Mediacj schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:28:
[...]

Als je een weerstation via Weather Underground toevoegt (zie Domoticz wiki) dan kun je een weerstation toevoegen die ook de lichthoeveelheid meet(Radiation) dan heb je een numerieke waarde waarop je kunt sturen.
'nickyb2' is hier ook mee bezig geweest, maar hij kreeg het niet goed werkend. Komt ook omdat er boven het weerstation een wolk kan hangen terwijl bij jou de zon nog schijnt.

Ik gebruik een schemerschakelaar (ABST-604) die met een Lua script (gebouwd door 'nickyb2') perfect werkt. M.v.Veelen gebruikt dezelfde setup.

Tutorial: http://tweaken.blogspot.n...ng-schakelen-met-een.html
Hij heeft trouwens nog wel wat leuke Domoticz scriptjes. Voor nieuwste versies ff in z'n BitBucket kijken: https://bitbucket.org/mib...rc/ddf3a6d38600?at=master
arjandijk162 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:36:
[...]

Precies: Dus nu vraag ik me af waar deze "geadd" is :). In de log kan ik alles netjes uitlezen.
Sensoren komen te staan bij Tabblad Temperatuur.
Maar als hij bij Apparaten nog steeds met een groene pijl staat dan is hij dus niet toegevoegd.

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:20
Ik heb Domoticz draaien op een server met Ubuntu 14.04. Mijn meterkast zit op een onmogelijke plaats, dus wil ik de gegevens van de slimme meter gaan overzetten via Wifi. Ik wil daarvoor een Raspberry Pi uitrusten met een Wifi dongle en een slimme meterkabel. Maar dan? Hoe zet ik die gegevens via wifi over van de Pi naar de Domoticz server? Iemand die me daarmee verder kan / wil helpen?

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RoJan schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:28:
Ik heb Domoticz draaien op een server met Ubuntu 14.04. Mijn meterkast zit op een onmogelijke plaats, dus wil ik de gegevens van de slimme meter gaan overzetten via Wifi. Ik wil daarvoor een Raspberry Pi uitrusten met een Wifi dongle en een slimme meterkabel. Maar dan? Hoe zet ik die gegevens via wifi over van de Pi naar de Domoticz server? Iemand die me daarmee verder kan / wil helpen?
http://www.domoticz.com/wiki/Setting_up_Device_sharing

• RoJan
Ah, ik snap het. Op de Pi ook Domoticz en deze koppelen aan de master. Slim!
Bedankt voor de tip!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:53

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

RoJan schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:53:
[...]

Bedankt voor de tip!
Wel goede poorten toevoegen...
En de devices delen.

En Ipv van Wifi kun je ook powelan gebruiken..

[ Voor 8% gewijzigd door Dylantje2 op 15-03-2015 15:55 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12 15:01
Voor die schemerschakeling probeerde ik Wundergound te gebruiken, maar de radiation viel terug tot 0 voordat ik het licht aan wilde hebben. Kwartiertje na zonsondergang voldoet ook wel :-).
Ik ben bezig om een event te maken maar heb al een IF en Else in gebruik.

Hoe kun je een tweede IF toevoegen aan een bestaande IF/Else statement zodat ik in hetzelfde event 2x een IF en 2x een Else krijg.

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
MikeOO schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:21:
Ik ben bezig om een event te maken maar heb al een IF en Else in gebruik.

Hoe kun je een tweede IF toevoegen aan een bestaande IF/Else statement zodat ik in hetzelfde event 2x een IF en 2x een Else krijg.
je moet de else/if met het plusje hebben, en dan daar op klikken
hendrik12345678 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:39:
[...]

je moet de else/if met het plusje hebben, en dan daar op klikken
Uiteraard maar als je deze dus al met een Else hebt gebruikt lukt het mij niet om een 2de Else toe te voegen.
Eronder wel maar hij moet in hetzelfde If statement komen.

Zoals onderstaand
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/JbEjmFLl.jpg

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:24
Weet niet of ik je helemaal begrijp maar het werkt zo:
je moet je blocky starten met de 'if do +' versie, je maakt vervolgens je eerste if do en dan klik je op de + en sleep je de 'els if' onder de 'if' zodat er een nieuwe 'els if' ontstaat. En dat alles in het vierkante window dat naar voren komt als je op de plus hebt gedrukt.

energienerds.nl

• SyM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-12 20:44

SyM

Hallo,

Vandaag heb ik de KAKU ayct-102 gekocht, zodat de andere mensen in ons huis ook de verlichting kunnen aandoen. Maar nu heb ik geen benul hoe ik de KAKU ayct-102 werkend krijg in domoticz. De bedoeling is dat de ayct-102 (afstandbediening) een groep van lichten kan aan/uit zetten.
Heb al zitten googelen maar kon niks vinden. Wellicht dat iemand in dit topic met kan helpen.

Mvg

SyM

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-12 00:54
arjandijk162 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:27:
Ik heb nu een goedkope sensor bij blokker gehaald, deze wordt netjes herkend en je zie bij apparaten de temperatuur, maar ik kan deze niet toevoegen aan mijn weer pagina. Of iig zie ik m daar niet terug. Wel staat het pijltje op groen (hij zou dus toegevoegd moeten zijn). Ook op tabblad overige zie ik m niet voorbij komen.

Iemand dit eerder meegemaakt?
Ik heb inmiddels gevonden dat ik de temperatuurtab uit had staan. Daar had ik deze thermometer waarschijnlijk kunnen vinden. Nu heb ik per ongeluk de thermometer verwijderd bij apparaten.

Ik dacht dat ik deze kon terugkrijgen door alle protocollen van RFXcom opnieuw aan en uit te zetten, maar de thermometer wordt niet gevonden. Enig idee hoe ik dit kan herstellen?

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
SyM schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:35:
Hallo,

Vandaag heb ik de KAKU ayct-102 gekocht, zodat de andere mensen in ons huis ook de verlichting kunnen aandoen. Maar nu heb ik geen benul hoe ik de KAKU ayct-102 werkend krijg in domoticz. De bedoeling is dat de ayct-102 (afstandbediening) een groep van lichten kan aan/uit zetten.
Heb al zitten googelen maar kon niks vinden. Wellicht dat iemand in dit topic met kan helpen.

Mvg

SyM
Als je met learn de codes van de knopjes kan inleren in domoticz ben je er toch?
Dan kan je aan de switches die je zo aanmaakt je groepen koppelen.

Als er niet gebeurd als je ze probeert in te leren zal het niet werken denk....

• LJ80
robhuls schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:13:
Voor die schemerschakeling probeerde ik Wundergound te gebruiken, maar de radiation viel terug tot 0 voordat ik het licht aan wilde hebben. Kwartiertje na zonsondergang voldoet ook wel :-).
Oh dus uiteindelijk is het niet zo gelukt dus?
Was er met blocky niets te bedenken dan met radiation?

Maar kwartiertje na zonsondergang dat is toch heel anders in de zomer als in de winter vandaar dat ik een oplossing zocht. Of vind je dat in de praktijk wel meevallen?

• SyM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-12 20:44

SyM

LJ80 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:18:
[...]

Als je met learn de codes van de knopjes kan inleren in domoticz ben je er toch?
Dan kan je aan de switches die je zo aanmaakt je groepen koppelen.

Als er niet gebeurd als je ze probeert in te leren zal het niet werken denk....
Bedankt voor je reactie. Wist niet dat het zo eenvoudig was, ben wat nieuw in domoticz. Maar het werkt, nogmaals bedankt. :)

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08
RoJan schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:53:
[...]
Bedankt voor de tip!
Dat gaat niet werken. Ik dacht even hetzelfde te doen. Ik moet zeggen dat de Pi in de meterkast echt een mooi overzicht laat zien van je verbruik. Zo verbruik ik nu 377 Watt :o .

Ik dacht hem op die manier aan mijn Fedora Core te koppelen, maar er schuilt een addertje onder het gras. De Pi maakt gebruik van Big Endian, je Linux machine op Intel maakt gebruik van Little Endian.

De Pi doet dus dit :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZKCq6BI.png

En je server dit :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sB5o7BE.png

Ik kwam er ook dit weekend achter, en ik heb geen idee of Gizmocuz dit kan/wil/gaat oplossen.Er is inmiddels een draadje voor op het Domoticz forum.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

arjandijk162 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:13:
[...]

Ik heb inmiddels gevonden dat ik de temperatuurtab uit had staan. Daar had ik deze thermometer waarschijnlijk kunnen vinden. Nu heb ik per ongeluk de thermometer verwijderd bij apparaten.

Ik dacht dat ik deze kon terugkrijgen door alle protocollen van RFXcom opnieuw aan en uit te zetten, maar de thermometer wordt niet gevonden. Enig idee hoe ik dit kan herstellen?
Protocollen moet je niet veranderden maar gewoon aan laten staan die je al aan hebt staan anders wordt je bestaande hardware niet meer gevonden en is de communicatie weg.

Haal de batterijen voor 10 sec uit de sensor
In Domoticz op de knop klikken dat je 5 min nieuwe hardware wilt toestaan bij Instellingen
Na een paar tellen komt de sensor weer tevoorschijn, wel een keer F5 of je beeld verversen.
Komt hij dan niet te voorschijn dan de batterijen wat langer eruit halen en opnieuw proberen.
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door MikeOO op 16-03-2015 08:09 ]

Mediacj schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:05:
Weet niet of ik je helemaal begrijp maar het werkt zo:
je moet je blocky starten met de 'if do +' versie, je maakt vervolgens je eerste if do en dan klik je op de + en sleep je de 'els if' onder de 'if' zodat er een nieuwe 'els if' ontstaat. En dat alles in het vierkante window dat naar voren komt als je op de plus hebt gedrukt.
Tnx dat is de manier inderdaad. :)
Iemand een tip voor onderstaand event iets aan te passen.

Ik zou de buitenverlichting pas willen laten inschakelen als het echt donker is. Ik gebruik een lichtsensor voor de binnenverlichting icm het handig scriptVerlichting schakelen met een schemersensor..

Alleen als de binnen verlichting aan gaat is het nog niet echt donker en zou dus graag de buitenverlichting pas aan laten gaan als Sunset bereikt is en misschien zelf 15 min later bv.

Nu kan ik hier een apart event voor aanmaken maar is het misschien mogelijk om dit te doen via een Do Set.. = Sunset. Ik laat hem nu na 1800 sec. aangaan maar het nadeel is dat als het overdag erg bewolkt zou worden deze lamp ook aangaat en dat hoeft dus niet.

Ik zie even niet hoe ik die kan inpassen daarin. Sunset kan ik wel kiezen maar je mist eigenlijk de IF voor mij gevoel. Maar mogelijk is er toch een creatieve oplossing voor zodat ik dit mooi in 1 event kan houden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/event.jpg

[ Voor 130% gewijzigd door MikeOO op 16-03-2015 09:23 ]

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 20:02
Er is ook iemand die het heel simpel heeft gedaan met zo'n ESP8266 WiFi module. Ben je voor een paar Euro klaar. Moet je even rondgooglen.
Een Pi + WiFi om alleen die seriele datagrammen uit te lezen is wel een beetje overkill.
MikeOO schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:15:
Iemand een tip voor onderstaand event iets aan te passen.

Ik zou de buitenverlichting pas willen laten inschakelen als het echt donker is. Ik gebruik een lichtsensor voor de binnenverlichting icm het handig scriptVerlichting schakelen met een schemersensor..

Alleen als de binnen verlichting aan gaat is het nog niet echt donker en zou dus graag de buitenverlichting pas aan laten gaan als Sunset bereikt is en misschien zelf 15 min later bv.

Nu kan ik hier een apart event voor aanmaken maar is het misschien mogelijk om dit te doen via een Do Set.. = Sunset. Ik laat hem nu na 1800 sec. aangaan maar het nadeel is dat als het overdag erg bewolkt zou worden deze lamp ook aangaat en dat hoeft dus niet.

Ik zie even niet hoe ik die kan inpassen daarin. Sunset kan ik wel kiezen maar je mist eigenlijk de IF voor mij gevoel. Maar mogelijk is er toch een creatieve oplossing voor zodat ik dit mooi in 1 event kan houden.

[afbeelding]
Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp, maar je wilt dus dit:
Licht buiten aan MITS schemersensor = aan EN MITS het na zonsondergang is?

Dan zou je toch iets van:
IF schemersensor_switch = On AND time > sunset
DO SET tuinverlichting = On AFTER xx seconds

kunnen maken?

P.S. in je ELSE IF mist nog het IemandThuis stukje? Omdat je wel een notificatie stuurt met "Er is iemand thuis", maar daar helemaal niet op checkt :+

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 16-03-2015 09:49 ]

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-12 15:05
Ik heb Domoticz nu prima draaien met een Rfxcom RFXtrx433E

Nu wil ik gaan uitbreiden met Z-wave., het liefst wil ik gaan voor de USB variant.

Maar als de module toch beter is ga ik natuurlijk voor de module.
Maar wat is het verschil tussen Plus, versie 1 en versie 2. Dat de ene USB en de andere een module dat is mij natuurlijk duidelijk.

Een van deze heb ik op het oog

Z-wave.me USB Stick met Z-wave plus

Z-wave.me RaZberry Module (versie 1)

Z-wave.me RaZberry Module (versie 2)
ThinkPadd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:48:
[...]

Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp, maar je wilt dus dit:
Licht buiten aan MITS schemersensor = aan EN MITS het na zonsondergang is?

Dan zou je toch iets van:
IF schemersensor_switch = On AND time > sunset
DO SET tuinverlichting = On AFTER xx seconds

kunnen maken?

P.S. in je ELSE IF mist nog het IemandThuis stukje? Omdat je wel een notificatie stuurt met "Er is iemand thuis", maar daar helemaal niet op checkt :+
Het gaat alleen om de tuinverlichting die pas aan moet als het echt donker is, dus bij Sunset. De rest van de verlichting moet wel via de sensor en moet niet via de sunset lopen. Zeg maar een uitgesteld start tijd.

Daarom kan ik het niet in de eerste IF gebruiken omdat het dan voor alles zo zou werken.
Ik hoop dat ik deze zou kunnen opnemen in de bestaande Do Set zodat het net als in de After xx seconden maar dan op Sunet.

Ik kan er een losse IF event van maken of misschien een extra Else IF maar dacht als het zo zou kunnen dan zou dat mooi zijn.

Die Else If check is inderdaad niet correct en goed gezien :+ .
Ik hoef niet te checken of iemand thuis is. Als het licht wordt mag alles uit maar de melding klopt inderdaad dan niet en ga ik even aanpassen.

p.s
Weet jij of het met de lichtsensor mogelijk is het aantal LUX, of of hoe dit heet, uit te lezen. Dan zou ik daar ook iets mee kunnen doen. Stel dat hij op 100% op On springt dan zou ik bv zodra hij op 80% komt het ganglicht al aan kunnen laten gaan. Die moet eigenlijk altijd iets eerder aan dan de rest omdat het vrij donker is in de gang. Nu kan ik dit ook wel opgevangen met een Before Sunset maar je hebt een sensor en dan is het mooi om die te gebruiken. In de log zie je alleen maar On en Off maar mogelijk dat jij het toevallig weet.
Ik zou gewoon een los event maken. Is ook makkelijker te debuggen dan één zo'n groot ingewikkeld event.
Nee, lichtsensor (praten we over de ABST-604 ? Die gebruik ik iig) doet alleen maar aan/uit. Als je hem standalone met KaKu spul zou gebruiken dan hebben die niks aan een percentage ofzo :P

Als je lux o.i.d. wilt zul je zelf al iets moeten bouwen denk ik.
ThinkPadd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:24:
Ik zou gewoon een los event maken. Is ook makkelijker te debuggen dan één zo'n groot ingewikkeld event.
Nee, lichtsensor (praten we over de ABST-604 ? Die gebruik ik iig) doet alleen maar aan/uit. Als je hem standalone met KaKu spul zou gebruiken dan hebben die niks aan een percentage ofzo :P

Klopt inderdaad de ABST-604. Die werkt verder ook prima met icm met het script en dacht ook al dat het niet zou kunnen. Maak ik daar ook wel een eigen event voor. Dat is zo mooi met Domoticz, je blijft dingen verzinnen >:)
Ken je www.bwired.nl al dan? Als je het hebt over 'je blijft dingen verzinnen'... Als je inspiratie zoekt ga je die daar vast vinden, die persoon heeft echt ALLES geautomatiseerd 8)7

• LJ80
MikeOO schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:20:
[...]

Kan toch met dat http://www.wunderground.com/ ?

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12 09:39
jacquesmulders schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:54:
[...]

hij is hier te downloaden. en dat filetje moet je plaatsen in de map /lib/firmware reboot en werken! ;)
Inmiddels heb ik het ook draaien met V23 van de software.
Nu zie ik ook het Evhome ketel relais als device in Domoticz, echter ontvang ik daarvan geen statistieken.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/fxwljb.png

Terwijl er wel warmte vraag is geweest in deze periode.
Hoe is dit bij andere installaties, zijn jullie ervaringen hetzelfde of anders?
ThinkPadd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:29:
Ken je www.bwired.nl al dan? Als je het hebt over 'je blijft dingen verzinnen'... Als je inspiratie zoekt ga je die daar vast vinden, die persoon heeft echt ALLES geautomatiseerd 8)7
Ja die ken ik. Wel mooi om te zien hoe hij alles heeft gemaakt, maar om alles zo op Internet te zetten gaat te ver. Als inbreker hoef je alleen de site maar te bekijken en je weet of er iemand thuis is of waar hij is.

Maar wel respect voor hem hoe alles gemaakt is.
Ik wil liever niet afhangen van een iets wat een paar km verderop staat. Er is helaas niets bij mij in de buurt. En net zoals Thinkpad ook al aangaf als er verder een grote wolk hangt reageert het bij mij thuis daarop terwijl het hier dan nog zonnig kan zijn. Een dat is het voordeel door een eigen sensor icm het script te gebruiken. De sensor reageert ook gelijk maar door het script wordt dit netjes uitgesteld en kan een wolk voorbij komen zonder dat de sensor direct reageert.

Ik woon bv vlak bij het Alkmaardermeer en die bepaald toch vaak heel sterk of een bui net bij het meer blijft hangen en voorbij gaat. Het is dan aan de horizon een heel stuk donkerder dan bij mijn huis. >:)

[ Voor 17% gewijzigd door MikeOO op 16-03-2015 12:56 ]

• LJ80
Is er een kant en klaar script wat direct werkt zonder al te veel verstand van programmeren?
Zou iemand dat even willen posten hoe hij/zij dat gebruikt.

Anders toch ook maar een abst-604 aanschaffen.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:37

martjah

Appel

MikeOO schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:51:
[...]

Uiteraard maar als je deze dus al met een Else hebt gebruikt lukt het mij niet om een 2de Else toe te voegen.
Eronder wel maar hij moet in hetzelfde If statement komen.

Zoals onderstaand
[afbeelding]
Misschien een heel domme vraag. Maar hoe doen jullie 2 voorwaardes onder elkaar achter een "And"
ik zet nu alles achter elkaar en dit gaat soms ver voorbij het scherm (gevolg is veel gescrol)
LJ80 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:36:
Is er een kant en klaar script wat direct werkt zonder al te veel verstand van programmeren?

Als het zo makkelijk was dan had allang iemand het gerealiseerd. Schemersensor bevalt prima met script van nickyb2 (tweaken.blogspot.nl).
martjah schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Misschien een heel domme vraag. Maar hoe doen jullie 2 voorwaardes onder elkaar achter een "And"
ik zet nu alles achter elkaar en dit gaat soms ver voorbij het scherm (gevolg is veel gescrol)
Rechtermuisknop op de AND klikken en dan op 'External inputs' klikken. En om het weer terug naar origineel te doen klik je op 'Internal inputs'.
LJ80 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:36:

Een abst-604 aanschaffen zoals Thinkpad aangeeft is toch wel de mooiste oplossing. Zeker omdat de aanschaf prijs zeer betaalbaar is. Als je dan wacht tot bv een kortingsbon van 20% of 25% van een bouwmarkt is het helemaal waar voor je geld. Zonder bon ook hoor. >:)

Die icm met het script krijg je denk ik het best haalbare om je lichten op de mooie mannier te schakelen zonder afhankelijk te zijn van derde. Zonder het script kan ook maar dan heb je kans dat je lichten al aangaan als er even een grote wolk voor de zon komt.

• LJ80
Straks maar even langs de karwei (20% :-) )

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-10 19:36
japie101 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:47:
[...]

Inmiddels heb ik het ook draaien met V23 van de software.
Nu zie ik ook het Evhome ketel relais als device in Domoticz, echter ontvang ik daarvan geen statistieken.

[afbeelding]

Terwijl er wel warmte vraag is geweest in deze periode.
Hoe is dit bij andere installaties, zijn jullie ervaringen hetzelfde of anders?
Dat heb ik ook, moet je ketel wel ondersteunen... ketel relais is warm water instelling als ik het goed heb.
om de temperatuur in de betreffende kamer te veranderen moet je dus het device "woonkamer" of hoe je het genoemd hebt.
hoe kom je aan de nieuwe firmware?

• RoJan
hondapower schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:32:
[...]

Er is ook iemand die het heel simpel heeft gedaan met zo'n ESP8266 WiFi module. Ben je voor een paar Euro klaar. Moet je even rondgooglen.
Een Pi + WiFi om alleen die seriele datagrammen uit te lezen is wel een beetje overkill.
Ik heb inderdaad ook besloten om er vanaf te zien, ook vanwege de mogelijke problemen die hierboven worden geschetst. Ik heb nu voorlopig een Eminent EM6600 besteld, die doet het via Z-Wave. Ik hoop dat de dongle die daarbij zit dan ook voor andere Z-Wave spullen werkt. Zou 2 vliegen in 1 klap betekenen.

• asing
hondapower schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:32:
[...]

Als ik dat geweten had, had ik misschien ook niet die Pi gekocht om alleen mijn smart meter uit te lezen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12 07:57
Is er inmiddels een manier om een ip camera te implementeren in domoticz via een rstp url?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• arjandijk162
RoJan schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:23:
[...]

Ik heb inderdaad ook besloten om er vanaf te zien, ook vanwege de mogelijke problemen die hierboven worden geschetst. Ik heb nu voorlopig een Eminent EM6600 besteld, die doet het via Z-Wave. Ik hoop dat de dongle die daarbij zit dan ook voor andere Z-Wave spullen werkt. Zou 2 vliegen in 1 klap betekenen.
Ben ik ook heel benieuwd naar. Laat het even weten.

Anders ben ik toch geneigd om een gas en elektriciteit meter in een van Nuon te kopen en een aeon zwave stick

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 20:14
Hallo Ik heb een vraagje, ik gebruik forecast.io wil hier graag mijn rolluiken mee aansturen boven een bepaalde temperatuur.
Nou heb ik dit event gemaakt (redelijk simpel lijkt me zo)

Afbeeldingslocatie: http://spekflix.nl/Luiken.png

en hier is de waarde die ik via een lua script naar 1 waarde laat schrijven (na voorbeeld script op domoticz forum):

Afbeeldingslocatie: http://spekflix.nl/Temperatuur.png

Echter werkt dit totaal niet, voor de temperatuur waarde gebruik ik de waarde onder logic, niet onder uservar
Dat vergelijken op temperatuur zijn wel vaker problemen mee. Heb helaas geen oplossing voor je.

Verder is je event wel heel karig, zelf zou ik in een dergelijk geval nog wat extra checks toevoegen.
Je wilt sowieso checken of het device niet al aan is. Nu kun je de status van een groep niet checken, maar je zou wel een device uit de groep kunnen checken. En misschien ook een variabele zetten als de groep is aangezet? Zodat het daarna pas weer uitgevoerd kan worden als de situatie weer gereset is?

Iets als dit:
IF Buitentemp > 4 AND item1 = Off AND luiken_var = 0
DO SET group luiken = On
DO SET luiken_var = 1

Anders heb je kans dat als de temperatuur 4 graden is het spul aangaat, dan weer zakt naar 3,9 en dan weer 4,0 is dat het weer gebeurt etc. Hysterese is wat ik bedoel eigenlijk ;) Net als dat je kamerthermostaat de ketel niet gelijk weer opstookt als de kamertemperatuur 0,1 is gezakt.

• general_p
ThinkPadd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:12:
Dat vergelijken op temperatuur zijn wel vaker problemen mee. Heb helaas geen oplossing voor je.

Verder is je event wel heel karig, zelf zou ik in een dergelijk geval nog wat extra checks toevoegen.
Je wilt sowieso checken of het device niet al aan is. Nu kun je de status van een groep niet checken, maar je zou wel een device uit de groep kunnen checken. En misschien ook een variabele zetten als de groep is aangezet? Zodat het daarna pas weer uitgevoerd kan worden als de situatie weer gereset is?

Iets als dit:
IF Buitentemp > 4 AND item1 = Off AND luiken_var = 0
DO SET group luiken = On
DO SET luiken_var = 1

Anders heb je kans dat als de temperatuur 4 graden is het spul aangaat, dan weer zakt naar 3,9 en dan weer 4,0 is dat het weer gebeurt etc. Hysterese is wat ik bedoel eigenlijk ;) Net als dat je kamerthermostaat de ketel niet gelijk weer opstookt als de kamertemperatuur 0,1 is gezakt.
Klopt gaat ook gebeuren, maar aangezien dat niet werkte heb ik eerst het meest simpele gedaan om te kijken of hij hier op triggered.

Hij kan de status van de rolluiken wel uitlezen het zijn somfy motoren die ik met de RFXCOM kan aansturen, hij ziet precies hoever ze openstaan ook >:)
Mooizo ;)

Denk dat je dit beter met een Lua script kan oppakken trouwens. Zie bijv. zoiets: http://domoticz.com/forum...=23&t=5700&p=36680#p36688
http://domoticz.com/forum...=38&t=5696&p=36653#p36750

(Ik zocht op "lua temperature").

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 16-03-2015 22:26 ]

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12 09:39
jacquesmulders schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:45:
[...]

Dat heb ik ook, moet je ketel wel ondersteunen... ketel relais is warm water instelling als ik het goed heb.
om de temperatuur in de betreffende kamer te veranderen moet je dus het device "woonkamer" of hoe je het genoemd hebt.
hoe kom je aan de nieuwe firmware?
Duidelijk, dan is het normaal gedrag, ja, het wijzigen van mijn zones werkt feilloos.
De nieuwe firmware heb ik via een andere Evhome eigenaar ontvangen, indien je er baat bij hebt, let me know, is voor Evohome 1e generatie, dus de monochroom Evotouch, weet niet of het ook werkt op de nieuwe...

• asing
arjandijk162 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:24:
[...]

Ben ik ook heel benieuwd naar. Laat het even weten.

Anders ben ik toch geneigd om een gas en elektriciteit meter in een van Nuon te kopen en een aeon zwave stick
Ik had die 6600, wat een rampending is dat..... Stuurde gewoon geen data door en viel gewoon in coma om niet wakker te worden. Ondersteuning is ook slecht, er mist iets in de definitie zodat hij niet weet dat hij data terug moet sturen.

Ik heb het ingeruild voor een slimme energiemeter en ik moet zeggen, die is echt zoveel beter! Ipv ieder half uur zie je wat je verbruik echt is op een bepaald moment. Ik heb er een aparte raspberry aan gehangen, het had simpeler/goedkoper gekund lees ik hier. Maar ik ben er echt heel erg tevreden mee! _/-\o_

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-12 08:33
general_p schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:04:
Hallo Ik heb een vraagje, ik gebruik forecast.io wil hier graag mijn rolluiken mee aansturen boven een bepaalde temperatuur.

[afbeelding]

en hier is de waarde die ik via een lua script naar 1 waarde laat schrijven (na voorbeeld script op domoticz forum):

[afbeelding]

Echter werkt dit totaal niet, voor de temperatuur waarde gebruik ik de waarde onder logic, niet onder uservar
Met welke versie domoticz werk je? Hier werkt het uit de kunst met de laatste beta en weliswaar met een echte thermometer maar zou niets moeten uitmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door bing69 op 17-03-2015 08:20 ]

Bing

• general_p
bing69 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:19:
[...]

Met welke versie domoticz werk je? Hier werkt het uit de kunst met de laatste beta en weliswaar met een echte thermometer maar zou niets moeten uitmaken.
Ik werkt met V2.2284 het is heel raar het lijkt alsof hij de waarde van de buitentemperatuur sensor niet snapt ofzo.

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-12 13:54
Ik ben momenteel het een en andere aan het testen met een Blockly event. Wat ik wil bereiken:

Als de verlichting in huis s 'avonds aan staat en de TV in de woonkamer gaat aan dan mag de verlichting gedimd worden tot 10%. Gaat de TV weer uit dan gaat deze weer terug naar 20%.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat het meest geschikte blok (Level (%) 0) om dit te controleren welk niveau (sValue) verlichting er gebruikt wordt alleen in een DO state gebruikt mag worden... Dit kun je zien als de muis er even op blijft staan.

Momenteel moet het er ongeveer zo uit komen te zien:

If TV Woonkamer = On and Keuken LED Wit = ? ( Level (%) 20 of alleen 20 werkt niet )
Do Set Eetkamer = Level (%) 10
Set Keuken LED Wit = Level (%) 10
Else If TV Woonkamer = Off and Keuken LED Wit = ? ( Level (%) 20 of alleen 20 werkt niet )
Do Set Eetkamer = Level (%) 20
Set Keuken LED Wit = Level (%) 20

Iemand een idee ?

Alvast bedankt voor het meedenken.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-12 08:33
general_p schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:03:
[...]

Ik werkt met V2.2284 het is heel raar het lijkt alsof hij de waarde van de buitentemperatuur sensor niet snapt ofzo.
Ik werk nu met DomoticzV2.2317 maar het werkte de vorige zomer al bij mij dus dat zou niet uit moeten maken. Komt de waarde van waar jij het vandaan haalt wel als getal binnen en niet als bv een string??

Ter aanvulling hier mijn plaatje.

[ Voor 10% gewijzigd door bing69 op 17-03-2015 13:17 ]

Bing

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-12 10:11
Hoi allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een LG Hombot robotstofzuiger, die ik via een mod aan mijn Wifi netwerk heb gekoppeld. Dit met als doel om deze aan Domoticz te koppelen. Zo kan ik nu al de robotstofzuiger via Domoticz starten en stoppen. Echter is via de web interface ook de status van de robot uit te lezen.
Nu zou ik graag deze status ook in Domoticz willen hebben, alleen ben ik niet echt een held in programmeren en het wil mij dan ook nog niet echt lukken.

Via de webinterface zijn de volgende gegevens uit te lezen, te vinden op een HTML pagina en via het status.txt bestand in de webinterface:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
JSON_ROBOT_STATE="CHARGING"
JSON_BATTPERC="100"
LGSRV_VERSION="lg.srv, V2.16 compiled 20.02.2015, by fx2"
LGSRV_SUMCMD="0"
LGSRV_SUMCMDSEC="0.000000"
LGSRV_NUMHTTP="3293"
CPU_IDLE="82.60"
CPU_USER="8.69"
CPU_SYS="8.69"
CPU_NICE="0.00"
JSON_TURBO="false"
JSON_REPEAT="false"
JSON_MODE="SB"
JSON_VERSION="13865"
JSON_NICKNAME="Homie"
CLREC_CURRENTBUMPING="132"
CLREC_LAST_CLEAN="2015/03/18/11/42/28.298765"

Nu zou ik dit volgens mij dit uit kunnen lezen via bijv. een Bash script.
code:
1
curl http://ipadres:6260/status.txt

Nu is mijn vraag echter hoe ik deze status in Domoticz kan inlezen. Moet dit bijvoorbeeld met LUA of Bash of door via JSON een variabele op te slaan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, eventueel met een script o.i.d.

Alvast bedankt!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
general_p schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:04:

[afbeelding]

[afbeelding]

Welke soort rolluiken wil je gaan aansturen?

Ik heb Somfy rolluiken, maar zonder de draadloze module.
Dus met een schakelaar aan de muur. (in 3 standen -> omhoog / stop / omlaag)

Kan ik dit 'makkelijk en goedkoop' gaan aansturen?

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:36

Mex

Repi3 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:37:
[...]

Met de ASUN-650 kun je de makkelijk realiseren:

http://www.klikaanklikuit...ring-schakelaar-asun-650/

• general_p
bing69 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:31:
[...]

Ik werk nu met DomoticzV2.2317 maar het werkte de vorige zomer al bij mij dus dat zou niet uit moeten maken. Komt de waarde van waar jij het vandaan haalt wel als getal binnen en niet als bv een string??
ik gebruik deze methode:

http://www.domoticz.com/wiki/Virtual_weather_devices

en gebruik dit script:

http://www.domoticz.com/f...=13&t=3830&p=24875#p24796

ik krijg een enkele waarde echter bijvoorbeeld 5.7 graden wellicht dat het hier fout gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door general_p op 17-03-2015 13:44 ]

• general_p
Repi3 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:37:
[...]

ik heb de draadloze variant aangezien die controller niet meer op de muur past bij ons.

Volgend jaar wil ik ook nog een knikarmscherm hebben met somfy

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoe werkt dat nou precies met die Eurodomest (Action) contactdozen. Hoe meld je ze aan? En is er al een oplossing om de afstandsbediening te gebruiken voor contactdozen, of zelfs om acties aan te sturen in Domoticz?

• arjandijk162
koelkast schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:54:
Hoe werkt dat nou precies met die Eurodomest (Action) contactdozen. Hoe meld je ze aan? En is er al een oplossing om de afstandsbediening te gebruiken voor contactdozen, of zelfs om acties aan te sturen in Domoticz?
Alstu: Google is your friend:
Re: Eurodomest 972080 3x sockets
Postby b_weijenberg » 21 Sep 2014, 15:22

Eurodomest can be added as ARC device!
Select a random house/unit code, put the module in learning mode and transmit the TEST or an ON command.

The remote is received as Lighting4 but cannot be used.
b_weijenberg

• general_p
Ja had ook de Action schakelaars maar heb nu KAKU dimmers gehaald sinds gisteren ingeprogrammeerd.

Maar die van de action gaan straks de tuinverlichting inschakelen!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 22:06
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:42:
@arcie-t,
Met de impuls afstandbediening de 5 schakelaars instellen, zodat je ze met de afstandbediening kunt gebruiken, dan de waardes van de dipswitches uitlezen (tabel RfxCom handleiding) en in programma invoeren. Dan kun je vanuit programma schakelen maar ook je AB gebruiken.
Maar hier bedoel je toch dat ik de kastjes aan kan sturen? Dat hoef ik niet want die gebruik ik niet, alleen de afstandsbediening wordt gebruikt. Zal vanavond wel even wat kaku halen, kijken of dat doet wat ik wil voordat ik de RFXComm ga kopen.

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-12 15:55
Ik heb een vraagje over de Cresta 320TX temp/hygro meters die via de kijkshop te krijgen zijn. Ik heb er 3 besteld en zonet er even mee aan de slag gegaan. Ik krijg ze niet aan de praat... dat wil zeggen; ik zie ze niet in Domoticz. Ik heb bij hardware bij de rfxcom al 'default' gekozen bij de modes en daarna op 'set mode' gedrukt. Daarmee was ook Hideki aangevinkt. Echter daarmee zie ik de sensoren niet in het lijstje devices, ook niet in de 'unused'. Ik zie wel een error in de logfiles. De melding in de logfiles is:

"2015-03-17 18:05:17.131 Error: UNHANDLED PACKET TYPE: FS20 00
subtype = Wrong command received from application (3)"

Als ik vervolgens naar de hardware ga en bij de RFXCOM kijk zie ik nergens meer een vinkje bij de modes...

Volgens mij doe ik iets fout, maar wat. Ik zie het even niet. Kan iemand me adviseren?

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Alleen op default klikken en opslaan.
Ik heb gemerkt dat zodra je er iets bij aanzet dit kan resulteren in alle vinkjes uit.
Ik heb niet gezocht waarom dus dat kan ik je niet vertellen.

• RoJan
Goed. Ik dus een Eminent EM6600 gekocht om mijn slimme meter mee uit te lezen via z-wave, blijkt daar geen koppeling met de P1 poort bij te zitten... Lekker handig |:( Koop ik na veel vijven en zessen eindelijk iets wat me te doen lijkt (kant en klaar, want solderen kan ik niet, z-wave, dus geen wifi nodig) zit er geen P1 poort uitlezer bij! :(
Ik zit nu te twijfelen wat ik zal doen. Er zit wel een infrarood uitlezer bij. Maar dat is natuurlijk bij lange na niet zo mooi als een P1 koppeling. Maar die is dus nergens te koop voor een redelijk bedrag... Best moeilijk 8)7

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
rogiertw schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:09:

"2015-03-17 18:05:17.131 Error: UNHANDLED PACKET TYPE: FS20 00
subtype = Wrong command received from application (3)"

Als ik vervolgens naar de hardware ga en bij de RFXCOM kijk zie ik nergens meer een vinkje bij de modes...

Volgens mij doe ik iets fout, maar wat. Ik zie het even niet. Kan iemand me adviseren?
Hoe is de rfxcom verbonden met Domoticz?

[ Voor 35% gewijzigd door A1AD op 17-03-2015 18:49 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• asing
RoJan schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:33:
Goed. Ik dus een Eminent EM6600 gekocht om mijn slimme meter mee uit te lezen via z-wave, blijkt daar geen koppeling met de P1 poort bij te zitten... Lekker handig |:( Koop ik na veel vijven en zessen eindelijk iets wat me te doen lijkt (kant en klaar, want solderen kan ik niet, z-wave, dus geen wifi nodig) zit er geen P1 poort uitlezer bij! :(
Ik zit nu te twijfelen wat ik zal doen. Er zit wel een infrarood uitlezer bij. Maar dat is natuurlijk bij lange na niet zo mooi als een P1 koppeling. Maar die is dus nergens te koop voor een redelijk bedrag... Best moeilijk 8)7
Je moet dat ding op de LED zetten en dan telt hij pulsjes. Als je al een P1 poort hebt zou ik hem terugsturen en er een raspberry aanhangen. Veel duidelijkere en betere gegevens, en meteen ook je gasverbruik erbij.

En die EM-6600 lijkt leuk maar deed het bij mij niet eens. :'(

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:33

EnnaN

Toys in the attic

Leuk (vond ik iig) side-projectje voor bij domoticz: een laag-energie (hopelijk, ongetest) maar wel digitale remote aan de muur. Er zijn vast meer mensen op het idee gekomen, maar ik kon niets vinden op het woord 'kobo' in dit topic. Dus vandaar hier een quick-post van mijn e-reader als remote. Poging 1: 'gewoon' linux op installeren. :)

Anyway, het lijkt een leuk project, maar het is met de standaard domoticz nog niet helemaal perfect. De pagina moet veel simpeler denk ik, omdat je voor het updaten van het scherm heel anders bezig bent. De achtergrond wordt niet heel mooi, etc etc.

Natuurlijk ga ik zelf ook aan de klus, maar ik wou (naast even de kobo showen om mensen op ideen te brengen) alvast eens polsen of hier al mensen ideen hebben: lightweight scene-knop-paginas bijvoorbeeld, om maar iets te noemen. Of uberhaubt een simpelere methode (pagina? app) om domoticz mee te besturen? (voor android heb ik een lock-screen appje gemaakt die gewoon een simpele webcall doet voor 1 specifieke scene, dat kan natuurlijk al snel)

Het ziet er nu zo uit, redelijk werkbaar, maar niet super mooi (sorry voor flits ;) )

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/586pV9G.jpg

sig

Hah leuk idee zo met een e-reader. En een lightweight pagina is er zeker: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698

Ik draai het op een tablet (55 euro uit China):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gvPkuQ2IPC0ZCEwuSHQXs7Nj/full.jpg
(oude foto, de interface is in tussentijd sterk verbeterd, bekijk de laatste pagina's van het topic maar eens).

Waarom trouwens linux installeren op de Kobo? Standaard kun je er ook webpagina's mee openen?
En de huidige opzet kan nog beter natuurlijk, je verliest nu vrij veel schermruimte door de balk aan de boven- en onderkant.

P.S. Resize je foto even, deze is een beetje groot ;)

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 17-03-2015 18:55 ]

• RoJan
asing schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:50:
[...]

Je moet dat ding op de LED zetten en dan telt hij pulsjes. Als je al een P1 poort hebt zou ik hem terugsturen en er een raspberry aanhangen. Veel duidelijkere en betere gegevens, en meteen ook je gasverbruik erbij.

En die EM-6600 lijkt leuk maar deed het bij mij niet eens. :'(
Volgens mij heb je gelijk. Ik ga het niet eens proberen.

• rogiertw
tlpeter schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:12:
Alleen op default klikken en opslaan.
Ik heb gemerkt dat zodra je er iets bij aanzet dit kan resulteren in alle vinkjes uit.
Ik heb niet gezocht waarom dus dat kan ik je niet vertellen.
Zodra ik op default druk en daarna set mode en daarna terugga naar dit overzicht, staan er weer geen vinkjes. Heb gisteren een 100% clean install gedaan van Domoticz...
A1AD schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:49:
[...]

Hoe is de rfxcom verbonden met Domoticz?
Via seriele poort /dev/ttyUSB0
Gegevens timeout 'inactief'

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:33

EnnaN

Toys in the attic

ThinkPadd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:53:
Waarom trouwens linux installeren op de Kobo? Standaard kun je er ook webpagina's mee openen?
Omdat het kan!
Ik moet toegeven, het is een beetje andersom geworden, omdat ik eerst bedacht had een losse app te maken om op linux te draaien. Dus mogelijk niet geheel zinnig meer :)

Je kan er op schaken, is dat ook een valide argument? ow nee, dat kan ook met de mini. Eeuhm... eeuh.. ssh? ;)

sig

• RoJan
asing schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 00:03:
[...]

Ik had die 6600, wat een rampending is dat..... Stuurde gewoon geen data door en viel gewoon in coma om niet wakker te worden. Ondersteuning is ook slecht, er mist iets in de definitie zodat hij niet weet dat hij data terug moet sturen.

Ik heb het ingeruild voor een slimme energiemeter en ik moet zeggen, die is echt zoveel beter! Ipv ieder half uur zie je wat je verbruik echt is op een bepaald moment. Ik heb er een aparte raspberry aan gehangen, het had simpeler/goedkoper gekund lees ik hier. Maar ik ben er echt heel erg tevreden mee! _/-\o_
Gaat hem dus inderdaad niet worden, die 6600. Maar wat heb jij dan precies in gebruik? Welke Energiemeter?

• rogiertw
Problem solved... restart van de Pi did the trick...

• A1AD
Is er hier iemand dat MQTT gebruikt met Domoticz? Ik ben mij een beetje aan het inlezen. Het doel is om de ESP's en Arduino's allemaal MQTT te laten praten.

Ik begrijp alleen de Domoticz kant niet zo goed en volgens mij kan je MQTT nog helemaal niet gebruiken, buiten wat je moet doen om het één en ander te installeren op de wiki is de info maar schaars.

De "MQTT Client Gateway with LAN interface" hardware is er al wel maar nog in ontwikkeling ;(

Til het dan gelijk nog een stapje hoger en sla de Arduino over en pak een ESP8266 :9
Zie ook: http://blog.hekkers.net/2...with-the-esp8266-arduino/ (nog wel met Arduino, maar volgens mij is het inmiddels ook wel zonder Arduino mogelijk).

• A1AD
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:43:
Til het dan gelijk nog een stapje hoger en sla de Arduino over en pak een ESP8266 :9
Zie ook: http://blog.hekkers.net/2...with-the-esp8266-arduino/ (nog wel met Arduino, maar volgens mij is het inmiddels ook wel zonder Arduino mogelijk).
Dat bedoel ik inderdaad, maar mijn arduino met ethernetshield dus ook ;)

• asing
RoJan schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:09:
[...]

Gaat hem dus inderdaad niet worden, die 6600. Maar wat heb jij dan precies in gebruik? Welke Energiemeter?
Ik heb de meter die Liander mij gaf, met een standaard P1 poort. Daar een kabeltje naar USB (20 euro) aan, en daaraan een Pi met Domoticz. Een beetje overkill, want het schijnt met een wifi adaptertje van 5 euro ook te kunnen. Alleen dat staat weer niet zo goed beschreven dat je er zonder moeite gebruik van kan maken.

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
SkorpionNL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:33:
Hoi allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een LG Hombot robotstofzuiger, die ik via een mod aan mijn Wifi netwerk heb gekoppeld.
Hey dat is leuk, ik heb ook een LG Hombot, hoe heb jij hem aan je WiFi netwerk gekregen? Dat ding heeft toch geen Wifi aan board? [Edit: heb je deze link gevolgd?]

Ik kan hem trouwens met mijn Harmony Hub besturen via de IR-afstandbediening interface en aangezien Harmony Hub vanuit Domoticz bestuurd kan worden kan dit ook vanuit Domoticz. Theoretisch, want helaas doet de koppeling naar de Harmony het maar 1 keer en geeft dan een foutmelding...

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
rogiertw schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:58:
[...]

Zodra ik op default druk en daarna set mode en daarna terugga naar dit overzicht, staan er weer geen vinkjes. Heb gisteren een 100% clean install gedaan van Domoticz...

[...]

Via seriele poort /dev/ttyUSB0
Gegevens timeout 'inactief'
Hadden jullie de laatste firmwareupdate van RFXCOM al? In de vorige versie zat een bug en werden de settings niet bewaard:

RFXtrx433 Type1/Type2, RFXtrx433E, RFXrec433 change history:
=====================================
FW release 433_238 05-03-2015
Save Settings corrected

• RoJan
asing schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:30:
[...]

Ik heb de meter die Liander mij gaf, met een standaard P1 poort. Daar een kabeltje naar USB (20 euro) aan, en daaraan een Pi met Domoticz. Een beetje overkill, want het schijnt met een wifi adaptertje van 5 euro ook te kunnen. Alleen dat staat weer niet zo goed beschreven dat je er zonder moeite gebruik van kan maken.
Ja, dat van dat adaptertje heb ik ook gelezen, maar voor de niet zo technisch onderlegden wordt dat helaas niet uitgelegd. De oplossing met de PI lijkt me ook mooi, maar die kan ik dus weer niet koppelen (beschrijf hij) aan mijn hoofdserver met Ubuntu en Domoticz. Kortom: Ik zit er beetje vast.

• PCU Barneveld
  • Laatst online: 30-09-2022
Heren,

Een klein probleempje, wat toch wel hinderlijk is, als ik als admin op de pi inlog bij Domoticz en ik wil bij gebruikersinstellingen bijvoorbeeld de dingen veranderen, dus iets wel of niet laten zien, dit opsla ben ik ineens als admin verdwenen en is de lijst met gebruikers ook leeg, echter als ik uitlog en opnieuw wil inloggen zijn de gebruikers er nog, maar mijn account zegt verkeerde username/password terwijl ik hier juist niets aan veranderd heb ?

Bugje of ?

Thx

• asing
RoJan schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:22:
[...]

Ja, dat van dat adaptertje heb ik ook gelezen, maar voor de niet zo technisch onderlegden wordt dat helaas niet uitgelegd. De oplossing met de PI lijkt me ook mooi, maar die kan ik dus weer niet koppelen (beschrijf hij) aan mijn hoofdserver met Ubuntu en Domoticz. Kortom: Ik zit er beetje vast.
Als we de Pi naar little endian kunnen forceren doet hij het... ;)

Maar HOE?

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-12 16:06
Korte vraag, wat doet: "Licht/Schakelaar bescherming" eigenlijk? Ik heb daar een wachtwoord ingevuld, maar ik wordt er nergens om gevraagd. Ik zou denken dat je dan zonder dat wachtwoord niet de schakelaars kan bewerken, maar ik kan gewoon alles instellen. 8)7

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• luccie
  • Laatst online: 09-12 10:58
Ik ben ook naar Domoticz aan het kijken.
Nu heb ik 2x een raspberry pi liggen die een server draaien en waarin ik via Python de GPIO kan bedienen (RPi.GPIO) library.

Maar vanwege het gemak wil ik Domoticz vanaf de NAS (Syno) draaien. Is het mogelijk om een soort remote IO erin te klussen zodati k via de NAS de GPIO zou kunnen bedienen?

Iemand hier ervaring mee?

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:53:
Hah leuk idee zo met een e-reader. En een lightweight pagina is er zeker: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698

Ik draai het op een tablet (55 euro uit China):
[afbeelding]
(oude foto, de interface is in tussentijd sterk verbeterd, bekijk de laatste pagina's van het topic maar eens).

En de huidige opzet kan nog beter natuurlijk, je verliest nu vrij veel schermruimte door de balk aan de boven- en onderkant.

P.S. Resize je foto even, deze is een beetje groot ;)
Link werkt niet. Nu wel.

• RoJan
asing schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:56:
[...]

Als we de Pi naar little endian kunnen forceren doet hij het... ;)

Maar HOE?
het is natuurlijk maar een simpele conversie, alleen moet Domoticz dat wel ondersteunen. had jij niet al een verzoekje daartoe ingediend?

• arjandijk162
Voor degene die nog een goedkope Zwave schakelaar zoeken: Eminent EM6550 voor €18.15.

Ik heb zelf genoeg schakelaars, maar het wel de zwave bewegingssensoren besteld van 13 euro >:) >:) >:) stuk.

• A1AD
bikermouse schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:19:
[...]

Hadden jullie de laatste firmwareupdate van RFXCOM al? In de vorige versie zat een bug en werden de settings niet bewaard:
aha! Daar had ik ook last van, gelijk even updaten!

• hondapower
  • Laatst online: 18-11 20:02
arjandijk162 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:54:
Voor degene die nog een goedkope Zwave schakelaar zoeken: Eminent EM6550 voor €18.15.
Heel goedkoop maar ik zie geen Eminent bij OpenZwave staan, werken die dan wel?

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik heb zelf genoeg schakelaars, maar het wel de zwave bewegingssensoren besteld van 13 euro >:) >:) >:) stuk.
Dammit, die zijn al uitverkocht...
Ja, Eminent is hetzelfde spul als everspring maar dan met een ander stickertje erop...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-12 23:13

Alles van Eminent is flink in de aanbieding daar: http://www.staples.nl/sea...rds=eminent&x=0&y=0&ajx=1

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• asing
DRuw schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:54:
[...]

Ja, Eminent is hetzelfde spul als everspring maar dan met een ander stickertje erop...
En Everspring wordt niet lekker ondersteund door Domoticz!! Dus voor je koopt even het juiste type achterhalen en checken! :X

• antoonxxx
  • Laatst online: 07:57
Ik heb al een tijde domoticz naar volle tevredenheid in gebruik, echter krijg ik het niet voor elkaar om mijn applamp te koppelen omdat ik het ip adres van het basisstation niet kan vinden.

Via mijn telefoon op het thuisnetwerk kan ik de lamp besturen maar ik zie in mijn router geen nieuw ip adres ,en een port scan op 8899 levert ook niets op. Heeft iemand toevallig ook het applamp basisstation die mij hierbij kan helpen?

• arjandijk162
DRuw schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:54:
[...]

Ik heb de hele voorraad gekocht :D Er waren er nog 3

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26
antoonxxx schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:08:
...krijg ik het niet voor elkaar om mijn applamp te koppelen omdat ik het ip adres van het basisstation niet kan vinden.
Dan check je ff je arp tabel naar ip's die je niet kent. Neem aan dat je subnet niet zo groot is thuis ? Desnoods eerst ff een broadcast om je tabel te vullen.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 18-03-2015 17:00 ]

• tozzke
  • Laatst online: 03:45

tozzke

aka tozzert

Joepv schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:58:
Korte vraag, wat doet: "Licht/Schakelaar bescherming" eigenlijk? Ik heb daar een wachtwoord ingevuld, maar ik wordt er nergens om gevraagd. Ik zou denken dat je dan zonder dat wachtwoord niet de schakelaars kan bewerken, maar ik kan gewoon alles instellen. 8)7
klik eens op 'aanpassen' (ja... ik heb hem in het Nederlands staan ;)) bij de bewuste schakelaar die je wil "beschermen" en klik daarna het vinkje 'beschermd' aan :)

Zo heb ik al mijn devices die schakelen dmv online-status ingesteld. Die hoef mag! ik nooit zelf te bedienen, ook niet per ongeluk aangezien dan al mijn automatische events in de soep lopen :+

edit:

nu kun je deze schakelaars wel omschakelen in de webinterface na invoeren van jouw gekozen password maar via de app Dromotica zijn ze niet meer te bedienen

[ Voor 15% gewijzigd door tozzke op 18-03-2015 17:48 ]

• antoonxxx
  • Laatst online: 07:57
DukeBox schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:59:
[...]

Dan check je ff je arp tabel naar ip's die je niet kent. Neem aan dat je subnet niet zo groot is thuis ? Desnoods eerst ff een broadcast om je tabel te vullen.
Dankjewel! Ik ben niet echt thuis in netwerken maar met wat google en jouw trefwoorden is het gelukt! _/-\o_

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-12 10:11
bikermouse schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:16:
[...]

Hey dat is leuk, ik heb ook een LG Hombot, hoe heb jij hem aan je WiFi netwerk gekregen? Dat ding heeft toch geen Wifi aan board? [Edit: heb je deze link gevolgd?]

Ik kan hem trouwens met mijn Harmony Hub besturen via de IR-afstandbediening interface en aangezien Harmony Hub vanuit Domoticz bestuurd kan worden kan dit ook vanuit Domoticz. Theoretisch, want helaas doet de koppeling naar de Harmony het maar 1 keer en geeft dan een foutmelding...
Ik heb dit gevonden op een Duits robotstofzuiger forum. De site die je geplaatst hebt linkt inderdaad naar hetzelfde forum. Handig dat hij het ook stap voor stap in het Nederlands heeft vertaald.

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
SkorpionNL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:11:
[...]

Ik heb dit gevonden op een Duits robotstofzuiger forum. De site die je geplaatst hebt linkt inderdaad naar hetzelfde forum. Handig dat hij het ook stap voor stap in het Nederlands heeft vertaald.
Hoe heb je hem dan in Domoticz gekregen? Daar ben ik erg benieuwd naar

• LJ80
ThinkPadd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:05:
[...]

Ik gebruik een schemerschakelaar (ABST-604) die met een Lua script (gebouwd door 'nickyb2') perfect werkt. M.v.Veelen gebruikt dezelfde setup.

Tutorial: http://tweaken.blogspot.n...ng-schakelen-met-een.html
Hij heeft trouwens nog wel wat leuke Domoticz scriptjes. Voor nieuwste versies ff in z'n BitBucket kijken: https://bitbucket.org/mib...rc/ddf3a6d38600?at=master
Ik ben hier zojuist mee aan de slag gegaan het blog is me alleen niet helemaal duidelijk. Komt waarschijnlijk door te weinig kennis van mijn zijde ;) maargoed.. :)
Daarnaast heb je een aantal dingen nodig:
Kaku ABST-604 schemersensor ingesteld op 0 uren schakeling, of een andere schemersensor welke aan/uit kan schakelen op een lichtniveau.
Virtuale Switch genaamd 'State - IsDonker' om aan te geven dat het donker is.
User Variabele genaamd 'IsDonker - Flipstorm' van het type integer, met als begin waarde 0.
-Wat is de naam die ik geef aan de schemer sensor, is dat "schemersensor" of "State - Schemer Sensor"
-Virtuale Switch gaat lukken.
-Maar wat wordt er bedoeld met "User Variabele genaamd 'IsDonker - Flipstorm' van het type integer, met als begin waarde 0."

Weet t allemaal beginners vragen maar moet ergens beginnen :*)
Pagina: 1 ... 60 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door