Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-03 12:24
wackidth schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:30:
[...]

Ja het is een Raspberry/Domoticz.

Ik wil deze gaan koppelen aan mijn alarm systeem. Mijn koofverlichting wil ik dan laten flashen. Met tussenpoos van 1 a 3 seconden. Deze zou ik dan willen schakelen met een virtual switch.

Verder heb ik de koofverlichting (buiten) bijna nooit aan. En daarbij zo heel duur waren die schakelaars niet ;)

Heb het al met een scène geprobeerd maar dan moet ik heel veel commando's ingeven. Om 'm max 5 minuten te laten flikkeren.
even snel wat in elkaar gefixt:

https://github.com/scns/Domoticz-blinking-light

Wel even IP adres van domoticz en het IDX van de KAKU switch goedzetten.

Je moet wel python op je RaspBerry geïnstalleerd hebben staan.

Succes ermee!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ok, met Putty Domoticz opnieuw gestart en twee events gemaakt om te testen.

Ik heb volgens een voorbeeld van youtube een Event gemaakt om te testen of ik het begrijp en of het werkt:
Event Schemer Aan

Event is active en ik heb een andere gemaakt om uit te schakelen. De schemerschakelaar ligt naast me en die draai ik steeds om (licht/donker), steeds even wachten tot er wat gebeurt.
Nu wordt de status van "Schemerschakelaar" en "Verlichting Woonkamer" wel bijgewerkt in Domoticz, maar hij schakelt niet écht het licht aan of uit. Klikken op "Verlichting Woonkamer" op het tabblad Switches werkt wel elke keer.

Wat doe ik fout?
Vervolgens heb ik de twee losse events niet meer active gemaakt en een nieuwe gemaakt, maar werkt ook niet, zelfde probleem.
ElseIf Schemerschakelaar

Dit zijn de schakelaars:
Schakelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Even een algemeen vraagje over de "elro" hype hier.. Weet iemand of de HE878 (dimmer) werkt met LED lampen (die dimbaar zijn)?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:27
Hier Praxis ook mooi geplunderd. Ligt toch nog e.e.a. Voor 75 euro gekocht wat normaal >300 is. Bedankt voor de tip!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-04 18:43
Oei oei...als een klein kind net door de Praxis gegaan... moest 69 euro aftikken terwijl het normaal 291 had gekost. Mini dimmers, mini schakelaars, schakelaars, dimmers, buitenschakekaars, dusksensor... Leuk! De man bij de Praxis vertelde me dat het eruit gaat omdat er een nieuwe KAKU lijn komt. Dat betwijfel ik wel een beetje, maar wellicht bedoelde hij een nieuwe lijn naast KAKU. Hoe dan ook ik vind het prima en kan straks leuke dingen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 21:09

CodeIT

Code IT

rogiertw schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:41:
Oei oei...als een klein kind net door de Praxis gegaan... moest 69 euro aftikken terwijl het normaal 291 had gekost. Mini dimmers, mini schakelaars, schakelaars, dimmers, buitenschakekaars, dusksensor... Leuk! De man bij de Praxis vertelde me dat het eruit gaat omdat er een nieuwe KAKU lijn komt. Dat betwijfel ik wel een beetje, maar wellicht bedoelde hij een nieuwe lijn naast KAKU. Hoe dan ook ik vind het prima en kan straks leuke dingen gaan doen.
Bij mijn Praxis vertelde ze me dat het Home Easy spul wordt ingewisseld voor KaKu. De meeste klanten vragen om KaKu en dat verkoopt de Praxis (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:46
BounceMeister schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:14:
Ok, met Putty Domoticz opnieuw gestart en twee events gemaakt om te testen.

Ik heb volgens een voorbeeld van youtube een Event gemaakt om te testen of ik het begrijp en of het werkt:
[afbeelding]

Event is active en ik heb een andere gemaakt om uit te schakelen. De schemerschakelaar ligt naast me en die draai ik steeds om (licht/donker), steeds even wachten tot er wat gebeurt.
Nu wordt de status van "Schemerschakelaar" en "Verlichting Woonkamer" wel bijgewerkt in Domoticz, maar hij schakelt niet écht het licht aan of uit. Klikken op "Verlichting Woonkamer" op het tabblad Switches werkt wel elke keer.

Wat doe ik fout?
Vervolgens heb ik de twee losse events niet meer active gemaakt en een nieuwe gemaakt, maar werkt ook niet, zelfde probleem.
[afbeelding]

Dit zijn de schakelaars:
[afbeelding]
Bouw eens een vertraging in van 1 seconden? Dus niet het set blocky gebruiken, maar set after. En geef als waarde 1 seconden.

netste is om ook even een check out te voeren.

Dus

if (lamp = uit en Schemerschakelaar = aan)
then lampen aan after 1 seconden
elseif (lamp = aan en Schemerschakelaar = uit)
then lampen uit after 1 seconden

Zodoende blijft hij niet het "on" command spammen wanneer de lampen aanstaan.

Vraag los van hierboven. Heeft iemand de elro dimmer al werkend gekregen? Dit blijkt niet helemaal te werken in domoticz. Hij blijft bij mij maar aan en uit flikkeren. Wanneer je een dubbele aan commando geeft blijft hij wel op de stand staan, maar het werkt gewoon niet fijn. Ook krijg ik de lamp soms niet uit.

[edit]

Zie dat meerdere mensen hier last van hebben. Kennelijk werkt dit niet lekker in domotica. Afrader om deze te kopen dus :)

[ Voor 22% gewijzigd door grote_oever op 07-09-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-05 20:17
BounceMeister schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:11:
Edit, nu is Domoticz weer offline, gisteren ook al. Ik heb nu een andere adapter gebruikt (ikea) maar dat is waarschijnlijk het probleem niet.
Het schakelen via een event ging ook al niet elke keer goed. Er zit dus ergens iets niet goed.
Misschien maar eens een nieuwere versie proberen. Ik heb nu de RPi SDcard image (2563), maar ik zie alleen nieuwere versies voor win32?
Die versie gebruik ik ook op een RPi2. Ik heb de RPi 45 dagen geleden aangezet en deze is niet meer uit geweest. Domoticz is twee keer onderuit gegaan. Ik gebruik Monit zodat deze wordt automatisch wordt gestart.

Als je een nieuwe versie wilt gebruikt dan 2563 dan kun je via Settings van Stable naar Beta wisselen. Versie 2563 is de laatste Stable versie. Wat ik hier hoor is de ervaring met de Betas goed te noemen. Zelf draai ik liever de Stable versie. YMMV.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

schmm schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:37:
Even een algemeen vraagje over de "elro" hype hier.. Weet iemand of de HE878 (dimmer) werkt met LED lampen (die dimbaar zijn)?
Ja, zolang de nominale belasting van ~30W maar gehaald wordt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 22:23

Kraz

Saving the world

Ik heb zojuist geupdate naar de laaste BETA versie; v2.2969 en nu werken mn scripts niet meer die aan een switch zijn gekoppeld.

Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Kraz schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:01:
Ik heb zojuist geupdate naar de laaste BETA versie; v2.2969 en nu werken mn scripts niet meer die aan een switch zijn gekoppeld.
Ik draai de versie van 43 min. geleden (met de rflink timeout fix), heb geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
schmm schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:32:
[...]

even snel wat in elkaar gefixt:

https://github.com/scns/Domoticz-blinking-light

Wel even IP adres van domoticz en het IDX van de KAKU switch goedzetten.

Je moet wel python op je RaspBerry geïnstalleerd hebben staan.

Succes ermee!
Hey hartstikke bedankt.... ga ik daar eens mee stoeien. Python is weer nieuw voor mij.

Hij geeft nu wel wat foutcodes...als ik m in Putty probeer te openen.

root@raspberrypi:/home/pi/domoticz/scripts# ./blink.py
./blink.py: line 1: import: command not found
./blink.py: line 2: import: command not found
./blink.py: line 3: import: command not found
./blink.py: line 4: import: command not found
./blink.py: line 5: import: command not found
./blink.py: line 6: import: command not found
./blink.py: line 7: import: command not found
./blink.py: line 9: syntax error near unexpected token `('
./blink.py: line 9: `def open_port():'

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
kraades schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:52:
[...]

Die versie gebruik ik ook op een RPi2. Ik heb de RPi 45 dagen geleden aangezet en deze is niet meer uit geweest. Domoticz is twee keer onderuit gegaan. Ik gebruik Monit zodat deze wordt automatisch wordt gestart.

Als je een nieuwe versie wilt gebruikt dan 2563 dan kun je via Settings van Stable naar Beta wisselen. Versie 2563 is de laatste Stable versie. Wat ik hier hoor is de ervaring met de Betas goed te noemen. Zelf draai ik liever de Stable versie. YMMV.
Er zit iets goed fout hier, hij is weer offline. :(
Na herstarten alle switches weg..
Ik ga wel weer opnieuw installeren...
Monit moet ik even voor gaan zitten, installatie zag er iets ingewikkeld uit. Ik heb zeg maar geen affiniteit met Linux. ;)
grote_oever schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:49:
[...]

Bouw eens een vertraging in van 1 seconden? Dus niet het set blocky gebruiken, maar set after. En geef als waarde 1 seconden.

netste is om ook even een check out te voeren.

Dus

if (lamp = uit en Schemerschakelaar = aan)
then lampen aan after 1 seconden
elseif (lamp = aan en Schemerschakelaar = uit)
then lampen uit after 1 seconden

Zodoende blijft hij niet het "on" command spammen wanneer de lampen aanstaan.

Vraag los van hierboven. Heeft iemand de elro dimmer al werkend gekregen? Dit blijkt niet helemaal te werken in domoticz. Hij blijft bij mij maar aan en uit flikkeren. Wanneer je een dubbele aan commando geeft blijft hij wel op de stand staan, maar het werkt gewoon niet fijn. Ook krijg ik de lamp soms niet uit.

[edit]

Zie dat meerdere mensen hier last van hebben. Kennelijk werkt dit niet lekker in domotica. Afrader om deze te kopen dus :)
Goede tip, ga ik doen!
Edit, zodra Domoticz weer werkt dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schmm
wackidth schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:13:
[...]

Hey hartstikke bedankt.... ga ik daar eens mee stoeien. Python is weer nieuw voor mij.

Hij geeft nu wel wat foutcodes...als ik m in Putty probeer te openen.

root@raspberrypi:/home/pi/domoticz/scripts# ./blink.py
./blink.py: line 1: import: command not found
./blink.py: line 2: import: command not found
./blink.py: line 3: import: command not found
./blink.py: line 4: import: command not found
./blink.py: line 5: import: command not found
./blink.py: line 6: import: command not found
./blink.py: line 7: import: command not found
./blink.py: line 9: syntax error near unexpected token `('
./blink.py: line 9: `def open_port():'
openen met het commando "python blink.py"

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
schmm schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:19:
[...]

openen met het commando "python blink.py"
Ja het werkt via Putty!!! En dan laatste Noob vraag hoe zet ik m bij het "on" command? Heb script locatie aangegeven. "script:///home/pi/domoticz/scripts/blink.py"

Krijg deze error in de Log van Domoticz

2015-09-07 22:39:55.661 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/blink.py
2015-09-07 22:39:55.676 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/blink.py). returned: 512

[ Voor 26% gewijzigd door wackidth op 07-09-2015 22:42 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-04 18:43
CodeIT schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:43:
[...]

Bij mijn Praxis vertelde ze me dat het Home Easy spul wordt ingewisseld voor KaKu. De meeste klanten vragen om KaKu en dat verkoopt de Praxis (nog) niet.
ik heb ze net uit de stelling naast het kaku assortiment gevist... of ze verkochten het al of de lijn is inmiddels verkrijgbaar bij praxis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
wackidth schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:41:
[...]

Ja het werkt via Putty!!! En dan laatste Noob vraag hoe zet ik m bij het "on" command? Heb script locatie aangegeven. "script:///home/pi/domoticz/scripts/blink.py"

Krijg deze error in de Log van Domoticz

2015-09-07 22:39:55.661 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/blink.py
2015-09-07 22:39:55.676 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/blink.py). returned: 512
van het domoticz forum:
  • I created a virtual on/off switch.
  • Put the example.py in ~/domoticz/scripts
  • Made the example.py executable
  • Added the full path to the scripts to the "On Action" like this : script:///home/pi/domoticz/scripts/example.py
  • Triggered the switch to see the log appear
Waarschijnlijk heb je het script niet executable gemaakt?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
schmm schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:50:
[...]

van het domoticz forum:
  • I created a virtual on/off switch.
  • Put the example.py in ~/domoticz/scripts
  • Made the example.py executable
  • Added the full path to the scripts to the "On Action" like this : script:///home/pi/domoticz/scripts/example.py
  • Triggered the switch to see the log appear
Waarschijnlijk heb je het script niet executable gemaakt?
Ja deze heb ik ook gelezen... en heb m executable gemaakt met "root@raspberrypi:/home/pi/domoticz/scripts# chmod +x blink.py"

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

:/ enig idee waarom ik met RFlink de Elro switches niet kan bedienen?

Ik kan KAKU schakelen met de RFlink, ik kan Elro schakelen met de KAKU remote... maar ik kan de Elro hoe dan ook niet schakelen met de RFlink. En tot overmaat van ramp herkent de RFlink wel als ik iets doe met de Elro remote.

Ik heb AC, ARC, en HE EU geprobeerd, verschillende zelfverzonnen codes zeg maar. Schiet mij maar lek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
wackidth schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:53:
[...]

Ja deze heb ik ook gelezen... en heb m executable gemaakt met "root@raspberrypi:/home/pi/domoticz/scripts# chmod +x blink.py"
Wat is de user:group van de file? Is dat dezelfde als waar domoticz onder draait? En wat zijn de bestandsrechten?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
schmm schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:56:
[...]

Wat is de user:group van de file? Is dat dezelfde als waar domoticz onder draait? En wat zijn de bestandsrechten?
De bestandsrechten stond op 0755 en die heb ik op 0777 gezet. Wat natuurlijk niets te maken heeft. en de groep staat op "PI" en Owner ook.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
wackidth schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:02:
[...]

De bestandsrechten stond op 0755 en die heb ik op 0777 gezet. Wat natuurlijk niets te maken heeft. en de groep staat op "PI" en Owner ook.
Oeps, was nog wat vergeten:

in de file even plaatsen op de eerste regel:

code:
1
#!/usr/bin/python

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

BounceMeister schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:24:
Ik heb een Elro HE863 lichtsensor in Domoticz toegevoegd als Dusk Sensor (via RFLink).
Alleen werkt hij precies verkeerd om...
In R30 release notes van rflink:
- Fixed: HomeEasy group on/off command was reversed for HE8xx devices, now correctly detects differences between HE3xx and HE8xx
En laat de schemer sensor nou toevallig alleen een group command sturen ;)
Pixal schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:55:
Over welke elro switches heb je het ? Je hebt ook nog AB440, ga even van HE uit, ook uit de R30 release notes:
- Fixed: Arc protocol send
- Fixed: HomeEasy was not able to control HE87x switches, changed the entire transmit routine

[ Voor 59% gewijzigd door DukeBox op 07-09-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 13:23
CodeIT schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:43:
[...]

Bij de praxis in Barendrecht hadden ze al spullen van kaku hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04-2021
BounceMeister schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:24:
Ik heb een Elro HE863 lichtsensor in Domoticz toegevoegd als Dusk Sensor (via RFLink).
Alleen werkt hij precies verkeerd om, als hij licht ziet, geeft Domoticz "nacht" aan en andersom "dag" bij donker.
Is dit om te draaien? Een Dawn Sensor staat er niet bij.
Ik dacht dat het aan mij lag, maar jij had daar dus ook last van. Ik heb het ding nog een keer open geschroefd en bleek dat de batterij er niet helemaal goed in vastgeklikt zat. Nu krijg ik zonnetje als het licht is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
schmm schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:15:
[...]

Oeps, was nog wat vergeten:

in de file even plaatsen op de eerste regel:

code:
1
#!/usr/bin/python
Het werkt....!! Nogmaals bedankt. Ik plaats m binnenkort in de Domoticz Wiki.
Uiteraard met jouw credits. Wat is jouw naam daar?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kraz schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:01:

Iemand anders hier ook last van?
Je kunt het ook ombouwen naar een Lua trigger, heb ik ook gedaan. Is makkelijker te backuppen omdat ik dan niet elke switch bij langs hoef om te kijken of ik een OnAction / OffAction heb ingesteld.

script_device_thermostaat.lua
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}
ThermostaatSwitch = 'Verwarming eco/klokprogramma'

if (devicechanged[ThermostaatSwitch]=='On') then
   os.execute('/pad/naar/script.py')
   print('<b style="color:Blue">Hier een leuke logmessage verzinnen</b>')
end
return commandArray

Edit: Op het forum lees ik dat de oplossing is om 3x forward slashes te gebruiken ipv 2.
Pixal schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:55:

Ik kan KAKU schakelen met de RFlink, ik kan Elro schakelen met de KAKU remote... maar ik kan de Elro hoe dan ook niet schakelen met de RFlink. En tot overmaat van ramp herkent de RFlink wel als ik iets doe met de Elro remote.

Ik heb AC, ARC, en HE EU geprobeerd, verschillende zelfverzonnen codes zeg maar. Schiet mij maar lek :(
Heb je de ontvanger al eens gereset (zie handleiding)? Misschien is hij op dit moment al aan het max. aantal ontvangers gekoppeld.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 08-09-2015 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 16:01
Weet iemand hier toevallig of (en hoe) Domoticz werkt met de MiLight smart LED's? Ik zoek een alternatief waarmee je lichtscenes kunt maken zoals met Philips Hue, maar dan wat goedkoper.

En is Domoticz trouwens een stuk software of een service zoals IFTT.com? :) Ben behoorlijk nieuw in Domotica, vandaar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
joramoudenaarde schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 07:41:
Weet iemand hier toevallig of (en hoe) Domoticz werkt met de MiLight smart LED's? Ik zoek een alternatief waarmee je lichtscenes kunt maken zoals met Philips Hue, maar dan wat goedkoper.

En is Domoticz trouwens een stuk software of een service zoals IFTT.com? :) Ben behoorlijk nieuw in Domotica, vandaar de vraag :)
Ja Milight of Applight Limitless is allemaal hetzelfde product. En werkt hier uitstekend met Domoticz.

http://www.domoticz.com/wiki/Limitless/AppLamp_LED

In Domoticz zit een RGB wiel waar je de kleuren kunt regelen. Ik heb zelf scenes aangemaakt met een bepaalde kleur. 1 druk op de knop en je zit in "the mood"
Je hebt dan wel de Milight Wifi Bridge nodig.

Domoticz is een systeem/software (Raspberry / windows NAS) met een lage leercurve. Met Blocky kun je zelf bepaalde dingen schakalen idd een soort IFTT. Als je ingewikkelde scripts wil dan moet je met LUA gaan werken.

Neem anders de WIKI door daar staat heel veel info.

Pas op!!..... Als je er eenmaal aan begint wordt het een verslaving.

[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 08-09-2015 08:15 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 20:32

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

rogiertw schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:41:
Ze verkopen nu ook gewoon kaku net als de gammel. Ik heb gehoord dat er een nieuwe kaku komt (niet om mensen bang te maken) die op 868mhz gaat werken.
Nee geen zwave maar wel de frequentie...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb via Minibox een ledstrip besteld om eens mee te gaan testen.
http://www.miniinthebox.c...diening-12v_p2256336.html

Kun je dit soort ledstips ook geschikt maken voor bediening met Domoticz door een WiFi bridge of iets anders. Mogelijk dat iemand een tip heeft wat je daarvoor kan gebruiken.

Ik weet niet of de Mi-light met elke strip kan werken en mogelijk zijn er goedkopere oplossingen.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeOO op 08-09-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
MikeOO schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:26:
Ik heb via Minibox een ledstrip besteld om eens mee te gaan testen.
http://www.miniinthebox.c...diening-12v_p2256336.html

Kun je dit soort ledstips ook geschikt maken voor bediening met Domoticz door een WiFi bridge of iets anders. Mogelijk dat iemand een tip heeft wat je daarvoor kan gebruiken.

Ik weet niet of de Mi-light met elke strip kan werken en mogelijk zijn er goedkopere oplossingen.
Jouw antwoord staat in post hier boven... :P

Milight werkt met elke RGB strip 12V/24V . Let alleen wel op dat je RGB en RGBW hebt. dus dan wel de juiste Milght module bestellen. Hier was ik de fout mee in gegaan. Maar RGBW module werkt wel met RGB strip. Alleen geen witte kleur.

Je kan wat zelf gaan bouwen met Mysensors bijvoorbeeld.... geloof dat dit wel ondersteund word door Domoticz

[ Voor 19% gewijzigd door wackidth op 08-09-2015 08:35 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
wackidth schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 07:23:
[...]

Het werkt....!! Nogmaals bedankt. Ik plaats m binnenkort in de Domoticz Wiki.
Uiteraard met jouw credits. Wat is jouw naam daar?
zelfe als hier :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:32:
[...]

Jouw antwoord staat in post hier boven... :P

Milight werkt met elke RGB strip. Let alleen wel op dat je RGB en RGBW hebt. dus dan wel de juiste Milght module bestellen. Hier was ik de fout mee in gegaan. Maar RGBW module werkt wel met RGB strip. Alleen geen witte kleur.

Je kan wat zelf gaan bouwen met Mysensors bijvoorbeeld.... geloof dat dit wel ondersteund word door Domoticz
Dat had ik gezien inderdaad maar wil even zeker weten dat een WiFi bridge dus op alles werkt dus ook die goedkope ledstrips. Vaak lees je namelijk dat de controller werkt met bepaalde ledstrips van merk x.

RGBW is ook een goed tip. Kan ik beter direct deze bestellen al zal de huidig strip wat ik aan info kan zien alleen RGB zijn. Maar voor de toekomt wel handig en prijsverschil is niet veel zo te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 08-09-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Een RGBW controller kun je ook koppelen aan een RGB en een Witte ledstrip naast elkaar. Dan komt er tenminste veel wit licht uit als je dat wil. Ze kunnen alleen niet tegelijk aan.

Over dat Elro Home Easy, de Praxis in Zoetermeer heeft het helemaal niet meer. Er hangt allemaal KaKu nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
wackidth schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:12:
Ja Milight of Applight Limitless is allemaal hetzelfde product. En werkt hier uitstekend met Domoticz.

http://www.domoticz.com/wiki/Limitless/AppLamp_LED

In Domoticz zit een RGB wiel waar je de kleuren kunt regelen. Ik heb zelf scenes aangemaakt met een bepaalde kleur. 1 druk op de knop en je zit in "the mood"
Je hebt dan wel de Milight Wifi Bridge nodig.

Domoticz is een systeem/software (Raspberry / windows NAS) met een lage leercurve. Met Blocky kun je zelf bepaalde dingen schakalen idd een soort IFTT. Als je ingewikkelde scripts wil dan moet je met LUA gaan werken.

Neem anders de WIKI door daar staat heel veel info.

Pas op!!..... Als je er eenmaal aan begint wordt het een verslaving.
Bedankt voor de uitleg!

Er waren een paar dingen die ik niet terug kon vinden in de Wiki:
- Hoe verbind je de Domoticz met Milight/Limitless?
- Kun je, als je via Domoticz een setting/scene hebt gemaakt, deze ook toewijzen aan de afstandsbediening van Milight/Limitless? Ik zag dat er een iOS app was die dit ook kan, maar een simpele(re) afstandsbediening met dezelfde functionaliteit lijkt me soms wat praktischer in gebruik. En de standaard Milight/Limitless remote heeft 4 knoppen :)

Over die afstandsbediening gesproken: als je bijvoorbeeld 10 peertjes hebt, hoe kun je ze alle 10 aan één knop toevoegen? Of raakt dat teveel offtopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
BounceMeister schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:19:
Er zit iets goed fout hier, hij is weer offline. :(
Na herstarten alle switches weg..
Ik ga wel weer opnieuw installeren...
Monit moet ik even voor gaan zitten, installatie zag er iets ingewikkeld uit. Ik heb zeg maar geen affiniteit met Linux. ;)
Valt mee. Monit installeren via aantal commando's en monitrc file wijzigen (parameters/email/toegang/domoticz).
Zie https://www.domoticz.com/wiki/Monitoring_domoticz.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ter info... Praxis Lelystad (de kleine vestiging) heeft nog heel wat inbouw schakelaars. Geen raam/deur contacten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
joramoudenaarde schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:48:
[...]

Bedankt voor de uitleg!

Er waren een paar dingen die ik niet terug kon vinden in de Wiki:
- Hoe verbind je de Domoticz met Milight/Limitless?
- Kun je, als je via Domoticz een setting/scene hebt gemaakt, deze ook toewijzen aan de afstandsbediening van Milight/Limitless? Ik zag dat er een iOS app was die dit ook kan, maar een simpele(re) afstandsbediening met dezelfde functionaliteit lijkt me soms wat praktischer in gebruik. En de standaard Milight/Limitless remote heeft 4 knoppen :)

Over die afstandsbediening gesproken: als je bijvoorbeeld 10 peertjes hebt, hoe kun je ze alle 10 aan één knop toevoegen? Of raakt dat teveel offtopic?
Domoticz comunniceert met de Wifi module via het netwerk.
Je kan de Milight a.b. gewoon gebruiken. Maar niet om scène van Domoticz te bedienen. Dat zou je bijvoorbeeld wel voor elkaar krijgen met een KaKu a.b. Die je koppelt aan je scènes.

Je kan heleboel peertjes aan 1 kanaal voegen. Deze krijgen natuurlijk allemaal dezelfde kleur. Je kan 4 Kanalen apart sturen via de a.b. Maar via Domoticz zijn er wat restricties, geloof ik. Ik gebruik maar 1 kanaal.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, werkt KaKu wél met die scenes als je via Domoticz een scene aanmaakt en deze dan koppelt aan een KaKu schakelaar of remote? Dat maakt 't al een stuk interessanter :) (niet in de minste zin omdat Milight minder dan de helft kost vergeleken met Hue!)

Ik kan niet heel veel handleidingen vinden over Blocky: zit dat standaard bij een Domoticz installatie? Het is allemaal nog wat abacadabra hoe dat je dat allemaal (Domoticz, Milight en KaKu) aan elkaar kan koppelen... 't voelt aan als magie in ieder geval, :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayer007
joramoudenaarde schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:03:
Oh, werkt KiKa wél met die scenes als je via Domoticz een scene aanmaakt en deze dan koppelt aan een KiKa schakelaar of remote? Dat maakt 't al een stuk interessanter :) (niet in de minste zin omdat Milight minder dan de helft kost vergeleken met Hue!)

Ik kan niet heel veel handleidingen vinden over Blocky: zit dat standaard bij een Domoticz installatie? Het is allemaal nog wat abacadabra hoe dat je dat allemaal (Domoticz, Milight en KiKa) aan elkaar kan koppelen… 't voelt aan als magie in ieder geval, :D
KiKa = stichting Kinderen Kankervrij
KaKu = Klik aan Klik uit

;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Of sh... oops! Dan werkt Domoticz in ieder geval niet met KiKa, maar dus wel met KaKu. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

DukeBox schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:28:

Over welke elro switches heb je het ? Je hebt ook nog AB440, ga even van HE uit, ook uit de R30 release notes:
Ik zei het verkeerd, ik bedoel ontvangers. Ik had tijdens het testen v30 op de RFlink en de laatste domoticz beta van gisteren.

Afbeeldingslocatie: http://www.elroshop.eu/media/catalog/product/cache/12/thumbnail/56x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/H/E/HE877.jpg

Ding gereset dus zou gewoon moeten reageren op een domoticz commando. Ik ga vanavond proberen of ik een knop van de KAKU of originele remote kan sturen vanuit Domoticz ipv een rechtstreeks commando te sturen. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Pixal op 08-09-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Misschien heeft iemand een oplossing voor mij. Ik heb een inbouwontvanger gekocht de HE875. Alles aangesloten en werkt perfect met domoticz, maar.... Nu wil ik alles weer in elkaar zetten, maar past de ontvanger net niet in mijn inbouwdoos...nieuwe inbouwdoos gehaald en geprobeerd. Hierin past alles wel netjes. Nu zit ik alleen met hetvolgende. Moet ik nu echt die oude inbouwdoos eruit slopen, gat groter boren, nieuwe erin zetten, alles weer dicht plamuren, weer schilderen, etc. Of heeft iemand nog een ander uniek idee? Heb al gekeken naar een opbouw, maar dat wordt 'm ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteravond bij Praxis Deventer een paar inbouwontvangers, een dubbele wandschakelaar en een PIR-zender voor buiten gekocht. Mooi, voor 20 euro wat leuk spul erbij. Ook een draadloze deurbel voor 5,95 bij Action.
Ondertussen heb ik thuis heel wat stopcontact-ontvangers over. Van die aldi- en action dingen.

Iemand die zoiets weleens omgebouwd heeft naar een 'inbouwontvanger' voor een 230v lamp? Of kan je daar beter een MySensors idee van maken met arduino+radio+relais(230v)?

[ Voor 8% gewijzigd door koelkast op 08-09-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Heb net mijn KAKU ACD 200 dimmer aan gekoppeld aan domoticz als een dimmer via het AC protocol.

Alleen lijkt hij alleen als een aan uit schakelaar te werken. Ongeacht welke dim percentage ik geef, blijft hij voor mijn gevoel vol branden.

Iemand een idee?

De lamp die er in zit is een dimbare LED van de ikea.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Heb je het dim niveau al ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
DukeBox schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:19:
[...]

Heb je het dim niveau al ingesteld ?
Hoe bedoel je precies? Als ik de slider beweeg gebeurt er niets? Of moet ik nog ergens wat anders instellen?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 23:07
schmm schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:24:
[...]

Hoe bedoel je precies? Als ik de slider beweeg gebeurt er niets? Of moet ik nog ergens wat anders instellen?
Staat beschreven in de handleiding.
http://www.klikaanklikuit...pload/File-1408103846.pdf

Als je er maar 1 led lamp aan hebt zitten kan het ook zijn dat ie niet heel laag kan dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-05 11:31
Vraagje,
Ik heb Domoticz draaien op een SD card in een "oude" RaspBerry Pi B, ik heb een nieuwe RaspBerry Pi B+ gekocht met micro SD card. Hoe kan ik mijn bestaande SD card overzetten naar de nieuwe micro SD?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

schmm schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:24:
Nee, van je kaku dimmer. Zie handleiding onder hoofdstuk dim bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Heeft iemand nog ergens een elro / praxis inbouw Pir gezien voor binnen? Zag dat KaKu ze niet eens heeft.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 20:32

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Praxis Amsterdam heeft ze ook niet meer. Wel nog plugschakelaars en in sets. Ik heb alle deursensoren, buitenpir en schemerschakelaars opgekocht. Toch leuk om voor 57 euro klaar te zijn met 200+ aan spullen:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
hondapower schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:04:
[...]

Staat beschreven in de handleiding.
http://www.klikaanklikuit...pload/File-1408103846.pdf

Als je er maar 1 led lamp aan hebt zitten kan het ook zijn dat ie niet heel laag kan dimmen.
Oeps, ja een handleiding :)

Hmm.. momenteel zit er een led lamp op van 6,3W. Volgens de documentatie zou die minimaal 3W en max 24W mogen hebben. Echter inderdaad als ik wil gaan dimmen gaat ie al na 1 of 2 stappen knipperen. (de lamp). Op het moment dat hij stopt met knipperen brand hij eigenlijk al op vol vermogen.

kan ik hier nog wat aan doen?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Weet iemand of de huidige Domiticz sd card image voor de RPi automatisch kan updaten? Of zit die nog op sourceforge ipv github?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:25
Staan de binary images niet nog steeds op sourceforge?
Ik ben ooit begonnen met zo'n image en ik heb eergisteren, nadat ik eerst handmatig een update had gedaan , via de webinterface kunnen updaten (naar v2.2954)

[ Voor 4% gewijzigd door RudolfR op 08-09-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:51

aex351

I am the one

Iemand nog informatie over de nieuwe kaku line up? 868mhz wat ik hier boven lees klinkt interesant. Dan ga ik geen Elro spul kopen hoe verleidelijk de aanbieding ook is. Denk trouwens niet dat ze het verkopen voor onder de kostprijs. Kan je nagaan wat een marge ze maken.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik heb enkele maanden voor de homewizard een smartware temperatuursensor dat werkt op 868Mhz. Is er een mogelijkheid om deze ook aan de praat te krijgen onder Domoticz. Tot nu toe is het mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

wackidth schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:07:
Heeft iemand nog ergens een elro / praxis inbouw Pir gezien voor binnen? Zag dat KaKu ze niet eens heeft.
http://www.klikaanklikuit...ewegingsmelder-awst-6000/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dr.trimble schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:15:
Ik heb enkele maanden voor de homewizard een smartware temperatuursensor dat werkt op 868Mhz. Is er een mogelijkheid om deze ook aan de praat te krijgen onder Domoticz. Tot nu toe is het mij nog niet gelukt.
Nu nog niet. In de toekomst wellicht met de RFLink, aangezien die ook support voor 868Mhz wil gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubberboy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 11:27
Hi all,

Sinds deze week na lang lezen op het forum gestart met domoticz met raspberry pi en rfxcom en zwave.

Voorlopig vooral bezig met klik aan klik uit schakelingen. En later meer.
Ik heb een vraagje waar jullie me zeker gaan kunnen bij helpen.
Ik heb nog contactzenders liggen van chacon met vermelding RC402 achteraan. Ik heb wel geen afstandsbediening meer.hoe kan ik die koppelen. Manueel geprobeerd met Arc code bij manualen switch. Maar hij leert niet. Iemand een idee? Het zou toch zo moeten lukken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
BounceMeister schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:50:
Weet iemand of de huidige Domiticz sd card image voor de RPi automatisch kan updaten? Of zit die nog op sourceforge ipv github?
Je kunt opdaten. Er zijn Stable en Beta release channels. De Stable is nu v2.2563. De Beta loopt sneller door.
  • Switch van release channel Stable naar Beta
  • Update (je gaat dan bv. naar v2.2859)
  • Switch weer terug van release channel Beta naar Stable
  • Update (je gaat dan weer terug naar v2.2563)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Thx, ik ben nu nog aan het installeren. Als het werkt ga ik updaten naar de laatste versie.

Ik heb tijdens installeren (sd card versie) alleen de timezone ingesteld, niet de "locale". Moet dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Timezone is belangrijk i.v.m. de tijd.
Verder heb je de volgende opties: https://www.raspberrypi.o...iguration/raspi-config.md.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:51

stuffer

Ondertietel

Simkin schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:39:
Kan iemand mij vertellen hoe je een 'else if' statement toevoegt aan een blocky script?
[afbeelding]
Drag and drop lijkt niet te werken, wat zie ik over het hoofd?
Lol, moest het ook opzoeken. Maar je post zorgde wel voor resultaat :-) :)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papafrank99
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-05 10:00
Inmiddels een RFXCom besteld en Praxis snel leeg gekocht.
Temp sensor, deurbel, flamingo stekkerdozen en camera heb ik al.Kortom ik ben er klaar voor.
Het enige waar ik nog niet uit ben is: waar ga ik Domoticz op draaien.
Doe ik dat op m'n NAS synology 212+ of op een raspberry(ook in bezit).
Ik heb dit hele topic in een paar weken door gelezen, maar ik kan nergens de voor of nadelen van deze 2 ten opzichte van elkaar vinden.
Het enige wat ik begrepen heb is dat het op de NAS allemaal iets lastiger gaat.
Is er iemand die hier enige duidelijkheid over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Nu zit het me helemaal tegen. Hele tutorial doorgelopen en alles netjes gedaan wat er stond, is de RPi niet meer te benaderen na een reboot. Komt ook niet meer tevoorschijn in het netwerk.
Ik stop er ff mee, anders vliegt dat ding het raam uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 607020

Op de synolgy nas werkt het prima. Ik heb domoticaz zelf hier ook draaien. Echter niet zo uitgebreid als wat je van plan bent. Anders is een rasberry of minimac ook een oplossing. en beide zijn zeer stabiel.
papafrank99 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:23:
Temp sensor, deurbel, flamingo stekkerdozen en camera heb ik al.Kortom ik ben er klaar voor.
Ik heb dit hele topic in een paar weken door gelezen, maar ik kan nergens de voor of nadelen van deze 2 ten opzichte van elkaar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Nadeel met die Elro(mmel) dat het al zooo verschrikkelijk lang in de schappen hangt dat sommige batterijtjes ver heen zijn. :(

Zelfs mijn vader liep net langs het spul wat ik heb gekocht en riep, "troep! heb ik ook gehad! weggeflikkerd!".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-04 12:08
Ik ben van een RPI naar een Synology DS412+ gegaan en merk dat het veel stabieler en ook sneller draait. Sinds een tijdje kan je hem ook als package installeren (ook met Z-wave support) dus dat is helemaal makkelijk. Scheelt overigens ook weer een extra apparaat wat aan moet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 28-04 16:30
Pixal schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:30:
Nadeel met die Elro(mmel) dat het al zooo verschrikkelijk lang in de schappen hangt dat sommige batterijtjes ver heen zijn. :(

Zelfs mijn vader liep net langs het spul wat ik heb gekocht en riep, "troep! heb ik ook gehad! weggeflikkerd!".
Ik heb nergens last van. Heb de deur sensors, werken perfect, werkt feilloos met Domoticz, niks over te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

CRXDelSol schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:55:
[...]

Ik heb nergens last van. Heb de deur sensors, werken perfect, werkt feilloos met Domoticz, niks over te klagen.
Ik vind het raar dat 1 bewegingsmelder al als 5 apparaten wordt herkend, ik heb er 4 gekocht en de weinige apparaten die ik al heb uitgepakt spammen letterlijk mijn hele domoticz hardware lijst vol. De motion sensor doet het op zich wel, maar logt per beweging ook 4 unknown switches.

Ik kan tot nu toe alleen zenders gebruiken en geen ontvangers, maar ik kan de opgevangen signalen van de zenders helaas NIET gebruiken om de ontvangers mee aan te sturen... Als ik het spul in mijn handen heb kan ik niet anders dan constateren dat het qua bouwkwaliteit, verpakking en overig smoelwerk niet de kwaliteit van KAKU materiaal haalt. Daar ging het mij trouwens ook helemaal niet om, ik dacht eigenlijk dat het intern hetzelfde of vergelijkbaar spul was en hetzelfde zou reageren in Domoticz.

Ik heb alle soorten signalen al tegelijk zien langskomen met deze dingen, AC, X10, ARC, Homeeasy. Ik zal wel iets verklaarbaars fout doen of wellicht is het in een latere firmware van RFlink of Domoticz opeens verholpen (of heb ik een net iets te oud setje van de onderste plank gepakt!), maar dit is nog verre van ideaal spul vergeleken met KAKU. (en dan doe je met KAKU al concessies tov zwave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 551631

Ik wil 2 bestaande hotelschakelingen aanpassen zodat ik ze ook kan bedienen via de rfx.
Nu ben ik aan het kijken naar de goedkoopste manier hoe ik dit kan doen.
Ik kan natuurlijk beide schakelaars vervangen voor draadloze en een ontvanger in een wanddoos bouwen.
of een schakelaar wisselen voor een draadloze en een dimmer/switch erachter bouwen.
Maar nu heb ik ook livolo schakelaars gezien die zowel receiven (en dus schakelen) en zenden.
Zijn er nog meer schakelaars van andere merken die zelfde soort functionaliteiten hebben? ik vind de livolo's namelijk niet mooi en ook niet in mijn "klassiek" ingerichte huis passen met die hoogglans panelen.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Pfff, loos alarm...

Ik dacht dat ik ze nu eindelijk kon schakelen toen ik op LEARN klikte maar dat was de kat die langs de motion sensor wandelde :(

[ Voor 85% gewijzigd door Pixal op 08-09-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Weet je zeker dat de led dimbaar is ? Heb zelf diverse ikea led's (specifiek dimbaar) en werken zonder issues. Bereik is wel wat beperkt maar het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 28-04 16:30
Pixal schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:30:
Ok, loos alarm... een beetje. Ik zit hier achter mijn laptop naas het stopcontact waar ik al mijn KAKU ontvangers ook heb ingesteld. Hemelsbreed 3 meter (door gipswandje) van de RFlink. En dat is dus het probleem. Ik heb de schakelaar nu in een stopcontact naast de Raspberry ingeregeld en dat werkt dus WEL.

Precies het probleem wat mijn vader (zeer doorsnee consument) beschreef, ontvangst is soms om te huilen met Elro. Hij had ze voor de stacaravan in gebruik en haalde het schuurtje niet eens door de dunne wandjes, nu met KAKU geen probleem.

Ok, blij dat het werkt, wel balen van de ontvangst. Met kaku kan ik zelfs door 2 lagen beton iets op zolder schakelen 8)
Ik heb mijn server boven in een kleine slaapkamer in een afgesloten oude kleding kast, samen met de RF link. Aan de andere kant van het huis heb ik de deur sensors geplaatst, hele dag getest en gespeeld, geen enkele schakeling gemist, en ook heb ik een random schakel contact muur plug voor de lamp, die wordt netjes om een bepaalde tijd ingeschakeld enz. Deurbel wordt ook altijd ontvangen enz. En dat allen met een RF link samen met een server n een afgesloten kast aan de andere kant van het huis in een afgesloten kamer. Oh, en btw, mijn hele huis is van gewapend beton .. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Pixal schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:24:
Ik vind het raar dat 1 bewegingsmelder al als 5 apparaten wordt herkend, ik heb er 4 gekocht en de weinige apparaten die ik al heb uitgepakt spammen letterlijk mijn hele domoticz hardware lijst vol. De motion sensor doet het op zich wel, maar logt per beweging ook 4 unknown switches.
[..]
Ik heb alle soorten signalen al tegelijk zien langskomen met deze dingen, AC, X10, ARC, Homeeasy.
Ja, dat klopt precies. De transmitters van elro sturen achter elkaar AC, ARC en HE (X10 niet zover ik weet). Dit om compatibiliteit te houden met hun oudere meuk naast de HE8xx=AC (AB6xx=HE en HE2xx/3xx/4xx=AC/B440). Sommige transmitters kun je instellen dat ze alleen HE8xx sturen zoals de HE850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Na de Elro exodus bij de Praxis zat ik volledig tevreden op de bank tussen een hoop schakelaars ... op zoek naar een goed doel voor al dat mooie materiaal...

Zo kwam ik ineens op een oplossing voor het feit dat ik de radio in de kamer vaak net te zacht vind staan als ik in de keuken ben! Uiteraard kan ik de Harmony remote meenemen naar de keuken en zo schakelen maar daar kom ik altijd te laat achter.

Op basis van de http://www.domoticz.com/wiki/Harmony_Hub_Control heb ik al knoppen gemaakt om activiteiten te starten en die heb ik beetje omgesmurfd met behulp van deze informatie http://www.openremote.org...o+-+Control+a+Harmony+Hub

Lang verhaal kort; ik heb een draadloze wandschakelaar on/off gepakt en daar een remote volume knop van gemaakt voor m'n versterker. De syntax voor de On / Off Action is

ON =
script:///home/pi/HarmonyHubControl/HarmonyHubControl [email@adres.com] [wachtwoord] [ip_adres harmony] issue_device_command [device_id] VolumeUp

OFF =
script:///home/pi/HarmonyHubControl/HarmonyHubControl [email@adres.com] [wachtwoord] [ip_adres harmony] issue_device_command [device_id] VolumeDown

Als je de schakelaar in Domoticz als 'Blinds inverted' kiest, heb je een ook in je app een vrij bruikbaar harder/zachter mechanisme omdat beide knoppen naast elkaar beschikbaar zijn.

[EDIT]
Als je trouwens nog andere zaken van je HarmonyHub wilt regelen via Domoticz kun je middels ./HarmonyHubControl [email@adres.com] [wachtwoord] [ip_adres harmony] get_config de complete lijst van mogelijkheden opvragen. Wellicht zit er nog iets cools tussen.

[ Voor 9% gewijzigd door florabora op 09-09-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Als ik iemand zo'n Elro ontvanger met remote opstuur, kan die dan zien/testen wat er moet gebeuren om deze aan te sturen? Zelfverzonnen code in AC of HE of ARC werkt niet. Codes die van de remote worden ontvangen werken ook niet.
CRXDelSol schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:36:
[...]

Ik heb mijn server boven in een kleine slaapkamer in een afgesloten oude kleding kast, samen met de RF link. Aan de andere kant van het huis heb ik de deur sensors geplaatst, hele dag getest en gespeeld, geen enkele schakeling gemist, en ook heb ik een random schakel contact muur plug voor de lamp, die wordt netjes om een bepaalde tijd ingeschakeld enz. Deurbel wordt ook altijd ontvangen enz. En dat allen met een RF link samen met een server n een afgesloten kast aan de andere kant van het huis in een afgesloten kamer. Oh, en btw, mijn hele huis is van gewapend beton .. _/-\o_
Ik had dit bericht al teruggeroepen... het bleek de beweginssensor die mijn learn proces verstoorde. Het werkt dus nog steeds niet hier. Nu een Elro inbouw schakelaar (dus schakelen met knop of via rflink) getest. Doet het ook niet. Alles wat zendt van Elro komt onder veel bombarie aan in Domoticz en werkt dan wel, alles wat zou moeten ontvangen werkt hier nog niet.

Is het niet een beetje slecht voor de batterijen als alles in 5 protocollen moet worden verstuurd? Ik weet het antwoord al bijna, deze inefficientie gaat tegen al mijn principes in. Ik betaal volgende keer wel wat meer, kost me al de hele avond terwijl het met Kaku als een trein ging. Verkeerde verwachtingen van mijn kant denk ik, met KAKU en duurder materiaal koop je alleen wat je echt nodig hebt, nu heb ik op de groei gekocht. Valt er niets om te solderen zodat ze gewoon 1 bericht sturen trouwens?? :9
florabora schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:55:
Na de Elro exodus bij de Praxis zat ik volledig tevreden op de bank tussen een hoop schakelaars ... op zoek naar een goed doel voor al dat mooie materiaal...

Zo kwam ik ineens op een oplossing voor het feit dat ik de radio in de kamer vaak net te zacht vind staan als ik in de keuken ben! Uiteraard kan ik de Harmony remote meenemen naar de keuken en zo schakelen maar daar kom ik altijd te laat achter.

Op basis van de http://www.domoticz.com/wiki/Harmony_Hub_Control heb ik al knoppen gemaakt om activiteiten te starten en die heb ik beetje omgesmurfd met behulp van deze informatie http://www.openremote.org...o+-+Control+a+Harmony+Hub

Lang verhaal kort; ik heb een draadloze wandschakelaar on/off gepakt en daar een remote volume knop van gemaakt voor m'n versterker. De syntax voor de On / Off Action is

ON =
script:///home/pi/HarmonyHubControl/HarmonyHubControl [email@adres.com] [wachtwoord] [ip_adres harmony] issue_device_command [device_id] VolumeUp

OFF =
script:///home/pi/HarmonyHubControl/HarmonyHubControl [email@adres.com] [wachtwoord] [ip_adres harmony] issue_device_command [device_id] VolumeDown

Als je de Dummy schakelaar in Domoticz als 'Blinds inverted' kiest, heb je een ook in je app een vrij bruikbaar harder/zachter mechanisme omdat beide knoppen naast elkaar beschikbaar zijn.

[EDIT]
Als je trouwens nog andere zaken van je HarmonyHub wilt regelen via Domoticz kun je middels ./HarmonyHubControl [email@adres.com] [wachtwoord] [ip_adres harmony] get_config de complete lijst van mogelijkheden opvragen. Wellicht zit er nog iets cools tussen.
Nice! volgend project. Tot nu toe lees ik alleen de activiteiten van de hub uit en heb daar dan weer licht schema's van de hue aan gekoppeld, maar als ik hub devices actief kan bedienen heb ik weer een weekendje iets te doen. Als de bel wordt ingedrukt de versterker op MUTE! 8)

[ Voor 41% gewijzigd door Pixal op 08-09-2015 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb het even op mijn DS715 gedraaid en het nadeel vind ik dat deze bij updates nog al eens moet rebooten. Eigenlijk vind ik ook dat je de functies NAS en Domotica gescheiden moet houden. Ook vind ik de support van Jumbotroll die de package maakt van goede wil maar wel meer trial and error dan "wetenschappelijk onderbouwd". Ook zit je met driver support wat lastiger is (ik kon bv. de S0PCM/Arduino niet werkend krijgen). Qua stroomverbruik van de RPi hoef je het ook niet te laten. Verder kun je wat makkelijker aanvullende software installeren gezien het op Raspbian is gebaseerd zonder direct je Synology te frustreren.

Maar YMMV!
CRXDelSol schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:55:
Ik heb ook 8 deursensoren en deze werken ook. Ik heb ook niet dat ik 5 protocollen binnen krijg? Maar dat komt denk ik omdat ik niet alles aan heb staan op de rfxcom? (alleen wat nodig is).

[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 08-09-2015 23:25 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

kraades schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:21:
[...]

Ik heb ook 8 deursensoren en deze werken ook. Ik heb ook niet dat ik 5 protocollen binnen krijg? Maar dat komt denk ik omdat ik niet alles aan heb staan op de rfxcom? (alleen wat nodig is).
Wellicht is dat het, zou graag protocollen kunnen uitzetten in de RFLink in dat geval. Mijn log wordt overspoeld zo. Aan de andere kant kan het zijn dat die sensors niet backwards compatible zijn gehouden en dus naast de modernere signalen geen overbodige balast aan boord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Pixal schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:30:
[...]

Wellicht is dat het, zou graag protocollen kunnen uitzetten in de RFLink in dat geval. Mijn log wordt overspoeld zo. Aan de andere kant kan het zijn dat die sensors niet backwards compatible zijn gehouden en dus naast de modernere signalen geen overbodige balast aan boord hebben.
Ik heb het net even getest en ik krijg ook meerdere signalen binnen als ik dit op de rfxcom aanzet. Daar kun je dus aangeven dat je bepaalde protocollen niet wilt verwerken. De zenders zenden alles wel gewoon uit maar het wordt bij mij niet opgepikt. Wat het effect op de batterij is? Geen idee.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-05 00:39

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Pixal schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:30:
[...]

Op zich klopt dit..
De HomeEasy devices sturen verschillende protocollen achter elkaar.
Heb je een remote zoals de HE844 dan heb je een DIP schakelaar waar je mee kan kiezen maar veel andere HE zenders hebben dit niet.
Een HE deur contact zend:
20;45;NewKaku;ID=00003680;SWITCH=2;CMD=ON;
20;46;HomeEasy;ID=78f261c7;SWITCH=0b;CMD=ON;
20;47;Kaku;ID=41;SWITCH=9;CMD=ON;
en zo ontvangt rflink het ook en dat geeft ie nu nog door.
De vraag is, wat willen we/hebben we nodig.
Kaku (ARC) lijkt me hier overbodig. NewKaku(AC) is wellicht het mooist..
RFLink kan signalen onderdrukken maar welk signaal is gewenst en welke niet?
En inderdaad is het zo dat niet alle zenders hetzelfde protocol verzenden..

bij nader inzien.. HE ontvangers reageren niet op AC/NewKaku signalen..
Wel op Kaku/ARC maar daar heb je wel een beperkte adressering mee. Dus wellicht moet alles alleen het Home Easy signaal doen..

[ Voor 11% gewijzigd door Stuntteam op 09-09-2015 00:30 ]

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Die signalen worden toch al uitgezonden, dus heeft onderdrukken aan de ontvangst kant weinig zin denk ik?
Je device list is iets langer, maar die staat toch al vol met alles wat de buren gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
slayer007 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:57:
Misschien heeft iemand een oplossing voor mij. Ik heb een inbouwontvanger gekocht de HE875. Alles aangesloten en werkt perfect met domoticz, maar.... Nu wil ik alles weer in elkaar zetten, maar past de ontvanger net niet in mijn inbouwdoos...nieuwe inbouwdoos gehaald en geprobeerd. Hierin past alles wel netjes. Nu zit ik alleen met hetvolgende. Moet ik nu echt die oude inbouwdoos eruit slopen, gat groter boren, nieuwe erin zetten, alles weer dicht plamuren, weer schilderen, etc. Of heeft iemand nog een ander uniek idee? Heb al gekeken naar een opbouw, maar dat wordt 'm ook niet.
Als de inbouwdoos te klein is dan zal je inderdaad deze moeten vervangen.
Zelf had ik een schakelaar besteld in china en die paste net niet. Zitten een paar extra draden in de doos dus heb uiteindelijk de achterkant van de inbouwdoos voor een deel uitgehakt en zo kon ik de muur iets uithakken en had in voldoende ruimte om daar de extra draden in weg te stoppen.
Ging in mijn geval maar om 3mm. Aangezien de gang volgende jaar op de planning staat voor renovatie kon ik dit wel op deze manier doen en pak ik dit volgend jaar aan door de doos te vervangen.

Zeker niet de mooiste oplossing en ook zeker niet aan te raden als standaard actie maar soms gaat het even niet anders en moet je creatief zijn.

Inbouwdoos vervangen is de beste en veiligste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Aangezien ik het toiletlicht weleens vergeet uit te doen. Heb ik een elro schakelaar gekoppeld aan een Elro zender. (mocht geen Deur contact plaatsen haha)
Deze weer als sub/slave in Domoticz gezet.
Blocky van 10 minuten er aan en klaar.
Nu heb ik Elro met terugkoppeling :). Aangezien ik het standaard schakelmateriaal wil laten zitten.

Past net in een 50mm diep inbouwdoos.

[ Voor 14% gewijzigd door wackidth op 09-09-2015 08:53 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stuntteam schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:39:
[...]
De vraag is, wat willen we/hebben we nodig.
Kaku (ARC) lijkt me hier overbodig. NewKaku(AC) is wellicht het mooist..
RFLink kan signalen onderdrukken maar welk signaal is gewenst en welke niet?
En inderdaad is het zo dat niet alle zenders hetzelfde protocol verzenden..

bij nader inzien.. HE ontvangers reageren niet op AC/NewKaku signalen..
Wel op Kaku/ARC maar daar heb je wel een beperkte adressering mee. Dus wellicht moet alles alleen het Home Easy signaal doen..
Kun je het niet zo maken dat de RFLink, net als de RFXCOM, alleen luistert naar de geactiveerde protocollen? Bij de RFXCOM kun je dat instellen via Domoticz. Ik 'luister' alleen naar protocollen waar ik zelf producten van heb, anders krijg ik elke dag nieuwe devices erbij in Domoticz.
BounceMeister schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:26:
Die signalen worden toch al uitgezonden, dus heeft onderdrukken aan de ontvangst kant weinig zin denk ik?
Je device list is iets langer, maar die staat toch al vol met alles wat de buren gebruiken.
Met de RFXCOM kun je dat dus uitzetten en zeggen dat hij alleen naar KaKu AC moet luisteren bijv. Op die manier zal een HE zender dus maar één keer voorkomen in je Domoticz (omdat je het HE EU & ARC protocol negeert).

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 09-09-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Bas Post schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:31:
Vraagje,
Ik heb Domoticz draaien op een SD card in een "oude" RaspBerry Pi B, ik heb een nieuwe RaspBerry Pi B+ gekocht met micro SD card. Hoe kan ik mijn bestaande SD card overzetten naar de nieuwe micro SD?
Even mezelf quoten aangezien ik denk dat er overheen gelezen is.
Als ik het goed begrijp zou ik een backup moeten maken (Instellingen>Backup/Restore) van mijn huidige setup.
Clean install doen op nieuwe setup en restore doen van de Domoticz.db
En dan zou alles weer het oude zijn? Moet ik ook nog de script folder kopiëren en terug zetten? En cron opnieuw instellen? (Presence detection, chopperrob script)

Ander vraagje, zijn de USB poorten sterk genoeg kwa vermogen om een P1-USB kabel, RFXtrx433E en Z.Wave.me USB stick te kunnen voorzien met een 5V 2A adapter? Ik wil namelijk geen gebruik van een powered USB hub

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Ja, script directory en alle andere aanpassingen moet je handmatig doen/kopieren.
Of je maakt een clone met USBIT of een andere backup/restore tool.

Ik heb er een P1, S0PCM en RFXCOM aan hangen zonder USB HUB. Ik heb een 2A voeding.

[ Voor 50% gewijzigd door technorabilia op 09-09-2015 09:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-05 00:39

Stuntteam

RFLink Gateway Development

ThinkPadd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:56:
[...]

Met de RFXCOM kun je dat dus uitzetten en zeggen dat hij alleen naar KaKu AC moet luisteren bijv. Op die manier zal een HE zender dus maar één keer voorkomen in je Domoticz (omdat je het HE EU & ARC protocol negeert).
Ja, klinkt aardig maar lijkt niet de oplossing als je naast Home Easy ook KAKU devices gebruikt..
Je moet KAKU aan houden voor je andere devices en krijgt dan automatisch de KAKU protocol data die de Home Easy naar buiten gooit. Maar met een beetje slimme code moet het ook op te lossen zijn.. code is in test..

Overigens, het is altijd mogelijk om de rflink sources te pakken en plugins te deactiveren.
Maar de bedoeling is dat de RFLink Gateway zo werkt dat je niets hoeft in te stellen.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stuntteam schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:09:
[...]

Ja, klinkt aardig maar lijkt niet de oplossing als je naast Home Easy ook KAKU devices gebruikt..
Je moet KAKU aan houden voor je andere devices en krijgt dan automatisch de KAKU protocol data die de Home Easy naar buiten gooit. Maar met een beetje slimme code moet het ook op te lossen zijn.. code is in test..

Overigens, het is altijd mogelijk om de rflink sources te pakken en plugins te deactiveren.
Maar de bedoeling is dat de RFLink Gateway zo werkt dat je niets hoeft in te stellen.
Ik snap wat je bedoelt. Maar het Home Easy spul ondersteund het KaKu protocol, dus waarom dat dan niet gebruiken? Ik gebruik met m'n RFXCOM dat hele HE EU protocol niet. De HE onderdelen werken ook prima met het AC-protocol, waar al m'n andere KaKu switches ook mee werken. Op die manier heb je alles gestandardiseerd.

Workarounds in de code lijkt mij niet nodig, als de gebruiker gewoon de keuze krijgt welke protocollen hij naar wil luisteren dan ben je er toch ook? Dan kan de gebruiker zelf kiezen hoe hij de zendende items in Domoticz binnen wil laten komen. Dat het bij luisteren naar zowel HE EU & KaKu AC dan voorkomt dat een sensor twee keer binnenkomt...tsja, dat ligt meer aan de sensor dan aan de RFLink toch? Met RFXCOM zou je hetzelfde krijgen.
Workarounds in de code zorgen dan alleen maar voor onvoorspelbare situaties lijkt mij. Het kunnen kiezen naar welke protocollen de RFLink 'luistert' lijkt mij sowieso wel handig, dan pik je ook niet al die rommel van je buren op uit de ether.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 09-09-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
kraades schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:05:
Ja, script directory en alle andere aanpassingen moet je handmatig doen/kopieren.
Of je maakt een clone met USBIT of een andere backup/restore tool.

Ik heb er een P1, S0PCM en RFXCOM aan hangen zonder USB HUB. Ik heb een 2A voeding.
Ok, bedankt voor je reply @Kraades

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ThinkPadd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:13:
[...]

Workarounds in de code lijkt mij niet nodig, als de gebruiker gewoon de keuze krijgt welke protocollen hij naar wil luisteren dan ben je er toch ook? Dan kan de gebruiker zelf kiezen hoe hij de zendende items in Domoticz binnen wil laten komen.
Precies, lijkt mij ook.
Ik gebruik alleen Oregon en AC en zie alleen dat verschijnen. Wil je meer ontvangen dan is dat ook in te stellen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4HmqWNu.png

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb gisteren alle protocollen aangezet om de draadloze Action-deurbel op te merken. Dat is gelukt; In de apparatenlijst zie ik staan: type=Chine Subtype=SelectPlus.Maar hoe zie/weet ik nu welk protocol wordt gebruikt?
Ik wil de overbodige protocollen namelijk weer uitzetten. Volgens mij zendt hij zelfs meerdere signalen, mogelijk verschillende protocollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poseidon_aqua
  • Laatst online: 08-05 14:30
Hello,

Ik heb sinds (dankzij de tip van Thinkpad) ook aan aantal spullen bij de praxis gehaald. O.a. de stekkerdoos HE892S. Ik was in de veronderstelling dat ik alle 5 de stopcontacten afzonderlijk zou kunnen schakelen en alles ook in 1x zou kunnen schakelen.
Nu heb ik deze toegevoegd in domoticz, echter kan alleen de stekkerdoos in z'n geheel schakelen, oftewel alle 5 de stopcontacten tegelijk.
Heb ik me vergist, en is het niet mogelijk om afzonderlijk te schakelen? Of heb ik iets niet goed gedaan? De handleiding die erbij zit is namelijk niet echt heel erg duidelijk hierin.

Iemand van jullie die me tips kan geven?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koelkast schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:28:
Ik heb gisteren alle protocollen aangezet om de draadloze Action-deurbel op te merken. Dat is gelukt; In de apparatenlijst zie ik staan: type=Chine Subtype=SelectPlus.Maar hoe zie/weet ik nu welk protocol wordt gebruikt?
[...]
Volgens mij gebruikt de SelectPlus bel het 'Byron SX' protocol. Maar ik weet het niet zeker. Volgens mij moet je het onder Setup > Devices wel kunnen zien.
Poseidon_aqua schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:28:
[...]
O.a. de stekkerdoos HE892S. Ik was in de veronderstelling dat ik alle 5 de stopcontacten afzonderlijk zou kunnen schakelen en alles ook in 1x zou kunnen schakelen.
....
Heb ik me vergist, en is het niet mogelijk om afzonderlijk te schakelen? Of heb ik iets niet goed gedaan? [...]
Ik denk idd dat je pech hebt en dat de stekkerdoos alleen in z'n geheel is te schakelen. Ook omdat alle pagina's op internet een plaatje tonen van zo'n mini-remote met maar twee knoppen (aan/uit).
En kijkend naar de stekkerdoos zou het fysiek ook niet eens passen om de sockets apart te laten schakelen. De stopcontacten zitten zo dicht op elkaar dat er bijna geen ruimte voor meerdere relays is.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 09-09-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
DukeBox schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:35:
[...]

Weet je zeker dat de led dimbaar is ? Heb zelf diverse ikea led's (specifiek dimbaar) en werken zonder issues. Bereik is wel wat beperkt maar het werkt prima.
volgens de verpakking, ja daar staat op dat ie dimbaar is.

ga wel wat verder zoeken en anders maar een andere lamp.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
De raam deur sensoren van homeeasy zenden alleen homeeasy uit.

Zit daar nog verschil in dan? Tussen AC ACR homeeasy eu?

In de zin van schoner signaal oid?

Moet zeggen dat de raam/deur sensoren niet snel zijn. Als je snel open dicht doet, dan mist hij de status.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:05:
De raam deur sensoren van homeeasy zenden alleen homeeasy uit.
[...]
Nee hoor, zie m'n post: http://domoticz.com/forum...ic.php?f=30&t=7880#p53767 (ik heb getest met HE852 magneetcontact). Zend 3-4 protocollen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:13:
[...]

<knip> Maar het Home Easy spul ondersteund het KaKu protocol, <knip>
Ik heb de 3-kanaals outdoor ontvanger van Home Easy, maar die kan ik geen KaKu code (codewieltje) aanleren.
Het is dus niet allemaal 100% KaKu compatible. Nu is dat via Domoticz niet zo'n probleem, alleen had ik graag m'n KaKu timer-afstandsbediening gebruikt als backup.
Pagina: 1 ... 106 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door