Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 10:37

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Erik zwave ondersteuning is er al: http://sourceforge.net/p/...frs/thread/a7daa4a2/#a124

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 07:59
nice! dat ziet er niet verkeerd uit :) hoe zit het nou met die 5 seconden delay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYM
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-08-2021

DYM

fl1p schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:55:

Nog een vraagje. Vaak zie je het volgende staan bij weersensoren: 3 kanalen per sensor, dus maximaal 3 stuks aan te sluiten.

Geldt dit ook voor Domoticz?
Ik zie dat jouw vraag inmiddels voldoende beantwoord is _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-03 12:34

pezevenK-

#dont.hate

Nice, Ik ga nu ook maar is aan de domotica.
Eerst zitten kijken naar kant en klare oplossingen. Maar dit is me toch net iets te duur.
Vandaag wat KaKu schakelaartjes bij de Gamma gekocht (nu in de aanbieding + extra 20% bon)
Software geinstaleerd op mijn servertje. En de RFX unit besteld. Ben benieuwd.

Kijken of ik hier mee ook mijn X10 alarmsysteem aan kan spreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:53
Heb de RFX zender/ontvanger aangesloten aan mijn thuis server. Ziet er leuk uit en ik stuur er nu een paar lampen mee aan. Zou er graag gordijnrails mee aan willen sturen maar helaas zijn die nogal prijzig.
Ik tref trouwens een bugje aan wat de webinterface via IOS (safari) betreft. Ik heb een button die redirect naar het ip adres van de server, zowel intern als extern benaderbaar. De pagina laadt en geeft weer: new device en het uitklapmenu, echter doet niets het. Ik denk dat het met de autorisatie te doen heeft. Wat kan ik er aan doen?

[ Voor 9% gewijzigd door TheCrius op 19-05-2013 11:26 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 10:01

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Waar heb je gekeken voor gordijnrails?
Ik heb een paar van die kallox achtige dingen gekocht een tijdje geleden en ben nu in afwachting van mijn stoffen gordijnen (duurt nog een maand(!)).
Je kunt ze herkennen aan de advertentie dat ze tot 4 of 6 meter gaan waarbij ze zelf in te korten zijn.
ik heb ze van een advertentie van MP maar het zijn best aardige dingen.
Ze zijn zeker niet stil maar dat zijn die dure van harrison ook niet (metalen runners).
Wat ik nu doe is 2 gordijnrails achter elkaar: een met kunstof runners waarde gordijnen over lopen en daarachter de electrische. Ik haak de eerste runner in de electrische en de andere in de kunstof.
Zo heb ik zo min mogelijk herrie en is de motor ook netjes weggewerkt (en je gordijn kan de bocht om!!!)
Ik heb het dus nog niet hangen maar voor de rails was ik 166 euro kwijt incl. nu werkt dit via IR of AB maar er kan ook een zonweringding van KaKu aan en zo ben je binnen 200 euro klaar.
Ik laat het over een maand ofzo wel weten of/hoe het gelukt is;)

edit, ik weet niet zeker of ik naar mp mag linken maar dit is hem: (http://www.marktplaats.nl...XLxh2WAsHBcrNzsUNXHyP0lA0)
(er zat bij mij wel een fabricagefoutje in maar is prima opgelost)

[ Voor 24% gewijzigd door DRuw op 19-05-2013 12:40 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007

Koekie007

DRuw: Is die 170 euro van die rails incl KAKU schakelaar? Het goedkoopste wat ik kon vinden is: http://www.degordijnenwin...il-op-afstand-te-besturen icm http://www.pahedomotica.n...ndex.php?p=6&sc=7&cat=224 dan ben je voor 165 euro klaar.

Wat ook leuk is: Domoticz kan middels scripts dingen aansturen, waaronder de GPIO van de Raspberry Pi (https://sourceforge.net/p...20Pi%20via%20DOMOTICZ.pdf) zo heb ik een aantal goedkope bedrade relais aangesloten: http://dx.com/p/arduino-4...le-expansion-board-137109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-03 13:42
Iemand een idee hoe je makkelijk, draadloos een melding kan ontvangen als er post in je brievenbus zit? :p
Het is maar een kleine brievenbus, dus veel hardware kan ik er niet in steken. De standaard KaKu magneetcontacten lijken mij wat te groot.

Ideetjes welk soort sensor/contact ik kan gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-04 20:54
Wat is dit gaaf zeg! Tot nu toe gebruikte ik DomotiGa op mijn Raspberry Pi, maar dit is erg veel intuitiever.
In 30 minuten al mijn sensoren en webcams toegevoegd. Het enige wat ik nog niet heb gevonden zijn events (bijvoorbeeld lamp aan om 8 uur en uit om 22:00), ik zal morgen eens kijken of dit wel mogelijk is (vast wel).
Edit: timer functie gevonden :)

[ Voor 5% gewijzigd door quazar op 21-05-2013 04:40 . Reden: hoe kon ik zo blind zijn? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

Neomess

neomess.nl

fl1p schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:29:
Iemand een idee hoe je makkelijk, draadloos een melding kan ontvangen als er post in je brievenbus zit? :p
Het is maar een kleine brievenbus, dus veel hardware kan ik er niet in steken. De standaard KaKu magneetcontacten lijken mij wat te groot.

Ideetjes welk soort sensor/contact ik kan gebruiken? :)
Ik heb het met een KAKU magneetcontact opgezet.
Ik woon alleen en heb aan de binnenkant van de deur een extra bak gebouwd met daarin de KAKU magneet contact verwerkt.

werkt perfect.

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 09:48
-nevermind-

[ Voor 94% gewijzigd door onok op 22-05-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-04 16:23
Krijg het niet ge-compiled op FreeBSD9. Wil dit graag op mijn NAS uitproberen.

Komt hier ooit support voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:53
DRuw schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:37:
Waar heb je gekeken voor gordijnrails?
Ik heb een paar van die kallox achtige dingen gekocht een tijdje geleden en ben nu in afwachting van mijn stoffen gordijnen (duurt nog een maand(!)).
Je kunt ze herkennen aan de advertentie dat ze tot 4 of 6 meter gaan waarbij ze zelf in te korten zijn.
ik heb ze van een advertentie van MP maar het zijn best aardige dingen.
Ze zijn zeker niet stil maar dat zijn die dure van harrison ook niet (metalen runners).
Wat ik nu doe is 2 gordijnrails achter elkaar: een met kunstof runners waarde gordijnen over lopen en daarachter de electrische. Ik haak de eerste runner in de electrische en de andere in de kunstof.
Zo heb ik zo min mogelijk herrie en is de motor ook netjes weggewerkt (en je gordijn kan de bocht om!!!)
Ik heb het dus nog niet hangen maar voor de rails was ik 166 euro kwijt incl. nu werkt dit via IR of AB maar er kan ook een zonweringding van KaKu aan en zo ben je binnen 200 euro klaar.
Ik laat het over een maand ofzo wel weten of/hoe het gelukt is;)

edit, ik weet niet zeker of ik naar mp mag linken maar dit is hem: (http://www.marktplaats.nl...XLxh2WAsHBcrNzsUNXHyP0lA0)
(er zat bij mij wel een fabricagefoutje in maar is prima opgelost)
Dezelfde rails, maar vond het nog aardig prijzig. :)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds gisteravond heb ik een RFXCOM en een Raspberry binnen, en uiteraard meteen geïnstalleerd met 3 KIKA-schakelaars die ik al had. Wat een briljant idee, en mooie interface!

Ik zit nu een beetje te stoeien met scenes. Het lijkt alsof dit alleen is voor 'bulk' aan- en uitschakelen, maar wat ik eigenlijk zoek is voor bijv. een scene 'Vakantie':

- At sunset 2 KIKA-lampen in de woonkamer aan, om 0.30 weer uit
- Om 0.15 slaapkamerlamp aan, om 01.00 uur uit.

Dit krijg ik niet voor elkaar in 1 scene, klopt het dat je binnen 1 scene niet verschillende timers kan zetten? In de manual kan ik nog niets vinden over scenes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-04 11:07
Klopt, scenes zijn nu alleen nog voor 'bulk aan' en 'bulk uit'. Er wordt nu wel gewerkt aan prachtige nieuwe functionaliteit (http://localhost/#Events), maar de status daarvan is mij nu onbekend.

Volgens mij hebben ze nu alleen de 'ontwerpfunctie' voor een groot deel klaar, alleen zit er nog geen code in voor de uitvoering van de scripts. Maar om dat zeker te weten, zou je GizMoCuz moeten vragen.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ok, dan begrijp ik het in ieder geval zoals het bedoeld is, en mooi dat er al werk van events wordt gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Is er ook een overweging om andere z-wave interfaces te gaan ondersteunen (bv die Aeon stick), wil zou dit graag op mijn VM bakje willen draaien ipv een losse raspberry. Ik heb 1 machine die 24x7 aanstaat en alles binnen huis regelt (nas/download/pv monitoring etc) maar daar gaat natuurlijk geen razberry op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 09:48
Ik heb het inmiddels ook draaien op m'n ubunutu servertje. Ik ving al snel een regenmeter uit de buurt op, handig, hoef ik die niet meer te halen :D
Ik heb nog wel even lopen klooien met m'n Elro remote switch, maar het is gelukt uiteindelijk. Zie dit topic: https://sourceforge.net/p.../domofrs/thread/d756a133/ voor info als je ook een Elro (AB440) setje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Ik zoek nu met name nog een goedkope rfxcom interface, ik kom die USB variant nog niet onder de 92.50 tegen helaas, blijft best geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Met het risico dat ik een domme vraag stel, maar ik kom er niet helemaal uit. Kan ik een thermostaat aansluiten op de RFXCOM/Domoticz, en deze aansturen? Ik kom wel thermostaten tegen op 433Mhz, maar geen idee of dit ook gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuuut
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-10-2024
Ziet er prachtig uit!
Ikzelf heb ook een rfxtrx gekocht, maar ik geraak er nog niet helemaal aan uit.

In de handleiding staat dat je sensoren, etc. moet toevoegen via de devices tab en daar op add duwen, maar er is helemaal geen add knop...

En als je zegt dat kaku ondersteund wordt, is dit echt al hun switches en dimmers of enkel specifieke modellen? Ik kan namelijk niet echt uit aan wat welk type is. (X10, ARC,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 21:00
tuuut schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:03:
Ziet er prachtig uit!
Ikzelf heb ook een rfxtrx gekocht, maar ik geraak er nog niet helemaal aan uit.

In de handleiding staat dat je sensoren, etc. moet toevoegen via de devices tab en daar op add duwen, maar er is helemaal geen add knop...

En als je zegt dat kaku ondersteund wordt, is dit echt al hun switches en dimmers of enkel specifieke modellen? Ik kan namelijk niet echt uit aan wat welk type is. (X10, ARC,...)
Alle switches en dimmers werken gewoon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Allereerst mijn complimenten voor Domoticz. Het ziet er volwassen uit en is wat mij betreft een goed alternatief (superlatief?) voor de Homewizard.

Ik draai al jaren een Debian servertje en heb voor in ons nieuwe huis al aardig wat Kuku spulletjes in gebruikt. Ik heb een paar vragen waar wellicht iemand mij verder mee kan helpen.
  • Heeft iemand geprobeerd om Domoticz op FreeNas (FreeBSD) aan de praat te krijgen? Of kan ik beter mijn lang uitgestelde Debian upgrade maar gaan uitvoeren?
  • Heeft iemand ervaring of de Alecto SA-30 rookmelder ook werkt? Deze lijkt erg op de KD-101LA, maar het ziet er net even anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Ghehe, helaas pikt mijn RFXCom nog niets op ;)

zijn er plannen voor ondersteuning van bv de Aeon Z-Wave stick? Ik draai dit nu op mijn VM bakje, beetje zonde om voor alleen zwave een raspberry Pi te moeten kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:11

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

gurbo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:52:
Allereerst mijn complimenten voor Domoticz. Het ziet er volwassen uit en is wat mij betreft een goed alternatief (superlatief?) voor de Homewizard.

Ik draai al jaren een Debian servertje en heb voor in ons nieuwe huis al aardig wat Kuku spulletjes in gebruikt. Ik heb een paar vragen waar wellicht iemand mij verder mee kan helpen.
  • Heeft iemand geprobeerd om Domoticz op FreeNas (FreeBSD) aan de praat te krijgen? Of kan ik beter mijn lang uitgestelde Debian upgrade maar gaan uitvoeren?
  • Heeft iemand ervaring of de Alecto SA-30 rookmelder ook werkt? Deze lijkt erg op de KD-101LA, maar het ziet er net even anders uit.
Ik heb Domoticz al meer dan een maand draaien op een synology. Voor een linux n00b was het niet te moeilijk.
Werkt echt perfect. Ik mis alleen nog allen een scripting functionaliteit maar die waarschijnlijk in de pijpleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-04 16:23
gurbo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:52:

Zoals ik eerder al aangaf:
Kriss1981 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:32:
Krijg het niet ge-compiled op FreeBSD9. Wil dit graag op mijn NAS uitproberen.

Komt hier ooit support voor?
Hoop dat hier in de toekomst ook support voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-

pezevenK-

#dont.hate

Na alle tevredenheid domoticz nu een paar weken draaien op mijn HP Microserver icm de USB RFXcom module.
Diversen KaKu schakelaars in huis geplaatst. Scenes en timers ingesteld.
Werkt echt heel goed.

Nu wil ik alleen nog in de toekomst meer sensoren plaatsten, Temperatuur etc.
Nu heb ik de meeste sites wel gevonden die sensoren/modules verkopen.
WirelessWonen, HomeWizard.

Zijn er misschien nog meer 'goedkope' websites waar ik bijv een temp sensor kan kopen?
Misschien ook wel leuk voor is de TS om deze op te sommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Bij de kijkshop! http://www.kijkshop.nl/pr...hermo-hygro-sensor-tx320/
werkt als een zonnetje _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door niki_lauda op 03-06-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-

pezevenK-

#dont.hate

Thanx Niki_lauda .. Weet je (of iemand) ook toevallig of de Flamingo FA20 rookmelder ook degene is die ondersteund wordt?
Deze dus .. http://www.kijkshop.nl/pr...flamingo-rookmelder-fa20/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbo
pezevenK- schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:37:
Weet je (of iemand) ook toevallig of de Flamingo FA20 rookmelder ook degene is die ondersteund wordt?
Deze dus .. http://www.kijkshop.nl/pr...flamingo-rookmelder-fa20/
Je zal in ieder geval een 433Mhz koppelbare rookmelder moeten hebben, waarvan de signalen kunnen worden opgevangen. De fa20 is dat niet. Er is wel een fa20rf die dat wel heeft en naar mijn weten wordt die ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-

pezevenK-

#dont.hate

Thanx voor de info.

Zojuist Flamingo FA20RF besteld > http://www.amazon.de/gp/product/B0045Y5SFO en ook 2 cresta thermometers van de kijkshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
Hier vind je een lijst met apparaten die getest zijn.

Het zou ook leuk zijn als die aangevuld wordt met ervaringen^^

https://docs.google.com/s...o5NnJlY3NTVUE&usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007

Koekie007

Vandaag heb ik ook mijn Flamingo FA20RF's binnen gekregen (4 stuks). Ze lijken het goed te doen. Echter in Domoticz zie ik maar 1 rookmelder device. Hebben jullie dat ook? Het zou fijn zijn wanneer ik per ruimte/rookmelder kan zien waar eventueel het alarm afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344357

Als je de FA20RF "paired' krijgen ze dezelfde ID.

Je kunt RFXmngr gebruiken om ze een afzonderlijke ID te geven.
Op de Security1 tab selecteer je:
- Type KD101 smoke detector,
- Command = pair KD101
- ID = 01 01 voor de 1e, 02 02 voor de 2e en 03 03 voor de 3e etc.

Met een afzonderlijke ID gaan ze dus niet allemaal meer af als er één alarm geeft!

Je kunt deze rookmelders ook als sirene gebruiken. Stuur een PANIC command en de rookmelder gaat een seconde of vier herrie maken. Om de sirene langer af te laten gaan moet je daarom om de 4 seconden weer een PANIC command versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
zo, mijn oude weerstation thermometer toch nog gevonden. Batterijen er in en gelijk gezien in domoticz, nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaanplaat1
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-03-2019
Ik ben al een tijdje bezig om Domoticz op mijn synology aan de praat te krijgen, maar het wil me maar niet lukken. Nu ben ik wel een beetje bekend met linux, maar ben er niet heel bedreven mee. Ik heb op het synology forum en het domoticz forum ook al een topic staan, maar ik probeer het hier nog een keer.

Als ik de handleiding volg van de install.txt op de domoticz site loop ik vast bij het commando 'make' van cmake.

Ik heb overigens een DS1511 en volgens verschillende bronnen zou ik syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh moeten gebruiken voor bootstrap.

Ik zal mijn stappen eens beschrijven, wie weet doe ik iets heel doms verkeerd.

Inmiddels heb ik op het domoticz forum te horen gekregen dat cmake 8.11.1 uit is en hier heb ik het ook mee geprobeerd, maar telkens krijg ik weer dezelfde error.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Via Putty maak ik contact met de NAS en log in met de root account.

wget http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/syno-i686/cross/unstable/syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh

sh syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh

rm syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh

Hierna een reboot van de NAS en na de reboot ipkg update via putty.

ipkg install gcc

ipkg install make

ipkg install optware-devel

ipkg install boost-dev

ipkg install boost-thread

ipkg install boost-system

ipkg install boost-date-time

wget http://www.cmake.org/files/v2.8/cmake-2.8.10.tar.gz

tar xvf cmake-2.8.10.tar.gz

cd cmake-2.8.10

./bootstrap

make (en hier gaat het na 46% fout)

De error die ik krijg is de volgende (meer kan ik niet zien in putty, of is er ergens een log aanwezig?):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
/opt/include/ncurses.h:773: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wdelch'
/opt/include/ncurses.h:774: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wdeleteln'
/opt/include/ncurses.h:775: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wechochar'
/opt/include/ncurses.h:776: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'werase'
/opt/include/ncurses.h:777: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wgetch'
/opt/include/ncurses.h:778: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wgetnstr'
/opt/include/ncurses.h:779: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wgetstr'
/opt/include/ncurses.h:780: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'whline'
/opt/include/ncurses.h:781: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'winch'
/opt/include/ncurses.h:782: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'winchnstr'
/opt/include/ncurses.h:783: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'winchstr'
/opt/include/ncurses.h:784: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'winnstr'
/opt/include/ncurses.h:785: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'winsch'
/opt/include/ncurses.h:786: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'winsdelln'
/opt/include/ncurses.h:787: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'winsertln'
/opt/include/ncurses.h:788: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'winsnstr'
/opt/include/ncurses.h:789: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'winsstr'
/opt/include/ncurses.h:790: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'winstr'
/opt/include/ncurses.h:791: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wmove'
/opt/include/ncurses.h:792: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wnoutrefresh'
/opt/include/ncurses.h:793: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wprintw'
/opt/include/ncurses.h:795: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wredrawln'
/opt/include/ncurses.h:796: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wrefresh'
/opt/include/ncurses.h:797: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wscanw'
/opt/include/ncurses.h:799: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wscrl'
/opt/include/ncurses.h:800: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wsetscrreg'
/opt/include/ncurses.h:801: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wstandout'
/opt/include/ncurses.h:802: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wstandend'
/opt/include/ncurses.h:803: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wsyncdown'
/opt/include/ncurses.h:804: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wsyncup'
/opt/include/ncurses.h:805: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wtimeout'
/opt/include/ncurses.h:806: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wtouchln'
/opt/include/ncurses.h:807: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wvline'
/opt/include/ncurses.h:1252: error: storage class specified for parameter 'MEVENT'
/opt/include/ncurses.h:1254: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'getmouse'
/opt/include/ncurses.h:1255: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'ungetmouse'
/opt/include/ncurses.h:1256: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'mousemask'
/opt/include/ncurses.h:1257: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wenclose'
/opt/include/ncurses.h:1258: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'mouseinterval'
/opt/include/ncurses.h:1259: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'wmouse_trafo'
/opt/include/ncurses.h:1260: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'mouse_trafo'
/opt/include/ncurses.h:1266: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'mcprint'
/opt/include/ncurses.h:1267: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'has_key'
/opt/include/ncurses.h:1271: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '_tracef'
/opt/include/ncurses.h:1272: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '_tracedump'
/opt/include/ncurses.h:1273: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '_traceattr'
/opt/include/ncurses.h:1274: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '_traceattr2'
/opt/include/ncurses.h:1275: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '_nc_tracebits'
/opt/include/ncurses.h:1276: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '_tracechar'
/opt/include/ncurses.h:1277: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '_tracechtype'
/opt/include/ncurses.h:1278: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '_tracechtype2'
/opt/include/ncurses.h:1288: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '_tracemouse'
/opt/include/ncurses.h:1289: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'trace'
In file included from /root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:34,
                 from /root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/fld_arg.c:33:
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:60: error: storage class specified for parameter 'Form_Options'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:61: error: storage class specified for parameter 'Field_Options'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:72: error: storage class specified for parameter '_PAGE'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:95: error: expected specifier-qualifier-list before 'Field_Options'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:104: error: storage class specified for parameter 'FIELD'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:120: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:121: error: expected ';' before '_Bool'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:126: error: storage class specified for parameter 'FIELDTYPE'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:143: error: expected specifier-qualifier-list before 'Form_Options'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:157: error: storage class specified for parameter 'FORM'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:159: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:266: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:277: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:282: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:283: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:290: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:295: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:303: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:307: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:327: error: expected ';', ',' or ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:330: error: expected ';', ',' or ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:333: error: expected ';', ',' or ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:335: error: expected ';', ',' or ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:338: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:340: error: expected ';', ',' or ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:343: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'field_opts'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:348: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:350: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:353: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:357: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'form_init'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:362: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:387: error: storage class specified for parameter 'form_request_name'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:389: error: expected ';', ',' or ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:392: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'form_opts'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.h:394: error: expected ';', ',' or ')' before '*' token
In file included from /root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/fld_arg.c:33:
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:91: error: storage class specified for parameter 'TypeArgument'
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:119: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:121: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:122: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:123: error: expected ';', ',' or ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:124: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:125: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:127: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:128: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:129: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:130: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:131: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:132: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:133: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/form.priv.h:134: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/fld_arg.c:63: error: expected ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/fld_arg.c:86: error: expected ';', ',' or ')' before '*' token
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/fld_arg.c:89: error: old-style parameter declarations in prototyped function definition
/opt/include/ncurses.h:198: error: parameter name omitted
/root/cmake-2.8.10/Source/CursesDialog/form/fld_arg.c:89: error: expected '{' at end of input
make[2]: *** [Source/CursesDialog/form/CMakeFiles/cmForm.dir/fld_arg.c.o] Error 1
make[1]: *** [Source/CursesDialog/form/CMakeFiles/cmForm.dir/all] Error 2
make: *** [all] Error 2

Ik heb echt geen idee wat ik fout doe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Je kan misschien nog proberen de source lokaal te benaderen ipv htpp ?

Voor wat meer log files kan je naar de directory > /var/log/messages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 15:43
Super topic dit. Ik had mijn RFXcom in een trail versie van Homeseer aangesloten, maar na de trail periode was ik niet overtuigd om daar een aardig bedrag voor neer te leggen. De interface van domoticz ziet er goed uit en ik wil wel een poging wagen!

Ik heb echter nog 1 vraag en dat is de vraag die hier eerder al een paar keer is gesteld. Komt er nou ook Z-wave support voor het gebruik met een Z-wave USB stick. Ik zou graag mijn microserver met Domoticz/RFXcom willen uitbreiden met Z-wave mogelijkheden.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-04 16:32
krizzziz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:09:
Ik heb echter nog 1 vraag en dat is de vraag die hier eerder al een paar keer is gesteld. Komt er nou ook Z-wave support voor het gebruik met een Z-wave USB stick. Ik zou graag mijn microserver met Domoticz/RFXcom willen uitbreiden met Z-wave mogelijkheden.
Ik heb zelf geen Z-Wave, maar als ik onder hardware kijk staat daar wel de optie om "Razberry Z-Wave via LAN interface (HTTP)" te selecteren.

[ Voor 20% gewijzigd door gertjuhh op 18-06-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
gertjuhh schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Ik heb zelf geen Z-Wave, maar als ik onder hardware kijk staat daar wel de optie om "Razberry Z-Wave via LAN interface (HTTP)" te selecteren.
Ik ga der vanuit dat hier op de Razzberry expansie voor een Raspberry Pi wordt bedoeld en niet voor een USB controller die aangesloten wordt op bv een VM. Dus geen optie voor mij.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 09:50
P1 Converter Cable heb ik reeds aangeschaft.
Maar omdat ik domoticz op mijn synology wil gebruiken wil ik ook de kabel op mijn synology aansluiten heeft iemand hier ervaring mee?

voor mensen die domoticz als package op synology willen installeren:
https://github.com/SynoCo...tree/develop/spk/domoticz

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
onok schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:49:
Ik heb het inmiddels ook draaien op m'n ubunutu servertje. Ik ving al snel een regenmeter uit de buurt op, handig, hoef ik die niet meer te halen :D
Ik heb nog wel even lopen klooien met m'n Elro remote switch, maar het is gelukt uiteindelijk. Zie dit topic: https://sourceforge.net/p.../domofrs/thread/d756a133/ voor info als je ook een Elro (AB440) setje hebt.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen :). Ik ben nu al even aan het "kloten". Heb je die duitse website gevolgd en het een en ander aan elkaar gesoldeerd?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-04 21:53
Hoi,

Ik heb versie 1.723 draaien op debian 7.1 met een rfxcom 433. Als proef heb ik een kaku schakelaar en ontvanger gekocht.

Onder het kopje switches heeft domoticz de schakelaar (AWST-8800) herkend maar hoe voeg ik de ontvanger
(ACM-1000) toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007

Koekie007

@teeuwj eerst de schakelaar met de ontvanger laten communiceren. Wanneer je schakelt vangt de RFXcom het signaal op. Dit kan je zien onder het tabblad: Setup->devices je ziet achter de ontvanger een groen pijltje staan. Als je vervolgens de switch in het systeem zet is het pijltje blauw.

Vervolg vraagje van mijn kant. Ik zoek een schakelaar/thermostaat die werkt met de RFXcom. Het gaat om een simpele aan/uit thermostaat. De HomeEasy HE105 schijnt niet te werken onder Domoticz dus ik zoek een werkend alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
@Koekie007, ik snap wat je bedoeld en dat werkt ook maar hoe kan ik handmatig een ontvanger toe voegen ( bijv. een x10 shakel unit) ?

Zie ik iets over het hoofd of is er geen ADD button op device pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
@Teeuwj:
Voeg bij schakelaars een handmatige schakelaar toe.
Kies het merk/type, en kies een random code.
Zet de ontvanger in learning mode, en verstuur het testsignaal vanuit Domoticz.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
@fl1p , dank voor de info het heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
Handige methode, vind ik zelf.
Bert van RFXCom heeft me die geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
Weet iemand hoe ik een temperatuur sensor kan toevoegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-04 16:32
Die zou volgens mij gewoon bij je devices moeten verschijnen indien de RFXCOM unit ingesteld staat om het betreffende protocol te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik probeer ook domoticz te installeren op mijn Synology 409+ Nas, maar ik loop vast.

Wat ik geprobeerd heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
De juist bootstrap/ipkg installer geinstalleerd zoals
http://www.robvanhamersveld.nl/2013/02/21/ipkg-bootstrap-installer-for-synology-ds/

Nas opnieuw opgestart.

Via Putty maak ik contact met de NAS en log in met de root account.

ipkg install gcc
ipkg install make
ipkg install optware-devel
ipkg install boost-dev
ipkg install boost-thread
ipkg install boost-system
ipkg install boost-date-time
wget http://www.cmake.org/files/v2.8/cmake-2.8.10.tar.gz
tar xvf cmake-2.8.10.tar.gz
cd cmake-2.8.10
./bootstrap

Hier gaat het fout en krijg ik de melding:
---------------------------------------------
CMake 2.8.10, Copyright 2000-2011 Kitware, Inc.
---------------------------------------------
Error when bootstrapping CMake:
Cannot find appropriate C compiler on this system.
Please specify one using environment variable CC.

Iemand een idee wat ik fout doe? Moet ik een andere bootstrap installatie doen?

Edit: Al gelukt met een andere bootstrap installatie. link

Edit: De moed maar opgegeven, sommige dingen (aangegeven in de beschrijving) moeten op een heel andere plaats op de nas. Drivers die niet geaccepteerd worden en een installatie van domoticz die foutmeldingen geeft na compilen.
Deze linux "noob" wacht wel op de kant en klare package. Hoop dat die snel gereed is :9~

[ Voor 16% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-06-2013 11:35 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Is het iemand al gelukt om op een synology obv een package te updaten /installeren?

Ik kom er niet uit hoe dit moet.

[ Voor 4% gewijzigd door niki_lauda op 23-06-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaanplaat1
niki_lauda schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:39:
Is het iemand al gelukt om op een synology obv een package te updaten /installeren?

Ik kom er niet uit hoe dit moet.
Ik heb begrepen van het domoticz forum dat je binnenkort de package via package center binnen moet kunnen halen via de repo van synocommunity. Zelf ben ik het ook in de gaten aan het houden. Het zou mooi zijn om dit via de nas te laten lopen om zo de raspberry weer als xbmc te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-04 13:34
Werkt prima het systeem. Echter ik heb nog wel wat issue's gevonden welke niet echt lekker werken. Het systeem is namelijk veel uitsturen van informatie en binnenkomende informatie alleen verwerken in grafieken maar zonder vervolgacties.

- Inkomende signalen kun je nog niet routeren. Ofwel als ik een afstandbedieningsknop indruk kan ik niet via het domoticz systeem de lamp aanzetten, zodat de grafieken e.d worden bijgehouden.
- Bij sensoren kun je nog geen acties ondernemen. Bijv temperatuur is te laag, zet dan de verwarming aan dmv een schakelunit.

Missen jullie ook deze functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Laatst online: 18-04 11:07
jongerenchaos schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:29:
- Bij sensoren kun je nog geen acties ondernemen. Bijv temperatuur is te laag, zet dan de verwarming aan dmv een schakelunit.

Daar wordt hard aan gewerkt met een event-system.

Tot die tijd kun je zelf al veel regelen via /domoticz/scripts/domoticz_main

Je kan daar je eigen code aanroepen bij het wijzigen van de status van een schakelaar. Ik weet echter niet of hij ook gestart wordt bij een update van een sensor...

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbo
Heb inmiddels de RFXcom in huis en Domoticz draait al een zonnetje op Debian 7.1. Ik heb al gemerkt dat voor je het weet je huis vol met Kaku hangt ;)

Ik zou graag weten of de Flamingo of andere werkende rookmelders bij de Devices (Settings -> Devices) verschijnen als nieuwe Not Used Device op het moment dat je op de test knop drukt?

Mijn Alecto's SA-30 verschijnen in ieder geval niet op die manier. Ik wil even zeker weten of ik nog kans maak door ze bijvoorbeeld opnieuw te pairen of iets anders te doen. Ze werken op 433 Mhz en in de handleiding staat op de laatste pagina ergens een code "KD-101 LC", wat wel heel erg op de ondersteunde "KD-101LA" lijkt.

Is er ook op een bepaalde manier te zien welke signalen de RFXcom oppakt naast het Unused Devices overzicht in Domoticz? (een ruwe logfile zeg maar). Of moet ik dan bepaalde RFXcom tools gaan gebruiken? Als iemand mij een beetje in de goede richting kan helpen, lukt het wellicht om zelf nog wat de puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
jongerenchaos schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:29:
Werkt prima het systeem. Echter ik heb nog wel wat issue's gevonden welke niet echt lekker werken. Het systeem is namelijk veel uitsturen van informatie en binnenkomende informatie alleen verwerken in grafieken maar zonder vervolgacties.

- Inkomende signalen kun je nog niet routeren. Ofwel als ik een afstandbedieningsknop indruk kan ik niet via het domoticz systeem de lamp aanzetten, zodat de grafieken e.d worden bijgehouden.

Ja mis dat ook, maar zoals hierboven geschreven wordt daar aan gewerkt met het eventsysteem.

Echter hoe zou jij dan de verwarming willen aansturen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Laatst online: 17-04 10:52
Het zou geweldig wezen als de TPC-200/300 zou kunnen worden ondersteund.

Het is dan wel geen 433 ontvanger, maar je hebt er geen fatsoenlijke software voor

Heb er nog 2 van liggen namelijk.

Linux aanstuur commando's zijn al te vinden op inet

Zou dat tot een mogelijkheid behoren?

Bij voorbaat dank

Oh en ik heb een wachtwoord op me youless energiemeter, maar zie nergens de mogelijkheid om een ww voor youless in te voeren in Domoticaz?

[ Voor 18% gewijzigd door D3LTA op 29-06-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Ik zag hier ook mensen die graag hun sd image etc willen delen met anderen.

Ik ben bereid die mensen een owncloud account te geven op me server. zodat het gedeeld kan worden met anderen.

DM me maar als er belang bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaanplaat1
gurbo schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:28:
Ik zou graag weten of de Flamingo of andere werkende rookmelders bij de Devices (Settings -> Devices) verschijnen als nieuwe Not Used Device op het moment dat je op de test knop drukt?
Zelf heb ik de Flamingo FA20RF rookmelders en deze komen inderdaad netjes bij ongebruikte apparaten te staan als je hem de eerste keer laat testen. Let wel, ik heb er meerdere die ik in een groep heb gezet buiten domoticz om. Dus je moet er dan een als master instellen en de rest als slave. Wie weet is dit eerst nodig voordat de rookmelders een rf signaal uitzenden? Anyway bij mij staan ze netjes onder schakelaars type rookmelder.

Ik heb ze hier vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-04 13:34
@Yihaaa Verwarming aansturen kan met een relais bijvoorbeeld welke je op de 433mhz schakelt of bijvoorbeeld de 433mhz RF temperatuur verwarmingsknoppen (bijv http://www.uk-plumbing.co...e-rf-trv-head-p-1488.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
jongerenchaos schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:35:
@Yihaaa Verwarming aansturen kan met een relais bijvoorbeeld welke je op de 433mhz schakelt of bijvoorbeeld de 433mhz RF temperatuur verwarmingsknoppen (bijv http://www.uk-plumbing.co...rf-trv-head-p-1488.html)i
Wat zou het toch mooi zijn als er een X iets opentherm ondersteunt op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Heeft iemand een goede oplossing voor het probleem zoals omschreven staat op deze pagina http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=27&t=7337

We kunnen al een delay instellen bij een off signaal, als dit nu ook zou kunnen bij een on signaal, dan werkt het denk ik.

Wellicht heeft iemand wel een betere oplossing.

Oh ja, ik heb als magneet schakeling de amst-606 van kaku.

03-07 kom er net achter dat off delay niet zo werkt als ik voor ogen had.

[ Voor 9% gewijzigd door Supergroover76 op 03-07-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
Heeft iemand ervaring met het aan sturen van x10 , ik heb een tm13 rf ontvager maar geen idee hoe ik deze toe kan voegen aan domoticz.

Zou graag een LM12 lamp module willen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
spaanplaat1 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:15:
[...]

Zelf heb ik de Flamingo FA20RF rookmelders en deze komen inderdaad netjes bij ongebruikte apparaten te staan als je hem de eerste keer laat testen. Let wel, ik heb er meerdere die ik in een groep heb gezet buiten domoticz om. Dus je moet er dan een als master instellen en de rest als slave. Wie weet is dit eerst nodig voordat de rookmelders een rf signaal uitzenden? Anyway bij mij staan ze netjes onder schakelaars type rookmelder.

Ik heb ze hier vandaan.
bedankt voor de link! heb ze nog niet goedkoper gezien......

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:27
spaanplaat1 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:15:
[...]

Ik heb ze hier vandaan.
Het is inderdaad eerst nodig om ze te 'pairen' als master en slave. Heb je 1 los dan ziet Domoticz diegene niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Iedere keer moet ik de cache op mijn iPhone wissen om de mobiele pagina van domoticz te kunnen zien.
Iemand anders daar problemen mee?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
krizzziz schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:38:
[...]

Amazon.de is goedkoper :)
http://www.amazon.de/dp/B0045Y5SFO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

krizzziz schreef op zondag 07 juli 2013 @ 08:42:
Iedere keer moet ik de cache op mijn iPhone wissen om de mobiele pagina van domoticz te kunnen zien.
Iemand anders daar problemen mee?
Klopt zelfde heb ik ook op mijn IPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaanplaat1
krizzziz schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:38:
[...]
Graag gedaan, zoals noline hier ook aangeeft zijn ze op amazon.de wel goedkoper, maar op de een of andere manier kreeg ik de melding dat ze niet naar mij verzonden konden worden. Dus toen maar naar ebay gegaan.
enzoronald schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:55:
[...]
Het is inderdaad eerst nodig om ze te 'pairen' als master en slave. Heb je 1 los dan ziet Domoticz diegene niet.
Volgens mij zou je ook gewoon iedere rookmelder een master kunnen maken (kan ook voor verschillende zones) en zodoende deze allemaal apart aan domoticz te koppelen. Zo heb je in domoticz wel de rookmelders bijv. per kamer erin staan en zou je in domoticz weer een groep kunnen maken zodat ze allemaal tegelijk af gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
In hoeverre zijn er al mensen die Domoticz met een andere module dan RFXCom laten uitsturen? Ik ben van plan te installeren op een Raspberry Pi, en vroeg me af of er geen goedkopere methodes zijn dan een RFXCom. Zoals bijv deze van dx.com of een andere random 433Mhz transmitter?

Persoonlijk heb ik te weinig tijd en ervaring om dit soort dingen echt zelf te gaan bouwen en zal ik dus waarschijnlijk al snel uitwijken naar RFXCOM. Dus mocht iemand anders al wel verder gekomen zijn dan graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
heeft iemand voor mij de gouden tip om mijn Windows Domoticz installatie te laten bijwerken naar de laatste versie? En dan wil ik natuurlijk niet mijn huidige instal verwijderen en dan de laatste installer downloaden :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Sander schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:02:
In hoeverre zijn er al mensen die Domoticz met een andere module dan RFXCom laten uitsturen? Ik ben van plan te installeren op een Raspberry Pi, en vroeg me af of er geen goedkopere methodes zijn dan een RFXCom. Zoals bijv deze van dx.com of een andere random 433Mhz transmitter?

Persoonlijk heb ik te weinig tijd en ervaring om dit soort dingen echt zelf te gaan bouwen en zal ik dus waarschijnlijk al snel uitwijken naar RFXCOM. Dus mocht iemand anders al wel verder gekomen zijn dan graag :)
Wow dat scheelt inderdaad wel een slok op een borrel. de vraag is alleen of hij zoveel ondersteund? bij rfxcom zijn er regelmatig firmware updates en is de documentatie goed op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

En de ondersteuning etc... Ik zou echt dat risico niet hemen hoor.
als er iets neit werkt of je hebt vragen, ga je dealextreme mailen???? succes!
Ik zou gewoon een betrouwbaar product kiezen hiervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Sander schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:02:

Is ook alleen een transmitter geen reciever dus stuk minder mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
DRuw schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:26:
En de ondersteuning etc... Ik zou echt dat risico niet hemen hoor.
als er iets neit werkt of je hebt vragen, ga je dealextreme mailen???? succes!
Ik zou gewoon een betrouwbaar product kiezen hiervoor..
Waarom betrouwbaar? Een open-source domotica systeem op een Raspberry Pi dat gebruik maakt van een protocol dat niet fault tolerant is, is gewoon pure hobby. Vandaar dat ik het wel zie zitten om wat te gaan spelen met een RF transmitter en Receiver op de GPIO poort.

Als ik betrouwbaar zou willen en ook echt lange termijn toegevoegde waarde zou zien in het automatiseren van het huis, dan haal ik wel een Fibaro HC2, VeraLite of (eigenlijk al weer wat tricky) Zipabox en stap ik ook direct af van KAKU richting z-wave of zigbee. Ik zie op dit moment de waarde daarvan echter niet in, aangezien ik verwacht dat in de komende 24 maanden dit soort oplossingen veel meer 'commodity' zullen worden en dat daarmee de prijzen ook flink zullen gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

krizzziz schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:41:
heeft iemand voor mij de gouden tip om mijn Windows Domoticz installatie te laten bijwerken naar de laatste versie? En dan wil ik natuurlijk niet mijn huidige instal verwijderen en dan de laatste installer downloaden :)
Toch zou ik dit doen.
Maar wel eerst de databasefile backuppen en daarna terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Sander schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:26:
[...]

Waarom betrouwbaar? Een open-source domotica systeem op een Raspberry Pi dat gebruik maakt van een protocol dat niet fault tolerant is, is gewoon pure hobby. Vandaar dat ik het wel zie zitten om wat te gaan spelen met een RF transmitter en Receiver op de GPIO poort.

Als ik betrouwbaar zou willen en ook echt lange termijn toegevoegde waarde zou zien in het automatiseren van het huis, dan haal ik wel een Fibaro HC2, VeraLite of (eigenlijk al weer wat tricky) Zipabox en stap ik ook direct af van KAKU richting z-wave of zigbee. Ik zie op dit moment de waarde daarvan echter niet in, aangezien ik verwacht dat in de komende 24 maanden dit soort oplossingen veel meer 'commodity' zullen worden en dat daarmee de prijzen ook flink zullen gaan zakken.
Wordt dit ondersteund door Domoticz dan?

zou mooi wezen om een goedkopere RF433 trans/reciever te kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
niki_lauda schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:59:
[...]

Toch zou ik dit doen.
Maar wel eerst de databasefile backuppen en daarna terugzetten.
Welke file moet ik dan precies backuppen?

File backuppen, domotics verwijderen. Opnieuw installeren en dan de backup file terugplaatsen? So simple? :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:33

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik heb momenteel het probleem dat het weekoverzicht van het stroomverbruik leeg is. Vanaf dinsdag heb ik geen waarden meer terwijl het stroomverbruik op de dag zelf wel zichtbaar is. Wat te doen?

ik lees net dat R834 een fix heeft voor het dagverbruik van de youless. Wellicht is het dus al opgelost. Morgen weet ik meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Sr_Ogel op 14-07-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
http://shop.openenergymon...-expansion-board-433-mhz/

Zou dit niet werken?

Ik gebruik zelf een Raspberry pi voor domoticz

Hier kun je mijn kant en klare 4gb img downloaden.

http://tinyurl.com/d3-raspberry

[ Voor 54% gewijzigd door D3LTA op 15-07-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
D3LTA schreef op maandag 15 juli 2013 @ 02:35:

Zou dit niet werken?

Inmiddels de spullen besteld uit dit topic: [GPIO] Raspberry Pi En alvast gevraagd in hoeverre er animo is om Domoticz te gaan ondersteunen (of vice versa). Ben benieuwd :)

In mijn geval toch eerst even wachten tot alles binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

krizzziz schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:05:
[...]

Welke file moet ik dan precies backuppen?

File backuppen, domotics verwijderen. Opnieuw installeren en dan de backup file terugplaatsen? So simple? :)
domoticz.db

http://sourceforge.net/p/...d/bf474aff/?limit=25#dd39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
D3LTA schreef op maandag 15 juli 2013 @ 02:35:

Zou dit niet werken?

Bedankt voor je upload. Wil Domoticz overzetten van m'n Windows bakje naar m'n RPI.
Nog een vraagje:
- Is het je image op een SD card kopieren, in de Pi en gaan?
- kan ik de RFXcom gewoon zomaar op de USB poort aansluiten? of moet ik iets instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Yihaaa schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:41:
[...]

Bedankt voor je upload. Wil Domoticz overzetten van m'n Windows bakje naar m'n RPI.
Nog een vraagje:
- Is het je image op een SD card kopieren, in de Pi en gaan?
- kan ik de RFXcom gewoon zomaar op de USB poort aansluiten? of moet ik iets instellen?
Met diskimager op je SD kopieren en gaat.

RFXcom werkt out of the box (zie ook pdf erbij)

Minimaal 4GB SD maar groter is ZEER aan te raden (31mb vrij op root)

na opstarten even sudo Raspi-config runnen en optie 1 kiezen.

default user= pi
pass= raspberry

simpeler kan het niet.

smb share aanwezig voor domoticz folder

Zit nog wel een schoonheidsfoutje in de image (domoticz.sh heb geen -X rechten)

heb geen invloed op de werking, domoticz start gewoon direct

[ Voor 11% gewijzigd door D3LTA op 15-07-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Even kleine tip, ik zou wel de RFXCOM nog even met een pc op de meest recente firmware zetten;)
Zie de rfxcom website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-04 18:22
Sinds afgelopen maandag ben ik ook Domoticz gaan gebruiken i.c.m. de Youless energie meter.
Domoticz heb ik op mijn NAS (Synology DS212+) geïnstalleerd. Ziet er heel goed uit. Echter heb ik wel een vraag.

Mijn Nas gaat uit om 23:00 en weer aan om 6:00. Hierdoor heb ik een piek om 23:00 in de dag verbruik zie hieronder. Is hier iets aan te doen?

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-tsXciunC-WA/UeY0bX9omLI/AAAAAAAAAJA/IKLTxlYfFXI/s800/domoticz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Plaats dit anders als bug in de tracker op domoticz.com/forum/tracker.

Ik draai het op een raspberry en heb ook 1 keer per dag een piek van 600 of 1530.
terwijl ik alleen nog mijn nas, koelkast en vriezer aanheb (dus heel de dag continue 120w.
(ben nog hard aan het klussen en woon er nog niet vandaar.)

maar het patroon en de pieken kan ik helaas niet verklaren.
neorider schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:08:
Sinds afgelopen maandag ben ik ook Domoticz gaan gebruiken i.c.m. de Youless energie meter.
Domoticz heb ik op mijn NAS (Synology DS212+) geïnstalleerd. Ziet er heel goed uit. Echter heb ik wel een vraag.

Mijn Nas gaat uit om 23:00 en weer aan om 6:00. Hierdoor heb ik een piek om 23:00 in de dag verbruik zie hieronder. Is hier iets aan te doen?

[afbeelding]
Ik ben benieuwd wat dit opleverd.
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Wellicht interessant voor mensen die nog KlikAanKlikUit-setjes willen kopen: 25% korting op al het schakelmateriaal bij Gamma met een kortingsbon

Disclaimer: ik weet niet zeker of KaKu-setjes onder schakelmateriaal vallen bij Gamma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
mrwolf schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:10:
Wellicht interessant voor mensen die nog KlikAanKlikUit-setjes willen kopen: 25% korting op al het schakelmateriaal bij Gamma met een kortingsbon

Disclaimer: ik weet niet zeker of KaKu-setjes onder schakelmateriaal vallen bij Gamma...
Ook van toepassing bij de Praxis dus :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Volgens mij verkopen die geen KaKu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 19:47
mrwolf schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:02:
Volgens mij verkopen die geen KaKu?
Klopt, die hebben een concurerend product, wat (dacht ik) op 866 Mhz werkt.

Gamma & Hornbach verkopen wel KaKu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-04 18:22
remcoXP schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 06:50:
Plaats dit anders als bug in de tracker op domoticz.com/forum/tracker.

Ik draai het op een raspberry en heb ook 1 keer per dag een piek van 600 of 1530.
terwijl ik alleen nog mijn nas, koelkast en vriezer aanheb (dus heel de dag continue 120w.
(ben nog hard aan het klussen en woon er nog niet vandaar.)

maar het patroon en de pieken kan ik helaas niet verklaren.

[...]

Ik ben benieuwd wat dit opleverd.
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=97
Thanx, ondertussen heb ik hem op min raspberry geïnstalleerd die continue aanstaat en worden de nachtelijke uurtjes juist weergegeven.
Phoolie schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:35:
[...]
Klopt, die hebben een concurerend product, wat (dacht ik) op 866 Mhz werkt.

Gamma & Hornbach verkopen wel KaKu
Praxis verkoopt twee soorten waarvan de een van het merk Elro is. Deze werkt ook op 433Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb nu Domoticz op een Raspberry Pi draaien met een RFXCOM transceiver. Kan ik mijn Logitech Harmony One hier aankoppelen? Ik neem aan met een IR-RF convertor of iets dergelijks? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zie dat KaKu een Lightmanager Mini verkoopt, maar die vind ik aardig aan de prijs, en ook meer bieden dan dat ik volgens mij nodig heb. Is hier een (goedkoper) alternatief voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb domoticz nu al een tijdje draaien op mijn raspberry pi. Super ontwikkeling dit! Hiervoor gebruikte ik domotiga, maar dit is na de korte ontwikkeling die het heeft doorgemaakt zoveel mooier en sneller op te zetten.

Ik zie nog wel graag een RGB color picker device toegevoegd. Ik heb nu via de GPIO ports van mijn Pi en wat TIP120 transistoren in combinatie met Pi-Blaster mijn 12V 5 meter RGB led strip werkend. Werkt fantastisch! Het zou super zijn om pi-blaster aan te kunnen sturen via een domoticz device zodat deze bediend kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://mitchtech.net/wp-content/uploads/2013/01/raspi_rgb_led.png

[ Voor 3% gewijzigd door Reteip op 23-07-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
mrwolf schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:10:

Na een discussie met de filiaalmanager over de definitie van schakelmateriaal heb ik 25% korting gekregen op wat KaKu-spullen. Standaard geeft de kassa aan dat de kortingsbon niet van toepassing is. Dus mocht iemand nog wat spul willen halen: eerst even checken met een medewerker/filiaalmanager, en daarna pas naar de kassa gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

hehe, goed geregeld, normaal is dat het non-electroinische spul (afdekraampjes etc...)
asl je nou de naam van die manager even geeft dan refereren we er gewoon collectief naar hahaha (doe maar niet, is grapje dus;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 12:07
mrwolf schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:05:
[...]

Na een discussie met de filiaalmanager over de definitie van schakelmateriaal heb ik 25% korting gekregen op wat KaKu-spullen. Standaard geeft de kassa aan dat de kortingsbon niet van toepassing is. Dus mocht iemand nog wat spul willen halen: eerst even checken met een medewerker/filiaalmanager, en daarna pas naar de kassa gaan :)
Gisteravond in de gamma in Katwijk precies het zelfde gedaan. De manager wilde eerst niet. Toen zei ik dat de prijs het zelfde is bij de Karwei. Overgens was de kika niet het enigste wat ik kocht dus toch korting gekregen. Ik tevreden en hij tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuuut
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-10-2024
Iemand interesse in een RFXCOM 12103 RFXtrx433 433.92MHz transceiver?
Praktisch ongebruikt en in perfecte staat, met verpakking en factuur, aangekocht bij hashop.nl een maandje terug.

PM indien geïnteresseerd.

Sorry als ik hier het topic vervuil, maar de mensen in dit topic zijn de enigen die zoiets zoeken.

Voor de geïnteresseerden, hier is de advertentie;
V&A aangeboden: RFXCOM 12103 RFXtrx433 433.92MHz transceiver

[ Voor 25% gewijzigd door tuuut op 27-07-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Heb even de EU leveranciers van de RaZBerry Pi (voor Z-wave) vergeleken qua prijzen mocht iemand willen bestellen (met verzendkosten naar Nederland):

- Z-Wave4U (Germany): 58,31 + 19,04 = 77.35 EUR
- Vesternet (UK): £49.00 + £9.95 = 68.45 EUR
- UK Automation Retail (UK): £49.00 + £15.00 = 74.31 EUR
- Tronika AS (Norway): 548,00 NOK (Kr) + ??? (70 EUR + ???)
- SmarterHome (Slovakia) € 56,40 + ???
- Rasplogic (Italy): 48,00€ + 10,00€ = 58,00€ excl VAT (volgens mij verplicht om bedrijf in te vullen)
- Groenahus (Sweden): 529 SEK (Kr) + ??? = 61 EUR Verzend volgens mij niet internationaal, geeft wel DHL punten mogelijkheid

Zelf ben ik me nog aan het verdiepen in hoe ik het aan ga pakken. Dit ding i.c.m. met een RFXCom receiver/transmitter (=transceiver) zou de ultieme combinatie zijn voor de Raspberry Pi? Zie het niet zo zitten een Vera o.i.d. aan te schaffen omdat die sneller afgeschreven zullen raken dan een Raspberry Pi.

Maar voordat ik daarmee verder ga wil ik eigenlijk experimenteren met budget oplossingen zoals een 10 euro setje voor 3 impuls ontvangers van de Action. Die zouden moeten werken met de volgende transmitter:
https://iprototype.nl/pro...ons/rf-transmitter-434mhz Weet iemand of deze transmitter ook ondersteund wordt door Domoticz (of dat er ondersteuning voor zal komen)?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 26-07-2013 00:03 ]

Pagina: 1 2 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door