[V1.x] P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 15:05
Verzenden van de code is vanmorgen misgegaan, (was nog niet helemaal wakker geloof ik!!)
Zojuist opnieuw verzonden en nu maar ff afwachten.
Vrees dat ik toch ergens een kleinigheidje over de kop heb gezien,
zou alleen op dit moment niet weten wat.
Hopelijk weet JoopC het verlossende antwoord.
Iedereen die tot nu toe meegeholpen heeft om een oplossing te vinden: Hartelijk Dank hiervoor, dit wordt zeer gewaardeerd en dat mag best eens gezegd worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Voederbietel, ik ga ernaar kijken

Ondertussen, versie 2.0 is up and running. Volledig geprogrammeerd via de webpagina zonder aan de code te zitten:

https://cosm.com/feeds/120638

[ Voor 4% gewijzigd door Willie Wortel op 10-04-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Voederbietel je hebt je setting veranderd maar niet goed gedaan, kijk of dit je probleem oplost.:

code:
1
 If cnstStaticIP <> "192.168.1.200" AndAlso cnstSubSetMask <> "255.255.255.0" AndAlso cnstGateWay <> "192.168.1.254" Then

veranderen in:
code:
1
 If cnstStaticIP <> "" AndAlso cnstSubSetMask <> "" AndAlso cnstGateWay <> "" Then

Er mag dus niets tussen de kwootjes staan 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Willie Wortel op 10-04-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ik ben erg benieuwd joop :)

webpagina draait, enige wat nog niet werkt is de totaal opbrengst die niet optelt. Hij pakt alleen de waarde uit de ini , maar dit zal niet kunnen met S0 meters denk ik.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rolco, je totaal opbrengst wordt toch nergens bewaard? Kijk als je het ergens kan opslaan, kan je het ook weer herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JoopC schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:14:
Rolco, je totaal opbrengst wordt toch nergens bewaard? Kijk als je het ergens kan opslaan, kan je het ook weer herladen.
nee daarom was ik er al achter dat dat nooit gaat werken, geeft niets , het is niet belangrijk.

toch eens kijken of ik er een 3e grote meter in kan krijgen al zie ik nog niet hoe, ik ben niet zo goed met webpagina's helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgestel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-07-2021
mcmd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:59:
[...]

Henry, ik begrijp uit je bijdrage dat je een RP hebt en de P1 poort uitleest en waarschijnlijk ook de dashboard werkend heb gekregen. Kun je e.e.a. beschrijven hoe je dat gedaan hebt, ben zeer geinteresseerd!
Hallo, Ik heb inderdaad het logging gedeelte werkend, kan op diverse mannieren via Perl of python, vervolgens schrijf ik naar een Mysql Db op de rpi. Dus lees gedeelte met IR heads en P1 is geen probleem.
er worden diverse tabbellen geupdate (emoncms, netduino, p1, volkszaehler)
waarom zoveel, omdat ik nog zoekende ben naar een geschikte frontend.
Die zijn er wel maar zijn dikwijls geintegreerd in andere dan rpi oplossing en het is zeer lastig om daarop in te haken.
Waar ik momenteel verder zoek is netduino van kevin en smartmeter van joost.
Graag had ik wat persoonlijke wensen ingepast maar dat is niet eenvoudig aangezien ik geen programeur ben.
Maar ik blijf diverse oplossingen volgen. Als je suggesties hebt be my guest>
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
JoopC schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:49:
Voederbietel je hebt je setting veranderd maar niet goed gedaan, kijk of dit je probleem oplost.:

code:
1
 If cnstStaticIP <> "192.168.1.200" AndAlso cnstSubSetMask <> "255.255.255.0" AndAlso cnstGateWay <> "192.168.1.254" Then

veranderen in:
code:
1
 If cnstStaticIP <> "" AndAlso cnstSubSetMask <> "" AndAlso cnstGateWay <> "" Then

Er mag dus niets tussen de kwootjes staan 8)
Ik het even aangepast en ingeladen in de Netduino.
Systeem draait weer, ik houdt jullie op de hoogte.

Vastlopen gebeurde de afgelopen dagen na ca 20 á 22 uur, dus morgenavond hoop ik wat meer te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Versie 2.0

Het is niet langer noodzakelijk om in je programma code te hatseflatsen en zelfs te ontraden!.

definieer eerst je hardware:
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/h1_zpse480675c.jpg

De PIN van de hardware is EXCLUSIEF en mag niet in andere acties gebruikt worden. Dus bv PinD13 mag niet gebruikt worden voor een Temperatuurmeter omdat deze al gebruikt wordt door een pulsemeter 8)
Het staat je vrij om elke pin te kiezen die je wilt (alleen voor de P1poort indien aanwezig is D2 en D3 voor gereserveerd).

De PinOnWrite mag wel door meedere processen gebruikt worden. Hierbij kan je denken aan een ledje of via een relais een bel of toeter aan je huis gemonteerd. Zou het niet leuk zij indien je installatie vol draait er een zwaailicht op je dak aangaat. >:)

De P1Poort (indien aanwezig) is voorbehouden voor PIND2 en PIND3 en aan te sluiten via het schema van Gé Brander. Er kan zoveel hardware worden aangesloten waarbij de Netduino hardware de limit is.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/h2_zps518db80c.jpg

Voor de temperatuursensors is software geïmplementeerd voor Tmp36 en Onewire

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/h3_zps8f3bcdb3.jpg

De IC74HC595 wordt ondersteund:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/h4_zps0b611c0f.jpg

en aan te sluiten volgens dit schema, super eenvoudig en werkt goed. Dus Pin Data (in het voorbeeld D8) op pin 14 DATA van de IC595 etc....
Hiermee krijg je 5 extra Pins om te gebruiken voor je toeters.
De Q0 tm Q7 staan voor de output Pins.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/IC74HC595_zps7278f641.jpg

Er kunnen zoveel Streams aangemaakt worden als je wilt zonder limiet: In dit voorbeeld wordt gebruikt gemaakt van een IC595 en de PinOnWrite is IC595 ), Pin 1. De stream heeft als ID 0, nodig voor de velden en content. Iedere stream heeft een eigen write interval. Met Operate kan je de stream aan/uit zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/h5_zps88ed504c.jpg

In het Menu Keys bij Cosm haal je de Key en feedID op.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/H8_zpsc56c276d.jpg

De veldnaam en content verwijst naar de stream 0 en de content is de pulsemeter met ID (0)

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/H6_zps24e031ad.jpg

De veldnaam (HereYourFieldName) wordt automatisch aangemaakt bij Cosm en OpenEnergyMonitor zoals je deze doorgeeft met je Netduino, het is niet nodig om deze veldnamen in te geven bij Cosm.!.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/H7_zpsf81e66cc.jpg

In het menu Comparison kan je voorwaarden aanmaken voor een gebeurtenis.
In het voorbeeld
Veld consumptionwattNowP1 groter dan (>) 2000 dan........

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/H9_zpsa7729dbf.jpg

Pin D4 ON, dit blijft van kracht totdat het veld niet meer aan de voorwaarde voldoet, in het voorbeeld 2000 watt. Er kunnen (binnen de hardware grenzen ) ongelimiteerd voorwaarden worden aangemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/H10_zpsb74059a9.jpg

In het Menu Network is het noodzakelijk om je IP settings in te geven, dit om de stabiliteit van je Netwerk verkeer te waarborgen. Het gebeurt maar al te vaak dat "de zwartepiet" wordt gegeven aan de Netduino maar in werkelijkheid het tekort aan kennis van de gebruiker de werkelijke oorzaak is.
Het MAC Address kan je vinden aan de onderkant van je Netduino en moet precies zo worden ingegeven inclusief de streepjes (-) als delimiters.

Standaard staan de settings op "" empty en de DHCP (automatisch aanmaak van IP adres) op ON.
Heel belangrijk is dat je poort forwarding aanmaakt in je Router.
De standaard poort die gebruikt wordt in het programma is 61234 .

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/H11_zpsaa0a9e70.jpg

De Container:
Als je na het ingeven van alle data op de tab save (of load) klikt kom je in de container.
Je kan je configuratie copy - paste in je container, als je daarna op re-config drukt wordt alles in je webpagina ingeladen. Nu is het dus mogelijk om meerdere configuraties op te slaan in je kladblok om ze later te gebruiken.

Het is niet aan te bevelen om de container code te veranderen, zo is het ook niet bedoeld!
wel bedoeld, copy paste zoals ik al schreef.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/H12_zps5fe280c9.jpg

Als je Netduinotje uitstekend draait is het aan te bevelen om je Config file Hardcoded in je programma code te plaatsen.
Hier is een voorbeeld van zo een configuratie string, gecopieerd uit de container. (toevallig mijn config) een geoefend oog ziet de netwerk config staan en mijn mac etc.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/H13_zps5717e8d7.jpg

Ik hoop dat jullie veel plezier aan dit programma hebben.
Vandaag gaat de code naar Gé Brander voor check en gekwek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:36
Complimenten Joop. Het is een flinke professionaliseringsslag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike70
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 19:35

Mike70

5495 Wp + ZB + Pellet-cv

Cranberry schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:33:
Complimenten Joop. Het is een flinke professionaliseringsslag _/-\o_
De Netduino van mij loopt al weken te stil te loggen in de meterkast.
Maar ik moet het geheel maar weer eens updaten.
Thanks Joop en Gé! <3

www.mijnzon.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Hier helaas wat minder succes, Netduino vanmiddag weer vastgelopen inclusief de beruchte blauwe led.
Vandaag is er een nieuwe NetDuino binnengekomen, direct maar ff geïnstalleerd, kijken of het probleem nu opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Echt mooi joop, wat een verschil vergeleken toen je begon met een code om je paneeltjes / verbruik te loggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

Voederbietel schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:40:
Hier helaas wat minder succes, Netduino vanmiddag weer vastgelopen inclusief de beruchte blauwe led.
|:( |:( 8)7 balen lijkt me... hier nog steeds stabiel, afkloppen O+

[ Voor 10% gewijzigd door Bruzski op 11-04-2013 19:41 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Bruzski schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:40:
[...]

|:( |:( 8)7 balen lijkt me... hier nog steeds stabiel, afkloppen O+
Inderdaad balen, maar ik geef de moed niet op, vroeg of laat zal hij hier ook stabiel draaien!!!

@JoopC, Nieuwe code ziet er super uit, ik zie uit naar het moment dat deze publiek beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

JoopC schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:26:
Versie 2.0

Ik hoop dat jullie veel plezier aan dit programma hebben.
Vandaag gaat de code naar Gé Brander voor check en gekwek.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Voederbietel schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:53:
[...]

Inderdaad balen, maar ik geef de moed niet op, vroeg of laat zal hij hier ook stabiel draaien!!!

@JoopC, Nieuwe code ziet er super uit, ik zie uit naar het moment dat deze publiek beschikbaar is.
Voederbietel, ik weet zeker dat het gaat lukken, ik laat hier de nieuwe code een paar dagen draaien, daarna mail ik je de nieuwe versie als eerste. Hij draait hier trouwens al wat langer maar we willen er echt zeker van zijn dat alles goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-12-2024

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

Mooi hoor zit er echt professioneel uit ! 8)
Mis nog steeds de like button :P

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
JoopC schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:02:
[...]

Voederbietel, ik weet zeker dat het gaat lukken, ik laat hier de nieuwe code een paar dagen draaien, daarna mail ik je de nieuwe versie als eerste. Hij draait hier trouwens al wat langer maar we willen er echt zeker van zijn dat alles goed is.
Inmiddels ben ik er wel achter dat het probleem niet de in de hardware van de NetDuino zit, ook de nieuwe is helaas vastgelopen. (Ditmaal overigens zonder blauwe led)

Voorlopig wacht ik de nieuwe code ff af, mocht dat geen soelaas bieden dan ga nog verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-12-2024

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

Voederbietel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 05:42:
[...]

Inmiddels ben ik er wel achter dat het probleem niet de in de hardware van de NetDuino zit, ook de nieuwe is helaas vastgelopen. (Ditmaal overigens zonder blauwe led)

Voorlopig wacht ik de nieuwe code ff af, mocht dat geen soelaas bieden dan ga nog verder zoeken.
Op een gegeven moment liep de netduino bij mij ook steeds vast soms na een dag dan na enkele uren.
Netduino draaide wel stabiel met alleen de s0 kWh meter, sloot ik de P1 poort aan liep hij soms binnen 10 sec vast soms duurde het langer, zo het ik het getest. Later nog met een ser/usb convertor de P1 poort met putty uit gelezen ook toen zag ik af en toe rotzooi onleesbare data binnen komen op de P1 poort. En nieuwe inv. chip 80 cent en het was opgelost. 8)

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
[...]

staat je port forwarding etc goed, en idd de p1 poort uitzetten en opnieuw testen. Er moet ergens storing zijn, er gebruiken na meer dan 100 mensen dit programmatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

[...]

gebruik je wel een goede netwerk kabel, cat3 / cat5 :? hoe heb je netduino ingesteld, dhcp of statisch via MFdeploy, zou een IP conflict kunnen zijn. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Bruzski op 12-04-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
JoopC schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:22:
[...]

staat je port forwarding etc goed, en idd de p1 poort uitzetten en opnieuw testen. Er moet ergens storing zijn, er gebruiken na meer dan 100 mensen dit programmatje.
Joop, programmatje heb ik al vertrouwen in hoor, zoek het meer in een instelling die ik over de kop zie,
weet alleen zo langzamerhand niet meer welke!!

Nieuwe NetDuino loopt overigens na zo'n 6 uur alvast, nog maar eens weer alle instellingen nalopen
en eens proberen wat hij zonder P1 doet.
Bruzski schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:01:
[...]

gebruik je wel een goede netwerk kabel, cat3 / cat5 :? hoe heb je netduino ingesteld, dhcp of statisch via MFdeploy, zou een IP conflict kunnen zijn. :/
Netwerk kabel is Cat5E afgewerkt met de bijbehorende connectors. (Leg voor m 'n werk regelmatig databekabeling aan, dus deze verbinding is zelfs officieel getest met de Fluke :P )

IP adres is vast, (dus geen DHCP) portforwarding zou ook goed moeten zijn aangezien via http://ipnummer:poortnummer/wachtwoord gewoon in de instellingen kan komen, ook de telegrammen
komen hier goed binnen. (Ook van buitenaf, dus niet alleen binnen het eigen netwerk)
IP nummer zit ruim boven de adressen die de DHCP server kan uitdelen.
(DHCP server loopt van 20 tot 100, netduino staat op 200)

Zou het kunnen dat de V2 gevoeliger is voor invloeden van buitenaf als de V1??
Als ik de netwerkkabel, voeding en draadjes vanaf de V2 rechtstreeks overplug naar de V1 draait alles namelijk als een zonnetje. De V1 ligt dan op exact dezelfde plaats als de V2 met dezelfde bekabeling!!

Dit is voor mij namelijk de voornaamste reden dat ik het probleem zoek in de instellingen aangezien dit het enige verschil is tussen de V1 en de V@ op dat moment.

[ Voor 15% gewijzigd door Voederbietel op 12-04-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Toch zou een IP conflict nog kunnen. Weet je zeker dat er geen andere devices in je netwerk met hetzelfde IP adres als je Netduino online komen zo nu en dan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troek
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-06-2013
Mijn ND v1 loopt circa ander halve maand probleemloos Joop en Gé BEDANKT.

Ik heb de web page lopen van joop en ook de php versie loopt beide hartstikke goed.

Van de week een beetje aan het pielen met scope, ik vroeg een maand data op (wel eens vaker gedaan) duurde altijd wel lang maar deze keer kwam ie er niet uit!!!! Ik bleek ook een Constante blauwe led te hebben!!!
Zaakje spanningsloos gemaakt en het draait weer.

Misschien heeft iemand er wat aan.

Gé ik snap nog niet hoe ik begin waardes in kan stellen voor alle totalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Gé Brander schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:10:
Toch zou een IP conflict nog kunnen. Weet je zeker dat er geen andere devices in je netwerk met hetzelfde IP adres als je Netduino online komen zo nu en dan?
Gé, 100% zekerheid kan ik niet geven. Ik kan echter in de netwerklijst van de aangemeldde apparatuur in de router niets vinden met hetzelfde IP-adres, ook geen apparaat wat zich zo af en toe aanmeldt.

Ik had echter ok een beetje hetzelfde idee en had daarom bij de laatste restart het IP-adres en de poort al aangepast naar een ander IP-adres/poort om ook dit te kunnen uitsluiten.(incl. bijbehorende portforwarding)
(Overigens heeft de V1 ook tijden lang gedraaid met hetzelfde IP-adres en netwerkpoort, toen geen enkel probleem.)

Edit: Oorzaak waarschijnlijk gevonden, nu de oplossing nog!!
Het probleem lijkt te liggen in de communicatie tussen de ND en de Modem/router (Fritzbox 7360)
Op een of andere manier verdwijnt de ND na verloop van tijd uit het netwerk, bij controle van de SD kaart bleek hij echter wel gegevens te blijven schrijven naar de SD kaart. Via het netwerk is de ND dan echter niet meer bereikbaar, zowel via webpage als rechtstreeks via het ip-nummer.
Ook het schrijven naar Cosm is vanaf dat moment dus blijkbaar onmogelijk.
Aangezien de V1 met dezelfde kabel op dezelfde netwerkpoort is aangesloten en dan wel functioneert,
lijkt het dus een specifiek probleem te zijn van de V2 of de combinatie V2/Fritzbox.

[ Voor 30% gewijzigd door Voederbietel op 12-04-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Begin een vermoedden te krijgen dat dit http://forums.netduino.co...duino-2-ethernet-crashes/ bij mij ook wel eens het probleem kan zijn. Er draait hier nogal wat in het netwerk.
(Heb hier volgens mij een uitgebreider netwerk als menig klein bedrijf, beetje uit de hand gelopen hobby)
Morgen eens even kijken of ik er een eigen virtueel netwerkje voor kan maken.
Ben niet super thuis in deze materie, ik beperk me beroepsmatig tot de bekabeling, het netwerk zelf is hobby.

Ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 90% gewijzigd door Voederbietel op 12-04-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Voederbietel, ik herken dat probleem, dat probleem wat je beschreef met soms verdwijnen van je netduino uit je netwerk heeft misschien te maken met je MAC address, is deze wel en/of juist ingevoerd?

Je kan de Netduino ëenvoudig van de juiste config voorzien en staat al voor geprogrameerd in de software. Kijk hier:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 'here your static IP address
            Dim interfStaticIP = Microsoft.SPOT.Net.NetworkInformation.NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces()(0)
            interfStaticIP.EnableStaticIP(cnstStaticIP, cnstSubSetMask, cnstGateWay)

'HERE you can set your MAC address underneath/bottom of your Netduino example 5C-86-4A-00-55-41
            'interfStaticIP.PhysicalAddress = New Byte() {&H5C, &H86, &H4A, &H0, &H55, &H41}
        End If

unquote het PhysicalAddress (MAC) en vul je eigen adres in (laat de HEX tekens (&H) staan
code:
1
 interfStaticIP.PhysicalAddress = New Byte() {&H5C, &H86, &H4A, &H0, &H55, &H41}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Voederbietel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:35:
[...]

eens proberen wat hij zonder P1 doet.
welke inverter gebruik je en zitten de soldeer punten op de juiste plaatsen, geen overlappingen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Bruzski schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:14:
[...]

welke inverter gebruik je en zitten de soldeer punten op de juiste plaatsen, geen overlappingen :?
Bedankt voor het meedenken, echter de inverter zit op een breadboard en bij het wisselen van de V1 naar V2 en terug prik ik alleen de draden van de V1 over naar de V2. Bij een aansluitprobleem van de inverter zou dit (naar mijn idee) een probleem moeten geven bij beide versies. De telegrammen zijn verder ook niet verminkt of zo.

Ik ben inmiddels, in overleg met JoopC, ff wat aan het testen met het MAC adres, kijken of dat een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
JoopC schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:09:
Voederbietel, ik herken dat probleem, dat probleem wat je beschreef met soms verdwijnen van je netduino uit je netwerk heeft misschien te maken met je MAC address, is deze wel en/of juist ingevoerd?

Je kan de Netduino ëenvoudig van de juiste config voorzien en staat al voor geprogrameerd in de software. Kijk hier:

unquote het PhysicalAddress (MAC) en vul je eigen adres in (laat de HEX tekens (&H) staan
code:
1
 interfStaticIP.PhysicalAddress = New Byte() {&H5C, &H86, &H4A, &H0, &H55, &H41}
JoopC, ik heb e.e.a. ff aangepast, systeem draait weer, dus nu maar weer afwachten of dit de oplossing is.

Edit: Het MAC adres verschijnt nu in ieder geval ook in de FritzBox, dat deed hij voorheen niet toen verscheen alleen het IP-nummer, dus hopelijk een stap voorwaarts.

[ Voor 10% gewijzigd door Voederbietel op 12-04-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Voederbietel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:31:
[...]

JoopC, ik heb e.e.a. ff aangepast, systeem draait weer, dus nu maar weer afwachten of dit de oplossing is.

Edit: Het MAC adres verschijnt nu in ieder geval ook in de FritzBox, dat deed hij voorheen niet toen verscheen alleen het IP-nummer, dus hopelijk een stap voorwaarts.
Dat is heel hoopgevend... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Troek schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:48:
Mijn ND v1 loopt circa ander halve maand probleemloos Joop en Gé BEDANKT.

Ik heb de web page lopen van joop en ook de php versie loopt beide hartstikke goed.

Van de week een beetje aan het pielen met scope, ik vroeg een maand data op (wel eens vaker gedaan) duurde altijd wel lang maar deze keer kwam ie er niet uit!!!! Ik bleek ook een Constante blauwe led te hebben!!!
Zaakje spanningsloos gemaakt en het draait weer.

Misschien heeft iemand er wat aan.

Gé ik snap nog niet hoe ik begin waardes in kan stellen voor alle totalen.
Troek, Het ophalen van data vanaf de sdKaart. Omdat je een maand opvroeg heeft dit geduurd? ...1 minuut.... Nu komt tegelijk bij de Netduino het verzoek om data te schrijven naar de sdkaart voor data logging want de carrousel loopt door....
In de nieuwe versie wordt het loggen gestopt/afgezet totdat het ophalen van de data is voltooid.

De beginwaarden zijn oa in te stellen in de solar.ini file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Joop
De nieuwe software is alleen nog voor de V2 toch? En 3 pulse meters is mogelijk?
Dan ga ik vast een leuk setupje bouwen voor het aan te sluiten namelijk, weet iemand ergens stekkertjes tekoop die in de netduino passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:52:
Joop
De nieuwe software is alleen nog voor de V2 toch? En 3 pulse meters is mogelijk?
Dan ga ik vast een leuk setupje bouwen voor het aan te sluiten namelijk, weet iemand ergens stekkertjes tekoop die in de netduino passen?
Nee, de nieuwe software versie 2.0 draait zowel op de v1 alsook op de v2.
Beide versies zijn gelijk en de software kijkt welke netduino er in gebruik is en de configuratie wordt daaraan aangepast. Hoef je dus niets meer aan te doen.

Stekkertjes etc ...ebay. Ik ben toevallig ook wat moois aan het bouwen. Heb net een schilderijlijstje omgetoverd tot een elektronisch kunstwerk aan de muur. Ik maar een foto als het klaar is.
http://www.ebay.com/itm/4...uino-Shield-/170821132598?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Dat dacht ik ook tot vanmorgen, alles draaide nog.
Helaas is rond 11.00u weer de netwerkverbinding weggevallen, ook deze keer bleek het loggen naar de SD kaart gewoon door te lopen.

Nog maar weer eens ff googlen of er meer mensen zijn die een soortgelijk probleem met de V2 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Had je de P1 poort aangesloten?
'k Zou toch de mogelijkheid niet uitsluiten dat het aan de inverterchip tbv P1 ligt, zoals zonnebaas eerder al opperde.
Misschien is de V2 iets gevoeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Cranberry schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:20:
Had je de P1 poort aangesloten?
'k Zou toch de mogelijkheid niet uitsluiten dat het aan de inverterchip tbv P1 ligt, zoals zonnebaas eerder al opperde.
Misschien is de V2 iets gevoeliger?
Om ook dit probleem uit te sluiten heb ik zojuist de inverter chip ff uitgewisseld.
(Had er al eens een paar besteld bij een andere leverancier als reserve)

Toch lijkt me een probleem met de chip op een of andere manier niet aannemelijk aangezien de gegevens die hij naar de SD kaart schrijft wel correct blijven, ook na verbreken van de netwerkverbinding.
Maar zoals gezegd wil ik alle mogelijke oorzaken proberen uit te sluiten dus testopstelling draait weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troek
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-06-2013
JoopC schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:49:
[...]

Troek, Het ophalen van data vanaf de sdKaart. Omdat je een maand opvroeg heeft dit geduurd? ...1 minuut.... Nu komt tegelijk bij de Netduino het verzoek om data te schrijven naar de sdkaart voor data logging want de carrousel loopt door....
In de nieuwe versie wordt het loggen gestopt/afgezet totdat het ophalen van de data is voltooid.

De beginwaarden zijn oa in te stellen in de solar.ini file
Joop, Het ophalen duurt veel langer dan 1 minuut. maar dat ie vast liep dat nog nooit meegemaakt, daarom maak ik er even melding van.

Over de begin waarden: dat is ook de nieuwe versie? en ook voor de V1?

Nogmaals het werkt hartstikke mooi _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
Rol-Co schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:52:
Joop
Bij dx.com

linkje: http://dx.com/p/breadboar...-diy-65-cable-pack-118826

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Passen er daar 2-3 naast elkaar in de netduino? Ik doelde meer op een enkele connector van 4-6 pins bijv.
Maar dit zou ook een optie zijn.

Gevonden!
http://dx.com/p/arduino-c...50cm-10-piece-pack-145616

[ Voor 14% gewijzigd door Rol-Co op 13-04-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Kabeltjes passen makkelijk.
Staan ook op Marktplaats.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/netduino1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/netduino2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/Netduino3.jpg

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ja ik zie het, ik heb die andere al besteld, de 5 in 1, en een relais boardje en zo. Veel spul daar voor de arduino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

deze misschien :)

http://www.conrad.nl/ce/n...ref=search&rt=search&rb=1

[ Voor 19% gewijzigd door Bruzski op 14-04-2013 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Nee da's niks, draadbrugjes kan ik zelf wel maken, ik heb zat van dat draad liggen uit de overclock tijd. Ik zocht gewoon een degelijke stekkerverbinding naar de netduino, 5 in 1 blokje met draad er aan is prima.
Maar ze zijn onderweg, met een week of 2 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Ook de nieuwe inverter chip bleek helaas niet de oplossing te zijn.
Vanmorgen liep alles nog, dus helemaal blij, blijkt de ND rond 9.00u alsnog vastgelopen te zijn.
Maar weer verder zoeken naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Voederbietel schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:16:
Ook de nieuwe inverter chip bleek helaas niet de oplossing te zijn.
Vanmorgen liep alles nog, dus helemaal blij, blijkt de ND rond 9.00u alsnog vastgelopen te zijn.
Maar weer verder zoeken naar een oplossing.
Probeer nu eens alleen S0 of P1 dus niet beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
.

[ Voor 95% gewijzigd door Gé Brander op 14-04-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Rol-Co schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:34:
[...]

Probeer nu eens alleen S0 of P1 dus niet beide.
Dat wordt wat lastig aangezien ik geen S0 heb, ik gebruik alleen de P1, zou dat misschien ook het probleem kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Voederbietel schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:21:
[...]

Dat wordt wat lastig aangezien ik geen S0 heb, ik gebruik alleen de P1, zou dat misschien ook het probleem kunnen zijn??
Denk het niet, ik heb twee Netduino's; 1 voor de P1 en 1 voor de S0 en heb de problemen al heel lang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

[...]

normaal niet, joop gebruikt ook beide maar ik dacht een manier om te vinden bij welke het mis gaat.

@GE
ja maar je gebruikt voor beide 1 netduino? en welke doet bij jou de P1?
V1 of V2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Beide zijn V1 tot vandaag aan toe. Ik heb 1 V2 die ik vandaag ga inzetten naast de V1. Dan kan ik beide testen. De V2 ga ik eerst gebruiken voor de P1 poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

ik heb hier ook beide, en beide doen S0 , de V2 is nog nooit vastgelopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Rol-Co schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:25:
[...]

normaal niet, joop gebruikt ook beide maar ik dacht een manier om te vinden bij welke het mis gaat.

@GE
ja maar je gebruikt voor beide 1 netduino? en welke doet bij jou de P1?
V1 of V2?
Ik krijg steeds meer het vermoedden dat het probleem ergens in het netwerk zit, aangezien de NetDuino gewoon door blijft loggen naar de kaart. Hij is alleen niet meer bereikbaar via het IP-adres.
Ook de act-led (Netwerk activiteit) blijft gewoon knipperen, maar op een of andere manier communiceert hij dan niet meer met het netwerk, ook de in de Fritzbox staat de Netduino dan afgemeld.

Vraag blijft allen waar het probleem wegkomt, bij de Fritzbox of de Netduino. Aangezien de V1 wel gewoon werkt ben ik geneigd de V2 de "schuld" te geven, maar kan dit verder helaas niet onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Kan het geen beveiliging zijn in de fritzbox tegen "iets" en dat ie hem blokkeerd. al eens geprobeerd om de netduino bijv elk half uur naar pv output te laten sturen, en dan bedoel ik eigenlijk om hem minder data te laten verwerken via de fritz, kijken of het dan langer werkt, je haalt nu max 12 uur heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ik heb net V1.3.2 V2 gedownload en op V2 gezet, maar krijg geen pulseregistratie.
In code daarna: If NOT S0pulsemeter verandert in: If S0pulsemeter gaf ook geen resultaat?
Heb nu V1 weer draaien

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:49:
Ik heb net V1.3.2 V2 gedownload en op V2 gezet, maar krijg geen pulseregistratie.
In code daarna: If NOT S0pulsemeter verandert in: If S0pulsemeter gaf ook geen resultaat?
Heb nu V1 weer draaien
Hoe kan dat nou, iedere keer weer komt de NOT naar boven, heb het zelf al tig keer veranderd en Gé zou het ook gewijzigd moeten hebben. Ik heb helaas geen tijd om in het draadje terug te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
klump4u geeft hier aan dat beide opties niet werken.

Ik heb de code destijds aangepast na jouw opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Moet ik de mijne even blank maken van gegevens en uppen, die doet het.

erg vet joop, kan er uren naar kijken.

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/got/dash6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:56:
klump4u geeft hier aan dat beide opties niet werken.

Ik heb de code destijds aangepast na jouw opmerking.
Mooi niet, ik heb het net nagekeken. NOT staat er nog steeds in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Rol-Co schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:47:
Kan het geen beveiliging zijn in de fritzbox tegen "iets" en dat ie hem blokkeerd. al eens geprobeerd om de netduino bijv elk half uur naar pv output te laten sturen, en dan bedoel ik eigenlijk om hem minder data te laten verwerken via de fritz, kijken of het dan langer werkt, je haalt nu max 12 uur heb ik het idee.
Hier heb ik inderdaad ook aan gedacht, de V1 draait echter met delfde update frequentie naar Cosm als de V2. De V1 blijft echter, in tegenstelling tot de V2, wel gewoon in verbinding met het netwerk.

Ik heb het idee dat, simpel gezegd, de Fritzbox een aanvraag naar de ND V2 stuurt of hij nog in de lucht is en dat de V2 deze vraag niet (snelgenoeg) beantwoordt, waarop de Fritzbox besluit "De V2 bestaat niet meer" en hem er vervolgens uitgooit.
Weet alleen niet of er verschil in netwerkcommunicatie zit tussen de V1 en V2.

Ik ben een Newbie in het werken met VB2010, dus ff een vraagje. Zou het kunnen dat er vanuit VB2010 een dll bestandje ofzo niet meegestuurd wordt naar de NetDuino V2?
(Wil eventueel wel ff een screenshotje maken van de references instelling indien nodig/gewenst)

[ Voor 12% gewijzigd door Voederbietel op 14-04-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
JoopC schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:02:
[...]

Mooi niet, ik heb het net nagekeken. NOT staat er nog steeds in.
Ok, ik zie het al. In de V1.3.1 staat het goed en in de V1.3.2 staat het nog fout. Ik ga het aanpassen.

Mijn vraag dus. Moet het in beide aangepast worden of alleen in de V1.3.2?

Het gaat om deze post: JoopC in "P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus"

[ Voor 27% gewijzigd door Gé Brander op 14-04-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gé Brander schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:12:
[...]

Ok, ik zie het al. In de V1.3.1 staat het goed en in de V1.3.2 staat het nog fout. Ik ga het aanpassen.

Mijn vraag dus. Moet het in beide aangepast worden of alleen in de V1.3.2?

Het gaat om deze post: JoopC in "P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus"
3.1 voor de V1 stond het niet in, alleen de V2 versie 3.2 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Rol-Co schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:16:
[...]

3.1 voor de V1 stond het niet in, alleen de V2 versie 3.2 :/
Klopt, ik denk dat ik die keer alleen de versie V1.3.1 heb aangepast maar niet zoals er in de post vermeld stond de versie V1.3.2.

De vraag van mij is dus of ik de #If soPulseMeter in regel 2252 moet veranderen in #If NOT soPulseMeter voor de V1.3.1 versie.

Ik vermoed dat het in de V1.3.1 gelijk zou moeten zijn als in de V1.3.2. Voordat ik de verkeerde dingen online plaats wil ik dit dus even geverifieerd hebben...

De V1.3.2 is nu aangepast en online:
code:
1
Source Code V1.3.2 Netduino Code for V2 Hardware 20130414_1315 (zip)

Ik heb voor het overzicht maar een datum en tijd achter de tekst geplaatst zodat je kan zien van wanneer deze is.

[ Voor 19% gewijzigd door Gé Brander op 14-04-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Moet in beide niet staan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Ik heb even een kleine aanpassing gedaan in het netwerk, de Fritzbox is nu geen DHCP server meer, deze functie heb ik tijdelijk toebedeeld aan het accesspoint. (Engenius ECB 9500)
De NetDuino heeft weliswaar een statisch adres, maar zal zich toch moeten melden bij de DHCP server,
kijken of het probleem zich nu ook voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Voederbietel, de Netduino mag niet voorkomen in de dhcp tabel immers deze is static. Zie je hem er wel tussen staan is er iets nie goe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé, ik gebruik NOT om te kijken of de syntax juist is, immers zonder NOT blijft de tekst grayed en niet nagekeken door de compiler. Daarna verwijder ik de NOT weer maar was er 1 vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
JoopC schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:33:
Gé, ik gebruik NOT om te kijken of de syntax juist is, immers zonder NOT blijft de tekst grayed en niet nagekeken door de compiler. Daarna verwijder ik de NOT weer maar was er 1 vergeten
Duidelijk. Dan zou het nu goed moeten zijn met de V1.3.1 en de V1.3.2 versie op CodePlex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
JoopC schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:29:
Voederbietel, de Netduino mag niet voorkomen in de dhcp tabel immers deze is static. Zie je hem er wel tussen staan is er iets nie goe.
Joop, hij staat er wel in maar dan inderdaad als static IP, is op zich ook logisch dat de DHCP server weet welke IP-adressen er actief zijn in het netwerk, dit om dubbele uitgifte van IP-adressen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ik heb net de nieuwe versie op de V2 gezet.
Ik kan de N+2 alleen via de browser benaderen, verder blijft alles op 0 staan.
Commando now geeft alles 0
Commando telegram kent hij niet
Cosm geeft ook alleen 0
Kabeltjes 1 op 1 overgezet vanaf N+
Heb alles erop aangesloten, TMP36,P1,S0,SD geformatteerd.
Snap er niks van
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/references.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door klump4u op 14-04-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Wat is jouw configuratie klump? Ben je niets vergeten?

Alles ingevuld kwa ip,webserver,poort,ww,s0 regels voor verbruik als je die gebruikt, enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rol-Co schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:29:
Wat is jouw configuratie klump? Ben je niets vergeten?

Alles ingevuld kwa ip,webserver,poort,ww,s0 regels voor verbruik als je die gebruikt, enz enz.
Alles ingevuld ja, alleen ip niet in code gezet maar ik dacht dat dit niet hoefde.
Zal het eens gaan proberen.
Moet het MAC adres ook, en zo ja waar ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Mac heb ik ook niet, maar ip moet wel, niet in de class maar in het gedeelte " here is where the party starts"

Edit:
De code is niet heel erg verschillend, ik heb gewoon 2x vb geopend en naast elkaar gezet. Maakt het overzichtelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Rol-Co op 14-04-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Heb ik gedaan maar ook niks.
Ik ga eens een andere chip proberen voor p1
V1 weer aangesloten, ander keertje verder zoeken.

[ Voor 28% gewijzigd door klump4u op 14-04-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Rol-Co schreef op zondag 14 april 2013 @ 08:07:
[...]

Nee da's niks, draadbrugjes kan ik zelf wel maken
;(
[...]

Voederbietel, ik gebruik ook alleen een P1 aansluiting en voorlopig is de boel op mijn v2 nog steeds stabiel. mwahh ja, garantie tot de deur, lol >:)

[ Voor 52% gewijzigd door Bruzski op 14-04-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:52:
Heb ik gedaan maar ook niks.
Ik ga eens een andere chip proberen voor p1
V1 weer aangesloten, ander keertje verder zoeken.
Klomp, Je zie wat over het hoofd, ik ben potverdrie vandaag 2 uur bezig geweest om die p1 aan te sluiten, had ik het weer eens verkeerd gedaan. Pin 3 en 7 van de IC moeten met elkaar verbonden zijn en ook aan aarde. pfff maar hij doet het nu. Ik heb een hele test opstelling gemaakt voor de nieuwe software en het draait nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Joop, ik heb niks verandert aan de pinnen van de IC, gewoon N+ vervangen door N+2.
Jij zegt dat ze ook verbonden moeten zijn aan de aarde, bedoel je daarmee de GND van Netduino of aarderail in meterkast???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
klump4u schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:41:
Joop, ik heb niks verandert aan de pinnen van de IC, gewoon N+ vervangen door N+2.
Jij zegt dat ze ook verbonden moeten zijn aan de aarde, bedoel je daarmee de GND van Netduino of aarderail in meterkast???
GND van de Netduino moet dat zijn.
Niet gebruikte pinnen aan aarde hangen. De input dan in ieder geval. De output niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Hij doet het nu, ik heb hem gewoon omgeplugt van N+ naar N+2.
Het lag aan de references van SecretLabs.
Hij lade eerst de 4.2.0.1
Heb ik de nieuwste netduinosdk_32bit_NETMF42 geinstalleerd op PC en daarna op de N+2 de nieuwe software met nieuwe references.
Het viel me wel op dat als ik Savememory doe en daarna Loadmemory dat de waarden verdubbelt zijn.
Dit is te zien op PVoutput en COSM en mijn lokale webpagina.
Niet gebruikte pinnen van IC zitten los in breadboard en zijn nergens aan verbonden.
Eerst:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/references.JPG

Daarna:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/references%201.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door klump4u op 15-04-2013 15:21 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
Heeft iemand reeds getest of de php's van Ensconce nog goed werken met de laatste versie?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb als test verschillende V2 netduinos draaien, degenen met de P1 poort komen niet ongeschonden uit de strijd. Ik heb nu lang verder gezocht en getest, en kom tot de conclusie dat ik (zeer waarschijnlijk (ik weet het zeker)) een nieuwe bug heb ontdekt in de core software van Microsoft Micro 4.x. Morgen weet ik meer omdat hier eenvoudig een workaround voor is te schrijven. (wat ik al gedaan heb). Nu draaien/testen ze weer.

https://cosm.com/feeds/120638 (test 666) (na .75 cycles, begin opnieuw)

[ Voor 3% gewijzigd door Willie Wortel op 16-04-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Dat biedt hoop voor o.a. Voederbietel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Cranberry schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:50:
Uiteraard hoop ik ook dat het mijn probleem ook oplost, ben alleen bang dat er bij mij een ander probleem speelt.
Joop is volgens mij aan het testen met de P1 i.c.m. de nieuwste software, mijn probleem speelt al bij de huidige software versie(1.3.2), bij de rest zijn er geen problemen met de 1.3.2. versie van de software icm de P1, dus ik vrees dat er hier iets speelt in het eigen netwerk icm de ND V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Cranberry schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:50:
Ik ben geïnteresseerd met welke versie Visual Studio (express) de programma code in de Netduino is geplaatst. Ik begin te vermoeden dat er versie verschillen zijn in de core software van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Voederbietel schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:45:
[...]

Uiteraard hoop ik ook dat het mijn probleem ook oplost, ben alleen bang dat er bij mij een ander probleem speelt.
Joop is volgens mij aan het testen met de P1 i.c.m. de nieuwste software, mijn probleem speelt al bij de huidige software versie(1.3.2), bij de rest zijn er geen problemen met de 1.3.2. versie van de software icm de P1, dus ik vrees dat er hier iets speelt in het eigen netwerk icm de ND V2.
Nee, de routine's om data op te halen zijn identiek in alle versies en behoeft geen optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
JoopC schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:46:
[...]

Ik ben geïnteresseerd met welke versie Visual Studio (express) de programma code in de Netduino is geplaatst. Ik begin te vermoeden dat er versie verschillen zijn in de core software van Microsoft.
Ik draai met de volgende versie:
Microsoft Visual Studio 2010
Version 10.0.40219.1 SP1Rel
Microsoft .NET Framework
Version 4.5.50709 SP1Rel

Installed Version: VB Express

Microsoft .NET Micro Framework v4.2 01012-169-2510015-70679
Microsoft .NET Micro Framework SDK v4.2
Version 4.2.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Zelf heb ik nog nooit problemen met hangende ND V2's gehad.
Door mij gebruikte versies:
Visual Studio 2010 SP1 10.0.40219
Visual Basic 2010 Express - ENU 10.0.40219
Microsoft .NET Micro Framework SDK 4.2 (QFE2) 4.2.0.0

Netduino SDK 4.2.2 (January 2013) 4.2.0200

Dit alles op een Win7 x64 English OS.

Verschil met Voederbietel op 't eerste gezicht: ik heb geen .NET Framework 4.5, maar die wordt volgens mij voor de ND niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
* knip *

[ Voor 99% gewijzigd door hansdegit op 16-04-2013 22:43 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Even teruggekeken en gevonden dat het anders zat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik zal vandaag de versie v2 software versie 1.3 aanpassen met de strakkere programma code.
dat zal de oplossing zijn voor oa voedselbietel.

kijk naar de testgolfjes van vanaf 5uur gisteren en de golfjes eerder dan 5 uur (zonder aangepaste code)
https://cosm.com/feeds/120638 test666
Ik laat hem tot 5 uur vanavond zo draaien dan heeft hij 24 uur getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Gé Brander schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:10:
[...]

Even teruggekeken en gevonden dat het anders zat? ;)
Exact Gé.
Ik heb even de meest recente code gezien; de fout bij mij is allang opgelost in een nieuwere versie. Ik wilde Joop niet in de verleiding brengen om zijn code te inspecteren; die man heeft het al druk genoeg. En om nu anderen met mijn versiebeheerproblemen op te zadelen....

major edit:
Ik heb tóch nog even een wijziging in de code moeten maken op regel 1311:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Return strOkéReturnString & _
                                (strReturnFunc & "({""fields"":[" & _
                                PulsePinD13.WattageNow.ToString() & "," & _
                                (p1Now.CurrentPowerConsumption * 1000).ToString("F0") & "," & _
                                sglSolarTotalToday.ToString("F2") & "," & _
                                sglElectraTotal.ToString("F2") & "," & _
                                (sglSolarTotalToday - P1Historic.SolarToday).ToString("F2") & "," & _
                                (sglElectraTotal - P1Historic.ElectraToday).ToString("F2") & "," & _
                                (p1Now.ConsumedGas - P1Historic.GasToday).ToString("F2") & "," & _
                                p1Now.ConsumedGas.ToString("F2") & "," & _
                                (PulsePinD13.KWH * 0.001).ToString("F2") & "," & _
                                TemperatureSensor.Temperature & "," & _
                                p1Now.ConsumedElectricityHighTariff.ToString("F2") & "," & _
                                p1Now.ConsumedElectricityLowTariff.ToString("F2") & "," & _
                                p1Now.SolarDeliveryHighTariff.ToString("F2") & "," & _
                                p1Now.SolarDeliveryLowTariff.ToString("F2") & "," & _
                                p1Now.CurrentSolarDelivery.ToString("F2") & _
                                "]})" & vbCr & vbLf)

in de één na laatste regel stond F0 => dat werd dus 0 decimalen, is nie cool. Ik heb daar F2 van gemaakt.

Hetzelfde geldt voor het schrijven naar SDcard op regel 1010.

[ Voor 64% gewijzigd door hansdegit op 17-04-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De V2 met de aanpassing in de 1.3 programma code heeft nu 24 uur staan te draaien. Nu is het Voederbietel zijn beurt om de code in de Netduino te plaatsen, kunnen we kijken of het nu wel goed gaat.
Denk het wel.

Gé Brander heeft de updates op zijn cloud drive, denk dat hij ze asap zal plaatsen op codeplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
JoopC schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:14:
De V2 met de aanpassing in de 1.3 programma code heeft nu 24 uur staan te draaien. Nu is het Voederbietel zijn beurt om de code in de Netduino te plaatsen, kunnen we kijken of het nu wel goed gaat.
Denk het wel.

Gé Brander heeft de updates op zijn cloud drive, denk dat hij ze asap zal plaatsen op codeplex.
Zo gauw ik hem hier binnen heb ga ik hem op de NetDuino zetten en testen.
Ik houdt jullie zoveel mogelijk op de hoogte, kan soms iets langer duren voor er een reactie komt.

(Ik ben op dit moment door de week niet veel online, aangezien ik op dit moment een eindje buiten m'n woonplaats aan 't werk ben, dus 's morgens op tijd het nest uit en 's avonds wat later terug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Bij mij loopt de V2 gewoon door met de aangepaste code, deed hij niet met de oude code, na een aantal uurtjes stopte hij er mee. Dat kan niet op toeval berusten. We hebben dezelfde framework 4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ok, de nieuwe aangepaste code staat online:
https://p1netduinoplus.codeplex.com/releases/view/104150

V1 Hardware V1.3.1
V2 Hardware V1.3.2

Extra commentaar bij de releases wat is aangepast volgt morgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Gé Brander op 17-04-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gé Brander schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:40:
Ok, de nieuwe aangepaste code staat online:
https://p1netduinoplus.codeplex.com/releases/view/104150

V1 Hardware V1.3.1
V2 Hardware V1.3.2

Extra commentaar bij de releases wat is aangepast volgt morgen.
Wat doe ik nu om het geheugen te bewaren van de oude versie die nu draait als ik de nieuwe erop zet?
Savememory of Savememoryautoreload?
En dan Loadmemory of Netduino:Reboot:Autoreload?

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste