Ge,
Klopt helemaal.
Klopt helemaal.
[ Voor 39% gewijzigd door Willie Wortel op 24-04-2013 11:16 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Public Sub Dispose() Try If Me.m_pulse IsNot Nothing Then Me.m_pulse.DisableInterrupt() End If Catch ex As Exception End Try Thread.Sleep(100) Try If Me.m_pulse IsNot Nothing Then RemoveHandler Me.m_pulse.OnInterrupt, AddressOf PulseMeter End If Catch ex As Exception End Try Thread.Sleep(100) Try If Me.m_pulse IsNot Nothing Then Me.m_pulse = Nothing End If Catch ex As Exception End Try Thread.Sleep(100) End Sub |
[ Voor 13% gewijzigd door Willie Wortel op 24-04-2013 11:57 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Gebruik je ook de standaard webpagina's die bij het project te downloaden zijn? Hier staan namelijk dezelfde gegevens op. In het plaatje met energiestromen worden ze alleen op een andere manier gepresenteerd.hgestel schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:05:
[...]
Een paar vragen aan de hand van het mooi plaatje met energie stromen:
- De dagwaardes waar je over spreekt worden deze berekend? bij komen ze niet uit de meter gegevens (iskra MT382). Zo ja waar worden die berekend?
Ik heb het plaatje aan de gang via Cosm feeds, maar wil nog wat veranderen.
- ´s avonds zou er geen flow van de zonnepanelen moeten zijn klopt dat?
- als ik een tekst blok wil toevoegen met alle actuele waardes, hoe kan ik dat het beste aanpakken?
mvg
ik heb inmiddels de 1k weerstand over pin 1 en 14 gesoldeerd van de SN74S04N, afwachten wat de resultaten zijnBruzski schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:52:
inmiddels 2x 1k ohmpjes via werk verkregen, vanavond solderen
[ Voor 40% gewijzigd door Willie Wortel op 25-04-2013 15:03 ]
Als je het nieuwe programma bedoelt, dat is nog in ontwikkeling. Het is nagenoeg geheel geschreven en wordt nu getest. Het zal, in overleg, vrijgegeven worden zo gauw de nieuwe SDK 4.3 van Netduino vrijgegeven wordt.kaboutertjes schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:35:
hoe krijg ik het bovenstaande eigenlijk in beeld, of wel, wat moet ik allemaal doen.
in eerste instantie kon ik lokaal ook inloggen via poort 65432 nu heb ik deze aangepast en lukt het niet meer.
is deze poort verwijzing nog ergens meer te vinden of zit die alleen in de Solar.ini en de ReadP1poortMain.vb file
begrijp ik het goed dat het een en ander nu ook via web aan te passen is?
dus is het niet meer nodig om de ND plus 2 elke keer weer los te koppelen?
Kan je me ook vertellen wat eventueel de oplossing is van mijn 2é vraag?JoopC schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:47:
[...]
Als je het nieuwe programma bedoelt, dat is nog in ontwikkeling. Het is nagenoeg geheel geschreven en wordt nu getest. Het zal, in overleg, vrijgegeven worden zo gauw de nieuwe SDK 4.3 van Netduino vrijgegeven wordt.
Misschien de ND+2 ff een keer opnieuw opstarten, had hier vanmiddag toevallig eenzelfde probleem.kaboutertjes schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:23:
[...]
Kan je me ook vertellen wat eventueel de oplossing is van mijn 2é vraag?
het probleem van mijn port, ik gebruik het hoofdzakelijk lokaal.
Hoe je je poort instelt staat goed beschreven in de handleiding geschreven door Gé Brander, kijk anders even naar eerdere posts hier in dit draadje. Ik heb het al meerdere malen uitvoerig uitgelegd.kaboutertjes schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:23:
[...]
Kan je me ook vertellen wat eventueel de oplossing is van mijn 2é vraag?
het probleem van mijn port, ik gebruik het hoofdzakelijk lokaal.
Ook met oude code is hij niet vastgelopen vandaag!JoopC schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:08:
Als ik de programma code niet aan had gepast zouden alle Netduinotjes nu vastgelopen zijn vanwege onderhoud aan pvOutput.
Niet helemaal, ik heb het eerder gehad maar dan mis je een stukje tijd, opbrengst klopt gewoon nog, zelfs met de eerste code was dat.JoopC schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:08:
Als ik de programma code niet aan had gepast zouden alle Netduinotjes nu vastgelopen zijn vanwege onderhoud aan pvOutput.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
[ Voor 61% gewijzigd door Willie Wortel op 26-04-2013 22:56 ]
Anoniem: 493704
Pana WC12H9E8 / 1000L
Dat is idd het probleem, is die versie nou nog steeds in omloop dan?
Dit is duidelijk een gevalletje van data verminking vanuit de p1poort.MarFan schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:07:
Eindelijk heb ik mijn Netduino kunnen aansluiten en plaatsen.
Ter info, ik had geen 1k weestanden dus heb 2x 560 gebruikt. Het werkt (heb de SN74 LS 04) tot nu toe.
Wat ik zie bij de scope optie als ik voor gas kies is dat er een klein gebruik een piek geeft.
Dus: mijn GasConsumedToday is 0.17, mijn vrouw wast de pannen van gisteravond, ik zie een piek van 1,680.00 en daarna 'valt' hij terug naar 0.19. Zit hier ergens een punt-komma probleem ?
[afbeelding]
Ja, mijn idee, gewoon de laatste software versie gebruiken.Anoniem: 493704 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:00:
kennen jullie deze? If I aint broken don't fix it
Ik heb een softwareupdate gedaan van Ge Brander, om van de blue led vastlopers af te komen,
(ik heb een Netduino V2 firmware 4.2.2.2) Update werkt niet, ik weer terug naar de reguliere software werkt ineens de S0 niet meer, de pulsen komen niet door en de blauwe led flash niet samen met de pulsen.
Ben gisteren de hele dag bezig geweest om het weer aan de praat te krijgen maar zonder succes.
De P1 blijft prima werken, maar de S0 zwijgt in alle talen.
Ik heb alles opnieuw gesoldeerd, ik heb d12 gebruikt ipv d13, werkt ook niet.
netduino opnieuw geflashed met de software en de firmware, ook niet.
iemand nog ideeen?
Anoniem: 493704
dan moet ie wel kloppenJoopC schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:36:
[...]
Ja, mijn idee, gewoon de laatste software versie gebruiken.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik heb beide versies opnieuw gedownload en beide zijn ze goed. Ik denk dat er met een oudere versie gewerkt werd.Rol-Co schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:28:
Wel vreemd dat ie er nog is dan, of het was een oude download of ge doet iets niet goed.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Nou... ik heb ook nu 2 khw meters in mijn meterkast hangen. 1 voor mijn zonnepanelen en 1 verbruiksmeter (3 fase) met alle groepen die verbruiken. Dus het zou moeten kunnen.Gé Brander schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:48:
@ Rol-Co, ik dacht dat het nu goed moest zijn, ik controleer het nog maar eens een keer
@ Cyberpope, Als je je goed inleest in beide handleidingen (V1.01 en V1.31) dan kan het redelijk snel lukken. Trek er even een dag voor uit zodat je alle ins en outs van de hardware begrijpt.
Een inverter uitlezen ben ik niet een groot voorstander van, tenzij het heel makkelijk te doen is. Je inverter zal een keer vervangen worden en dan kan je van voor af aan beginnen. Onze oplossing is inverter onafhankelijk omdat we een losse kWh meter uitlezen welke voorzien is van een S0 puls uitgang.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Als je twee kWh meters hebt met een S0 puls dan wordt het lastig. Als je een slimme meter met P1 poortCyberpope schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:03:
[...]
Nou... ik heb ook nu 2 khw meters in mijn meterkast hangen. 1 voor mijn zonnepanelen en 1 verbruiksmeter (3 fase) met alle groepen die verbruiken. Dus het zou moeten kunnen.
Probleem is alleen dat ik eigenlijk geen tijd heb. En als ik begin, ga ik toch net zo lang rommelen tot het werkt. Maar ik ga het toch maar even parkeren gok ik zo. Nog een youless erbij kan natuurlijk ook.
We spreken elkaar lekker tegen zo.Rol-Co schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:07:
Ruud
Updaten van de v2 gaat met het programmatje vrij makkelijk tegenwoordig, de v1 was veel lastiger.
Cyberpope
Met 2 pulse meters ben je zo klaar, je moet maar een klein beetje solderen en instellen met de gegevens is kwartiertje.
Verder aansluiten in de meterkast, kabel in de router en klaar.
Het is de makkelijkste optie.
[ Voor 25% gewijzigd door Cyberpope op 27-04-2013 15:16 ]
Tegen? Hoezo?Gé Brander schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:09:
[...]
We spreken elkaar lekker tegen zo.
De software is geschreven voor P1 én S0. Later ook geschikt gemaakt voor 2 x S0 en is te doen, maar niet beschreven in de handleiding en lastiger als je je niet in de materie thuis voelt.
De twee puls meters optie is niet beschreven in de handleiding en alleen uit te vinden via dit topic. Het is intussen al een redelijk lang topic aan het wordenRol-Co schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:16:
[...]
Tegen? Hoezo?
Joop heeft het heel makkelijk gemaakt voor 2 pulse meters, weinig invulwerk en geen chip te solderen, het is de simpelste optie.
Aha...in dat geval rustig afwachten tot handleiding up to date isGé Brander schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:18:
[...]
De twee puls meters optie is niet beschreven in de handleiding en alleen uit te vinden via dit topic. Het is intussen al een redelijk lang topic aan het worden
Ik ga de twee puls meters optie niet beschrijven in de huidige handleiding. Wellicht dat Rol-Co misschien als we hem heel aardig aankijken wat kan beschrijven, dan voeg ik het toe.Cyberpope schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:20:
[...]
Aha...in dat geval rustig afwachten tot handleiding up to date is![]()
![]()
(maar ja, nu zit ik weer hier te posten , terwijl ik moet studeren..![]()
Een handleiding voor pv output met 1-2 pulsemeters wil ik wel maken, dat is niet veel werk.Gé Brander schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:22:
[...]
Ik ga de twee puls meters optie niet beschrijven in de huidige handleiding. Wellicht dat Rol-Co misschien als we hem heel aardig aankijken wat kan beschrijven, dan voeg ik het toe.
Ik ga zo vakantie vieren dus het is een weekje stil van mijn kant.
Dat zou geweldig zijn! Stuur maar op dan verwerk ik het erin als ik weer terug ben van vakantieRol-Co schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:26:
[...]
Een handleiding voor pv output met 1-2 pulsemeters wil ik wel maken, dat is niet veel werk.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋
Ik heb de pagina aangemaakt en overgedragen naar Rol-Co zijn account op CodePlex.klump4u schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:28:
Ik dacht dat Rol-Co deze pagina beheerde:http://s0netduinoplus.codeplex.com/
Zou wel overzichtelijker zijn toch?
[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 27-04-2013 15:34 ]
Rolco, wil jij Gé helpen met de handleiding nieuwe software versie 2.0, dan stuur ik je een pakketje software.Rol-Co schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:31:
Kan ik ook doen ja
hier is ie al vast
http://www.rol-co.nl/inst..._de_netduino_plus_v1.docx
op of aanmerkingen mag
dat heeft ie ook, ik had het al een tijdje terug nagekeken.Gé Brander schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:52:
[...]
Ik heb beide versies opnieuw gedownload en beide zijn ze goed. Ik denk dat er met een oudere versie gewerkt werd.
Ja wil ik wel doen joop, in het engels of nederlands? Ik denk namelijk dat ge het zich moeilijker maakt door het in engels te doen, ik denk dat het sneller in het nederlands gaat en dan het eindresultaat vertalen naar engels. Al vind ik beide prima.JoopC schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 17:00:
[...]
Rolco, wil jij Gé helpen met de handleiding nieuwe software versie 2.0, dan stuur ik je een pakketje software.
En je krijgt eeuwige roem van alle Tweakers, dat is ook wel wat voor te zeggen
alstuklump4u schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:28:
Ik dacht dat Rol-Co deze pagina beheerde:http://s0netduinoplus.codeplex.com/
Zou wel overzichtelijker zijn toch?
DankbaarRuudMR schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:52:
Uitstekend voorstel, gewoon NL.
Als alles klaar is evt. Vertalen.
Het is toch vooral voor de NL situatie geschikt.
En het bespaard veel tijd.
Ik was vergeten om het mac adres ook nog ff te wijzigen.JoopC schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:49:
[...]
Hoe je je poort instelt staat goed beschreven in de handleiding geschreven door Gé Brander, kijk anders even naar eerdere posts hier in dit draadje. Ik heb het al meerdere malen uitvoerig uitgelegd.
[ Voor 21% gewijzigd door kaboutertjes op 30-04-2013 12:43 ]
Heb je er nog 1 beschikbaar? Anders bestel ik deze wel via ebay; duurt alleen wat langerEnsconcE schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:21:
Ik heb hier nog 2 HD74LS04P ic's liggen, PM me als je erom verlegen zit.
ik heb na mijn BL ook de 1k weerstand er tussen gesoldeerd, hopelijk geeft dat de oplossing.klump4u schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:48:
Vanmorgen een blue led op N+2 na 18 dagen.
Heb er nu een weerstand van 1K op gezet.
Anoniem: 493805
Als je er nog 1 over hebt zou ik deze wel van je willen overnemen.Appie Heijn schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:34:
Wie nog een HD74LS04P nodig heeft. Ik heb er hier 4 liggen.
Kijk hier eens:http://de-onlineshop.nl/image/data/delta_logo7.gifM.H.Berghuis schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:20:
[...]
Als je er nog 1 over hebt zou ik deze wel van je willen overnemen.
In eerdere berichten meende ik te hebben gelezen dat de SN74LS04N problemen geeft in tegenstelling tot de HD74LS04P.klump4u schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:16:
[...]
Kijk hier eens:http://de-onlineshop.nl/image/data/delta_logo7.gif
Hebben ze de 40106 Hex inverter smit-trigger en de 7404 alsmede de weerstanden
[ Voor 12% gewijzigd door MHB1968 op 01-05-2013 16:18 ]
Sorry, zie nu pas dat ik was vergeten te meldden dat het probleem bij mij helaas niet opgelost is met het 40106IC en de 1 k weerstanden. Aangezien ik hier sowieso problemen heb die bij geen enkel ander voorkomen,M.H.Berghuis schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:03:
[...]
In eerdere berichten meende ik te hebben gelezen dat de SN74LS04N problemen geeft in tegenstelling tot de HD74LS04P.
40106 Hex inverter smit-trigger met 2x 1K weerstand wordt nog getest door Voederbietel, dus ik wacht wel even zijn bevindingen af.
[ Voor 48% gewijzigd door Bruzski op 02-05-2013 22:02 ]
Ik heb er nog wel 1 liggen, moet je die nog hebben? PM me dan ff.M.H.Berghuis schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:05:
[...]
Heb je er nog 1 beschikbaar? Anders bestel ik deze wel via ebay; duurt alleen wat langer
Je kan toch weer op stop debug klikken, is het 4 kantje dacht ik, hex files komen pas in versie 2 zie ik.Anoniem: 493805 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:37:
Ik heb nog even een vraag betreft het "howto deploy" VB in N2+.
Naar aanleiding van berichten op dit forum onderzoek ik of dit met het vastlopen te maken heeft met deployen in debug mode.
Tot dus verre deploy ik altijd dmv het Groene "play button" in VS2010.
vraag 1) in de standard config van VS, als je zo deploy, staat de "debug" optie dan aan? ik heb het vermoeden van wel, maar geen idee hoe het zo te deployen zonder debug?
vraag 2) als alternatief kan je deployen met MFDEPLOY. Maar dit heeft een HEX file nodig om te laden. Hoe kom ik hieraan?
Ja, wil deze wel van je overnemen. Hoe stuur ik een PM? Direct Message lukt niet.EnsconcE schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:46:
[...]
Ik heb er nog wel 1 liggen, moet je die nog hebben? PM me dan ff.
Daarvoor moet je rechtsboven naar je nickname -> Voorkeuren -> Forum -> Direct Messages [] Ja - ik wil direct messages kunnen versturen en ontvangenM.H.Berghuis schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:12:
[...]
Ja, wil deze wel van je overnemen. Hoe stuur ik een PM? Direct Message lukt niet.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| Private Sub StartReadP1poort() Const cnstWaitForNextTelegramInMilliSeconds As Integer = 8000 ' * Telegram always ends with asc 33 = ! * Const cnstStopChar As Integer = 33 Const cnstProtectAgainstOverflow As Integer = 600 Dim sbTmpTelegram As New StringBuilder Dim bSingleByte As Integer = 0 spSerialPort = New SerialPort(SerialPorts.COM2, BaudRates.Baud9600, Parity.Even, 7, StopBits.One) spSerialPort.Open() Do While True Try If Not spSerialPort.IsOpen Then spSerialPort.Open() Thread.Sleep(300) End If If spSerialPort.BytesToRead > 0 Then sbTmpTelegram.Clear() Do While spSerialPort.CanRead AndAlso bSingleByte <> cnstStopChar AndAlso sbTmpTelegram.Length < cnstProtectAgainstOverflow bSingleByte = spSerialPort.ReadByte() And 127 sbTmpTelegram.Append(Strings.ChrW(bSingleByte)) Loop spSerialPort.Flush() If bSingleByte = cnstStopChar Then spSerialPort.Close() sbTelegram.Clear() sbTelegram.Append(sbTmpTelegram.ToString) bSingleByte = 0 DecodeTelegram(sbTelegram.ToString) Thread.Sleep(cnstWaitForNextTelegramInMilliSeconds) spSerialPort.Open() Thread.Sleep(300) #If DEBUG Then Debug.Print("telegram Received: " & DateTime.Now.ToString) #End If 'debug End If End If Catch ex As Exception #If DEBUG Then Debug.Print("Error In Reading Telegram : " & ex.Message.ToString) #End If 'debug End Try Loop End Sub |
DM gestuurdEnsconcE schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:14:
[...]
Daarvoor moet je rechtsboven naar je nickname -> Voorkeuren -> Forum -> Direct Messages [] Ja - ik wil direct messages kunnen versturen en ontvangen
netduino liep vanmiddag rond 16uur OOK met een 40106 weer vast! blue led...zuchtAnoniem: 493805 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:57:
De smitt-trigger inverter en de twee trek weerstanden zijn nu geinstalleerd.
Nu afwachten of het de sporadisch rare meetwaarde EN het vastlopen zal voorkomen.....
[ Voor 83% gewijzigd door Bruzski op 02-05-2013 22:01 ]
Ja is mogelijk (is al eerder door iemand hier op het forum genoemd, als ik het me goed herinner Tafkar).RuudMR schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:02:
P0 puls:
Is het mogelijk om wanneer de p0 puls niet meer komt, bv aan het einde van een zonnige dag de Watt waarde na een tijd van enkele minuten op nul te zetten. Nu blijft heel lang (tot middennacht) nog een foute waarde van bv 22Watt staan.
![]()
1
2
3
4
| ' * No input, no output Static intPulseCount As Integer = PulsePinD13.PulsesCount If intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount Then PulsePinD13.WattageNow = 0 intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount |
[ Voor 7% gewijzigd door Cranberry op 02-05-2013 20:57 ]
bij mij staat ie ook weer vast...Bruzski schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:54:
[...]
netduino liep vanmiddag rond 16uur OOK met een 40106 weer vast! blue led...zucht![]()
conclusie: de 40106 zorgt dus niet voor een stabielere situatie
inderdaad, bij mij dus binnen 24uur, ik heb nu de laatste V1.3.2 v2 release 20130417_2045 maar geladen, ipadres + mac ingesteld ipv in mfdeploy en van 9v voeding weer terug naar 5v usb voeding , afwachten of dat nog uit maaktAnoniem: 493805 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:57:
[...]
bij mij staat ie ook weer vast...
(hij is nog nooit zo snel vast gelopen)
idd weer terug bij af.
[ Voor 5% gewijzigd door Bruzski op 02-05-2013 23:06 . Reden: edit ]
"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono
[ Voor 21% gewijzigd door Rol-Co op 03-05-2013 19:27 ]
Ik heb het draadje daar gebumped, eens zien of ze er nog aan denken. Ik zie nog geen nieuwe 4.3 firmware voor de ND2. Ik heb last van crashes en ik heb sterk het vermoeden dat het hierdoor komt..JoopC schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:15:
Tuurlijk, er is gewoon een ondeugdelijk product verkocht.
Ik heb er al teveel tijd ingestoken. Ik zou zeggen aan alle Netduino bezitters:KLAGEN BIJ NETDUINO
http://forums.netduino.co...ernet-fails-with-a-video/
Dit werkt weer, waarom er maar 1 netduino bereikbaar was geen idee.Rol-Co schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:36:
ik heb een raar fenomeen hier
de webpage werkt niet meer op de V1 ineens, de V2 nog wel, als ik de V1 ping is hij er wel en upload ook gewoon naar pvoutput maar in de browser ip+poort+ wachtwoord krijg ik niets, een wachtende explorer maar geen gegevens of wat dan ook.
ik zal ze straks maar eens even spanningsloos maken en zien of het dan weer werkt, er is niets veranderd hier en alleen de router opnieuw opstarten verhelpt het niet.
slimme vraagRol-Co schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:14:
[...]
Heeft iemand al eens geprobeerd tijdens zo'n blue led om alleen je internet verbinding en router te resetten om te zie of hij weer verder gaat? Blue led krijg je ook als hij geen data kwijt kan.
1
2
| Dim spSerialPort As SerialPort = New SerialPort(SerialPorts.COM1, BaudRates.Baud9600, Parity.Even, 7, StopBits.One) |
[ Voor 14% gewijzigd door Willie Wortel op 06-05-2013 06:32 ]
De display met een 595 moet wel stabiel zijn, Ik had al wat code aangepast over analoog 2 draadjes wat ook goed werkte, moeten maar kijken.RuudMR schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:02:
JoopC, nog even een prettige vakantie.![]()
Ik zag in een van de filmpjes dat je in de nieuwe versie extra i/o ga maken mrt de 74hc595 om extra sturingen te maken.
Misschien is het het meest eenvoudig en goedkoop om de lcd ook hierover te laten lopen.
Zou je aan willen geven hoe je de aansluiting heb gemaakt (welke pennen en sw deel) ik wil wel kijken of ik hiervoor de sw display driver kan maken. Of misschien een extra 74hc595 speciaal voor de display.
In dit geval welke i/o is er dan nog vrij? Of kan het worden aangesloten.
Stabiliteit:
Check ook je pv output settings kwa land, tijd, 24uBruzski schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:32:
[...]
slimme vraagvolgende keer als het weer voorkomt ga deze tip uitvoeren
1
| #Const SendDataToPVoutput = True |
[ Voor 76% gewijzigd door Tio132 op 06-05-2013 11:52 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Bruzski op 06-05-2013 17:19 ]
Netwerk thuis gereset?Bruzski schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:16:
na een aantal dagen goed werken rond 15.07uur de v2 weer blue led..
na reboot met knopje op de netduino werkte alles weer prima, vervolgens als tip de kabelmodem en router van het stroom gehaald (17.22uur tot 17.29uur te zien in cosm) vervolgens het stroom er weer op maar de netduino loopt daarna gewoon netjes door, dus het moet toch wat anders zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 06-05-2013 17:38 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq