Ik zit met een klein probleempje waar ik niet uit kom.
Ik heb nu al een half jaar ongeveer Domoticz op mijn Win2012 server draaien. Dit heeft het altijd goed gedaan.
Nu heb ik gister een Raspberry Pi aangeschaft, om daar Domoticz op te draaien, zodat mijn Servertje ook af en toe uit kan.
Het hele installatie process gevolgd van de Wiki, statisch IP gegeven en Domoticz werkte.
Alles ingesteld en tijdens het instellen knalt de verbinding ineens weg, zo lijkt het.
Domoticz geeft ineens aan "Domoticz Offline", the Pi kan ik pingen maar niet SSHen.
Er is dus wel een verbinding, maar toch ook weer niet?
Nu heb ik het volgende gedaan.
- IP weer via DHCP laten lopen en gereserveerd in de router.
- SSH opnieuw geinstaleerd op de PI (was al geinstalleerd gaf hij steeds aan)
- Image opnieuw op de SD kaart gezet (clean install)
- Ontelbare keren gereboot
Uiteindelijk maar weer opnieuw begonnen, door het image weer weg te schrijven naar de SD kaart. Stappen weer gevolgd etc etc. De foutmelding bleef hetzelfde.
Na heel wat uurtje klote en schelden

toch maar gewoon lekker op bank een beetje voetbal gekeken.
Vanochtend weer maar is kijken naar die Pi, wat blijkt, ik heb ineens verbinding! Ik alles weer opnieuw instellen en toen ik 90% ingesteld had, heb ik voor de zekerheid een clone van mijn SD kaartje gemaakt, zodat ik niet helemaal from scratch hoef te beginnen wanneer het weer fout gaat.
Clone gemaakt, SD weer terug in de Pi, gereboot en alles werkt weer.
nog geen 2 uur later, wil ik nog even verder gaan met de laatste instellingen, WEER "Domoticz Offline"
Grrrrrrr. Er is in die tijd niets veranderd.
TL;DR version: Domoticz blijft op Offline staan, Pi is wel te pingen maar niet via ssh bereikbaar.
Misschien zie ik iets simpels over het hoofd, maar ik wordt er nu gek van

Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken.