Hallo Ge,
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb zonnepanelen met een slimme meter via de P1 poort, hier komt ook de opbrengst binnen, dit kan ik zien in het telegram. Ik heb dan toch geen andere poort nodig. De informatie komt binnen.
Ik zou deze waarde toch willen zien in het overzichtscherm, dit moet toch kunnen, maar dit zou in de web SW moeten worden geconfigureerd, maar hoe geen idee?
Cosm:
Ja ik heb een accound en een API key ingesteld, maar dan zou ik allerlei dingen in moeten stellen betreffende het overddrachtprotocol. Dit weet ik niet behalve dit wordt aangegeven dat alles zich in zou stellen?? Dit lijkt niet te gebeuren.
Maw het lijkt dat er data naar cosm wordt geschreven, maar in cosm zie ik niets binnenkomen.
Ik heb bij cosm al van alles proberen in te stellen maar het lijkt of het niet aankomt.
Moet er ook iets in mijn router worden opengezet?? (zoja hoe?) het lijkt mij niet.
Dit zou toch moeten kunnen werken.
LCD:
Ja, ik heb een LCD driver gemaakt, maar deze moet lopen via een I2C poort met een PCF8574.
Ik de beschikbare documentatie lijkt het alsof iedereen problemen heeft om dit werkend te krijgen.
Ik ben dus bezig geweest om dit via een omweg (I2C sw emulator) op de SC en de SD poort te maken.
Dit werkt nog niet naar tevredenheid. (wel op andere hardware maar niet op de Netduino V2)
De LCD zou minimaal het huidige verbruik en huidige opbrengst moeten weergeven.
(Als het werkt is de SW beschikbaar) (ik wil eerst dat de basis SW kompleet werkt)
Hobby:
Natuurlijk is het hobby, maar het moet wel gaan werken en vaak help een beetje hulp erg veel.
(Even over de hardware, ik lees veel over vastlopers, ik gebruik voor het inlezen van de data een 40106 IC dit is een 6 voudige smittrigger inverter maar met gebruik van een trekweerstand (1k) tegen de +5 volt.)
Dit werkt ook met lange leidingen ca. 25 mtr goed.
Trekweerstand:
De (1k) trekweerstand is denk ik in in jullie schakeling met de 74LS04 ook nodig om er een stabiel signaal van te maken. De P1 poort sinkt alleen het signaal en in de hoge situatie is het gevoelig voor dataverminking, dit wordt dan voorkomen door de trekweerstand.
Watchdog:
Hoe dan ook is altijd beter om ook een watchdog op te (kunnen) nemen.
Misschien dat JoopC dit triggersignaal standaard als output mee wil nemen.
(in al mijn (industrieele) ontwerpen nam ik dit altijd mee, je kan eenvoudig niet voorkomen dat iets tot stilstand komt, met een watchdog wordt in korte tijd altijd een herstart gemaakt.)
Dit stukje electronica moet gewoon jaren ongemerkt z'n dienst kunnen doen zonder (zichtbaar) tot stilstand te komen.