Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik stel nogmaals de vraag, ik denk dat er overheen gelezen is (geeft niet hoor :)). Als ik vanavond nog steeds op alle protocollen geen Elro stekkers kan schakelen, is er dan een ontwikkelaar waarnaar ik deze set kan opsturen die kan bevestigen dat ik niets fout doe? Of is dat makkelijker gezegd dan gedaan?

Ik twijfel sterk aan mezelf omdat ik de stekkers gewoon rechtstreeks kan koppelen aan de originele of KAKU remote maar ik kan ze dus niet vanuit Domoticz koppelen, zelfs niet als ik hetzelfde signaal uitstuur als de originele of een KAKU remote. Er moet dus toch verschil zitten in knop 1 vanuit een KAKU remote en dezelfde knop 1 vanuit de RFlink. En ja ik reset de schakelaars steeds eerst zodat er 6 geheugenplekken vrij zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:00

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

ThinkPadd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:20:
Nee hoor, zie m'n post: http://domoticz.com/forum...ic.php?f=30&t=7880#p53767 (ik heb getest met HE852 magneetcontact). Zend 3-4 protocollen uit.
ThinkPad, het verschilt nogal per productie datum. Zo heb ik 3 remotes allen zelfde model maar 2 ervan hebben geen dipswitch voor protocol keuze. Zelfde geld voor de wand schakelaars, binnen schakelaar stuurt ARC, buiten schakelaar stuurt HE terwijl ze fysiek gelijk zijn (buiten het kleurtje).
De PIR heb ik ook in 2 variaties gezien (HE en AC+HE+ARC) terwijl het model nummer gelijk is.

Deursensoren heb ik helaas niet kunnen krijgen maar de kaku's zijn ook niet zo duur (en coco heb je ook 4 stuks voor €25), deze zijn bij mij erg betrouwbaar. Ooit ga ik nog wel eens over op zwave (2weg).

Het meest lastige is om de 'learn' functie te gebruiken, aangezien je dus soms 3 verschillende protocollen direct achter elkaar krijgt. Ik heb zelf het beste resultaat om HE te gebruiken maar merk dat zowel rflink als rfxcom deze regelmatig missen wanneer alle 3 de protocollen verzonden worden. Een transmitter die alleen HE doet is wel stukken betrouwbaarder. Wanneer de afstand tussen de rflink/rfxcom en de transmitter te weinig is gaat het ook niet altijd goed.
Pixal schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:36:
Ik stel nogmaals de vraag, ik denk dat er overheen gelezen is (geeft niet hoor :)). Als ik vanavond nog steeds op alle protocollen geen Elro stekkers kan schakelen,
Maar een HE switch aan, zet de ontvanger op learn en zend een signaal uit vanuit domoticz. Dit zou met alle HE8xx series moeten werken met zowel rfxcom als rflink.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 09-09-2015 10:42 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
ThinkPadd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:20:
[...]

Nee hoor, zie m'n post: http://domoticz.com/forum...ic.php?f=30&t=7880#p53767 (ik heb getest met HE852 magneetcontact). Zend 3-4 protocollen uit.
Echt vreemd. Heb 'm op de RFXCom gehad op de PC en alleen homeeasy. Dit is een raam/deur sensor zonder led.
Heb er ook een liggen (nog niet aangesloten) met Led kijken wat deze doet dan.

De HE schakelaar kreeg ik ook niet onder AC/ACR. Zo inconsistent als ik weet niet wat dus

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:38:
[...]
ThinkPad, het verschilt nogal per productie datum.
[...]
Het meest lastige is om de 'learn' functie te gebruiken, aangezien je dus soms 3 verschillende protocollen direct achter elkaar krijgt.
[...]
Je kunt natuurlijk ook gewoon 'Allow new hardware' aanzetten (als hij dat al niet stond), dan komt een zender vanzelf erbij onder Setup > Devices. De 'Learn' functie gebruik ik eigenlijk bijna nooit.
wackidth schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:08:
[...]

Echt vreemd. Heb 'm op de RFXCom gehad op de PC en alleen homeeasy. Dit is een raam/deur sensor zonder led.
Heb er ook een liggen (nog niet aangesloten) met Led kijken wat deze doet dan.

De HE schakelaar kreeg ik ook niet onder AC/ACR. Zo inconsistent als ik weet niet wat dus
Toch wel typisch dan idd. Hier kreeg ik ontvangers gewoon onder AC werkend en zenders kwamen als AC / ARC / HE binnen. Nouja voor deze prijs mogen we niet klagen toch :) ?

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 09-09-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

ThinkPadd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:15:
Je kunt natuurlijk ook gewoon 'Allow new hardware' aanzetten (als hij dat al niet stond), dan komt een zender vanzelf erbij in je Devices. De 'Learn' functie gebruik ik eigenlijk bijna nooit.
Ik bedoelde de learn op de fysieke switch, je weet nooit welke van de 3 (of eigenlijk 2, HE of ARC) hij mee paired.
b.t.w. in domoticz gebruik ik learn juist zeer vaak, werkt een stuk makkelijker op een mobiel device dan onder devices terug zoeken, heb daar nogal een lijst (16 pagina's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
DukeBox schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:21:
[...]

Ik bedoelde de learn op de fysieke switch, je weet nooit welke van de 3 (of eigenlijk 2, HE of ARC) hij mee paired.
b.t.w. in domoticz gebruik ik learn juist zeer vaak, werkt een stuk makkelijker op een mobiel device dan onder devices terug zoeken, heb daar nogal een lijst (16 pagina's)
Je kan dan toch onder "not used" kijken? Of heb je daar 16 pagina's? Tijd om eens op te schonen dan?
Ik verwijder telkens de vreemde devices van bijvoorbeeld de buren.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

wackidth schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:25:
Je kan dan toch onder "not used" kijken? Of heb je daar 16 pagina's? Tijd om eens op te schonen dan?
Ik verwijder telkens de vreemde devices van bijvoorbeeld de buren.
Zijn voornamelijk devices van mijzelf die ik niet gebruik (heb toegewezen) of nog niet bruikbaar zijn in domoticz. Van zowel mijn RS-485/modbus, snmp traps en diverse gateways die ik er aan heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04-2021
Ik heb even hulp nodig met een lua script. Dit is mijn script.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
print('Security Panel Status')
commandArray = {}
if (devicechanged['Alarm'] == 'On' and otherdevices['Alarmsysteem'] == 'Normal') then
        commandArray['Alarmsysteem']='Arm Away'
   print('Setting Arm Away')
end

if (devicechanged['Alarm'] == 'Off' and otherdevices['Alarmsysteem'] == 'Arm Away') then
        commandArray['Alarmsysteem']='Disarm'
   print('Setting Disarm')
end
if (otherdevices['Alarmsysteem'] == 'Normal' and otherdevices['Alarm'] == 'On') then
        commandArray['Alarm']='Off'
   print('Setting Disarm')
end
if (otherdevices['Alarmsysteem'] == 'Arm Away' and otherdevices['Alarm'] == 'Off') then
        commandArray['Alarm']='On'
   print('Setting Disarm')
end
return commandArray

"Alarmsysteem" is mijn security panel en "alarm" is mijn virtuele switchbutton.
Wat ik wil is dat als ik mijn "alarm" switch het securitypanel mee switched. Andersom, als ik mijn securitypanel activeer, moet mijn "alarm"-switch ook weer meebewegen.
Ik weet dat dit script niet helemaal werkt en telkens weer 1 of andere loop maakt.
Ik zie even niet wat ik wat ik anders moet doen. Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-05 00:39

Stuntteam

RFLink Gateway Development

DukeBox schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:38:
[...]

ThinkPad, het verschilt nogal per productie datum. Zo heb ik 3 remotes allen zelfde model maar 2 ervan hebben geen dipswitch voor protocol keuze. Zelfde geld voor de wand schakelaars, binnen schakelaar stuurt ARC, buiten schakelaar stuurt HE terwijl ze fysiek gelijk zijn (buiten het kleurtje).
De PIR heb ik ook in 2 variaties gezien (HE en AC+HE+ARC) terwijl het model nummer gelijk is.

Deursensoren heb ik helaas niet kunnen krijgen maar de kaku's zijn ook niet zo duur (en coco heb je ook 4 stuks voor €25), deze zijn bij mij erg betrouwbaar. Ooit ga ik nog wel eens over op zwave (2weg).
Zo te zien bevat het Home Easy lot nummer de productie datum, iets in de richting van "maand SA jaar"..
Zenders sturen tot 4 verschillende protocollen achter elkaar. Ieder protocol word meerdere keren verzonden. Zo zijn er o.a. het ARC (KaKu), AC (NewKaku) HE800 en het HE100/200/300 protocol.
Het HE800 protocol is een 28 bit signaal en word niet door rfx/rflink ondersteund.

Het versturen van meerdere protocollen word gedaan om compatible te blijven met oudere devices.

Ik heb 4 deur sensoren, 2 oudere (02/12 en 03/12) sturen niet het AC protocol
2 nieuwere (11/12 en 04/13) sturen een andere volgorde en wel het AC protocol
Bij de oudere onderdrukt RFLink de extra protocollen en geeft alleen het HE protocol door.

[ Voor 3% gewijzigd door Stuntteam op 09-09-2015 12:45 ]

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:23
Poseidon_aqua schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:28:
Hello,

Ik heb sinds (dankzij de tip van Thinkpad) ook aan aantal spullen bij de praxis gehaald. O.a. de stekkerdoos HE892S. Ik was in de veronderstelling dat ik alle 5 de stopcontacten afzonderlijk zou kunnen schakelen en alles ook in 1x zou kunnen schakelen.
Nu heb ik deze toegevoegd in domoticz, echter kan alleen de stekkerdoos in z'n geheel schakelen, oftewel alle 5 de stopcontacten tegelijk.
Heb ik me vergist, en is het niet mogelijk om afzonderlijk te schakelen? Of heb ik iets niet goed gedaan? De handleiding die erbij zit is namelijk niet echt heel erg duidelijk hierin.

Iemand van jullie die me tips kan geven?

Alvast bedankt
Hoe heb je hem toegevoegd want ik zie hem niet. Wellicht heb jij de tip!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
koelkast schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:51:
Gisteravond bij Praxis Deventer een paar inbouwontvangers, een dubbele wandschakelaar en een PIR-zender voor buiten gekocht. Mooi, voor 20 euro wat leuk spul erbij. Ook een draadloze deurbel voor 5,95 bij Action.
Ondertussen heb ik thuis heel wat stopcontact-ontvangers over. Van die aldi- en action dingen.

Iemand die zoiets weleens omgebouwd heeft naar een 'inbouwontvanger' voor een 230v lamp? Of kan je daar beter een MySensors idee van maken met arduino+radio+relais(230v)?
Iemand een idee? Ik heb nog veel 433 mhz stopcontacten liggen, het zou mooi zijn om daar een inbouwlamp mee te kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
koelkast schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:19:
[...]

Iemand een idee? Ik heb nog veel 433 mhz stopcontacten liggen, het zou mooi zijn om daar een inbouwlamp mee te kunnen schakelen.
Lijkt mij gewoon open schroeven, in een behuizing stoppen en evt solderen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poseidon_aqua
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-05 14:30
Hoe heb je hem toegevoegd want ik zie hem niet. Wellicht heb jij de tip!!
Domoticz bij schakelaars op leren zetten en vervolgens op "On" op de afstandsbediening drukken.
Dat werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koelkast schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:19:
[...]

wackidth schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:14:
[...]

Lijkt mij gewoon open schroeven, in een behuizing stoppen en evt solderen?
Niet aan beginnen, stel je voor dat zo'n module kortsluiting maakt of in de fik vliegt? Je hebt wel met 230V te maken.
Gewoon zo'n inbouwmodule gebruiken, veel veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477788

ThinkPadd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:31:
[...]

[...]

Niet aan beginnen, stel je voor dat zo'n module kortsluiting maakt of in de fik vliegt? Je hebt wel met 230V te maken.
Gewoon zo'n inbouwmodule gebruiken, veel veiliger.
Lijkt mij verzekering technisch ook een lastig verhaal bij een eventuele brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Anoniem: 477788 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:35:
[...]

Lijkt mij verzekering technisch ook een lastig verhaal bij een eventuele brand.
Daar ben je voor verzekerd... Zou inhouden dat elke elektronica hobbyist kan ophouden.

Mits vakkundig gebeurt natuurlijk.
Hoe weet ik dit? Door ervaring... Helaas

Als je niet weet wat je doet... Afblijven idd.

[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 09-09-2015 14:48 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477788

wackidth schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:40:
[...]

Daar ben je voor verzekerd... Zou inhouden dat elke elektronica hobbyist kan ophouden.

Mits vakkundig gebeurt natuurlijk.
Hoe weet ik dit? Door ervaring... Helaas

Als je niet weet wat je doet... Afblijven idd.
Uiteraard ben je ervoor verzekerd. Al kan ik me voorstellen dat de verzekeraar lastig gaat doen met uitbetalen als er aantoonbaar bewijs is dat er met de elektrische installatie is geprutst. Het gaat namelijk niet over het inbouwen van een module die bedoelt is voor het inbouwen, maar om een die je niet hoort in te bouwen.

Maar goed ik heb er geen evaring mee en hoop dat ook nooit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Poseidon_aqua schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:19:
[...]

Domoticz bij schakelaars op leren zetten en vervolgens op "On" op de afstandsbediening drukken.
Dat werkte bij mij.
Aha jij leert dus de afstandbediening aan Domoticz!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 15:36
Ik sta op het punt om een rfxcom te bestellen, welke protocollen geeft de E versie extra.
Ik heb zoals velen de praxis leeggehaald maar kan ik de home easy producten ook met een oude rfxcom besturen?

of eigenlijk wat mis ik precies als ik een oudere RFXcom neem?

Wat ik kan vinden werkt dan alleen somfy niet maar is dat echt het enige?

[ Voor 12% gewijzigd door WeeDzi op 09-09-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 11:53
WeeDzi schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:11:
Ik sta op het punt om een rfxcom te bestellen, welke protocollen geeft de E versie extra.
Ik heb zoals velen de praxis leeggehaald maar kan ik de home easy producten ook met een oude rfxcom besturen?

dan mis je de functionaliteit dat hij niet zal werken met somfy.
rolluiken en zonnewering dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

LJ80 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:21:
[...]

dan mis je de functionaliteit dat hij niet zal werken met somfy.
rolluiken en zonnewering dus.
Rolluiken/Zonwering via andere producten (o.a. Kaku) werkt wel gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-03 18:08
slayer007 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:43:
Ik heb even hulp nodig met een lua script. Dit is mijn script.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
print('Security Panel Status')
commandArray = {}
if (devicechanged['Alarm'] == 'On' and otherdevices['Alarmsysteem'] == 'Normal') then
        commandArray['Alarmsysteem']='Arm Away'
   print('Setting Arm Away')
end

if (devicechanged['Alarm'] == 'Off' and otherdevices['Alarmsysteem'] == 'Arm Away') then
        commandArray['Alarmsysteem']='Disarm'
   print('Setting Disarm')
end
if (otherdevices['Alarmsysteem'] == 'Normal' and otherdevices['Alarm'] == 'On') then
        commandArray['Alarm']='Off'
   print('Setting Disarm')
end
if (otherdevices['Alarmsysteem'] == 'Arm Away' and otherdevices['Alarm'] == 'Off') then
        commandArray['Alarm']='On'
   print('Setting Disarm')
end
return commandArray
Regel 12 t/m 19 worden voortdurend uitgevoerd als de voorwaarden gelden.
In je log zie je nu waarschijnlijk veel "Setting Disarm" voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55

Japie.G

Colour Classic

Is er een manier om met een blockly een message te sturen als het actuele energieverbruik boven de 3000W ligt? Als ik dat nu doe met een standaard IF/DO dan blijf ik continue berichten krijgen. Ik wil 1 keer een berichtje hebben, en vervolgens een uur lang niet meer ofzo. Met de standaard notificaties werkt dit wel, echter kan ik daar het onderwerp van een pushover message niet aanpassen... Hmmm.. Iemand een idee?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-03 14:05
WeeDzi schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:11:

De E versie kan ook met de RFXtrx433 Type1 en Type2 firmware werken.
De Ext firmware werkt alleen op de RFXtrx433E. Zie hfdstk 2.2.2. in de RFXtrx User Guide voor de volledige lijst van ondersteunde protocollen in de firmware versies. Deze User guide is te downloaden op: http://www.rfxcom.com/downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210193

Japie.G schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:24:
Is er een manier om met een blockly een message te sturen als het actuele energieverbruik boven de 3000W ligt? Als ik dat nu doe met een standaard IF/DO dan blijf ik continue berichten krijgen. Ik wil 1 keer een berichtje hebben, en vervolgens een uur lang niet meer ofzo. Met de standaard notificaties werkt dit wel, echter kan ik daar het onderwerp van een pushover message niet aanpassen... Hmmm.. Iemand een idee?
Schakel een virtuele switch gelijktijdig met je notificatie. Gebruik dan de laatste schakeltijd om te bepalen of er een nieuwe notificatie moet gestuurd worden.
Iets in de zin van:
ALS vermogen > 3000W EN lastupdatevirtualswitch < time() - 3600
Zo krijg je bv maar elk uur een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55

Japie.G

Colour Classic

Anoniem: 210193 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:52:
[...]

Schakel een virtuele switch gelijktijdig met je notificatie. Gebruik dan de laatste schakeltijd om te bepalen of er een nieuwe notificatie moet gestuurd worden.
Iets in de zin van:
ALS vermogen > 3000W EN lastupdatevirtualswitch < time() - 3600
Zo krijg je bv maar elk uur een bericht.
Hmm goed idee! Echter waar vind ik die time last update? Of moet ik daar een user variabele voor aanmaken?

edit. Dan kan ik de huidige tijd weer niet in die variabele schrijven. Althans, ik zie nergens een current-time blokje staan. Dat blockly lijkt toch wel erg beperkt. Toch maar verdiepen in LUA?

[ Voor 19% gewijzigd door Japie.G op 09-09-2015 19:22 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210193

Of PHP ;)
Daarmee doet domoticz echt precies wat ik ervan verwacht.

Mijn scriptje: https://github.com/Egregi...er/secure/hw2domoticz.php

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 210193 op 09-09-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Stuntteam! Held! De stopcontacten luisteren met de nieuwe firmware wel naar het signaal en er wordt door de zenders maar 1 actie gelogt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardtrip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-05 16:39
Pixal schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:52:
Stuntteam! Held! De stopcontacten luisteren met de nieuwe firmware wel naar het signaal en er wordt door de zenders maar 1 actie gelogt :)
Ben ik toch wel benieuwd of je nu gewoon een zelf gekozen HomeEasy EU code kan zenden naar een lege ontvanger. Mij lukt dat alleen met behulp van een Home Easy zender die ik naar domoticz stuur. Vervolgens gebruik ik van de ongebruikte devices dan de HomeEasy EU code om de ontvanger aan te leren en daarna te schakelen wat dan wel perfect werkt. Kan in ieder geval met geen mogelijkheid zelf een willekeurige code aanleren. De code die de zender uitstuurt heeft ook een veel hoger ID dan ik zelf zou kunnen kiezen, de kans is groot dat het daar iets mee te maken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
b_weijenberg schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:36:
[...]

De E versie kan ook met de RFXtrx433 Type1 en Type2 firmware werken.
De Ext firmware werkt alleen op de RFXtrx433E. Zie hfdstk 2.2.2. in de RFXtrx User Guide voor de volledige lijst van ondersteunde protocollen in de firmware versies. Deze User guide is te downloaden op: http://www.rfxcom.com/downloads
aha thnx

dus wat ik er van begrijp is dat de niet E versie alleen met firmware versie 1 of versie 2 kan werken maar niet met de ext firmware.... dus eigenlijk mis je niet zo veel tenzij je rolluiken van Somfy hebt en nog een paar andere producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 06:24

tozzke

aka tozzert

is de non-E überhaupt nog (nieuw) te krijgen?
Ik dacht dat de -E gewoon de vervanger was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
nee nieuw is hij er niet meer... en als dan kost ie alsnog gewoon 109 euro zoals bij elke aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

richardtrip schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:09:
[...]

Ben ik toch wel benieuwd of je nu gewoon een zelf gekozen HomeEasy EU code kan zenden naar een lege ontvanger. Mij lukt dat alleen met behulp van een Home Easy zender die ik naar domoticz stuur. Vervolgens gebruik ik van de ongebruikte devices dan de HomeEasy EU code om de ontvanger aan te leren en daarna te schakelen wat dan wel perfect werkt. Kan in ieder geval met geen mogelijkheid zelf een willekeurige code aanleren. De code die de zender uitstuurt heeft ook een veel hoger ID dan ik zelf zou kunnen kiezen, de kans is groot dat het daar iets mee te maken heeft :)
Hmm.. gaan we oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

Pixal schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:52:
Het gaat hier om een test versie met wat aanpassingen op de laatste release..
Komt asap online te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardtrip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-05 16:39
Stuntteam schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:13:
[...]

Het gaat hier om een test versie met wat aanpassingen op de laatste release..
Komt asap online te staan
Top, wacht ik die nog even af in plaats van alles met een omweg aanleren :-) In elk geval alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

richardtrip schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:09:
[...]

Inderdaad, met deze methode werkt het. Even afwachten tot ook dat is gefixt! :P

LET OP, de laatste beta (2982) introduceert een bug waarbij je Groups niet kan uitschakelen. Weest gewaarschuwd.

kan ik opeens mijn groep "Lampen woonkamer" niet meer uitschakelen. Alleen nog alle devices een voor een als een zwerver... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Pixal op 09-09-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 18:01
Doe ik iets verkeerd, of is het wel heel onhandig om een mi-Light (LimitlessLED / Applamp) te wisselen van kleur en dimniveau via Domoticz?
Om de kleur aan te passen moet ik naar het tabblad "switches", de juiste lamp erbij zoeken, "edit" klikken, daar de kleur en brightness aanpassen en opslaan.
Zou dit niet veel gemakkelijker zijn met een knopje/popup vanuit de switch op het dashboard zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

TravockMD schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:59:
Doe ik iets verkeerd, of is het wel heel onhandig om een mi-Light (LimitlessLED / Applamp) te wisselen van kleur en dimniveau via Domoticz?
Om de kleur aan te passen moet ik naar het tabblad "switches", de juiste lamp erbij zoeken, "edit" klikken, daar de kleur en brightness aanpassen en opslaan.
Zou dit niet veel gemakkelijker zijn met een knopje/popup vanuit de switch op het dashboard zelf?
Ik denk dat je het spelen met kleurtjes gewoon in de officiele app moet doen. In Domoticz maak je verschillende presets aan (scene) die je vervolgens makkelijk aan knoppen, blockly, of scripts kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:16
TravockMD schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:59:
Zo spannend hoeft het helemaal niet. In de tab Switches klik je gewoon op het rgb icoontje van betreffende mi-light lamp. Dan kun je de kleuren instellen: http://i60.tinypic.com/2mqnsjr.png

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 10-09-2015 08:35 . Reden: Linkje gemaakt van plaatje gezien deze wel erg groot was ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
Pixal schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:09:
[...]

Ik denk dat je het spelen met kleurtjes gewoon in de officiele app moet doen. In Domoticz maak je verschillende presets aan (scene) die je vervolgens makkelijk aan knoppen, blockly, of scripts kan koppelen.
De bedoeling van Domoticz is (voor mij) dat je niet hooft te rommelen met 32 verschillende afstandsbedieningen/apps. ;)
BizzieBis schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:22:
[...]

Zo spannend hoeft het helemaal niet. In de tab Switches klik je gewoon op het rgb icoontje van betreffende mi-light lamp. Dan kun je de kleuren instellen.

[afbeelding]
Dan heb ik iets verkeerd gedaan ooit/ergens. Bij mij is het een on/off switch die alleen aan te passen is bij de settings op het tabblad "switches"

Eens kijken of ik uitgevogeld krijg waar het mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Laatst online: 09:16
Ahh vandaar ;)
Je moet hem instellen als dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
BizzieBis schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:30:
Ahh vandaar ;)
Je moet hem instellen als dimmer.
Hahaha, inderdaad. :)

How stupid can I be..... |:(

Edit:

Alleen jammer dat ik in de mobiele weergave op het dashboard geen popup krijg, alleen op de "switches" pagina.

[ Voor 21% gewijzigd door TravockMD op 09-09-2015 22:41 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:10
Balen. Gisteravond een mandje volgeshopt bij Praxis.nl. Door de keynote van Apple even vergeten, en vanacht zijn de prijzen weer op de oorspronkelijke gezet :-(

Vanmiddag nog ff snel een paar vestigingen langs!

• wackidth
TravockMD schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:33:
[...]

Hahaha, inderdaad. :)

How stupid can I be..... |:(

Edit:

Alleen jammer dat ik in de mobiele weergave op het dashboard geen popup krijg, alleen op de "switches" pagina.
Dat werkt idd niet mooi.

Wat je kunt doen... Maak een paar scènes aan met je favoriete kleuren.
Neem aan dat je niet de hele tijd met de kleuren speelt.

.

• bing69
Pixal schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:42:
[...]

Inderdaad, met deze methode werkt het. Even afwachten tot ook dat is gefixt! :P

LET OP, de laatste beta (2982) introduceert een bug waarbij je Groups niet kan uitschakelen. Weest gewaarschuwd.

kan ik opeens mijn groep "Lampen woonkamer" niet meer uitschakelen. Alleen nog alle devices een voor een als een zwerver... ;)
Kwam er gisteren ook achter :( En vanmorgen gingen ze met het script niet uit. Wachten op een nieuwe beta. >:)

Bing

• wackidth
Pfff die raamsensoren van Elro uit de de 3 serie zijn wel onberekenbaar . Dit is diegene die alleen homeeasy uitzend.

Ik heb er ook nog een uit de 8 serie. Met led en learn knop en meerdere protocollen. Deze doet het aanzienlijk beter.

.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Ik loop wat te stoeien met 1 Popp 123601 Plugin Switch... Wellicht dat jullie nog tips hebben? Hij wordt goed herkent door Domoticz, maar na een variabele tijd (tussen 2 uur en 2 dagen) wordt ie als "Dead" gemarkeerd. Dan even fysiek er naartoe lopen en op het knopje drukken zorgt ervoor dat ie weer tijdelijk bereikbaar is..

Op zich niet zo heel vreemd, dat ding hangt in de garage, zo'n 30-40 meter van alle andere Zwave apparaten. En met wat muren kan dat natuurlijk best wel eens krap worden. Dus om dat te tackelen heb ik nu in de tuin nabij de garage de Aeotec Multi Sensor (Gen 5) gehangen. Lang leve relay in Zwave!!! Althans, dat dacht ik.. :(

Bijgevoegd plaatje geeft mij de indruk dat die Popp switch (Node 9; Straler Garage) vooral ervoor kiest die Multi Sensor (Node 11) te negeren en zijn heil te zoeken bij apparaten die dus 30-40 meter verderop staan.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/iy29oj.jpg

Waarom kiest ie de moeilijke route? |:(

By the way, die multi sensor is USB powered, niet op batterijen en in de OZW control panel wordt ie gezien als Routing Slave.. Waarom o waarom vertikt de Popp de Multi Sensor te gebruiken? Is dat nog (deels) te forceren?

[ Voor 4% gewijzigd door Whizzer op 10-09-2015 11:25 ]

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• DukeBox

DukeBox

nevermind.. was al opgelost las ik.

[ Voor 92% gewijzigd door DukeBox op 10-09-2015 11:48 ]

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 18:56

Mex

Dennisdn schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:57:
Balen. Gisteravond een mandje volgeshopt bij Praxis.nl. Door de keynote van Apple even vergeten, en vanacht zijn de prijzen weer op de oorspronkelijke gezet :-(

Ik zie nog gewoon de lage prijzen.

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48
Whizzer schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:17:
Ik loop wat te stoeien met 1 Popp 123601 Plugin Switch... Wellicht dat jullie nog tips hebben? Hij wordt goed herkent door Domoticz, maar na een variabele tijd (tussen 2 uur en 2 dagen) wordt ie als "Dead" gemarkeerd. Dan even fysiek er naartoe lopen en op het knopje drukken zorgt ervoor dat ie weer tijdelijk bereikbaar is..

Op zich niet zo heel vreemd, dat ding hangt in de garage, zo'n 30-40 meter van alle andere Zwave apparaten. En met wat muren kan dat natuurlijk best wel eens krap worden. Dus om dat te tackelen heb ik nu in de tuin nabij de garage de Aeotec Multi Sensor (Gen 5) gehangen. Lang leve relay in Zwave!!! Althans, dat dacht ik.. :(

Bijgevoegd plaatje geeft mij de indruk dat die Popp switch (Node 9; Straler Garage) vooral ervoor kiest die Multi Sensor (Node 11) te negeren en zijn heil te zoeken bij apparaten die dus 30-40 meter verderop staan.

[afbeelding]

Waarom kiest ie de moeilijke route? |:(

By the way, die multi sensor is USB powered, niet op batterijen en in de OZW control panel wordt ie gezien als Routing Slave.. Waarom o waarom vertikt de Popp de Multi Sensor te gebruiken? Is dat nog (deels) te forceren?
Volgens mij is het zo dat een device welke op batterijen werkt niet als relay werkt dus dat zou het dan verklaren.

PSN: PcDCch

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wackidth schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:01:
Pfff die raamsensoren van Elro uit de de 3 serie zijn wel onberekenbaar . Dit is diegene die alleen homeeasy uitzend.

Ik heb er ook nog een uit de 8 serie. Met led en learn knop en meerdere protocollen. Deze doet het aanzienlijk beter.
Ik heb er vier. Drie daarvan zenden alle protocollen, eentje zendt alleen de HE signaal.
Ik heb het getest met een RFLink aan de PC en dan de serial monitor (van Arduino IDE) gestart om te kijken wat er ontvangen wordt.

Voor wat betreft het uiterlijk van de sensoren:
Die ene heeft 03SA12 erop staan van ROOS electronics.
Van de andere drie zijn twee keer 04SA13 van ROOS, en een 04SA14 van Safety & Lighting BV.

Ze zien er verder allemaal hetzelfde uit met led en een learn knop.
Ik zie in de ene die alleen HE uitzendt geen schakelaartje binnenin zitten (om evt protocol te kiezen). De nokjes breken wel makkelijk bij openmaken.

Er is denk ik wel een reden waarom dit niet zo goed verkocht, maar voor deze prijs en i.c.m. Domoticz is het toch wel leuk om mee te spelen.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 20:32

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Mozart schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:07:
[...]

Volgens mij is het zo dat een device welke op batterijen werkt niet als relay werkt dus dat zou het dan verklaren.
Klopt. Het ding op usb zetten maakt het ding niet ineens een routering module

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Mozart schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:07:
DRuw schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:29:
Klopt. Het ding op usb zetten maakt het ding niet ineens een routering module
Inderdaad, het batterij deel snap ik.. Echter..
Whizzer schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:17:
By the way, die multi sensor is USB powered, niet op batterijen en in de OZW control panel wordt ie gezien als Routing Slave..
Nu is mijn Zwave kennis (wellicht te) beperkt, maar iets zegt mij dat hij in de status van Routing Slave "advanced routing capabilities" heeft..

• Dennisdn
Mex schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:03:
[...]

Ik zie nog gewoon de lage prijzen.
Ja maar zodra ze in het mandje zitten en wilt afrekenen komen de oude prijzen terug/of staat niet meer leverbaar. Maar onderweg naar huis alle 5 de praxissen meegepakt en allemaal hadden ze nog wel een restje liggen dus ben alsnog compleet. Maar ook in de winkels zijn de prijzen weer op normaal niveau teruggezet. Maar overal staan de borden nog dus met een rekenmachine kreeg ik overal alsnog 75%.

Op de gok voor een paar euro ook een USB-dongle meegenomen, maar net gelezen dat die niet gaat werken met Domoticz :-(

• Stuntteam

Stuntteam

Dennisdn schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:30:
[...]
Op de gok voor een paar euro ook een USB-dongle meegenomen, maar net gelezen dat die niet gaat werken met Domoticz :-(
De HE 853 USB dongle kan alleen zenden, niet ontvangen. Daar heb je inderdaad bar weinig aan.
Ik had er voor 5 euro een meegenomen om uit elkaar te slopen ;)

• Dennisdn
Ik dacht het gister ook wel gelezen te hebben maar voor een paar euro ging ik twijfelen en het was de laatste.... Nouja met 12 andere schakelaars en sensoren voor dit geld, maakt dat ook niet meer uit.

Vanavond maar uitvogelen wat ik ga doen. Zelf een zender-ontvanger voor de Pi maken of een kant en klare zodat ik het ook op de synology kan draaien.

• DRuw

DRuw

Whizzer schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:34:
[...]

[...]

Inderdaad, het batterij deel snap ik.. Echter..

[...]

Nu is mijn Zwave kennis (wellicht te) beperkt, maar iets zegt mij dat hij in de status van Routing Slave "advanced routing capabilities" heeft..
OZW panel fout? Een batterij gevoed ding zal om de batterij te besparen per definitie niet and relayen doen...
Het zou bij mijn weten de eerste zijn ook:)

[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 10-09-2015 17:56 ]

• Stuntteam

Stuntteam

Dennisdn schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:51:
Vanavond maar uitvogelen wat ik ga doen. Zelf een zender-ontvanger voor de Pi maken of een kant en klare zodat ik het ook op de synology kan draaien.
Waarom geen rflink?
Kan je kant en klaar krijgen maar ook zelf maken..

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 23:08
Dennisdn schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:57:

Ik zie nu op de website van Praxis dat het Elro Homeasy spul ook veel goedkoper is dan voorheen.
Tot nu heb ik altijd kaku gekocht, maar misschien dat ik dat Elro spul er wel bij wil halen.

Is HomeEasy spul vergelijkbaar qua kwaliteit van het Kaku spul?

• Dennisdn
Stuntteam schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:04:
[...]

Waarom geen rflink?
Kan je kant en klaar krijgen maar ook zelf maken..
Die heb ik ook zeker in overweging. Maar voor zover ik begrijp moet daar een arduino bij.

• Dennisdn
joenevd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:08:
[...]

Ik zie nu op de website van Praxis dat het Elro Homeasy spul ook veel goedkoper is dan voorheen.
Tot nu heb ik altijd kaku gekocht, maar misschien dat ik dat Elro spul er wel bij wil halen.

Is HomeEasy spul vergelijkbaar qua kwaliteit van het Kaku spul?
Ik ben bang dat het nu wel op is allemaal. Ik heb vandaag alleen nog wat restjes bij elkaar kunnen verzamelen in 5 vestigingen. Bijv de magneetschakelaar heb ik er maar 1 van kunnen vinden :-(

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 23:08
Dennisdn schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:14:
[...]

Ik ben bang dat het nu wel op is allemaal. Ik heb vandaag alleen nog wat restjes bij elkaar kunnen verzamelen in 5 vestigingen. Bijv de magneetschakelaar heb ik er maar 1 van kunnen vinden :-(
Klopt, dit is in Breda:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/sn10nk.jpg

Wellicht via de webshop, daar kan je hem nog wel aanklikken..

• DRuw

DRuw

Aanklikken wel, kopen niet want ze verkopen geen winkelvoorraad online... bestellen in de webshop kan alleen met afhalen en je gaat een mail van dat filiaal krijgen dat ze het niet meer hebben... aldus de medewerker die ik sprak.

• MaZZie-D
  • Laatst online: 11-05 13:08
Vandaag me RFLink binnen gekregen en aangesloten op mijn Synology NAS.
Helaas krijg ik behoorlijk vaak de volgende melding:
[quote]
2015-09-10 20:59:25.436 Error: RFLink: Not received anything for more then 15 seconds, restarting...
2015-09-10 20:59:28.293 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0
2015-09-10 20:59:29.207 RFLink: 20;00;Nodo RadioFrequencyLink - RFLink Gateway V1.1 - R30;
2015-09-10 20:59:29.207 RFLink: Controller Initialized!...
2015-09-10 20:59:43.808 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2015-09-10 20:59:45.848 Error: RFLink: Not received anything for more then 15 seconds, restarting...
2015-09-10 20:59:48.736 RFLink: Using serial port: /dev/ttyACM0
2015-09-10 20:59:49.654 RFLink: 20;00;Nodo RadioFrequencyLink - RFLink Gateway V1.1 - R30;
2015-09-10 20:59:49.654 RFLink: Controller Initialized!...
[/quote]

Signaal van KAKU schakelaar komt maar enkele keren aan. Ook als ik een signaal blijf zenden krijg ik de error.

Oke zat nog op de oude versie van Domoticz... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door MaZZie-D op 10-09-2015 22:57 ]

• triangle123
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 23:05
Onlangs heb ik een Fibaro dimmer 2 en een Gira dubbele pulsdrukker gekocht. Ik heb echter moeite met te begrijpen hoe ik deze moet aansluiten. En dan gaat het mij vooral om de diverse aansluitpunten op de Gira pulsdrukker. Volgens de documentatie moet ik de Fibaro S1, S2 en Sx aan de pulsdrukker aansluiten. Op de pulsdrukker zie ik echter de volgende aansluitpunten: L11, L21, 12, 14, 22 en 24 (allemaal dubbel uitgevoerd?). Is er iemand die verstand heeft van hoe dit aan te sluiten? Welke verbindingen moet ik maken tussen de Fibaro en de pulsdrukker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

Dennisdn schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:11:
[...]

Die heb ik ook zeker in overweging. Maar voor zover ik begrijp moet daar een arduino bij.
Klopt.. kosten 8 tot 13 euro voor een Arduino mega.. euro of 2 a 3 voor een redelijke ontvanger (zoals SYN480R) zender pak je uit het low cost chinese setje.. of je geeft een euro of 10 uit voor een Aurel transceiver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

triangle123 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:37:
Onlangs heb ik een Fibaro dimmer 2 en een Gira dubbele pulsdrukker gekocht. Ik heb echter moeite met te begrijpen hoe ik deze moet aansluiten. En dan gaat het mij vooral om de diverse aansluitpunten op de Gira pulsdrukker. Volgens de documentatie moet ik de Fibaro S1, S2 en Sx aan de pulsdrukker aansluiten. Op de pulsdrukker zie ik echter de volgende aansluitpunten: L11, L21, 12, 14, 22 en 24 (allemaal dubbel uitgevoerd?). Is er iemand die verstand heeft van hoe dit aan te sluiten? Welke verbindingen moet ik maken tussen de Fibaro en de pulsdrukker?
Je moet sowieso Sx doorlussen naar beide ingangen van de schakelaars L11 en L21, daar komen de dubbel uigevoerde contacten goed bij van pas.

Met een multimeter kun je doormeten wanneer er contact wordt gemaakt.
Vermoedelijk heb je bij deze schakelaar de keuze om contact te "maken" of te "verbreken", je hebt de aansluitpunten die maken nodig, die dus enkel verbinden als je indrukt.
Wat is het typenr? Vaak kun je wel een schema vinden.
Ik zou beginnen met meten tussen L11 en 12, en anders L11 en 14. Voor L2x zal het dan gelijk zijn.

Edit: plaatje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/30lf6ms.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-09-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Stuntteam schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 00:19:
[...]

Klopt.. kosten 8 tot 13 euro voor een Arduino mega.. euro of 2 a 3 voor een redelijke ontvanger (zoals SYN480R) zender pak je uit het low cost chinese setje.. of je geeft een euro of 10 uit voor een Aurel transceiver
Na een avondje rondneuzen denk ik dat dat het gaat worden. Ik raak alleen de weg kwijt in de Arduino's.

Moet ik gaan voor
- de Uno rev3 voor 25 euro pricewatch: Arduino Uno Rev3
- Mega voor 49 euro pricewatch: Arduino Mega 2560 R3

Op Ebay staan er nog veel meer soorten. Om deze reden wilde ik eigenlijk niet aan de Arduino beginnen. Weer een platform om in te moeten verdiepen terwijl ik in huis juist helemaal op de Pi heb ingezet voor alle mediaspelers e.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 11-09-2015 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Voor een RFLink moet je een Arduino Mega 2560 hebben. Dat is de enige met voldoende geheugen. R3 is de nieuwste versie.

Bij Nodo RFLink haal je een programma'tje op dat de Arduino Mega programmeert. Verder hoef je niets te doen, behalve de hardware op de juiste plek aansluiten. Daar hebben ze bij de Nodo shop een handig printje voor, dat maakt het makkelijker.

De goedkopere Aruino's van Chinees fabrikaat hebben meestal een CH340 chip die de communicatie verzorgt richting de USB poort en dus je PC. Daarvoor moet je een driver downloaden, anders ziet je PC de Arduino niet. Het werkt verder wel prima.
De 16U2 chip is degene die ook op de originele Arduino zit, maar dit is een duurdere chip, wat resulteert in een duurdere Arduino. Er zijn ook Arduino klonen te vinden met deze chip.

Voor de werking maakt het verder niet uit, maar wel even handig om te weten.

[ Voor 80% gewijzigd door BounceMeister op 11-09-2015 09:00 . Reden: ch340 verhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

BounceMeister schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:19:
De goedkopere Aruino's van Chinees fabrikaat hebben meestal een CH340 chip die de communicatie verzorgt richting de USB poort en dus je PC. Daarvoor moet je een driver downloaden, anders zie je PC de Arduino niet.
Ik heb niets hoeven installeren voor de CH340 werkte direct (win10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savage008
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:11
Dennisdn schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:10:
[...]

Na een avondje rondneuzen denk ik dat dat het gaat worden. Ik raak alleen de weg kwijt in de Arduino's.

Moet ik gaan voor
- de Uno rev3 voor 25 euro pricewatch: Arduino Uno Rev3
- Mega voor 49 euro pricewatch: Arduino Mega 2560 R3

Op Ebay staan er nog veel meer soorten. Om deze reden wilde ik eigenlijk niet aan de Arduino beginnen. Weer een platform om in te moeten verdiepen terwijl ik in huis juist helemaal op de Pi heb ingezet voor alle mediaspelers e.d.
De 2560 vergt in principe niet zoveel kennis, er staat zelfs een hele handleiding op de pagina van rflink hoe deze te programmeren met de juiste software.

Ik heb voor ongeveer 6 euro een arduino mega2560 R3 kunnen kopen op aliexpress.com.

Dit hoeft dus niet zoveel te kosten, duurt wel wat langer voordat je hem thuis hebt.

Zie : http://www.aliexpress.com/item/Mega-2560-R3-Mega2560-REV3-ATmega2560-16AU-CH340G-Board-ON-USB-Cable-compatible-for-arduino-No/32386948507.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Op Windows 7 moet er wel een driver geïnstalleerd worden. (Internet staat er vol mee.) Maar dat hebben ze in Windows 10 dus geïntegreerd. De Raspberry Pi met de Domoticz versie vanaf SD image herkent hem ook gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Dank allen voor de support :-)

Die van aliexpress is een mooie aanbieding. Alleen het bezorgen duurt me iets te lang. Maar ik heb weer wat aanknopingspunten.

[ Voor 39% gewijzigd door Dennisdn op 11-09-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 22:53
Ik ben aan het kijken of ik mijn plafondwaaier kan koppelen aan Domoticz.

http://www.aliexpress.com...er-Switch/1859126710.html

Contact gezocht met de verkoper. Die verteld mij dat het AC 433 Mhz is :)

Ben van plan om het licht op de schakelaar aan te sluiten en de waaier functie direct op het netstroom aan te sluiten.

Op die manier kan ik nog steeds normaal het licht schakelen (met KaKu schakelaar ook via Domoticz) en los daar van de waaier functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedis schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:05:

[...]
Interessant, zelf ook naar zo'n module gekeken een tijdje geleden, maar toch maar niet gekocht omdat we de plafondventilator eigenlijk amper gebruiken.

Maar bedoelt de verkoper met 'AC' niet wisselspanning, als in: 230V AC :+ ? Lijkt mij sterk dat hij van het bestaan van 'KaKu AC' af weet.

Voor die prijs zou ik het ding gewoon kopen en kijken of de RFXmngr applicatie (RFXCOM even aansluiten op PC) iets oppikt. Als dat niet het geval is kun je de remote opsturen naar RFXCOM en wellicht kunnen zij hem dan debuggen en een nieuwe RFXCOM firmware uitrollen.
Heb al eerder een thermometer (die grijze van Banggood) en een 433Mhz RGB-controller opgestuurd omdat ze niet werden ontvangen op de RFXCOM en werd goed geholpen telkens.

Als je echter zeker wilt weten dat het gaat werken kun je misschien beter een ACM-1000 kopen en die in de voet van de plafondventilator plaatsen. Bij mijn plafondventilator zijn er 4 draden: fase voor lamp, fase voor ventilator, nul, aarde. De ACM-1000 zou je dan de fasedraad voor de fan kunnen laten schakelen.
Het timer gebeuren kun je dan zelf wel creatief oplossen met een event in Domoticz in combinatie met wat virtuele switches (2h, 4h etc). Misschien dat ik dat nog ga doen, heb nog een Home Easy module liggen van de Praxis actie :P

Enige nadeel is dat je met mijn manier de snelheid niet kunt regelen. Maar hier staat hij toch altijd op stand 2. De eerste stand is te langzaam en de derde stand te hard.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 11-09-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 22:53
ThinkPadd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:11:
[...]

Interessant, zelf ook naar zo'n module gekeken een tijdje geleden, maar toch maar niet gekocht omdat we de plafondventilator eigenlijk amper gebruiken.

Maar bedoelt de verkoper met 'AC' niet wisselspanning, als in: 230V AC :+ ? Lijkt mij sterk dat hij van het bestaan van 'KaKu AC' af weet.

Voor die prijs zou ik het ding gewoon kopen en kijken of de RFXmngr applicatie (RFXCOM even aansluiten op PC) iets oppikt. Als dat niet het geval is kun je de remote opsturen naar RFXCOM en wellicht kan hij dan met RFXCOM bestuurd worden. Heb al eerder thermometer (die grijze van Banggood) en een 433Mhz RGB-controller opgestuurd en werd goed geholpen telkens.

Als je echter zeker wilt weten dat het gaat werken kun je misschien beter een ACM-1000 kopen en die in de voet van de plafondventilator plaatsen. Bij mijn plafondventilator zijn er 4 draden: fase voor lamp, fase voor ventilator, nul, aarde. De ACM-1000 zou je dan de draad voor de fan kunnen laten schakelen.
Het timer gebeuren kun je dan zelf wel creatief oplossen met een event in Domoticz in combinatie met wat virtuele switches (2h, 4h etc). Misschien dat ik dat nog ga doen, heb nog een Home Easy module liggen van de Praxis actie :P
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/xbt06t0d9/ac433.jpg

Je brengt mij nu weer aan het twijfelen, ik hoop het maar. Ach, geen ramp die 15,- als het niet werkt.

ACM-1000 zou kunnen. Maar hoe ga je die 3 standen doen? Althans, ik heb nu ook 3 standen via IR.
De 3 standen gaan via 1 fase draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik moet even wat kwijt.
Ik heb net twee avonden tijd weggegooid aan het handmatig installeren van Raspbian en dan Domoticz erop, op een USB stick. Nog steeds instabiel en de meeste tutorials gaan er toch elke keer maar vanuit dat men (veel) linux kennis heeft.
Voorbeeldje. Zelfs bij Domoticz willen ze je tekst laten editen met vi. Vi stamt uit 1976 en is echt de meest onlogische editor die ik heb gezien naast Word Perfect. Ik gebruik in plaats daarvan Nano, maar aangezien dingen niet werken vraag ik me af of dat dan wel goed is.

Ik ga het nog een keer proberen met de Domoticz SD image, laat die usb stick nog maar even zitten. En eens zoeken naar een makkelijk te gebruiken stabiliteitstest, daar heb ik in het Raspberry topic een vraag over gesteld.

Ondertussen alles met de hand schakelen en het Home Easy spul ligt nog in een doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:28:
Ik moet even wat kwijt.
Ik heb net twee avonden tijd weggegooid aan het handmatig installeren van Raspbian en dan Domoticz erop, op een USB stick. Nog steeds instabiel en de meeste tutorials gaan er toch elke keer maar vanuit dat men (veel) linux kennis heeft.
Voorbeeldje. Zelfs bij Domoticz willen ze je tekst laten editen met vi.
[...]
Voel je vrij om de wiki aan te passen, wat extra hulp kunnen we goed gebruiken. Het blijft een open source project waar iedereen in z'n vrije tijd aan werkt, dus niet alles is altijd even perfect.
Inloggegevens voor de wiki zijn hetzelfde als voor het forum.

Ik heb je voorbeeld nu even aangepast, 'vi' is idd een draak van een programma. Al wen je er wel aan na een tijdje ;)

[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 11-09-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
renedis schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:05:

Ben van plan om het licht op de schakelaar aan te sluiten en de waaier functie direct op het netstroom aan te sluiten.

Op die manier kan ik nog steeds normaal het licht schakelen (met KaKu schakelaar ook via Domoticz) en los daar van de waaier functie.
Wat grappig, dat is ook een wens van mij. En dan iets programeren als: aan-als-thuis-boven25graden. Ik heb wel van die easy home dingen meegepakt om in de muurschakelaar te bouwen, maar dan gaan de waaiers nog niet aan, alleen de verlichting. De waaiers moet ik met IR activeren. Dat gaat nog een uitdaging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:18
Haha lol. Vi rules. Ik doe op unix/linux zo'n beetje alles met vi. Werkt altijd en is er altijd. Pagina met commando's googlen en je afvragen waarom er toch steeds :wq in Word staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
BounceMeister schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:28:
Ik moet even wat kwijt.
Voorbeeldje. Zelfs bij Domoticz willen ze je tekst laten editen met vi. Vi stamt uit 1976 en is echt de meest onlogische editor die ik heb gezien naast Word Perfect. Ik gebruik in plaats daarvan Nano, maar aangezien dingen niet werken vraag ik me af of dat dan wel goed is.
Wat had je dan verwacht? Je gaat voor een DIY oplossing die op Linux draait. Zonder op zijn minst basis kennis van Linux ga je uiteindelijk wel ergens tegen een probleem aanlopen. Als je weet dat je geen Linux kennis hebt, en dit ook niet wil leren is dit voor jou dus ook geen geschikte oplossing. Dan moet je gewoon een appliance kopen, welke ook op Linux draaien, maar die is compleet verborgen voor de gebruiker. Daar betaal je dan ook voor (en bent minder flexibel in de meeste gevallen, maar dat is dus een keuze).

Over VI, ja, het is een oude editor. Heeft een steile leercurve. Maar de reden dat men daar steeds op terug valt:
- Ontzettend krachtige editor als je begrijpt hoe het werkt
- Zit standaard in iedere distro

Niks mis met VI, hoort bij basiskennis Linux. Wil niet zeggen dat je hem volledig moet beheersen, maar de basis moet je gewoon hebben.
Ik ga het nog een keer proberen met de Domoticz SD image, laat die usb stick nog maar even zitten. En eens zoeken naar een makkelijk te gebruiken stabiliteitstest, daar heb ik in het Raspberry topic een vraag over gesteld.

Ondertussen alles met de hand schakelen en het Home Easy spul ligt nog in een doos.
Dat had je waarschijnlijk sowieos meteen moeten doen. Die distro regelt wat meer voor je out of the box. Maar als je denkt dat je dan helemaal geen Linux kennis nodig hebt kun je later nog wel eens bedrogen uit komen. Het blijft gewoon een Linux distro, als je dat niet wil, appliance kopen.

Ik lees een beetje frustratie in je posts. Begrijpelijk. Maar heb je je van tevoren wel een beetje verdiept in deze materie en de mogelijkheden? Als je van tevoren de wiki's en manuals had doorgelezen had je gezien dat je wel degelijk wat basis Linux nodig hebt.

No pun intended overigens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

DRuw schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:55:
OZW panel fout? Een batterij gevoed ding zal om de batterij te besparen per definitie niet and relayen doen...
Het zou bij mijn weten de eerste zijn ook:)
"Challenge accepted" ;)

Zover ik kan vinden, heeft een USB powered Aeon multi sensor wèl routing functionaliteit..

Enerzijds een technisch dingetje; Aeon Labs MultiSensor is a routing binary sensor device based on Z‐Wave routing slave library V6.51.01.   The MultiSensor can be included and operated in any Z‐wave network with other Z‐wave certified devices from other manufacturers and/or other applications. All non‐battery operated nodes within the network will act as repeaters regardless of vendor to increase reliability of the network.

Anderzijds hier een ervaring van Femme

Dus ik blijf geloven in het feit dat ie kan routeren. Alleen is dan dus de vraag waarom die Popp 123601 ("Straler Garage") dat niet via die Multi Sensor doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-05 20:17
offtopic:
ZZ is korter/makkelijker. ;)

vvv
shift ; w q enter = 5
shift z z = 3
:)

[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 11-09-2015 12:46 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:18
kraades schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:52:
[...]

offtopic:
ZZ is korter/makkelijker. ;)
Gebruikte ik vroeger eigenlijk ook altijd, maar in beide gevallen gebruik je eigenlijk 4 toetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Hmmm.. Problem solved!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2u5zvo3.png

Eerst even een kleine update van OpenZwave en Domoticz.. Geen verschil..
Toen ipv een heal van de Popp of het hele netwerk voor de verandering maar eens een heal van specifiek de multi sensor gedaan.. Hopla! Ineens vinden de Popp en Aeotec elkaar en routeert die multi sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 22:23

Kraz

Saving the world

Whizzer schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:36:
Hmmm.. Problem solved!

[afbeelding]

Toen ipv een heal van de Popp of het hele netwerk voor de verandering maar eens een heal van specifiek de multi sensor gedaan.. Hopla! Ineens vinden de Popp en Aeotec elkaar en routeert die multi sensor.
Waarom heb je al je apparaten niet in dezelfde groep zitten?
Volgens Gizmocuz (maker van Domoticz) zou dat wel moeten en kan ook wel eens problemen geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Whizzer schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:36:
Hmmm.. Problem solved!

[afbeelding]

Maar de popp route toch naar je multisensor en niet andersom? anders mind=blown;)
Edit: die ervaring van femme is volgens mij met een oudere multisensor en niet met een gen5.
Ik zou zweren dat die toch echt niet route hoor op usb... die voeding bypased simpelweg je batterijen en in de controller staat gewoon een batterij op 100%

[ Voor 17% gewijzigd door DRuw op 11-09-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Houd er rekening mee dat dit specifieke model (mega 2560 op de print afgedrukt) afwijkt van het reference design qua USB en power connector. Wil je er dus een case omheen moet je er zelf een maken.
die met een omcirkelde MEGA afdruk klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb een blockly die als de buitendeur open gaat een prowl notificatie stuurt als er nog een raam open staat.

Echter:
  • Ik krijg ook een email? Waarom? Ik kies voor een prowl notificatie.
  • Ik kan nu de notificatie maar naar 1 iPhone sturen; hoe kan ik de notificatie naar meerdere iPhones sturen? Kan natuurlijk gewoon door Prowl op meerdere iPhones te installeren... 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SlpmCxJl.png

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 11-09-2015 18:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb je niet toevallig alerting aan staan op de switch zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 15:04
kraades schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:22:
Ik heb een blockly die als de buitendeur open gaat een prowl notificatie stuurt als er nog een raam open staat.

Echter:
  • Ik krijg ook een email? Waarom? Ik kies voor een prowl notificatie.
  • Ik kan nu de notificatie maar naar 1 iPhone sturen; hoe kan ik de notificatie naar meerdere iPhones sturen?
[afbeelding]
je moet even de optie "stuur e-mail notificaties"in het tab "email" uitzetten bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Maar zet je dan niet alle email alerts uit?

Ik snap niet dat je kunt kiezen tussen stuur een mail en stuur een notificatie en dat je bij een notificatie ook een mail krijgt...

(bij de switches zelf staan geen notificaties ingevuld)

Nog een andere vraag...

Ik heb nu dus op twee iPhones Prowl geinstalleerd en in Domoticz bij Settings de API key ingevuld. Dit werkt. Zodra er een notificatie is dan zie je deze op beide telefoons.

Maar eigenlijk zou ik zoiets willen:
code:
1
2
3
4
5
6
Als buitendeur is open en een raam is open
Dan
  Als iPhone 1 is thuis(*)
  Dan zend notificatie naar iPhone 1
  Als iPhone 2 is thuis(*)
  Dan zend notificatie naar iPhone 2

(*) Dit doe ik via de Pilot app/geofencing en dit werkt prima.

Nu zit ik niet vast aan Blockly of Prowl. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

[ Voor 54% gewijzigd door technorabilia op 11-09-2015 18:23 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Kraz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:12:
Waarom heb je al je apparaten niet in dezelfde groep zitten?
Volgens Gizmocuz (maker van Domoticz) zou dat wel moeten en kan ook wel eens problemen geven....
Omdat ik me daar nog niet in verdiept heb en deze default waardes (voor de rest?) werken..
DRuw schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:37:

Maar de popp route toch naar je multisensor en niet andersom? anders mind=blown;)
Edit: die ervaring van femme is volgens mij met een oudere multisensor en niet met een gen5.
Ik zou zweren dat die toch echt niet route hoor op usb... die voeding bypased simpelweg je batterijen en in de controller staat gewoon een batterij op 100%
Nee, die USB op de Gen5 is geen simpele bypass voor je batterijen, Aeotec geeft zelf vrij duidelijk aan dat je op voorhand goed na moet denken over welke power source je gebruikt:
However, because the power source that is being used to power the Multisensor at the moment of its first inclusion into the Z-Wave network has a bearing on the settings that are established during the inclusion process, it should be decided in advance whether USB power or battery power will be the intended power source during normal operation.
Tot nu toe heeft ie de hele middag goed stand gehouden. Vanavond mag ie zich echt gaan bewijzen, zal vast wel weer wat beweging op de oprit zijn die de straler aan laat gaan.. En zo niet, dan ga ik daar wel een dansje doen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@kraades
2 virtual switches die worden geregeld door de pilot app. Lua met ondevicechange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
UltraSub schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:10:
@kraades
2 virtual switches die worden geregeld door de pilot app. Lua met ondevicechange.
Die twee switches heb ik al en dat werkt. Lua met de devicechanged en otherdevices kom ik ook wel uit.

Maar hoe stuur ik een notificatie individueel naar een iPhone?
Een iPhone moet alleen een notificatie krijgen als deze in huis is. Anders krijgt persoon A die op zijn werk is een notifcatie dat het raam open staan als persoon B die thuis is vergeet de ramen dicht te doen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ondevicechange
Als iPhone 1 thuis > stuur iPhone 1 notificatie
Als iPhone 2 thuis > stuur iPhone 2 notificatie

Of ik begrijp je helemaal verkeerd maar volgens mij kan het niet veel makkelijker met lua :P

/edit
Ooooh ik snap hem.
Dan zit er niet veel anders op dan in ieder script dat een notificatie wil sturen even te kijken welke telefoon thuis is en dan die een notificatie te sturen volgens mij

[ Voor 32% gewijzigd door UltraSub op 11-09-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triangle123
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 23:05
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 07:53:
[...]

Je moet sowieso Sx doorlussen naar beide ingangen van de schakelaars L11 en L21, daar komen de dubbel uigevoerde contacten goed bij van pas.

Met een multimeter kun je doormeten wanneer er contact wordt gemaakt.
Vermoedelijk heb je bij deze schakelaar de keuze om contact te "maken" of te "verbreken", je hebt de aansluitpunten die maken nodig, die dus enkel verbinden als je indrukt.
Wat is het typenr? Vaak kun je wel een schema vinden.
Ik zou beginnen met meten tussen L11 en 12, en anders L11 en 14. Voor L2x zal het dan gelijk zijn.

Edit: plaatje gemaakt:
[afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk; er zijn maak en verbreek contacten. En een multimeter maakt dat duidelijk. Had ik zelf kunnen/moeten bedenken. Bedankt voor de tip!
Wow plaatje nog niet gezien. Erg bedankt voor je hulp _/-\o_ , gaat vast lukken nu!

[ Voor 4% gewijzigd door triangle123 op 11-09-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 15:04
Even een korte vraag tussen door.

Inmiddels heb ik mijn camera binnen en heb ik een zwave binaire sensor tussen de deurbel gezet. Dit werkt allemaal perfect, maar nu wil ik een aantal evenst maken.. waar kan ik dat het beste in doen? Lua, scripts,blockies of iets anders?

Het eerste wat ik wil maken:
wanneer deurbel ingedrukt wordt dat er een foto verstuurd wordt naar mijn iphone via pushover. Foto hoeft niet daadwerkelijk verstuurd te worden maar mag op webserver staan.

Tweede wat ik wil bereiken is:
Wanneer ik niet thuis ben wil ik dat wanneer de deurbel ingedrukt wordt een foto verstuurd wordt naar pushover (eventueel naar dropbox). Ongeveer zelfde als het eerste geval, maar dit maal heb ik een virtual switch die ik schakel met pilot.

Is bovenstaande te realizeren zonder Lua? gezien ik nog niet thuis ben in Lua ben ik gewoon benieuwd of ik voor deze voorbeelding in Lua moet duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
UltraSub schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:27:
/edit
Ooooh ik snap hem.
Dan zit er niet veel anders op dan in ieder script dat een notificatie wil sturen even te kijken welke telefoon thuis is en dan die een notificatie te sturen volgens mij
Het gaat mij erom dat ik het volgende denk ik niet kan gebruiken omdat je in Domoticcz maar 1 Prowl api key kunt definieren en het volgende commando daar gebruik van maakt:
code:
1
commandArray['SendNotification']='subject#body'

Ik wil dus graag weten hoe ik Prowl "direct" kan aanspreken in lua zodat ik twee verschillende api keys kan gebruiken en dus twee iPhones individueel kan aanspreken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 06:24

tozzke

aka tozzert

kraades schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:27:
Maar zet je dan niet alle email alerts uit?

Ik snap niet dat je kunt kiezen tussen stuur een mail en stuur een notificatie en dat je bij een notificatie ook een mail krijgt...

(bij de switches zelf staan geen notificaties ingevuld)

Nog een andere vraag...

Ik heb nu dus op twee iPhones Prowl geinstalleerd en in Domoticz bij Settings de API key ingevuld. Dit werkt. Zodra er een notificatie is dan zie je deze op beide telefoons.

Maar eigenlijk zou ik zoiets willen:
code:
1
2
3
4
5
6
Als buitendeur is open en een raam is open
Dan
  Als iPhone 1 is thuis(*)
  Dan zend notificatie naar iPhone 1
  Als iPhone 2 is thuis(*)
  Dan zend notificatie naar iPhone 2

(*) Dit doe ik via de Pilot app/geofencing en dit werkt prima.

Nu zit ik niet vast aan Blockly of Prowl. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
wat is er mis met:
code:
1
2
3
4
IF buitendeur is open AND een raam is open AND iPhone 1 is thuis
DO zend notificatie naar iPhone 1
Else IF buitendeur is open AND een raam is open AND iPhone 2 is thuis
DO zend notificatie naar iPhone 2

?

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 11-09-2015 21:59 ]

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door