zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Ik zou een aeon Zwave usb kopen...ComTech schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:48:
Ik zie dat met screens/rolluiken mensen toch de voorkeur geven aan z-wave.
Nu gebruik ik alleen nog 433/klikaanuit en mis toch regelmatig lampen die schakelen en wil dit niet bij mijn screen missen.
Nu wil ik best over op Z-wave (of ernaast gebruiken) maar waar moet ik beginnen ?
Wat heb ik nodig om met Z-wave en domoticz (op een Pi) te beginnen?
Op de wiki van Domotiz kijken wat er ondersteund wordt in Open Zwave....
En ook waar je hem dan zou kunnen kopen.
En dan stap voor stap opbouwen...
Maar een RPi icm Zwave en RFXcom is niet het advies..
Koop iets sterkers like a Cubieboard oid....
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
RPI2 niet sterk genoeg?Dylantje2 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:17:
[...]
Ik zou een aeon Zwave usb kopen...
Ik heb het wel goed werkend. Ik gaf alleen aan dat ik in crontab python ervoor moest zetten, anders werkte het niet. Maar heb verder geen problemen, dus laat het zo.MikeOO schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:22:
[...]
En als je onderstaand in Putty uitvoert werkt het dan goed?
Commando: python /home/pi/domoticz/scripts/ipstatus.py 192.168.0.101 20 10 30
Je kan ook nog proberen om Sudo ervoor te zetten
dus: sudo python /home/pi/domoticz/scripts/ipstatus.py 192.168.0.101 20 10 30
Als deze regel wel werkt als je hem handmatig uitvoert dan moet er dus iets in je crontab niet goed werken.
Wel inloggen als Pi gebruiker in Putty.
Kopieer: */5 * * * * python /home/pi/domoticz/scripts/ipstatus.py 192.168.0.101 20 10 30
Dan crontab -e
Verwijder eventuele regels die je er nu in hebt staan van ipstatus.py
Klik op CTRL-V om de regel te plakken
Ctrl-X en kies voor Y
Nu moet hij het script met 5 miniuten starten. Dus je moet wel even geduld hebben en niet verwachten dat het direct wordt uitgevoerd. Voor testen kun je */5 kunnen veranderden naar */1 zodat het met 1 minuut wordt uitgevoerd.
Met http://www.domoticz.com/wiki/Presence_detection moet het verder prima lukken. Je moet alleen erg goed lezen en soms paar keer herhalen omdat je soms snel ergens een stap vergeet.
Joh, de B+ ging al prima, de 2 ook zeker.
Je kunt er ook een gamebak aan hangen maar het heb gewoon geen zin.
Er zijn enorm veel tevreden gebruikers met een B+ dus een cubiebord of dergelijke is echt niet nodig hoor..
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Uhmmmm....DRuw schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:04:
[...]
Joh, de B+ ging al prima, de 2 ook zeker.
Je kunt er ook een gamebak aan hangen maar het heb gewoon geen zin.
Er zijn enorm veel tevreden gebruikers met een B+ dus een cubiebord of dergelijke is echt niet nodig hoor..
Ben gebruiker vanaf een vroeg stadium...
Ik heb een B en die was echt te licht.
Kan het ff niet zo snel vinden, maar ergens staat icm Zwave en andere hadrware is het aan te raden om een CB oid te nemen..
Ik ken de B+ niet, maar ik me voorstellen dat hij beter is als een B vandaar de +..
Helaas koste mij en Rob heel veel tijd, om tot de conclusie te komen, dat een B niet echt sterk genoeg is.
En Rob heeft een CB2.
Ik ook en dat stable als een rock!!!
Met redelijk devices erop..
Maar er zijn mensen die er meer verstand van hebben...
En je kunt late altijd switchen als het dan toch vast loopt ....., om toch een CB oid te kopen, en je RPi als slave te gebruiken..
Mooi spul hoor Domoticz
Totaal geen verstand van programmeren enz. dus gewoon als leek in deze gedoken, leuk systeem en heb ook al heel veel kakus in het systeem hangen en een temp/hygro meter.
Nu echter wil ik nog wat kakus inleren, zijn allemaal dezelfde dus de procedure ken ik ondertussen wel ( handmatig ) maar zo ineens wil de software geen schakelaar meer inleren, heb er een stuk of wat geprobeerd en ook verschillende code's maar niks geen reactie meer, alles wat er al inzit werkt perfect maar nieuwe aanleren ho maar, AC protocol staat dus gewoon aan !
Weet iemand wat er fout zou kunnen gaan in jip en janneke taal :-) oke oke kan wel iets maar ben erg nieuw in dit.
Thnx alvast.
Oke
[ Voor 11% gewijzigd door PCU Barneveld op 12-03-2015 06:10 ]
Ik zou alleen een cubietruck nemen als je de SATA aansluiting wilt gebruiken, anders zou ik voor een Pi 2B gaan. Volgens mij is die ook weer sneller als de cubietruck.Dylantje2 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:17:
[...]
Ik zou een aeon Zwave usb kopen...
Ik heb zelf de B+ icm de RFXCom en zo'n ZWave stick. Loopt goed, maar kan best dat ik voor die 35 Euro toch nog een keer een Pi 2B neem.
Als ZWave controller zou ik zeker de Aeon stick nemen, je hebt voor de Pi wel die Razberry maar die past alleen maar op de Pi, terwijl de Aeon stick op zo'n beetje alles met een USB aansluiting ingeprikt kan worden. Handig mocht je een keer over willen stappen op een andere machine.
Nu wil ik de deurcontacten in het switchoverzicht plaatsen door ze als device toe te voegen, maar in de Z Wave hardware lijst zie ik:
016(0x10) - Kantelsensor garagedeur
012(0x0c) - Deurcontact voordeur
011(0x0b) - Fibaro Wall Plug
008(0x08) - Deurcontact keukendeur
002(0x02) - Repeater
001(0x01) - Controller
Maar onder devices zie ik:
35 Aeon Labs USB Stick V2 0000400 1 Unknown Lighting 2 ZWave Off 12 - Add Light/Switch
36 Aeon Labs USB Stick V2 0000800 1 Sensor Lighting 2 ZWave Off 12 - Add Light/Switch
37 Aeon Labs USB Stick V2 0000B01 1 Switch Lighting 2 ZWave On, Level: 255 % 12 - Add Light/Switch
38 Aeon Labs USB Stick V2 0000C00 1 Sensor Lighting 2 ZWave Off 12 - Add Light/Switch
39 Aeon Labs USB Stick V2 0001000 1 Sensor Lighting 2 ZWave Off 12 - Add Light/Switch
40 Aeon Labs USB Stick V2 0001400 1 Sensor Lighting 2 ZWave Off 12 - Add Light/Switch
41 Aeon Labs USB Stick V2 0000B04 2 Unknown Usage Electric 41.9 Watt 12 - Add
42 Aeon Labs USB Stick V2 0000B01 2 Unknown Usage Electric 42.2 Watt 12 - Add
44 Aeon Labs USB Stick V2 0B01 0 Unknown Energy CM119 / CM160 30.550 kWhh
Hoe weet ik nu welk device welke naam hoort te krijgen, dus welke switch zal worden?
Ik snap nog wel dat (0x0c) overeen komt met 012, maar ik zie nog niet het verband tussen de 2 overzichten. Iemand?
Edit: ik heb ze maar toegevoegd en achteraf getest wat nu precies wat was
¯\_(ツ)_/¯
Ik weet niet wat 'gewoon' elro is, maar de home security sets van èden zijn 2-way
Uit het domoticz forum:
- Changed: EventSystem time trigger now on exact minute change
Nu wordt een event alleen getriggerd als er daadwerkelijk wat veranderd qua schakelaars of inputs en dergelijke?
[ Voor 11% gewijzigd door Brutuss op 12-03-2015 22:32 ]
Dit heeft betrekking op de time based scripts (script_time_xxxx.lua). Deze zullen nu elke keer op de minuut gestart worden.Brutuss schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:23:
Ik ben met wat events aan het spelen in Domoticz en nu kom ik er per toeval achter dat je geen "beveiliging" meer hoeft in te bouwen in je blockly events zodat je events niet iedere minuut getriggerd worden? Na wat zoeken op het Domoticz forum kom ik het volgende tegen:
Uit het domoticz forum:
- Changed: EventSystem time trigger now on exact minute change
Nu wordt een event alleen getriggerd als er daadwerkelijk wat veranderd qua schakelaars of inputs en dergelijke?
Voor de device based scripts (script_device_xxx.lua) betekend dit dat ze nog steeds bij elke status verandering van een apparaat getriggerd worden.
Bedankt voor je antwoord, Ik was er zelf ook al achter gekomen dat dit inderdaad anders bedoeld word. Maar dat dit met de LUA scripts te maken had haalde ik er niet uitneorider schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:50:
[...]
Dit heeft betrekking op de time based scripts (script_time_xxxx.lua). Deze zullen nu elke keer op de minuut gestart worden.
Voor de device based scripts (script_device_xxx.lua) betekend dit dat ze nog steeds bij elke status verandering van een apparaat getriggerd worden.
Gisteren wat testen gedaan met de bestaande Blockly Events maar deze reageerde inderdaad iedere minuut.
Hiermee zou ik de ACM-1000 op de vrije schakelaar kunnen aanmelden op de lamp op de normale mannier kunnen schakelen indien nodig,
Maar geeft de ACM-1000 de status ook door aan Domoticz, dus dat de lamp aan/uit staat.
Deze info kan in niet terugvinden en mogelijk dat iemand deze al gebruikt en weet of dit gaat.
Ik verwacht van wel maar even voor de zekerheid.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeOO op 13-03-2015 09:39 ]
Z-Wave spullen doen dit wel.
Zeker wel. De losse schakeldozen bv doen dit prima.Brutuss schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:39:
Naar mijn mening geeft KAKU geen terugkoppeling aan domoticz...
Z-Wave spullen doen dit wel.
[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 13-03-2015 09:41 ]
Die heb ik ingebouwd in een plafondlamp en ontvangt alleen maar een signaal. Hij verstuurt niks. Snap je gedachtengang ook niet helemaal, ik ken geen enkele ontvanger van KaKu die een terugkoppeling stuurt.MikeOO schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:38:
[..]
Maar geeft de ACM-1000 de status ook door aan Domoticz, dus dat de lamp aan/uit staat.
Deze info kan in niet terugvinden en mogelijk dat iemand deze al gebruikt en weet of dit gaat.
Ik verwacht van wel maar even voor de zekerheid.
Ik heb de ACM-1000 in een hotelschakeling in gebruik, zie mn post (waar ook de voor en nadelen genoemd staan van mijn setup) hier: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Nee, Domoticz ontvangt het signaal van je afstandsbediening/wandzender, niet van de stekkerontvanger. Als jij de afstandsbediening/wandzender niet aan Domoticz bekend hebt gemaakt kun je prima de ontvanger uitzetten terwijl Domoticz denkt dat hij aan staat (of andersom). Dit kan gebeuren als je de ontvanger aan zowel Domoticz als aan de afstandsbediening/wandzender gekoppeld hebt.MikeOO schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:40:
[...]
Zeker wel. De losse schakeldozen bv doen dit prima.en het ganglicht wat ik met de andere schakelaar bedien wordt ook netjes doorgeven aan Domoticz.
[ Voor 64% gewijzigd door ThinkPad op 13-03-2015 10:01 ]
Heb alles gelezen op die site maar zie nergens iets over een terugkoppeling.MikeOO schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:40:
[...]
Zeker wel. De losse schakeldozen bv doen dit prima.en het ganglicht wat ik met de andere schakelaar bedien wordt ook netjes doorgeven aan Domoticz.
Kaku ontvangt toch alleen maar? Dat is nou juist het nadeel van KAKU ten opzicht van Z-Wave.
Klopt helemaal, zie ook mijn post hierboven voor nadere uitleg.Brutuss schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:59:
[...]
Heb alles gelezen op die site maar zie nergens iets over een terugkoppeling.
Kaku ontvangt toch alleen maar? Dat is nou juist het nadeel van KAKU ten opzicht van Z-Wave.
Misschien dat ik het niet goed uitleg. Even een voorbeeld.
Ik heb een lamp in een klikaankliktuit stekkerdoos.
Ik heb een losse klikaanklikuit wandschakelaar.
Met de schakelaar kan ik deze lamp aan/uitzetten
Met een losse remote van klikaanklik uit en in Domoticz kan ik hetzelfde ook doen.
Als ik de lamp met de remote aanzet, zie ik direct in Domoticz dat deze lamp aangaat. Vervolgens zet ik de lamp weer uit met de wandschakelaar en ook dat zie ik direct in Domoticz.
Tevens kan ik in Domoticz de lamp weer aanzetten en met de remote weer uitzetten en beide keren zie ik dit direct in Domoticz.
Ik wil dus ongeachte met welk apparaart ik de lamp aan/uit zet ik dit kan zien terugzien Domoticz.
Dat bedoel ik dus met een terugkoppeling. Mischien niet de juiste woordkeuze en laten we er Status van maken.
Mijn vraag is dus of de ACM-1000 op diezelfde mannier werkt.
Omdat je 2 zenders hebt zal je in Domoticz dus twee schakelaars krijgen, waarmee je dezelfde ontvanger kunt aanzetten. Snap je het nog?
Bij wat kan niet.ThinkPadd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:52:
[...]
Die heb ik ingebouwd in een plafondlamp en ontvangt alleen maar een signaal. Hij verstuurt niks. Snap je gedachtengang ook niet helemaal, ik ken geen enkele ontvanger van KaKu die een terugkoppeling stuurt.
Ik heb de ACM-1000 in een hotelschakeling in gebruik, zie mn post (waar ook de voor en nadelen genoemd staan van mijn setup) hier: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"
[...]
Zou dit niet komen doordat je het als Hotelschakeling gebruikt en dus met 2 schakelaars werkt.
Ja ik snap het gelukkig nog wel. Denk dat ik deze maar gewoon moet proberen en kijken wat er overblijft van mijn wensenThinkPadd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:21:
Dat kan prima, maar dan zul je dus beide zenders moeten inleren in Domoticz.
Omdat je 2 zenders hebt zal je in Domoticz dus twee schakelaars krijgen, waarmee je dezelfde ontvanger kunt aanzetten. Snap je het nog?Dit komt omdat de zenders beiden een ander ID uitsturen. Dit kun je prima laten opvangen door Domoticz en de ontvanger kun je ook prima koppelen aan meerdere zenders.
Nee.MikeOO schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:21:
[...]
Bij wat kan niet.
Zou dit niet komen doordat je het als Hotelschakeling gebruikt en dus met 2 schakelaars werkt.
Punt 1: kan niet omdat de lamp van zowel de ACM als van de bestaande wandschakelaar voeding kan krijgen. Je zou dit wel kunnen doen door zo'n mini-inbouwmodule te pakken. Zoek maar ff op 'hotelschakeling' in dit topic, dan staat er ook een schema van een hotelschakeling met zo'n kleine module gepost.Wat kan niet:
Als lamp door ACM-1000 is aangezet, met wandschakelaar(s) uitzetten
Als lamp door wandschakelaar(s) is aangezet, met KaKu uitzetten
Als lamp door wandschakelaar(s) is aangezet, in Domoticz zien of de lamp aan is
Punt 2: kan niet omdat de lamp van zowel de ACM als van de bestaande wandschakelaar voeding kan krijgen. Kan met zo'n mini-inbouwmodule wel.
Punt 3: kan nooit met KaKu, omdat ze geen terugkoppeling versturen. Dan zul je al een inbouwzender moeten toevoegen. Of de huidige wandschakelaar(s) vervangen door KaKu wandzenders.
Punt 2 en 3 gaan inderdaad zoals ik in mijn latere uitleg aangaf om een KaKu wandschakelaar.ThinkPadd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:27:
[...]
Nee.
[...]
Punt 1: kan niet omdat de lamp van zowel de ACM als van de bestaande wandschakelaar voeding kan krijgen. Je zou dit wel kunnen doen door zo'n mini-inbouwmodule te pakken. Zoek maar ff op 'hotelschakeling' in dit topic, dan staat er ook een schema van een hotelschakeling met zo'n kleine module gepost.
Punt 2: kan niet omdat de lamp van zowel de ACM als van de bestaande wandschakelaar voeding kan krijgen. Kan met zo'n mini-inbouwmodule wel.
Punt 3: kan nooit met KaKu, omdat ze geen terugkoppeling versturen. Dan zul je al een inbouwzender moeten toevoegen. Of de huidige wandschakelaar(s) vervangen door KaKu wandzenders.
En die geeft wel netjes de status door als ik de lamp aanzet met deze schakelaar.
Vandaar ook de vraag als ik deze kaku wandschakelaar (AWST-8802) koppel aan de ACM-1000 of ik dit ook zo kan terugzien in Domoticz. Alles word dus geschakeld met KaKu spullen.
Zo leuk Domoticz maar het begrijpend schijven zodat een ander je ook begrijpt is nog moeilijker
Ik kan dit met een command line maar ik krijg het niet voor elkaar om dit vanuit een schakelaar te doen.
Ik zie in de log wel iets gebeuren maar er gebeurd niets.
Waarom ik dit wil is omdat de kids en vrouw de computer met regelmaat de computer aan laten staan terwijl er niks gebeurd.
Het is niet de meest energie zuinige machine (bewust gekozen) dus kan deze prima uit wanneer niet gebruikt.
En de computer in slaap stand zetten na een uur? KISS zou ik zeggentlpeter schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:06:
Ik heb het al op het Domoticz forum gevraagt maar is er een manier om een remote computer uit te schakelen?
Ik kan dit met een command line maar ik krijg het niet voor elkaar om dit vanuit een schakelaar te doen.
Waarom ik dit wil is omdat de kids en vrouw de computer met regelmaat de computer aan laten staan terwijl er niks gebeurd.
Het is niet de meest energie zuinige machine (bewust gekozen) dus kan deze prima uit wanneer niet gebruikt.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Je kunt natuurlijk in Windows zelf ook een Power Management inschakelen dat deze je comp op Standby zet na xx tijd.tlpeter schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:06:
Ik heb het al op het Domoticz forum gevraagt maar is er een manier om een remote computer uit te schakelen?
Komt op hetzelfde neer.
Ik denk dat het via Domoticz niet gaat lukken. Je zult altijd iets van Admin rechten op de betreffende PC moeten hebben om het commando uit te voeren. Via Domoticz heb je dat niet of je zou het met het commando mee moeten kunnen sturen.
Ja dan moet het kunnenMikeOO schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:03:
[...]
Punt 2 en 3 gaan inderdaad zoals ik in mijn latere uitleg aangaf om een KaKu wandschakelaar.
En die geeft wel netjes de status door als ik de lamp aanzet met deze schakelaar.
Vandaar ook de vraag als ik deze kaku wandschakelaar (AWST-8802) koppel aan de ACM-1000 of ik dit ook zo kan terugzien in Domoticz. Alles word dus geschakeld met KaKu spullen.
Zo leuk Domoticz maar het begrijpend schijven zodat een ander je ook begrijpt is nog moeilijker
Zo simpel kan het dus zijn als je elkaar maar begrijptThinkPadd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:12:
[...]
Ja dan moet het kunnenSchakelaars koppelen aan de ACM-1000 en dan in Domoticz de schakelaars inleren. Dan heb je dus een switch die meeveranderd wanneer je de schakelaar bediend. En je kan die switch in Domoticz ook bedienen waardoor Domoticz het ID van de schakelaar zal uitzenden (waar de ontvanger op zal reageren omdat die dat ID herkent).
Dat is de makkelijke oplossingKraz schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:10:
[...]
Je kunt natuurlijk in Windows zelf ook een Power Management inschakelen dat deze je comp op Standby zet na xx tijd.
Komt op hetzelfde neer.
Ik denk dat het via Domoticz niet gaat lukken. Je zult altijd iets van Admin rechten op de betreffende PC moeten hebben om het commando uit te voeren. Via Domoticz heb je dat niet of je zou het met het commando mee moeten kunnen sturen.
Maar je hebt me op een idee gebracht.
Ik ga de service onder een bepaalde gebruiker starten.
Heb ze eerste gekoppeld als master en slave.
Als ik op de test knop druk zie ik ze niet tussen toe te voegen devices staan.
Ook kan ik ze met de learn button niet toevoegen.
Moet er soms een vinkje aanstaan bij de tegebruiken protocollen in rfxcom.
Een andere als de default?
MikeOO schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:14:
[...]
Zo simpel kan het dus zijn als je elkaar maar begrijpt
Feit blijft dan natuurlijk wel dat je niet weet of de ontvanger dit commando heeft gekregen en dus daadwerkelijk heeft uitgevoerd. En dat is dus wat Thinkpad en Ik denkelijk bedoelde dat KAKU geen terugkoppeling geeftThinkPadd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:12:
[...]
Ja dan moet het kunnenSchakelaars koppelen aan de ACM-1000 en dan in Domoticz de schakelaars inleren. Dan heb je dus een switch die meeveranderd wanneer je de schakelaar bediend. En je kan die switch in Domoticz ook bedienen waardoor Domoticz het ID van de schakelaar zal uitzenden (waar de ontvanger op zal reageren omdat die dat ID herkent).
[ Voor 14% gewijzigd door Brutuss op 13-03-2015 11:32 ]
De FA20RF wordt altijd ontvangen en heeft geen protocol enabling nodig.LJ80 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:26:
Ik heb flamingo rookmelders FA20RF.
Heb ze eerste gekoppeld als master en slave.
Als ik op de test knop druk zie ik ze niet tussen toe te voegen devices staan.
Ook kan ik ze met de learn button niet toevoegen.
Moet er soms een vinkje aanstaan bij de tegebruiken protocollen in rfxcom.
Een andere als de default?
Als je de melders onderling gekoppeld hebt dan krijgen ze allemaal dezelfde ID. Gaat er 1 af dan gaat de sirene bij alle gekoppelde melders af.
Je kunt ze eventueel ook weer elk een eigen ID geven zodat je in Domoticz kunt detecteren welke melders alarm geeft. Om dit te doen gebruik je RFXmngr, zet de melder op inleren en verstuur op de tab Security1 - Type KD101 smoke detector een panic command. Kies voor elke melder dan een aparte ID ongelijk aan "00 00"
Zet in Domoticz "Accept new Hardware Devices" aan en Allow for 5 minutes.
Druk de test knop op de melder in en hij moet als nieuw device verschijnen.
[...]
Toch vandaag weer het probleem dat er niets werkt.MikeOO schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:17:
[...]
Ik zou beginnen met het aansluiten van een HDMI scherm en een toetsenbord. Daarna de pi herstarten zodat je kunt zien wat er gebeurd.
Ik heb de Pi aangesloten op de TV met een HDMI kabel maar ook hier blijft het beeld zwart.
TV vraagt om een bron.
Op de Pi branden twee lampjes, 1 groen 1 rood.
Branden continue knipperen niet dus.
Ook bij het aanzetten zonder SD kaart blijft het beeld zwart.
Iemand suggesties?!
bedankt voor de uitleg, heb momenteel een probleem dat hij helemaal niet meer werkt.b_weijenberg schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:38:
[...]
De FA20RF wordt altijd ontvangen en heeft geen protocol enabling nodig.
Kaartje is in orde? Heb je een reserve kaartje? Eventueel om daar een image op te zetten en daarmee te starten?
¯\_(ツ)_/¯
goed idee stop even xbmc kaartje van andere pi erin.M.v.Veelen schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:10:
Ik heb begrepen dat je zonder SD kaart in de RPi sowieso geen beeld zult krijgen. Vraag me niet naar de bron, ik denk dat Google je daarbij kan helpen. Ik kwam het toevallig tegen toen ik op zoek was naar iets anders. Geloof dat het op Youtube was zelfs.
Kaartje is in orde? Heb je een reserve kaartje? Eventueel om daar een image op te zetten en daarmee te starten?
De female-female kabeltjes heb ik ook.
De Domoticz software staat al op de Pi 2.
Kijk en nu werkt tie wel, pi is dus in orde.LJ80 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:11:
[...]
goed idee stop even xbmc kaartje van andere pi erin.
Probleem met de SD kaart, even proberen de formatteren dan.
[ Voor 27% gewijzigd door LJ80 op 13-03-2015 13:31 ]
Gaat niet zonder meer werken. Er is geen directe koppeling tussen die tranceivers en Domoticz.leendertveenbri schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:18:
Ik heb een Pi 2 met een losse transmitter en receiver. ik kan nergens op internet vinden waar ik die aan moet sluiten op de Pi.
Domoticz werkt op zich alleen met de RFXCom en niet met de losse transmitter en receiver. Dacht wel gelezen te hebben in dit topic dat iemand het werkend heeft maar dat zal niet zomaar werken en vereist meer Tweakers ervaring.leendertveenbri schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:18:
Ik heb een Pi 2 met een losse transmitter en receiver. ik kan nergens op internet vinden waar ik die aan moet sluiten op de Pi.
Beste kun je naar plight gaan kijken die zou er wel mee werken en daar je vraag even stellen.
Ik zou, als ik jou was, toch eerst even de kaart formatteren en daarna testen met h2testwLJ80 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:28:
[...]
[...]
Kijk en nu werkt tie wel, pi is dus in orde.
Probleem met de SD kaart, even proberen de formatteren dan.
Die tool (Windows) geeft dan aan of je kaartje defect is of niet. Just to be sure.....
¯\_(ツ)_/¯
Zou deze command niet werken?tlpeter schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:17:
[...]
Dat is de makkelijke oplossing
Maar je hebt me op een idee gebracht.
Ik ga de service onder een bepaalde gebruiker starten.
"net rpc shutdown -I IPADDRESS -U USERNAME%PASSWORD"
Heb nog niet veel ervaring met domoticz en scripting, maar kan me wel inbeelden dat je zoiets onder een (virtuele) switch kan hangen.
Bron
Ben ik het niet helemaal mee eens. Computer gaat uiteraard in slaapstaand en zal minder energie verbruiken. Echter na meten kwam ik erachter dat niet PC uit nog steeds 30 a 40 watt verbruikte......Kraz schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:10:
[...]
Je kunt natuurlijk in Windows zelf ook een Power Management inschakelen dat deze je comp op Standby zet na xx tijd.
Komt op hetzelfde neer.
Die hen ik geprobeerd maar werkt niet. Ik heb Domoticz op Windows draaien en die lijkt voor linux te zijn.Iedipipeau schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:19:
[...]
Zou deze command niet werken?
"net rpc shutdown -I IPADDRESS -U USERNAME%PASSWORD"
Heb nog niet veel ervaring met domoticz en scripting, maar kan me wel inbeelden dat je zoiets onder een (virtuele) switch kan hangen.
Bron
Het enige wat er moet gebeuren is dat er een batch of cmd script aangeroepen wordt.
Dit zie ik in de log maar er gebeurt niks.
Ah, het is een windows-omgeving waarop je domoticz draait....tlpeter schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:45:
[...]
Die hen ik geprobeerd maar werkt niet. Ik heb Domoticz op Windows draaien en die lijkt voor linux te zijn.
Het enige wat er moet gebeuren is dat er een batch of cmd script aangeroepen wordt.
Dit zie ik in de log maar er gebeurt niks.
Misschien deze eens proberen?
Iets in de trend van "shutdown -m \\computername"?
Edit: en als ge de command in een batchke wil steken, dan heeft Domoticz wel blijkbaar problemen met het uitvoeren ervan... zie Link
[ Voor 15% gewijzigd door Iedipipeau op 13-03-2015 14:52 ]
oh dit lees ik te laat heb inmiddels alles weer werkend.M.v.Veelen schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:18:
[...]
Ik zou, als ik jou was, toch eerst even de kaart formatteren en daarna testen met h2testw
Die tool (Windows) geeft dan aan of je kaartje defect is of niet. Just to be sure.....
Dat is precies wat ik heb geprobeerdIedipipeau schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:49:
[...]
Ah, het is een windows-omgeving waarop je domoticz draait....
Misschien deze eens proberen?
Iets in de trend van "shutdown -m \\computername"?
Edit: en als ge de command in een batchke wil steken, dan heeft Domoticz wel blijkbaar problemen met het uitvoeren ervan... zie Link
Het werkt wanneer ik het script met de hand uitvoer maar ik kan deze niet oproepen vanuit Domoticz.
Ik heb alles al geprobeerd maar ook in de root zetten en of andere mappen.
Bedankt werkte volgens je omschrijving!b_weijenberg schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:38:
[...]
De FA20RF wordt altijd ontvangen en heeft geen protocol enabling nodig.
Als je de melders onderling gekoppeld hebt dan krijgen ze allemaal dezelfde ID. Gaat er 1 af dan gaat de sirene bij alle gekoppelde melders af.
Je kunt ze eventueel ook weer elk een eigen ID geven zodat je in Domoticz kunt detecteren welke melders alarm geeft. Om dit te doen gebruik je RFXmngr, zet de melder op inleren en verstuur op de tab Security1 - Type KD101 smoke detector een panic command. Kies voor elke melder dan een aparte ID ongelijk aan "00 00"
Zet in Domoticz "Accept new Hardware Devices" aan en Allow for 5 minutes.
Druk de test knop op de melder in en hij moet als nieuw device verschijnen.
Klopt en dat is mij bekend. Maar voor lampen is dat ook niet zo belangrijk maar gewoon handig om te zien of iets aan/uit is en dat gaat tot op heden prima.Brutuss schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:29:
[...]
Feit blijft dan natuurlijk wel dat je niet weet of de ontvanger dit commando heeft gekregen en dus daadwerkelijk heeft uitgevoerd. En dat is dus wat Thinkpad en Ik denkelijk bedoelde dat KAKU geen terugkoppeling geeft
Als hij het een keer mist is dat verder niet schokkend. Een deur of raamcontact kan ik mij nog voorstellen dat je hiervoor wel een echte terugkoppeling wilt zoals Zwave etc.
Maar voor mij voldoen de goedkope banggood contacten hiervoor prima en als de deur open is krijg ik daar een melding over. Dat een eventuele inbreker de deur netjes weer dichtdoet is dan niet meer van belang
Aangezien ik op dat gebied een noob ben, graag een reactie hoe ik dat moet doen.
Heb wel mijn iPhone aangemeld, en een event aangemaakt met blockly en dat werkt.
Maar hoe kan ik nu lampen schakelen?
Alvast bedankt
Eerst alles updaten. daarna wel.EddyK69 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:25:
Kan ik mijn micro-SD kaart van mijn rPi B+ direct gebruiken in m'n nieuwe Pi2, of moet ik van begin af aan weer alles installeren?
Nu wil ik alles naar Domoticz en wil dus de RFXCom RFXtrx433 aanschaffen. Maar ik lees dat de Impuls afstandsbediening niet gebruikt kan worden. Betekent dit dat ik overal KaKu moet gaan neerzetten of kan ik tegenwoordig (het waren wat oudere posts) wel de Impuls afstandsbediening gebruiken om in Domoticz te schakelen?
[ Voor 6% gewijzigd door Archie_T op 13-03-2015 18:16 ]
Nooit zomaar uitgaan van zulke oude posts! De RFXtrx-en ondersteunen dat inmiddels wél volgens deArchie_T schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 18:16:
Kan ik tegenwoordig (het waren wat oudere posts) wel de Impuls afstandsbediening gebruiken om in Domoticz te schakelen?
RFXtrx_User_Guide
edit: Oeps, te vlug: (not received) Je vraag blijkbaar niet goed gelezen.
[ Voor 15% gewijzigd door WillemJan op 13-03-2015 20:24 ]
Het gaat me niet om die impuls stopcontacten, die gebruik ik niet. Heb alle lampen vervangen voor Hue. Dus juist de afstandsbediening is nu handig voor als ik m'n telefoon niet bij me heb. Maar dan ga ik wel even op zoek naar KaKu voor een leuk prijsje.. Dank allen voor het antwoord!WillemJan schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:31:
Kaku afstandsbediening aanschaffen en dan Domoticz je Impuls stopcontacten aansturen a.d.h.v. de signalen van je Kaku afstandsbediening?
Nog geen reactie????apepannetje schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:44:
Ben al een tijdje aan het proberen om pilot te koppelen aan domoticz
Aangezien ik op dat gebied een noob ben, graag een reactie hoe ik dat moet doen.
Heb wel mijn iPhone aangemeld, en een event aangemaakt met blockly en dat werkt.
Maar hoe kan ik nu lampen schakelen?
Alvast bedankt
Oftewel Als de status Poweroff = on en tijd is > sunset dan activate lampen aan groep (beetje kort verwoord maar daar komt het wel op neer)
Nou was ik gewend in control4 dat hij maar 1 maal het commando stuurt, nu snap ik dat het me deze programmering steeds herhaald wordt, maar is het ook mogelijk om de lampen maar 1 of wellicht 2 keer een aan signaal te sturen? nu kan blijft hij namelijk continu sturen. Ik heb al na zitten denken over variabelen maar kan nog niets zinnigs verzinnen.
Wat is Pilot? Heb je de domoticz handleiding gelezen?
Dus iemand moet je binnen 6 uur een antwoord geven?????
Pilot instellen is niet meer dan de gegevens van Domoticz ingeven door op Settings --> Server te klikken in Pilot.
Als we je daar al bij moeten helpen dan zou ik beginnen om even dit topic te gaan lezen, al zou ik dit ook doen als het je inmiddels wel is gelukt. Daar leer je veel van en krijg je ook de ervaring.
Zo doen de meeste dit en als je dan vragen hebt proberen we die te beantwoorden.
Maar het is dan de bedoeling dat je zelf ook aangeeft wat je zoals gedaan hebt, welke instellingen je nu hebt gebruikt en wat er precies niet werkt.
Alleen aangeven dat het niet werkt en hoe je dat moet doen is echt niet voldoende.
Bekijk dit stukje uitleg eens. Je moet dus een controle inbouwen. Gaat dus om het vette deelgeneral_p schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 00:09:
Ik heb nog een kleine uitdaging qua programmeren, ik heb een harmony hub en daar programmeer ik aan de had van de status van de Power Off.
Oftewel Als de status Poweroff = on en tijd is > sunset dan activate lampen aan groep (beetje kort verwoord maar daar komt het wel op neer)
Nou was ik gewend in control4 dat hij maar 1 maal het commando stuurt, nu snap ik dat het me deze programmering steeds herhaald wordt, maar is het ook mogelijk om de lampen maar 1 of wellicht 2 keer een aan signaal te sturen? nu kan blijft hij namelijk continu sturen. Ik heb al na zitten denken over variabelen maar kan nog niets zinnigs verzinnen.
ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"
IF iphone = On AND <tijdcheck> AND lamp = Off
DO SET lamp = On
Ik bedoel het of een script zoals hier vermeld:
http://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd
Ik heb alles gevolgd volgens de instructie maar als ik bij "test het script komt" krijg ik dit in putty:
1
2
3
4
| '!b.gzCan't open '/tmp/domoticz_20150314100114 curl: try 'curl --help' or 'curl --manual' for more information * Illegal characters found in URL /bin/rm: cannot remove `/tmp/domoticz_20150314100114\r.db.gz\r\r': No such file or directory |
Ik heb helaas nog te weinig kennis om te begrijpen waar het mis gaat.
Wij kan me uitleggen wat er aangepast zou moeten worden.
Gewoon uit het voorbeeld en mijn gegevens ingevoerd:ThinkPadd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:07:
Post jouw script eens?
Wil het wegschrijven in de backup directory op mijn qnap nas.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| #!/bin/bash
# LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS
SERVER="192.168.1.35" # IP of Network disk, used for ftp
USERNAME="admin" # FTP username of Network disk used for ftp
PASSWORD="admin" # FTP password of Network disk used for ftp
DESTDIR="/backup" # used for temorarily storage
DOMO_IP="192.168.1.50" # Domoticz IP
DOMO_PORT="8080" # Domoticz port
### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS
TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S`
BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz
### Create backup and ZIP it
/usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE
gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
### Send to Network disk through FTP
curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/media/hdd/Domoticz_backup/"
### Remove temp backup file
/bin/rm /tmp/$BACKUPFILEGZ
### Done! |
Er zat net een tikfout in het ipadres vandaar bovenstaande foutmelding.
Krijg nu deze melding:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| * About to connect() to 192.168.1.35 port 21 (#0) * Trying 192.168.1.35... * connected * Connected to 192.168.1.35 (192.168.1.35) port 21 (#0) * FTP 0x1c18020 state change from STOP to WAIT220 < 220 NASFTPD Turbo station 1.3.4e Server (ProFTPD) [192.168.1.35] > USER admin * FTP 0x1c18020 state change from WAIT220 to USER < 331 Password required for admin > PASS admin * FTP 0x1c18020 state change from USER to PASS < 230 User admin logged in > PWD * FTP 0x1c18020 state change from PASS to PWD < 257 "/" is the current directory * Entry path is '/' * FTP 0x1c18020 state change from PWD to STOP * protocol connect phase DONE * DO phase starts > CWD media * FTP 0x1c18020 state change from STOP to CWD < 550 media: No such file or directory * Server denied you to change to the given directory * DO phase is complete * Uploaded unaligned file size (0 out of 76272 bytes) * Connection #0 to host 192.168.1.35 left intact > QUIT * FTP 0x1c18020 state change from CWD to QUIT < 221 Goodbye. * FTP 0x1c18020 state change from QUIT to STOP * Closing connection #0 |
[ Voor 34% gewijzigd door LJ80 op 14-03-2015 10:43 ]
Ik denk dat je probleem zit inLJ80 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:13:
[...]
Gewoon uit het voorbeeld en mijn gegevens ingevoerd:
Wil het wegschrijven in de backup directory op mijn qnap nas.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20#!/bin/bash # LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS SERVER="192.168.1.35" # IP of Network disk, used for ftp USERNAME="admin" # FTP username of Network disk used for ftp PASSWORD="admin" # FTP password of Network disk used for ftp DESTDIR="/backup" # used for temorarily storage DOMO_IP="192.168.1.50" # Domoticz IP DOMO_PORT="8080" # Domoticz port ### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S` BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz" BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz ### Create backup and ZIP it /usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE ### Send to Network disk through FTP curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/media/hdd/Domoticz_backup/" ### Remove temp backup file /bin/rm /tmp/$BACKUPFILEGZ ### Done!
Er zat net een tikfout in het ipadres vandaar bovenstaande foutmelding.
Krijg nu deze melding:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 * About to connect() to 192.168.1.35 port 21 (#0) * Trying 192.168.1.35... * connected * Connected to 192.168.1.35 (192.168.1.35) port 21 (#0) * FTP 0x1c18020 state change from STOP to WAIT220 < 220 NASFTPD Turbo station 1.3.4e Server (ProFTPD) [192.168.1.35] > USER admin * FTP 0x1c18020 state change from WAIT220 to USER < 331 Password required for admin > PASS admin * FTP 0x1c18020 state change from USER to PASS < 230 User admin logged in > PWD * FTP 0x1c18020 state change from PASS to PWD < 257 "/" is the current directory * Entry path is '/' * FTP 0x1c18020 state change from PWD to STOP * protocol connect phase DONE * DO phase starts > CWD media * FTP 0x1c18020 state change from STOP to CWD < 550 media: No such file or directory * Server denied you to change to the given directory * DO phase is complete * Uploaded unaligned file size (0 out of 76272 bytes) * Connection #0 to host 192.168.1.35 left intact > QUIT * FTP 0x1c18020 state change from CWD to QUIT < 221 Goodbye. * FTP 0x1c18020 state change from QUIT to STOP * Closing connection #0
Op mijn Synology staat net als in het voorbeeld
DESTDIR="/opt/backup" # used for temorarily storage
NU kan dit ook wel naar een andere lokatie, maar je moet er voor zorgen dat wel rechten hebt om naar de map te kunnen gaan via FTP.
Handigste is om een FTP client te installeren op je PC en dan met dezelfde gegevens in te loggen op je NAS. Dan zie je wat de begin map is als je een FTP verbinding hebt gemaakt.
Je komt dan waarschijnlijk in de map uit dit lijkt op/ waardoor je denk dat het path dus / is.
Verder terug kun je ook niet. Als je daar nu je map Backup ziet staan dan log je in met WinSCP of Putty op je NAS en zoek je de map backup op.
Je zal zien dat het path er naar toe dus niet /backup is maar iets als /opt/backup
Dat vul je dan in. Of het op de Qnap ook in /opt zit weet ik niet maar eventueel kun je met Putty inloggen en dan de map opzoeken.
Putty zoeken
Tevens dien je ook dit stuk aan te passen aangezien het nu naar verwijst naar een harddisk aan de Pi.
1
| curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/media/hdd/Domoticz_backup/" |
Ik gebruik hiervoor onderstaand. Ik heb een gebruikmap op mijn nas voor Domoticz en daaronder een backup map.
1
| curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/homes/domoticz/backup/" |
[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 14-03-2015 11:58 ]
Vraag mij af of een basisstation zelf wel iets uitzend. Volgens mij ontvangen deze alleen.arjandijk162 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:47:
Ik heb deze http://www.blokker.nl/nl/blknl/cresta-digitale-barometer Cresta barometer gekocht maar deze meldt zich niet. Is er versschil qua protocollen tussen cresta stations?
De eventuele losse zender zal wel iets versturen en dat pakt het basisstation weer op.
Er zit volgens mij een losse sensor bij als ik zo even op Google zoek: http://static.voordeelmuis.nl/img/jpg/1546/1546907.jpgMikeOO schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:40:
[...]
Vraag mij af of een basisstation zelf wel iets uitzend. Volgens mij ontvangen deze alleen.
De eventuele losse zender zal wel iets versturen en dat pakt het basisstation weer op.
Dat had ik inderdaad ook gelezen. Maar ik ga er vanuit dat hij het Basisstation zelf probeert te vinden in Domoticz ipv de losse zender.ThinkPadd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:51:
[...]
Er zit volgens mij een losse sensor bij als ik zo even op Google zoek: http://static.voordeelmuis.nl/img/jpg/1546/1546907.jpg
Maar dat moet arjandijk162 nog even duidelijk maken wat hij probeert
Zowel RFXmngr als Domoticz zien geen signalen langskomen. Zoals gezegd ziet het basisstation deze wel, dus ze worden verzonden.
Dit stond wel goed "/" is echt het begin in de qnap mappen structuur.MikeOO schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:39:
[...]
Ik denk dat je probleem zit in
Op mijn Synology staat net als in het voorbeeld
DESTDIR="/opt/backup" # used for temorarily storage
Dit was het schijnbaar, het wordt nu netjes weggeschreven nadat ik hetzelfde mapje heb aangemaakt!Tevens dien je ook dit stuk aan te passen aangezien het nu naar verwijst naar een harddisk aan de Pi.
code:
1 curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/media/hdd/Domoticz_backup/"
Ik gebruik hiervoor onderstaand. Ik heb een gebruikmap op mijn nas voor Domoticz en daaronder een backup map.
code:
1 curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/homes/domoticz/backup/"
Bedankt!!
Heb je in RFXmngr wel verschillende protocollen aangezet en heb je de RFXCom voorzien van de laatste firmware. Dit kan ook nog helpen als het type protocol in jouw huidige firmware versie nog niet wordt ondersteunt.arjandijk162 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:14:
Er zit inderdaad een losse sensor voor buiten bij. Deze wordt ontvangen door het basisstation. Omdat het om 433 gaat, is er geen sprake van "vinden" want dat verondersteld 2 zijdige comminicatie. In dit geval is er alleen sprake van zenden door de buitensensor.
Zowel RFXmngr als Domoticz zien geen signalen langskomen. Zoals gezegd ziet het basisstation deze wel, dus ze worden verzonden.
Bedoel je alle linux-updates & laatste stable Domoticz, of ook fitmware etc.?
Heb hier zelf nog een oud weerstation staan die ook op 433 werkt maar die sensor pakt hij ook niet op.arjandijk162 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:47:
Ja, allemaal gedaan. Ik heb zelfs van Bert van RFXcom een nieuwe beta firmware gekregen waarmee mijn Auriol regensensor wordt herkend.Ik heb alle protocollen aangezet, maar ook alleen de Hideki. Geen resultaat.
Enige mogelijk die je denk ik hebt is weer contact opnemen met RFXCom en hopen dat zijn iets voor je kunnen betekeken.
Of het ding terugsturen en iets anders uitzoeken.
Ik had tijdje terug ook een weerstation met sensor bij de Blokker gehaald. Het ging mij om de losse sensor die erbij zat. Die werkte wel met RFXCom maar de vochtigheid meting klopte van geen kant en teruggebracht en bij de Kijkshop een aantal Cresta sensoren besteld en die super.
Je moet alleen wachten tot ze op voorraard zijn en dan heel snel bestellen anders zijn ze weer op
Verwijderd
Met de impuls afstandbediening de 5 schakelaars instellen, zodat je ze met de afstandbediening kunt gebruiken, dan de waardes van de dipswitches uitlezen (tabel RfxCom handleiding) en in programma invoeren. Dan kun je vanuit programma schakelen maar ook je AB gebruiken.
Ok dat was echt te simpel, totaal niet aan gedacht. Heel erg bedankt!MikeOO schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 08:28:
[...]
Bekijk dit stukje uitleg eens. Je moet dus een controle inbouwen. Gaat dus om het vette deel
ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"
IF iphone = On AND <tijdcheck> AND lamp = Off
DO SET lamp = On
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het gebruike van forecast.io ik heb dit werkend en een virtueel apparaat toegevoegd zodat ik maar 1 waarde voor de temperatuur krijg. Hier heb ik een event op gemaakt echter lijkt hij hier niets mee te doen althans hij triggert niet Lijkt haast alsof er een andere waarde voor de temperatuur gebruikt moet worden.
Voornamelijk de eerste maar als je toch bezig bentEddyK69 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:57:
[...]
Bedoel je alle linux-updates & laatste stable Domoticz, of ook fitmware etc.?
Je distributie moet goed staan (wheezy) bijvoorbeeld, dan moet het in 1x goed gaan.
Iemand dit eerder meegemaakt?
In Firefox?arjandijk162 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:27:
Ik heb nu een goedkope sensor bij blokker gehaald, deze wordt netjes herkend en je zie bij apparaten de temperatuur, maar ik kan deze niet toevoegen aan mijn weer pagina. Of iig zie ik m daar niet terug. Wel staat het pijltje op groen (hij zou dus toegevoegd moeten zijn). Ook op tabblad overige zie ik m niet voorbij komen.
Iemand dit eerder meegemaakt?
Probeer eens Chrome...
Als je wat uitgebreidere events gaat maken dan heb je in no-time een redelijk aantal virtuele switches (of user variabelen)
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 14-03-2015 22:57 ]
Ja inderdaad had dat eerst voor de lampen maar dat betekend dat ze altijd aangaan of we nu thuis zijn of niet.ThinkPadd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:56:
Zo doen de meesten dat inderdaad. Nog simpeler is een timer bij de lamp instellen (knopje 'Timers' onder de switch), maar dan kun je verder geen voorwaarden instellen. Via event is dan net even wat uitgebreider inderdaad.
Als je wat uitgebreidere events gaat maken dan heb je in no-time een redelijk aantal virtuele switches (of user variabelen)
Ik overweeg nog een keer een zwave controller aan te schaffen, maar probeer het voorlopig nog met rfxcom je kunt immers niet meteen alles hebben.. geduld is een schone zaak.
Wellicht overheen gelezen, maar kan ik een groep via een timer alleen aan zetten en niet uit ? deze optie krijg ik namelijk niet hier.
Thanks alvast, ben newbie op dit terrein dus.
Hiervoor zijn ook oplossingen. Bv je telefoon gebruiken om te bepalen of deze is aangemeld op WiFi om via GPS bepalen waar je bent of je gebruikt bewegingsensors.general_p schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:01:
[...]
Ja inderdaad had dat eerst voor de lampen maar dat betekend dat ze altijd aangaan of we nu thuis zijn of niet.
Ik overweeg nog een keer een zwave controller aan te schaffen, maar probeer het voorlopig nog met rfxcom je kunt immers niet meteen alles hebben.. geduld is een schone zaak.
Dan kun je virtual switch maken of je wel/niet thuis bent en dan je lichten wel/niet laten aanzetten.
Dan heb je een Scence aangemaakt ipv een Groep. Klik op Aanpassen en zet type op Groep en dan kun je wel aan/uit kiezzenPCU Barneveld schreef op zondag 15 maart 2015 @ 06:44:
Hallo allen,
Wellicht overheen gelezen, maar kan ik een groep via een timer alleen aan zetten en niet uit ? deze optie krijg ik namelijk niet hier.
Thanks alvast, ben newbie op dit terrein dus.
Je kan wel een dummy switch maken met een uur voordat de zon ondergaat maar in de zomer is het dan anders schemerig als in de winter.
Uiteraard kan je een schermer sensor kopen maar ben benieuwd of iemand hier is voor verzonnen heeft.
En nog iets, heeft iemand een #code om de kleuren van een HUE lamp op normaal warm wit te krijgen.
8bc200 is me echt te geel, of het neigt naar rood, of het wordt industrieel wit.
Ik krijg het maar niet voor elkaar een kleur te kiezen zoals deze wel gewoon met de HUE afstandsbediening ingesteld krijg.
[ Voor 31% gewijzigd door LJ80 op 15-03-2015 10:19 ]
Als je gewoon met de afstandsbediening instelt, dan kun je toch de waarde aflezen? Ik gebruik: b9bf00 Tint: 62: helderheid 75. Maar dat is warm geel.(relax)LJ80 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:03:
Is er ook een handige oplossing te bedenken om de lampen aan te laten gaan als het schemerig wordt.
Je kan wel een dummy switch maken met een uur voordat de zon ondergaat maar in de zomer is het dan anders schemerig als in de winter.
Uiteraard kan je een schermer sensor kopen maar ben benieuwd of iemand hier is voor verzonnen heeft.
En nog iets, heeft iemand een #code om de kleuren van een HUE lamp op normaal warm wit te krijgen.
8bc200 is me echt te geel, of het neigt naar rood, of het wordt industrieel wit.
Ik krijg het maar niet voor elkaar een kleur te kiezen zoals deze wel gewoon met de HUE afstandsbediening ingesteld krijg.
00ff22: 128:100 is de standaard wit als je de lampen met de schakelaar aan en uit zet.
Precies: Dus nu vraag ik me af waar deze "geadd" isWillemJan schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:48:
Groen pijltje is hier in ieder geval "Add Device"
En blauw pijltje is "Remove Device"
http://www.developers.mee...cumentation/core-concepts
Allemaal duidelijk. Alleen snap ik de vertaling naar de hex-code die domoticz gebruikt niet. Uit armoede gebruik ik nu maar ffff00, wat gewoon geel is.
Het liefst zou ik direct de CT waarde gebruiken, omdat je dan keurig van koud wit naar warm wit gaat. Ik vermoed dat dit ook de curve is die de Lux lampen kunnen maken. Ik denk alleen dat dat een heel specifiek dingetje is voor Philips Hue en niet universeel is voor RGBW lampen.
Ben toch wel benieuwd hoe je de waarde die je met de ab instelt dan afkan lezen?arjandijk162 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:36:
[...]
Als je gewoon met de afstandsbediening instelt, dan kun je toch de waarde aflezen?
Ja dat is tegen het oranje aan hier.Ik gebruik: b9bf00 Tint: 62: helderheid 75. Maar dat is warm geel.(relax)
En deze kleur is echt groen bij mij...]
00ff22: 128:100 is de standaard wit als je de lampen met de schakelaar aan en uit zet.
[...]
Je hebt gelijk, ik dacht de kleuren uit te kunnen lezen door ze eerst met de ab in te stellen, maar dat werkt niet.LJ80 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:11:
[...]
Ben toch wel benieuwd hoe je de waarde die je met de ab instelt dan afkan lezen?
[...]
Ja dat is tegen het oranje aan hier.
[...]
En deze kleur is echt groen bij mij...
Als je een weerstation via Weather Underground toevoegt (zie Domoticz wiki) dan kun je een weerstation toevoegen die ook de lichthoeveelheid meet(Radiation) dan heb je een numerieke waarde waarop je kunt sturen.LJ80 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:03:
Is er ook een handige oplossing te bedenken om de lampen aan te laten gaan als het schemerig wordt.
[ Voor 17% gewijzigd door Mediacj op 15-03-2015 12:28 ]
Mooie tip, bedankt ga kijken hoe dat werkt.Mediacj schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:28:
[...]
Als je een weerstation via Weather Underground toevoegt (zie Domoticz wiki) dan kun je een weerstation toevoegen die ook de lichthoeveelheid meet(Radiation) dan heb je een numerieke waarde waarop je kunt sturen.
Heb je dit zelf ook goed werkend gekregen?
nee helaas, als iemand een oplossing weet of een goede #code voor normaal warm licht hoor ik het graag.arjandijk162 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:29:
[...]
Je hebt gelijk, ik dacht de kleuren uit te kunnen lezen door ze eerst met de ab in te stellen, maar dat werkt niet.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door