grote_oever schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:10:
[...]
Geen probleem, je reageert ook bijna op al mijn berichten... dat je zelf nog aan domoticz toe komt
Zelf had ik inderdaad dit
beeld al gezien. Wel jammer dat er geen foto's gemaakt mee kan worden. Ik zat daarnaast ook nog te kijken naar Foscam FI9853EP, deze is wel bekend in domoticz. Dus ga nog even kijken of ik deze 60 euro er extra voor uit wil gegeven. Helaas is deze wel aan de grote kant om onder de carport te zetten.
Kan je die zeker aanraden. Prima beeld en grote (135(L)x135(W)x98(H)) valt juist erg mee t.o.v de losse camera's. Ik gebruik hem boven de voordeur en superstrak beeld en icm met Telegram en foto mailen zeker prettig. Natuurlijk is het duurder maar ervaring leert dat je later toch een beter beeld wilt en dan is het zoals altijd weer duurder dan gepland.
Voordelen die ik ervaar, maar er zijn meer camera's met deze voordelen uiteraard.
HD beeld
Werkt direct in Domoticz en Synology NAS
Geschikt voor buitengebruik
IR-CUT zodat overdag ook de beelden een normale weergave geven ipv paarse bladeren aan de bomen.
Ook in het donker superstrak beeld.
POE geschikt, al werkt de oplossing van Thinkpad uiteraard ook. Als je geen POE router/switch hebt dan kun je een
POE Injectorr aanschaffen. Deze gebruik ik ipv de losse kabels die Thinkpad aangaf. Camera werkt ook daar prima mee maar heb wel gelezen dat deze soms minder betrouwbaar werken en mensen af en toe problemen hebben. Ik wil alles zonder problemen hebben werken omdat de kabels niet makkelijk bereikbaar zijn voor mij. Maar beide is een oplossing. POE zeker voor buiten toch veel handiger dan allemaal kabels naar buiten brengen + lasdoos op de buitenmuur voor je adapter.
Camera heeft voor mij maar 1 nadeel en dat is kijkhoek. Een standaard
model heeft een ruime kijkhoek en dat is met dit model wel een stukje minder. Camera zit bij mij in de linkerbovenhoek van de voordeur. Heb het beeld nu wat gedraaid zodat ik de personen prima zie staan. In de normale stand mist dan net het hoofd en dat is toch wel een belangrijk deel om te zien
Oplossing zou zijn om de camera hoger te hangen waardoor je meer beeld krijgt maar dat is voor mij niet handig qua kabel en zo werkt het prima.
Hij kijkt als het ware door een rechthoek heen. Of een stuk vooruitkijken maar beperkt links en rechts. Of links/recht breed en vooruit weer beperkt. Voor een voordeur en mijn doel prima geschikt maar als je meer zicht rondom wilt hebben dan kun je beter kiezen voor het normale model, die kun je beter richten., of helemaal mooi
Foscam FI8919W. Hiermee kun je rondkijken maar is wel een stuk groter en duurder. Al kun je dit model ook direct uit China halen. Stuk goedkoper (let wel op invoerrechten) maar of de kwaliteit qua beeld vergelijkbaar is weet ik niet.
Maar die zijn mij allemaal te opvallend en de FI9853EP valt nu nagenoeg niet op omdat hij op een witte achtergrond zit.
Voorbeeld van de camera
[
Voor 3% gewijzigd door
MikeOO op 06-09-2015 08:49
]