[V1.x] P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Hallo Zonaanbidders,

Ja ik heb mij ook aan een V2 overgegeven, ik heb wel programmeerervaring maar dit is toch weer erg veel uitzoeken.
Het werkt nu deels met de V2 na alle items en opmerkingen te hebben doorgelezen.
Met sommige opmerkingen kan ik niet veel, ik zoek mij werkelijk kleurenblind.
De opmerking .Change the deployment target in Project Properties > .NET Micro Framework kan ik werkelijk niet plaatsen, wat moet er nou worden ingesteld en waar??
Maar ik heb toch ook wel resultatan bereikt, ik zie leesbare telegrammen binnen komen via debug, ik zie de waarde vertaald hieronder staan, de P1 input werkt dus.
Maar ik krijg met regelmaar grote hoeveelheden foutmeldingen op mijn errorlijst waar ik niets van begrijp, zoals: opcode 'add.ovf' enz op vele plaatsen, soms ook niet?
Wat ook gek is dat de INI file op mijn memcard niet de zelfde info bevat als wat ik heb ingesteld? gek.
De memcard is inderdaad nodig bij de V2 anders werkt het niet.
Wat ook vreemd is dat de debugging na 20 a 30 minuten stopt met een wakeup datum bericht, dan staat alles stil en gebeurt er niets meer? dit begrijp ik echt niet, wie weet een oplossing hiervoor.
Ik wil deze moduul in mijn huiscomputer bouwen, deze loopt op een Ccontrol uP van Conrad geheel met I2C chips en met ruim 170 i/o punten er in maar ook met MP3 geluid, verschillende LCd terminals en heel veel anders, ik zou het dan ook bijzonder op prijs stellen als de I2C aansluitingen vrij worden gehouden.
Ik gebruik ook LCD display printjes via de PCF8574 welke eenvoudig via de I2C bus kan worden gekoppeld. Op deze Netduino V2 moduul wil ik ook een LCD display aansluiten waar direct de momentele waarden kunnen worden weergegeven. En natuurlijk koppelen aan mijn huiscomputer.
Al met al zie ik uit naar een goed werkende V2 versie waar ik verder op uit kan bouwen.
Ik zie uit naar reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door RuudMR op 09-03-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

gisteravond ook weer een vastloper gehad! :X

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 10-03-2013 00:07 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Bruzski schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 00:52:
[...]

weet niet waar ik die logfiles kan vinden, als ik cronjob.php direct selecteer krijg ik een blanco webpagina met de error #!/usr/bin/php te zien. :-(
Dat is geen foutmelding, maar een onderdeel van de cronjob.

Wat voor webserver heb je? Een synology NAS?

If so, ga dan naar control panel->web services->php settings en vink "Enable display_errors to to display PHP error message" aan.

[ Voor 14% gewijzigd door EnsconcE op 10-03-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
RuudMR schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:45:
Hallo Zonaanbidders,

Ja ik heb mij ook aan een V2 overgegeven, ik heb wel programmeerervaring maar dit is toch weer erg veel uitzoeken.
wat dacht je dat anderen hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:04:
[...]

If so, ga dan naar control panel->web services->php settings en vink "Enable display_errors to to display PHP error message" aan.
inderdaad een synology ds213+ net een week oud, de thecus m3800 gaat de deur uit :( wat een rot ding! had namelijk slechte php ondersteuning, iemand nog interesse stuur maar een dm'tje 8)

Enable display_errors stond al aan! geen verschil helaas.. |:(
moet register_globals niet aan staan :?

[ Voor 7% gewijzigd door Bruzski op 10-03-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:59
Bruzski schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:14:
[...]

inderdaad een synology ds213+ net een week oud, de thecus m3800 gaat de deur uit :( wat een rot ding! had namelijk slechte php ondersteuning, iemand nog interesse stuur maar een dm'tje 8)

Enable display_errors stond al aan! geen verschil helaas.. |:(
moet register_globals niet aan staan :?
Nee volgens mij niet. Ik heb ook een 213+ en ik lees via php de netduino uit.
Dit zijn mijn instellingen:
Webstation: aan
Virtuele host: geen
Persoonlijke website: uit
Mysql: ingeschakeld
PHP:
register globals: uit
php cache: aan
display errors: uit (maar als je die wilt zien moet je die natuurlijk aan zetten :)
php safe mode: aan
php open base dir: uit

Pakket:
mysql 5.1.49
php: 5.3.21

Na de installatie van mysql en php myadmin heb ik:
-een directory 'monitor' gemaakt in de web folder.
-php bestanden gezet in de directory 'monitor'
-setting.inc.php aangepast: database naam, loginnaam en wachtwoord
-in php myadmin een database gemaakt
-rechten toekennen in phpmyadmin voor de gebruiker voor de database
-in browser http://<ip van de nas>/monitor/install.php tiepselen
-in het scherm van de install.php enkele configuratiewaarden invullen (sommige staan in de vb code)
-het script maakt nu in de database de tabellen aan en zal deze ook vullen als je de optie historie hebt aangevinkt. De sd kaart wordt dan uitgelezen.
-install.php hiernoemd naar 'install.php niet meer gebruiken'
-in de browser http://<ip van de nas>/monitor

En, walla, het werkt.
Met veel dank aan de maker van de php code! Top.

Nu het geheel nog in wordpress plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:45:
Hallo Zonaanbidders,

Het werkt nu deels met de V2 na alle items en opmerkingen te hebben doorgelezen.
Met sommige opmerkingen kan ik niet veel, ik zoek mij werkelijk kleurenblind.
De opmerking .Change the deployment target in Project Properties > .NET Micro Framework kan ik werkelijk niet plaatsen, wat moet er nou worden ingesteld en waar??
Maar ik heb toch ook wel resultatan bereikt, ik zie leesbare telegrammen binnen komen via debug, ik zie de waarde vertaald hieronder staan, de P1 input werkt dus.
Maar ik krijg met regelmaar grote hoeveelheden foutmeldingen op mijn errorlijst waar ik niets van begrijp, zoals: opcode 'add.ovf' enz op vele plaatsen, soms ook niet?
Wat ook gek is dat de INI file op mijn memcard niet de zelfde info bevat als wat ik heb ingesteld? gek.
De memcard is inderdaad nodig bij de V2 anders werkt het niet.
Wat ook vreemd is dat de debugging na 20 a 30 minuten stopt met een wakeup datum bericht, dan staat alles stil en gebeurt er niets meer? dit begrijp ik echt niet, wie weet een oplossing hiervoor.
Ik wil deze moduul in mijn huiscomputer bouwen, deze loopt op een Ccontrol uP van Conrad geheel met I2C chips en met ruim 170 i/o punten er in maar ook met MP3 geluid, verschillende LCd terminals en heel veel anders, ik zou het dan ook bijzonder op prijs stellen als de I2C aansluitingen vrij worden gehouden.
Ik gebruik ook LCD display printjes via de PCF8574 welke eenvoudig via de I2C bus kan worden gekoppeld. Op deze Netduino V2 moduul wil ik ook een LCD display aansluiten waar direct de momentele waarden kunnen worden weergegeven. En natuurlijk koppelen aan mijn huiscomputer.
Al met al zie ik uit naar een goed werkende V2 versie waar ik verder op uit kan bouwen.
Ik zie uit naar reacties.
Je schrijft : je hebt programmeer ervaring:
wat staat hier nu: Change the deployment target in Project Properties >..............
Dit houdt in dat je een verkeerde versie gebruikt (4.2<->4.3)
Om eea te veranderen ( Change) wordt aangegeven hoe te handelen door MS VB.

Dat je gegevens op je sdcard niet overeenkomen met de gegevens op het scherm komt omdat je een verkeerde toegangscode hebt ingegeven of er geen verbinding tot stand is gekomen tussen computer-netduino.

De V2 werkt wel zonder sdcard.

Grote hoeveelheden foutmeldingen........'add.ovf' is een melding voor de programmeur en geen foutmelding, kun je gewoon negeren.

Verder zal je je router instellingen na moeten kijken ivm port forwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:04:
[...]

ik probeer alles opnieuw op te bouwen, netduino database aangemaakt, root en geen ww ingevuld in settings.inc, nu krijg ik bij install.php de error Base table or view not found: 1146 Table 'netduino.general_settings'

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
tw_eek schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:15:
[...]

Nee volgens mij niet. Ik heb ook een 213+ en ik lees via php de netduino uit.
Dit zijn mijn instellingen:
Webstation: aan
Virtuele host: geen
Persoonlijke website: uit
Mysql: ingeschakeld
PHP:
register globals: uit
php cache: aan
display errors: uit (maar als je die wilt zien moet je die natuurlijk aan zetten :)
php safe mode: aan
php open base dir: uit

Pakket:
mysql 5.1.49
php: 5.3.21

Na de installatie van mysql en php myadmin heb ik:
-een directory 'monitor' gemaakt in de web folder.
-php bestanden gezet in de directory 'monitor'
-setting.inc.php aangepast: database naam, loginnaam en wachtwoord
-in php myadmin een database gemaakt
-rechten toekennen in phpmyadmin voor de gebruiker voor de database
-in browser http://<ip van de nas>/monitor/install.php tiepselen
-in het scherm van de install.php enkele configuratiewaarden invullen (sommige staan in de vb code)
-het script maakt nu in de database de tabellen aan en zal deze ook vullen als je de optie historie hebt aangevinkt. De sd kaart wordt dan uitgelezen.
-install.php hiernoemd naar 'install.php niet meer gebruiken'
-in de browser http://<ip van de nas>/monitor

En, walla, het werkt.
Met veel dank aan de maker van de php code! Top.

Nu het geheel nog in wordpress plaatsen.
Welke versie van DM heb je draaien? Ik probeer het met een virtuele synology en ik het hetzelfde probleem als bruzski...
Bruzski schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:56:
[...]

ik probeer alles opnieuw op te bouwen, netduino database aangemaakt, root en geen ww ingevuld in settings.inc, nu krijg ik bij install.php de error Base table or view not found: 1146 Table 'netduino.general_settings'

:-(
Heb je wel de laatste PHP pagina gedownload? En weet je zeker dat de database leeg is?

Als je probleem is opgelost, is tabel data_[opgegeven_netduino_naam] wel gevuld wanneer je de install.php hebt gedraaid?

[ Voor 3% gewijzigd door EnsconcE op 10-03-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
EnsconcE schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:00:
[...]

Welke versie van DM heb je draaien? Ik probeer het met een virtuele synology en ik het hetzelfde probleem als bruzski...

[...]

Heb je wel de laatste PHP pagina gedownload? En weet je zeker dat de database leeg is?
4.2.3202
En ik weet niet wat een virtuele synology is.
Als ik de fout zie die bruzski opgeeft denk ik dat er geen tabellen zijn gemaakt die door de install.php normalite gemaakt moeten worden.
Bedenk ook dat de rechten goed moeten staan. In mijn geval moest ik eerst root@nas2 rechten geven terwijl ik in de config het ip adres had opgegeven. Ik begon met het root account omdat ik eerst dacht dat er een database gemaakt zou worden.
Nadat ik de database handmatig had gemaakt en opnieuw de install.php had uitgevoerd ging het vlotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:00:

[...]

Als je probleem is opgelost, is tabel data_[opgegeven_netduino_naam] wel gevuld wanneer je de install.php hebt gedraaid?
inmiddels werkt het al, nu heb ik 0.4 eerst geinstalleerd, install komt met Base table or view not found error maar kan nu wel alles invullen!

edit:
daarna 0.5 er overheen

ik heb history aangezet, zou ik nu logging moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Bruzski schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:08:
[...]

inmiddels werkt het al, nu heb ik 0.4 eerst geinstalleerd, install komt met Base table or view not found error maar kan nu wel alles invullen!

ik heb history aangezet, zou ik nu logging moeten hebben?
Ja, heb je die niet, draai dan ook even de cronjob.php vanuit de browser, misschien dat de database daar ook mee gevuld wordt.

@tw_eek
Een virtuele synology is het os zonder de synology hardware. Synology draait bij mij op VMware ESXi :P

Overigens werkt het bij mij nu wel :S. Ik heb de webservice even uit en aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
EnsconcE schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:11:
[...]

Ja, heb je die niet, draai dan ook even de cronjob.php vanuit de browser, misschien dat de database daar ook mee gevuld wordt.

@tw_eek
Een virtuele synology is het os zonder de synology hardware. Synology draait bij mij op VMware ESXi :P

Overigens werkt het bij mij nu wel :S. Ik heb de webservice even uit en aangezet.
Bedoel je soms dit: http://www.robvanhamersve...dsm-in-a-virtual-machine/

Grappig voor testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Ja, die. XPenology, maar eigenlijk gewoon Synology. Draait bij mij als NAS en draait ook soepel. Is dus al wat meer dan een test systeem :P :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:17:
[...]

Ja, die. XPenology, maar eigenlijk gewoon Synology. Draait bij mij als NAS en draait ook soepel. Is dus al wat meer dan een test systeem :P :o
offtopic maar ESXi is cool, ik heb versie 5 draaien op mijn proliant G5, tegenwoordig is ESXi gratis voor single users >:)

inmiddels draait 0.5 weer prima, afwachten of de logging binnenkomt
http://bruzski-netduino.stx.nl/live/

edit: instellingen voor 2008 R2 heb ik hier vandaan :)
http://blog.vmpros.nl/201...2-template-configuration/

[ Voor 25% gewijzigd door Bruzski op 10-03-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
De website vindt niet dat jij history hebt. Staat in die eerder genoemde tabel wel data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troek
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-06-2013
Bruzski schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:25:
[...]

offtopic maar ESXi is cool, ik heb versie 5 draaien op mijn proliant G5, tegenwoordig is ESXi gratis voor single users >:)

inmiddels draait 0.5 weer prima, afwachten of de logging binnenkomt

edit: instellingen voor 2008 R2 heb ik hier vandaan :)
http://blog.vmpros.nl/201...2-template-configuration/
Heb je tijdens het installatie proces misschien een foutje gemaakt (url verkeert bv) dat je error kreeg?
Want daarna staat het vinkje telkens uit van de historie.

Is mij ook een aantal keren overkomen 8)7

Installatie opnieuw gedaan waarna de historie opgehaald wordt (duurt bij mijn ca. 5min (synology DS111)) tot dat moment.
Waarna cronjob gedraaid dient te worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Troek op 11-03-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43
Ik zou graag mijn Netduino ook voor ketelmonitoring willen gebruiken ipv een apparte laptop. Weet iemand of dit met de "JoopC netduino" te combineren is?

http://blog.hekkers.net/2...oring-the-remeha-calenta/
Voor meer info.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:40:
De website vindt niet dat jij history hebt. Staat in die eerder genoemde tabel wel data?
mmm, in de tabel data_bruzskiv2 staat SolarWattNowPin13 enz.. enz... maar bij bijv. consumptionWattNowP1 staat 0 en bijv. electraConsumedTodayP1 staat NULL :? kloppen deze waarde wel, toch maar weer install draaien :-(

waar haalt ie dan de history vandaan als ik telkens een nieuwe database inricht.. begon zo leuk!! 8)7

edit:
install opnieuw gedaan

Netduino Name : bruzskiv2
Netduino URL : http://192.168.1.147
Port : 500**
wachtwoord netduino 2x ingevuld
cosm /thingspeak : nvt
history aangevinkt

install is direct succesfull, geen 5 minuten wachten niets! grr wat doe ik dan verkeerd |:(

WriteToSDcard staat alleen uit bedenk ik me nu pas!! zou het daar door komen 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Bruzski op 12-03-2013 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Een preview van wat er in het vat zit zeg maar:

[YouTube: http://youtu.be/zHeOpmN0vSY]

Nu alles testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Willie Wortel op 12-03-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ziet er goed uit Joop.
2 temp sensor digitaal zie ik.
Klasse.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
JoopC schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:19:

[video]

Nu alles testen.
Weet je wat nog veel leuker zou zijn?
Deploy via tcp/ip en niet steeds via de usb.
Nu moet ik steeds het ding ontkoppelen, in de meetopstelling plaatsen, testen, deploy en weer terug in de meterkast.

De kleinste ruimte in het huis wordt zo wel erg vaak gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 07:52
Eindelijk een 560 ohm weerstand te pakken. vanavond even die 100 ohm vervangen en hopelijk draait het morgen weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
klump4u schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:28:
Ziet er goed uit Joop.
2 temp sensor digitaal zie ik.
Klasse.
Geef JoopC een computer en Netduino en hij gaat helemaal los!
Grandioos werk JoopC!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:04
Wederom een veelbelovend resultaat, Joop! 'k Ben zeer benieuwd.

Wanneer verwacht je het te releasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Om de cronjob op synology in te stellen, vul je crontab file met de volgende waardes
code:
1
2
0,30    *   *   *   *   root    /usr/syno/bin/php /volume1/web/netduino/cronjob.php
15,45   *   *   *   *   root    /usr/syno/bin/php /volume1/web/netduino/cronjob.php cls

de 0,30 en 15,45 staan voor de minuten op het hele uur. Op minuut 0 en 30 zal de history opgehaald worden. Op minuut 15 en 45 zal gechecked worden of je netduino nog leeft. Ik heb hem zo ingesteld omdat tijdens het ophalen van de history ook gecheckt wordt of je netduino nog in het land der levenden is. Dit kun je overigens uitbreiden naar wens. Bv: 0,10,20,30,40,50

Het pad /volume1/web/netduino/cronjob.php moet je natuurlijk aanpassen nagelang waar je de php pagina geplaatst hebt.

Als je klaar bent, herstart je synology of herstart alleen de cron service via SSH met de volgende commando's

code:
1
2
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S04crond.sh stop 
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S04crond.sh start

Het aanpassen van de crontab file gaat nog wel het makkelijkst met mertymade's config file editor dunkt me:
http://www.mertymade.com/syno/#cfe

En mocht je helemaal los willen gaan met de cron configuraties:
http://cron.nmonitoring.com/cron-generator.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
tw_eek schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:54:
[...]

Weet je wat nog veel leuker zou zijn?
Deploy via tcp/ip en niet steeds via de usb.
Nu moet ik steeds het ding ontkoppelen, in de meetopstelling plaatsen, testen, deploy en weer terug in de meterkast.

De kleinste ruimte in het huis wordt zo wel erg vaak gebruikt.
Je slaat de spijker op zijn kop en dat is nu net het doel van de update.
Als de core software in de Netduino zit kan je straks alles veranderen met de websoftware.
Kijk, de V2 is 4x zo groot qua geheugen dus kan je veel meer uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

[video]

Nu alles testen.
Echt mooi joop, hoe krijg je het voor elkaar.
_/-\o_

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50

[video]

Nu alles testen.
ziet er erg mooi uit.
ben blij dat ik alles heb draaien, maar als ik dit zo zie, dan is het nog eenmaal updaten, en dan alles via het heb.

_/-\o_ :9~

Zie de release graag tegemoed, en als ik moet testen laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hm die S0 meter aansluiten wil hier niet echt lukken. Ik heb de min van de S0 op de min van de netduino gezet. De plus hangt samen met de verbinding naar D1 achter een 1000 ohm weerstand aan de 5V.

Bij een klein stukje democode lijkt het erop dat de puls continue wordt gedetecteerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
public class Program
    {
        private static int count = 0;
        public static void Main()
        {
           var port = new InterruptPort(Pins.GPIO_PIN_D1, true, Port.ResistorMode.Disabled,
                                                  Port.InterruptMode.InterruptEdgeHigh);
            port.OnInterrupt += new NativeEventHandler(OnInterrupt);
            // wait forever...
            Thread.Sleep(Timeout.Infinite);
        }

static void OnInterrupt(uint data1, uint data2, DateTime time)
        {
            Debug.Print("Pulse "+ count + DateTime.Now.ToString());
            count++;
        }

}

De counter loopt als een idioot op. Wat kan ik het beste doen, zwaardere weerstand ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troek
EnsconcE schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:02:
Om de cronjob op synology in te stellen, vul je crontab file met de volgende waardes
code:
1
2
0,30    *   *   *   *   root    /usr/syno/bin/php /volume1/web/netduino/cronjob.php
15,45   *   *   *   *   root    /usr/syno/bin/php /volume1/web/netduino/cronjob.php cls

de 0,30 en 15,45 staan voor de minuten op het hele uur. Op minuut 0 en 30 zal de history opgehaald worden. Op minuut 15 en 45 zal gechecked worden of je netduino nog leeft. Ik heb hem zo ingesteld omdat tijdens het ophalen van de history ook gecheckt wordt of je netduino nog in het land der levenden is. Dit kun je overigens uitbreiden naar wens. Bv: 0,10,20,30,40,50

Het pad /volume1/web/netduino/cronjob.php moet je natuurlijk aanpassen nagelang waar je de php pagina geplaatst hebt.

Als je klaar bent, herstart je synology of herstart alleen de cron service via SSH met de volgende commando's

code:
1
2

Het aanpassen van de crontab file gaat nog wel het makkelijkst met mertymade's config file editor dunkt me:

Het kan ook anders (voor mijn makkelijker) voor de synology.
Ga naar configuratie, taakplanner, maken, door de gebruiker gedefinieerd script.
In opdracht uitvoeren het pad in tikken waar je cronjob staat (/volume1/public/web/.................)
Onder tab planning ingeven wanneer je dit draaien wil.
Volgens mijn kan het alleen maar om het uur, maar is voor mijn voldoende

Whalla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:36:
[...]

Echt mooi joop, hoe krijg je het voor elkaar.
_/-\o_
Rolco, ik heb weer een en ander aangepast, jij als pvoutput expert, kijk hier eens naar, dus 3 SIDS

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/rolco2_zps45ef81e4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/rolco3_zpsd05e91ee.jpg

vul je dus 2 pulsemeters op dezelfde sid dan gaat het programma optellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Willie Wortel op 12-03-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
neographikal schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:22:
Hm die S0 meter aansluiten wil hier niet echt lukken. Ik heb de min van de S0 op de min van de netduino gezet. De plus hangt samen met de verbinding naar D1 achter een 1000 ohm weerstand aan de 5V.

Bij een klein stukje democode lijkt het erop dat de puls continue wordt gedetecteerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
public class Program
    {
        {
           var port = new InterruptPort(Pins.GPIO_PIN_D1, true, Port.ResistorMode.Disabled,
                                                  Port.InterruptMode.InterruptEdgeHigh);
            // wait forever...
        }

{
            Debug.Print("Pulse "+ count + DateTime.Now.ToString());
            count++;
        }

}

De counter loopt als een idioot op. Wat kan ik het beste doen, zwaardere weerstand ertussen?
Je code is dus ook niet juist geschreven.
Je moet de interrupt uitlezen, daarna een waitstate, daarna een interrupt clear.
Op jou manier blijft de interrupt data geven maar daar was je al achter gekomen.
wat ik zou doen is even de door mij geschreven functie converten van vb naar csharp en kijken wat je eruit kan halen. http://www.developerfusion.com/tools/convert/csharp-to-vb/

[ Voor 6% gewijzigd door Willie Wortel op 12-03-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JoopC schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:36:
[...]

Rolco, ik heb weer een en ander aangepast, jij als pvoutput expert, kijk hier eens naar, dus 3 SIDS

[afbeelding]

[afbeelding]

vul je dus 2 pulsemeters op dezelfde sid dan gaat het programma optellen.
Dit ziet er goed uit joop, is dit beperkt aan een maximum aantal pulse meters? Misschien een dropdown om aan te geven hoeveel pulse meters je gaat gebruiken en er onder een drop down hoeveel id's, dan kan je beide schermen in 1schermpje kwijt of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
code:
1
2

code:
1
2

Héél belangrijk: géén spaties in die crontab! Anders doet de syno niets met je wijzigingen.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
hansdegit schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:47:
[...]

Héél belangrijk: géén spaties in die crontab! Anders doet de syno niets met je wijzigingen.
Dat verklaart een heleboel. Na de wijziging heb ik nog niet gekeken waarom er geen historie wordt opgebouwd.
De editor kreeg ik niet aan de praat op een nieuwe 213+. Met VI kom je ook een heel eind als je de commando's weer weet. Good old VI _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Troek schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:35:
[...]

Het kan ook anders (voor mijn makkelijker) voor de synology.
Ga naar configuratie, taakplanner, maken, door de gebruiker gedefinieerd script.
In opdracht uitvoeren het pad in tikken waar je cronjob staat (/volume1/public/web/.................)
Onder tab planning ingeven wanneer je dit draaien wil.
Volgens mijn kan het alleen maar om het uur, maar is voor mijn voldoende

Whalla
Als ik ga naar Control Panel in mijn synology vind ik niets met task of schedule... Welke versie draai je? En heb jij mogelijk een package geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Bookmark alvast de volgende pagina!
http://p1netduinoplusv2.codeplex.com/
Binnenkort online. Duurt nog wel enkele weekjes maar be prepared!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troek
EnsconcE schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:35:
[...]

Als ik ga naar Control Panel in mijn synology vind ik niets met task of schedule... Welke versie draai je? En heb jij mogelijk een package geinstalleerd?
Ik draai de nieuwste versie en dat is momenteel versie DSM 4.2-3202 en de taak planner komt niet package.

[ Voor 5% gewijzigd door Troek op 13-03-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
JoopC schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:39:
[...]

Je code is dus ook niet juist geschreven.
Je moet de interrupt uitlezen, daarna een waitstate, daarna een interrupt clear.
Op jou manier blijft de interrupt data geven maar daar was je al achter gekomen.
wat ik zou doen is even de door mij geschreven functie converten van vb naar csharp en kijken wat je eruit kan halen. http://www.developerfusion.com/tools/convert/csharp-to-vb/
Thanks, ik ga weer verder prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Troek schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:00:
[...]

Ik draai de nieuwste versie en dat is momenteel versie DSM 4.2-3202 en de taak planner komt niet package.
3202 heeft inderdaad een taakplanner! werkt dat prima dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
neographikal schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:55:
[...]

Thanks, ik ga weer verder prutsen :)
Ik had hier een test progje geplaatst.

JoopC in "P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:35:
[...]

de logging werkt eindelijk... pffff, bedankt voor de tip E _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Bruzski schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:02:
[...]

de logging werkt eindelijk... pffff, bedankt voor de tip E _/-\o_
Staat je update niet een beetje snel, de gegevens worden met een interval van 15 seconden ververst door je Netduino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
JoopC schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:04:
[...]

Staat je update niet een beetje snel, de gegevens worden met een interval van 15 seconden ververst door je Netduino.
Bedoel je de live pagina of ook de history?
[...]

Top :)

[ Voor 30% gewijzigd door EnsconcE op 13-03-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Ik krijg het gevoel dat Joop en een schitterend apparaat van aan het maken is.

Ik zou toch willen vragen om toch ook de I2C clock en datalijn vrij te houden.
Het zou fijn zijn als er direct, en dat gaat eenvoudig via de I2C en een lcd via een PCF8574 chip is aan te sluiten. Dan kan direct het verbruik en de zon opbrengst (momentele waarde) weer worden gegeven.
Zelf gebruik ik regelmatig dit printje, kost weinig en is te vinden op site http://www.cctools.eu/home.php
onder de naam I2C terminal. Kosten znd lcd 12,40

Ik denk dat er wel standaard lcd i2c drivers hiervoor zullen zijn.
Via de i2c is zoveel te interfacen en het is zo jammer als dit later niet meer mogelijk is.

Mijn vraag aan Joop, is het mogelijk dit mee te nemen, ik denk dat meer mensen de lcd display dit op prijs zullen stellen. Dit bied ook de mogelijkheid om gemakkelijk sluitverbruikers op te sporen.
Joop, alvast hartelijk dank voor al het werk wat je al heb verricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

[...]

kan ik dit ergens aanpassen dan :? wat is een veilige norm 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 14-03-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Ja, dat is cnstWriteToSDcardIntervalInSeconds en die mag minimaal 12 seconden zijn anders wordt de ND instabiel (heb ik van JoopC begrepen).

Zelf heb ik hem op 15 seconden ingesteld omdat mijn slimme meter niet vaker data aanlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:01:
Ik krijg het gevoel dat Joop en een schitterend apparaat van aan het maken is.

Ik zou toch willen vragen om toch ook de I2C clock en datalijn vrij te houden.
Het zou fijn zijn als er direct, en dat gaat eenvoudig via de I2C en een lcd via een PCF8574 chip is aan te sluiten. Dan kan direct het verbruik en de zon opbrengst (momentele waarde) weer worden gegeven.
Zelf gebruik ik regelmatig dit printje, kost weinig en is te vinden op site http://www.cctools.eu/home.php
onder de naam I2C terminal. Kosten znd lcd 12,40

Ik denk dat er wel standaard lcd i2c drivers hiervoor zullen zijn.
Via de i2c is zoveel te interfacen en het is zo jammer als dit later niet meer mogelijk is.

Mijn vraag aan Joop, is het mogelijk dit mee te nemen, ik denk dat meer mensen de lcd display dit op prijs zullen stellen. Dit bied ook de mogelijkheid om gemakkelijk sluitverbruikers op te sporen.
Joop, alvast hartelijk dank voor al het werk wat je al heb verricht.
Sterker nog, ik heb het geheel nog eens aangepast (dynamisch gemaakt) zodat je zelf alles kan selecteren waarbij de hardware de limit is en niet de software.

Als je de routines aanlever zodat ze erin gehatseflatst kunnen worden is eea geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Zag vanmiddag bij thuiskomst geen data op PVoutput.
Wel gewoon data op Cosm en webpagina.
Normaal doe ik Savememory en dan een reset en daarna Loadmemory.
Nu probeerde ik:[IP]/Netduino:Reboot:AutoReload = Save the Historic memory variables, Reboot & Reload
Hierna geen data meer van vandaag.
versie is V1

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:56:
Ja, dat is cnstWriteToSDcardIntervalInSeconds en die mag minimaal 12 seconden zijn anders wordt de ND instabiel (heb ik van JoopC begrepen).

Zelf heb ik hem op 15 seconden ingesteld omdat mijn slimme meter niet vaker data aanlevert.
net even gekeken naar cnstWriteToSDcardIntervalInSeconds maar die staat gewoon op 600, is dat te snel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Nope, die mag minimaal op 12 komen te staan. Ik denk dat JoopC doelde op de livedata. Die haalt de data om de 3 seconden op. Moet dit getal hoger Joop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
EnsconcE schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:54:
Nope, die mag minimaal op 12 komen te staan. Ik denk dat JoopC doelde op de livedata. Die haalt de data om de 3 seconden op. Moet dit getal hoger Joop?
Ja, als de refresh data van de netduino minimaal 15secs is het overkill om de refresh van de livedata op 3 secs te zetten.

Ik heb vandaag de gehele dag geprogrammeerd, morgenochtend maak ik een nieuw filmpje van de vorderingen, zodat ik weer reacties tegemoet kan zien. maar wat ik nu heb geschreven denk ik wel dat jullie van je stoel zullen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
EnsconcE, als ik klaar ben met programmeren, zal nog wel even duren dan zet ik jou pareltje op mijn NAS. Ben eigenlijk wel benieuwd maar heb al een sneak preview bij het onderschrift van Bruzki gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

JoopC schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:32:
EnsconcE, als ik klaar ben met programmeren, zal nog wel even duren dan zet ik jou pareltje op mijn NAS. Ben eigenlijk wel benieuwd maar heb al een sneak preview bij het onderschrift van Bruzki gedaan.
beide sites zijn gewoon pareltjes!! chappoooo joop en E _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bruzki, ook even op je link geklikt, valt me op dat je de Options pagina laat zien, en mogelijk dus door derden te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 05:01:
@Bruzki, ook even op je link geklikt, valt me op dat je de Options pagina laat zien, en mogelijk dus door derden te wijzigen?
mooi niet, maar Options zoals het nu is is straks voltooid verleden tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Willie Wortel op 15-03-2013 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
JoopC schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:32:
Ok, ik wacht met smart op je feedback 8)
Bruzski schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 00:41:
[...]

beide sites zijn gewoon pareltjes!! chappoooo joop en E _/-\o_
O+

Hierbij ook even een statusupdate: de laatste tijd ben ik door drukte niet meer aan de website toegekomen. Wat ik wel heb gemaakt is dat alle grafieken hun eigen unieke kleur hebben, dit wil ik nog configureerbaar maken voordat 0.6 online komt. De eigen kleur maakt een grafiek herkenbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:55
Rol-Co schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:35:
[...]

Dit ziet er goed uit joop, is dit beperkt aan een maximum aantal pulse meters? Misschien een dropdown om aan te geven hoeveel pulse meters je gaat gebruiken en er onder een drop down hoeveel id's, dan kan je beide schermen in 1schermpje kwijt of maakt dat niet uit?
Dat zou leuk zijn meer pulsemeters om verder uit te bouwen.

Ben zo nu en dan bezig aan een eigen brouwsel met 6 pulsmeters(1 verbruiks en 1 PV-omvormer per fase, nog excl de (sub) Kwh meter/fase als verbruiks scheiding tussen woning en hobby) voor de ND+ V2, daar ik geen P1 heb (DSMR V4 is nog niet beschikbaar met vermogen per fase op P1) en wel een power-balance wil per fase i.v.m. 3 omvormers en verschillende verbruikers via prioriteits-sturing/onderbrekers (via opto en SSR's) incl. I2C gebruiken voor o.a. clock en display's.
(3x25A met soms een gelijktijdigheid bijna 100% beschikbaar vermogen voor een fase i.v.m. hobby cnc-frezen/lassen/snijden) daar het capaiteitstarief 3x35A een flinke stap duurder is
De netbeheerders hoofdzekering voor de ferraris-meter (smelt) is er afgelopen 15 jaar er nog niet uitgeklapt, wel "regelmatig" mijn snellere 3x25A "totaal" afzekering van alle groepen direct na de hoofdschakelaar.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
Domba schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:53:
[...]

Dat zou leuk zijn meer pulsemeters om verder uit te bouwen.

Ben zo nu en dan bezig aan een eigen brouwsel met 6 pulsmeters(1 verbruiks en 1 PV-omvormer per fase, nog excl de (sub) Kwh meter/fase als verbruiks scheiding tussen woning en hobby) voor de ND+ V2, daar ik geen P1 heb (DSMR V4 is nog niet beschikbaar met vermogen per fase op P1) en wel een power-balance wil per fase i.v.m. 3 omvormers en verschillende verbruikers via prioriteits-sturing/onderbrekers (via opto en SSR's) incl. I2C gebruiken voor o.a. clock en display's.
(3x25A met soms een gelijktijdigheid bijna 100% beschikbaar vermogen voor een fase i.v.m. hobby cnc-frezen/lassen/snijden) daar het capaiteitstarief 3x35A een flinke stap duurder is
De netbeheerders hoofdzekering voor de ferraris-meter (smelt) is er afgelopen 15 jaar er nog niet uitgeklapt, wel "regelmatig" mijn snellere 3x25A "totaal" afzekering van alle groepen direct na de hoofdschakelaar.
Wil je de S0 tellers via I2C uitlezen of heb je een andere oplossing op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
tw_eek schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:17:
[...]

Wil je de S0 tellers via I2C uitlezen of heb je een andere oplossing op het oog.
Tot nu toe ga ik uit van de S0's rechtstreeks op de digitale inputs van ND+ V2 zoals ook Joop C deze progammeert en I2C voor de RTC (DS1307) en eventueel sensors en display (1602).

Benodigde outputs zijn beperkt, voorkomen dat enkele grote gebruikers inschakelen met lage prioriteit zoals wasmachine/vaatwasser of een warmte pomp start om bij te verwarmen als hobbyverbruik even veel elektra vraagt.
Hoe ik het exact verdeel weet ik nog niet daarvoor moet ik eerst een tijdje monitoren, de zekering gaat er ook maar een paar keer per jaar uit en altijd door te veel verbruikers gelijktijdig in gebruik, maar met 2 lucht/lucht en straks nog een lucht/water warmtepomp wordt de gebruiksruimte een stuk krapper.

Deze ND+ V2 is alleen voor elektra, voor warmte ga ik een aparte gebruiken voor monitoring i.v.m. daar ik straks 4 verschillende warmtebronnen heb (gas-CV, hout-CV, warmte pompen en zonnecollectors en waarschijnlijk nog bij <-10C wat elektra)

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
Domba schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:16:
[...]

Tot nu toe ga ik uit van de S0's rechtstreeks op de digitale inputs van ND+ V2 zoals ook Joop C deze progammeert en I2C voor de RTC (DS1307) en eventueel sensors en display (1602).

Benodigde outputs zijn beperkt, voorkomen dat enkele grote gebruikers inschakelen met lage prioriteit zoals wasmachine/vaatwasser of een warmte pomp start om bij te verwarmen als hobbyverbruik even veel elektra vraagt.
Hoe ik het exact verdeel weet ik nog niet daarvoor moet ik eerst een tijdje monitoren, de zekering gaat er ook maar een paar keer per jaar uit en altijd door te veel verbruikers gelijktijdig in gebruik, maar met 2 lucht/lucht en straks nog een lucht/water warmtepomp wordt de gebruiksruimte een stuk krapper.

Deze ND+ V2 is alleen voor elektra, voor warmte ga ik een aparte gebruiken voor monitoring i.v.m. daar ik straks 4 verschillende warmtebronnen heb (gas-CV, hout-CV, warmte pompen en zonnecollectors en waarschijnlijk nog bij <-10C wat elektra)
Kijk anders even naar het schema dat ik in het eerste netduino forum heb gepost. Hiermee kan je 4 s0 tellers aansluiten en is eenvoudig uit te breiden naar 8 of 16.
Met wat simpele hardware heb ik externe tellers gemaakt die je met een multiplexer kan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
SO Pulse, temperatuur meters en ICs opnieuw geprogrammeerd.
En met een 74HC585 kan je zowel de input als output vergroten.
Hier een preview:

[YouTube: http://youtu.be/geCEyKjMppQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
JoopC schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:35:
Hier een preview:

[video]
Ziet er super uit, met veel mogelijkheden
De pin multiplier 74HC zal een 595 zijn?

@Tw_eek; je schema had ik al gezien, maar ik ga niet zo mega snel als Joop C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
code:
1
2

code:
1
2

Ik heb de cronjob aangepast omdat hij niet altijd bleek te draaien
code:
1
2
0,30    0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,7,18,19,20,21,22,23    *   *   *   root    /usr/syno/bin/php /volume1/web/netduino/cronjob.php
15,45   0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,7,18,19,20,21,22,23    *   *   *   root    /usr/syno/bin/php /volume1/web/netduino/cronjob.php cls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-12-2024

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

De netduino + werkt hier naar tevredenheid. weinig vastlopers draait nu al vanaf eind febr.

Maar als ik dan de geweldige promo film voor bij zie komen dan twijfel ik toch of ik geen Netduino plus 2 ga kopen 8) . @alle programmeurs die hier aan meegewerkt hebben _/-\o_

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

JoopC,
Het ziet er weer belovend uit hoor.
Vraagje over onewire temp, komt deze op analoge poort of kan men dit zelf nog aanpassen naar digitale poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
zonnebaas schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:17:
De netduino + werkt hier naar tevredenheid. weinig vastlopers draait nu al vanaf eind febr.

Maar als ik dan de geweldige promo film voor bij zie komen dan twijfel ik toch of ik geen Netduino plus 2 ga kopen 8) . @alle programmeurs die hier aan meegewerkt hebben _/-\o_
Zonnebaas, ik zou even wachten met het kopen van een v2, misschien past de code ook in een v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:29:
JoopC,
Het ziet er weer belovend uit hoor.
Vraagje over onewire temp, komt deze op analoge poort of kan men dit zelf nog aanpassen naar digitale poort?
Ja, alles is makkelijk aanpasbaar, we moeten gewoon kijken hoe het een en ander het beste werkt, alle input is welkom.
Het streven is naar een zo eenvoudig mogelijk programma maar heel krachtig. We willen waar voor ons geld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

JoopC schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:36:
[...]

Zonnebaas, ik zou even wachten met het kopen van een v2, misschien past de code ook in een v1.
Dat zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
Hier een preview:

[video]
Ziet er erg mooi uit en snel.

Snap alleen zelf niet wat je met de timer kan / gaat doen.

En gaat het ook werken met een ander ic ?
De SN74LS04N

die wordt door merdere mensen gebruikt, ik weet Bruzski en ikzelf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-12-2024

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

JoopC schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:36:
[...]

Doen we maar ik volg het topic met grote belangstelling !
Ook met de V1 heb ik al wat PV collega's doen verbazen wat er mogelijk is.
Kreeg vandaag nog een SMS van een collega die zijn eerste kWh binnen had gehaald.
Het PV virus grijpt om zich heen.

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Hier een preview:

[video]
Wow, ik heb hem gewoon 3x moeten draaien om te kijken wat er allemaal in zit, kan niet wachten om dit op de V2 te pielen.
Ook leuk om te zien dat mijn idee er in terecht is gekomen. :)

Is de release dit weekend? Het word namelijk bout weer dus zou mooi zijn om even te pielen met de S0 meters en de netduino's.

[ Voor 11% gewijzigd door Rol-Co op 15-03-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Rol-Co schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:07:
[...]

Wow, ik heb hem gewoon 3x moeten draaien om te kijken wat er allemaal in zit, kan niet wachten om dit op de V2 te pielen.
Ook leuk om te zien dat mijn idee er in terecht is gekomen. :)

Is de release dit weekend? Het word namelijk bout weer dus zou mooi zijn om even te pielen met de S0 meters en de netduino's.
Nee, helaas is de release nog niet dit weekend en hoogstwaarschijnlijk ook niet volgend weekend. Sorry.
Zodra JoopC hem vrijgeeft zal ik de CodePlex pagina updaten en de handleiding (nieuw) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gé Brander schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:14:
[...]

Nee, helaas is de release nog niet dit weekend en hoogstwaarschijnlijk ook niet volgend weekend. Sorry.
Zodra JoopC hem vrijgeeft zal ik de CodePlex pagina updaten en de handleiding (nieuw) maken.
Er moet toch iemand testen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:43:
[...]

Wat Gé Brander al schreef, de software is nog niet af. het streven is om helemaal afscheid te nemen van MS VB/C# als het op deployen naar de Netduino gaat. Dit kan namelijk ook met een ander programmatje via een HEX bestand. Als alles goed is maken we een HEX bestand naast de code zodat het gebruiksvriendelijker wordt.
Het streven is alles via het locale netwerk in te stellen.

Het filmpje was maar een inkijkje, er volgen nog veel meer veranderingen, het wordt eeeeeel moooooi.
Alle input is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Rol-Co schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:43:
[...]

Ja, dat klopt. Maar eerst moet het klaar zijn voordat we kunnen testen. Nogmaals, JoopC doet alle coding en het is hobby, laten we er voor zorgen dat het ook hobby voor hem blijft en hem niet opjagen.

Als het klaar is, is het klaar. Er is niemand van afhankelijk, niemand wordt ziek als het niet klaar is...

Geduld is een schone zaak...

p.s. Ook ik vind het leuk en ben zeer benieuwd naar het resultaat. Maar geen druk op JoopC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Nee joh was maar gein, het loopt hier wel door hoor, geen haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
JoopC: ik zag dat je een thread.sleep in de oninterrupt gebruikt van 100ms, maar volgens mij is dit niet nodig :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
public class Program
    {
        private static InterruptPort port;
        {
          port = new InterruptPort(Pins.GPIO_PIN_D0, true, Port.ResistorMode.PullUp,
                                                  Port.InterruptMode.InterruptEdgeLow);
            port.ClearInterrupt();  
            // wait forever...
        }

{
            Debug.Print("Pulse "+ count + " " + DateTime.Now.ToString());
            count = count+1;
            port.ClearInterrupt();
        }

}

Levert:

code:
1
2
3
4
Pulse 0 06/01/2011 00:00:15
Pulse 1 06/01/2011 00:00:21
Pulse 2 06/01/2011 00:00:26
Pulse 3 06/01/2011 00:00:32

Scheelt je misschien weer wat performance :P

Stomme vraag trouwens, maar waarom zit alle code in de zipfile in 1 vb bestand? Ik ben gewend om de boel netjes op te delen in namespaces/mappen voor het overzicht. Is dit bad practice op een netduino?

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 16-03-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoopC,
Is het ook mgelijk om de schakel functie op tempratuur te laten schakelen.
bijv: als de omvormer temp te hoog wordt dat er een ventilator geschakeld wordt?
greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Hierbij versie 0.6
https://www.dropbox.com/s/i026gvhfz98fpqp/netduinoV0.6.zip
http://p1pnetduino.codeplex.com/

HIervoor moet je je bestaande database leegmaken. Draai vervolgens weer de install.php zoals je initieel hebt gedaan. Er zijn wat wijzigingen geweest in de database waarvoor ik geen migratie script heb geschreven.

Wat hierbij nieuw is dat je zelf kan bepalen wat wordt weergegeven, dit kan onder settings. Alleen de Chart tabblad werkt bij settings. Als er geen foutmelding komt weet je dat alles goed gegaan is.

Ook de kleuren van de charts zijn initieel goed afgestemd. Als je wat anders wil, dan kan dat nu :).

Daarnaast heb ik nog wat bugfixes gedaan/ontwerpswijzigingen gemaakt.
  • Een loadingpagina bij day, week, month en custom. Houd er nu dus rekening mee dat je geduld moet hebben bij in ieder geval bij de week, month en custom. Er worden grote hoeveelheden data verwerkt en het duurt even voordat die data op beeld is.
  • Bugfixes @ custom
  • Bij custom mogelijk maken een standaard lijst te hebben met keuzes die meteen weergeven wordt
  • Meerdere datasets bij custom mogelijk maken, hierdoor heb je een lijst met standaard datasets als keuze
  • Het disabelen en het weglaten van een logveld (b.v. gas consumed total of electra consumed low)
  • Het weglaten van een hele chart (b.v. solar of temp)
  • Sturen van een mailtje wanneer de netduino niet te bereiken is
  • De dialogs hebben nog wat aandacht nodig
  • Aanklikken text van text achter checkboxes mogelijk maken
  • Standaardkleuren die aan te passen zijn voor een logveld
  • Bij animo ook ondersteuning voor meerdere netduino's
  • Vast nog iets wat ik vergeten ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:53:
Hierbij versie 0.6

HIervoor moet je je bestaande database leegmaken. Draai vervolgens weer de install.php zoals je initieel hebt gedaan. Er zijn wat wijzigingen geweest in de database waarvoor ik geen migratie script heb geschreven.

• Vast nog iets wat ik vergeten ben >:)
[/list]
versie stond nog op 0.5 in de index.php >:) , inmiddels aangepast, werkt weer super 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Oeps :9

De download is nu ook aangepast.

[ Voor 69% gewijzigd door EnsconcE op 17-03-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:40:
JoopC,
Is het ook mgelijk om de schakel functie op tempratuur te laten schakelen.
bijv: als de omvormer temp te hoog wordt dat er een ventilator geschakeld wordt?
greetz
Het is mogelijk om een menu met vergelijkingen te maken, zoiets als:

IF X ? X ? WAARDE THEN PIN Y ON/OFF

waarbij X staat voor de dataStreams zoals P1x of Temperature(2) of soPulseMeter(1)

waarbij ? staat voor de vergelijking > < = / *

waarbij Y staat voor PIN D0~D13 of van de multiplier

dus Temperarure(1) > 20 PIN 5 ON
of soPulseMeter(2)WATT + soPulseMeter(1)WATT < 500 PIN 4 OFF

Zal mijn gedachten er eens over laten gaan maar moeilijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
neographikal schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:27:
Stomme vraag trouwens, maar waarom zit alle code in de zipfile in 1 vb bestand? Ik ben gewend om de boel netjes op te delen in namespaces/mappen voor het overzicht. Is dit bad practice op een netduino?
neographikal, dit is gewoon een keuze van aanpak, ik vind het het snelst om alles onder elkaar te zetten en via de dropdown menu (bovenin je editor) te jumpen naar de functies. Er is geen beste aanpak, het is maar wat je makkelijk vindt.
Meestal als een project gereed is wordt de code in vakjes ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
EnsconcE schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:53:
Hierbij versie 0.6

Wat hierbij nieuw is dat je zelf kan bepalen wat wordt weergegeven, dit kan onder settings. Alleen de Chart tabblad werkt bij settings. Als er geen foutmelding komt weet je dat alles goed gegaan is.

Ook de kleuren van de charts zijn initieel goed afgestemd. Als je wat anders wil, dan kan dat nu :).

Daarnaast heb ik nog wat bugfixes gedaan/ontwerpswijzigingen gemaakt.
  • Een loadingpagina bij day, week, month en custom. Houd er nu dus rekening mee dat je geduld moet hebben bij in ieder geval bij de week, month en custom. Er worden grote hoeveelheden data verwerkt en het duurt even voordat die data op beeld is.
  • Bugfixes @ custom
  • Bij custom mogelijk maken een standaard lijst te hebben met keuzes die meteen weergeven wordt
  • Meerdere datasets bij custom mogelijk maken, hierdoor heb je een lijst met standaard datasets als keuze
  • Het disabelen en het weglaten van een logveld (b.v. gas consumed total of electra consumed low)
  • Het weglaten van een hele chart (b.v. solar of temp)
  • Sturen van een mailtje wanneer de netduino niet te bereiken is
  • De dialogs hebben nog wat aandacht nodig
  • Aanklikken text van text achter checkboxes mogelijk maken
  • Standaardkleuren die aan te passen zijn voor een logveld
  • Bij animo ook ondersteuning voor meerdere netduino's
  • Vast nog iets wat ik vergeten ben
Deze ga ik zeker uitproberen. Voor mij is het een goede aanvulling kan zijn op de al aanwezige code van Joop en Ge Brander et al.
Als de netduino de data op SD schrijft met maximaal detail, dan kan je met PHP/mysql verder voor rapportage naar jezelf en service providers.
Maar aan de andere kant is er ook veel te zeggen voor een 'all in one' oplossing. Niet iedereen heeft PHP/mysql tot zijn/haar beschikking of kan deze beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
tw_eek schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:59:
[...]

Deze ga ik zeker uitproberen. Voor mij is het een goede aanvulling kan zijn op de al aanwezige code van Joop en Ge Brander et al.
Als de netduino de data op SD schrijft met maximaal detail, dan kan je met PHP/mysql verder voor rapportage naar jezelf en service providers.
Maar aan de andere kant is er ook veel te zeggen voor een 'all in one' oplossing. Niet iedereen heeft PHP/mysql tot zijn/haar beschikking of kan deze beheren.
Eens, ik kies voor php omdat ik de netduino niet aan het internet wil hebben. De keuze is nu vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
EnsconcE schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:16:
[...]

Eens, ik kies voor php omdat ik de netduino niet aan het internet wil hebben. De keuze is nu vrij :)
Ja EnsconcE, je hebt super werk geleverd, je komt naast Gé Branders in de hoofdrol in de professionele Portfolio promotie film. Film en foto is mijn grote hobby en weet (laat ik bescheiden zijn) iets meer van Adobe software (Photoshop, AfterEffects en Premiere Pro) als gemiddeld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
JoopC schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:40:
[...]

Ja EnsconcE, je hebt super werk geleverd, je komt naast Gé Branders in de hoofdrol in de professionele Portfolio promotie film. Film en foto is mijn grote hobby en weet (laat ik bescheiden zijn) iets meer van Adobe software (Photoshop, AfterEffects en Premiere Pro) als gemiddeld. 8)
Whoei 8)

Dat was me al opgevallen, dergelijke filmpjes helpen altijd mooi dit product te promoten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Dank aan EnsconcE voor het beschikbaar stellen van zijn creatie op CodePlex. Op een aparte pagina: http://p1pnetduino.codeplex.com/

Handleiding en meer informatie volgt later. Thanks EnsconcE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JNSchouten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:42
JoopC,

Volgens mij zag ik nu voor iedere digitale sensor een eigen poort. Dit is jammer en niet nodig. Het is redelijk eenvoudig om de DS18S20 parallel te schakelen. Hierdoor is maar 1 poort nodig, maar moet de software wel in stellen zijn voor de adressen van de temperatuursensoren. En natuurlijk een naam of locatie

Het grote voordeel is dat het dan mogelijk is om meerdere sensoren te plaatsen.

PS. Super project, ik kan niet wachten om de V2 straks in te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

kwam vanmiddag thuis van werk en merkte op dat mijn V2 weer was vastgelopen :-(
geen pijl op te trekken!! |:( ene keer gaat het 2-3 weken goed, andere keren gaat het na paar dagen al mis :(

zucht... :F

[ Voor 42% gewijzigd door Bruzski op 18-03-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:01:

Krijg je bijna alleen als de spanning er af is geweest van de router of als er geen internet is/ was.
Hier blijft de v2 tot nu toe gewoon draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Eigenlijk zou er een stukje foutafhandeling omheen moeten dan, zodat de mislukte requests gequeued worden worden. Ben voor mezelf nu ook zoiets aan het bouwen :) Ik heb ook last van crashes maar dat zal wel aan mezelf liggen, eigen programmatuur :P

[ Voor 21% gewijzigd door neographikal op 18-03-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Bruzski schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:01:
geen pijl op te trekken!! |:( ene keer gaat het 2-3 weken goed, andere keren gaat het na paar dagen al mis :(

Je kan de php pagina laten mailen zodat je het iig weet wanneer hij eruit ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
neographikal schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:06:
Eigenlijk zou er een stukje foutafhandeling omheen moeten dan, zodat de mislukte requests gequeued worden worden. Ben voor mezelf nu ook zoiets aan het bouwen :) Ik heb ook last van crashes maar dat zal wel aan mezelf liggen, eigen programmatuur :P
JoopC heeft het al gemeld eerder in dit topic. Het is een fout in de Netduino SDK of Netduino firmware. Is ook al gemeld bij Netduino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
EnsconcE schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:08:
[...]

Je kan de php pagina laten mailen zodat je het iig weet wanneer hij eruit ligt...
Waarschijnlijk is de beste oplossing een hardwarematige watchdog. Een simple timertje die je in je while loop moet resetten en als dat niet gebeurd zal de timer een hardwarematige reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
tw_eek schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:17:
[...]

Waarschijnlijk is de beste oplossing een hardwarematige watchdog. Een simple timertje die je in je while loop moet resetten en als dat niet gebeurd zal de timer een hardwarematige reset geven.
Daar had ik ook al aan gedacht, maar dan moet je werken met een hardwarematige schakelaar die de netduino aanhoudt en dus uitgaat op het moment dat de netduino vastloopt. Maar, hier zijn een aantal problemen:
1. Het is een workaround, en die zuigen op voorhand
2. Dat je een schakelaar aanhoudt, betekent het niet dat de schakelaar ook echt uit gaat wanneer hij vastloopt.

Dit timer waar jij het over hebt zal binnen de netduino moeten lopen, en die werkt niet meer wanneer de netduino vastloopt ;). Wat in theorie kan is het resetten van de netduino middels de php pagina, maar de netduino ontvangt geen signalen meer als hij hangt.

Kortom. we kunnen beter debuggen en de echte oorzaak vinden/oplossen. Persoonlijk denk ik ook dat het goed is om te weten op welk moment de netduino eruit knalt. Voor nu moeten we ons vasthouden aan de bug die gevonden is door JoopC en belangrijk is gemaakt door de medetweakers. Hopelijk hebben we daarmee de belangrijkste ook te pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door EnsconcE op 18-03-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
EnsconcE schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:44:
[...]

Daar had ik ook al aan gedacht, maar dan moet je werken met een hardwarematige schakelaar die de netduino aanhoudt en dus uitgaat op het moment dat de netduino vastloopt. Maar, hier zijn een aantal problemen:
1. Het is een workaround, en die zuigen op voorhand
2. Dat je een schakelaar aanhoudt, betekent het niet dat de schakelaar ook echt uit gaat wanneer hij vastloopt.

Dit timer waar jij het over hebt zal binnen de netduino moeten lopen, en die werkt niet meer wanneer de netduino vastloopt ;). Wat in theorie kan is het resetten van de netduino middels de php pagina, maar de netduino ontvangt geen signalen meer als hij hangt.

Kortom. we kunnen beter debuggen en de echte oorzaak vinden/oplossen. Persoonlijk denk ik ook dat het goed is om te weten op welk moment de netduino eruit knalt. Voor nu moeten we ons vasthouden aan de bug die gevonden is door JoopC en belangrijk is gemaakt door de medetweakers. Hopelijk hebben we daarmee de belangrijkste ook te pakken.
Ok, laten we het met een filmpje op deze avond beter bekijken. Een hardware watchdog is een normale gang van zake bij een embedded systeem.

http://highfieldtales.wor...atchdog-for-the-netduino/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:04
Joop, kwam er ook nog een functionaliteit in dat de actuele opbrengst op nul gezet wordt i.p.v. de laatst bepaalde waarden te blijven aanhouden?
Bijvoorbeeld: als er na x minuten geen volgende puls is (afhankelijk van aantal pulsen per kWh), dan is de actuele opbrengst 0 W.

[ Voor 31% gewijzigd door Cranberry op 18-03-2013 22:58 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste