• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
nielsn schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:19:
Gisteravond lukte het me niet om het waterverbruik te registeren met een pulse meter via de S0PCM. Vandaag lukte dit wel na een tijdje proberen. (Het hielp om eerst alles op energy te zetten, vervolgens op gas en daarna op water).

Nu zit ik met het volgende probleem:

[afbeelding]
Zoals je ziet geeft Domoticz op het dashboard aan dat ik 100 liter water heb verbruikt, wat niet het geval is.

Wanneer ik doorklik naar Utilities is dit scherm te zien:

[afbeelding]
Hier is te zien dat ik 0,030 m3 heb verbruikt, wanneer ik een maatbeker van 1 liter vult telt deze ook netjes op zoals het hoort.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ook in het dashboard 30 liter wordt weergegeven?
Het is niet dat je divider verkeerd staat?

Via Settings, Meters/Counters:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bwBqZUy.png

Dus dat je 10 liter hebt verbruikt en 30 liter in totaal?
nielsn schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:55:
[...]

Het lijkt erop dat de watermeter ook waarden heeft geregistreerd toen deze nog ingesteld was als elektriciteits- of gasmeter.

[afbeelding]
[afbeelding]

Eens afwachten wat er morgen komt te staan.
Die vreemde grote waarden krijg je inderdaad als je het type wijzigt. Althans dat had ik ook. Je kunt dan beter de hardware een keer verwijderen en opnieuw beginnen.

[ Voor 21% gewijzigd door technorabilia op 03-09-2015 18:56 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!
renedis schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:53:
[...]

http://www.aliexpress.com...in-female/2049240477.html

Weet alleen niet of die op 433 Mhz werkt @ Domiticz. Misschien heb je er iets aan, kwam het tegen.

Edit:
Volgens de beschrijving moet het op 433 werken. Je kan het proberen, kosten zijn niet zo hoog.
Heeft geen zin, is niet geïmplementeerd op de RFXCOM. Reden: het ding heeft maar één knop voor zowel aan/uit, dus niet betrouwbaar te sturen vanuit domotica (als er één keer het signaal gemist wordt klopt je status al niet meer met de werkelijkheid immers). Het commando voor de zekerheid nog een keer sturen werkt ook niet, dan springt hij weer aan misschien.

Heb m'n skin voor Domoticz ook klaar, ik presenteer u 'ThinkTheme':
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RzauFwJB6Hlndx23kjXjiIqO/full.png
Hij is hier te vinden: http://domoticz.com/forum...f=8&t=7863&p=53451#p53451
Icons overigens niet zelf gemaakt, komen uit een ander topic. Met de standaard Domoticz icons werkt het thema ook gewoon :)

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 03-09-2015 20:32 ]

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:25
ThinkPadd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:25:
[...]

Heeft geen zin, is niet geïmplementeerd op de RFXCOM. Reden: het ding heeft maar één knop voor zowel aan/uit, dus niet betrouwbaar te sturen vanuit domotica (als er één keer het signaal gemist wordt klopt je status al niet meer met de werkelijkheid immers). Het commando voor de zekerheid nog een keer sturen werkt ook niet, dan springt hij weer aan misschien.

[afbeelding]
Icons overigens niet zelf gemaakt, komen uit een ander topic. Met de standaard Domoticz icons werkt het thema ook gewoon :)
Netjes! Deze ga ik even voor je doorlopen op eventuele fixes. (Aangezien iedereen andere devices gebruikt etc).
  • Ik zou alleen persoonlijk de menu items in de boven balk standaard een transparante border geven net als de :hover. Dan heb je namelijk niet dat ze 1 pixel verspringen als je eroverheen hovert. (Dit geldt ook voor het dropdown menu met instellingen etc, bij sommige items springt het menu 1 pixel, op te lossen door de items standaard een transparante border te geven die je enkel grijs kleurt bij de hover)
  • Tevens mis ik de donkere achtergrond bij een mediaplayer blokje op het dashboard. Daar is het mediaplayer blokje nog licht en de tekst niet goed leesbaar. (Dit geld alléén bij het Dashboard, bij de schakelaars pane klopt het wel.)
Feature request:
  1. De blauwe buttons (.btnstyle) 'flat' maken met een zachtere blauwe kleur wat beter bij het donkere thema past. Die gradients passen er niet mooi bij. Hetzelfde geldt voor de 'notificaties' button bij een switch blokje, die is paars gekleurd met een gradient zodra je notificaties ingeschakeld hebt. (Ook dit heb ik met die rode opslaan knop bij instellingen, wellicht die gradient eruit, dan is het net wat strakker)
    Met eventueel wat miereneuken, bij DB backup heb je de knoppen 'Backup database' en 'Database herstellen', als die dan óók nog eens plat worden ... :+
  2. Bij de pagina 'Hardware' heb je boven en onder de tabel een header en footer (die footer staat dan in: "Weergeven 1 tot 3 van 3 regels"), die elementen zijn grijs, zou mooi zijn als deze dan ook een tint blauw krijgen, wellicht donkerder dan de background, maar wel in dezelfde 'huisstijl' kleur.
  3. Bij de algemene instellingen, zijn die tabjes nu steriel aanwezig, doordat deze nu erg wit zijn tegen het donkere thema aan.
Cosmetische optimalisatie:

Ik zou persoonlijk bij de selector "body table#itemtablesmall body tr" het volgende plaatsen:
code:
1
border-radius: 2px;

Dan worden die randen om de switches iets minder rond, oogt iets strakker. Ik vind het zelf wat te rond, en past wat mooier in jouw style.

[ Voor 46% gewijzigd door xoniq op 03-09-2015 21:14 ]

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
ThinkPadd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:25:
[...]

[afbeelding]
Cool thema! Dank daarvoor. Mocht je feedback willen op het thema;
De mobiele versie laat de knoppen voor aanpassen/log etc, bij de switches verspringen op mijn android zodat deze niet meer naast elkaar op een regel staan zoals in het default theme. Dit is trouwens ook zo met de element themes.
En de kleuren van de rolluik en koi switches zijn niet gethemed :)

cd /pub && more beer

CRXDelSol schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:58:
[...]

Netjes! Deze ga ik even voor je doorlopen op eventuele fixes. (Aangezien iedereen andere devices gebruikt etc).

[...]
ny-hardcore schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:58:
[...]

Cool thema! Dank daarvoor. Mocht je feedback willen op het thema;
[...]
Thanks, het zijn voornamelijk dingen die ik niet heb kunnen stylen omdat ik ze zelf niet in gebruik heb zie ik wel :+

Ben niet echt een designer (verre van eigenlijk), dit was meer met developer tools (F12 drukken en dan loepje) in Chrome kijken of ik bepaalde dingen kon aanpassen en dan de aangepaste waarden in een CSS-file knallen. Knoppen die verspringen e.d. kan ik dus ook niet oplossen ben ik bang voor, zeker omdat je noemt dat het in een ander thema ook optreed.
Zal eens kijken of ik een testversie van Domoticz kan opzetten (heb m'n Pi nog liggen nu ik Domoticz op NAS heb draaien) om dat soort dingen (rolluiken e.d.) ook mee te kunnen stylen.

Subscribe even op het topic op het Domoticz forum zou ik zeggen (knopje 'Subscribe topic' onderaan, als je bent ingelogd). Dan krijg je een melding als er nieuwe reacties worden geplaatst (wat ik bij een update wel even zal doen).

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 03-09-2015 21:46 ]

• xoniq
ThinkPadd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:45:
[...]

[...]

Thanks, het zijn voornamelijk dingen die ik niet heb kunnen stylen omdat ik ze zelf niet in gebruik heb zie ik wel :+

Ben niet echt een designer (verre van eigenlijk), dit was meer met developer tools (F12 drukken en dan loepje) in Chrome kijken of ik bepaalde dingen kon aanpassen en dan de aangepaste waarden in een CSS-file knallen. Knoppen die verspringen e.d. kan ik dus ook niet oplossen ben ik bang voor, zeker omdat je noemt dat het in een ander thema ook optreed.
Zal eens kijken of ik een testversie van Domoticz kan opzetten (heb m'n Pi nog liggen nu ik Domoticz op NAS heb draaien) om dat soort dingen (rolluiken e.d.) ook mee te kunnen stylen.

Subscribe even op het topic op het Domoticz forum zou ik zeggen (knopje 'Subscribe topic' onderaan, als je bent ingelogd). Dan krijg je een melding als er nieuwe reacties worden geplaatst (wat ik bij een update wel even zal doen).
Zal ik even doen. (Ik ben al 9 jaar full time web developer :-P)
CRXDelSol schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:47:
[...]

Hulp is welkom (doe maar in dat topic), dit is meer hobby geknutsel zoals je wel ziet aan m'n vorige reactie :P
Het is/was ook niet m'n doel om de skin echt totaal over de kop te trekken, meer even een frisse nieuwe jas :P

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 03-09-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:07
Oww... we zijn gered... jij kan gizmocuz dus ook helpen alles in angularjs te zetten?
;)
CRXDelSol schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:47:
[...]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wordt het AngularJS?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:28

Kraz

Saving the world

Zijn er toevallig meer mensen die gebruik maken van de Telegram API?
Ik heb sinds kort dat de snapshots (webcam) dubbel verstuurd worden... :/

Snapshot wordt opgehaald en verstuurd d.m.v. script. Deze wordt aangeroepen zodra er een switch aan gaat.
Als dit via Domoticz wordt aangeroepen dan krijg ik de snapshot 2x binnen.
Start ik het script handmatig via Putty dan krijg ik de snapshot netjes 1x.

Weird! :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik denk het als ik in het design topic dit lees:

gizmocuz: There are still things hardcoded like flashing when a sensor updates, when battery is low, when sensor didn't receive an update for some time, protected switches.. Maybe I forgot something, but this is already quite something.
ThinkPad: Would be better if Domoticz was more 'bare metal' and that everything designwise would be in .css file or so.Thats why we have to make everything angularjs ready ;)
gizmocuz: Does someone know the javascript code to modify the css style for the 'fixed' texts ?
if this is not possible, i might am going to change the css, and set the text in the javascript controllers... takes a little more cpu at the end-user browser

Acties:
  • +2 Henk 'm!
offtopic:
Doe je quotes eens op de goede manier (eerst de quote, dan je reactie). Dit leest irritant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian M.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 19:22
Is er iemand die een DTH-22 sensor in combinatie met Domoticz heeft draaien?
Ik probeer nu al een tijdje om het werkend te krijgen.

Als ik deze link gebruik kom ik een heel eind.
Als ik vervolgens: sudo ./AdafruitDHT.py 22 17 doe krijg ik ook mooi de temperatuur en vochtigheid terug gekoppeld.

Alleen kom ik hier niet verder mee. Het werkt wel in Putty maar hoe krijg ik dit als een bruikbaar iets in Domoticz?

Volg ik dan de handelingen uit deze Nederlandse link welke afgeleid is van deze Franstalige link lukt het ook niet. Ik pas de waardes in het script zoals ip-adres, IDX en GPIOnummer aan.
In Domoticz word de virtuele sensor niet geupdated. In Putty krijg ik geen waardes van de sensor teruggekoppeld.

Ik zit een beetje vast en heb vanalles al geprobeerd maar kom niet echt verder. Ik weet niet waar het fout gaat. Kan iemand met meer ervaring mij misschien in de juiste weg duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Christian M. schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:37:
[...]
Ik zit een beetje vast en heb vanalles al geprobeerd maar kom niet echt verder. Ik weet niet waar het fout gaat. Kan iemand met meer ervaring mij misschien in de juiste weg duwen?
Heb je wel een virtuele sensor met als type "Temp + Hum" aangemaakt? Alleen "Temp" of alleen "Hum" werkt hier niet mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Laatst online: 13:19
ThinkPadd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:18:
[...]
Heb je wel een virtuele sensor met als type "Temp + Hum" aangemaakt? Alleen "Temp" of alleen "Hum" werkt hier niet mee denk ik.
Dat werkt inderdaad. Ik heb zoiets gebouwd waar een script met ssh (private key authentication) een scriptje start welke als output alleen TEMP=xx.xx HUM=yy.yy teruggeeft. Het script die de SSH call aanroept vergelijkt die waarden dan met de laatst ge-uploade waarden en controleert of de nieuwe waarden in de buurt liggen van de laatste waarden (ik had namelijk regelmatig vreemde waarden zoals 8 graden en 35% welke flink afweken van de vorige waarden). Als de nieuwe waarden niet een grote afwijking vertonen, dan worden ze met een JSON call toegevoegd aan een Temp + Hum virtuele sensor. Ik kan het script wel eens posten hier (het kan vast fraaier, maar het werkt voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
remcoXP schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:36:
Ik ben toevallig nu ook met AngularJS bezig. Maar Domoticz kan op dit moment dus niet volledig via de api aangesproken worden? Dus client en server zitten her en der nog gemixt?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe alles met de api. Denk niet dat er veel ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Christian M. schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:37:
Is er iemand die een DTH-22 sensor in combinatie met Domoticz heeft draaien?
Ik probeer nu al een tijdje om het werkend te krijgen.

Als ik deze link gebruik kom ik een heel eind.
Als ik vervolgens: sudo ./AdafruitDHT.py 22 17 doe krijg ik ook mooi de temperatuur en vochtigheid terug gekoppeld.

Alleen kom ik hier niet verder mee. Het werkt wel in Putty maar hoe krijg ik dit als een bruikbaar iets in Domoticz?

Volg ik dan de handelingen uit deze Nederlandse link welke afgeleid is van deze Franstalige link lukt het ook niet. Ik pas de waardes in het script zoals ip-adres, IDX en GPIOnummer aan.
In Domoticz word de virtuele sensor niet geupdated. In Putty krijg ik geen waardes van de sensor teruggekoppeld.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
#!/usr/bin/env python
# coding: latin-1

# Import library functions we need
import time
import httplib, urllib
import base64
import urllib2
import os
import psutil
import Adafruit_DHT

# Settings for the domoticz server
domoticzserver="xxxxx:8080"
domoticzusername = "zzz"
domoticzpassword = "yyy"
base64string = base64.encodestring('%s:%s' % (domoticzusername, domoticzpassword)).replace('\n', '')
sensorid = '131'

# Domotics login
def domoticzrequest (url):
  request = urllib2.Request(url)
  request.add_header("Authorization", "Basic %s" % base64string)
  response = urllib2.urlopen(request)
  return response.read()

#DHT22 settings
sensor = Adafruit_DHT.DHT22
pin = 25

humidity, temperature = Adafruit_DHT.read_retry(sensor, pin)
temp = round(temperature,2)

def calculate_hum_stat():
    if humidity >= 40 and humidity < 70: hum_stat = 0 
    elif humidity >= 70: hum_stat = 3 
    else: hum_stat = 2
    return(hum_stat)

humstat = calculate_hum_stat()
print humidity
print temp
print humstat

domoticzrequest("http://" + domoticzserver +  "/json.htm?type=command&param=udevice&idx=" + sensorid +"&nvalue=0&svalue=" + str(temp) +";" + str(humidity) +";" + str(humstat))

Gebruik ik om vanaf de rpi in het kippenhok de temp+Humidity te zenden aan mijn domoticz op de Nas en een klein stukje om ook de comfort level mee te zenden.

De import psutil en os is volgens mij niet eens nodig. Die staat er denk ik nog in omdat ik eerst ook de CPU temp van de rpi naar domoticz stuurde.

[ Voor 4% gewijzigd door ny-hardcore op 04-09-2015 21:33 . Reden: Typos en extra uitleg ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang mee gelezen te hebben en hierdoor veel opgestoken te hebben. Ga ik toch ook eens een vraag stellen. ik heb een DAN_LC-13 voor mijn radiator aangesloten. Het herkennen gaat prima en toevoegen aan domoticz ook zonder problemen kunnen doen, maar nu vroeg ik mij af: In de DAN_LC-13 zit ook een thermometer, maar ik kan op geen enkele manier deze te voorschijn krijgen in domoticz. Iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:29

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:57:
In de DAN_LC-13 zit ook een thermometer, maar ik kan op geen enkele manier deze te voorschijn krijgen in domoticz. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Deze wordt alleen 'lokaal' gebruikt om te bepalen of het ventiel open of dicht moet. Deze kun je niet op afstand uitlezen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:05:
[...]

Deze wordt alleen 'lokaal' gebruikt om te bepalen of het ventiel open of dicht moet. Deze kun je niet op afstand uitlezen.
Bedankt! Kon ik nergens vinden dat dit zo was. Ik had de aanname gedaan dat als er in 1 zat deze ook wel uit te lezen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54
grote_oever schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:58:
[...]

@thinkpad

Ik lees in je tweakblog iets over een goedkope webcam met een goed beeld. Hoe bevalt jou deze? En heb je een voorbeeld hoe het beeld eruit ziet? Ben namelijk op zoek naar een simpele camera die ik buiten regenvrij onder een afdak wil plaatsen. Ben benieuwd naar jou ervaringen.
Ik had het in het verleden al keer gevraagd, maar geen reactie. Ik ben toch even benieuwd. Hoe bevalt de camera en heeft iemand een voorbeeld plaatje? Welke onderdelen hebben jullie hierbij nog meer bijgekocht? Ik heb zelf geen poe router.

Deze webcam lijkt me een prima instap webcam om eens mee te beginnen. Of zijn er andere webcams met goed beeld die niet te duur zijn? Ik wil hem buiten bij de voordeur onder een afdak hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 05-09-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:33:
[...]

Ik had het in het verleden al keer gevraagd, maar geen reactie. Ik ben toch even benieuwd. Hoe bevalt de camera en heeft iemand een voorbeeld plaatje? Welke onderdelen hebben jullie hierbij nog meer bijgekocht? Ik heb zelf geen poe router.

Deze webcam lijkt me een prima instap webcam om eens mee te beginnen. Of zijn er andere webcams met goed beeld die niet te duur zijn? Ik wil hem buiten bij de voordeur onder een afdak hangen.
Excuses, heb je reactie gemist zie ik.

De camera geeft prima beeld. Zoek op Google even op "TOP-201 review" dan vind je testfilmpjes en plaatjes.
Wat ik er zelf nog bij heb gekocht is een setje van deze kabeltjes zodat je alleen maar een netwerkkabel naar de camera hoeft te leggen. Aan de routerkant stop je zo'n blokje ertussen en kun je voeding aansluiten, bij de cam is het net weer andersom, dan kun je de voeding uit de netwerkkabel terughalen met dat blokje.

Let wel dat het ding niet plug 'n play met Domoticz werkt. Ik gebruik een script om mij een snapshot te sturen (script trekt met ffmpeg een snapshot uit de RTSP-stream) als er wordt aangebeld. Mocht je een Synology NAS hebben dan kun je hem daar ook aan koppelen. De cam heeft twee streams (HD 720p en een VGA quality stream). Je kunt de ene stream dan in de Synology laten opnemen en ondertussen (zodra er wordt aangebeld) van de andere stream een snapshot maken (je kan een stream maar op één apparaat tegelijk openen).

Verder is hij niet regenbestendig, als hij droog hangt zou hij buiten kunnen, maar ik zou dan nog wel het spul een beetje afkitten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die nog even flink 433Mhz schakelmateriaal willen inslaan voor een spotprijsje, ik zag deze tip voorbij komen op het Domoticz forum:
Home Easy (Elro) spul met 75% korting bij de Praxis!.

Ik heb hier zo'n setje met 3x stekkerplugs (lang geleden al eens gekocht) en die werkt prima met RFXCOM, het Home Easy spul begrijpt verschillende protocollen zie ik.

Zitten echt goede aanbiedingen tussen: Draadloze wandschakelaar PLUS een inbouwontvanger voor maar 5 euro! 8)7

Edit: Oeps, dubbelpost :O

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 05-09-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:07:
[...]

Excuses, heb je reactie gemist zie ik.
Geen probleem, je reageert ook bijna op al mijn berichten... dat je zelf nog aan domoticz toe komt ;)

Zelf had ik inderdaad dit beeld al gezien. Wel jammer dat er geen foto's gemaakt mee kan worden. Ik zat daarnaast ook nog te kijken naar Foscam FI9853EP, deze is wel bekend in domoticz. Dus ga nog even kijken of ik deze 60 euro er extra voor uit wil gegeven. Helaas is deze wel aan de grote kant om onder de carport te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door grote_oever op 05-09-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:10:
[...]

Geen probleem, je reageert ook bijna op al mijn berichten... dat je zelf nog aan domoticz toe komt ;)

Ik zat daarnaast ook nog te kijken naar Foscam FI9853EP, deze is wel bekend in domoticz. Dus ga nog even kijken of ik deze 60 euro er extra voor uit wil gegeven. Helaas is deze wel aan de grote kant om onder de carport te zetten.
Als je het geld kan missen zou ik het zeker doen, Foscam is A++++ in vergelijking met zo'n cheapo China cammetje. Je hebt ook nog Hikvision / Dahua. Zijn ook Chinese merken, maar vergelijkbaar met Foscam (misschien net een stapje eronder). Qua kwaliteit nog steeds beter dan zo'n ultracheape China cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:12:
[...]

Als je het geld kan missen zou ik het zeker doen, Foscam is A++++ in vergelijking met zo'n cheapo China cammetje. Je hebt ook nog Hikvision / Dahua. Zijn ook Chinese merken, maar vergelijkbaar met Foscam (misschien net een stapje eronder). Qua kwaliteit nog steeds beter dan zo'n ultracheape China cam.
Bedankt voor je advies, ik zal even kijken of ik ergens nog iets geld onder de bank kan vinden of dat ik toch voor el-cheapo ga om te testen.
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:58:
Ik heb hier zo'n setje met 3x stekkerplugs (lang geleden al eens gekocht) en die werkt prima met RFXCOM, het Home Easy spul begrijpt verschillende protocollen zie ik.
Dit werkt overigens perfect. Zelf ook 3 van deze wallplugs en moet zeggen dat het beter werkt dan de elro variant (met de pinnetjes).

Gewoon schakelaar toevoegen in domoticz, met een random ID-code en Unitcode en zet de wallplug op de leermode (2 seconden knop indrukken) en via domoticz een test commando uitgeven:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p2VC1Qr.png

[ Voor 28% gewijzigd door grote_oever op 05-09-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Werkt dat elro spul van de praxis ook met rflink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
BounceMeister schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:47:
Ik probeer net wat te bestellen, maar volgens mij is het meeste al weg. Tenminste, de leukse deals zijn al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:58:
Voor de mensen die nog even flink 433Mhz schakelmateriaal willen inslaan voor een spotprijsje, ik zag deze tip voorbij komen op het Domoticz forum:
Home Easy (Elro) spul met 75% korting bij de Praxis!.
Goeie tip! Thanks.
Zonet een hele kar vol aan spullen besteld maar idd het meeste is al op.
Morgen in de winkel nog maar eens kijken of er nog wat meer hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian M.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 19:22
ny-hardcore schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:56:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
#!/usr/bin/env python
# coding: latin-1

# Import library functions we need
import time
import httplib, urllib
import base64
import urllib2
import os
import psutil
import Adafruit_DHT

# Settings for the domoticz server
domoticzserver="xxxxx:8080"
domoticzusername = "zzz"
domoticzpassword = "yyy"
base64string = base64.encodestring('%s:%s' % (domoticzusername, domoticzpassword)).replace('\n', '')
sensorid = '131'

# Domotics login
def domoticzrequest (url):
  request = urllib2.Request(url)
  request.add_header("Authorization", "Basic %s" % base64string)
  response = urllib2.urlopen(request)
  return response.read()

#DHT22 settings
sensor = Adafruit_DHT.DHT22
pin = 25

humidity, temperature = Adafruit_DHT.read_retry(sensor, pin)
temp = round(temperature,2)

def calculate_hum_stat():
    if humidity >= 40 and humidity < 70: hum_stat = 0 
    elif humidity >= 70: hum_stat = 3 
    else: hum_stat = 2
    return(hum_stat)

humstat = calculate_hum_stat()
print humidity
print temp
print humstat

domoticzrequest("http://" + domoticzserver +  "/json.htm?type=command&param=udevice&idx=" + sensorid +"&nvalue=0&svalue=" + str(temp) +";" + str(humidity) +";" + str(humstat))

Gebruik ik om vanaf de rpi in het kippenhok de temp+Humidity te zenden aan mijn domoticz op de Nas en een klein stukje om ook de comfort level mee te zenden.

De import psutil en os is volgens mij niet eens nodig. Die staat er denk ik nog in omdat ik eerst ook de CPU temp van de rpi naar domoticz stuurde.
Thnx voor je reactie maar het lukt me nog niet helemaal. Heb je je ooit op een tutorial gebaseerd of zelf bedacht? Ik heb het idee dat ik er bijna ben maar dat het ergens fout gaat bij het maken van het benodigde script en of de schrijfrechten ervan.

Kom van Windows versie af en geen programmeer ervaring dus een nogal stijle leercurve. Met knip en plakwerk en wat aanpassingen hier en daar heb ik me door het hoofdstukje GPIO en one wire geworsteld. Frustrerend dat me dit nog niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:29
Niet helemaal een Domoticz vraag, maar om er nou een eigen topic voor te starten...

Ik heb zo'n Fibaro Inbouwschakelaar 2*1,5 KW besteld om in te bouwen achter een dubbele wandschakelaar. Helaas de schakelaar niet open gehad van te voren en de website niet lekker gelezen. Ik kom er namelijk net achter dat ik helemaal geen dubbele schakelaars heb met een neutrale draad (blauw).

Is er nog een slim trucje of manier waarop ik deze inbouwschakelaar toch kan gebruiken, of heb ik pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Christian M. schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:36:
[...]

Thnx voor je reactie maar het lukt me nog niet helemaal. Heb je je ooit op een tutorial gebaseerd of zelf bedacht? Ik heb het idee dat ik er bijna ben maar dat het ergens fout gaat bij het maken van het benodigde script en of de schrijfrechten ervan.

Kom van Windows versie af en geen programmeer ervaring dus een nogal stijle leercurve. Met knip en plakwerk en wat aanpassingen hier en daar heb ik me door het hoofdstukje GPIO en one wire geworsteld. Frustrerend dat me dit nog niet lukt.
knip en plak werk (voornamelijk van chopperob zijn scripts denk ik) en sommige dingen zoals de hum_stat zelf bedacht.

Bij 'settings for the domoticz server' moet je IP en gebruikersnaam van de domoticz installatie opgeven.
Verder is de ' sensor id' het nummer van de virtuele temperatuur device dat je wilt updaten (idx is te vinden in de apparaten tab van je domoticz settings)

de Adafruit_DHT lib is dezehttps://github.com/adafruit/Adafruit_Python_DHT en moet aanwezig zijn de map vanwaar je de python file start (of je moet het ergens voor python vindbaar neerzetten).

Wat gebeurd er al je de code in een file plakt en die als root start op de pi? met
code:
1
sudo python naamvandefile.py

welke output krijg je dan?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
nieuws: Logitech kondigt nieuwe connected home-afstandsbedieningen Harmony-lijn aan

Zou mooi zijn als zoiets als dit in domoticz opgenomen kon worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Vraag me af wat er nou zo bijzonder aan is. De Harmony Ultimate kan hetzelfde als wat daar staat. Op de Nieuwe zit alleen een paar extra knoppen op.

Ook zou er nog een zwave heb komen.

De Harmony werkt al in Domoticz. Je kan schakelen op activiteiten van de Harmony. Maar geen losse apparaten bedienen vanuit Domoticz.

Er is gisteren wel een mysensors.org script van verschenen waardoor je alles vanaf de Harmony naar Domoticz kan sturen.

Ideaal.... Nu kun je alles bedienen vanaf je Harmony. Of elke willekeurige oud afstandsbediening die je nog ergens hebt liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door wackidth op 06-09-2015 08:56 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:10:
[...]

Zelf had ik inderdaad dit beeld al gezien. Wel jammer dat er geen foto's gemaakt mee kan worden. Ik zat daarnaast ook nog te kijken naar Foscam FI9853EP, deze is wel bekend in domoticz. Dus ga nog even kijken of ik deze 60 euro er extra voor uit wil gegeven. Helaas is deze wel aan de grote kant om onder de carport te zetten.
Kan je die zeker aanraden. Prima beeld en grote (135(L)x135(W)x98(H)) valt juist erg mee t.o.v de losse camera's. Ik gebruik hem boven de voordeur en superstrak beeld en icm met Telegram en foto mailen zeker prettig. Natuurlijk is het duurder maar ervaring leert dat je later toch een beter beeld wilt en dan is het zoals altijd weer duurder dan gepland.

Voordelen die ik ervaar, maar er zijn meer camera's met deze voordelen uiteraard.
HD beeld
Werkt direct in Domoticz en Synology NAS
Geschikt voor buitengebruik
IR-CUT zodat overdag ook de beelden een normale weergave geven ipv paarse bladeren aan de bomen.
Ook in het donker superstrak beeld.
POE geschikt, al werkt de oplossing van Thinkpad uiteraard ook. Als je geen POE router/switch hebt dan kun je eenPOE Injectorr aanschaffen. Deze gebruik ik ipv de losse kabels die Thinkpad aangaf. Camera werkt ook daar prima mee maar heb wel gelezen dat deze soms minder betrouwbaar werken en mensen af en toe problemen hebben. Ik wil alles zonder problemen hebben werken omdat de kabels niet makkelijk bereikbaar zijn voor mij. Maar beide is een oplossing. POE zeker voor buiten toch veel handiger dan allemaal kabels naar buiten brengen + lasdoos op de buitenmuur voor je adapter.

Camera heeft voor mij maar 1 nadeel en dat is kijkhoek. Een standaard model heeft een ruime kijkhoek en dat is met dit model wel een stukje minder. Camera zit bij mij in de linkerbovenhoek van de voordeur. Heb het beeld nu wat gedraaid zodat ik de personen prima zie staan. In de normale stand mist dan net het hoofd en dat is toch wel een belangrijk deel om te zien >:)
Oplossing zou zijn om de camera hoger te hangen waardoor je meer beeld krijgt maar dat is voor mij niet handig qua kabel en zo werkt het prima.

Hij kijkt als het ware door een rechthoek heen. Of een stuk vooruitkijken maar beperkt links en rechts. Of links/recht breed en vooruit weer beperkt. Voor een voordeur en mijn doel prima geschikt maar als je meer zicht rondom wilt hebben dan kun je beter kiezen voor het normale model, die kun je beter richten., of helemaal mooi Foscam FI8919W. Hiermee kun je rondkijken maar is wel een stuk groter en duurder. Al kun je dit model ook direct uit China halen. Stuk goedkoper (let wel op invoerrechten) maar of de kwaliteit qua beeld vergelijkbaar is weet ik niet.

Maar die zijn mij allemaal te opvallend en de FI9853EP valt nu nagenoeg niet op omdat hij op een witte achtergrond zit.

Voorbeeld van de camera
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/snapshot.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 06-09-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
MikeOO schreef op zondag 06 september 2015 @ 08:46:
[...]

Camera heeft voor mij maar 1 nadeel en dat is kijkhoek. Een standaard model heeft een ruime kijkhoek en dat is met dit model wel een stukje minder. Camera zit bij mij in de linkerbovenhoek van de voordeur. Heb het beeld nu wat gedraaid zodat ik de personen prima zie staan. In de normale stand mist dan net het hoofd en dat is toch wel een belangrijk deel om te zien >:)
Oplossing zou zijn om de camera hoger te hangen waardoor je meer beeld krijgt maar dat is voor mij niet handig qua kabel en zo werkt het prima.
]
Kun je er geen andere lens in zetten dan?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op zondag 06 september 2015 @ 08:53:
[...]

Kun je er geen andere lens in zetten dan?
Nee dan is niet mogelijk zoals met de normale Foscam modellen voorheen wel kon. Denk zelf dat de nieuwe modellen die Foscam maakt dit ook niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
MikeOO schreef op zondag 06 september 2015 @ 08:56:
[...]

Nee dan is niet mogelijk zoals met de normale Foscam modellen voorheen wel kon. Denk zelf dat de nieuwe modellen die Foscam maakt dit ook niet meer mogelijk is.
Dat is jammer idd maar wel mooi beeld hoor.
Ik heb een Hikvision 3mp Wifi besteld. Ben nieuwsgierig hoe die gaat bevallen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op zondag 06 september 2015 @ 08:58:
[...]

Dat is jammer idd maar wel mooi beeld hoor.
Ik heb een Hikvision 3mp Wifi besteld. Ben nieuwsgierig hoe die gaat bevallen.
Zal vast bevallen want is een prima merk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
remcoXP schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:36:
Men zal wel op Angular2 wachten. Om nu nog met Angular1 te beginnen lijkt mij niet handig.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
Ik gebruik kaku schakelaars met Domoticz.

code:
1
2
3
4
5
6
if time = sunset
    do set Lamp and Gang = on
Else if time is 23:00 and Security status = Arme Away
    do Set Lamp and Gang = Off
Else if time is Sunrise

Dit werkt wel alleen schakelt hij ook als de lamp al aan staat, dit is bij kaku de dim functie en gaat dan fade om op de juiste dim stand te komen. bij nog een keer aan schakelen stopt hij weer en onthoud hij dit.
Domoticz zou niet moeten schakelen als de lamp al aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
kraades schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:39:
[...]

Men zal wel op Angular2 wachten. Om nu nog met Angular1 te beginnen lijkt mij niet handig.
Geen idee eigenlijk. maar niets voor jouw om gizmocuz hiermee bij te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hidden schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:49:
Ik gebruik kaku schakelaars met Domoticz.

code:
1
2
3
4
5
6
if time = sunset
    do set Lamp and Gang = on
Else if time is 23:00 and Security status = Arme Away
Else if time is Sunrise

Dit werkt wel alleen schakelt hij ook als de lamp al aan staat, dit is bij kaku de dim functie en gaat dan fade om op de juiste dim stand te komen. bij nog een keer aan schakelen stopt hij weer en onthoud hij dit.
Domoticz zou niet moeten schakelen als de lamp al aan staat.
Dan maakt je een check of de lamp al aanstaat, is altijd aan te raden om het zo te doen.
Door de controle voorkom je ook dat Domoticz steeds blijft zenden om iets te schakelen wat niet nodig is.

code:
1
if time = sunset and Lamp = Off

Op pagina 1 staat een link naar voorbeelden en daar staan er ook een aantal met deze check. Altijd handig om deze pagina's even door te nemen. Leer je veel van en krijg je ook weer ideeën van.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 06-09-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
MikeOO schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:56:
[...]

Dan maakt je een check of de lamp al aanstaat, is altijd aan te raden om het zo te doen.
Door de controle voorkom je ook dat Domoticz steeds blijft zenden om iets te schakelen wat niet nodig is.

code:
1
if time = sunset and Lamp = Off

Op pagina 1 staat een link naar voorbeelden en daar staan er ook een aantal met deze check. Altijd handig om deze pagina's even door te nemen. Leer je veel van en krijg je ook weer ideeën van.
Dat had ik ook bedacht alleen ik wil voorkomen dat ik voor elke lamp een aparte schakeling nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
remcoXP schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:52:
[...]

Geen idee eigenlijk. maar niets voor jouw om gizmocuz hiermee bij te staan?
Ik heb jarenlang als developer gewerkt maar dat is alweer enige tijd geleden. Ik weet helaas dus niets van moderne web development omgevingen. Maar goed, de concepten blijven wel hangen natuurlijk dus je pikt dingen wel weer snel op.

Nu was ik mij wel al wat aan het verdiepen in AngularJS. Versie 1 komt ergens uit 2009 en Google wil het versie 2 aanhaken op de laatste mogelijkheden. ES6 komt er ook aan natuurlijk. Dit betekent -als ik het goed begrepen heb- een andere manier van programmeren en breaking changes t.o.v. versie 1. Je begint dus eigenlijk opnieuw in meer of mindere mate. Versie 2 is nog niet officieel uitgekomen. Zie http://angular.io voor v2 en http://angularjs.org voor v1.

Nu is dus een lastig moment als je nu wilt beginnen om een AngularJS voorkant te gaan bouwen. Het is dan misschien beter om nu de backend te vervolmaken en netjes te stabiliseren/testen/documenteren.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 17:18

Stuntteam

RFLink Gateway Development

BounceMeister schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:47:
Ja.. werkt prima.. net de schermsensor, deur/raam contact en extra remotes gehaald :)

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net terug:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lmN1xX9.jpg
  • Wandschakelaar (HE842): Herkend als KaKu AC. Een originele KaKu stekkerontvanger koppelt prima, dus het is het echte KaKu AC protocol.
  • Inbouwontvanger (HE886) uit de set (HE805S): reageert prima op een switch aangemaakt in Domotiz met KaKu AC protocol en dan random ID
  • HE852 magneetcontact wordt door Domoticz ook als KaKu AC herkend. Magneetje weghalen = switch on, magneetje er weer bij = switch off.
  • HE887 inbouwzender: herkend als KaKu AC
Prima spul dus, zeker omdat het gewoon allemaal KaKu AC babbelt. Als je nog wat moet hebben: go for it!

Heb net even met de RFXCOM wat zitten loggen en alle zendende modules zenden 4 protocollen uit, zie m'n forumpost.

Wat nog gekker is, de HE842 wandschakelaar die bij de set (HE805S) zat is een enkele schakelaar, maar het printje is gewoon gelijk aan die van een dubbele schakelaar (zie foto). Er wordt alleen een drukknop met maar 2 plastic dopjes gebruikt.Met de hand de microswitches aan de rechterkant indrukken zorgt dat er gewoon een extra schakelaar bij komt in Domoticz :D _o-

[ Voor 100% gewijzigd door ThinkPad op 06-09-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Koopje. Misschien zo nog wat magneetcontacten halen!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
ThinkPadd schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:12:
Net terug:
[afbeelding]
  • Wandschakelaar (HE842): Herkend als KaKu AC. Een originele KaKu stekkerontvanger koppelt prima, dus het is het echte KaKu AC protocol.
  • Inbouwontvanger (HE886) uit de set (HE805S): reageert prima op een switch aangemaakt in Domotiz met KaKu AC protocol en dan random ID
  • HE852 magneetcontact wordt door Domoticz ook als KaKu AC herkend. Magneetje weghalen = switch on, magneetje er weer bij = switch off.
  • HE887 inbouwzender: herkend als KaKu AC
Prima spul dus, zeker omdat het gewoon allemaal KaKu AC babbelt. Als je nog wat moet hebben: go for it!

Heb net even met de RFXCOM wat zitten loggen en alle zendende modules zenden 4 protocollen uit, zie m'n forumpost.

Wat nog gekker is, de HE842 wandschakelaar die bij de set (HE805S) zat is een enkele schakelaar, maar het printje is gewoon gelijk aan die van een dubbele schakelaar (zie foto). Er wordt alleen een drukknop met maar 2 plastic dopjes gebruikt.Met de hand de microswitches aan de rechterkant indrukken zorgt dat er gewoon een extra schakelaar bij komt in Domoticz :D _o-
Heb jij even geluk, de praxis hier heeft bijna niets meer op voorraad... Althans niet de leuke dingen :)

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hidden schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:09:
[...]

Dat had ik ook bedacht alleen ik wil voorkomen dat ik voor elke lamp een aparte schakeling nodig heb.
Het hangt af of er 1 lamp is dat je altijd schakelt. Daar kun je de check dan op doen. Je hoeft niet elke lamp te controleren.

Bij mij is er altijd 1 lamp die altijd aangaat of wij thuis zijn of weg zijn. Daar doe ik dan een check op,
Denk dat dit enige manier is om iets te checken. Alleen de z-wave spullen geven de echte status door en weet je echt of iets aan staat of niet. Maar daar betaal je dan ook voor.

Kuku spul doet dit niet dus als Domoticz schakelt maar signaal komt niet aan dan denkt Domoticz dat je lamp aanstaat terwijl dit niet zo is. Sommige lossen dat probleem op door 10sec later nogmaals de lampen te schakelen zodat je bijna zeker weet dat het wel aan/uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ny-hardcore schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:56:
[...]

Heb jij even geluk, de praxis hier heeft bijna niets meer op voorraad... Althans niet de leuke dingen :)
Breda en Etten-Leur hebben geen HE852 magneetcontact meer. Die heb ik allemaal meegenomen. :)

Edit:
En ze werken inderdaad prima!

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 06-09-2015 15:18 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Capelle a/d ijssel heeft nog een en ander. O.a. 4 magneetcontacten en vooral veel schakelaars voor in t stopcontact. 2 dag/nacht schakelaars en 3 bewegingsmelders. En nog wat inbouwspul en ab's.
Ik heb nog wat te doen straks.
(Foto was rechtop)
praxis capelle ad ijssel

Nog even OT,
Milight werkt nu in Domoticz, alleen is er geen terugkoppeling wanneer ik een andere remote heb gebruikt.

[ Voor 53% gewijzigd door BounceMeister op 06-09-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ook 2x Praxis maar leeg geplunderd. Goede actie. Normaal was ik 200,- kwijt geweest, nu maar 50,-. Hier heb je wat aan als mensen zulke dingen posten! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:26:
Capelle a/d ijssel heeft nog een en ander. O.a. 4 magneetcontacten en vooral veel schakelaars voor in t stopcontact. 2 dag/nacht schakelaars en 3 bewegingsmelders. En nog wat inbouwspul en ab's.
Ik heb nog wat te doen straks.
(Foto was rechtop)
[afbeelding]

Nog even OT,
Milight werkt nu in Domoticz, alleen is er geen terugkoppeling wanneer ik een andere remote heb gebruikt.
Damn, dat is een heel verschil met wat ze hier in Hoorn hebben/hadden:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2iudxdy.jpg

Had nog een paar inbouwmodules willen hebben en 1 of 2 fittingen/dimmers. Heb geprobeerd online te reserveren in 2 Praxis filialen en hoop maar dat ze het voor me apart hebben gelegd zodat ik het morgen kan ophalen. En anders heb ik gewoon pech ;)

Edit: in Amsterdam hadden ze nog liggen en dat hebben ze nu apart gelegd voor me. Tenminste.....dat zeggen ze nu via de mail >:)

[ Voor 6% gewijzigd door M.v.Veelen op 06-09-2015 19:21 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

wel apart, ik kan wel reserveren maar dan heb ik alleen als optie om morgen of overmorgen te halen...
Ik kan niet eerder dan over 1,5 week... nouja echt nodig heb ik het niet;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 11:34
Net een nieuwe HE882 aangesloten, blijven de LED-lampen zwak 'branden' als ie uit staat.. :( waardeloos...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ice T schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:24:
Net een nieuwe HE882 aangesloten, blijven de LED-lampen zwak 'branden' als ie uit staat.. :( waardeloos...
Dat is eigenlijk altijd zo.. zolang er niet expliciet 'geschikt voor led' op staat is de lekstroom vaak voldoende om led's te laten gloeien. Een parallel weerstand kan helpen of meer led lampen in de zelfde groep. De minimale belasting is vaak 30 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 11:34
DukeBox schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:33:
[...]

Dat is eigenlijk altijd zo.. zolang er niet expliciet 'geschikt voor led' op staat is de lekstroom vaak voldoende om led's te laten gloeien. Een parallel weerstand kan helpen of meer led lampen in de zelfde groep. De minimale belasting is vaak 30 Watt.
Inmiddels terug richting de winkel, heb in plaats hiervan nu een HE805S gehaald, die werkt wel met led. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8862507794462-424-424.jpg

Hoe kan ik trouwens het beste in domoticz een hotelschakeling inrichten? Kom er met blockly niet uit..

Ik heb nu dus 2 schakelaars en 1 inbouw-ontvanger. Het mooiste zou zijn als alle drie gesynct kunnen zijn qua aan/uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Ice T op 06-09-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ice T schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:34:
Hoe kan ik trouwens het beste in domoticz een hotelschakeling inrichten? Kom er met blockly niet uit..

Ik heb nu dus 2 schakelaars en 1 inbouw-ontvanger. Het mooiste zou zijn als alle drie gesynct kunnen zijn qua aan/uit.
Daar heb je de slave functie voor. Heb je blockly niet voor nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 06-09-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savage008
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41
Welke pir's zijn geschikt voor buiten gebruik? Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Savage008 schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:20:
Als jij met bijv. MySensors een gewone PIR gebruikt om zelf te bouwen, kan je er gewoon een case omheen maken om dicht te kitten, maar qua retail, geen idee. Ikzelf ga dat eerste doen. Heb 5 PIR's besteld om zelf te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:03
Ik heb ondertussen al heel veel geschakeld via Domoticz.
Nu wil ik ook mijn receiver aan en uit kunnen zetten via Domoticz, nu kan ik gewoon een Kaku tussen zetten.
Maar wat zou het toch handig zijn als ik de IR ontvanger in mijn receiver daarvoor zou kunnen gebruiken.
Daarbij denkend aan deze manier

http://mvartan.com/2014/1...device-with-raspberry-pi/

Heeft iemand als zo iets werkend in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Savage008 schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:20:
Snel naar de Praxis rennen. Voor 5.50 euro heb je een perfect werkende buitenPIR. Daar kun je m bijna niet voor maken.
jossie67 schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:53:
Ik heb ondertussen al heel veel geschakeld via Domoticz.
Nu wil ik ook mijn receiver aan en uit kunnen zetten via Domoticz, nu kan ik gewoon een Kaku tussen zetten.
Maar wat zou het toch handig zijn als ik de IR ontvanger in mijn receiver daarvoor zou kunnen gebruiken.
Daarbij denkend aan deze manier

http://mvartan.com/2014/1...device-with-raspberry-pi/

Heeft iemand als zo iets werkend in Domoticz?
Kijk eens naar het Mysensors project. Met Twee Arduino's (gateway en een IR Node) kun je nu alles bedienen via elke willekeurige afstandsbediening.
Gizmocuz heeft het Arduino script aangepast en gepost in het Mysensors topic. Werkt perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door wackidth op 07-09-2015 10:09 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
wackidth schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:07:
[...]

Kijk eens naar het Mysensors project. Met Twee Arduino's (gateway en een IR Node) kun je nu alles bedienen via elke willekeurige afstandsbediening.
Gizmocuz heeft het Arduino script aangepast en gepost in het Mysensors topic. Werkt perfect.
Thanks voor de tip, moet ook maar eens wat vaker kijken op http://www.mysensors.org/.

Het nadeel is alleen dat ik dan extra Twee Arduino's nodig heb, terwijl de PI boven de receiver ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
jossie67 schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:56:
[...]

Thanks voor de tip, moet ook maar eens wat vaker kijken op http://www.mysensors.org/.

Het nadeel is alleen dat ik dan extra Twee Arduino's nodig heb, terwijl de PI boven de receiver ligt.
Als het een Onkyo is, dan kun je dit gebruiken. http://www.domoticz.com/w...erate_your_Onkyo_receiver

[ Voor 22% gewijzigd door wackidth op 07-09-2015 11:45 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel, heb dimmers van easy home (elro) aangeschaft, maar krijg deze niet werkend (wel toegevoegd maar onvoorspelbaar gedrag) in domoticz.
Nu is mijn vraag, zijn deze wel compatible of kan ik ze bv. inzetten als zijnde aan / uit schakelaar? Hoe doe ik dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:59:
Ik twijfel, heb dimmers van easy home (elro) aangeschaft, maar krijg deze niet werkend (wel toegevoegd maar onvoorspelbaar gedrag) in domoticz.
Nu is mijn vraag, zijn deze wel compatible of kan ik ze bv. inzetten als zijnde aan / uit schakelaar? Hoe doe ik dat...
Met welk protocol heb je ze toegevoegd? Probeer eens een ander protocol, zoals je (een bladzijde terug) kon lezen sturen de zendende items van Home Easy wel 4 protocollen uit, dus de ontvangers zullen wellicht ook een ander protocol begrijpen.

Probeer eens het KlikAanKlikUit AC protocol, dat werkt met een inbouwdimmer van KlikAanKlikUit prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
En Denon is hier pas ook voorbij gekomen (nog makkelijker).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
ThinkPadd schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:04:
[...]

Met welk protocol heb je ze toegevoegd? Probeer eens een ander protocol, zoals je (een bladzijde terug) kon lezen sturen de zendende items van Home Easy wel 4 protocollen uit, dus de ontvangers zullen wellicht ook een ander protocol begrijpen.

Probeer eens het KlikAanKlikUit AC protocol, dat werkt met een inbouwdimmer van KlikAanKlikUit prima hier.
Het vreemde van mijn Elro inbouwdimmer is dat hij alleen ARC KAKU herkende maar geen AC.
Homeeasy EU was direct herkent.

@Cyclon.

Je kan de unit resetten door 6 seconden op de knop te drukken en dan snel nog een keer.
Als je m gewoon als aan/uit wilt gebruiken verander je gewoon het soort Switch in Domoticz. Naar on/off

[ Voor 6% gewijzigd door wackidth op 07-09-2015 12:16 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:14:
[...]

Het vreemde van mijn Elro inbouwdimmer is dat hij alleen ARC KAKU herkende maar geen AC.
Homeeasy EU was direct herkent.
[...]
Typisch, de HE886 inbouwontvanger die ik kocht reageert prima op een AC-commando :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:38
Ik heb net ook maar even de praxis in drachten leeg gehaald, ik ben nog niet begonnen met domotics maar dit was natuurlijk een uitgelezen kans om er mee te beginnen :)

Nu heb ik nog wel een vraag, ze hadden er ook een USB stick hangen met een 433 zender (heb em voor de zekerheid maar gewoon mee genomen terug rijden is duurder :) ) maar werkt die ook in combinatie met Domoticz? ik heb op dit moment nog niet zoveel uitzicht op ander gebruikt schakelmateriaal dan wat ik nu heb van de praxis en dan is het een goedkope manier om er toch al mee te beginnen zonder op een RFlink of RF zender te wachten of veel geld aan te besteden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Met 40 euro kom je zo ver :) Wordt gedeelt met mijn zwager.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L3d7ACr.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 07-09-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeDzi schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:55:
[...]
Nu heb ik nog wel een vraag, ze hadden er ook een USB stick hangen met een 433 zender (heb em voor de zekerheid maar gewoon mee genomen terug rijden is duurder :) ) maar werkt die ook in combinatie met Domoticz?
[...]
Nee.

Koop een RFXCOM / RFLink. Die stick werkt niet met Domoticz. En los daarvan is het volgens mij alleen een zender, dus temperatuursensors ontvangen o.i.d. werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de dimmer als zijnde 'dimmer' op AC, ARC en HE EU toegevoegd en getest...gedrag blijft onvoorspelbaar / niet werkbaar.

Heb de dimmer ook als 'on/off' toegevoegd met dezelfde protocollen, geen succes.

Ik werk overigens met een rfxcom met type e toevoeging en laatste firmware.
Ik overweeg de 'dimmers' terug naar de winkel te brengen, misschien toch maar kaku spul nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Praxis xl Amsterdam zuidoost is ook bijna door z'n elro spul heen. Net de laatste bewegings en schemersensoren meegejat.

Nieuw project voor wie het weet:

Ik doe in de winterdagen een speciaal 1200 watt kacheltje in de auto (eigen parkeerplaats en een verlengsnoer uit de schuur), als ik zie dat ik moet krabben doe ik met kaku het kacheltje aan en ga ik me aankleden etc. Na een uurtje kan ik zonder te krabben wegrijden in een lekker warme auto.

Ik zou dit weleens willen automatiseren want ik moet wel eerst helemaal m'n lenzen in doen en door een koud huis heen banjeren om te zien of de auto moet worden verwarmd. Ik kan er wel een timer opzetten maar je hoeft in de winter niet elke dag te krabben dus dat zou zonde zijn, er is ook geen moetikmorgenkrabben.nl ofzo (oh wacht er is wel een app voor geloof ik). Zou er een manier bestaan waarop ik kan checken of de ruiten beslagen of bevroren zijn en daar een schakeling aan maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:52:
Heb de dimmer als zijnde 'dimmer' op AC, ARC en HE EU toegevoegd en getest...gedrag blijft onvoorspelbaar / niet werkbaar.

Heb de dimmer ook als 'on/off' toegevoegd met dezelfde protocollen, geen succes.

Ik werk overigens met een rfxcom met type e toevoeging en laatste firmware.
Ik overweeg de 'dimmers' terug naar de winkel te brengen, misschien toch maar kaku spul nemen?
Wat bedoel je precies met onvoorspelbaar?

Volgens mij zijn homeeasy en Kaku exact hetzelfde. De buitenPIR's zijn in ieder geval indentiek.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met onvoorspelbaar gedrag bedoel ik oa:
- Niet kunnen dimmen met het schuifje in Domoticz, geen verandering waarneembaar bij de lamp
- Uit commando word niet uitgevoerd door bij de lamp, domoticz en de lamp zijn dus niet 'sync'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
Zojuist Praxis Vlaardingen van z'n oude voorraad schakelmateriaal afgeholpen.
Bedankt voor de tip Thinkpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als test ook even de home easy e27 fitting dimmer aangesloten.
Deze lijkt het ook het eerste gezicht te dien met AC protocol, echter bij het gebruik van t schuifje in domoticz gaat de lamp aansluitend faden van aan naar uit. Daarna reageert de dimmer niet meer op signalen vanuit domoticz.

Wellicht zien jullie een verband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:07:
[...]

De camera geeft prima beeld. Zoek op Google even op "TOP-201 review" dan vind je testfilmpjes en plaatjes.
Ik heb een paar van deze TOP-20, zelfs een vermomd als rookmelder.

Heb jij deze ook weer gegeven in frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jossie67 schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:59:
[...]

Ik heb een paar van deze TOP-20, zelfs een vermomd als rookmelder.

Heb jij deze ook weer gegeven in frontpage?
Nee, kan niet. Het ding spuugt alleen een RTSP-stream uit, geen JPEG-snapshot URL helaas.

Ik gebruik een script om een snapshot te maken als er wordt aangebeld. Verder kun je hem in je Synology toevoegen als 'Generic ONVIF'.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 07-09-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Iemand nog een tip voor een betaalbare IR reciever/transmitter (met learning mode) om de afstandbediending van een IR Velux dakraam te vervangen? Bij voorkeur 1 die het aan een synology doet of via arduino. Heb een z-wave/wifi setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormarknad
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-05 22:27
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:44:
Als test ook even de home easy e27 fitting dimmer aangesloten.
Deze lijkt het ook het eerste gezicht te dien met AC protocol, echter bij het gebruik van t schuifje in domoticz gaat de lamp aansluitend faden van aan naar uit. Daarna reageert de dimmer niet meer op signalen vanuit domoticz.

Wellicht zien jullie een verband?
op het domoticzforum staat deze link,http://blog.rfxcom.com/?p=5
misschien kun je daar wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:30:
Met onvoorspelbaar gedrag bedoel ik oa:
- Niet kunnen dimmen met het schuifje in Domoticz, geen verandering waarneembaar bij de lamp
- Uit commando word niet uitgevoerd door bij de lamp, domoticz en de lamp zijn dus niet 'sync'
Zojuist een HE878 getest en het blijkt dat deze module niet correct werkt.
Een set dim level zet de module niet op het juiste dim level en daarna reageert hij niet op een paar commando's.
De module pairen als ARC device werkt alleen heb je dan geen set dim level tot je beschikking en een 2e ON command zet de module in een dim cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 17:39
Ik hoop dat ik de vraag ook hier kan stellen (het heeft te maken met duurzame energie en domotica):

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar wat wifi-LED verlichting, en kwam pas geleden tegen het merk MiLight aan. Nu vind ik de prijs die ze vragen voor hun producten wel érg interessant, zeker vergeleken met het, in mijn ogen, wat duurdere Philips Hue.

Nu ben ik me een beetje aan het inlezen in de mogelijkheden en zo, en zag dat je met het Hue systeem heel makkelijk scenes kunt aanmaken. Bijvoorbeeld alle lampen in je woonkamer een separate kleur geven voor als je een filmpje wilt kijken. Via de Hue app voor iOS of Android apparaten kun je die hele setting dan met letterlijk één knop activeren.

MiLight's app heeft zoiets niet, maar ik vroeg me af hoe moeilijk het is om zoiets tóch via een omweg in te stellen, of dat er betaalbaardere Hue-alternatieven zijn met dezelfde functie.

Heeft iemand daar toevallig een goed idee voor/over? Ik ben niet tegen het aanschaffen van een stukje (open source) domoticz zoals een Raspberry Pi om daar op de één of andere manier die settings in te zetten, maar wil het ook wel kinderlijk simpel te houden in gebruik om m'n vrouw een beetje blij te houden. Plus ik ben zelf ook niet bijzonder handig in het opzetten van een stukje domotica (0,0 ervaring mee, en ben geen Linux kenner mocht dat nodig zijn) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Heeft iemand een idee voor een script om een Kaku schakelaar te laten pendelen?? Dus constant On/Off met een virtual switch.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
wackidth schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:10:
Heeft iemand een idee voor een script om een Kaku schakelaar te laten pendelen?? Dus constant On/Off met een virtual switch.
Hoe bedoel je precies?

Misschien kan ik zo wel iets maken als je me even meer info geeft wat het moet doen en wat je er van verwacht.

En waar draai je domoticz op? raspberry?

[ Voor 5% gewijzigd door schmm op 07-09-2015 18:13 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:10:
Waarom zou je dat willen? Je weet dat een relais maar een bepaald aantal cycli kan maken voordat hij kapot is?

Als ik de datasheet van zo'n cheap relaisje wat ik ooit eens uit een Action 433Mhz plug heb gesloopt bekijk, dan is het in het gunstige geval 10.000.000 schakelingen (no load). Volgens mij (als ik even snel reken, met elke seconde schakelen) dan is het ding na 231 dagen kapot/versleten. In de datasheet geven ze met elektrische belasting 10^5 aan, dan zou hij na 2,3 dagen al kapot zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 07-09-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Zo, net toch nog even bij de Praxis bij ons in Weert geweest voor de ELRO HE863. Deze hadden ze gelukkig nog op voorraad. Echter waarvoor ik wilde gaan, de "Elro Home Easy wandschakelaar en inbouw muurschakelaar wit" maar deze was op. na wat onderzoek op internet lijkt deze bijna overal uitverkocht te zijn.

Je kan ze nog bestellen bij de praxis online.. maar de verzendkosten houden mij nog tegen. Misschien binnenkort nog even in de buurt rondkijken als ik voor m'n werk onderweg ben.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

je kunt niets meer bestellen hoor.
er staat " niet meer op voorraad" en daarbij nog wel de melding dat je voor 15:00 uur besteld het morgen geleverd wordt maar die is standaard. ik heb er net ff voor gebeld namelijk.
winkelvoorraden zijn de laatste.
Je kunt wel je postcode intoetsen en selecteren op "alleen winkels met voorraad tonen" maar die moet je wel ff nabellen want de site is niet actueel...
De hele home easy gaat eruit en ze gaan kaku voeren. de boel wordt nu gedumpt voor ongeveer de inkoopsprijs want terugsturen is duurder voor ze:)
ik heb ook nog even een licht/donker schakelaar en een stekkerblok gehaald maar waren de laatste (cruqius) en de rest is al op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb een Elro HE863 lichtsensor in Domoticz toegevoegd als Dusk Sensor (via RFLink).
Alleen werkt hij precies verkeerd om, als hij licht ziet, geeft Domoticz "nacht" aan en andersom "dag" bij donker.
Is dit om te draaien? Een Dawn Sensor staat er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
BounceMeister schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:24:
Ik heb een Elro HE863 lichtsensor in Domoticz toegevoegd als Dusk Sensor (via RFLink).
Alleen werkt hij precies verkeerd om, als hij licht ziet, geeft Domoticz "nacht" aan en andersom "dag" bij donker.
Waarschijnlijk ligt dit aan de RFLink? Want ik heb hem net toegevoegd via een RFXcom en daarbij werkt hij perfect.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
schmm schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:11:
[...]

Hoe bedoel je precies?

Misschien kan ik zo wel iets maken als je me even meer info geeft wat het moet doen en wat je er van verwacht.

En waar draai je domoticz op? raspberry?
Ja het is een Raspberry/Domoticz.

Ik wil deze gaan koppelen aan mijn alarm systeem. Mijn koofverlichting wil ik dan laten flashen. Met tussenpoos van 1 a 3 seconden. Deze zou ik dan willen schakelen met een virtual switch.

Verder heb ik de koofverlichting (buiten) bijna nooit aan. En daarbij zo heel duur waren die schakelaars niet ;)

Heb het al met een scène geprobeerd maar dan moet ik heel veel commando's ingeven. Om 'm max 5 minuten te laten flikkeren.

[ Voor 46% gewijzigd door wackidth op 07-09-2015 18:49 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren bij de Praxis Amsterdam Westerpark e.e.a. apart laten leggen en zojuist opgehaald. Ben nog even naar het schap gelopen en heb nog e.e.a. extra meegenomen. Voor dat geld kon ik het niet laten liggen. Heb nu voor iets meer dan 50 euro materiaal waar ik anders dik 200 euro voor had moeten betalen O-) . Aantal inbouwmodules, inbouwmodules met wandschakelaar, en ook nog een schemerschakelaar voor buiten. Zwart, dus die wordt niet geel door de zon :) Overigens hangen er nog een paar van die schemerschakelaars en hadden ze nog voldoende deurcontacten, stekkerschakelaars, schakelbare tafeldozen, bewegingsmelders (voor buiten) en nog wel wat meer handig spul.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2hibalv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2dhz1pf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/mrp83s.jpg

De komende tijd kan ik weer wat leuke, kleine projectjes gaan doen 8)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:24:
Geen idee hoe die HE863 werkt, maar met de KaKu schemerschakelaar ontkom je er eigenlijk niet aan om dit script te gebruiken.

Wellicht kun je het modificeren voor jouw situatie, in het script kun je de aan/uit vast wel omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

heb ik ook het era vast laten leggen, haal het morgen op. dat is de volledige nederlandse voorraad nog volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb oo kwat homeeasy spul gekocht.. zaandam had niet veel liggen, voornamelijk stopcontakt dimmer/schakelaars los en diverse setjes. Heb ook wat 'plak' schakelaars en een schemer shakelaar meegenomen. Meeste verpakkingen zagen eruit alsof ze al diverse malen open geweest waren. Kreeg op de €50 nog extra €10 korting thuis gekomen alles nagekeken en was gewoon nieuw en compleet.

Eindelijk wat spul om ons vakantie huisje ook met domotica te voorzien .. rflink en pi had ik al met domoticz ingericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:31

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Pixal schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:18:
Praxis xl Amsterdam zuidoost is ook bijna door z'n elro spul heen. Net de laatste bewegings en schemersensoren meegejat.

Nieuw project voor wie het weet:

Ik doe in de winterdagen een speciaal 1200 watt kacheltje in de auto (eigen parkeerplaats en een verlengsnoer uit de schuur), als ik zie dat ik moet krabben doe ik met kaku het kacheltje aan en ga ik me aankleden etc. Na een uurtje kan ik zonder te krabben wegrijden in een lekker warme auto.

Ik zou dit weleens willen automatiseren want ik moet wel eerst helemaal m'n lenzen in doen en door een koud huis heen banjeren om te zien of de auto moet worden verwarmd. Ik kan er wel een timer opzetten maar je hoeft in de winter niet elke dag te krabben dus dat zou zonde zijn, er is ook geen moetikmorgenkrabben.nl ofzo (oh wacht er is wel een app voor geloof ik). Zou er een manier bestaan waarop ik kan checken of de ruiten beslagen of bevroren zijn en daar een schakeling aan maken? :)
Je zou een esp in je auto kunnen leggen met daaraan een lux en vocht en temp meter...
Lux x, vocht y en temp z, kachel aan.
Alleen zou ik met kaku oppassen, Zwave is beter.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:23:
[...]

Geen idee hoe die HE863 werkt, maar met de KaKu schemerschakelaar ontkom je er eigenlijk niet aan om dit script te gebruiken.

Wellicht kun je het modificeren voor jouw situatie, in het script kun je de aan/uit vast wel omdraaien.
Bedankt, jitter had ik nog niet aan gedacht.
Ik heb even de lijst met devices opgeschoond zodat ik goed kon zien wat er bij komt.
Het lijkt erop dat hij drie signalen verstuurt, deze drie schakelen precies tegelijkertijd:
Donker:
Elro HE863 (donker)
Licht:
Elro HE863 (licht)
Ik had eerst de HomeEasy gekozen, maar hij zendt dus ook een AC en een ARC signaal tegelijkertijd. Nu heb ik de AC code gepakt en nu schakelt hij wel goed.
Nu nog een goed plekje voor de sensor zoeken en kijken of hij goed schakelt, want de gevoeligheid is niet instelbaar.

Ik heb verder nog liggen om mee te spelen:
- 3-voudige schakelkast voor buiten, incl remote.
- 4 deur/raamsensors
- bewegingsmelder buiten
- bewegingsmelder binnen
- schakelaar + ontvanger outdoor

Ik heb nog een hele berg DIY spul liggen van AliExpress, maar met deze prijzen van Home Easy, kan je er zelf niet tegenop knutselen. Laat de winter maar komen.
////////////
Edit, nu is Domoticz weer offline, gisteren ook al. Ik heb nu een andere adapter gebruikt (ikea) maar dat is waarschijnlijk het probleem niet.
Het schakelen via een event ging ook al niet elke keer goed. Er zit dus ergens iets niet goed.
Misschien maar eens een nieuwere versie proberen. Ik heb nu de RPi SDcard image (2563), maar ik zie alleen nieuwere versies voor win32?

[ Voor 11% gewijzigd door BounceMeister op 07-09-2015 20:38 ]

Pagina: 1 ... 105 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door