Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 17:53
niki_lauda schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:38:
[...]

Ik zet de bewegingsmelder (Pir2150) weer af, dit gaf bij mij een beter resultaat.
En ik heb de else if gebruikt om de sunset en sunrise regels te splitsen.
@niki_lauda

Zoiets dan?

@Gamerkoe heb je een screenshot?

[ Voor 7% gewijzigd door vespino op 03-08-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19
vespino schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:29:
Iemand hier verbeteringen op, het werkt namelijk niet. Moet ik de lampen als slave toevoegen? Ik heb trouwens een groep aangemaakt om met 1 knop beide lampen aan/uit te doen, kan ik deze hierop toepassen?

[afbeelding]
Je moet het integer block gebruiken voor de "on for..", dus niet 00:05 maar 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:29

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

vespino schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 10:13:
[...]

@niki_lauda

Zoiets dan?

[afbeelding]

Yes met de integer opmerking

[ Voor 4% gewijzigd door niki_lauda op 03-08-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Heeft iemand enig idee hoe je bijvoorbeeld JSON commando's aan blocky toe kan voegen?
Ik wil graag dat wanneer ik een bepaalde scene aan zet hij ook een JSON commando doorstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Daar is Blockly niet voor bedoeld, kan prima met Lua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

[...]

@niki_lauda

Zoiets dan?

[afbeelding]

Dat gaat toch nooit goed werken.. je moet sunset én sunrise in 1 clause zetten. Dus if beweging and < sunrise and > sunrise do ....

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
[...]
@niki_lauda
Zoiets dan?
[afbeelding]

Ik heb zo geen printscreen, maar als ik moet gokken dan zou je de volgende wijzigingen moeten doen:
Afbeeldingslocatie: https://14293.static.securearea.eu/Files/4/14000/14293/FileBrowser/a/knipsel.png

Een logica blok moet TRUE terug kunnen geven. Je moet hier dus waardes vergelijken of iets dergelijks zoals tijd > sunset. Je kan een AND blok gebruiken om meerdere waarden te controleren. Zie de blokken eronder die je kan combineren.

Lukt het nog niet? Dan even beginnen vanaf 0, één controle toevoegen en een notificatie sturen om te testen of je controle werkt. Dan nieuwe controles toevoegen totdat je hebt wat je wil. Pas daarna je schakelaars gebruiken voor het daadwerkelijk inschakelen van lampen :)

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Je moet ook in de gaten houden dat de tijd intern in minuten wordt opgeslagen. Middernacht is 0, 7 uur 's ochtends = 7*60 = 420, 23:59 = 1429. Sunrise en sunset worden ook omgezet naar een minuten-aantal om zo te kunnen vergelijken, dus sunrise is bv 420 en sunset 1260. Als je dan zegt time < sunrise en time > sunset gaat dat nooit werken, omdat een tijd < 420 nooit tegelijkertijd groter dan 1260 kan zijn. gebruik alleen:

time < sunrise (00:00 tot zonsopgang)
time > sunrise and time < sunset (overdag of licht)
time > sunset (zonsondergang tot 00:00)
time < sunrise or time > sunset (nacht of donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Ohja, dat met die tijd zou kunnen hoor, heb dit script niet getest. :P

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
CopyCatz schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:33:
Daar is Blockly niet voor bedoeld, kan prima met Lua.
Dat is jammer, want Lua lijkt mij nog even de pet te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Eh trouwens als je bedoelt met json commands een domoticz api aanroepen, dan kun je dat doen met het openurl block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
CopyCatz schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:40:
Eh trouwens als je bedoelt met json commands een domoticz api aanroepen, dan kun je dat doen met het openurl block.
Ja ik heb hem nu gevonden, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Is er een eenvoudige manier een een switch te verbergen ? $ voor de naam staat wel in de changelog maar lijkt niet te werken. Probleem is dat een switch die niet is toegewezen ook niet beschikbaar is in blockly.

Iets anders, ik heb ruzie met mijn kaku schemerschakelaar (ABST-604).. de rfxcom mist vrijwel altijd het signaal terwijl een kaku schakelaar (ACM-3500-3) ernaast altijd werkt. Verplaatsen van de sensor of de antenne van de rfxcom maakt niets uit. Als ik een kaku afstands bediening (AYCT-201) gebruik en daarmee aan/uit zet (dezelfde kaku schakelaar) werkt het probleemloos (dus zowel de schakelaar als detectie in domoticz). Ook de schakelaar middels domoticz aansturen werkt probleemloos.

edit: de rfxcom even aan mijn pc gehangen en de logging ook daar gestart. rfxcom en sensor mee naar boven genomen en staan zo'n 2 meter uit elkaar.. aankomst signaal is zeg maar 2 van de 10 keer. Zie wel keurig mijn tuinlamp aan en uit gaan.. lijkt wel of de rfxcom het snignaal gewoon niet altijd goed herkend.

Iemand suggesties ?

[ Voor 97% gewijzigd door DukeBox op 03-08-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Gamerkoe schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:46:
[...]

Ik heb zo geen printscreen, maar als ik moet gokken dan zou je de volgende wijzigingen moeten doen:
[afbeelding]

Een logica blok moet TRUE terug kunnen geven. Je moet hier dus waardes vergelijken of iets dergelijks zoals tijd > sunset. Je kan een AND blok gebruiken om meerdere waarden te controleren. Zie de blokken eronder die je kan combineren.

Lukt het nog niet? Dan even beginnen vanaf 0, één controle toevoegen en een notificatie sturen om te testen of je controle werkt. Dan nieuwe controles toevoegen totdat je hebt wat je wil. Pas daarna je schakelaars gebruiken voor het daadwerkelijk inschakelen van lampen :)
Deze lijkt te werken, althans overdag. Nu ingesteld op 's nacht, dus vanavond nog eens testen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt die framb0ise interface al te gebruiken? Net de git gekloond zodat hij geinstalleerd is, maar als ik naar m'n pi ga via http://<ip>:8080/framb0ise/ dan zie ik alleen:
Welcome to framb0ise!
This is a work in progress ...
Terwijl ze hier: https://github.com/safi78/framb0ise al wel screenshots hebben staan van menu's e.d. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27

Matis

Rubber Rocket

Via ThinkPadd in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV" hier terecht gekomen en direct de image voor mijn RPi ( type B ) gedownload.
Deze wordt as we speak op de SDkaart gekopieerd.

Ikzelf ben namelijk al lange tijd bezig geweest met het maken van een soortgelijk idee. Ik kan immers al berekenen hoe laat de zon opkomt en ondergaat per dag en derhalve een RF schakelaar aan of uit doen middels WiringPi library.

Inmiddels beschik ik al over een groot aantal RF zendertjes en ontvangertjes, deels uit China, deels uit Nederlandse webshops, waarmee ik al een proof-of-concepts heb gebouwd.
Helaas nooit verder mee gegaan. Ik hoop dat Domoticz me daarbij kan helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Matis op 03-08-2014 16:59 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
ThinkPadd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:58:
Valt die framb0ise interface al te gebruiken? Net de git gekloond zodat hij geinstalleerd is, maar als ik naar m'n pi ga via http://<ip>:8080/framb0ise/ dan zie ik alleen:
[...]

Terwijl ze hier: https://github.com/safi78/framb0ise al wel screenshots hebben staan van menu's e.d. :p
Heb dit ook geinstalleerd en kan ook alleen maar het thema aanpassen. Voor de rest zie en kan ik niets. Ben aan het mailen met de ontwikkelaar. Zodra ik meer weet, meld ik dat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:40
Even een vraagje. Na installatie van de RfxCom aan mijn RPi, meteen maar even naar de karwei gereden en een eerste KAKU element gehaald ( de ACD-1000 stekkerdoos).

Hier plug ik dus mijn lamp in, en vervolgens plug in de KAKU schakelaar in een verlengsnoer (helaas). Heb hem inmiddels succesvol toe kunnen voegen aan Domoticz, en het switchen gaat ook prima.

Nu werkt de lamp alleen niet meer als ik hem 'handmatig' aan of uit wil zetten. Het gaat om een vloerlamp die aan de hand van een trekmechanisme aan en uit kan, maar dit werkt dus niet meer. Hij gaat alleen aan / uit via Domoticz.

Is dit te omzeilen; zodat beide opties mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Je zou kunnen kijken of je een hotel-schakeling kunt maken, maar dan moet je altijd de lamp in de juiste stand terugzetten als je hem via RF wilt schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Op dit moment is ook de wiki pagina live over de Toon

http://www.domoticz.com/wiki/Toon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik probeer de GPIO pins aan te sturen vanuit Domoticz, maar dit lukt niet.

Vanuit de console werkt het. Er is een relais aangesloten met simpele schakeling met wat weerstandjes/transistor.

De pin die ik probeer aan te sturen is BCM:17/wPi:0. Mode staat op out.
Met commando "gpio write 0 1" springt de relais aan en met "gpio write 0 0" weer uit.

Nu wil ik dit dus in Domoticz voor elkaar krijgen.

1. Ik stop domoticz
2. gpio export 17 out
3. gpio exports toont:
GPIO Pins exported:
17: out 0 none

In domoticz heb ik hardware toegevoegd van het type "Raspberry's GPIO port"
Vervolgens een light/switch, maar dan kan ik geen GPIO port kiezen. In de dropdown lijst staat "GPIO INIT ERROR".

In de log zie ik verder nog:
Sun Aug 3 20:56:30 2014 Error: RPi hardware (2) thread seems to have ended unexpectedly

Stukje code waar de error te zien is welke ik krijg.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
else if (cparam=="getgpio")
        {
                //used by Add Manual Light/Switch dialog
                root["title"]="GetGpio";
#ifdef WITH_GPIO
                std::vector<CGpioPin> pins = CGpio::GetPinList();
                if (pins.size() == 0) {
                        root["status"]="ERROR";
                        root["result"][0]["idx"]=0;
                        root["result"][0]["Name"]="GPIO INIT ERROR";
                }
                else {
                        int ii = 0;
                        for(std::vector<CGpioPin>::iterator it = pins.begin(); it != pins.end(); ++it) {
                                CGpioPin pin=*it;
                                root["status"]="OK";
                                root["result"][ii]["idx"] = pin.GetId();
                                root["result"][ii]["Name"] = pin.ToString();
                                ii++;
                        }
                }
#else

Iemand een idee?

[ Voor 45% gewijzigd door Kelfox op 03-08-2014 21:39 . Reden: Code met error toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57

QuasaR

One ring to rule them all

JJnJ schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:41:
Op dit moment is ook de wiki pagina live over de Toon

http://www.domoticz.com/wiki/Toon
Geweldig deze implementatie.
Ik was zelf ook al begonnen met schrijven van ondersteuning hiervoor.

2 kleine opmerkingen.
1, de random ID is makkelijker te genereren door de volgende code te gebruiken.

#include <boost/uuid/uuid.hpp> // uuid class
#include <boost/uuid/uuid_generators.hpp> // generators
#include <boost/uuid/uuid_io.hpp> // streaming operators etc.

boost::uuids::uuid uuid = boost::uuids::random_generator()();

dan kun je de uuid in de url gebruiken.
"&random=" << uuid << "&_=" << atime;

2, zoals je hierboven ziet is er een nieuwe variabele aan de URL toegevoegd, namelijk de underscore.
Dit blijkt een timestamp te zijn die ook terugkomt in de JSON response.

Nogmaals, super gedaan, ik liep tegen problemen aan met het tonen / opslaan van de waardes in de database dus had nog een lange weg te gaan.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Matis schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:23:
Je zou kunnen kijken of je een hotel-schakeling kunt maken, maar dan moet je altijd de lamp in de juiste stand terugzetten als je hem via RF wilt schakelen.
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Maar het klopt dus dat ik hem niet meer via de lamp zelf aan / uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 19:21
Ja, dat klopt. De KAKU-schakelaar schakelt gewoon de stroom richting het apparaat aan of uit.
Zowel de KAKU-schakelaar als de schakelaar op de lamp moeten in de aan-stand staan om de lamp te laten branden.
Als één van de twee niet in de aan-stand staat, zal de lamp niet branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
RudolfR schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:16:
Ja, dat klopt. De KAKU-schakelaar schakelt gewoon de stroom richting het apparaat aan of uit.
Zowel de KAKU-schakelaar als de schakelaar op de lamp moeten in de aan-stand staan om de lamp te laten branden.
Als één van de twee niet in de aan-stand staat, zal de lamp niet branden.
Helder, maak het ook meteen een stuk meer duidelijk hoe KAKU nu precies werkt.
Is dit bij andere (soort) schakelaars (Z-Wave bijvoorbeeld) anders?

Sorry voor de, wellicht, domme vragen, maar zoals jullie wellicht begrijpen ben ik net begonnen met het fenomeen domotica, en kon hier geen eenduidig antwoord op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57

QuasaR

One ring to rule them all

Z-wave werkt inderdaad anders (ik heb 1 z-wave schakelaar).
Om mijn tuin verlichting te schakelen heb ik een z-wave schakelaar gekocht. Deze kan ik zowel met de schakelaar aan/uit zetten als via domoticz. Ook geeft de schakelaar de status door.
Als ik in domoticz mijn tuin verlichting aanzet, kan ik deze via de schakelaar uitzetten en andersom.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Kan ik het weerbericht/actuele weer vanuit wunderground gebruiken om mijn luifel te besturen? Er zit een zonne/wind apparaat aan vast, maar als het regent en de zon schijnt, heb je daar weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.domoticz.com/wiki/Virtual_weather_devices :) ?
This is a tutorial to help you add weather information from Wheater Underground (www.Wunderground.com) to your Domoticz interface.

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 19:21
McPoowl schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:23:
[...]
Helder, maak het ook meteen een stuk meer duidelijk hoe KAKU nu precies werkt.
Is dit bij andere (soort) schakelaars (Z-Wave bijvoorbeeld) anders?
Maar je hebt ook gewoon een AB bij je KAKU schakelaar gekregen, nietwaar? Waarom schakel je de lamp daar niet mee?
Z-Wave werkt wel anders, maar volgens mij los je daar jouw vraagstuk niet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Iemand wifi werkend via een usb hub? Als ik de dongle in de hub doe dan werkt ie niet. Rechtstreeks wel. Nu heb ik de dongle rechtstreeks aangesloten en de rfx en p1 meter in de hub, maar dan werken die weer niet. Dan krijg ik in dmesg de melding: 2 input overrun. Wat mis ik hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een voeding voor je USB hub :) De Pi kan het niet allemaal voeden blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Ja dacht ik ook. Heb vanmiddag een powered usb gehaald. Deze aangesloten op stopcontact. De rpi aangesloten op de hub voor stroom, de wifi dongle en de p1 kabel. De pi werkt dan wel, de p1 kabel ook, maar de dongle niet. Als ik de dongle rechtstreeks aansluit, dan werkt die wel, maar dan zitten de p1 kabel en de rfx bij elkaar in de hub en die werken dan weer geen van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

McPoowl schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:04:
Nu werkt de lamp alleen niet meer als ik hem 'handmatig' aan of uit wil zetten. Het gaat om een vloerlamp die aan de hand van een trekmechanisme aan en uit kan, maar dit werkt dus niet meer. Hij gaat alleen aan / uit via Domoticz.

Is dit te omzeilen; zodat beide opties mogelijk zijn?
Buiten dat dit 100% logisch is.. (je hebt nu 2 schakelaars in serie staan) kun je dat het beste oplossen door een mini schakelaar te nemen waarbij je de trekschakelaar aan de input hangt. Enige nadeel is dat dezer status niet in domoticz weergegeven wordt. Een andere oplossing is om na de actor een reactor te plaatsen aan de trekschakelaar. Mogelijk moet je hiervoor wel de bedrading in je lamp aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Al een stuk verder met Domoticz. Ik draai momenteel de laatste versie 1.1864. Ik probeer nu mijn Action / Impuls schakelaar werkend te krijgen middels Domoticz.
Ik heb het volgende gedaan:
wiringPi geinstalleerd en middels de volgende tutorial gevalideerd dat het vanaf de command line werkt:
Maybe, just maybe, someone cares.: Lampen schakelen met een Raspberry Pi
sudo ./action 18 C on  # schakelaar aan
sudo ./action 18 C off # schakelaar uit 

In /etc/init.d/domoticz.sh heb ik de volgende regel toegevoegd bovenaan het script:
/usr/local/bin/gpio export 15 out

Hiermee maak ik pin 8 op de RPi (welke zich vertaald in pin 15 in wiringPi) beschikbaar voor normale gebruikers.
Dat lijkt te werken, immers:
gpio exports
GPIO Pins exported:
  15: out  0  none

De pinnen staan zo op mijn schakelaar:
12345ABCDE
0100100100

Volgens https://www.uk-automation...RFXtrx%20User%20Guide.pdf vertaald zich dat in House Code E en Unit Code 10.
Tevens staat in het document dat er geen protocol hoeft worden geselecteerd.

Allereerst heb ik de hardware toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Db7O3f5pNKUTkSepU6pTXkrY/thumb.png
Daarna een Manual Light/Switch toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RLIeM21DBwg7mMuYwLCCyYcW/thumb.png
Wanneer ik op Test druk, krijg ik de melding te zien dat het on signaal is gestuurd, maar schakelt mijn schakelaar niet en krijg ik de volgende melding in de logfile te zien:
Sun Aug  3 22:13:50 2014 GPIO: wrong housecode 69

Herkent iemand dit probleem?

Schakelen met de afstandbediening werkt nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt alsof je het script ('./action') met de verkeerde parameters aanroept, of met een housecode die hij niet kent.

Wel interessant trouwens die oplossing, houd ik in de gaten. Want dan zit je dus niet vast aan een Rfxtrx433...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
QuasaR schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:27:
Z-wave werkt inderdaad anders (ik heb 1 z-wave schakelaar).
Om mijn tuin verlichting te schakelen heb ik een z-wave schakelaar gekocht. Deze kan ik zowel met de schakelaar aan/uit zetten als via domoticz. Ook geeft de schakelaar de status door.
Als ik in domoticz mijn tuin verlichting aanzet, kan ik deze via de schakelaar uitzetten en andersom.
Dat zou dus een oplossing zijn. Is wel het meest praktische in onze situatie. Hoe leuk ik het ook vind om via een app lichten aan en uit te zetten, is het ook wel handig om dit met een fysieke schakelaar te kunnen blijven doen. Wellicht is een KAKU schakelaar toevoegen dan voldoende...
RudolfR schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:42:
[...]

Maar je hebt ook gewoon een AB bij je KAKU schakelaar gekregen, nietwaar? Waarom schakel je de lamp daar niet mee?
Z-Wave werkt wel anders, maar volgens mij los je daar jouw vraagstuk niet mee op.
Ik heb een losse KAKU stekkerdoos gekocht, geen setje. Een afstandsbediening erbij halen zou ook een oplossing zijn, dan kunnen we meteen vooruit als er meer KAKU spul in huis komt te zitten.

Nu moet alleen vrouw-lief hier nog in mee willen...
DukeBox schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:12:
[...]

Buiten dat dit 100% logisch is.. (je hebt nu 2 schakelaars in serie staan) kun je dat het beste oplossen door een mini schakelaar te nemen waarbij je de trekschakelaar aan de input hangt. Enige nadeel is dat dezer status niet in domoticz weergegeven wordt. Een andere oplossing is om na de actor een reactor te plaatsen aan de trekschakelaar. Mogelijk moet je hiervoor wel de bedrading in je lamp aanpassen.
Het is inderdaad logisch, de oplossing die je aandraagt is helaas iets buiten mijn kennis gebied.

Dank voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ThinkPadd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:18:
Klinkt alsof je het script ('./action') met de verkeerde parameters aanroept, of met een housecode die hij niet kent.

Wel interessant trouwens die oplossing, houd ik in de gaten. Want dan zit je dus niet vast aan een Rfxtrx433...
Het script ./action roep ik aan met de waardes zoals ik ze instel op de schakelaars. Immers is 18 daar mijn huiscode en C is de schakelaar welke ik wil schakelen. Dit script werkt prima.
Dat zal onder water wel vertaald worden naar een bit-treintje welke overeen komt (moet komen) met code E 10.
7.3. Flamingo, AB400, IMPULS, Sartano, Brennenstuhl switch settings
Use type ELRO AB400D
Note that the HC (House Code A-P) is the house code used in programs and has no direct relation
with the A,B,C,D,E buttons on the remotes!
Dat zou dus moeten werken, maar ik weet niet zeker of Domoticz wel op de juiste GPIO pin op mijn RPi werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doelde meer op dat de house codes A t/m P zijn, maar er bij jou 69 staat :p

Kun je de GPIO niet even testen door er een LED aan te knopen? Dan kun je zien of die even flikkert als je het KaKu commando stuurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ThinkPadd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:51:
Ik doelde meer op dat de house codes A t/m P zijn, maar er bij jou 69 staat :p
Zo staat het wel in de HTML codes
HTML:
1
<option value="69">E</option>
Kun je de GPIO niet even testen door er een LED aan te knopen? Dan kun je zien of die even flikkert als je het KaKu commando stuurt...
Nee sorry, ik heb op dit moment geen LEDjes bij de hand welke ik kan testen. Ik ben ook mijn logic analyser vergeten vrijdag van de zaak mee te nemen :/

Edit;
Hee, wanneer ik in de HTML code de 69 wijzig in een E, en ik vraag dan om een test, dan krijg ik het volgende te zien in de logging:
Sun Aug  3 23:02:16 2014 GPIO: WriteToHardware housecode 0, packetlength 7
Sun Aug  3 23:02:16 2014 GPIO: pin #10 state was 0
Sun Aug  3 23:02:16 2014 GPIO: WriteToHardware housecode 0, GPIO 10, previously 0, set 1

Echter doet de schakelaar het nog steeds niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Matis op 03-08-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 10:43
Ik heb mijn Somfy screens goed werkend, maar wil ze ook middels wat logica gaan aansturen. Als het regent en ze staan open dan moeten ze zichzelf gaan sluiten.

Hiervoor heb ik een Oregon PCR 800 neergezet, alleen dat gaat niet werken. Ten eerste duurt het erg lang voor hij doorgeeft dat er neerslag valt (het screen is dan al doorweekt), ten tweede is hij ook nog onbetrouwbaar (een flinke bui van vanochtend bleef onopgemerkt).

Ik zal dus iets anders moeten doen en zag dat Somfy gebruikt maakt van een regenvoeler met electroden/electrische weerstandmeting. Nu zag ik bij de Conrad het volgende kastje dat (of een vergelijkbaar kastje...) ik wil gaan gebruiken:

http://www.conrad.nl/ce/n...351/Kemo-M152-Regensensor

Dit soort sensoren kan ik op de 433MHz band niet vinden. Dus dan moet er een andere oplossing komen. Bedraad naar de Pi gaat hem niet worden, dus ik zat te denken aan een Arduino.

Is dat overkill en/of is er een simpeler oplossing om een regensignaal op de Pi / bij Domoticz binnen te laten komen? :?
b_weijenberg schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 22:44:
coyote1980:
Elke Somfy remote heeft een unieke ID en de ID van de RFXtrx433E "RFY remote" kan gezien worden als een Somfy Telis4 remote.
De RFXtrx433E "remote" heeft ook 4 unit codes net als de Telis 4
Dank voor de uitleg! Had alles nu op unit 1 gezet met verschillende ID's met het idee om toekomstige screens op unit 2 te zetten. Lijkt allemaal goed te komen zo! :-)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik heb zelf deze regensensor: http://www.domoticz.com/f...?f=4&t=85&start=20#p17463
Kun je uit de VS bestellen (rond de 60 euro all in) en werkt hetzelfde als een ruitenwissersensor (optisch). Is zeer betrouwbaar tot dusver. Heeft een NC/NO contact dus je kunt er weer een KAKU schakeling of (in mijn geval) een universele Fibaro sensor op zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door CopyCatz op 04-08-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

coyote1980 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:54:
http://www.conrad.nl/ce/n...351/Kemo-M152-Regensensor
Dit soort sensoren kan ik op de 433MHz band niet vinden. Dus dan moet er een andere oplossing komen. Bedraad naar de Pi gaat hem niet worden, dus ik zat te denken aan een Arduino.
Ik heb vrijwel dezelfde oplossing. Ik stuur domoticz aan middels een Fakro regen sensor (€6) aangesloten een kaku AWMT-003. Voor de voeding van de sensor heb ik 2 9v blokjes (18v) en dit werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Fantastisch! Hier had ik nog niet aan gedacht, stond al op het punt om een Arduino-oplossing te maken (wat eigenlijk veel leuker is), maar ja, daar heb ik eigenlijk de tijd niet voor. Dit ziet er aardig eenvoudig uit met de KAKU. Dan nog even kijken welke oplossing ik wil gaan gebruiken. Die dome met de sensor erin weggewerkt is iets duurder qua oplossing, maar ik ben er wel erg gecharmeerd van.

Ach, meteen besteld, dat moet hem gewoon worden!

Eens kijken hoe snel hij binnen is, en ook maar vast een KAKU schakelaar bestellen! :)

Bedankt voor de tips allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:59
Smika schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:56:
[...]

Heb dit ook geinstalleerd en kan ook alleen maar het thema aanpassen. Voor de rest zie en kan ik niets. Ben aan het mailen met de ontwikkelaar. Zodra ik meer weet, meld ik dat hier.
Al nieuws hierover? Heb het ook installed maar krijg alleen maar This is a work in progress ... en framb0ise bovenin?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is nog niet te gebruiken dan waarschijnlijk....
Op 1 augustus hebben ze ook pas een eigen topic erover geopend op het Domoticz.com forum: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=3034

Na m'n vakantie eens kijken of ik een Rfxtrx ga aanschaffen en Domoticz volwaardig ga gebruiken.... Zie dat er ook goedkope modules zijn van DX om een RGB LED strip te besturen via RF die ondersteund worden door de Rfxtrx: http://www.automatedhome....-chime-and-CM180i-supoort

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ja ik ben zelf nu ook bezig, heb rfxcom al en morgen de razberry upgrade kaart er nog in :) Hopelijk kan ik dan ook onze Fibaro stekkers en RGBW controller met domoticz bedienen! Dan kan de Fibaro HC2 controller echt weg :P

Iemand trouwens enig idee wat je beste met Daikin airco's kan doen? IR controller ofzo voor domoticz of?

Ook nog even kijken, onze garagepoort van Marantec (Nassau industrie deuren) werkt blijkbaar op 868.3Mhz, kleine remote met rode knop, zou dat aan te spreken zijn op een manier met domoticz (ik heb nu puur z-wave en rfxcom-e).

[ Voor 44% gewijzigd door tcviper op 04-08-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhlvdijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-02-2023
Ondertussen een schone versie van Domoticz draaien. Ik krijg het helaas nog niet werkend. KAKU toegevoegd met de leerfunctie: dat gaat goed. Echter de dimmers werken niet. Ik krijg wel een balkje in beeld, maar de schuifknop die er zit kan ik niet heen-en-weer schuiven.
Ook met mijn Somfy dimmer hetzelfde probleem: de rfx koppelt wel (getuige de verlichting die kort aan-en-uit gaat), maar vervolgens werkt het niet.... Ook hier kan ik het schuifbalkje niet schuiven.
Wie heeft er raad? Dank vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Is dat een ander schuifbalkje dan het aan/uit balkje? Die kun je inderdaad niet sliden maar moet je als knop indrukken en loslaten.

@tcviper: een 868mhz transceiver zou ook voor de Itho Ecofan leuk zijn, weet alleen niet of Domoticz al zo'n transceiver ondersteund...

[ Voor 34% gewijzigd door coyote1980 op 04-08-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf donderdag 07/08 bij Lidl een weerstation van het merk 'Auriol': http://www.lidl.nl/cps/rd...n=showDetail&id=5951&ar=1 zou die werken met Domoticz? Kan er niks over terugvinden op internet, ook niks over frequentie ofzo. Wel een buiten-temperatuursensor dus er wordt iig iets draadloos verzonden :p

Zelf geen belang bij (kan hem ook niet kopen ivm op vakantie zijn), maar misschien interessant voor iemand die nog zoiets zoekt. Je kunt hem kopen en kijken of je hem met Domoticz kan uitlezen... Als het niet werkt breng je het weer terug naar Lidl, doen ze nooit moeilijk over ;)

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhlvdijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-02-2023
Het is een ander balkje ja... Het zit onder het AAN/UIT balkje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
ik heb hem niet werkend gekregen destijds op mijn rfxcom, en weer retour gebracht.
ThinkPadd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:38:
Vanaf donderdag 07/08 bij Lidl een weerstation van het merk 'Auriol': http://www.lidl.nl/cps/rd...n=showDetail&id=5951&ar=1 zou die werken met Domoticz? Kan er niks over terugvinden op internet, ook niks over frequentie ofzo. Wel een buiten-temperatuursensor dus er wordt iig iets draadloos verzonden :p

Zelf geen belang bij (kan hem ook niet kopen ivm op vakantie zijn), maar misschien interessant voor iemand die nog zoiets zoekt. Je kunt hem kopen en kijken of je hem met Domoticz kan uitlezen... Als het niet werkt breng je het weer terug naar Lidl, doen ze nooit moeilijk over ;)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik ben er na en dag grasduinen in de broncode van Domoticz achter waarom GPIO het niet doet.
WiringPi's gpio readall geeft een heel andere output dan de GPIO class verwacht. Waarschijnlijk door de laatste versie van WPi.
Morgen maar eens kijken of ik het kan fixen en een patch sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Dit zou toch moeten werken? Nou nee en de UV staat op 3.0 en handmatig kan ik m'n luifel wel bedienen.

:?

[ Voor 18% gewijzigd door vespino op 08-08-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Wat staat er in je log ? Houd er rekening mee dat het altijd een event op een actor is, niet een status.
Matis schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:05:
Ik ben er na en dag grasduinen in de broncode van Domoticz achter waarom GPIO het niet doet.
WiringPi's gpio readall geeft een heel andere output dan de GPIO class verwacht.
Niet toevallig iets door de nieuwe B+ die meer IO's heeft ?

[ Voor 63% gewijzigd door DukeBox op 05-08-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
DukeBox schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:07:
^ Wat staat er in je log ? Houd er rekening mee dat het altijd een event op een actor is, niet een status.

[...]

Niks geks volgens mij...

Vreemde is dat notificaties van het UV device ook niet binnen komen, of misschien dus wel helemaal niet worden verstuurd.

[ Voor 19% gewijzigd door vespino op 08-08-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Tja, dan moet je daar eerst aan werken. Er zit meestal wel een trigger knop op als je die indrukt met je log open kun je direct de info zien.
je kan ook je log copy/pasten in code tags.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 05-08-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Zou het kunnen zijn dat de waarde niet als decimaal wordt opgeslagen maar als string, m.a.w. de vergelijking kijkt naar "UV >= 2.0 UVI" wat niet gaat werken.

[ Voor 8% gewijzigd door vespino op 05-08-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

DukeBox schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:07:
Ja, daar ligt inderdaad het probleem.

http://www.domoticz.com/forum/tracker.php?p=1&t=254

[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 05-08-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
mhlvdijk schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:32:
KAKU toegevoegd met de leerfunctie: dat gaat goed. Echter de dimmers werken niet. Ik krijg wel een balkje in beeld, maar de schuifknop die er zit kan ik niet heen-en-weer schuiven.
De KAKU dimmers met inleermogelijkheid kan je dimmen. Maak daarvoor een AC device aan en niet een ARC device!
De AC dimmers hebben een set dim level mogelijkheid.
De oude ARC dimmers (met adrescode wieltjes) hebben geen dim set level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Ik heb nu een paar normale rookmelders in mijn huis hangen van Flamengo, echter zijn deze niet voor koolmonoxide detectie. Weet iemand een koolmonoxide alarm die ook werkt met domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Vision heeft er een op basis van zwave..
Heb geen idee waarom maar rookmelders zijn veeeeel vaker te verkrijgen dan co.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Volgens mij moet het vrij eenvoudig zijn om die transiever module van zo'n rookmelder om te zetten in een rook+co melder. Het is dat die laatste vrij duur zijn anders had ik de mijne wel opengesloopt.
Misschien heb ik m'n oude nog ergens liggen, die had ik namelijk onlangs vervangen.

Heb ze nu overigens wel ingezet als sirene i.c.m. deur/raam sensoren als alarm, werkt erg geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt mij niet echt verstandig ivm betrouwbaarheid en verzekering kan ook wel eens moeilijk gaan doen met je zelfgeknutselde melders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat maakt mijn verzekering het nou uit ? Heb nooit een alarm gehad en die melders zijn echt niet anders dan die standaard elro dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

an sich zal het ze niets uitmaken maar ALS er iets gebeurd waardoor de boel afbrand en de brandweer doet een onderzoekje en ziet gemanipuleerde brandmelders dan zal de verzekering naar de voorwaarden wijzen waarin staat dat er zusenzo gecertificeerde brandmelders geplaatst moeten zijn en die certificering niet geldig is omdat eraan geklooid is.
Puur hypothetisch maar volgens mij heeft Fibaro nou precies hierom een issue met zijn rookmelders (geen certificering voor iets waardoor sommige verzekeringen moeilijk doen).
Ik weet het fijne er niet van maar laat ik het zo zeggen: als een verzekering ook maar iets vind om nie tte hoeven betalen zullen ze daar gebruik van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat is echt complete onzin, ik ben niet verplicht brandmelders te plaaten en brandmelders voorkomen niet dat iets affikt. Daarnaast, de CE norm is alleen voor verkopers.

Straks moet ik mijn windmelder nog weghalen omdat ik anders niet verzekerd ben voor stormschade :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Ik ga hierin met dukebox mee. Je hebt een brandverzekering om je brand te dekken. Staat niet in de voorwaarden dat iedereen verplicht is een brandmelder te hebben. Heb je die wel is het alleen mooi meegenomen voor je eigen veiligheid en om te voorkomen dat er meer schade aangericht wordt. Die certificering is puur voor het feit dat je niks kunt claimen bij de fabrikant van de brandmelder, omdat zij dus geen certificering hebben, mocht je daar een claim neer willen leggen omdat de brandmelder niet goed gewerkt heeft. Denk zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ja ho even, het is niet mijn mening hoor!
absoluut volkomen onzin maar ik ga wel ff zoeken naar het bericht van die rookmelders binnenkort.
Fibaro heeft er bijzonder veel problemen mee gehad omdat het in een of andere verzekeringspolis stond dat als voorwaarde voor brandverzekering gecertificeerde brandmelders moesten zitten.
Die certificering vervalt dan zo.
jongens ik weet niet eens of het nederland is geweest (zal wel amerika zijn als ik het nog eens teruglees) maargoed...

Dont shoot the messenger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Potverdorie, wat is Domoticz toch een draak om te compilen. Ook cross compilen wil voor geen meter lukken omdat ze een of andere obscure gcc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Wat ben je aan het doen als ik vragen mag?
(Ik heb er de ballen verstand van zeg ik eerlijk)
Ben ook een beetje aan het stoeien met putty voor het eerst maar als iets lukt haal ik er een hoop voldoening uit en wil er wel meer van leren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

DRuw schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:43:
Wat ben je aan het doen als ik vragen mag?
(Ik heb er de ballen verstand van zeg ik eerlijk)
Ben ook een beetje aan het stoeien met putty voor het eerst maar als iets lukt haal ik er een hoop voldoening uit en wil er wel meer van leren:)
Ik probeer mijn Impuls (Action) schakelaar aan de praat te krijgen op mijn RPi B2. Eerst zat ik met het parsen van de readall instructie van WiringPi in mijn maag. Dat lijkt nu verholpen. Domoticz vindt netjes alle GPIO's welke ik exported heb.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik geen idee heb hoe ik het moet configureren.

Ik kan de schakelaar prima schakelen middels WiringPi en een voorbeeld, maar vanuit Domoticz wil het niet lukken :/

Om inzicht te krijgen in de flow binnen de Gpio klasse, moet ik debuggen, maar omdat het compileren van de software zo lang duurt, schiet het niet echt op :/

[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 05-08-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Nou, het is me gelukt :) Alleen niet op de manier waarop ik het graag wilde.
Ik heb nu een Dummy aangemaakt, daaronder heb ik drie manual light switches gehangen en ze Impuls18[ABC] gegeven. Ik heb het domoticz_main script aangepast met de volgende regels:
code:
1
2
3
4
5
6
7
if [[ $devname == Impuls* ]]
then
    sys=`expr substr $devname 7 2`
    out=`expr substr $devname 9 1`
    echo "Impuls $sys $out $status"
    sudo /home/pi/wiringPi/examples/lights/action $sys $out $status
fi

Hij checkt of de switch naam begint met Impuls, als dat waar is, wordt de systeem- en outlet-code geëxtraheerd en aan het WiringPi script gegeven.
Wel heb ik in action.cpp de hoofdletter moeten toevoegen bij On ipv on op regel 29
C++:
29
        if( statestr.compare("On") == 0 ) {

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Voor degene hier die z-wave (razberry) module heeft toegevoegd aan raspberry pi, wat zijn de beste stappen om em goed aant werk te krijgen met domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Heb je alleen nog maar fysiek de razberry kaart op je raspberry pi aangesloten, doe dan als volgt:

1. Start een SSH verbinding met je PI
2. Typ wget -q -O - http://razberry.z-wave.me/install | sudo bash
3. Nadat de razberry software geinstalleerd is, typ sudo reboot
4. Om op je razberry interface te komen ga naar http://IP ADRESS VAN JOUW PI:8083 (let op poort 8083 ipv domoticz poort 8080)
5. Voeg vervolgens aan je hardware lijst in Domoticz de Razberry toe. Gebruik dan weer het adres http://IP ADRESS VAN JOUW PI:8083.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Domoticz kreeg net weer een update en toen hing die op 96% in de browser. daarna probeer ik via ssh sudo /etc/init.d/domoticz.sh restart
[FAIL] Restarting Domoticz Home Automation System:[....] already running! ... failed!
failed!

Enig idee iemand? :(

Update: hmmm, killal -9 domoticz en dan restart schijnt nu weer te werken, raar..

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 06-08-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
krizzziz schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:40:
Heb je alleen nog maar fysiek de razberry kaart op je raspberry pi aangesloten, doe dan als volgt:

1. Start een SSH verbinding met je PI
2. Typ wget -q -O - http://razberry.z-wave.me/install | sudo bash
3. Nadat de razberry software geinstalleerd is, typ sudo reboot
4. Om op je razberry interface te komen ga naar http://IP ADRESS VAN JOUW PI:8083 (let op poort 8083 ipv domoticz poort 8080)
5. Voeg vervolgens aan je hardware lijst in Domoticz de Razberry toe. Gebruik dan weer het adres http://IP ADRESS VAN JOUW PI:8083.
Thx, en hoe voeg ik nu dan mijn Fibaro stekkers toe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
tcviper schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:19:
[...]

Thx, en hoe voeg ik nu dan mijn Fibaro stekkers toe? :P
Ga dus even naar je razberry interface en voeg daar je fibaro stekkers toe. Op deze manier verschijnen ze automatisch in Domoticz.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik ga naar die interface via 8083 (expert want via de normale GUI krijg ik al helemaal niks gedaan) en dan neem ik aan dat ik naar network > Include device moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
tcviper schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:22:
Ik ga naar die interface via 8083 (expert want via de normale GUI krijg ik al helemaal niks gedaan) en dan neem ik aan dat ik naar network > Include device moet gaan?
Klopt als een bus. Zet de razberry in include mode, en doe dan wat je moet doen met je fibaro stekkers om ze te includen :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heeft er al iemand met succes Domoticz draaien op een Synology DS212J icm. DSM5?
Ik heb alles al geprobeerd maar krijg het niet aan de praat.
Loop telkens vast bij commando Make, na het bootstrappen van Cmake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
krizzziz schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:23:
[...]

Klopt als een bus. Zet de razberry in include mode, en doe dan wat je moet doen met je fibaro stekkers om ze te includen :)
Thx voor je hulp ik heb nu de 1e stekker toegevoegd en hij werkt on/off in de z-wave interface maar als ik nu in domoticz die stekker toevoeg (On/OFF of wallplug) en ik duw op aan uit dan gebeurt er niks terwijl via de z-wave interface het wel werkt!?

Nvm, restarten domoticz en het werkt ineens.... raar.

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 06-08-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
tcviper schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:28:
[...]

Thx voor je hulp ik heb nu de 1e stekker toegevoegd en hij werkt on/off in de z-wave interface maar als ik nu in domoticz die stekker toevoeg (On/OFF of wallplug) en ik duw op aan uit dan gebeurt er niks terwijl via de z-wave interface het wel werkt!?
Heb je die stekker wel toegevoegd nadat deze in Devices is verschenen? Zo ja, dan weet ik niet waarom het niet werkt. Zo een expert ben ik ook niet :) . Zo nee, probeer dat eens?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Heb nu weer een ander probleem, ik blijft dit zien ook na restarten van domoticz:

Wed Aug 6 16:30:38 2014 RFXCOM: Using serial port: /dev/ttyUSB1
Wed Aug 6 16:30:48 2014 Error: input buffer out of sync, going to restart!....
Wed Aug 6 16:30:49 2014 RFXCOM: retrying in 30 seconds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

het is mogelijk om de razberry direct in domoticz te koppelen en dat je via domoticz ook kan includen (zie dat andere domotica draadje wat hier loopt.)
volgens mij is dat gedaan door de razz als lan device toe te voegen en het IP en poort van de raz te gebruiken maar zeker weten doe ik het niet....

ik moet eens gaan stoeien met het ding... ik weet dat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik heb em toegevoegd als LAN Z-Wave device maar ik moet eerst de apparaten in z-wave interface dan toevoegen voordat domoticz ze ziet, lekker omslachtig dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Och... het is eenmalig hoor.
maargoed, nogmaals het kan wel in 1x:
rjhilbrink in "Domotica. Ervaringen en vragen."
ik ga eens proberen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
tcviper schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:31:
Heb nu weer een ander probleem, ik blijft dit zien ook na restarten van domoticz:

Wed Aug 6 16:30:38 2014 RFXCOM: Using serial port: /dev/ttyUSB1
Wed Aug 6 16:30:48 2014 Error: input buffer out of sync, going to restart!....
Wed Aug 6 16:30:49 2014 RFXCOM: retrying in 30 seconds...
Iemand enig idee wat ik daarmee moet? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
DRuw schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:39:
het is mogelijk om de razberry direct in domoticz te koppelen en dat je via domoticz ook kan includen (zie dat andere domotica draadje wat hier loopt.)
volgens mij is dat gedaan door de razz als lan device toe te voegen en het IP en poort van de raz te gebruiken maar zeker weten doe ik het niet....

ik moet eens gaan stoeien met het ding... ik weet dat het kan....
heb het vaker gehoord, en dat je dan ook openzwave kunt gebruiken in plaats van z-way software voor de Razberry. Alleen hoe, als je het weet mag je het hier wel melden O-)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Inderdaad, vind de software van dat razberry ding maar zeer bugged, hij vergeet constant de renames van devices en blijkbaar vind ik geen enkele optie om de RGBW controllers van kleur te veranderen.

Heb nu wel alle devices (z-wave dus) gekoppeld in die z-wave interface (8083), dus als iemand weet hoe het rechstreeks kan in domoticz, graag aub :) (en of je dan alles eerst weer uit z-wave 8083 moet gooien.

[ Voor 34% gewijzigd door tcviper op 06-08-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:51
Ik heb de YouLess nu draaiende met Domoticz, iemand enig idee hoe ik de report interval kan verhogen van 1 x per uur, naar bijv elke 5 min of nog beter, zoals de App's werken van YouLess, dus elke seconde of zo?

Trouwens Hulde met een hoofdletter aan de service van YouLess, ze helpen je uitstekend met het vinden van het juiste signaal. Dat is ook zeker nodig met zo'n brakke meter uit 1971 met nauwelijks onderscheid tussen een zwart streepje en de rest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

tcviper schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:35:
Heb nu wel alle devices (z-wave dus) gekoppeld in die z-wave interface (8083), dus als iemand weet hoe het rechstreeks kan in domoticz, graag aub :) (en of je dan alles eerst weer uit z-wave 8083 moet gooien.
User rjhilbrink??
(ik zie net dat hij online is in zijn profiel 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 16:59
DRuw schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:51:
[...]

User rjhilbrink??
(ik zie net dat hij online is in zijn profiel 8) )
Grappige is dat je juist niet de software van de razpberry moet installeren.
Domoticz kan de Razberry aanspreken via de OPenZwave driver:
http://www.domoticz.com/f...razberry+openzwave#p18859

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Hey:) dit is grappig:)
Ik ga eens even stoeien (Raspberry noob als ik ben:))
DANK in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
tcviper schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:35:
Inderdaad, vind de software van dat razberry ding maar zeer bugged, hij vergeet constant de renames van devices en blijkbaar vind ik geen enkele optie om de RGBW controllers van kleur te veranderen.

Hou er wel rekening mee dat als je de Zway software niet gebruikt je de modules opnieuw in Domoticz moet koppelen. De modules blijven wel in het Zwave netwerk maar krijgen (omdat openzwave een andere adapter is in Domoticz) andere ID's

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Uhm, en hoe verwijder ik dan de originele z-wave zooi weer? en weet je zeker dat ie dan mijn Fibaro Wallplugs en RGBW controllers ook kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

moet ik verder nog iets toevoegen buiten dat scriptje?
Weet iemand trouwens waarom ik met mijn windows pc niet kan kopieren/plakken in Putty?!??!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
DRuw schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:54:
Hey:) dit is grappig:)
Ik ga eens even stoeien (Raspberry noob als ik ben:))
DANK in ieder geval!
Ik heb de software nog wel geinstalleerd staan (just in case) maar gebruik deze al heel lang niet meer.
Ik zit wel op de laatste beta. ik weet niet of in de Stable branch de openzwave driver al overweg kan met de Razberry.
Omdat het netwerk intact blijft kun je in noodgevallen (of als je iets moet doen wat Domoticz niet ondersteunt qua opties) toch de software van de razberry zelf gebruiken (hiervoor natuurlijk wel domoticz stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
Misschien is dit een betere tutorial!.
http://www.vesternet.com/...otes/apnt-85#.U-JQ3_l_t8E

Razberry op Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

kijk! ff schone install gedaan en ik ga het ff testen (eerst ff eten, dan kan ik in 1 keer doorgaan:))
nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
DRuw schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:01:
kijk! ff schone install gedaan en ik ga het ff testen (eerst ff eten, dan kan ik in 1 keer doorgaan:))
nogmaals dank!
Wat je ook doet het netwerk is gekoppeld ook als je de software opneiuw installeerd. Alle modules en de razberry blijven aan elkaar gekoppeld!

Pagina: 1 ... 14 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door