Anoniem: 530152

Ik ben als Linux noob ook in staat geweest Domoticz op mijn Synology te installeren. Het draait als een zonnetje, behalve wanneer iemand nog een suggestie heeft voor het automatisch opstarten met het restarten van de NAS houdt ik mij aanbevolen.Op dit moment heb ik nog niet veel draaien, maar ik wil graag snel gaan uitbreiden. Ik vindt het fantastisch zoals bereikt is om dit op te zetten en hoe je met relatief weinig zoveel kunt bereiken.

Ik wil kijken of ik Domoticz ook kan gebruiken voor bewaking. Ik heb al gezien dat je een scene kunt aanmaken. Deze wil ik triggeren vanuit de magneetcontacten. Wanneer deze af gaat wil ik eigenlijk de dimmers aansturen om de lampen te laten knipperen (aan en uit) en vertraagd een alarm af te laten gaan. Weet iemand hoe je dat zou kunnen bereiken ?

Ik las iets van scripts die je zou kunnen aansturen. Hoe stuur je dat aan en heeft iemand een voorbeeld van een script en beschrijving van de commando's en taal van zo'n script ?

Mvgr, Niels.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 07:45
heb je ook de kabel van de slimme meter en de rfxcom werkend op je synology?

Ik heb getrracht een package te maken maar dat is nooit gelukt. en het zou veel mooier zijn als het op de nas draait ipv de raspberry.
Anoniem: 530152 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:12:
Ik ben als Linux noob ook in staat geweest Domoticz op mijn Synology te installeren. Het draait als een zonnetje, behalve wanneer iemand nog een suggestie heeft voor het automatisch opstarten met het restarten van de NAS houdt ik mij aanbevolen.Op dit moment heb ik nog niet veel draaien, maar ik wil graag snel gaan uitbreiden. Ik vindt het fantastisch zoals bereikt is om dit op te zetten en hoe je met relatief weinig zoveel kunt bereiken.

Ik wil kijken of ik Domoticz ook kan gebruiken voor bewaking. Ik heb al gezien dat je een scene kunt aanmaken. Deze wil ik triggeren vanuit de magneetcontacten. Wanneer deze af gaat wil ik eigenlijk de dimmers aansturen om de lampen te laten knipperen (aan en uit) en vertraagd een alarm af te laten gaan. Weet iemand hoe je dat zou kunnen bereiken ?

Ik las iets van scripts die je zou kunnen aansturen. Hoe stuur je dat aan en heeft iemand een voorbeeld van een script en beschrijving van de commando's en taal van zo'n script ?

Mvgr, Niels.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Remco, ik heb geen slimme meter. Mijn domme meter geeft geen enkele informatie door. Dat probleem (die mogelijkheid) heb ik dus nog niet. Over een tijdje kijken voor zonnepanelen. Waarschijnlijk kan ik dan wel zorgen dat er een slimme meter geplaatst wordt waarbij ik hem kan gaan uitlezen.

Ik heb inmiddels wat met Events zitten stoeien, maar moet dan eerst nog wat meer switches en zenders gaan plaatsen om een en ander te proberen.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Anoniem: 530152 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:12:

Mvgr, Niels.
Hoi Niels
http://www.domoticz.com/wiki/Event_script_examples

BTW welke Synology heb je?

Ik draai Domoticz ook sedert maart op mij DS209.

[Voor 11% gewijzigd door niki_lauda op 26-07-2013 10:08]

Dank je wel voor je link naar de voorbeelden. Ik draai Domoticz op mijn DS212+. Gelukkig was er iemand die gecompileerde versies had van de drivers voor de rfxcom, want die kon ik niet compileren op mijn synology vanwege te weinig ruimte.
Ik heb net een aantal klikaanklikuits besteld om aan domoticz te hangen. Kan ik nadat ik ze aan domoticz heb gehangen nog gewoon de klikaanklikuit afstandbediening gebruiken om de lampen aan en uit te zetten ?

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja hoor, dat kan gewoon.

Weet iemand of de cresta dtx500 buitensensoren ook door domoticz (rfxcom) kunnen worden ontvangen ? Ik vraag het me af aangezien deze ook op 433 mhz communiceren met het basisstation.

krizzziz schreef op zondag 07 juli 2013 @ 08:42:
Iedere keer moet ik de cache op mijn iPhone wissen om de mobiele pagina van domoticz te kunnen zien.
Iemand anders daar problemen mee?
Ik merk dit ook. ik moet steeds even een andere pagina nemen die niet bestaat. Dat dwingt de browser weer in te loggen en dan kan ik de goede pagina weer openen. Wanner er een oplossing voor ik hoor ik het graag.

tommy320 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:25:
Mijn domoticz systeem wordt steeds groter, ik heb nu
- 6 brandmelder die ik kan monitoren / af kan laten gaan
- deurbel die ik kan monitoren / notificatie van krijg
- 3 klikaanklikuit schakelaars
- 1 klikaanklikuit dimmer
- 3 deurcontacten voor open/dicht detectie
Ik wil nu graag mijn radiatoren van de verwarming kunnen bedienen via domoticz. Kennen jullie radiografisch bedienbare thermostaat knoppen die met de RFXCOM werken? Bv:

http://www.conrad.nl/ce/n...ermostaat-voordeelset-Wit

Die werkt op 868Mhz dus die zal wel niet werken, maar zijn er die wel werken?
Tommy, hoe heb je de deurcontacten gekoppeld met domoticz ? Bij mij pikt hij ze niet op en ik vraag me af of ik nog wat moet doen om ze te koppelen. Hoe laat Domoticz ze vervolgens zien in het scherm ?
Bij voorbaat dank voor wat hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:42
Anoniem: 530152 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:08:
[...]

Tommy, hoe heb je de deurcontacten gekoppeld met domoticz ? Bij mij pikt hij ze niet op en ik vraag me af of ik nog wat moet doen om ze te koppelen. Hoe laat Domoticz ze vervolgens zien in het scherm ?
Bij voorbaat dank voor wat hulp.
Je moet bij sensoren "leren" doen. Dan vervolgens snel de contacten uit elkaar doen zodat deze een signaal geeft. Vervolgens bij schakelaars "aanpassen" en het type als "contact" instellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Perfect, dank je wel dat is gelukt.

Anoniem: 531455

Hallo nvnoort,

Ik heb zelf ook een 212+ synology en wil graag domoticz erop installeren. Aangezien je dezelfde nas hebt kun je me op weg helpen met het installeren van domoticz en de bijbehorende drivers voor de rfxcom.

Boomstra

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:07

EnnaN

Toys in the attic

Ik heb sinds vanochtend een install draaien, en met een beetje gepruts het eerste device kunnen aansturen (had nog een kaku afr-060 fitting liggen. dat werkt prima :) ).

Volgende object wat ik nog heb liggen (gekregen, nooit lekker mee kunnen werken) is een kaku PIR-2050 (denk ik). Het is iig een beweginssensor/melder van klikaanklikuit, en lijkt nogal op het plaatje van de PIR-2050, dus daar ga ik dan maar even van uit.

http://www.bespaarbazaar....ikuit/PIR-2050_manual.pdf

Ben een beetje confused hoe ik die moet aansluiten? Hij komt iig niet automatisch bij de devices te staan, maar die fitting moest ik ook handmatig instellen, dus dat kan best kloppen. Iemand enig idee hoe (en of) ik deze kan aansluiten? Het ding heeft een aantal instellingsstanden voor het setten van codes etc, maar ik weet niet zo goed hoe ik domoticz er van kan overtuigen wat voor ding het is (en dat ie uberhaubt bestaat zeg maar).

sig

• niki_lauda
  • Nu online

niki_lauda

EnnaN schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:25:
Ik heb sinds vanochtend een install draaien, en met een beetje gepruts het eerste device kunnen aansturen (had nog een kaku afr-060 fitting liggen. dat werkt prima :) ).

Volgende object wat ik nog heb liggen (gekregen, nooit lekker mee kunnen werken) is een kaku PIR-2050 (denk ik). Het is iig een beweginssensor/melder van klikaanklikuit, en lijkt nogal op het plaatje van de PIR-2050, dus daar ga ik dan maar even van uit.

http://www.bespaarbazaar....ikuit/PIR-2050_manual.pdf

Ben een beetje confused hoe ik die moet aansluiten? Hij komt iig niet automatisch bij de devices te staan, maar die fitting moest ik ook handmatig instellen, dus dat kan best kloppen. Iemand enig idee hoe (en of) ik deze kan aansluiten? Het ding heeft een aantal instellingsstanden voor het setten van codes etc, maar ik weet niet zo goed hoe ik domoticz er van kan overtuigen wat voor ding het is (en dat ie uberhaubt bestaat zeg maar).
Er zit ook een Learn stand op je PIR. Volgens mij kun je dan een kaku code zenden die de sensor dan oppikt. Dit kun je doen met een KAKU handzender of met een code die je zelf handmatig invoert in Domoticz. Laatste optie heb ik zelf ook uitgeprobeerd.

Beste Boomstra,
Je kunt het beste de handleiding volgen op:
http://sourceforge.net/p/domoticz/wiki/Install.txt/
Hiervoor moet je al ipkg geinstalleerd hebben. Daarvoor moet je even zoeken op internet hoe je dat moet doen.
Je moet zowiezo met een telnet connectie naar je NAS toe gaan. Hiervoor kun je Putty of iets dergelijks gebruiken. Let even op dat de NAS standaard een Firewall aan heeft staan waarin je moet aangeven dat telnet communicatie is toegestaan.

Als je domoticz hebt geinstalleerd moet je de drivers installeren voor de RFXCOM. Dit zijn de ftdi drivers.
Hier staat hoe je dat moet compileren en installeren.
http://hallard.me/how-to-install-kernel-modules-on-synology-ds1010/
Je moet dan compileren en activeren op de NAS. Complileren gaat niet lukken op de NAS aangezien er te weinig ruimte is. Gelukkig vond ik hier gecompileerde drivers voor de NAS die ik kon gebruiken.
http://www.ruinelli.ch/add-usb-serial-support-to-your-synology-diskstation
Je kunt ze daar downloaden en in de 2 guides tesamen staat redelijk hoe je het moet installeren.
Nu kan domoticz worden opgestart en kan de software de rfxcom vinden op een van de USB poorten die worden gedefinieerd.
Zelf heb ik nu op de synology een nieuwe job gescheduled die domoticz opstart. Ik laat hem elk uur opstarten aangezien wanneer hij detecteerd dat de poort al bezet is hij niet verder opstart. Ik heb tot nu toe 1 keer gehad dat hij was gestopt en ik had een 6 uur gat waarin hij niet had gedraaid. Nu laat ik hem dus elk uur een keer opstarten.
Ik hoop dat dit voldoende input is om zelf te kunnen installeren. Laat maar weten wanneer je vragen hebt.

Mvgr, Niels van Noort.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-01 22:12
D3LTA schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:12:
[...]

Met diskimager op je SD kopieren en gaat.

RFXcom werkt out of the box (zie ook pdf erbij)

Minimaal 4GB SD maar groter is ZEER aan te raden (31mb vrij op root)

na opstarten even sudo Raspi-config runnen en optie 1 kiezen.

default user= pi
pass= raspberry

simpeler kan het niet.

smb share aanwezig voor domoticz folder

Zit nog wel een schoonheidsfoutje in de image (domoticz.sh heb geen -X rechten)

heb geen invloed op de werking, domoticz start gewoon direct
net terug van vakantie waar mijn bestelde raspberry en twee 8GB kaartjes op mij lagen te wachten. Dank voor je image, het werkt goed. Ben geen unix-kenner, maar kwestie van pi in meterkast aan router hangen, voeding eraan en inloggen met putty.

• maxtrash
heb bij raspberry shop tevens een usb-serieel kabeltje gekocht voor 10 euro (niet duur leek me)

Heb me wat ingelezen en deze bevat een Prolific PL-2303HX chipset. Dit werkte vroeger stabieler dan FTDI-kabeltjes maar heeft nu als nadeel dat je een signaal moet inverteren. Klopt dit of kan ik deze toch "gewoon" gebruiken?

Ik heb een Iskra MT 382 meter.

[Voor 3% gewijzigd door maxtrash op 04-08-2013 03:10]

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

niki_lauda schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:05:
[...]

Er zit ook een Learn stand op je PIR. Volgens mij kun je dan een kaku code zenden die de sensor dan oppikt. Dit kun je doen met een KAKU handzender of met een code die je zelf handmatig invoert in Domoticz. Laatste optie heb ik zelf ook uitgeprobeerd.
Met zo'n apparaat als dit? Wat ik er van las is dat je dit ding zelf moet instellen, en dat je dan een 'learn' kan doen om (bv zo'n fitting) een signaal te sturen zodat die jouw signaal gaat leren? Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb, maar ik had dus begrepen dat dit ding zelf niet kan leren.

Er zitten dus instel-dingen voor de 'band' op, maar die gaan van A-P en van 1-16. Geen idee wat het equivalent in domoticz is ;(
(ook nog geen idee of domoticz uberhaubt wat met het signaal kan, maar goed, dat zien we dan wel weer :) )

sig

• niki_lauda
  • Nu online

niki_lauda

EnnaN schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:17:
[...]

Met zo'n apparaat als dit? Wat ik er van las is dat je dit ding zelf moet instellen, en dat je dan een 'learn' kan doen om (bv zo'n fitting) een signaal te sturen zodat die jouw signaal gaat leren? Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb, maar ik had dus begrepen dat dit ding zelf niet kan leren.

Er zitten dus instel-dingen voor de 'band' op, maar die gaan van A-P en van 1-16. Geen idee wat het equivalent in domoticz is ;(
(ook nog geen idee of domoticz uberhaubt wat met het signaal kan, maar goed, dat zien we dan wel weer :) )
Probeer eens in domoticz -> schakelaars, dan handmatig, en geef je de schakelaar een naam. Kies X10 en dan probeer je als eerste de code zoals die nu op je bewegingsschakelaar is ingesteld.

Kies anders een willekeurige X10 code, zet je schakelaar in de learnmode. Klik in Domoticz de schakelaar een paar keer aan en uit en als het goed is heeft je sensor je domoticz code geleerd.

Kijk dan wat er gebeurt.

[Voor 10% gewijzigd door niki_lauda op 04-08-2013 20:39. Reden: spelfoutje]

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:11
EnnaN schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:17:
[...]

Ik denk dat bij alle type "sensoren" je kunt leren. Het leren heeft hier betrekking op de Domoticz software deze leert het signaal te herkenen. Bij "switches" zul je een code moeten uitsturen. Hier word ook wel iets geleerd, maar dat leren gebeurd door de switch. Domoticz zal hier dus een signaal moeten sturen die de switch dan weer kan leren.

Edit - verduidelijkt

[Voor 15% gewijzigd door cctl01 op 05-08-2013 09:40]

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

@niki_lauda: X10? Dat had ik niet bedacht. Ik was er van overtuigd dat ik AC (toch? even uit m'n hoofd) moest gebruiken. Ik zal eens even proberen.

@cctl01: dat zou kunnen natuurlijk. ff uitzoeken hoe ik kan testen of het werkt vanavond ;)

sig

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:35
Anoniem: 530152 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:02:
[...]

Ik merk dit ook. ik moet steeds even een andere pagina nemen die niet bestaat. Dat dwingt de browser weer in te loggen en dan kan ik de goede pagina weer openen. Wanner er een oplossing voor ik hoor ik het graag.
Het zelfde hier. Als ik opnieuw wil verbinden, of via een snelkoppeling op de iPhone, dan kom ik er niet op. Na het wissen van de browser cache gaat die inderdaad wel weer. Zou dit niet makkelijk te quickfixen zijn?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Ik had zo'n setje van die stroom-schakelaars gekocht van 'impuls' (3 stuks, 9.95, action), maar kon de juiste instellingen niet makkelijk bepalen.

Toen maar heel lomp een stukje javascript geschreven wat de testknop voor me indrukt. Kleine pauze tussendoor zodat je op het moment dat je 'klik' hoort snel in de console kan kijken welke settings je ongeveer bent. Fl1p meldde dat ik het ook best wel ff kon delen met de rest van de wereld want omdat misschien heeft iemand er nog iets aan.

Niet snel in gebruikt, niet elegant etc, maar wel heel snel kunnen maken :)
en je hebt er niets anders voor nodig dan chrome.

Dussum, open je chrome-console en plak dit er in, en wachten maar ;P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
i = 0;  //"startwaarde" code
j = 65; //"startwaarde" (value van de letter-opties, zie select-box)
function check(){
        i++;
        if(j>80){
                return;
        }
        if (i>64){
                i=1;
                j++;
        }

console.log("j: "+j+" i: "+i); // Als je "KLIK" hoort, snel in de console kijken :)

$('#combounitcode').val(i);
        $('#combohousecode').val(j);
        TestManualLight();

setTimeout(check,1000); // timeout zodat je actually tijd hebt om van je boek naar de console te kijken
}
check();

sig

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 08:59
is het misschien een idee om te proberen of zoiets ook ondersteund kan worden?
dit scheeld namelijk 60 euro met die rfxcom
of is er een bepaalde reden om perse die rfxcom te gebruiken?

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:51

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

(jarig!)
Omdat hij gewoonweg wel werkt?
Omdat hij ondersteund wordt door de makers met nieuwe software?
Verzin er nog maar een paar. Je kunt ook een raspberry voor 2euro kopen als je hem vind maar gaat dat werken denk je?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• cctl01
  • Laatst online: 09:11
Maar dit is toch ook een 433.92Mhz tranciever, dat werkt toch ook. Of het word ondersteund in de software is een andere vraag, als het niet werkt beroep je je namelijk op garantie.
Omdat hij ondersteund wordt door de makers met nieuwe software?
Dit is dus een voordeel van de RFXCOM? Kun je wellicht uitleggen wat je bedoeld met ondersteund wordt? Moet ik dan bijvoorbeeld denken aan beschikbaarheid van drivers. En daarmee tevens aan het ontbreken hier van voor deze usb tranciever?
Verzin er nog maar een paar. Je kunt ook een raspberry voor 2euro kopen als je hem vind maar gaat dat werken denk je?
Ja, dat is echt een tweakers mentaliteit maar niet heus. Als je zo beredeneerd koop je maar lekker een HomeWizzard, hoef je je helemaal nergens meer druk om te maken. :'(

• Bram1337
  • Laatst online: 02-04-2018
cctl01 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:05:
[...]
Maar dit is toch ook een 433.92Mhz tranciever, dat werkt toch ook. Of het word ondersteund in de software is een andere vraag, als het niet werkt beroep je je namelijk op garantie.
Ahum, je kan je alleen beroepen op de garantie als iets kapot is. Mogelijk dat je het retourrecht binnen 7 dagen bedoeld. Ik heb zelf besloten het risico niet te willen lopen en ga nu met het project van CurlyMo aan de slag i.p.v. Domoticz. In combinatie met een Raspberry Pi, is sowieso een leuke gadget.

[Voor 9% gewijzigd door Bram1337 op 07-08-2013 12:12]

• nephilimcrt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-01 21:21

nephilimcrt

Mad Scientist

Als je van prutsen houdt, zou je het ook op deze manier kunnen doen:

433MHz-communicatie met microcontrollers

Werkt prima :)

Tapping progress on the shoulder and saying: "More forwards, please!".

• thedon46
het idee ervan is om het publiek te vergroten.
mocht zon ding van 30 euro goed genoeg werken (en zoiets werkt, die chip heb ik namelijk al vaker werkend op internet voorbij zien komen) dan is de drempel om in te stappen veel lager.
voor 30 euro zijn er naar mijn idee weinig mensen die een printje gaan zitten solderen in de hoop dat het gaat werken

• DRuw

DRuw

(jarig!)
Okee, toegegeven dat het wat te kort door de bocht was maar laat ik het zo zeggen: iedere week komt er iemand met de opmerking "he deze is goedkoop, waarom doet hij het niet?"
Mensen willen voor een duppie op de eerste rij maar als er een prima product te koop is wat ondersteund wordt inderdaad door drivers kun je natuurlijk in china gaan shoppen maar in 99% van de gevallen doe je een miskoop.
Als daarmee de goed fabrikant kapotgeconcurreerd wordt heb je ook geen goed product meer waar wel ondersteuning voor is en bloed de boel dood.
Ik heb tot nu toe nog niemand gezien die een net alternatief heeft en gezien hoe lang het 433 protocol al bestaat heb ikzelf niet het idee dat dat er snel zal komen...
Stuur anders een mailtje naar de domotics ontwikkelaar of hij van plan is andere modules te ondersteunen, dan weet je het zeker toch?
Garantie is overigens het defect zijn, niet het ontbreken van ondersteuning van andere hardware..
Mijn 2 euro voorbeeld is puur om aan te geven dat sommige dingen nou eenmaal geld kosten. Heeft niets met een tweaker mentaliteit te maken. Ik heb overigens een vera3, zipabox en rfxcom draaien met zwave en 433...hoef geen homewizard;)

• thedon46
DRuw schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:29:

Stuur anders een mailtje naar de domotics ontwikkelaar of hij van plan is andere modules te ondersteunen, dan weet je het zeker toch?
Dit klinkt al een goed idee, zo kunnen we een beeld krijgen van de eisen die er zijn aan de hardware. En wat er nodig is om hardware ondersteund te krijgen. Wellicht kunnen we hier mee helpen want het opensource project heeft er hopelijk alleen maar baat bij. Verder is mijn doel niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.

Het verschil tussen de USB tranciever die ik net deelde en de projectjes, waarbij losse transmitters en receivers op een PCB moeten worden gezet en op de juiste interface (Rasp GPIO) word aangesloten, dat dit een "kant en klare" oplossing is. net zoals de RFXCOM dat is.

Mijn doel is eigenlijk om Domoticz voor een nog groter publiek aantrekkelijk te maken en zodoende de userbase te vergroten. Dit heeft hopelijk als resultaat (net als bijvoorbeeld XBMC) dat er ook meer getallenteerde devellopers tot het project aangetrokken worden en kunnen helpen.

In mijn automation ervaring is het belangrijkste niet de (dure of goedkope) hardware. Maar juist de GUI en daarmee gebruiks ervaring van een pakket. Precies dat is de reden dat ik voor Domoticz heb gekozen en bij die keuze wil blijven.

• maxtrash
weet iemand of de slider voor dimbare lampen werkt? Heb een rfxcom gekoppeld en een tm751 in het stopcontact. Nu kan ik lampen aan en uitzetten, maar de slider die ik op het scherm ziet kan ik niet bewegen?

• mrwolf
  • Niet online
Bij mij werkt de slider prima voor KaKu-dimmers

• maxtrash
Bedankt. ik heb wel kaku maar geen kaku dimmers om te proberen. Gebruik X10.

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Fibaro FGD-211 (Z-Wave dimmer) werkt hier ook prima

• bdegroot
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 21:33
mrwolf schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:40:
Bij mij werkt de slider prima voor KaKu-dimmers
Bij mij werkt de kaku dimmer ook, alleen als ik de laagste stand instel (6%), dan is dat nog steeds erg fel.
De dimmer kan dan nog veel lager als je dat handmatig doet. Meer mensen dit probleem?

• mrwolf
  • Niet online
Nee, 6% is echt bijna minimaal licht bij mij.

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-01 08:20
Kant en klare Raspberry Pi image nu beschikbaar:
http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_RaspberryPi_SD_Image

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-01 08:20
@bdegroot, als het goed is heb je hier een soort van pot meter voor op de dimmer zelf....

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zijn er al mensen die ervaringen hebben (of kunnen delen) met het uitbreiden van Domoticz om nieuwe protocollen te ondersteunen? De code van Betaalbare en modulaire domotica via de Raspberry Pi (€ 10) wordt steeds mooier en uitgebreider (en draait op een rpi) en zou daarmee icm met Domoticz voor nog geen 50,00 een super oplossing voor goedkope home automation kunnen zijn.

Ik wil best eens een poging wagen om in de code van domoticz te duiken om te kijken wat er nodig is, maar voor zover ik het nu zie heb ik nog iets te weinig aanknopingspunten om aan de slag te gaan.

(Of zou beginnen via LUA scripts ook al een idee zijn??)

[Voor 4% gewijzigd door Sander op 12-08-2013 21:47]

• mjaydb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-11-2022
Vraagje, ben al een tijdje aan het kijken wat voor een systeem ik wil.
Werd een beetje heen en weer geslingerd tussen de controllers van MCV, Fibaro en Zipato. Alleen ben ik niet zo van een Cloud oplossing. Ik heb zelf redelijk veel ervaring met zowel Synology en Raspberry.

Nu wil ik Domoticz gaan proberen, wat is jullie voorkeur, laten draaien op Synology 411 of Raspberry?
Ik wil een RFXCOM voor (KAKU en nog wat oude X10 meuk ;) ) en een Z-wave oplossing voor toekomstig materiaal.

Ik weet dat er er een Z-Wave boordje is voor de Raspberry maar werkt de Rpi ook met een Z-Wave stick zoals die van Aeon? En dan ook nog samen met de RFXCOM?
Zelfde vraag geldt ook voor de setup met Synology.

• maxtrash
lijkt me toch verstandig een raspberry te gebruiken. Dat werkt in ieder geval out of the box door de image voor het sd-kaartje te downloaden en in de Rpi te stoppen. Automatisch bijwerken gaat allemaal vanzelf (dagelijks als je voor beta channel kiest). Met je NAS vermoed ik dat je meer zelf moet doen. Je kunt je Rpi nog eens makkelijk opnieuw opstarten etc. Voor die 37 euro zou ik het niet laten.

X10 via RFXCOM en TM13 tranceiver werkt goed alleen kun je zo niet dimmen. Heb nog niet gehoord over ondersteuning van de Aeon stick, dat zou je aan de ontwikkelaar moeten vragen. Razberry en rfxcom wordt door een aantal mensen tegelijk gebruikt dus dat is geen probleem.

• mjaydb
maxtrash schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:04:
lijkt me toch verstandig een raspberry te gebruiken. Dat werkt in ieder geval out of the box door de image voor het sd-kaartje te downloaden en in de Rpi te stoppen. Automatisch bijwerken gaat allemaal vanzelf (dagelijks als je voor beta channel kiest). Met je NAS vermoed ik dat je meer zelf moet doen. Je kunt je Rpi nog eens makkelijk opnieuw opstarten etc. Voor die 37 euro zou ik het niet laten.
Bedankt voor je reply, ik heb de RFXtrx433 bestel, krijg ik morgen binnen. Had nog een aantal Rpi's liggen. Heb er Domoticz op gezet. Dat ging zonder problemen. Morgen de RFX toevoegen.

• mjaydb
Hallo allemaal,

Vandaag mijn RFXtrx433 binnen gekregen, aansluiten en meteen werken. :)
Ik probeer nu mijn gaskachel toe te voegen, deze bedien ik met een Mertik G6R.

In het log zie ik de codes voorbij komen, deze is voor temp UP:
code:
1
2
3
4
5
6
Fri Aug 16 12:54:29 2013 (RFXtrx) Thermostat 3
subtype = Mertik G6R-H4T1
Sequence nbr = 4
ID = 0x0000C0
Command = Up
Signal level = 8

Ook heb ik Mertik aangezet bij mijn modes. Ik zie geen nieuwe schakelaar/device of zoiets.

Iemand enig idee?

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:32
Ik loop gelijk al vast bij het opstarten.
Ik heb de image gedownload en hij start normaal op. Als ik er een monitor aan koppel dan zie ik geen vreemde meldingen en hij eindigt met de login.
In mijn router zie ik dat hij een ip-adres heeft gekregen.

Maar dan komt het:
Met putty kan ik geen verbinding krijgen.
Met ping krijg ik: De doelhost is niet bereikbaar
En in mijn router verdwijnt op het statusoverzicht de RPi

Iemand een idee wat er fout gaat?

En 2e vraag:
Als ik de RaZberry koop, heb ik dan de RFXCOM (ook) nodig?
En die past dan op dezelfde Rpi als waar Domoticz op draait of heb ik een 2e RPi nodig?
Heb ik ook een Zipabox nodig? Of de Vera?

[Voor 34% gewijzigd door RobWest op 18-08-2013 23:09. Reden: Aanvullende vraag]

PVOutput

• mjaydb
RobWest schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:14:
En 2e vraag:
Als ik de RaZberry koop, heb ik dan de RFXCOM (ook) nodig?
En die past dan op dezelfde Rpi als waar Domoticz op draait of heb ik een 2e RPi nodig?
Heb ik ook een Zipabox nodig? Of de Vera?
Hey RobWest,

De RaZberry is alleen voor Z-Wave en niet voor 433Mhz zoals 'Klik aan, klik uit" (KAKU).
Beide kunnen op in Rpi. De RaZberry gaat op het uitbreidingsslot van de Rpi, de RFXCOM op USB.

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 19:30
Hoi, geweldig topic dit, ik ben al een tijdje wat dingen aan het uitproberen, mn kaku's en elro's krijg ik makkelijk aan de praat maar ik vond ook nog een coco voor buiten (GDR2-1000R) werkt ook op 433.92 maar ik krijg hem niet aan de praat via domoticz, via de meegeleverde afstandsbediening werkt ie nog wel en ook kan ik het signaal niet inleren via learn light/switch .... iemand nog een suggestie hoe ik dit instel? coco staat wel bij ondersteunde merken ...

• thedon46
RobWest schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:14:
Ik loop gelijk al vast bij het opstarten.
Ik heb de image gedownload en hij start normaal op. Als ik er een monitor aan koppel dan zie ik geen vreemde meldingen en hij eindigt met de login.
In mijn router zie ik dat hij een ip-adres heeft gekregen.

Maar dan komt het:
Met putty kan ik geen verbinding krijgen.
Met ping krijg ik: De doelhost is niet bereikbaar
En in mijn router verdwijnt op het statusoverzicht de RPi

Iemand een idee wat er fout gaat?
hier zelfde soort probleem gehad,
heb jij dat statische ip ook uitgevoerd volgens de beschrijving?
bij mij werkte het toen niet meer, gewoon statisch ip in je router instellen, mocht je dan nieuwe image doen staat die gelijk op zelfde ip.

hoop dat dit werkt

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:32
Opgelost. De voeding was maar 350 mA 8)7

PVOutput

• niki_lauda
  • Nu online

niki_lauda

HendrikT schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 00:43:
Hoi, geweldig topic dit, ik ben al een tijdje wat dingen aan het uitproberen, mn kaku's en elro's krijg ik makkelijk aan de praat maar ik vond ook nog een coco voor buiten (GDR2-1000R) werkt ook op 433.92 maar ik krijg hem niet aan de praat via domoticz, via de meegeleverde afstandsbediening werkt ie nog wel en ook kan ik het signaal niet inleren via learn light/switch .... iemand nog een suggestie hoe ik dit instel? coco staat wel bij ondersteunde merken ...
Wat je ook kunt proberen is van de RFX website de windows tool te downloaden. http://www.rfxcom.com/Documents/RFXmngr.zip

En de RFXtrx433 aansluiten

Ik kon dan iets makkelijker een afstandsbediening bekijken en testen.

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 19:30
bedankt, ik ga het proberen

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:51
Ook ik ben begonnen om hier eens in te duiken,
Mijn installatie (win) is op een virtual machine (V-server staat 24/7 aan). Nu wil ik een RFXCOM gaan kopen, maar een USB versie is een probleem omdat die niet in de virtueel machine te benaderen is. Maar de LAN versie is gelijk +200. Iemand een idee ?
(mijn Youless werkt wel direct :) )

Pana WC12H9E8 / 1000L

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:40
MarFan schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:10:
Ook ik ben begonnen om hier eens in te duiken,
Mijn installatie (win) is op een virtual machine (V-server staat 24/7 aan). Nu wil ik een RFXCOM gaan kopen, maar een USB versie is een probleem omdat die niet in de virtueel machine te benaderen is. Maar de LAN versie is gelijk +200. Iemand een idee ?
(mijn Youless werkt wel direct :) )
Mijn RFXcom doet het prima met usb passtrough (kvm/proxmox)

• thedon46
Heb nu sinds kort domoticz op een dedicated raspberry draaien om er beetje mee te spelen.
Nu heb ik ook een Cresta weerstation de DTX500. deze werkt ook op 433, maar met de rfxcom krijg ik geen input binnen, is er ook een trucje om alle signalen te 'vangen' en daar dan zelf wat mee te kunnen doen, want er is een protocol beschikbaar alleen weet ik niet of het met dit specifieke station werkt.

• MarFan
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:12:
[...]

Mijn RFXcom doet het prima met usb passtrough (kvm/proxmox)
Ik draai Hyper-V...

Pana WC12H9E8 / 1000L

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 21:21
thedon46 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:23:
Heb nu sinds kort domoticz op een dedicated raspberry draaien om er beetje mee te spelen.
Nu heb ik ook een Cresta weerstation de DTX500. deze werkt ook op 433, maar met de rfxcom krijg ik geen input binnen, is er ook een trucje om alle signalen te 'vangen' en daar dan zelf wat mee te kunnen doen, want er is een protocol beschikbaar alleen weet ik niet of het met dit specifieke station werkt.
Heb een Cresta TX320

Probeer het eens door volgende protocol aan te zetten met set mode

Hideki/UPM protocol

Dan doet ie het bij mij

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 10:09
Is er nu wel of geen support voor z-wave is me een beetje onduidelijk.
Zoek een opensource project wat zowel werkt met mijn z-wave spul als de rfxcom

• gertjuhh
Z-wave support is aanwezig, maar alleen i.c.m. de RazBerry, niet met andere z-wave controllers.

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-01 09:57
Ik zit er ook aan te denken om dit op een pi te installeren. Ik was eigenlijk in de markt om iets aan te schaffen mijn pv systeem te loggen. Wat ik begrijp kan ik met domoticz op de p1 meter van de slimme meter uitlezen.

Wat ik niet kan vinden is welke kabel ik daar voor moet kopen?

• DRuw

DRuw

(jarig!)

• gertjuhh
In de manual linken ze naar deze pagina: http://www.smartmeterdashboard.nl/webshop

• DRuw

DRuw

(jarig!)
dat is volgens mij dezelfde.... ik heb die voor mijn vera om de P1 uit te lezen in ieder geval

• gertjuhh
Lijkt inderdaad dezelfde, all i'm saying, staat gewoon in de manual :)
Ik heb 'm trouwens zelf bij smartmeterdashboard besteld en werkt perfect met domoticz.

• iceme
Denk voor de info, ik heb nu een 2e pi besteld (de eerste is xbmc), een rfxcom usb geval, een kabel voor de slimme meter, ik heb een youless die kan ik als het goed is ook aansluiten voor de pv opbrengst meeting.

Nu nog kaku schakelaars.... :P

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54
Iemand toevallig ook Somfy RTS aan de wandel met Domoticz?

• remcoXP
VicSmurf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:46:
Iemand toevallig ook Somfy RTS aan de wandel met Domoticz?
wel heel veel intresse in. maar gaat hem niet worden ben ik bang. andere frequentie dan de 433 stick van rfxcom

• D3LTA

• gertjuhh
Hideki/UPM protocol van je RFXCOM aanzetten

• D3LTA
gertjuhh schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:06:
Hideki/UPM protocol van je RFXCOM aanzetten
Heb er net weer 1 besteld met type T32c in boekje, maar rfxcom ziet hem niet 8)7

• MarFan
@gizmocuz is de sqllite db ook te benaderen door andere apps ?
Ik wil een analyse gaan maken op temperatuur reactie in de verschillende kamers naar aanleiding van verschillende instellingen per kamer.
Geen zin om daarvoor zelf de temperaturen te gaan opslaan als Domoticz dat al kan/doet :)

Pana WC12H9E8 / 1000L

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Heeft er iemand wel eens nagedacht over mechanische afzuiging? Ik heb zo'n simpele 3-standen schakelaar (perilex?) in de keuken, en een gelijkstroomunit op zolder. Vooral die knop in de keuken is superhandig als je hem wat harder wilt zetten ivm douchen.

Dus nu zoek ik een oplossing, en als er dan toch iets (ws draadloos) in de badkamer komt te hangen, waarom dan niet direct op een manier zodat domoticz er ook bij kan? Iemand een idee?

sig

• DRuw

DRuw

(jarig!)
het is een driestanden schakelaar waarbij hij eigenlijk volgens mij maar 2 standen "opschakelt".
Ik heb zwave en ik ga binnenkort eens kijken of ik met een dubbel relais (fibaro) de 2 standen kan regelen.
Dit in combi met een 4-in-1 sensor in de badkamer die de luchtvochtigheid meet;)
Geen idee of het gaat lukken maar theoretisch ben ik er al;)

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Wat bedoel je precies met 'opschakelt' ? Als in, in alle 3 de standen doet de afzuiging iets, maar stand 1 is hetzelfde als helemaal geen connectie oid?

sig

• DRuw

DRuw

(jarig!)
ja zoiets, stand 1 is de basisstand en stand 2 en 3 zijn standen die volgens mij "over" de eerste stand heen gaan lijkt het. binnenkort maar eens proberen:)

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 19:27
EnnaN schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:27:
Heeft er iemand wel eens nagedacht over mechanische afzuiging? Ik heb zo'n simpele 3-standen schakelaar (perilex?) in de keuken, en een gelijkstroomunit op zolder. Vooral die knop in de keuken is superhandig als je hem wat harder wilt zetten ivm douchen.

Dus nu zoek ik een oplossing, en als er dan toch iets (ws draadloos) in de badkamer komt te hangen, waarom dan niet direct op een manier zodat domoticz er ook bij kan? Iemand een idee?
Ik wil dat ook gaan doen, maar dan makkelijker. Ik heb de unit van de mechanische afzuiging al eens aangepast en er een enkelpolige schakelaar op laagspanning op aangesloten. Mijn unit heeft namelijk een ongebruikte ingang op de printplaat wat als "badkamer schakelaar" kan dienen. Wanneer ik de schakelaar omzet gaat de unit op volle toeren draaien. En als ik hem weer omzet gaat hij terug naar de ingestelde stand van de keukenschakelaar.

Een relais bijplaatsen is dus al voldoende in dit geval. En volledig veilig omdat je geen spanningen hoeft te schakelen. Weet namelijk niet wat er gebeurt als je een relais gaat gebruiken achter de perilex schakelaar en dan de schakelaar omzet...

Misschien dat jouw unit ook zoiets ondersteunt?

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

misschien wel. Er is een 'grote broer' versie die kennelijk al remote-functie ingebouwd heeft (volgens de handleiding, geen idee waarom die hier niet is geinstalleerd ;) ), dus daar moet connectie voor zijn.

sig

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:40
EnnaN schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:27:

Perilex is de stekker (5 polig, meestal ook voor dingen als kooktoestellen, 3 fase aansluitingen etc :))
Als je in het (gelukkige) bezig bent van een Itho Eco-Fan kun je er al lossen remotes mee pairen, je kan dan de draaischakelaar overriden met een gepairde afstandsbediening (in de douche bv). Er is ook een AB met timer functie die bv 30 minuten vol gas gaat en dan weer terug naar de vorige stand.

• iceme
Help wat doe ik fout..... ik heb domoticz draaien op een pi. Ik heb de rfxcom aangesloten en deze wordt herkent door de pi. Althans deze leest de firmware versie uit.

Ik heb een klikaan dimmer, druk op leren, druk op leren op de kaku dimmer. Maar hij vind het niet, wat ik ook doe..... iemand een idee wat ik fout doe? Ik vind de handleiding een beetje summier maar iedereen hier lijkt het lukken ;)

• iceme
iceme schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:22:
Help wat doe ik fout..... ik heb domoticz draaien op een pi. Ik heb de rfxcom aangesloten en deze wordt herkent door de pi. Althans deze leest de firmware versie uit.

Ik heb een klikaan dimmer, druk op leren, druk op leren op de kaku dimmer. Maar hij vind het niet, wat ik ook doe..... iemand een idee wat ik fout doe? Ik vind de handleiding een beetje summier maar iedereen hier lijkt het lukken ;)
Altijd leuk om jezelf te quoten..... op het domoticz forum vond ik deze oplossing

[knip]
You need to do the next I think.

- Enable AC on the RFXCOM
- go to the tab switches
- click manual light/switch
- there choose your RFXCOM, a name for the switch, select type: like on/off, select AC, choose an code and then take unit code 1.
- then press add device.

- then you need to get you DI-O switch in learning mode (don't know how, read your manual for that)
- then press the switch you just added too domoticz.

[/plak]

• MarFan
Iemand ervaring hoe je een LanTronix RFXLan instelt ?

Hij hangt in het netwerk, maar RFXmngr zegt : No connection could be made because the target machine actively refused it x.x.x.x:10001

In de setup heb ik een Channel 1 en Channel 2 setup met beide een Serial setting en Connection tab.

Ik ben een beetje de weg kwijt en iets bruikbaars vinden op google lukt ook niet echt

In Domoticz zie ik helemaal niet gebeuren... :(

[Voor 6% gewijzigd door MarFan op 28-08-2013 09:36]

Pana WC12H9E8 / 1000L

Anoniem: 344357

De RFXLAN gaat niet door Domoticz ondersteund worden.

Als er reeds een applicatie een verbinding met de RFXLAN heeft dan kan een 2e applicatie zoals RFXmngr niet nog eens een verbinding maken en krijg je het actively refused bericht..

• MarFan
Anoniem: 344357 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:49:
De RFXLAN gaat niet door Domoticz ondersteund worden.

Als er reeds een applicatie een verbinding met de RFXLAN heeft dan kan een 2e applicatie zoals RFXmngr niet nog eens een verbinding maken en krijg je het actively refused bericht..
Bedankt voor je antwoord, weet je of er bepaalde domo-software deze wel ondersteund ?
Heb besloten deze als test-project te gaan gebruiken, ga voor USB-versie met rasp

[Voor 8% gewijzigd door MarFan op 28-08-2013 12:51]

Pana WC12H9E8 / 1000L

• MarFan
gertjuhh schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:47:
Z-wave support is aanwezig, maar alleen i.c.m. de RazBerry, niet met andere z-wave controllers.
Dus er zijn dan 2 Raspberry's nodig. 1 voor Domoticz en 1 voor z-wave ?

Pana WC12H9E8 / 1000L

• gertjuhh
MarFan schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:30:
[...]
Dus er zijn dan 2 Raspberry's nodig. 1 voor Domoticz en 1 voor z-wave ?
Nee dat kan prima samen op 1 RPi.
Ik heb ook alles op 1 RPi draaien.
  • Domoticz
  • RFXCom USB
  • Slimme meter USB kabel
  • RazBerry
  • Dev omgeving (Apache, PHP, MySQL, Bind9)
  • OpenVPN server

• MarFan
gertjuhh schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:35:
[...]

Nee dat kan prima samen op 1 RPi.
Ik heb ook alles op 1 RPi draaien.
  • Domoticz
  • RFXCom USB
  • Slimme meter USB kabel
  • RazBerry
  • Dev omgeving (Apache, PHP, MySQL, Bind9)
  • OpenVPN server
Dus RazBerry is een opsteek module, dan in Domoticz aangeven dat ie er in zit en het werkt... 8)7
Lijkt de belastingdienst wel,

Pana WC12H9E8 / 1000L

• iceme
Ik het thuis voor de eetkamer lamp zo'n ronde dimmer. Drukken gaat deze aan en uit en draaien kun je de lamp meer/minder dimmen.

Welke kaku dimmer moet (of andere) moet ik nemen om deze te vervangen? Het lijkt me handig dat we deze bijvoorbeeld ook nog "handmatig" te kunnen schakkelen.

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:50
Een dimmermodule (http://www.klikaanklikuit...1/dimmers/dimmer-acm-301/) in je plafonddoos verwerken voor de lamp en een gewone klik-aan-klik-uit-schakelaar (http://www.klikaanklikuit...ndschakelaar-awst-8801/). Deze 'dimmen' namelijk draadloos de dimmermodule.

1x 'aan' = lamp gaat aan
2x 'aan' = lamp gaat steeds feller / minder fel branden. Druk je weer op 'aan', dan stopt hij op de huidige stand.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

• gertjuhh
MarFan schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:50:
[...]
Dus RazBerry is een opsteek module, dan in Domoticz aangeven dat ie er in zit en het werkt... 8)7
Lijkt de belastingdienst wel,
Je moet ook nog een stukje software installeren voor de RazBerry, maar dat is welgeteld 1 regel uitvoeren...
Zie http://razberry.z-wave.me/docs/razberry.pdf

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 18:34
Is het via dit ook mogelijk om andere protocollen aan te sturen?
Specifiek : ik heb hier een diy interface die gewoon ajax calls ontvangt (op basis van een net-io) en aan de hand hiervan een commando op de bus zet en bij sommige een feedback geeft (bv status van de lampen).

• gertjuhh
Zijn er toevallig mensen die de Fibaro FGD-211 dimmer module gebruiken in Domoticz?
Bij mij gaat dit namelijk fout icm scenes en groups, zie http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=294
Op het Domoticz forum lijken weinig z-wave gebruikers te zijn...

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:56
Ik ben ook vandaag begonnen met domotica en wil graag gaan werken met domoticz echter wil ik dit graag op mijn server thuis draaien die toch 24/7 aanstaat. Omdat ik van een aantal apparaten toch wel graag zeker wil weten of ze geschakeld zijn of niet wil ik z-wave gaan gebruiken maar nu zag ik dat alleen de module van de pi ondersteund wordt. Zijn er nog mensen bezig om ondersteuning voor de aeon labs z-wave usb stick toe te voegen aan domoticz?

• MarFan
D3LTA schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:27:
[...]

Heb er net weer 1 besteld met type T32c in boekje, maar rfxcom ziet hem niet 8)7
Heb er 2 besteld, werken inderdaad als een zonnetje

Pana WC12H9E8 / 1000L

• thedon46
Zag vandaag die ip-cam bij de ibood, maar weet iemand of je gewoon elke ip-cam kunt kopen en aan domoticz koppelen, of worden er maar een beperkt aantal ondersteund?

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:42
In principe elke ip cam kun je toepassen. Het gaat om de url van de stream van de video waar ie een snapshot van maakt.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 18:36
is er inmiddels al vooruitgang mbt een RGB ledstrip en die dan ook kunnen aansturen zoals bijv de Philips moodlight ?
Dit zal voor mij de laatste trigger zijn om het te gaan proberen

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Anoniem: 538379

gurbo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:52:

• Heeft iemand ervaring of de Alecto SA-30 rookmelder ook werkt? Deze lijkt erg op de KD-101LA, maar het ziet er net even anders uit.
[/list]
:)

http://forum.arduino.cc/i...a8b00n6o57&topic=186318.0

• remcoXP
ik heb een paar kleine puntjes:
- Als ik username en pass box aanzet en mijn externe ip en intern netwerk dus goedkeur.
blijf ik een login box krijgen als ik met mijn domein naar de site gaat.

weet iemand wat ik hieraan kan doen zodat ik thuis en op mijn werk geen login box meer krijg?

• thedon46
via het interne ip naar je domoticz gaan: 192.168.1.5:8080 of iets in die trand?

• iceme
Ik heb onder groepen een groep gemaakt woonkamer waar ik 4 lampen heb toegevoegd met bijbehorende niveaus. Op een of andere manier wil dit niet goed werken. De lampen gaan aan maar het niveau van de dimmerklopt totaal niet.

Iemand een idee wat ik fout doe? Ik heb kaku dimmers

Anoniem: 457109

Kun je met domoticz ook de goedkopere 433mhz (ebay) sender receivers aansturen ? Enig idee of iemand dat hier op tweakers al eerder heeft gedaan?
Pagina: 1 2 3 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee