[V1.x] P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Ge,
Klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Als je data hebt verzonden naar je Netduino ontvang je een bericht terug in je web browser, dit kan een error bericht zijn of voor goed ontvangen.

Data met een vergelijkingsfout wordt niet verwerkt (data ignored) en de Netduino gaat gewoon verder zonder veranderingen.

Dit is zo een fout bericht:
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/errormes_zpsad3e17f6.jpg

alles is goed gegaan:
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/message_zps3da9a6d9.jpg

Alleen NA dit bericht en alleen met dit bericht is de transfer goed gegaan. De netduino zal de nieuwe code inlezen en opstarten. Er wordt gecontroleerd op data length en ascii waarde vermenigvuldigt met een teller om een zo een hoog mogelijke zekerheid te krijgen dat eea goed is gegaan. Data vergelijking is voor 99,9999 % zeker!.

[ Voor 39% gewijzigd door Willie Wortel op 24-04-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
eea uitgelegd:
Als je data hebt verzonden naar de Netduino, wordt alle oude settings opgeruimd. (dispose)

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Public Sub Dispose()
            Try
                If Me.m_pulse IsNot Nothing Then
                    Me.m_pulse.DisableInterrupt()
                End If
            Catch ex As Exception
            End Try
            Thread.Sleep(100)
            Try
                    RemoveHandler Me.m_pulse.OnInterrupt, AddressOf PulseMeter
                End If
            Catch ex As Exception
            End Try
            Thread.Sleep(100)
            Try
                    Me.m_pulse = Nothing
                End If
            Catch ex As Exception
            End Try
            Thread.Sleep(100)
End Sub

Dit krijg je te zien als je je immediate venster aan heb staan via je USB kabel:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/threadmessage_zpsdfe30344.jpg
Deze berichten zijn normaal en bedoeld voor de programmeur.

een System.IO uitzondering wilt zeggen dat je van de of naar de SD kaart wilt lezen/schrijven zonder dat er een kaartje inzit. (bij mij zit er duidelijk geen kaartje in) 8)

De NULLreference uitzondering is indien je een lege variabele wilt aanspreken.
De ThreadAbort uitzondering wilt zeggen dat de P1poort taak in de vuilnisbak verdwijnt. 8)
Verder zie je NextTimeSend, hiermee check ik of de carrousel juist functioneert, de motor van de nieuwe versie is geheel nieuw.
Je ziet ook Free Memory 89000, omdat ik met SDK 4.3 test wil ik wel weten of de Garbage Collector juist functioneert en het gedeclareerde geheugen terug wordt gegeven aan de memory pool.

Je ziet ook
51098486
51098486
Dat is de checksum van de verzonden data om te kijken dat de data overdracht juist is verlopen met een zekerheid van +99,99%.

Ik hoop dat deze berichtjes/gegevens bijdragen dat het straks makkelijker is om over te stappen en Gé Brander een beetje te ontlasten. Uiteindelijk is hij de grote architect achter dit project.

[ Voor 13% gewijzigd door Willie Wortel op 24-04-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:32

Bruzski

watte ??

inmiddels 2x 1k ohmpjes via werk verkregen, vanavond solderen :*)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fauquemont
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:11
hgestel schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:05:
[...]

Een paar vragen aan de hand van het mooi plaatje met energie stromen:

- De dagwaardes waar je over spreekt worden deze berekend? bij komen ze niet uit de meter gegevens (iskra MT382). Zo ja waar worden die berekend?

Ik heb het plaatje aan de gang via Cosm feeds, maar wil nog wat veranderen.
- ´s avonds zou er geen flow van de zonnepanelen moeten zijn klopt dat?

- als ik een tekst blok wil toevoegen met alle actuele waardes, hoe kan ik dat het beste aanpakken?

mvg
Gebruik je ook de standaard webpagina's die bij het project te downloaden zijn? Hier staan namelijk dezelfde gegevens op. In het plaatje met energiestromen worden ze alleen op een andere manier gepresenteerd.

In dit forum staat een aanpassing beschreven in de Netduino software waardoor deze de opbrengst op nul zet als er ook geen opbrengst is.

Zoek in het bestand svg.html eens naar de variabele varSolarDeliveryNow. Dan zie je hoe deze wordt gedeclareerd, wordt gevuld met een waarde en een tekstregel vult die wordt gepresenteerd op de pagina.

Laat maar even weten als er wat onduidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Bruzski schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:52:
inmiddels 2x 1k ohmpjes via werk verkregen, vanavond solderen :*)
ik heb inmiddels de 1k weerstand over pin 1 en 14 gesoldeerd van de SN74S04N, afwachten wat de resultaten zijn :/

:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Het is niet meer mogelijk om in de broncode je toegang sleutel in te geven of te veranderen. Sterker nog, de bron programmacode is niet meer aan te passen, dus liever handjes af van..... De gegevens worden numeriek versleuteld opgeslagen. De sleutel is niet te decoderen, zelfs niet als je de functie bestudeer die de invoer versleutelt. De opstart sleutel is "Netduino" en kan je veranderen in dit menu:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/password_zpsc1d05777.jpg

Als er geen sd kaartje in je netduino aanwezig is is het niet mogelijk om een nieuwe toegangscode op te slaan. Je hebt immers geen, voor programmeurs, toegankelijk Static geheugen in je Netduino.
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/sdcardmess2_zpsa947feec.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/stringpass_zps94dcd431.jpg
Wel kan je de versleutelde code aan het einde van je configuratie string toevoegen voor een hard copy in je programma code, of de gehele string uit de container kopiëren. (deploy van de code daarna vereist!).
Pas op, kopieer wel de juiste code anders heb je een probleem.

[ Voor 40% gewijzigd door Willie Wortel op 25-04-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Hallo JoopC,

wat een mooie programma heb je geschreven, deze werkt perfect.
Ik maak gebruik van een Netduino plus 2 met de 4.4.4 firmware.
De netduino is met een P1 en en S0 aangesloten, en ik zie de waardes mooi veranderen.
maar nu mijn vraag....

hoe krijg ik het bovenstaande eigenlijk in beeld, of wel, wat moet ik allemaal doen.
in eerste instantie kon ik lokaal ook inloggen via poort 65432 nu heb ik deze aangepast en lukt het niet meer.
is deze poort verwijzing nog ergens meer te vinden of zit die alleen in de Solar.ini en de ReadP1poortMain.vb file
begrijp ik het goed dat het een en ander nu ook via web aan te passen is?
dus is het niet meer nodig om de ND plus 2 elke keer weer los te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
kaboutertjes schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:35:

hoe krijg ik het bovenstaande eigenlijk in beeld, of wel, wat moet ik allemaal doen.
in eerste instantie kon ik lokaal ook inloggen via poort 65432 nu heb ik deze aangepast en lukt het niet meer.
is deze poort verwijzing nog ergens meer te vinden of zit die alleen in de Solar.ini en de ReadP1poortMain.vb file
begrijp ik het goed dat het een en ander nu ook via web aan te passen is?
dus is het niet meer nodig om de ND plus 2 elke keer weer los te koppelen?
Als je het nieuwe programma bedoelt, dat is nog in ontwikkeling. Het is nagenoeg geheel geschreven en wordt nu getest. Het zal, in overleg, vrijgegeven worden zo gauw de nieuwe SDK 4.3 van Netduino vrijgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Hallo Joop,
Het programma gaat er zeker mooi uitzien.
Intussen werkt mijn V2 met S0 en S1 watt meters goed en, heel belangrijk, ook stabiel op 5volt.
Maar even afwachten of dit op de lange termijn ook zo blijft, maar het ziet er goed uit.
LCD:
Eigenlijk is er maar een type i2c lcd met keys http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=634
Deze moet werken. Mijn eigen alternatief met de pcf8574lijkt ook af te vallen.
Veel andere zijn geen i2c en dit gaat moeilijk worden omdat vrijwel alle i/o op is. V2 heeft i2c.
Ik wil dit wel bestellen als ik zeker weet dat dit ook gebruikt kan worden in de nieuwe sw.
Mijn vraag, welke display moet het gaan worden? Is dit al te zeggen?

Ps.
Is het mogelijk om over jouw meldingen over de nw sw te vermelden dat dit betrekking heeft op de swV2.
Het is al zo lastig, je heb netduino V2 plus en straks SW V2 en alle lopende versies, en niet vergeten de firmware. SW V2 is nog niet vrijgegeven naar ik heb begrepen.
Graag wat duidelijkheid in deze. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
JoopC schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:47:
[...]

Als je het nieuwe programma bedoelt, dat is nog in ontwikkeling. Het is nagenoeg geheel geschreven en wordt nu getest. Het zal, in overleg, vrijgegeven worden zo gauw de nieuwe SDK 4.3 van Netduino vrijgegeven wordt.
Kan je me ook vertellen wat eventueel de oplossing is van mijn 2é vraag?
het probleem van mijn port, ik gebruik het hoofdzakelijk lokaal. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 09:28
kaboutertjes schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:23:
[...]

Misschien de ND+2 ff een keer opnieuw opstarten, had hier vanmiddag toevallig eenzelfde probleem.
Na het starten van de ND was deze niet via het ip-nummer te bereiken, hij schreef echter wel naar cosm.
Na het nieuw opstarten was de ND ook weer via het ip-nummer bereikbaar, om een of andere reden was
de webserver de eerste keer niet goed opgestart of in ieder geval niet bereikbaar.

Ben nu aan het testen met de extra weerstand van 1k over pen 1 en 14, morgenavond maar eens kijken
of alles nu wel blijft draaien. Wat me wel opvalt is dat de temperatuur uitlezing stabieler is, weet niet of dit
ook door het weerstandje kan komen, of dat de temperatuur bij het mooie weer vanmiddag toevallig sowieso stabieler was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
kaboutertjes schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:23:
[...]

Hoe je je poort instelt staat goed beschreven in de handleiding geschreven door Gé Brander, kijk anders even naar eerdere posts hier in dit draadje. Ik heb het al meerdere malen uitvoerig uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ruud, betreft de lcd en support in het programma, hier kan ik geen uitsluitsel over geven. Er moeten eerst tests gedaan worden welke variant het meest stabiel is. De lcd met de i2c zijn wat data verminkingen gemeld en de andere optie met alleen het display icm een 595 is een optie en bezet 3 pins uitgangen.

De nieuwe software werkt (beperkt) met de V1 en geheel met de V2. Eerst wachten tot Netduino de SDK voor de .NETmf 4.3 vrijgeeft. We hebben er niets aan als de software niet goed zou lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Weerstandje lost het probleem dus niet definitief op, gisteravond weer een vastloper gehad.

Vanavond ff het nieuwe ic-tje ertussen zetten, kijken wat dan het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Als ik de programma code niet aan had gepast zouden alle Netduinotjes nu vastgelopen zijn vanwege onderhoud aan pvOutput. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

JoopC schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:08:
Als ik de programma code niet aan had gepast zouden alle Netduinotjes nu vastgelopen zijn vanwege onderhoud aan pvOutput. 8)
Ook met oude code is hij niet vastgelopen vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 22:46

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

JoopC schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:08:
Niet helemaal, ik heb het eerder gehad maar dan mis je een stukje tijd, opbrengst klopt gewoon nog, zelfs met de eerste code was dat.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Nu is alle invoer syntax beveiligd op de juiste invoer.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/ttpass_zps4b9f2214.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/ttpass2_zpsf2c0cbf0.jpg

De tooltips een beetje duidelijker maken:
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/diepte_zps11a7fb4d.jpg

en zwevende vensters, we zijn tenslotte tweakers:
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/flooting_zps4d63a5b8.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Willie Wortel op 26-04-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493704

kennen jullie deze? If I aint broken don't fix it

Ik heb een softwareupdate gedaan van Ge Brander, om van de blue led vastlopers af te komen,
(ik heb een Netduino V2 firmware 4.2.2.2) Update werkt niet, ik weer terug naar de reguliere software werkt ineens de S0 niet meer, de pulsen komen niet door en de blauwe led flash niet samen met de pulsen.
Ben gisteren de hele dag bezig geweest om het weer aan de praat te krijgen maar zonder succes.
De P1 blijft prima werken, maar de S0 zwijgt in alle talen.
Ik heb alles opnieuw gesoldeerd, ik heb d12 gebruikt ipv d13, werkt ook niet.
netduino opnieuw geflashed met de software en de firmware, ook niet.

iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 20:24
Eindelijk heb ik mijn Netduino kunnen aansluiten en plaatsen. 8)

Ter info, ik had geen 1k weestanden dus heb 2x 560 gebruikt. Het werkt (heb de SN74 LS 04) tot nu toe.

Wat ik zie bij de scope optie als ik voor gas kies is dat er een klein gebruik een piek geeft.
Dus: mijn GasConsumedToday is 0.17, mijn vrouw wast de pannen van gisteravond, ik zie een piek van 1,680.00 en daarna 'valt' hij terug naar 0.19. Zit hier ergens een punt-komma probleem ?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img593/1179/gasconsumed.jpg

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Dat is idd het probleem, is die versie nou nog steeds in omloop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
MarFan schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:07:
Eindelijk heb ik mijn Netduino kunnen aansluiten en plaatsen. 8)

Ter info, ik had geen 1k weestanden dus heb 2x 560 gebruikt. Het werkt (heb de SN74 LS 04) tot nu toe.

Wat ik zie bij de scope optie als ik voor gas kies is dat er een klein gebruik een piek geeft.
Dus: mijn GasConsumedToday is 0.17, mijn vrouw wast de pannen van gisteravond, ik zie een piek van 1,680.00 en daarna 'valt' hij terug naar 0.19. Zit hier ergens een punt-komma probleem ?

[afbeelding]
Dit is duidelijk een gevalletje van data verminking vanuit de p1poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Anoniem: 493704 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:00:
kennen jullie deze? If I aint broken don't fix it

Ik heb een softwareupdate gedaan van Ge Brander, om van de blue led vastlopers af te komen,
(ik heb een Netduino V2 firmware 4.2.2.2) Update werkt niet, ik weer terug naar de reguliere software werkt ineens de S0 niet meer, de pulsen komen niet door en de blauwe led flash niet samen met de pulsen.
Ben gisteren de hele dag bezig geweest om het weer aan de praat te krijgen maar zonder succes.
De P1 blijft prima werken, maar de S0 zwijgt in alle talen.
Ik heb alles opnieuw gesoldeerd, ik heb d12 gebruikt ipv d13, werkt ook niet.
netduino opnieuw geflashed met de software en de firmware, ook niet.

iemand nog ideeen?
Ja, mijn idee, gewoon de laatste software versie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493704

JoopC schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:36:
[...]

Ja, mijn idee, gewoon de laatste software versie gebruiken.
dan moet ie wel kloppen

het lag aan de regel #If Not soPulseMeter Then
Alles werkt nu weer
@ Rol-Co bedankt voor de opmerkzaamheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Wel vreemd dat ie er nog is dan, of het was een oude download of ge doet iets niet goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Even een inschattingsvraagje van de experts hier.

Hoeveel tijd ben je kwijt als redelijk leek om dit op te zetten? In uren? Durft er iemand een gok te maken?

(kun je trouwens op een netduino ook http://www.websolarlog.com/ daarin? Dus een inverter uitlezen?)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
@ Rol-Co, ik dacht dat het nu goed moest zijn, ik controleer het nog maar eens een keer
@ Cyberpope, Als je je goed inleest in beide handleidingen (V1.01 en V1.31) dan kan het redelijk snel lukken. Trek er even een dag voor uit zodat je alle ins en outs van de hardware begrijpt.

Een inverter uitlezen ben ik niet een groot voorstander van, tenzij het heel makkelijk te doen is. Je inverter zal een keer vervangen worden en dan kan je van voor af aan beginnen. Onze oplossing is inverter onafhankelijk omdat we een losse kWh meter uitlezen welke voorzien is van een S0 puls uitgang.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Rol-Co schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:28:
Wel vreemd dat ie er nog is dan, of het was een oude download of ge doet iets niet goed. :)
Ik heb beide versies opnieuw gedownload en beide zijn ze goed. Ik denk dat er met een oudere versie gewerkt werd.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Cyberpope,
Tijd:
Nou gewoon veel, je moet eerst de V2 updaten, voor een leek is dit gewoon erg lastig.
Hierna de hw maken, dit is te doen, maar soldeer het, dan werkt het betrouwbaarder.
Ook de sw laden, testen kost op zich niet veel tijd, maar voordat je weet hoe het werkt.....
En dan de web sites, hier kan je (uit eigen ervaring) veel tijd bezig zijn.
Maar als het werkt is het wel een erg leuk project.
Dus trek er wat tijd voor uit.
Inverter:
Ja, gewoon via een p0 puls uitlezen, dus uit je meterkast, niet de inverter zelf. Ik heb de kwh meter van de bespaarbazaar gekocht en deze werkt uitstekend. Prijs 20 euro. Wel even de pulsrate in de sw aanpassen. Deze is 1000 imp/kw
En dan werkt het geweldig. :)
Ja, de handleiding is nog niet gereed, het project ook nog niet, ondanks dat er al heel veel is gedaan is er nog veel te doen voordat het als een bouwpakket de markt op kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gé Brander schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:48:
@ Rol-Co, ik dacht dat het nu goed moest zijn, ik controleer het nog maar eens een keer
@ Cyberpope, Als je je goed inleest in beide handleidingen (V1.01 en V1.31) dan kan het redelijk snel lukken. Trek er even een dag voor uit zodat je alle ins en outs van de hardware begrijpt.

Een inverter uitlezen ben ik niet een groot voorstander van, tenzij het heel makkelijk te doen is. Je inverter zal een keer vervangen worden en dan kan je van voor af aan beginnen. Onze oplossing is inverter onafhankelijk omdat we een losse kWh meter uitlezen welke voorzien is van een S0 puls uitgang.
Nou... ik heb ook nu 2 khw meters in mijn meterkast hangen. 1 voor mijn zonnepanelen en 1 verbruiksmeter (3 fase) met alle groepen die verbruiken. Dus het zou moeten kunnen.

Probleem is alleen dat ik eigenlijk geen tijd heb. En als ik begin, ga ik toch net zo lang rommelen tot het werkt. Maar ik ga het toch maar even parkeren gok ik zo. Nog een youless erbij kan natuurlijk ook.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Cyberpope schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:03:
[...]

Nou... ik heb ook nu 2 khw meters in mijn meterkast hangen. 1 voor mijn zonnepanelen en 1 verbruiksmeter (3 fase) met alle groepen die verbruiken. Dus het zou moeten kunnen.

Probleem is alleen dat ik eigenlijk geen tijd heb. En als ik begin, ga ik toch net zo lang rommelen tot het werkt. Maar ik ga het toch maar even parkeren gok ik zo. Nog een youless erbij kan natuurlijk ook.
Als je twee kWh meters hebt met een S0 puls dan wordt het lastig. Als je een slimme meter met P1 poort
hebt én een kWh meter met een S0 puls dan is het te doen. Er is dan namelijk niet veel codeaanpassing nodig.

Je zal er echter wel in moeten duiken en je het jargon eigen maken. Ik heb in de V1.0.1 handleiding behoorlijk wat proberen te vertellen en de V1.3.1 versie borduurt daar gewoon verder op. Dus met beide handleidingen en geduld moet het te doen zijn.

Het is echter uitermate belangrijk om de handleidingen te lezen en te begrijpen voordat je er aan begint. Anders loop je steeds achter de feiten aan te hollen en gaat het frustreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ruud
Updaten van de v2 gaat met het programmatje vrij makkelijk tegenwoordig, de v1 was veel lastiger.

Cyberpope
Met 2 pulse meters ben je zo klaar, je moet maar een klein beetje solderen en instellen met de gegevens is kwartiertje.
Verder aansluiten in de meterkast, kabel in de router en klaar.
Het is de makkelijkste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Rol-Co schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:07:
Ruud
Updaten van de v2 gaat met het programmatje vrij makkelijk tegenwoordig, de v1 was veel lastiger.

Cyberpope
Met 2 pulse meters ben je zo klaar, je moet maar een klein beetje solderen en instellen met de gegevens is kwartiertje.
Verder aansluiten in de meterkast, kabel in de router en klaar.
Het is de makkelijkste optie.
We spreken elkaar lekker tegen zo. :)
De software is geschreven voor P1 én S0. Later ook geschikt gemaakt voor 2 x S0 en is te doen, maar niet beschreven in de handleiding en lastiger als je je niet in de materie thuis voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Boodschap is helder hoor. Ik ga me zelf proberen te beheersen en parkeren dit project. Als de studie is afgerond gaan we wel kijken naar dit project of wellicht zelfs een Raspberry Pi.. Nu niet.

En ik ken wel "wat". In een ver en donker grijs verleden nog technische computerkunde gestudeerd. Inclusief programmeren van basic/pascal, eeprom en het nodige soldeerwerk.
Maar ja, nu al 20 jaar over naar de hulpverlening/management en is mijn kennis voornamelijk afkomstig van T.net.

Maar weet nog steeds:
Zij bracht rozen op gerrits graf bij vies grijs weer :P

[ Voor 25% gewijzigd door Cyberpope op 27-04-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gé Brander schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:09:
[...]

We spreken elkaar lekker tegen zo. :)
De software is geschreven voor P1 én S0. Later ook geschikt gemaakt voor 2 x S0 en is te doen, maar niet beschreven in de handleiding en lastiger als je je niet in de materie thuis voelt.
Tegen? Hoezo?
Joop heeft het heel makkelijk gemaakt voor 2 pulse meters, weinig invulwerk en geen chip te solderen, het is de simpelste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Rol-Co schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:16:
[...]

Tegen? Hoezo?
Joop heeft het heel makkelijk gemaakt voor 2 pulse meters, weinig invulwerk en geen chip te solderen, het is de simpelste optie.
De twee puls meters optie is niet beschreven in de handleiding en alleen uit te vinden via dit topic. Het is intussen al een redelijk lang topic aan het worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gé Brander schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:18:
[...]

De twee puls meters optie is niet beschreven in de handleiding en alleen uit te vinden via dit topic. Het is intussen al een redelijk lang topic aan het worden :)
Aha...in dat geval rustig afwachten tot handleiding up to date is :P :+

(maar ja, nu zit ik weer hier te posten , terwijl ik moet studeren.. :$ :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Cyberpope schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:20:
[...]

Aha...in dat geval rustig afwachten tot handleiding up to date is :P :+

(maar ja, nu zit ik weer hier te posten , terwijl ik moet studeren.. :$ :$
Ik ga de twee puls meters optie niet beschrijven in de huidige handleiding. Wellicht dat Rol-Co misschien als we hem heel aardig aankijken wat kan beschrijven, dan voeg ik het toe.

Ik ga zo vakantie vieren dus het is een weekje stil van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gé Brander schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:22:
[...]

Ik ga de twee puls meters optie niet beschrijven in de huidige handleiding. Wellicht dat Rol-Co misschien als we hem heel aardig aankijken wat kan beschrijven, dan voeg ik het toe.

Ik ga zo vakantie vieren dus het is een weekje stil van mijn kant.
Een handleiding voor pv output met 1-2 pulsemeters wil ik wel maken, dat is niet veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Rol-Co schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:26:
[...]

Een handleiding voor pv output met 1-2 pulsemeters wil ik wel maken, dat is niet veel werk.
Dat zou geweldig zijn! Stuur maar op dan verwerk ik het erin als ik weer terug ben van vakantie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Ik dacht dat Rol-Co deze pagina beheerde:http://s0netduinoplus.codeplex.com/
Zou wel overzichtelijker zijn toch?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
klump4u schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:28:
Ik heb de pagina aangemaakt en overgedragen naar Rol-Co zijn account op CodePlex.
Er zit geen handleiding bij verder, er wordt alleen verwezen naar de P1/S0 oplossing documentatie.

Vandaar mijn vraag aan Rol-Co of hij wat documentatie kan maken, dan kan ik het verwerken in de algemene documentatie.

De pagina waar jij naar verwijst is stil blijven staan voor wat betreft verdere ontwikkelingen die wel op JoopC en mijn oplossing zijn gebeurd.

Dus wellicht is het nog beter als Rol-Co de documentatie aanmaakt en daar ter download aanbied.

[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 27-04-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Kan ik ook doen ja
hier is ie al vast

http://www.rol-co.nl/inst..._de_netduino_plus_v1.docx

op of aanmerkingen mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rolco, wil jij Gé helpen met de handleiding nieuwe software versie 2.0, dan stuur ik je een pakketje software.
En je krijgt eeuwige roem van alle Tweakers, dat is ook wel wat voor te zeggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:52:
[...]

Ik heb beide versies opnieuw gedownload en beide zijn ze goed. Ik denk dat er met een oudere versie gewerkt werd.
dat heeft ie ook, ik had het al een tijdje terug nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JoopC schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 17:00:
[...]

Rolco, wil jij Gé helpen met de handleiding nieuwe software versie 2.0, dan stuur ik je een pakketje software.
En je krijgt eeuwige roem van alle Tweakers, dat is ook wel wat voor te zeggen 8)
Ja wil ik wel doen joop, in het engels of nederlands? Ik denk namelijk dat ge het zich moeilijker maakt door het in engels te doen, ik denk dat het sneller in het nederlands gaat en dan het eindresultaat vertalen naar engels. Al vind ik beide prima.
Het programma coretemp die een hoop mensen wel kent heb ik vertaald naar nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Uitstekend voorstel, gewoon NL.
Als alles klaar is evt. Vertalen.
Het is toch vooral voor de NL situatie geschikt.
En het bespaard veel tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Dat was inderdaad ook al mijn plan voor de V2 software. Doen we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Mooie display enz. gevonden, serieel, i2c, keyboard en arduino tested:
http://www.byvac.com/bv3/...path=35_37&product_id=133
Prijs ca 25euro voor 4x20 tekens en controller.
Bijpassend keyboard
http://www.byvac.com/bv3/...ct&path=60&product_id=126
Prijs ca 4 euro.
Moet goed te interfacen zijn. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:28:
alstu :)

https://s0netduinoplus.codeplex.com/releases/view/99657

Heb ook leuke spulletjes binnen, 5 pins stekkertjes met kabel van 30cm en een 8 voudig relais boardje om wat te pielen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troek
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-06-2013
RuudMR schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:52:
Uitstekend voorstel, gewoon NL.
Als alles klaar is evt. Vertalen.
Het is toch vooral voor de NL situatie geschikt.
En het bespaard veel tijd. :)
Dankbaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
JoopC schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:49:
[...]

Hoe je je poort instelt staat goed beschreven in de handleiding geschreven door Gé Brander, kijk anders even naar eerdere posts hier in dit draadje. Ik heb het al meerdere malen uitvoerig uitgelegd.
Ik was vergeten om het mac adres ook nog ff te wijzigen.
foutje bedankt. 8)7

Nu nog de DS18B20 integreren, heb namelijk geen tmp36 wel een 35 maar deze geeft een negatieve waarde aan.
en aangezien de DS18B20 er ook in waterdichte uitvoering is hopelijk dan meerdere aansluiten per zonnepaneel.

[ Voor 21% gewijzigd door kaboutertjes op 30-04-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03-2024
EnsconcE schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:21:
Ik heb hier nog 2 HD74LS04P ic's liggen, PM me als je erom verlegen zit.
Heb je er nog 1 beschikbaar? Anders bestel ik deze wel via ebay; duurt alleen wat langer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Vanmorgen een blue led op N+2 na 18 dagen.
Heb er nu een weerstand van 1K op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

klump4u schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:48:
Vanmorgen een blue led op N+2 na 18 dagen.
Heb er nu een weerstand van 1K op gezet.
ik heb na mijn BL ook de 1k weerstand er tussen gesoldeerd, hopelijk geeft dat de oplossing. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493805

De smitt-trigger inverter en de twee trek weerstanden zijn nu geinstalleerd.
Nu afwachten of het de sporadisch rare meetwaarde EN het vastlopen zal voorkomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
Appie Heijn schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:34:
Wie nog een HD74LS04P nodig heeft. Ik heb er hier 4 liggen.
Als je er nog 1 over hebt zou ik deze wel van je willen overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog even een vraag betreft het "howto deploy" VB in N2+.

Naar aanleiding van berichten op dit forum onderzoek ik of dit met het vastlopen te maken heeft met deployen in debug mode.

Tot dus verre deploy ik altijd dmv het Groene "play button" in VS2010.
vraag 1) in de standard config van VS, als je zo deploy, staat de "debug" optie dan aan? ik heb het vermoeden van wel, maar geen idee hoe het zo te deployen zonder debug?
vraag 2) als alternatief kan je deployen met MFDEPLOY. Maar dit heeft een HEX file nodig om te laden. Hoe kom ik hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

M.H.Berghuis schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:20:
[...]

Als je er nog 1 over hebt zou ik deze wel van je willen overnemen.
Kijk hier eens:http://de-onlineshop.nl/image/data/delta_logo7.gif
Hebben ze de 40106 Hex inverter smit-trigger en de 7404 alsmede de weerstanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
klump4u schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:16:
[...]

Kijk hier eens:http://de-onlineshop.nl/image/data/delta_logo7.gif
Hebben ze de 40106 Hex inverter smit-trigger en de 7404 alsmede de weerstanden ;)
In eerdere berichten meende ik te hebben gelezen dat de SN74LS04N problemen geeft in tegenstelling tot de HD74LS04P.

40106 Hex inverter smit-trigger met 2x 1K weerstand wordt nog getest door Voederbietel, dus ik wacht wel even zijn bevindingen af.

[ Voor 12% gewijzigd door MHB1968 op 01-05-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
M.H.Berghuis schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:03:
[...]

In eerdere berichten meende ik te hebben gelezen dat de SN74LS04N problemen geeft in tegenstelling tot de HD74LS04P.

40106 Hex inverter smit-trigger met 2x 1K weerstand wordt nog getest door Voederbietel, dus ik wacht wel even zijn bevindingen af.
Sorry, zie nu pas dat ik was vergeten te meldden dat het probleem bij mij helaas niet opgelost is met het 40106IC en de 1 k weerstanden. Aangezien ik hier sowieso problemen heb die bij geen enkel ander voorkomen,
kan het best zijn dat dit voor een ander wel de oplossing is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

paar smitt triggers 40106 via mijn werk meegekregen, misschien maar eens uitproberen :)

[ Voor 48% gewijzigd door Bruzski op 02-05-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 20:50
M.H.Berghuis schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:05:
[...]

Heb je er nog 1 beschikbaar? Anders bestel ik deze wel via ebay; duurt alleen wat langer ;)
Ik heb er nog wel 1 liggen, moet je die nog hebben? PM me dan ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Anoniem: 493805 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:37:
Ik heb nog even een vraag betreft het "howto deploy" VB in N2+.

Naar aanleiding van berichten op dit forum onderzoek ik of dit met het vastlopen te maken heeft met deployen in debug mode.

Tot dus verre deploy ik altijd dmv het Groene "play button" in VS2010.
vraag 1) in de standard config van VS, als je zo deploy, staat de "debug" optie dan aan? ik heb het vermoeden van wel, maar geen idee hoe het zo te deployen zonder debug?
vraag 2) als alternatief kan je deployen met MFDEPLOY. Maar dit heeft een HEX file nodig om te laden. Hoe kom ik hieraan?
Je kan toch weer op stop debug klikken, is het 4 kantje dacht ik, hex files komen pas in versie 2 zie ik.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
EnsconcE schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:46:
[...]

Ik heb er nog wel 1 liggen, moet je die nog hebben? PM me dan ff.
Ja, wil deze wel van je overnemen. Hoe stuur ik een PM? Direct Message lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 20:50
M.H.Berghuis schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:12:
[...]

Ja, wil deze wel van je overnemen. Hoe stuur ik een PM? Direct Message lukt niet.
Daarvoor moet je rechtsboven naar je nickname -> Voorkeuren -> Forum -> Direct Messages [] Ja - ik wil direct messages kunnen versturen en ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik zit af en toe een beetje mee te lezen, avonds in mijn hotelkamer.

Om een P1poort (serialpoort) stabieler te krijgen is het ook mogelijk de communicatie poort te openen en te sluiten.

Voor de Tweakers die willen testen met de oude code 1.3 :

Gooi de Private Sub StartReadP1poort() tot en met End Sub in de vuilnisbak en plak de onderstaande erin.
succes.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
    Private Sub StartReadP1poort()

Const cnstWaitForNextTelegramInMilliSeconds As Integer = 8000

' * Telegram always ends with asc 33 = !                     *
        Const cnstStopChar As Integer = 33
        Const cnstProtectAgainstOverflow As Integer = 600

Dim sbTmpTelegram As New StringBuilder
        Dim bSingleByte As Integer = 0

spSerialPort = New SerialPort(SerialPorts.COM2, BaudRates.Baud9600, Parity.Even, 7, StopBits.One)
        spSerialPort.Open()

Do While True
            Try
                If Not spSerialPort.IsOpen Then
                    spSerialPort.Open()
                    Thread.Sleep(300)
                End If
                If spSerialPort.BytesToRead > 0 Then
                    sbTmpTelegram.Clear()
                    Do While spSerialPort.CanRead AndAlso bSingleByte <> cnstStopChar AndAlso sbTmpTelegram.Length < cnstProtectAgainstOverflow
                        bSingleByte = spSerialPort.ReadByte() And 127
                        sbTmpTelegram.Append(Strings.ChrW(bSingleByte))
                    Loop
                    spSerialPort.Flush()
                    If bSingleByte = cnstStopChar Then
                        spSerialPort.Close()
                        sbTelegram.Clear()
                        sbTelegram.Append(sbTmpTelegram.ToString)
                        bSingleByte = 0
                        DecodeTelegram(sbTelegram.ToString)
                        Thread.Sleep(cnstWaitForNextTelegramInMilliSeconds)
                        spSerialPort.Open()
                        Thread.Sleep(300)

#If DEBUG Then
                        Debug.Print("telegram Received: " & DateTime.Now.ToString)
#End If 'debug
                    End If
                End If
            Catch ex As Exception
#If DEBUG Then
                Debug.Print("Error In Reading Telegram : " & ex.Message.ToString)
#End If 'debug
            End Try
        Loop
    End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
JoopC, nog even een prettige vakantie. :)
Ik zag in een van de filmpjes dat je in de nieuwe versie extra i/o ga maken mrt de 74hc595 om extra sturingen te maken.
Misschien is het het meest eenvoudig en goedkoop om de lcd ook hierover te laten lopen.
Zou je aan willen geven hoe je de aansluiting heb gemaakt (welke pennen en sw deel) ik wil wel kijken of ik hiervoor de sw display driver kan maken. Of misschien een extra 74hc595 speciaal voor de display.
In dit geval welke i/o is er dan nog vrij? Of kan het worden aangesloten.
Stabiliteit:
Ik wil toch even melden dat mijn v2+ erg stabiel is, alles is wel gesoldeerd, het is eigenlijk in de afgelopen weken nog geen enkele keer is gestopt en werkt op 5volt. Werkt met s0, s1, temperatuur, Cosm, 10 leds.
Handig: aan de led (het schrijven naar geheugen) is simpel te zien of het nog werkt.
P0 puls:
Is het mogelijk om wanneer de p0 puls niet meer komt, bv aan het einde van een zonnige dag de Watt waarde na een tijd van enkele minuten op nul te zetten. Nu blijft heel lang (tot middennacht) nog een foute waarde van bv 22Watt staan.
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

zo de 40106 zit ertussen, afwachten wat het resultaat is en of het stabiel blijft :/

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/12829664/img/12829664.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
EnsconcE schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:14:
[...]

Daarvoor moet je rechtsboven naar je nickname -> Voorkeuren -> Forum -> Direct Messages [] Ja - ik wil direct messages kunnen versturen en ontvangen
DM gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Anoniem: 493805 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:57:
De smitt-trigger inverter en de twee trek weerstanden zijn nu geinstalleerd.
Nu afwachten of het de sporadisch rare meetwaarde EN het vastlopen zal voorkomen.....
netduino liep vanmiddag rond 16uur OOK met een 40106 weer vast! blue led...zucht ;( :F

conclusie: de 40106 zorgt dus niet voor een stabielere situatie :|

[ Voor 83% gewijzigd door Bruzski op 02-05-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:14
RuudMR schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:02:

P0 puls:
Is het mogelijk om wanneer de p0 puls niet meer komt, bv aan het einde van een zonnige dag de Watt waarde na een tijd van enkele minuten op nul te zetten. Nu blijft heel lang (tot middennacht) nog een foute waarde van bv 22Watt staan.
:) :)
Ja is mogelijk (is al eerder door iemand hier op het forum genoemd, als ik het me goed herinner Tafkar).
Er is een aanpassing in de code nodig:

code:
1
2
3
4
' * No input, no output                                      
Static intPulseCount As Integer = PulsePinD13.PulsesCount
If intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount Then PulsePinD13.WattageNow = 0
intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount

Het gaat dus om de regel die eindigt op '= 0'

[ Voor 7% gewijzigd door Cranberry op 02-05-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Cranberry,
Hartelijk dank, neem ik op in de sw. JoopC zal het ook wel in de nieuwe sw meenemen.
Thanks. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bruzski schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:54:
[...]

netduino liep vanmiddag rond 16uur OOK met een 40106 weer vast! blue led...zucht ;( :F

conclusie: de 40106 zorgt dus niet voor een stabielere situatie :|
bij mij staat ie ook weer vast...
(hij is nog nooit zo snel vast gelopen :'( )
idd weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Anoniem: 493805 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:57:
[...]

bij mij staat ie ook weer vast...
(hij is nog nooit zo snel vast gelopen :'( )
idd weer terug bij af.
inderdaad, bij mij dus binnen 24uur, ik heb nu de laatste V1.3.2 v2 release 20130417_2045 maar geladen, ipadres + mac ingesteld ipv in mfdeploy en van 9v voeding weer terug naar 5v usb voeding , afwachten of dat nog uit maakt :O

[ Voor 5% gewijzigd door Bruzski op 02-05-2013 23:06 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking_Deejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 12:42

Tweaking_Deejay

www.dj-erik.nl

Ik heb inmiddels alles binnen en ben net bezig de software in te stellen. Nu vraag ik me het volgende af:
waarom is een S0 meter verplicht bij uploaden naar pvoutput? Ik lees mijn SMA via Bluetooth uit en stuur die data al door naar pvoutput. Ik wil eigenlijk alleen de temperatuur en mijn electra verbruik daar toevoegen...

http://pvoutput.org/list.jsp?userid=13571

Kan ik de S0 meter vergeten en alleen temp en verbruik doorsturen?

"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Vast wel, v1 v2 wijzigen in v3 v4 en op het zelfde id.
Temp weet ik niet uit mijn hoofd v5 dan denk ik maar die kan je gewoon aanzetten en een sensor aansluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door Rol-Co op 03-05-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

ik heb een raar fenomeen hier

de webpage werkt niet meer op de V1 ineens, de V2 nog wel, als ik de V1 ping is hij er wel en upload ook gewoon naar pvoutput maar in de browser ip+poort+ wachtwoord krijg ik niets, een wachtende explorer maar geen gegevens of wat dan ook.
ik zal ze straks maar eens even spanningsloos maken en zien of het dan weer werkt, er is niets veranderd hier en alleen de router opnieuw opstarten verhelpt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JoopC schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:15:
Tuurlijk, er is gewoon een ondeugdelijk product verkocht.

Ik heb er al teveel tijd ingestoken. Ik zou zeggen aan alle Netduino bezitters:KLAGEN BIJ NETDUINO
http://forums.netduino.co...ernet-fails-with-a-video/
Ik heb het draadje daar gebumped, eens zien of ze er nog aan denken. Ik zie nog geen nieuwe 4.3 firmware voor de ND2. Ik heb last van crashes en ik heb sterk het vermoeden dat het hierdoor komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Wat gek, :(
Sinds enkele dagen pvoutput geactiveerd en ja hoor bij mij stopt het ook, zonder een voor mij duidelijke reden. Het start de volgende morgen weer en als 75 watt is bereikt of 7:10 is gepasseerd stop komt er niets meer binnen. Cosm loopt wel verder. Resetten zorgt er voor dat er eenmalig een waarde wordt verzonden.
Dus de netduino loopt niet vast maar uitsluitend de verbinding met pvoutput.
Herkent iemand dit? Vreemd de volgende dag herhaalt het zich ongeveer het zelfde! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Rol-Co schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:36:
ik heb een raar fenomeen hier

de webpage werkt niet meer op de V1 ineens, de V2 nog wel, als ik de V1 ping is hij er wel en upload ook gewoon naar pvoutput maar in de browser ip+poort+ wachtwoord krijg ik niets, een wachtende explorer maar geen gegevens of wat dan ook.
ik zal ze straks maar eens even spanningsloos maken en zien of het dan weer werkt, er is niets veranderd hier en alleen de router opnieuw opstarten verhelpt het niet.
Dit werkt weer, waarom er maar 1 netduino bereikbaar was geen idee.

De beide netduino's zijn hier na de sw versie 3.1 & 3.2 niet meer gestopt of vastgelopen, dus ik denk dat het vastlopen niet in de sw of netduino zit.
Blijft er over:
P1 poort, kabel
Router

Heeft iemand al eens geprobeerd tijdens zo'n blue led om alleen je internet verbinding en router te resetten om te zie of hij weer verder gaat? Blue led krijg je ook als hij geen data kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Rol-Co schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:14:
[...]

Heeft iemand al eens geprobeerd tijdens zo'n blue led om alleen je internet verbinding en router te resetten om te zie of hij weer verder gaat? Blue led krijg je ook als hij geen data kwijt kan.
slimme vraag :) volgende keer als het weer voorkomt ga deze tip uitvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
In de Netduino v2 zijn 3 communicatie poorten aanwezig, ComPoort Pin 0/1 is totaal dedicated, probeer dus eens een andere comm poort, misschien is dat de oplossing.

Dus com1, com2 of com3:

Visual Basic:
1
2
Dim spSerialPort As SerialPort = New SerialPort(SerialPorts.COM1, BaudRates.Baud9600, Parity.Even, 7, StopBits.One)

Gewoon uitproberen net als het sluiten en openen van de communicatie poort in mijn eerder voorbeeld.

De COM1 poort zit op PIN1, je moet dus wel je input veranderen van D3 naar D1, COM3 zit op PIN7? dacht ik (moet je even kijken op het schema).

[ Voor 14% gewijzigd door Willie Wortel op 06-05-2013 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:02:
JoopC, nog even een prettige vakantie. :)
Ik zag in een van de filmpjes dat je in de nieuwe versie extra i/o ga maken mrt de 74hc595 om extra sturingen te maken.
Misschien is het het meest eenvoudig en goedkoop om de lcd ook hierover te laten lopen.
Zou je aan willen geven hoe je de aansluiting heb gemaakt (welke pennen en sw deel) ik wil wel kijken of ik hiervoor de sw display driver kan maken. Of misschien een extra 74hc595 speciaal voor de display.
In dit geval welke i/o is er dan nog vrij? Of kan het worden aangesloten.
Stabiliteit:
De display met een 595 moet wel stabiel zijn, Ik had al wat code aangepast over analoog 2 draadjes wat ook goed werkte, moeten maar kijken.
En de nieuwe code werkt geheel anders en is vrij te programmeren dus over welke PINS eea moet worden aangesloten is geheel vrij, alleen geen fouten maken met dubbel declareren etc. (tekening maken dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:32:
[...]

slimme vraag :) volgende keer als het weer voorkomt ga deze tip uitvoeren ;)
Check ook je pv output settings kwa land, tijd, 24u
Ik kom er net achter dat je land verkeerd instellen ook stops geeft, nou lopen de netduino's zover ik kan zien nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
JoopC,
Ik ben heel erg benieuwd.
Binnenkort in dit thea............ :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio132
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Hallo,
ik volg dit topic al een tijdje met grote belangstelling. Ik heb de ND+2 inmiddels ook draaien. Super gemaakt, want zelfs ik (0 programmeer en 0 elektra ervaring) kon het in elkaar zetten en draaiend krijgen.
;-)

Ik heb nu alleen nog 2 problemen.
Ik krijg het niet voor elkaar om gegevens te uploaden naar PVoutput. Ik heb dat nu tijdelijk opgelost door gegevens van COSM binnen te halen, maar dat lukt me alleen nog maar voor de productie, niet voor de consumptie.
Ik hoef toch op pvoutput in feite niets meer in te stellen om uploads van de ND te ontvangen. API en system ID staan goed.

Upload naar COSM en Thingspeak gaat wel goed. Alleen stopt de registratie na enkele uren. Volgens mij loopt de ND niet vast, want het ledje blijft knipperen samen met de led van de KwH meter.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Heb je in de code SendDataToPVoutput op true gezet?

code:
1
#Const SendDataToPVoutput = True

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio132
Yep. Dat staat allemaal goed.

In eerste instantie wilde ik alleen naar pvoutput verzenden, maar aangezien dat niet lukte heb ik ook maar een accountje bij COSM en Thingspeak aangemaakt om te kijken of dat wel goed ging.

[ Voor 76% gewijzigd door Tio132 op 06-05-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
OK, en als ik het goed begrijp, heb je bij PVOutput ook 'API Access' op enabled gezet?
Als je dan in de code de juiste API key en System ID invult, moet het werken.

Of heb je misschien een filter o.i.d. op je internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio132
API access staat op enabled. De API key en system ID zijn correct ingesteld. Ik krijg met dezelfde codes ook toegang tot de gegevens met de PVoutput app op mijn telefoon.

Een filter op mijn internetverbinding? Geen idee. Nooit van gehoord, maar de gegevens komen wel bij COSM en thinspeak aan. Zou ik daar dan ook niet een probleem moeten hebben?

Kan ik op een of andere manier in de ND uitlezen of het verzenden gelukt is of dat er een foutmelding ontvangen wordt. Ik zag op de website van PVoutput een overzichtje van foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

na een aantal dagen goed werken rond 15.07uur de v2 weer blue led.. ;(

[ Voor 34% gewijzigd door Bruzski op 06-05-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:16:
na een aantal dagen goed werken rond 15.07uur de v2 weer blue led.. ;(
Netwerk thuis gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Pvoutput,
Zoals bij tio132 stopt bij mij ook de overdracht na een aantal uur.
Smorgens start het weer en iedere dag rondom 7 uur stopt het, Cosm loopt gewoon door.
Communicatie is er na reset, de instellingen staat naar mijn gevoel juist.
Maar na wat uren stopt pvoutput. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Rol-Co schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:22:
[...]

Netwerk thuis gereset?
na reboot met knopje op de netduino werkte alles weer prima, vervolgens als tip de kabelmodem en router van het stroom gehaald (17.22uur tot 17.29uur te zien in cosm) vervolgens het stroom er weer op maar de netduino loopt daarna gewoon netjes door, dus het moet toch wat anders zijn :(

zou een oudere firmware een oplossing kunnen zijn? :/

[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 06-05-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Hebben jullie allemaal de Netduino Plus 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Hoeveel uploads doen jullie per uur naar pvoutput?

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste