Kijk eens in ozwcp en post je settings.
Hier ook al maanden een in gebruik op behoorlijke drukke plaats. Nog steeds 90%. Ik zou ook zeggen dat het aan de instellingen ligt, of het is een defect.
Zoals inderdaad gezegd is geworden, dingen die uit moeten/kunnen als je hem als bewegingsmelder gebruikt:wackidth schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:31:
[...]
Dan ben ik wel benieuwd wat je daarmee bedoelt. Ik wil m als bewegingssensor gebruiken... temp hoeft voor mij niet....maar laat me raden dat is zeker de batterijverslinder?
* LUX
* Temp
* LED
Ik heb er ook een als lux sensor en daar heb ik de overige dingen dan uitgeschakeld.
Luiheidwackidth schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:19:
[...]
Ja je kan exporteren in verschillende formaten.Jpeg,CSV PDF.
Maar waarom Youless? die dingen zijn duur zeg....heb je ook al naar Mysensors gekeken? daar kan je er 10 van maken.
Of zit er een andere reden achter.
Haha ja dat kan. Vind het zelf een leuk project. Kost bijna niets en het werkt perfect.Tortelli schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:41:
[...]
Luiheid. Wou voor een paar andere sensoren wel aan het knutselen gaan.
Heb nu ook de Mysensors IR aan de Harmony hangen. Dus met de a.b. alles te bedienen en diverse scripts draaien als er activiteiten in de Harmony veranderen (kan natuurlijk ook met de Harmony switches in Domoticz). Werkt echt probleemloos.
De JBmedia lightmanager kan de deur uit.
[ Voor 6% gewijzigd door wackidth op 31-08-2015 22:50 ]
.
Zal dan eerst maar weer wat batterijen moeten bestellen, maar nogmaals - als je af-fabriek er niets aan doet gaan de batterijen na 3 dagen leeg? Dat stond niet in de handleidingVerwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:34:
Kijk eens in ozwcp en post je settings.
Overigens heb ik een ander 4 in 1 sensor en die staat sinds juni nog op 100% batterij terwijl daar alle 4 de dingen het gewoon doen, op dezelfde plek in de garage
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Kan natuurlijk ook een defect zijn, enkele dagen is echt te kort. Zelfs met alles actief en standaard waardes zou ik toch op z'n minst enkele maanden verwachten.
Als het recent gekochte zijn is het misschien beter om contact met de verkoper op te nemen voor een omruiling.
Als het recent gekochte zijn is het misschien beter om contact met de verkoper op te nemen voor een omruiling.
Ja heb al weer 'm lopende draadje hierover afgestoft, verkoper gaf ook al aan dat ie dat nog niet had meegemaakt met dit type sensor. Vermoed eigenlijk gewoon een defect, aangezien ie ook niet als een gek data blijft sturen - hij gaat netjes in 'slaapstand' als er even niets te melden valt bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:50:
Kan natuurlijk ook een defect zijn, enkele dagen is echt te kort. Zelfs met alles actief en standaard waardes zou ik toch op z'n minst enkele maanden verwachten.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Misschien ben ik hier niet helemaal op de goede plek, maar ik probeer het toch maar even, jullie weten hier vast wel het fijne van.
Ik ben bezig met het maken van een werkplaats en kan dus van de grond af de stroom gaan aanleggen. Het dak zit er komend weekend waarschijnlijk wel op, dus dan kan ik beginnen met het aanleggen van de stroom. Nou wil ik er ook een beetje een proeftuin van maken voor domotica. Hoe kan ik dan het beste te werk gaan? Mijn eigen idee was eigenlijk om op een centrale plaats alle schakeldraden bij elkaar te laten komen en dan met verschillende relais en een RaspberryPi de boel te gaan organiseren.
Is dat verstandig? Ik heb ook wat op Google gezeten, maar vind het moeilijk om iets te vinden dat mijn vraag beantwoord. Hoe doen ze dat bij nieuwbouw? Hoe zouden jullie dat doen?
Ik ben bezig met het maken van een werkplaats en kan dus van de grond af de stroom gaan aanleggen. Het dak zit er komend weekend waarschijnlijk wel op, dus dan kan ik beginnen met het aanleggen van de stroom. Nou wil ik er ook een beetje een proeftuin van maken voor domotica. Hoe kan ik dan het beste te werk gaan? Mijn eigen idee was eigenlijk om op een centrale plaats alle schakeldraden bij elkaar te laten komen en dan met verschillende relais en een RaspberryPi de boel te gaan organiseren.
Is dat verstandig? Ik heb ook wat op Google gezeten, maar vind het moeilijk om iets te vinden dat mijn vraag beantwoord. Hoe doen ze dat bij nieuwbouw? Hoe zouden jullie dat doen?
Kan die map alleen nergens vinden op mn synology. Moet je daar nog iets voor uithalen?
grote_oever schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:14:
[...]
Moet je even het script plaatsen in: domoticz\scripts\lua\
Zal wel iets met hardware zijn dan ook. Die van mij hangt nu precies een jaar en nog 100% batterij.NiGeLaToR schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:46:
[...]
Zal dan eerst maar weer wat batterijen moeten bestellen, maar nogmaals - als je af-fabriek er niets aan doet gaan de batterijen na 3 dagen leeg? Dat stond niet in de handleidingHad poll-rate instellingen e.d. al zeer laag gezet, maar waarom een 4in1 sensor kopen als je maar 1 uit 4 kunt gebruiken.
Overigens heb ik een ander 4 in 1 sensor en die staat sinds juni nog op 100% batterij terwijl daar alle 4 de dingen het gewoon doen, op dezelfde plek in de garage
Ik zend beweging door als het donker is en verder geen hoge intervallen gebruikt voor temp en helderheid. Echt topding vind ik.
[ Voor 56% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-09-2015 07:38 ]
Nee daar heb je wel gelijk in.NiGeLaToR schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:34:
[...]
Onzin. Pardon my french, maar als het ding *niets* doet en na 3 dagen leeg is en de jouwe hebben andere 'instellingen' en gaan in ene maanden mee is dat volkomen normaal?
Maar geeft ie ook aan dat de batterijen leeg zijn? Het hoeft ook niet perse alleen aan de sensoren te liggen. Ik had in het begin ook dat ze het soms niet deden. Paar keer een heal moeten doen. Wellicht de afstand naar de transceiver te groot?
Die vraag past beter hier denk ik: Domotica. Ervaringen en vragen.Verstekbakker schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:00:
Misschien ben ik hier niet helemaal op de goede plek, maar ik probeer het toch maar even, jullie weten hier vast wel het fijne van.
[...]
Dit topic is specifiek voor Domoticz, wellicht al te specifiek voor jouw situatie op dit moment.
Bij mij staat hij onder /volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/lua. Als je een gedeelte van dat pad mist, moet je de mappen zelf even aanmaken, was op de vorige bladzijde volgens mij ook iemand dit ditzelfde probleem had.Remco Tr schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:04:
Kan die map alleen nergens vinden op mn synology. Moet je daar nog iets voor uithalen?
[...]
Oei, ik durf mijn meterkast niet te laten zien... Bedankt voor de aansporing om er iets aan te gaan doen.JvdW schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:51:
[afbeelding]
Linksboven het kastje (ICE) en op de meter de Pi
👉🏻 Blog 👈🏻
Die foto past ook prima in Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3 
Gisteravond Domoticz op m'n Synology bijgewerkt, nu is v2.2887 alweer beschikbaar om te installeren. Volgens mij is 'jumbotroll' (diegene die de packages voor Synology compiled) weer lekker op dreef

Gisteravond Domoticz op m'n Synology bijgewerkt, nu is v2.2887 alweer beschikbaar om te installeren. Volgens mij is 'jumbotroll' (diegene die de packages voor Synology compiled) weer lekker op dreef
[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 01-09-2015 08:11 ]
Batterij is dood, heb 'm express in de garage gelegd in 'zicht' van de Zwave zender. Vlak naast andere sensoren die nog wel prima werken. Leverancier geeft aan toch Domoticz te verdenken van iets raars, maar gaat er voor me naar kijken. Zal 'm eerst maar 's terugsturen dus. Dank voor het meedenken allen!Nicap schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:38:
[...]
Nee daar heb je wel gelijk in.
Maar geeft ie ook aan dat de batterijen leeg zijn? Het hoeft ook niet perse alleen aan de sensoren te liggen. Ik had in het begin ook dat ze het soms niet deden. Paar keer een heal moeten doen. Wellicht de afstand naar de transceiver te groot?
Even een vraag voor de elektronica techneuten.
Ik wil (na t horen van de vretende batterij Fibaro eye) de fibaro eye hard wired voeden. Zo kan ik ook alle functies gebruiken.
Mijn bedrade alarm PIR heb ik aangesloten met utp kabel. Kan de Eye dus daar plaatsen. Daar heb ik nog wat draden van over.
Dus mijn idee in de alarmcentrale een 12v traploze omvormer naar 3.6v te monteren en deze via de utp draden de Eye te voeden.
Zijn de draden daar dik genoeg voor? Afstand is zo'n 10 meter.
Ik wil (na t horen van de vretende batterij Fibaro eye) de fibaro eye hard wired voeden. Zo kan ik ook alle functies gebruiken.
Mijn bedrade alarm PIR heb ik aangesloten met utp kabel. Kan de Eye dus daar plaatsen. Daar heb ik nog wat draden van over.
Dus mijn idee in de alarmcentrale een 12v traploze omvormer naar 3.6v te monteren en deze via de utp draden de Eye te voeden.
[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 01-09-2015 10:21 ]
.
PoE 802.3af standaard gaat met 48V (15.4 watt) over 100 meter UTP kabel. Dus ja, dat gaat wel werken.wackidth schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:17:
Even een vraag voor de elektronica techneuten.
Ik wil (na t horen van de vretende batterij Fibaro eye) de fibaro eye hard wired voeden.
Niet echt nee, ben kort daarna naar een woonhuis gaan kijken en ook gekochtAppie Heijn schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:58:
[...]
Hoewel erg lang geleden gepost, ben ik toch benieuwd of je hier nog wat op gevonden heb. Hoewel ik geen domoticz heb(-->vera) zou ik ook graag willen dat het 1 en ander automatisch zou gaan bij het afgaan van de pager.
Appie Heijn in "Micasaverde Vera Zwave Controllers; Ervaringen en Vragen"
Sindsdien helemaal niet meer bezig geweest met domotica.
Sinds een paar maanden een vriendin, dus zit tegenwoordig vaker achter de PC op mijn werk dan thuis...
Ik zou het andersom doen, 12V over de UTP sturen en bij de Eye een DC-DC converter (LM2596 printje van eBay ?) plaatsen. Dan maakt het ook niet uit of er nou 12, 10 of 11V uit de UTP komt, is toch nog zat voor de DC-DC converterwackidth schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:17:
[...]
Wat is momenteel aan te raden als z-wave controller voor een raspberry pi B, moet ik gaan voor een z-wave.me module of is een usb stick beter, en welke zouden jullie aanraden.
Precies, package was nog niet voorzien van de update.AUijtdehaag schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:48:
[...]
Ik inmiddels ook. Enkele dagen geleden stond die er niet op bij http://jadahl.dscloud.me/sspks/, vandaar.
Ik zie vast iets super simpels over het hoofd, maar waarom wordt onderstaande blockly niet geaccepteerd?

Het doel is simpel: als in de nacht de buitenverlichting ("verlichting buiten compleet") helemaal uit is en de camera detecteert beweging, dan wil ik dat eerst de "straler garage" aanspringt en 10 sec later de "verlichting buiten compleet". Ter info "verlichting buiten compleet" is een aparte blockly die een aantal lampen schakelt, maar niet de "straler garage".
Ik kan wel op save klikken, geen enkele foutmelding, maar hij slaat hem niet op.. Blijkbaar vind ie het niet leuk dat ik 2x "set" geef, want als ik er 1 weg haal (maakt niet uit welke) dan slaat ie hem wel goed op. En dat terwijl die aparte blocky voor "verlichting buiten compleet" een stuk of 5 keer "set x = on" doet.
En natuurlijk moet ik voor het nette nog even in de voorwaardes erbij zetten dat ie ook moet controleren dat de "straler garage" uit staat.. Maar eerst dit vage probleem oplossen..

Het doel is simpel: als in de nacht de buitenverlichting ("verlichting buiten compleet") helemaal uit is en de camera detecteert beweging, dan wil ik dat eerst de "straler garage" aanspringt en 10 sec later de "verlichting buiten compleet". Ter info "verlichting buiten compleet" is een aparte blockly die een aantal lampen schakelt, maar niet de "straler garage".
Ik kan wel op save klikken, geen enkele foutmelding, maar hij slaat hem niet op.. Blijkbaar vind ie het niet leuk dat ik 2x "set" geef, want als ik er 1 weg haal (maakt niet uit welke) dan slaat ie hem wel goed op. En dat terwijl die aparte blocky voor "verlichting buiten compleet" een stuk of 5 keer "set x = on" doet.
En natuurlijk moet ik voor het nette nog even in de voorwaardes erbij zetten dat ie ook moet controleren dat de "straler garage" uit staat.. Maar eerst dit vage probleem oplossen..
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Ik heb een Cyble sensor aangesloten op de S0PCM (Bruine kabel op aarde, witte kabel op 1) en wil mijn waterverbruik bij gaan houden. Via "dmesg" zag ik dat de module via ttyACM0 doorgegevens is in Domoticz. Waarom heeft de S0PCM een ACM0 in plaats van een USB0 of USB1 zoals bij mijn P1 kabel en RFXcom het geval is?
Bij de hardware instellingen heb ik de S0 module heb ik aangeven dat het bij meter 1 om water gaat met een pulsewaarde van 1000. De andere meters heb ik als counter ingesteld met ook een pulsewaarde van 1000.
Bij devices zijn alle vijf de meters van S0PCM module zichtbaar, echter als type energy, dit krijg ik helaas ook niet als watermeter ingesteld.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Bij de hardware instellingen heb ik de S0 module heb ik aangeven dat het bij meter 1 om water gaat met een pulsewaarde van 1000. De andere meters heb ik als counter ingesteld met ook een pulsewaarde van 1000.
Bij devices zijn alle vijf de meters van S0PCM module zichtbaar, echter als type energy, dit krijg ik helaas ook niet als watermeter ingesteld.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Met events van deze omvang vind ik het handiger om over te stappen naar Lua, dat is een stuk makkelijker debuggen. Zo moeilijk is het niet eens, zoek maar eens op het Domoticz forum, ik ben af en toe ook wat met Lua scriptjes aan het knutselen.Whizzer schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:42:
Ik zie vast iets super simpels over het hoofd, maar waarom wordt onderstaande blockly niet geaccepteerd?
[afbeelding]
[...]
Als je weet hoe je de status van een device kunt opvragen en hoe je een device moet schakelen dan is het verder vrij eenvoudig omdat je gewoon letterlijk 'IF', 'THEN', 'AND', 'OR' gebruikt met Lua
[ Voor 1% gewijzigd door ThinkPad op 01-09-2015 18:28 . Reden: post herschreven van feit naar persoonlijke mening ]
Dit moet echt geen probleem zijn met blockly.... Ik heb wel langere blocklies die feilloos werken
Waarom doe je niet "and" ipv twee keer "set" en volgens mij moet je sunrise en sunset op "is gelijk aan" zetten.Whizzer schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:42:
[afbeelding]
Daarnaast merk ik dat iedereen altijd op LUA aanstuurt. Terwijl Blocky veel overzichtelijker is en JAH je kan meer met LUA. Maar voor beginners (waar ik onder val) en mensen met minder ervaring is blocky veel beter te begrijpen.
Bij Lua moet je heel concequent zijn met je opdrachten en je raakt het overzicht snel kwijt, vind ik.
[ Voor 11% gewijzigd door wackidth op 01-09-2015 17:55 ]
.
Verwijderd
En waarom lua? PHP doet het net zo goed, misschien wel beter. En is eenvoudiger te leren.
Omdat Lua standaard aanwezig is in Domoticz. We weten wel dat jij alles met PHP bouwt, maar dat vereist nog extra libraries. Lua is in elke versie van Domoticz aanwezig.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:57:
En waarom lua? PHP doet het net zo goed, misschien wel beter. En is eenvoudiger te leren.
En inmiddels is Domoticz V2.2903 op de Synology als package beschikbaar. Jumbotroll is lekker vlot weer met de updates.ThinkPadd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:09:
Die foto past ook prima in Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3
Wat een voordeel is: in de var map verschijnt een log bestandje: OZW_Log.txt
Hierin kun je eventuele problemen terugvinden als je ZWave niet werkt zoals het zou moeten werken. De scripts mappen worden tegenwoordig niet meer overschreven, dat scheelt terugplaatsen van scripts. Overigens zorg ik wel altijd voor een backup van de www directory, de scripts, de database en ook eventuele images en de frontpage voordat ik ga updaten. Tot nog toe hoef ik alleen de frontpage (met toebehoren) terug te plaatsen na een update en ook de themes die ik er later bij heb gezet, zoals het ThinkTheme
¯\_(ツ)_/¯
MneeThinkPadd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:47:
[...]
Doet dit niet gewoon wat je wil?
Lua:
1 2 if (otherdevices['KODI playing'] == 'Off') and (timedifference(otherdevices_lastupdate['KODI playing']) > 4) commandArray['Lamp']='On'
(de tweede IF & THEN vervangen door een AND). Je wilt immers pas iets doen als beide voorwaarden geldig zijn?
Voor de netheid zou er nog een AND achteraan moeten: and (otherdevices['Lamp'] == 'Off')
Je wilt immers alleen de lamp aanzetten als hij uit stond, anders blijf je script het 'aan' signaal sturen.
Verwijderd
Wellicht dat het script meteen getriggerd wordt als Kodi stopt en dan is het nog geen 4 seconden geleden.
Zou niks met set te maken moeten hebben, want ik zie op google meerdere werkende blocky's die wel meerdere sets hebben.. bv:Whizzer schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:42:
[afbeelding]

Pixal schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:34:
[...]
Mneenet geprobeerd maar de lamp gaat ongeveer na 10 tot 60 seconden pas aan
, dat is toch raar? Meteen kan zonder problemen, domoticz is heel direct wat dat betreft, maar 4 seconden wachten ho maar
Dit denk ik ook inderdaad.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:41:
Wellicht dat het script meteen getriggerd wordt als Kodi stopt en dan is het nog geen 4 seconden geleden.
Heb je hem opgeslagen als script_device_kodi.lua of script_time_kodi.lua? In dit geval wil je het eerste, zodat hij zo vaak/snel mogelijk getriggerd wordt.
Ja hij draait als script_device. Ik heb het voor de zekerheid ook eens op het domoticz forum geplaatst. Ik denk dat er inderdaad iets gebeurt zoals guyverschuere zegt.ThinkPadd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:55:
[...]
[...]
Dit denk ik ook inderdaad.
Heb je hem opgeslagen als script_device_kodi.lua of script_time_kodi.lua? In dit geval wil je het eerste, zodat hij zo vaak/snel mogelijk getriggerd wordt.
Script_device is elke minuut en dan kan het inderdaad 10 tot 60 seconden duren.
Ik denk dat je juist Script_time moet hebben maar ik kan er naast zitten.
Kun je misschien niet beter een virtuele switch maken en deze via de webinterface een vertraging geven?
En dan als switch = then licht aan.
Kun je misschien niet beter een virtuele switch maken en deze via de webinterface een vertraging geven?
Het is net andersomtlpeter schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:08:
Script_device is elke minuut en dan kan het inderdaad 10 tot 60 seconden duren.
Verwijderd
@tipeter: denk dat het net andersom is. Time elke minuut, device bij statuschange.
Zou een wrapper een oplossing kunnen bieden?
Maw een script die start als de device wijzigt, dat script start dan 4 sec later het echte script.
Maw een script die start als de device wijzigt, dat script start dan 4 sec later het echte script.
Je eerste AND clause mist een voorwaarde. Ook is je subject is leeg maar weet niet of dat veplicht is.Whizzer schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:42:
[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 01-09-2015 20:13 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Je hebt gelijk, _time is elke minuutVerwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:11:
@tipeter: denk dat het net andersom is. Time elke minuut, device bij statuschange.
Mijn Fibaro Eye is binnen.... mooi dingetje... Weet iemand wat de General device inhoud? Deze blijft altrijd op "on".
.
Hoe dan? Ik zie geen batterijlevel in de schakelaar.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:15:
Ik gebruik de general enkel voor batterij info.
.
Zijn er al meer die de lux sensor van mysensors in domotics gebruiken?
Verwijderd
Dat is toch die met een id eindigend op 28?
Pir zelf geeft geen batterij info, die andere wel.
Ik had een BH1750 binnen een week geleden ofzo, maar die was kapot, werd niet gevondenmartenjw schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:19:
Heb nu 2 nieuwe onderweg, komen deze week ergens. Nog even geduld hebben dus
Ja klopt de 28.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:20:
Dat is toch die met een id eindigend op 28?
In de devicelist zie ik de batterylevel staan maar niet in de schakelaar. Misschien anders "healen"?
.
Waarom heb je er een schakelaar van gemaakt ?wackidth schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:24:
In de devicelist zie ik de batterylevel staan maar niet in de schakelaar. Misschien anders "healen"?
Ik heb nog zitten denken aan een dummy switch met een inschakelvertraging erop, ik krijg dan exact na 4 seconden licht, maar volgens mij is er geen weg meer terug nadat je die hebt ingeschakeld. (Je kan niet het inschakelen niet meer afbreken toch?)
krijg de lux waarde netjes in domoticz, klopt ook nog heb het gecontroleerd met een echte luxmeter,alleen krijg hem niet met blockly geschakeld krijg dan telkens foutmeldingen in de log file.
Verwijderd
Die dingen worden gewoon zo aangemaakt.DukeBox schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:26:
[...]
Waarom heb je er een schakelaar van gemaakt ?
Ik post de batterijlevel van de general naar een virtuele percentage device.
Dat kies je toch zelf uit ?Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:33:
Die dingen worden gewoon zo aangemaakt.
[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 01-09-2015 20:35 ]
Heb ik niet gedaan, als ik m toevoeg dan wordt het een schakelaar. En geen batterijnivo te zien hier.DukeBox schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:26:
[...]
Waarom heb je er een schakelaar van gemaakt ?
Heb m net verwijderd en weer toegevoegd. Maar het blijft een schakelaar.
[ Voor 11% gewijzigd door wackidth op 01-09-2015 20:37 ]
.
Gebruik een LDR als lux sensor via mysensors. Heb er alleen nog niet mee gedaan in termen van blockly ofzomartenjw schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:19:
Geeft een getal tussen 0 en 100 waarbij 100 het felste belicht is. Sterke directe zon buiten gaf bijvoorbeeld 98 ..
Donker is 0 , schemering rond de 30 volgens mij. Accuraat genoeg voor mij
cd /pub && more beer
Dus verder doet ie niets?? Dan gooi ik m er uit ga m toch hard wired voeden.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:33:
[...]
Die dingen worden gewoon zo aangemaakt.
Ik post de batterijlevel van de general naar een virtuele percentage device.
Maar mooi ding, nu denkt mijn schoonmoeder die op de kleine past dat ik haar helemaal in de gaten houd.
Die vind het maar niets dat Domotica
[ Voor 18% gewijzigd door wackidth op 01-09-2015 20:41 ]
.
Had de schemerschakeling van KAkU er nog opzitten met het script zoals hier wel eens aangegeven, bevalt opzich goed, heb alleen wel eens het idee dat het schakelmoment wat verloopt, wou dit dus met de luxsensor gaan doen.
Krijg het alleen dus nog niet voor elkaar met blockly en kan geen LUA schrijven.
Krijg het alleen dus nog niet voor elkaar met blockly en kan geen LUA schrijven.
Dat was ook mijn gedachte.. Qua complexiteit vond ik dit nogal een hoog jip/janneke gehalte hebben..tozzke schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:29:
Dit moet echt geen probleem zijn met blockly.... Ik heb wel langere blocklies die feilloos werken
Omdat ik 2 schakelingen achter elkaar wil doen met een interval.. Enig idee hoe ik dat dan op de door jouw voorgestelde manier kan doen? (ik leer nog elke dag). Sunrise mag echt "kleiner dan" zijn.wackidth schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:46:
Waarom doe je niet "and" ipv twee keer "set" en volgens mij moet je sunrise en sunset op "is gelijk aan" zetten.
Daarbij heb ik andere blockly's waarbij ik wel feilloos meerdere set's kan doen..
Ben ik in ieder geval niet gek..grote_oever schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:44:
Zou niks met set te maken moeten hebben, want ik zie op google meerdere werkende blocky's die wel meerdere sets hebben..
Waarom doet ie het dan wel als ik één van de beide "set's" weghaal? Dat kan dan toch niet in die eerste AND zitten?DukeBox schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:12:
Je eerste AND clause mist een voorwaarde. Ook is je subject is leeg maar weet niet of dat veplicht is.
By the way: subject is bijna leeg. Staat een spatie.. Voorheen zat ik met Pushbullet te knutselen, daar ging Subject niet, althans bij mij.. Nu bij Telegram merk ik dat het zo ook werkt.. Dus lekker met m'n tengels vanaf gebleven..
Ondertussen heb ik maar een workaround erop losgelaten, al ben ik nog steeds ervan overtuigd dat het moet kunnen werken..
Nu eerst deze Blockly:

Die schakelt de dummy schakelaar "Tuinverlichting vertraagd". En daaraan heb ik de volgende Blockly geknoopt:

Met een omweg dus wel werkend gekregen, maar gezien de tweede blockly zie ik echt nog steeds het probleem niet van de eerste..
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Domoticz is toch een beetje omwegen zoeken steeds. Maar dat maakt het misschien juist leuk. Hoewel ik wel echt volledig ondergesneeuwd raak onder alle DUMMY schakelaars.
Ik heb voor elkaar gekregen door een DUMMY schakelaar een inschakelvertraging van 2 seconden te geven, dat de lichten pas na 2 seconden aan gaan als ik in KODI op pauze druk. Precies genoeg tijd voor KODI om de volgende video te starten zonder dat alle lampen tussendoor aan gaan.
Toch, als zoiets met een dummy kan moet het toch ook te scripten zijn
Ik heb voor elkaar gekregen door een DUMMY schakelaar een inschakelvertraging van 2 seconden te geven, dat de lichten pas na 2 seconden aan gaan als ik in KODI op pauze druk. Precies genoeg tijd voor KODI om de volgende video te starten zonder dat alle lampen tussendoor aan gaan.
Toch, als zoiets met een dummy kan moet het toch ook te scripten zijn

Ik heb ook soms beetje met delays zitten puzzelen. Zo heb ik iets geinigs bedacht met een extreem lage WAF... Ik heb een entree op de begane grond en wanneer het donker is en ik open de deur gaat de witte verlichting aan. Harstikke fijn natuurlijk als je met 2 boodschappentassen binnenkomt en geen handen vrij hebt voor een lichtknopje.
Maar nu had ik bedacht dat het wel een (voor mij althans) komische upgrade zou zijn dat de lamp, alleen als mijn vriendin al thuis is, van wit naar rood gloeit voor enkele seconden om vervolgens terug naar wit te keren.
Maar dan krijg je dus met enkele timing dingetjes te maken. Ik wilde bijvoorbeeld wel dat hij pas enkele seconden na het openen van de deur rood zou worden, dan 5 seconden zo zou blijven alvorensterug te keren naar de witte kleur. Dus om deze sequence uit te voeren doe ik in Lua:
In het PHP script is het vervolgens niet zo lastig om delays in te bouwen met "sleep()". Na een sleep kan je dan via de Domoticz API een HTTP request doen om een switch te zetten of juist een HTTP request naar de Hue-bridge in dit geval voor het "waarschuwingslicht". Beetje indirect is het wel, maar geeft wel veel controle en heeft geen dummy switches nodig.
Maar nu had ik bedacht dat het wel een (voor mij althans) komische upgrade zou zijn dat de lamp, alleen als mijn vriendin al thuis is, van wit naar rood gloeit voor enkele seconden om vervolgens terug naar wit te keren.
Maar dan krijg je dus met enkele timing dingetjes te maken. Ik wilde bijvoorbeeld wel dat hij pas enkele seconden na het openen van de deur rood zou worden, dan 5 seconden zo zou blijven alvorensterug te keren naar de witte kleur. Dus om deze sequence uit te voeren doe ik in Lua:
code:
1
| os.execute('php /home/pi/huecmd.php') |
In het PHP script is het vervolgens niet zo lastig om delays in te bouwen met "sleep()". Na een sleep kan je dan via de Domoticz API een HTTP request doen om een switch te zetten of juist een HTTP request naar de Hue-bridge in dit geval voor het "waarschuwingslicht". Beetje indirect is het wel, maar geeft wel veel controle en heeft geen dummy switches nodig.
Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony
Misschien dat ik iets over het hoofd zie maar krijg frontpage.html niet gevuld. (uitleg gevolgd op http://www.domoticz.com/wiki/CustomStatusPage)
Ook even ter controle voor mijzelf:
1 Ruimte toegevoegd.
2 Apparaten aan de ruimte toegevoegd.
3 apparaten met idx opgezocht in http://jsonviewer.stack.hu/.
4 Ik had standaard geen frontpage.html dus gemaakt in ~/domoticz/www.
5 De volgende frontpage.html.tar.gz van http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698 uitgepakt en inhoud naar frontpage.html gekopieerd.
6 $.roomplan=2; en $.domoticzurl="http://localhost:8080" aangepast. Nu werkt de basis zonder info.
7 Als test bv
['6','CounterToday', 'cell4', 'Elektra vandaag (kWh)','1','0'],
['7','CounterToday', 'cell5', 'Gas vandaag (m<sup>3</sup>)','1','0'],
toegevoegd maar er worden geen cellen gevuld. Dit ook met andere idx'en (temp's) en posities gedaan.
Zien jullie het?
1 Ruimte toegevoegd.
5 De volgende frontpage.html.tar.gz van http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698 uitgepakt en inhoud naar frontpage.html gekopieerd.
6 $.roomplan=2; en $.domoticzurl="http://localhost:8080" aangepast. Nu werkt de basis zonder info.
7 Als test bv
toegevoegd maar er worden geen cellen gevuld. Dit ook met andere idx'en (temp's) en posities gedaan.
Zien jullie het?
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Gebruik roomplan 0 dan kun je alle devices gebruiken zonder ze eerst in een roomplan te moeten stoppenstuffer schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:18:
Misschien dat ik iets over het hoofd zie maar krijg frontpage.html niet gevuld. (uitleg gevolgd op http://www.domoticz.com/wiki/CustomStatusPage)
[...]
Zien jullie het?
Misschien dat dat het al oplost.
Normaal gesproken (verderop in dat topic wat je noemt) is het trouwens een (bijna) kant-en-klare frontpage. Je download het ingepakte bestand, pakt dat uit in /www/ (zodat frontpage.html in /www/ staat, .js bestanden onder /js/, .css onder /css/ etc.) en dan hoef je in de frontpage_settings.js alleen nog maar de IDX'en, IP-adres en beschrijvingen aan te passen.
IDX van elk device staat trouwens ook in het overzicht onder Setup > Devices. Dat is minder omslachtig dan eerst JSON-output van alle devices op te vragen en dat door een JSON-viewer te gooien
[ Voor 101% gewijzigd door ThinkPad op 02-09-2015 08:27 ]
Even een klein vraagje.
Ik heb mijn eerste z-wave modules geïnstalleerd 2 weken terug, 2 stuks Fibaro Dimmer 2.
Ik heb een Z-Wave USB stick van Z-Wave.me
De 2 Fibaro modules werden niet herkend (zie screenshot) waardoor ik niet alle paramaters kan instellen.
Inmiddels een paar (Beta) updates verder en vorige week de 3e Fibaro Dimmer 2 module geïnstalleerd, deze werd wel herkend en kan daarvan wel de correcte parameters instellen.
Is het mogelijk om deze opnieuw te laten herkennen door Domoticz, of moet ik dan de modules verwijderen en opnieuw toevoegen? Want dan moet ik waarschijnlijk alles opnieuw instellen, zoals Blockly events en raak ik de stroomverbruik grafieken kwijt.
Ik heb mijn eerste z-wave modules geïnstalleerd 2 weken terug, 2 stuks Fibaro Dimmer 2.
Ik heb een Z-Wave USB stick van Z-Wave.me
De 2 Fibaro modules werden niet herkend (zie screenshot) waardoor ik niet alle paramaters kan instellen.
Inmiddels een paar (Beta) updates verder en vorige week de 3e Fibaro Dimmer 2 module geïnstalleerd, deze werd wel herkend en kan daarvan wel de correcte parameters instellen.
Is het mogelijk om deze opnieuw te laten herkennen door Domoticz, of moet ik dan de modules verwijderen en opnieuw toevoegen? Want dan moet ik waarschijnlijk alles opnieuw instellen, zoals Blockly events en raak ik de stroomverbruik grafieken kwijt.

BP on the move!!!
Verwijderd
Hierop inhakend, en het bericht hierboven.Pandanl schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:35:
Wat is momenteel aan te raden als z-wave controller voor een raspberry pi B, moet ik gaan voor een z-wave.me module of is een usb stick beter, en welke zouden jullie aanraden.
Wat is op dit moment de beste combinatie met de meest ondersteunde apparaten en het meeste stabiel op een RPI B (ook B+ of 2):
- zwave.me - uzb stick
- razberry opsteek printje
- Aeon labs z-stick S2
En welke tussenstekkers (zowel met als zonder dimmer) werken hier feilloos op?
Op de compatibiliteitslijsten zie ik alleen de fibaro staan, maar bijvoorbeeld geen Duwi/Popp/TKB en dergelijke.
Is er een workaround voor het volgende:
in de logs zie ik wel dat group geschakeld wordt.
ook heb ik de group veranderd zoals die nu ook in devices te vinden is: (otherdevices['Tuingroep']) ook dit mag niet baten.
iemand?
code:
1
2
3
| if (otherdevices['Group:Tuingroep']) == 'On' then print (". Tuingroup on ") end if (otherdevices['Group:Tuingroep']) == 'Off' then print (". Tuingroup off ") end if (otherdevices['Group:Tuingroep']) == 'Mixed' then print (". Tuingroup mixed") end |
ook heb ik de group veranderd zoals die nu ook in devices te vinden is: (otherdevices['Tuingroep']) ook dit mag niet baten.
iemand?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Wat is je vraag precies? Je wilt een workaround, maar voor wat? Wat gaat er nu niet goed?remcoXP schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:06:
Is er een workaround voor het volgende:
code:
1 2 3 if (otherdevices['Group:Tuingroep']) == 'On' then print (". Tuingroup on ") end if (otherdevices['Group:Tuingroep']) == 'Off' then print (". Tuingroup off ") end if (otherdevices['Group:Tuingroep']) == 'Mixed' then print (". Tuingroup mixed") end
iemand?
hmm er wordt niets geprint. ofwel de status van groups kan ik niet uitlezen maar wel schakelen.
ThinkPadd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:07:
[...]
Wat is je vraag precies? Je wilt een workaround, maar voor wat? Wat gaat er nu niet goed?
Waarom niet een virtuele switch aanmaken die je in die groep zet? Zo doe ik het ook met m'n verlichting, in Blockly kan ik dan controleren of die switch aan/uit staat (en de groep dus ook, aangezien de switch alleen door de groep geschakeld wordt).
Vervuiling van het aantal switches...
aangezien de groups er al inzitten en hun werk doen. behalve bij het uitlezen van status in lua.
aangezien de groups er al inzitten en hun werk doen. behalve bij het uitlezen van status in lua.
ThinkPadd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:10:
Waarom niet een virtuele switch aanmaken die je in die groep zet? Zo doe ik het ook met m'n verlichting, in Blockly kan ik dan controleren of die switch aan/uit staat (en de groep dus ook, aangezien de switch alleen door de groep geschakeld wordt).
@ThinkPad
Las net je review van de EvoHome.
Begrijp ik goed dat ik geen zwave gateway nodig heb om deze thermostaat aan te sturen met Domoticz? Kun je ook setpoint beinvloeden via de api? En werkt de api ook local of moet er een internetverbinding zijn....
Want voor die prijs gaat die nest er meteen uit, hang ik die Honeywell in de meterkast uit het zicht en regel alles met Domoticz. Klaar.
Begrijp ik goed dat ik geen zwave gateway nodig heb om deze thermostaat aan te sturen met Domoticz? Kun je ook setpoint beinvloeden via de api? En werkt de api ook local of moet er een internetverbinding zijn....
Want voor die prijs gaat die nest er meteen uit, hang ik die Honeywell in de meterkast uit het zicht en regel alles met Domoticz. Klaar.
Waar kan ik die review vinden? Ben namelijk geïnteresseerd in de Evohome, wil deze gaan aanschaffen zodra de WiFi versie leverbaar is.UltraSub schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:16:
@ThinkPad
Terug te komen op mijn eerder gestelde vraag, iemand een tip/advies?
BP on the move!!!
Review staat hier: productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad
Je hebt alleen die thermostaat (en de gateway die je erbij krijgt) + Domoticz nodig. Z-Wave is geen sprake van in het hele verhaal.
API werkt via internet helaas. Maar daar heb ik geen verstand van, het werkt via 'evohome-client' en een medetweaker heeft een tweetal kleine scriptjes gemaakt om dat te koppelen aan Domoticz. Setpoint updaten moet vast ook prima kunnen, maar heb ik nu niet in gebruik. Ik schakel alleen (met een virtuele switch) tussen het klokprogramma en de eco of away modus.
Nadeel is wel dat hij met vrij lage temperaturen stookt, een grote woning warmt dus niet zo snel op als wat je nu wellicht hebt.
In de meterkast hangen lijkt mij overigens niet zo handig, de thermostaat meet de temperatuur, als je verwarming een poos staat te loeien is het in je woonkamer wellicht 24 °C maar in je meterkast nog 19°C waardoor de thermostaat maar door blijft gaan met warmte vragen van je ketel.
De thermostaat is eigenlijk gewoon een Round, maar door de gateway wordt het ineens een Round met afstandsbediening. Hij heeft verder niet echt blitse functies ofzo, dat verloopt via de smartphone app (die overigens vrij traag is soms, Honeywell servers staan in USA wellicht). Qua features zal je er in vergelijking met je Nest waarschijnlijk op achteruitgaan. Op gasverbruik ga je er op vooruit (de HRCM is een modulerende thermostaat, je Nest niet
)
Voor verdere vragen beter even DM sturen, anders wordt het wel een erg lange post. Ik wil best wat dingen testen/uitzoeken als je nog meer vragen hebt.
Je hebt alleen die thermostaat (en de gateway die je erbij krijgt) + Domoticz nodig. Z-Wave is geen sprake van in het hele verhaal.
API werkt via internet helaas. Maar daar heb ik geen verstand van, het werkt via 'evohome-client' en een medetweaker heeft een tweetal kleine scriptjes gemaakt om dat te koppelen aan Domoticz. Setpoint updaten moet vast ook prima kunnen, maar heb ik nu niet in gebruik. Ik schakel alleen (met een virtuele switch) tussen het klokprogramma en de eco of away modus.
Nadeel is wel dat hij met vrij lage temperaturen stookt, een grote woning warmt dus niet zo snel op als wat je nu wellicht hebt.
In de meterkast hangen lijkt mij overigens niet zo handig, de thermostaat meet de temperatuur, als je verwarming een poos staat te loeien is het in je woonkamer wellicht 24 °C maar in je meterkast nog 19°C waardoor de thermostaat maar door blijft gaan met warmte vragen van je ketel.
De thermostaat is eigenlijk gewoon een Round, maar door de gateway wordt het ineens een Round met afstandsbediening. Hij heeft verder niet echt blitse functies ofzo, dat verloopt via de smartphone app (die overigens vrij traag is soms, Honeywell servers staan in USA wellicht). Qua features zal je er in vergelijking met je Nest waarschijnlijk op achteruitgaan. Op gasverbruik ga je er op vooruit (de HRCM is een modulerende thermostaat, je Nest niet
Voor verdere vragen beter even DM sturen, anders wordt het wel een erg lange post. Ik wil best wat dingen testen/uitzoeken als je nog meer vragen hebt.
[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 02-09-2015 11:30 ]
Je kan de schakelaar nog gewoon omzetten naar een motion sensor door op edit te klikken van de aangemaakte switch en dan bij "switch type" Motion Sensor ipv On/Off. De Lux en Temp meter staan bij mij meteen goed bij Utility en Temperature.wackidth schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:36:
[...]
Heb ik niet gedaan, als ik m toevoeg dan wordt het een schakelaar. En geen batterijnivo te zien hier.
Heb m net verwijderd en weer toegevoegd. Maar het blijft een schakelaar.
M.b.t. het batterij niveau zie ik bij alle drie de devices (Lux, Temp, PIR) in de device list er nu gewoon 100% in staan. Heb hem gisteren aangesloten dus zal wel kloppen.
Die had ik ook gevonden maar dacht begin weer bij de basisThinkPadd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:10:
[...]
Gebruik roomplan 0 dan kun je alle devices gebruiken zonder ze eerst in een roomplan te moeten stoppen
Misschien dat dat het al oplost.
Normaal gesproken (verderop in dat topic wat je noemt) is het trouwens een (bijna) kant-en-klare frontpage. Je download het ingepakte bestand, pakt dat uit in /www/ (zodat frontpage.html in /www/ staat, .js bestanden onder /js/, .css onder /css/ etc.) en dan hoef je in de frontpage_settings.js alleen nog maar de IDX'en, IP-adres en beschrijvingen aan te passen.
IDX van elk device staat trouwens ook in het overzicht onder Setup > Devices. Dat is minder omslachtig dan eerst JSON-output van alle devices op te vragen en dat door een JSON-viewer te gooien
Nu heb ik de settings van G3rard overgenomen met alle custom files direct op de juiste plaatst. maar is het nu dat alleen de idx' en in de frontpage_settings.js aangepast moeten worden tussen: USER VALUES below en above ^^^^^ ?
Of alle idx' en in het hele script?
-----
edit
-----
ff snel op de vpn vanaf werk naar huis en werkt!!
[ Voor 3% gewijzigd door stuffer op 02-09-2015 12:18 ]
*** NIKS ***
Ja dat heb ik gedaan. Die laatste switch met 80 op het einde dat is een tamper switch kwam ik achter.wmn79 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:54:
[...]
Je kan de schakelaar nog gewoon omzetten naar een motion sensor door op edit te klikken van de aangemaakte switch en dan bij "switch type" Motion Sensor ipv On/Off. De Lux en Temp meter staan bij mij meteen goed bij Utility en Temperature.
M.b.t. het batterij niveau zie ik bij alle drie de devices (Lux, Temp, PIR) in de device list er nu gewoon 100% in staan. Heb hem gisteren aangesloten dus zal wel kloppen.
Het duurt soms wel wat langer voordat zwave alle benamingen in de device list Update heb ik wel gemerkt.
.
Zo heb ik een keer de fout gemaakt om met m'n Z-wave stick een Fibaro wallplug, 4in1 en door sensor in één klap toe te voegen op de controller. Daarna in Domoticz een zee aan nieuwe devices waarvan ik geen idee had wat elke device was..
Het 3 keer snel drukken op de "b-knop" forceert in ieder geval een wake-up en daarbij wordt naar mijn weten ook een command-frame gestuurd. Dit pakketje met gegevens bevat informatie over welke waardes het device kan registreren/meten dus dat versnelt het proces.
Het 3 keer snel drukken op de "b-knop" forceert in ieder geval een wake-up en daarbij wordt naar mijn weten ook een command-frame gestuurd. Dit pakketje met gegevens bevat informatie over welke waardes het device kan registreren/meten dus dat versnelt het proces.
Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony
Gisteravond lukte het me niet om het waterverbruik te registeren met een pulse meter via de S0PCM. Vandaag lukte dit wel na een tijdje proberen. (Het hielp om eerst alles op energy te zetten, vervolgens op gas en daarna op water).
Nu zit ik met het volgende probleem:

Zoals je ziet geeft Domoticz op het dashboard aan dat ik 100 liter water heb verbruikt, wat niet het geval is.
Wanneer ik doorklik naar Utilities is dit scherm te zien:

Hier is te zien dat ik 0,030 m3 heb verbruikt, wanneer ik een maatbeker van 1 liter vult telt deze ook netjes op zoals het hoort.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ook in het dashboard 30 liter wordt weergegeven?
Nu zit ik met het volgende probleem:

Zoals je ziet geeft Domoticz op het dashboard aan dat ik 100 liter water heb verbruikt, wat niet het geval is.
Wanneer ik doorklik naar Utilities is dit scherm te zien:

Hier is te zien dat ik 0,030 m3 heb verbruikt, wanneer ik een maatbeker van 1 liter vult telt deze ook netjes op zoals het hoort.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ook in het dashboard 30 liter wordt weergegeven?
Dat kon wel eens een bug zijn. Ik zag op een gegeven moment voorbij komen dat ik op een dag ruim 6000 m3(!) had verbruikt als ik keek naar het dagtotaal op die dag. Als ik dan op log klikte en naar het verbruik van die dag per uur keek, dan zag ik waarden die bij lange na niet op 6.000.000 liter zouden uitkomen en prima leken op waarden die ik zou verwachten. Ook bij de optie Report zag ik dan totalen voor de maand die goed overeenkomen met wat de watermeter zelf aangaf. Nog steeds zie ik onder utilities een totaal van iets van 11.000 m3 terwijl de reports aangeven dat er 2,8 m3 verbruikt is (wat ook weer prima te rijmen is met wat de watermeter aangeeft). Als je het verbruik per uur bekijkt, zie je dan die 100 liter weer terug (verspreid over meerdere uren)?nielsn schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:19:
Ben ook eens begonnen met het opzetten van een Domotcz systeem gebaseerd op een RPI2 en een (door de leverancier gesoldeerde) RFLink.
Op de RPI2 heb ik Debian Jessie en de Domoticz stable binary geinstalleerd. En draait allebij prima.
Op de RFLink heb ik de firmware geladen, zoals wordt aangegeven via deze blog. Inladen was succesvol.
De RFLink wordt herkent op USB0:
Echter als ik via de webinterface van Domoticz de RFLink wil toevoegen op interface USB0 volgt deze melding;
Iemand enig idee? Is dit een rechtenprobleem?
Aanvulling: Ja dus... de user aan group dialout toevoegen wil wel eens helpen
De RFLink wordt nu goed geinitialiseerd!
Nu eens kijken welke devices automatisch worden gevonden!
Op de RPI2 heb ik Debian Jessie en de Domoticz stable binary geinstalleerd. En draait allebij prima.
Op de RFLink heb ik de firmware geladen, zoals wordt aangegeven via deze blog. Inladen was succesvol.
De RFLink wordt herkent op USB0:
code:
1
2
3
4
5
6
| [14178.344188] usb 1-1.3: new full-speed USB device number 6 using dwc_otg [14178.467261] usb 1-1.3: New USB device found, idVendor=1a86, idProduct=7523 [14178.486107] usb 1-1.3: New USB device strings: Mfr=0, Product=2, SerialNumber=0 [14178.505750] usb 1-1.3: Product: USB2.0-Serial [14178.523570] ch341 1-1.3:1.0: ch341-uart converter detected [14178.546065] usb 1-1.3: ch341-uart converter now attached to ttyUSB0 |
Echter als ik via de webinterface van Domoticz de RFLink wil toevoegen op interface USB0 volgt deze melding;
code:
1
2
| 2015-09-02 12:47:54.438 Error: RFLink: Error opening serial port! 2015-09-02 12:47:54.638 RFLink: serial retrying in 30 seconds... |
Iemand enig idee? Is dit een rechtenprobleem?
Aanvulling: Ja dus... de user aan group dialout toevoegen wil wel eens helpen
De RFLink wordt nu goed geinitialiseerd!
Nu eens kijken welke devices automatisch worden gevonden!
[ Voor 7% gewijzigd door Memphisto op 02-09-2015 15:13 ]
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
Het lijkt erop dat de watermeter ook waarden heeft geregistreerd toen deze nog ingesteld was als elektriciteits- of gasmeter.tsjoender schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:42:
[...]
Dat kon wel eens een bug zijn. Ik zag op een gegeven moment voorbij komen dat ik op een dag ruim 6000 m3(!) had verbruikt als ik keek naar het dagtotaal op die dag. Als ik dan op log klikte en naar het verbruik van die dag per uur keek, dan zag ik waarden die bij lange na niet op 6.000.000 liter zouden uitkomen en prima leken op waarden die ik zou verwachten. Ook bij de optie Report zag ik dan totalen voor de maand die goed overeenkomen met wat de watermeter zelf aangaf. Nog steeds zie ik onder utilities een totaal van iets van 11.000 m3 terwijl de reports aangeven dat er 2,8 m3 verbruikt is (wat ook weer prima te rijmen is met wat de watermeter aangeeft). Als je het verbruik per uur bekijkt, zie je dan die 100 liter weer terug (verspreid over meerdere uren)?

Eens afwachten wat er morgen komt te staan.
[ Voor 62% gewijzigd door nielsn op 02-09-2015 14:56 ]
Ik lees al een tijdje geinteresseerd me en wil binnenkort ook beginnen met domotica aan te leggen in mijn huisje.
Maar nu heb ik een aantal vragen die jullie vast kunnen beantwoorden waar ik eigenlijk niet het antwoord op kon vinden.
de keuze voor 433 en zwave is mij nog wat moeilijk. de controller voor z wave is goedkoper maar de ontvangers voor 433 zijn goedkoper. Uiteindelijk zal het er wel op neer komen dat ik zoals OP voorsteld eerst voor 433 ga en daarna evt uitbreid.
Vraag 1 is dan, is het mogelijk om 433 en zwave naast elkaar te gebruiken?
vraag 2 de ontvangers heb ik thuis in de vorm van een oud KAKU setje maar dat is het oude protocol dus met zon draaischijfje zijn die ook bruikbaar? of werkt het alleen maar met het AC protocol.
Tevens zag ik erg goedkope 220V 433Mhz recievers zitten daar nog beperkingen aan of werkt dat altijd of altijd niet? bijv deze http://www.ebay.nl/itm/AC...28459?hash=item3f4574e56b
vraag 3 ik heb een aantal meters LEDstrip RGB dus daar zit nu een infrarood bestuurbare driver bij. nu zag ik een milight controller http://www.applamp.nl/applamp-wifi-box.html en daarbij kun je ook RGB drivers krijgen kunnen die ook gewoon op domoticz aangesloten worden?
Vraag 4 ik heb een raspberry pi B die ik gebruikte als mediacentertje maar kun je die met behulp van een wifidongle draadloos met domoticz gebruiken?
ik heb nog veel meer vragen maar deze zijn voor mij in eerste instantie het belangrijkste
Maar nu heb ik een aantal vragen die jullie vast kunnen beantwoorden waar ik eigenlijk niet het antwoord op kon vinden.
de keuze voor 433 en zwave is mij nog wat moeilijk. de controller voor z wave is goedkoper maar de ontvangers voor 433 zijn goedkoper. Uiteindelijk zal het er wel op neer komen dat ik zoals OP voorsteld eerst voor 433 ga en daarna evt uitbreid.
vraag 2 de ontvangers heb ik thuis in de vorm van een oud KAKU setje maar dat is het oude protocol dus met zon draaischijfje zijn die ook bruikbaar? of werkt het alleen maar met het AC protocol.
Tevens zag ik erg goedkope 220V 433Mhz recievers zitten daar nog beperkingen aan of werkt dat altijd of altijd niet? bijv deze http://www.ebay.nl/itm/AC...28459?hash=item3f4574e56b
vraag 3 ik heb een aantal meters LEDstrip RGB dus daar zit nu een infrarood bestuurbare driver bij. nu zag ik een milight controller http://www.applamp.nl/applamp-wifi-box.html en daarbij kun je ook RGB drivers krijgen kunnen die ook gewoon op domoticz aangesloten worden?
Vraag 4 ik heb een raspberry pi B die ik gebruikte als mediacentertje maar kun je die met behulp van een wifidongle draadloos met domoticz gebruiken?
ik heb nog veel meer vragen maar deze zijn voor mij in eerste instantie het belangrijkste
Van MiLight heb je een rgb of rgbw controller (sluit je aan op de ledstrip), een Wifi bridge en evt een losse (rf) afstandsbediening.
Bij Banggood is de Wifi bridge momenteel iets van 13 Euro.
(Ik verwacht de Wifi bridge binnenkort in de bus.) Die zou je aan Domoticz moeten kunnen koppelen.
(Ik verwacht de Wifi bridge binnenkort in de bus.) Die zou je aan Domoticz moeten kunnen koppelen.
[ Voor 15% gewijzigd door BounceMeister op 02-09-2015 18:07 ]
Vraag1: Ja, je kunt beide naast elkaar gebruiken.WeeDzi schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:58:
Vraag 2: Met de RFXtrx433E wordt zowel het AC protocol voor zelflerende KAKU moules als ook het ARC protocol voor de oude KAKU met adrescodewieltjes in Domoticz ondersteund.
Relais: Niet alles werkt en ik heb al regelmatig gezien dat protocollen in Chinese artikelen gewijzigd worden waardoor het dan niet meer werkt. Dit AOKE wordt in ieder geval nog ondersteund: http://www.aliexpress.com...ain/110758_936534863.html
WeeDzi schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:58:
Ik lees al een tijdje geinteresseerd me en wil binnenkort ook beginnen met domotica aan te leggen in mijn huisje.
Ik heb een aantal milight lampen en ledstrip controllers in gebruik in samenwerking met domoticz. Je hebt inderdaad de wifi bridge nodig die je koppelt aan de ledstripcontroller van milight. Dan kun je de bridge toevoegen aan domoticz en de ledstrips bedienen. Wat niet kan is zowel wit als kleur tegelijk aan via de ledstripcontroller van milight.BounceMeister schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:38:
Van MiLight heb je een rgb of rgbw controller (sluit je aan op de ledstrip), een Wifi bridge en evt een losse (rf) afstandsbediening.
Ik ben ook begonnen met een kaku setje en een zelf geknutseld 433mhz ontvanger en zendertje en ben langzaam gaan uitbouwen naar 433mhz via rfxcom, milight, z-wave en mysensors. Dat is het meest krachtige van domoticz, dat zoveel verschillende protocollen naast en door elkaar werken.
Thanks voor de antwoorden allenmatthijsberk schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:11:
[...]
[...]
Ik heb een aantal milight lampen en ledstrip controllers in gebruik in samenwerking met domoticz. Je hebt inderdaad de wifi bridge nodig die je koppelt aan de ledstripcontroller van milight. Dan kun je de bridge toevoegen aan domoticz en de ledstrips bedienen. Wat niet kan is zowel wit als kleur tegelijk aan via de ledstripcontroller van milight.
Ik ben ook begonnen met een kaku setje en een zelf geknutseld 433mhz ontvanger en zendertje en ben langzaam gaan uitbouwen naar 433mhz via rfxcom, milight, z-wave en mysensors. Dat is het meest krachtige van domoticz, dat zoveel verschillende protocollen naast en door elkaar werken.
Ik heb wel iets gelezen dat je dan meerdere zones kan aanmaken met die mi light controller. zou je dan met domoticz misschien een 2e wifi controller moeten hebben?
Ik kreeg de eerste frontpage.html ook niet aan de praat. Een paar pagina's verder stond er één met buienradar en die werkte in één keer. Ik heb ipv localhost wel het ipadres van de raspberry opgegevens.stuffer schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:18:
1 Ruimte toegevoegd.
7 Als test bv
toegevoegd maar er worden geen cellen gevuld. Dit ook met andere idx'en (temp's) en posities gedaan.![]()
Zien jullie het?
Thanx!grote_oever schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:04:
[...]
Ik kreeg de eerste frontpage.html ook niet aan de praat. Een paar pagina's verder stond er één met buienradar en die werkte in één keer. Ik heb ipv localhost wel het ipadres van de raspberry opgegevens.
Heb met even wat verder hobbyen en zoeken nu idd voor elkaar en gelijk een tablet aan de muur gehangen met deze wallmount: http://www.amazon.co.uk/d...e_385721_37986871_TE_item
Super vet!
*** NIKS ***
Het is inderdaad zo dat de wifi controller 4 zones heeft. Ik heb op dit moment 2 wifi controllers zodat ik elke lamp in een aparte zone heb en apart kan schakelen in domoticz. Je kunt natuurlijk ook meerdere lampen in een zone stoppen die dan met een schakelaar voor die zone allemaal tegelijk aan gaan.Om het nog lastiger te maken kun je ook dezelfde lamp in meerdere zones stoppen als je wiltWeeDzi schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:33:
[...]
Thanks voor de antwoorden allen
Ik heb wel iets gelezen dat je dan meerdere zones kan aanmaken met die mi light controller. zou je dan met domoticz misschien een 2e wifi controller moeten hebben?
Wanneer je de lampen hebt toegevoegd aan een zone kun je deze zowel met domoticz als met de milight app schakelen.
Hoe bedoel je dat precies ?matthijsberk schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:11:
Wat niet kan is zowel wit als kleur tegelijk aan via de ledstripcontroller van milight.
De bridge kan 4xRGB(W) en 4x W/WW groepen aan. In totaal dus 8 zones maar dus 4 'kleur' en 4 'normaal'. In domoticz krijg je dat voor elkaar door de bridge 2x toe te voegen. 1x dus als RGB(W) en 1x als W/WW. Aantal lampen per groep is onbeperkt, zolang het signaal maar ontvangen wordt.WeeDzi schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:33:
In wezen 8 dus.matthijsberk schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:03:
Het is inderdaad zo dat de wifi controller 4 zones heeft.
Nadeel is dat bij gebruik van de app, domoticz dan niet doorkrijgt wat de status is. Zelfde geld natuurlijk ook wanneer je de AB gebruikt. Ik zit eigenlijk nog te wachten op een bridge met transiever functie, net als de rfxcom zeg maar.Wanneer je de lampen hebt toegevoegd aan een zone kun je deze zowel met domoticz als met de milight app schakelen.
[ Voor 80% gewijzigd door DukeBox op 02-09-2015 22:43 ]
Ik kan mijn rgbw ledstrip niet zowel wit licht als gekleurd licht tegelijk laten geven. Dit kan wel met andere ledstrip controllers, maar dit heb ik niet voor elkaar gekregen met de ledstripcontroller van milight. Dat van de '8 zones' wist ik niet, handig om te weten.
Weet je wel zeker dat je hem op rgbw mode hebt staan in domoticz ? (en niet rgb) ?matthijsberk schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:50:
Ik kan mijn rgbw ledstrip niet zowel wit licht als gekleurd licht tegelijk laten geven.
Niet direct domoticz gerelateerd maar wilde even mijn idee van een alternatieve frontpage delen.
Mijn frontpage of zoals ik het noem landingzone moet een centraal toegankelijk webpagina zijn waar niet alleen een aan / uit schakelaar te zien is maar ook bijvoorbeeld :
- Handige interne links
- Camera's
- Agenda's
- LMS
- Domoticz
etc.
Tevens van buitenaf benaderbaar en ios, windows, android ondersteunend.
Draai alles op een synology en heb gebruik gemaakt van wordpress ( waarom moeielijk doen ).
Vanuit deze basis begin er langzaam voor mij een goede basis te komen die eenvoudig is aan te passen.
Voor de belangstellende heb ik van het huidige concept een video geplaatst.
Mijn frontpage of zoals ik het noem landingzone moet een centraal toegankelijk webpagina zijn waar niet alleen een aan / uit schakelaar te zien is maar ook bijvoorbeeld :
- Handige interne links
- Camera's
- Agenda's
- LMS
- Domoticz
etc.
Draai alles op een synology en heb gebruik gemaakt van wordpress ( waarom moeielijk doen ).
Vanuit deze basis begin er langzaam voor mij een goede basis te komen die eenvoudig is aan te passen.
welke controller gebruik jij dan om wel rgbw te krijgen?matthijsberk schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:50:
[...]
Ik kan mijn rgbw ledstrip niet zowel wit licht als gekleurd licht tegelijk laten geven. Dit kan wel met andere ledstrip controllers, maar dit heb ik niet voor elkaar gekregen met de ledstripcontroller van milight. Dat van de '8 zones' wist ik niet, handig om te weten.
Wel mooi en leuk gedaan (word het al snel met WordPress!). Ik vind hem persoonlijk alleen niet zo tablet vriendelijk.limboconnect schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:17:
Niet direct domoticz gerelateerd maar wilde even mijn idee van een alternatieve frontpage delen.
- Handige interne links
- Camera's
- Agenda's
- LMS
- Domoticz
etc.
[video]
Kan de Synology package op een DS-409+ draaien? Ik ben niet bekend met zo'n raspberry, en de Synology heb ik al draaien.
Lijstje @ http://jadahl.dscloud.me/sspks/
Domoticz zelf bedoel je toch?
Domoticz zelf bedoel je toch?
[ Voor 70% gewijzigd door technorabilia op 03-09-2015 13:45 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Weet iemand hier hoe het samen gaat werken als ik mijn huidig gemonteerde LED strip (die aangestuurd wordt door m'n Arduino) ga laten werken met MySensors en vervolgens met Domoticz? Weet even niet waar ik hiermee moet beginnen.
Yep. Ik kan of wit licht of gekleurd licht, maar beide tegelijk wil niet werken.DukeBox schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:14:
[...]
Weet je wel zeker dat je hem op rgbw mode hebt staan in domoticz ? (en niet rgb) ?
Dit werkt wel met een infrarood controller, alleen die werkt weer niet met domoticz dus niet heel erg handig voor mij.WeeDzi schreef op donderdag 03 september 2015 @ 01:15:
[...]
welke controller gebruik jij dan om wel rgbw te krijgen?
Gewoon bouwen?CRXDelSol schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:02:
Weet iemand hier hoe het samen gaat werken als ik mijn huidig gemonteerde LED strip (die aangestuurd wordt door m'n Arduino) ga laten werken met MySensors en vervolgens met Domoticz? Weet even niet waar ik hiermee moet beginnen.
Volgens mij heb ik nog wel een FET liggen die zou moeten werken, ik ga het binnenkort ook even proberen.
Er is ook iemand die een RGB-variant van de sketch heeft gemaakt: http://www.domoticz.com/f...ic.php?f=42&t=5837#p50814
Ik heb momenteel elke trede van de trap voorzien van LED strips, werkt prima, heb alles status ingesteld met mijn Arduino die in de trapkast hangt, maar wil die Arduino gewoon uitbreiden met een transceiver, de huidige sketch compatible maken met MySensors, en dan door MySensors de boel met Domoticz te laten werken. (Moet eerst nog ff een RPi erbij kopen voor de MySensors gateway). Kan Domoticz met RGB gebeuren omgaan? Dus kleuren instellen etc.ThinkPadd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:37:
[...]
Gewoon bouwen?
Volgens mij heb ik nog wel een FET liggen die zou moeten werken, ik ga het binnenkort ook even proberen.
Er is ook iemand die een RGB-variant van de sketch heeft gemaakt: http://www.domoticz.com/f...ic.php?f=42&t=5837#p50814
http://www.aliexpress.com...in-female/2049240477.htmlmatthijsberk schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:25:
[...]
Yep. Ik kan of wit licht of gekleurd licht, maar beide tegelijk wil niet werken.
[...]
Dit werkt wel met een infrarood controller, alleen die werkt weer niet met domoticz dus niet heel erg handig voor mij.
Weet alleen niet of die op 433 Mhz werkt @ Domiticz. Misschien heb je er iets aan, kwam het tegen.
Edit:
Volgens de beschrijving moet het op 433 werken. Je kan het proberen, kosten zijn niet zo hoog.
[ Voor 8% gewijzigd door renedis op 03-09-2015 15:07 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door