(date +%T) - $device offline, waiting for it to come back"; fi

if [ $currentstate -eq 1 ] && [ $(( $(date +%s)-$lastsucces )) -gt $cooldownperiod ] && [ $lastreported -ne 0 ]; then
    echo "$(date +%T) - $device offline, tell domoticz it's gone"
    curl -s "$domoticzserver/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=$switchid&switchcmd=Off&level=0" 2>&1 > /dev/null 
    lastreported=0
  fi

sleep $interval

previousstate=$currentstate
done

Het script vereist 4 parameters
  • De machine of ip adres dat moet worden gecontrolleerd
  • Het switchid van het apparaat in domoticz
  • De interval in seconden tussen de ping checks
  • De cooldown periode voordat het apparaat als off word aangegeven.
bijv. ./check_devices_online.sh 192.168.0.2 5 10 600
Hierdoor word het apparaat 192.168.0.2 elke 10 seconden gecontroleerd. Indien het apparaat voor 10 minuten niet is gezien dan word switch 5 op off gezet.

Het script kan meerdere keren als cronjob worden toegevoegd, bij het controleren of het scipt al actief is word rekening gehouden met het apparaat dat moet worden gecontroleerd. Zo kan het script wel meerdere keren tegelijk worden uitgevoerd, mits alle instanties maar een ander apparaat controleren.

[ Voor 2% gewijzigd door Chopper_Rob op 17-02-2014 16:04 . Reden: Kleine update aan het script ]

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ApOE schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:57:
Ik ontdek dit topic en Domoticz vandaag voor het eerst en ik vind het geweldig om te zien wat er allemaal mogelijk is. Heb al maanden een Pi (momenteel als media speler / download machine) maar initieel gekocht om mee te experimenteren (lcd's, temp sensors etc)

Ik ben benieuwd of deze danfoss (Z-wave)kranen aangestuurd kunnen worden vanuit domoticz.

Wat ik graag zou willen doen is:
Thermostaat kranen aansturen
Analoge energie meter uitlezen
Brandmelders monitoren

Eventueel ook:
Water meter
Deurbel monitoren

Als iemand meer weet, tip&tricks heeft over het eerste (thermostaat kranen) hoor ik het graag :)
Ik heb de thermostaten er in zitten en kan ze inregelen/uitlezen vind ze alleen beetje prijzig.
En als je ze wilt plaatsen moet je rekening houden met dat je mogelijk al je kranen moet vervangen of opzet stukjes moet halen.

Heeft iemand youtube filmpjes gevonden of iets dergelijks hoe je scenes e.d. moet opbouwen ?
ik heb het allemaal draaien maar voor mij is het nog een beetje onduidelijk hoe ik alles aan elkaar moet knopen...
Is het bv ook mogelijk dat op het moment dat mijn media center aangaat detectie dmv ping ofzo dat er een wol richting mijn home server wordt gestuurd?

en heeft iemand ervaring met hygrometers op zwave of iets anders om de lucht door de mv box te meten ?
zou als deze hoger wordt dan waarde x de mv op een andere stand willen zetten.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:19
Scripts die controleren of je mobiel bereikbaar is en vervolgens bijvoorbeeld vast de verlichting aanzetten zodra jij de voordeur nadert klinken mij ook wel erg goed in de oren, maar ik zit dan nog wel weer met een vraag:

Bijvoorbeeld ik zou het script van Rob gebruiken om de verlichting op de begane grond vast aan te zetten als ik thuis kom. Vervolgens schakel ik de verlichting weer uit als ik naar bed ga, gaat de verlichting dan weer aan zodra het script je mobiele telefoon weer detecteert?

Ik maak pas sinds dit weekend gebruik van Domoticz i.c.m. Razberry en een eerste paar schakelaars dus het is nog een hoop uitzoeken hoe alles precies werkt en wat de mogelijkheden zoal zijn.

De Nuon smart plug 6 werkt in ieder geval vast als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Als het systeem alleen maar kijkt of de telefoon beschikbaar is wel, je zal hier dus wat extra dingen voor moeten inbouwen. Wat je kan doen is een scene maken voor als je naar bed gaat deze scene schakelt alles voor je uit. Vervolgens als je telefoon online komt dan mag deze alleen de apparaten aanzetten als de scene voor als je in bed ligt niet actief is.
Op die manier zou je dit soort afhankelijk heden kunnen inbouwen.

Alleen lijkt dit niet te kunnen via de web interface, je zal hiervoor dus zelf scripts moeten maken via de lua scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Je kunt dat soort logica toch wel inbouwen m.b.v de events?
http://www.domoticz.com/wiki/Events

Kun je redelijk eenvoudig met Blockly in elkaar hangen.

Mooi script btw, ga ik ff proberen. 't Mijne werkt niet echt heel goed, de detectie wel, maar de koppeling naar Domoticz minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Hoe heb je het opgelost met dit soort "netwerk"-switches?
Ik heb nu een willekeurig type hardware aangemaakt waar ik de switches op zet. Het lijkt me dat hier eigenlijk de "dummy" hardware voor moet worden, maar als ik die aanmaak dan kan ik er geen switches voor aanmaken. De dummy hardware word niet in de dropdown gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Dat zou wel moeten. Ik heb inderdaad gewoon een Dummy (for virtual switches) aangemaakt en ik kan daar handmatige switches inleren. (Dummy staat bij mij in de dropdown)

Als alternatief zou je ook een RFXLAN kunnen aanmaken.

[ Voor 14% gewijzigd door RudolfR op 17-02-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Laatst online: 25-07 10:36
enriqueeeee schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:57:
[...]

Ik heb de thermostaten er in zitten en kan ze inregelen/uitlezen
Ow echt? Zijn het exact de zelfde en werken ze "out of the box"?
Dan ben ik verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
RudolfR schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:30:
Dat zou wel moeten. Ik heb inderdaad gewoon een Dummy (for virtual switches) aangemaakt en ik kan daar handmatige switches inleren. (Dummy staat bij mij in de dropdown)

Als alternatief zou je ook een RFXLAN kunnen aanmaken.
Heb hem nu ook, blijkbaar word de pagina in de cache gezet van de browser, na een CTRL+F5 word de dummy ook getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Chopper_Rob schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:34:
Van de week komen mijn eerste z-wave spullen binnen, maar ik ben alvast wat gaan spelen met deze software. Ik ga dit draaien op een raspberry pi met een razberry module.
Ik wil aan de hand van de aanwezigheid van mijn telefoon bepaalde zaken automatiseren, bijv het uitschakelen van spullen als ik niet thuis ben en mijn telefoon dus ook niet op het netwerk aanwezig is.
Indien ik thuis kom en mijn telefoon weer op het netwerk komt moeten er weer zaken aan gaan.
Top. Ik ga je script gebruiken. Mijn doel is om te detecteren of een aantal devices 'thuis' zijn en dan een virtuele schakelaar op 1 of op 0 te zetten. Iets in de trant van 'iPhone 1 is thuis/niet thuis, tablet 1 is thuis of niet thuis, TV is aan of niet, PS3 is aan of niet', et cetera.

(1) Edit; gevonden. Nu probeer ik een virtuele schakelaar te definieren (heb een Dummy device aangemaakt), maar ik kan geen schakelaar als device selecteren in de drop-down list. Wat gebruiken jullie als virtuele schakelaar?

(2) Wat zou de handigste manier zijn om dit script op meerdere devices te laten controleren? Ik heb toch zo een stuk op 10 devices waarvan ik via ping de status zou willen bepalen. Starten we dan 'gewoon' 10 instances van het script, iedere keer met een ander IP om te controleren?

(3) Het script laat ik via cron starten, iedere x minuten. Wat zou volgens jou een goed interval zijn, heb je daar ideeen over? Wat zou dan de opdracht regel zijn volgens jou, qua parameters?

Als e.e.a. goed werkt en duidelijk is kunnen we het script inclusief config en mogelijkheden misschien in de Domoticz wiki (laten) plaatsen, tzt. Dan kan de rest van de gebruikers er ook van genieten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
(1) Gewoon een KAKU schakelaar (ARC protocol) handmatig toevoegen. Zelf een adres + id verzinnen.
Maar ieder willekeurig type is mogelijk

(2) Meerdere instanties inderdaad.

(3) Het script draait in een lus, dus herstarten is niet nodig.

Ik heb dit in m'n autostart.sh (OpenELEC)

code:
1
2
3
/storage/.config/./check_device_online.sh Nexus5 15 60 900 &
/storage/.config/./check_device_online.sh ZopoC2 14 60 900 &
/storage/.config/./check_device_online.sh GalaxyS4 16 60 900 &

Maar m'n cooldown periode gaat misschien nog omlaag.
Hoe je dat instelt is afhankelijk van je behoefte: Hoe snel wil je weten dat 'n device aan- of afwezig is.

[ Voor 9% gewijzigd door RudolfR op 18-02-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
garp schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:47:

(1) Edit; gevonden. Nu probeer ik een virtuele schakelaar te definieren (heb een Dummy device aangemaakt), maar ik kan geen schakelaar als device selecteren in de drop-down list. Wat gebruiken jullie als virtuele schakelaar?
Als je naar de tab switches gaat dan is er links een blauwe knop om nieuwe switches aan te maken. Indien je dummy device er niet bij staat dan moet je een keer de pagina refreshen met CTRL+F5.
(2) Wat zou de handigste manier zijn om dit script op meerdere devices te laten controleren? Ik heb toch zo een stuk op 10 devices waarvan ik via ping de status zou willen bepalen. Starten we dan 'gewoon' 10 instances van het script, iedere keer met een ander IP om te controleren?
Zoals RudolfR al aangeeft kan je het script meerdere keren starten. Voor elk ipadres draai je een aparte instantie.
(3) Het script laat ik via cron starten, iedere x minuten. Wat zou volgens jou een goed interval zijn, heb je daar ideeen over? Wat zou dan de opdracht regel zijn volgens jou, qua parameters?
Het script draait in een eindeloze loop waardoor deze in theorie maar een keer hoeft te worden gestart. Maar mocht het script stoppen of de machine rebooten dan wil je wel dat deze opnieuw word opgestart.
Dus je x minuten in de cronjob is hoe lang het maximaal mag duren voordat het script weer word gestart.
Het script zorgt er zelf voor dat hij niet meerdere keren word gestart voor een bepaald ip adres.
Het instellen van de interval van het scannen kan je via de 3e parameter aanpassen.

Hierbij de rest van de parameters.
Het script vereist 4 parameters
De machine of ip adres dat moet worden gecontrolleerd
Het switchid van het apparaat in domoticz
De interval in seconden tussen de ping checks
De cooldown periode voordat het apparaat als off word aangegeven.

bijv. ./check_devices_online.sh 192.168.0.2 5 10 600
Hierdoor word het apparaat 192.168.0.2 elke 10 seconden gecontroleerd. Indien het apparaat voor 10 minuten (600 seconden) niet is gezien dan word switch 5 op off gezet. Als het apparaat weer online komt dan word switch 5 weer aangezet.

Hoe hoog je de interval en de cooldown instelt moet je zelf bepalen per apparaat, voor mijn iPhone staat deze nu op 10 seconden interval en cooldown van 45 minuten.

Zelf gebruik ik hem nu ook om te detecteren of mijn tv aanstaat.
Mijn media center, xbmc, doe ik via een ander script. Hierbij lees ik de status via JSON uit. Maar dit ga ik nog verder uitbreiden. Mocht hier een leuk script uitkomen dan post ik deze ook wel weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Chopper_Rob op 18-02-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Dank voor de updates: ik heb 't nu werkend.

Ik merk dat een cooldown periode van 600 seconden voor iphones niet genoeg is. Om de zoveel tijd wordt de virtuele schakelaar dan toch omgezet terwijl de telefoon gewoon ergens thuis is. Een uurtje geleden heb ik dat op 900 seconden gezet en sindsdien gaat het goed.

Ik heb de scripts nu in cron staan. Ik moet nog even een plekje zoeken (ik draai het Domoticz image voor raspberry) om de scripts in te zetten zodat ze at startup meteen actief worden. /etc/rc.local, denk ik zelf. In crontab moet ik dan de rc.local periodiek checken oid. Of heeft iemand een meer intelligente oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
garp schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:52:
Dank voor de updates: ik heb 't nu werkend.

Ik merk dat een cooldown periode van 600 seconden voor iphones niet genoeg is. Om de zoveel tijd wordt de virtuele schakelaar dan toch omgezet terwijl de telefoon gewoon ergens thuis is. Een uurtje geleden heb ik dat op 900 seconden gezet en sindsdien gaat het goed.

Ik heb de scripts nu in cron staan. Ik moet nog even een plekje zoeken (ik draai het Domoticz image voor raspberry) om de scripts in te zetten zodat ze at startup meteen actief worden. /etc/rc.local, denk ik zelf. In crontab moet ik dan de rc.local periodiek checken oid. Of heeft iemand een meer intelligente oplossing?
Volgens mij kan je het gewoon in je cron zetten, dit blijft na een reboot bewaard,
Deze hoef je dus niet nog in een rc.local te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
garp schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:52:
Met een beetje geluk ondersteunt cron @reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
SIndskort in het bezit van een Raspberry met daarop Domoticz.
Deze voorzien van een RFXtrx433 USB en bij de gamma een aanbiedingssetje gehaald
KlikAanKlikUit APA3-1500R voor €16,77 :)

Om er mee te beginnen werkt het prima!
Ik had al een YouLess en heb deze ook toegevoegd aan Domoticz.
Ik heb de YouLess voorzien van de gas firmware en dit ook zo ingesteld in Domoticz.
Echter gaat er iets mis met de komma.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WydTfLL.png

De status leest 53890,30 echter zou dit 5389,030 moeten zijn.
Hierdoor krijg ik ook verkeerde verbruikcijfers, gezien het dag verbruik van 41.50m3 8)7
In YouLess staat de waarde keurig op 5389,030 m3

Ook blijft het actuele verbruik altijd op 0 staan maar dat is minder erg.
Hoe pas het e.e.a. aan zodat de komma goed wordt neergezet?

/edit blijkt de counter divider op 1000 ingesteld moet worden |:(

[ Voor 4% gewijzigd door JvdW op 18-02-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

Ik zit met een klein probleempje waar ik niet uit kom.

Ik heb nu al een half jaar ongeveer Domoticz op mijn Win2012 server draaien. Dit heeft het altijd goed gedaan.
Nu heb ik gister een Raspberry Pi aangeschaft, om daar Domoticz op te draaien, zodat mijn Servertje ook af en toe uit kan.

Het hele installatie process gevolgd van de Wiki, statisch IP gegeven en Domoticz werkte.
Alles ingesteld en tijdens het instellen knalt de verbinding ineens weg, zo lijkt het.
Domoticz geeft ineens aan "Domoticz Offline", the Pi kan ik pingen maar niet SSHen.
Er is dus wel een verbinding, maar toch ook weer niet?

Nu heb ik het volgende gedaan.
- IP weer via DHCP laten lopen en gereserveerd in de router.
- SSH opnieuw geinstaleerd op de PI (was al geinstalleerd gaf hij steeds aan)
- Image opnieuw op de SD kaart gezet (clean install)
- Ontelbare keren gereboot

Uiteindelijk maar weer opnieuw begonnen, door het image weer weg te schrijven naar de SD kaart. Stappen weer gevolgd etc etc. De foutmelding bleef hetzelfde.

Na heel wat uurtje klote en schelden :) toch maar gewoon lekker op bank een beetje voetbal gekeken.

Vanochtend weer maar is kijken naar die Pi, wat blijkt, ik heb ineens verbinding! Ik alles weer opnieuw instellen en toen ik 90% ingesteld had, heb ik voor de zekerheid een clone van mijn SD kaartje gemaakt, zodat ik niet helemaal from scratch hoef te beginnen wanneer het weer fout gaat.

Clone gemaakt, SD weer terug in de Pi, gereboot en alles werkt weer.

nog geen 2 uur later, wil ik nog even verder gaan met de laatste instellingen, WEER "Domoticz Offline"
Grrrrrrr. Er is in die tijd niets veranderd.

TL;DR version: Domoticz blijft op Offline staan, Pi is wel te pingen maar niet via ssh bereikbaar.

Misschien zie ik iets simpels over het hoofd, maar ik wordt er nu gek van :( Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ander SD kaartje geprobeerd? Ik doe maar een gokje maar zo te zien is het niet je pi of netwerk...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:19
Te lichte voeding voor je Pi??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-

pezevenK-

#dont.hate

Zojuist even een ander SD kaartje geprobeerd. Image terug gezet en erin gestoken. Tot nu toe (2 uur) is hij nog niet offline geweest, en ook geen rare errors op de webinterface.

Nu even afwachten of dit het oplost, anders inderdaad misschien de voeding, alhoewel, Ik heb het eerst met een blackberry oplader gevoed (tijdens de installatie) en toen heb ik het ook gehad. En mijn andere Pi (xbmc in de slaapkamer) werkt ook al een jaar met een blackberry oplader.
De Pi krijgt nu overigens zijn prik van mijn UPC modem.

Bedankt voor de opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een oplossing om een signaal te krijgen zodra er een auto op mijn oprit komt gereden. Ik heb een pi met rfxcom en ik heb de notificatie naar mijn iphone geactiveerd.

Wat zouden jullie gebruiken om het signaal door te geven (zodra er iemand op komt rijden) aan de pi zodat ik de notificatie krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:58:
Ik zoek een oplossing om een signaal te krijgen zodra er een auto op mijn oprit komt gereden. Ik heb een pi met rfxcom en ik heb de notificatie naar mijn iphone geactiveerd.

Wat zouden jullie gebruiken om het signaal door te geven (zodra er iemand op komt rijden) aan de pi zodat ik de notificatie krijg?
Denk een bewegingssensor, maar hier zul je ook mensen mee pakken, anders weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:58:

Toevallig kwam ik deze van de week tegen, hij werkt dan wel met z-wave, maar het principe kan je mogelijk wel gebruiken.
YouTube: Z-Wave Driveway Sensor

• pezevenK-

pezevenK-

#dont.hate

Nou het was blijkbaar toch het SD kaartje, DomoticzPi draait al heel de dag vlekkeloos :)

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
DYM schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:53:
[...]
Als je via WiFi wilt werken moet je eerst je draadloze netwerk instellingen instellen in ‘WiFi Config’.
Dit doe je, nadat je ingelogd bent, door op de prompt ‘startx’ (zonder de aanhalingstekens) in te tikken. Na het opstarten van de GUI start je WiFi Config. Druk ‘Scan’ om naar je netwerk te zoeken. Dubbelklik op je netwerk en vul de beveiligingscode van je netwerk in. Laat Encryption op CCMP staan (ook al staat je router op TKIP). Druk ‘Add’ om je netwerk toe te voegen. Sluit de applicatie en sluit de GUI (Sessie LXDE afmelden).
Vandaag is het mij gelukt om Domoticz als eerste applicatie op mijn Raspberry Pi te laten draaien. Ik kan er via het bedrade netwerk bij. Maar het lukt me nog niet om wifi in te stellen. Als ik zoals boven vermeld "startx" intik, krijg ik "command not found".

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
Sarion schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:31:
[...]

Vandaag is het mij gelukt om Domoticz als eerste applicatie op mijn Raspberry Pi te laten draaien. Ik kan er via het bedrade netwerk bij. Maar het lukt me nog niet om wifi in te stellen. Als ik zoals boven vermeld "startx" intik, krijg ik "command not found".

Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Kan je daar niet mee helpen, echter ik zou liever bij een bedraade oplossing blijven i.p.v. wifi.
Voor een Domotica oplossing veel betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Ik heb een KAKU systeem met 3 schakelaars en een mini dimmer. Mijn remote ondersteund slechts 3 van de 4, hoe kan ik nu in Domoticz de 4e aansturen, dimmer of schakelaar ? Kom hier niet uit in de manual stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik snap je vraag nauwelijks, maar kun je niet een willekeurige ARC code invullen, één van de devices in de inleermodus zetten en dan 'Test' invoeren in Domoticz?

Bij mijn set werkt dat niet, omdat de huiscode vast ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net begonnen met Domoticz.

Tot nu toe zijn er weersensoren, KAKU schakelaars, deursensoren en een bewegingsmelder aanwezig in Domoticz. De brandmelders zijn ook gevonden.
Nu heb ik een event gecreëerd:
Als de bewegingssensor actief is,
dan worden de brandmelders geactiveerd.

Dit werkt, er wordt echter alleen eenmalig een test-signaal verstuurd.
Mijn wens is om een continu signaal te laten luiden uit de brandmelders.

Alle tips zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
RudolfR schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:20:
Ik snap je vraag nauwelijks, maar kun je niet een willekeurige ARC code invullen, één van de devices in de inleermodus zetten en dan 'Test' invoeren in Domoticz?

Bij mijn set werkt dat niet, omdat de huiscode vast ligt.
Ik begrijp het nu, het is gelukt.

Bedankt :)

[ Voor 33% gewijzigd door midego op 21-02-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
Yihaaa schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:44:
[...]

Kan je daar niet mee helpen, echter ik zou liever bij een bedraade oplossing blijven i.p.v. wifi.
Voor een Domotica oplossing veel betrouwbaarder.
Ik wil graag mijn slimme meter uitlezen, maar mijn router staat niet in de meterkast, dus bedraad is wat lastig. En ik wil graag de Dromotica afstandsbediening gebruiken op mijn mobieltje, maar ik denk dat ik dan ook de Pi op wifi moet hebben (althans het is me nog niet gelukt om dat bedraad aan de praat te krijgen).

Heeft iemand nog tips om wifi in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
Heeft er iemand een dummy proof tutorial om domotiz werkend te krijgen op de Synology (DS212 in mijn geval)?

Ik kan het niet bootstrappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08
Sarion schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:49:
[...]

Ik wil graag mijn slimme meter uitlezen, maar mijn router staat niet in de meterkast, dus bedraad is wat lastig. En ik wil graag de Dromotica afstandsbediening gebruiken op mijn mobieltje, maar ik denk dat ik dan ook de Pi op wifi moet hebben (althans het is me nog niet gelukt om dat bedraad aan de praat te krijgen).

Is het dan geen optie om je Pi in de buurt van je router te zetten en je slimme meter kabel te verlengen. Overigens moet wifi ook geen probleem zijn, want het enige wat je doet met je netwerk is volgens mij het webserver gedeelte. Hoe je jouw probleem oplost durf ik je helaas ook niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Laatst online: 08:55
studiodubio schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:35:
Heeft er iemand een dummy proof tutorial om domotiz werkend te krijgen op de Synology (DS212 in mijn geval)?

Ik ben bezig geweest voor mijn DS411+II (Intel Atom). Ik heb de volgende instructies gevolgd:
http://www.domoticz.com/wiki/Install.txt

Maar na
code:
1
ipkg install libusb

Moest ik eerst nog doen:
code:
1
2
ipkg install -force-overwrite ncurses-dev
ln -s /opt/lib/libidn.so /lib/libidn.so.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Laatst online: 09-09 12:26
Sarion schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:49:
[...]

Als je Pi en smartphone op hetzelfde netwerk zitten zou Dromotica moeten werken. Of met port forwarding als ze niet op hetzelfde netwerk zitten. Kan je met het adres dat je in Dromotica hebt ingesteld Domoticz bereiken via de browser van je smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
s_schimmel schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:41:
[...]

Als je Pi en smartphone op hetzelfde netwerk zitten zou Dromotica moeten werken. Of met port forwarding als ze niet op hetzelfde netwerk zitten. Kan je met het adres dat je in Dromotica hebt ingesteld Domoticz bereiken via de browser van je smartphone?
Het lijkt inderdaad of het nu werkt. Omdat ik nog geen sensors/switches etc heb, kan ik het nog niet goed beoordelen. (Dan merk ik trouwens dat als ik na de settings ingesteld te hebben op mijn back-knop druk, ik het beginscherm krijg, en de app daarna niet meer reageert. Ik moet hem dan helemaal killen om hem weer aan de praat te krijgen. Wellicht heeft dat er ook mee te maken dat ik nog geen devices heb aangesloten).

Als ik straks mijn p1 kabel heb, kan ik alles goed testen. Helaas zit mijn router op een andere verdieping dan mijn meter, vandaar de wens naar wifi. Een andere bedrade mogelijkheid is misschien om hem op de router van de internetprovider aan te sluiten, die zit wel in de meterkast, maar op een ander netwerk...

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ApOE schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:00:
[...]

Ow echt? Zijn het exact de zelfde en werken ze "out of the box"?
Dan ben ik verkocht :)
je moet een stukje scripten in lua geloof i kzelf nog niet zover gekomen.
maar ik kan ze wel aansturen.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Laatst online: 09-09 12:26
Sarion schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:03:
[...]

Het lijkt inderdaad of het nu werkt. Omdat ik nog geen sensors/switches etc heb, kan ik het nog niet goed beoordelen. (Dan merk ik trouwens dat als ik na de settings ingesteld te hebben op mijn back-knop druk, ik het beginscherm krijg, en de app daarna niet meer reageert. Ik moet hem dan helemaal killen om hem weer aan de praat te krijgen. Wellicht heeft dat er ook mee te maken dat ik nog geen devices heb aangesloten).

Als ik straks mijn p1 kabel heb, kan ik alles goed testen. Helaas zit mijn router op een andere verdieping dan mijn meter, vandaar de wens naar wifi. Een andere bedrade mogelijkheid is misschien om hem op de router van de internetprovider aan te sluiten, die zit wel in de meterkast, maar op een ander netwerk...

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Dat van dat beginscherm is een bug, doet hij ook als je wel devices hebt :-). Voor het testen zou je een dummy device kunnen aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me rotgezocht online en op Tweakers, maar kan niet vinden of iemand het al eens is gelukt. Ik zag op youtube het volgende filmpje van XBMC i.c.m. Domoticz.

YouTube: Domoticz triggered by XBMC

Dit draait echter op een HTPC en heeft dus wel iets meer power dan mijn raspberry pi. Ik heb momenteel Domoticz op mijn pi draaien en wil hier graag ook XBMC op knallen om bovenstaand dus te bereiken. Kan dit uberhaupt en heeft iemand inschatting ten aanzien van performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik draai XBMC en Domoticz allebei op m'n rPi (onder OpenELEC)
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:19

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

studiodubio schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:35:

Er is een bootstrap installer package. werkte perefct voor mijn DS209.

Jammer dat er geen package is voor Domoticz, ik denk dat de community zou exploderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 07:45
inderdaad. in de github van synocommunity staat wel een map. ik heb maanden geleden een poging getracht maar ben er niet uitgekomen.
wellicht kan iemand hier naar kijken om wel een spk te compilen.
niki_lauda schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:53:
[...]

Er is een bootstrap installer package. werkte perefct voor mijn DS209.

Jammer dat er geen package is voor Domoticz, ik denk dat de community zou exploderen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:09
remcoXP schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:07:
inderdaad. in de github van synocommunity staat wel een map. ik heb maanden geleden een poging getracht maar ben er niet uitgekomen.
wellicht kan iemand hier naar kijken om wel een spk te compilen.

[...]
Ik heb denk een maand geleden Domoticz proberen te bouwen voor synocommunity, ik heb zelf echt ontzettend weinig ervaring ermee maar er moest een hoop aangepast worden en ik kreeg het ook niet voor elkaar om een aantal stappen te automatiseren.

Uiteindelijk heb ik met een paar handmatige handelingen een package voor m'n DS414 werkend gekregen en een pull request gedaan op de github van synocommunity ( https://github.com/SynoCommunity/spksrc/pull/810 ) maar het is nog verre van perfect. :X

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
http://www.pompschakelaar.com/

kan ik dit systeem misschien verslaan door iets goedkopers ivm met domoticz?

dat wanneer de temperatuur van de inputpijp hoger is dan .. zet dan de kaku switch waar de stekker van de pomp inzit aan.
ik dacht aan een kant en klaar draadloos metertje die ik daarvoor kon misbruiken
http://www.weerstationkop...izard/wsp-320-watersensor

maar kan het beter en goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Gebruik je op dit moment al Domoticz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Sorry Inderdaad had ik moeten aangeven.
ik heb nu al bijna alles aan mijn PI icm met domoticz.
en ik wil dit aantal nu vergroten dmv een piface. (water meter, somfy afstandsbediening)
midego schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:40:
[...]
Gebruik je op dit moment al Domoticz ?

Pagina: 1 ... 6 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door