Ik heb ook een nieuwe versie van de PHP pagina klaar:
- Een loadingpagina bij day, week, month en custom. Houd er nu dus rekening mee dat je geduld moet hebben bij in ieder geval bij de week, month en custom. Er worden grote hoeveelheden data verwerkt en het duurt even voordat die data op beeld is.
- Bugfixes @ custom
- Bij custom mogelijk maken een standaard lijst te hebben met keuzes die meteen weergeven wordt
- Meerdere datasets bij custom mogelijk maken, hierdoor heb je een lijst met standaard datasets als keuze
- Het disabelen en het weglaten van een logveld (b.v. gas consumed total of electra consumed low)
- Het weglaten van een hele chart (b.v. solar of temp)
- Sturen van een mailtje wanneer de netduino niet te bereiken is
- De dialogs hebben nog wat aandacht nodig
- Aanklikken text van text achter checkboxes mogelijk maken
- Standaardkleuren die aan te passen zijn voor een logveld
- Bij animo ook ondersteuning voor meerdere netduino's
- Vast nog iets wat ik vergeten ben
Het is met deze versie mogelijk dat er een email gestuurd wordt wanneer de netduino down is. Op dit moment heb ik alleen gmail werkend omdat ik zelf met gmail werk. Ik ben ook nog zoekende naar hoe ik het beste de smtp server geconfigureerd krijg vanuit de webinterface, maar daar heb ik hulp voor nodig. Ik moet van jullie weten, als er geen gebruik gemaakt wordt van gmail, hoe bij jou de mail.inc.php geconfigureerd wordt (deze vind je in de inc map). Als je er niet uitkomt, stuur me een PM of gooi een message in dit topic zodat ik je kan helpen de mail.inc.php te configureren.
Het aanpassen van de mail.inc.php voor gmail wijst voor zich.
Het versturen van de email gaat automatisch met je cronjob. Wanneer deze draait en de netduino is niet te bereiken, krijg je een email. Je kan ook, los van het updaten, een cronjob draaien die alleen checkt of de netduino nog leeft. Maak een cronjob aan met de volgende parameters op je php binary:
/var/www/netduino2/cronjob.php cls
Je kan ook testen of er wel email verstuurd wordt, maak dan de cronjob aan met de volgende parameter:
/var/www/netduino2/cronjob.php clstest
Als er iemand de cronjob.php op windows met task scheduler draait, laat me dan weten of het lukt om de parameter toe te voegen is en of dat eventueel afwijkend is.
Het installeren doe je door je bestaande bestanden weg te gooien en de nieuwe er overheen te kopieren. Install.php hoeft niet meer gedraait te worden als je dat al gedaan hebt. Verwijder deze wel na het kopieren.
https://www.dropbox.com/s/p56lbx0luaggn4h/netduinoV0.5.zip?m