Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-10 14:54
nielsn schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:59:
En zet je dan de meter tussen de adapter en de Pi? In dat geval zou ik ook nog twee verloopstekkertjes moeten kopen.
Ja, zoiets krijg je dan.

http://www.action.nl/maxxter-usb-power-meter-met-led-display
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hAPIrL3m.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 24-08-2015 11:31 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Ik heb die ook plus nog een andere.. maar ze geven andere waarde aan. dus ben benieuwd welke corrupt is :P

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
remcoXP schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:33:
Ik heb die ook plus nog een andere.. maar ze geven andere waarde aan. dus ben benieuwd welke corrupt is :P

[...]
Ik heb het inderdaad niet nagemeten... Action, zal wel goed zijn dan... ;)
Morvale schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:28:
Ik gebruik al jaren lang de "Oregon PCR800". Dit is een tested-and-proven regenmeter die in Domoticz kan worden gebruikt via de RFXCom (dus dat is wel een voorwaarde). Deze kan je zeer waarschijnlijk nog wel her en der los op internet kopen (zonder het normaal bijbehorende WMR-200 weerstation).
Die heeft de buurman ook. Hij werkt prima... ;)

[ Voor 42% gewijzigd door technorabilia op 24-08-2015 11:36 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 21:19
nielsn schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:40:
[...]

Ik heb de 2A adapter welke te bestellen is via SOS Solutions, lijkt mij dat deze voldoende stroom zou moeten leveren voor alle vier de USB poorten. Om dit uit te sluiten ga ik alsnog op zoek naar een powered USB hubje.

[...]
Die heb ik ook een poosje gebruikt met een Raspberry Pi2. Een en al ellende. Nadat ik een fatsoenlijke usb voeding (van Philips) ben gaan gebruiken geen problemen meer.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:22
DustMan4u schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:16:
[...]

Die heb ik ook een poosje gebruikt met een Raspberry Pi2. Een en al ellende. Nadat ik een fatsoenlijke usb voeding (van Philips) ben gaan gebruiken geen problemen meer.
Weet je toevallig het typenummer nog? :+

[ Voor 78% gewijzigd door nielsn op 24-08-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leek met een milight led systeem:

Misschien dat mijn vraag er al tussen staat, maar toch hoop ik dat iemand me kan en wil helpen! Heb dus een milight systeem met zo'n wifi bridge.
Heb daarnaast de app op mn iphone 6. Ik krijg hiermee rechtstreeks verbinding met het milight wifi netwerk, dat het kastje weergeeft en kan dan ook de lampen bedienen! Tot zover geen probleem, maar om hem te koppelen in mijn eigen netwerk moet ik via configuratie dat wifinetwerk koppelen. Maar er komt er geen enkel netwerk naar voren :(

Weet iemand hier waar dit aan kan liggen.. Heb al meerdere 'experts' gesproken..

Gr Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
DustMan4u schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:16:
[...]

Die heb ik ook en hij werkt prima. :)
Maar ik denk dat SOS maar net levert wat er binnen is / wat het goedkoopst is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:45:
Leek met een milight led systeem:

Misschien dat mijn vraag er al tussen staat, maar toch hoop ik dat iemand me kan en wil helpen! Heb dus een milight systeem met zo'n wifi bridge.
Heb daarnaast de app op mn iphone 6. Ik krijg hiermee rechtstreeks verbinding met het milight wifi netwerk, dat het kastje weergeeft en kan dan ook de lampen bedienen! Tot zover geen probleem, maar om hem te koppelen in mijn eigen netwerk moet ik via configuratie dat wifinetwerk koppelen. Maar er komt er geen enkel netwerk naar voren :(

Weet iemand hier waar dit aan kan liggen.. Heb al meerdere 'experts' gesproken..

Gr Michiel
wilde gok, heb je alleen een 5Ghz netwerk? Want volgens mij kan die bridge alleen 2,4Ghz.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
SOSsolutions stuurt een nieuwe voeding op, netjes van ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Voeding voor pi ook gewoon bij de action. (€ 2.49) Werkt perfect.
Let ook op kwaliteit usb kabel. Dit geeft ook veel problemen.
Vaak genoeg voorbij zien komen.
bij mijn FB groep xbmcvoorbeginners

[ Voor 13% gewijzigd door wackidth op 25-08-2015 08:24 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 16:24
wackidth schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:12:
Voeding voor pi ook gewoon bij de action. (€ 2.49) Werkt perfect.
Let ook op kwaliteit usb kabel. Dit geeft ook veel problemen.
Vaak genoeg voorbij zien komen.
bij mijn FB groep xbmcvoorbeginners
Ik heb gewoon zo'n platte micro SD kabel op mijn Pi 1 van de Action, en werkt nog altijd perfect. En op mijn Pi 2 nog een kabel die ik had liggen van een oude HTC, gaat allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 13:38
FYI,
Ik heb een arduino nano clone met een ch341 of ch340 chip draaiend als my sensors serial gateway op een synology met de USB serial package die je ook voor de rfxcom nodig hebt. Moest alleen de ch341.ko handmatig laden met insmod.

Temperatuur sensor wordt netjes gevonden en getoond in domoticz.
Volgens mij stoort e.e.a. wel mijn 433mhz sensors of iets anders want de 433mhz temp sensors updaten niet meer zo frequent als voorheen.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

ny-hardcore schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:15:
Volgens mij stoort e.e.a. wel mijn 433mhz sensors of iets anders want de 433mhz temp sensors updaten niet meer zo frequent als voorheen.
Welke RF module gebruik je ? Ik heb er een aantal geprobeerd maar er zit véél verschil in hoe schoon het signaal binnen komt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:29:
[...]

Welke RF module gebruik je ? Ik heb er een aantal geprobeerd maar er zit véél verschil in hoe schoon het signaal binnen komt.
Voor 433mhz een rfxcom -e

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:29:
[...]

Idd had ook de imitatie ontvangen... Met de "druppel" chip. Bagger...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik dacht dat je zelfs iets gemaakt had met een 433MHz ontvanger.
Je gebruikt de arduino als remote usb bridge ? Wat heeft het voor nut om er een arduino tussen te zetten ?

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 25-08-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:17:
[...]

Ik dacht dat je zelfs iets gemaakt had met een 433MHz ontvanger.
Je gebruikt de arduino als remote usb bridge ? Wat heeft het voor nut om er een arduino tussen te zetten ?
Hij gebruikt de Arduino voor de MySensors Serial Gateway. Kun je zelf nodes mee bouwen die over 2,4Ghz communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:43:
[...]

In dat topic wordt verwezen naar een 5 dBi antenne. Nu heb ik zelf een 3 dBi antenne besteld nl. http://www.ebay.com/itm/251585934226.

Begrijp ik goed dat een 5 dBi antenne een groter bereik heeft maar de dekking minder is? Dus onder een kleinere hoek? Dus hoe hoger het aantal dBi hoe meer je moet richten?

Mijn appartement is ongeveer 75m2 met wat deuren en gips maar de originele antenne heeft toch moeite om alles te bereiken. Het kan mogelijk ook verstoring zijn van luidsprekers/subwoofer.
Vandaag de 5 dBi antenne weer vervangen door de 3 dBi antenne die beter werkt. Dus of ik heb het verkeerd begrepen dat "hoe hoger hoe beter" is. Of de kabel van 3 meter verleken met 1.5 meter is van invloed of het is kwaliteitsverschil. Of het is geen 5 dBi antenne. Ofofofof... :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 23:45
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende. Ik wil een ventilatieschakelaar draadloos maken. Echter heb ik alleen een bruine en 2 zwarte draden. Als er niks verbonden is met elkaar heb ik de zachste stand. Afhankelijk van welke zwarte draad met de bruine draad verbonden wordt, krijg ik de middelste of hardste stand. Hoe kan ik dit draadloos maken met een kaku inbouwschakelaar bijvoorbeeld? Ik heb dus geen nuldraad..
Heeft bijvoorbeeld de ACM-1000 een nuldraad nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door JSSL op 25-08-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JSSL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:12:
Ik zit met het volgende. Ik wil een ventilatieschakelaar draadloos maken.
[...]
Hoe kan ik dit draadloos maken met een kaku inbouwschakelaar bijvoorbeeld? Ik heb dus geen nuldraad..
Mogelijk is de fase, samen met de 2 schakeldraden vanaf je afzuiging getrokken. Dan is daar ook de nul draad aanwezig. De meeste systemen staan altijd in geschakeld en schakelen bij wanneer je (zoals je zelf aangeeft) een van de schakeldraden verbind. Ik ken zelf alleen het systeem dat dit ook in de 3 standen schakelaar gebeurd.

Indien je dus echt geen nul hebt of het schakelen op een andere manier werkt (bijv, niet met 230v) kun je een potentiaal vrij relais gebruiken zoals de kaku AMU-500. Ik zelf gebruik meestal een arduino of een rpi met een relais board.
ThinkPadd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:52:
Hij gebruikt de Arduino voor de MySensors Serial Gateway. Kun je zelf nodes mee bouwen die over 2,4Ghz communiceren.
Nog niet eerder naar gekeken.. tnx voor de info. Is dat hetzelfde als de 2.4GHz op de rflink ?

[ Voor 62% gewijzigd door DukeBox op 25-08-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:30:
[...]

Mogelijk is de fase, samen met de 2 schakeldraden vanaf je afzuiging getrokken. Dan is daar ook de nul draad aanwezig. De meeste systemen staan altijd in geschakeld en schakelen bij wanneer je (zoals je zelf aangeeft) een van de schakeldraden verbind. Ik ken zelf alleen het systeem dat dit ook in de 3 standen schakelaar gebeurd.

Indien je dus echt geen nul hebt of het schakelen op een andere manier werkt (bijv, niet met 230v) kun je een potentiaal vrij relais gebruiken zoals de kaku AMU-500. Ik zelf gebruik meestal een arduino of een rpi met een relais board.
Maar is de AMU-500 niet hetzelfde als ACM-1000? Qua aansluitingen lijkt hij hetzelfde.
En gaat de bruine dan in het L (IN) gat en 1 van de 2 zwarte in het schakelgat (OUT)?

[ Voor 5% gewijzigd door JSSL op 25-08-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JSSL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:44:
Maar is de AMU-500 niet hetzelfde als ACM-1000?
Nee, waarom zouden er anders 2 types zijn ?
AMU is zoals ik al aangeef potentiaal vrij. Opzich zou de ASUN-650 ook kunnen (zou je meteen je 2 standen hebben) maar deze heeft helaas een 'timeout' setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:48:
[...]

Nee, waarom zouden er anders 2 types zijn ?
AMU is zoals ik al aangeef potentiaal vrij. Opzich zou de ASUN-650 ook kunnen (zou je meteen je 2 standen hebben) maar deze heeft helaas een 'timeout' setting.
Oke, dus als ik het goed begrijp heeft de ACM-1000 een nuldraad nodig en de AMU-500 werkt enkel op de fase en schakeldraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSSL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:12:
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende. Ik wil een ventilatieschakelaar draadloos maken. Echter heb ik alleen een bruine en 2 zwarte draden. Als er niks verbonden is met elkaar heb ik de zachste stand. Afhankelijk van welke zwarte draad met de bruine draad verbonden wordt, krijg ik de middelste of hardste stand. Hoe kan ik dit draadloos maken met een kaku inbouwschakelaar bijvoorbeeld? Ik heb dus geen nuldraad..
Zie schema hier: ThinkPadd in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"
Heb zelf niet zo'n box, maar heb het schema getekend voor Tweaker 'M.v.Veelen' die het daarmee werkend heeft gekregen op zijn Itho ventilatiebox.

Het is alleen wel even de vraag hoe het geschakeld zit, je zou eigenlijk even moeten kijken waar die bruine draad naar toe gaat. Met de ACM-3500 / ACM-1000 knal je gewoon 230V op die zwarte draden, het is niet op voorhand te zeggen of alle ventilatieboxen dat leuk vinden. Maar ik gok dat het gewoon kan, maar maak ff wat foto's (tip: uploaden op www.imgur.com albumpje).
DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:30:
[...]
Nog niet eerder naar gekeken.. tnx voor de info. Is dat hetzelfde als de 2.4GHz op de rflink ?
Zelfde chip ja, de nRF24L01+
Maar dat wil niet gelijk zeggen dat het hetzelfde protocol is, je kunt er data mee versturen maar hoe je dat verder implementeert in je hardware ligt aan de gebruiker (MySensors / RFLink in dit geval).

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 25-08-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JSSL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:50:
Oke, dus als ik het goed begrijp heeft de ACM-1000 een nuldraad nodig en de AMU-500 werkt enkel op de fase en schakeldraad?
Nee, beiden hebben ze een 0 en fase nodig. De AMU is alleen potentiaal vrij, er staat dus geen spanning op de 'uitgang' de andere geeft 230V op de 'uitgang'. Google er anders even naar mocht je mijn uitleg niet snappen.
ThinkPadd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:53:
Maar dat wil niet gelijk zeggen dat het hetzelfde protocol is, je kunt er data mee versturen maar hoe je dat verder implementeert in je hardware ligt aan de gebruiker (MySensors / RFLink in dit geval).
Was meer omdat ik zo'n rflink heb hangen aan mijn rpi met domoticz maar eigenlijk geen idee heb wat ik met de 2.4 module moet/kan ;)

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 25-08-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
ThinkPadd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:53:
[...]

Zie schema hier: ThinkPadd in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"
Heb zelf niet zo'n box, maar heb het schema getekend voor Tweaker 'M.v.Veelen' die het daarmee werkend heeft gekregen op zijn Itho ventilatiebox.

Het is alleen wel even de vraag hoe het geschakeld zit, je zou eigenlijk even moeten kijken waar die bruine draad naar toe gaat. Met de ACM-3500 / ACM-1000 knal je gewoon 230V op die zwarte draden, het is niet op voorhand te zeggen of alle ventilatieboxen dat leuk vinden. Maar ik gok dat het gewoon kan, maar maak ff wat foto's (tip: uploaden op www.imgur.com albumpje)
Zie hier de foto's van exact dezelfde aansluiting als bij mij:
http://imgur.com/K5HwTk4
http://imgur.com/zFZ0Ecp
http://imgur.com/iwBDVDV

Maar werkt de ACM-1000 zonder nuldraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JSSL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:01:
Maar werkt de ACM-1000 zonder nuldraad?
Nee, zie mijn vorige post.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 25-08-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:03:
[...]

Nee, zie mijn vorige post.
Ja, ik had de reactie al gepost voordat ik jouw post zag. Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42
Hoera! Heb na 2 maanden eindelijk m'n banggood sensoren binnen en ... geen van allen doet het :+
Een rookmelder met 433mhz, een waterdetectie dingetje op 433mhz en een PIR (die vaker wel gewerkt zou hebben las ik) op 433mhz. Maar even overleggen met RFXcom en daarheen sturen om te kijken of ze er wat mee kunnen? Of antennetjes afrollen en op maat maken? :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

NiGeLaToR schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:33:
Hoera! Heb na 2 maanden eindelijk m'n banggood sensoren binnen en ... geen van allen doet het :+
Misschien even checken welke rf chip er in zit ? Ik heb hier ook wat spul dat niet op de rfxcom werkt maar wel op rflink (en vise versa).
B.t.w. 2 Maanden is best lang.. mijn china spul is er eigenlijk altijd binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:37:
[...]

Misschien even checken welke rf chip er in zit ? Ik heb hier ook wat spul dat niet op de rfxcom werkt maar wel op rflink (en vise versa).
B.t.w. 2 Maanden is best lang.. mijn china spul is er eigenlijk altijd binnen 2 weken.
Klopt, ben twee bestellingen kwijt geraakt. Heb nu de herzending netjes binnen, in twee weken. Maar duurt even voor ze opnieuw (gratis!) een nieuwe zending stuurden.

PIR: HS2264
Waterding: CS5211AGP
Rookmelder: onduidelijk, zie alleen wat vaags met 433 opgedrukt, bij daglicht nog 's goed kijken en/of aan de achterkant

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
iemand nog tips voor een sterkere antenne voor de RFXCOM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ferra schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:20:
Hangt van de positie af, daar kun je niet zomaar iets over zetten. In basis moet je kijken naar een monopole en dipole antenne voor je radiatie veld.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 25-08-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ferra schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:20:
Misschien kun je het eens met een rasterantenne proberen ? Die werd veelvuldig gebruikt voor UHF televisie. Die hebben meestal nog een heel aardige versterking op 433MHz. Nadeel is dat ze groot zijn, ca. 40 * 60 * 15 cm en dat ze richting gevoelig zijn vanwege de grote voor/achter verhouding.

In het algemeen kun je stellen dat hoe groter (langer) de antenne is dat deze meer versterkt (Let op, dit geldt alleen voor antenne's met de juiste impedantie en fase aanpassing).
De meest gebruikte spriet van 17cm geeft 2.15dBi versterking. (n.b. 2.15dBi is hetzelfde als 0dB(d), de i staat voor isotroop en de d voor dipool)

Enig zoeken op ebay en Aliexpress geeft enkele antenne's met een lengte van 40 tot 60 cm lengte.
http://www.aliexpress.com...MA-F/32404390995.html?s=p
http://www.aliexpress.com...ze-L-400mm/987959884.html
http://www.ebay.com/itm/P...33304?hash=item33a4021a38. Bij deze heb je dan nog een PL259-SMA verloop nodig. http://www.ebay.com/itm/1...24024?hash=item43be86f378

Ik durf je niet te garanderen dat ze goed werken maar dat ze beter werken dan een sprietje van +/- 17cm is aannemelijk.

<toevoeging> Bij de eerste antenne heb je ook nog een verloopje nodig van SMA male-male of een kort sma-sma kabeltje.

[ Voor 3% gewijzigd door costo op 25-08-2015 23:41 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie ook dit topic m.b.t. antenne van RFXCOM vervangen. De originele antenne is binnenin vrij klein overigens.

Gisteren script afgerond waarmee 'M.v.Veelen' z'n badkamerafzuiging automatisch laat starten als er gedoucht wordt: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=7743

Hij heeft het aangesloten met een ACM-3500-3 via dit schema:
ThinkPadd in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"
Zie ook zijn eigen foto's: M.v.Veelen in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"

[ Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 26-08-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Voor diegene die met Mysensors aan de gang wil.
Lees dit stukje even door en zorg dat je "echte" RF24L01modules ontvangt.

http://forum.mysensors.or...-worse-fakes-are-emerging

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
wackidth schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:41:

Ben mijn Ebay bestelling aan het bekijken waar ik momenteel op zit te wachten zie dus dat ik goedkope namaak heb besteld:

SI24R1 is fully compatible with NRF24L01+ (SPI operation sequence, register definition, working state diagram), can communicate with each other, support NRF24L01+ all the function of communication.
Output power of SI24R1 is 2~3 dBm by default mode, if you want 7dBm output, can change register address 0x06 (RF_SETUP) registers its lowest write 1 (NRF24L01+ did not use the bit, the default is zero), namely 0x06 register Low four bits to 1111.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
wackidth schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:41:

Ik heb via de 'shop' van mysensors besteld bij aliexpress links die zij voorstellen.
Volgens mij zit je dan sowiso al iets beter wat betreft of het werkt of niet wat je besteld.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
ny-hardcore schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:43:
[...]

Ik heb via de 'shop' van mysensors besteld bij aliexpress links die zij voorstellen.
Volgens mij zit je dan sowiso al iets beter wat betreft of het werkt of niet wat je besteld.
Ik hoop het want ik heb daar net een hele zooi spul besteld, de financiële ramp is te overzien (paar tientjes) als niet werkt maar het zou alsnog jammer zijn.

Ik ga vol inzetten op mysensors voor mijn domotica systeem, het is hobby-technisch gezien de optie waarbij ik het meeste ga leren is mijn beredenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt prima alles goedkoop uit China halen, maar je moet moet de nRF24L01+ transceivers dus opletten dat je geen cheapo dingetjes koopt die zo'n 'klodder' als chip hebben, ipv een echt vierkant chipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
Iemand bekend met zonnescherm motor/afstandbediening van Becker?
Zie dat het spul werkt op 868,3Mhz. Zwave is 868,4Mhz
Is dat nog op de een of andere manier aan te sturen, of kan ik beter gaan denken aan het ombouwen van het zonnescherm om deze via Domoticz te bedienen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
ThinkPadd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:58:
Je kunt prima alles goedkoop uit China halen, maar je moet moet de nRF24L01+ transceivers dus opletten dat je geen cheapo dingetjes koopt die zo'n 'klodder' als chip hebben, ipv een echt vierkant chipje.
Ok, ik heb 10 klodders besteld. :-) Link was via de mysensors.org => 6 dollar richting prullenbak.

Dit is goed:

http://nl.aliexpress.com/...l01-module/817000009.html

Dit niet:

http://nl.aliexpress.com/...de-Module/1289649564.html

Bedankt wackidth!

[ Voor 26% gewijzigd door R3m3d7 op 26-08-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben compleet nieuw met die 2.4g sensoren. Wat kan ik daar meer mee dan met die sensoren van weerstations, zoals de Cresta en andere sensoren?
Is er iemand die het simpel kan uitleggen wat ik nodig heb om zelf sensoren te maken? Een Arduino? Welke? Een NRF24 module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
koelkast schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:26:
Ik ben compleet nieuw met die 2.4g sensoren. Wat kan ik daar meer mee dan met die sensoren van weerstations, zoals de Cresta en andere sensoren?
Is er iemand die het simpel kan uitleggen wat ik nodig heb om zelf sensoren te maken? Een Arduino? Welke? Een NRF24 module?
hier staat alles uitgelegd
http://www.mysensors.org/about/

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
koelkast schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:26:
Zou ik ook wel willen weten, op http://www.mysensors.org/ wordt het niet heel simpel uitgelegd namelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
LJ80 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:21:
[...]

Zou ik ook wel willen weten, op http://www.mysensors.org/ wordt het niet heel simpel uitgelegd namelijk :)
Simpel verwoord is mysensors een open systeem waarmee je b.v. KAKU functionaliteit zelf kan bouwen op basis van de 2.4Ghz frequentie.
Je kan gebruiken wat ze al hebben en/of zelf dingen toevoegen.
Het is een opensource platform waar iedereen die wil gebruik van kan maken en verder aan kan bouwen en delen.

Het is met niets wat je in de winkel kan kopen compatibel (tot zover ik weet).
Het is helemaal z'n eigen ding.
Je kan zelf (met wat werk) multisensor apparaten maken, kiezen tussen een batterij of voeding, behuizing bepalen etc.
Als er iets stuk gaat kan je onderdelen hergebruiken, het is veiliger dan standaard 433Mhz spul en is met wat werk zelfs heel veilig te maken (je kan met id's werken en ik geloof zelf encryptie).
Als je mooie sensoren wil is het niet de beste oplossing.
Als je niets wilt weten van Arduino's programmeren en de code die daarop moet zetten is het geen goed idee om ermee te starten.
Maar als je lekker wilt knutselen, je eigen dingen wilt maken maar niet vanaf 0 hoeven te beginnen, dan is het zeker iets om te onderzoeken.

Wat je nodig hebt voor een RP1 met Domoticz is dit om te starten met een simpele bewegings sensor
Gateway : http://www.mysensors.org/build/serial_gateway
En deze : http://www.mysensors.org/build/motion

2 arduino's, een motion sensor (pir) en 2 NRF24L01+'s. (naast een powersource etc)

[ Voor 43% gewijzigd door R3m3d7 op 26-08-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Ik heb de voeding van mijn Rpi2 vervangen en alles draait nu stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
AIXGOD schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:36:
[...]

Simpel verwoord is mysensors een open systeem waarmee je b.v. KAKU functionaliteit zelf kan bouwen op basis van de 2.4Ghz frequentie.
duidelijke uitleg volgt
Wow, er gaat een wereld voor me open :)
Is het met deze 2.4ghz ook mogelijk om terugkoppeling te krijgen of een apparaat aan- of uitgeschakeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
koelkast schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:13:
[...]

Wow, er gaat een wereld voor me open :)
Is het met deze 2.4ghz ook mogelijk om terugkoppeling te krijgen of een apparaat aan- of uitgeschakeld staat?
Volgens mij wel, en het lijkt wat op z-wave in de zin dat het een mesh netwerk is, hoe meer sensoren hoe groter het bereik dus je hebt geen enorme antennes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
AIXGOD schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:03:
[...]

Ok, ik heb 10 klodders besteld. :-) Link was via de mysensors.org => 6 dollar richting prullenbak.

Dit is goed:

http://nl.aliexpress.com/...l01-module/817000009.html

Dit niet:

http://nl.aliexpress.com/...de-Module/1289649564.html

Bedankt wackidth!
Ach je hebt ze nou toch al besteld. Ik zou het iig gewoon proberen. En als je problemen hebt /krijgt?

Dan weet je waar het aan kan liggen.

Kun je ze altijd nog vervangen toch?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
wackidth schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:19:
[...]

Ach je hebt ze nou toch al besteld. Ik zou het iig gewoon proberen. En als je problemen hebt /krijgt?

Kun je ze altijd nog vervangen toch?
De problemen schijnen nogal vaag te zijn en dat is mijn geen 6 euro waard, ik heb meteen 10 goede besteld want dat is hoe ik rol. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Heeft iemand zijn Aquadis+ meter aangesloten op Domoticz door middel van een K1208065 en een S0 Pulse Counter Module?

[ Voor 12% gewijzigd door nielsn op 26-08-2015 19:53 ]

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 10:10
Sinds gisteren heb een Moto 360, en ik ben benieuwd of er tweakers zijn die Domoticz besturen van hun Android wear.

Ik heb nog wel iets gevonden van vorige jaar.

CodeIT in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Zijn er al andere ontwikkelingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
Ik heb al enige tijd een LG G-watch en vind Android Wear een leuk platform die ook mede door de voice-command opties voor domotica of Domoticz zeker interessant is. Ik heb paar maandjes geleden iets voor Wear gebouwd als test. Deze communiceerde dan met de bijbehorende smartphone app die via de Domoticz API een lijst met devices had opgehaald. Was er een match tussen wat er gezegd werd en een bestaand device, dan werd het bijbehorende aan of uit commando naar Domoticz gestuurd. Zo kon ik bij m'n ouderlijk huis het zonnenscherm via de G-watch en stemcommando's openen en sluiten.

Toen heb ik echter zelf een huis gekocht waarna ik dus qua domotica eerst weer bij square 1 alles kon gaan installeren en inrichten. Inmiddels heb ik alles redelijk functioneel dus ga ik kijken wat nu de bestaande mogelijkheden zijn en eventueel verder ontwikkelen aan het test-bouwsel.

Dus ja, stay tuned en veel plezier met je 360! ;)

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
Ik heb weer een idee waar ik jullie kennis en kunde voor nodig heb.

Heb al zitten zoeken bij de KaKu opties maar niet gevonden wat ik zoek :(
Ik gebruik tot nu toe uitsluitend de 433 frequentie.

Ik zoek een mogelijkheid om mijn 433 Mhz LED strips aan te laten gaan zodra ik een KaKu licht knop aan zet die normaal gesproken mijn normale verlichting in/uitschakelt.

Via Domoticz kan ik dit gemakkelijk realiseren, gewoon beide aansturen. Echter wanneer ik gewoon de schakelaar gebruik kan dit niet.

Is er een module beschikbaar die ik tussen mijn (plafond)lamp en lichtschakelaar kan zetten die een signaal doorgeeft aan mijn LED strips of Domoticz (zodat Domoticz de strips aan zet)?
Ik snap je vraag niet helemaal, bedoel je niet gewoon een inbouwzender? Zie assortiment op www.klikaanklikuit.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
jossie67 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:58:
Sinds gisteren heb een Moto 360, en ik ben benieuwd of er tweakers zijn die Domoticz besturen van hun Android wear.

Ik heb nog wel iets gevonden van vorige jaar.

CodeIT in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Zijn er al andere ontwikkelingen?
Hier ook een Moto360. Ik heb Imperihome geïnstalleerd en deze heeft een app op je Watch.
Via voice commands kun je zaken aansturen.
Moet wel bekenen dat ik er nog niet mee gespeeld heb.

.

• renedis
ThinkPadd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:23:
Ik snap je vraag niet helemaal, bedoel je niet gewoon een inbouwzender? Zie assortiment op www.klikaanklikuit.nl
Hopelijk is het met een simpele paint opzet beter uit te leggen:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2l8yph2.png

Mijn lichtschakelaar is KaKu.
Mijn Ledstrip is KaKu.
Mijn plafondlamp is "gewoon".

Nu kan ik via Domoticz mijn ledstrip en plafondlamp via de Livolo (KaKu) schakelaar tegelijkertijd aanzetten.

Maar: Nu druk ik handmatig op mijn Livolo (KaKu) lichtschakelaar om het licht aan te zetten. Dan gaat alleen de plafondlamp aan. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om dan ook mijn LED strips aan te zetten met die schakelaar als ik daar op druk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met een inbouwzender dus: http://www.klikaanklikuit...er/inbouwzender-awmt-231/
Zodra je daar spanning op zet zal hij een signaal sturen. Je kunt die zender dus parallel met je plafondlamp aansluiten.

• renedis
ThinkPadd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:54:
Met een inbouwzender dus: http://www.klikaanklikuit...er/inbouwzender-awmt-231/
Zodra je daar spanning op zet zal hij een signaal sturen. Je kunt die zender dus parallel met je plafondlamp aansluiten.
Juist, Thanks!!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 10:10
wackidth schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:46:
[...]

Hier ook een Moto360. Ik heb Imperihome geïnstalleerd en deze heeft een app op je Watch.
Via voice commands kun je zaken aansturen.
Moet wel bekenen dat ik er nog niet mee gespeeld heb.
Welke setting heb jij gebruikt in Imperhome

• wackidth
jossie67 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:57:
[...]

Welke setting heb jij gebruikt in Imperhome
Hoe bedoel je?

Je bedoelt welk profiel? Gewoon de my domoathome profiel.

[ Voor 13% gewijzigd door wackidth op 27-08-2015 13:10 ]

.

Verwijderd

Even weer eens een iets off-topic vraag, omdat ik het in andere fora niet echt kwijt kan.
Ik ben ondertussen in het bezit van een Opentherm gateway op usb.
Deze werkt al schitterend alleen wil ik deze via de wifi benaderen wan grote aftstand tot mijn meterkast waar de domoticz server staat.

Nu zwerven er allerlei verhalen over het internet om een TP-link wr-7xx te gebruiken als usb extender/server.
Alleen kom ik hier echter weer eens niet helemaal uit met de documentatie die ik kan vinden.

Ik heb jammergenoeg een V2 versie van de router op de kop getikt waardoor ik te weinig ruimte heb om openwrt met gui erop te installeren wat het geheel nog iets lastiger maakt.
Ook heb ik het ser2net pakket geinstalleerd op de router,.... maar nu.
Mijn kennis Linux houd hiermee toch echt op waar ga ik verder hoe stel ik de router via ssh in dat hij inlogt op mijn huisnetwerk en gaat fungeren als extender/server en moet ik nog verdere onderdelen installeren om de OTGW werkend op de router te hebben?

Ik vraag dit hier omdat er volgens mij al een aantal mensen zijn die dit werkend in domoticz hebben. en dus de stappen al hebben ondernomen.
Op de rest van het internet vind ik namelijk vooral veel verhalen van gestrandde mensen of mensen die hun routertje gebricked hebben.

Alvast bedankt

• remcoXP
ik kan je hier nog geen antwoord op geven.

waarom koop je niet een PI 1 die je hiervoor inzet? een slave domoticz?

ik ben nog op zoek naar een otgw. alleen vind ik het redelijk prijzig voor hetgeen wat ik dan nu meer kan dan nu (domoticz essent icy)

weet iemand of er bij de otgw in domoticz ook foutcodes uit te lezen zijn?
de documentatie over de functionaliteiten is wat semier heb ik het idee.

Verwijderd

remcoXP schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:20:
ik kan je hier nog geen antwoord op geven.

waarom koop je niet een PI 1 die je hiervoor inzet? een slave domoticz?

ik ben nog op zoek naar een otgw. alleen vind ik het redelijk prijzig voor hetgeen wat ik dan nu meer kan dan nu (domoticz essent icy)

weet iemand of er bij de otgw in domoticz ook foutcodes uit te lezen zijn?
de documentatie over de functionaliteiten is wat semier heb ik het idee.
Omdat ik een hollander ben:) De OTGW vond ik inderdaad al prijzig genoeg en 25 euro voor een routertje vond ik nog wel te behappen. valt namelijk altijd nog wel te gebruiken als ik het echt niet voor elkaar krijg.
Een extra pi erbij had ik om eerlijk te zijn niet aan gedacht. maar had ook weer net iets duurder geweest inclusief alles (pi doosje sd kaart adapter) Maar goed ik heb deze setup nu dus wil ik eerst maar eens kijken of ik dit werkend krijg.
En als ik een icy had zou ik niet overstappen. ik gebruik al die extra info toch niet. Leuk dat ik kan zien wat mijn warmwater doet, maar vind het handiger om op afstand de kachel aan en uit te zetten dat gebruik ik nu voor mijn airconditioning ook en das super thuiskomen.
Dus die luxe wil ik voor in de winter ook.

Andere vraag die ik al eerder heb gesteld maar volgens mij geen antwoord op heb gehad.

Ik heb een 433mhz toggle switch, dus een signaal wat aan of uit kan zijn.
Domotica laat de knop in de gui altijd uit staan omdat er geen feedback komt of de switch aan of uit is.
Kan ik dat softwarematig oplossen dat domotica doormiddel van tellen weet of de knop aan of uit is?
Dus een keer klikken is aan en nog een keer klikken is uit and so on and on.
ThinkPadd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:41:

Gisteren script afgerond waarmee 'M.v.Veelen' z'n badkamerafzuiging automatisch laat starten als er gedoucht wordt: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=7743

Hij heeft het aangesloten met een ACM-3500-3 via dit schema:
ThinkPadd in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"
Zie ook zijn eigen foto's: M.v.Veelen in "Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie"
Ik gebruik dit script dat Thinkpad voor me heeft gemaakt nu een aantal dagen en het werkt super. Heb de FanMaxRuntime op 2 uur gezet omdat in het incidentele geval dat er 3 personen achter elkaar gaan douchen (3 x 10 minuten en misschien 5 minuten tussen de douchebeurten), je dan al 40 minuten van de 60 minuten (die ik eerst had ingesteld) hebt afgesnoept. De FanMaxRuntime gebruik ik dan nu echt als fallback: als er iets helemaal mis gaat, dan schakelt de fan na 2 uur terug op stand 1.

Op dit moment heb ik een Cresta TX320 in de badkamer die de luchtvochtigheid ook bijhoudt. Eens kijken hoe dat gaat de komende dagen.

[ Voor 9% gewijzigd door M.v.Veelen op 27-08-2015 19:18 ]

¯\_(ツ)_/¯

• NiGeLaToR
ThinkPadd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:11:
Lighting4 wel aan staan op RFXCOM ?
Goeie, had ik nog niet - inmiddels wel, maar nog geen resultaat qua ontvangst van de sensoren. Andere tips? :)

NiGeLaToR schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:16:
[...]

Goeie, had ik nog niet - inmiddels wel, maar nog geen resultaat qua ontvangst van de sensoren. Andere tips? :)
Je RFXCOM heeft de laatste update gehad? Dan zou je na enkele minuten toch wel wat moeten zien namelijk. Of ze hebben wéér wat aangepast in deze sensoren :|

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

hee die schmm...

nog 1 en ander uitgezocht maar heb een sitecom n600 met zowel 2.4ghz als 5ghz... maar herkent ze beide niet... ook al diverse instellingen verandert maar dat helpt ook niet... Nog bedankt trouwens

Verwijderd

schmm schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:50:
[...]

wilde gok, heb je alleen een 5Ghz netwerk? Want volgens mij kan die bridge alleen 2,4Ghz.
hee die schmm...

nog 1 en ander uitgezocht maar heb een sitecom n600 met zowel 2.4ghz als 5ghz... maar herkent ze beide niet... ook al diverse instellingen verandert maar dat helpt ook niet... Nog bedankt trouwens :)

• NiGeLaToR
M.v.Veelen schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Je RFXCOM heeft de laatste update gehad? Dan zou je na enkele minuten toch wel wat moeten zien namelijk. Of ze hebben wéér wat aangepast in deze sensoren :|
Heb 'm laatst geüpdatet voor de goedkope thermometers ('Alecto'-kloon), nog steeds niets. Nog maar 's kijken als ik niet zó moe ben :P (kleine kids :O )

Versie 246 is op dit moment de laatste firmwareversie. Gooi anders je Unused Devices eens leeg en kijk wat er verschijnt na een paar minuten.

¯\_(ツ)_/¯

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
En als je via de RFXManager "undec" aan zet en gaat monitoren, kun je er misschien achter komen of je uberhaupt iets uit de lucht kan plukken.. of had je dat al gedaan :P

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:18:
[...]
Op dit moment heb ik een Cresta TX320 in de badkamer die de luchtvochtigheid ook bijhoudt. Eens kijken hoe dat gaat de komende dagen.
Als je je Cresta TX320 permanent laat hangen in je badkamer zou ik je script aanpassen en de humidity gebruiken. In je huidige script kun je , helemaal nu je hem op 2 uur gezet hebt, veel te veel lucht rond pompen. Als jou ventilatie systeem net zoals bij mij een MV is, met ook een ventiel in zowel woonkamer/keuken als de WC dan pomp je straks in de winter de warme lucht uit je woonkamer. Met vochtig weer pomp je misschien ook weer veel vocht in je huis.

Nu had thinkpad mij verteld dat je die Cresta niet mooi in je badkamer vindt hangen, maar mocht je er toch een plekje voor vinden dan kun je mijn regels wel proberen. Bij mij hangt zo'n cresta in de hoek met klittenband vlak bij het ventiel, werkt al maanden prima.

De clou van mijn regels is als volgt: ik meet de humidity met een cresta en heb een virtuele meter die de humidity target is. Elke minuut als de humidity target < humidity, tel ik bij de humidity target 1/30 op. De target verhoogt zichzelf dus met 1% elke 30 minuten en volgt zo op een langzame manier de humidity. Als de target > dan de humidity, dan wordt de target gereset naar de humidity. Dit is nodig omdat de luchtvochtigheid buiten ook lager kan worden en dat heeft invloed op de gemeten waarden, daarom de target resetten.

Als de (humidity - target) > 1 dan staat de MV bij mij op stand 2, (humidity - target) > 3 dan staat de MV op stand 3, anders stand 1.

Na een douche beurt, duurt het ongeveer 30-45 minuten om de humidity terug te laten keren naar het zelfde niveau + 1. Dus stel ik begin op 65% hum, en de douche sessie zorgt er voor dat het 75% wordt, dan na ongeveer 45 minuten zit ik op 66/67%

Tot nu toe vind ik dit prima werken en zie ik nog geen reden om het aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@nickyb2, ik had e.e.a. gehoord en gelezen over die oplossing en was ook wel erg geinteresseerd, maar die Cresta in de badkamer vind ik echt een no-go. Nu heb ik, bij wijze van proef, de Cresta op het ventiel gelegd en bevindt hij zich dus IN het kanaal. Pal boven de douche. Als ik ga douchen, dan duurt het een kwartier / 20 minuten voordat hij iets registreert. Ik ga het nog op een andere plek proberen en eventueel ook nog met een andere Cresta, maar dat is voornamelijk de reden dat ik nog niet aan de slag ben gegaan met jouw script / oplossing.

Work in progress zullen we maar zeggen :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio11
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 11:50
Hallo,

Iemand ervaring met installeren van Domoticz op windows 10 IoT Core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik wil graag als ik in XBMC/Kodi op pause druk dat een lamp aan gaat (play -> lamp uit).

Is onderstaand script nog steeds de beste manier om dit te regelen?
XBMC/Kodi status in Domoticz
https://www.chopperrob.nl...c-kodi-status-in-domoticz

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 28-08-2015 09:11 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
er is nu officiele kodi ondersteuning vanuit domoticz.
dus kodi toevoegen bij hardware
en je kan lua's of blockys maken.
kraades schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:11:
Ik wil graag als ik in XBMC/Kodi op pause druk dat een lamp aan gaat (play -> lamp uit).

Is onderstaand script nog steeds de beste manier om dit te regelen?
XBMC/Kodi status in Domoticz
https://www.chopperrob.nl...c-kodi-status-in-domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Thanks! Dan zou ik de laatste beta moeten installeren? Draai nu laatste stable...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
De laatste stable volgens mij.
Ik zie dat ik de beta kanaal gebruik.
Viel mij al op dat sinds vannacht Domoticz offline is gegaan, proces is gestopt. Dus heeft ie geüpdatet.
Hier de changelog:
Version 2.xxx (xxxx 2015)
- Implemented: Notifications, new option "Ignore Interval"
- Improved: Notifications
- Implemented: MySensors added support for S_SMOKE/S_DIMMER
- Fixed: Tooltip bug for the Dusk sensor in the Lights tab
- Implemented: Blockly/Lua SendSMS
- Fixed: Battery low (typo) notification
- Changed: EventSystem, not adding sensors from disable hardware
- Implemented: HTTP Data push, new types for Type/SubType/Hostname/Device Name
- Implemented: HTTPS support for On/Off actions
- Implemented: Rain Report
- Implemented: Temperature Report
- Fixed: 1-Wire negative values
- Implemented: Netatmo Weather Station (Big thanks to Sebastien!)
- Changed: json "udevice" Perecentage sensor, you might get new ID's, now also creates an event for blockly/lua
- Implemented: Text/Alert Sensor logging (when called from json api)
- Implemented: Support for browsers that do not support gzip compression (thanks to ash77)
- Implemented: When clicking on the log button, browser page now always go to the top
- Implemented "Stop" state in blockly in switch states
- Implemented: Kodi Hardware device (Big thanks to dnpwwo!)
- Fixed: Devices Tab, set device to unused
- Changed: Air Quality chart will now not begin at 0
- Implemented: Mochad secure support (thanks to Simon)
- Fixed: HTTP Push table localization (thanks to cgaudry)
- Changed: OpenZWave, when receiving a timeout notification, do not flag node as 'dead', only log the message
- Fixed: Davis Logger
- Changed: Short Log cleanup method
- Implemented: Option to flash sensors when an update is received (enable in the settings page)
- Changed: Lowered HTTP connection timeout to 10 seconds
- Fixed: Post command handling
- Changed: BMP085, when forecast is unknown, its calculated directly based on the pressure
- Implemented: Option to rename unused devices
- Implemented: RFXCom (Serial) option to update the firmware via the web interface
- Implemented: OpenZWave, multi instance association support (thanks to xs4!!!)
- Fixed: OpenZWave with large homeid values
- Fixed: pushover sound notification (thanks to Eduard)
- Implemented: Danish translation (big thanks to jokkemokke!!)
- Add Kodi media command interface to web server
- Implemented: RFLink SmokeDetector support
- Changed: KMTronic LAN, now using actual On/Off commands instead of 'Toggle'
- Implemented: OpenZWave, added Ultraviolet sensor type support
- Implemented: Revolt, added support for Voltage/PowerFactor/Frequency
- Fixed: Revolt, Enery Graph
- Fixed: EventSystem, SIGSEGV (cgaudry)
- Fixed: EventSystem, splitresults has missing values because m_devicestates is modified while using an iterator on the map (cgaudry)
- Fixed: EventSystem, _tEventItem.Conditions should not be modified while reading m_events (cgaudry)
- Fixed: EventSystem, asctime is not thread-safe (replaced with strftime) (cgaudry)
- Changed: Main, dumptrace is not logged because the stderr handle is closed on startup (cgaudry)
- Changed: Main, signal code received is not logged (cgaudry)
- Changed: Main, application should be stopped after fatal signal receiving (cgaudry)
- Changed: Main, all fatal signals where not handled (e.g. SIGILL, SIGABRT,SIGFPE) (cgaudry)
- Changed: SQLHelper, spelling mistake (cgaudry)
- Changed: RFXCom, fixed confusing logs (cgaudry)
- Fixed: Security Panel delay, now again possible to set delay to 0 (directly)
- Implemented: Support for the Plugwise Anna Thermostat (NEM)
- Fixed: Temperatures not updated on UI without refreshing browser or changing tabs
- Fixed: Email Notifications where always enabled after restart
- Changed: SQL Queries, now using safe_query to escape all strings (big thanks to Thibaut!)
- Changed: Internal HTML/JS changes to support all types of characters in the sensors name
- Changed: disabled timeout for smartwares thermostat (no incomming data from device)
- Implemented: smartwares thermostat, Setpoint popup
- Implemented: smartwares thermostat, Setpoint, now always logged
- Fixed: MySensors, switch names where always set to default name (was caused by safe_query changes)
- Implemented: RGB Popup to select color/on/off
- Implemented: RFLink: Added various sensors/devices (stuntteam)
- Implemented: smartwares thermostat, Logging of setpoint value
- Implemented: smartwares thermostat, Logging of Day/Night switch
- Implemented: Web Server can now be bind to specific address (-wwwbind) (seb)
- Implemented: Ability to parse data coming from an HTTP POST data with a lua script (seb)
- Implemented: Option to enter a description for each sensor/switch/scene
- Changed: OpenZWave, Alarm/Notification mappings update (xs4)
- Changed: Windows serial port Enumeration (now also supports windows 10)
- Implemented: Thermosmart Thermostat
- Implemented: Option for Dummy device to create Soil Moisture,Leaf Wetness, RGB Switch
- Implemented: Catch SIGHUP signal for log rotation (LarsForum)
- Implemented: MySensors added support for S_SCENE_CONTROLLER, V_SCENE_ON, V_SCENE_OFF
- Implemented: MySensors, renamed V_LIGHT to V_STATUS and V_DIMMER to V_PERCENTAGE to be compliant to the 1.5 API
- Fixed: Scenes RFY switch command now correctly handled
- Fixed: MySensors, Negative temperature sensor
- Implemented: MySensors added support for V_IMPEDANCE
- Changed: MySensors, rebuild
- Changed: migrated to github
- Implemented: Option to add a log message via the json api (see wiki)
- Fixed: MySensors, S_LIGHT now creates an initial switch again
- Fixed: Netatmo, Rain Sensor
- Fixed: upgrading via the web interface (some users had experienced a problem)
- Implemented: Satel Integra hardware support (big thanks to Fantom)
- Fixed: Icon Uploader, uploading went wrong with large files
- Implemented: Icon Uploader, now possible to upload zip files with multiple folders
- Implemented: Icon Uploader, now possible to edit name and description
- Changed: Switch icon picker now has a fixed height
- Fixed: Counter Incremental small icon display on devices tab
- Changed: forced fixed icon sizes on some locations (in case of to big user defined icons)
- Fixed: Weather tab, nofications
- Changed: EnOcean rocker inclusion (thanks to zorgluf!)
- Implemented: Icons for RFXMeter Gas/Water
- Fixed: MySensors, corrected sending localtime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
CRXDelSol schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:26:
Viel mij al op dat sinds vannacht Domoticz offline is gegaan, proces is gestopt. Dus heeft ie geüpdatet.
Hier de changelog:

[...]
Denk eerder dat ie gecrasht is... Want de updates moet je (gelukkig) nog altijd handmatig doen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
wackidth schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:57:
[...]

Denk eerder dat ie gecrasht is... Want de updates moet je (gelukkig) nog altijd handmatig doen.
Ik heb nog nooit een update handmatig gedaan, en heb die laatste commit gewoon binnen gekregen met Kodi support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:03:
@nickyb2, ik had e.e.a. gehoord en gelezen over die oplossing en was ook wel erg geinteresseerd, maar die Cresta in de badkamer vind ik echt een no-go. Nu heb ik, bij wijze van proef, de Cresta op het ventiel gelegd en bevindt hij zich dus IN het kanaal. Pal boven de douche. Als ik ga douchen, dan duurt het een kwartier / 20 minuten voordat hij iets registreert. Ik ga het nog op een andere plek proberen en eventueel ook nog met een andere Cresta, maar dat is voornamelijk de reden dat ik nog niet aan de slag ben gegaan met jouw script / oplossing.

Work in progress zullen we maar zeggen :)
Mijn cresta's melden zich eigenlijk altijd binnen 5 minuten. Misschien is de afstand van jou cresta te lang en mist hij af en toe de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:06:
[...]

Mijn cresta's melden zich eigenlijk altijd binnen 5 minuten. Misschien is de afstand van jou cresta te lang en mist hij af en toe de updates.
Hij update wel elke minuut, maar ik denk dat de plek waar ik de Cresta heb staan niet handig is. Ik ga er de komende tijd even mee stoeien en als ik wel een goede plek heb gevonden en hij reageert snel, dan ga ik naar jouw script kijken. Uiteindelijk willen we ook een beetje energie besparen als het even kan :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
CRXDelSol schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:26:
Hier de changelog:

[...]
Ik draai nu v2.2563.
Maar dan wacht ik wel op de volgende stable.
Bij Check for Update krijg ik nu No Update Available.
Doet Domoticz nog iets van een update notification? Of moet ik handmatig checken?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
kraades schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:12:
[...]

Ik draai nu v2.2563.
Maar dan wacht ik wel op de volgende stable.
Bij Check for Update krijg ik nu No Update Available.
Doet Domoticz nog iets van een update notification? Of moet ik handmatig checken?
Ik heb me daar eigelijk nooit in verdiept, maar heb die melding wel eens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
CRXDelSol schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Ik heb nog nooit een update handmatig gedaan, en heb die laatste commit gewoon binnen gekregen met Kodi support.
Dan word ik gek Denk ik... :) update altijd handmatig...

Even andere vraag weet iemand of de deur raamsensor van Kaku een on/off commando geeft?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
wackidth schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Dan word ik gek Denk ik... :) update altijd handmatig...

Even andere vraag weet iemand of de deur raamsensor van Kaku een on/off commando geeft?
Ja vond het ook al vreemd, las dus net dat Kodi support toegevoegd is dus ik vanaf et werk kijken, is Domoticz gestopt. Ik start Domoticz via SSH, staat die Kodi support er ineens in, Domoticz al geruime tijd niet aangeraakt qua instellingen, enkel temperatuur kijken op telefoon.

Die van KaKu zouden volgens mij zowel een on als off melding moeten geven. Veel van die goedkope china dingen enkel een 'off' melding. (Deur open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
CRXDelSol schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:33:
[...]

Die van KaKu zouden volgens mij zowel een on als off melding moeten geven. Veel van die goedkope china dingen enkel een 'off' melding. (Deur open).
Ja klopt die chinese heb ik...Maar gaat niet werken met alleen off en zijn echt lomp, qua uiterlijk. Moet de antenne uitschuiven om bereik te hebben.

De melding van dat er een update beschikbaar is werkt niet meer inderdaad.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
wackidth schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

Ja klopt die chinese heb ik...Maar gaat niet werken met alleen off en zijn echt lomp, qua uiterlijk. Moet de antenne uitschuiven om bereik te hebben.

De melding van dat er een update beschikbaar is werkt niet meer inderdaad.
Ik zag op Ebay ook wat meer strakkere rondere modellen met ingebouwde antenne, die zouden wel wat netter zijn, maar hebben dezelfde beperking. Enkel melding wanneer deur open is, en niet dicht. Het zou juist in Domoticz handig zijn om snel te kunnen zien 's avonds of de garage deur nog open staat of iets. Je kan ook met MySensors zelf een deur sensor kunnen maken, ik ben nu bezig met PIR's om zelf beweging sensors te maken voor o.a. bij de voordeur (binnen) en in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
[...]

Ja vond het ook al vreemd, las dus net dat Kodi support toegevoegd is dus ik vanaf et werk kijken, is Domoticz gestopt. Ik start Domoticz via SSH, staat die Kodi support er ineens in, Domoticz al geruime tijd niet aangeraakt qua instellingen, enkel temperatuur kijken op telefoon.
Hm, voor Kodi vind ik het niet zo'n probleem om een beta te draaien en als het omvalt.
Voor dit soort toepassingen ben ik wat minder enthousiast.
Is er zicht op een stable in de nabije toekomst of is hier niet echt een plan voor?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn beleving zijn de Beta's tot nog toe allemaal stabiel geweest. Ik weet ook niet of je hier op dit forum een antwoord op die vraag zult krijgen, daarvoor kun je misschien beter op het forum van domoticz.com even kijken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is de scheiding stable <> beta sowieso steeds minder aan het worden heb ik het idee, voor zover het al aanwezig was.
In het begin nog wel eens rare bugjes gehad met de beta, maar voor de rest is nieuwer = beter wel van toepassing heb ik het idee.

Gewoon lekker beta draaien en als je problemen hebt ga je terug naar stable :)

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 28-08-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
M.v.Veelen schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:12:
In mijn beleving zijn de Beta's tot nog toe allemaal stabiel geweest. Ik weet ook niet of je hier op dit forum een antwoord op die vraag zult krijgen, daarvoor kun je misschien beter op het forum van domoticz.com even kijken.
Ik vind het ook "veilig" om betas te draaien. En als er wat mis is dan wordt het vaak direct gefixt. Bijna elke dag wel een bèta Update.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:56
Capa schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:21:
Zou het mogelijk zijn om het activeren van verlichting middels RSS te laten verlopen? Ik zit bij de brandweer en wordt 's nachts wel eens m'n bruut gewekt door mijn pieper ;( . Het zou handig zijn als ik bijvoorbeeld wakker wordt met het licht in mijn slaapkamer en de gang al aan :+ en dat deze bijvoorbeeld ook weer uitgaat na 5 minuten.
Hoewel erg lang geleden gepost, ben ik toch benieuwd of je hier nog wat op gevonden heb. Hoewel ik geen domoticz heb(-->vera) zou ik ook graag willen dat het 1 en ander automatisch zou gaan bij het afgaan van de pager.

Appie Heijn in "Micasaverde Vera Zwave Controllers; Ervaringen en Vragen"

[ Voor 73% gewijzigd door Appie Heijn op 28-08-2015 13:59 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ThinkPadd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:24:
Gewoon lekker beta draaien en als je problemen hebt ga je terug naar stable :)
Ok, laatste vraag dan hou ik erover op... ;)
Kun je binnen dezelfde installatie/RPi image upgraden maar ook downgraden?
Of moet je dan echt een nieuwe image erop zetten, Domoticz data terugzetten etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

[...]
Klopt.. zowel open als dicht geven een melding.
werkt perfect hier.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsinke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:05
Beetje aan het zoeken geweest, maar kan via google geen documentatie vinden over de relatie tussen het dtype/dsubtype en het type device wat dit binnen Domoticz oplevert. Heb nu het script voor het uitlezen van mijn plugwise pluggen zo aangepast dat hij naast de huidige belasting ook de hoeveelheid gebruikte Wh van het laatste uur submit. Heb het geprobeerd met een cM119/ CM160 meter, maar dat werkt nog niet lekker. Het oorspronkelijke script werkt wel mooi want deze maakt de devices aan (via json) alleen het dtype/dsubtype wat aangemaakt wordt kan ik niet gebruiken om het verbruik te posten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
DOMOTICZ_SERVER="127.0.0.1:8080"
VIRTUALHW="9"
COMPORT="/dev/ttyUSB1"

# Add MAC addresses from all circles
declare -a CIRCLES=(AAAAAA)

for i in "${CIRCLES[@]}"
do
      CIRCLEID=$i

POWER=`/usr/local/bin/plugwise_util -d $COMPORT -m 000D6F000$CIRCLEID -p | egrep "[0-9.]{4,}" -o`

# Sensor parameters
           HID="$VIRTUALHW"
             DID="$CIRCLEID"
             DUNIT="1"
           DTYPE="248"
           DSUBTYPE="1"
           NVALUE=""
           SVALUE="$POWER"

# Send data
           /usr/bin/curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMOTICZ_SERVER/json.htm?type=command&param=udevice&hid=$HID&did=$DID&dunit=$DUNIT&dtype=$DTYPE&dsubtype=$DSUBTYPE&nvalue=$NVALUE&svalue=$SVALUE"

done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:06:
[...]
Ok, laatste vraag dan hou ik erover op... ;)
Kun je binnen dezelfde installatie/RPi image upgraden maar ook downgraden?
Of moet je dan echt een nieuwe image erop zetten, Domoticz data terugzetten etc.
Ik maak gewoon een kopie van de hele domoticz map naar de nas. Daar draait dan crashplan die ervoor zorgt dat ik naar elk tijdstip in het verleden kan terugkeren.
Eigenlijk nog maar 1 keer nodig gehad denk ik, dat een beta het niet deed.
Pagina: 1 ... 102 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door