Als je je Cresta TX320 permanent laat hangen in je badkamer zou ik je script aanpassen en de humidity gebruiken. In je huidige script
kun je , helemaal nu je hem op 2 uur gezet hebt, veel te veel lucht rond pompen. Als jou ventilatie systeem net zoals bij mij een MV is, met ook een ventiel in zowel woonkamer/keuken als de WC dan pomp je straks in de winter de warme lucht uit je woonkamer. Met vochtig weer pomp je misschien ook weer veel vocht in je huis.
Nu had thinkpad mij verteld dat je die Cresta niet mooi in je badkamer vindt hangen, maar mocht je er toch een plekje voor vinden dan kun je mijn regels wel proberen. Bij mij hangt zo'n cresta in de hoek met klittenband vlak bij het ventiel, werkt al maanden prima.
De clou van mijn regels is als volgt: ik meet de humidity met een cresta en heb een virtuele meter die de humidity target is. Elke minuut als de humidity target < humidity, tel ik bij de humidity target 1/30 op. De target verhoogt zichzelf dus met 1% elke 30 minuten en volgt zo op een langzame manier de humidity. Als de target > dan de humidity, dan wordt de target gereset naar de humidity. Dit is nodig omdat de luchtvochtigheid buiten ook lager kan worden en dat heeft invloed op de gemeten waarden, daarom de target resetten.
Als de (humidity - target) > 1 dan staat de MV bij mij op stand 2, (humidity - target) > 3 dan staat de MV op stand 3, anders stand 1.
Na een douche beurt, duurt het ongeveer 30-45 minuten om de humidity terug te laten keren naar het zelfde niveau + 1. Dus stel ik begin op 65% hum, en de douche sessie zorgt er voor dat het 75% wordt, dan na ongeveer 45 minuten zit ik op 66/67%
Tot nu toe vind ik dit prima werken en zie ik nog geen reden om het aan te passen.