• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

tsjoender schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:35:
Mijn Domoticz setup kan sinds kort nu ook het waterverbruik bijhouden.
Leuk gemaakt, heb je geen last van vocht/condens (met name in de winter) op je meter ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:06
DukeBox schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:41:
[...]
Leuk gemaakt, heb je geen last van vocht/condens (met name in de winter) op je meter ?
De sensor zit er nog maar net op en we wonen pas twee maanden in dit huis, dus de eerste winter moeten we nog meemaken in dit huis :) Ik denk dat het wel los zal lopen aangezien deze meter in de meterkast zit en niet in de kruipruimte of een andere vochtige plaats, maar volgend voorjaar weten we dat pas zeker.

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
ThinkPad schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:55
But one thing i don't understand, i am reading the CPU-temperature with the SNMP Tester (at OID 1.3.6.1.4.1.6574.1.2.0), but the temperature reported is a little bit off from what i am seeing in the webinterface (Control Panel > Info center > Thermal status, hover over the green dot). Webinterface says 50 / 51 degrees Celsius, SNMP says 46 / 47 ?
Ik zag deze voorbij komen op domotica forum @ ThinkPad.

Als je NAS een dual-core is dan heeft die minimaal 3 temps.
1 main temp
2 core 1 temp
3 core 2 temp

Vandaar dat je dus verschillende temperatuur weergaves ziet. Het is maar net welke temp is geselecteerd om weer te geven. Meestal is het zo dat de temp van core 1 het hoogst is.
wackidth schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:48:Kijk maar eens bij www.mysensors.org. Hier kun je heel veel sensoren koppelen aan een gateway die je via een arduino met usb in de Pi prikt. Ethernet is ook mogelijk.
Thanks, ik ga het eens doorlezen :)

[ Voor 16% gewijzigd door renedis op 20-08-2015 11:32 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

tsjoender schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:09:
...Ik denk dat het wel los zal lopen aangezien deze meter in de meterkast zit...
Maakt niet zoveel uit waar die zit (in de meterkast hangt ie vaak laag bij de grond). Het gaat om het vocht in de lucht welke condenseert óp de watermeter. In de winter heb je daar meer last van omdat het dauwpunt lager ligt.

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 21:30

zaadstra

Überprutser

Ik heb de deurbel aangesloten op de Pi, Domoticz pakt dit zo op met een virtuele schakelaar en met een extra muisklik rammelt ook m'n foon met Pushover. Tot zover ging het supersimpel.

Nu wil het dat als je kort en netjes belt, er soms één, twee of veel meer meldingen komen. Ik heb het waarschijnlijke gedender geprobeerd op te vangen met een condensator over de contacten, dit lijkt niet echt effectief.

Hier het gebruikte schema: http://imgur.com/PBT2i9O
Het relais is een reedrelais in IC behuizing. De AC spanning komt via beldrukker van de beltrafo. GPIO 0 is geconfigureerd als ingang (wiki).

Als er twee keer gebeld wordt vind ik twee meldingen prima, maar een beschaafd drukje :o levert ook al 4 meldingen op:
2015-08-20 11:05:35 On
2015-08-20 11:05:34 On

Oh ja, ik snap ook niet zo goed waar die Off meldingen vandaan komen, ik had eerder een On en Off als begin en einde van het beldrukken verwacht (GPIO in: hoog-laag). Komt dit door de verandering van type 'switch on/off' in 'deurbel' in Domoticz?
2015-08-19 23:11:46 Off <--- ???
2015-08-19 21:33:30 Off <--- ???
2015-08-19 21:28:44 Off <--- ???
2015-08-19 21:04:02 Off <--- ???
2015-08-19 18:06:54 Off <--- ???
2015-08-19 17:10:17 On <--- dender?
2015-08-19 17:10:16 On <--- gebeld

Wat zijn jullie ervaringen/ideeën? Is die GPIO ingang van de Pi zo gevoelig? In alle GPIO voorbeelden die ik had gelezen bleek niet dat het heel erg kritisch was.
zaadstra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:12:
Ik heb de deurbel aangesloten op de Pi, Domoticz pakt dit zo op met een virtuele schakelaar en met een extra muisklik rammelt ook m'n foon met Pushover. Tot zover ging het supersimpel.

Nu wil het dat als je kort en netjes belt, er soms één, twee of veel meer meldingen komen. Ik heb het waarschijnlijke gedender geprobeerd op te vangen met een condensator over de contacten, dit lijkt niet echt effectief.
[....]
Grappig dat anderen tegen dezelfde problemen als ik aanlopen :D

Oplossing: Domoticz forum: Lua: Doorbell 3x presses within xx sec, convert to 1x press?.
Via hardware kreeg ik het ook niet voor elkaar, dit Lua script werkt echter perfect _/-\o_

Dit is mijn gebruikte hardware trouwens: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 20-08-2015 12:18 ]

Verwijderd

Hallo,

Mijn domoticz tijd krijg ik niet correct, de locatie heb ik netjes ingesteld op NL maar hij blijft 2 uur achter lopen. Ik draai Domoticz op een Synology NAS en de systeem tijd van de NAS is wel correct.

Ik heb de instelinggen meerdere keren doorlopen, maar zie/heb geen optie waar ik nog meer kan instellen qua tijdszone of eventuele correctie.

Zie ik toch iets over het hoofd?

Grt, HH

Probleem verholpen: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7665

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 02:38 ]

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Die had ik gezien maar ik zie niet zo hoe dat Lua script naast/tussen/inplaatsvan de functie van de huidige switch Deurbel moet komen.
Bovendien hoor ik graag als ze twee of 3x drukken, dan loop ik wat langzamer 8)7

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
Heeft iemand enig id hoe je domoticz nu kan downgraden nu ze op github zitten?

het schijnt dat die S0PCM-5 module wel werkt in een eerdere versie...

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

@ThinkPad, ik zie dat je ook nog snapshots wil mailen na aanbellen, hier is een oplossing daarvoor:

http://deddieslab.blogspo...-doorbell-alert-with.html

Zijn schema komt grappig genoeg overeen met mijn prutswerk, ik lees daar niets over gedender en ik zie ook geen fix in de code.....

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:07
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
ik heb via de piface 4 knoppen van mijn BUVA remote aangestuurd. (op een breadboardje met relais ertussen)
werkt als een trein.

in domoticz zijn het echter 4 knoppen waar ik een off delay heb ingesteld zodat de knop daadwerkelijk maar 1 sec word ingedrukt (en zo niet mijn batterij leeg laat lopen.

alleen hoe krijg ik hier 1 switch voor? een 4 standen switch? iemand een idee?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb gewoon een dummy push on (als slave van de deurbel) met een uitschakel vertraging van 3 sec waar ik een event aan hang.

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

remcoXP schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:40:
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
ik heb via de piface 4 knoppen van mijn BUVA remote aangestuurd....

alleen hoe krijg ik hier 1 switch voor? een 4 standen switch? iemand een idee?
Hier zoek ik ook naar. Ik heb onlangs een EcoFan opgehangen (volgens googel is een Buva hetzelfde) en dit aangestuurd met zo'n 3-blok van Kaku.

Ik heb ook 3 virtual switches en zocht naar een functie a la radio buttons, van een groep een knop induwen en de andere gaan uit. Zo blijf je ook zien welke stand gekozen is.

Ook heb ik timers op de knoppen (10min/30 min) maar het viel me op dat ik niet twee virtual switches naar hetzelfde stuk hardware kan maken, en zo een knop en 10 en een knop met 30 minuten.

Misschien idee voor nieuwe functionaliteit in Domoticz >:)

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

DukeBox schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:27:
[...]

Ik heb gewoon een dummy push on (als slave van de deurbel) met een uitschakel vertraging van 3 sec waar ik een event aan hang.
Dat klinkt als een goed idee. Maar wat is functioneel in Domoticz dan het verschil tussen Doorbell, Push on, en nog wat van deze varianten (behalve het icon).?

• remcoXP
Zouden we dit eerst goed moeten uitwerken. de een heeft 3 standen de ander 4 enz..
draaiknop of buttons, popup... enz?
zaadstra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:28:
[...]

Hier zoek ik ook naar. Ik heb onlangs een EcoFan opgehangen (volgens googel is een Buva hetzelfde) en dit aangestuurd met zo'n 3-blok van Kaku.

Ik heb ook 3 virtual switches en zocht naar een functie a la radio buttons, van een groep een knop induwen en de andere gaan uit. Zo blijf je ook zien welke stand gekozen is.

Ook heb ik timers op de knoppen (10min/30 min) maar het viel me op dat ik niet twee virtual switches naar hetzelfde stuk hardware kan maken, en zo een knop en 10 en een knop met 30 minuten.

Misschien idee voor nieuwe functionaliteit in Domoticz >:)

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

zaadstra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:33:
Dat klinkt als een goed idee. Maar wat is functioneel in Domoticz dan het verschil tussen Doorbell, Push on, en nog wat van deze varianten (behalve het icon).?
Dat de doorbel push on een NO (normally ope) state heeft met C (closed) als puls maar een normale push on een NO state heeft met een SC (stay closed) state na het indrukken. Voor de push off uiteraard omgekeerd (NC / SO).
zaadstra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:28:
Zal eens kijken of dat makkelijk te maken is.. nadeel is dat je het blijft editen wanneer er weer een nieuwe versie uitkomt.
Ik kan denk ik mijn setpoint knop gebruiken wat een up/down is met set delay.

Ik gebruik overigens wel een awst-8800 als '4 standen' schakelaar (1, 2, 3 en 30 min max.) voor mijn afzuiging vanuit de keuken en badkamer (zit de denken om het toilet ook mee te schakelen).
Heb er ventilatie logo's opgespoten, een beetje vegelijkbaar met de itho remote ziet er best wel profi uit en dat voor nog geen €15.

[ Voor 44% gewijzigd door DukeBox op 20-08-2015 14:33 ]

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
DukeBox schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:44:
Ik gebruik overigens wel een awst-8800 als '4 standen' schakelaar (1, 2, 3 en 30 min max.) voor mijn afzuiging vanuit de keuken en badkamer (zit de denken om het toilet ook mee te schakelen).
Heb er ventilatie logo's opgespoten, een beetje vegelijkbaar met de itho remote ziet er best wel profi uit en dat voor nog geen €15.
picture? :P :$

[ Voor 32% gewijzigd door renedis op 20-08-2015 14:35 ]

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:49
zaadstra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:12:

Wat zijn jullie ervaringen/ideeën? Is die GPIO ingang van de Pi zo gevoelig? In alle GPIO voorbeelden die ik had gelezen bleek niet dat het heel erg kritisch was.
Ik gebruik gewoon een AC relais

https://www.conrad.nl/nl/...?sc.queryFromSuggest=true

Gewoon direct aangesloten op de bel, aan de andere kant direct op de GPIO.

werkprima, Ik heb een python script dat controleerd of GPIO hoog is, zo ja dan json script om de schakelaar om te zetten en dan 5 seconden wachten. Daardoor heb ik nooit dubbel meldingen

[ Voor 5% gewijzigd door jossie67 op 20-08-2015 14:52 ]

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
jossie67 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:49:
[...]

Ik gebruik gewoon een AC relais

https://www.conrad.nl/nl/...?sc.queryFromSuggest=true

Gewoon direct aangesloten op de bel, aan de andere kant direct op de GPIO.

werkprima, Ik heb een python script dat controleerd of GPIO hoog is, zo ja dan json script om de schakelaar om te zetten en dan 5 seconden wachten. Daardoor heb ik nooit dubbel meldingen
Misschien iets om te vermelden in de Wiki van Domoticz?
Er zijn zat mensen die geen of weinig kennis hebben van scripting.

Het is vaak een jungle aan info. En natuurlijk moet je er ook wat moeite voor doen. Het is geen out of the box systeem.
Maar maakt het wel makkelijker voor anderen om te leren.

[ Voor 11% gewijzigd door wackidth op 20-08-2015 14:55 ]

.

DukeBox schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:27:
[...]

Kan ook, maar ik heb al genoeg virtuele switches. Als het zonder kan dan heeft dat mijn voorkeur. Dit werkt ook mooi :)
zaadstra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:18:
Die had ik gezien maar ik zie niet zo hoe dat Lua script naast/tussen/inplaatsvan de functie van de huidige switch Deurbel moet komen.
Bovendien hoor ik graag als ze twee of 3x drukken, dan loop ik wat langzamer 8)7
Probeer eens een grotere elco over de schakelende kant (wat aan je Pi hangt) van het relais te zetten. Je hebt nu 10nF als ik het schema goed bekijk? Is best weinig, ik heb iets van 25uF o.i.d. gepakt, gewoon wat ik nog had liggen.
Maar het is bij mij natuurlijk ook anders, ik stuur de output van het relais naar een 433Mhz remote, niet rechtstreeks naar de GPIO. Misschien dat ik bij rechtstreeks op GPIO aansluiten ook last van dender heb.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 20-08-2015 15:18 ]

• remcoXP
Het is vaak een jungle aan info. En natuurlijk moet je er ook wat moeite voor doen. Het is geen out of the box systeem.
Niet? Als jij aan kant en klaar setjr koopt en dan alles van kaku aanschaft wel hoor. Maar goed we willen nu eenmaal nog goedkoper en nog meer apartere oplossingen en ja dan heb je helemaal gelijk.
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ThinkPadd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:16:
Kan ook, maar ik heb al genoeg virtuele switches. Als het zonder kan dan heeft dat mijn voorkeur. Dit werkt ook mooi :)
Werkt over het algemeen wel makkelijk met debuggen. En door er een $ voor te zetten is ie verder gewoon verborgen alsof het een user var is.

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Wow wat een ideeën weer in korte tijd :-)

Dat python/json scriptje van @wackidth wil ik wel eens zien, en waar dat dat in hangt. Klinkt ook als een goede oplossing. Want de tweede virtuele switch zat ik net als ThinkPad ook al over te denken dat het zo'n zooitje wordt dan. Ik zie nu al wel meerdere toepassingen :-)

En de truc met $ ken ik niet, waar gooi je die er in, en als de switch verborgen is, waar werk je 'm dan bij? Geeft wel mogelijkheid om meer van dit soort virtuele switches te verstoppen om de schermen overzichtelijker te maken.

We moeten al deze trucjes maar eens in Domoticz manual sep2015 krijgen, de vorige is nog van feb.

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:49
wackidth schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:53:
[...]

Misschien iets om te vermelden in de Wiki van Domoticz?
Er zijn zat mensen die geen of weinig kennis hebben van scripting.

Done, controleer het even of verbeter het even. Ik heb het nu even uit mijn hoofd gedaan

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 16:35
DukeBox schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:35:
[...]

Werkt over het algemeen wel makkelijk met debuggen. En door er een $ voor te zetten is ie verder gewoon verborgen alsof het een user var is.
Yup, jij bent de winnaar van de tip van de dag, dat is super handig, thanks!
Afbeeldingslocatie: http://www.simracing.nl/board/images/smiles/icon_thumbsup.gif

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

zaadstra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:45:
En de truc met $ ken ik niet, waar gooi je die er in, en als de switch verborgen is, waar werk je 'm dan bij?
Gewoon voor je switch naam.. je vind hem altijd terug bij je devices.
Geeft wel mogelijkheid om meer van dit soort virtuele switches te verstoppen om de schermen overzichtelijker te maken.
Bij groepen werkt $ ook en indien je per user werkt, je kan ze ook in een groep gooien en die hidden maken voor alle users behalve admin.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 20-08-2015 16:00 ]

Die $ is wel een leuk trucje ja. Bedoel je i.p.v. groep niet een room/floorplan trouwens? Dan kun je rechtsboven (op de switches pagina) in die dropdown je room/floorplan met de virtuele switches vinden, nog mooier.

zaadstra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:45:
[...]
We moeten al deze trucjes maar eens in Domoticz manual sep2015 krijgen, de vorige is nog van feb.
Er is sprake van dat de manual wellicht gaat verdwijnen en dat de wiki als basis gebruikt gaat worden (dan hoef je het maar op één plek bij te houden). Dit soort dingen zoveel mogelijk documenteren op de wiki dus :)
De wiki is vrij te bewerken door iedereen (crowd power! :9 ) dus ga je gang met aanvullen e.d. van teksten. Login-gegevens zijn hetzelfde als voor het Domoticz forum.
renedis schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Ik zag deze voorbij komen op domotica forum @ ThinkPad.

Als je NAS een dual-core is dan heeft die minimaal 3 temps.
1 main temp
2 core 1 temp
3 core 2 temp

Vandaar dat je dus verschillende temperatuur weergaves ziet. Het is maar net welke temp is geselecteerd om weer te geven. Meestal is het zo dat de temp van core 1 het hoogst is.
[...]
Bedankt voor de aanvulling. Maar ga het toch niet te gebruiken, met dat SNMP gebeuren is mij teveel gedoe/overkill voor zoiets als CPU-temp uitlezen, die toch 99% van de tijd hetzelfde is. Zie ik nu met de HDD ook, die schommelt maar amper in temperatuur.

[ Voor 88% gewijzigd door ThinkPad op 20-08-2015 16:13 ]

• wackidth
jossie67 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:46:
[...]

Done, controleer het even of verbeter het even. Ik heb het nu even uit mijn hoofd gedaan
Top.... Bedankt... Denk dat velen hier wat aan hebben.

.

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Kan iemand me ff uit de brand helpen? Ik heb nu een 'doorbell' en een 'push on' device. In de push on staat de doorbell als sub/slave, een off timer van 3 sec. en een script dat dingdong doet bij Pushover.
Het werkt niet. De log van de push-on zegt niets. Ik heb de sub/slave ook omgedraaid, bij de doorbell gezet.
Ik heb ook de doorbell (gpio) switch weggegooid en opnieuw aangemaakt direct als slave van het push on device. Hij verschijnt dan wel bij de switches in tegenstelling tot wat de pdf manual schrijft. En het werkt nog steeds niet.
Ik snap geen hout van die sub/slave, het lijkt eerder een master functie...
/blont modus

Ik had eerder de deurbell zelf in push-on veranderd en off timer van 3 sec (lekker snel en simpel) maar helaas dat mocht niet werken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ThinkPadd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:05:
Die $ is wel een leuk trucje ja. Bedoel je i.p.v. groep niet een room/floorplan trouwens?
Nope, groepen en scenes..
zaadstra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:52:
Kan iemand me ff uit de brand helpen? Ik heb nu een 'doorbell' en een 'push on' device. In de push on staat de doorbell als sub/slave, een off timer van 3 sec. en een script dat dingdong doet bij Pushover.
Het werkt niet. De log van de push-on zegt niets.
Moest ff kijken hoe ik het ook alweer gedaan had, maar de verschillende domoticz versies gaan er soms anders mee om. Ik heb het veranderd door in de doorbel on action middels
code:
1
http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=[xx]&switchcmd=On
te doen

b.t.w. was ook wezen spelen met rflink, eerst zelfbouw en dat was best ok maar ontvangst viel best wel tegen. Toch besloten om het soldeer setje te bestellen en moet zeggen dat het ontvangst echt top is.
Eindelijk een rfxcom alternatief :)

Vraag me overigens nog wel af wat je met die 2.4GHz NRF kan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 20-08-2015 21:02 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Heeft iemand met de arduino en rflink ook dat het niet werkt na een reboot van de Raspberry?

Pas als ik op de kaku remote een knop indruk kan ik alles weer via domoticz bedienen...

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pixal schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:39:
Pas als ik op de kaku remote een knop indruk kan ik alles weer via domoticz bedienen...
Nee, geen isseus. Ben de hele avond al aan het rebooten (zowel m'n pi als rflink). Heb overigens de bekende kloon als mega (r3 compattible).

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Heb een uitdaging, probeer een script uit te voeren zodra er een schakelaar op aan gaat. echter geeft de logging van Domoticz dit aan:
2015-08-20 21:52:52.433 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/rcamshot.sh
2015-08-20 21:52:52.448 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/rcamshot.sh). returned: 32512

Als ik als user "pi" het script uitvoer vanuit de terminal werkt hij echter probleemloos. de uri die ik gebruik is script:///home/pi/domoticz/scripts/rcamshot.sh. Gaat om dit script, voor het gemak een op een overgenomen maar te vergeefs vanuit Domoticz.

Na het doorspitten van dit topic en het Domoticz forum nog niets opgeschoten. Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

• wackidth
J-D schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:15:
Heb een uitdaging, probeer een script uit te voeren zodra er een schakelaar op aan gaat. echter geeft de logging van Domoticz dit aan:
2015-08-20 21:52:52.433 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/rcamshot.sh
2015-08-20 21:52:52.448 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/rcamshot.sh). returned: 32512

Als ik als user "pi" het script uitvoer vanuit de terminal werkt hij echter probleemloos. de uri die ik gebruik is script:///home/pi/domoticz/scripts/rcamshot.sh. Gaat om dit script, voor het gemak een op een overgenomen maar te vergeefs vanuit Domoticz.

Na het doorspitten van dit topic en het Domoticz forum nog niets opgeschoten. Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
Heb je het script executable gemaakt? sudo chmod +x scriptnaam.sh

.

• J-D
  • Niet online

J-D

wackidth schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:21:
[...]

Heb je het script executable gemaakt? sudo chmod +x scriptnaam.sh
Jazeker. CHMOD 755 en 777 geprobeerd.
Via SSH geen probleem, via Domoticz nog steeds een error 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door J-D op 20-08-2015 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:56
Met welke user start je het op ?
Ik lees dat het met user pi wel goed gaat

2250 WP Zuid PVoutput

• J-D
  • Niet online

J-D

Via SSH als user pi, volgens mij worden de handelingen van Domoticz ook via die user gedaan. De eigenaar van het bestand is ook pi en zit ook in de groep pi.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Zoek op error code 32512. Iets met je shell, path, env?

Maak er anders eerst een heel simpel script van. Bv. een echo van wat vars naar een file. Kijken of dat lukt.

[ Voor 51% gewijzigd door technorabilia op 20-08-2015 22:52 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
J-D schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:41:
Via SSH als user pi, volgens mij worden de handelingen van Domoticz ook via die user gedaan. De eigenaar van het bestand is ook pi en zit ook in de groep pi.
some googling showed:

Note that 32512 is 127 << 8.

The exit status is 127 and is coming from /bin/sh not being able to find
the program to execute.

can you show what you typed in the script field?
https://www.domoticz.com/...pic.php?f=6&t=5315#p34011

• J-D
  • Niet online

J-D

Had de paden al volledig uitgeschreven

n.a.v. MdO82:
su - pi toegevoegd voor het wget commando. Pakt 'm nu wel. Bedankt voor de assistentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MIjn vraag hoort wellicht niet helemaal hier, maar ik doe een poging

In enkele steden hebben ze een proef gestart waardoor indien je zonnepanelen hebt en de zon schijnt dat je het systeem zo in kan stellen dat je wasmachine aangaat als je er genoeg geleverd wordt.
Dit systeem werkt dan doormiddel van een zgn "slimme" wasmachine die gekoppeld kan worden aan het zonnepaneel systeem.

Zou je zo iets ook voor elkaar kunnen krijgen met een KaKu schakelaar en Domotica.

Hiermee bedoel ik het dan als volgt.
Domotica leest de opbrengst uit van het zonnesysteem en stuurt de KaKu aan indien er voldoende vermogen geleverd wordt.

Weet niet of het hier thuishoort, omdat het met meerder systemen te maken heeft

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Lijkt mij wel. Ik moet nog iets soortgelijks hebben voor de vaatwasser.
Als tijd = 00:00 (laag tarief)
Dan zet kaku schakelaar vaatwasser aan.
Ik zal genoeg hebben aan blockly. Jouw script zal wel lua of iets anders worden.

Edit:
Het apparaat moet wel kunnen schakelen via een knop.

[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 21-08-2015 10:48 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
kraades schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:47:
Lijkt mij wel. Ik moet nog iets soortgelijks hebben voor de vaatwasser.
Als tijd = 00:00 (laag tarief)
Dan zet kaku schakelaar vaatwasser aan.
Ik zal genoeg hebben aan blockly. Jouw script zal wel lua of iets anders worden.

Edit:
Het apparaat moet wel kunnen schakelen via een knop.
Ik denk dat je dan aan de gang moet gaan met een esp8266.
Net zoals dat koffie apparaat. Maar dan nog word het een hele klus om een domme vaat/wasmachine slim te maken denk ik.

Aangezien de moderne vaat/wasmachines digitaal aangaan.

[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 21-08-2015 11:02 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:37:
MIjn vraag hoort wellicht niet helemaal hier, maar ik doe een poging

In enkele steden hebben ze een proef gestart waardoor indien je zonnepanelen hebt en de zon schijnt dat je het systeem zo in kan stellen dat je wasmachine aangaat als je er genoeg geleverd wordt.
Dit systeem werkt dan doormiddel van een zgn "slimme" wasmachine die gekoppeld kan worden aan het zonnepaneel systeem.

Zou je zo iets ook voor elkaar kunnen krijgen met een KaKu schakelaar en Domotica.

Hiermee bedoel ik het dan als volgt.
Domotica leest de opbrengst uit van het zonnesysteem en stuurt de KaKu aan indien er voldoende vermogen geleverd wordt.

Weet niet of het hier thuishoort, omdat het met meerder systemen te maken heeft
Als ie dan ook even de was sorteert, er in stopt en er op tijd uit haalt (zodat kleuren niet doorlopen) dan vind ik het ook handig. ;)

De meeste nieuwe apparatuur werkt zoals gezegd digitaal. Je moet dan ook een knop indrukken/aanraken om het programma te starten. Of je moet een ouderwetse machine hebben met zo'n mechanische ratelknop. Maar de vraag is of die apparaten tegenwoordig nog wel zuinig zijn.

Of wil je het apparaat openmaken en de betreffende knop zelf bedienen met een relais o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik had het mij zo bedacht, of het allemaal kan geen idee, maar je zet hem 's morgens klaar en start de machine zodra er voldoende stroom geleverd wordt schakelt de kaku aan en gaat de machine draaien.

Of het allemaal zo kan geen idee het was een idee wat mij zomaar te binnen schoot ;)

Al bedenk ik me dat het waarschijnlijk niet gaat omdat de aan/uit-knop electronisch is, hiermee bedoel ik het is een tiptoets in plaats van een knop die je echt indrukt.

Bij onze vaatwasser zou het wel kunnen

[ Voor 27% gewijzigd door MdO82 op 21-08-2015 11:20 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
MdO82 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:18:
Ik had het mij zo bedacht, of het allemaal kan geen idee, maar je zet hem 's morgens klaar en start de machine zodra er voldoende stroom geleverd wordt schakelt de kaku aan en gaat de machine draaien.
Beetje low-tech alternatief wat niets met Domoticz te maken heeft, maar kun je de wasmachine ook een start vertraging geven? Bij sommigen kun je instellen dat ie bijvoorbeeld vijf uur later moet starten nadat je op de startknop hebt gedrukt. Als jij weet wanneer op de dag je de beste opbrengst van je panelen hebt dan zou je 's ochtends die startvertraging kunnen gebruiken om ervoor te zorgen dat de was draait rond de tijd dat de opbrengst het hoogst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
tsjoender schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

Beetje low-tech alternatief wat niets met Domoticz te maken heeft, maar kun je de wasmachine ook een start vertraging geven? Bij sommigen kun je instellen dat ie bijvoorbeeld vijf uur later moet starten nadat je op de startknop hebt gedrukt. Als jij weet wanneer op de dag je de beste opbrengst van je panelen hebt dan zou je 's ochtends die startvertraging kunnen gebruiken om ervoor te zorgen dat de was draait rond de tijd dat de opbrengst het hoogst is.
Daar zal het wel op uitkomen denk ik, maar zoals gezegd was het een gedachte en wilde het eens in de groep gooien :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bij onze vaatwasser kan het wel. Die is nog voorzien van een 'in/uit drukknop'. Om de schade nog enigszins te beperken ga ik 'm maar 's nachts/laag tarief draaien.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:24:
Bij onze vaatwasser kan het wel. Die is nog voorzien van een 'in/uit drukknop'. Om de schade nog enigszins te beperken ga ik 'm maar 's nachts/laag tarief draaien.
Zo'n vaatwasser heb ik ook. Scheelt weer een heel klein beetje sluipverbruik.
Hij begint gelukkig altijd eerst met pompen, wat iets van 150W gebruikt. Als hij gelijk het verwarmingselement aan zou knallen (2000W) dan heb je een probleem, dat gaat je KaKu switch niet lang volhouden, op een gegeven moment gaan de relais contacten dan plakken omdat ze 'vastgelast' worden door de hoge inschakelstroom. Een elektrisch kacheltje bedienen met een KaKu zal dan ook niet voor langere tijd betrouwbaar werken.

offtopic:
Dag/nacht tarief is anno 2015 amper nog de moeite waard trouwens, scheelt je misschien 5 euro op jaarbasis (en je moet er dan voor gaan plannen wat je wanneer aanzet) maar dat is een andere discussie: ThinkPadd in "Slimme energiemeter, weigeren??"

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 21-08-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 20-09 13:51
Zou het lukken door de watertoevoer af te sluiten? Machine staat dan aan maar gaat normaal niet verder tot de watertoevoer in orde is :) Dan moet je enkel maar een klep schakelen en zou het ook kunnen werken bij moderne machines.

Bij mij start nachttarief om 21u dus zet ik hem gewoon manueel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 21-09 23:18
Ik snap niet zo zeer waarom je de vaatwasser automatisch zou willen laten gaan via domoticz. Je zult hem eerst moeten vullen met vaat en er een tablet in gooien. Hierna stel je in dat hij over een X aantal uur (na 21:00) moet gaan draaien en doe je de klep dicht. Of heeft niemand een timer functie erop zitten?

Conclusie als je er toch al bij staat om diverse dingen te moeten doen kun je hem uiteraard ook meteen programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 20-09 13:51
Geen timer hier ;) Maar de originele vraag ging eigenlijk niet zozeer over nachttarief maar over inschakelen wanneer de zonnepanelen genoeg produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
D-Three schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:58:
Geen timer hier ;) Maar de originele vraag ging eigenlijk niet zozeer over nachttarief maar over inschakelen wanneer de zonnepanelen genoeg produceren.
Klopt, mijn vraag was eigenlijk hierdoor gekomen en was gewoon even benieuwd of je zoiets ook kon regelen met domotica en een KaKu systeem

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ThinkPadd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:32:
offtopic:
Dag/nacht tarief is anno 2015 amper nog de moeite waard trouwens, scheelt je misschien 5 euro op jaarbasis (en je moet er dan voor gaan plannen wat je wanneer aanzet) maar dat is een andere discussie: ThinkPadd in "Slimme energiemeter, weigeren??"
offtopic:
Ja is ook wel weer zo. Grootste deel draait toch al na 23:00 uur.
Ik heb deze vaatwasser sinds een maand of wat geerfd van de vorige bewoners.
Ik vind dat verbruik best aanzienlijk. Ik zal nog eens de documentatie bestuderen...
http://i.imgur.com/ctSB4HN.png

Sorry voor het kapen van je vraag MdO82...

[ Voor 67% gewijzigd door technorabilia op 21-08-2015 13:22 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCU Barneveld
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09-2022
Hallo,

Ik heb het niet kunnen vinden nog wellicht dat ik er overheen lees, ik heb hier een 6 tal Flamingo rookmelders in huis, nu zou ik eigenlijk net als dat je hem aanklikt hij afgaat deze 1x per maand een keer willen laten afgaan, zeg maar net als de sirene test 1x op de 1e maandag van de maand of zo, is dit te doen ?

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Welke flamingo ? De RF versie kun je gewoon een panic sturen als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCU Barneveld
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09-2022
Ja de RF versie ja dat klopt, maar ik wil eigenlijk dus automatisch die test elke maand laten uitvoeren, als ik in de mogelijke instellingen kijk van Domoticz kan ik wel een vast tijd of datum instellen, weet dan niet wat die doet als ik hem aan zet maar goed, maar kan dit vervolgens niet terug laten komen elke maand, dus zou ik 12x dat in moeten stellen x het aantal rookmelders :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Voor diegene die problemen hadden met het updaten van de Beta's

Het probleem is gefixt...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
PCU Barneveld schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 04:02:
Ik heb het niet kunnen vinden nog wellicht dat ik er overheen lees, ik heb hier een 6 tal Flamingo rookmelders in huis, nu zou ik eigenlijk net als dat je hem aanklikt hij afgaat deze 1x per maand een keer willen laten afgaan, zeg maar net als de sirene test 1x op de 1e maandag van de maand of zo, is dit te doen ?
Pas maar op dat anderen niet bij jouw Domoticz setup kunnen van buitenaf, anders kan een grapjas die dingen midden in de nacht af laten gaan... Verder wel een aardig idee waar ik ook aan heb zitten denken, maar ik moet er niet aan denken dat wij een keer door een false positive rechtop in bed zitten van schrik. Voorlopig laat ik die uitbreiding nog even gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso doe je er goed aan om je setup te beveiligen door username/pass en een random poort over welke je Domoticz benaderd/koppelt. Ik heb zelf ook 3 rookmelders gekoppeld en heb geen last van grappenmakers die erbij kunnen en/of false positives. Daarbij gebruik ik de rookmelders in m'n alarm setup, een beetje kabaal als een ongenode gast zich in mijn huis bevindt is wel fijn, dat schrikt over het algemeen toch wel af.

Ik laat het niet elke maand afgaan overigens. Als ik wil testen, dan doe ik dat wel met de iPhone in de hand of de Mac op schoot. Kwestie van af en toe aan denken, ja toch? Als je het wilt automatiseren zou je denk ik eerder aan een script moeten gaan denken dan aan een Blockly.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
wackidth schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:59:
Voor diegene die problemen hadden met het updaten van de Beta's

Het probleem is gefixt...
Nou ik probeer het zojuist maar nog hetzelfde probleem....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
M.v.Veelen schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:09:
Sowieso doe je er goed aan om je setup te beveiligen door username/pass en een random poort over welke je Domoticz benaderd/koppelt.
Maar als het 433 MHz is dan kan de buurman theoretisch toch met een rfxcom aan de gang.

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 22-08-2015 14:43 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
bing69 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:40:
[...]

Nou ik probeer het zojuist maar nog hetzelfde probleem....
Eerst nog een keer handmatig updaten.

De fix zit in .2784

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik zie wat dingen voorbij komen over handmatig updaten. De link in de OP bij de alinea 4.1 "versies" werkt niet (sourceforge), moet daar nu naar GitHub gelinkt worden?
Is het misschien handig om daar te beschrijven hoe dat (handmatig) updaten dan moet gaan werken?
Ik zit overigens nog op 2.2563.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een update naar 2787 gedaan, kan ik dus de volgende keer vanuit domoticz updaten zonder problemen, of is dat niet waar. Anders via Wiki is het ook niet echt een probleem, als ik maar een backup maak van Domoticz maak.
wackidth schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:45:
[...]

De fix zit in .2784

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:35:
Ik zie wat dingen voorbij komen over handmatig updaten. De link in de OP bij de alinea 4.1 "versies" werkt niet (sourceforge), moet daar nu naar GitHub gelinkt worden?
Is het misschien handig om daar te beschrijven hoe dat (handmatig) updaten dan moet gaan werken?
Ik zit overigens nog op 2.2563.
Heb de link aangepast, dank voor het melden. Voor het hoe & wat omtrent installeren kun je het beste gewoon de wiki aanhouden: http://domoticz.com/wiki/Domoticz_Wiki_Manual en dan de linkerkolom ("Installation".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:43:
[...]

Maar als het 433 MHz is dan kan de buurman theoretisch toch met een rfxcom aan de gang.
Ja hoor, als jij net die buurman treft die precies op het moment dat jij de testknop indrukt zijn Domoticz in de 'learn switch'-stand zet, dan zou hij dat kunnen doen. Hoe groot schat jij die kans in ;) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poseidon_aqua
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 11:21
Ik heb ook de fa20rf rookmelders. Gekoppeld in domoticz, maar als ik een panic command stuur, gaat alleen het groene lampje op de rookmelder knipperen, maar geen geluid. Iemand Enig idee wat ik verkeerd heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
M.v.Veelen schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:44:
[...]

Ja hoor, als jij net die buurman treft die precies op het moment dat jij de testknop indrukt zijn Domoticz in de 'learn switch'-stand zet, dan zou hij dat kunnen doen. Hoe groot schat jij die kans in ;) ?
Is dat inderdaad zo? Of is het net als bij bv. mijn kaku schakelaars die nadat je op de test knop hebt gedrukt gewoon bij de unused devices staan. Domoticz pikt ze dus op en zet ze op de lijst. Of zie ik dit verkeerd?

Ik hoop dat je gelijk hebt... :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
kraades schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:22:
[...]

Is dat inderdaad zo? Of is het net als bij bv. mijn kaku schakelaars die nadat je op de test knop hebt gedrukt gewoon bij de unused devices staan. Domoticz pikt ze dus op en zet ze op de lijst. Of zie ik dit verkeerd?

Ik hoop dat je gelijk hebt... :)
Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Ik zie ook vreemde Kaku schakelaars staan. Waarschijnlijk van de buren.
Dit was gebeurt toen ik het vinkje van "allow hardware devices" een tijdje had aangezet.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik zag er de eerste dagen ook steeds kaku schakelaars bij komen in de lijst. Een van mijn buren heeft veel van dat spul.
Ik hoop dat ik hem niet te veel overlast heb bezorgd toen ik in de lijst van Domoticz aan het zoeken was naar mijn kaku schakelaar voor de ventilatie. ;)
Add new hardware stond die dagen niet de hele tijd aan overigens. Volgens mij komen nieuwe kaku schakelaars altijd vanzelf in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De RFXCOM pikt gewoon alles op wat voorbijkomt. Learn modus maakt niet uit, want wat je ziet is de remote (of andere zender) die signalen verstuurd. De RFXCOM kan dit spoofen (kopiëren) en met dezelfde ID weer uitzenden waardoor de ontvanger van je buurman gewoon zal schakelen. Dit is zo simpel als gewoon de switch toevoegen met groene pijltje en trollen maar :|

Als je echt kwaad wil / irritant wil zijn dan is de RFXCOM dus een perfecte oplossing. Je zult echter wel een tijdje moeten 'luisteren' wat er voorbij komt, omdat je wel de ID moet opvangen waar zijn switches op reageren.

Veiligheid = 0 dus. Maar als je geen buren met RFXCOM (of RFLink) hebt, dan zou ik mij er geen zorgen over maken, dan ben jij (met RFXCOM) de enige die z'n buren kan lopen zieken >:) Om jouw ontvangers te laten reageren moeten ze immers de ID weten en die kun je alleen achterhalen met RFXCOM / RFLink, niet met standaard KaKu spul wat je in de bouwmarkt koopt.

Wat voor Domoticz misschien nog een handige feature zou zijn, is om een random ID generator te hebben bij het inleren van de RFXCOM op een schakelunit. Nu moet je zelf zo'n ID verzinnen, dat is toch altijd minder random dan door een programma gegenereerd.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 23-08-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
wackidth schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:45:
[...]

De fix zit in .2784
Draait merendeel hier de beta? Ik heb het destijds gedaan voor de netatmo support, maar ik krijg elke keer een foutmelding boven aan "Browser cache refresh failed". Ik had begrepen dat het door de logging van de beta komt. Ook is de webpagina ophalen bande iPhone zeer traaf (duurt meer dan 30 seconden). Hebben jullie daar geen last van? Kan namelijk ook geen oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Die traagheid had ik ook last van bij https. HTTP was way sneller. Daarna niet meer getest :X
En ik draai geen bèta's. Geen zin in. Is een afweging van functionaliteit in de bèta's, of ik die nodig heb, en hoeveel risico wil ik er voor lopen. Niet vies van betas maar weinig zin in bij een systeem als dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Zojuist mijn uitgebreide sunscreen / blind script geplaatst.
Hopelijk hebben andere er ook iets aan.
http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=7696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
Draait merendeel hier de beta? Ik heb het destijds gedaan voor de netatmo support, maar ik krijg elke keer een foutmelding boven aan "Browser cache refresh failed". Ik had begrepen dat het door de logging van de beta komt. Ook is de webpagina ophalen bande iPhone zeer traaf (duurt meer dan 30 seconden). Hebben jullie daar geen last van? Kan namelijk ook geen oplossing vinden.
Bij mij is het ophalen van de webpagina op de iPhone ook erg traag (ca 30 seconden) en hij is ook elke keer de browser cache aan het refreshen... Ik draai 2.2660 op mijn Synology NAS.
Op mijn iPad gaat het wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Gimme schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:27:
[...]

Bij mij is het ophalen van de webpagina op de iPhone ook erg traag (ca 30 seconden) en hij is ook elke keer de browser cache aan het refreshen... Ik draai 2.2660 op mijn Synology NAS.
Op mijn iPad gaat het wel snel.
Zelf draai ik 2.2686. In begin had ik het op de iPad ook niet, maar daar heb ik het inmiddels ook. Browser cache vernieuwen is volgens mij logisch, maar waar het nu niet lukt is voor mij een raadsel. Op domoticz forum lees ik dat de cache te groot is om te vernieuwen, maar het heeft wel gewerkt.

Ik heb wel gevoel dat het refreshen van de cache te maken heeft met de traagheid. De problemen kreeg ik tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Is het "normaal" dat de status van een schakelaar niet wordt bijgewerkt na het schakelen en je eerst de browser handmatig moet verversen? (wat een paar seconden duurt).
Of is daar een instelling voor?
Met kaku is het stiekem wel handig, dan kan je vijf keer uitschakelen tot ook die ene lamp er eindelijk op reageert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
BounceMeister schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:10:
Is het "normaal" dat de status van een schakelaar niet wordt bijgewerkt na het schakelen en je eerst de browser handmatig moet verversen? (wat een paar seconden duurt).
Of is daar een instelling voor?
Met kaku is het stiekem wel handig, dan kan je vijf keer uitschakelen tot ook die ene lamp er eindelijk op reageert. ;)
Dit had ik op Windows. Op de raspberry heb ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
grote_oever schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:46:
[...]

Draai altijd de Beta.... steeds meer leuke nieuwe features en aanpassingen beschikbaar. Met daarbij natuurlijk wel het risico dat er wat mis kan gaan.

Browser cache heb ik geen problemen mee.

[ Voor 8% gewijzigd door wackidth op 23-08-2015 12:20 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:05
Voorheen had ik een Rpi-1 met Domoticz draaien wat redelijk stabiel draaide. Omdat mijn vader graag wou zien wat zijn stroomverbruik en panelen-opbrengst is heb ik hem mijn Pi gegeven. Zelf heb ik een nieuwe Rpi-2 gekocht.

Gisteren heb ik de basis (P1 kabel, Hue en RFXcom) weer geconfigureerd. Het lijkt erop dat de P1 data niet geheel binnenkomt. De stroom wordt wel goed weergegeven maar het gasverbruik blijft hangen op 0.091 m3. Ook knippert er alleen het rode LED-je in plaats van de groene.

Hebben jullie dit probleem ook gehad, of hebben jullie er een oplossing voor?

Volgens het logbestand roept hij wel alles gewoon aan:

2015-08-23 12:34:13.491 (RFXCOM433) Temp + Humidity (Temperatuur balkon)
2015-08-23 12:34:21.805 (Slimme meter) P1 Smart Meter (Stroom)
2015-08-23 12:34:31.806 (Slimme meter) P1 Smart Meter (Stroom)
2015-08-23 12:34:31.811 (Slimme meter) P1 Smart Meter (Gas)

[ Voor 22% gewijzigd door nielsn op 23-08-2015 12:41 . Reden: Logbestand toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
gebruik je nu gas dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Ik heb al twee keer warm water gebruikt. Lijkt mij dat dit ook te zien is in het verbruik.

Oh, wacht... Dit zal wel het totale verbruik zijn van vandaag en niet zoals het real-time verbruik zoals bij de stroom het geval is.

[ Voor 43% gewijzigd door nielsn op 23-08-2015 13:30 . Reden: Extra toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

nielsn schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:34:
Hebben jullie dit probleem ook gehad, of hebben jullie er een oplossing voor?
Veel van de 'onstabiele' issues hebben te maken met een power supply die niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nielsn schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:18:
Ik heb al twee keer warm water gebruikt. Lijkt mij dat dit ook te zien is in het verbruik.

Oh, wacht... Dit zal wel het totale verbruik zijn van vandaag en niet zoals het real-time verbruik zoals bij de stroom het geval is.
Gas wordt toch 1 keer per uur bijgewerkt? Of heb je al langere tijd dat de stand hetzelfde blijft ?

Edit: het is inderdaad het totaalverbruik en niet het realtime verbruik

[ Voor 8% gewijzigd door M.v.Veelen op 23-08-2015 13:42 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-09 20:11
een vraagje. Ik ben op zoek naar een regenmoeter die binnen domoticz werkt. En dan niet een regenmeter van een weerstation ergens, maar gewoon 1 die ik in de tuin kan gebruiken.
Situatie als volgt; een Husqvarna Automower 308 is op een aantal dagen in de week ingesteld om een gazon te maaien. Voorkeur heeft echter dat in het geval van regen dat hij een dag 'vrij' heeft. Dit ivm het vele natte gras wat eraan blijft hangen. Nu wil ik een schakeling maken dat indien er regen valt hij niet gaat maaien. Dat wil ik bereiken door er een simpele schakelaar tussen te zetten die de stroom van het basisstation aandoet of uitzet. Indien er op het basisstation geen stroom staat gaat de automower niet beginnen omdat hij zijn netwerk mist. Iemand tips voor een dergelijke meter? Of voor een andere oplossing?
Helaas is de mower niet te 'hacken' zoals mijn LG Hombot dat wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rogiertw schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:58:
een vraagje. Ik ben op zoek naar een regenmoeter die binnen domoticz werkt. En dan niet een regenmeter van een weerstation ergens, maar gewoon 1 die ik in de tuin kan gebruiken.
[...]
Is Buienradar geen optie? Daar wordt op het forum ook veel mee gedaan voor zonneschermen, tuinbewatering e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-09 20:11
ThinkPadd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Is Buienradar geen optie? Daar wordt op het forum ook veel mee gedaan voor zonneschermen, tuinbewatering e.d.
Dank voor de tip. Ga ik even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Nu krijg ik alleen nog maar de balkontemperatuur binnen, de sensoren van de P1 kabel zijn rood in Domoticz.
Denk dat ik ergens een powered usb-hub op de kop moet tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
nielsn schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:19:
Nu krijg ik alleen nog maar de balkontemperatuur binnen, de sensoren van de P1 kabel zijn rood in Domoticz.
Denk dat ik ergens een powered usb-hub op de kop moet tikken.
Heb je we een goede kabel en heb je de juiste bitrate ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Hi,

Zijn hier toevallig ook mensen die een slimme meter hebben + zonnepanelen + Domoticz gebruiken?

Eigenlijk is het gemeten verbruik, het verbruik waar de zonneopbrengst al van af is gehaald, wellicht is het interessanter om het werkelijk verbruik te meten, maar dan moet je wat berekeningen doen (elek verbuik + zonneopbrengst - teruglevering).

Volgens mij doet Domonicz dit niet automatisch, toch? In hoeverre zou het logisch zijn om het werkelijke verbruik eerst te berekenen voordat dit naar Domoticz wordt gestuurd? Ziet iemand hier een nadeel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
nosmo king schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:42:
Hi,

Zijn hier toevallig ook mensen die een slimme meter hebben + zonnepanelen + Domoticz gebruiken?

Eigenlijk is het gemeten verbruik, het verbruik waar de zonneopbrengst al van af is gehaald, wellicht is het interessanter om het werkelijk verbruik te meten, maar dan moet je wat berekeningen doen (elek verbuik + zonneopbrengst - teruglevering).

Volgens mij doet Domonicz dit niet automatisch, toch? In hoeverre zou het logisch zijn om het werkelijke verbruik eerst te berekenen voordat dit naar Domoticz wordt gestuurd? Ziet iemand hier een nadeel in?
Ik heb dit.

Ik heb zelf een script gebakken welke via de api van SolarEdge de gegevens ophaalt en tevens de laatste waardes van de P1 meter weg zet in een text bestand. Dit omdat de SE ongeveer 10 minuten achterloopt.

Wat rekenen en dan heb ik de gegevens. Deze geven push ik naar PVoutput.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
schmm schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:31:
[...]

Ik heb dit.

Ik heb zelf een script gebakken welke via de api van SolarEdge de gegevens ophaalt en tevens de laatste waardes van de P1 meter weg zet in een text bestand. Dit omdat de SE ongeveer 10 minuten achterloopt.

Wat rekenen en dan heb ik de gegevens. Deze geven push ik naar PVoutput.
Ah briljant, en zet je deze gegevens ook in Domoticz?

Natuurlijk zal het niet helemaal kloppen, wat de omvormer aangeeft en wat daadwerkelijk aankomt bij de slimme meter verschilt ook door verliezen.
En het achterlopen van de omvormer had ik niet aan gedacht, ben benieuwd of dat bij Omnik ook zo is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Situatie als volgt; een Husqvarna Automower 308 is op een aantal dagen in de week ingesteld om een gazon te maaien. Voorkeur heeft echter dat in het geval van regen dat hij een dag 'vrij' heeft. Dit ivm het vele natte gras wat eraan blijft hangen. Nu wil ik een schakeling maken dat indien er regen valt hij niet gaat maaien. Dat wil ik bereiken door er een simpele schakelaar tussen te zetten die de stroom van het basisstation aandoet of uitzet. Indien er op het basisstation geen stroom staat gaat de automower niet beginnen omdat hij zijn netwerk mist. Iemand tips voor een dergelijke meter? Of voor een andere oplossing?
Helaas is de mower niet te 'hacken' zoals mijn LG Hombot dat wel is.
zit er geen regensensor op dan?
die van mij heeft dat wel, is geen automower, gaat als het nat is niet maaien, maar als hij weer droog is, na een instelbare tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
nosmo king schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:41:
[...]

Ah briljant, en zet je deze gegevens ook in Domoticz?

Natuurlijk zal het niet helemaal kloppen, wat de omvormer aangeeft en wat daadwerkelijk aankomt bij de slimme meter verschilt ook door verliezen.
En het achterlopen van de omvormer had ik niet aan gedacht, ben benieuwd of dat bij Omnik ook zo is dan.
De gegevens vanuit de API van de SolarEdge zet ik ook in Domoticz. Het totale verbruik (nog niet).

Ik zal het script binnenkort ook op github plaatsten voor degene die daar interesse in hebben. Echter moet ik het alleen nog wat opschonen :).

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
DukeBox schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Veel van de 'onstabiele' issues hebben te maken met een power supply die niet voldoende is.
Ik heb de 2A adapter welke te bestellen is via SOS Solutions, lijkt mij dat deze voldoende stroom zou moeten leveren voor alle vier de USB poorten. Om dit uit te sluiten ga ik alsnog op zoek naar een powered USB hubje.
grote_oever schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

Heb je we een goede kabel en heb je de juiste bitrate ingesteld?
Ik had al een P1 kabel (versie 2) welke ook perfect werkte op mijn Rpi 1B. De baudrate staat op 9600.
nosmo king schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:42:
Hi,

Ik wil dit bij mijn ouders ook gaan realiseren. Zij hebben een Sunny Webbox welke via Speedwire (ethernet) is verbonden. Zoals ik het begreep wordt de informatie vanuit de Webbox geüpload naar PVAoutput waarna deze weer worden geïmporteerd in Domoticz.

Hier en hier is er meer informatie over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
nielsn schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:40:

[...]

Ik had al een P1 kabel (versie 2) welke ook perfect werkte op mijn Rpi 1B. De baudrate staat op 9600.
Ik weet niet welke meter je hebt, maar ik moest kiezen voor 11500 baud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

nielsn schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:40:
Ik heb de 2A adapter welke te bestellen is via SOS Solutions, lijkt mij dat deze voldoende stroom zou moeten leveren voor alle vier de USB poorten.
Het ging er meer om dat de spanning inviel bij hogere belasting. Voor €2,50 bij de action (of €0,60 op ebay) heb je van die usb V/A metertjes. Die heb ik tegenwoordig er altijd even tussen zitten als test, de slechte voedingen haal je er dan meteen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
En zet je dan de meter tussen de adapter en de Pi? In dat geval zou ik ook nog twee verloopstekkertjes moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
Ik gebruik al jaren lang de "Oregon PCR800". Dit is een tested-and-proven regenmeter die in Domoticz kan worden gebruikt via de RFXCom (dus dat is wel een voorwaarde). Deze kan je zeer waarschijnlijk nog wel her en der los op internet kopen (zonder het normaal bijbehorende WMR-200 weerstation).

Ik denk er over na om ook een losse aan te schaffen om de Hue verlichting blauw te maken als het regent :P (die ik al in gebruik heb staat bij m'n weerstation bij het ouderlijk huis)

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

Pagina: 1 ... 101 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door