Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

och, die ene dimmer module die ik net gebruikte om te testen;)
Eigenlijk is het dus gewoon een usb versie waarbij je tegen de pi zegt dat hij niet zo moeilijk moet doen en de GPIO ff als USB moet zien zoals ik het nu zie:)

Edit: EPIC:)
nu heb ik dit op een kale install gezet (als backup) en nu kan ik wel een image maken hiervan maar dan wordt hij gelijk 8gb (kaartgrootte).
Weet iemand hoe ik die image klein krijg (niet groter dan nodig zegmaar:))?
Tnx!

[ Voor 34% gewijzigd door DRuw op 06-08-2014 18:28 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:10
Dat is lekker bugged zeg via dat open z-wave in domoticz. Als je 10 devices toevoegt moet je maar weten wat wat is.... Serieus, helft van de tijd werkt het gewoon niet klik je iets aan doet het niks. Via z-wave-gate werkt het wel prima.

[ Voor 33% gewijzigd door tcviper op 06-08-2014 19:05 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

z-wave gate?
maarre knap snelle conclusies van je… sure dat je het niet iets meer tijd moet geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:51
tcviper schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:33:
Dat is lekker bugged zeg via dat open z-wave in domoticz. Als je 10 devices toevoegt moet je maar weten wat wat is.... Serieus, helft van de tijd werkt het gewoon niet klik je iets aan doet het niks. Via z-wave-gate werkt het wel prima.
Ik vind dat je Domoticz behoorlijk ongefundeerd afkraakt. In plaats van wat toe te voegen, veeg je het met de grond gelijk.

Kijk als je een commercieel product KOOPT dan mag je idd wat meer verwachten, maar ik vind dat het open source concept iets meer respijt mag krijgen, te meer je kunt bijdragen aan de community. Door zo'n reactie te plaatsen, kun je wat mij betreft ook niet al te veel hulp verwachten. (niet dat ik je inhoudelijk kon/kan helpen maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 16:59
DRuw schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:04:
och, die ene dimmer module die ik net gebruikte om te testen;)
Eigenlijk is het dus gewoon een usb versie waarbij je tegen de pi zegt dat hij niet zo moeilijk moet doen en de GPIO ff als USB moet zien zoals ik het nu zie:)

Edit: EPIC:)
nu heb ik dit op een kale install gezet (als backup) en nu kan ik wel een image maken hiervan maar dan wordt hij gelijk 8gb (kaartgrootte).
Weet iemand hoe ik die image klein krijg (niet groter dan nodig zegmaar:))?
Tnx!
Ik heb net even gechecked maar ik heb in de dropdown in domotics gewoon de GPIO poort staan en dus geen symlink gemaak naar een "virtuele" USB poort.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

grappig... hoe doe je dat dan?
gewoon die openzwave selecteren en dan kun je GPIO selecteren?
Ik heb die GPIO niet in de dropdown zitten in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
DRuw schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:11:
grappig... hoe doe je dat dan?
gewoon die openzwave selecteren en dan kun je GPIO selecteren?
Ik heb die GPIO niet in de dropdown zitten in ieder geval..
Volgens mij heb ik alleen de inittab aangepast. Maar dat is alleen noodzakelijk als de Razberry software is geinstalleerd:
#Spawn a getty on Raspberry Pi serial line
#T0:23:off:/sbin/getty -L ttyAMA0 115200 vt100
#T0:23:respawn:/sbin/getty -L ttyAMA0 115200 vt100

Natuurlijk moet de Z-Way software wel uit staan! en niet automatisch starten.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

zo.... dit gaa tmij dus al iets te ver als NOOB maar als ik het heel logisch bekijk geef je hem nu wel specifiek de opdracht ergens naar te kijken (een aanpassing van serial)
volgens mij is dat ook de hele qlue of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
DRuw schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:33:
zo.... dit gaa tmij dus al iets te ver als NOOB maar als ik het heel logisch bekijk geef je hem nu wel specifiek de opdracht ergens naar te kijken (een aanpassing van serial)
volgens mij is dat ook de hele qlue of zie ik dat verkeerd?
De # tekens zijn remarks. De z-way software voegt deze regels toe, ik heb ze weer geremarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 17:53
Iemand tips voor een weerstation? Ik heb wunderground geprobeerd, maar deze data vind ik niet betrouwbaar. Ik zou voor mijn locatie graag regen, uv en temperatuur data willen om op basis van die gegevens mijn luifel te besturen. Wind data is ook welkom overigens. Zijn hier complete sets voor?

Ander probleem waar ik tegen aan loop, is bereik van sensoren buitenshuis. Zodra ik mijn bewegingsmelder buiten neer zet, in een rechte lijn misschien 8 meter van de receiver, komt geen enkel signaal door. Te goed gebouwd huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Het is ook niet om negatief te zijn maar het werkt gewoon niet juist helaas. Zodra je meer dan een 4 tal apparaten toevoegt snapt domoticz er niks meer van (zowel via z-wave-controller als rechstreeks via open z wave), apparaten komen en verdwijnen gewoon in domoticz en/of ze doen niks :( Jammer, voorlopig maar weer terug naar Fibaro HC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
tcviper schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:17:
Het is ook niet om negatief te zijn maar het werkt gewoon niet juist helaas. Zodra je meer dan een 4 tal apparaten toevoegt snapt domoticz er niks meer van (zowel via z-wave-controller als rechstreeks via open z wave), apparaten komen en verdwijnen gewoon in domoticz en/of ze doen niks :( Jammer, voorlopig maar weer terug naar Fibaro HC2.
Grappig draai hier domoticz met Razberry. Geen problemen. ook met meerdere zwave modules niet.
Het zwave protocol heeft wel problemen met de maximale "zend" tijd. Dus 500 keer achter elkaar de lamp uit en aan doen is inderdaad een probleem. Maar bij normaal gebruik kan ik alles uit en aanzetten binnen enkele seconden.(grappig om te zien dat de schakelaar 1 voor 1 schakelen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik weet niet of er gebruikers zijn van het security panel, maar ik heb wat aanpassingen gedaan die mogelijk interesant zijn.

- status keert terug na 2 sec bij invoeren foute code (tenzij direct nieuwe code wordt ingegeven)
- ingeven van code is nu in 'password' mode (dus niet meer leesbaar op display)
- clear geeft direct status weer (i.p.v. leeg display).
- overbodige dingen weggehaald aangezien die nu dubbel op zijn.
- notificatie beep bij het intoetsen (web api met html fallback)
- notificatie beep bij het activeren / verkeerde code etc.. (web api met html fallback)
- timeout bij ingeven (deel van) code zonder aktie (springt weer terug naar status)
- status refresh setting (via user variable 'secpanel-autorefresh' met integer) voor het geval je meerdere secpanels hebt of status veranderd op andere manieren. Telt vanaf laatste aktie in seconden
- delay timer wordt weergegeven na een succesvolle arm (home en away). Deze instelling wordt automatisch uit de settings opgehaald indien aanwezig.

Hij past nu ook perfect op een LCD-PI33 touch display. Van fysieke de buttons heb ik buitenste 2 door mijn (tijdelijke) behuizing beschikbaar gemaakt als panic button (beiden tegelijk indrukken).

demo: http://secpanel.qik.nl/secpanel/
download: http://secpanel.qik.nl/secpanel_2.0.7z

In de volgende versie ga ik nog e.e.a. toevoegen:
- ondersteuning voor delay zone.. status: ongoing

[ Voor 54% gewijzigd door DukeBox op 10-08-2014 01:56 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

rjhilbrink schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:52:
[...]

Grappig draai hier domoticz met Razberry. Geen problemen. ook met meerdere zwave modules niet.
Het zwave protocol heeft wel problemen met de maximale "zend" tijd. Dus 500 keer achter elkaar de lamp uit en aan doen is inderdaad een probleem. Maar bij normaal gebruik kan ik alles uit en aanzetten binnen enkele seconden.(grappig om te zien dat de schakelaar 1 voor 1 schakelen!)
Tja, er is een heel Domoticz forum vol met tevreden gebruikers dus ik weet niet wat er mis gaat bij tcviper maargoed.
Ook met die zway software… ja het is wat omslachtig om het zo te installeren maar dat is eenmalig en het werkt wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:32
PolderPloer! schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:49:
Ik heb de YouLess nu draaiende met Domoticz, iemand enig idee hoe ik de report interval kan verhogen van 1 x per uur, naar bijv elke 5 min of nog beter, zoals de App's werken van YouLess, dus elke seconde of zo?

Trouwens Hulde met een hoofdletter aan de service van YouLess, ze helpen je uitstekend met het vinden van het juiste signaal. Dat is ook zeker nodig met zo'n brakke meter uit 1971 met nauwelijks onderscheid tussen een zwart streepje en de rest..
Volgens mij ligt dat aan de firmware van de Youless. Ik heb de firmware voor PVoutput geïnstalleerd, die logt om de 5 minuten.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47
Held, hier was ik al tijden naar opzoek!!!! Super!

Even wat anders. Heb wel mijn Danfoss Living Connect thermostaat gekoppeld kunnen krijgen aan Domoticz.
Ik krijg nu keurig de temperatuur door waarop de thermostaat is ingesteld.

Met de Z-way software kan ik echter een temp. instellen op de thermostaat. De status in Domoticz veranderd keurig. Hoe kan ik nu echter vanuit Domoticz een temp. instellen.
Ik heb begrepen dat dit via een scirpt moet, of een Lua script? Hiervoor zijn echter mijn it skills te gelimiteerd.

Weet iemand niet nog een guide hiervoor? Niet specifiek over die thermostaat maar uberhaupt, scripts? Ik kan heel veel vinden maar niet het juiste wat ik zoek!

[ Voor 51% gewijzigd door krizzziz op 07-08-2014 09:49 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
DukeBox schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 01:46:
Ik weet niet of er gebruikers zijn van het security panel, maar ik heb wat aanpassingen gedaan die mogelijk interesant zijn.

- status keert terug na 2 sec bij invoeren foute code (tenzij direct nieuwe code wordt ingegeven)
- ingeven van code is nu in 'password' mode (dus niet meer leesbaar op display)
- clear geeft direct status weer (i.p.v. leeg display).
- overbodige dingen weggehaald aangezien die nu dubbel op zijn.

Hij past nu ook perfect op een LCD-PI33 touch display. Van fysieke de buttons heb ik buitenste 2 door mijn (tijdelijke) behuizing beschikbaar gemaakt als panic button (beiden tegelijk indrukken).

demo: http://secpanel.qik.nl/secpanel/
download: http://secpanel.qik.nl/secpanel_2.0.7z

In de volgende versie ga ik nog e.e.a. toevoegen:
- notificatie beep bij het intoetsen (optioneel)
- notificatie beep bij het activeren / verkeerde code etc.. (optioneel)
- notificatie beep bij het aflopen van de delay timer (optioneel)
- delay timer (ik kom deze wel in domoticz tegen maar geen idee hoe deze gebruikt wordt).
- ondersteuning voor meerdere zones (vereist waarschijnlijk aanpassing in domoticz)
Mooie schermpjes! Heb je een foto van hoe dit in de praktijk er bij jou uitziet?

Zag op de website waarnaar je linkt dat deze lcd schermen niet meer te koop zijn?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
DRuw schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:46:
[...]

Tja, er is een heel Domoticz forum vol met tevreden gebruikers dus ik weet niet wat er mis gaat bij tcviper maargoed.
Ook met die zway software… ja het is wat omslachtig om het zo te installeren maar dat is eenmalig en het werkt wel :X
Ik krijg dit heel veel bij opnieuw opstarten van domoticz:
Thu Aug 7 10:30:57 2014 Error: OpenZWave: Switch command not sent because not all Awake Nodes have been Queried!

Update: Blijkbaar bij het opnieuw opstarten van domoticz een minuut of 5 wachten, daarna werkt alles :)

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 07-08-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb nu mijn opentherm geinstalleerd op mijn CV Ketel, maar moet helaas ook nog een nieuwe thermostaat, die ik via domoticz kan bedienen. Weet iemand hier een goede thermostaat voor? Er zijn er een hoop (ook hele mooie), maar kosten allemaal vanaf de 250 euro. Weet iemand een thermostaat die goedkoper is, bijvoorbeeld 150 euro met deze functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Zag vanmorgen een Zwave thermostaat te koop die via Zwave aangestuurd kan worden. Geen idee of deze via Domoticz werkt maar mischien aardig om even uit te zoeken.

€90 @ Marktplaats

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Weet iemand toevallig als je sensor hebt (contact voor deuren), domoticz ziet de sensor (onder switch) en als ik deur open doe zegt ie open en als ik deur sluit zegt ie closed dus dat is goed, maar nu wil ik dus eigenlijk dat als de lamp in de keuken nog niet aan is en het na sunset is dat ie de lamp aanmaakt als de deur open gaat (mits die al aan was). Enig idee hoe dat te realiseren? want met scene gaat dat niet zo gemakkelijk blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
tcviper schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:14:
Weet iemand toevallig als je sensor hebt (contact voor deuren), domoticz ziet de sensor (onder switch) en als ik deur open doe zegt ie open en als ik deur sluit zegt ie closed dus dat is goed, maar nu wil ik dus eigenlijk dat als de lamp in de keuken nog niet aan is en het na sunset is dat ie de lamp aanmaakt als de deur open gaat (mits die al aan was). Enig idee hoe dat te realiseren? want met scene gaat dat niet zo gemakkelijk blijkbaar
Makkelijkste is denk ik om een Event te maken hiervoor. Dit is het block script van Domoticz.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
tcviper schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:14:
Maak een virtuele schakelaar aan (in mijn geval genaamd "Donker")
Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy351/rainbowchild_photos/virtueel.jpg

Stel de timer van de schakelaar in:
Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy351/rainbowchild_photos/virtueeltimer.jpg

Maak een "gebeurtenis" aan:
Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy351/rainbowchild_photos/event.jpg

Voeg nog wel je deursensor met een AND toe....!!

Als je de lamp maar voor even aan wil zetten bij het openen van de deur kun je ook deze gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://i807.photobucket.com/albums/yy351/rainbowchild_photos/1minuut.jpg
Maar realiseer je wel, dat als je weggaat je ook de deur open doet......

Succes!

Sorry voor de dubbelpost. Maar de vraag was ook een dubbelpost.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:08
Je kunt zonder virtuele schakelaar. TIME = (gelijkaan of >) SUNSET werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Shaggie_NB schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:38:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Als je de lamp maar voor even aan wil zetten bij het openen van de deur kun je ook deze gebruiken:
[afbeelding]

Succes!

Kun je in 1 zo'n event 2 van die events duwen of moet je het echt scheiden dus 2 events aanmaken, bijv 1 voor keuken deur en 1 voor voordeur?

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 07-08-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
cctl01 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:46:
Je kunt zonder virtuele schakelaar. TIME = (gelijkaan of >) SUNSET werkt ook.
reusability...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hmmm, die ene event werkt nu maar als ik nu NEW duw en nieuwe naam ingeef en save duw gebeurt er niks, lijkt erop dat ie niet nog een nieuwe wilt toevoegen...

Nvm, naar 5x proberen werkt het :P

[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 07-08-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
tcviper schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:55:
[...]

Kun je in 1 zo'n event 2 van die events duwen of moet je het echt scheiden dus 2 events aanmaken, bijv 1 voor keuken deur en 1 voor voordeur?
Dat hangt af van je doel...
Maar als je ze splitst kun je dat later ook makkelijker wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Zo hey dit is me ff een potje vet, het is ff nadenken met dat is enzo maar het werkt als een tiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:21
[...]
Handig ja, zo doe ik het ook. Donker volgt de zon, DonkerBinnen zit daar met ongeveer een half uur omheen.
In mijn ervaring is het binnen eerder donker dan buiten. Werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:58
Ik heb vandaag een Fibaro Motion Sensor (chique ding) binnen gekregen.
Ik heb hem in Domoticz kunnen vinden (Domoticz krijgt meteen de z-wave spullen binnen, dus niet via de z-way interface eerst..)

Echter mis ik volgens mij een aantal 'devices'. Ik krijg wel de lichtsensor te zien ( al kan ik niet vinden hoe vaak deze update ( ik deed net alle gordijnen dicht, maar hij bleef hetzelfde aantal Lux houden ) En ik mis de bewegingssensor in mijn lijst. En er zou ook een temperatuur meter in zitten, maar deze krijg ik ook niet te vinden.

Van de 4 krijg ik dus maar 1 device gevonden, maar vervolgens kwamen er wel twee andere Light / Switches van Fibaro in mijn lijst te staan. Deze switchen deed echter niks...

Iemand een idee? Ik kan op deze manier dus geen events koppelen aan beweging, aangezien dat device er niet is.. Als iemand meer informatie heeft over die Lichtsensor is ook welkom.

Als ik trouwens bij Hardware en dan OpenZWave -> Setup doe, zie ik dat de Fibaro Motion Sensor een 'maantje' heeft staan als status. Ik neem aan dat dit betekent dat de node 'asleep' is, maar wat betekent dit, en hoe krijg ik hem wakker?

//Edit. Ik zag bij configuration staan 0. Wake up interval: (actual: 7200). Hij stond dus op 7200, dus ik neem aan dat dat betekent dat ie iedere 7200 seconden 'refresht' (Klopt deze aanname?). Dat heb ik dus maar eens teruggebracht..
//Edit2: Ik zie dat de wijziging niet wordt opgeslagen... Als ik hem aanpas, en opsla, vervolgens weer terug ga, staat ie weer op 7200 seconden. Andere nodes hebben dit ook...

[ Voor 15% gewijzigd door McPoowl op 07-08-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
bing69 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:48:
[...]

Volgens mij ligt dat aan de firmware van de Youless. Ik heb de firmware voor PVoutput geïnstalleerd, die logt om de 5 minuten.
Het ligt zeker niet aan de YouLess, aangezien die elke 0,25 sec ververst. Zie de app op je telefoon, of de widget in windows. Ik denk dat het aan domoticz ligt, maar wil dit graag wijzigen, iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
McPoowl schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:19:
Ik heb vandaag een Fibaro Motion Sensor (chique ding) binnen gekregen.
Ik heb hem in Domoticz kunnen vinden (Domoticz krijgt meteen de z-wave spullen binnen, dus niet via de z-way interface eerst..)

Echter mis ik volgens mij een aantal 'devices'. Ik krijg wel de lichtsensor te zien ( al kan ik niet vinden hoe vaak deze update ( ik deed net alle gordijnen dicht, maar hij bleef hetzelfde aantal Lux houden ) En ik mis de bewegingssensor in mijn lijst. En er zou ook een temperatuur meter in zitten, maar deze krijg ik ook niet te vinden.

Van de 4 krijg ik dus maar 1 device gevonden, maar vervolgens kwamen er wel twee andere Light / Switches van Fibaro in mijn lijst te staan. Deze switchen deed echter niks...

Iemand een idee? Ik kan op deze manier dus geen events koppelen aan beweging, aangezien dat device er niet is.. Als iemand meer informatie heeft over die Lichtsensor is ook welkom.

Als ik trouwens bij Hardware en dan OpenZWave -> Setup doe, zie ik dat de Fibaro Motion Sensor een 'maantje' heeft staan als status. Ik neem aan dat dit betekent dat de node 'asleep' is, maar wat betekent dit, en hoe krijg ik hem wakker?

//Edit. Ik zag bij configuration staan 0. Wake up interval: (actual: 7200). Hij stond dus op 7200, dus ik neem aan dat dat betekent dat ie iedere 7200 seconden 'refresht' (Klopt deze aanname?). Dat heb ik dus maar eens teruggebracht..
//Edit2: Ik zie dat de wijziging niet wordt opgeslagen... Als ik hem aanpas, en opsla, vervolgens weer terug ga, staat ie weer op 7200 seconden. Andere nodes hebben dit ook...
Welke heb je, dat mooie oog? FGMS-001 V2.4? Deze heb ik ook. Ik moet zeggen dat het me ook nog niet helemaal naar het zin is:

Lichtsterke, klopt niets van, zit altijd rond de 0-50 range. Nu moet ik wel zeggen dat hij bij mij in een donker hoekje staat.
Earthquake vrij nutteloze sensor
Motion sensor, werkt goed
Temp sensor, werkt ook goed

Over jou problemen:

Ten eerste kun je niet zomaar de variabelen veranderen en verwachten dat dit meteen is doorgevoerd. Dit duurt zeker 10 min. (gaat vrij random, wordt pas doorgevoerd als er onderling contact is geweest)

Het missen van sensoren had ik ook last van, maar ook dat is een kwestie van geduld. Zorg dat je sensor bij je controller in de buurt is en zorg dat ze beiden op pairen staan. Druk dus drie keer snel op de B button van de sensor. Na enige tijd zullen ze verschijnen in Domoticz.

Zie ook: http://www.fibaro.com/man...tion-Sensor_EN_5.3.14.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

eye of sauron;)
sorry moest ff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
Sauron knipperde wat minder vaak met z'n ogen als je langsloopt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
PolderPloer! schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:47:
[...]

Welke heb je, dat mooie oog? FGMS-001 V2.4? Deze heb ik ook. Ik moet zeggen dat het me ook nog niet helemaal naar het zin is:

Lichtsterke, klopt niets van, zit altijd rond de 0-50 range. Nu moet ik wel zeggen dat hij bij mij in een donker hoekje staat.
Earthquake vrij nutteloze sensor
Motion sensor, werkt goed
Temp sensor, werkt ook goed

Over jou problemen:

Ten eerste kun je niet zomaar de variabelen veranderen en verwachten dat dit meteen is doorgevoerd. Dit duurt zeker 10 min. (gaat vrij random, wordt pas doorgevoerd als er onderling contact is geweest)

Het missen van sensoren had ik ook last van, maar ook dat is een kwestie van geduld. Zorg dat je sensor bij je controller in de buurt is en zorg dat ze beiden op pairen staan. Druk dus drie keer snel op de B button van de sensor. Na enige tijd zullen ze verschijnen in Domoticz.

Zie ook: http://www.fibaro.com/man...tion-Sensor_EN_5.3.14.pdf
Dank voor je antwoord.

Hij is gekoppeld ( inderdaad 3x B knop ), en mijn lichtsensor staat standaard op 241 Lux...
Heb het device vanmiddag gekoppeld, staat zo'n 3 meter van de RaZberry af... en nogsteeds geen andere devices..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
McPoowl schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:38:
[...]

Dank voor je antwoord.

Hij is gekoppeld ( inderdaad 3x B knop ), en mijn lichtsensor staat standaard op 241 Lux...
Heb het device vanmiddag gekoppeld, staat zo'n 3 meter van de RaZberry af... en nogsteeds geen andere devices..
Ik zou 'em verwijderen en opnieuw pairen. Misschien was het bij mij geluk dat ie alles pakt, na ca 15 min. Domoticz herkent trouwens niet alle sensoren correct, maar dit is aan te passen. Door opnieuw te pairen en te zorgen dat de overige variabelen (temp, motion, earthquake) veranderen tijdens het pairen zou het signaal door moeten komen. Reageert het oog wel als je er voorbij loopt? dwz dan knippert het oog.

ps ik gebruik momenteel een AERON stick met Windows mijn RaZberry komt zaterdag. Maar ik denk niet dat het verschil in controller invloed kan/mag hebben wat dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
PolderPloer! schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:44:
[...]

Ik zou 'em verwijderen en opnieuw pairen. Misschien was het bij mij geluk dat ie alles pakt, na ca 15 min. Domoticz herkent trouwens niet alle sensoren correct, maar dit is aan te passen. Door opnieuw te pairen en te zorgen dat de overige variabelen (temp, motion, earthquake) veranderen tijdens het pairen zou het signaal door moeten komen. Reageert het oog wel als je er voorbij loopt? dwz dan knippert het oog.

ps ik gebruik momenteel een AERON stick met Windows mijn RaZberry komt zaterdag. Maar ik denk niet dat het verschil in controller invloed kan/mag hebben wat dit betreft.
Hij knippert inderdaad, heb hem net 'manual' wakker gemaakt, door middel van de B knop, en nu komt ook de temperatuur sensor binnen, en ineens refresht de lichtsensor dus ook... Motion sensor nog niet gevonden.

Alleen springt de TV lamp nu ineens random aan, terwijl daar geen events of iets dergelijks aan vast zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

krizzziz schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:53:
Mooie schermpjes! Heb je een foto van hoe dit in de praktijk er bij jou uitziet?
Op dit moment gebruik ik dezelfde setup als de DukePad.. maar dan de case iets kleiner gegoten. Het is de bedoeling dat ik een metalen cover maak over het scherm.. ik zit alleen nog te twijfelen of ik de RPI er ook in bouw of dat ik die achter de deur plaats (deur van de meter kast).
Zag op de website waarnaar je linkt dat deze lcd schermen niet meer te koop zijn?
Er zijn zat gelijke. Deze had ik nog liggen van vorige projectjes, het fijne hieraan is het goede contrast bij beperkte backlight. Dat is altijd wel even zoeken naar reviews als je daar wat mee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Laatst online: 19:57

QuasaR

One ring to rule them all

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Succes!

Hoe maak je een virtuele switch aan ? Die optie heb ik er niet bij staan.
Draai v1.1882.

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i430/QuasaR78/virtual_settings_zpsca3bd0ca.jpg

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ga naar hardware --> selecteer dan dummy. Geef het een naam.
Je hebt nu een dummy hardware toegevoegd. Ga dan naar bv. Schakelaars en voeg handmatig toe. Selecteer als hardware je dummy naam en selecteer het soort apparaat. Bv. On/off. Nu heb je een dummy toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Tnx, daar had ik het niet gezocht. Had verwacht dat het in het lijstje zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-09 17:33

MavhRik

Marcel

Ik heb al enige tijd Domoticz op mijn Windows 8.1 x64 server draaien met een RFXCOMM module en ik kan me beide deurbellen aansturen (daar heb ik me vrouw lekker mee kunnen pesten ^^), alsmede me KAKU dimmer op mijn dochter d'r kamer. Beide apparaten worden ook via fysieke afstandsbedieningen aangestuurd en werden netjes gedetecteerd door Domoticz. Echter heb ik nu een KAKU ACD-3500 gekocht om me partytent verlichting te kunnen schakelen.

Nu liep ik dus tegen het 'probleem' dat ik niet weet (en kan het dus ook niet vinden) hoe ik dat apparaat werkend krijg binnen Domoticz ZONDER dat ik een fysieke schakelaar gebruik. Ik heb nu om het maar werkend te krijgen een fysieke schakelaar gekoppeld en daarna pikte Domoticz het zo op en werkt het, maar het lijkt me dat ik ook handmatig een signaal moet kunnen versturen naar de ACD-3500 (en alle andere apparaten) zonder eerst een fysieke schakelaar te moeten koppelen.

Weet iemand of en zo ja hoe dit moet?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
inVision schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:28:
Ik heb al enige tijd Domoticz op mijn Windows 8.1 x64 server draaien met een RFXCOMM module en ik kan me beide deurbellen aansturen (daar heb ik me vrouw lekker mee kunnen pesten ^^), alsmede me KAKU dimmer op mijn dochter d'r kamer. Beide apparaten worden ook via fysieke afstandsbedieningen aangestuurd en werden netjes gedetecteerd door Domoticz. Echter heb ik nu een KAKU ACD-3500 gekocht om me partytent verlichting te kunnen schakelen.

Nu liep ik dus tegen het 'probleem' dat ik niet weet (en kan het dus ook niet vinden) hoe ik dat apparaat werkend krijg binnen Domoticz ZONDER dat ik een fysieke schakelaar gebruik. Ik heb nu om het maar werkend te krijgen een fysieke schakelaar gekoppeld en daarna pikte Domoticz het zo op en werkt het, maar het lijkt me dat ik ook handmatig een signaal moet kunnen versturen naar de ACD-3500 (en alle andere apparaten) zonder eerst een fysieke schakelaar te moeten koppelen.

Weet iemand of en zo ja hoe dit moet?
Je kunt de schakelaar in search mode zetten, door met een penntje dat knopje in te drukken.
Als je in Domoticz dan een switch toevoegt zou het goed moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-09 17:33

MavhRik

Marcel

McPoowl schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:31:
[...]

Je kunt de schakelaar in search mode zetten, door met een penntje dat knopje in te drukken.
Als je in Domoticz dan een switch toevoegt zou het goed moeten gaan...
Dat eerste is geen probleem, maar hoe voeg je een switch toe waarbij je zelf een signaal zend?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@inVision
Volgens mij moet je een ARC device toevoegen, een willekeurige thuis- en deviceid invullen en die proberen in te leren.

Iemand enig idee waar ik precompiled binaries voor de RaspberryPi kan vinden?
(Nieuwer dan v1.1680)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Die zijn er volgens mij niet. Welke versie zou je willen en met of zonder OpenZwave support, dan compileer ik die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

lukt dat met OpenZwave support?
hoe zit dat met het toewijzen van die GPIO-> usb port?
makkelijkste is uberhaubt gewoon met trouwens, gebruiken hoef je hem niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Ik gebruik de razberry nu met OpenZwave ipv de orginele software. Compileren geen probleem, bij toevoegen van hardware zag ie ook meteen mijn switch.

toewijzen GPIO-USB is 1 bestandje aanmaken met 1 regel code.
(En misschien eerst nog toevoegen van libudev-dev via sudo apt-get install libudev-dev)

In map /etc/udev/rules.d bestand 09-tty.rules aanmaken met volgende tekst.
KERNEL=="ttyAMA0", SYMLINK+="ttyUSB20"

[ Voor 49% gewijzigd door QuasaR op 08-08-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

nee precies, dat heb ik ook gedaan maar kun je dat gewoon in een image proppen?
kun je mij eens uitleggen (kan ook per PM) hoe je dat compileren doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Wat ik heb gedaan is nieuwe raspbian image naar SD-kaart gezet.
In Pi stoppen, booten en dan de stappen volgen die op de wiki staan.

http://www.domoticz.com/wiki/Install.txt

[ Voor 37% gewijzigd door QuasaR op 08-08-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Die heb ik ook gedaan inderdaad maar weet jij hoe ik dan een image kan maken van 2 of 4 gig vanaf een kaartje van 8gig?
het is namelijk volslagen onnodig een image van 8gig te hebben...:(

(duurt serieus lang trouwens)

[ Voor 8% gewijzigd door DRuw op 08-08-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Uh, zo geen idee. Even snel via google gekeken en ik kom hierop uit.

http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=91&t=58069

Dan maak je (eenmalig) een backup van je SD-kaart en dan maak je die kleiner, volgens mij is er geen andere weg.

[ Voor 30% gewijzigd door QuasaR op 08-08-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Weet trouwens iemand hier hoe dat zit met die z-wave groepen? Wat houd dat precies in? Group 1,2,3,4 enzo en dat 1tje en + erachter? wat is wijsheid? (open z-wave via domoticz that is)

En wanneer moet je wel of geen polling doen op een apparaat?

[ Voor 25% gewijzigd door tcviper op 08-08-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

RudolfR schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:54:
Iemand enig idee waar ik precompiled binaries voor de RaspberryPi kan vinden?
(Nieuwer dan v1.1680)
Gewoon 'beta' aanzetten en je krijgt de laatste (gelijk aan de windows versie). Mocht je hem zelf compileren vanuit svn dan kun je 1825 aanhouden als release.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 08-08-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Had even moeten vermelden dat ik weinig geluk heb met de ingebouwde updater;
omschakelen naar beta mocht ook niet baten.

Ik heb destijds van source gecompileerd en dat op een OpenELEC machientje gekwakt.
Tijd voor een overstap naar een andere distro.

Na een reboot lijkt de upgrade toch te hebben gewerkt. Zit nu op 1.1884.
Ben erg benieuwd naar de 'User Variables' optie, hopelijk kan ik nu wat virtuele schakelaars weg doen.

[ Voor 26% gewijzigd door RudolfR op 08-08-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Nu bedacht ik me vanavond toch wat, zou het mogelijk zijn om Domoticz met de z-wave apparaten nu te gebruiken (wat al werkt) en daarnaast de Toon (van eneco) die nu ook met Fibaro stekkers via z-wave overweg kan ook daar toe te voegen? Zodat je dus en met Domoticz en met Toon de stekkers aan en uit kan zetten? Weet iemand of dit kan en zo ja, hoe? :)

Dan zouden we namelijk Toon kunnen gebruiken om even een wallplug aan en uit te zetten op de display.

[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 08-08-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
ik heb al aardig wat zitten zoek over het installeren van domoticz op een qnap. Kan niet echt vinden of
dit ooit gelukt is of een duidelijke handleiding.
Het enige wat ik kan vinden dat je de source moet compileren, niet hoe en verder.
Is het niet verstandig om te doen.
Het is zonde dat je de nas hebt draaien en toch weer een kleine 50 euro moet uitgeven voor een rasp.

Iemand een link naar een handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Alleen synology (helaas) .
En een pi is maar 35ish hoor...

[ Voor 9% gewijzigd door DRuw op 08-08-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
ok, jammer. De pi is inderdad 35, maar een voeding een case en een sd is ook nodig.
Ik heb wel een pi met openelec en xbmc. Heb wel gezien dat er mensen zijn die dit samen hebben draaien, maar ook niet echt hoe dit moet en of dit de verstandigste keus.

Bedank voor je snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15
tcviper schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:01:
Weet trouwens iemand hier hoe dat zit met die z-wave groepen? Wat houd dat precies in? Group 1,2,3,4 enzo en dat 1tje en + erachter? wat is wijsheid? (open z-wave via domoticz that is)

En wanneer moet je wel of geen polling doen op een apparaat?
De groepen zijn een basisfunctie van z-wave. Zie http://www.domoticz.com/wiki/Zwave
Ik raad je wel aan om je in dit soort zaken te verdiepen voordat je gaat lopen klagen over zaken die niet werken. Het is geen kaku van de bouwmarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
DRuw schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:35:
Alleen synology (helaas) .
En een pi is maar 35ish hoor...
Ik heb aardig wat tijd gestoken in het op gang krijgen van Domoticz op Synology en het lukt me (nog steeds) niet. Daarom ben ik overgegaan naar een pi (hij komt morgen binnen!)

Daarnaast vreet een NAS aanzienlijk meer stroom dan een pi. Dus die 35 euro + toebehoren, laten we zeggen 100 euro (case, pi, RaZZberry, UTP kabel, stroomkabel, SD card) dat krijg je er op termijn ook weer uit qua stroomlasten, mits je een timer op je NAS zet voor bijvoorbeeld 's nachts e.d. (uiteraard afhankelijk van je leefpatroon :9 )

Nog een reden om voor een pi te gaan ipv NAS acties, is dat de community ook een pi heeft, dus er veel meer ondersteuning en literatuur over beschikbaar is, dit scheelt ook in de installatie en tweak gebruiksvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:48
Ik heb even een testinstallatie op mijn Windows HTPC gedaan. Deze PC heeft een vast ipadres zodat ik vanuit heel het netwerk (en eventueel via een VPN verbinding) altijd Sickbeard, Sabnzbd en dergelijke programma's/services kan benaderen. Helaas kan ik op deze manier niet de Domoticz console bereiken.

Het legen van de cache bood helaas geen oplossing. Via een ping is de PC wel te bereiken, kan het misschien zijn dat de door mij gekozen poort al in gebruik is? Of ben ik de fout in gegaan om het als een service in plaats van applicatie te installeren?

Heb de installatie opnieuw gedaan en als applicatie in plaats van een service geïnstalleerd, nu werkt het wel.

[ Voor 17% gewijzigd door nielsn op 09-08-2014 10:30 . Reden: Oplossing toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik ben zo vrij geweest om check_device_online.py van Chopper_Rob aan te passen zodat deze gebruik maakt van User Variables.
Nogmaals dank voor dit superhandige script.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
#!/usr/bin/python
#   Title: check_user_variable_online.py
#   Author: Chopper_Rob + RudolfR
#   Date: 08-08-2014
#   Info: Checks the presence of the given device on the network and reports back to domoticz
#   Version : 1.0

import sys
import datetime
import time
import os
import subprocess
import urllib2
import json

# Settings for the domoticz server
domoticzserver="hostname:port"

# DO NOT CHANGE BEYOND THIS LINE
device=sys.argv[1]
variablename=sys.argv[2]
interval=sys.argv[3]
cooldownperiod=sys.argv[4]
previousstate=-1
lastsuccess=datetime.datetime.now()
lastreported=-1
switchid=-1
domoticzurl = 'http://'+domoticzserver+'/json.htm?type=command&param=getuservariables'

output = open('/dev/null', 'w')
output = open('/var/log/monitor.log', 'w')

if len(sys.argv) != 5 :
  print "Not enough parameters. Needs %Host %Variablename %Interval %Cooldownperiod."
  sys.exit(0)

if int(subprocess.check_output('ps x | grep \'' + sys.argv[0] + ' ' + sys.argv[1] + '\' | grep -cv grep', shell=True)) > 2 :
 print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- script already running. exiting."
 sys.exit(0)

print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- script started."
print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- asking domoticz what the current state is."
request = urllib2.Request(domoticzurl)
response = urllib2.urlopen(request)

json_object = json.loads(response.read())

if json_object["status"] == "OK":
  for i, v in enumerate(json_object["result"]):
    if json_object["result"][i]["Name"] == variablename:
      switchid = json_object["result"][i]["idx"]
      if json_object["result"][i]["Value"] == "1": 
        print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- according to domoticz, " + device + " is online"
        lastreported = 1
      if json_object["result"][i]["Value"] == "0": 
        print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- according to domoticz, " + device + " is offline"
        lastreported = 0

while 1==1:
  currentstate = subprocess.call('ping -q -c1 -W 1 '+ device + ' > /dev/null', shell=True)
  time.sleep(5)

if currentstate == 0 : lastsuccess=datetime.datetime.now()
  if currentstate == 0 and currentstate != previousstate and lastreported == 1 : 
    print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " online, no need to tell domoticz"
  if currentstate == 0 and currentstate != previousstate and lastreported != 1 :
    print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " online, tell domoticz it's back"
    urllib2.urlopen("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=updateuservariable&idx=" + switchid + "&vname=" + variablename + "&vtype=0&vvalue=1")
    lastreported=1

if currentstate == 1 and currentstate != previousstate :
    print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " offline, waiting for it to come back"

if currentstate == 1 and (datetime.datetime.now()-lastsuccess).total_seconds() > float(cooldownperiod) and lastreported != 0 :
    print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " offline, tell domoticz it's gone"
    urllib2.urlopen("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=updateuservariable&idx=" + switchid + "&vname=" + variablename + "&vtype=0&vvalue=0")
    lastreported=0

time.sleep (float(interval))

previousstate=currentstate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
@polderploer! @Druw..ben overtuigt heb de rasp besteld.

Nog een vraag: ik krijg binnenkort screens met een motor(FAAC) die niet ondersteund wordt door domoticz.
Nou staat er op de site van Homewizard dat je de ASUN-650 van kaku kan gebruiken als je geen somfy hebt.

Het is voor mij voordeliger om de faac afstands bediening te laten vervallen en een normaal electrisch screen er van te maken en dan de ASUN-650 in te bouwen. Nu heb ik de ASUN wel langs zien komen op het forum, maar is nog niet duidelijk of dit nu wel of niet gebruikt kan worden.
Heeft iemand een idee?

[ Voor 37% gewijzigd door seabird op 09-08-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Is gewoon KaKu dus met een rfxcom kun je die gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:23
Hallo, ik ben een beginner met Domoticz, en sowieso met domotica, maar na een half dagje sleutelen werkt e.e.a. redelijk, ik heb alleen wel nu iets vreemds en misschien dat iemand mij kan/wil helpen.

Het volgende: Ik heb 2 groepjes van inbouwspotjes in mijn badkamer, 6 spotjes rond het bad, en 3 voor toilet en wastafel.
Beide groepen hebben een KaKu wandcontactinsteekding, en afzonderlijk kan ik beide groepjes schakelen.

Als je dan in bad gaat gaat moet al het licht aan, maar als je 'snachts naar het toilet moet wil ik niet direct het huis uit geblazen door al het licht.

Een KaKu Pir schakelt groepje van 3 spots (badkamer klein) en gaat na 5 minuut weer uit.
Ik heb een group gemaakt (Badkamer groot) met daarin alleen de schakelaar Badkamer badlicht groot)

Nu heb ik volgend blockly dingetje gemaakt:

If Badkamer klein = on and time < 21:00
do Set Group badkamer groot = on

En voor uit:
If Pir Badkamer = no motion and Badkamer badlicht groot = on
do set group badkamer groot = off

Wat er gebeurt is het volgende: De Pir schakelt de kleine lampen in, en ik zie dat Domoticsz "denkt" dat badkamer groot aan is, maar de schakelaar wordt niet aangestuurd.
Na een poosje niet bewegen gaat badkamer klein uit, en zie ik ook op domoticsz dat de schakelaar voor groot weer uit gaat.

Dus hij begrijpt wat ik bedoel, maar stuurt de 2e schakelaar niet aan ook al zegt hij dat het wel zo is.

Het zal vast aan mij liggen maar ik heb alles geprobeert: Andere schakelaar, een impuls ipv een KaKu, de Kaku beneden (waar ook mn pi hangt) maar hij blijft in werkelijkheid niet aansturen, maar volgens de gui wel.

Wie weet wat ik fout doe.

Config: RasPi met Domoticz V1.1886

Edit:

Heb het opgelost. Lag aan het Blocky "script" en het feit dat de pir direct een van de schakelaars aanschkelde.
Het werkt nu naar behoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Philos31 op 09-08-2014 21:15 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
@Druw. Klopt is gewoon KAKU, maar deze werkt volgens mij net als de deur contacten.
Daar is ook wat onduidelijkheid over. De een heeft het goed werkend en de ander zegt
beslist niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Eindelijk mijn Motion Sensor van Fibaro gevonden in Domoticz. Ik zag in de log dat hij hem als Light/Switch had toegevoegd, maar iedere keer als ik langs m'n sensor liep, veranderde de status. Die switch dus even omgezet naar Motion Sensor et voila!

Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen.

Heb trouwens ook een e-Domotica lamp houder gekocht (Z-Wave) Deze krijg ik niet 1,2,3 aan de praat. Had hem toegevoegd gekregen, maar ging op random momenten aan en uit. Aan via Domoticz ging wel, uit niet altijd. Apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17
Ik heb sinds een week ofzo wunderground toegevoegd. Er staat een aangesloten meter een paar straten verderop. Als ik op het knopje forecast drukte, kreeg ik een mooie grafiek met alle gegevens. Ik heb net geupgrade naar de laatste versie en dan kom ik opeens op de forecast.io uit die een hoop onbruikbare info geeft.

Is er een mogelijkhied op terug te gaan naar de oude wunderground?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

seabird schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 20:32:
@Druw. Klopt is gewoon KAKU, maar deze werkt volgens mij net als de deur contacten.
Daar is ook wat onduidelijkheid over. De een heeft het goed werkend en de ander zegt
beslist niet gebruiken.
Heb ze in 5 rolluiten zitten en kan je vertellen dat het prima werkt. Het enige is dat de status niet klopt als je hem halverwege stopt, dan geeft aan welke de laatste opdracht is geweest. Opzich is dat logisch maar met name als je werkt met slave devices is dat soms wat rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
@DukeBox bedankt voor je reactie. Het moet gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Ik ben op zoek naar een P1 converter kabel en kom de volgende opties tegen:Het lijken me dezelfde kabels en hebben toevallig dezelfde levertijd. Kan iemand bevestigen dat optie 2 ook de P1 Converter Cable v2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Gebruikt er toevallig iemand de JSON API van Domoticz? Ik wilde alle temeperatuur sensoren opvragen en gezocht in de Wiki. Daar staat bij http://www.domoticz.com/w...s#Temperature_and_Weather dat ik het commando "/json.htm?type=status-temp" moet gebruiken. Wanneer ik dit naar mijn Domoticz (http://192.168.2.107:8080/json.htm?type=status-temp) schiet dan krijg ik " { "status" : "ERR" } " terug?

Ik had ook al geprobeerd om "http://192.168.2.107:8080/json.htm?type=command&param=status-temp" te doen, omdat de opbouw veelal hierop lijkt, maar dat werkt ook niet.

http://192.168.2.107:8080...nd&param=getlightswitches geeft bij mij wél gewoon resultaat terug en het eerstegenoemde command werkt in de Pi Live versie prima, gister geupdate naar de laatst Beta versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

nielsn schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:07:
Ik ben op zoek naar een P1 converter kabel en kom de volgende opties tegen:Het lijken me dezelfde kabels en hebben toevallig dezelfde levertijd. Kan iemand bevestigen dat optie 2 ook de P1 Converter Cable v2 is?
Volgens mij is er nooit een v1 geweest;)
2e doet het prima iig hier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Bedankt, heb de kabel inmiddels besteld.

Over een aantal weken kan ik dus gas en stroom meten, nu nog kijken voor een deftige oplossing voor mijn watermeter.

Homewizard heeft de Itron Cyble Sensor V2, zal deze ook met Domoticz werken?

[ Voor 20% gewijzigd door nielsn op 10-08-2014 12:08 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Het is al vaker voorbij gekomen hier, maar voor de nieuwelingen...
http://www.domoticz.com/f...f=5&t=1985&p=19902#p19902

Als je echt meer uit je domoticz wilt halen, gebruik dan telegram! 😁😁

Installeren en mogelijkheden zijn weer wat meer aangepast. Werkt hartstikke mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Gamerkoe schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:20:
Gebruikt er toevallig iemand de JSON API van Domoticz? Ik wilde alle temeperatuur sensoren opvragen...
De sensor groep zie ik niet in de sourcecode staan...

Dit werkt wel: /json.htm?type=devices&rid=xxx waar rid je temp sensor is.
Dit is de juiste: /json.htm?type=devices&filter=temp[&used=true][&order=Name]

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 11-08-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 10-09 13:32
slayer007 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:12:
Het is al vaker voorbij gekomen hier, maar voor de nieuwelingen...
http://www.domoticz.com/f...f=5&t=1985&p=19902#p19902

Als je echt meer uit je domoticz wilt halen, gebruik dan telegram! 😁😁

Installeren en mogelijkheden zijn weer wat meer aangepast. Werkt hartstikke mooi!
Inderdaad heel mooi en ik ben er heel blij mee, gisteren een belletjes trekker die op de foto en op de video staat.
Ben echter de draad volledig kwijt als je bv een commando wilt sturen, er staan te veel wijzigingen. Wellicht kun je dat een keer "op z'n" hollands samenvatten... ;)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
DukeBox schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:51:
[...]

De sensor groep zie ik niet in de sourcecode staan...

Dit werkt wel: /json.htm?type=devices&rid=xxx waar rid je temp sensor is.
Hij staat wel in de Wiki en deze werkte ook prima. Het gaf een array met alle temperatuur meters terug, die ik dan kon gebruiken. Nu zou ik eerst een Call moeten doen om alle sensors op te halen en daarna dan de info per device ophalen op basis van idx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Gamerkoe schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:30:
Nu zou ik eerst een Call moeten doen om alle sensors op te halen en daarna dan de info per device ophalen op basis van idx.
In de totale list kun je ook alle temperaturen terug vinden. Dus gewoon /json.htm?type=devices en de array doorlopen op temp devices. In princiepe is die query lichter (qua load, niet qua data) dan id's cachen en dan per device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
bing69 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:52:
[...]

Inderdaad heel mooi en ik ben er heel blij mee, gisteren een belletjes trekker die op de foto en op de video staat.
Ben echter de draad volledig kwijt als je bv een commando wilt sturen, er staan te veel wijzigingen. Wellicht kun je dat een keer "op z'n" hollands samenvatten... ;)
Heb eigenlijk het lua script zo aangepast zoals de laatste die in de zipfile staat van _pm. Hier kun je telkens een nieuw commando toevoegen en dan eventueel een bash script op los laten. Stuur me ff een pm als je er niet uit komt. Dan zal ik je een voorbeeld geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
ik heb domoticz al geruime tijd draaien op mn raspbary en ik heb onlangs via commandline een updae commando op de raspbarry gedaan, er is ook wel degelijk e.e.a. geupdate, ik benader domoticz altijd via de browser 192.0168.1.80:8080 hij geeft nu aan versie 1.1021 . Als ik nu de nieuwste versie van domoticz.com download zitten we al op 1.1857, als ik die installeer staat ie automatisch op 127.0.0.1:8080 . Weet iemand hoe ik dat weer aan kan passen zodat ik ook de nieuwste versie houdt? Ik heb dus al die tijd niet meer de applicatie op mn computer gehad maar nu wel weer dus. Oh ja en als ik dus via 192.168.1.80:8080 op de raspbarry kom dan geeft domoticz aan dat er geen update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Laatst online: 10-09 19:29

martjah

Appel

RudolfR schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:32:
Ik ben zo vrij geweest om check_device_online.py van Chopper_Rob aan te passen zodat deze gebruik maakt van User Variables.
Nogmaals dank voor dit superhandige script.
RudolfR,

Zou jij uit kunnen leggen hoe ik dit precies aan de gang krijg met de user variables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19
Herkenbaar HendrikT, ik ben gisteren met Domoticz begonnen en de Raspberry PI image gebruikt. Die zit zelfs op versie 1.1680. In de settings->check for updates krijg ik de melding dat er geen update beschikbaar is. Iemand tips hoe handig toch naar de laatste versie te gaan? Gewoon via SSH en de files handmatig updaten?

Andere vraag. Ik heb ook een Oregon THGN132ES temperatuur en vocht meter gekocht. Via de PC en de RfxMgr zie ik de sensor wel voorbij komen met de volgende data:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
0A520105E60100FA400179
Packettype    = TEMP_HUM
subtype       = TH1 - THGN122/123/132,THGR122/228/238/268
                channel 1
Sequence nbr  = 5
ID            = 58881
Temperature   = 25 °C
Humidity      = 64
Status        = Comfortable
Signal level  = 7
Battery       = OK

Iemand enig idee hoe deze sensor is toe te voegen? Als eigen nieuwe hardware zie ik nergens iets staan als draadloze sensor. In de weer sensoren tab staat dat ik via settings->devices moet toevoegen maar geen idee hoe.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41
GAEvakYD schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:05:
Herkenbaar HendrikT, ik ben gisteren met Domoticz begonnen en de Raspberry PI image gebruikt. Die zit zelfs op versie 1.1680. In de settings->check for updates krijg ik de melding dat er geen update beschikbaar is. Iemand tips hoe handig toch naar de laatste versie te gaan? Gewoon via SSH en de files handmatig updaten?
Instellingen -> applicatie instellingen -> software updates: distributiekanaal beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
@beOnt bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27

Matis

Rubber Rocket

Ikzelf beschik over een "Stork Woonhuisventilator ComfoFan S R + RFZ" welke middels een RF zender geschakeld kan worden op stand 1, 2, 3 of timer (10 of 30 minuten).
Nu probeer ik er achter te komen welke signalen de zender uitzendt, maar wanneer ik de data probeer te analyseren op mijn logic analyser, kom ik niets verder. Er zit immers zoveel op de 433MHz band, dat ik gewoon puin krijg te zien.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
beOnt schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:41:
[...]

Instellingen -> applicatie instellingen -> software updates: distributiekanaal beta?
Oeps. Dat was het idd. Het was dus een beta release en niet een stable. Ik heb nu de update erop staan. Bedankt.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Weet iemand hoe ik de Oregon THGN132ES temperatuur meter toegevoegd krijgt, zie vorige post. Hij doet het zeker en de signalen worden opgevangen door de RfxCom als ik hem aan de PC heb hangen. Vraag me af hoe ik hem in Domoticz kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
GAEvakYD schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:48:
Weet iemand hoe ik de Oregon THGN132ES temperatuur meter toegevoegd krijgt, zie vorige post. Hij doet het zeker en de signalen worden opgevangen door de RfxCom als ik hem aan de PC heb hangen. Vraag me af hoe ik hem in Domoticz kan toevoegen.
bij mij voegen de temp wind en regenmeter zich automatisch toe, ze staan onder tab temperatuur en weer. Er staat ook nog een la cross temperatuur meter bij maar volgens mij is die van de buren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
hmmm bij mij krijg ik daar de volgende melding:
No Temperature sensors found or added in the system...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
@Matis: ik zie bij Stork veel 868mhz genoemd worden. Het lijkt erop dat die, net als mijn Itho dus niet op de 433mhz band is aan te sturen...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 17:53
Heeft iemand een alternatief voor dit product? http://www.weerstationkop.../ventus/w266-reserve-unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27

Matis

Rubber Rocket

coyote1980 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:52:
@Matis: ik zie bij Stork veel 868mhz genoemd worden. Het lijkt erop dat die, net als mijn Itho dus niet op de 433mhz band is aan te sturen...
Hmm. Dat zou het een en ander verklaren :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Vreemd maar waar, na een nachtje slapen zie ik de temp sensor bij settings-> devices staan en kan ik hem koppelen. Misschien had die even nodig om hem te kunnen vinden.

Wel twee nadelen. Hij geeft de temperatuur ongeveer 2.5 graad te warm aan, vergeleken met de termostaat die ernaast staat. Verder heb ik helaas alleen binnen bereik. Als ik hem buiten neerzet komen er geen signalen meer door.

Iemand tips voor sensoren die een groter bereik hebben dan 3m en die het mogelijk wel zouden kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik mis eigenlijk nog 2 blocks..

een delay: set x = y after x seconds
eventueel te vervangen door een sleep (sec) block.

een repeat: set x = y every x seconds
eventueel te vervangen door een while x = y do z block i.c.m. een sleep.

Die 1e heb ik nodig om een deur sensor vertraagt in te schakelen (zodat je tijd hebt om de code in te typen). En de 2e om te zorgen dat de sirene niet na 1 keer stopt met afgaan.
De inschakel vertraging zit wel al in het alarm.. dus opzich vreemd dat er niet ook een uitschakel vertraging is (op een zone). Dat werkt verder prima (demo http://secpanel.qik.nl/secpanel/ )

Ik moet ff in dat blockly duiken.. (met name hoe de samenwerking met domoticz is). Misschien is het wel eenvoudig te maken.
Gamerkoe schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:30:
Nu zou ik eerst een Call moeten doen om alle sensors op te halen en daarna dan de info per device ophalen op basis van idx.
Misschien kan je hier dan wat mee ? /json.htm?type=devices&filter=temp[&used=true][&order=Name]
GAEvakYD schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:33:
Wel twee nadelen. Hij geeft de temperatuur ongeveer 2.5 graad te warm aan, vergeleken met de termostaat die ernaast staat.
Als je op edit klikt kun je een adjustment instellen (zie handleiding van domoticz).
Verder heb ik helaas alleen binnen bereik. Als ik hem buiten neerzet komen er geen signalen meer door.
Heb je hr++ ramen ? Zo ja, dan gaat een sensor met meer vermogen niet veel helpen. Zorg dan voor een betere antenne op, en/of locatie van, je rfxcom. Zie ook de handleiding van rfxcom voor de berekeningen.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 11-08-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
Hallo,

Ik ben pas begonnen met Raspberry Pi. Ik heb net als jij een Razberry print.
Heb van de site Domoticz een SD image opgehaald. Ik heb begrepen dat OpenZwave software beter is dan de software van Razberry. Graag wil ik OpenZwave ook gebruiken. Ik heb geprobeerd OpenZwave te installeren, maar ik zit vast bij het installeren van de OpenZwave Control Panel.

Kun je mijn wat tips geven, zodat ik OpenZwave kan gebruiken om apparaten te kunnen toevoegen ?

gr, Martin
QuasaR schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:26:
Ik gebruik de razberry nu met OpenZwave ipv de orginele software. Compileren geen probleem, bij toevoegen van hardware zag ie ook meteen mijn switch.

toewijzen GPIO-USB is 1 bestandje aanmaken met 1 regel code.
(En misschien eerst nog toevoegen van libudev-dev via sudo apt-get install libudev-dev)

In map /etc/udev/rules.d bestand 09-tty.rules aanmaken met volgende tekst.
KERNEL=="ttyAMA0", SYMLINK+="ttyUSB20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
bruinsmm schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:01:
Hallo,

Ik ben pas begonnen met Raspberry Pi. Ik heb net als jij een Razberry print.
Heb van de site Domoticz een SD image opgehaald. Ik heb begrepen dat OpenZwave software beter is dan de software van Razberry. Graag wil ik OpenZwave ook gebruiken. Ik heb geprobeerd OpenZwave te installeren, maar ik zit vast bij het installeren van de OpenZwave Control Panel.

Kun je mijn wat tips geven, zodat ik OpenZwave kan gebruiken om apparaten te kunnen toevoegen ?

gr, Martin

[...]
Martin, op dit forum hoeven de groeten niet onder iedere post. Maar waarschijnlijk omdat je een Tweakers.net maagd bent zien we dat door de vingers O-)

Een paar post geleden is deze link gepost en legt je stap voor stap uit hoe het excact zit met openzwave en razberry.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

krizzziz schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:28:
[...]

Martin, op dit forum hoeven de groeten niet onder iedere post. Maar waarschijnlijk omdat je een Tweakers.net maagd bent zien we dat door de vingers O-)

Een paar post geleden is deze link gepost en legt je stap voor stap uit hoe het excact zit met openzwave en razberry.
Vergeet niet om eerst naar de laatste versie te updaten. Ik weet namelijk niet of de stable versie de gehele openzwave support heeft.
Updaten kun je doen door naar Setup -> Application settings te gaan en dan onder software update de release channel naar beta te zetten.

Pagina: 1 ... 15 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door