[V1.x] P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:29
EnsconcE schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:06:
2 manieren:
De DNS record (domeinnaam) laten verwijzen naar je huis adres. Hiervoor moet je bij diegene zijn die jouw domeinnaam geregistreerd heeft

Of een index.html met een frame bij je webhoster zetten. In dat frame kun je dan je nas pagina opnemen.

De eerste oplossing is wel de mooiste
Nog beter is een dynamic dns waarbij je router of nas periodiek(en na reboot) zijn huidige ip-adres doorgeeft. Mijn inziens is dit de meest betrouwbare optie. Op dyndns.org kan je hiervoor terecht.
Meeste routers en zeker je nas ondersteunen dynamic dns.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
APPIE HEIN: verander 1000 in 1500 or whatever in INDEX.HTML

Zo kan je alles aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/APIE_zpsdb0f8e1a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
EnsconcE schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:06:
2 manieren:
De DNS record (domeinnaam) laten verwijzen naar je huis adres. Hiervoor moet je bij diegene zijn die jouw domeinnaam geregistreerd heeft

Of een index.html met een frame bij je webhoster zetten. In dat frame kun je dan je nas pagina opnemen.

De eerste oplossing is wel de mooiste
Ik ga kijken naar de mogelijkheden vandaag.
EnsconcE, bedoel je het zo bij WebReus.nl, 7 euro is ook niet veel.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/webdomein_zps81f2ebaa.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Willie Wortel op 02-03-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ik heb via DynDNS de service met dynamische DNS. Dat werkt super als je een modem hebt dat verschillende adressen kan krijgen van de provider. (DHCP)
Je router moet wel DynDNS ondersteunen dan. Maar de meeste doen dat tegenwoordig wel.

Als je zeker weet dat je geen DHCP hebt vanuit je provider dan kan je inderdaad een domeinnaam registreren met DNS en dan aan de hoster vragen een DNS record (A-record) aan te maken welke verwijst naar jouw vaste IP adres.

[ Voor 10% gewijzigd door Gé Brander op 02-03-2013 11:24 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ha Gé, ja ik heb een vast IP adres, ik zit bij Telfort (al jaren) en heb ook nog nooit storing of klachten gehad en dat voor 20 euro per maand. Is niet echt veel geld.
Ik ga vandaag bij WebReus een domeinnaam registreren, is gewoon het goedkoopst. DynDNS vraagt veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
JoopC schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:42:
Ha Gé, ja ik heb een vast IP adres, ik zit bij Telfort (al jaren) en heb ook nog nooit storing of klachten gehad en dat voor 20 euro per maand. Is niet echt veel geld.
Ik ga vandaag bij WebReus een domeinnaam registreren, is gewoon het goedkoopst. DynDNS vraagt veel meer.
Inderdaad is dat duurder, maar met een DHCP adres ben je wel genoodzaakt daartoe helaas. Misschien over drie maanden als mijn glasvezel aansluiting er is, dat ik dan wel een vast IP adres heb... Ik verheug me er nu al op. 300Mbit up en down :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb ook glasvezel in huis, kan ik ook aansluiten, ik gebruik het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Willie Wortel op 02-03-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:29
JoopC schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:42:
Telfort verstrekt aan consument voor zover ik weet geen vast ip adres. Kan wel goed zijn dat je al jaren dezelfde hebt. Bij UPC kan je het volgens mij door 24 uur je modem uit te hebben staan al een nieuwe krijgen. Weet niet of het tegenwoordig nog steeds zo is.

Dyndns is toch gratis als ik mij niet vergis? Ik heb wel een betaald account. Helaas maar met 1 login, anders had je zo een gratis subdomein van mij kunnen krijgen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Donderdag heb ik hier gepost dat ik foute waarden op PVOutput zag. Inmiddels heb ik de oorzaak gevonden:
Ik gebruik een stukje UTP kabel om de S0-signalen van de beide kWh-meters bij m'n ND+2 te brengen. Deze kabel loopt langs de trafo van de deurbel. Vanmorgen geconstateerd dat als er aangebeld wordt, een flinke hoeveelheid onjuiste pulsen wordt opgepikt (bijv. ruim 3000W opwek bij bewolkt weer met 2295Wp geïnstalleerd vermogen).

Nu nog een oplossing.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Andere weerstand nemen, kabel verleggen, deurbel op een andere trafo.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Nu online
Rol-Co schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:55:
Kabel verleggen ga ik sowieso vanmiddag nog ff proberen.
'k Gebruik nu 1k weerstandjes.

@JoopC is het eenvoudig te bouwen om waarden van geheugen variabelen te setten via de browser? Per abuis had ik vanmorgen de wifi aan/uit (soft)button aangeraakt, waardoor ik geen verbinding met de ND meer kon krijgen. 'k Heb toen eerst geprobeerd de ND te resetten door een de stekker er ff uit te trekken }:O
Graag zou ik nu via een webbrowser de laatste waarden van PVOutput weer in de ND zitten, zodat de waarden naar PVOutput weer (ongeveer) kloppen.
'k Heb al geprobeerd een savememory te doen en deze te edit-en, maar dat lukt niet. Niet alle waarden worden opgeslagen in de writemem, doordat ik 2 S0 tellers heb.:
code:
1
2
3
Begin SaveMemory SolarToday, ElectraToday, GasToday, S0Pulsecount
0.000:0.000:0.000:38
End SaveMemory

[ Voor 58% gewijzigd door Cranberry op 02-03-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Cranberry schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:33:
Donderdag heb ik hier gepost dat ik foute waarden op PVOutput zag. Inmiddels heb ik de oorzaak gevonden:
Ik gebruik een stukje UTP kabel om de S0-signalen van de beide kWh-meters bij m'n ND+2 te brengen. Deze kabel loopt langs de trafo van de deurbel. Vanmorgen geconstateerd dat als er aangebeld wordt, een flinke hoeveelheid onjuiste pulsen wordt opgepikt (bijv. ruim 3000W opwek bij bewolkt weer met 2295Wp geïnstalleerd vermogen).

Nu nog een oplossing.....
Jemig. Dat is iets waar je lang naar de oorzaak kan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gé Brander schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:03:
[...]

Jemig. Dat is iets waar je lang naar de oorzaak kan zoeken...
Kunnen maar een paar dingen zijn, ik heb ook met een utp als pulse kabel gewerkt en had het niet, joop doet dat geloof ik ook.
Dus het kan alleen storing zijn van een verkeerde meting van de pulse door de weerstand of hij vangt andere pulsen op bij de kabel of de netduino zelf, zit ie in een kastje? De meterkast heeft natuurlijk nog al wat storingsbronnen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Cranberry schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:01:
[...]

Kabel verleggen ga ik sowieso vanmiddag nog ff proberen.
'k Gebruik nu 1k weerstandjes.

@JoopC is het eenvoudig te bouwen om waarden van geheugen variabelen te setten via de browser? Per abuis had ik vanmorgen de wifi aan/uit (soft)button aangeraakt, waardoor ik geen verbinding met de ND meer kon krijgen. 'k Heb toen eerst geprobeerd de ND te resetten door een de stekker er ff uit te trekken }:O
Graag zou ik nu via een webbrowser de laatste waarden van PVOutput weer in de ND zitten, zodat de waarden naar PVOutput weer (ongeveer) kloppen.
'k Heb al geprobeerd een savememory te doen en deze te edit-en, maar dat lukt niet. Niet alle waarden worden opgeslagen in de writemem, doordat ik 2 S0 tellers heb.:
code:
1
2
3
Begin SaveMemory SolarToday, ElectraToday, GasToday, S0Pulsecount
0.000:0.000:0.000:38
End SaveMemory
Het probleem hierbij is dat ik niet weet hoeveel pulsemeters je aangesloten hebt omdat dit geheel vrij staat, je kan er bv wel 10 aangesloten hebben. Ik zal er eens even induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Appie Heijn schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:05:
[...]

Telfort verstrekt aan consument voor zover ik weet geen vast ip adres.
Is idd juist echter zolang je dezelfde router gebruikt zal er geen verandering plaatsvinden aldus de FAQ van Telfort.

[ Voor 9% gewijzigd door Willie Wortel op 02-03-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

weet iemand hoe ik bv. de scale 0 -7500 de cijfers wat donkerder kan maken?

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/882Naamloos.png

[ Voor 40% gewijzigd door Bruzski op 02-03-2013 18:26 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
JoopC schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:43:
[...]

Is idd juist echter zolang je dezelfde router gebruikt zal er geen verandering plaatsvinden aldus de FAQ van Telfort.
Het is altijd mogelijk om je DNS verwijzing achteraf aan te passen. Ik weet alleen niet of daar bij webreus onkosten voor in rekening worden gebracht. Heel misschien heb je dat beheer zelfs in eigen hand. Binnen 2 uur is de wijziging vaak over de hele wereld bekend, maar houd rekening met 48 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Bruzski schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:22:
weet iemand hoe ik bv. de scale 0 -7500 de cijfers wat donkerder kan maken?

[afbeelding]
Zoek de DIV op die bij de tekst hoort, dus zoek eerst de tekst, daar staat een DIV naam bij (staat er ook een class naam voor zoek dan de class boven in de styles), ga daarna naar boven in het document en zoek de DIV van die tekst style, daar staat de property color etc...

Normaal zet men alle styles in een stylesheet maar daar is nu niet voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
EnsconcE schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:54:
[...]

Het is altijd mogelijk om je DNS verwijzing achteraf aan te passen. Ik weet alleen niet of daar bij webreus onkosten voor in rekening worden gebracht. Heel misschien heb je dat beheer zelfs in eigen hand. Binnen 2 uur is de wijziging vaak over de hele wereld bekend, maar houd rekening met 48 uur.
Ik heb nooit met een NAS gewerkt maar begin het steeds leuker te vinden, ik snap het ook gelijk wat bij mij niet altijd het geval is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
JoopC schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:10:
[...]

Ik heb nooit met een NAS gewerkt maar begin het steeds leuker te vinden, ik snap het ook gelijk wat bij mij niet altijd het geval is. 8)
:)

Ik heb ook een nieuwe versie van de PHP pagina klaar:
  • Een loadingpagina bij day, week, month en custom. Houd er nu dus rekening mee dat je geduld moet hebben bij in ieder geval bij de week, month en custom. Er worden grote hoeveelheden data verwerkt en het duurt even voordat die data op beeld is.
  • Bugfixes @ custom
  • Bij custom mogelijk maken een standaard lijst te hebben met keuzes die meteen weergeven wordt
  • Meerdere datasets bij custom mogelijk maken, hierdoor heb je een lijst met standaard datasets als keuze
  • Het disabelen en het weglaten van een logveld (b.v. gas consumed total of electra consumed low)
  • Het weglaten van een hele chart (b.v. solar of temp)
  • Sturen van een mailtje wanneer de netduino niet te bereiken is
  • De dialogs hebben nog wat aandacht nodig
  • Aanklikken text van text achter checkboxes mogelijk maken
  • Standaardkleuren die aan te passen zijn voor een logveld
  • Bij animo ook ondersteuning voor meerdere netduino's
  • Vast nog iets wat ik vergeten ben
Het is met deze versie mogelijk dat er een email gestuurd wordt wanneer de netduino down is. Op dit moment heb ik alleen gmail werkend omdat ik zelf met gmail werk. Ik ben ook nog zoekende naar hoe ik het beste de smtp server geconfigureerd krijg vanuit de webinterface, maar daar heb ik hulp voor nodig. Ik moet van jullie weten, als er geen gebruik gemaakt wordt van gmail, hoe bij jou de mail.inc.php geconfigureerd wordt (deze vind je in de inc map). Als je er niet uitkomt, stuur me een PM of gooi een message in dit topic zodat ik je kan helpen de mail.inc.php te configureren.

Het aanpassen van de mail.inc.php voor gmail wijst voor zich.

Het versturen van de email gaat automatisch met je cronjob. Wanneer deze draait en de netduino is niet te bereiken, krijg je een email. Je kan ook, los van het updaten, een cronjob draaien die alleen checkt of de netduino nog leeft. Maak een cronjob aan met de volgende parameters op je php binary:
/var/www/netduino2/cronjob.php cls

Je kan ook testen of er wel email verstuurd wordt, maak dan de cronjob aan met de volgende parameter:
/var/www/netduino2/cronjob.php clstest

Als er iemand de cronjob.php op windows met task scheduler draait, laat me dan weten of het lukt om de parameter toe te voegen is en of dat eventueel afwijkend is.

Het installeren doe je door je bestaande bestanden weg te gooien en de nieuwe er overheen te kopieren. Install.php hoeft niet meer gedraait te worden als je dat al gedaan hebt. Verwijder deze wel na het kopieren.

https://www.dropbox.com/s/p56lbx0luaggn4h/netduinoV0.5.zip?m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

kapottesten >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Nu online
Rol-Co schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:55:
Naar aanleiding van de constatering dat het indrukken van de deurbel leidt tot stoorpulsen, heb ik het volgende vandaag nog aangepast:

1. kabel van de S0-interface naar de ND omgeleid, zodat 'ie niet meer langs de trafo van de deurbel gaat
2. Weerstanden van 1kOhm vervangen door exemplaren van 560Ohm
3. GND aan aarde gelegd

Deze aanpassingen gaven geen enkele verbetering te zien.
Iemand nog een idee hoe ik het effect van deze stoorpulsen kan elimineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Cranberry schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:41:
[...]

Naar aanleiding van de constatering dat het indrukken van de deurbel leidt tot stoorpulsen, heb ik het volgende vandaag nog aangepast:

1. kabel van de S0-interface naar de ND omgeleid, zodat 'ie niet meer langs de trafo van de deurbel gaat
3. GND aan aarde gelegd

Je zou een shielded utp kabel kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

[...]

3. GND aan aarde gelegd

Power van de netduino ergens anders vandaan halen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Nu online
@Rol-Co, nee nog niet geprobeerd, maar heeft dat zin als de ND al via een andere groep gevoed wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:38:
[...]

Ik heb ook een nieuwe versie van de PHP pagina klaar:
in de settings pagina krijg ik alleen een blauw scherm! klopt dit of doe ik iets verkeerd? http://giufra.stx.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Cranberry schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:59:
@Rol-Co, nee nog niet geprobeerd, maar heeft dat zin als de ND al via een andere groep gevoed wordt?
Nee dan misschien niet nee.
Misschien nog een checken of de aansluiting van de S0 op de nd wel goed zit, niet dat het door trilling meerdere keer contact maakt.
Afschermen van de utp is het denk ik ook niet, ik gebruik hier kabeltjes van reedcontacten omdat die lekker dun zijn en ik heb ook een bel er naast. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Gisteravond na bijna 2 weken weer een vastloper op de N+2
Heb nu de N+ maar aangesloten totdat Netduino met update komt.

[ Voor 15% gewijzigd door klump4u op 03-03-2013 09:38 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:32:
Gisteravond na bijna 2 weken weer een vastloper op de N+2
Heb nu de N+ maar aangesloten totdat Netduino met update komt.
2 weken vind ik nog wel redelijk, in het begin had ik dat ook met de 1. Ik heb beide lopen nu, ik ben benieuwd het hier ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Bruzski schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:19:
[...]

in de settings pagina krijg ik alleen een blauw scherm! klopt dit of doe ik iets verkeerd? http://giufra.stx.nl/
Dat klopt, work in progress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Zoek het verschil.
Om de data naar een DataProvider te beinvloeden:

Visual Basic:
1
2
'here you can set the pin for the pulse meter, it will not been executed when you do not have an pulsemeter.
PulsePinD13 = New S0PulseMeter.PulseMeter(Pins.GPIO_PIN_D13, cnstHowManyPulsesPulseMeter)

hier de nieuwe code met een omschrijving:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
'here you can set the pin for the pulse meter, it will not been executed when you do not have an pulsemeter.
'Add here a definition for the pulseMeter
PulsePinD11 = New S0PulseMeter.PulseMeter(Pins.GPIO_PIN_D11, cnstHowManyPulsesPulseMeter, "Miskoop")
PulsePinD12 = New S0PulseMeter.PulseMeter(Pins.GPIO_PIN_D12, cnstHowManyPulsesPulseMeter, "Meter rechts boven")
PulsePinD13 = New S0PulseMeter.PulseMeter(Pins.GPIO_PIN_D13, cnstHowManyPulsesPulseMeter, "Oude bruine meter")

Er komt een dynamisch menu waarin je de waarden van deze meters kunt veranderen. Mooi als de buurman meer produceert. 8)
De omschrijvingen zijn later zichtbaar in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Als je toch bezig bent joop, is het mogelijk om elke pulse meter aan een verschillend system id te hangen?
Nu hangen alle meters aan 1 id dus kan je nooit meer dan 2 pulse meters gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:21:
Als je toch bezig bent joop, is het mogelijk om elke pulse meter aan een verschillend system id te hangen?
Nu hangen alle meters aan 1 id dus kan je nooit meer dan 2 pulse meters gebruiken.
Dat wil ik wel doen maar ik begrijp niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Voor pv output vul je nu een api key in en een system id nr, dan kan je met 2 pulse meters dus verbruik en opwek meten, maar nu heb je bijv 3 opwek systemen en dus ook 3 systemen aangemaakt op pv output die dan alle 3 een eigen id nr hebben. Als je die wilt loggen met de netduino heb je er 2 nodig, maar kan vast met 1, zeker met de V2.

Bijv

Joop1 0,750kW id 1111
Joop2 0,750kW id 2222
Joop3 1,500kW id 3333

Het zou mooi zijn als je ook bij elke pulse meter dus een eigen system id moet invullen anders kan je met 1 netduino geen meerdere systemen loggen.
Ik hoop dat ik het nu wat duidelijker heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:05:
Voor pv output vul je nu een api key in en een system id nr, dan kan je met 2 pulse meters dus verbruik en opwek meten, maar nu heb je bijv 3 opwek systemen en dus ook 3 systemen aangemaakt op pv output die dan alle 3 een eigen id nr hebben. Als je die wilt loggen met de netduino heb je er 2 nodig, maar kan vast met 1, zeker met de V2.

Bijv

Joop1 0,750kW id 1111
Joop2 0,750kW id 2222
Joop3 1,500kW id 3333

Het zou mooi zijn als je ook bij elke pulse meter dus een eigen system id moet invullen anders kan je met 1 netduino geen meerdere systemen loggen.
Ik hoop dat ik het nu wat duidelijker heb.
goed idee, maak ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste EnsconscE
Ik heb je handleiding gelezen maar ik blijf een wit scherm krijgen als de index.php of install.php
gebruik?
heb je enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Welk OS en webserver draai je?

Als linux en apache, wat zegt je error.log? Die staat in zeer waarschijnlijk in /var/log/apache2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geprobeerd op imac en windows 7 bij de hosting provider is apache
de error log geeft niets aan
php 5.3.10
curl staat aan
mysql pdo aan

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Heb je een aparte php error log? (kun je zien in de php.ini). Zo ja, wat staat daar in?

Heb je ook de bron weergegeven in je browser? Zo ja, wat vind je daar? Het kan zijn dat je halverwege of bovenaan iets ziet van een error of een notice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:54
[...]

3. GND aan aarde gelegd

100nF condensator over je meetpunt plaatsen. Kan misschien net de korte stoorpulsen wegfilteren.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
EnsconcE schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:14:
Waarvoor is SolarPanelsKWHPin13 eigenlijk? Wat meet deze? Deze is bij mij namelijk altijd 0
*bump*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

'Slimme energiemeter brengt privacy in gevaar' :|
http://www.nu.nl/gadgets/...gt-privacy-in-gevaar.html

[ Voor 23% gewijzigd door Bruzski op 03-03-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Die vlieger gaat echt niet op voor huishoudens met zonnepanelen.

Ik vraag met verder af, de meter is een klein kastje, hoe zou die kunnen zenden in een cocon van zilver papier. Zomaar een hersenspinsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gaat er een lampje branden? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
JoopC schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:50:
[...]

Gaat er een lampje branden? 8)
Nee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

In de solarmeter zit al zoiets... [ misschien als tip ]

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img689/4458/solarmeter.jpg

https://portals.exosite.com/views/3097788885/3965427468

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=15321&sid=13734

En hij stuurt dagelijk de meterstand naar mindergas.....[ thanks to Harold! !!]

Ik wil graag nog wat temperatuur gevens van de panelen enz gaan uploaden via een raspberry Pi...
En dan op de rpi een nodo webserver gaan draaien..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Foutje :(

[ Voor 97% gewijzigd door klump4u op 03-03-2013 21:14 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Vanmorgen ook gedaan maar nu blijft PVoutput steeds iedere 5 minuten doorgaan ook als de omvormer uit is.
Ik heb maar 1 S0 meter voor solarlogging.
Kan ik dit veranderen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:18:
[...]

Vanmorgen ook gedaan maar nu blijft PVoutput steeds iedere 5 minuten doorgaan ook als de omvormer uit is.
Ik heb maar 1 S0 meter voor solarlogging.
Kan ik dit veranderen of niet?
Met 1 pulse meter had je dit niet aan te hoeven passen, wat je kan doen is de aanhalingstekens ervoor weghalen en de rest zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rol-Co schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:35:
[...]

Met 1 pulse meter had je dit niet aan te hoeven passen, wat je kan doen is de aanhalingstekens ervoor weghalen en de rest zo laten.
Bedoel je:
' * No input, no output
Static intPulseCount As Integer = PulsePinD13.PulsesCount
If intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount Then PulsePinD13.WattageNow = 0
intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount
En hiervoor de ' * weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

klump4u schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:49:
[...]

Bedoel je:
' * No input, no output
En hiervoor de ' * weghalen?
Je moet even terug naar de oorspronkelijke code van JoopC. Als je maar 1 S0 gebruikt (ik ga er vanuit dat deze voor de zonnepanelen is en niet voor je verbruik), stopt hij met loggen als er geen pulsen meer langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Tafkar schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:54:
[...]

Je moet even terug naar de oorspronkelijke code van JoopC. Als je maar 1 S0 gebruikt (ik ga er vanuit dat deze voor de zonnepanelen is en niet voor je verbruik), stopt hij met loggen als er geen pulsen meer langskomen.
Kan ook, maar de aanhalingstekens kan ook, dan gaat hij wel naar 0, anders niet en blijft hij op de laatste meting staan.
Correct me if i'm wrong. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rol-Co schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:58:
[...]

Kan ook, maar de aanhalingstekens kan ook, dan gaat hij wel naar 0, anders niet en blijft hij op de laatste meting staan.
Zal eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

Rol-Co schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:58:
[...]

Als je de waarde in de webpagina op 0 wil hebben moet je inderdaad een reset van de waarde doen.

[ Voor 44% gewijzigd door Tafkar op 03-03-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Als ik de aanhalingstekens weghaal krij ik 5 foutmeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:12:
Vreemd, had je alleen deze aangepast? Of nog meer?

Ow chips, je hebt natuurlijk geen D12, je moet terug naar de originele code.
Je hebt dit namelijk alleen nodig als je ook een. D12 gebruikt voor verbruik.

[ Voor 26% gewijzigd door Rol-Co op 03-03-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Het enige blauwe lampje wat ik ken zit op de Netduino, maar die heeft niets van doen met de zonnepanelen. Mijn zonnepanelen kennen geen blauw lampje, alleen een rooie op mijn S0... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

klump4u schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:12:
Op welke pin staat de S0 meter? Als dit de originele is zou het er zo moeten uitzien:

code: Code
1
2
3
4
  ' * No input, no output                                     

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Tafkar schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:17:
[...]

Op welke pin staat de S0 meter? Als dit de originele is zou het er zo moeten uitzien:

code: Code
1
2
3
4
  ' * No input, no output                                     
Dit heb ik nu staan
' * No input, no output

Maar hierbij blijft PVoutput dus doorgaan en stopt niet als er geen zon meer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

klump4u schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:23:
[...]

Dit heb ik nu staan
' * No input, no output

Maar hierbij blijft PVoutput dus doorgaan en stopt niet als er geen zon meer is
Dat klopt. Probeer dit eens:

' * No input, no output
If intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount Then
PulsePinD13.WattageNow = 0
Exit Select
End if

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

End if geeft foutmelding, heb ik weggelaten
Exit select wel toegevoegd.
Ik zal even een paar pulsen maken en kijken op PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Anders download je de code toch even opnieuw en laat je het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

klump4u schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:37:
End if geeft foutmelding, heb ik weggelaten
Exit select wel toegevoegd.
Ik zal even een paar pulsen maken en kijken op PVoutput
Zonder de end If gaat het niet werken. Dan inderdaad de oorspronkelijke code gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ik heb de oorspronkelijke weer teruggezet.
Bedankt allebei voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:17:
Heb je een aparte php error log? (kun je zien in de php.ini). Zo ja, wat staat daar in?

Heb je ook de bron weergegeven in je browser? Zo ja, wat vind je daar? Het kan zijn dat je halverwege of bovenaan iets ziet van een error of een notice?
Dit krijg ik te zien.
Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'DateTime::__construct() [<a href='datetime.--construct'>datetime.--construct</a>]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Daarvoor moet je de timezone in je php.ini zetten (http://www.uk-cheapest.co...he-date-timezone-setting/). Wat je ook kan doen is in de header .php de volgende regel bovenaan uncommenten:
//ini_set ("date.timezone", "Europe/Amsterdam"); //if not set, datetime will not function properly
Deze regel moet je vervolgens ook toevoegen aan de cronjob.php direct boven de regels die beginnen met:
include

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troek
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-06-2013
Heren (het zijn toch allemaal heren?)
Jullie hebben samen een geweldig project in elkaar gezet!!!!!!! respect!!!

Ik heb een netduino plus (v1) zo ver gekregen dat ie van af een P1 een keurige web pagina op m'n NAS zet.

Nu komen uiteraard de vragen,
*De HTML versie V1.0.3 werkt bij mijn vrij goed alleen de grote meter van solar panels blijft op 0 staan
*De HTML versie V1 en V2 werkt geheel niet. Ini file ingevuld met ip en poort.
* wat moet je precies in vullen bij bv cosm waar de data naartoe gestuurd moet worden (de feed en key) snap ik wel

Het zijn voor jullie waarschijnlijk niet de meest slimme vragen maar ik kan nog geen antwoorden vinden op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Troek schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:09:
Heren (het zijn toch allemaal heren?)
Jullie hebben samen een geweldig project in elkaar gezet!!!!!!! respect!!!

Ik heb een netduino plus (v1) zo ver gekregen dat ie van af een P1 een keurige web pagina op m'n NAS zet.

Nu komen uiteraard de vragen,
*De HTML versie V1.0.3 werkt bij mijn vrij goed alleen de grote meter van solar panels blijft op 0 staan
*De HTML versie V1 en V2 werkt geheel niet. Ini file ingevuld met ip en poort.
* wat moet je precies in vullen bij bv cosm waar de data naartoe gestuurd moet worden (de feed en key) snap ik wel

Het zijn voor jullie waarschijnlijk niet de meest slimme vragen maar ik kan nog geen antwoorden vinden op dit forum.
Voor de Index pagina met alleen de P1, deze staat hier:
https://skydrive.live.com...&authkey=!AP-gYvefvFDJlWg

Het wordt een beetje onoverzichtelijk waar alle software staat. Ik zal geen nieuwe software meer uploaden zolang het niet ergens netjes wordt gearchiveerd anders zien we straks door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn ND+v2 met P1 logging, SDwrite en uploading naar Cosm draait prima sinds begin Januari (slechts 1 keer vastgelopen vanwege de veel besproken bug).
Ik gebruik nog steeds software 1.0.1 met wat kleine aanpassingen om o.a. de P1 aan de praat te krijgen.
Echter ik zou graag eens aan die PHP website van EnsconcE willen proeven, maar ik ben de draad een beetje kwijt welke bijbehorende ND+ software hier voor nodig is.
In het verleden was de codeplex.com the-place-to-be maar die wordt niet meer geupdate quablijkelijk. Ook de signature van JoopC bevat alleen nog de software voor de updated webpages, maar niet meer met de laatste ND+ (v2) sw.

Wie kan met wat licht in de duisternis geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36
Quablijkelijk is een hele leuke lettergeving van spreektaal.
Die onthou ik, al vind ik klaarblijkelijk een prachtig woord wat niet teloor mag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
JoopC schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:35:
[...]
Het wordt een beetje onoverzichtelijk waar alle software staat. Ik zal geen nieuwe software meer uploaden zolang het niet ergens netjes wordt gearchiveerd anders zien we straks door de bomen het bos niet meer.
Ik wil heel graag plaatsen, maar heb zelf geen duidelijk overzicht meer met de diverse versies doordat ik veel gemist heb door werk de afgelopen weken. Het is mij niet duidelijk wat nu wel of niet bij elkaar hoort/werkt.
En het topic gaat zo snel, dat ik het daar ook niet goed uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Gé Brander schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:18:
[...]

Ik wil heel graag plaatsen, maar heb zelf geen duidelijk overzicht meer met de diverse versies doordat ik veel gemist heb door werk de afgelopen weken. Het is mij niet duidelijk wat nu wel of niet bij elkaar hoort/werkt.
En het topic gaat zo snel, dat ik het daar ook niet goed uit kan halen.
JoopC, kan jij niet een post maken met alle versies, hun eigenschappen en downloadlinks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
EnsconcE schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:01:
[...]

JoopC, kan jij niet een post maken met alle versies, hun eigenschappen en downloadlinks?
Nee daar heb ik nu geen tijd voor, ik ben de software code voor de V2 aan het herschrijven en verbeteren. Als ik daarmee teveel wordt afgeleid moet ik me steeds opnieuw inlezen, eea is best wel complex aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troek
JoopC bedankt voor je snelle reactie,

Ik heb de software uit je link in ND + gezet en de bijbehorende WebPage op de NAS gezet.
Tot zover draait het, (ikke blij)

*Maar op de PC onder IE heel ander waarden dan op de IPAD onder safari, bij de totale opbrengst van de zon scheelt meer dan honderden KW

*Op de PC onder Chrome wil het niet draaien.

*De grote meter van de zonne opbrengst blijft op nul, ook als ik zeker weet dat er meer geleverd word dan er gebruikt word. (log ik ook met solar-log)

*Bij COSM staat nu daadwerkelijk wat op de site!!!!!! Klasse:)
*
Maar als ik bij scope, provider aan klik staat er onder providers niets om aan te klikken.
het zelfde is bij thingspeak het geval.

Als ik bij Windows, load History from netduino (en het wachtwoord ingegeven) word het geladen maar word het verder nergens weer gegeven.

Ik hoop dat jullie me verder willen helpen, het is een heel erg mooi project, lang naar aan het zoeken geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Troek schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:53:
JoopC bedankt voor je snelle reactie,

Ik heb de software uit je link in ND + gezet en de bijbehorende WebPage op de NAS gezet.
Tot zover draait het, (ikke blij)

*Maar op de PC onder IE heel ander waarden dan op de IPAD onder safari, bij de totale opbrengst van de zon scheelt meer dan honderden KW

*Op de PC onder Chrome wil het niet draaien.

*De grote meter van de zonne opbrengst blijft op nul, ook als ik zeker weet dat er meer geleverd word dan er gebruikt word. (log ik ook met solar-log)

*Bij COSM staat nu daadwerkelijk wat op de site!!!!!! Klasse:)
*
Maar als ik bij scope, provider aan klik staat er onder providers niets om aan te klikken.
het zelfde is bij thingspeak het geval.

Als ik bij Windows, load History from netduino (en het wachtwoord ingegeven) word het geladen maar word het verder nergens weer gegeven.

Ik hoop dat jullie me verder willen helpen, het is een heel erg mooi project, lang naar aan het zoeken geweest.
vanwege veiligheids beperkingen in de browsers is bestanden opslaan op de computer client site (dus de computer die je voor je neus hebt) alleen toegestaan als de pagina vanaf die computer is opgestart.
Voor dit programma is een NAS kompleet overbodig, mag wel maar dan heb je die beperking.
Ensconce heeft een mooi programma geschreven voor op een NAS.
Verder denk ik dat je met verschillende versies werkt.

Maar omdat ik software aan het herschrijven ben om oa de FIX die deze maand? uitkomt erin te verwerken heb ik verder geen tijd. Ook voor mij is het een hobby project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:01:
[...]

@ EnsconcE welke versie gebruik je zelf voor je php website? misschien moet ik die gewoon proberen...(aangenomen dat ie goed werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troek
]JoopC schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:45[/message]:[/b]
[...]

vanwege veiligheids beperkingen in de browsers is bestanden opslaan op de computer client site (dus de computer die je voor je neus hebt) alleen toegestaan als de pagina vanaf die computer is opgestart.
Voor dit programma is een NAS kompleet overbodig, mag wel maar dan heb je die beperking.

Maar omdat ik software aan het herschrijven ben om oa de FIX die deze maand? uitkomt erin te verwerken heb ik verder geen tijd. Ook voor mij is het een hobby project.

JoopC,

Erg Jammer dat je geen tijd hebt om me verder te helpen. :'(

Maar ik neem aan dat er meerder leden zijn dit project aan het draaien heb (gekregen).
Dus er zal vast nog kennis op dit forum zitten die me kan vertellen welke versie bij elkaar horen en die naar mijn willen sturen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:11:
[...]

@ EnsconcE welke versie gebruik je zelf voor je php website? misschien moet ik die gewoon proberen...(aangenomen dat ie goed werkt)
Yes, dit is de versie die ik gebruik i.c.m. de php pagina
https://www.dropbox.com/s...rsie%2011-2-2013%20V2.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Troek schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:13:
]JoopC schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:45[/message]:[/b]
[...]
JoopC,

Erg Jammer dat je geen tijd hebt om me verder te helpen. :'(

Maar ik neem aan dat er meerder leden zijn dit project aan het draaien heb (gekregen).
Dus er zal vast nog kennis op dit forum zitten die me kan vertellen welke versie bij elkaar horen en die naar mijn willen sturen >:)
Hij heeft misschien wel tijd op den duur, maar JoopC is niet de lopende helpdesk. Heb je het topic al helemaal doorgelezen? Misschien kan je wat preciezer aangeven wat je gedaan hebt, wat je geprobeerd hebt, wat je wilt bereiken etc in 1 post zodat anderen een duidelijk inzicht hebben in wat je wil. Dat helpt jouw uiteindelijk ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Gé Brander op 07-03-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

JoopC schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:45:
[...]

vreemd, op mijn nas draaien jou pagina en die van Ensconce prima :)

http://bruzski-netduino.stx.nl/
http://bruzski-netduino.stx.nl/live

ben er erg blij mee, ik denk dat ik maar ga sponsoren, hehe.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Bruzski schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:36:
[...]

Ja die doen het ook goed maar vanaf de NAS opgestarte SKOPE.HTML pagina is het niet mogelijk om log bestandjes op je locale harde schijf te plaatsen. Daarvoor heb ik een kopietje op mijn locale harde schijf gezet om de mooie grafieken te zien. Niks aan de hand dus.
Wel kunnen we aan PHP expert en mede SolarTeam Tweaker Ensconce vragen of hij een oplossing in de pagina kan schrijven met PHP zodat het wel mogelijk is.
Zelf heb ik geen kennis van PHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Vorderingen project: code V2 op de schop.

Om de nieuwe versie van de V2 te kunnen draaien heb je een sd kaartje nodig, zonder sd kaartje loopt de software NIET.!.

Maar voor die beperking heb je wel wat terug!, 8) je hoeft niet meer in de software core code te schrijven veranderen etc. Alles wordt onderhouden vanaf web pagina's

Dus ook de instellingen van de SO meter, ...Poorten, IP, MAC, Timer, intervals etc.

Het ondersteund standaard: 1 p1 poort, 1 SO meter, 1 Temp meter, 5 data providers en alle lokale instellingen. Wil je meer, dan moet je wel in de code duiken maar dat maak ik zeer gebruiksvriendelijk.

Het wordt eeeeeeeel moooooi. Je kon al vanaf een webpagina de interval instellen van providers etc, nu van alles.

De Netduino. INI file kan dus ook vanbuiten de Netduino gelezen en veranderd worden, hetzelfde als Solar.INI

[ Voor 9% gewijzigd door Willie Wortel op 08-03-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
JoopC schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:41:
[...]

Ja die doen het ook goed maar vanaf de NAS opgestarte SKOPE.HTML pagina is het niet mogelijk om log bestandjes op je locale harde schijf te plaatsen. Daarvoor heb ik een kopietje op mijn locale harde schijf gezet om de mooie grafieken te zien. Niks aan de hand dus.
Wel kunnen we aan PHP expert en mede SolarTeam Tweaker Ensconce vragen of hij een oplossing in de pagina kan schrijven met PHP zodat het wel mogelijk is.
Tja, wat is de functionele vraag? Wil je de logbestanden op je pc hebben, dan zit je met de php pagina's nog steeds met hetzelfde probleem. De voorkant van php is ook gewoon html. Wil je de statistieken in kunnen zien zonder met die logfiles te spelen, dan is dat al opgelost in de php pagina's.
Bruzski schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:36:
[...]

Nice! Maar wat ik wel zie is dat jij geen geschiedenis hebt, heb je dit bewust gedaan?
JoopC schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:54:

Om de nieuwe versie van de V2 te kunnen draaien heb je een sd kaartje nodig, zonder sd kaartje loopt de software NIET.!.

Maar voor die beperking heb je wel wat terug!, 8) je hoeft niet meer in de software core code te schrijven veranderen etc. Alles wordt onderhouden vanaf web pagina's

Dus ook de instellingen van de SO meter, ...Poorten, IP, MAC, Timer, intervals etc.

Het ondersteund standaard: 1 p1 poort, 1 SO meter, 1 Temp meter, 5 data providers en alle lokale instellingen. Wil je meer, dan moet je wel in de code duiken maar dat maak ik zeer gebruiksvriendelijk.

Het wordt eeeeeeeel moooooi. Je kon al vanaf een webpagina de interval instellen van providers etc, nu van alles.

De Netduino. INI file kan dus ook vanbuiten de Netduino gelezen en veranderd worden, hetzelfde als Solar.INI
Zien, Zien, Zien!! Als je maar wel de mogelijkheid houdt om de JSON objecten te verkrijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Nu online
Klinkt erg goed! Betekent dat we niet voor (bijna) elke wijziging de code opnieuw moeten laden. :)

Succes en dank Joop! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
JoopC schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:54:

Wow dat klinkt helemaal top JoopC _/-\o_ _/-\o_
Ben al blij met wat ik nu heb draaien, maar het wordt dus nog steeds beter.
Zeker als ik het niet elke keer hoef te laden zou erg mooi zijn.

Verder nog een nieuwbie vraag.

ik heb zelf een slimme meter dus gebruikt de p1 aansluiting en de themperatuur sensor.
Wat kan ik doen met een SO meter ?
Heb ik deze nodig, want dat kan ik niet goed terug vinden.
Ik heb zonne pannelen, echter zit hier geen extra meter tussen (zijn maar 4 kleine panelen met 1 omvormer 600w ofzo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
EnsconcE schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:30:
[...]

Tja, wat is de functionele vraag? Wil je de logbestanden op je pc hebben, dan zit je met de php pagina's nog steeds met hetzelfde probleem. De voorkant van php is ook gewoon html. Wil je de statistieken in kunnen zien zonder met die logfiles te spelen, dan is dat al opgelost in de php pagina's.

Zien, Zien, Zien!! Als je maar wel de mogelijkheid houdt om de JSON objecten te verkrijgen :+
aan het functionele (Jsons etc) wordt niets veranderd, wel uitgebreid en downwards compatible.

En cranberry, om veranderingen door te voeren hoeft de software niet herladen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Dit wil ook nog even kwijt.

Ik was gisteravond op internet aan het zoeken naar het aansluitschema voor een 74Hc595 IC (om meerdere schakelingen met minder PINS te gebruiken.)

Had ik een website gevonden (welke weet ik niet meer), hoop reacties op de site..... Klik ik een "klik hier" voor het schema. Ik klik, ....kreeg ik eerst een wit scherm, daarna een melding van Politie Rijnmond dat de pc op slot zat of ik even 100 euro over wilde maken met een of andere betaaldienst. Wat ik ook probeerde, het scherm bleef terugkomen. Ik heb het wel opgelost en eraf gerot...maar toch...

Uiteindelijk wel het juiste schema en software code gevonden.
http://www.oomlout.com/oom.php/products/nedx/ncir-05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Joop,
Wordt het de TMP36 of de Onewire temperatuurmeter in de nieuwe code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:13:
Joop,
Wordt het de TMP36 of de Onewire temperatuurmeter in de nieuwe code?
Beide, moet even nadenken over een keuze aanvinken of zo, ik heb de onewire zelf niet, en de programma code van een andere tweaker , ben zijn naam vergeten. Dus garantie tot aan de deur over de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troek
JoopC schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:41:
[...]

Dat klopt het zelfde heb ik dus ook gedaan ff naar HD kopieren en dan werkt het wel. Prima
Ik zit alleen te prutsen met de router. Komt ook Goed

Al dat Moois waar ik over lees is dat ook nog geschikt voor de ND* versie 1?

En JOOP Je Doet hier geweldig Werk

[ Voor 11% gewijzigd door Troek op 08-03-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:30:
[...]

Nice! Maar wat ik wel zie is dat jij geen geschiedenis hebt, heb je dit bewust gedaan?

[...]
bewust? nee, op 1 of andere wijze wordt de geschiedenis niet opgeslagen, iets verkeerd ingesteld ergens?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JoopC schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:21:
Dit wil ook nog even kwijt.

Ik was gisteravond op internet aan het zoeken naar het aansluitschema voor een 74Hc595 IC (om meerdere schakelingen met minder PINS te gebruiken.)

Had ik een website gevonden (welke weet ik niet meer), hoop reacties op de site..... Klik ik een "klik hier" voor het schema. Ik klik, ....kreeg ik eerst een wit scherm, daarna een melding van Politie Rijnmond dat de pc op slot zat of ik even 100 euro over wilde maken met een of andere betaaldienst. Wat ik ook probeerde, het scherm bleef terugkomen. Ik heb het wel opgelost en eraf gerot...maar toch...

Uiteindelijk wel het juiste schema en software code gevonden.
http://www.oomlout.com/oom.php/products/nedx/ncir-05
Ik heb het al meer gehoord, en ook dat er heel veel mensen zijn die dat dus betalen he, het betekend wel dat er ergens iets niet klopt in je beveiliging van je pc.

De nieuwe software klinkt erg goed joop voor de v2, allemaal nieuwe ideen opgedaan dus, ook de verschillende id's ingebouwd?
Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Bruzski schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:03:
[...]

bewust? nee, op 1 of andere wijze wordt de geschiedenis niet opgeslagen, iets verkeerd ingesteld ergens?? |:(
Wat staat er in de logfiles van je webserver op het moment dat je de cronjob rechtstreeks aanroept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/IC_74HC595_zps62903a8a.jpg
schema voor extra output poorts. Voorbeeld is met leds maar kan van alles zijn, het geheel wordt in de programma code gebakken.

[ Voor 41% gewijzigd door Willie Wortel op 08-03-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Troek schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:54:
[...]

Al dat Moois waar ik over lees is dat ook nog geschikt voor de ND* versie 1?

En JOOP Je Doet hier geweldig Werk
Nee, het geheugen van de V1 is te klein, als ik nu vertel dat er zo een 5000 regels code bijkomen, dat kan nooit in 25kbits.

We doen met zijn allen geweldig werk alleen van mij valt het nu op maar ik doe niet meer dan Gé Brander...Enconse, en fauquemont om er een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:04:
[...]

Wat staat er in de logfiles van je webserver op het moment dat je de cronjob rechtstreeks aanroept?
weet niet waar ik die logfiles kan vinden, als ik cronjob.php direct selecteer krijg ik een blanco webpagina met de error #!/usr/bin/php te zien. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Met WEBREUS.NL kan je idd forwarden naar je eigen NAS (gegevens kan je zelf in eigen beheer veranderen), eea werkt uitstekend en dat voor die paar euro per jaar. Ik ben helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een week of 3 de NetduinoV1 met P1 draaien en alles zonder problemen ,geen resets nodig, helemaal goed dus.

Vandaag ook maar eens de S0 aangesloten, werkt in 1 keer! Wordt netjes gelogd op PVoutput nu.

Nu nog alles even inbouwen in een mooi doosje en kabels wat strakker wegwerken, :D
Afbeeldingslocatie: http://verselewel.net/Netduino_test.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
Ik heb zelf een netduino v2+, maar vandaag een vastloper.

Echter heb ik een iets oudere firmware
HalSystemInfo.halVersion: 4.2.0.0
HalSystemInfo.halVendorInfo: Netduino Plus 2 (v4.2.1.2)

Ook met deze versie zit een de bug in met het netwerk.
Heeft bij mij 1,5 week goed gedraait, maar nu een vastloper.
Na reboot werkt alles weer.
Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste